abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:11:30 #1
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124327699

Welkom 'het vernieuwde' Huizenmarkt topic! De plek waar de huizenmarkt besproken word in al haar facetten, van huren tot kopen, van nieuwbouw tot renovatieproject en van woningbouwvereniging tot vastgoedmagnaten. Wat is het beste moment om te kopen? Is kopen überhaupt nog wel verstandig? Wat gaan de hypotheekrentes doen en wat gebeurt er met de HRA? Wat doen de woningbouwverenigingen en wanneer is iets "scheefhuren"? Wat gaan de gevolgen van de vergrijzing worden? Op al deze vragen en meer zijn de antwoorden (goed of fout) hier te vinden.

%-verandering t.o.v. dezelfde maand een jaar eerder (bron: CBS huizenprijsindex)

Voorgaande delen:
Topicreeks: AEX: Huizenmarkt Topic

Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:14:09 #3
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124327784
Gaat het nu echt niet meer over de NL huizenmarkt?!?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_124327813
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:14 schreef Sjabba het volgende:
Gaat het nu echt niet meer over de NL huizenmarkt?!?
ow... was dit het huizenmarkt topic..
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:16:54 #5
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124327873
Was bedoelt voor HD9 en zijn TT.

Dat werk onder je niveau soms lastig is kan ik begrijpen, maar werkgevers staan wel open voor mensen die willen en overgekwalificeerd personeel heeft ook voordelen. Ik spreek uit ervaring dat ik na 1 week de hele schoonmaakploeg mocht leiden, chauffeur mocht zijn en 3 weken later objectleider mocht zijn. Puur alleen omdat ik de enige was die echt nederlands sprak...

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjabba op 21-03-2013 11:30:05 ]
and made it rain upward
pi_124328278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:16 schreef Sjabba het volgende:
Was bedoelt voor HD9 en zijn TT.

Dat werk onder je niveau soms lastig is kan ik begrijpen, maar werkgevers staan wel open voor mensen die willen en overgekwalificeerd personeel heeft ook voordelen. Ik spreek uit ervaring dat ik na 1 week de hele schoonmaakploeg mog leiden, chauffeur mocht zijn en 3 weken later objectleider mocht zijn. Puur alleen omdat ik de enige was die echt nederlands sprak...
Ja leuk maar dat is een sector waarbij men gewoon niets geeft om personeel en het verloop zo hoog is dat het de werkgevers niets geven om opleidingen.

Maar als het om bv mbo banen met een inwerkperiode gaat, willen de meeste werkgevers echt niet overgekwalificeerd persooneel hebben. Vaak heeft het 2 redenen waarom niet, 1 is dus idd dat de hoog opgeleid de uitdaging mist en als de kans zich vooroet deze snel weg is, en 2 dat je soms slimmer als je baas dan bent en na een korte periode al een concurrentie voor hem kan vormen omdat je groen binnen komt en vaak beter ziet wat er allemaal mis gaat in de organisatie.
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:31:21 #7
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124328320
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja leuk maar dat is een sector waarbij men gewoon niets geeft om personeel en het verloop zo hoog is dat het de werkgevers niets geven om opleidingen.

Maar als het om bv mbo banen met een inwerkperiode gaat, willen de meeste werkgevers echt niet overgekwalificeerd persooneel hebben. Vaak heeft het 2 redenen waarom niet, 1 is dus idd dat de hoog opgeleid de uitdaging mist en als de kans zich vooroet deze snel weg is, en 2 dat je soms slimmer als je baas dan bent en na een korte periode al een concurrentie voor hem kan vormen omdat je groen binnen komt en vaak beter ziet wat er allemaal mis gaat in de organisatie.
Dan kies je toch een sector waar men er niet om geeft, dat bedoel ik met kieskeurig zijn.
and made it rain upward
pi_124328438
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:31 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dan kies je toch een sector waar men er niet om geeft, dat bedoel ik met kieskeurig zijn.
Maar als je dus eerst 1.5 * modaal verdient moet je dus meteen maar terug gaan naar het minmumloon. Waarbij je als ik het goed heb je ook nog eens jezelf in de vingers snijdt als je dan wederom werkeloos raakt omdat je WW berekent wordt op je laatst verdiende loon.

:D
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:41:22 #9
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124328614
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar als je dus eerst 1.5 * modaal verdient moet je dus meteen maar terug gaan naar het minmumloon. Waarbij je als ik het goed heb je ook nog eens jezelf in de vingers snijdt als je dan wederom werkeloos raakt omdat je WW berekent wordt op je laatst verdiende loon.

Ach met vier jaar is er helemaal geen WW meer , met geluk is er nog wat bijstand
pi_124328627
quote:
Bestaande koopwoningen waren in februari 8,3% goedkoper dan in februari 2012. Dat maakte het CBS donderdag bekend. Het CBS houdt samen met het Kadaster een index voor de huizenprijzen bij.
In januari was de daling nog groter. Toen daalden de prijzen 9,6% in vergelijking met een jaar eerder.
http://fd.nl/economie-pol(...)gen-dalen-8-in-prijs
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:51:27 #11
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124328944
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het is een andere discussie maar je zal wat moeten... Die WW is ook een draak omdat het mensen ervan weerhoud iets te doen. Voor de rest ga ik er niet op in omdat het hier niet thuis hoort.
Vrije sectopr huren of kopen is wat dit soort situaties hetzelfde.
and made it rain upward
  donderdag 21 maart 2013 @ 11:51:53 #12
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124328960
quote:
Werden ze echt goedkoper of zijn er meer goedkopere woningen verkocht?
and made it rain upward
pi_124329600
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 11:51 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Werden ze echt goedkoper of zijn er meer goedkopere woningen verkocht?
Allebei denk ik. Op papier zijn de niet verkochte woningen ook goedkoper. Er is niemand die nu nog de top prijzen uit 2007 wil betalen, iedere koper wilt een flinke korting hebben. +/- 20% want dat wordt op tv verteld.
pi_124329859
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:14 schreef NeeOfTochJA het volgende:
koper wilt een flinke korting hebben. +/- 20% want dat wordt op tv verteld.
Ik wil zoveel. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:23:13 #15
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124329886
quote:

[..]

Allebei denk ik. Op papier zijn de niet verkochte woningen ook goedkoper. Er is niemand die nu nog de top prijzen uit 2007 wil betalen, iedere koper wilt een flinke korting hebben. +/- 20% want dat wordt op tv verteld.
Hoe kan nou iets niet verkochts goedkoper zijn, het is in eerste instantie niet verkocht. Lager geprijsd bedoel je, maarja lager tov wat?
Uiteraard willen kopers korting, niets nieuws. Ik zie ook heus wel een dalende trend maar 8,6% tov vorig jaar niet, dat is m.i. te wijten aan het feit dat alleen goedkope woningen nog van eigenaar verwisselen en de duurdere alleen maar aangeboden worden.
and made it rain upward
pi_124329916
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik wil zoveel. :D
jij hebt je huis ook niet te koop staan.
pi_124330007
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:23 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Hoe kan nou iets niet verkochts goedkoper zijn, het is in eerste instantie niet verkocht. Lager geprijsd bedoel je, maarja lager tov wat?
Uiteraard willen kopers korting, niets nieuws. Ik zie ook heus wel een dalende trend maar 8,6% tov vorig jaar niet, dat is m.i. te wijten aan het feit dat alleen goedkope woningen nog van eigenaar verwisselen en de duurdere alleen maar aangeboden worden.
Sommige dure wisselen ook wel van eigenaar, maar als daarop 30% theoretische vermindering zit , dan kun je volgens deze logica zelfs redeneren dat juist de goedkopere huizen nog minder dalen dan die 8.6%.
pi_124330049
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:23 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Lager tov voor de crisis. Maar als je niet hoeft te verkopen is er niet veel aan de hand.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:37:01 #19
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124330294
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Sommige dure wisselen ook wel van eigenaar, maar als daarop 30% theoretische vermindering zit , dan kun je volgens deze logica zelfs redeneren dat juist de goedkopere huizen nog minder dalen dan die 8.6%.
Dat zou zomaar kunnen.

Soms moet er een duur huis weg ivm hoge belasting voor erfgenamen. Of andere dringende redenen.

Ik denk dat het beide is. Nauwelijks verkopen alleen maar de goedkope huizen en die dalen ook niet echt veel. Zeker niet tov een jaar geleden.
and made it rain upward
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:37:06 #20
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124330298
quote:

Er is niemand die nu nog de top prijzen uit 2007 wil betalen, iedere koper wilt een flinke korting hebben. +/- 20% want dat wordt op tv verteld.
30% is ook redelijk en acceptabel tegenwoordig
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:39:03 #21
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124330356
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

Je lult weer eens, vaak wordt er verkocht met een vanaf prijs als er snel verkocht moet worden. Dan hoef je niet te zoeken naar de ondergrens, die wordt meteen aangegeven. Als er dan na een afgesprokne periode meer aandacht is doet iedereen een bod van minimaal dat bedrag.
Als iemand zijn woning nu nog aanbied met 30% marge die hij weg wil geven is het echt een kluns, zet hem dan geliijk voor 25% lager in de markt.
and made it rain upward
pi_124330656
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:37 schreef HD9 het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen om 30% eronder te bieden, als mensen snel geld nodig hebben en het huis is afbetaald zou je zomaar een deal kunnen hebben. Niet geschoten is altijd mis.
  donderdag 21 maart 2013 @ 12:54:35 #23
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124330784
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 12:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen om 30% eronder te bieden, als mensen snel geld nodig hebben en het huis is afbetaald zou je zomaar een deal kunnen hebben. Niet geschoten is altijd mis.
Denk je dan echt serieus dat ze het dan niet zelf al 20% lager hadden geprijsd in de huidige markt?
Proberen kan dat is waar maar dat het lukt is nagenoeg 0
and made it rain upward
pi_124331071
Het wordt tijd dat China en Korea hier binnenvallen. Alle vinexhutten plat, en mooie tempels er voor in de plaats.
  donderdag 21 maart 2013 @ 13:39:28 #25
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_124332264
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 13:03 schreef PierreBetfair het volgende:
Het wordt tijd dat China en Korea hier binnenvallen. Alle vinexhutten plat, en mooie tempels er voor in de plaats.
komen toch moskeen overal ??
is dat niet mooi genoeg ??
http://www.ulumoskee.nl/index.php/nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')