abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124365731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 09:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

maar een steeds groter deel van de ouderen wil de centen hebben om een deel aan de kinderen te geven, een extra hypotheek nemen dat gaat te ver, maar verkopen, ja dat wil men wel

En dan de laatste tien jaar in een vrije sector flat of naar Spanje
Je claimt dit driemaal per week maar onderbouwt het nooit concreet. Zou je dat toch eens willen proberen voor ons?
pi_124365978
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hoelang en hoe vaak zijn er compleet aflossingsvrije hypotheken verstrekt voor de aankoop van woningen?

Wanneer iemand met NHG wou kopen was dat in elk geval al niet mogelijk.
Dat weten we dus niet, als we xeno&co moesten geloven was het in 100% van de gevallen, maar vooral bij de rijkeren met dus dure huizen die de belastingontwijking willen maximaliseren zullen er heus wel wat 100% aflossingsvrije hypotheek constructies opgetuigd zijn.

Heeft NHG trouwens altijd de regel gehad dat maar maximaal 50% aflossingsvrij mocht zijn? Want die NHG regels vooral over de hoogte is nog wel eens veranderd.
pi_124366048
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:13 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat weten we dus niet, als we xeno&co moesten geloven was het in 100% van de gevallen, maar vooral bij de rijkeren met dus dure huizen die de belastingontwijking willen maximaliseren zullen er heus wel wat 100% aflossingsvrije hypotheek constructies opgetuigd zijn.

Heeft NHG trouwens altijd de regel gehad dat maar maximaal 50% aflossingsvrij mocht zijn? Want die NHG regels vooral over de hoogte is nog wel eens veranderd.
Uit dit verhaal van jou haal ik nog niet echt een reden om aan te nemen dat dit daadwerkelijk om zulke grote aantallen gaat. Daarnaast is het wel vrij logisch dat het om vrij grote aantallen gaat bij afgeloste woningen waar een verbouwing oid aflossingsvrij wordt gefinancierd.
pi_124366175
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Uit dit verhaal van jou haal ik nog niet echt een reden om aan te nemen dat dit daadwerkelijk om zulke grote aantallen gaat. Daarnaast is het wel vrij logisch dat het om vrij grote aantallen gaat bij afgeloste woningen waar een verbouwing oid aflossingsvrij wordt gefinancierd.
Ach ja volgens xeno&co ben ik een rijke en heb toch echt geen 100% aflossingvrij. Dat gedeelte met 100% aflossing vrij heeft al huizen van 5t en/of meer en dat zijn er echt niet zo heel erg veel. Idd zijn gevalletjes van verbouwen dan wel aflossingvrij. Maar de tendens hier is toch wel heel veel dat iedereen met aflossing vrij eindigt met een schuld ???
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:29:22 #55
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124366354
Er is nog nooit zoveel afgelost als momenteel gebeurt. Ik zou er dus niet al teveel over stressen.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_124366361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:21 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ach ja volgens xeno&co ben ik een rijke en heb toch echt geen 100% aflossingvrij. Dat gedeelte met 100% aflossing vrij heeft al huizen van 5t en/of meer en dat zijn er echt niet zo heel erg veel. Idd zijn gevalletjes van verbouwen dan wel aflossingvrij. Maar de tendens hier is toch wel heel veel dat iedereen met aflossing vrij eindigt met een schuld ???
Bij aflossingvrij blijft er inderdaad een schuld over. Dat hoeft echter geen enkel probleem te zijn wanneer het onderpand maar hoog genoeg is. Kan je desnoods de hypotheek gewoon verlengen.
pi_124366412
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:29 schreef Sjabba het volgende:
Er is nog nooit zoveel afgelost als momenteel gebeurt. Ik zou er dus niet al teveel over stressen.
Klopt, ik ben ook naar volledig aflossen (sparen in dit geval) overgestapt onlangs. En dat met de intentie om jaarlijks extra in te leggen en of af te lossen.
pi_124366428
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Bij aflossingvrij blijft er inderdaad een schuld over. Dat hoeft echter geen enkel probleem te zijn wanneer het onderpand maar hoog genoeg is. Kan je desnoods de hypotheek gewoon verlengen.
Dat het aflossingsvrij is wil natuurlijk niet zeggen dat er niet wordt afgelost. Dat betekent alleen maar dat het niet hoeft.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:33:49 #59
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124366474
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klopt, ik ben ook naar volledig aflossen (sparen in dit geval) overgestapt onlangs. En dat met de intentie om jaarlijks extra in te leggen en of af te lossen.
Ik twijfel, ik heb wel eens extra afgelost/ingelegd om de maandlasten wat omloog te krijgen maar ik verwacht inflatie en dan stellen die maandlasten toch niet zo veel voor. Aan de andere kant is sparen dan ook geen optie.

Ik spendeer het dus maar gewoon en investeer in het huis af en toe...
and made it rain upward
pi_124366534
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:33 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik twijfel, ik heb wel eens extra afgelost/ingelegd om de maandlasten wat omloog te krijgen maar ik verwacht inflatie en dan stellen die maandlasten toch niet zo veel voor. Aan de andere kant is sparen dan ook geen optie.

Het jammere van dat extra aflossen is dat als je 10k aflost je dat amper merkt in je maandelijkse rente lasten. Dan moet je toch al met serieuzere bedragen gaan aflossen. Helaas hebben we die eigenlijk niet anders waren we die hypotheek niet nodig.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:37:57 #61
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_124366587
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je claimt dit driemaal per week maar onderbouwt het nooit concreet. Zou je dat toch eens willen proberen voor ons?
is wat ik hoor om me heen, bij leeftijdsgenoten, anders moet je eens meegaan naar die 40 jarige huwelijken in mijn kennissenkring
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124366604
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:36 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Het jammere van dat extra aflossen is dat als je 10k aflost je dat amper merkt in je maandelijkse rente lasten. Dan moet je toch al met serieuzere bedragen gaan aflossen. Helaas hebben we die eigenlijk niet anders waren we die hypotheek niet nodig.
Je merkt het wel, maar omdat je de rente per maand betaald lijkt relatief gezien weinig maar bereken maar eens over 30 jaar hoeveel je minder rente hebt betaald.
pi_124366725
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:33 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ach het kost me niet zoveel extra per maand en wat bijstorten in het spaardeel (of aflossen inderdaad) levert aanzienlijk meer op dan de spaarrente momenteel :P
pi_124366750
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

is wat ik hoor om me heen, bij leeftijdsgenoten, anders moet je eens meegaan naar die 40 jarige huwelijken in mijn kennissenkring
Boterzacht lulverhaaltje dus? Je roept zoveel maar je weet het nooit cijfermatig te onderbouwen en dat maakt je niet bepaald geloofwaardiger.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:42:55 #65
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124366757
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:36 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Klopt maar 10.000 op je spaarrekening voor 2% of 10.000 in je spaarhypotheek voor 5% scheelt nogal.
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:43:21 #66
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124366773
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:37 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dus je kenniskring roept het al jaren maar ondertussen vertrekt er niemand ?!?
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 10:45:48 #67
323876 michaelmoore
pi_124366849
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:43 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dus je kenniskring roept het al jaren maar ondertussen vertrekt er niemand ?!?
jawel zijn er mee bezig
is een hot item in de familie en hun kennissen, iedereen wil het geld hebben om te verdelen en op te maken , maar ook voor hen is de waarde gedaald

Sommigen staan te koop en de vraag is zakken of niet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_124367010
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:42 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Klopt maar 10.000 op je spaarrekening voor 2% of 10.000 in je spaarhypotheek voor 5% scheelt nogal.
En als je een beetje gespaard hebt gaat van die 2% ook nog eens 1.2% rendementsheffing vanaf waardoor je netto maar 0.8% rente op je spaargeld hebt.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:00:49 #69
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124367263
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 10:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En als je een beetje gespaard hebt gaat van die 2% ook nog eens 1.2% rendementsheffing vanaf waardoor je netto maar 0.8% rente op je spaargeld hebt.
Precies, maar toch twijfel ik. Als straks door inflatie de boel verdampt als sneeuw voor de zon is het zonde. Dna kan m.i. beter je woning moderniseren en goed in je spullen zitten.
and made it rain upward
pi_124367421
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:00 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Precies, maar toch twijfel ik. Als straks door inflatie de boel verdampt als sneeuw voor de zon is het zonde. Dna kan m.i. beter je woning moderniseren en goed in je spullen zitten.
Waar moet die hyperflatie vandaan komen volgens jou? :? Gaan we de geldpersen aanzetten?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:08:09 #71
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124367443
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Waar moet die hyperflatie vandaan komen volgens jou? :? Gaan we de geldpersen aanzetten?
Enige oplossing van de huidige crisis is loonsverhoging/ vergroten van de koopkracht.

Vroeg of laat, zal wel laat zijn, tegen het te-laat aan...
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:15:30 #72
323876 michaelmoore
pi_124367625
Weg de vrijheid tegemoet, maar dat kost wel geld en dat zit in het huis
http://www.telegraaf.nl/r(...)kantiebranche__.html

quote:
vr 22 mrt 2013, 08:22 | 32 reacties
Oudere spekt de vakantiebranche
RIJSWIJK -
Ouderen worden steeds belangrijker voor de toerismebranche. Mensen boven de 50 gaan vaker op vakantie en geven meer uit als zij op reis gaan.

Inmiddels komt 20 procent van al het geld dat verdiend wordt in die sector uit de portemonnee van mensen ouder dan 65 jaar, zo blijkt uit cijfers van Eurostat, de database van de Europese Unie. En ook mensen tussen de 50 en 65 doen een goede duit in het zakje, aldus het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC).

Volgens een woordvoerster van het NBTC zijn senioren „een interessante doelgroep voor toerisme. Dit zijn de mensen die tijd en veelal ook geld hebben, en dat graag uitgeven aan vakanties.” De 65-plussers zijn tussen 2006 en 2011 liefst 33 procent meer uit gaan geven als zij erop uitgingen, maakten 29 procent meer dagtripjes en gingen 23 procent vaker op vakantie, aldus Eurostat. Bovendien gaan de ouderen langer op vakantie en geven ze jaarlijks per persoon 1265 euro uit aan langere vakanties.

De groep tussen de 50 en 64 gaat ook steeds vaker op vakantie en geeft meer uit, zo blijkt uit een onderzoek van NBTC-NIPO. „De groei is zelfs nog iets sterker dan bij de 65-plussers”, aldus de woordvoerster. „Bovendien is deze groep veelal vitaler dan 65-plussers en ook groter in aantal.”

De NBTC richt zich qua marketing overigens niet speciaal op ouderen. Dat komt doordat er bij de marketing wordt gekeken naar de vakantiewensen van mensen en niet naar leeftijden. Anderzijds hebben de ouderen wel duidelijke wensen voor hun reizen, waar bedrijven zich op kunnen richten. Zo zoeken ze vaak 'passief vermaak' en nostalgie.
pi_124367663
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:08 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Enige oplossing van de huidige crisis is loonsverhoging/ vergroten van de koopkracht.

Vroeg of laat, zal wel laat zijn, tegen het te-laat aan...
Nobelprijswinnaar, we hebben er weer één.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:19:22 #74
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124367699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:15 schreef michaelmoore het volgende:
Weg de vrijheid tegemoet, maar dat kost wel geld en dat zit in het huis
http://www.telegraaf.nl/r(...)kantiebranche__.html

[..]

Dit gaat over vakanties....
and made it rain upward
  vrijdag 22 maart 2013 @ 11:20:11 #75
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_124367722
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 11:17 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nobelprijswinnaar, we hebben er weer één.
Wat bedoel je nou? Ik geef antwoord op een vraag?
and made it rain upward
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')