Ik vind dat soort mensen zelden vermakelijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik vond 'm altijd wel vermakelijk maar de keuze of ik maatschappijwetenschappen moest kiezen (zelfde docent) of biologie was snel gemaakt
Ik heb sowieso het idee bij jou dat je dingen in zijn algemeenheid zelden vermakelijk vindquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind dat soort mensen zelden vermakelijk.
Linkse kinderliedjesquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:07 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sarcastisch èn links zijn. Allemachtig.
Voor de gemiddelde burger vind ik dat ook wel prima. Je beeld is nu sowieso gekleurd natuurlijk. Iemand die biologie studeert vindt misschien weer iets heel anders als in dat een bepaald biologisch onderwerp toch echt wel algemene kennis moet zijn en dat daar weinig aandacht voor is op de middelbare school.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:06 schreef Tchock het volgende:
[..]. Wij hadden ook zo'n heerlijk sarcastische linkse docent die werkelijk óveral commentaar op had. Op ons, maar ook op de stof in het boek
In elk geval ging het niet dieper dan de indeling van onze regering, passief en actief kiesrecht en wat over politieke partijen.
Dàt is verre van waar. Maar wellicht delen we niet hetzelfde soort humor. Dat zou kunnen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb sowieso het idee bij jou dat je dingen in zijn algemeenheid zelden vermakelijk vind
Inderdaad.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde burger vind ik dat ook wel prima. Je beeld is nu sowieso gekleurd natuurlijk. Iemand die biologie studeert vindt misschien weer iets heel anders als in dat een bepaald biologisch onderwerp toch echt wel algemene kennis moet zijn en dat daar weinig aandacht voor is op de middelbare school.
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe omvangrijk de inhoud van een biologiestudie is, maar ik weet wel dat ik drie jaar verplicht biologie heb gehad en drie jaar facultatief, wat een stuk meer is dan die paar magere lesjes maatschappijleerquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Voor de gemiddelde burger vind ik dat ook wel prima. Je beeld is nu sowieso gekleurd natuurlijk. Iemand die biologie studeert vindt misschien weer iets heel anders als in dat een bepaald biologisch onderwerp toch echt wel algemene kennis moet zijn en dat daar weinig aandacht voor is op de middelbare school.
Maar niet iedere scholier heeft een dergelijk pakketquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kan natuurlijk niet inschatten hoe omvangrijk de inhoud van een biologiestudie is, maar ik weet wel dat ik drie jaar verplicht biologie heb gehad en drie jaar facultatief, wat een stuk meer is dan die paar magere lesjes maatschappijleer
Ik denk dat je het iq van de gemiddelde burger dan te hoog inschat.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:13 schreef Tchock het volgende:
Maar denken jullie niet dat het een hoop maatschappelijke onrust zou schelen als de gemiddelde burger wist wat een eis van het OM is, wat de Minister-President ongeveer uitvoert, wat de basisgrondrechten zijn? Dat soort zaken?
Ik snap het punt wat je wil maken wel, maar wat ik bedoel te zeggen is dat ik vind dat júist dit gebied onderbelicht wordt ten opzichte van andere gebieden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Maar niet iedere scholier heeft een dergelijk pakket
Overigens begrijp je vast wel m'n punt. Het kon net zo goed een ander gebied zijn.
Ik ben bang dat je daar gelijk in hebtquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik denk dat je het iq van de gemiddelde burger dan te hoog inschat.
Dit. Met alle respect voor iedereen en zo nederig als maar kan, maar met sommige mensen is niet te praten, zelfs niet op vele niveaus hieronder.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik denk dat je het iq van de gemiddelde burger dan te hoog inschat.
Nee, dan hadden mensen vast wel wat anders te zeuren. En al zou iedereen weten wat een OM eis is betekent dat niet meteen dat er ook meer begrip ontstaat. Mensen met een beperkt(er) reflectievermogen/wereldbeeld blijven altijd bestaan. Dat zij dan iets meer kennis hebben verandert daar niet per definitie iets aan. Je moet ook nog iets met de kennis en verworven inzichten dòen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:13 schreef Tchock het volgende:
Maar denken jullie niet dat het een hoop maatschappelijke onrust zou schelen als de gemiddelde burger wist wat een eis van het OM is, wat de Minister-President ongeveer uitvoert, wat de basisgrondrechten zijn? Dat soort zaken?
Student zijn en vervolgens elitair aks een belediging opvatten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:18 schreef Tchock het volgende:
Het is wel komisch hoe voorzichtig iedereen formuleert om te voorkomen dat er weer iemand 'elitair!' roept
Busted.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:18 schreef Tchock het volgende:
Het is wel komisch hoe voorzichtig iedereen formuleert om te voorkomen dat er weer iemand 'elitair!' roept
Het gebeurt veel te vaak dat ik een punt maak en jij het daarna veel duidelijker en beter weet te verwoordenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:19 schreef Ryon het volgende:
Ik heb een heleboel vakken gevolgd waarvan ik dacht 'zou handig zijn als iedereen dit wist'. Ik denk dat een geneeskunde student dat echter ook heeft.
Wat belangrijker is dat sommige van onze maatschappelijke systemen alleen functioneren wanneer een grote groep burgers over bepaalde kennis beschikt. Politiek is iets dat elke burger aangaat (zelfs als je zwakzinnig bent) en waar eigenlijk ook een gedegen kennis voor noodzakelijk is. Veel immigranten stemmen niet, omdat zij het Nederlandse systeem niet begrijpen. Zelfs veel middenklasse burgers snappen er bijster weinig van, maar voelen toch de behoefte om gehoord te worden.
Ik formuleer voorzichtig omdat ik graag genaunceerd over wil komen en er een hekel aan heb een bepaalde groep mensen meteen weg te zetten of te bestempelen als 'minder'.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:18 schreef Tchock het volgende:
Maar dan nog kan je niet verder gaan dan mensen wat tools aangeven om die kennis en inzichten te verwerven en wat basisbegrippen introduceren zoals nu in het voortgezet onderwijs ook gebeurt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:19 schreef Ryon het volgende:
Ik heb een heleboel vakken gevolgd waarvan ik dacht 'zou handig zijn als iedereen dit wist'. Ik denk dat een geneeskunde student dat echter ook heeft.
Wat belangrijker is dat sommige van onze maatschappelijke systemen alleen functioneren wanneer een grote groep burgers over bepaalde kennis beschikt. Politiek is iets dat elke burger aangaat (zelfs als je zwakzinnig bent) en waar eigenlijk ook een gedegen kennis voor noodzakelijk is. Veel immigranten stemmen niet, omdat zij het Nederlandse systeem niet begrijpen. Zelfs veel middenklasse burgers snappen er bijster weinig van, maar voelen toch de behoefte om gehoord te worden.
Laat staan van beveiligers.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Meer kan je van een totale bevolking gewoon niet verlangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |