abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124369343
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:18 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik baseer dat ook niet op de bestaande arbeidsmarkt, want die is beroerd. Ik baseer dat op de enige uitweg uit de huidige crisis.
Oh ja, je gedroomde koopkrachtverbetering en loonstijgingen. Waar komen die vandaan dan?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_124369559
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:18 schreef Sjabba het volgende:

Ik baseer dat ook niet op de bestaande arbeidsmarkt, want die is beroerd. Ik baseer dat op de enige uitweg uit de huidige crisis.
O ja, loonstijgingen was jouw plan. Bedrijven wankelen massaal en onze wonder-econoom wil salarisverhogingen doorvoeren om de crisis te bestrijden.

Ik ben het mer Grrr eens; jij verdient de Nobelprijs.
pi_124369590
Men zou op een gegeven moment kunnen kiezen voor een maximaal Keynesiaanse aanpak. Maar ligt niet direct in de lijn der verwachting.
pi_124369608
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

O ja, loonstijgingen was jouw plan. Bedrijven wankelen massaal en onze wonder-econoom wil salarisverhogingen doorvoeren om de crisis te bestrijden.

Zou je in plaats van constant op de man spelen ook gewoon inhoudelijk iets bij kunnen dragen aub?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 12:27:50 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124369621
quote:

[..]

met 10% werkloosheid nee lijkt me niet

als de oudjes allemaal 65 jaar zijn dan misschien wel, maar dan komt zuid Europa hierheen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124369689
Ik voorspel overigens dat de koopkracht weer gaat stijgen, evenals de huizenprijzen en de inflatie gaat ook weer naar 5%.

Verder gaat de koopkracht ook weer dalen, evenals de huizenprijzen en komt deflatie gevaarlijk dichtbij.

Ik weet alleen niet wanneer.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_124369786
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:27 schreef 99.999 het volgende:

Zou je in plaats van constant op de man spelen ook gewoon inhoudelijk iets bij kunnen dragen aub?
pi_124369812
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:26 schreef 99.999 het volgende:
Men zou op een gegeven moment kunnen kiezen voor een maximaal Keynesiaanse aanpak. Maar ligt niet direct in de lijn der verwachting.
Stimuleren? Dat doen we al 5 jaar wereldwijd...

De enige oplossing voor een schuldencrisis is *drum roll*: schulden afbouwen! Taradaboemdijee! Dat is met de schulden die wij met zijn allen gemaakt hebben een pijnlijk en langdurig (denk aan decennia) proces.

Tenzij je de geldpersen aanzet, hyperinflatie is een gedegen instrument om de druk van schulden te verlichten. Tevens een gedegen instrument om je hele economie om zeep te helpen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:07:19 #109
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124370819
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:32 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En mij van baggeren beschuldigen...
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oh ja, je gedroomde koopkrachtverbetering en loonstijgingen. Waar komen die vandaan dan?
Wil je niet zo kleinerend doen, je hebt jezelf al belachelijk gemaakt met je gebrek aan begrijpend lezen.

Overigens is het wel een comliment dat je denkt dat ik de oplossing voor de crisis klaar heb liggen...

Loonstijging zal opgelegd moeten woren door de overheid. Jeugdloon eruit en ene ouderenloon ervoor terug. Veel logischer ook. Wil je de economie helpen dan moet het geld komen bij mensen die het ook uit gaan geven en dat is onder-en middeninkomen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:08:02 #110
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124370846
quote:

[..]

Oja? Je kan het gewoon teruglezen, lees, laat het inwerken en reageer. Inhoudelijk als het je lukt.
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 13:08:45 #111
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124370867
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De enige oplossing voor een schuldencrisis is *drum roll*: schulden afbouwen! Taradaboemdijee! Dat is met de schulden die wij met zijn allen gemaakt hebben een pijnlijk en langdurig (denk aan decennia) proces.

Tenzij je de geldpersen aanzet, hyperinflatie is een gedegen instrument om de druk van schulden te verlichten. Tevens een gedegen instrument om je hele economie om zeep te helpen.
De studieboeken hebben je creative mind aangetast....
and made it rain upward
pi_124371216
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 12:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

In europa maar beperkt. Ik heb het over dan echt een stap verder gaan wanneer het vast blijft lopen. Zoals bijvoorbeeld in de VS.
Ik zeg niet dat ik daar voor ben of dat het moet gebeuren of dat het verstandig is maar dat het een keuze kan zijn.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 14:14:13 #113
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124373323
Overigens betwijfel ik in hoeverre hyperinflatie een schuldeneconomie echt kapot maakt.
and made it rain upward
pi_124375231
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 13:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

In europa maar beperkt. Ik heb het over dan echt een stap verder gaan wanneer het vast blijft lopen. Zoals bijvoorbeeld in de VS.
Ik zeg niet dat ik daar voor ben of dat het moet gebeuren of dat het verstandig is maar dat het een keuze kan zijn.
De grootste steunoperaties uit de geschiedenis van de EU noem je 'beperkt'? Echt overal zijn miljarden ingepompt, stimuleringskortingen, subsidies en wat niet al gegeven...

Overigens kampt de VS met een begrotingstekort wat de financiële markten nooit zouden pikken van Europa. En van de VS wordt het alleen gepikt omdat de dollar de belangrijkste munt op de wereldmarkt is en er eigenlijk geen alternatieven zijn.

Dus ik geloof niet dat méér schulden maken de schuldencrisis op gaat lossen nee. Als jij of wie dat ook wel gelooft en dat hard denkt te kunnen maken ben je iig serieus nobelprijswinnaarmateriaal.
pi_124375472
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 14:14 schreef Sjabba het volgende:
Overigens betwijfel ik in hoeverre hyperinflatie een schuldeneconomie echt kapot maakt.
Dat kan je mooi in je potentiële nobelprijswinnende manifest verwerken.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:18:49 #116
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124375520
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De grootste steunoperaties uit de geschiedenis van de EU noem je 'beperkt'? Echt overal zijn miljarden ingepompt, stimuleringskortingen, subsidies en wat niet al gegeven...

Overigens kampt de VS met een begrotingstekort wat de financiële markten nooit zouden pikken van Europa. En van de VS wordt het alleen gepikt omdat de dollar de belangrijkste munt op de wereldmarkt is en er eigenlijk geen alternatieven zijn.

Dus ik geloof niet dat méér schulden maken de schuldencrisis op gaat lossen nee. Als jij of wie dat ook wel gelooft en dat hard denkt te kunnen maken ben je iig serieus nobelprijswinnaarmateriaal.
Houd eens op met je nobelprijs gezanik. We wisselen van gedachte en mening en die kan je gewoon respecteren.
Dat jouw gedachte gang ophoudt wil niet zeggen dat andere ook net de horizon niet verkennen.

Er zijn ook niet veel aternatieven, maar schulden aflossen terwijl mensen werkloos thuis zitten en niets uitgeven gaat ook niet gebeuren. Zaaien voor je kan oogsten is de enige oplossing. Hoe die vorm krijgt weet ik niet en dat zeg ik eerlijk, daarom geen nobelprijs voor mij.
and made it rain upward
pi_124375558
Om maar weer eens terug te komen op de huizenmarkt: zullen we eens filosoferen over wat voor effect een Cexit zou kunnen hebben daarop?
pi_124375856
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:18 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Houd eens op met je nobelprijs gezanik. We wisselen van gedachte en mening en die kan je gewoon respecteren.
Dat jouw gedachte gang ophoudt wil niet zeggen dat andere ook net de horizon niet verkennen.

Er zijn ook niet veel aternatieven, maar schulden aflossen terwijl mensen werkloos thuis zitten en niets uitgeven gaat ook niet gebeuren. Zaaien voor je kan oogsten is de enige oplossing. Hoe die vorm krijgt weet ik niet en dat zeg ik eerlijk, daarom geen nobelprijs voor mij.
Je oogst moet dan wel meer opbrengen dan de kosten van het zaaien. Als het zo simpel was hadden we ons ondertussen al wereldwijd naar een ongekende welvaart gestimuleerd.

Overigens zal het afbouwen van schulden niet alleen plaatsvinden door aflossen maar ook door gewoon botweg afboeken. Maar dat had jouw creative mind vast ook al wel bedacht.

Probleem is dat de schulden van de één het bezit van de ander zijn en dat die ander zich met hand en tand zal verzetten ertegen.

Daarom: een langdurig en pijnlijk proces.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:30:56 #119
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124376001
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je oogst moet dan wel meer opbrengen dan de kosten van het zaaien. Als het zo simpel was hadden we ons ondertussen al wereldwijd naar een ongekende welvaart gestimuleerd.

Overigens zal het afbouwen van schulden niet alleen plaatsvinden door aflossen maar ook door gewoon botweg afboeken. Maar dat had jouw creative mind vast ook al wel bedacht.

Probleem is dat de schulden van de één het bezit van de ander zijn en dat die ander zich met hand en tand zal verzetten ertegen.

Meestal is het zo dat oogst meer opbrengt dan het zaaien kost.
Maar je hebt wel duidelijk afboekingen nodig anders kom je er niet. Belangrijkste is de economie op gang helpen en dat mag heus nog wel wat kosten. Tijd om all-in te gaan. Elke keer een rondje limpen schiet niet op.
and made it rain upward
pi_124376118
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:30 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Meestal is het zo dat oogst meer opbrengt dan het zaaien kost.
Dat is zo met landbouw ja, met botweg geld in de economie pompen werkt het toch net wat anders lijkt het. Zie de VS...

quote:
Maar je hebt wel duidelijk afboekingen nodig anders kom je er niet. Belangrijkste is de economie op gang helpen en dat mag heus nog wel wat kosten. Tijd om all-in te gaan. Elke keer een rondje limpen schiet niet op.
All-in gaan en als het niet werkt implodeert de wereldeconomie, ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.

Geef mij dan maar decennia lang kwakkelen, dalende huizenprijzen en een iets lagere levensstandaard.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 15:33:53 #121
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124376123
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het probleem is dat het hele systeem gebaseerd is op schulden maken. Zomaar van die gedachte afstappen is daarom zeer lastig zoniet onhaalbaar. We hebben nu al moeite om een begrotingstekort van 3% te halen, zelfs als deze in evenwicht zou zijn (0% en onhaalbaar) bereiken we niks. Een begrotingsoverschot van zo'n 6% zou de doelstelling moeten zijn maar is compleet onhaalbaar.
Say what?
pi_124376238
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:33 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Het probleem is dat het hele systeem gebaseerd is op schulden maken. Zomaar van die gedachte afstappen is daarom zeer lastig zoniet onhaalbaar. We hebben nu al moeite om een begrotingstekort van 3% te halen, zelfs als deze in evenwicht zou zijn (0% en onhaalbaar) bereiken we niks. Een begrotingsoverschot van zo'n 6% zou de doelstelling moeten zijn maar is compleet onhaalbaar.
Dat is zeker een probleem ja. Onze schuld wordt nog met de dag groter, momenteel is dat niet zo'n probleem omdat we goedkoop kunnen lenen maar de rentelasten kunnen hard op gaan lopen. En niemand zal tegen een stinkend rijk land als NL zeggen "jullie hebben het zo moeilijk, we boeken wel 50 miljard af op jullie obligaties" :') .
pi_124377217
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Goddomme hoe vaak en duidelijk moet ik je zeggen dat ik zoiets niet wil :').
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:09:23 #124
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124377612
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is zo met landbouw ja, met botweg geld in de economie pompen werkt het toch net wat anders lijkt het. Zie de VS...

[..]

All-in gaan en als het niet werkt implodeert de wereldeconomie, ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.

Geef mij dan maar decennia lang kwakkelen, dalende huizenprijzen en een iets lagere levensstandaard.
De wereldeconomie is nu nogal gezond. Jaren lang kwakkelen voor wat? Voor de verkeerde bestedingen en inefficciente overheidsysteem?
Uiteraard is inleveren geen probleem maar zelfs dit gebeurt verkeerd om. Het systeem is rot en op stervan na dood. Daarom tijd om all in te gaan. Dat doe je als je bijna er bent geweest. Straks ben je toch blut dus verliezen doe je niet.
and made it rain upward
pi_124377674
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

[..]

Decennia lang kwakkelen, toe maar ...
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:12:49 #126
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124377724
Het systeem is rot daar ga ik niet jarenlang voor betalen. Dat veranderd niets en stelt alleen maar uit. Nu ervoor gaan samen.

Maar dat lukt niet de rijkere en machthebbende denken egocentrisch.
and made it rain upward
pi_124377726
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 15:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Om maar weer eens terug te komen op de huizenmarkt: zullen we eens filosoferen over wat voor effect een Cexit zou kunnen hebben daarop?
Nul komma nul? Of gaan mensen opeens hun spaarpot omkeren om er real life assets voor te kopen, die in de eerste levensbehoefte voorzien ipv te speculeren met hun centen? Ja, woningen dus.
pi_124377867
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:09 schreef Sjabba het volgende:

[..]

De wereldeconomie is nu nogal gezond. Jaren lang kwakkelen voor wat? Voor de verkeerde bestedingen en inefficciente overheidsysteem?

Het is wel een samenspel tussen een vaag overheidssysteem en een financiele sector die de overheden zijn blijven bombarderen met de angelsaksische propaganda dat schulden hebben niet erg is en we hierdoor steeds dieper in de problemen zijn gekomen.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:18:56 #129
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_124377950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:09 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Uiteraard is inleveren geen probleem maar zelfs dit gebeurt verkeerd om. Het systeem is rot en op stervan na dood. Daarom tijd om all in te gaan. Dat doe je als je bijna er bent geweest. Straks ben je toch blut dus verliezen doe je niet.
Hier kan ik mij opzich wel in vinden. Als we ons nu optimaal gaan voorbereiden op totale instorting van het huidige systeem door in alles te investeren, kan je straks makkelijker weer met een schone lei beginnen. Maar wanneer dat gaat gebeuren en hoe dat er uit gaat zien is moeilijk te voorspellen.
Say what?
pi_124377987
Totale ineenstorting, die kan ook weer bij het lijstje ;)

And locusts will inherent the earth :P
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:20:01 #131
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124378003
Daarbij durf ik wel te zeggen dat de overheid en andere grootbedrijven een top hebben die legaal corrupt is.

Het enige middel dat resteert naast een inflatie (die lange termijn uitstel geeft) is een revolutie. Wie doet mee?
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:21:55 #132
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124378071
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Totale ineenstorting, die kan ook weer bij het lijstje ;)

And locusts will inherent the earth :P
Het is wel verstandig om als ondernemer voordat je zaak failliet gaat je eerst even je eigen salaris uitbetaald.
and made it rain upward
pi_124378234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:21 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Het is wel verstandig om als ondernemer voordat je zaak failliet gaat je eerst even je eigen salaris uitbetaald.
Het is verstandig om met twee beentje op de grond te blijven, adem te halen, en even een fatsoenlijke jurist te raadplegen in dat geval ;) -die zal iets mompelen over actio paulina en WBA -

Waar gaat dit topic nog over? Zijn de Bijbelse plagen over ons neergedaald? Valt er een asteroide op de aarde? Zijn de winkels leeg omdat de machines niet meer draaien? Zijn de antidepressiva op? Have we finally entered the twilight zone? Where no man has boldly (baldly in het geval van Danny) entered?

Slaan jullie misschien een beetje door? :)
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:26:41 #134
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124378235
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:20 schreef Sjabba het volgende:
Het enige middel dat resteert naast een inflatie (die lange termijn uitstel geeft) is een revolutie. Wie doet mee?
Zoiets dus, meenemen naar Den Haag/Brussel?
censuur :O
pi_124378246
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Decennia lang kwakkelen, toe maar ...
Zie bijvoorbeeld stimuleringsmasters Japan.
pi_124378291
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nul komma nul? Of gaan mensen opeens hun spaarpot omkeren om er real life assets voor te kopen, die in de eerste levensbehoefte voorzien ipv te speculeren met hun centen? Ja, woningen dus.
Het eventuele gevaar zit hem in het domino-effect natuurlijk. Zoals je misschien wel weet zitten er nog wel meer zwakke broeders in de Eurozone.
pi_124378307
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het eventuele gevaar zit hem in het domino-effect natuurlijk. Zoals je misschien wel weet zitten er nog wel meer zwakke broeders in de Eurozone.
Wat heeft dat met de NL huizenmarkt van doen?

Of dit het algemeen doom and gloom topic?
pi_124378363
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zie bijvoorbeeld stimuleringsmasters Japan.
Ook daar is de wereld niet ten onder gegaan? En ik vermag niet te zien in welke zin Nederland met Japan vergelijkbaar is?
pi_124378373
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nou ja, economie houdt niet op bij de grenspaal van NL. Maar goed, ik noteer achter jouw naam eventjes "nul komma nul".
pi_124378437
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nou ja, economie houdt niet op bij de grenspaal van NL. Maar goed, ik noteer achter jouw naam eventjes "nul komma nul".
Nee, de economie strekt zich inderdaad uit tot de gehele wereld incluis Noord en Zuid Amerika, Africa, Azie, Oceanie en nog wat andere onbeduidende werelddelen.

En Cyprus natuurlijk :P

Het is maar net waar je op wil focussen ;)
pi_124378444
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ook daar is de wereld niet ten onder gegaan? En ik vermag niet te zien in welke zin Nederland met Japan vergelijkbaar is?
Ik had het dan ook over kwakkelen, dat doen ze daar ondanks driftig stimuleren al een jaar of 30. Hobbelt een beetje van recessie naar recessie met wat groei tussendoor maar per saldo gebeurt er niet veel meer. Beetje waar wij de laatste 5 jaar mee bezig zijn.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 16:33:06 #142
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124378459
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Tja, het hangt wel samen.

Zolang de economie kwakkelt zal de huizenprijs en met name de betaalbaarheid afnemen. Het systeem is gedoemd te falen dus echt perspectief is er niet. Daarom kopen nu je nog kopen kan. Alhoewel je nooit echt safe zit. De ozb kan omhoog en zoals aangetoond je spaargeld kan ook in beslag worden genomen.

Rest ons niets anders dan bukken...
and made it rain upward
pi_124378469
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over kwakkelen, dat doen ze daar ondanks driftig stimuleren al een jaar of 30. Hobbelt een beetje van recessie naar recessie met wat groei tussendoor maar per saldo gebeurt er niet veel meer. Beetje waar wij de laatste 5 jaar mee bezig zijn.
Jemig, het lijkt eind jaren '70 wel. Leken we toen ook al op Japan?
pi_124378495
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nee, de economie strekt zich inderdaad uit tot de gehele wereld incluis Noord en Zuid Amerika, Africa, Azie, Oceanie en nog wat andere onbeduidende werelddelen.

En Cyprus natuurlijk :P

Het is maar net waar je op wil focussen ;)
Overigens zitten 'onze' banken slechts voor iets van 1,5 miljard in Cyprus. Dus de directe gevolgen zullen idd best meevallen. 1,5 miljard minder beschikbaar voor hypotheken, ach. :P
pi_124378536
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jemig, het lijkt eind jaren '70 wel. Leken we toen ook al op Japan?
Ik geef alleen maar aan dat stimuleren geen wondermiddel is.
pi_124378547
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Overigens zitten 'onze' banken slechts voor iets van 1,5 miljard in Cyprus. Dus de directe gevolgen zullen idd best meevallen. 1,5 miljard minder beschikbaar voor hypotheken, ach. :P
weet waar je het over hebt: crosspost:

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Het meerendeel van die exposure zijn belastingtechnische verhikels van Nederlandse multinationals, zo moet je de het stuk van ING lezen. :)

En vul voor 'Nederlandse' maar willekeurig welk ander Europees land in, en voor ING willekeurig welke andere Europese bank.
pi_124378645
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik geef alleen maar aan dat stimuleren geen wondermiddel is.
Dat is het ook niet, daar zijn we het over eens. Maar waarom de wereld tot stilstand zou moeten komen voor decennia krijg je me daarmee niet uitgelegd. Verwijs ik maar even naar de eind jaren '70 bijvoorbeeld.
pi_124378815
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat is het ook niet, daar zijn we het over eens. Maar waarom de wereld tot stilstand zou moeten komen voor decennia krijg je me daarmee niet uitgelegd. Verwijs ik maar even naar de eind jaren '70 bijvoorbeeld.
De wereld draait gewoon door. Maar schulden afbouwen doe je niet van de één op de andere dag. Zoiets wil de bestedingen en investeringen nog wel eens drukken....

Maar als jij denkt dat je én snel schulden af kan bouwen én dat kan combineren met een gezonde structurele groei mag je me dat eens uitleggen. Dan ga ik er wel mee aan de haal voor de nobelprijs!
pi_124379082
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De wereld draait gewoon door. Maar schulden afbouwen doe je niet van de één op de andere dag. Zoiets wil de bestedingen en investeringen nog wel eens drukken....

Maar als jij denkt dat je én snel schulden af kan bouwen én dat kan combineren met een gezonde structurele groei mag je me dat eens uitleggen. Dan ga ik er wel mee aan de haal voor de nobelprijs!
Ik denk dat je iets te veel in het dogma van snelle afbouw van schulden zit. Want dat gaat niet gebeuren.
pi_124379234
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik denk dat je iets te veel in het dogma van snelle afbouw van schulden zit. Want dat gaat niet gebeuren.
Ik denk dat dat ook niet mogelijk is idd. Dus gaat het heel lang vervelende gevolgen hebben.
pi_124379496
quote:
3s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat dat ook niet mogelijk is idd. Dus gaat het heel lang vervelende gevolgen hebben.
Ik ben je 'dus' weer helemaal kwijt. Serieus, nobody cares, verwar aub je persoonlijke ambitie niet met de rest van de wereld. Morgen wordt de vis er weer in verpakt.
pi_124379516
Om het maar weer even over de huizenmarkt te hebben.... (sommigen voorzien decennia gekwakkel m.b.t. tot de economie, ik voorzie in ieder geval vele topics gekwakel)

WTF, ik wil het voor 50% van de prijs nog niet hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)erelaan-8/kenmerken/
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_124379575
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Om het maar weer even over de huizenmarkt te hebben.... (sommigen voorzien decennia gekwakkel m.b.t. tot de economie, ik voorzie in ieder geval vele topics gekwakel)

WTF, ik wil het voor 50% van de prijs nog niet hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)erelaan-8/kenmerken/
Gekakel, niet gekwakel :P

Waarom zou je uberhaupt in een net-niet durp als Amstelveen willen wonen?
pi_124379652
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ik ben je 'dus' weer helemaal kwijt. Serieus, nobody cares, verwar aub je persoonlijke ambitie niet met de rest van de wereld. Morgen wordt de vis er weer in verpakt.
Je bent wel meer kwijt geloof ik...
pi_124379681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Gekakel, niet gekwakel :P
I know, maar je moet rekening met de lezers houden. Niet iedereen legt makkelijk verbanden. :+
pi_124379698
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Wil je nu zeggen dat huizen te duur zijn?

Overigens is het een prima koop want:
quote:
De prijs is ¤ 500.000 en niet ¤ 675.000. Voor het verschil van ¤ 175.000 kunt u het huis laten verbouwen zodat het weer voldoet aan de eisen van deze tijd. Als koper heeft u het voordeel dat de BTW op verbouwingen tijdelijk 6% bedraagt en geen 19%.
:')
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:11:08 #157
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124379699
Over de TT: Ik denk dat de meeste mensen nu zouden willen emigreren om de nieuwe ijstijd te ontwijken...
pi_124379732
quote:
12s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ja man. Want 1 huis is natuurlijk toonaangevend voor de andere 4,2 miljoen koopwoningen. Dat weet iedereen 8)7
pi_124379761
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja man. Want 1 huis is natuurlijk toonaangevend voor de andere 4,2 miljoen koopwoningen. Dat weet iedereen 8)7
PI lezen ook al te moeilijk? Zo kom je wel aan je tig topics 'gekwakel' ja :')
pi_124379791
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
PI lezen ook al te moeilijk?
Nope.
pi_124379806
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nope.
Waarom kwakel je dan zo?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 17:17:50 #162
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124379873
Kadaster:
quote:
Verkochte bestaande koopwoningen waren in februari 8,3 procent goedkoper dan in februari 2012. De prijsdaling ten opzichte van een jaar eerder is kleiner dan in januari. Toen waren huizen 9,6 procent goedkoper. De index van het CBS en het Kadaster geeft de prijsontwikkeling weer van geregistreerde bestaande koopwoningen in Nederland, die aan particulieren verkocht zijn.

De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen lagen in februari 2013 op ongeveer hetzelfde niveau als medio 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de prijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling ruim 18 procent.
Het CBS heeft de huizenprijsindex aangepast: i.p.v. 2005 = 100 is nu 2010 = 100. Ik miste al nieuwe updates in de tabel online. Hierdoor wijzigt de indexgrafiek in de OP een klein beetje, en heb ik hem weer geupdate.

@HD9: wil jij dit plaatje en de link aanpassen in de OP?

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS prijsindex bestaande koopwoningen)
pi_124379896
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je bent wel meer kwijt geloof ik...
Ja dat klopt, heb jij nog een setje oogkleppen en een navelstaarbuisje voor me over? ;)
pi_124379950
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef RemcoDelft het volgende:
@HD9: wil jij dit plaatje en de link aanpassen in de OP?

afgezien van het feit dat michealmoore nooit posts van ean ander leest, kan hij dat niet editten, maar moet een modje dat doen, 99.999 of s_e, pretty please?
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:16:26 #165
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124385814
quote:

[..]

Overigens is het een prima koop want:

[..]

:')
19% BTW?!? Staat al ff te koop zeker?

Los daarvan wat een volslagen idiote prijs, 120.000 is beter.
and made it rain upward
pi_124396797
quote:

Zolang huizen dalen in prijs zijn ze te duur wanneer je nu koopt.
pi_124396935
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:19 schreef sig000 het volgende:
Zolang huizen dalen in prijs zijn ze te duur wanneer je nu koopt.
Was het leven maar zo simpel... :W
pi_124397115
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Was het leven maar zo simpel... :W
Voor starters is het leven inderdaad simpel, nog wat langer thuis blijven voorlopig.
pi_124397176
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:29 schreef sig000 het volgende:
Voor starters is het leven inderdaad simpel, nog wat langer thuis blijven voorlopig.
Noem het maar simpel om tegen de inflatie op te sparen :D
pi_124397219
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Noem het maar simpel om tegen de inflatie op te sparen :D
Wanneer je spaart voor een huis dan is het deflatie. ;)
pi_124397387
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:32 schreef sig000 het volgende:
Wanneer je spaart voor een huis dan is het deflatie. ;)
Succes ermee dan maar. ^O^
pi_124397450
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Succes ermee dan maar. ^O^
Ik hoef niet meer hoor, heb de schaapjes al op het droge, maar je hebt ook kinderen enzo.
pi_124397638
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:38 schreef sig000 het volgende:
Ik hoef niet meer hoor, heb de schaapjes al op het droge, maar je hebt ook kinderen enzo.
Als je al een koopwoning hebt, dan weet je dat de hele heisa nogal overtrokken is. Of merk jij bij jou in de buurt dat daadwerkelijk de waarde met 20% is gedaald? Ik niet hoor. Verre van zelfs.
pi_124398240
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 00:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je al een koopwoning hebt, dan weet je dat de hele heisa nogal overtrokken is. Of merk jij bij jou in de buurt dat daadwerkelijk de waarde met 20% is gedaald? Ik niet hoor. Verre van zelfs.
Ik woon in het midden van het land en inderdaad staan de prijzen hier flink onder druk.
Een 2 onder 1 kap nieuwbouw is gezakt naar rond de 2 ton. weliswaar op een postzegel grond en op een plek waar het nog lang gaat duren wanneer er een onwetetende langskomt.
Verdere prijsdaling wordt een groot probleem voor de woningbouwvereniging die er nu uit wanhoop maar zelf gordijnen heeft neergehangen.
  zaterdag 23 maart 2013 @ 01:12:02 #175
323876 michaelmoore
pi_124398261
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef sig000 het volgende:

Verdere prijsdaling wordt een groot probleem voor de woningbouwvereniging die er nu uit wanhoop maar zelf gordijnen heeft neergehangen.
_O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124398283
quote:
Ik woon in het midden van het land en inderdaad staan de prijzen hier flink onder druk.
Waar is midden van het land? Ik woon in Breda, en bij mij in de buurt is er echt niks zo flink gezakt als dat de believers hier zouden willen.
pi_124398333
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waar is midden van het land? Ik woon in Breda, en bij mij in de buurt is er echt niks zo flink gezakt als dat de believers hier zouden willen.
Lunteren ligt het midden van het land, trek daar cirkel omheen van zo'n 40 km.
pi_124398345
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

_O-
Dat scheelt ruiten vervangen.
pi_124398385
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het scheint dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006
pi_124398398
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:15 schreef sig000 het volgende:
Lunteren ligt het midden van het land, trek daar cirkel omheen van zo'n 40 km.
Mja. Zou kunnen. Ben niet bekend in de buurt daar (sterker nog, ik ken heel de stad niet, wat niet inhoud dat ik er niet zou willen wonen.)

Maar is er recent een huis in je omgeving met 20% 'korting' verkocht dan? Of was het gewoon 5%?
pi_124398418
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:19 schreef arjan1212 het volgende:
Ja, voor de mensen die denken dat sinterklaas bestaat wel ja. _O-
pi_124398429
quote:

[..]

Het scheind dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006
Elk huis is weer verschillend, een standaard betaalbaar rijtjeshuishok is nog achtergebleven in de daling.
pi_124398467
oke bijvlagenzinvol... het huis waar ik woon dat moest in 2008 312.500 kosten von. daar gingen nog wat stelposten vanaf dus werd het 302.500

nu staan er een paar te koop voor 299.000 von. dat moet dus eigenlijk KK zijn.. dus is er 10% af, als ze het voor die prijs kunnen verkopen...
pi_124398478
kom je al snel op 15% uit denk ik.. ja de enige manier om er echt achter te komen is als er een huis is verkocht een paar maanden later met de kadastertelefoonbellen
dan krijg je de echte prijs te horen

Tel: 0900 - 202 02 01 (¤ 0,80 per minuut)
Openingstijden: 7 dagen per week, 24 uur per dag

Via de Koopsomtelefoon kunt u, op basis van spraakherkenning, de laatste koopsom van een woning die vanaf 1993 is verkocht opvragen

[ Bericht 54% gewijzigd door arjan1212 op 23-03-2013 01:31:01 ]
pi_124398510
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:23 schreef arjan1212 het volgende:
oke bijvlagenzinvol... het huis waar ik woon dat moest in 2008 312.500 kosten von. daar gingen nog wat stelposten vanaf dus werd het 302.500
Dus, 2008 = 302,5K v.o.n.

quote:
nu staan er een paar te koop voor 299.000 von. dat moet dus eigenlijk KK zijn.. dus is er 10% af, als ze het voor die prijs kunnen verkopen...
Nu 2013, wederom v.o.n., is het 299K

Ik snap je 10% ff niet...
pi_124398586
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus, 2008 = 302,5K v.o.n.

[..]

Nu 2013, wederom v.o.n., is het 299K

Ik snap je 10% ff niet...
Het zijn nu bestaande woningen dus 299.000 kk maar ze maken er von van.. korting

312.500 .. 280.000 KK
pi_124398619
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:31 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Het zijn nu bestaande woningen dus 299.000 kk maar ze maken er von van.. korting
Zelfs als ik meega in je (zeer) kromme redenatie, zijn de kk al lang geen 10% meer doordat de verhuisboete (overdrachtsbelasting) allang geen 6% meer is.
pi_124398639
Toch vind ik dat er tegenwoordig wel huizen voor 100.000 tot 125.000 te koop staan.. dat had je in deze regio 5 jaar geleden niet.
pi_124398721
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:35 schreef arjan1212 het volgende:
Toch vind ik dat er tegenwoordig wel huizen voor 100.000 tot 125.000 te koop staan.. dat had je in deze regio 5 jaar geleden niet.
Wellicht val ik in herhaling, maareh... Locatie, locatie, locatie...
pi_124398785
Volgens jou zijn de prijzen op top locaties niet gedaald?
pi_124398883
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 01:43 schreef arjan1212 het volgende:
Volgens jou zijn de prijzen op top locaties niet gedaald?
Nee, volgens mij zijn de prijzen van gangbare huizen (eengezinswoningen) op alle gangbare locaties geen 20% gedaald. Bij lange na niet zelfs.
pi_124399451
Vraagprijs
¤ 179.000 k.k.
Oorspronkelijke vraagprijs
¤ 219.000 k.k.
Aangeboden sinds
6+ maanden
Status
Verkocht onder voorbehoud

Stel de eigenaar heeft dit huis in 2001 gekocht voor 160.000

dan is de prijs niet gedaald..
  zaterdag 23 maart 2013 @ 08:51:24 #193
323876 michaelmoore
pi_124400348
quote:

[..]

scheint?

quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 02:59 schreef arjan1212 het volgende:
Vraagprijs
¤ 179.000 k.k.
Oorspronkelijke vraagprijs
¤ 219.000 k.k.
Aangeboden sinds
6+ maanden
Status
Verkocht onder voorbehoud

Stel de eigenaar heeft dit huis in 2001 gekocht voor 160.000

dan is de prijs niet gedaald..
nee prijsschommelingen, dat wel
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:15:44 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124400597
quote:

[..]

Een 2 onder 1 kap nieuwbouw is gezakt naar rond de 2 ton. weliswaar op een postzegel grond en op een plek waar het nog lang gaat duren wanneer er een onwetetende langskomt.
De grote vraag is: WAAROM verkoopt die woningbouwclub nieuwe huizen? Verhuur ze.
pi_124400628
Heb je in al die tijd dat je hier rondhangt echt nog helemaal niets opgestoken over de huizenmarkt Remco? Zo volslagen achterlijk ben je toch niet?
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:24:29 #196
323876 michaelmoore
pi_124400707
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De grote vraag is: WAAROM verkoopt die woningbouwclub nieuwe huizen? Verhuur ze.
verkoop levert meer op kennelijk , er staan hier ook al heel wat huurhuizen leeg
men blijft thuiswonen, je moet wat als je geen inkomen hebt
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:30:56 #197
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124400786
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
verkoop levert meer op kennelijk , er staan hier ook al heel wat huurhuizen leeg
men blijft thuiswonen, je moet wat als je geen inkomen hebt
Wellicht moeten ze hun doelstelling nog eens nalezen: zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Nieuwbouw met winst verkopen laten ze maar aan de markt over.
Ik hoor hier vaker dat er huurhuizen leegstaan, echter heb ik daar NOG NOOIT een link bij gezien die ik maandag nog kan huren. Sociale huur dan he! En zeker geen NIEUWE twee-onder-een-kap, ongeacht waar in Nederland die staat.
pi_124400892
Het is dus inderdaad allemaal wat te ingewikkeld voor je. Geeft niks hoor maar probeer jezelf dan niet te veel voor schut te zetten....
  zaterdag 23 maart 2013 @ 09:58:03 #199
323876 michaelmoore
pi_124401184
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wellicht moeten ze hun doelstelling nog eens nalezen: zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Nieuwbouw met winst verkopen laten ze maar aan de markt over.
Ik hoor hier vaker dat er huurhuizen leegstaan, echter heb ik daar NOG NOOIT een link bij gezien die ik maandag nog kan huren. Sociale huur dan he! En zeker geen NIEUWE twee-onder-een-kap, ongeacht waar in Nederland die staat.
nee vrije sector, maar de soc huur komt ook leegstand hoor
pi_124401517
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 09:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nee vrije sector, maar de soc huur komt ook leegstand hoor
In de krimpgebieden. Maar in de regio's waar het nog redelijk gaat demografisch zie ik dat niet gebeuren hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-03-2013 10:17:55 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')