Maar heb je stadions van topklassers gezien? Is naar mijn idee echt wel een te grote stap hoor.
[..]
Menig topklasser die het prima voor elkaar heeft, soms zelfs beter dan eerste divisieclubs. En een club gaat meestal geleidelijk omhoog. RKC voetbalde een decenia geleden nog in een omgebouwde fietsenstalling zo ongeveer.
quote:
Ik denk dat 4 teams (PSV, Ajax, Feyenoord en Vitesse) echt wel kunnen helpen. Kijkcijfers van JL samenvattingen gaan al zwaar achter uit en door maar 4 clubs relatief makkelijk toe te voegen, heb je gelijk meer exposer. De supporters van die teams zullen dan ook sneller een zwak krijgen voor een JL team (zie een PEC bij de Eredivisie en vorig jaar RKC) en als ze dichtbij wonen gaan ze dan ook een wedstrijdjes bezoeken. Ik zie eigenlijk veel voordelen.
ga jij nu kijken bij jong PSV? Denk je dat iemadn in Emmen ineens veel meer interesse krijgt in de JL doordat een paar broekies van 19 uit de PSV jeugd op bezoek komen?
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Ik kijk ook naar huidige stand. Je kan er ook Heerenveen (of iets anders) er van maken hoor.
ja dus vullen langzaam elke club die op de fles gaat aan met een B team van de Eredivisie tot we de maandagavond naar de vrijdagavond verplaatst hebben
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Op woensdag 27 maart 2013 16:37 schreef rubbereend het volgende: [quote]Menig topklasser die het prima voor elkaar heeft, soms zelfs beter dan eerste divisieclubs. En een club gaat meestal geleidelijk omhoog. RKC voetbalde een decenia geleden nog in een omgebouwde fietsenstalling zo ongeveer.
Er zit iets in hoor daar niet van, maar denk dat het risico dat het mis gaat veelte groot is. [/quote]
quote:
ga jij nu kijken bij jong PSV? Denk je dat iemadn in Emmen ineens veel meer interesse krijgt in de JL doordat een paar broekies van 19 uit de PSV jeugd op bezoek komen?
Ik kijk nu niet naar Jong PSV, omdat het niet mogelijk is (geen live stream en Eindhoven is te ver). Maar wanneer het op TV is of dichtbij een uit wedstrijd speelt, dan zou ik wel eens willen kijken.
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
maar daar kunnen ze ook degraderen. Hier hebben we gewoon een systeem wat op slot zit. En gebeurt het eigenlijk buiten Spanje nog ergens?
Er zit iets in hoor daar niet van, maar denk dat het risico dat het mis gaat veelte groot is.
[..]
Ik kijk nu niet naar Jong PSV, omdat het niet mogelijk is (geen live stream en Eindhoven is te ver). Maar wanneer het op TV is of dichtbij een uit wedstrijd speelt, dan zou ik wel eens willen kijken. [/quote] van jong PSV zijn gewoon samenvattingen net als van de JL. en Jong PSV speelt nu ook al door heel het land
Waarom kan er in elk ander land van Europa wel gewoon van onderaf de amateurs naar het hoogste niveau gepromoveerd worden en werkt dat overal behalve in Nederland?
Op woensdag 27 maart 2013 16:40 schreef rubbereend het volgende: van jong PSV zijn gewoon samenvattingen net als van de JL. en Jong PSV speelt nu ook al door heel het land
Ja dat weet ik ook wel, maar toch trekt het mij op één of andere manier niet aan. Ik denk wel wanneer het in JL zit dat wel wordt. Is veel professioneel en je hebt meer vaste spelers. En ja er zijn nu samenvattingen, maar geen live beelden. Op Eredivisie Live zijn nu vaak live wedstrijden en dan kan ik dat gaan kijken.
Ja dat weet ik ook wel, maar toch trekt het mij op één of andere manier niet aan. Ik denk wel wanneer het in JL zit dat wel wordt. Is veel professioneel en je hebt meer vaste spelers. En ja er zijn nu samenvattingen, maar geen live beelden. Op Eredivisie Live zijn nu vaak live wedstrijden en dan kan ik dat gaan kijken.
is Jong PSV - Jong Feyenoord minder interessant dan Jong PSV - Fortuna Sittard?
Jong PSV tegen Feyenoord kan nog steeds dan in de JL.
ligt eraan, het gaat eerst om twee teams waarschijnlijk
Ja daar gaat hij voor mij meer om dat de JL hoor. Wil gewoon live wedstrijden zien van Jong PSV. Lijkt me gewoon interessant.
in de auto stappen
straks zou het naar die verschrikkelijke vrijdagavond gaan, ook al zo'n nadeel van de JL
Ja daar gaat hij voor mij meer om dat de JL hoor. Wil gewoon live wedstrijden zien van Jong PSV. Lijkt me gewoon interessant.
Het is alleen leuk om de ontwikkeling van een speler te zien, qua voetbal stelt het weinig voor door de vele verschillende opstellingen, spelers die terugkomen van blessures en spelers die uit nood op posities staan waar ze nooit spelen.
Dit vind ik een veel te makkelijk gesteld gegeven. Even afgezien van of ik het voor de eerste divisie een goed idee vind: Ik kijk ook niet naar VVV tegen Willem II. En de laatste jaren interesseert eigenlijk alles dat onder de top 5 zich afspeelt me niet echt. Ik denk dat ik daar niet eens exclusief in ben.
quote:
en wat doe je dan? wachten tot het langzaam uitsteft de JL?
Je moet ook niveau bewaken. Iedereen heeft het maar over die topklasse alsof dat niveau zoveel beter is. De betere clubs kunnen misschien mee, derest totaal niet. Ik blijf er bij dat oudere en jongere spelers die competitie sterker kunnen maken. Maar de eredivisie is tegenwoordig zo zwak dat die spelers ook in de eredivisie mee kunnen. Dit terwijl de jeugd die niet in aanmerking komen voor het eerste, fysiek niet klaar zijn voor de eerste divisie.
Als Jeugdteams feitelijk alleen maar voor spek en bonen meedoen, hebben ze natuurlijk ook een bijdrage aan het niveau van de Eerste Divisie. Immers zijn dat geen echte concurrenten. En ik denk dat je als jeugdteam ook niet echt gemotiveerd bent wanneer er niets te winnen valt. Gevolg is dan een soort verval. Misschien zelfs een verminderde motivatie omdat het alleen maar gaat om het winnen van enkelvoudige wedstrijden. Ik denk dat ze meer motivatie vinden in een goede jeugdcompetitie en daar ook meer van leren. Verder promoot de eerste divisie ook eerder een fysieke ontwikkeling dan een voetballende ontwikkeling. Dit terwijl bij een jonge speler die voetballende ontwikkeling moet voorafgaan aan de fysieke ontwikkeling.
Maar goed, het gaat sowieso nooit gebeuren.
Satelliet clubs is toch het beste. Competitievervalsing is een gevaar. Maar of we dat ook bij Excelsior hebben gezien tegen Feyenoord? Die indruk had ik niet. En zo wel, tsja, als alle topclubs het doen, zie ik er niet zoveel kwaad in.
[..]
ja dus vullen langzaam elke club die op de fles gaat aan met een B team van de Eredivisie tot we de maandagavond naar de vrijdagavond verplaatst hebben [/quote]
Gelukkig heeft Tiny de club kern gezond gemaakt en zijn ze niet meer afhankelijk van CL, transfers of wat dan ook. Ik denk dat ze dit ook wel kunnen hebben.
Ach. Betekent nog niets. Bovendien staan er in het artikel al twee aannames die, als dit ook de eindconclusie is van de EC, bij de rechter geen stand houden.
Als de EU beslist dat PSV een bedrag moet terugbetalen, dan kan de club volgens Sanders een lening afsluiten. De directeur benadrukt echter dat hij verwacht dat de EU tot de conclusie komt dat er geen sprake is van staatssteun: PSV heeft dit bij juristen en taxateurs getoetst. De gemeente Eindhoven betaalde in 2011 ruim 48 miljoen euro voor de grond die PSV in het bezit had, om deze vervolgens in erfpacht weer terug te geven aan de huidige nummer twee van de Eredivisie.
Best raar, Tiny zegt dat het juristen en taxateurs getoetst heeft. Alsnog maak ik me geen zorgen, Tiny gaat ons weer redden.
Hij heeft ook al undercover mensen bij de selectie zitten
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2013 22:03:45 ]
Ik kan er niet zo mee lachen eigenlijk. Heb er serieus buikpijn van.
Ik ga het alvast op een zuipen zetten.
Ik kan me er nog niet heel druk om maken eerlijk gezegd. Schulden worden kwijtgescholden, clubs krijgen leningen om stadions te bouwen, of om hun broek op te houden. Clubs hebben honderden miljoenen schuld, maar een grond voor 48 miljoen is opeens illegale staatssteun? Nee, verwacht dat ze bij het gerechtshof daar wel anders over zullen denken.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Europese Commissie Wat hebben ze hier helemaal aan gedaan dan?
quote:
Het jaar 2000 betekende naast de Champions League-winst ook de komst van de nieuwe clubpresident Florentino Pérez. Hij wilde van Real Madrid de grootste en beste club ter wereld maken door het aantrekken van louter stervoetballers. Hierdoor kreeg Real de naam Los Galácticos, De Buitenaardsen. Bij zijn verkiezing werd hij door het merendeel van de leden (socios) enigszins argwanend bekeken, want voor zo'n sterrenteam was veel geld nodig en bij zijn aantreden had Real Madrid voor 300 miljoen euro schulden. Pérez loste dit op door een vijftig jaar oud trainingscomplex in het centrum van de stad aan de stad Madrid te verkopen voor maar liefst 500 miljoen euro. Deze verkapte gemeentesubsidie wordt vandaag de dag nog steeds door de Madrilenen afbetaald via hun belastingen. Péréz had zou wel in één klap de schulden weggewerkt en een werkbudget bij elkaar gehaald om zijn Galácticos te verzamelen.
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Snap echt niet waar ze gaan lenen. Je moet toch altijd iets als onderpand hebben? Grond hebben we al niet meer. Heb beetje als lange_lans nu. Ik geloof er niet meer in.
Ik kan me er nog niet heel druk om maken eerlijk gezegd. Schulden worden kwijtgescholden, clubs krijgen leningen om stadions te bouwen, of om hun broek op te houden. Clubs hebben honderden miljoenen schuld, maar een grond voor 48 miljoen is opeens illegale staatssteun? Nee, verwacht dat ze bij het gerechtshof daar wel anders over zullen denken.
Dus gemeentes betalen geld om iets te bouwen in hun eigen stad? Teh fuck, dat kan idd echt niet.
Ja lijkt me logisch, maar zeg je verkoopt Lens, Mertens, Toivonen, Strootman, Tyton, Marcelo en Derijck. Daar ga je toch zeker 25 miljoen voor beuren en ik denk wel nog wel wat meer. Als je op dat punt dan zoveel mogelijk, al dan niet gedwongen, met jeugd dit op vangt en hier en daar een gerichte aankoop dan ben je al behoorlijk wat van die schulden kwijt.
Werd misschien wel tijd dat er zoiets gebeurde. Was hartstikke mooi toen, al die aankopen, maar volstrekt idioot natuurlijk als je net een gemeentedeal hebt gesloten die je club van de ondergang heeft gered.
Dus gemeentes betalen geld om iets te bouwen in hun eigen stad? Teh fuck, dat kan idd echt niet.
Je bouwt zelf iets en verkoopt het -> Gevolg: je huurt het van de gemeente: Staatssteun Je laat het door de gemeente bouwen en huurt het -> Gevolg: je huurt het van de gemeente: Prima in orde
Un dann rettet kein Kavallerie, keine Zorro kümmert sich dodrömm. Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
Snap echt niet waar ze gaan lenen. Je moet toch altijd iets als onderpand hebben? Grond hebben we al niet meer. Heb beetje als lange_lans nu. Ik geloof er niet meer in.
Ik geloof er wel in hoor. Loopt hopelijk gewoon met een sisser af.
Ik zit er een beetje mee dat ik dit al sinds jaar en dag heb zien aankomen. Je club wordt gewoon kapot gemaakt door een paar passanten. Je bent een stuk sympathie kwijt geraakt. Er zijn onverantwoorde uitgaven gedaan die ook nog nergens toe hebben geleidt.
Zolang dit verhaal onbehandeld blijft, kunnen ze PSV niets maken. Och weet je wat, laten we anders meteen met zijn allen nog een paar miljard naar Spanje sturen om ze te helpen uit de crisis te komen. EC....
Ik geloof er wel in hoor. Loopt hopelijk gewoon met een sisser af.
Ik zit er een beetje mee dat ik dit al sinds jaar en dag heb zien aankomen. Je club wordt gewoon kapot gemaakt door een paar passanten. Je bent een stuk sympathie kwijt geraakt. Er zijn onverantwoorde uitgaven gedaan die ook nog nergens toe hebben geleidt.
Mee eens, vooral het stuk sympathie dat PSV kwijt is zit me dwars. De identiteit van de club is gewoon weg op het moment
Volgens mij moet de gemeente er dan ook iets aan hebben. En niet alleen skyboxplekken. PSV heeft vele kosten meer, omdat het stadion van hun is, itt Ajax. Feyenoord heeft uit kunnen breiden dmv bijdragen van het Rijk. Waarom moet het Rijk miljoenen hiervoor betalen, terwijl ze er zelf niks mee winnen?
Maar daar gaat het me verder niet zo om. Vind het alleen krom dat van alles gemaakt kan worden, en ze dit opeens als illegaal willen bestempelen.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
Ze gaan nu proberen de grond te verkopen aan een andere partij om zo Eindhoven terug te betalen. Als dat al lukt tegen uiteraard een hoger rentepercentage.
EINDHOVEN – De verkoop van de grond onder het Philips Stadion en De Herdgang is ongeoorloofde staatssteun.
Dat is de voorlopige conclusie van de Europese Commissie na een onderzoek van bijna twee jaar. De gemeente heeft zich bij de transactie niet gedragen als een commerciële partij, vindt de Commissie. Er is volgens het Europese orgaan geen sprake geweest van een winstoogmerk. Daardoor is volgens de Commissie sowieso al sprake van staatssteun.
Daarnaast is er in Brussel twijfel over de taxatie van de grond en de risico's die de gemeente heeft genomen. PSV is volgens de Commissie ten onrechte bevoordeeld door de staatssteun.
Wat zei ik jullie een tijd geleden bitches. PRECIES dit. 1 op 1. Wie was ook alweer die wijsneus die hier die debiele vergelijking maakte met het Havenbedrijf in Rotterdam?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2013 22:32:32 ]
Op woensdag 27 maart 2013 22:33 schreef Lange_Lans het volgende: Van sommige users hoop ik dat ze loeiharde aids krijgen en een langzame, pijnlijke dood sterven.
Je hoopt alleen maar meer dat PSV kampioen wordt Die gezichten wil ik dan zien
Op woensdag 27 maart 2013 22:33 schreef Lange_Lans het volgende: Van sommige users hoop ik dat ze loeiharde aids krijgen en een langzame, pijnlijke dood sterven.
Ik hoop dat ze gewoon een keer een normaal leven kregen, zoveel haat.. Niet goed voor je.
Ik heb een inhoudelijke discussie gevoerd en kom hier mijn gelijk halen, that's all.
Je hoopt alleen maar meer dat PSV kampioen wordt Die gezichten wil ik dan zien
Dat zie ik helaas niet gebeuren, maar als dat het geval is en er wordt beoordeeld dat PSV en de gemeente fout zijn geweest heb je tenminste nog een goede afsluiter.
Op woensdag 27 maart 2013 22:35 schreef tompsv18 het volgende: Ik ben benieuwd of de EC ook even de subsidies die Ajax en Feyenoord in het verleden hebben ontvangen gaan onderzoeken.
Voorlopig moet PSV alleen (mogelijk) die waarborgsom die bij de notaris ligt overmaken. Al die blije hoofden hier die het schitterend vinden dat PSV kapot zou gaan moeten zich schamen.
Op woensdag 27 maart 2013 22:35 schreef tompsv18 het volgende: Ik ben benieuwd of de EC ook even de subsidies die Ajax en Feyenoord in het verleden hebben ontvangen gaan onderzoeken.
Maak jij je zo druk op een internet forum ja? Hoe oud ben je?
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
Zover ik weet hebben Ajax en Feyenoord nog nooit subsidies ontvangen toch?
Ze huren beiden het stadion, dat wel, maar dat zijn beide commerciële partijen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
Dus? Er is een verschil tussen toegestane staatssteun en niet toegestane staatssteun. In dit geval heeft de Gemeente Eindhoven niet marktconform gehandeld in haar privaatrechtelijke rechtsbetrekking, dat is precies het probleem.
[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2013 22:43:25 ]
Op woensdag 27 maart 2013 22:41 schreef Chase_Utley het volgende: Als de PSV users nu weer gaan zeuren om het hier niet over te hebben dan is het wel heel erg je kop in het zand steken.
Dat is toch al jaren aan de gang, Brands koopt deze zomer gewoon Maher en dan heeft hij het merendeel van de supporters weer achter zich.
Wat zei ik jullie een tijd geleden bitches. PRECIES dit. 1 op 1. Wie was ook alweer die wijsneus die hier die debiele vergelijking maakte met het Havenbedrijf in Rotterdam?
Ik ben hier in dit topic uitgescholden, beschimpt en erger nog .... uitgemaakt voor troll. Toch heb ik dus gelijk gekregen met mijn verhaal over het competitie-vervalsende PSV en de corrupte gemeente Eindhoven.
Ik ben hier in dit topic uitgescholden, beschimpt en erger nog .... uitgemaakt voor troll. Toch heb ik dus gelijk gekregen met mijn verhaal over het competitie-vervalsende PSV en de corrupte gemeente Eindhoven.
O, o,o de lampjes zijn nu uitgedoofd.
Bullshit. Led lampen gaan nu veel meer jaren mee.
Het kan inderdaad nog maanden duren, echter zal PSV wel het beleid moeten gaan aanpassen om er al rekening mee te houden. Al zie ik ze dat niet echt doen met die korte termijn visie van ze.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
Tsja ik zei het toch. Niks om je druk over te maken. Dalijk rollen de traantjes over de wangen bij onze topic bezoekers.
Toen het zo slecht ging met Feyenoord heb ik nooit PSV'ers zich hier zo zielig zien gedragen. En zoalng het Europese Hof geen definitieve uitspraak heeft gedaan is er sowieso niets aan de hand toch?
Dat geld ligt ook gewoon bij de notaris, maar goed schijnbaar leuk om te trollen
Het kan inderdaad nog maanden duren, echter zal PSV wel het beleid moeten gaan aanpassen om er al rekening mee te houden. Al zie ik ze dat niet echt doen met die korte termijn visie van ze.
Ze zullen wel moeten
Toen het zo slecht ging met Feyenoord heb ik nooit PSV'ers zich hier zo zielig zien gedragen. En zoalng het Europese Hof geen definitieve uitspraak heeft gedaan is er sowieso niets aan de hand toch?
Dat geld ligt ook gewoon bij de notaris, maar goed schijnbaar leuk om te trollen
Sowieso is het triest dat vele Feyenoorders trollen, niemand deed hen kwaad toen we ze met 10-0 op ging rollen. Wenste ze nog beterschap..
En als het gerechtshof straks nou anders beslist. Kom je dan ook weer langs?
Zonder problemen. Overigens beslist de Commissie over dit soort zaken in eerste instantie en niet het HvJ.
Marktconform handelen is het belangrijkste criterium. Wanneer de commissie na 2 jaar gedegen onderzoek tot de voorlopige conclusie komt dat er sprake is van niet toegestane staatssteun wil ik daar voorlopig maar even van uitgaan.
Sowieso is het triest dat vele Feyenoorders trollen, niemand deed hen kwaad toen we ze met 10-0 op ging rollen. Wenste ze nog beterschap..
Achja..
Waarom zouden zij het recht daartoe niet mogen hebben? PSV heeft door middel van steun wel even de schaal binnengehaald, nee dus. Het o zo arme feyenoord laat zien hoe het moet en haalt op schitterende wijze de 2e plek. Dan mag je imo wel recht van trollen hebben.
Waarom zouden zij het recht daartoe niet mogen hebben? PSV heeft door middel van steun wel even de schaal binnengehaald, nee dus. Het o zo arme feyenoord laat zien hoe het moet en haalt op schitterende wijze de 2e plek. Dan mag je imo wel recht van trollen hebben.
Huh?
Zonder problemen. Overigens beslist de Commissie over dit soort zaken in eerste instantie en niet het HvJ.
Marktconform handelen is het belangrijkste criterium. Wanneer de commissie na 2 jaar gedegen onderzoek tot de voorlopige conclusie komt dat er sprake is van niet toegestane staatssteun wil ik daar voorlopig maar even van uitgaan.
En wat was de conclusie na het gedegen onderzoek naar Real Madrid dat om het tienvoudige bedrag ging?
Oh wacht ...
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Mee eens. Gemeente heeft foutief gehandeld, zij moeten maar op de blaren zitten.
En daar woon ik dan.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you Give me all your money and I'll make some origami honey I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Dat is mooi voor ze maar Sanders claimde eerst het nog getoetst te hebben door vele mensen. Dus ben benieuwd wat het beroep zal uitbrengen.
Er zijn zoveel bedrijven die zich laten bijstaan door juristen, maar die achteraf teruggefloten zijn door de Commissie. Het is geen 100% garantie, aangezien de Commissie zeggenschap heeft over staatssteun gerelateerde zaken.
In eerste instantie wel ja, maar ook die definitieve beslissing zal nog maanden op zich laten wachten. Als dit negatief uitvalt, zal PSV naar het HvJ stappen. Ik had de aankoopprijs van de grond ook van tevoren in twijfel kunnen trekken. Sterker nog, dat heb ik ook gedaan. Maar maakt dat het meteen illegale staatssteun. Vooral met het oog op wat er wel niet allemaal in de voetbalwereld gebeurt? Waar ik net al een aantal voorbeelden van heb genoemd. Kan het me bijna niet voorstellen dat het HvJ dit zal beamen. Daarnaast vind ik ook dat de gemeente aansprakelijk gesteld moet worden dan, en niet alleen PSV. Maar daar zijn blijkbaar afspraken over gemaakt, van tevoren.
Zo wel, dan hoop ik maar dat ze snel een nieuwe lening vinden. Iets wat ze voor dit plan niet gelukt was.
In eerste instantie wel ja, maar ook die definitieve beslissing zal nog maanden op zich laten wachten. Als dit negatief uitvalt, zal PSV naar het HvJ stappen. Ik had de aankoopprijs van de grond ook van tevoren in twijfel kunnen trekken. Sterker nog, dat heb ik ook gedaan. Maar maakt dat het meteen illegale staatssteun. Vooral met het oog op wat er wel niet allemaal in de voetbalwereld gebeurt? Waar ik net al een aantal voorbeelden van heb genoemd. Kan het me bijna niet voorstellen dat het HvJ dit zal beamen.
Zo wel, dan hoop ik maar dat ze snel een nieuwe lening vinden. Iets wat ze voor dit plan niet gelukt was.
EC heeft meerdere onderzoeken naar voetbalclubs lopen.
Ik denk dat alle trolletjes hier in het topic er maar even rekening mee moeten gaan houden dat zeker niet het hele bedrag hoeft te worden terugbetaald. Ik heb ten tijde van de grondtransactie al gezegd dat er misschien veel is betaald, maar niet extreem veel. Grond in het centrum van Eindhoven is nou eenmaal veel meer waard dan een willekeurig weiland ergens in een polder.
In eerste instantie wel ja, maar ook die definitieve beslissing zal nog maanden op zich laten wachten. Als dit negatief uitvalt, zal PSV naar het HvJ stappen. Ik had de aankoopprijs van de grond ook van tevoren in twijfel kunnen trekken. Sterker nog, dat heb ik ook gedaan. Maar maakt dat het meteen illegale staatssteun. Vooral met het oog op wat er wel niet allemaal in de voetbalwereld gebeurt? Waar ik net al een aantal voorbeelden van heb genoemd. Kan het me bijna niet voorstellen dat het HvJ dit zal beamen.
Maar stel nu dat PSV kampioen zou worden dit seizoen, dan lag die uitspraak er wel. Krijgen ze dan mogelijk punten in mindering vanwege financieel wanbeleid o.i.d. ?
Ohja post je twee weken niet hier nog steeds dezelfde discussies met dezelfde halve zolen Waarom zou je überhaupt op FOK disussies aan willen gaan. The fuck.
PSV Eerste paasdag op naar Kerkrade. Dood aan de moffen.
Wat er bij andere clubs gebeurt is helemaal niet relevant voor de vraag of het wel of niet toelaatbare staatssteun is. Het gaat erom of Eindhoven marktconforme voorwaarden en grondprijzen aan PSV geeft, zodat PSV niet onrechtmatig bevoordeeld wordt t.a.v. andere betaald voetbalclubs in Nederland.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-03-2013 22:57:46 ]
Maar stel nu dat PSV kampioen zou worden dit seizoen, dan lag die uitspraak er wel. Krijgen ze dan mogelijk punten in mindering vanwege financieel wanbeleid o.i.d. ?
Op woensdag 27 maart 2013 22:57 schreef de_boswachter het volgende: Ohja post je twee weken niet hier nog steeds dezelfde discussies met dezelfde halve zolen Waarom zou je überhaupt op FOK disussies aan willen gaan. The fuck.
PSV Eerste paasdag op naar Kerkrade. Dood aan de moffen.
Mooi man, sowieso winst pakken.. Is een must, Lens is terug.. Balletje voor en Matavz prikt hem erin
Wat denk je zelf. Philips heeft de centen zelf hard nodig. PSV heeft zichzelf overschat zoals ik al twee jaar aangeef. Moest er een keer van komen. Boeiend. Wij hebben Marcel Brands
Tiny Sanders natuurlijk, ik vraag mij werkelijk af wat voor domme mongolen daar bij de EC werken. Hier is al vrij snel duidelijk gemaakt door velen supporters dat het absoluut geen staatssteun betreft.
De EC slaat hier echt een modderfiguur en gaat pijnlijk hard onderuit straks.
Zo heel dramatisch is de jeugd van PSV toch helemaal niet? Enige dat ze doen is om net als Twente liever constant spelers te kopen waardoor je ze zelden ziet.
Tiny Sanders natuurlijk, ik vraag mij werkelijk af wat voor domme mongolen daar bij de EC werken. Hier is al vrij snel duidelijk gemaakt door velen supporters dat het absoluut geen staatssteun betreft.
Wat denk je zelf. Philips heeft de centen zelf hard nodig. PSV heeft zichzelf overschat zoals ik al twee jaar aangeef. Moest er een keer van komen. Boeiend. Wij hebben Marcel Brands
Zo heel dramatisch is de jeugd van PSV toch helemaal niet? Enige dat ze doen is om net als Twente liever constant spelers te kopen waardoor je ze zelden ziet.
Marcel Brands zit er.
Mods mogen wel eens wat aan jou doen, vrijdag kreeg ik veel notes voor plaatjes en 4 dagen een ban. Zou raar zijn als een mod hier niks aan deed, zou een beetje hypocriet zijn.
Mods mogen wel eens wat aan jou doen, vrijdag kreeg ik veel notes voor plaatjes en 4 dagen een ban. Zou raar zijn als een mod hier niks aan deed, zou een beetje hypocriet zijn.
Past hier wel, net als de EC
Helft van de mods is toch voor Ajax. Dat je na al die jaren nog niets begrijpt van VBL op Fok stelt me teleur.
Helft van de mods is toch voor Ajax. Dat je na al die jaren nog niets begrijpt van VBL op Fok stelt me teleur.
Deze man
Stelt me idd teleur, mijn ban was wel terecht maar dit is precies hetzelfde en daar doen ze niks aan. Dat stelt gewoon teleur, als je het doet doe het dan goed en niet willekeurig een persoon aanpakken en de andere zijn gang laten gaan. Zoals TomPSV die ws ook een ban krijgt nu en die 422 vrolijk verder kan.
moet er volgende week dinsdag nog heen voor een schoolopdracht, lekker vergaderinkje bijwonen. Misschien gaat het wel over de staatssteun
Stelt me idd teleur, mijn ban was wel terecht maar dit is precies hetzelfde en daar doen ze niks aan. Dat stelt gewoon teleur, als je het doet doe het dan goed en niet willekeurig een persoon aanpakken en de andere zijn gang laten gaan. Zoals TomPSV die ws ook een ban krijgt nu en die 422 vrolijk verder kan.
Totaal niet vergelijkbaar, maar als je serieus bent mag je in feedback klagen.
Er zijn 2 mogelijke oplossingen: 1). de deal terug draaien. PSV heeft de grond dan weer terug, maar moet elders het geld lenen (een hypothecaire lening) om de Gemeente terug te betalen. De vraag is waar, de banken zijn momenteel "dicht" voor dat soort leningen. 2). De deal aanpassen. Stel dat de deal wel marktconform zou zijn indien de erfpacht een X-bedrag hoger zou zijn, dan zou PSV dat hogere bedrag aan de gemeente moeten betalen.
Op woensdag 27 maart 2013 23:05 schreef Aldo-MC het volgende: Er zijn 2 mogelijke oplossingen: 1). de deal terug draaien. PSV heeft de grond dan weer terug, maar moet elders het geld lenen (een hypothecaire lening) om de Gemeente terug te betalen. De vraag is waar, de banken zijn momenteel "dicht" voor dat soort leningen. 2). De deal aanpassen. Stel dat de deal wel marktconform zou zijn indien de erfpacht een X-bedrag hoger zou zijn, dan zou PSV dat hogere bedrag aan de gemeente moeten betalen.