abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:11:30 #1
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124327699

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:14:09 #3
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124327784
Gaat het nu echt niet meer over de NL huizenmarkt?!?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_124327813
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:14 schreef Sjabba het volgende:
Gaat het nu echt niet meer over de NL huizenmarkt?!?
ow... was dit het huizenmarkt topic..
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:16:54 #5
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124327873
Was bedoelt voor HD9 en zijn TT.

Dat werk onder je niveau soms lastig is kan ik begrijpen, maar werkgevers staan wel open voor mensen die willen en overgekwalificeerd personeel heeft ook voordelen. Ik spreek uit ervaring dat ik na 1 week de hele schoonmaakploeg mocht leiden, chauffeur mocht zijn en 3 weken later objectleider mocht zijn. Puur alleen omdat ik de enige was die echt nederlands sprak...

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjabba op 21-03-2013 11:30:05 ]
and made it rain upward
pi_124328278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:16 schreef Sjabba het volgende:
Was bedoelt voor HD9 en zijn TT.

Dat werk onder je niveau soms lastig is kan ik begrijpen, maar werkgevers staan wel open voor mensen die willen en overgekwalificeerd personeel heeft ook voordelen. Ik spreek uit ervaring dat ik na 1 week de hele schoonmaakploeg mog leiden, chauffeur mocht zijn en 3 weken later objectleider mocht zijn. Puur alleen omdat ik de enige was die echt nederlands sprak...
Ja leuk maar dat is een sector waarbij men gewoon niets geeft om personeel en het verloop zo hoog is dat het de werkgevers niets geven om opleidingen.

Maar als het om bv mbo banen met een inwerkperiode gaat, willen de meeste werkgevers echt niet overgekwalificeerd persooneel hebben. Vaak heeft het 2 redenen waarom niet, 1 is dus idd dat de hoog opgeleid de uitdaging mist en als de kans zich vooroet deze snel weg is, en 2 dat je soms slimmer als je baas dan bent en na een korte periode al een concurrentie voor hem kan vormen omdat je groen binnen komt en vaak beter ziet wat er allemaal mis gaat in de organisatie.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:31:21 #7
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124328320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja leuk maar dat is een sector waarbij men gewoon niets geeft om personeel en het verloop zo hoog is dat het de werkgevers niets geven om opleidingen.

Maar als het om bv mbo banen met een inwerkperiode gaat, willen de meeste werkgevers echt niet overgekwalificeerd persooneel hebben. Vaak heeft het 2 redenen waarom niet, 1 is dus idd dat de hoog opgeleid de uitdaging mist en als de kans zich vooroet deze snel weg is, en 2 dat je soms slimmer als je baas dan bent en na een korte periode al een concurrentie voor hem kan vormen omdat je groen binnen komt en vaak beter ziet wat er allemaal mis gaat in de organisatie.
Dan kies je toch een sector waar men er niet om geeft, dat bedoel ik met kieskeurig zijn.
and made it rain upward
pi_124328438
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dan kies je toch een sector waar men er niet om geeft, dat bedoel ik met kieskeurig zijn.
Maar als je dus eerst 1.5 * modaal verdient moet je dus meteen maar terug gaan naar het minmumloon. Waarbij je als ik het goed heb je ook nog eens jezelf in de vingers snijdt als je dan wederom werkeloos raakt omdat je WW berekent wordt op je laatst verdiende loon.

:D
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:41:22 #9
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124328614
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar als je dus eerst 1.5 * modaal verdient moet je dus meteen maar terug gaan naar het minmumloon. Waarbij je als ik het goed heb je ook nog eens jezelf in de vingers snijdt als je dan wederom werkeloos raakt omdat je WW berekent wordt op je laatst verdiende loon.

Ach met vier jaar is er helemaal geen WW meer , met geluk is er nog wat bijstand
pi_124328627
quote:
Bestaande koopwoningen waren in februari 8,3% goedkoper dan in februari 2012. Dat maakte het CBS donderdag bekend. Het CBS houdt samen met het Kadaster een index voor de huizenprijzen bij.
In januari was de daling nog groter. Toen daalden de prijzen 9,6% in vergelijking met een jaar eerder.
http://fd.nl/economie-pol(...)gen-dalen-8-in-prijs
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:51:27 #11
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124328944
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is een andere discussie maar je zal wat moeten... Die WW is ook een draak omdat het mensen ervan weerhoud iets te doen. Voor de rest ga ik er niet op in omdat het hier niet thuis hoort.
Vrije sectopr huren of kopen is wat dit soort situaties hetzelfde.
and made it rain upward
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:51:53 #12
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124328960
quote:
Werden ze echt goedkoper of zijn er meer goedkopere woningen verkocht?
and made it rain upward
pi_124329600
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:51 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Werden ze echt goedkoper of zijn er meer goedkopere woningen verkocht?
Allebei denk ik. Op papier zijn de niet verkochte woningen ook goedkoper. Er is niemand die nu nog de top prijzen uit 2007 wil betalen, iedere koper wilt een flinke korting hebben. +/- 20% want dat wordt op tv verteld.
pi_124329859
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
koper wilt een flinke korting hebben. +/- 20% want dat wordt op tv verteld.
Ik wil zoveel. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:23:13 #15
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124329886
quote:

[..]

Allebei denk ik. Op papier zijn de niet verkochte woningen ook goedkoper. Er is niemand die nu nog de top prijzen uit 2007 wil betalen, iedere koper wilt een flinke korting hebben. +/- 20% want dat wordt op tv verteld.
Hoe kan nou iets niet verkochts goedkoper zijn, het is in eerste instantie niet verkocht. Lager geprijsd bedoel je, maarja lager tov wat?
Uiteraard willen kopers korting, niets nieuws. Ik zie ook heus wel een dalende trend maar 8,6% tov vorig jaar niet, dat is m.i. te wijten aan het feit dat alleen goedkope woningen nog van eigenaar verwisselen en de duurdere alleen maar aangeboden worden.
and made it rain upward
pi_124329916
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik wil zoveel. :D
jij hebt je huis ook niet te koop staan.
pi_124330007
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:23 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hoe kan nou iets niet verkochts goedkoper zijn, het is in eerste instantie niet verkocht. Lager geprijsd bedoel je, maarja lager tov wat?
Uiteraard willen kopers korting, niets nieuws. Ik zie ook heus wel een dalende trend maar 8,6% tov vorig jaar niet, dat is m.i. te wijten aan het feit dat alleen goedkope woningen nog van eigenaar verwisselen en de duurdere alleen maar aangeboden worden.
Sommige dure wisselen ook wel van eigenaar, maar als daarop 30% theoretische vermindering zit , dan kun je volgens deze logica zelfs redeneren dat juist de goedkopere huizen nog minder dalen dan die 8.6%.
pi_124330049
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:23 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Lager tov voor de crisis. Maar als je niet hoeft te verkopen is er niet veel aan de hand.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:37:01 #19
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124330294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sommige dure wisselen ook wel van eigenaar, maar als daarop 30% theoretische vermindering zit , dan kun je volgens deze logica zelfs redeneren dat juist de goedkopere huizen nog minder dalen dan die 8.6%.
Dat zou zomaar kunnen.

Soms moet er een duur huis weg ivm hoge belasting voor erfgenamen. Of andere dringende redenen.

Ik denk dat het beide is. Nauwelijks verkopen alleen maar de goedkope huizen en die dalen ook niet echt veel. Zeker niet tov een jaar geleden.
and made it rain upward
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:37:06 #20
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124330298
quote:

Er is niemand die nu nog de top prijzen uit 2007 wil betalen, iedere koper wilt een flinke korting hebben. +/- 20% want dat wordt op tv verteld.
30% is ook redelijk en acceptabel tegenwoordig
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:39:03 #21
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124330356
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

Je lult weer eens, vaak wordt er verkocht met een vanaf prijs als er snel verkocht moet worden. Dan hoef je niet te zoeken naar de ondergrens, die wordt meteen aangegeven. Als er dan na een afgesprokne periode meer aandacht is doet iedereen een bod van minimaal dat bedrag.
Als iemand zijn woning nu nog aanbied met 30% marge die hij weg wil geven is het echt een kluns, zet hem dan geliijk voor 25% lager in de markt.
and made it rain upward
pi_124330656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen om 30% eronder te bieden, als mensen snel geld nodig hebben en het huis is afbetaald zou je zomaar een deal kunnen hebben. Niet geschoten is altijd mis.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:54:35 #23
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124330784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen om 30% eronder te bieden, als mensen snel geld nodig hebben en het huis is afbetaald zou je zomaar een deal kunnen hebben. Niet geschoten is altijd mis.
Denk je dan echt serieus dat ze het dan niet zelf al 20% lager hadden geprijsd in de huidige markt?
Proberen kan dat is waar maar dat het lukt is nagenoeg 0
and made it rain upward
pi_124331071
Het wordt tijd dat China en Korea hier binnenvallen. Alle vinexhutten plat, en mooie tempels er voor in de plaats.
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:39:28 #25
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124332264
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:03 schreef PierreBetfair het volgende:
Het wordt tijd dat China en Korea hier binnenvallen. Alle vinexhutten plat, en mooie tempels er voor in de plaats.
komen toch moskeen overal ??
is dat niet mooi genoeg ??
http://www.ulumoskee.nl/index.php/nl/
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:41:52 #26
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124332350
Bagger het topic maar weer vol.
and made it rain upward
pi_124333207
Lol, ik denk dat ze hebben meegelezen in dit topic. Begin van de maand 74K van de prijs afgedaan. Nu de andere 125K nog.

2BContinued.

http://www.jaap.nl/te-koo(...)sp/325000-450000/p3/
pi_124337378
quote:
ING: Meer tussentijds afgelost op hypotheek

Volgens ING is er in de eerste twee maanden 50% meer extra afgelost. De trend van het laatste kwartaal van 2012 zet daarmee door.

Dat zegt ING Bank. Nu de huizenprijzen blijven dalen, lossen huizenbezitters meer af op hun hypotheek. ING, één van de grootse hypoteekverstrekkers van Nederland, telde de eerste 2 maanden van dit jaar 50 procent meer gedeeltelijke aflossingen dan in dezelfde periode vorig jaar.

''De in het vorige kwartaal ingezette trend met tussentijds aflossen zet zich duidelijk voort dit jaar'', zei Dennis Noordervliet, directeur marketing hypotheken bij ING, donderdag. Volgens hem zet bijna een kwart van de woningbezitters maandelijks geld opzij om op termijn af te kunnen lossen. ,,Zij doen dit omdat ze zo weinig mogelijk schulden willen hebben of geen restschuld willen overhouden'', aldus Noordervliet.
Deleveriging.
pi_124337669
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:52 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Deleveriging.
Verschuiving tussen spaarsaldi en hypotheken. Gooi de spaarrente nog maar wat verder omlaag voor meer 'deleveraging' ;)

Dit toont nou exact de onzinnigheid van een discussie over de 'hoogte' van hypotheekschulden aan :)
pi_124337883
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 15:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Verschuiving tussen spaarsaldi en hypotheken. Gooi de spaarrente nog maar wat verder omlaag voor meer 'deleveraging' ;)

Dit toont nou exact de onzinnigheid van een discussie over de 'hoogte' van hypotheekschulden aan :)
Klopt, ik denk dat het overgrote deel is afgelost door mensen die een aanzienlijk spaarsaldo hebben/hadden. Met een lage rente, onzekerheid over de HRA en dalende huizenprijzen e.d. loont het velen niet meer.

Maar ook dit is deleveriging, de bankbalansen krimpen. Zij het op een goede manier.
pi_124338048
Wel vraag ik me af hoe groot de groep is die tegenover een (aflossingsvrije) hypotheek (die onder water staat) een aanzienlijk bedrag aan spaargeld heeft. Misschien heeft iemand daar cijfers over?
pi_124338054
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:02 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Klopt, ik denk dat het overgrote deel is afgelost door mensen die een aanzienlijk spaarsaldo hebben/hadden. Met een lage rente, onzekerheid over de HRA en dalende huizenprijzen e.d. loont het velen niet meer.

Maar ook dit is deleveriging, de bankbalansen krimpen. Zij het op een goede manier.
Netto exposure blijft exact hetzelfde echter :)

Er verandert niks voor de bank, nog voor de lener.
pi_124338164
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:06 schreef piepeloi55 het volgende:
Wel vraag ik me af hoe groot de groep is die tegenover een (aflossingsvrije) hypotheek (die onder water staat) een aanzienlijk bedrag aan spaargeld heeft. Misschien heeft iemand daar cijfers over?
Ik heb nog nooit cijfers gezien hoe de totale poet verdeeld is over categorien

Ik ken wel een paar praktijkvoorbeelden uit jaren '00, maar die hoefden geen duppie te lenen, maar verhuisden zelfs expres om zich maar weer met een hypotheek te kunnen volzuigen om die centen vervolgens op alternatieve wijze te investeren (lees: fiscaal aftrekbaar lenen, fiscaal onbelast investeren). Dat zal niet de meerderheid in aantallen zijn, maar wel in bedragen.

In zijn algemeenheid mag je denk ik wel veronderstellen dat degenen die onderwater staan veelal jonge mensen zijn, die recentelijk gekocht hebben, en dat dat nou niet de spaargeneratie is, maar de kopuh-kopuh-kopuh-ik-wil-het-allemaal-en-wel-nu.
pi_124338236
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Netto exposure blijft exact hetzelfde echter :)

Er verandert niks voor de bank, nog voor de lener.
Op het moment zijnde wel, maar het risicogehalte (vooral bij slechtere economische omstandigheden(werkloosheid)/dalende huizenprijzen e.d.) en de omvang van de bankbalans veranderd weldegelijk. Dat spaargeld kan immers ook voor andere zaken gebruikt worden in de toekomst.

Maar grosso modo heb je gelijk natuurlijk, vandaar dat ik ook zeg op een goede manier.
pi_124338314
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:10 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Op het moment zijnde wel, maar het risicogehalte (vooral bij slechtere economische omstandigheden(werkloosheid)/dalende huizenprijzen e.d.) en de omvang van de bankbalans veranderd weldegelijk. Dat spaargeld kan immers ook voor andere zaken gebruikt worden in de toekomst.

Maar grosso modo heb je gelijk natuurlijk, vandaar dat ik ook zeg op een goede manier.
Da's waar, spaargeld kun je weghalen, je hypotheek weer ophogen is lastiger.
pi_124338407
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:06 schreef piepeloi55 het volgende:
Uit hetzelfde ING-artikel:

quote:
ING stelt dat vrijwel alle woningbezitters vermogen opbouwen. Ruim 80 procent doet dat door te sparen, de rest door middel van een verzekering of door te beleggen.
(Wat een stuk meer is dan ik verwacht had)
pi_124338433
Noes, dat zal toch niet Bvz? ;)
pi_124338492
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Noes, dat zal toch niet Bvz? ;)
Nou, het schopt hier wellicht wat hardnekkige aanname's omver, maar het ligt wel hoger dan ik zelf zou schatten (60 a 70%)
pi_124338586
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik heb nog nooit cijfers gezien hoe de totale poet verdeeld is over categorien

Ik ken wel een paar praktijkvoorbeelden uit jaren '00, maar die hoefden geen duppie te lenen, maar verhuisden zelfs expres om zich maar weer met een hypotheek te kunnen volzuigen om die centen vervolgens op alternatieve wijze te investeren (lees: fiscaal aftrekbaar lenen, fiscaal onbelast investeren). Dat zal niet de meerderheid in aantallen zijn, maar wel in bedragen.

In zijn algemeenheid mag je denk ik wel veronderstellen dat degenen die onderwater staan veelal jonge mensen zijn, die recentelijk gekocht hebben, en dat dat nou niet de spaargeneratie is, maar de kopuh-kopuh-kopuh-ik-wil-het-allemaal-en-wel-nu.
Het ontbreken van cijfers, ik heb ze ook nooit kunnen vinden in ieder geval, is het probleem om dit gegeven objectief te kunnen beoordelen. Een grote spaarpot is natuurlijk leuk, maar zegt niets over de verhouding tot de hypotheken. Het kan immers ongelijk verdeelt zijn.

Zonder cijfers valt dat niet objectief te beoordelen, maar subjectief heb ik dat gevoel dus wel en met name bij de aflossingsvrije en de onder water staande hypotheken. In mijn persoonlijke omgeving zijn dat meestal de mensen die van loonstrookje tot loonstrookje leven namelijk en geen enkel vermogen van omvang hebben opgebouwt of kunnen opbouwen.
pi_124338613
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 16:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou, het schopt hier wellicht wat hardnekkige aanname's omver, maar het ligt wel hoger dan ik zelf zou schatten (60 a 70%)
Mijn wereldbeeld, wat doe je?

Wordt aflossingsvrij dan toch niet zo vrijblijvend door de meesten opgevat, en zijn al die staatjes over de hoogte van de hypotheekschulden enzo dan rijp voor de visch?
  donderdag 21 maart 2013 @ 18:34:09 #41
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124343649
http://www.telegraaf.nl/o(...)ek_te_krijgen__.html

quote:
vr 15 mrt 2013, 10:04 | 14 reacties
Steeds minder hoge hypotheek te krijgen
AMSTERDAM -
Sinds 2009 is de maximale hoogte waarvoor u een hypotheek kunt krijgen elk jaar gedaald.

Ook in 2013 zal dit bedrag voor alle inkomens flink dalen, blijkt uit berekeningen van De Nederlandsche Bank (DNB).

DNB baseert zich in deze publicatie in haar jaarverslag op cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en de Nationale Hypotheek Garantie (NHG).

Iemand met een bruto inkomen van 30.000 euro per jaar kan volgens de cijfers van DNB dit jaar ongeveer 140.000 euro lenen. In 2008 was dit nog ruim 150.000 euro. Vooral bij hoge inkomens verschilt de hoogte van de maximale hypotheek sterk. In 2008 kon je op basis van een inkomen van 80.000 euro 5 ton lenen, nu is dat nog maar 420.000 euro.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124346198
quote:
Gewoon eerst sparen voor je een huis koopt, moest vroeger ook.
pi_124362880
quote:
Bestaande koopwoningen waren in februari 8,3% goedkoper dan in februari 2012. Dat maakte het CBS donderdag bekend. Het CBS houdt samen met het Kadaster een index voor de huizenprijzen bij.

In januari was de daling nog groter. Toen daalden de prijzen 9,6% in vergelijking met een jaar eerder.
De prijzen van bestaande koopwoningen waren in februari te vergelijken met het niveau van medio 2003. In augustus 2008 piekten de prijzen van bestaande koopwoningen. In vergelijking met dat moment is de prijsdaling ruim 18%.

De prijzen dalen ook, dus het is niet erg dat je een minder hoge hypotheek krijgt, het grote voordeel is dat je een lagere schuld aangaat.
pi_124363391
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 01:53 schreef Sparqq het volgende:

[..]

De prijzen dalen ook, dus het is niet erg dat je een minder hoge hypotheek krijgt, het grote voordeel is dat je een lagere schuld aangaat.
De prijzen dalen minder hard. Je koopt dus steeds minder huis voor je inkomen. Dat heeft toch ook wel nadelen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:08:45 #45
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124363895
Zo 80% van de hypotheeknemer bouwt vermogen op. Mooi cijfer. Die 20% baart me eerlijk gezegd wel zorgen. Betekent dat die niets opbouwen? Of zijn dat mensen met een reststukje van enkele 10.000en euro's.
and made it rain upward
pi_124363911
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:08 schreef Sjabba het volgende:
Zo 80% van de hypotheeknemer bouwt vermogen op. Mooi cijfer. Die 20% baart me eerlijk gezegd wel zorgen. Betekent dat die niets opbouwen? Of zijn dat mensen met een reststukje van enkele 10.000en euro's.
Voor een groot deel zal dat om die laatste categorie gaan.
pi_124363941
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:11 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Voor een groot deel zal dat om die laatste categorie gaan.
Dat voel je aan je grote teen?

Zonder concrete cijfers kunnen we daar toch geen uitspraak over doen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 08:25:56 #48
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124364042
Ik denk ook wel dat een groot gedeelte op hun ouwe dag geen moeite doet om die laatste 40.000 af te lossen als het huis meer dan 2 ton waard is. Voor die paar tientjes per maand.

Maar jammer dat dit niet expliciet neer is gezet.
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 09:34:05 #49
323876 michaelmoore
pi_124365088
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:25 schreef Sjabba het volgende:
Ik denk ook wel dat een groot gedeelte op hun ouwe dag geen moeite doet om die laatste 40.000 af te lossen als het huis meer dan 2 ton waard is. Voor die paar tientjes per maand.

Maar jammer dat dit niet expliciet neer is gezet.
maar een steeds groter deel van de ouderen wil de centen hebben om een deel aan de kinderen te geven, een extra hypotheek nemen dat gaat te ver, maar verkopen, ja dat wil men wel

En dan de laatste tien jaar in een vrije sector flat of naar Spanje
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124365720
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 08:15 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat voel je aan je grote teen?

Zonder concrete cijfers kunnen we daar toch geen uitspraak over doen.
Hoelang en hoe vaak zijn er compleet aflossingsvrije hypotheken verstrekt voor de aankoop van woningen?

Wanneer iemand met NHG wou kopen was dat in elk geval al niet mogelijk.
pi_124365731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar een steeds groter deel van de ouderen wil de centen hebben om een deel aan de kinderen te geven, een extra hypotheek nemen dat gaat te ver, maar verkopen, ja dat wil men wel

En dan de laatste tien jaar in een vrije sector flat of naar Spanje
Je claimt dit driemaal per week maar onderbouwt het nooit concreet. Zou je dat toch eens willen proberen voor ons?
pi_124365978
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoelang en hoe vaak zijn er compleet aflossingsvrije hypotheken verstrekt voor de aankoop van woningen?

Wanneer iemand met NHG wou kopen was dat in elk geval al niet mogelijk.
Dat weten we dus niet, als we xeno&co moesten geloven was het in 100% van de gevallen, maar vooral bij de rijkeren met dus dure huizen die de belastingontwijking willen maximaliseren zullen er heus wel wat 100% aflossingsvrije hypotheek constructies opgetuigd zijn.

Heeft NHG trouwens altijd de regel gehad dat maar maximaal 50% aflossingsvrij mocht zijn? Want die NHG regels vooral over de hoogte is nog wel eens veranderd.
pi_124366048
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat weten we dus niet, als we xeno&co moesten geloven was het in 100% van de gevallen, maar vooral bij de rijkeren met dus dure huizen die de belastingontwijking willen maximaliseren zullen er heus wel wat 100% aflossingsvrije hypotheek constructies opgetuigd zijn.

Heeft NHG trouwens altijd de regel gehad dat maar maximaal 50% aflossingsvrij mocht zijn? Want die NHG regels vooral over de hoogte is nog wel eens veranderd.
Uit dit verhaal van jou haal ik nog niet echt een reden om aan te nemen dat dit daadwerkelijk om zulke grote aantallen gaat. Daarnaast is het wel vrij logisch dat het om vrij grote aantallen gaat bij afgeloste woningen waar een verbouwing oid aflossingsvrij wordt gefinancierd.
pi_124366175
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uit dit verhaal van jou haal ik nog niet echt een reden om aan te nemen dat dit daadwerkelijk om zulke grote aantallen gaat. Daarnaast is het wel vrij logisch dat het om vrij grote aantallen gaat bij afgeloste woningen waar een verbouwing oid aflossingsvrij wordt gefinancierd.
Ach ja volgens xeno&co ben ik een rijke en heb toch echt geen 100% aflossingvrij. Dat gedeelte met 100% aflossing vrij heeft al huizen van 5t en/of meer en dat zijn er echt niet zo heel erg veel. Idd zijn gevalletjes van verbouwen dan wel aflossingvrij. Maar de tendens hier is toch wel heel veel dat iedereen met aflossing vrij eindigt met een schuld ???
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:29:22 #55
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124366354
Er is nog nooit zoveel afgelost als momenteel gebeurt. Ik zou er dus niet al teveel over stressen.
and made it rain upward
pi_124366361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:21 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ach ja volgens xeno&co ben ik een rijke en heb toch echt geen 100% aflossingvrij. Dat gedeelte met 100% aflossing vrij heeft al huizen van 5t en/of meer en dat zijn er echt niet zo heel erg veel. Idd zijn gevalletjes van verbouwen dan wel aflossingvrij. Maar de tendens hier is toch wel heel veel dat iedereen met aflossing vrij eindigt met een schuld ???
Bij aflossingvrij blijft er inderdaad een schuld over. Dat hoeft echter geen enkel probleem te zijn wanneer het onderpand maar hoog genoeg is. Kan je desnoods de hypotheek gewoon verlengen.
pi_124366412
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:29 schreef Sjabba het volgende:
Er is nog nooit zoveel afgelost als momenteel gebeurt. Ik zou er dus niet al teveel over stressen.
Klopt, ik ben ook naar volledig aflossen (sparen in dit geval) overgestapt onlangs. En dat met de intentie om jaarlijks extra in te leggen en of af te lossen.
pi_124366428
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij aflossingvrij blijft er inderdaad een schuld over. Dat hoeft echter geen enkel probleem te zijn wanneer het onderpand maar hoog genoeg is. Kan je desnoods de hypotheek gewoon verlengen.
Dat het aflossingsvrij is wil natuurlijk niet zeggen dat er niet wordt afgelost. Dat betekent alleen maar dat het niet hoeft.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:33:49 #59
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124366474
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, ik ben ook naar volledig aflossen (sparen in dit geval) overgestapt onlangs. En dat met de intentie om jaarlijks extra in te leggen en of af te lossen.
Ik twijfel, ik heb wel eens extra afgelost/ingelegd om de maandlasten wat omloog te krijgen maar ik verwacht inflatie en dan stellen die maandlasten toch niet zo veel voor. Aan de andere kant is sparen dan ook geen optie.

Ik spendeer het dus maar gewoon en investeer in het huis af en toe...
and made it rain upward
pi_124366534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:33 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik twijfel, ik heb wel eens extra afgelost/ingelegd om de maandlasten wat omloog te krijgen maar ik verwacht inflatie en dan stellen die maandlasten toch niet zo veel voor. Aan de andere kant is sparen dan ook geen optie.

Het jammere van dat extra aflossen is dat als je 10k aflost je dat amper merkt in je maandelijkse rente lasten. Dan moet je toch al met serieuzere bedragen gaan aflossen. Helaas hebben we die eigenlijk niet anders waren we die hypotheek niet nodig.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:37:57 #61
323876 michaelmoore
pi_124366587
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je claimt dit driemaal per week maar onderbouwt het nooit concreet. Zou je dat toch eens willen proberen voor ons?
is wat ik hoor om me heen, bij leeftijdsgenoten, anders moet je eens meegaan naar die 40 jarige huwelijken in mijn kennissenkring
pi_124366604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:36 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Het jammere van dat extra aflossen is dat als je 10k aflost je dat amper merkt in je maandelijkse rente lasten. Dan moet je toch al met serieuzere bedragen gaan aflossen. Helaas hebben we die eigenlijk niet anders waren we die hypotheek niet nodig.
Je merkt het wel, maar omdat je de rente per maand betaald lijkt relatief gezien weinig maar bereken maar eens over 30 jaar hoeveel je minder rente hebt betaald.
pi_124366725
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:33 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ach het kost me niet zoveel extra per maand en wat bijstorten in het spaardeel (of aflossen inderdaad) levert aanzienlijk meer op dan de spaarrente momenteel :P
pi_124366750
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is wat ik hoor om me heen, bij leeftijdsgenoten, anders moet je eens meegaan naar die 40 jarige huwelijken in mijn kennissenkring
Boterzacht lulverhaaltje dus? Je roept zoveel maar je weet het nooit cijfermatig te onderbouwen en dat maakt je niet bepaald geloofwaardiger.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:42:55 #65
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124366757
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:36 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Klopt maar 10.000 op je spaarrekening voor 2% of 10.000 in je spaarhypotheek voor 5% scheelt nogal.
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:43:21 #66
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124366773
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dus je kenniskring roept het al jaren maar ondertussen vertrekt er niemand ?!?
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:45:48 #67
323876 michaelmoore
pi_124366849
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dus je kenniskring roept het al jaren maar ondertussen vertrekt er niemand ?!?
jawel zijn er mee bezig
is een hot item in de familie en hun kennissen, iedereen wil het geld hebben om te verdelen en op te maken , maar ook voor hen is de waarde gedaald

Sommigen staan te koop en de vraag is zakken of niet
pi_124367010
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Klopt maar 10.000 op je spaarrekening voor 2% of 10.000 in je spaarhypotheek voor 5% scheelt nogal.
En als je een beetje gespaard hebt gaat van die 2% ook nog eens 1.2% rendementsheffing vanaf waardoor je netto maar 0.8% rente op je spaargeld hebt.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:00:49 #69
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124367263
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En als je een beetje gespaard hebt gaat van die 2% ook nog eens 1.2% rendementsheffing vanaf waardoor je netto maar 0.8% rente op je spaargeld hebt.
Precies, maar toch twijfel ik. Als straks door inflatie de boel verdampt als sneeuw voor de zon is het zonde. Dna kan m.i. beter je woning moderniseren en goed in je spullen zitten.
and made it rain upward
pi_124367421
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:00 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Precies, maar toch twijfel ik. Als straks door inflatie de boel verdampt als sneeuw voor de zon is het zonde. Dna kan m.i. beter je woning moderniseren en goed in je spullen zitten.
Waar moet die hyperflatie vandaan komen volgens jou? :? Gaan we de geldpersen aanzetten?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:08:09 #71
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124367443
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waar moet die hyperflatie vandaan komen volgens jou? :? Gaan we de geldpersen aanzetten?
Enige oplossing van de huidige crisis is loonsverhoging/ vergroten van de koopkracht.

Vroeg of laat, zal wel laat zijn, tegen het te-laat aan...
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:15:30 #72
323876 michaelmoore
pi_124367625
Weg de vrijheid tegemoet, maar dat kost wel geld en dat zit in het huis
http://www.telegraaf.nl/r(...)kantiebranche__.html

quote:
vr 22 mrt 2013, 08:22 | 32 reacties
Oudere spekt de vakantiebranche
RIJSWIJK -
Ouderen worden steeds belangrijker voor de toerismebranche. Mensen boven de 50 gaan vaker op vakantie en geven meer uit als zij op reis gaan.

Inmiddels komt 20 procent van al het geld dat verdiend wordt in die sector uit de portemonnee van mensen ouder dan 65 jaar, zo blijkt uit cijfers van Eurostat, de database van de Europese Unie. En ook mensen tussen de 50 en 65 doen een goede duit in het zakje, aldus het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC).

Volgens een woordvoerster van het NBTC zijn senioren „een interessante doelgroep voor toerisme. Dit zijn de mensen die tijd en veelal ook geld hebben, en dat graag uitgeven aan vakanties.” De 65-plussers zijn tussen 2006 en 2011 liefst 33 procent meer uit gaan geven als zij erop uitgingen, maakten 29 procent meer dagtripjes en gingen 23 procent vaker op vakantie, aldus Eurostat. Bovendien gaan de ouderen langer op vakantie en geven ze jaarlijks per persoon 1265 euro uit aan langere vakanties.

De groep tussen de 50 en 64 gaat ook steeds vaker op vakantie en geeft meer uit, zo blijkt uit een onderzoek van NBTC-NIPO. „De groei is zelfs nog iets sterker dan bij de 65-plussers”, aldus de woordvoerster. „Bovendien is deze groep veelal vitaler dan 65-plussers en ook groter in aantal.”

De NBTC richt zich qua marketing overigens niet speciaal op ouderen. Dat komt doordat er bij de marketing wordt gekeken naar de vakantiewensen van mensen en niet naar leeftijden. Anderzijds hebben de ouderen wel duidelijke wensen voor hun reizen, waar bedrijven zich op kunnen richten. Zo zoeken ze vaak 'passief vermaak' en nostalgie.
pi_124367663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Enige oplossing van de huidige crisis is loonsverhoging/ vergroten van de koopkracht.

Vroeg of laat, zal wel laat zijn, tegen het te-laat aan...
Nobelprijswinnaar, we hebben er weer één.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:19:22 #74
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124367699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:15 schreef michaelmoore het volgende:
Weg de vrijheid tegemoet, maar dat kost wel geld en dat zit in het huis
http://www.telegraaf.nl/r(...)kantiebranche__.html

[..]

Dit gaat over vakanties....
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:20:11 #75
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124367722
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nobelprijswinnaar, we hebben er weer één.
Wat bedoel je nou? Ik geef antwoord op een vraag?
and made it rain upward
pi_124367807
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:20 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Wat bedoel je nou? Ik geef antwoord op een vraag?
Nee, je lult er langs af... Voor hyperflatie zijn bepaalde ingrediënten nodig, waar zie jij die?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:24:06 #77
323876 michaelmoore
pi_124367812
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:19 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dit gaat over vakanties....
ja en daar heb je geld voor nodig en dat zit in t huis

cruises en zo kosten veel geld hoor
dan maar de laatste tien jaar op een klein huurflatje of een huisje in spanje
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:27:20 #78
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124367900
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, je lult er langs af... Voor hyperflatie zijn bepaalde ingrediënten nodig, waar zie jij die?
Dat doe ik niet, ik geef aan dat de enige uitweg een toename van koopkracht is. Hoe deze tot stand komt weet ik niet en wanener ook niet. Maar ik geloof wel dat hij er gaat komen.
Op het moment dat de koopkracht toeneemt volgt vanzelf inflatie. Hyperinflatie heb ik niet genoemd, dat heb je zelf genoemd. Een inflatie van 5 a 6 % per jaar zie ik niet als onmogelijk.

Je begrijpt toch wel dat we momenteel in een hele nieuwe situatie zitten?
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:27:40 #79
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124367912
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:24 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja en daar heb je geld voor nodig en dat zit in t huis

cruises en zo kosten veel geld hoor
dan maar de laatste tien jaar op een klein huurflatje of een huisje in spanje
:{w
and made it rain upward
pi_124367976
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:27 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat doe ik niet, ik geef aan dat de enige uitweg een toename van koopkracht is. Hoe deze tot stand komt weet ik niet en wanener ook niet. Maar ik geloof wel dat hij er gaat komen.
Op het moment dat de koopkracht toeneemt volgt vanzelf inflatie. Hyperinflatie heb ik niet genoemd, dat heb je zelf genoemd. Een inflatie van 5 a 6 % per jaar zie ik niet als onmogelijk.

Je begrijpt toch wel dat we momenteel in een hele nieuwe situatie zitten?
Dan is het vraag hoeveel mensen een kortlopende hypotheekrentes hebben en hierdoor dan in de problemen gaan komen want bij een inflatie van 5 tot 6% horen natuurlijk ook hyoptheek rentes van rond de 8% ;)
pi_124367984
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:27 schreef Sjabba het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:00 schreef Sjabba het volgende:

[..]

pi_124368026
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan is het vraag hoeveel mensen een kortlopende hypotheekrentes hebben en hierdoor dan in de problemen gaan komen want bij een inflatie van 5 tot 6% horen natuurlijk ook hyoptheek rentes van rond de 8% ;)
Ach (bank)spaarhypotheek. Rente bedrag gaat omhoog, inleg in het spaargedeelte gaat naar beneden betaal je beetje meer. Niks om je druk over te maken.

Het zogenaande rente dempende effect.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:34:39 #83
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124368076
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Juist ja, dank je voor het aantonen!
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:35:17 #84
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124368094
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je nu niet voor je hele looptijd of minimaal 20 jaar vast zet ben je in mijn ogen ook zwaar aan het gokken.
and made it rain upward
pi_124368128
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:32 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ach (bank)spaarhypotheek. Rente bedrag gaat omhoog, inleg in het spaargedeelte gaat naar beneden betaal je beetje meer. Niks om je druk over te maken.

Het zogenaande rente dempende effect.
Bij een bankspaarhypotheek wel, maar hoe zit het met de aflossingsvrije hypotheek gedeeltes met kortlopende rentetermijnen want daar zitten dan natuurlijk de pijnpunten bij een stijgende rente.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:37:44 #86
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124368153
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Bij een bankspaarhypotheek wel, maar hoe zit het met de aflossingsvrije hypotheek gedeeltes met kortlopende rentetermijnen want daar zitten dan natuurlijk de pijnpunten bij een stijgende rente.
Die mensen hebben tot 1 april om hem om te zetten ;-)
and made it rain upward
pi_124368527
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:34 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Juist ja, dank je voor het aantonen!
Maw: je maakt een drama van iets kleins waar geen enkele aanwijzing voor is dat het in de nabije toekomst gaat gebeuren. Nobelprijsmateriaal!
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:58:40 #88
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124368673
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Maw: je maakt een drama van iets kleins waar geen enkele aanwijzing voor is dat het in de nabije toekomst gaat gebeuren. Nobelprijsmateriaal!
Ik maak helemaal geen drama, ik geef aan dat ik twijfel of ik geld moet steken in mijn spaardeel of dat ik er iets anders mee moet doen.
Wat is jou probleem dan?
and made it rain upward
pi_124368719
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:58 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik maak helemaal geen drama, ik geef aan dat ik twijfel of ik geld moet steken in mijn spaardeel of dat ik er iets anders mee moet doen.
Wat is jou probleem dan?
Gebruik dan ook geen grote woorden als 'verdwijnt als sneeuw voor de zon'... Dat klinkt namelijk behoorlijk dramatisch...
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:03:54 #90
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124368832
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Gebruik dan ook geen grote woorden als 'verdwijnt als sneeuw voor de zon'... Dat klinkt namelijk behoorlijk dramatisch...
Als er 5% per jaar van je spaargeld afgesnoept wordt door inflatie noem ik dat verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dat gezegde geeft aan dat het verdwijnt in het niets, dat zegt echter niets over de termijn waar dat in gebeurt.

Denk voortaan even na voordat je blaat.....
and made it rain upward
pi_124368948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:03 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Als er 5% per jaar van je spaargeld afgesnoept wordt door inflatie noem ik dat verdwijnen als sneeuw voor de zon. Dat gezegde geeft aan dat het verdwijnt in het niets, dat zegt echter niets over de termijn waar dat in gebeurt.

Ga je er nu een woordspelletje van maken? :')

Dan weet ik er nog wel één: volgens jouw definitie verdwijnt je spaargeld dus door inflatie. Niks is echter minder waar. Zet 1000 eu op een spaarrekening, blijf ervan af en ongeacht de inflatie zal die 1000 eu niet verdwijnen.

vrijdag 22 maart 2013 @ 12:10:32 #92
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124369036
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ga je er nu een woordspelletje van maken? :')

Dan weet ik er nog wel één: volgens jouw definitie verdwijnt je spaargeld dus door inflatie. Niks is echter minder waar. Zet 1000 eu op een spaarrekening, blijf ervan af en ongeacht de inflatie zal die 1000 eu niet verdwijnen.

De waarde neemt af maar dat snaptje je wel.

Pot en ketel ken je die wel?
Jij begint over hyperinflatie die ik niet genoemd heb, dan haal je als voorbeeld de sneeuw voor de zon
uitdrukking erbij. Dan leg ik uit dat dat niet over de termijn gaat maar over dat het verdwijnt (de waarde...). En dan beschuldig je mij van een woordspelletje.

Je snapt er werkelijk geen zak van lijkt het...

Oja zal ik ook nog wat dik drukken.
and made it rain upward
pi_124369081
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:03 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Als de inflatie 5% wordt zal ook de spaarrente net zoals de hypotheekrente gaan stijgen.

Op dit moment verlies je op papier van je spaargeld ook al geld omdat de inflatie boven de rentes liggen, en dan nemen we de VRH nog niet eens mee.
pi_124369098
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:10 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jij begint over hyperinflatie die ik niet genoemd heb, dan haal je als voorbeeld de sneeuw voor de zon
uitdrukking erbij. Dan leg ik uit dat dat niet over de termijn gaat maar over dat het verdwijnt (de waarde...). En dan beschuldig je mij van een woordspelletje.

Had jij het nou over het topic voltrollen?

Deze smiley gebruik ik zelden :')
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:14:54 #95
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124369183
Komop zeg ik geef mijn mening en idee over het storten/aflossen en begint meneertje ineens de wijneus uit te hangen. En dan ook nog zo om mij op mijn woord gebruik te pakken.

Hij begrijpt het niet en gaat dan nog door met verwijten maken.

Beschuldig je mij van trollen.
and made it rain upward
pi_124369199
Los daarvan is een inflatie van 5% volslagen onrealistisch momenteel. Dan moet er echt heel wat gebeuren. De laatste keer dat we daar tegenaan zaten was toen de arbeidsmarkt zo krap was dat bedrijven de eerste-jaars studenten uit de collegezaal trokken om te gaan werken. Dat duurde overigens ook niet lang.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:17:02 #97
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124369252
Grrr snapt het wel maar wat hij nu wil snap ik even niet.

Wat wil je nou aangeven?

Ik verwacht 5/6% inflatie komende tijd en daarom twijfel ik of ik moet aflossen/storten op iets dat nog 25 jaar loopt.

Ga jij zeggen dat er geen aantoonbare zaken voor hyperinflatie zijn. Niet echt relevant, maar goed.
and made it rain upward
pi_124369282
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:10 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Cry me a river.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:18:27 #99
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124369307
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Los daarvan is een inflatie van 5% volslagen onrealistisch momenteel. Dan moet er echt heel wat gebeuren. De laatste keer dat we daar tegenaan zaten was toen de arbeidsmarkt zo krap was dat bedrijven de eerste-jaars studenten uit de collegezaal trokken om te gaan werken. Dat duurde overigens ook niet lang.
Ik baseer dat ook niet op de bestaande arbeidsmarkt, want die is beroerd. Ik baseer dat op de enige uitweg uit de huidige crisis.
and made it rain upward
pi_124369315
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:17 schreef Sjabba het volgende:
Grrr snapt het wel maar wat hij nu wil snap ik even niet.

Wat wil je nou aangeven?

Ik verwacht 5/6% inflatie komende tijd en daarom twijfel ik of ik moet aflossen/storten op iets dat nog 25 jaar loopt.

Waar baseer je dat op?
pi_124369343
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:18 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik baseer dat ook niet op de bestaande arbeidsmarkt, want die is beroerd. Ik baseer dat op de enige uitweg uit de huidige crisis.
Oh ja, je gedroomde koopkrachtverbetering en loonstijgingen. Waar komen die vandaan dan?
pi_124369559
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:18 schreef Sjabba het volgende:

O ja, loonstijgingen was jouw plan. Bedrijven wankelen massaal en onze wonder-econoom wil salarisverhogingen doorvoeren om de crisis te bestrijden.

Ik ben het mer Grrr eens; jij verdient de Nobelprijs.
pi_124369590
Men zou op een gegeven moment kunnen kiezen voor een maximaal Keynesiaanse aanpak. Maar ligt niet direct in de lijn der verwachting.
pi_124369608
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

O ja, loonstijgingen was jouw plan. Bedrijven wankelen massaal en onze wonder-econoom wil salarisverhogingen doorvoeren om de crisis te bestrijden.

Zou je in plaats van constant op de man spelen ook gewoon inhoudelijk iets bij kunnen dragen aub?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:27:50 #105
323876 michaelmoore
pi_124369621
quote:

[..]

met 10% werkloosheid nee lijkt me niet

als de oudjes allemaal 65 jaar zijn dan misschien wel, maar dan komt zuid Europa hierheen
pi_124369689
Ik voorspel overigens dat de koopkracht weer gaat stijgen, evenals de huizenprijzen en de inflatie gaat ook weer naar 5%.

Verder gaat de koopkracht ook weer dalen, evenals de huizenprijzen en komt deflatie gevaarlijk dichtbij.

Ik weet alleen niet wanneer.
pi_124369786
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:27 schreef 99.999 het volgende:

Zou je in plaats van constant op de man spelen ook gewoon inhoudelijk iets bij kunnen dragen aub?
pi_124369812
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:26 schreef 99.999 het volgende:
Men zou op een gegeven moment kunnen kiezen voor een maximaal Keynesiaanse aanpak. Maar ligt niet direct in de lijn der verwachting.
Stimuleren? Dat doen we al 5 jaar wereldwijd...

De enige oplossing voor een schuldencrisis is *drum roll*: schulden afbouwen! Taradaboemdijee! Dat is met de schulden die wij met zijn allen gemaakt hebben een pijnlijk en langdurig (denk aan decennia) proces.

Tenzij je de geldpersen aanzet, hyperinflatie is een gedegen instrument om de druk van schulden te verlichten. Tevens een gedegen instrument om je hele economie om zeep te helpen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:07:19 #109
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124370819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:32 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En mij van baggeren beschuldigen...
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oh ja, je gedroomde koopkrachtverbetering en loonstijgingen. Waar komen die vandaan dan?
Wil je niet zo kleinerend doen, je hebt jezelf al belachelijk gemaakt met je gebrek aan begrijpend lezen.

Overigens is het wel een comliment dat je denkt dat ik de oplossing voor de crisis klaar heb liggen...

Loonstijging zal opgelegd moeten woren door de overheid. Jeugdloon eruit en ene ouderenloon ervoor terug. Veel logischer ook. Wil je de economie helpen dan moet het geld komen bij mensen die het ook uit gaan geven en dat is onder-en middeninkomen.
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:08:02 #110
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124370846
quote:

[..]

Oja? Je kan het gewoon teruglezen, lees, laat het inwerken en reageer. Inhoudelijk als het je lukt.
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:08:45 #111
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124370867
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De enige oplossing voor een schuldencrisis is *drum roll*: schulden afbouwen! Taradaboemdijee! Dat is met de schulden die wij met zijn allen gemaakt hebben een pijnlijk en langdurig (denk aan decennia) proces.

Tenzij je de geldpersen aanzet, hyperinflatie is een gedegen instrument om de druk van schulden te verlichten. Tevens een gedegen instrument om je hele economie om zeep te helpen.
De studieboeken hebben je creative mind aangetast....
and made it rain upward
pi_124371216
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In europa maar beperkt. Ik heb het over dan echt een stap verder gaan wanneer het vast blijft lopen. Zoals bijvoorbeeld in de VS.
Ik zeg niet dat ik daar voor ben of dat het moet gebeuren of dat het verstandig is maar dat het een keuze kan zijn.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 14:14:13 #113
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124373323
Overigens betwijfel ik in hoeverre hyperinflatie een schuldeneconomie echt kapot maakt.
and made it rain upward
pi_124375231
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In europa maar beperkt. Ik heb het over dan echt een stap verder gaan wanneer het vast blijft lopen. Zoals bijvoorbeeld in de VS.
Ik zeg niet dat ik daar voor ben of dat het moet gebeuren of dat het verstandig is maar dat het een keuze kan zijn.
De grootste steunoperaties uit de geschiedenis van de EU noem je 'beperkt'? Echt overal zijn miljarden ingepompt, stimuleringskortingen, subsidies en wat niet al gegeven...

Overigens kampt de VS met een begrotingstekort wat de financiële markten nooit zouden pikken van Europa. En van de VS wordt het alleen gepikt omdat de dollar de belangrijkste munt op de wereldmarkt is en er eigenlijk geen alternatieven zijn.

Dus ik geloof niet dat méér schulden maken de schuldencrisis op gaat lossen nee. Als jij of wie dat ook wel gelooft en dat hard denkt te kunnen maken ben je iig serieus nobelprijswinnaarmateriaal.
pi_124375472
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:14 schreef Sjabba het volgende:
Overigens betwijfel ik in hoeverre hyperinflatie een schuldeneconomie echt kapot maakt.
Dat kan je mooi in je potentiële nobelprijswinnende manifest verwerken.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:18:49 #116
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124375520
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De grootste steunoperaties uit de geschiedenis van de EU noem je 'beperkt'? Echt overal zijn miljarden ingepompt, stimuleringskortingen, subsidies en wat niet al gegeven...

Overigens kampt de VS met een begrotingstekort wat de financiële markten nooit zouden pikken van Europa. En van de VS wordt het alleen gepikt omdat de dollar de belangrijkste munt op de wereldmarkt is en er eigenlijk geen alternatieven zijn.

Dus ik geloof niet dat méér schulden maken de schuldencrisis op gaat lossen nee. Als jij of wie dat ook wel gelooft en dat hard denkt te kunnen maken ben je iig serieus nobelprijswinnaarmateriaal.
Houd eens op met je nobelprijs gezanik. We wisselen van gedachte en mening en die kan je gewoon respecteren.
Dat jouw gedachte gang ophoudt wil niet zeggen dat andere ook net de horizon niet verkennen.

Er zijn ook niet veel aternatieven, maar schulden aflossen terwijl mensen werkloos thuis zitten en niets uitgeven gaat ook niet gebeuren. Zaaien voor je kan oogsten is de enige oplossing. Hoe die vorm krijgt weet ik niet en dat zeg ik eerlijk, daarom geen nobelprijs voor mij.
and made it rain upward
pi_124375558
Om maar weer eens terug te komen op de huizenmarkt: zullen we eens filosoferen over wat voor effect een Cexit zou kunnen hebben daarop?
pi_124375856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:18 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Houd eens op met je nobelprijs gezanik. We wisselen van gedachte en mening en die kan je gewoon respecteren.
Dat jouw gedachte gang ophoudt wil niet zeggen dat andere ook net de horizon niet verkennen.

Er zijn ook niet veel aternatieven, maar schulden aflossen terwijl mensen werkloos thuis zitten en niets uitgeven gaat ook niet gebeuren. Zaaien voor je kan oogsten is de enige oplossing. Hoe die vorm krijgt weet ik niet en dat zeg ik eerlijk, daarom geen nobelprijs voor mij.
Je oogst moet dan wel meer opbrengen dan de kosten van het zaaien. Als het zo simpel was hadden we ons ondertussen al wereldwijd naar een ongekende welvaart gestimuleerd.

Overigens zal het afbouwen van schulden niet alleen plaatsvinden door aflossen maar ook door gewoon botweg afboeken. Maar dat had jouw creative mind vast ook al wel bedacht.

Probleem is dat de schulden van de één het bezit van de ander zijn en dat die ander zich met hand en tand zal verzetten ertegen.

Daarom: een langdurig en pijnlijk proces.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:30:56 #119
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124376001
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je oogst moet dan wel meer opbrengen dan de kosten van het zaaien. Als het zo simpel was hadden we ons ondertussen al wereldwijd naar een ongekende welvaart gestimuleerd.

Overigens zal het afbouwen van schulden niet alleen plaatsvinden door aflossen maar ook door gewoon botweg afboeken. Maar dat had jouw creative mind vast ook al wel bedacht.

Probleem is dat de schulden van de één het bezit van de ander zijn en dat die ander zich met hand en tand zal verzetten ertegen.

Meestal is het zo dat oogst meer opbrengt dan het zaaien kost.
Maar je hebt wel duidelijk afboekingen nodig anders kom je er niet. Belangrijkste is de economie op gang helpen en dat mag heus nog wel wat kosten. Tijd om all-in te gaan. Elke keer een rondje limpen schiet niet op.
and made it rain upward
pi_124376118
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:30 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Meestal is het zo dat oogst meer opbrengt dan het zaaien kost.
Dat is zo met landbouw ja, met botweg geld in de economie pompen werkt het toch net wat anders lijkt het. Zie de VS...

quote:
Maar je hebt wel duidelijk afboekingen nodig anders kom je er niet. Belangrijkste is de economie op gang helpen en dat mag heus nog wel wat kosten. Tijd om all-in te gaan. Elke keer een rondje limpen schiet niet op.
All-in gaan en als het niet werkt implodeert de wereldeconomie, ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.

Geef mij dan maar decennia lang kwakkelen, dalende huizenprijzen en een iets lagere levensstandaard.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:33:53 #121
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124376123
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het probleem is dat het hele systeem gebaseerd is op schulden maken. Zomaar van die gedachte afstappen is daarom zeer lastig zoniet onhaalbaar. We hebben nu al moeite om een begrotingstekort van 3% te halen, zelfs als deze in evenwicht zou zijn (0% en onhaalbaar) bereiken we niks. Een begrotingsoverschot van zo'n 6% zou de doelstelling moeten zijn maar is compleet onhaalbaar.
Say what?
pi_124376238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:33 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Het probleem is dat het hele systeem gebaseerd is op schulden maken. Zomaar van die gedachte afstappen is daarom zeer lastig zoniet onhaalbaar. We hebben nu al moeite om een begrotingstekort van 3% te halen, zelfs als deze in evenwicht zou zijn (0% en onhaalbaar) bereiken we niks. Een begrotingsoverschot van zo'n 6% zou de doelstelling moeten zijn maar is compleet onhaalbaar.
Dat is zeker een probleem ja. Onze schuld wordt nog met de dag groter, momenteel is dat niet zo'n probleem omdat we goedkoop kunnen lenen maar de rentelasten kunnen hard op gaan lopen. En niemand zal tegen een stinkend rijk land als NL zeggen "jullie hebben het zo moeilijk, we boeken wel 50 miljard af op jullie obligaties" :') .
pi_124377217
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Goddomme hoe vaak en duidelijk moet ik je zeggen dat ik zoiets niet wil :').
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:09:23 #124
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124377612
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is zo met landbouw ja, met botweg geld in de economie pompen werkt het toch net wat anders lijkt het. Zie de VS...

[..]

All-in gaan en als het niet werkt implodeert de wereldeconomie, ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.

Geef mij dan maar decennia lang kwakkelen, dalende huizenprijzen en een iets lagere levensstandaard.
De wereldeconomie is nu nogal gezond. Jaren lang kwakkelen voor wat? Voor de verkeerde bestedingen en inefficciente overheidsysteem?
Uiteraard is inleveren geen probleem maar zelfs dit gebeurt verkeerd om. Het systeem is rot en op stervan na dood. Daarom tijd om all in te gaan. Dat doe je als je bijna er bent geweest. Straks ben je toch blut dus verliezen doe je niet.
and made it rain upward
pi_124377674
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Decennia lang kwakkelen, toe maar ...
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:12:49 #126
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124377724
Het systeem is rot daar ga ik niet jarenlang voor betalen. Dat veranderd niets en stelt alleen maar uit. Nu ervoor gaan samen.

Maar dat lukt niet de rijkere en machthebbende denken egocentrisch.
and made it rain upward
pi_124377726
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Om maar weer eens terug te komen op de huizenmarkt: zullen we eens filosoferen over wat voor effect een Cexit zou kunnen hebben daarop?
Nul komma nul? Of gaan mensen opeens hun spaarpot omkeren om er real life assets voor te kopen, die in de eerste levensbehoefte voorzien ipv te speculeren met hun centen? Ja, woningen dus.
pi_124377867
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:09 schreef Sjabba het volgende:

[..]

De wereldeconomie is nu nogal gezond. Jaren lang kwakkelen voor wat? Voor de verkeerde bestedingen en inefficciente overheidsysteem?

Het is wel een samenspel tussen een vaag overheidssysteem en een financiele sector die de overheden zijn blijven bombarderen met de angelsaksische propaganda dat schulden hebben niet erg is en we hierdoor steeds dieper in de problemen zijn gekomen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:18:56 #129
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124377950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:09 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Uiteraard is inleveren geen probleem maar zelfs dit gebeurt verkeerd om. Het systeem is rot en op stervan na dood. Daarom tijd om all in te gaan. Dat doe je als je bijna er bent geweest. Straks ben je toch blut dus verliezen doe je niet.
Hier kan ik mij opzich wel in vinden. Als we ons nu optimaal gaan voorbereiden op totale instorting van het huidige systeem door in alles te investeren, kan je straks makkelijker weer met een schone lei beginnen. Maar wanneer dat gaat gebeuren en hoe dat er uit gaat zien is moeilijk te voorspellen.
Say what?
pi_124377987
Totale ineenstorting, die kan ook weer bij het lijstje ;)

And locusts will inherent the earth :P
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:20:01 #131
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124378003
Daarbij durf ik wel te zeggen dat de overheid en andere grootbedrijven een top hebben die legaal corrupt is.

Het enige middel dat resteert naast een inflatie (die lange termijn uitstel geeft) is een revolutie. Wie doet mee?
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:21:55 #132
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124378071
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Totale ineenstorting, die kan ook weer bij het lijstje ;)

And locusts will inherent the earth :P
Het is wel verstandig om als ondernemer voordat je zaak failliet gaat je eerst even je eigen salaris uitbetaald.
and made it rain upward
pi_124378234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:21 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het is wel verstandig om als ondernemer voordat je zaak failliet gaat je eerst even je eigen salaris uitbetaald.
Het is verstandig om met twee beentje op de grond te blijven, adem te halen, en even een fatsoenlijke jurist te raadplegen in dat geval ;) -die zal iets mompelen over actio paulina en WBA -

Waar gaat dit topic nog over? Zijn de Bijbelse plagen over ons neergedaald? Valt er een asteroide op de aarde? Zijn de winkels leeg omdat de machines niet meer draaien? Zijn de antidepressiva op? Have we finally entered the twilight zone? Where no man has boldly (baldly in het geval van Danny) entered?

Slaan jullie misschien een beetje door? :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:26:41 #134
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124378235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:20 schreef Sjabba het volgende:
Het enige middel dat resteert naast een inflatie (die lange termijn uitstel geeft) is een revolutie. Wie doet mee?
Zoiets dus, meenemen naar Den Haag/Brussel?
censuur :O
pi_124378246
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Decennia lang kwakkelen, toe maar ...
Zie bijvoorbeeld stimuleringsmasters Japan.
pi_124378291
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nul komma nul? Of gaan mensen opeens hun spaarpot omkeren om er real life assets voor te kopen, die in de eerste levensbehoefte voorzien ipv te speculeren met hun centen? Ja, woningen dus.
Het eventuele gevaar zit hem in het domino-effect natuurlijk. Zoals je misschien wel weet zitten er nog wel meer zwakke broeders in de Eurozone.
pi_124378307
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het eventuele gevaar zit hem in het domino-effect natuurlijk. Zoals je misschien wel weet zitten er nog wel meer zwakke broeders in de Eurozone.
Wat heeft dat met de NL huizenmarkt van doen?

Of dit het algemeen doom and gloom topic?
pi_124378363
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld stimuleringsmasters Japan.
Ook daar is de wereld niet ten onder gegaan? En ik vermag niet te zien in welke zin Nederland met Japan vergelijkbaar is?
pi_124378373
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou ja, economie houdt niet op bij de grenspaal van NL. Maar goed, ik noteer achter jouw naam eventjes "nul komma nul".
pi_124378437
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, economie houdt niet op bij de grenspaal van NL. Maar goed, ik noteer achter jouw naam eventjes "nul komma nul".
Nee, de economie strekt zich inderdaad uit tot de gehele wereld incluis Noord en Zuid Amerika, Africa, Azie, Oceanie en nog wat andere onbeduidende werelddelen.

En Cyprus natuurlijk :P

Het is maar net waar je op wil focussen ;)
pi_124378444
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ook daar is de wereld niet ten onder gegaan? En ik vermag niet te zien in welke zin Nederland met Japan vergelijkbaar is?
Ik had het dan ook over kwakkelen, dat doen ze daar ondanks driftig stimuleren al een jaar of 30. Hobbelt een beetje van recessie naar recessie met wat groei tussendoor maar per saldo gebeurt er niet veel meer. Beetje waar wij de laatste 5 jaar mee bezig zijn.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:33:06 #142
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124378459
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tja, het hangt wel samen.

Zolang de economie kwakkelt zal de huizenprijs en met name de betaalbaarheid afnemen. Het systeem is gedoemd te falen dus echt perspectief is er niet. Daarom kopen nu je nog kopen kan. Alhoewel je nooit echt safe zit. De ozb kan omhoog en zoals aangetoond je spaargeld kan ook in beslag worden genomen.

Rest ons niets anders dan bukken...
and made it rain upward
pi_124378469
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over kwakkelen, dat doen ze daar ondanks driftig stimuleren al een jaar of 30. Hobbelt een beetje van recessie naar recessie met wat groei tussendoor maar per saldo gebeurt er niet veel meer. Beetje waar wij de laatste 5 jaar mee bezig zijn.
Jemig, het lijkt eind jaren '70 wel. Leken we toen ook al op Japan?
pi_124378495
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nee, de economie strekt zich inderdaad uit tot de gehele wereld incluis Noord en Zuid Amerika, Africa, Azie, Oceanie en nog wat andere onbeduidende werelddelen.

En Cyprus natuurlijk :P

Het is maar net waar je op wil focussen ;)
Overigens zitten 'onze' banken slechts voor iets van 1,5 miljard in Cyprus. Dus de directe gevolgen zullen idd best meevallen. 1,5 miljard minder beschikbaar voor hypotheken, ach. :P
pi_124378536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jemig, het lijkt eind jaren '70 wel. Leken we toen ook al op Japan?
Ik geef alleen maar aan dat stimuleren geen wondermiddel is.
pi_124378547
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Overigens zitten 'onze' banken slechts voor iets van 1,5 miljard in Cyprus. Dus de directe gevolgen zullen idd best meevallen. 1,5 miljard minder beschikbaar voor hypotheken, ach. :P
weet waar je het over hebt: crosspost:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het meerendeel van die exposure zijn belastingtechnische verhikels van Nederlandse multinationals, zo moet je de het stuk van ING lezen. :)

En vul voor 'Nederlandse' maar willekeurig welk ander Europees land in, en voor ING willekeurig welke andere Europese bank.
pi_124378645
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik geef alleen maar aan dat stimuleren geen wondermiddel is.
Dat is het ook niet, daar zijn we het over eens. Maar waarom de wereld tot stilstand zou moeten komen voor decennia krijg je me daarmee niet uitgelegd. Verwijs ik maar even naar de eind jaren '70 bijvoorbeeld.
pi_124378815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, daar zijn we het over eens. Maar waarom de wereld tot stilstand zou moeten komen voor decennia krijg je me daarmee niet uitgelegd. Verwijs ik maar even naar de eind jaren '70 bijvoorbeeld.
De wereld draait gewoon door. Maar schulden afbouwen doe je niet van de één op de andere dag. Zoiets wil de bestedingen en investeringen nog wel eens drukken....

Maar als jij denkt dat je én snel schulden af kan bouwen én dat kan combineren met een gezonde structurele groei mag je me dat eens uitleggen. Dan ga ik er wel mee aan de haal voor de nobelprijs!
pi_124379082
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De wereld draait gewoon door. Maar schulden afbouwen doe je niet van de één op de andere dag. Zoiets wil de bestedingen en investeringen nog wel eens drukken....

Maar als jij denkt dat je én snel schulden af kan bouwen én dat kan combineren met een gezonde structurele groei mag je me dat eens uitleggen. Dan ga ik er wel mee aan de haal voor de nobelprijs!
Ik denk dat je iets te veel in het dogma van snelle afbouw van schulden zit. Want dat gaat niet gebeuren.
pi_124379234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik denk dat je iets te veel in het dogma van snelle afbouw van schulden zit. Want dat gaat niet gebeuren.
Ik denk dat dat ook niet mogelijk is idd. Dus gaat het heel lang vervelende gevolgen hebben.
pi_124379496
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook niet mogelijk is idd. Dus gaat het heel lang vervelende gevolgen hebben.
Ik ben je 'dus' weer helemaal kwijt. Serieus, nobody cares, verwar aub je persoonlijke ambitie niet met de rest van de wereld. Morgen wordt de vis er weer in verpakt.
pi_124379516
Om het maar weer even over de huizenmarkt te hebben.... (sommigen voorzien decennia gekwakkel m.b.t. tot de economie, ik voorzie in ieder geval vele topics gekwakel)

WTF, ik wil het voor 50% van de prijs nog niet hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)erelaan-8/kenmerken/
pi_124379575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Om het maar weer even over de huizenmarkt te hebben.... (sommigen voorzien decennia gekwakkel m.b.t. tot de economie, ik voorzie in ieder geval vele topics gekwakel)

WTF, ik wil het voor 50% van de prijs nog niet hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)erelaan-8/kenmerken/
Gekakel, niet gekwakel :P

Waarom zou je uberhaupt in een net-niet durp als Amstelveen willen wonen?
pi_124379652
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik ben je 'dus' weer helemaal kwijt. Serieus, nobody cares, verwar aub je persoonlijke ambitie niet met de rest van de wereld. Morgen wordt de vis er weer in verpakt.
Je bent wel meer kwijt geloof ik...
pi_124379681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Gekakel, niet gekwakel :P
I know, maar je moet rekening met de lezers houden. Niet iedereen legt makkelijk verbanden. :+
pi_124379698
quote:

Wil je nu zeggen dat huizen te duur zijn?

Overigens is het een prima koop want:
quote:
De prijs is ¤ 500.000 en niet ¤ 675.000. Voor het verschil van ¤ 175.000 kunt u het huis laten verbouwen zodat het weer voldoet aan de eisen van deze tijd. Als koper heeft u het voordeel dat de BTW op verbouwingen tijdelijk 6% bedraagt en geen 19%.
:')
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:11:08 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124379699
Over de TT: Ik denk dat de meeste mensen nu zouden willen emigreren om de nieuwe ijstijd te ontwijken...
pi_124379732
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ja man. Want 1 huis is natuurlijk toonaangevend voor de andere 4,2 miljoen koopwoningen. Dat weet iedereen 8)7
pi_124379761
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja man. Want 1 huis is natuurlijk toonaangevend voor de andere 4,2 miljoen koopwoningen. Dat weet iedereen 8)7
PI lezen ook al te moeilijk? Zo kom je wel aan je tig topics 'gekwakel' ja :')
pi_124379791
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
PI lezen ook al te moeilijk?
Nope.
pi_124379806
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nope.
Waarom kwakel je dan zo?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:17:50 #162
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124379873
Kadaster:
quote:
Verkochte bestaande koopwoningen waren in februari 8,3 procent goedkoper dan in februari 2012. De prijsdaling ten opzichte van een jaar eerder is kleiner dan in januari. Toen waren huizen 9,6 procent goedkoper. De index van het CBS en het Kadaster geeft de prijsontwikkeling weer van geregistreerde bestaande koopwoningen in Nederland, die aan particulieren verkocht zijn.

De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen lagen in februari 2013 op ongeveer hetzelfde niveau als medio 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de prijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling ruim 18 procent.
Het CBS heeft de huizenprijsindex aangepast: i.p.v. 2005 = 100 is nu 2010 = 100. Ik miste al nieuwe updates in de tabel online. Hierdoor wijzigt de indexgrafiek in de OP een klein beetje, en heb ik hem weer geupdate.

@HD9: wil jij dit plaatje en de link aanpassen in de OP?

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS prijsindex bestaande koopwoningen)
pi_124379896
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je bent wel meer kwijt geloof ik...
Ja dat klopt, heb jij nog een setje oogkleppen en een navelstaarbuisje voor me over? ;)
pi_124379950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef RemcoDelft het volgende:
@HD9: wil jij dit plaatje en de link aanpassen in de OP?

afgezien van het feit dat michealmoore nooit posts van ean ander leest, kan hij dat niet editten, maar moet een modje dat doen, 99.999 of s_e, pretty please?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:16:26 #165
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124385814
quote:

[..]

Overigens is het een prima koop want:

[..]

:')
19% BTW?!? Staat al ff te koop zeker?

Los daarvan wat een volslagen idiote prijs, 120.000 is beter.
and made it rain upward
pi_124396797
quote:

Zolang huizen dalen in prijs zijn ze te duur wanneer je nu koopt.
pi_124396935
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:19 schreef sig000 het volgende:
Zolang huizen dalen in prijs zijn ze te duur wanneer je nu koopt.
Was het leven maar zo simpel... :W
pi_124397115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Was het leven maar zo simpel... :W
Voor starters is het leven inderdaad simpel, nog wat langer thuis blijven voorlopig.
pi_124397176
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:29 schreef sig000 het volgende:
Voor starters is het leven inderdaad simpel, nog wat langer thuis blijven voorlopig.
Noem het maar simpel om tegen de inflatie op te sparen :D
pi_124397219
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Noem het maar simpel om tegen de inflatie op te sparen :D
Wanneer je spaart voor een huis dan is het deflatie. ;)
pi_124397387
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:32 schreef sig000 het volgende:
Wanneer je spaart voor een huis dan is het deflatie. ;)
Succes ermee dan maar. ^O^
pi_124397450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Succes ermee dan maar. ^O^
Ik hoef niet meer hoor, heb de schaapjes al op het droge, maar je hebt ook kinderen enzo.
pi_124397638
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:38 schreef sig000 het volgende:
Ik hoef niet meer hoor, heb de schaapjes al op het droge, maar je hebt ook kinderen enzo.
Als je al een koopwoning hebt, dan weet je dat de hele heisa nogal overtrokken is. Of merk jij bij jou in de buurt dat daadwerkelijk de waarde met 20% is gedaald? Ik niet hoor. Verre van zelfs.
pi_124398240
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je al een koopwoning hebt, dan weet je dat de hele heisa nogal overtrokken is. Of merk jij bij jou in de buurt dat daadwerkelijk de waarde met 20% is gedaald? Ik niet hoor. Verre van zelfs.
Ik woon in het midden van het land en inderdaad staan de prijzen hier flink onder druk.
Een 2 onder 1 kap nieuwbouw is gezakt naar rond de 2 ton. weliswaar op een postzegel grond en op een plek waar het nog lang gaat duren wanneer er een onwetetende langskomt.
Verdere prijsdaling wordt een groot probleem voor de woningbouwvereniging die er nu uit wanhoop maar zelf gordijnen heeft neergehangen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 01:12:02 #175
323876 michaelmoore
pi_124398261
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef sig000 het volgende:

Verdere prijsdaling wordt een groot probleem voor de woningbouwvereniging die er nu uit wanhoop maar zelf gordijnen heeft neergehangen.
_O-
pi_124398283
quote:
Ik woon in het midden van het land en inderdaad staan de prijzen hier flink onder druk.
Waar is midden van het land? Ik woon in Breda, en bij mij in de buurt is er echt niks zo flink gezakt als dat de believers hier zouden willen.
pi_124398333
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waar is midden van het land? Ik woon in Breda, en bij mij in de buurt is er echt niks zo flink gezakt als dat de believers hier zouden willen.
Lunteren ligt het midden van het land, trek daar cirkel omheen van zo'n 40 km.
pi_124398345
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O-
Dat scheelt ruiten vervangen.
pi_124398385
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het scheint dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006
pi_124398398
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:15 schreef sig000 het volgende:
Lunteren ligt het midden van het land, trek daar cirkel omheen van zo'n 40 km.
Mja. Zou kunnen. Ben niet bekend in de buurt daar (sterker nog, ik ken heel de stad niet, wat niet inhoud dat ik er niet zou willen wonen.)

Maar is er recent een huis in je omgeving met 20% 'korting' verkocht dan? Of was het gewoon 5%?
pi_124398418
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:19 schreef arjan1212 het volgende:
Ja, voor de mensen die denken dat sinterklaas bestaat wel ja. _O-
pi_124398429
quote:

[..]

Het scheind dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006
Elk huis is weer verschillend, een standaard betaalbaar rijtjeshuishok is nog achtergebleven in de daling.
pi_124398467
oke bijvlagenzinvol... het huis waar ik woon dat moest in 2008 312.500 kosten von. daar gingen nog wat stelposten vanaf dus werd het 302.500

nu staan er een paar te koop voor 299.000 von. dat moet dus eigenlijk KK zijn.. dus is er 10% af, als ze het voor die prijs kunnen verkopen...
pi_124398478
kom je al snel op 15% uit denk ik.. ja de enige manier om er echt achter te komen is als er een huis is verkocht een paar maanden later met de kadastertelefoonbellen
dan krijg je de echte prijs te horen

Tel: 0900 - 202 02 01 (¤ 0,80 per minuut)
Openingstijden: 7 dagen per week, 24 uur per dag

Via de Koopsomtelefoon kunt u, op basis van spraakherkenning, de laatste koopsom van een woning die vanaf 1993 is verkocht opvragen

[ Bericht 54% gewijzigd door arjan1212 op 23-03-2013 01:31:01 ]
pi_124398510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:23 schreef arjan1212 het volgende:
oke bijvlagenzinvol... het huis waar ik woon dat moest in 2008 312.500 kosten von. daar gingen nog wat stelposten vanaf dus werd het 302.500
Dus, 2008 = 302,5K v.o.n.

quote:
nu staan er een paar te koop voor 299.000 von. dat moet dus eigenlijk KK zijn.. dus is er 10% af, als ze het voor die prijs kunnen verkopen...
Nu 2013, wederom v.o.n., is het 299K

Ik snap je 10% ff niet...
pi_124398586
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus, 2008 = 302,5K v.o.n.

[..]

Nu 2013, wederom v.o.n., is het 299K

Ik snap je 10% ff niet...
Het zijn nu bestaande woningen dus 299.000 kk maar ze maken er von van.. korting

312.500 .. 280.000 KK
pi_124398619
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:31 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Het zijn nu bestaande woningen dus 299.000 kk maar ze maken er von van.. korting
Zelfs als ik meega in je (zeer) kromme redenatie, zijn de kk al lang geen 10% meer doordat de verhuisboete (overdrachtsbelasting) allang geen 6% meer is.
pi_124398639
Toch vind ik dat er tegenwoordig wel huizen voor 100.000 tot 125.000 te koop staan.. dat had je in deze regio 5 jaar geleden niet.
pi_124398721
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:35 schreef arjan1212 het volgende:
Toch vind ik dat er tegenwoordig wel huizen voor 100.000 tot 125.000 te koop staan.. dat had je in deze regio 5 jaar geleden niet.
Wellicht val ik in herhaling, maareh... Locatie, locatie, locatie...
pi_124398785
Volgens jou zijn de prijzen op top locaties niet gedaald?
pi_124398883
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:43 schreef arjan1212 het volgende:
Volgens jou zijn de prijzen op top locaties niet gedaald?
Nee, volgens mij zijn de prijzen van gangbare huizen (eengezinswoningen) op alle gangbare locaties geen 20% gedaald. Bij lange na niet zelfs.
pi_124399451
Vraagprijs
¤ 179.000 k.k.
Oorspronkelijke vraagprijs
¤ 219.000 k.k.
Aangeboden sinds
6+ maanden
Status
Verkocht onder voorbehoud

Stel de eigenaar heeft dit huis in 2001 gekocht voor 160.000

dan is de prijs niet gedaald..
  zaterdag 23 maart 2013 @ 08:51:24 #193
323876 michaelmoore
pi_124400348
quote:

[..]

scheint?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 02:59 schreef arjan1212 het volgende:
Vraagprijs
¤ 179.000 k.k.
Oorspronkelijke vraagprijs
¤ 219.000 k.k.
Aangeboden sinds
6+ maanden
Status
Verkocht onder voorbehoud

Stel de eigenaar heeft dit huis in 2001 gekocht voor 160.000

dan is de prijs niet gedaald..
nee prijsschommelingen, dat wel
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:15:44 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124400597
quote:

[..]

Een 2 onder 1 kap nieuwbouw is gezakt naar rond de 2 ton. weliswaar op een postzegel grond en op een plek waar het nog lang gaat duren wanneer er een onwetetende langskomt.
De grote vraag is: WAAROM verkoopt die woningbouwclub nieuwe huizen? Verhuur ze.
pi_124400628
Heb je in al die tijd dat je hier rondhangt echt nog helemaal niets opgestoken over de huizenmarkt Remco? Zo volslagen achterlijk ben je toch niet?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:24:29 #196
323876 michaelmoore
pi_124400707
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De grote vraag is: WAAROM verkoopt die woningbouwclub nieuwe huizen? Verhuur ze.
verkoop levert meer op kennelijk , er staan hier ook al heel wat huurhuizen leeg
men blijft thuiswonen, je moet wat als je geen inkomen hebt
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:30:56 #197
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124400786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
verkoop levert meer op kennelijk , er staan hier ook al heel wat huurhuizen leeg
men blijft thuiswonen, je moet wat als je geen inkomen hebt
Wellicht moeten ze hun doelstelling nog eens nalezen: zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Nieuwbouw met winst verkopen laten ze maar aan de markt over.
Ik hoor hier vaker dat er huurhuizen leegstaan, echter heb ik daar NOG NOOIT een link bij gezien die ik maandag nog kan huren. Sociale huur dan he! En zeker geen NIEUWE twee-onder-een-kap, ongeacht waar in Nederland die staat.
pi_124400892
Het is dus inderdaad allemaal wat te ingewikkeld voor je. Geeft niks hoor maar probeer jezelf dan niet te veel voor schut te zetten....
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:58:03 #199
323876 michaelmoore
pi_124401184
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wellicht moeten ze hun doelstelling nog eens nalezen: zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Nieuwbouw met winst verkopen laten ze maar aan de markt over.
Ik hoor hier vaker dat er huurhuizen leegstaan, echter heb ik daar NOG NOOIT een link bij gezien die ik maandag nog kan huren. Sociale huur dan he! En zeker geen NIEUWE twee-onder-een-kap, ongeacht waar in Nederland die staat.
nee vrije sector, maar de soc huur komt ook leegstand hoor
pi_124401517
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

In de krimpgebieden. Maar in de regio's waar het nog redelijk gaat demografisch zie ik dat niet gebeuren hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 10:17:55 ]
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:03:39 #201
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124402389
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
Zoals gezegd: geef eens een linkje van een sociale huurwoning waar je maandag nog in kan gaan huren. En dan niet de tienduizenden ex-huurwoningen die nu leeg staan te wachten op een koper die de hoofdprijs betaald, maar gewoon eentje die je per direct kan huren, zonder wachtlijst, zonder inschrijfjaren die je moet tellen.
pi_124402770
In Kerkrade of noord oost Groningen kan dat met wat geluk mogelijk nog wel lukken
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:33:27 #203
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_124403067
Ik denk niet dat dit helemaal het juiste topic, maar een betere kan ik niet vinden, dus doe ik het toch maar hier: weten jullie of het mogelijk is te zien wanneer er een bouwvergunning voor een huis is afgegeven? Ik heb een huis op het oog en weet wat er bij de vorige verkoop is betaald, ik weet alleen niet of de uitbouw die er aan zit voor of na de vorige verkoop is geweest..
pi_124403342
De laatste jaren wordt dat allemaal wel door de gemeenten online gezet. Google vergunning en het adressen je moet een eind kunnen komen. Of mail de gemeente met je vraag. Vergunningen zijn in principe openbaar. Je kan ook naar de gemeente om het dossier in te zien al zitten daar mogelijk wel wat kosten aan verbonden.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 11:50:18 #205
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:23:29 #206
323876 michaelmoore
pi_124404199
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zoals gezegd: geef eens een linkje van een sociale huurwoning waar je maandag nog in kan gaan huren. En dan niet de tienduizenden ex-huurwoningen die nu leeg staan te wachten op een koper die de hoofdprijs betaald, maar gewoon eentje die je per direct kan huren, zonder wachtlijst, zonder inschrijfjaren die je moet tellen.
veel vrije sector zit qua huur niet ver van de Soc. sector af hoor, of wil je huursubsidie?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 12:23:59 #207
323876 michaelmoore
pi_124404217
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:20 schreef 99.999 het volgende:
In Kerkrade of noord oost Groningen kan dat met wat geluk mogelijk nog wel lukken
nee midden utrecht staat ook zat leeg
pi_124404390
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Daar kom je zonder op een wachtlijst te hebben gestaan voor sociale woningbouw echt niet tussen.
pi_124404666
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 12:23 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

komt u maar met de adressen, en dan niet die pauperbuurt in Nieuwegein
  zaterdag 23 maart 2013 @ 13:50:28 #210
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124406778
quote:

Waarom is dit object zo duur, is het de locatie? Voor dat geld kan er iets veel mooiers worden gekocht!
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_124407689
quote:
99s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 13:50 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Waarom is dit object zo duur, is het de locatie? Voor dat geld kan er iets veel mooiers worden gekocht!
Zit minstens ½-1 ton te hoog. Maar reden zal waarschijnlijk zijn: jaren 30, dichtbij Amsterdamse Bos, uitvalswegen en metro.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_124408876
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 14:26 schreef Aether het volgende:

[..]

Zit minstens ½-1 ton te hoog. Maar reden zal waarschijnlijk zijn: jaren 30, dichtbij Amsterdamse Bos, uitvalswegen en metro.
De werkelijke prijs is 500k, staat in de omschrijving. Nog veel te duur natuurlijk ma goed.
pi_124409247
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 15:17 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

De werkelijke prijs is 500k, staat in de omschrijving. Nog veel te duur natuurlijk ma goed.
Daar ben ik vanuit gegaan. 450k is in verhouding tot andere huizen reëler.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 17:37:21 #214
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_124412677
Dat mensen anno 2013 de locatie dan nog zo waardevol achten. Het huis zelf zou ik een keer max 50000 euro geven, wat de grond vier en een half ton waard zou maken. En dat alleen maar omdat je twee keer in de maand sneller in het centrum van Amsterdam bent?
pi_124413643
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:33 schreef pfaf het volgende:
Ik denk niet dat dit helemaal het juiste topic, maar een betere kan ik niet vinden, dus doe ik het toch maar hier: weten jullie of het mogelijk is te zien wanneer er een bouwvergunning voor een huis is afgegeven? Ik heb een huis op het oog en weet wat er bij de vorige verkoop is betaald, ik weet alleen niet of de uitbouw die er aan zit voor of na de vorige verkoop is geweest..
Afhankelijk van de afmeting van de uitbouw, zou het goed kunnen dat die vergunningsvrij is.
pi_124426704
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:37 schreef pfaf het volgende:
Dat mensen anno 2013 de locatie dan nog zo waardevol achten. Het huis zelf zou ik een keer max 50000 euro geven, wat de grond vier en een half ton waard zou maken. En dat alleen maar omdat je twee keer in de maand sneller in het centrum van Amsterdam bent?
De slimmerik met dik inkomen koopt huis in een uithoek en een helicopter.
  zondag 24 maart 2013 @ 00:55:58 #217
323876 michaelmoore
pi_124429208
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 23:39 schreef sig000 het volgende:

[..]

De slimmerik met dik inkomen koopt huis in een uithoek en een helicopter.
of gaat gewoon met de trein
  zondag 24 maart 2013 @ 00:56:55 #218
323876 michaelmoore
pi_124429232
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 17:37 schreef pfaf het volgende:
zou niet in het centrum van A dam willlen zijn
pi_124429235
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

of gaat gewoon met de trein
De trein is voor losers. :{w
  zondag 24 maart 2013 @ 01:03:32 #220
323876 michaelmoore
pi_124429430
quote:
13s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:57 schreef sig000 het volgende:

[..]

ik ben gek op treinen en zeker nachttreinen
  zondag 24 maart 2013 @ 01:07:17 #221
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_124429548
In de trein zijn mensen, ik vind mensen niet prettig. -O-
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zondag 24 maart 2013 @ 01:14:21 #222
323876 michaelmoore
pi_124429780
quote:
9s.gif Op zondag 24 maart 2013 01:07 schreef monkyyy het volgende:
In de trein zijn mensen, ik vind mensen niet prettig. -O-
Als je slaapt dan merk je dat niet, trouwens ik vind mensen leuk

Naar mijn werk ga ik met de bus
pi_124432099
Treinen zijn kut.
pi_124432159
quote:
13s.gif Op zondag 24 maart 2013 00:57 schreef sig000 het volgende:

[..]

Iedere werkdag met je auto in dezelfde file staan is echt iets voor de intellectuele elite :W
  zondag 24 maart 2013 @ 08:20:55 #225
323876 michaelmoore
pi_124432454
quote:
2s.gif Op zondag 24 maart 2013 05:06 schreef sig000 het volgende:
Treinen zijn kut.
maar ik ga dan ook alleen met de trein las ik in het buitenland ben, en dan is het fun
Oekraïne, Hongarije, USA of Thailand geweldige goede treinen en altijd interessante mensen
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 10:32:19 #226
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_124475738
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 08:20 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar ik ga dan ook alleen met de trein las ik in het buitenland ben, en dan is het fun
Oekraïne, Hongarije, USA of Thailand geweldige goede treinen en altijd interessante mensen
Die interessante mensen kun je overal tegen komen natuurlijk, niet alleen in de trein.

Gezellig topic is dit toch nog altijd O+
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 25 maart 2013 @ 10:35:00 #227
323876 michaelmoore
pi_124475814
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:32 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die interessante mensen kun je overal tegen komen natuurlijk, niet alleen in de trein.

Ja das waar in de file ook
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 10:36:14 #228
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_124475845
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja das waar in de file ook
onder andere ja. maar ik bedoelde meer dat je in het buitenland waar je zo graag aan refereert niet per se in de trein hoeft te zitten om interessante mensen tegen te komen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_124489333
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 05:51 schreef KneeDeep het volgende:

[..]

Iedere werkdag met je auto in dezelfde file staan is echt iets voor de intellectuele elite :W
De intellectuele elite gaat werken wanneer het hun uitkomt.
pi_124490033
quote:
3s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:55 schreef sig000 het volgende:

[..]

Werken? Waarom? :P
  maandag 25 maart 2013 @ 21:03:36 #231
323876 michaelmoore
pi_124500661
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik ben juist van plan om daar eens mee op te houden

Ik denk dat ik er evengoed wel wat kan bijharken
  maandag 25 maart 2013 @ 21:06:03 #232
323876 michaelmoore
pi_124500808
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 11:03 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

O een vrijstaande huurwoning voor 65 euro per maand ??

In Bulgarije zijn die er wel trouwens , maar dat is wat ver van je werk he
  maandag 25 maart 2013 @ 21:07:24 #233
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_124500884
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Fun, ontplooiing, sociale contacten, nuttig zijn in de maatschappij.

Om maar eens 4 redenen anders dan geld te noemen.
The End Times are wild
pi_124513162
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 21:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Fun, ontplooiing, sociale contacten, nuttig zijn in de maatschappij.

Om maar eens 4 redenen anders dan geld te noemen.
Wat is er mis met deze maatschappij dat dit enkel in de structuur 'werk' kan?

De echte intellectuele elite van sig000 kan vast een andere vorm vinden.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 08:12:37 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_124513898
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 05:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat is er mis met deze maatschappij dat dit enkel in de structuur 'werk' kan?

De echte intellectuele elite van sig000 kan vast een andere vorm vinden.
Je kunt natuurlijk ook vrijwilligerswerk gaan doen, maar dat is feitelijk hetzelfde, op de factor beloning na. Maar ik vind wel dat werk een verdieping van je leven is. Als ik niet gewerkt had omdat ik op mijn 22-ste de loterij gewonnen had, dan zou ik nu een heel ander persoon zijn.

Je kunt ook een instrument leren spelen of een boek schrijven of wat dan ook. Maar feitelijk is dat, als je het met 100% inzet doet, dan ook weer werk. Het onderscheidt zich dan niet van een professionele muzikant of schrijver.
The End Times are wild
  dinsdag 26 maart 2013 @ 10:24:00 #236
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124516332
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 08:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt natuurlijk ook vrijwilligerswerk gaan doen, maar dat is feitelijk hetzelfde, op de factor beloning na. Maar ik vind wel dat werk een verdieping van je leven is. Als ik niet gewerkt had omdat ik op mijn 22-ste de loterij gewonnen had, dan zou ik nu een heel ander persoon zijn.

Je kunt ook een instrument leren spelen of een boek schrijven of wat dan ook. Maar feitelijk is dat, als je het met 100% inzet doet, dan ook weer werk. Het onderscheidt zich dan niet van een professionele muzikant of schrijver.
Je kunt ook rijstboer in Thailand worden, het is gewoon een keuze
pi_124524218
quote:
3s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:55 schreef sig000 het volgende:

[..]

Prachtig toch?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124524950
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Prachtig toch?
Zouden meer mensen moeten doen, scheelt heleboel stress en files.
pi_124525114
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 14:41 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zouden meer mensen moeten doen, scheelt heleboel stress en files.
Net zoals deze figuur?

http://www.telegraaf.nl/b(...)rt_voor_villa__.html

Beetje jammer, de elite wil natuurlijk nu de huisjes verkopen terwijl ze die niet aan de straatstenen kwijt kunnen. Als je ziet wat ze daar soms op afschrijven, pfft.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_124525368
Allez zeg. Tis nen hollander, da mag.

http://www.welingelichtek(...)zijn-eigen-huis.html

quote:
De steenrijke Nederlander Christiaan van Assendelft van Wijck kampeert al bijna een week voor zijn Villa Rose in het Belgische Schilde om te voorkomen dat de huurders doorgaan met het verkopen van de inboedel.

Van Assendelft van Wijck bouwde de zelfontworpen Engelse cottagevilla drie jaar geleden. In eerste instantie zou hij er zelf gaan wonen. ‘Door privéomstandigheden kwam dat er niet van en ik verhuisde naar Curaçao, waar ik nu nog altijd woon’, aldus de miljonair.

Om de verkoop van zijn villa vlot te laten verlopen, sloot de Nederlander een verkoop- en aankoopbelofte met Mountain View Capital AG, een vennootschap in Zwitserland. Via dat vennootschap werden mensen gevonden die de villa wilden overkopen. ‘Die mensen mochten voorlopig tegen een maandelijkse vergoeding in de villa wonen en konden die daarna aankopen voor 3.175.000 euro. Alles staat op papier, maar al van in het begin braken ze de ene belofte na de andere en betaalden ze niets’, vertelde de man aan Gazet van Antwerpen. Vanuit Curaçao kon hij niet veel doen, maar toen hij vorige week een telefoontje kreeg van de wijkagent in Schilde was de maat vol. ‘De wijkagent vroeg of ik wist dat mijn villa helemaal gestript werd en de keuken net in een vrachtwagen was geladen?’ Dat was niet het geval. Van Assendelft van Wijck nam het eerstvolgende vliegtuig naar België om zelf te zien hoe het vork in de steel zat.

‘Na lang aandringen, liet die vrouw mij woensdag binnen in mijn villa.’ De miljonair was geschokt door wat hij aantrof. ‘Er lag een bromfiets op mijn 17e eeuwse vloer, de bijkeuken is uitgebroken en doorverkocht en de hele kelderverdieping zit vol honden en is volledig ondergepoept. Zelfs de natuurstenen tuinklinkers en de dekstenen van de vijvers zijn uitgebroken’, aldus de Nederlander. Hij kampeert nu voor de villa om te voorkomen dat de huurders nog meer zaken uit zijn villa doorverkopen.
Leuk he, dat buitenland ;)

/edit/ den 11 was me voor :(
pi_124525527
quote:
Die heeft wel wat stress. :')
  dinsdag 26 maart 2013 @ 19:49:15 #242
323876 michaelmoore
pi_124537431
nieuwe ontwikkeling:

Men gaat zelf bouwen
Voordeel: snel geld voor de gemeente

Zou mooi zijn als die grond weggaat tegen de kantorengrondprijs

http://www.telegraaf.nl/b(...)oor_bouwgrond__.html

quote:
di 26 mrt 2013, 19:30
|
lees voor
Hagenaars in de rij voor bouwgrond
DEN HAAG -

De komende jaren wordt zo'n 15 procent van de bouwlocaties voor woningen in Den Haag direct verkocht aan particulieren, zonder tussenkomst van grote projectontwikkelaars.

Een proef in de Hofstad is zo succesvol, dat mensen letterlijk in de rij liggen.

Zaterdag gaan er ruim 200 Haagse kavels en een complex met kluswoningen in de verkoop. „ Het is ongelofelijk, mensen liggen 2,5 weken vooraf al voor de deur van het stadhuis om maar als eerste aan de beurt te zijn. Ze zijn zo enthousiast en er liggen zelfs projectontwikkelaars bij; die moet je er normaal aan hun oren bijslepen tegenwoordig”, zei wethouder Marnix Norder. Hij is de bedenker van het plan, waarbij mensen zelf een bouwkavel of opknaphuis kunnen kopen voor een scherpe prijs, om er vervolgens zelf te gaan (ver)bouwen.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:01:21 #243
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124538050
Goh, mensen staan in de rij voor wel 200 bouwkavels, wie had dat gedacht :N :N
ik heb hier eerder geschat dat er een markt is voor zo'n 500.000 bouwkavels in Nederland, maar dat mag niet, want dan stort de prijs in.

quote:
Aan veel regels hoeven de kopers zich niet te houden. „De regels beslaan één A4'tje met daarop het bestemmingsplan, de maximale hoogte en dergelijke”, aldus Norder, die verder de kopers carte blanche heeft gegeven. „Al zullen mensen nooit 1,5 ton steken in iets dat daarna onverkoopbaar is. Het is beheerste vrijheid.”
En zo hoort het!

quote:
Wel vergt het plan wat aanpassing van het ambtenarenapparaat. Dat moet meer aan voorbereidend werk doen, zoals het plannen van riolering en kabels en het aanpassen van het bestemmingsplan als dat nodig is.
Gelukkig staan ambtenaren bekend om hun flexibiliteit en vermogen om met de burger mee te denken |:(

quote:
Vorig jaar hebben we bij wijze van proef 77 kavels te koop gezet en ik heb geweldige ontwerpen gezien”, weet Norder.
Gek he, dat je geen 5000 dezelfde Vinexhutjes krijgt als je mensen vrijheid geeft...

Het enige wat dit artikel mist is de prijs. En de afmetingen van de kavels.
pi_124538345
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 20:01 schreef RemcoDelft het volgende:

Het enige wat dit artikel mist is de prijs. En de afmetingen van de kavels.
Ik zal je alvast quoten: te duur en te klein :)
pi_124539426
Prijzen vallen best mee zo te zien:

http://www.denhaag.nl/hom(...)-in-Isabellaland.htm

Hier meer info:

http://www.denhaag.nl/hom(...)avel-in-Den-Haag.htm

Edit:

Dat is dan weer minder:

quote:
De bebouwing wordt voorzien van een plat dak waarbij minimaal 50% van de footprint van het gebouw is begroeid met planten
Hier, kavel IL37

[ Bericht 23% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 26-03-2013 20:31:06 ]
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:34:55 #246
323876 michaelmoore
pi_124539984
Toch zal er zat vraag zijn

is een goede ontwikkeling, de vraag is of dit onder een verbouwing valt of niet
pi_124540076
Ow, het is nog erger... _O-

quote:
Erfpacht: de prijs van de kavel geldt bij eeuwigdurend afgekochte erfpacht. Er kan ook gekozen worden voor canon betaling. Het canonpercentage voor 2013 is 3,3% voor een periode van vijf jaar.
  dinsdag 26 maart 2013 @ 20:58:11 #248
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124541317
quote:
De bebouwing wordt voorzien van een plat dak waarbij minimaal 50% van de footprint van het gebouw is begroeid met planten
Grind op het dak leggen, daar gaat vanzelf mos op groeien.
pi_124543979
quote:
Mariahoeve :)

Ik denk dat je niet veel hoeft bij te leggen voor een reeds gebouwde woning aldaar :)
pi_124544152
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:40 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Mariahoeve :)

Ik denk dat je niet veel hoeft bij te leggen voor een reeds gebouwde woning aldaar :)
Geen idee, ben niet bekend in Den Haag. (Behalve op de Prins Clauslaan :+ )
pi_124544625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Geen idee, ben niet bekend in Den Haag. (Behalve op de Prins Clauslaan :+ )
Niet de meest jofele buurt. Jaren '70 flats in de goedkopere categorie vooral. Weinig tot geen laagbouw. Maar goed, dat zit dan ook in de prijs verrekend denk ik zo :) Je krijgt nog steeds navenant je betaalt.
pi_124544767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Niet de meest jofele buurt. Jaren '70 flats in de goedkopere categorie vooral. Weinig tot geen laagbouw. Maar goed, dat zit dan ook in de prijs verrekend denk ik zo :) Je krijgt nog steeds navenant je betaalt.
Klinkt niet best nee. Maar kun jij een reden bedenken waarom het niet in eigendom gegeven wordt, maar via eeuwigdurende erfpacht?
pi_124544961
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 21:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Klinkt niet best nee. Maar kun jij een reden bedenken waarom het niet in eigendom gegeven wordt, maar via eeuwigdurende erfpacht?
Nope, 50 jarig erfpacht begrjjp ik nog wel, maar eeuwigdurend? Althans bij afkoop. Bij betaling van een canon begrijp ik het wel. Die is immers ook onder de nieuwe wetgeving volledig aftrekbaar ;)

happen maar jongens :P
pi_124545134
michealmoore/HD9, het prachtige antwoord van de stas omtrent werkkostenregeling en leningen op personeelsvoorwaarden al gelezen? :)

twee tweedekamerleden verplicht zonder eten naar bed :P
pi_124545979
Hoezo erfpacht? lees ik eroverheen ofzo.. maar wat kost zo een kavel van 100 m2 van 50.000 euro dan als je erfpacht kiest? niets?
pi_124546235
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:08 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo erfpacht? lees ik eroverheen ofzo.. maar wat kost zo een kavel van 100 m2 van 50.000 euro dan als je erfpacht kiest? niets?
Staat gewoon in de pdf hoor, onder 'Uitgifteregels' en dan het derde punt:
quote:
Erfpacht: de prijs van de kavel geldt bij eeuwigdurend afgekochte erfpacht. Er kan ook gekozen worden voor canon betaling. Het canonpercentage voor 2013 is 3,3% voor een periode van vijf jaar.
Dus je 100m2 kavel van 50K met eeuwigdurend afgekochte erfpacht kost je 50K, of de komende 5 jaar 1650,- per jaar
pi_124546590
Mag je er een chalet opzetten?
pi_124546895
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:16 schreef arjan1212 het volgende:
Mag je er een chalet opzetten?
Waarop? De regels verschillen per type van de kavels.
  woensdag 27 maart 2013 @ 08:40:34 #259
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124556358
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 22:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Staat gewoon in de pdf hoor, onder 'Uitgifteregels' en dan het derde punt:

[..]

Dus je 100m2 kavel van 50K met eeuwigdurend afgekochte erfpacht kost je 50K, of de komende 5 jaar 1650,- per jaar
eeuwigdurend afgekocht is dus hetzelfde als eigendom

meeste mensen zullen kiezen voor 1650 per jaar met 700 euro subsidie terug van de staat
pi_124559402
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 08:40 schreef HD9 het volgende:
eeuwigdurend afgekocht is dus hetzelfde als eigendom
8)7

In dat geval was er met geen woord gerept over eeuwigdurend afgekochte erfpacht, denk je ook niet?
  woensdag 27 maart 2013 @ 11:06:44 #261
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124559442
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

8)7

In dat geval was er met geen woord gerept over eeuwigdurend afgekochte erfpacht, denk je ook niet?
nee want nu blijft het eigendom van de gemeente en die kan er net zoveel kabels in leggen als ze maar willen
pi_124559546
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 11:06 schreef HD9 het volgende:
nee want nu blijft het eigendom van de gemeente en die kan er net zoveel kabels in leggen als ze maar willen
Dus het is toch niet hetzelfde?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:05:18 #263
323876 michaelmoore
pi_124638707
http://www.telegraaf.nl/d(...)r_dan_30_jaar__.html

quote:
vr 29 mrt 2013, 09:58 | 1 reactie
Inkomens dalen het hardst in meer dan 30 jaar
DEN HAAG (AFN) - De inkomens van Nederlandse huishoudens zijn vorig jaar met gemiddeld 3,2 procent gedaald, de sterkste afname in meer dan 30 jaar. Dat heeft het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag bekendgemaakt.

De daling is het gevolg van de afgenomen werkgelegenheid, hogere belastingen en premies, en de opgelopen inflatie. Deze lag met 2,5 procent ruimschoots boven de gemiddelde stijging van de cao-lonen met 1,6 procent. Door de inkomensdaling zijn de consumptieve bestedingen van huishoudens vorig jaar met 1,4 procent gekrompen.

De inkomens zijn vorig jaar voor het vijfde jaar op rij gedaald.

Onder druk

CBS-econoom Peter Hein van Mulligen voorziet dat ook dit jaar de inkomens en bestedingsruimte van consumenten onder druk blijven staan. ,,De tekenen zijn niet goed. Ook in 2013 heeft de consument te maken met lastenverzwaringen, afnemende werkgelegenheid en een hogere inflatie. De huidige situatie is niet anders dan vorig jaar'', zegt de econoom.

Opvallend is dat de hypothecaire schuld in 2012 met slechts 0,1 procent is toegenomen. In de jaren 1994-2007 groeide de hypotheekschuld nog met gemiddeld 12 procent per jaar. Het CBS schrijft deze sterke afname toe aan de stagnatie op de woningmarkt en toegenomen aflossingen op hypotheken.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:32:05 #264
323876 michaelmoore
pi_124639397
Maar we gaan NIET aan het werk, hup de WW in die bouwvakkers en inrichters en tuinaanleggers, bestraters en meubelverkopers
http://www.telegraaf.nl/d(...)_verslechtert__.html

Gratis geld thats what we want , lekker lenen , zo deden we dat de laatste tien jaar en dat was leuk
quote:
vr 29 mrt 2013, 10:52
CBS: economisch beeld verslechtert
DEN HAAG (AFN) -

De Nederlandse economie staat er momenteel slechter voor dan eind februari. Dat concludeerde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) vrijdag.

De afgelopen maand gingen meer economische graadmeters achteruit dan dat er verbetering toonden. De Nederlandse economie bevindt zich daardoor volgens het CBS nog altijd diep in een fase van laagconjunctuur, waarbij zo goed als alle graadmeters onder hun langjarig gemiddelde liggen.

Het CBS baseert zijn conjunctuurbeeld onder meer op de economische krimp, die vorig kwartaal sterker was dan verwacht, de oplopende werkloosheid en de dalende consumptie, productie en investeringen. Het consumentenvertrouwen liep deze maand wel licht op, maar is nog altijd bijzonder laag.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:48:49 #265
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124639874
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:32 schreef michaelmoore het volgende:

Gratis geld thats what we want

Is inderdaad iets wat de Engelstalige landen voorstaan ja.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 11:50:17 #266
323876 michaelmoore
pi_124639914
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:48 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Is inderdaad iets wat de Engelstalige landen voorstaan ja.
alle westerse landen

In de USA zijn ze wel aan het werk gegaan inmiddels
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:30:26 #267
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_124641117
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:50 schreef michaelmoore het volgende:

In de USA zijn ze wel aan het werk gegaan inmiddels
Iedereen is daar aan de voedselbonnen. Uit de statistiek gehaald bedoel je dus.
pi_124647710
quote:
3700 woningeigenaren met restschuld

Vorig jaar zijn 3700 woningeigenaren blijven zitten met een restschuld. Ze kregen het niet voor elkaar de restschuld met spaargeld af te lossen of mee te financieren in een nieuwe hypotheek.

Ook werd hun restschuld niet door de Nationale Hypotheekgarantie overgenomen. Dat schrijft minister Stef Blok (Wonen) vrijdag aan de Tweede Kamer.

De gemiddelde restschuld van deze woningeigenaren kwam uit op 60.000 euro. Blok baseert zich op gegevens van de Nederlandse Vereniging van Banken. Hij gebruikt de informatie als een nulmeting, om later te kunnen controleren of het lukt om het aantal restschulden terug te dringen.

Blok

Blok gebruikt daarvoor ook cijfers van het Waarborgfonds Eigen Woningen. Dat houdt bij hoeveel huishoudens een restschuld overhouden na een gedwongen verkoop van een woning. Dat waren er in 2012 3576, waaraan gemiddeld 34.300 euro is uitgekeerd.

De meeste huishoudens (ruim 2100) raakten in de problemen na het beëindigen van een relatie. Ook raakten mensen hun baan kwijt (569) en was er sprake van wanbetaling (763).

Blok wijst erop dat de cijfers van de Vereniging van Banken en het Waarborgfonds niet met elkaar te vergelijken zijn. Hij gaat begin 2014 nog eens naar de cijfers kijken.

Onderwaarde

Uit de meest recente cijfers van het CBS bleek eerder deze maand dat sinds 2008 tot eind 2011 het aandeel huishoudens met een woning met onderwaarde bijna verdubbelde, van 13 procent tot 25 procent. De huizenprijzen zijn sinds eind 2011 verder gedaald.
Als je in 2008 al met een onderwaarde zat had je gewoon een te hoge hypotheek gekregen en hebben banken dus moedwillig meegewerkt aan het ontstaan hiervan. ;)
pi_124648553
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 15:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Als je in 2008 al met een onderwaarde zat had je gewoon een te hoge hypotheek gekregen en hebben banken dus moedwillig meegewerkt aan het ontstaan hiervan. ;)
Als je de lasten goed kan dragen is een die bij aankoop hoger is dan het aankoopbedrag van de woning niet heel vreemd of verkeerd mits het beperkt blijft. Zie het grote probleem niet zo.
pi_124648734
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 15:37 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je de lasten goed kan dragen is een die bij aankoop hoger is dan het aankoopbedrag van de woning niet heel vreemd of verkeerd mits het beperkt blijft. Zie het grote probleem niet zo.
3700 problemen zonder NHG garantie en dan nog eens 3576 met NHG vind ik als ik eerlijk ben niet zo beperkt op een totaal aantal transacties van rond de 100.000.
pi_124649409
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 15:42 schreef Basp1 het volgende:
3700 problemen zonder NHG garantie en dan nog eens 3576 met NHG vind ik als ik eerlijk ben niet zo beperkt op een totaal aantal transacties van rond de 100.000.
Huh? Je moet het afzetten tegen de 4,1 miljoen koopwoningen, niet tegen het aantal wat er dat jaar verkocht is. Hadden ze immers geen problemen gehad, dan was de woning zeer waarschijnlijk niet in de verkoop gegaan.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 15:44:33 #272
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124685044
Is er ook bekend hoeveel huurders er zijn uitgezet met welk bedrag aan huurschuld?
Het bedrag per situatie zal lager liggen maar aantal denk ik hoger.
and made it rain upward
pi_124722737
quote:
Hervormingen van het sociale stelsel in Groot-Brittannië, zoals de invoering van de 'slaapkamerbelasting', treffen vooral de kwetsbaarste mensen. Dat hebben Britse religieuze leiders en activisten zondag gezegd.

Onder de slaapkamerbelasting, die maandag van kracht wordt, worden huurders van sociale huurwoningen gekort op de huurtoeslag als ze een extra slaapkamer hebben. De regering, die de voorkeur geeft aan de term 'onderbezettingsboete', stelt dat het een van de aanpassingen is die het logge sociale stelsel eenvoudiger, goedkoper en eerlijker moeten maken.
Bron
pi_124783406
Weten jullie een site waar je redelijk precies je hypotheekbedrag kan berekenen?
Het liefste met extra eisen zoals schenkingen, spaarrekening, enz kan toevoegen.
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:21:01 #275
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124783803
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 08:51 schreef stoeltafel het volgende:
Weten jullie een site waar je redelijk precies je hypotheekbedrag kan berekenen?
Het liefste met extra eisen zoals schenkingen, spaarrekening, enz kan toevoegen.
Ga gewoon naar een financieel adviseur of naar een bank of hypotheker. Online kan er nooit maatwerk plaats vinden. Volgens mij kan je bij de Rabobank nog steesd een gratis eerste gesprek houden.
and made it rain upward
pi_124783841
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:21 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ga gewoon naar een financieel adviseur of naar een bank of hypotheker. Online kan er nooit maatwerk plaats vinden. Volgens mij kan je bij de Rabobank nog steesd een gratis eerste gesprek houden.
Het maximum hypotheek bedrag is toch alleen nog maar afhankelijk van wat de vraagsteller verdient, die schenkingen en spaarrekeningn blijven toch buiten beschouwing in de hypotheekberekeningen?
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:42:14 #277
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124784153
Als je een schenking verwacht of spaargeld hebt is het wel handig om dat in je totaalplaatje mee te nemen.

Puur afgaan op je max hypotheek zonder overige omstandigheden is niet aan te raden, dat kost je meestal meer dan een uurtje advies.
and made it rain upward
  dinsdag 2 april 2013 @ 09:50:36 #278
298232 Tikbalang
Rivellaman
pi_124784288
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:42 schreef Sjabba het volgende:
Als je een schenking verwacht of spaargeld hebt is het wel handig om dat in je totaalplaatje mee te nemen.

Puur afgaan op je max hypotheek zonder overige omstandigheden is niet aan te raden, dat kost je meestal meer dan een uurtje advies.
Er zit natuurlijk wel verschil in je maximale hypotheek berekening en het maximale huis wat je kunt kopen. En dan volgt nog hypotheek goedkeuring. Scheelt altijd als je hypotheek lager is dan de koopprijs van het huis.
pi_124784428
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:50 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Er zit natuurlijk wel verschil in je maximale hypotheek berekening en het maximale huis wat je kunt kopen. En dan volgt nog hypotheek goedkeuring. Scheelt altijd als je hypotheek lager is dan de koopprijs van het huis.
Maar een flinke rentekorting omdat het risico een stuk lager is voor de bank is dan weer normaliter in NL niet te bedingen. :')
  dinsdag 2 april 2013 @ 10:04:16 #280
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124784534
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:58 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar een flinke rentekorting omdat het risico een stuk lager is voor de bank is dan weer normaliter in NL niet te bedingen. :')
Als je onder de executie-waarde financiert wel hoor. Ik heb met een vorige woning na wat aflossen en een nieuwe taxatie een lagere rente bedongen ivm lagere financiering dan executie-waarde. Moest ik wel zelf achteraan natuurlijk.
and made it rain upward
pi_124784723
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 09:42 schreef Sjabba het volgende:

Ga dan binnenkort is praten me de bank. Zij moeten tenslotte de hypotheek verstrekken.
pi_124823606
quote:
'Huurwoning onbetaalbaar door woonakkoord'

Het woonakkoord dreigt sociale huurwoningen onbetaalbaar te maken voor minima. Dat concludeert hoogleraar woningmarkt Peter Boelhouwer in een studie in opdracht van corporatiekoepel de Vernieuwde Stad,

Dat schrijft de Volkskrant woensdag. In het woonakkoord is een verhuurdersheffing opgenomen die inhoudt dat corporaties 1,7 miljard euro moeten betalen.

De Eerste Kamer heeft nog niet ingestemd met dat deel van het akkoord, maar als dat gebeurt zullen de corporaties het geld grotendeels bij hun huurders ophalen door de huren te verhogen.

Bij zittende huurders mag de huur maar beperkt worden verhoogd, maar bij een verhuizing kan de huur in een klap naar de wettelijk maximum toegestane huur worden verhoogd.

In Amsterdam verhogen de meeste verhuurders de huur al tot de maximumprijs voor woningcorporaties als ze daar de kans voor krijgen.

Niet overal

Woningmarkthoogleraar Johan Conijn verwacht niet dat dit overal gebeurt. In grote delen van het land zijn niet genoeg huurders bereid zulke bedragen te betalen, zegt hij in de krant. Hij stelt dat verhuurders eerder zullen bezuinigen door bouwprojecten te schrappen, te bezuinigen op het onderhoud en de eigen organisatie en door huizen te verkopen.

Wel gaan gezinnen het volgens Conijn zeker voelen als de verhuurdersheffing er komt. Huren zitten nu gemiddeld op zeventig procent van de maximumprijs en minister voor Wonen Stef Blok (VVD) neemt aan dat ze op negentig procent gaan zitten.
Wat is dit voor populistisch stukje het gedeelte wat ik bold gemaakt heb was natuurlijk al minstens 15 jaar aan de gang, dat nieuwe huurders een stukje/ stukken meer betaalden dan lang zittende huurburen.
  woensdag 3 april 2013 @ 08:44:54 #283
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124823853
Dat concludeert hoogleraar woningmarkt Peter Boelhouwer in een studie in opdracht van corporatiekoepel de Vernieuwde Stad,

Dat snap ik ff niet. Een coop. die opdracht geeft te onderzoeken waar hun hun geld vandaan gaan halen. Weten ze dat zelf niet?
and made it rain upward
pi_124823989
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 08:44 schreef Sjabba het volgende:
Dat concludeert hoogleraar woningmarkt Peter Boelhouwer in een studie in opdracht van corporatiekoepel de Vernieuwde Stad,

Dat snap ik ff niet. Een coop. die opdracht geeft te onderzoeken waar hun hun geld vandaan gaan halen. Weten ze dat zelf niet?
Je weet toch dat de competente overbetaalde bestuurders met hun topbeloning graag verschillend visies van andere deskundigen willen zien. De vernieuwde stad lijkt mij een losse overleg organisatie van de verhuurders, wat ze ook nog als hobby project erbij hebben aangezien aedes er ook als is.
  woensdag 3 april 2013 @ 09:11:18 #285
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124824287
Als ze die vernieuwde stad koepel grabbelaars nu schrappen dan is de besparing gerealiseerd!
and made it rain upward
pi_124827982
Blok heeft een grote plaat voor z'n hoofd. De sociale woningbouw wordt onbetaalbaar voor de groep waar deze woningen voor zijn bedoeld. Kansloos beleid.
  woensdag 3 april 2013 @ 11:50:16 #287
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124828602
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Blok heeft een grote plaat voor z'n hoofd. De sociale woningbouw wordt onbetaalbaar voor de groep waar deze woningen voor zijn bedoeld. Kansloos beleid.
belasting op sociale woningbouw heet dat, maar de villa zullen wel weer duurder worden misschien , het geeft de babyboom wat meer de tijd om te verkassen
pi_124829169
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
De sociale woningbouw was al onbetaalbaar, daarom hebben we ook nog zoiets als huurtoeslag bedacht.

Verder zou men wel zoals men nu in de UK gaat doen moeten kijken in wat voor woning wat voor type bewoner zit. Als je in je eentje een eensgezinswoning voor een habbekrats huurt terwijl er ook 1 persoons appartementen leeg staan zou zo'n persoon natuurlijk wel (binnen zijn eigen stad) verplicht moeten kunnen verkassen, of idd niet zeuren en wel meer betalen.

AEX / Huizenmarktnieuwstopic #45:Waar we emigreren om billen te laten wassen
pi_124829323
Een op zes huishoudens heeft schulden

quote:
BKR

Ook wordt de komende tijd onderzocht of bepaalde gegevens die zijn opgenomen in het Bureau Krediet Registratie (BKR) in de toekomst beschikbaar kunnen worden gesteld aan bijvoorbeeld woningcorporaties en energieleveranciers.

Daarmee kan dan worden voorkomen dat mensen te gemakkelijk kunnen wisselen van sociale huurwoning of energieleverancier.
:?

Hiero
pi_124831770
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De sociale woningbouw was al onbetaalbaar, daarom hebben we ook nog zoiets als huurtoeslag bedacht.

Verder zou men wel zoals men nu in de UK gaat doen moeten kijken in wat voor woning wat voor type bewoner zit. Als je in je eentje een eensgezinswoning voor een habbekrats huurt terwijl er ook 1 persoons appartementen leeg staan zou zo'n persoon natuurlijk wel (binnen zijn eigen stad) verplicht moeten kunnen verkassen, of idd niet zeuren en wel meer betalen.

AEX / Huizenmarktnieuwstopic #45:Waar we emigreren om billen te laten wassen
Gewoon beide huren vrijgeven binnen nu en 5 jaar, dus ieder jaar max 6% erbij
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_124831845
Maak overigens een schatting van wanneer het dieptepunt wordt bereikt

Ik schat stabilisatie 2e helft 2014 en licite stijging 2015 in eerste helft 2015
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 3 april 2013 @ 14:10:07 #292
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124833586
ouderen moeten gewoon naar het zuiden verhuizen of naar hongarije, die hebben niets te zoeken in de randstad met die afkalvende pensioenen

Laat de corporaties die woningen maar verkopen dan
  woensdag 3 april 2013 @ 15:17:11 #293
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_124836095
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 14:10 schreef HD9 het volgende:
ouderen moeten gewoon naar het zuiden verhuizen of naar hongarije, die hebben niets te zoeken in de randstad met die afkalvende pensioenen

Laat de corporaties die woningen maar verkopen dan
De ouderen zijn de enigen die nog iets bezitten, die jaag je niet weg, dat is de nieuwe doelgroep/melkkoe.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
  woensdag 3 april 2013 @ 15:24:26 #294
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124836386
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:17 schreef sorcees het volgende:

[..]

De ouderen zijn de enigen die nog iets bezitten, die jaag je niet weg, dat is de nieuwe doelgroep/melkkoe.
Die gaan vanzelf wel hoor, op zoek naar de goedkope en zonnige verzorging, de babyboomers hebben zich nooit iets laten zeggen ook nu niet
  woensdag 3 april 2013 @ 15:25:25 #295
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_124836426
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:24 schreef HD9 het volgende:

[..]

Die gaan vanzelf wel hoor, op zoek naar de goedkope en zonnig verzorging, de babyboomers hebben zich nooit iets laten zeggen ook nu niet
Gelijk hebben ze, pakken wat je (nog steeds binnen de wet) pakken kan.
  woensdag 3 april 2013 @ 15:51:15 #296
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124837321
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Een op zes huishoudens heeft schulden
Creatief met de term "schuld"? De grootste schuld, de hypotheek, hebben ze blijkbaar niet meegenomen.
Wellicht is het interessanter om te kijken hoeveel procent van de mensen netto een negatief bezit heeft... Bezittingen (straatwaarde op Marktplaats?) minus alle schulden.

quote:
Ik vind het eerder vreemd dat een schuld bij de Wehkamp wel wordt geregistreerd, maar een schuld bij de Nuon niet.
pi_124837827
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:
Creatief met de term "schuld"? De grootste schuld, de hypotheek, hebben ze blijkbaar niet meegenomen.
Nou... Aangezien ze het over 1,2 miljoen gezinnen hebben, zou het best kunnen dat de mensen met een onderwaarde t.o.v. hun hypotheek waar verder geen (bv. spaar)tegoeden tegenover staan, er gewoon bijzitten hoor.
pi_124838030
En dan vergeten we ook steeds de geodgevulde pensioenfondsen om tegenover de schulden te zetten alhoewel de meesten er nu nog geen directe aanspraak op kunnen maken is het toch een investering in de toekomst.
pi_124838153
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 15:17 schreef sorcees het volgende:

[..]

Sjezus, het woord oud is behoorlijk aan inflatie onderhevig tegenwoordig, begint dat al bij je tweede baan in het niewerwetse land van Calvijn?
  woensdag 3 april 2013 @ 16:20:40 #300
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_124838410
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:13 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Sjezus, het woord oud is behoorlijk aan inflatie onderhevig tegenwoordig, begint dat al bij je tweede baan in het niewerwetse land van Calvijn?
Met ouderen bedoel ik in dit geval de groep die hun huis grotendeels of helemaal heeft afbetaald en nu willen cashen om er nog eens lekker op los te leven voordat ze het verzorgingshuis indraaien, het geld moet dan op zijn en voor de kinderen is het te laat.
Geld heb je nodig op je 30ste, om een huis te kopen b.v., niet op je 50ste als de erfenissen beginnen los te komen, dan behoor je zelf al je schaapjes deels op het droge te hebben.
pi_124839368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 16:20 schreef sorcees het volgende:

[..]

Met ouderen bedoel ik in dit geval de groep die hun huis grotendeels of helemaal heeft afbetaald en nu willen cashen om er nog eens lekker op los te leven voordat ze het verzorgingshuis indraaien, het geld moet dan op zijn en voor de kinderen is het te laat.
Geld heb je nodig op je 30ste, om een huis te kopen b.v., niet op je 50ste als de erfenissen beginnen los te komen, dan behoor je zelf al je schaapjes deels op het droge te hebben.
Ik ken alleen ouderen die geld investeren in hun huis om daar langer te kunnen blijven wonen. Slaapkamer op de begane grond en dergelijke. Dat prototype egotrippende testosteronoverladen brassert ken ik eigenlijk alleen van dit forum.

Daarentegen ken ik wel jongeren die wel degelijk wat bezitten, en sparen, en al helemaal als er twee salarissen binnenkomen. We kunnen er wel een weer een poll tegenaan gooien hier, maar die zijn er al zo veel geweest, en dan blijken al die stereotypes van oud_binnen en jong_berooid_en_doomed overboord te kunnen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')