abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124254150
Maatschappijleer 1 is inderdaad een verplicht vmbo-vak. Dat valt me reuze mee. :)
pi_124254152
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:08 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik vond 'm altijd wel vermakelijk maar de keuze of ik maatschappijwetenschappen moest kiezen (zelfde docent) of biologie was snel gemaakt
Ik vind dat soort mensen zelden vermakelijk.
pi_124254186
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:09 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik vind dat soort mensen zelden vermakelijk.
Ik heb sowieso het idee bij jou dat je dingen in zijn algemeenheid zelden vermakelijk vind
pi_124254188
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:07 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Sarcastisch èn links zijn. Allemachtig.
Linkse kinderliedjes _O_ Poesie Mao
pi_124254194
Mijn maatschappijleer docent was helemaal niet links trouwens. En hij zag er ook verre van sjofel uit.
pi_124254215
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:06 schreef Tchock het volgende:

[..]

:D. Wij hadden ook zo'n heerlijk sarcastische linkse docent die werkelijk óveral commentaar op had. Op ons, maar ook op de stof in het boek :D

In elk geval ging het niet dieper dan de indeling van onze regering, passief en actief kiesrecht en wat over politieke partijen.
Voor de gemiddelde burger vind ik dat ook wel prima. Je beeld is nu sowieso gekleurd natuurlijk. Iemand die biologie studeert vindt misschien weer iets heel anders als in dat een bepaald biologisch onderwerp toch echt wel algemene kennis moet zijn en dat daar weinig aandacht voor is op de middelbare school.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_124254226
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb sowieso het idee bij jou dat je dingen in zijn algemeenheid zelden vermakelijk vind
Dàt is verre van waar. Maar wellicht delen we niet hetzelfde soort humor. Dat zou kunnen.
pi_124254239
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Voor de gemiddelde burger vind ik dat ook wel prima. Je beeld is nu sowieso gekleurd natuurlijk. Iemand die biologie studeert vindt misschien weer iets heel anders als in dat een bepaald biologisch onderwerp toch echt wel algemene kennis moet zijn en dat daar weinig aandacht voor is op de middelbare school.
Inderdaad.
pi_124254246
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe omvangrijk de inhoud van een biologiestudie is, maar ik weet wel dat ik drie jaar verplicht biologie heb gehad en drie jaar facultatief, wat een stuk meer is dan die paar magere lesjes maatschappijleer :P
pi_124254326
Maar denken jullie niet dat het een hoop maatschappelijke onrust zou schelen als de gemiddelde burger wist wat een eis van het OM is, wat de Minister-President ongeveer uitvoert, wat de basisgrondrechten zijn? Dat soort zaken?
pi_124254340
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe omvangrijk de inhoud van een biologiestudie is, maar ik weet wel dat ik drie jaar verplicht biologie heb gehad en drie jaar facultatief, wat een stuk meer is dan die paar magere lesjes maatschappijleer :P
Maar niet iedere scholier heeft een dergelijk pakket ;)

Overigens begrijp je vast wel m'n punt. Het kon net zo goed een ander gebied zijn.
pi_124254368
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:13 schreef Tchock het volgende:
Maar denken jullie niet dat het een hoop maatschappelijke onrust zou schelen als de gemiddelde burger wist wat een eis van het OM is, wat de Minister-President ongeveer uitvoert, wat de basisgrondrechten zijn? Dat soort zaken?
Ik denk dat je het iq van de gemiddelde burger dan te hoog inschat.
pi_124254372
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Maar niet iedere scholier heeft een dergelijk pakket ;)

Overigens begrijp je vast wel m'n punt. Het kon net zo goed een ander gebied zijn.
Ik snap het punt wat je wil maken wel, maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik vind dat júist dit gebied onderbelicht wordt ten opzichte van andere gebieden.
pi_124254432
quote:

[..]

Ik ben bang dat je daar gelijk in hebt
pi_124254451
Mijn docent was een heerlijke liberaal
pi_124254470
quote:

[..]

Dit. Met alle respect voor iedereen en zo nederig als maar kan, maar met sommige mensen is niet te praten, zelfs niet op vele niveaus hieronder.
pi_124254485
quote:
11s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:13 schreef Tchock het volgende:
Nee, dan hadden mensen vast wel wat anders te zeuren. En al zou iedereen weten wat een OM eis is betekent dat niet meteen dat er ook meer begrip ontstaat. Mensen met een beperkt(er) reflectievermogen/wereldbeeld blijven altijd bestaan. Dat zij dan iets meer kennis hebben verandert daar niet per definitie iets aan. Je moet ook nog iets met de kennis en verworven inzichten dòen.
pi_124254509
Het is wel komisch hoe voorzichtig iedereen formuleert om te voorkomen dat er weer iemand 'elitair!' roept
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:19:14 #194
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124254542
Ik heb een heleboel vakken gevolgd waarvan ik dacht 'zou handig zijn als iedereen dit wist'. Ik denk dat een geneeskunde student dat echter ook heeft.

Wat belangrijker is dat sommige van onze maatschappelijke systemen alleen functioneren wanneer een grote groep burgers over bepaalde kennis beschikt. Politiek is iets dat elke burger aangaat (zelfs als je zwakzinnig bent) en waar eigenlijk ook een gedegen kennis voor noodzakelijk is. Veel immigranten stemmen niet, omdat zij het Nederlandse systeem niet begrijpen. Zelfs veel middenklasse burgers snappen er bijster weinig van, maar voelen toch de behoefte om gehoord te worden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 19 maart 2013 @ 16:19:40 #195
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_124254559
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:18 schreef Tchock het volgende:
Het is wel komisch hoe voorzichtig iedereen formuleert om te voorkomen dat er weer iemand 'elitair!' roept
Student zijn en vervolgens elitair aks een belediging opvatten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_124254565
quote:
Busted.
pi_124254576
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:19 schreef Ryon het volgende:
Ik heb een heleboel vakken gevolgd waarvan ik dacht 'zou handig zijn als iedereen dit wist'. Ik denk dat een geneeskunde student dat echter ook heeft.

Wat belangrijker is dat sommige van onze maatschappelijke systemen alleen functioneren wanneer een grote groep burgers over bepaalde kennis beschikt. Politiek is iets dat elke burger aangaat (zelfs als je zwakzinnig bent) en waar eigenlijk ook een gedegen kennis voor noodzakelijk is. Veel immigranten stemmen niet, omdat zij het Nederlandse systeem niet begrijpen. Zelfs veel middenklasse burgers snappen er bijster weinig van, maar voelen toch de behoefte om gehoord te worden.
Het gebeurt veel te vaak dat ik een punt maak en jij het daarna veel duidelijker en beter weet te verwoorden _O_
pi_124254599
quote:
Ik formuleer voorzichtig omdat ik graag genaunceerd over wil komen en er een hekel aan heb een bepaalde groep mensen meteen weg te zetten of te bestempelen als 'minder'.
pi_124254676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:19 schreef Ryon het volgende:

Maar dan nog kan je niet verder gaan dan mensen wat tools aangeven om die kennis en inzichten te verwerven en wat basisbegrippen introduceren zoals nu in het voortgezet onderwijs ook gebeurt.

Meer kan je van een totale bevolking gewoon niet verlangen.
pi_124254694
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:23 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Meer kan je van een totale bevolking gewoon niet verlangen.
Laat staan van beveiligers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')