SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie![]()
Burgemeester moet weg om gesjoemel met woning
http://raad.neerijnen.nl/(...)2013/18-maart/19:30/
Staatsrechtelijk al interessant als een burgemeester moet ophoepelen. Ditmaal vanwege een 'motie van afscheid' van de SGP.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
ja he johquote:
1: fok is om te klagen
2: ik zit nu in de trein daar heen. Ik kan niks buiten de bank.![]()
Ook interessant: Hoe kan je een burgemeester afscheid laten nemen zonder dat - zoals nu wel is gebeurd - de onterechte beschuldiging van fraude overgenomen wordt door de media met de bijbehorende persoonsbeschadiging.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Anonieme brief naar de Telegraaf?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:54 schreef Ryon het volgende:
Ook interessant: Hoe kan je een burgemeester afscheid laten nemen zonder dat - zoals nu wel is gebeurd - de onterechte beschuldiging van fraude overgenomen wordt door de media met de bijbehorende persoonsbeschadiging.![]()
![]()
De Telegraaf? Prachtige krant. Bolwerk van stabiele en objectieve journalistiek in deze langzaam uiteenvallende soundbitewereld van journalisten zonder morele code.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:15 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Daar ben jij zeker geen fan van?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
De Telegraaf? Prachtige krant. Bolwerk van stabiele en objectieve journalistiek in deze langzaam uiteenvallende soundbitewereld van journalisten zonder morele code.Juist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Waarbij ik de nuance wil aantekenen dat er geen enkele goede objectieve krant in Nederland is, maar de Telegraaf is wel een uitschieter in negatieve zin.quote:![]()
De Telegraaf heeft wel de beste financiële katern (op het FD na dan natuurlijk) en de beste autonieuws katern.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarbij ik de nuance wil aantekenen dat er geen enkele goede objectieve krant in Nederland is, maar de Telegraaf is wel een uitschieter in negatieve zin.![]()
En het AD heeft het beste voetbalkatern. Toch zou ik nooit een abonnement op het AD nemen aangezien de rest bagger is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De Telegraaf heeft wel de beste financiële katern (op het FD na dan natuurlijk) en de beste autonieuws katern.![]()
Er zit veel irrelevant nieuws bij ja, maar daadwerkelijk feiten verdraaien komt niet voor. Zal ook wat zijn als het wel zo was. Ach, de Telegraaf is rechts en de Volkskrant is links. Ik lees ze momenteel allebei niet. De Telegraaf is natuurlijk wel de enige, echte volkskrant van Nederland, maar dat geheel terzijde.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:19 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarbij ik de nuance wil aantekenen dat er geen enkele goede objectieve krant in Nederland is, maar de Telegraaf is wel een uitschieter in negatieve zin.![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:23 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Er zit veel irrelevant nieuws bij ja, maar daadwerkelijk feiten verdraaien komt niet voor.
Ik vind op dit moment de regionale kranten een veel betere 'volkskrant'.quote:Zal ook wat zijn als het wel zo was. Ach, de Telegraaf is rechts en de Volkskrant is links. Ik lees ze momenteel allebei niet. De Telegraaf is natuurlijk wel de enige, echte volkskrant van Nederland, maar dat geheel terzijde.![]()
Toevallig zijn dat de twee katernen die ik het leukst vind om te lezen dus āls ik een keer een krant zou kopen, een abonnement nemen erop zou ik toch nooit doen, dan is de Telegraaf een prima optie. En zō bagger is de rest nou ook weer niet. Je moet je er alleen ban bewust zijn dat de krant ietwat rechts getint is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
En het AD heeft het beste voetbalkatern. Toch zou ik nooit een abonnement op het AD nemen aangezien de rest bagger is.![]()
Ik vraag me af hoe vaak jij serieus een Telegraaf hebt gelezen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Toevallig zijn dat de twee katernen die ik het leukst vind om te lezen dus āls ik een keer een krant zou kopen, een abonnement nemen erop zou ik toch nooit doen, dan is de Telegraaf een prima optie. En zō bagger is de rest nou ook weer niet. Je moet je er alleen ban bewust zijn dat de krant ietwat rechts getint is.Ik kan het echt niet aanzien. En niet omdat het rechts is, maar omdat alles zo overdreven mogelijk wordt verwoord, de prioriteiten liggen bij roddels in plaats van nieuws en de lay-out extreem schreeuwerig en hinderlijk is.
Dat je het financiële katern van de Telegraaf zou verkiezen boven het FD vind ik ook vrij bizar, maar ieder zo zijn voorkeuren![]()
![]()
Precies wat ik net al aangaf: er zit veel irrelevant nieuws bij, maar ze verdraaien geen feiten of iets dergelijks. Het serieuze nieuws is er ook gewoon in te vinden. En rechts staat imo gewoon voor realistisch.![]()
Dat jij het niet kan aanzien en ik er niks op tegen heb betekent meteen dat er vraagtekens gesteld moeten worden bij hoevaak ik een Telegraaf gelezen heb?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe vaak jij serieus een Telegraaf hebt gelezen.Ik kan het echt niet aanzien. En niet omdat het rechts is, maar omdat alles zo overdreven mogelijk wordt verwoord, de prioriteiten liggen bij roddels in plaats van nieuws en de lay-out extreem schreeuwerig en hinderlijk is.
Dat je het financiële katern van de Telegraaf zou verkiezen boven het FD vind ik ook vrij bizar, maar ieder zo zijn voorkeurenKom op man, je kunt toch wel een keer niet jouw eigen denkbeelden en opinies als maatgevend neerzetten
Ik verkies de financiële katern van de Telegraaf ook niet boven het FD. Ik zeg namelijk ook dat op het FD na de Telegraaf de beste financiële katern heeft. Het FD is natuurlijk beter.![]()
Natuurlijk is het serieuze nieuws er in te vinden, dat is ook helemaal het probleem niet. Het probleem is de zee van bagger er omheen, en de manier waarop het serieuze nieuws wordt opgetekend. Plus dat ze in het verleden hebben aangetoond wél de feiten te verdraaien als dat zo uitkomt (meneer Koolhoven, iemand?)quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:30 schreef SaulGoodman het volgende:
Precies wat ik net al aangaf: er zit veel irrelevant nieuws bij, maar ze verdraaien geen feiten of iets dergelijks. Het serieuze nieuws is er ook gewoon in te vinden. En rechts staat imo gewoon voor realistisch.
Die laatste bijzin zal ik wel niet op reageren.![]()
is nrc next niets?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:29 schreef Tchock het volgende:
Ik wil graag het NRC lezen maar dat is een middagkrant en dat is zo onhandig![]()
Dat bedoelde ik ook idd. Als je een beetje filtert kun je het prima als nieuwsbron gebruiken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:30 schreef SaulGoodman het volgende:
Precies wat ik net al aangaf: er zit veel irrelevant nieuws bij, maar ze verdraaien geen feiten of iets dergelijks. Het serieuze nieuws is er ook gewoon in te vinden. En rechts staat imo gewoon voor realistisch.![]()
Dat ik een tegengeluid laat horen in een discussie wil niet per definitie zeggen dat ik mijn eigen denkbeelden als maatgevend zie of neerzet. Rare houding is dat sowieso, aangezien jij net zo goed je mening verkondigt; dat is het hele doel van een discussie. Be my guest als je het niet met me eens bent, maar er wordt mij expliciet gevraagd naar mijn mening over de Telegraaf, waar jij vervolgens op inhaakt. Niet andersom.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat jij het niet kan aanzien en ik er niks op tegen heb betekent meteen dat er vraagtekens gesteld mieten worden bij hoevaak ik een Telegraaf gelezen heb?Kom op man, je kunt toch wel een keer niet jouw eigen denkbeelden en opinies als maatgevend neerzetten
Ah, okay.quote:Ik verkies de financiële katern van de Telegraaf ook niet boven het FD. Ik zeg namelijk ook dat op het FD na de Telegraaf de beste financiële katern heeft. Het FD is natuurlijk beter.![]()
Neequote:Dat was vroeger een prima krant, heb een jaar een abo gehad in het eerste jaar dat het uitkwam, maar ik probeerde hem laatst weer een paar maanden en ze hebben nogal bezuinigd op pagina's en inhoud
Je kunt beter de Spits of de Metro uit de trein meepakken
![]()
![]()
Ik verkies de Daklozenkrant boven alle kranten.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Vooral het financiele katern is goed.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik verkies de Daklozenkrant boven alle kranten.![]()
Wat staat er eigenlijk in zo'n ding?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Ik verkies de Daklozenkrant boven alle kranten.Ik heb er wel eens een gekocht maar nooit gelezen
![]()
![]()
Proestquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:36 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vooral het financiele katern is goed.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Voornamelijk woningadvertentiesquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat staat er eigenlijk in zo'n ding?Ik heb er wel eens een gekocht maar nooit gelezen
Ik koop hem ook dikwijls van het Roemeens-orthodoxe kerkvrouwtje. Zoals het een echte diaken betaamt natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat staat er eigenlijk in zo'n ding?Ik heb er wel eens een gekocht maar nooit gelezen
![]()
Houd jij maar lekker die Roemenen in standquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:39 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ik koop hem ook dikwijls van het Roemeens-orthodoxe kerkvrouwtje. Zoals het een echte diaken betaamt natuurlijk.
Lasagnafabrikant "Les Deux Chevaux" presenteert uitmuntende jaarresultaten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Droog Brood Inc 85,67 (+5%)
Duivenvlees BV 30,04 (-3,4%)![]()
Over kerkvrouwen gesproken, laatst weer jehova's hier aan de deur die dan proberen mijn broertje te bekerenIk heb daar zo'n hekel aan
![]()
![]()
Gewoon het gesprek aangaan joh. De wachttoren ? Ja die ken ik wel. Opa heeft jaren in een wachttoren gewerkt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:43 schreef Tchock het volgende:
Over kerkvrouwen gesproken, laatst weer jehova's hier aan de deur die dan proberen mijn broertje te bekerenIk heb daar zo'n hekel aan
![]()
Hahahaquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gewoon het gesprek aangaan joh. De wachttoren ? Ja die ken ik wel. Opa heeft jaren in een wachttoren gewerkt.Maar mijn broertje is een stuk jonger, als die zo'n foldertje in zijn handen gedrukt krijgt met een vaag verhaal er bij in jip-en-janneketaal over waarom God bestaat is die niet zo scherp om over opa te beginnen
![]()
![]()
Het punt dat ik wilde maken ziet ook op jouw houding in de discussie niet over dat je je mening laat horen. Tuurlijk mag dat en die mag ook anders zijn dan die van mij. Waar ik over val is dat als ik mijn mening geef jij meteen met een spottende post aankomt waarin je suggereert dat ik dan wel nooit serieus een Telegraaf gelezen heb omdat het in jouw ogen een vod is en dus niet kan voldoen aan de beschrijving van hoe ik de Telegraaf zie. Dat is wat ik bedoel met je eigen denkbeelden meteen als maat gebruiken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ik een tegengeluid laat horen in een discussie wil niet per definitie zeggen dat ik mijn eigen denkbeelden als maatgevend zie of neerzet. Rare houding is dat sowieso, aangezien jij net zo goed je mening verkondigt; dat is het hele doel van een discussie. Be my guest als je het niet met me eens bent, maar er wordt mij expliciet gevraagd naar mijn mening over de Telegraaf, waar jij vervolgens op inhaakt. Niet andersom.
[..]
Ah, okay.
Het punt is dus dat je naar mijn mening best eens wat opener en respectvoller een discussie kan voeren waarin je prima je eigen mening kunt geven maar dan zonder de 'onmogelijk-dat-jij-dat-vindt-want-ik-vind-het-anders' ondertoon.![]()
Apart volkje is het, maar ik steun mijn broeders en zusters.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Houd jij maar lekker die Roemenen in stand![]()
Daar was niets spottends aan, ik vroeg me het simpelweg af omdat je aangeeft (en al eerder aangegeven hebt) bijna nooit een krant te lezen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het punt dat ik wilde maken ziet ook op jouw houding in de discussie niet over dat je je mening laat horen. Tuurlijk mag dat en die mag ook anders zijn dan die van mij. Waar ik over val is dat als ik mijn mening geef jij meteen met een spottende post aankomt waarin je suggereert dat ik dan wel nooit serieus een Telegraaf gelezen heb omdat het in jouw ogen een vod is en dus niet kan voldoen aan de beschrijving van hoe ik de Telegraaf zie. Dat is wat ik bedoel met je eigen denkbeelden meteen als maat gebruiken.
Het punt is dus dat je naar mijn mening best eens wat opener en respectvoller een discussie kan voeren waarin je prima je eigen mening kunt geven maar dan zonder de 'onmogelijk-dat-jij-dat-vindt-want-ik-vind-het-anders' ondertoon.![]()
Dan lag het aan de 'quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daar was niets spottends aan, ik vroeg me het simpelweg af omdat je aangeeft (en al eerder aangegeven hebt) bijna nooit een krant te lezen.' emoticon waarschijnlijk.
Maar om je vraag te beantwoorden heb ik geregeld een Telegraaf gelezen.Eigenlijk alle kranten wel behalve het Parool en het RD.
![]()
Ah, oké. Waarom het Parool niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dan lag het aan de '' emoticon waarschijnlijk.
Maar om je vraag te beantwoorden heb ik geregeld een Telegraaf gelezen.![]()
Als je een keer wil lachen moet je de Stentor kopen. Die zetten gerust nieuw-geboren eendjes op de voorpagina als er een vliegtuig op het Paleis op de Dam is gestort.![]()
Ik vind de Volkskrant altijd erg fijn om de muziek- sport- en kunstenbijlages. Afgezien van dat is het natuurlijk een prima krant, maar ik vind de soms erg geforceerd kritische toon op Rutte en de PVV wat vermoeiend.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:54 schreef Actaeon het volgende:
De NRC is trouwens wel een goed blad idd Tchock ^^ beter dan de Volkskrant naar mijn mening.
Tsja, en zoals ik zei, zo jammer dat het NRC een middagkrant isAls dat ding om vier uur op de mat valt heb je al het nieuws van de dag al gelezen en bovendien is 's ochtends sowieso het fijnste moment om met een krant te zitten.
![]()
Je moet de mensen natuurlijk ook niet shockeren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:54 schreef Tchock het volgende:
Als je een keer wil lachen moet je de Stentor kopen. Die zetten gerust nieuw-geboren eendjes op de voorpagina als er een vliegtuig op het Paleis op de Dam is gestort.![]()
Ik heb de krant een half jaar in huis genomen om het toch eerlijk te proberen. Dat geroep is namelijk ook altijd zo makkelijk. Natuurlijk staan er goede stukken in, iets wat mij ook zeker kan bekoren, maar veel artikelen worden inderdaad vanuit een bepaalde hoek geschreven. Dat merkte ik helaas te veel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind de Volkskrant altijd erg fijn om de muziek- sport- en kunstenbijlages. Afgezien van dat is het natuurlijk een prima krant, maar ik vind de soms erg geforceerd kritische toon op Rutte en de PVV wat vermoeiend.
Tsja, en zoals ik zei, zo jammer dat het NRC een middagkrant isAls dat ding om vier uur op de mat valt heb je al het nieuws van de dag al gelezen en bovendien is 's ochtends sowieso het fijnste moment om met een krant te zitten.
Het NRC trekt mij op de een of andere manier niet. Kan je een gevoel bij een krant hebben? De Telegraaf haal ik af en toe eens met de zaterdageditie. De Trouw bevalt mij echt het beste.![]()
Misschien is dat wel de gedachtengang, inderdaad. Ik weet het niet. We hebben hem een hele tijd gehad omdat in het Zwolse deel alle vergunningen en besluiten bekendgemaakt werden, wat mijn moeder nodig had, maar de rest van de krant werd nauwelijks gelezen. En hij kost nog meer dan Trouw of Volkskrant ookquote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:58 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Je moet de mensen natuurlijk ook niet shockeren.![]()
![]()
Klopt inderdaad. Vooral in verkiezingstijd is het opmerkelijk. En ik vind het zelf ook vervelend - ik vorm mijn eigen mening over het nieuws welquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:03 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ik heb de krant een half jaar in huis genomen om het toch eerlijk te proberen. Dat geroep is namelijk ook altijd zo makkelijk. Natuurlijk staan er goede stukken in, iets wat mij ook zeker kan bekoren, maar veel artikelen worden inderdaad vanuit een bepaalde hoek geschreven. Dat merkte ik helaas te veel.Natuurlijk kun je een gevoel bij een krant hebben! Ik zal binnenkort eens een Trouw halen, kijken hoe het bevaltquote:Het NRC trekt mij op de een of andere manier niet. Kan je een gevoel bij een krant hebben? De Telegraaf haal ik af en toe eens met de zaterdageditie. De Trouw bevalt mij echt het beste.![]()
![]()
Nu moet ik zeggen dat het in de avond lezen van de NRC op een chesterfield met drankglobe en een goede sigaar ook niet verkeerd is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vind de Volkskrant altijd erg fijn om de muziek- sport- en kunstenbijlages. Afgezien van dat is het natuurlijk een prima krant, maar ik vind de soms erg geforceerd kritische toon op Rutte en de PVV wat vermoeiend.
Een goede grammafoonplaat aan terwijl vrouw schrobt in de schuur, heerlijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Nu moet ik zeggen dat het in de avond lezen van de NRC op een chesterfield met drankglobe en een goede sigaar ook niet verkeerd is.![]()
Om heel eerlijk te zijn trek ik ook altijd zo'n "" gezicht als iemand aangeeft serieus de Telegraaf te lezen.
Goede werkgever met goede journalisten, maar gericht op een specifieke doelgroep.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Dankjequote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:06 schreef Ryon het volgende:
Om heel eerlijk te zijn trek ik ook altijd zo'n "" gezicht als iemand aangeeft serieus de Telegraaf te lezen.
Goede werkgever met goede journalisten, maar gericht op een specifieke doelgroep.![]()
![]()
Ik vind persoonlijk de Volkskrant een beetje een nare links-intelluctele-elitaire toon hebben die mij niet helemaal aanstaat. De NRC vind ik wat neutraler en die hebben ook een degelijk kunstenbijlage. Ook de wetenschapbijlage ie prima. Dat magazine op zaterdag is wel een heel stuk minder vind ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
En juist 's avonds zou ik de tijd en de rust hebben om een krant te lezen![]()
![]()
Ik wil het je zien doen! Zo'nquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:06 schreef Ryon het volgende:
Goede werkgever met goede journalisten, maar gericht op een specifieke doelgroep.gezicht.
Neem eens een Telegraaf mee naar de UvA. Ik ben dan denk ik niet de enige die zijn gezicht in de pose probeert te vouwen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik wil het je zien doen! Zo'ngezicht.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Volgens mij kan niemand dat perfect nadoen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:07 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik wil het je zien doen! Zo'ngezicht.
![]()
![]()
Als ik het probeer lijk ik volgens mij knetterstoned.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Volgens mij kan niemand dat perfect nadoen.![]()
Dat wil ik wel eens doen. Ik zie de zure gezichten al voor me. Heerlijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Neem eens een Telegraaf mee naar de UvA. Ik ben dan denk ik niet de enige die zijn gezicht in de pose probeert te vouwen.![]()
Telegraaf verzint niets, maar ze zetten het verhaal wel zo neer dat het allemaal hun uitkomt. Ik kan het meestal niet aan, net zoiets als Elsevier(hoewel journalistiek beter wellicht) ook een blad is dat overal onheil in ziet en overal commentaar op heeft, als het hun uitkomt.
Volkskrant is an sich niet erg, maar ik lees liever de NRC, okk al is ie smiddags voegt die krant meer toe dan het copypaste werk van Nu.nl bijvoorbeeld. Nos ben ik ook op uitgekeken, maken hypes van alles en niets en besteden zo te veel aandacht aan dingen die (grote) delen van het publiek niets interesseert. Dan kijk ik liever naar het Rtl nieuws.graag verwijderen![]()
Alleen om te provoceren is het al leuk inderdaad.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:09 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dat wil ik wel eens doen. Ik zie de zure gezichten al voor me. Heerlijk.![]()
Waarschijnlijk gaan mensen meelezen. Het universiteitsvolk is ook niet meer wat het ooit geweest isquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alleen om te provoceren is het al leuk inderdaad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Misschien lukt het beter als je ook daadwerkelijk knetterstoned bent.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als ik het probeer lijk ik volgens mij knetterstoned.![]()
Ik bedenk me nu dat ik het vergeten ben. Was Youp leuk?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:12 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
wie heeft gisteren naar Rambam gekeken?![]()
En dan het publiek aan de LSD.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:12 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Misschien lukt het beter als je ook daadwerkelijk knetterstoned bent.![]()
haha, het was onthullend:pquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedenk me nu dat ik het vergeten ben. Was Youp leuk?Generaal?? Pardon??![]()
Meteen doorbladeren naar het sportkatern, de strips en natuurlijk Telegraaf Vrouw. Dan ben je wel weer genoeg op de hoogte gesteld van hetgeen in de wereld gebeurt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaan mensen meelezen. Het universiteitsvolk is ook niet meer wat het ooit geweest isFor every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Matige aflevering.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:12 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
wie heeft gisteren naar Rambam gekeken?Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Wat is mijn bestuursrechtboek actueel. Twee benen in de maatschappij.quote:Door de snelle opkomst van de informatietechnologie zijn hieraan belangrijke communicatiemogelijkheden met de overheid toegevoegd: de e-mail, het internet en de short message services (sms-berichten).![]()
maar wel knap dat ze een stageplek kon vinden....Je moet toch meestal legitimatiebewijs inleveren?quote:Generaal?? Pardon??![]()
Nee hoorquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is een Ties een angstig aangelegd type dan?![]()
![]()
Geen idee, maar als je om 14:15 nog goedemorgen zegt dan heb je kans dat er iets niet goed is gegaan met de wekker.![]()
Een bedrijf dat werkzaamheden verricht op de grens van onrechtmatigheden zal dat waarschijnlijk niet veel deren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:16 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
maar wel knap dat ze een stageplek kon vinden....Je moet toch meestal legitimatiebewijs inleveren?Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
auw..wat een rottijd zegquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:19 schreef Ties02 het volgende:
Ik weet precies wat ik doe!
nu even douchen en dan collegeGeneraal?? Pardon??![]()
Ik heb door mijn wekker heengeslapen en toen werd ik wakker van twee wildvreemde mensen in mijn huis met hamers. True story.![]()
Ging dat over die bureaus die tickets verkochten die ze niet hadden? Ik heb alleen het voorstukje gezien.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:16 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
maar wel knap dat ze een stageplek kon vinden....Je moet toch meestal legitimatiebewijs inleveren?
De nieuwe revu had daar ooit ook een item over. Je kan er flink door genaaid worden.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Hammertime?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:20 schreef Tchock het volgende:
Ik heb door mijn wekker heengeslapen en toen werd ik wakker van twee wildvreemde mensen in mijn huis met hamers. True story.![]()
Eh? Die secundaire verkopers naaien je altijd, ongeacht de vraag of je je tickets überhaupt krijgt of nietquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ging dat over die bureaus die tickets verkochten die ze niet hadden? Ik heb alleen het voorstukje gezien.
De nieuwe revu had daar ooit ook een item over. Je kan er flink door genaaid worden.Verzieken van de markt is het
![]()
![]()
Dus als een bedrijf succesvol is, zullen ze wet- en regelgeving immer goed opvolgen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:21 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Ja, maar ze leken mij wel succesvolOp woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ik weet het.quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik weet het.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Nee, maar ze leken mij gewoon succeslvol. Ze moeten natuurlijk wel netjes belasting betalen:).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dus als een bedrijf succesvol is, zullen ze wet- en regelgeving immer goed opvolgen?Generaal?? Pardon??![]()
Altijd. Anders komen zij in aanraking met het feilloos werkende Nederlandse rechtssysteem en kunnen zij per definitie niet meer succesvol zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:22 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dus als een bedrijf succesvol is, zullen ze wet- en regelgeving immer goed opvolgen?For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Eh. Je zei dat je het gekeken had toch?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:23 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
Nee, maar ze leken mij gewoon succeslvol. Ze moeten natuurlijk wel netjes belasting betalen:).![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:24 schreef Ryon het volgende:
[..]
Altijd. Anders komen zij in aanraking met het feilloos werkende Nederlandse rechtssysteem en kunnen zij per definitie niet meer succesvol zijn.
Ja, maar ze zijn toch succesvol in oplichten? of wil jij wat anders zeggen?:Pquote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Eh. Je zei dat je het gekeken had toch?Generaal?? Pardon??![]()
http://www.nu.nl/binnenla(...)miljoen-betalen.html
Hoe veel nut heeft zoiets in de praktijk nou? Die man heeft toch nooit 26 miljoen klaar liggen, laat staan op traceerbare rekeningen?![]()
nog eventjes, dan vrijheid
en strafrecht voorbereiden
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2013 14:33:00 ]![]()
De Telegraaf Vrouw, wat kan ik daarvan genieten zeg. Wat een problemen doen zich daar toch telkens weer voor. Zo was er een vrouw die op een man viel die bij haar in de bouw werkte. Ze vond hem ontzettend aantrekkelijk in zijn strakke shirtje. Nou allemaal leuk en aardig en natuurlijk kwam er een relatie tot stand. Na drie jaar, ja drie jaar ja, kwam ze erachter dat hij analfabeet was. Hij kon niet lezen en schrijven en was inmiddels ook al ver in de dertig. Dit kwam toch wel aan als een klap. Nu vroeg ze aan het orakel van de Telegraaf Vrouw wat ze moest doen.
Ik vind dit buitengewoon kostelijk.![]()
De bedoeling is ook niet dat de Staat daarmee zijn eigen schuld gaat afbetalen. We willen die vent gewoon financieel ruīneren. Met een vordering van 26 miljoen aan wit geld kom je dan al een heel eind.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:27 schreef Tchock het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)miljoen-betalen.html
Hoe veel nut heeft zoiets in de praktijk nou? Die man heeft toch nooit 26 miljoen klaar liggen, laat staan op traceerbare rekeningen?For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Redt zo'n man het niet prima op zijn zwarte geld?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
De bedoeling is ook niet dat de Staat daarmee zijn eigen schuld gaat afbetalen. We willen die vent gewoon financieel ruīneren. Met een vordering van 26 miljoen aan wit geld kom je dan al een heel eind.![]()
![]()
Over de Telegraaf Vrouw gesproken: het katern van de Telegraaf dat ik nog wel met enig regelmaat lees.
Nog veel mooier vind ik de Daily Mail (online):
http://www.dailymail.co.uk/home/index.html
Een krant gericht op, net zoals Telegraaf Vrouw, de lagere vrouwelijke middenklasse alleen dan in de UK. Voor nieuwskranten is dit een zeer waardevolle, maar ook zeer moeilijk te bereiken groep. Stukje journalistiek meesterwerk wat de Telegraaf ook probeert te evenaren.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Nee, Paarlberg verkeert in met name in de sociale bovenlaag waar wit geld de boventoon voert. Een Holleeder kan zijn rekeningen nog wel betalen met wat hij in zijn oude sok gestopt heeft. Banken vragen vaak wel om een bonnetje.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Redt zo'n man het niet prima op zijn zwarte geld?
De verdienste van Paarlberg was ook zijn witwas toko. Zonder wit geld valt er weinig meer omdat te ondersteunen.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Leuk moment was dat toen ik ontdekte dat je meteen alle geloofwaardigheid verliest op het internet als je de Daily Mail als bron gebruikt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:43 schreef Ryon het volgende:
Over de Telegraaf Vrouw gesproken: het katern van de Telegraaf dat ik nog wel met enig regelmaat lees.
Nog veel mooier vind ik de Daily Mail (online):
http://www.dailymail.co.uk/home/index.html
Een krant gericht op, net zoals Telegraaf Vrouw, de lagere vrouwelijke middenklasse alleen dan in de UK. Voor nieuwskranten is dit een zeer waardevolle, maar ook zeer moeilijk te bereiken groep. Stukje journalistiek meesterwerk wat de Telegraaf ook probeert te evenaren.![]()
Oh dat noem jij geen journalistiek?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leuk moment was dat toen ik ontdekte dat je meteen alle geloofwaardigheid verliest op het internet als je de Daily Mail als bron gebruikt.![]()
Wat is dat nou weer voor overdreven conclusie?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:46 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Oh dat noem jij geen journalistiek?![]()
Dat is cynisch bedoeld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor overdreven conclusie?![]()
Ja, héhé. Een advertorial voor zowel een model als een nieuwe collectie ondergoed als:quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leuk moment was dat toen ik ontdekte dat je meteen alle geloofwaardigheid verliest op het internet als je de Daily Mail als bron gebruikt.Is daar frontpage nieuws. Heeft weinig met onderzoeksjournalistiek van doen, maar goed voor de pageviews.quote:Rosie Huntington-Whiteley strips off for summer! Model reveals her latest lingerie line for M&S in stunning vintage inspired shoot
Read more: http://www.dailymail.co.u(...)t.html#ixzz2NzewXkmU
Follow us: @MailOnline on Twitter | DailyMail on FacebookFor every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Ik ben al op de helft met sammenvatten van alle bestuursrechtstof en het tentamen is pas over een week![]()
![]()
Ryon, kun jij een voorbeeld geven van een avv of handeling die geen besluit is, waarvan de aard zich verzet tegen de toepassing van hoofdstuk 3 Awb als bedoeld in 3:1 lid 1 sub a en 3:1 lid 2?![]()
Samenvatten ben ik van afgestapt. Als ik daar aan ga beginnen met de hoeveelheid boeken/artikelen/jurisprudentie die ik moet lezen, dan vind ik dat ik daar een prijs voor mag krijgen. Monikkenwerk is het.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:03 schreef Tchock het volgende:
Ik ben al op de helft met sammenvatten van alle bestuursrechtstof en het tentamen is pas over een weekOp woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Het is voor mij voor drie vakken ook al belachelijk veel, maar als ik het niet doe lees ik het gewoon niet goed genoegquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Samenvatten ben ik van afgestapt. Als ik daar aan ga beginnen met de hoeveelheid boeken/artikelen/jurisprudentie die ik moet lezen, dan vind ik dat ik daar een prijs voor mag krijgen. Monikkenwerk is het.Dus dan maar veel tijd voor uittrekken. En die prijs geef ik mezelf wel
![]()
![]()
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik nog wel van plan ben om jurisprudentie samen te vatten. Maar dat is doorgaans sneller gedaan dan een boek door te werken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is voor mij voor drie vakken ook al belachelijk veel, maar als ik het niet doe lees ik het gewoon niet goed genoegDus dan maar veel tijd voor uittrekken. En die prijs geef ik mezelf wel
Alhoewel, voor een vak heb ik ruim 400 pagina's aan jurisprudentie
Art 3:1 lid 2 gaat over privaatrechtelijk en feitelijk handelen waar de beginselen van behoorlijk bestuur ook nog op van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:07 schreef Tchock het volgende:
Ryon, kun jij een voorbeeld geven van een avv of handeling die geen besluit is, waarvan de aard zich verzet tegen de toepassing van hoofdstuk 3 Awb als bedoeld in 3:1 lid 1 sub a en 3:1 lid 2?
Niet al het feitelijk handelen van een B&W hoeft natuurlijk een belangenafweging voor af te gaan. De installatie van een nieuwe koffieautomaat kan men ook zonder deze afdelingen wel doen.
De a.v.v is even lastiger te bepalen. Een noodverordening zou daar iig een voorbeeld van zijn, aangezien er dan geen tijd is om alle belangen af te wegen.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Jurisprudentie samenvatten begin ik niet aan. Zie daar niet echt het nut van in, zeker als het nog niet zo extreem veel is. Ik lees de arresten, markeer belangrijke passages en lees voor de zekerheid alle titels nog een keer doorquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik nog wel van plan ben om jurisprudentie samen te vatten. Maar dat is doorgaans sneller gedaan dan een boek door te werken.
Alhoewel, voor een vak heb ik ruim 400 pagina's aan jurisprudentie![]()
![]()
![]()
![]()
Ah, okayquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Art 3:1 lid 2 gaat over privaatrechtelijk en feitelijk handelen waar de beginselen van behoorlijk bestuur ook nog op van toepassing zijn.
Niet al het feitelijk handelen van een B&W hoeft natuurlijk een belangenafweging voor af te gaan. De installatie van een nieuwe koffieautomaat kan men ook zonder deze afdelingen wel doen.
De a.v.v is even lastiger te bepalen. Een noodverordening zou daar iig een voorbeeld van zijn, aangezien er dan geen tijd is om alle belangen af te wegen.Dank. In navolging daarop: wat precies zijn de abbb? Is dat afdeling 3.2, heel hoofdstuk 3, een algemene naam voor alle beginselen verspreid over allerlei bronnen?
![]()
![]()
Staat dit niet allemaal in je boek?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ah, okayDank. In navolging daarop: wat precies zijn de abbb? Is dat afdeling 3.2, heel hoofdstuk 3, een algemene naam voor alle beginselen verspreid over allerlei bronnen?
Ongetwijfeld, maar de volgorde van de opbouw is een beetje verwarrend dus ik weet (nog) niet waar.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:21 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Staat dit niet allemaal in je boek?.
edit: Oké, ik denk dat het gaat om alle beginselen uit de Awb. Maar het staat op een andere plek in mijn boek dan de vraag die ik net stelde, bij de stof van een andere week![]()
![]()
De beginselen moet je even apart leren. Maar ze staan (gedeeltelijk) gecodificeerd in hoofdstuk 3 en dan met name afdeling 3.2. Vandaar die eerste bepaling 3:1 Awb waarin even genoemd wordt wanneer deze wel en niet van toepassing zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ongetwijfeld, maar de volgorde van de opbouw is een beetje verwarrend dus ik weet (nog) niet waar..
edit: Oké, ik denk dat het gaat om alle beginselen uit de Awb. Maar het staat op een andere plek in mijn boek dan de vraag die ik net stelde, bij de stof van een andere weekFor every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Oké, dank jequote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:26 schreef Ryon het volgende:
[..]
De beginselen moet je even apart leren. Maar ze staan (gedeeltelijk) gecodificeerd in hoofdstuk 3 en dan met name afdeling 3.2. Vandaar die eerste bepaling 3:1 Awb waarin even genoemd wordt wanneer deze wel en niet van toepassing zijn.Ik vind het echt bijzonder dat jij zo veel liefde voor dit vak kunt opbrengen
![]()
![]()
Dit ja.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oké, dank jeIk vind het echt bijzonder dat jij zo veel liefde voor dit vak kunt opbrengen
Ryon![]()
![]()
Ik heb vandaag anderhalf uur geluisterd naar de raadsvergadering waarin de burgemeester van Nederijn geheel volgens te procedure gewieberd werd. Daar komt de gehele Awb, wob en Gmw + nog allerlei AMVB's in terug. Voor een niet jurist waarschijnlijk een wirwar om door heen te komen, maar wel erg interessant (en emotioneel) als je weet hoe het er aan toe gaat.
Wet- en regelgeving in zijn algemeen gaat veel meer leven als je steeds de koppeling kan maken met de realiteit. Binnen het bestuursrecht (wat veel papieren en besluitenrecht is) is dat soms wat lastiger omdat de algemene bepalingen losstaan van de inhoudelijke besluiten. De inhoudelijke feiten zijn veelal niet van belang (in tegenstelling tot het privaatrecht en het strafrecht) voor de stof.
Maar als je het steeds lukt om een voorbeeld te concretiseren dan wordt het meteen relevant. De emoties kan je er dan zelf bij bedenken.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Ik denk ook dat de 'saaiheid' van bestuursrecht hem in een grote mate zit in het feit dat het veel minder makkelijk te visualiseren is dan een vak als Strafrechtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:33 schreef Ryon het volgende:
Ik heb vandaag anderhalf uur geluisterd naar de raadsvergadering waarin de burgemeester van Nederijn geheel volgens te procedure gewieberd werd. Daar komt de gehele Awb, wob en Gmw + nog allerlei AMVB's in terug. Voor een niet jurist waarschijnlijk een wirwar om door heen te komen, maar wel erg interessant (en emotioneel) als je weet hoe het er aan toe gaat.
Wet- en regelgeving in zijn algemeen gaat veel meer leven als je steeds de koppeling kan maken met de realiteit. Binnen het bestuursrecht (wat veel papieren en besluitenrecht is) is dat soms wat lastiger omdat de algemene bepalingen losstaan van de inhoudelijke besluiten. De inhoudelijke feiten zijn veelal niet van belang (in tegenstelling tot het privaatrecht en het strafrecht) voor de stof.
Maar als je het steeds lukt om een voorbeeld te concretiseren dan wordt het meteen relevant. De emoties kan je er dan zelf bij bedenken.![]()
![]()
Ik had dat probleem bij bestuursrecht niet zo, ik werd wel een beetje gek van de uitzonderingen. Maar bij staatsrecht kon ik er helemaal geen emoties en dergelijke aan hangen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk ook dat de 'saaiheid' van bestuursrecht hem in een grote mate zit in het feit dat het veel minder makkelijk te visualiseren is dan een vak als Strafrecht![]()
Ik word echt gestoord van bestuursrecht II.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:44 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik had dat probleem bij bestuursrecht niet zo, ik werd wel een beetje gek van de uitzonderingen. Maar bij staatsrecht kon ik er helemaal geen emoties en dergelijke aan hangen.Staatsrecht vond ik wel interessant, omdat het zo politiek is vooral. Het is meer hoe Nederland in elkaar ziet, voor wat betreft het deel wat je wel ziet; terwijl ik bij bestuursrecht veel meer het idee heb dat het gaat om dingen die in 99 van de 100 keer helemaal niet kenbaar zijn voor de burger.
![]()
Maar aan de andere kant is het wel - zoals bij bijna elk vak - zo dat ik het tof vind eindelijk te weten hoe het allemaal werkt. Misschien is dat mijn onbeteugelbare nieuwsgierigheid.![]()
![]()
Daarom vond ik het juist interessant, burgers hebben meestal geen idee dat ze op dat gebied veel kunnen (laten) doen/regelen, en dat ze niet zomaar alles hoeven te pikken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik word echt gestoord van bestuursrecht II.Staatsrecht vond ik wel interessant, omdat het zo politiek is vooral. Het is meer hoe Nederland in elkaar ziet, voor wat betreft het deel wat je wel ziet; terwijl ik bij bestuursrecht veel meer het idee heb dat het gaat om dingen die in 99 van de 100 keer helemaal niet kenbaar zijn voor de burger.
![]()
Maar ik weet niet hoe bestuursrecht II is dus daar kan ik niet over mee praten![]()
![]()
Sowieso is het mij weleens opgevallen dat het recht voor sommige studenten ook heel veel emotie is in de zin van dat ze dingen onrechtvaardig vinden en/of vinden dat (veel) dingen anders geregeld zouden moeten zijn.![]()
Maar dat is toch ook wel logisch als je bedenkt dat het recht enorm politiek is en de studenten alle verschillende stromingen aanhangen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:49 schreef Actaeon het volgende:
Sowieso is het mij weleens opgevallen dat het recht voor sommige studenten ook heel veel emotie is in de zin van dat ze dingen onrechtvaardig vinden en/of vinden dat (veel) dingen anders geregeld zouden moeten zijn.![]()
![]()
Ja, daar hebben met name veel mensen in de bachelor nog 'last' van. Recht is echter een politiek product en het is niet meer dan logisch dat een groot aantal regelingen of keuzes recht tegen jouw eigen opvattingen of rechtvaardigheidsgevoel ingaan. Tenzij je politiek schizofreen bent.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:49 schreef Actaeon het volgende:
Sowieso is het mij weleens opgevallen dat het recht voor sommige studenten ook heel veel emotie is in de zin van dat ze dingen onrechtvaardig vinden en/of vinden dat (veel) dingen anders geregeld zouden moeten zijn.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Ja, het is ook wel logisch. Ik heb het zelf alleen nietquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is toch ook wel logisch als je bedenkt dat het recht enorm politiek is en de studenten alle verschillende stromingen aanhangen?En het recht is inderdaad politiek, of het enorm politiek is hangt wel enigszins af van de discipline denk ik.
![]()
Jij wel? Ik moet nog even kijken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:52 schreef Ties02 het volgende:
Acta ga jij nog naar dat notariele studentencongres in Noviomagus![]()
Je hebt dat zelf niet? Er is in al die jaren bestuursrecht, strafrecht, staatsrecht nooit iets langsgekomen waarvan je vond dat het absoluut onrechtvaardig was?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja, het is ook wel logisch. Ik heb het zelf alleen nietEn het recht is inderdaad politiek, of het enorm politiek is hangt wel enigszins af van de discipline denk ik.
![]()
![]()
De befaamde kloof tussen burger en overheid.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik word echt gestoord van bestuursrecht II.Staatsrecht vond ik wel interessant, omdat het zo politiek is vooral. Het is meer hoe Nederland in elkaar ziet, voor wat betreft het deel wat je wel ziet; terwijl ik bij bestuursrecht veel meer het idee heb dat het gaat om dingen die in 99 van de 100 keer helemaal niet kenbaar zijn voor de burger.
De gemiddelde burger heeft geen idee wat er allemaal komt kijken bij besluitvorming. Of wat zijn eigen rol in daar kan zijn.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Acta is politiek schizofreenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt dat zelf niet? Er is in al die jaren bestuursrecht, strafrecht, staatsrecht nooit iets langsgekomen waarvan je vond dat het absoluut onrechtvaardig was?
Ignorance is bliss. Wat heerlijk on-educatief.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
De befaamde kloof tussen burger en overheid.
De gemiddelde burger heeft geen idee wat er allemaal komt kijken bij besluitvorming. Of wat zijn eigen rol in daar kan zijn.![]()
Maar gelukkig kan een baliemedewerker in Zoetermeer daar verandering in brengen!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
De befaamde kloof tussen burger en overheid.
De gemiddelde burger heeft geen idee wat er allemaal komt kijken bij besluitvorming. Of wat zijn eigen rol in daar kan zijn.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Maybe, maar het gaat over (nieuw) erfrecht en daar heb ik nog nauwelijks iets over gehadquote:maar als ik ga is het meer voor de gezelligheid
![]()
Ik heb inmiddels de hoop opgeven dat er een oplossing voor is.. of dat het überhaupt wel een probleem is.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:55 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Maar gelukkig kan een baliemedewerker in Zoetermeer daar verandering in brengen!For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Ik vind trouwens dat de meeste burgers sowieso veel te weinig weten over de overheid, onze staatsindeling en dat soort zaken. Zou een hoop onrust schelen als je dat verplicht onderwijst op de middelbare school.![]()
Je bedoelt zoiets als het reeds bestaande vak maatschappijleer?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
Ik vind trouwens dat de meeste burgers sowieso veel te weinig weten over de overheid, onze staatsindeling en dat soort zaken. Zou een hoop onrust schelen als je dat verplicht onderwijst op de middelbare school.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Tchock, ik heb mij sinds jaren niet of nauwelijks meer met die vakken bezig gehouden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je hebt dat zelf niet? Er is in al die jaren bestuursrecht, strafrecht, staatsrecht nooit iets langsgekomen waarvan je vond dat het absoluut onrechtvaardig was?Ik vind ze ook niet bijster interessant dus ik heb er ook vrij weinig aandacht aan geschonken in de zin van politieke/ethische reflecties. Eerlijk gezegd hou ik mij ook niet op een dergelijke manier met het recht bezig. Ik hou meer van een technisch-dogmatische discussie over het recht zelf dan een sociaal-maatschappelijke over hoe het recht zou moeten zijn.
![]()
Ik wist dat je dat ging zeggen. Maar ik heb het vak doorlopen en het stelde echt niets voor. Duurt maar een half jaar ook, en bovendien is het (volgens mij) enkel op het vwo verplicht. Waarmee je dus 80% van de scholieren niet bereikt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:01 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Je bedoelt zoiets als het reeds bestaande vak maatschappijleer?![]()
Het is vrij lastig om van iedere burger een vrij diepgaande kennis daarvan te verwachten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:59 schreef Tchock het volgende:
Ik vind trouwens dat de meeste burgers sowieso veel te weinig weten over de overheid, onze staatsindeling en dat soort zaken. Zou een hoop onrust schelen als je dat verplicht onderwijst op de middelbare school.![]()
Ik zeg dan ook helemaal niet dat ze een 'vrij diepgaande kennis' moeten hebben.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is vrij lastig om van iedere burger een vrij diepgaande kennis daarvan te verwachten.![]()
Klopt, 10 jaar nieuw erfrecht. Met bijdragen van F.Schols, B.Schols, Burgerhardt en nog een notariële pominent dacht ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Maybe, maar het gaat over (nieuw) erfrecht en daar heb ik nog nauwelijks iets over gehadmaar als ik ga is het meer voor de gezelligheid
Ik weet het nog niet...![]()
Zelfs een elementaire kennis gaat m.i. al redelijk ver om dat van iedere burger te verwachten. Dat zit er gewoon niet in denk ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook helemaal niet dat ze een 'vrij diepgaande kennis' moeten hebben.![]()
Op de havo bestaat het vak ook. Alles daaronder: geen idee. Ik heb in ieder geval wel aardig wat gehad over onze staatsinrichting. Niet behoorlijk diepgaand natuurlijk, maar wel een aardige fundering zodat je in ieder geval weet hoe wetgeving tot stand komt etc.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wist dat je dat ging zeggen. Maar ik heb het vak doorlopen en het stelde echt niets voor. Duurt maar een half jaar ook, en bovendien is het (volgens mij) enkel op het vwo verplicht. Waarmee je dus 80% van de scholieren niet bereikt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Het enige dat ik mij van maatschappijleer kan herinneren (1992 of zoquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik wist dat je dat ging zeggen. Maar ik heb het vak doorlopen en het stelde echt niets voor. Duurt maar een half jaar ook, en bovendien is het (volgens mij) enkel op het vwo verplicht. Waarmee je dus 80% van de scholieren niet bereikt.) is dat de docent een klasgenoot uitschold voor racist.
![]()
Hoezo niet? We leren iedere burger een zeker mate van taal- en rekenvaardigheid, daar kan toch wel de absolute basis van onze staatsinrichting bij?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zelfs een elementaire kennis gaat m.i. al redelijk ver om dat van iedere burger te verwachten. Dat zit er gewoon niet in denk ik.![]()
Op het vmbo bestaat het ook.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:04 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Op de havo bestaat het vak ook. Alles daaronder: geen idee. Ik heb in ieder geval wel aardig wat gehad over onze staatsinrichting. Niet behoorlijk diepgaand natuurlijk, maar wel een aardige fundering zodat je in ieder geval weet hoe wetgeving tot stand komt etc.![]()
Dat is denk ik ook niet nodig. Hoewel het wel gek is dat je slechts bij een handjevol studies hier in algemene zin iets over opsteekt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is vrij lastig om van iedere burger een vrij diepgaande kennis daarvan te verwachten.
Staatsinrichting is alleen een verplicht onderdeel van (de academische studies) geschiedenis, politicologie en rechten. Daar bereik je nog niets eens 3% van het totaal aantal Nederlanders mee. De term Staten-Generaal laat men op de middelbare school wel al eenmaal vallen, maar waarschijnlijk ook alleen op het havo en vwo.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Oh en bij Geschiedenis heb ik staatsinrichting vrij uitgebreid gehad. Volgens mij nog een compleet schoolonderzoek over gehad.![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het enige dat ik mij van maatschappijleer kan herinneren (1992 of zo) is dat de docent een klasgenoot uitschold voor racist.
. Wij hadden ook zo'n heerlijk sarcastische linkse docent die werkelijk ķveral commentaar op had. Op ons, maar ook op de stof in het boek
In elk geval ging het niet dieper dan de indeling van onze regering, passief en actief kiesrecht en wat over politieke partijen.![]()
Maar die komt dus op de middelbare school wel voorbij. As in we hebben een 1e kamer, 2e kamer, Koning, regering etc. Dat is wel de absolute basis toch?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo niet? We leren iedere burger een zeker mate van taal- en rekenvaardigheid, daar kan toch wel de absolute basis van onze staatsinrichting bij?![]()
O ja, dat hoort natuurlijk ook. De maatschappijleer is altijd een linkse jongen met een ringbaardje die shag rookt en die het even graag wil hebben over gelijke rechten voor alle mensen enzo. Anders heb je een totaal ander vak gehad.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Het enige dat ik mij van maatschappijleer kan herinneren (1992 of zo) is dat de docent een klasgenoot uitschold voor racist.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Sarcastisch čn links zijn. Allemachtig.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:06 schreef Tchock het volgende:
[..]. Wij hadden ook zo'n heerlijk sarcastische linkse docent die werkelijk ķveral commentaar op had. Op ons, maar ook op de stof in het boek
In elk geval ging het niet dieper dan de indeling van onze regering, passief en actief kiesrecht en wat over politieke partijen.![]()
Ik betwijfel of dat op het vmbo ook zo isquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar die komt dus op de middelbare school wel voorbij. As in we hebben een 1e kamer, 2e kamer, Koning, regering etc. Dat is wel de absolute basis toch?En daar zit de meerderheid van de scholieren op.
![]()
Ik vond 'm altijd wel vermakelijk maar de keuze of ik maatschappijwetenschappen moest kiezen (zelfde docent) of biologie was snel gemaaktquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sarcastisch čn links zijn. Allemachtig.![]()
Volgens mij komt daar bij geschiedenis wel voorbij dat het bestaat. En bij maatschappijleer zeker denk ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat op het vmbo ook zo isEn daar zit de meerderheid van de scholieren op.
![]()
Op de shag na heb je de spijker op de kopquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
O ja, dat hoort natuurlijk ook. De maatschappijleer is altijd een linkse jongen met een ringbaardje die shag rookt en die het even graag wil hebben over gelijke rechten voor alle mensen enzo. Anders heb je een totaal ander vak gehad.![]()
Ik ben nog enige tijd de toegang tot de les ontzegd na een akkefietje over een schrift. "Morgen is dit schrift helemaal overgeschreven" "Dan zou ik maar vast beginnen want het is nogal wat"![]()
Ik vind dat soort mensen zelden vermakelijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vond 'm altijd wel vermakelijk maar de keuze of ik maatschappijwetenschappen moest kiezen (zelfde docent) of biologie was snel gemaakt![]()
Ik heb sowieso het idee bij jou dat je dingen in zijn algemeenheid zelden vermakelijk vindquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind dat soort mensen zelden vermakelijk.![]()
Linkse kinderliedjesquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sarcastisch čn links zijn. Allemachtig.Poesie Mao
![]()
Mijn maatschappijleer docent was helemaal niet links trouwens. En hij zag er ook verre van sjofel uit.![]()
Voor de gemiddelde burger vind ik dat ook wel prima. Je beeld is nu sowieso gekleurd natuurlijk. Iemand die biologie studeert vindt misschien weer iets heel anders als in dat een bepaald biologisch onderwerp toch echt wel algemene kennis moet zijn en dat daar weinig aandacht voor is op de middelbare school.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:06 schreef Tchock het volgende:
[..]. Wij hadden ook zo'n heerlijk sarcastische linkse docent die werkelijk ķveral commentaar op had. Op ons, maar ook op de stof in het boek
In elk geval ging het niet dieper dan de indeling van onze regering, passief en actief kiesrecht en wat over politieke partijen.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Dāt is verre van waar. Maar wellicht delen we niet hetzelfde soort humor. Dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee bij jou dat je dingen in zijn algemeenheid zelden vermakelijk vind![]()
Inderdaad.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde burger vind ik dat ook wel prima. Je beeld is nu sowieso gekleurd natuurlijk. Iemand die biologie studeert vindt misschien weer iets heel anders als in dat een bepaald biologisch onderwerp toch echt wel algemene kennis moet zijn en dat daar weinig aandacht voor is op de middelbare school.![]()
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe omvangrijk de inhoud van een biologiestudie is, maar ik weet wel dat ik drie jaar verplicht biologie heb gehad en drie jaar facultatief, wat een stuk meer is dan die paar magere lesjes maatschappijleerquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde burger vind ik dat ook wel prima. Je beeld is nu sowieso gekleurd natuurlijk. Iemand die biologie studeert vindt misschien weer iets heel anders als in dat een bepaald biologisch onderwerp toch echt wel algemene kennis moet zijn en dat daar weinig aandacht voor is op de middelbare school.![]()
![]()
Maar denken jullie niet dat het een hoop maatschappelijke onrust zou schelen als de gemiddelde burger wist wat een eis van het OM is, wat de Minister-President ongeveer uitvoert, wat de basisgrondrechten zijn? Dat soort zaken?![]()
Maar niet iedere scholier heeft een dergelijk pakketquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe omvangrijk de inhoud van een biologiestudie is, maar ik weet wel dat ik drie jaar verplicht biologie heb gehad en drie jaar facultatief, wat een stuk meer is dan die paar magere lesjes maatschappijleer
Overigens begrijp je vast wel m'n punt. Het kon net zo goed een ander gebied zijn.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ik denk dat je het iq van de gemiddelde burger dan te hoog inschat.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:13 schreef Tchock het volgende:
Maar denken jullie niet dat het een hoop maatschappelijke onrust zou schelen als de gemiddelde burger wist wat een eis van het OM is, wat de Minister-President ongeveer uitvoert, wat de basisgrondrechten zijn? Dat soort zaken?Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ik snap het punt wat je wil maken wel, maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik vind dat júist dit gebied onderbelicht wordt ten opzichte van andere gebieden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Maar niet iedere scholier heeft een dergelijk pakket
Overigens begrijp je vast wel m'n punt. Het kon net zo goed een ander gebied zijn.![]()
Ik ben bang dat je daar gelijk in hebtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik denk dat je het iq van de gemiddelde burger dan te hoog inschat.![]()
Dit. Met alle respect voor iedereen en zo nederig als maar kan, maar met sommige mensen is niet te praten, zelfs niet op vele niveaus hieronder.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik denk dat je het iq van de gemiddelde burger dan te hoog inschat.![]()
Nee, dan hadden mensen vast wel wat anders te zeuren. En al zou iedereen weten wat een OM eis is betekent dat niet meteen dat er ook meer begrip ontstaat. Mensen met een beperkt(er) reflectievermogen/wereldbeeld blijven altijd bestaan. Dat zij dan iets meer kennis hebben verandert daar niet per definitie iets aan. Je moet ook nog iets met de kennis en verworven inzichten dōen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:13 schreef Tchock het volgende:
Maar denken jullie niet dat het een hoop maatschappelijke onrust zou schelen als de gemiddelde burger wist wat een eis van het OM is, wat de Minister-President ongeveer uitvoert, wat de basisgrondrechten zijn? Dat soort zaken?![]()
Het is wel komisch hoe voorzichtig iedereen formuleert om te voorkomen dat er weer iemand 'elitair!' roept![]()
Ik heb een heleboel vakken gevolgd waarvan ik dacht 'zou handig zijn als iedereen dit wist'. Ik denk dat een geneeskunde student dat echter ook heeft.
Wat belangrijker is dat sommige van onze maatschappelijke systemen alleen functioneren wanneer een grote groep burgers over bepaalde kennis beschikt. Politiek is iets dat elke burger aangaat (zelfs als je zwakzinnig bent) en waar eigenlijk ook een gedegen kennis voor noodzakelijk is. Veel immigranten stemmen niet, omdat zij het Nederlandse systeem niet begrijpen. Zelfs veel middenklasse burgers snappen er bijster weinig van, maar voelen toch de behoefte om gehoord te worden.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Student zijn en vervolgens elitair aks een belediging opvatten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:18 schreef Tchock het volgende:
Het is wel komisch hoe voorzichtig iedereen formuleert om te voorkomen dat er weer iemand 'elitair!' roeptFor every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Busted.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:18 schreef Tchock het volgende:
Het is wel komisch hoe voorzichtig iedereen formuleert om te voorkomen dat er weer iemand 'elitair!' roept![]()
Het gebeurt veel te vaak dat ik een punt maak en jij het daarna veel duidelijker en beter weet te verwoordenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:19 schreef Ryon het volgende:
Ik heb een heleboel vakken gevolgd waarvan ik dacht 'zou handig zijn als iedereen dit wist'. Ik denk dat een geneeskunde student dat echter ook heeft.
Wat belangrijker is dat sommige van onze maatschappelijke systemen alleen functioneren wanneer een grote groep burgers over bepaalde kennis beschikt. Politiek is iets dat elke burger aangaat (zelfs als je zwakzinnig bent) en waar eigenlijk ook een gedegen kennis voor noodzakelijk is. Veel immigranten stemmen niet, omdat zij het Nederlandse systeem niet begrijpen. Zelfs veel middenklasse burgers snappen er bijster weinig van, maar voelen toch de behoefte om gehoord te worden.![]()
![]()
Ik formuleer voorzichtig omdat ik graag genaunceerd over wil komen en er een hekel aan heb een bepaalde groep mensen meteen weg te zetten of te bestempelen als 'minder'.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:18 schreef Tchock het volgende:
Maar dan nog kan je niet verder gaan dan mensen wat tools aangeven om die kennis en inzichten te verwerven en wat basisbegrippen introduceren zoals nu in het voortgezet onderwijs ook gebeurt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:19 schreef Ryon het volgende:
Wat belangrijker is dat sommige van onze maatschappelijke systemen alleen functioneren wanneer een grote groep burgers over bepaalde kennis beschikt. Politiek is iets dat elke burger aangaat (zelfs als je zwakzinnig bent) en waar eigenlijk ook een gedegen kennis voor noodzakelijk is. Veel immigranten stemmen niet, omdat zij het Nederlandse systeem niet begrijpen. Zelfs veel middenklasse burgers snappen er bijster weinig van, maar voelen toch de behoefte om gehoord te worden.
Meer kan je van een totale bevolking gewoon niet verlangen.![]()
Laat staan van beveiligers.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Meer kan je van een totale bevolking gewoon niet verlangen.![]()
Klinkt aardig, maar dan nog loop je tegen de intellectuele grenzen van bepaalde mensen aan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:19 schreef Ryon het volgende:
Wat belangrijker is dat sommige van onze maatschappelijke systemen alleen functioneren wanneer een grote groep burgers over bepaalde kennis beschikt. Politiek is iets dat elke burger aangaat (zelfs als je zwakzinnig bent) en waar eigenlijk ook een gedegen kennis voor noodzakelijk is. Veel immigranten stemmen niet, omdat zij het Nederlandse systeem niet begrijpen. Zelfs veel middenklasse burgers snappen er bijster weinig van, maar voelen toch de behoefte om gehoord te worden.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Oh, je denkt de discussie te hebben gewonnen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het gebeurt veel te vaak dat ik een punt maak en jij het daarna veel duidelijker en beter weet te verwoordenOp woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Inderdaad. En daar is niets mis mee. Maar die mensen moet je dan ook gewoon niet lastig vallen met dit soort dingen vind ik.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Klinkt aardig, maar dan nog loop je tegen de intellectuele grenzen van bepaalde mensen aan.![]()
Uiteraard. Ik heb al een extra kerfje in de kaft van mijn inmiddels veelbekerfde wettenbundel gezet!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:25 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Oh, je denkt de discussie te hebben gewonnen?![]()
Ik impliceerde ook niet dat daar iets mis mee is hoorquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad. En daar is niets mis mee. Maar die mensen moet je dan ook gewoon niet lastig vallen met dit soort dingen vind ik.Dan zou ik elitair zijn
In alles een hoeder.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zal mij wijselijk onthouden van commentaar op deze grap.![]()
Goed voor jou.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik heb al een extra kerfje in de kaft van mijn inmiddels veelbekerfde wettenbundel gezet!Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Zo, nu nog even wat lezen. De letters lezen zichzelf immers niet.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Weet ik. Ik wilde dat punt gewoon zelf nog even maken in deze discussie.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:26 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik impliceerde ook niet dat daar iets mis mee is hoorDan zou ik elitair zijn
![]()
![]()
![]()
Deze discussie kan ik niet winnen. De pijnlijke waarheid is dat jullie gelijk hebben dat veel mensen het gewoon niet kunnen.quote:![]()
Dat ben ik met je eens. Ook wat sideshow zegt is waar, niet iedereen zal kunnen begrijpen hoe dat in elkaar zit.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar dan nog kan je niet verder gaan dan mensen wat tools aangeven om die kennis en inzichten te verwerven en wat basisbegrippen introduceren zoals nu in het voortgezet onderwijs ook gebeurt.
Meer kan je van een totale bevolking gewoon niet verlangen.
Maar waar trek je de grens? Momenteel wordt die getrokken bij een handjevol academici en vwo scholieren. Wellicht dat als je op een goed aangeschreven middelbare school zit - welke veel doet aan algemene vorming - je er nog wat dieper op ingaat.
Het probleem hiervan is dat je de toegang tot het systeem beperkt. Veel mensen die wellicht wel interesse of belang bij hebben komen er niet mee in aanraking. Ik heb toen ik zeventien was op vmbo scholen proberen uit te leggen waarom politiek belangrijk is. Dat was een onmogelijke opgave, waar alleen ik veel van geleerd heb. En ik zou ook bijna willen voorstellen om daar niet al teveel tijd in te steken.
Maar wat ik door de jaren ook geleerd heb is dat een lokale democratie alleen functioneert als mensen überhaupt het verschil tussen de gemeenteraad en de wethouder kennen of desnoods weten wat een inspraakavond is en wat deze voor iemand kan betekenen. Met opkomst percentages bij verkiezingen van rond de 40% weet je dat er iets mis is op dat niveau.
Je hoeft geen afgestudeerd staatsrechtgeleerde te zijn om gehoord te willen of moeten kunnen worden in zaken die ook jou aangaan.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Lastige problematiek inderdaad. Daar heb ik ook niet 1-2-3 een goed antwoord op.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ook wat sideshow zegt is waar, niet iedereen zal kunnen begrijpen hoe dat in elkaar zit.
Maar waar trek je de grens? Momenteel wordt die getrokken bij een handjevol academici en vwo scholieren. Wellicht dat als je op een goed aangeschreven middelbare school zit - welke veel doet aan algemene vorming - je er nog wat dieper op ingaat.
Het probleem hiervan is dat je de toegang tot het systeem beperkt. Veel mensen die wellicht wel interesse of belang bij hebben komen er niet mee in aanraking. Ik heb toen ik zeventien was op vmbo scholen proberen uit te leggen waarom politiek belangrijk is. Dat was een onmogelijke opgave, waar alleen ik veel van geleerd heb. En ik zou ook bijna willen voorstellen om daar niet al teveel tijd in te steken.
Maar wat ik door de jaren ook geleerd heb is dat een lokale democratie alleen functioneert als mensen überhaupt het verschil tussen de gemeenteraad en de wethouder kennen of desnoods weten wat een inspraakavond is en wat deze voor iemand kan betekenen. Met opkomst percentages bij verkiezingen van rond de 40% weet je dat er iets mis is op dat niveau.
Je hoeft geen afgestudeerd staatsrechtgeleerde te zijn om gehoord te willen of moeten kunnen worden in zaken die ook jou aangaan.![]()
![]()
Ik heb het altijd bijzonder gevonden dat de opkomst bij de regionale verkiezingen zo veel lager is dan de landelijke. Het bewijst in elk geval dat veel te veel mensen absoluut niet verder komen dan de krant en het lijsttrekkersdebat en de inhoud verder vrijwel naast zich neer leggenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:32 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Ook wat sideshow zegt is waar, niet iedereen zal kunnen begrijpen hoe dat in elkaar zit.
Je hoeft geen afgestudeerd staatsrechtgeleerde te zijn om gehoord te willen of moeten kunnen worden in zaken die ook jou aangaan.![]()
![]()
De afgelopen verkiezingsuitslag was natuurlijk wel een dramatiach spiegelbeeld van waar mensen hun stem op baseren![]()
Mijn rechten docent op het hbo werd naar eigen zeggen in zijn uva doceer tijd net zo bejubeld als du perron
UvA vetranen, wel eens van elco de boode gehoord? Ben nu wel benieuwd.![]()
Grootste argument tégen algemeen kiesrecht is een praatje met de gemiddelde kiesgerechtigde.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:50 schreef Ties02 het volgende:
De afgelopen verkiezingsuitslag was natuurlijk wel een dramatiach spiegelbeeld van waar mensen hun stem op baseren
Hoe ver ben je met P&F? Ik heb wel nuttig dagje gehad, laatste 60 pagina's Huurrecht en ~60 pagina's van P&F gedaan (ben nu hoorcollege 3).
graag verwijderen![]()
Niet zo ver want ben een beetje in de knel met burgerlijk procesrechtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:41 schreef Giku het volgende:
[..]
Grootste argument tégen algemeen kiesrecht is een praatje met de gemiddelde kiesgerechtigde.
Hoe ver ben je met P&F? Ik heb wel nuttig dagje gehad, laatste 60 pagina's Huurrecht en ~60 pagina's van P&F gedaan (ben nu hoorcollege 3).daar ligt meer mijn prioriteit. Heb die HC's wel gevolgd maar boek nog maar 20 pagina's ofzo
maar ik vroeg vanmiddag nog of je het in de 1e of 2e kans ging maken?![]()
Oh, niet gelezen. Waarom zou ik het niet in de eerste kans maken? Natuurlijk doe ik dat. Nooit geschoten is altijd mis en ik kan er desnoods niet-nakijken op gooien. Hoop wel dat ik donderdag het boek uit hebquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet zo ver want ben een beetje in de knel met burgerlijk procesrechtdaar ligt meer mijn prioriteit. Heb die HC's wel gevolgd maar boek nog maar 20 pagina's ofzo
maar ik vroeg vanmiddag nog of je het in de 1e of 2e kans ging maken?
graag verwijderen![]()
Ja ik kan ook best snel lezen maar dan neem ik niks op
met burgerlijk proces schrijf ik nu zelf mee per hoofdstuk dat gaat iets beter, alleen kost het zoveel tijd![]()
Ik schrijf mee terwijl ik lees. Aardig last van m'n hand ookquote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:45 schreef Ties02 het volgende:
Ja ik kan ook best snel lezen maar dan neem ik niks op
met burgerlijk proces schrijf ik nu zelf mee per hoofdstuk dat gaat iets beter, alleen kost het zoveel tijdLeuk! Van de RuG-facebook zekerquote:
graag verwijderen![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:39 schreef Etsu het volgende:
Morgen JVC terug, ik schijt nu al in m'n broek als ik eraan denk![]()
![]()
Mietjequote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:39 schreef Etsu het volgende:
Morgen JVC terug, ik schijt nu al in m'n broek als ik eraan denk![]()
Uh wat?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:01 schreef Etsu het volgende:
[..]
Heb je die lijst op nestor gezienOm te huilen.
![]()
Ik zag wel een dom mailtje over dat niet iedereen tegelijk moet komen.Hoe moeten wij dat met z'n allen inplannen
![]()
![]()
Ja iddquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:05 schreef Paxcon het volgende:
Ik zag wel een dom mailtje over dat niet iedereen tegelijk moet komen.Hoe moeten wij dat met z'n allen inplannen
Na burgerlijk ga ik gewoon erheen rennen.
![]()
![]()
Hahaha heerlijk. "Regel dat onderling maar. Of zo. Doe je ding."quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:05 schreef Paxcon het volgende:
![]()
Als iemand mij gemachtigd heeft om het werk op te halen, hoe werkt dat dan? Degene heeft mij wel een mail gestuurd dat ze mij machtigt, maar voldoet het laten zien op mobiel ook of moet ik het uitprinten?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2013 18:07:40 ]![]()
Geen idee.....quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:07 schreef Etsu het volgende:
Als iemand mij gemachtigd heeft om het werk op te halen, hoe werkt dat dan? Degene heeft mij wel een mail gestuurd dat ze mij machtigt, maar voldoet het laten zien op mobiel ook of moet ik het uitprinten?![]()
In ieder geval collegekaart is wel handig.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:07 schreef Etsu het volgende:
Als iemand mij gemachtigd heeft om het werk op te halen, hoe werkt dat dan? Degene heeft mij wel een mail gestuurd dat ze mij machtigt, maar voldoet het laten zien op mobiel ook of moet ik het uitprinten?graag verwijderen![]()
Ik hoop niet dat het zo kut is dat ik een nieuwe casus krijg toegewezenDat kan ik niet meer opbrengen.
![]()
Heb ik een foto vanquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:08 schreef Giku het volgende:
[..]
In ieder geval collegekaart is wel handig.![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:07 schreef Etsu het volgende:
Als iemand mij gemachtigd heeft om het werk op te halen, hoe werkt dat dan? Degene heeft mij wel een mail gestuurd dat ze mij machtigt, maar voldoet het laten zien op mobiel ook of moet ik het uitprinten?That's it. Tenzij er in je examenregelement of in een andere bijzondere bepaling regels staan die anders zeggen.quote:Artikel 61
1Een volmacht kan uitdrukkelijk of stilzwijgend worden verleend.
2 Is een rechtshandeling in naam van een ander verricht, dan kan tegen de wederpartij, indien zij op grond van een verklaring of gedraging van die ander heeft aangenomen en onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht aannemen dat een toereikende volmacht was verleend, op de onjuistheid van deze veronderstelling geen beroep worden gedaan.![]()
Is bij het vak zelf meestal aangegeven hoe dat werkt, of een kopie geldt of je de werkelijke collegekaart moet hebben ofzo, soms kunnen ze daar wel over mierenneuken![]()
Dit is enige wat mij bekend is:quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:12 schreef Ties02 het volgende:
Is bij het vak zelf meestal aangegeven hoe dat werkt, of een kopie geldt of je de werkelijke collegekaart moet hebben ofzo, soms kunnen ze daar wel over mierenneuken
Het is mogelijk om - op eigen risico - een medestudent uw stuk op te laten halen (noteer dan wel de naam van de nakijkend docent!).
Nouja, ik probeer het morgen gewoonAnders rits ik het uit hun handen en ren ik ermee weg
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:17 schreef Ties02 het volgende:
Precies, stop het gewoon snel in je handtasje![]()
![]()
Dat lukt je niet, wantquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dit is enige wat mij bekend is:
Het is mogelijk om - op eigen risico - een medestudent uw stuk op te laten halen (noteer dan wel de naam van de nakijkend docent!).
Nouja, ik probeer het morgen gewoonAnders rits ik het uit hun handen en ren ik ermee weg
quote:Het is niet verstandig om met honderden studenten tegelijkertijd uw stuk op te halen; het lokaal is hier niet op berekend.![]()
Harde tijdenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:21 schreef Giku het volgende:
Wij kregen dat stuk terug bij de nabespreking, die zij zelf planden. Wat is deze.![]()
Ben ik de enige die veel te vaak controleert hoe veel pagina's het hoofdstuk nog heeft tijdens het lezen? Het begint soms echt compulsief te worden![]()
![]()
Doe ik ookquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef Tchock het volgende:
Ben ik de enige die veel te vaak controleert hoe veel pagina's het hoofdstuk nog heeft tijdens het lezen? Het begint soms echt compulsief te worden![]()
![]()
Wtf.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef Tchock het volgende:
omg weirdoquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef Tchock het volgende:
Erik of Maharbal zei dat laatst ook al bedenk ik me nu. Haha. Ik plak ook tijdens het leren allemaal tabjes in mijn studieboeken altijd zodat ik de stof in kleine stukjes op kan delen.quote:![]()
![]()
![]()
Zo erg ben ik nu ook weer niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Erik of Maharbal zei dat laatst ook al bedenk ik me nu. Haha. Ik plak ook tijdens het leren allemaal tabjes in mijn studieboeken altijd zodat ik de stof in kleine stukjes op kan delen.![]()
![]()
Vier keer 25 pagina's leren is echt achthonderd keer minder dan in één keer 100 pagina's lezen.quote:![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:56 schreef Ties02 het volgende:
Wij hebben van die handige dingen als hoofdstukken en paragrafen![]()
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:56 schreef Ties02 het volgende:
Wij hebben van die handige dingen als hoofdstukken en paragrafen![]()
Hier ook. Ik deel zelfs het aantal pagina's door het aantal dagen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef Tchock het volgende:
Hahahaquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hier ook. Ik deel zelfs het aantal pagina's door het aantal dagen.Dat doe ik dan weer niet.
![]()
Zo heb ik dat ook jaren gedaan maar bij de vakken die me echt interesseren ( in dit geval fiscaal) doe ik dat niet meer.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef Tchock het volgende:
Ben ik de enige die veel te vaak controleert hoe veel pagina's het hoofdstuk nog heeft tijdens het lezen? Het begint soms echt compulsief te worden
Moet zeggen dat ik gaandeweg ook wel een stuk sneller ben gaan lezen. Dan vliegen die bladzijdes af en toe voorbij![]()
Dat heb ik ook wel, soms. De ene keer jaag je er tientallen pagina's doorheen in een oogwenk en de andere keer zit je een uur naar acht pagina's te staren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:11 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zo heb ik dat ook jaren gedaan maar bij de vakken die me echt interesseren ( in dit geval fiscaal) doe ik dat niet meer.
Moet zeggen dat ik gaandeweg ook wel een stuk sneller ben gaan lezen. Dan vliegen die bladzijdes af en toe voorbij![]()
Volgens mij ben jij echt helemaal in de ban geraakt van Fiscaal of niet?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:11 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Zo heb ik dat ook jaren gedaan maar bij de vakken die me echt interesseren ( in dit geval fiscaal) doe ik dat niet meer.
![]()
Natuurlijk, want fiscaalquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij echt helemaal in de ban geraakt van Fiscaal of niet?![]()
![]()
Niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Welke fiscale vakken heb jij al gehad dan?![]()
Dat hoor ik wel vaker. Het aantal mensen procentueel dat fiscaal doet valt volgens mij best wel mee (als deze reeks geen graadmeter is in elk geval) maar iedereen die ik ken die het doet vindt het wel echt het einde.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij echt helemaal in de ban geraakt van Fiscaal of niet?![]()
Dat moet ook wel denk ik. Anders is het redelijk heftigquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat hoor ik wel vaker. Het aantal mensen procentueel dat fiscaal doet valt volgens mij best wel mee (als deze reeks geen graadmeter is in elk geval) maar iedereen die ik ken die het doet vind het wel echt het einde.en inderdaad procentueel gezien is het vrij weinig.
![]()
Hee hallo.quote:
Ik ben wanhopig op zoek naar Securitel-arrest, maar kan 't niet vinden.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2013 19:19:31 ]![]()
Daar kan ik je ook niet mee helpen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Hee hallo.
Ik ben wanhopig op zoek naar Securitel-arrest, maar kan 't niet vinden.![]()
Uhm, een beetje wel ja.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij echt helemaal in de ban geraakt van Fiscaal of niet?
Mijn keuze voor een fiscale master staat nu ook voor ongeveer 90% vast.![]()
Ik ook ik ook ik ook!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:38 schreef Tchock het volgende:
Ben ik de enige die veel te vaak controleert hoe veel pagina's het hoofdstuk nog heeft tijdens het lezen? Het begint soms echt compulsief te wordenKijk op je collegerooster @ nestor?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:37 schreef Ties02 het volgende:
Hey Giku, huwelijksvermogensrecht hoeven wij niet te doen he voor P&F?graag verwijderen![]()
Eigen initiatief op het gebied van arresten vinden is ook belangrijk Etsu.quote:Dat is, om in fiscale termen te blijven, nagenoeg zeker.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:21 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Uhm, een beetje wel ja.
Mijn keuze voor een fiscale master staat nu ook voor ongeveer 90% vast.![]()
Wat vind jij van de laatste paar hoorcolleges Europees Recht? Met alle respect voor de docent, maar ik word er niet vrolijk van..quote:![]()
Ja maar ik bekeek wat oefententamens en daar stond steeds bij die vragen: deze geldt niet voor notariele studentenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:22 schreef Giku het volgende:
[..]
[..]
Kijk op je collegerooster @ nestor?
en iemand vroeg dat tijdens huwelijksvermogensrecht en die zei ook dat het een soort personen & familierecht light waszonder huwelijksvermogensrecht dus omdat we daar al een apart vak voor hebben, en dat het daarom ook maar 4 punten is
![]()
Ik ben geen notarieel student!??!?!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja maar ik bekeek wat oefententamens en daar stond steeds bij die vragen: deze geldt niet voor notariele studenten
en iemand vroeg dat tijdens huwelijksvermogensrecht en die zei ook dat het een soort personen & familierecht light waszonder huwelijksvermogensrecht dus omdat we daar al een apart vak voor hebben, en dat het daarom ook maar 4 punten is
Heb niets gevolgdquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:24 schreef TvhN het volgende:
[..]
Wat vind jij van de laatste paar hoorcolleges Europees Recht? Met alle respect voor de docent, maar ik word er niet vrolijk van..Maar als het gaat over: Autonomie, doorwerking, en volle werking van het Unierecht
Dan is dat inderdaad niet zķ super leuk. Wacht maar tot we alle vormen van harmonisatie en vrij verkeer gaan doen, daar word je pas stapel van.graag verwijderen![]()
De onderwerpen vind ik wel interessant, het gaat me meer om de presentatie van de docent.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:28 schreef Giku het volgende:
[..]
Heb niets gevolgdMaar als het gaat over: Autonomie, doorwerking, en volle werking van het Unierecht
Dan is dat inderdaad niet zķ super leuk. Wacht maar tot we alle vormen van harmonisatie en vrij verkeer gaan doen, daar word je pas stapel van.
Het wordt de komende weken qua onderwerpen inderdaad lastiger, heb het vorig jaar ook mogen meemaken.![]()
![]()
Is het die rare italiaan ofzo die die colleges nu geeft?
Moet nog een hoop inhalen van Europees, vak boeit me ook echt niet![]()
Ja.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:31 schreef Ties02 het volgende:
Is het die rare italiaan ofzo die die colleges nu geeft?![]()
Ik ben bachelorstudent. Ik heb keuzeruimte. P&F is mijn keuzevak. Jij krijgt hetzelfde vak alleen noemen ze het anders volgens mij.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:30 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Huh dan heb je het dus als mastervak?
Dat tentamen nemen ze dan gelijk af met ons ofzoVedder(geeft hij het?) vind ik een van de minst capabele hoorcollegedocenten. Brengt het niet interessant, draait om dingen heen die niemand wat interesseert. Ben vorig jaar ook halverwege gestopt met volgen want ik leer meer van dat boek dan van hem.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:30 schreef TvhN het volgende:
[..]
De onderwerpen vind ik wel interessant, het gaat me meer om de presentatie van de docent.
Het wordt de komende weken qua onderwerpen inderdaad lastiger, heb het vorig jaar ook al mogen meemaken.![]()
Oh het is een italiaan. Geen flauw idee dan
graag verwijderen![]()
Hoeveel punten is het bij jou dan?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:32 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik ben bachelorstudent. Ik heb keuzeruimte. P&F is mijn keuzevak. Jij krijgt hetzelfde vak alleen noemen ze het anders volgens mij.![]()
Ik word bang voor Europees Recht door jullie.
[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2013 19:35:16 ]![]()
Je had colleges op maandag en vrijdag? a.s. Dinsdag 14:00 tentamen? Het is hetzelfde vak, kennelijk halen ze bij jou huwelijksvermogensrecht weg.quote:
1+1 =graag verwijderen![]()
Maar hetzelfde vak in de master is 6 puntenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:35 schreef Giku het volgende:
[..]
Je had colleges op maandag en vrijdag? a.s. Dinsdag 14:00 tentamen? Het is hetzelfde vak, kennelijk halen ze bij jou huwelijksvermogensrecht weg.
1+1 =
vraag me af wat er dan nog daar verschilt![]()
Dan is het dus 6 punten, sorry.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:35 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Maar hetzelfde vak in de master is 6 punten
vraag me af wat er dan nog daar verschiltgraag verwijderen![]()
Ik bedoel: zo moeilijk is het niet, toch?
http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/show?code=RGBPR00204
http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/show?code=RGMPR00606it laatste onderdeel behoort niet tot de stof voor notariële studenten.
graag verwijderen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: