Saudi.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:26 schreef Godtje het volgende:
[..]
Alleen Iran toch?
En vrouwen hoofddoek op.
Die beperking kan inderdaad zijn wanneer er in een bepaald land geland moet worden, maar normaliter merk je er eigenlijk weinig van omdat dan toch vaak al de daling is ingezet, of juist wordt opgestegen. Wel heb je natuurlijk enkele 'dry' airlines waar helemaal geen alcohol wordt geschonken.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is volgens mij alleen zo als er ook geland wordt, omdat ze daar niet zo blij zijn met mensen die dronken het vliegtuig uitkomen. Het heeft in iedergeval niets te maken met wetgeving, want als je in de lucht zit zijn het niet langer de wetten van het land waar je boven vliegt die gelden.
Zo raar is dat niet, als je in je eigen land niet of in het geheim moet drinken, en je begeeft je dan in een vliegtuig waar gewoon gedronken mag worden...quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:23 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Die beperking kan inderdaad zijn wanneer er in een bepaald land geland moet worden, maar normaliter merk je er eigenlijk weinig van omdat dan toch vaak al de daling is ingezet, of juist wordt opgestegen. Wel heb je natuurlijk enkele 'dry' airlines waar helemaal geen alcohol wordt geschonken.
Wat mij verbaasd, of eigenlijk ook weer niet, op een vlucht van Qatar Airways (En vast ook wel andere luchtvaartmaatschappijen) drinken de Arabieren zich helemaal lam aan boord, en het cabinepersoneel maar vrolijk uitdelen...
Nog nooit gehad, en toch regelmatig over Pakistan, Afghanistan en Saudi-Arabië heen gevlogen. Met een Westerse maatschappij gebeurt dit in ieder geval zeker nietquote:Op maandag 3 juni 2013 15:02 schreef falling_away het volgende:
[..]
Kun je lachen, maar als je over die Arabische landen heen vliegt wordt er inderdaad tijdelijk geen alcohol geschonken in het vliegtuig (ik weet niet of dit met alle airlines zo is)
Meestal wel te doen, maar bel ze even op. Bij BA lukt het altijd wel, maar niet alle airlines zijn hetzelfde.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:39 schreef xminator het volgende:
Ik heb nu 1 ticket gekocht van een vliegtuigmaatschappij (THY) van amsterdam naar istanbul, nu zie ik dat wanneer ik aankom één uur later een vliegtuig vertrekt van istanbul naar antalya (ook THY). Stel ik koop daar een ticket voor. Kunnen ze dan in Amsterdam wanneer ik vertrek mijn bagage doorlabelen en alvast inchecken(+boarding pass) voor die vlucht? Zodat ik probleemloos verder kan?
Is ook onzin, als je er enkel overheen vliegt, boeit het geen ene donder.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:43 schreef Blik het volgende:
[..]
Nog nooit gehad, en toch regelmatig over Pakistan, Afghanistan en Saudi-Arabië heen gevlogen. Met een Westerse maatschappij gebeurt dit in ieder geval zeker niet
Heb wat collega's die voor Denim air gevlogen hebben en moesten regelmatig in Libië "charters" uitvoeren voor oliepersoneel van de stad naar de industrie. Na een tijdje vliegen werden ze vaak uitgenodigd op feestjes (was immers een vast klein clubje vliegers en klanten, dus iedereen kende elkaar na een tijdje wel) en ze hebben nog nooit zo gefeest blijkbaar.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 00:23 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wat mij verbaasd, of eigenlijk ook weer niet, op een vlucht van Qatar Airways (En vast ook wel andere luchtvaartmaatschappijen) drinken de Arabieren zich helemaal lam aan boord, en het cabinepersoneel maar vrolijk uitdelen...
Ik zou je huidige ticket omboeken, want die overstaptijd van 1 uur op Istanbul (ik ga uit van IST) kan te kort zijn. Als je op 1 ticket reist moet je airline dat oplossen, als je twee tickets hebt en je eerste vlucht is te laat ben je zelf het haasje.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:48 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Meestal wel te doen, maar bel ze even op. Bij BA lukt het altijd wel, maar niet alle airlines zijn hetzelfde.
yup . dat gebeurt, maar moet zeggen het werkt een beetje chaotisch. je hebt in Alanya waarschijnlijk een buiten positie en moet dan waarschijnlijk blijven zitten/staan tot de internationale terminal. als ze daar zin in hebben, soms ook niet.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:39 schreef xminator het volgende:
Ik heb nu 1 ticket gekocht van een vliegtuigmaatschappij (THY) van amsterdam naar istanbul, nu zie ik dat wanneer ik aankom één uur later een vliegtuig vertrekt van istanbul naar antalya (ook THY). Stel ik koop daar een ticket voor. Kunnen ze dan in Amsterdam wanneer ik vertrek mijn bagage doorlabelen en alvast inchecken(+boarding pass) voor die vlucht? Zodat ik probleemloos verder kan?
Inchecken en doorlabelen doen ze wel, alleen zij raden 1,5 uur overstaptijd aan.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 15:48 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Meestal wel te doen, maar bel ze even op. Bij BA lukt het altijd wel, maar niet alle airlines zijn hetzelfde.
Is niet Ataturk maar Sabiha Gokcen, wel wat kleiner dat Ataturk denk ik dan. Weet je dat laatste zeker?quote:Op dinsdag 4 juni 2013 17:52 schreef XL het volgende:
[..]
Ik zou je huidige ticket omboeken, want die overstaptijd van 1 uur op Istanbul (ik ga uit van IST) kan te kort zijn. Als je op 1 ticket reist moet je airline dat oplossen, als je twee tickets hebt en je eerste vlucht is te laat ben je zelf het haasje.
Ik begrijp je tekst niet geheel, zelf heb ik geen visum nodig. Het enige wat ik moet doen is langs douane en dan naar de volgende vlucht lopen (bagage wordt doorgelabeld als het goed is), moet wel te doen zijn binnen één uur schat ik @ SAW.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:02 schreef Roger_ het volgende:
[..]
yup . dat gebeurt, maar moet zeggen het werkt een beetje chaotisch. je hebt in Alanya waarschijnlijk een buiten positie en moet dan waarschijnlijk blijven zitten/staan tot de internationale terminal. als ze daar zin in hebben, soms ook niet.
let wel op 1 uur is kort voor Attarturk, als je dan ook nog je koffers moet op halen en opnieuw in checken is te kort. Het is zelfs krap zonder.
Een keer een vlucht gemist waar bij de vlucht vanuit Keulen 20 min vertraagd was. toen in de rij staan om aansluitend ticket te krijgen, en toen in de rij voor het Visum te kopen (bij Visum check, dus je loopt er zo langs) rij bij immigrations, en dan is het nog een pokke eind tot de nationale terminal.
In principe kan Turkish Airlines de koffers doorlabelen, persoonlijk had ik echter het ticket naar de eindbestemming direct in één keer geboekt zodat Turkish Airlines garant staat voor de connectie. De koffers kunnen op Schiphol wel worden doorgelabeled naar de eindbestemming, dat kan binnen de alliantie en zeker bij één maatschappij, echter wat er nu gedaan is heet 'self-connect' en als de Turkish Airlines vlucht vertraging heeft naar SAW, en ik kan je verzekeren, dat heeft ie nog wel eens, en met alle respect, Turkse mensen zorgen er door de vele handbagage nou niet voor dat die vertraging nog enigszins kan worden ingelopen, dan ben je dus zelf verantwoordelijk of je de volgende vlucht haalt, wanneer dit door vertraging op een eerdere vlucht niet zo is moet je ter plaatse een nieuw ticket kopen.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:10 schreef xminator het volgende:
[..]
Inchecken en doorlabelen doen ze wel, alleen zij raden 1,5 uur overstaptijd aan.
[..]
Is niet Ataturk maar Sabiha Gokcen, wel wat kleiner dat Ataturk denk ik dan. Weet je dat laatste zeker?
[..]
Ik begrijp je tekst niet geheel, zelf heb ik geen visum nodig. Het enige wat ik moet doen is langs douane en dan naar de volgende vlucht lopen (bagage wordt doorgelabeld als het goed is), moet wel te doen zijn binnen één uur schat ik @ SAW.
als je laat door labelt van uit Nederland, dan komen je koffers op Antalya aan op de internationale terminal, je moet daat goed opletten dat je dus niet zomaar met de kudde mee loopt als je het vliegtuig uitstapt.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:10 schreef xminator het volgende:
Ik begrijp je tekst niet geheel, zelf heb ik geen visum nodig. Het enige wat ik moet doen is langs douane en dan naar de volgende vlucht lopen (bagage wordt doorgelabeld als het goed is), moet wel te doen zijn binnen één uur schat ik @ SAW.
Bedankt voor je uitleg, heb een tijdje geleden tickets naar istanbul vrij goedkoop kunnen bemachtigen als ik dat nu ga om boeken ben ik een hele hoop geld kwijt. Ik zag dat de tickets van ist naar antalya vrij goedkoop waren en dus kwam ik op het idee om eerst een weekje aan de kust te genieten.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:27 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In principe kan Turkish Airlines de koffers doorlabelen, persoonlijk had ik echter het ticket naar de eindbestemming direct in één keer geboekt zodat Turkish Airlines garant staat voor de connectie. De koffers kunnen op Schiphol wel worden doorgelabeled naar de eindbestemming, dat kan binnen de alliantie en zeker bij één maatschappij, echter wat er nu gedaan is heet 'self-connect' en als de Turkish Airlines vlucht vertraging heeft naar SAW, en ik kan je verzekeren, dat heeft ie nog wel eens, en met alle respect, Turkse mensen zorgen er door de vele handbagage nou niet voor dat die vertraging nog enigszins kan worden ingelopen, dan ben je dus zelf verantwoordelijk of je de volgende vlucht haalt, wanneer dit door vertraging op een eerdere vlucht niet zo is moet je ter plaatse een nieuw ticket kopen.
Al met al, 1 uur connectietijd met immigratie en lopen naar domestic gedeelte is zelfs op SAW wat aan de krappe kant, als je achterin het vliegtuig zit of er landen meer vluchten achter elkaar dan sta je relatief achterin de rij bij de paspoortcontrole. Echt relaxed reis je dan niet.
Bedankt voor de tipquote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:31 schreef Roger_ het volgende:
[..]
als je laat door labelt van uit Nederland, dan komen je koffers op Antalya aan op de internationale terminal, je moet daat goed opletten dat je dus niet zomaar met de kudde mee loopt als je het vliegtuig uitstapt.
En laat de rest maar zitten
Ik zie inderdaad 19 euro enkele reis tickets van Turkish Airlines voorbij komen voor binnenlandse vluchten, niet slecht, wellicht is het ook een optie om naar Pegasus airlines te kijken, dan kunnen de koffers wel niet tot de eindbestemming ingechecked worden vanaf Amsterdam, maar Pegasus is 'groot' op SAW en zullen dus meerdere vertrektijden hebben, bij Pegasus mag je gratis bagage meenemen, door de felle concurrentie zullen ook deze tickets van Pegasus niet duur zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 19:46 schreef xminator het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg, heb een tijdje geleden tickets naar istanbul vrij goedkoop kunnen bemachtigen als ik dat nu ga om boeken ben ik een hele hoop geld kwijt. Ik zag dat de tickets van ist naar antalya vrij goedkoop waren en dus kwam ik op het idee om eerst een weekje aan de kust te genieten.
Ik kan dan nu de gok erop wagen voor 50 euro 2 tickets met 1 uur overstaptijd of 7/8 uur later dezelfde vlucht nemen of geen van allen en het binnenland ingaan.. Twijfels.
[..]
Bedankt voor de tip
Klopt, daar heb ik ook naar gekeken. Ik ga uiteindelijk denk voor PGS (vlucht gaat om 00.00), dacht namelijk dat je bij THY 30kg bagageruimte kreeg maar dat blijkt maar 15kg te zijn als je gebruik maakt van een promotie. Dus ga hoogstwaarschijnlijk voor meer zekerheid voor dezelfde prijs.quote:Op dinsdag 4 juni 2013 21:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik zie inderdaad 19 euro enkele reis tickets van Turkish Airlines voorbij komen voor binnenlandse vluchten, niet slecht, wellicht is het ook een optie om naar Pegasus airlines te kijken, dan kunnen de koffers wel niet tot de eindbestemming ingechecked worden vanaf Amsterdam, maar Pegasus is 'groot' op SAW en zullen dus meerdere vertrektijden hebben, bij Pegasus mag je gratis bagage meenemen, door de felle concurrentie zullen ook deze tickets van Pegasus niet duur zijn.
Als je een vlucht boekt met 3 uur overstaptijd kan je inclusief immigratie, ophalen van je koffer en het opnieuw inchecken ervan er redelijk zeker van zijn dat je de vlucht kan halen.
(Al is het dan natuurlijk wel wrang als je dan de Turkish Airlines vlucht op die dag wel gehaald zou kunnen hebben, iets meer zekerheid lijkt mij verstandig).
In de film "Argo" wordt tijdens een vlucht van Teheran naar Zurich aangekondigd dat er alcohol kan worden geschonken omdat het Iraanse luchtruim is verlaten. Dit kan echter ook een verzinsel in het script zijn, omdat de hoofdpersonen (en de kijker) dan zeker weten dat hun ontsnapping uit Iran geslaagd is.quote:Op maandag 3 juni 2013 15:36 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dat is volgens mij alleen zo als er ook geland wordt, omdat ze daar niet zo blij zijn met mensen die dronken het vliegtuig uitkomen. Het heeft in iedergeval niets te maken met wetgeving, want als je in de lucht zit zijn het niet langer de wetten van het land waar je boven vliegt die gelden.
Je weet dat de film Argo zich in 1980 af speelt? We zitten inmiddels in 2013, dus ik denk dat procedures van toen uberhaupt geen relevantie meer hebben.quote:Op woensdag 5 juni 2013 05:50 schreef jaco het volgende:
[..]
In de film "Argo" wordt tijdens een vlucht van Teheran naar Zurich aangekondigd dat er alcohol kan worden geschonken omdat het Iraanse luchtruim is verlaten. Dit kan echter ook een verzinsel in het script zijn, omdat de hoofdpersonen (en de kijker) dan zeker weten dat hun ontsnapping uit Iran geslaagd is.
Huisjes?quote:Op woensdag 5 juni 2013 16:02 schreef static het volgende:
Ik weet wel dat de KLM geen alcohol in de huisjes heeft op vluchten naar Islamitische landen.
kreeg ze van/naar Dubai wel, maar misschien is dat dan wel weer een uitzonderingquote:Op woensdag 5 juni 2013 16:02 schreef static het volgende:
Ik weet wel dat de KLM geen alcohol in de huisjes heeft op vluchten naar Islamitische landen.
Dus nu heb je Lufthansa via Frankfurt naar Mexico City? Niet verkeerd!quote:Op woensdag 5 juni 2013 18:22 schreef AldoTheApache het volgende:
net gebeld door vliegwinkel.nl
mijn geboekte vlucht zou wegens een schemawijziging de overstap niet halen. Of ik dan maar later op de dag (s'avonds ipv s'ochtends) rnaar frankfurt ipv NY wilde vliegen
koste niets extra
gaat over de terugweg, dus praktisch een dag langerquote:Op woensdag 5 juni 2013 18:24 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dus nu heb je Lufthansa via Frankfurt naar Mexico City? Niet verkeerd!
Het hangt ervan af, als je bagage in moet checken op zowel de vlucht uit Turkije en de vlucht naar Kuala Lumpur dan is het aan de krappe kant, want zelfs als de schematijd wordt gehaald dan heb je 1 uur en 35 minuten voor de paspoortcontrole op Dusseldorf en het verkrijgen van je bagage en opnieuw inchecken, aangezien je rekening moet houden met inchecktijden zal je dit bij geen vertraging net halen, maar bij een vertraging van 15 minuten of meer kan je de deadline al niet meer halen.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik vlieg binnenkort vanaf Düsseldorf int. naar Kuala Lumpur via Dubai, met Emirates. Die vlucht vertrekt 15.25 uur. Nu moet ik wegens omstandigheden daarvoor in Istanbul wezen, en kan pas die ochtend terug komen. Er is een vlucht van Turkish Airlines van Istanbul naar DUS, die om 13.50 uur aan zou moeten komen. Dit is zeker veel te krap he?
Ja voor 400 euro. Lijers.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:16 schreef XL het volgende:
Kun je dus - dubai niet in IST - dubai omboeken
Het is inderdaad nog geen 10 minuten vliegen, je kan zo mooi Attaturk zien liggen wanneer je vanaf Amsterdam vliegt, maar vanaf Istanbul naar SAW te komen is inderdaad een crime, wanneer je dit met openbaar vervoer doet kost dit minimaal 2,5 uur, 45 minuten metro, 15 minuten tram, 30 minuten boot en 1 uur bus.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:12 schreef clumsy_clown het volgende:
Mja, ik zit met een binnenlandse vlucht ook, die op Ataturk aankomt. Dus om dan weer naar SAW te gaan is ook weer zo wat. Maar ik ga dit ook niet doen inderdaad, te risky.
NAV een oude discussie: ik heb nu inderdaad ook KLM tickets gezien naar BKK voor 407 euro vanaf Antwerpen. In augustus zelfs met retour datum in september. Helaas past de datum mij net niet lekker (zou een week moeten schuiven) anders zou het echt een koopje geweest zijn.quote:
Mja, Pegasus vliegt in Turkije niet waar ik moet wezen. Dus de route is DUS-IST-SZF-IST-DUS-DUB-KL, in 5 dagenquote:Op vrijdag 7 juni 2013 18:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is inderdaad nog geen 10 minuten vliegen, je kan zo mooi Attaturk zien liggen wanneer je vanaf Amsterdam vliegt, maar vanaf Istanbul naar SAW te komen is inderdaad een crime, wanneer je dit met openbaar vervoer doet kost dit minimaal 2,5 uur, 45 minuten metro, 15 minuten tram, 30 minuten boot en 1 uur bus.
Helemaal met de bus kan sneller zijn, maar is het vaak niet door drukte op de 2 bruggen in Istanbul.
Je zou ook nog kunnen denken om de binnenlandse vlucht ook opnieuw te kopen bij Pegasus, want dan kom je wel op SAW aan en is het wel allemaal haalbaarder, is waarschijnlijk veel goedkoper dan 400 euro omboeken, is alleen beetje jammer dat je eerst een heel stuk terug naar Europa vliegt om vervolgens datzelfde stuk weer terug te vliegen richting Dubai...
Pegasus vliegt ook naar Samsun in Turkije hoor, als je de 07.55 vlucht neemt kan je met een korte connectie van 1 uur en 5 minuten overstappen op de vlucht naar Dusseldorf.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 18:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Mja, Pegasus vliegt in Turkije niet waar ik moet wezen. Dus de route is DUS-IST-SZF-IST-DUS-DUB-KL, in 5 dagen. FML.
Heel irritant dat ik niet van Istanbul direct door kan.
Vanaf DUS vliegt zo te zien niets direct naar Seattle. Maar je kan via Skyscanner gewoon even de steden proberen die in aanmerking komen om naartoe te vliegen natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:14 schreef Fargo het volgende:
Welke maatschappijen vliegen tegenwoordig rechtstreeks op het noordwesten van Amerika, zoals Seattle? Ik weet dat KLM rechtstreeks vliegt vanaf Amsterdam, maar volgens mij kan het goedkoper dan 1000 euro. Een maatschappij vanaf Dusseldorf misschien? Of Londen eventueel?
Icelandair vliegt vrij goedkoop, wel met één tussenstop. Iemand ervaringen met deze maatschappij?
Delta vanaf Amsterdam en British Airways vanaf Amsterdam / Rotterdam met een tussenstop in London.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 19:14 schreef Fargo het volgende:
Welke maatschappijen vliegen tegenwoordig rechtstreeks op het noordwesten van Amerika, zoals Seattle? Ik weet dat KLM rechtstreeks vliegt vanaf Amsterdam, maar volgens mij kan het goedkoper dan 1000 euro. Een maatschappij vanaf Dusseldorf misschien? Of Londen eventueel?
Icelandair vliegt vrij goedkoop, wel met één tussenstop. Iemand ervaringen met deze maatschappij?
quote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
http://www.aireuropa.com/(...)sajero/equipaje.html
lijkt er wel op
http://www.aireuropa.com/(...)sajero/equipaje.htmlquote:Op zaterdag 15 juni 2013 20:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
http://www.aireuropa.com/(...)sajero/equipaje.html
lijkt er wel op
als het mogelijk is om je bagage te laten door labelen van Istanboel, op je aansluitende vlucht in Düsseldorf , en als je als hier boven vermeld electronisch kan inchecken. moet dat lukken.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik vlieg binnenkort vanaf Düsseldorf int. naar Kuala Lumpur via Dubai, met Emirates. Die vlucht vertrekt 15.25 uur. Nu moet ik wegens omstandigheden daarvoor in Istanbul wezen, en kan pas die ochtend terug komen. Er is een vlucht van Turkish Airlines van Istanbul naar DUS, die om 13.50 uur aan zou moeten komen. Dit is zeker veel te krap he?
Volgens mij niet hoor?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:43 schreef Rookert het volgende:
Tegenwoordig ook 10,- boekingskosten bij KLM.be ?
quote:Price specification
Adult
Total price for all passengers EUR 1,059.28
Ticket price 718.00
Booking fee -
Carrier-imposed international surcharge 253.00
Embarkation tax 28.38
US international transportation tax 25.72
Security charge 7.15
Airport Passenger Service Charge 6.69
US INS user fee 5.24
US customs user fee 4.12
US APHIS fee 3.74
USA passenger facility charge 3.37
Netherlands noise isolation charge 2.00
USA passenger civil aviation security service fee 1.87
Price: 1,059.28
Number of passengers 1
Als je vlucht vertrekt vanaf een vliegveld / treinstation in Belgie betaal je geen boekingskosten. Maar als je een vlucht boekt vanaf Amsterdam, dan gaat het via het Nederlandse ticketkantoor van KLM. En betaal je wel tien euro boekingskosten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:43 schreef Rookert het volgende:
Tegenwoordig ook 10,- boekingskosten bij KLM.be ?
Rustig jongen, denk om je hart. Nog even geduld. Kan vanaf 24 uur van tevoren. Daarna zul je net zo blij zijn als die blonde dame *na de klik*quote:Op donderdag 20 juni 2013 11:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Sterf LOT Polish Airlines! Ik kan niet eens fatsoenlijk online inchecken, niemand neemt de telefoon op en ik heb mijn vlucht 6.40 in de ochtend komende vrijdag. Gruwelijke kutzooi
LOTquote:Op donderdag 20 juni 2013 11:01 schreef sitting_elfling het volgende:
Sterf LOT Polish Airlines! Ik kan niet eens fatsoenlijk online inchecken, niemand neemt de telefoon op en ik heb mijn vlucht 6.40 in de ochtend komende vrijdag. Gruwelijke kutzooi
Vroeger geen last van gehad vanaf AMS..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:41 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Als je vlucht vertrekt vanaf een vliegveld / treinstation in Belgie betaal je geen boekingskosten. Maar als je een vlucht boekt vanaf Amsterdam, dan gaat het via het Nederlandse ticketkantoor van KLM. En betaal je wel tien euro boekingskosten.
Ja, is sinds kort.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 17:00 schreef Rookert het volgende:
[..]
Vroeger geen last van gehad vanaf AMS..
Het was gewoon kut omdat mijn vlucht om 6.45 in de ochtend was en ik al de 1e bus moest pakken om uberhaupt op het vliegveld aan te komen..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rustig jongen, denk om je hart. Nog even geduld. Kan vanaf 24 uur van tevoren. Daarna zul je net zo blij zijn als die blonde dame *na de klik*
http://www.lot.com/nl/en/web/newlot/via-internet
Edit: Hmm, wel raar dat als je doorklikt je ineens op de online-check in van KLM uitkomt![]()
https://www.klm.com/ams/ici/checkin/Main/Checkin
Geen idee, misschien werk het wel, al zijn KLM en LOT geen SkyTeam partners.
KLM ground services is de afhandelaar van LOT op Amsterdam, waarschijnlijk al sinds jaar en dag en dan is het makkelijk het zo te houden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:46 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Rustig jongen, denk om je hart. Nog even geduld. Kan vanaf 24 uur van tevoren. Daarna zul je net zo blij zijn als die blonde dame *na de klik*
http://www.lot.com/nl/en/web/newlot/via-internet
Edit: Hmm, wel raar dat als je doorklikt je ineens op de online-check in van KLM uitkomt![]()
https://www.klm.com/ams/ici/checkin/Main/Checkin
Geen idee, misschien werk het wel, al zijn KLM en LOT geen SkyTeam partners.
Dat zie ik nu ook, dat is echt sinds zeer, zeer kort, want 1,5 week geleden nog 2 tickets geboekt met KLM voor vertrek in 2014 vanaf Amsterdam, maar vanaf de Belgische site, en daar was het op dat moment niet nodig om de boekingskosten te betalen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 16:41 schreef lokpokken het volgende:
[..]
Als je vlucht vertrekt vanaf een vliegveld / treinstation in Belgie betaal je geen boekingskosten. Maar als je een vlucht boekt vanaf Amsterdam, dan gaat het via het Nederlandse ticketkantoor van KLM. En betaal je wel tien euro boekingskosten.
Probeer het op Delta.com, KLM.nl, Airfrance.com of zelfs Alitalia.com evenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:17 schreef kurk_droog het volgende:
Ik heb bij cheaptickets.nl geboekt en vlieg morgen vanaf Schiphol via New York richting Buenos maar nu kan ik niet online inchecken. Heeft dit nog een reden of kan ik pas op Schiphol inchecken?
Ik vlieg met Lufthansa maar die leasen volgens mij een United Airlines toestel maar als ik dus wil inchecken online vind hij het ticket niet terwijl de gegevens en alles in 'mijn boeking' staan..quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:27 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Probeer het op Delta.com, KLM.nl, Airfrance.com of zelfs Alitalia.com evenIets moet er vast werken, wat lukt niet dan?
Verkeerde veronderstelling gemaakt. United.com laat wel je boeking zien maar geen mogelijkheid tot online inchecken? Dan weet ik niet wat er aan de hand isquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik vlieg met Lufthansa maar die leasen volgens mij een United Airlines toestel maar als ik dus wil inchecken online vind hij het ticket niet terwijl de gegevens en alles in 'mijn boeking' staan..
Nee, Lufthansa laat de boeking zien. Ik neem aan dat ik online bij Lufthansa moet in-checken dan. Of kan het niet omdat er een overstap in New York zit?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Verkeerde veronderstelling gemaakt. United.com laat wel je boeking zien maar geen mogelijkheid tot online inchecken? Dan weet ik niet wat er aan de hand is
Zou als je rechtstreeks naar New York gaat (en niet met Lufthansa via Frankfurt/Munchen) gewoon United.com proberen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:37 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Nee, Lufthansa laat de boeking zien. Ik neem aan dat ik online bij Lufthansa moet in-checken dan. Of kan het niet omdat er een overstap in New York zit?
( ik ben onervaren met vliegen buiten Europa)
Stom, via United staat die ook inderdaad. Maar wel raar dat ik met Lufthansa vlieg uitgevoerd door UA, laat me dan inchekcen bij Lufthansa.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:38 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Zou als je rechtstreeks naar New York gaat (en niet met Lufthansa via Frankfurt/Munchen) gewoon United.com proberen.
Je vliegt met United maar het ticket is verkocht door Lufthansa. Lufthansa heeft er dus eigenlijk weinig mee te maken, behalve dat zij voor de distributie van de verkoop gezorgd hebben. Maar goed dat het gelukt is dus fijne reisquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Stom, via United staat die ook inderdaad. Maar wel raar dat ik met Lufthansa vlieg uitgevoerd door UA, laat me dan inchekcen bij Lufthansa.
Checkte nog niet in, durfde nog nietquote:Op dinsdag 25 juni 2013 20:48 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Je vliegt met United maar het ticket is verkocht door Lufthansa. Lufthansa heeft er dus eigenlijk weinig mee te maken, behalve dat zij voor de distributie van de verkoop gezorgd hebben. Maar goed dat het gelukt is dus fijne reis
Reis je met of zonder bagage? Als je alleen handbagage hebt kan je binnen 15 tot 20 minuten aan je gate staanquote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:26 schreef tomatenrood het volgende:
Ik heb een goedkope vlucht gevonden met Ryanair, die halverwege juli vertrekt (dus hoogseizoen).
De vlucht vertrekt alleen 9.00 uur, en je moet dus voor 8.30 geboard zijn. Met de vroegste trein ben ik pas 7.30 uur op Eindhoven Airport.
Heb ik aan een uur genoeg? Ik heb ervaring met lange rijen op eindhoven in het hoogseizoen. Normaal ben ik altijd 2 uur van tevoren aanwezig, hoewel dat vaak niet nodig blijkt, ben nogal stresserig aangelegd.
Thanks. Ja, alleen handbagage. Het scheelt veel geld met de andere vliegmaatschappijen, dus ik ga gewoon boeken, komt vast goed.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:28 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Reis je met of zonder bagage? Als je alleen handbagage hebt kan je binnen 15 tot 20 minuten aan je gate staan.
Gewoon doen, voor een paar dagen weg kan je genoeg kledingstukken meenemen in je handbagage. Let wel, het gewicht letten er niet zo streng op bij Ryanair maar de grootte wel. Doen ze al bij de gate met een eigen gemaakte doos. Als je handbagage er niet in past, kan je wel 60 euro dokken anders mag die tas niet mee.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:32 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Thanks. Ja, alleen handbagage. Het scheelt veel geld met de andere vliegmaatschappijen, dus ik ga gewoon boeken, komt vast goed.
Ik ben benieuwd welke trein je neemt welke op Eindhoven Aiport brengt, maar ik schat in dat je de tijd voor het reizen met de bus hebt meegenomen en dat je dan om 07:30 aanwezig bent.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 11:26 schreef tomatenrood het volgende:
Ik heb een goedkope vlucht gevonden met Ryanair, die halverwege juli vertrekt (dus hoogseizoen).
De vlucht vertrekt alleen 9.00 uur, en je moet dus voor 8.30 geboard zijn. Met de vroegste trein ben ik pas 7.30 uur op Eindhoven Airport.
Heb ik aan een uur genoeg? Ik heb ervaring met lange rijen op eindhoven in het hoogseizoen. Normaal ben ik altijd 2 uur van tevoren aanwezig, hoewel dat vaak niet nodig blijkt, ben nogal stresserig aangelegd.
Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 18:47 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd welke trein je neemt welke op Eindhoven Aiport brengt, maar ik schat in dat je de tijd voor het reizen met de bus hebt meegenomen en dat je dan om 07:30 aanwezig bent.
Dat is voor Eindhoven ruim voldoende, om 08.30 begint het boarden pas, Eindhoven begint pas met boarden als het binnenkomende toestel 'touchdown' doet op Eindhoven airport, of net een paar momenten ervoor.
Mijn record (niet gepland) om de vlucht te halen die om 09.25 vertrekt is om 09.11 met de bus aanwezig en om 09.13 bij de beveiliging, 09.14 in de WC en 09.16 aan boord.
Wel kan het wat drukker zijn, maar 1,5 uur van te voren moet genoeg zijn, wanneer de rij bij de beveiliging echt te lang is wil Eindhoven Airport nog wel eens passagiers naar voren halen, maak je dus maar geen zorgen, want 1.5 uur is zelfs bij een lange rij nog voldoende.
Dat kan je niet echt zeggen wanneer je vroeg inchecked. Daarnaast kan je soms door een bepaalde ticketklasse maar uit een beperkt aantal stoelen kiezen waardoor het lijkt dat alle plaatsen bezet zijn maar dat eigenlijk helemaal niet zo is. (Zo kon ik met Swiss laatst terug vooraf alleen maar plekken voorin kiezen, terwijl ik bij het inchecken zelf nog prima een hele rij achterin voor mijzelf kon krijgen, mijn inschatting dat een vroege vlucht op zondag niet vol zou zitten klopte dan ook helemaal).quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:41 schreef DeParo het volgende:
Ik vlieg dus met Swiss binnenkort en kan op internet mijn zetel kiezen!
Maar zie ik daar ook hoeveel stoelen er verkocht zijn, want je ziet wat er is gereserveerd, verder?
Uiteraard, daar is mijn record van 09.11 aankomen voor een vlucht welke vertrekt volgens schema om 09.25 ook een voorbeeld van, sterker nog, de deuren werden om 09.20 gesloten. Hier was in het aan reizen ook van alles mis gegaan, van NS die besloot door een sein en wisselstoring eerst geen trein laten rijden, toen wel, maar voor Den Bosch 14 minuten stil staan zodat ik net de trein welke naar station Best zou rijden voorbij kon zien gaan en bij aankomst op station Best de bus van Hermes besloot om vertraagd te zijn omdat de chauffeur wilde roken.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Het duurt nog wel zo'n drie weken maar nu kan ik kiezen uit de halve economy klasse.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat kan je niet echt zeggen wanneer je vroeg inchecked. Daarnaast kan je soms door een bepaalde ticketklasse maar uit een beperkt aantal stoelen kiezen waardoor het lijkt dat alle plaatsen bezet zijn maar dat eigenlijk helemaal niet zo is. (Zo kon ik met Swiss laatst terug vooraf alleen maar plekken voorin kiezen, terwijl ik bij het inchecken zelf nog prima een hele rij achterin voor mijzelf kon krijgen, mijn inschatting dat een vroege vlucht op zondag niet vol zou zitten klopte dan ook helemaal).
Nu kan je bij laat inchecken een iets betere beeld krijgen, alhoewel je dan het risico is dat je eigenljk helemaal niet meer kunt kiezen.
De echte loadfactoren houden luchtvaartmaatschappijen bij voorkeur geheim en zijn niet voor het publiek toegankelijk. (Al zijn er diverse partijen die op de dag zelf op de hoogte zijn, denk aan de beveiliging (voor de inschatting hoeveel personeel ingezet moet worden) als de lokale afhandelaar die deze gegevens ook moet hebben.
Dit is echter informatie op dagbasis en wordt niet ruim vooraf verstrekt.
2-3 uur van tevoren daar zijn is altijd ruim op tijdquote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef YouriNL het volgende:
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
De vlucht is blijkbaar 16 uur. Dan is het goed mogelijk dat alle andere voorraden in Dubai al aanwezig zijn voor de gehele vlucht.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 05:23 schreef LangeTabbetje het volgende:
VOlgens mij moet iedereen het vliegtuig verlaten bij het bijtanken. Maar op dat sort lange vluchten is het niet alleen tanken, maar ook bier inladen, schoonmaken, en vers eten inladen.
Ja, ik heb wel eens 3 uur vastgezeten in een stilstaande trein die net vertrokken was van Utrecht CS. Ik stel dus voor dat je 5 uur van tevoren aanwezig zijn aanhoudt.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 21:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het is niet alleen de wachttijd waar je rekening mee moet houden. Het zijn ook de risico's tijdens het aanreizen. Zo kreeg de shuttlebus tussen Eindhoven Airport en treinstation te kampen met een defekte deur, was toch 20 minuten wachten (weliswaar op de terugreis, maar had ook heen gekunt natuurlijk.
En in Spanje kreeg de bus een lekke band, dat was drie kwartier. Had ook op weg naar het vliegveld kunnen gebeuren.
Zorg dat je koffer niet op slot is als je vliegt. Wel dicht natuurlijk maar geen cijferslot erop of iets dergelijks. Als de Amerikanen dat ding willen controleren en ze krijgen hem niet openen, dan breken ze het slot gewoon kapot.quote:Op vrijdag 28 juni 2013 22:39 schreef YouriNL het volgende:
Ga weer vliegen, ditmaal voor het eerst intercontinentaal. Ben totaal niet bang voor het vliegen, maar ik heb het gevoel dat ik qua regelen en planning wat vergeet. Ook het feit dat ik al een paar jaar niet heb gevlogen zorgt ervoor dat ik niet meer helemaal weet wat handig is. Dus wat simpele vragen: hoe ver van te voren kan ik het beste naar Schiphol gaan? Moet ik buiten mijn boeking en Esta nog iets regelen/weten voordat ik de VS in kan?
Je hebt speciale TSA sloten waar de TSA lopers voor heeft, weet alleen niet of die overal te koop zijn. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt moet je ook rekening houden met extra beveiligingsmaatregelen op Schiphol, dus vaak gaat de gate al 2u voor vertrek open.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zorg dat je koffer niet op slot is als je vliegt. Wel dicht natuurlijk maar geen cijferslot erop of iets dergelijks. Als de Amerikanen dat ding willen comtroleren en ze krijgen hem niet openen, dan breken ze het slot gewoon kapot.
TSA sloten liggen momenteel bij de AHquote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je hebt speciale TSA sloten waar de TSA lopers voor heeft, weet alleen niet of die overal te koop zijn. Als je met een Amerikaanse maatschappij vliegt moet je ook rekening houden met extra beveiligingsmaatregelen op Schiphol, dus vaak gaat de gate al 2u voor vertrek open.
Probeer je me nu in de zeik te nemen?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 07:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja, ik heb wel eens 3 uur vastgezeten in een stilstaande trein die net vertrokken was van Utrecht CS. Ik stel dus voor dat je 5 uur van tevoren aanwezig zijn aanhoudt.
quote:Op zaterdag 29 juni 2013 09:42 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Probeer je me nu in de zeik te nemen?
Werk zequote:Op zaterdag 29 juni 2013 10:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]Ik ga nergens heen. Ja, naar m'n werk maandag.
Het hangt af van de individuele afspraken welke de luchtvaartmaatschappij maakt tijdens de tussenstop op de betreffende luchthaven.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 00:02 schreef Pancake1967 het volgende:
Even een vraag over bijtanken. Ik wil naar Australië (BNE) en zit te kijken naar tickets met Emirates (evt. in codeshare met Qantas) of Etihad. Via skyscanner lijkt het alsof deze vluchten alleen een tussenstop maken in DXB resp. AUH, maar via bijv. seatguru zie je dat beide vluchten ook in SIN een tussenstop maken (om te tanken).
Ik heb contact gehad met Etihad en zij zeggen dat je tijdens het tanken op SIN het vliegtuig niet mag verlaten. Het vreemde is echter dat ik met Etihad een ticket kan boeken voor AUH - SIN met hetzelfde vluchtnummer als AUH (SIN) BNE. Dit betekent dat wanneer je vliegt met Etihad, je in SIN het vliegtuig uit zou kunnen (in ieder geval sommige mensen).
Bij Qantas zeggen ze dat het verplicht is om tijdens het tanken het vliegtuig te verlaten en dat het verhaal van Etihad niet klopt.![]()
Hoe zit het nu? Moet je bij een tussenstop om te tanken nu wel of niet uit een vliegtuig. 2 x 7,5 uur vliegen en een uurtje rondlopen vind ik een stuk prettiger dan 16 uur in een vliegtuig zitten...
http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/information.phpquote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300?
Jaha, lekker met z'n allen naar zo'n über politiek correcte American FeelGood Movie kijken. Of was dat bij Delta?quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300?
algemeen is dat wel OK. althans als je bedoeld films op een schermpje. mijn ervaring is relatief weinig keuze, maar om de tijd te doden voldoende.quote:Op zaterdag 29 juni 2013 12:12 schreef YouriNL het volgende:
Weet iemand misschien of united ook enige entertainment aanbiedt in een 767-300?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |