Rustig jongen, denk om je hart. Nog even geduld. Kan vanaf 24 uur van tevoren. Daarna zul je net zo blij zijn als die blonde dame *na de klik*quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Sterf LOT Polish Airlines! Ik kan niet eens fatsoenlijk online inchecken, niemand neemt de telefoon op en ik heb mijn vlucht 6.40 in de ochtend komende vrijdag. Gruwelijke kutzooi
LOTquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Sterf LOT Polish Airlines! Ik kan niet eens fatsoenlijk online inchecken, niemand neemt de telefoon op en ik heb mijn vlucht 6.40 in de ochtend komende vrijdag. Gruwelijke kutzooi
Vroeger geen last van gehad vanaf AMS..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:41 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Als je vlucht vertrekt vanaf een vliegveld / treinstation in Belgie betaal je geen boekingskosten. Maar als je een vlucht boekt vanaf Amsterdam, dan gaat het via het Nederlandse ticketkantoor van KLM. En betaal je wel tien euro boekingskosten.
Ja, is sinds kort.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:00 schreef Rookert het volgende:
[..]
Vroeger geen last van gehad vanaf AMS..
Het was gewoon kut omdat mijn vlucht om 6.45 in de ochtend was en ik al de 1e bus moest pakken om uberhaupt op het vliegveld aan te komen..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rustig jongen, denk om je hart. Nog even geduld. Kan vanaf 24 uur van tevoren. Daarna zul je net zo blij zijn als die blonde dame *na de klik*
http://www.lot.com/nl/en/web/newlot/via-internet
Edit: Hmm, wel raar dat als je doorklikt je ineens op de online-check in van KLM uitkomt![]()
https://www.klm.com/ams/ici/checkin/Main/Checkin
Geen idee, misschien werk het wel, al zijn KLM en LOT geen SkyTeam partners.
KLM ground services is de afhandelaar van LOT op Amsterdam, waarschijnlijk al sinds jaar en dag en dan is het makkelijk het zo te houden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rustig jongen, denk om je hart. Nog even geduld. Kan vanaf 24 uur van tevoren. Daarna zul je net zo blij zijn als die blonde dame *na de klik*
http://www.lot.com/nl/en/web/newlot/via-internet
Edit: Hmm, wel raar dat als je doorklikt je ineens op de online-check in van KLM uitkomt![]()
https://www.klm.com/ams/ici/checkin/Main/Checkin
Geen idee, misschien werk het wel, al zijn KLM en LOT geen SkyTeam partners.
Dat zie ik nu ook, dat is echt sinds zeer, zeer kort, want 1,5 week geleden nog 2 tickets geboekt met KLM voor vertrek in 2014 vanaf Amsterdam, maar vanaf de Belgische site, en daar was het op dat moment niet nodig om de boekingskosten te betalen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:41 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Als je vlucht vertrekt vanaf een vliegveld / treinstation in Belgie betaal je geen boekingskosten. Maar als je een vlucht boekt vanaf Amsterdam, dan gaat het via het Nederlandse ticketkantoor van KLM. En betaal je wel tien euro boekingskosten.
Probeer het op Delta.com, KLM.nl, Airfrance.com of zelfs Alitalia.com evenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:17 schreef kurk_droog het volgende:
Ik heb bij cheaptickets.nl geboekt en vlieg morgen vanaf Schiphol via New York richting Buenos maar nu kan ik niet online inchecken. Heeft dit nog een reden of kan ik pas op Schiphol inchecken?
Ik vlieg met Lufthansa maar die leasen volgens mij een United Airlines toestel maar als ik dus wil inchecken online vind hij het ticket niet terwijl de gegevens en alles in 'mijn boeking' staan..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:27 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Probeer het op Delta.com, KLM.nl, Airfrance.com of zelfs Alitalia.com evenIets moet er vast werken, wat lukt niet dan?
Verkeerde veronderstelling gemaakt. United.com laat wel je boeking zien maar geen mogelijkheid tot online inchecken? Dan weet ik niet wat er aan de hand isquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik vlieg met Lufthansa maar die leasen volgens mij een United Airlines toestel maar als ik dus wil inchecken online vind hij het ticket niet terwijl de gegevens en alles in 'mijn boeking' staan..
Nee, Lufthansa laat de boeking zien. Ik neem aan dat ik online bij Lufthansa moet in-checken dan. Of kan het niet omdat er een overstap in New York zit?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Verkeerde veronderstelling gemaakt. United.com laat wel je boeking zien maar geen mogelijkheid tot online inchecken? Dan weet ik niet wat er aan de hand is
Zou als je rechtstreeks naar New York gaat (en niet met Lufthansa via Frankfurt/Munchen) gewoon United.com proberen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:37 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, Lufthansa laat de boeking zien. Ik neem aan dat ik online bij Lufthansa moet in-checken dan. Of kan het niet omdat er een overstap in New York zit?
( ik ben onervaren met vliegen buiten Europa)
Stom, via United staat die ook inderdaad. Maar wel raar dat ik met Lufthansa vlieg uitgevoerd door UA, laat me dan inchekcen bij Lufthansa.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Zou als je rechtstreeks naar New York gaat (en niet met Lufthansa via Frankfurt/Munchen) gewoon United.com proberen.
Je vliegt met United maar het ticket is verkocht door Lufthansa. Lufthansa heeft er dus eigenlijk weinig mee te maken, behalve dat zij voor de distributie van de verkoop gezorgd hebben. Maar goed dat het gelukt is dus fijne reisquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Stom, via United staat die ook inderdaad. Maar wel raar dat ik met Lufthansa vlieg uitgevoerd door UA, laat me dan inchekcen bij Lufthansa.
Checkte nog niet in, durfde nog nietquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:48 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Je vliegt met United maar het ticket is verkocht door Lufthansa. Lufthansa heeft er dus eigenlijk weinig mee te maken, behalve dat zij voor de distributie van de verkoop gezorgd hebben. Maar goed dat het gelukt is dus fijne reis
Reis je met of zonder bagage? Als je alleen handbagage hebt kan je binnen 15 tot 20 minuten aan je gate staanquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:26 schreef tomatenrood het volgende:
Ik heb een goedkope vlucht gevonden met Ryanair, die halverwege juli vertrekt (dus hoogseizoen).
De vlucht vertrekt alleen 9.00 uur, en je moet dus voor 8.30 geboard zijn. Met de vroegste trein ben ik pas 7.30 uur op Eindhoven Airport.
Heb ik aan een uur genoeg? Ik heb ervaring met lange rijen op eindhoven in het hoogseizoen. Normaal ben ik altijd 2 uur van tevoren aanwezig, hoewel dat vaak niet nodig blijkt, ben nogal stresserig aangelegd.
Thanks. Ja, alleen handbagage. Het scheelt veel geld met de andere vliegmaatschappijen, dus ik ga gewoon boeken, komt vast goed.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:28 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Reis je met of zonder bagage? Als je alleen handbagage hebt kan je binnen 15 tot 20 minuten aan je gate staan.
Gewoon doen, voor een paar dagen weg kan je genoeg kledingstukken meenemen in je handbagage. Let wel, het gewicht letten er niet zo streng op bij Ryanair maar de grootte wel. Doen ze al bij de gate met een eigen gemaakte doos. Als je handbagage er niet in past, kan je wel 60 euro dokken anders mag die tas niet mee.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:32 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Thanks. Ja, alleen handbagage. Het scheelt veel geld met de andere vliegmaatschappijen, dus ik ga gewoon boeken, komt vast goed.
Ik ben benieuwd welke trein je neemt welke op Eindhoven Aiport brengt, maar ik schat in dat je de tijd voor het reizen met de bus hebt meegenomen en dat je dan om 07:30 aanwezig bent.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:26 schreef tomatenrood het volgende:
Ik heb een goedkope vlucht gevonden met Ryanair, die halverwege juli vertrekt (dus hoogseizoen).
De vlucht vertrekt alleen 9.00 uur, en je moet dus voor 8.30 geboard zijn. Met de vroegste trein ben ik pas 7.30 uur op Eindhoven Airport.
Heb ik aan een uur genoeg? Ik heb ervaring met lange rijen op eindhoven in het hoogseizoen. Normaal ben ik altijd 2 uur van tevoren aanwezig, hoewel dat vaak niet nodig blijkt, ben nogal stresserig aangelegd.
Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke trein je neemt welke op Eindhoven Aiport brengt, maar ik schat in dat je de tijd voor het reizen met de bus hebt meegenomen en dat je dan om 07:30 aanwezig bent.
Dat is voor Eindhoven ruim voldoende, om 08.30 begint het boarden pas, Eindhoven begint pas met boarden als het binnenkomende toestel 'touchdown' doet op Eindhoven airport, of net een paar momenten ervoor.
Mijn record (niet gepland) om de vlucht te halen die om 09.25 vertrekt is om 09.11 met de bus aanwezig en om 09.13 bij de beveiliging, 09.14 in de WC en 09.16 aan boord.
Wel kan het wat drukker zijn, maar 1,5 uur van te voren moet genoeg zijn, wanneer de rij bij de beveiliging echt te lang is wil Eindhoven Airport nog wel eens passagiers naar voren halen, maak je dus maar geen zorgen, want 1.5 uur is zelfs bij een lange rij nog voldoende.
Dat kan je niet echt zeggen wanneer je vroeg inchecked. Daarnaast kan je soms door een bepaalde ticketklasse maar uit een beperkt aantal stoelen kiezen waardoor het lijkt dat alle plaatsen bezet zijn maar dat eigenlijk helemaal niet zo is. (Zo kon ik met Swiss laatst terug vooraf alleen maar plekken voorin kiezen, terwijl ik bij het inchecken zelf nog prima een hele rij achterin voor mijzelf kon krijgen, mijn inschatting dat een vroege vlucht op zondag niet vol zou zitten klopte dan ook helemaal).quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:41 schreef DeParo het volgende:
Ik vlieg dus met Swiss binnenkort en kan op internet mijn zetel kiezen!
Maar zie ik daar ook hoeveel stoelen er verkocht zijn, want je ziet wat er is gereserveerd, verder?
Uiteraard, daar is mijn record van 09.11 aankomen voor een vlucht welke vertrekt volgens schema om 09.25 ook een voorbeeld van, sterker nog, de deuren werden om 09.20 gesloten. Hier was in het aan reizen ook van alles mis gegaan, van NS die besloot door een sein en wisselstoring eerst geen trein laten rijden, toen wel, maar voor Den Bosch 14 minuten stil staan zodat ik net de trein welke naar station Best zou rijden voorbij kon zien gaan en bij aankomst op station Best de bus van Hermes besloot om vertraagd te zijn omdat de chauffeur wilde roken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Het duurt nog wel zo'n drie weken maar nu kan ik kiezen uit de halve economy klasse.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat kan je niet echt zeggen wanneer je vroeg inchecked. Daarnaast kan je soms door een bepaalde ticketklasse maar uit een beperkt aantal stoelen kiezen waardoor het lijkt dat alle plaatsen bezet zijn maar dat eigenlijk helemaal niet zo is. (Zo kon ik met Swiss laatst terug vooraf alleen maar plekken voorin kiezen, terwijl ik bij het inchecken zelf nog prima een hele rij achterin voor mijzelf kon krijgen, mijn inschatting dat een vroege vlucht op zondag niet vol zou zitten klopte dan ook helemaal).
Nu kan je bij laat inchecken een iets betere beeld krijgen, alhoewel je dan het risico is dat je eigenljk helemaal niet meer kunt kiezen.
De echte loadfactoren houden luchtvaartmaatschappijen bij voorkeur geheim en zijn niet voor het publiek toegankelijk. (Al zijn er diverse partijen die op de dag zelf op de hoogte zijn, denk aan de beveiliging (voor de inschatting hoeveel personeel ingezet moet worden) als de lokale afhandelaar die deze gegevens ook moet hebben.
Dit is echter informatie op dagbasis en wordt niet ruim vooraf verstrekt.
2-3 uur van tevoren daar zijn is altijd ruim op tijdquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef YouriNL het volgende:
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
De vlucht is blijkbaar 16 uur. Dan is het goed mogelijk dat alle andere voorraden in Dubai al aanwezig zijn voor de gehele vlucht.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
VOlgens mij moet iedereen het vliegtuig verlaten bij het bijtanken. Maar op dat sort lange vluchten is het niet alleen tanken, maar ook bier inladen, schoonmaken, en vers eten inladen.
Ja, ik heb wel eens 3 uur vastgezeten in een stilstaande trein die net vertrokken was van Utrecht CS. Ik stel dus voor dat je 5 uur van tevoren aanwezig zijn aanhoudt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Zorg dat je koffer niet op slot is als je vliegt. Wel dicht natuurlijk maar geen cijferslot erop of iets dergelijks. Als de Amerikanen dat ding willen controleren en ze krijgen hem niet openen, dan breken ze het slot gewoon kapot.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef YouriNL het volgende:
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
Je hebt speciale TSA sloten waar de TSA lopers voor heeft, weet alleen niet of die overal te koop zijn. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt moet je ook rekening houden met extra beveiligingsmaatregelen op Schiphol, dus vaak gaat de gate al 2u voor vertrek open.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zorg dat je koffer niet op slot is als je vliegt. Wel dicht natuurlijk maar geen cijferslot erop of iets dergelijks. Als de Amerikanen dat ding willen comtroleren en ze krijgen hem niet openen, dan breken ze het slot gewoon kapot.
TSA sloten liggen momenteel bij de AHquote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je hebt speciale TSA sloten waar de TSA lopers voor heeft, weet alleen niet of die overal te koop zijn. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt moet je ook rekening houden met extra beveiligingsmaatregelen op Schiphol, dus vaak gaat de gate al 2u voor vertrek open.
Probeer je me nu in de zeik te nemen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel eens 3 uur vastgezeten in een stilstaande trein die net vertrokken was van Utrecht CS. Ik stel dus voor dat je 5 uur van tevoren aanwezig zijn aanhoudt.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Probeer je me nu in de zeik te nemen?
Werk zequote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]Ik ga nergens heen. Ja, naar m'n werk maandag.
Het hangt af van de individuele afspraken welke de luchtvaartmaatschappij maakt tijdens de tussenstop op de betreffende luchthaven.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:02 schreef Pancake1967 het volgende:
Even een vraag over bijtanken. Ik wil naar Australië (BNE) en zit te kijken naar tickets met Emirates (evt. in codeshare met Qantas) of Etihad. Via skyscanner lijkt het alsof deze vluchten alleen een tussenstop maken in DXB resp. AUH, maar via bijv. seatguru zie je dat beide vluchten ook in SIN een tussenstop maken (om te tanken).
Ik heb contact gehad met Etihad en zij zeggen dat je tijdens het tanken op SIN het vliegtuig niet mag verlaten. Het vreemde is echter dat ik met Etihad een ticket kan boeken voor AUH - SIN met hetzelfde vluchtnummer als AUH (SIN) BNE. Dit betekent dat wanneer je vliegt met Etihad, je in SIN het vliegtuig uit zou kunnen (in ieder geval sommige mensen).
Bij Qantas zeggen ze dat het verplicht is om tijdens het tanken het vliegtuig te verlaten en dat het verhaal van Etihad niet klopt.![]()
Hoe zit het nu? Moet je bij een tussenstop om te tanken nu wel of niet uit een vliegtuig. 2 x 7,5 uur vliegen en een uurtje rondlopen vind ik een stuk prettiger dan 16 uur in een vliegtuig zitten...
http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/information.phpquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300?
Jaha, lekker met z'n allen naar zo'n über politiek correcte American FeelGood Movie kijken. Of was dat bij Delta?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300?
algemeen is dat wel OK. althans als je bedoeld films op een schermpje. mijn ervaring is relatief weinig keuze, maar om de tijd te doden voldoende.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |