Dat de werkgever daar bang voor is, is natuurlijk wel terecht dan. Want als ze een betere baan kan krijgen is ze meteen weg.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:38 schreef Nightsurfer1978 het volgende:
Werk vinden onder je niveau is helemaal zo makkelijk nog niet. Als mijn vriendin met haar MBO Administratie diploma een uitzendbureau binnenloopt of solliciteert naar een baan onder haar niveau, bv. in een call-center, als schoonmaakster of als productiemedewerkster, dan wordt ze bij voorbaat al niet eens uitgenodigd omdat een werkgever zoiets heeft van: ''Wat kom je hier in godsnaam doen met je MBO-diploma''. Zo'n werkgever is bang dat ze zich snel in haar baan zal gaan vervelen, of zo'n werkgever wil maar niet begrijpen dat ze solliciteert naar een baan onder haar niveau omdat ze nu eenmaal niks beters kan krijgen en zo'n beetje elke baan wel zou willen aanpakken.
Ze vragen toch wat je allemaal gedaan hebt of willen graag een CV zien, zelfs voor ongeschoold werk.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:32 schreef chrisje013 het volgende:
voor ongeschoold werk ga je natuurlijk geen opleidingen vermelden. is wel zo logisch...
Wat mij betreft ook niet de laatste xquote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:35 schreef KeimpeHart het volgende:
Dit is voor de eerste keer dat ik op Fok meemaak, dat er nog respectvol tegen een MBO-diploma aangekeken wordt.
Meestal solliciteren er ontzettend veel mensen op 1 vacature. Dat maakt het lastig en gewoon niet meer te doen.quote:Op zondag 3 juni 2012 05:51 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Ik heb regelmatig vacatures op MBO niveau voorbij zien komen op het internet, dus snap niet waarom het zo lastig is om een baan te vinden.
Dat is het inderdaad, ook wij zien zat vacatures op MBO niveau voorbijkomen, maar als zo'n werkgever dan vervolgens uit 100 of 200 kandidaten kan kiezen dan val je alsnog buiten de boot, en vooral als je werkervaring in hun ogen al niet meer recent genoeg is.quote:Op zondag 3 juni 2012 14:06 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Meestal solliciteren er ontzettend veel mensen op 1 vacature. Dat maakt het lastig en gewoon niet meer te doen.
2 jaar geleden nog meegemaakt. Bij het UWV afgesproken dat ik 2 sollicitaties per week zou doen.quote:En hier zit nou het èchte probleem van de arbeidsmarkt, mensen willen wel maar krijgen de kans gewoon niet.
De arbeidsmogelijkheden waren 15 jaar geleden prima en daar was ik van op de hoogte toen ik die richting op ging.quote:Voss respect voor wat je doet, ik neem aan dat je op de hoogte was van de beperkte arbeidsmogelijkheden van je opleiding?
Gebeurde er dit met mijn koffie:quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:38 schreef Nightsurfer1978 het volgende:
Werk vinden onder je niveau is helemaal zo makkelijk nog niet. Als mijn vriendin met haar MBO Administratie diploma een uitzendbureau binnenloopt of solliciteert naar een baan onder haar niveau, bv. in een call-center
oh? er is een programma op de computer waarmee je bestanden (onder anderen CV's) kunt bewerken. word ofzo. nou, als je die opstart, kan je die mooie master van jouw weghalen en als ze vragen wat je gedaan hebt, dan zeg je doodleuk dat je hier en daar ongeschoold werk hebt gedaan.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:35 schreef Nightsurfer1978 het volgende:
[..]
Ze vragen toch wat je allemaal gedaan hebt of willen graag een CV zien, zelfs voor ongeschoold werk.
Idd, maar ik kon er echt niks aan doen. Kon het gewoon niet meer binnenhouden toen ik dat las...quote:
"ja maar wel onder haar niveau".quote:Op maandag 4 juni 2012 09:57 schreef eriksd het volgende:
Die banen die je noemt zijn toch MBO-banen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |