Oh ja, je gedroomde koopkrachtverbetering en loonstijgingen. Waar komen die vandaan dan?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik baseer dat ook niet op de bestaande arbeidsmarkt, want die is beroerd. Ik baseer dat op de enige uitweg uit de huidige crisis.
O ja, loonstijgingen was jouw plan. Bedrijven wankelen massaal en onze wonder-econoom wil salarisverhogingen doorvoeren om de crisis te bestrijden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:18 schreef Sjabba het volgende:
Ik baseer dat ook niet op de bestaande arbeidsmarkt, want die is beroerd. Ik baseer dat op de enige uitweg uit de huidige crisis.
Zou je in plaats van constant op de man spelen ook gewoon inhoudelijk iets bij kunnen dragen aub?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
O ja, loonstijgingen was jouw plan. Bedrijven wankelen massaal en onze wonder-econoom wil salarisverhogingen doorvoeren om de crisis te bestrijden.
Ik ben het mer Grrr eens; jij verdient de Nobelprijs.
met 10% werkloosheid nee lijkt me nietquote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
O ja, loonstijgingen was jouw plan. Bedrijven wankelen massaal en onze wonder-econoom wil salarisverhogingen doorvoeren om de crisis te bestrijden.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:27 schreef 99.999 het volgende:
Zou je in plaats van constant op de man spelen ook gewoon inhoudelijk iets bij kunnen dragen aub?
Stimuleren? Dat doen we al 5 jaar wereldwijd...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:26 schreef 99.999 het volgende:
Men zou op een gegeven moment kunnen kiezen voor een maximaal Keynesiaanse aanpak. Maar ligt niet direct in de lijn der verwachting.
En mij van baggeren beschuldigen...quote:
Wil je niet zo kleinerend doen, je hebt jezelf al belachelijk gemaakt met je gebrek aan begrijpend lezen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Oh ja, je gedroomde koopkrachtverbetering en loonstijgingen. Waar komen die vandaan dan?
Oja? Je kan het gewoon teruglezen, lees, laat het inwerken en reageer. Inhoudelijk als het je lukt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:25 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
De studieboeken hebben je creative mind aangetast....quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Stimuleren? Dat doen we al 5 jaar wereldwijd...
De enige oplossing voor een schuldencrisis is *drum roll*: schulden afbouwen! Taradaboemdijee! Dat is met de schulden die wij met zijn allen gemaakt hebben een pijnlijk en langdurig (denk aan decennia) proces.
Tenzij je de geldpersen aanzet, hyperinflatie is een gedegen instrument om de druk van schulden te verlichten. Tevens een gedegen instrument om je hele economie om zeep te helpen.
In europa maar beperkt. Ik heb het over dan echt een stap verder gaan wanneer het vast blijft lopen. Zoals bijvoorbeeld in de VS.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 12:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Stimuleren? Dat doen we al 5 jaar wereldwijd...
De grootste steunoperaties uit de geschiedenis van de EU noem je 'beperkt'? Echt overal zijn miljarden ingepompt, stimuleringskortingen, subsidies en wat niet al gegeven...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 13:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
In europa maar beperkt. Ik heb het over dan echt een stap verder gaan wanneer het vast blijft lopen. Zoals bijvoorbeeld in de VS.
Ik zeg niet dat ik daar voor ben of dat het moet gebeuren of dat het verstandig is maar dat het een keuze kan zijn.
Dat kan je mooi in je potentiële nobelprijswinnende manifest verwerken.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 14:14 schreef Sjabba het volgende:
Overigens betwijfel ik in hoeverre hyperinflatie een schuldeneconomie echt kapot maakt.
Houd eens op met je nobelprijs gezanik. We wisselen van gedachte en mening en die kan je gewoon respecteren.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De grootste steunoperaties uit de geschiedenis van de EU noem je 'beperkt'? Echt overal zijn miljarden ingepompt, stimuleringskortingen, subsidies en wat niet al gegeven...
Overigens kampt de VS met een begrotingstekort wat de financiële markten nooit zouden pikken van Europa. En van de VS wordt het alleen gepikt omdat de dollar de belangrijkste munt op de wereldmarkt is en er eigenlijk geen alternatieven zijn.
Dus ik geloof niet dat méér schulden maken de schuldencrisis op gaat lossen nee. Als jij of wie dat ook wel gelooft en dat hard denkt te kunnen maken ben je iig serieus nobelprijswinnaarmateriaal.
Je oogst moet dan wel meer opbrengen dan de kosten van het zaaien. Als het zo simpel was hadden we ons ondertussen al wereldwijd naar een ongekende welvaart gestimuleerd.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Houd eens op met je nobelprijs gezanik. We wisselen van gedachte en mening en die kan je gewoon respecteren.
Dat jouw gedachte gang ophoudt wil niet zeggen dat andere ook net de horizon niet verkennen.
Er zijn ook niet veel aternatieven, maar schulden aflossen terwijl mensen werkloos thuis zitten en niets uitgeven gaat ook niet gebeuren. Zaaien voor je kan oogsten is de enige oplossing. Hoe die vorm krijgt weet ik niet en dat zeg ik eerlijk, daarom geen nobelprijs voor mij.
Meestal is het zo dat oogst meer opbrengt dan het zaaien kost.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je oogst moet dan wel meer opbrengen dan de kosten van het zaaien. Als het zo simpel was hadden we ons ondertussen al wereldwijd naar een ongekende welvaart gestimuleerd.
Overigens zal het afbouwen van schulden niet alleen plaatsvinden door aflossen maar ook door gewoon botweg afboeken. Maar dat had jouw creative mind vast ook al wel bedacht.
Probleem is dat de schulden van de één het bezit van de ander zijn en dat die ander zich met hand en tand zal verzetten ertegen.
Daarom: een langdurig en pijnlijk proces.
Dat is zo met landbouw ja, met botweg geld in de economie pompen werkt het toch net wat anders lijkt het. Zie de VS...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:30 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Meestal is het zo dat oogst meer opbrengt dan het zaaien kost.
All-in gaan en als het niet werkt implodeert de wereldeconomie, ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.quote:Maar je hebt wel duidelijk afboekingen nodig anders kom je er niet. Belangrijkste is de economie op gang helpen en dat mag heus nog wel wat kosten. Tijd om all-in te gaan. Elke keer een rondje limpen schiet niet op.
Het probleem is dat het hele systeem gebaseerd is op schulden maken. Zomaar van die gedachte afstappen is daarom zeer lastig zoniet onhaalbaar. We hebben nu al moeite om een begrotingstekort van 3% te halen, zelfs als deze in evenwicht zou zijn (0% en onhaalbaar) bereiken we niks. Een begrotingsoverschot van zo'n 6% zou de doelstelling moeten zijn maar is compleet onhaalbaar.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:26 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je oogst moet dan wel meer opbrengen dan de kosten van het zaaien. Als het zo simpel was hadden we ons ondertussen al wereldwijd naar een ongekende welvaart gestimuleerd.
Overigens zal het afbouwen van schulden niet alleen plaatsvinden door aflossen maar ook door gewoon botweg afboeken. Maar dat had jouw creative mind vast ook al wel bedacht.
Probleem is dat de schulden van de één het bezit van de ander zijn en dat die ander zich met hand en tand zal verzetten ertegen.
Daarom: een langdurig en pijnlijk proces.
Dat is zeker een probleem ja. Onze schuld wordt nog met de dag groter, momenteel is dat niet zo'n probleem omdat we goedkoop kunnen lenen maar de rentelasten kunnen hard op gaan lopen. En niemand zal tegen een stinkend rijk land als NL zeggen "jullie hebben het zo moeilijk, we boeken wel 50 miljard af op jullie obligaties"quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:33 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het probleem is dat het hele systeem gebaseerd is op schulden maken. Zomaar van die gedachte afstappen is daarom zeer lastig zoniet onhaalbaar. We hebben nu al moeite om een begrotingstekort van 3% te halen, zelfs als deze in evenwicht zou zijn (0% en onhaalbaar) bereiken we niks. Een begrotingsoverschot van zo'n 6% zou de doelstelling moeten zijn maar is compleet onhaalbaar.
Goddomme hoe vaak en duidelijk moet ik je zeggen dat ik zoiets niet wilquote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dus ik geloof niet dat méér schulden maken de schuldencrisis op gaat lossen nee. Als jij of wie dat ook wel gelooft en dat hard denkt te kunnen maken ben je iig serieus nobelprijswinnaarmateriaal.
De wereldeconomie is nu nogal gezond. Jaren lang kwakkelen voor wat? Voor de verkeerde bestedingen en inefficciente overheidsysteem?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is zo met landbouw ja, met botweg geld in de economie pompen werkt het toch net wat anders lijkt het. Zie de VS...
[..]
All-in gaan en als het niet werkt implodeert de wereldeconomie, ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Geef mij dan maar decennia lang kwakkelen, dalende huizenprijzen en een iets lagere levensstandaard.
Decennia lang kwakkelen, toe maar ...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:33 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is zo met landbouw ja, met botweg geld in de economie pompen werkt het toch net wat anders lijkt het. Zie de VS...
[..]
All-in gaan en als het niet werkt implodeert de wereldeconomie, ik ben blij dat jij het niet voor het zeggen hebt.
Geef mij dan maar decennia lang kwakkelen, dalende huizenprijzen en een iets lagere levensstandaard.
Nul komma nul? Of gaan mensen opeens hun spaarpot omkeren om er real life assets voor te kopen, die in de eerste levensbehoefte voorzien ipv te speculeren met hun centen? Ja, woningen dus.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 15:19 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Om maar weer eens terug te komen op de huizenmarkt: zullen we eens filosoferen over wat voor effect een Cexit zou kunnen hebben daarop?
Het is wel een samenspel tussen een vaag overheidssysteem en een financiele sector die de overheden zijn blijven bombarderen met de angelsaksische propaganda dat schulden hebben niet erg is en we hierdoor steeds dieper in de problemen zijn gekomen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:09 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De wereldeconomie is nu nogal gezond. Jaren lang kwakkelen voor wat? Voor de verkeerde bestedingen en inefficciente overheidsysteem?
Hier kan ik mij opzich wel in vinden. Als we ons nu optimaal gaan voorbereiden op totale instorting van het huidige systeem door in alles te investeren, kan je straks makkelijker weer met een schone lei beginnen. Maar wanneer dat gaat gebeuren en hoe dat er uit gaat zien is moeilijk te voorspellen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:09 schreef Sjabba het volgende:
[..]
De wereldeconomie is nu nogal gezond. Jaren lang kwakkelen voor wat? Voor de verkeerde bestedingen en inefficciente overheidsysteem?
Uiteraard is inleveren geen probleem maar zelfs dit gebeurt verkeerd om. Het systeem is rot en op stervan na dood. Daarom tijd om all in te gaan. Dat doe je als je bijna er bent geweest. Straks ben je toch blut dus verliezen doe je niet.
Het is wel verstandig om als ondernemer voordat je zaak failliet gaat je eerst even je eigen salaris uitbetaald.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Totale ineenstorting, die kan ook weer bij het lijstje
And locusts will inherent the earth
Het is verstandig om met twee beentje op de grond te blijven, adem te halen, en even een fatsoenlijke jurist te raadplegen in dat gevalquote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:21 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het is wel verstandig om als ondernemer voordat je zaak failliet gaat je eerst even je eigen salaris uitbetaald.
Zoiets dus, meenemen naar Den Haag/Brussel?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:20 schreef Sjabba het volgende:
Het enige middel dat resteert naast een inflatie (die lange termijn uitstel geeft) is een revolutie. Wie doet mee?
Zie bijvoorbeeld stimuleringsmasters Japan.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:11 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Decennia lang kwakkelen, toe maar ...
Het eventuele gevaar zit hem in het domino-effect natuurlijk. Zoals je misschien wel weet zitten er nog wel meer zwakke broeders in de Eurozone.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:12 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nul komma nul? Of gaan mensen opeens hun spaarpot omkeren om er real life assets voor te kopen, die in de eerste levensbehoefte voorzien ipv te speculeren met hun centen? Ja, woningen dus.
Wat heeft dat met de NL huizenmarkt van doen?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:28 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het eventuele gevaar zit hem in het domino-effect natuurlijk. Zoals je misschien wel weet zitten er nog wel meer zwakke broeders in de Eurozone.
Ook daar is de wereld niet ten onder gegaan? En ik vermag niet te zien in welke zin Nederland met Japan vergelijkbaar is?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zie bijvoorbeeld stimuleringsmasters Japan.
Nou ja, economie houdt niet op bij de grenspaal van NL. Maar goed, ik noteer achter jouw naam eventjes "nul komma nul".quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de NL huizenmarkt van doen?
Of dit het algemeen doom and gloom topic?
Nee, de economie strekt zich inderdaad uit tot de gehele wereld incluis Noord en Zuid Amerika, Africa, Azie, Oceanie en nog wat andere onbeduidende werelddelen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nou ja, economie houdt niet op bij de grenspaal van NL. Maar goed, ik noteer achter jouw naam eventjes "nul komma nul".
Ik had het dan ook over kwakkelen, dat doen ze daar ondanks driftig stimuleren al een jaar of 30. Hobbelt een beetje van recessie naar recessie met wat groei tussendoor maar per saldo gebeurt er niet veel meer. Beetje waar wij de laatste 5 jaar mee bezig zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:30 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ook daar is de wereld niet ten onder gegaan? En ik vermag niet te zien in welke zin Nederland met Japan vergelijkbaar is?
Tja, het hangt wel samen.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:28 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Wat heeft dat met de NL huizenmarkt van doen?
Of dit het algemeen doom and gloom topic?
Jemig, het lijkt eind jaren '70 wel. Leken we toen ook al op Japan?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:32 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik had het dan ook over kwakkelen, dat doen ze daar ondanks driftig stimuleren al een jaar of 30. Hobbelt een beetje van recessie naar recessie met wat groei tussendoor maar per saldo gebeurt er niet veel meer. Beetje waar wij de laatste 5 jaar mee bezig zijn.
Overigens zitten 'onze' banken slechts voor iets van 1,5 miljard in Cyprus. Dus de directe gevolgen zullen idd best meevallen. 1,5 miljard minder beschikbaar voor hypotheken, ach.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:32 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Nee, de economie strekt zich inderdaad uit tot de gehele wereld incluis Noord en Zuid Amerika, Africa, Azie, Oceanie en nog wat andere onbeduidende werelddelen.
En Cyprus natuurlijk
Het is maar net waar je op wil focussen
Ik geef alleen maar aan dat stimuleren geen wondermiddel is.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Jemig, het lijkt eind jaren '70 wel. Leken we toen ook al op Japan?
weet waar je het over hebt: crosspost:quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Overigens zitten 'onze' banken slechts voor iets van 1,5 miljard in Cyprus. Dus de directe gevolgen zullen idd best meevallen. 1,5 miljard minder beschikbaar voor hypotheken, ach.
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Het meerendeel van die exposure zijn belastingtechnische verhikels van Nederlandse multinationals, zo moet je de het stuk van ING lezen.
En vul voor 'Nederlandse' maar willekeurig welk ander Europees land in, en voor ING willekeurig welke andere Europese bank.
Dat is het ook niet, daar zijn we het over eens. Maar waarom de wereld tot stilstand zou moeten komen voor decennia krijg je me daarmee niet uitgelegd. Verwijs ik maar even naar de eind jaren '70 bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:35 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik geef alleen maar aan dat stimuleren geen wondermiddel is.
De wereld draait gewoon door. Maar schulden afbouwen doe je niet van de één op de andere dag. Zoiets wil de bestedingen en investeringen nog wel eens drukken....quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat is het ook niet, daar zijn we het over eens. Maar waarom de wereld tot stilstand zou moeten komen voor decennia krijg je me daarmee niet uitgelegd. Verwijs ik maar even naar de eind jaren '70 bijvoorbeeld.
Ik denk dat je iets te veel in het dogma van snelle afbouw van schulden zit. Want dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:42 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De wereld draait gewoon door. Maar schulden afbouwen doe je niet van de één op de andere dag. Zoiets wil de bestedingen en investeringen nog wel eens drukken....
Maar als jij denkt dat je én snel schulden af kan bouwen én dat kan combineren met een gezonde structurele groei mag je me dat eens uitleggen. Dan ga ik er wel mee aan de haal voor de nobelprijs!
Ik denk dat dat ook niet mogelijk is idd. Dus gaat het heel lang vervelende gevolgen hebben.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:51 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik denk dat je iets te veel in het dogma van snelle afbouw van schulden zit. Want dat gaat niet gebeuren.
Ik ben je 'dus' weer helemaal kwijt. Serieus, nobody cares, verwar aub je persoonlijke ambitie niet met de rest van de wereld. Morgen wordt de vis er weer in verpakt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:55 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat dat ook niet mogelijk is idd. Dus gaat het heel lang vervelende gevolgen hebben.
Gekakel, niet gekwakelquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Om het maar weer even over de huizenmarkt te hebben.... (sommigen voorzien decennia gekwakkel m.b.t. tot de economie, ik voorzie in ieder geval vele topics gekwakel)
WTF, ik wil het voor 50% van de prijs nog niet hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)erelaan-8/kenmerken/
Je bent wel meer kwijt geloof ik...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ben je 'dus' weer helemaal kwijt. Serieus, nobody cares, verwar aub je persoonlijke ambitie niet met de rest van de wereld. Morgen wordt de vis er weer in verpakt.
I know, maar je moet rekening met de lezers houden. Niet iedereen legt makkelijk verbanden.quote:
Wil je nu zeggen dat huizen te duur zijn?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Om het maar weer even over de huizenmarkt te hebben.... (sommigen voorzien decennia gekwakkel m.b.t. tot de economie, ik voorzie in ieder geval vele topics gekwakel)
WTF, ik wil het voor 50% van de prijs nog niet hebben: http://www.funda.nl/koop/(...)erelaan-8/kenmerken/
quote:De prijs is ¤ 500.000 en niet ¤ 675.000. Voor het verschil van ¤ 175.000 kunt u het huis laten verbouwen zodat het weer voldoet aan de eisen van deze tijd. Als koper heeft u het voordeel dat de BTW op verbouwingen tijdelijk 6% bedraagt en geen 19%.
Ja man. Want 1 huis is natuurlijk toonaangevend voor de andere 4,2 miljoen koopwoningen. Dat weet iedereenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Wil je nu zeggen dat huizen te duur zijn?
PI lezen ook al te moeilijk? Zo kom je wel aan je tig topics 'gekwakel' jaquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja man. Want 1 huis is natuurlijk toonaangevend voor de andere 4,2 miljoen koopwoningen. Dat weet iedereen
Waarom kwakel je dan zo?quote:
Het CBS heeft de huizenprijsindex aangepast: i.p.v. 2005 = 100 is nu 2010 = 100. Ik miste al nieuwe updates in de tabel online. Hierdoor wijzigt de indexgrafiek in de OP een klein beetje, en heb ik hem weer geupdate.quote:Verkochte bestaande koopwoningen waren in februari 8,3 procent goedkoper dan in februari 2012. De prijsdaling ten opzichte van een jaar eerder is kleiner dan in januari. Toen waren huizen 9,6 procent goedkoper. De index van het CBS en het Kadaster geeft de prijsontwikkeling weer van geregistreerde bestaande koopwoningen in Nederland, die aan particulieren verkocht zijn.
De prijzen van verkochte bestaande koopwoningen lagen in februari 2013 op ongeveer hetzelfde niveau als medio 2003. Ten opzichte van augustus 2008, toen de prijzen een piek bereikten, bedraagt de prijsdaling ruim 18 procent.
Ja dat klopt, heb jij nog een setje oogkleppen en een navelstaarbuisje voor me over?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:09 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Je bent wel meer kwijt geloof ik...
afgezien van het feit dat michealmoore nooit posts van ean ander leest, kan hij dat niet editten, maar moet een modje dat doen, 99.999 of s_e, pretty please?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef RemcoDelft het volgende:
@HD9: wil jij dit plaatje en de link aanpassen in de OP?
19% BTW?!? Staat al ff te koop zeker?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Overigens is het een prima koop want:
[..]
Zolang huizen dalen in prijs zijn ze te duur wanneer je nu koopt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Was het leven maar zo simpel...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:19 schreef sig000 het volgende:
Zolang huizen dalen in prijs zijn ze te duur wanneer je nu koopt.
Voor starters is het leven inderdaad simpel, nog wat langer thuis blijven voorlopig.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Was het leven maar zo simpel...
Noem het maar simpel om tegen de inflatie op te sparenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:29 schreef sig000 het volgende:
Voor starters is het leven inderdaad simpel, nog wat langer thuis blijven voorlopig.
Wanneer je spaart voor een huis dan is het deflatie.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Noem het maar simpel om tegen de inflatie op te sparen
Succes ermee dan maar.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:32 schreef sig000 het volgende:
Wanneer je spaart voor een huis dan is het deflatie.
Als je al een koopwoning hebt, dan weet je dat de hele heisa nogal overtrokken is. Of merk jij bij jou in de buurt dat daadwerkelijk de waarde met 20% is gedaald? Ik niet hoor. Verre van zelfs.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:38 schreef sig000 het volgende:
Ik hoef niet meer hoor, heb de schaapjes al op het droge, maar je hebt ook kinderen enzo.
Ik woon in het midden van het land en inderdaad staan de prijzen hier flink onder druk.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je al een koopwoning hebt, dan weet je dat de hele heisa nogal overtrokken is. Of merk jij bij jou in de buurt dat daadwerkelijk de waarde met 20% is gedaald? Ik niet hoor. Verre van zelfs.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef sig000 het volgende:
Verdere prijsdaling wordt een groot probleem voor de woningbouwvereniging die er nu uit wanhoop maar zelf gordijnen heeft neergehangen.
Waar is midden van het land? Ik woon in Breda, en bij mij in de buurt is er echt niks zo flink gezakt als dat de believers hier zouden willen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef sig000 het volgende:
Ik woon in het midden van het land en inderdaad staan de prijzen hier flink onder druk.
Lunteren ligt het midden van het land, trek daar cirkel omheen van zo'n 40 km.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar is midden van het land? Ik woon in Breda, en bij mij in de buurt is er echt niks zo flink gezakt als dat de believers hier zouden willen.
Het scheint dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar is midden van het land? Ik woon in Breda, en bij mij in de buurt is er echt niks zo flink gezakt als dat de believers hier zouden willen.
Mja. Zou kunnen. Ben niet bekend in de buurt daar (sterker nog, ik ken heel de stad niet, wat niet inhoud dat ik er niet zou willen wonen.)quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:15 schreef sig000 het volgende:
Lunteren ligt het midden van het land, trek daar cirkel omheen van zo'n 40 km.
Ja, voor de mensen die denken dat sinterklaas bestaat wel ja.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:19 schreef arjan1212 het volgende:
Het scheint dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006
Elk huis is weer verschillend, een standaard betaalbaar rijtjeshuishok is nog achtergebleven in de daling.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:19 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Het scheind dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006
Dus, 2008 = 302,5K v.o.n.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:23 schreef arjan1212 het volgende:
oke bijvlagenzinvol... het huis waar ik woon dat moest in 2008 312.500 kosten von. daar gingen nog wat stelposten vanaf dus werd het 302.500
Nu 2013, wederom v.o.n., is het 299Kquote:nu staan er een paar te koop voor 299.000 von. dat moet dus eigenlijk KK zijn.. dus is er 10% af, als ze het voor die prijs kunnen verkopen...
Het zijn nu bestaande woningen dus 299.000 kk maar ze maken er von van.. kortingquote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dus, 2008 = 302,5K v.o.n.
[..]
Nu 2013, wederom v.o.n., is het 299K
Ik snap je 10% ff niet...
Zelfs als ik meega in je (zeer) kromme redenatie, zijn de kk al lang geen 10% meer doordat de verhuisboete (overdrachtsbelasting) allang geen 6% meer is.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:31 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Het zijn nu bestaande woningen dus 299.000 kk maar ze maken er von van.. korting
Wellicht val ik in herhaling, maareh... Locatie, locatie, locatie...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:35 schreef arjan1212 het volgende:
Toch vind ik dat er tegenwoordig wel huizen voor 100.000 tot 125.000 te koop staan.. dat had je in deze regio 5 jaar geleden niet.
Nee, volgens mij zijn de prijzen van gangbare huizen (eengezinswoningen) op alle gangbare locaties geen 20% gedaald. Bij lange na niet zelfs.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:43 schreef arjan1212 het volgende:
Volgens jou zijn de prijzen op top locaties niet gedaald?
scheint?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:19 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Het scheint dat een huis nu 18% goedkoper is dan in 2006
nee prijsschommelingen, dat welquote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:59 schreef arjan1212 het volgende:
Vraagprijs
¤ 179.000 k.k.
Oorspronkelijke vraagprijs
¤ 219.000 k.k.
Aangeboden sinds
6+ maanden
Status
Verkocht onder voorbehoud
Stel de eigenaar heeft dit huis in 2001 gekocht voor 160.000
dan is de prijs niet gedaald..
De grote vraag is: WAAROM verkoopt die woningbouwclub nieuwe huizen? Verhuur ze.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik woon in het midden van het land en inderdaad staan de prijzen hier flink onder druk.
Een 2 onder 1 kap nieuwbouw is gezakt naar rond de 2 ton. weliswaar op een postzegel grond en op een plek waar het nog lang gaat duren wanneer er een onwetetende langskomt.
Verdere prijsdaling wordt een groot probleem voor de woningbouwvereniging die er nu uit wanhoop maar zelf gordijnen heeft neergehangen.
verkoop levert meer op kennelijk , er staan hier ook al heel wat huurhuizen leegquote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De grote vraag is: WAAROM verkoopt die woningbouwclub nieuwe huizen? Verhuur ze.
Wellicht moeten ze hun doelstelling nog eens nalezen: zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Nieuwbouw met winst verkopen laten ze maar aan de markt over.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
verkoop levert meer op kennelijk , er staan hier ook al heel wat huurhuizen leeg
men blijft thuiswonen, je moet wat als je geen inkomen hebt
nee vrije sector, maar de soc huur komt ook leegstand hoorquote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wellicht moeten ze hun doelstelling nog eens nalezen: zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Nieuwbouw met winst verkopen laten ze maar aan de markt over.
Ik hoor hier vaker dat er huurhuizen leegstaan, echter heb ik daar NOG NOOIT een link bij gezien die ik maandag nog kan huren. Sociale huur dan he! En zeker geen NIEUWE twee-onder-een-kap, ongeacht waar in Nederland die staat.
In de krimpgebieden. Maar in de regio's waar het nog redelijk gaat demografisch zie ik dat niet gebeuren hoor.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee vrije sector, maar de soc huur komt ook leegstand hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |