abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_127083051
En dan nu een vraag van een andere orde:
Kan ik mijn breiwerkje meenemen het vliegtuig in? Of gaan ze flippen van de breinaalden? :D
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 27 mei 2013 @ 21:24:56 #158
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_127083392
quote:
3s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
En dan nu een vraag van een andere orde:
Kan ik mijn breiwerkje meenemen het vliegtuig in? Of gaan ze flippen van de breinaalden? :D
Ik weet dat haaknaalden wel kunnen, maar breinaalden is natuurlijk weer een heel ander kaliber handwerkaccessoire :+
Ik zie dat ze bij Easyjet in ieder geval op de verboden lijst met goederen staan om mee te nemen in handbagage. Zal dan bij andere maatschappijen ook wel zo zijn.
pi_127085133
Ik vlieg KLM en die hebben het niet op de verboden lijst met goederen staan, maar heb ze net een tweet gestuurd, dus nu maar hopen dat ze reageren. :P

Kan me herinneren dat ik jaren geleden wel gewoon mn breiwerk in mn handbagage had en toen vloog ik Ryanair (ex Charleroi, dat doe ik dus NOOIT meer. :D)
Doe wat je niet durft.
pi_127106990
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2013 21:51 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Ik vlieg KLM en die hebben het niet op de verboden lijst met goederen staan, maar heb ze net een tweet gestuurd, dus nu maar hopen dat ze reageren. :P

Kan me herinneren dat ik jaren geleden wel gewoon mn breiwerk in mn handbagage had en toen vloog ik Ryanair (ex Charleroi, dat doe ik dus NOOIT meer. :D)
Ik ben nu wel benieuwd naar het breien zonder breinaalden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator dinsdag 28 mei 2013 @ 14:00:15 #161
45833 crew  Fogel
pi_127107067
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:57 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vingerhaken, vingerbreien, same difference :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_127109382
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 13:57 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Ik ook! :D
Maar ik moet nog 6 miljoen dingen doen, dus ik denk dat uitvogelen hoe ik moet breien zonder breinaalden te gebruiken niet de hoogste prio heeft. :P
Doe wat je niet durft.
pi_127119337
Ik keek net nog even naar mijn vliegticket naar London(22 juli - 26 juli, via British Airways) en ik zie ineens dat mijn achternaam verkeerd is. Ik weet wel zeker dat ik het allemaal goed heb ingevuld, maar kennelijk staan ze een tussenvoegsel niet toe o.i.d. :') en zijn het tussenvoegsel en de rest van mijn achternaam samengevoegd.

Kan dit voor problemen zorgen??
pi_127119807
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:45 schreef Azerdion het volgende:
Ik keek net nog even naar mijn vliegticket naar London(22 juli - 26 juli, via British Airways) en ik zie ineens dat mijn achternaam verkeerd is. Ik weet wel zeker dat ik het allemaal goed heb ingevuld, maar kennelijk staan ze een tussenvoegsel niet toe o.i.d. :') en zijn het tussenvoegsel en de rest van mijn achternaam samengevoegd.

Kan dit voor problemen zorgen??
Bijvoorbeeld : Jan degoot, In plaats van Jan de Goot?
Dit maakt niks uit, als het maar goed gespeld is.
pi_127120002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:54 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld : Jan degoot, In plaats van Jan de Goot?
Dit maakt niks uit, als het maar goed gespeld is.
Ja, inderdaad. Mooi dat het niets uitmaakt :) Wel vreemd trouwens dat ze het automatisch samenvoegen...
pi_127120508
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:58 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Mooi dat het niets uitmaakt :) Wel vreemd trouwens dat ze het automatisch samenvoegen...
Ja dat heb ik ook altijd ;p
pi_127123865
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2013 19:58 schreef Azerdion het volgende:

[..]

Eigenlijk heel simpel vanuit het verleden zo blijven hangen, uit ruimtegebrek werden spaties weggelaten omdat dit op papieren tickets/in oude computersystemen toch overbodige info is.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 28 mei 2013 @ 21:29:07 #168
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_127124951
Alleen irritant dat vaak met inchecken je paspoort niet herkent wordt door ee automaat
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_127140483
Bestaat er ook een site waarbij ik kan zoeken op een specifieke vlucht en een flexibele datum? Zoeken op de max. reistijd en flexibele datum zou ook al een heel eind in de goede richting komen. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik op deze specifieke manier wil zoeken en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil in het najaar naar Australië op familiebezoek en heb mijn zinnen gezet op een vlucht van Singapore Airlines vanwege de goede naam van Singapore airlines én de beperkte overstaptijden (binnen 25 uur ben ik op mijn bestemming). Als je goed zoekt kun je voor een hele schappelijke prijs naar Australië. Gevoelsmatig ben ik niet zo weg van China Southern...

Via skyscanner kan ik bijvoorbeeld na het ingeven van mijn zoekopdracht de resultaten filteren op de maatschappij en de reisduur, maar dan zie ik nog steeds de prijs voor de specifieke data die ik heb ingevuld. Als ik dan naar 'flexibel?' ga, krijg ik weer alle vluchten van alle maatschappijen.

Gisteren had ik niets te doen en heb ik voor 3 maanden de ticketprijzen van die specifieke vucht opgezocht, maar dat is a hell of a job om dat regelmatig te doen. Ik heb al wel een soort vaag patroon gevonden dat vluchten die vertrekken op dinsdag en woensdag over het algemeen goedkoper zijn dan de vluchten die op andere dagen vertrekken, maar er zit zo heel af en toe ook een aantrekkelijke uitschieter in het weekend bij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pancake1967 op 29-05-2013 11:32:08 (Eén zin was niet compleet) ]
pi_127147883
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 09:23 schreef Pancake1967 het volgende:
Bestaat er ook een site waarbij ik kan zoeken op een specifieke vlucht en een flexibele datum? Zoeken op de max. reistijd en flexibele datum zou ook al een heel eind in de goede richting komen. Dit is eigenlijk voor het eerst dat ik op deze specifieke manier wil zoeken en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik wil in het najaar naar Australië op familiebezoek en heb mijn zinnen gezet op een vlucht van Singapore Airlines vanwege de goede naam van Singapore airlines én de beperkte overstaptijden (binnen 25 uur ben ik op mijn bestemming). Als je goed zoekt kun je voor een hele schappelijke prijs naar Australië. Gevoelsmatig ben ik niet zo weg van China Southern...

Via skyscanner kan ik bijvoorbeeld na het ingeven van mijn zoekopdracht de resultaten filteren op de maatschappij en de reisduur, maar dan zie ik nog steeds de prijs voor de specifieke data die ik heb ingevuld. Als ik dan naar 'flexibel?' ga, krijg ik weer alle vluchten van alle maatschappijen.

Gisteren had ik niets te doen en heb ik voor 3 maanden de ticketprijzen van die specifieke vucht opgezocht, maar dat is a hell of a job om dat regelmatig te doen. Ik heb al wel een soort vaag patroon gevonden dat vluchten die vertrekken op dinsdag en woensdag over het algemeen goedkoper zijn dan de vluchten die op andere dagen vertrekken, maar er zit zo heel af en toe ook een aantrekkelijke uitschieter in het weekend bij.
Ik gebruik daar http://matrix.itasoftware.com/ voor en daar kun je dan een beetje goochelen met data en daarna bij het zoeken klik je alleen singapore airlines aan en zie je een lijst met data +- 2 dagen.
pi_127147961
quote:
Dit wordt lastig omdat de kostprijs van het totale ticket immers ook afhangt van de dag waarop je weer terug vliegt.

Je zou een ruwe verkenning kunnen doen via: http://matrix.itasoftware.com/search.htm
Optie: Departing ___ and a month later
pi_127148042
quote:

Probeer Kayak. Daar kun je maatschappij filteren, maar ook duur, etc etc. En met flexibiliteit van een 3 dagen +/- in heen en terug reis, dus scheelt al weer iets.

Maar goed, handiger is in dit geval Singapore Airlines zelf natuurlijk. Ze hebben gewoon een fare calendar, daar kan je prijzen in een matrix van 7x7 dagen zien...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_127175626
Damn! Inderdaad via Singapore Airlines... |:(
Thanks! *O*

*edit*
Hmm.... moet dan nog wel steeds op een prijs klikken en vervolgens de verschillende vluchten selecteren. Ik kan er niet automatisch vanuit gaan dat een gegeven prijs in de matrix inderdaad bij de betreffende vlucht hoort. Deze manier is nog omslachtiger / tijdrovender dan via bijv. skyscanner :( Desondanks nog steeds bedankt voor het meedenken... ^O^

Kayak biedt per datum maar één vlucht aan (30 - 40 reisuren), terwijl ik via skyscanner soms wel 4 of 5 mogelijkheden per vertrekdatum heb (reisduur variërend van 24,5 - 40 uur).

Ik ga matrix nog eens proberen. Was deze hier op het forum al weg tegengekomen, maar heb er nog niet echt heel goed naar gekeken (m.n. wat betreft de mogelijkheden hoe je ook op maatschappij kunt zoeken)

[ Bericht 65% gewijzigd door Pancake1967 op 30-05-2013 09:06:25 (Terugkoppeling over aangedragen oplossingen) ]
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:51:02 #174
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127220866
Een vraagje!

Ik vertrek morgen met een gezelschap naar Boedapest. Natuurlijk kunnen wij op het moment slechts de heenreis inchecken. Dit heb ik gedaan, en ik heb de boarding pass ontvangen. Er zit hier echter geen boarding pass voor de terugreis bij. Hoe werkt dit? Slechts de heenvlucht staat erop.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_127220987
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:51 schreef OudeBok het volgende:
Een vraagje!

Ik vertrek morgen met een gezelschap naar Boedapest. Natuurlijk kunnen wij op het moment slechts de heenreis inchecken. Dit heb ik gedaan, en ik heb de boarding pass ontvangen. Er zit hier echter geen boarding pass voor de terugreis bij. Hoe werkt dit? Slechts de heenvlucht staat erop.
Met welke luchtvaartmaatschappij ga je vliegen?
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:54:33 #176
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127221049
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:53 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Met welke luchtvaartmaatschappij ga je vliegen?
KLM!
pi_127221053
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:51 schreef OudeBok het volgende:
Een vraagje!

Je zegt het zelf al, je kunt nog niet inchecken.
Boardingpass krijg je als je ingechecked bent.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_127221093
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:54 schreef OudeBok het volgende:

[..]

KLM!
Dit kan pas 1 dag / 30 uur van te voren. Je kunt gewoon op de luchthaven van Boedapest inchecken en daar ontvang je je boardingkaart.
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:56:04 #179
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127221128
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:54 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je zegt het zelf al, je kunt nog niet inchecken.
Boardingpass krijg je als je ingechecked bent.
Dus het is niet mogelijk om voor vertrek de boarding pass van de terugreis te regelen? Oké. Dit is eerste vliegreis zonder ouders, dus het is allemaal eventjes nieuw.
  donderdag 30 mei 2013 @ 20:56:19 #180
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127221142
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:55 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Dit kan pas 1 dag / 30 uur van te voren. Je kunt gewoon op de luchthaven van Boedapest inchecken en daar ontvang je je boardingkaart.
Sure, thanks.
pi_127221163
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:56 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Dus het is niet mogelijk om voor vertrek de boarding pass van de terugreis te regelen? Oké. Dit is eerste vliegreis zonder ouders, dus het is allemaal eventjes nieuw.
Nee dit is niet mogelijk, maar je kunt alvast via de site van KLM een stoel uitkiezen.
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:07:41 #182
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_127221803
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:56 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Nee dit is niet mogelijk, maar je kunt alvast via de site van KLM een stoel uitkiezen.
Oké top! Bedankt voor de snelle respons iedereen!
  donderdag 30 mei 2013 @ 21:35:26 #183
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127223652
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 20:56 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Dat zal normaliter niet gaan op een vlucht binnen Europa via Manage your booking, dit omdat KLM nogal flexibel omgaat met de ingezette toestellen op Europese vluchten en dit zomaar groter of kleiner kan zijn dan vooraf gepland.
Bij het online inchecken kan je wel een stoel selecteren, je kunt overigens ook online inchecken en dan niet een boarding pass uitprinten maar deze pas op de luchthaven ophalen, zo kan je al wel de stoelen geselecteerd hebben, bij inchecken op de luchthaven kunnen er een beperkt aantal stoelen beschikbaar zijn.

Dit gaat bij mij altijd goed, tenzij je met Estonian Air vliegt en niet kan inchecken met vertrek uit Kiev, maar wel bij de volgende vlucht Tallinn - Amsterdam, dan wordt je op 'Standbyskie' gezet in Kiev en krijgt het grondpersoneel aldaar met grote moeite een boardingpass voor de vlucht van Kiev naar Tallinn eruit, maar met geen mogelijkheid de volgende boardingpass. En dat is niet handig bij een vlucht met een connectie van 30 minuten waarbij je ook nog door de paspoortcontrole en veiligheidscontrole moet en je natuurlijk achterin het vliegtuig zat en je overal achteraan staat.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127224466
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:35 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat zal normaliter niet gaan op een vlucht binnen Europa via Manage your booking, dit omdat KLM nogal flexibel omgaat met de ingezette toestellen op Europese vluchten en dit zomaar groter of kleiner kan zijn dan vooraf gepland.
Bij het online inchecken kan je wel een stoel selecteren, je kunt overigens ook online inchecken en dan niet een boarding pass uitprinten maar deze pas op de luchthaven ophalen, zo kan je al wel de stoelen geselecteerd hebben, bij inchecken op de luchthaven kunnen er een beperkt aantal stoelen beschikbaar zijn.

Dit gaat bij mij altijd goed, tenzij je met Estonian Air vliegt en niet kan inchecken met vertrek uit Kiev, maar wel bij de volgende vlucht Tallinn - Amsterdam, dan wordt je op 'Standbyskie' gezet in Kiev en krijgt het grondpersoneel aldaar met grote moeite een boardingpass voor de vlucht van Kiev naar Tallinn eruit, maar met geen mogelijkheid de volgende boardingpass. En dat is niet handig bij een vlucht met een connectie van 30 minuten waarbij je ook nog door de paspoortcontrole en veiligheidscontrole moet en je natuurlijk achterin het vliegtuig zat en je overal achteraan staat.
Jawel hoor, het enigste verschil is een boeing 737-700/800/900. (Exclusief Cityhopper). Kan best hoor wat je zegt maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Kan ook zijn omdat ik altijd een comfort stoel neem (50% korting, FB Gold Status).
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:22:22 #185
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127226637
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2013 21:48 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Jawel hoor, het enigste verschil is een boeing 737-700/800/900. (Exclusief Cityhopper). Kan best hoor wat je zegt maar ik heb het zelf nog nooit meegemaakt. Kan ook zijn omdat ik altijd een comfort stoel neem (50% korting, FB Gold Status).
Als je een comfort stoel selecteert kan het inderdaad vast wel, naast eventuele FB status.

Ik ben uit principe geen lid van KLM FB, ik ben lid van Miles & More van Lufthansa, de maatschappij waar ik het meeste mee vlieg.
Al moet worden gezegd dat tegenwoordig ook KLM wel een overweging waard is, maar aangezien ik daar geen status heb kan ik op de vluchten van Manage mijn boeking enkel bij de lange afstandsvluchten de stoelen vastleggen maar nooit de eventuele Europese vluchten.

Tja dat laatste kan dus nu schijnbaar wel, nu is het vertrek wel nabij, en is de stoelkeuze wel beperkt, maar ja dat krijg je met een vlucht uit Barcelona...

[ Bericht 7% gewijzigd door ozzietukker op 30-05-2013 22:29:04 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 30 mei 2013 @ 22:29:27 #186
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_127227168
Zal inderdaad aan de status liggen, ik (platinum) kan dat wel kiezen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_127348755
Vraag over online inchecken.

Ik ben aan het kijken naar een ticket AMS - AUH - BNE met Etihad en volgens hun website kan ik 24 uur van te voren inchecken. Moet ik er dan vanuit gaan dat ik pas 24 uur voor vertrek vanuit AUH in kan checken voor AUH - BNE? (en dus niet 24 uur voor vertrek vanuit AMS inchecken voor beide vluchten?). Óf kan ik pas 24 uur voor vertrek uit AUH inchecken voor beide vluchten? Ik verwacht dat ik immers maar één reserveringsnummer heb voor beide vluchten.
  maandag 3 juni 2013 @ 08:53:17 #188
103111 Its-Jojo-4you
gone fishin'
pi_127348851
24h voor vertrek uit AMS
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_127351820
Over een maandje voor het eerst vliegen, dus zal het topic even doorspitten :)
pi_127353687
Welke wet geldt eigenlijk in een vliegtuig?

- wet van het land waar op dat moment overheen wordt gevlogen?
- wet van het land waar vliegtuig is opgestegen?
- wet van het land waar vliegtuig gaat landen?
- wet van het land onder wiens vlag het vliegtuig vliegt?
  maandag 3 juni 2013 @ 12:25:40 #191
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127354265
Heeft iemand hier al een keer met HOP! gevolgen?
  Moderator maandag 3 juni 2013 @ 12:45:01 #192
45833 crew  Fogel
pi_127354997
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:08 schreef Nielsch het volgende:

Volgens de conventie van Tokyo 1963 is het het land van registratie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 3 juni 2013 @ 12:45:05 #193
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_127355001
quote:

Maakt niet uit. Als je wat uitvreet, of betrapt word bij een miles high poging, dan zorgt de lokale politie in het land van aankomst wel voor je! :R
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_127359969
quote:

Haha, dat zou wel lache zijn.
Zit je lekker aan je biertje, vlieg je net over Saoedi-Arabië heen. Kan je gelijk de bak in ;)
'And I called your name,
pi_127360497
quote:
2s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:25 schreef Reya het volgende:
Heeft iemand hier al een keer met HOP! gevolgen?
Ja ik heb met HOP! gevlogen vanaf Dusseldorf naar Lyon.
pi_127360499
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:48 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Haha, dat zou wel lache zijn.
Zit je lekker aan je biertje, vlieg je net over Saoedi-Arabië heen. Kan je gelijk de bak in ;)
Kun je lachen, maar als je over die Arabische landen heen vliegt wordt er inderdaad tijdelijk geen alcohol geschonken in het vliegtuig (ik weet niet of dit met alle airlines zo is)
Alpha kenny one
  maandag 3 juni 2013 @ 15:03:22 #197
370341 AldoTheApache
Ezelltekstje
pi_127360529
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 12:45 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Maakt niet uit. Als je wat uitvreet, of betrapt word bij een miles high poging, dan zorgt de lokale politie in het land van aankomst wel voor je! :R
ben ik al lid van :7
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
  maandag 3 juni 2013 @ 15:06:49 #198
66825 Reya
Fier Wallon
pi_127360659
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Ja ik heb met HOP! gevlogen vanaf Dusseldorf naar Lyon.
Hoe was het? Veel gedoe omtrent bagage opf valt het wel mee?
pi_127361307
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef falling_away het volgende:

[..]

Kun je lachen, maar als je over die Arabische landen heen vliegt wordt er inderdaad tijdelijk geen alcohol geschonken in het vliegtuig (ik weet niet of dit met alle airlines zo is)
Alleen Iran toch?
En vrouwen hoofddoek op.
pi_127361764
quote:

[..]

Dat is volgens mij alleen zo als er ook geland wordt, omdat ze daar niet zo blij zijn met mensen die dronken het vliegtuig uitkomen. Het heeft in iedergeval niets te maken met wetgeving, want als je in de lucht zit zijn het niet langer de wetten van het land waar je boven vliegt die gelden.
'And I called your name,
  maandag 3 juni 2013 @ 15:51:43 #201
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_127362458
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:26 schreef Godtje het volgende:

[..]

Alleen Iran toch?
En vrouwen hoofddoek op.
Saudi.
  dinsdag 4 juni 2013 @ 00:23:54 #202
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_127387845
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:36 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dat is volgens mij alleen zo als er ook geland wordt, omdat ze daar niet zo blij zijn met mensen die dronken het vliegtuig uitkomen. Het heeft in iedergeval niets te maken met wetgeving, want als je in de lucht zit zijn het niet langer de wetten van het land waar je boven vliegt die gelden.
Die beperking kan inderdaad zijn wanneer er in een bepaald land geland moet worden, maar normaliter merk je er eigenlijk weinig van omdat dan toch vaak al de daling is ingezet, of juist wordt opgestegen. Wel heb je natuurlijk enkele 'dry' airlines waar helemaal geen alcohol wordt geschonken.

Wat mij verbaasd, of eigenlijk ook weer niet, op een vlucht van Qatar Airways (En vast ook wel andere luchtvaartmaatschappijen) drinken de Arabieren zich helemaal lam aan boord, en het cabinepersoneel maar vrolijk uitdelen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_127389953
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Die beperking kan inderdaad zijn wanneer er in een bepaald land geland moet worden, maar normaliter merk je er eigenlijk weinig van omdat dan toch vaak al de daling is ingezet, of juist wordt opgestegen. Wel heb je natuurlijk enkele 'dry' airlines waar helemaal geen alcohol wordt geschonken.

Wat mij verbaasd, of eigenlijk ook weer niet, op een vlucht van Qatar Airways (En vast ook wel andere luchtvaartmaatschappijen) drinken de Arabieren zich helemaal lam aan boord, en het cabinepersoneel maar vrolijk uitdelen...
Zo raar is dat niet, als je in je eigen land niet of in het geheim moet drinken, en je begeeft je dan in een vliegtuig waar gewoon gedronken mag worden...
'And I called your name,
pi_127404081
Ik heb nu 1 ticket gekocht van een vliegtuigmaatschappij (THY) van amsterdam naar istanbul, nu zie ik dat wanneer ik aankom één uur later een vliegtuig vertrekt van istanbul naar antalya (ook THY). Stel ik koop daar een ticket voor. Kunnen ze dan in Amsterdam wanneer ik vertrek mijn bagage doorlabelen en alvast inchecken(+boarding pass) voor die vlucht? Zodat ik probleemloos verder kan?
  dinsdag 4 juni 2013 @ 15:43:38 #205
62913 Blik
The one and Only!
pi_127404279
quote:

[..]

Nog nooit gehad, en toch regelmatig over Pakistan, Afghanistan en Saudi-Arabië heen gevlogen. Met een Westerse maatschappij gebeurt dit in ieder geval zeker niet
pi_127404491
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:39 schreef xminator het volgende:
Ik heb nu 1 ticket gekocht van een vliegtuigmaatschappij (THY) van amsterdam naar istanbul, nu zie ik dat wanneer ik aankom één uur later een vliegtuig vertrekt van istanbul naar antalya (ook THY). Stel ik koop daar een ticket voor. Kunnen ze dan in Amsterdam wanneer ik vertrek mijn bagage doorlabelen en alvast inchecken(+boarding pass) voor die vlucht? Zodat ik probleemloos verder kan?
Meestal wel te doen, maar bel ze even op. Bij BA lukt het altijd wel, maar niet alle airlines zijn hetzelfde.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_127404514
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 15:43 schreef Blik het volgende:

[..]

Nog nooit gehad, en toch regelmatig over Pakistan, Afghanistan en Saudi-Arabië heen gevlogen. Met een Westerse maatschappij gebeurt dit in ieder geval zeker niet
Is ook onzin, als je er enkel overheen vliegt, boeit het geen ene donder.
pi_127405813
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2013 00:23 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Heb wat collega's die voor Denim air gevlogen hebben en moesten regelmatig in Libië "charters" uitvoeren voor oliepersoneel van de stad naar de industrie. Na een tijdje vliegen werden ze vaak uitgenodigd op feestjes (was immers een vast klein clubje vliegers en klanten, dus iedereen kende elkaar na een tijdje wel) en ze hebben nog nooit zo gefeest blijkbaar.
Hoeren, drank, drugs, alles kwam voorbij en 90% van de feestgangers waren toch echt devoot moslim...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')