Wiskunde in de brugklas, Frans voor het examen of een studie Personeel en Arbeid? Moeilijke formulieren van DUO? Iets weten over studiefinanciering of studentenverenigingen? Dit is het forum voor leerkrachten, scholieren en studenten, van brugklas tot uni
WO Rechtsgeleerdheid natuurlijk ook voor fiscaal recht & notarieel recht
De mooiste studie verdient het mooiste topic van dit forum. Logisch! Hier verder keuvelen over je scriptie, je tentamens, de JB, de UB en niet te vergeten: SOGgen!
Enne.. afgestudeerd zijn for the win! HAHA ARBEIDERS De afgestudeerde helden van dit topic • Sovereign • _-rally-_ • Thisbe • Pool • Smash-it • flubub • Argento • Sessy • GDPP • Maharbal (2x: Fiscaal en Notarieel) • Yashaaaaa • Eriksd
Ook leuk: de studenten, op aflopende tofheid van de universiteit:
Ook voor 1ejaars geldt: sluit je het topic, dan open je een nieuwe Ben je ook rechtenstudent, post je graag mee en staat je naam nog niet in het lijstje? Meld het dan even in dit topic, dan word je toegevoegd. Of niet. Maar dan kun je bezwaar maken. En in beroep. En vast ook nog wel in cassatie bij Danny, al weet die kerel waarschijnlijk niet wat dat betekent.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Staatsrechtelijk al interessant als een burgemeester moet ophoepelen. Ditmaal vanwege een 'motie van afscheid' van de SGP.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong. -- Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Ook interessant: Hoe kan je een burgemeester afscheid laten nemen zonder dat - zoals nu wel is gebeurd - de onterechte beschuldiging van fraude overgenomen wordt door de media met de bijbehorende persoonsbeschadiging.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong. -- Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
Op dinsdag 19 maart 2013 12:54 schreef Ryon het volgende: Ook interessant: Hoe kan je een burgemeester afscheid laten nemen zonder dat - zoals nu wel is gebeurd - de onterechte beschuldiging van fraude overgenomen wordt door de media met de bijbehorende persoonsbeschadiging.
De Telegraaf? Prachtige krant. Bolwerk van stabiele en objectieve journalistiek in deze langzaam uiteenvallende soundbitewereld van journalisten zonder morele code.
SPOILER
De Telegraaf? Prachtige krant. Bolwerk van stabiele en objectieve journalistiek in deze langzaam uiteenvallende soundbitewereld van journalisten zonder morele code.
SPOILER
Waarbij ik de nuance wil aantekenen dat er geen enkele goede objectieve krant in Nederland is, maar de Telegraaf is wel een uitschieter in negatieve zin.
Waarbij ik de nuance wil aantekenen dat er geen enkele goede objectieve krant in Nederland is, maar de Telegraaf is wel een uitschieter in negatieve zin.
De Telegraaf heeft wel de beste financiële katern (op het FD na dan natuurlijk) en de beste autonieuws katern.
Er zit veel irrelevant nieuws bij ja, maar daadwerkelijk feiten verdraaien komt niet voor. Zal ook wat zijn als het wel zo was. Ach, de Telegraaf is rechts en de Volkskrant is links. Ik lees ze momenteel allebei niet. De Telegraaf is natuurlijk wel de enige, echte volkskrant van Nederland, maar dat geheel terzijde.
Er zit veel irrelevant nieuws bij ja, maar daadwerkelijk feiten verdraaien komt niet voor.
quote:
Zal ook wat zijn als het wel zo was. Ach, de Telegraaf is rechts en de Volkskrant is links. Ik lees ze momenteel allebei niet. De Telegraaf is natuurlijk wel de enige, echte volkskrant van Nederland, maar dat geheel terzijde.
Ik vind op dit moment de regionale kranten een veel betere 'volkskrant'.
En het AD heeft het beste voetbalkatern. Toch zou ik nooit een abonnement op het AD nemen aangezien de rest bagger is.
Toevallig zijn dat de twee katernen die ik het leukst vind om te lezen dus āls ik een keer een krant zou kopen, een abonnement nemen erop zou ik toch nooit doen, dan is de Telegraaf een prima optie. En zō bagger is de rest nou ook weer niet. Je moet je er alleen ban bewust zijn dat de krant ietwat rechts getint is.
Toevallig zijn dat de twee katernen die ik het leukst vind om te lezen dus āls ik een keer een krant zou kopen, een abonnement nemen erop zou ik toch nooit doen, dan is de Telegraaf een prima optie. En zō bagger is de rest nou ook weer niet. Je moet je er alleen ban bewust zijn dat de krant ietwat rechts getint is.
Ik vraag me af hoe vaak jij serieus een Telegraaf hebt gelezen. Ik kan het echt niet aanzien. En niet omdat het rechts is, maar omdat alles zo overdreven mogelijk wordt verwoord, de prioriteiten liggen bij roddels in plaats van nieuws en de lay-out extreem schreeuwerig en hinderlijk is.
Dat je het financiële katern van de Telegraaf zou verkiezen boven het FD vind ik ook vrij bizar, maar ieder zo zijn voorkeuren
Precies wat ik net al aangaf: er zit veel irrelevant nieuws bij, maar ze verdraaien geen feiten of iets dergelijks. Het serieuze nieuws is er ook gewoon in te vinden. En rechts staat imo gewoon voor realistisch.
Ik vraag me af hoe vaak jij serieus een Telegraaf hebt gelezen. Ik kan het echt niet aanzien. En niet omdat het rechts is, maar omdat alles zo overdreven mogelijk wordt verwoord, de prioriteiten liggen bij roddels in plaats van nieuws en de lay-out extreem schreeuwerig en hinderlijk is.
Dat je het financiële katern van de Telegraaf zou verkiezen boven het FD vind ik ook vrij bizar, maar ieder zo zijn voorkeuren
Dat jij het niet kan aanzien en ik er niks op tegen heb betekent meteen dat er vraagtekens gesteld moeten worden bij hoevaak ik een Telegraaf gelezen heb? Kom op man, je kunt toch wel een keer niet jouw eigen denkbeelden en opinies als maatgevend neerzetten Ik verkies de financiële katern van de Telegraaf ook niet boven het FD. Ik zeg namelijk ook dat op het FD na de Telegraaf de beste financiële katern heeft. Het FD is natuurlijk beter.
Op dinsdag 19 maart 2013 13:30 schreef SaulGoodman het volgende: Precies wat ik net al aangaf: er zit veel irrelevant nieuws bij, maar ze verdraaien geen feiten of iets dergelijks. Het serieuze nieuws is er ook gewoon in te vinden. En rechts staat imo gewoon voor realistisch.
Natuurlijk is het serieuze nieuws er in te vinden, dat is ook helemaal het probleem niet. Het probleem is de zee van bagger er omheen, en de manier waarop het serieuze nieuws wordt opgetekend. Plus dat ze in het verleden hebben aangetoond wél de feiten te verdraaien als dat zo uitkomt (meneer Koolhoven, iemand?)
Op dinsdag 19 maart 2013 13:30 schreef SaulGoodman het volgende: Precies wat ik net al aangaf: er zit veel irrelevant nieuws bij, maar ze verdraaien geen feiten of iets dergelijks. Het serieuze nieuws is er ook gewoon in te vinden. En rechts staat imo gewoon voor realistisch.
Dat bedoelde ik ook idd. Als je een beetje filtert kun je het prima als nieuwsbron gebruiken.
Dat jij het niet kan aanzien en ik er niks op tegen heb betekent meteen dat er vraagtekens gesteld mieten worden bij hoevaak ik een Telegraaf gelezen heb? Kom op man, je kunt toch wel een keer niet jouw eigen denkbeelden en opinies als maatgevend neerzetten
Dat ik een tegengeluid laat horen in een discussie wil niet per definitie zeggen dat ik mijn eigen denkbeelden als maatgevend zie of neerzet. Rare houding is dat sowieso, aangezien jij net zo goed je mening verkondigt; dat is het hele doel van een discussie. Be my guest als je het niet met me eens bent, maar er wordt mij expliciet gevraagd naar mijn mening over de Telegraaf, waar jij vervolgens op inhaakt. Niet andersom.
quote:
Ik verkies de financiële katern van de Telegraaf ook niet boven het FD. Ik zeg namelijk ook dat op het FD na de Telegraaf de beste financiële katern heeft. Het FD is natuurlijk beter.
Nee Dat was vroeger een prima krant, heb een jaar een abo gehad in het eerste jaar dat het uitkwam, maar ik probeerde hem laatst weer een paar maanden en ze hebben nogal bezuinigd op pagina's en inhoud Je kunt beter de Spits of de Metro uit de trein meepakken
Op dinsdag 19 maart 2013 13:43 schreef Tchock het volgende: Over kerkvrouwen gesproken, laatst weer jehova's hier aan de deur die dan proberen mijn broertje te bekeren Ik heb daar zo'n hekel aan
Gewoon het gesprek aangaan joh. De wachttoren ? Ja die ken ik wel. Opa heeft jaren in een wachttoren gewerkt.
Gewoon het gesprek aangaan joh. De wachttoren ? Ja die ken ik wel. Opa heeft jaren in een wachttoren gewerkt.
Hahaha Maar mijn broertje is een stuk jonger, als die zo'n foldertje in zijn handen gedrukt krijgt met een vaag verhaal er bij in jip-en-janneketaal over waarom God bestaat is die niet zo scherp om over opa te beginnen
Dat ik een tegengeluid laat horen in een discussie wil niet per definitie zeggen dat ik mijn eigen denkbeelden als maatgevend zie of neerzet. Rare houding is dat sowieso, aangezien jij net zo goed je mening verkondigt; dat is het hele doel van een discussie. Be my guest als je het niet met me eens bent, maar er wordt mij expliciet gevraagd naar mijn mening over de Telegraaf, waar jij vervolgens op inhaakt. Niet andersom.
[..]
Ah, okay.
Het punt dat ik wilde maken ziet ook op jouw houding in de discussie niet over dat je je mening laat horen. Tuurlijk mag dat en die mag ook anders zijn dan die van mij. Waar ik over val is dat als ik mijn mening geef jij meteen met een spottende post aankomt waarin je suggereert dat ik dan wel nooit serieus een Telegraaf gelezen heb omdat het in jouw ogen een vod is en dus niet kan voldoen aan de beschrijving van hoe ik de Telegraaf zie. Dat is wat ik bedoel met je eigen denkbeelden meteen als maat gebruiken. Het punt is dus dat je naar mijn mening best eens wat opener en respectvoller een discussie kan voeren waarin je prima je eigen mening kunt geven maar dan zonder de 'onmogelijk-dat-jij-dat-vindt-want-ik-vind-het-anders' ondertoon.
Het punt dat ik wilde maken ziet ook op jouw houding in de discussie niet over dat je je mening laat horen. Tuurlijk mag dat en die mag ook anders zijn dan die van mij. Waar ik over val is dat als ik mijn mening geef jij meteen met een spottende post aankomt waarin je suggereert dat ik dan wel nooit serieus een Telegraaf gelezen heb omdat het in jouw ogen een vod is en dus niet kan voldoen aan de beschrijving van hoe ik de Telegraaf zie. Dat is wat ik bedoel met je eigen denkbeelden meteen als maat gebruiken. Het punt is dus dat je naar mijn mening best eens wat opener en respectvoller een discussie kan voeren waarin je prima je eigen mening kunt geven maar dan zonder de 'onmogelijk-dat-jij-dat-vindt-want-ik-vind-het-anders' ondertoon.
Daar was niets spottends aan, ik vroeg me het simpelweg af omdat je aangeeft (en al eerder aangegeven hebt) bijna nooit een krant te lezen.
Daar was niets spottends aan, ik vroeg me het simpelweg af omdat je aangeeft (en al eerder aangegeven hebt) bijna nooit een krant te lezen.
Dan lag het aan de ' ' emoticon waarschijnlijk. Maar om je vraag te beantwoorden heb ik geregeld een Telegraaf gelezen. Eigenlijk alle kranten wel behalve het Parool en het RD.
Als je een keer wil lachen moet je de Stentor kopen. Die zetten gerust nieuw-geboren eendjes op de voorpagina als er een vliegtuig op het Paleis op de Dam is gestort.
Op dinsdag 19 maart 2013 13:54 schreef Actaeon het volgende: De NRC is trouwens wel een goed blad idd Tchock ^^ beter dan de Volkskrant naar mijn mening.
Ik vind de Volkskrant altijd erg fijn om de muziek- sport- en kunstenbijlages. Afgezien van dat is het natuurlijk een prima krant, maar ik vind de soms erg geforceerd kritische toon op Rutte en de PVV wat vermoeiend.
Tsja, en zoals ik zei, zo jammer dat het NRC een middagkrant is Als dat ding om vier uur op de mat valt heb je al het nieuws van de dag al gelezen en bovendien is 's ochtends sowieso het fijnste moment om met een krant te zitten.
Op dinsdag 19 maart 2013 13:54 schreef Tchock het volgende: Als je een keer wil lachen moet je de Stentor kopen. Die zetten gerust nieuw-geboren eendjes op de voorpagina als er een vliegtuig op het Paleis op de Dam is gestort.
Ik vind de Volkskrant altijd erg fijn om de muziek- sport- en kunstenbijlages. Afgezien van dat is het natuurlijk een prima krant, maar ik vind de soms erg geforceerd kritische toon op Rutte en de PVV wat vermoeiend.
Tsja, en zoals ik zei, zo jammer dat het NRC een middagkrant is Als dat ding om vier uur op de mat valt heb je al het nieuws van de dag al gelezen en bovendien is 's ochtends sowieso het fijnste moment om met een krant te zitten.
Ik heb de krant een half jaar in huis genomen om het toch eerlijk te proberen. Dat geroep is namelijk ook altijd zo makkelijk. Natuurlijk staan er goede stukken in, iets wat mij ook zeker kan bekoren, maar veel artikelen worden inderdaad vanuit een bepaalde hoek geschreven. Dat merkte ik helaas te veel.
Het NRC trekt mij op de een of andere manier niet. Kan je een gevoel bij een krant hebben? De Telegraaf haal ik af en toe eens met de zaterdageditie. De Trouw bevalt mij echt het beste.
Misschien is dat wel de gedachtengang, inderdaad. Ik weet het niet. We hebben hem een hele tijd gehad omdat in het Zwolse deel alle vergunningen en besluiten bekendgemaakt werden, wat mijn moeder nodig had, maar de rest van de krant werd nauwelijks gelezen. En hij kost nog meer dan Trouw of Volkskrant ook
Ik heb de krant een half jaar in huis genomen om het toch eerlijk te proberen. Dat geroep is namelijk ook altijd zo makkelijk. Natuurlijk staan er goede stukken in, iets wat mij ook zeker kan bekoren, maar veel artikelen worden inderdaad vanuit een bepaalde hoek geschreven. Dat merkte ik helaas te veel.
Klopt inderdaad. Vooral in verkiezingstijd is het opmerkelijk. En ik vind het zelf ook vervelend - ik vorm mijn eigen mening over het nieuws wel
quote:
Het NRC trekt mij op de een of andere manier niet. Kan je een gevoel bij een krant hebben? De Telegraaf haal ik af en toe eens met de zaterdageditie. De Trouw bevalt mij echt het beste.
Natuurlijk kun je een gevoel bij een krant hebben! Ik zal binnenkort eens een Trouw halen, kijken hoe het bevalt
Nu moet ik zeggen dat het in de avond lezen van de NRC op een chesterfield met drankglobe en een goede sigaar ook niet verkeerd is.
Om heel eerlijk te zijn trek ik ook altijd zo'n " " gezicht als iemand aangeeft serieus de Telegraaf te lezen.
Goede werkgever met goede journalisten, maar gericht op een specifieke doelgroep.
Op dinsdag 19 maart 2013 14:06 schreef Ryon het volgende: Om heel eerlijk te zijn trek ik ook altijd zo'n " " gezicht als iemand aangeeft serieus de Telegraaf te lezen.
Goede werkgever met goede journalisten, maar gericht op een specifieke doelgroep.
Ik vind persoonlijk de Volkskrant een beetje een nare links-intelluctele-elitaire toon hebben die mij niet helemaal aanstaat. De NRC vind ik wat neutraler en die hebben ook een degelijk kunstenbijlage. Ook de wetenschapbijlage ie prima. Dat magazine op zaterdag is wel een heel stuk minder vind ik.
En juist 's avonds zou ik de tijd en de rust hebben om een krant te lezen
Op dinsdag 19 maart 2013 14:06 schreef Ryon het volgende: Om heel eerlijk te zijn trek ik ook altijd zo'n " " gezicht als iemand aangeeft serieus de Telegraaf te lezen.
Neem eens een Telegraaf mee naar de UvA. Ik ben dan denk ik niet de enige die zijn gezicht in de pose probeert te vouwen.
Telegraaf verzint niets, maar ze zetten het verhaal wel zo neer dat het allemaal hun uitkomt. Ik kan het meestal niet aan, net zoiets als Elsevier(hoewel journalistiek beter wellicht) ook een blad is dat overal onheil in ziet en overal commentaar op heeft, als het hun uitkomt.
Volkskrant is an sich niet erg, maar ik lees liever de NRC, okk al is ie smiddags voegt die krant meer toe dan het copypaste werk van Nu.nl bijvoorbeeld. Nos ben ik ook op uitgekeken, maken hypes van alles en niets en besteden zo te veel aandacht aan dingen die (grote) delen van het publiek niets interesseert. Dan kijk ik liever naar het Rtl nieuws.
Waarschijnlijk gaan mensen meelezen. Het universiteitsvolk is ook niet meer wat het ooit geweest is
Meteen doorbladeren naar het sportkatern, de strips en natuurlijk Telegraaf Vrouw. Dan ben je wel weer genoeg op de hoogte gesteld van hetgeen in de wereld gebeurt.