Ik ben je 'dus' weer helemaal kwijt. Serieus, nobody cares, verwar aub je persoonlijke ambitie niet met de rest van de wereld. Morgen wordt de vis er weer in verpakt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook niet mogelijk is idd. Dus gaat het heel lang vervelende gevolgen hebben.
Gekakel, niet gekwakelquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Om het maar weer even over de huizenmarkt te hebben.... (sommigen voorzien decennia gekwakkel m.b.t. tot de economie, ik voorzie in ieder geval vele topics gekwakel)
WTF, ik wil het voor 50% van de prijs nog niet hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)erelaan-8/kenmerken/
Je bent wel meer kwijt geloof ik...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ben je 'dus' weer helemaal kwijt. Serieus, nobody cares, verwar aub je persoonlijke ambitie niet met de rest van de wereld. Morgen wordt de vis er weer in verpakt.
I know, maar je moet rekening met de lezers houden. Niet iedereen legt makkelijk verbanden.quote:
Wil je nu zeggen dat huizen te duur zijn?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Om het maar weer even over de huizenmarkt te hebben.... (sommigen voorzien decennia gekwakkel m.b.t. tot de economie, ik voorzie in ieder geval vele topics gekwakel)
WTF, ik wil het voor 50% van de prijs nog niet hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)erelaan-8/kenmerken/
quote:De prijs is ¤ 500.000 en niet ¤ 675.000. Voor het verschil van ¤ 175.000 kunt u het huis laten verbouwen zodat het weer voldoet aan de eisen van deze tijd. Als koper heeft u het voordeel dat de BTW op verbouwingen tijdelijk 6% bedraagt en geen 19%.
Ja man. Want 1 huis is natuurlijk toonaangevend voor de andere 4,2 miljoen koopwoningen. Dat weet iedereenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wil je nu zeggen dat huizen te duur zijn?
PI lezen ook al te moeilijk? Zo kom je wel aan je tig topics 'gekwakel' jaquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja man. Want 1 huis is natuurlijk toonaangevend voor de andere 4,2 miljoen koopwoningen. Dat weet iedereen
Waarom kwakel je dan zo?quote:
Het CBS heeft de huizenprijsindex aangepast: i.p.v. 2005 = 100 is nu 2010 = 100. Ik miste al nieuwe updates in de tabel online. Hierdoor wijzigt de indexgrafiek in de OP een klein beetje, en heb ik hem weer geupdate.quote:Verkochte bestaande koopwoningen waren in februari 8,3 procent goedkoper dan in februari 2012. De prijsdaling ten opzichte van een jaar eerder is kleiner dan in januari. Toen waren huizen 9,6 procent goedkoper. De index van het CBS en het Kadaster geeft de prijsontwikkeling weer van geregistreerde bestaande koopwoningen in Nederland, die aan particulieren verkocht zijn.
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen lagen in februari 2013 op ongeveer hetzelfde niveau als medio 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de prijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling ruim 18 procent.
Ja dat klopt, heb jij nog een setje oogkleppen en een navelstaarbuisje voor me over?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je bent wel meer kwijt geloof ik...
afgezien van het feit dat michealmoore nooit posts van ean ander leest, kan hij dat niet editten, maar moet een modje dat doen, 99.999 of s_e, pretty please?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef RemcoDelft het volgende:
@HD9: wil jij dit plaatje en de link aanpassen in de OP?
19% BTW?!? Staat al ff te koop zeker?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Overigens is het een prima koop want:
[..]
Zolang huizen dalen in prijs zijn ze te duur wanneer je nu koopt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Was het leven maar zo simpel...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:19 schreef sig000 het volgende:
Zolang huizen dalen in prijs zijn ze te duur wanneer je nu koopt.
Voor starters is het leven inderdaad simpel, nog wat langer thuis blijven voorlopig.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Was het leven maar zo simpel...
Noem het maar simpel om tegen de inflatie op te sparenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:29 schreef sig000 het volgende:
Voor starters is het leven inderdaad simpel, nog wat langer thuis blijven voorlopig.
Wanneer je spaart voor een huis dan is het deflatie.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Noem het maar simpel om tegen de inflatie op te sparen
Succes ermee dan maar.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:32 schreef sig000 het volgende:
Wanneer je spaart voor een huis dan is het deflatie.
Als je al een koopwoning hebt, dan weet je dat de hele heisa nogal overtrokken is. Of merk jij bij jou in de buurt dat daadwerkelijk de waarde met 20% is gedaald? Ik niet hoor. Verre van zelfs.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:38 schreef sig000 het volgende:
Ik hoef niet meer hoor, heb de schaapjes al op het droge, maar je hebt ook kinderen enzo.
Ik woon in het midden van het land en inderdaad staan de prijzen hier flink onder druk.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je al een koopwoning hebt, dan weet je dat de hele heisa nogal overtrokken is. Of merk jij bij jou in de buurt dat daadwerkelijk de waarde met 20% is gedaald? Ik niet hoor. Verre van zelfs.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef sig000 het volgende:
Verdere prijsdaling wordt een groot probleem voor de woningbouwvereniging die er nu uit wanhoop maar zelf gordijnen heeft neergehangen.
Waar is midden van het land? Ik woon in Breda, en bij mij in de buurt is er echt niks zo flink gezakt als dat de believers hier zouden willen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef sig000 het volgende:
Ik woon in het midden van het land en inderdaad staan de prijzen hier flink onder druk.
Lunteren ligt het midden van het land, trek daar cirkel omheen van zo'n 40 km.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar is midden van het land? Ik woon in Breda, en bij mij in de buurt is er echt niks zo flink gezakt als dat de believers hier zouden willen.
Het scheint dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar is midden van het land? Ik woon in Breda, en bij mij in de buurt is er echt niks zo flink gezakt als dat de believers hier zouden willen.
Mja. Zou kunnen. Ben niet bekend in de buurt daar (sterker nog, ik ken heel de stad niet, wat niet inhoud dat ik er niet zou willen wonen.)quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:15 schreef sig000 het volgende:
Lunteren ligt het midden van het land, trek daar cirkel omheen van zo'n 40 km.
Ja, voor de mensen die denken dat sinterklaas bestaat wel ja.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:19 schreef arjan1212 het volgende:
Het scheint dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006
Elk huis is weer verschillend, een standaard betaalbaar rijtjeshuishok is nog achtergebleven in de daling.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:19 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Het scheind dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006
Dus, 2008 = 302,5K v.o.n.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:23 schreef arjan1212 het volgende:
oke bijvlagenzinvol... het huis waar ik woon dat moest in 2008 312.500 kosten von. daar gingen nog wat stelposten vanaf dus werd het 302.500
Nu 2013, wederom v.o.n., is het 299Kquote:nu staan er een paar te koop voor 299.000 von. dat moet dus eigenlijk KK zijn.. dus is er 10% af, als ze het voor die prijs kunnen verkopen...
Het zijn nu bestaande woningen dus 299.000 kk maar ze maken er von van.. kortingquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus, 2008 = 302,5K v.o.n.
[..]
Nu 2013, wederom v.o.n., is het 299K
Ik snap je 10% ff niet...
Zelfs als ik meega in je (zeer) kromme redenatie, zijn de kk al lang geen 10% meer doordat de verhuisboete (overdrachtsbelasting) allang geen 6% meer is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:31 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Het zijn nu bestaande woningen dus 299.000 kk maar ze maken er von van.. korting
Wellicht val ik in herhaling, maareh... Locatie, locatie, locatie...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:35 schreef arjan1212 het volgende:
Toch vind ik dat er tegenwoordig wel huizen voor 100.000 tot 125.000 te koop staan.. dat had je in deze regio 5 jaar geleden niet.
Nee, volgens mij zijn de prijzen van gangbare huizen (eengezinswoningen) op alle gangbare locaties geen 20% gedaald. Bij lange na niet zelfs.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:43 schreef arjan1212 het volgende:
Volgens jou zijn de prijzen op top locaties niet gedaald?
scheint?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:19 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Het scheint dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006
nee prijsschommelingen, dat welquote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:59 schreef arjan1212 het volgende:
Vraagprijs
¤ 179.000 k.k.
Oorspronkelijke vraagprijs
¤ 219.000 k.k.
Aangeboden sinds
6+ maanden
Status
Verkocht onder voorbehoud
Stel de eigenaar heeft dit huis in 2001 gekocht voor 160.000
dan is de prijs niet gedaald..
De grote vraag is: WAAROM verkoopt die woningbouwclub nieuwe huizen? Verhuur ze.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik woon in het midden van het land en inderdaad staan de prijzen hier flink onder druk.
Een 2 onder 1 kap nieuwbouw is gezakt naar rond de 2 ton. weliswaar op een postzegel grond en op een plek waar het nog lang gaat duren wanneer er een onwetetende langskomt.
Verdere prijsdaling wordt een groot probleem voor de woningbouwvereniging die er nu uit wanhoop maar zelf gordijnen heeft neergehangen.
verkoop levert meer op kennelijk , er staan hier ook al heel wat huurhuizen leegquote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De grote vraag is: WAAROM verkoopt die woningbouwclub nieuwe huizen? Verhuur ze.
Wellicht moeten ze hun doelstelling nog eens nalezen: zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Nieuwbouw met winst verkopen laten ze maar aan de markt over.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
verkoop levert meer op kennelijk , er staan hier ook al heel wat huurhuizen leeg
men blijft thuiswonen, je moet wat als je geen inkomen hebt
nee vrije sector, maar de soc huur komt ook leegstand hoorquote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wellicht moeten ze hun doelstelling nog eens nalezen: zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Nieuwbouw met winst verkopen laten ze maar aan de markt over.
Ik hoor hier vaker dat er huurhuizen leegstaan, echter heb ik daar NOG NOOIT een link bij gezien die ik maandag nog kan huren. Sociale huur dan he! En zeker geen NIEUWE twee-onder-een-kap, ongeacht waar in Nederland die staat.
In de krimpgebieden. Maar in de regio's waar het nog redelijk gaat demografisch zie ik dat niet gebeuren hoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee vrije sector, maar de soc huur komt ook leegstand hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |