quote:
Dit vind ik een veel te makkelijk gesteld gegeven. Even afgezien van of ik het voor de eerste divisie een goed idee vind: Ik kijk ook niet naar VVV tegen Willem II. En de laatste jaren interesseert eigenlijk alles dat onder de top 5 zich afspeelt me niet echt. Ik denk dat ik daar niet eens exclusief in ben.
quote:
en wat doe je dan? wachten tot het langzaam uitsteft de JL?
Je moet ook niveau bewaken. Iedereen heeft het maar over die topklasse alsof dat niveau zoveel beter is. De betere clubs kunnen misschien mee, derest totaal niet. Ik blijf er bij dat oudere en jongere spelers die competitie sterker kunnen maken. Maar de eredivisie is tegenwoordig zo zwak dat die spelers ook in de eredivisie mee kunnen. Dit terwijl de jeugd die niet in aanmerking komen voor het eerste, fysiek niet klaar zijn voor de eerste divisie.
Als Jeugdteams feitelijk alleen maar voor spek en bonen meedoen, hebben ze natuurlijk ook een bijdrage aan het niveau van de Eerste Divisie. Immers zijn dat geen echte concurrenten. En ik denk dat je als jeugdteam ook niet echt gemotiveerd bent wanneer er niets te winnen valt. Gevolg is dan een soort verval. Misschien zelfs een verminderde motivatie omdat het alleen maar gaat om het winnen van enkelvoudige wedstrijden. Ik denk dat ze meer motivatie vinden in een goede jeugdcompetitie en daar ook meer van leren. Verder promoot de eerste divisie ook eerder een fysieke ontwikkeling dan een voetballende ontwikkeling. Dit terwijl bij een jonge speler die voetballende ontwikkeling moet voorafgaan aan de fysieke ontwikkeling.
Maar goed, het gaat sowieso nooit gebeuren.
Satelliet clubs is toch het beste. Competitievervalsing is een gevaar. Maar of we dat ook bij Excelsior hebben gezien tegen Feyenoord? Die indruk had ik niet. En zo wel, tsja, als alle topclubs het doen, zie ik er niet zoveel kwaad in.
[..]
ja dus vullen langzaam elke club die op de fles gaat aan met een B team van de Eredivisie tot we de maandagavond naar de vrijdagavond verplaatst hebben
[/quote]