hebben meer auto's last van ja. In die oude kon je het mooi op de middenconsole leggen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Zo een verlengde Caddy is idd perfect, hebben we al btw.
Enige nadeel met de Caddy is de plek voor HAH. Op dashboard zetten heeft weinig zin mits je er een bundel post rechts tegenzet. Anders vliegt het door de gehele cabine bij een bocht
als we nu eens dat kroningsboek zouden mogen bezorgenquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:40 schreef ErwinRommel het volgende:
April gaat al een feest worden met de inhuldiging van WimLex als Koning
In die wij nu hebben, we hebben er maar 3 kan dat dus niet meer, nieuwe versie.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hebben meer auto's last van ja. In die oude kon je het mooi op de middenconsole leggen.
Heb ik geen enkel probleem meequote:Op donderdag 14 maart 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als we nu eens dat kroningsboek zouden mogen bezorgen
Is ook een flink aantal kilo's
Je zou eventueel de HAH nog voor op het kratje naast je kunnen leggen, terwijl de post dan iets verder weg ligtquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In die wij nu hebben, we hebben er maar 3 kan dat dus niet meer, nieuwe versie.
dat was wel ideaal van de Kangoo, dat je midden zo een groot vak hebt zitten. Maar de kangoo is klein, met name als je 2 rolcontainers aan post voor depots er in kwijt moet (ruim 1000kg terwijl 500kg is toegestaan hahaha), plus dan nog je eigen autobestelling, op piekdagen al snel 12 tassen post.
oeh, dat is wel erg tofquote:Op donderdag 14 maart 2013 16:58 schreef ErwinRommel het volgende:
Daarnaast, dan heb ik vrij, net gekregen omdat ik bij de inhuldiging aanwezig mag zijn als deel uitmakende van een detachement Veteranen Garde Regiment Grenadiers en Jagers Air-assault/Para , dus 30 april en 1 mei vrij
Dat vind ik onhandig werken, althans, voor mijzelf.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je zou eventueel de HAH nog voor op het kratje naast je kunnen leggen, terwijl de post dan iets verder weg ligt
[..]
oeh, dat is wel erg tof
Je bent koningshuisgezind Erwin of koningshuis gezind, geen 't' erbij!quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heb ik geen enkel probleem mee
Ik ben zeer koningshuis gezindt
Daarnaast, dan heb ik vrij, net gekregen omdat ik bij de inhuldiging aanwezig mag zijn als deel uitmakende van een detachement Veteranen Garde Regiment Grenadiers en Jagers Air-assault/Para , dus 30 april en 1 mei vrij
luistertquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat vind ik onhandig werken, althans, voor mijzelf.
Beter vind ik toch de bundel post op dashboard "vastgezet" met 2 bundels HAH of post. Gaat het niet meer schuiven.
Maar ik ben blij dat men binnen het Autobedrijf luisterd naar de ervaringen van de chauffeurs
Dat is echt een pluspunt.
pfffff. Zeg aapjequote:Op donderdag 14 maart 2013 17:05 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Je bent koningshuisgezind Erwin of koningshuis gezind, geen 't' erbij!
Ik vergeef het jequote:
zeker. Vroeger werden de auto's na ongeveer 70.000 kilometer er gewoon uitgegooid. Dat gebeurt bij het autobedrijf niet meer waar werknemers min of meer een vaste auto hebben. Zeker omdat je meer uren in het ding maakt dan vroeger is het wel handig om een betere werkplek te hebbenquote:Op donderdag 14 maart 2013 17:05 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat vind ik onhandig werken, althans, voor mijzelf.
Beter vind ik toch de bundel post op dashboard "vastgezet" met 2 bundels HAH of post. Gaat het niet meer schuiven.
Maar ik ben blij dat men binnen het Autobedrijf luisterd naar de ervaringen van de chauffeurs
Dat is echt een pluspunt.
Dat snap ik, bewust gedaan om jou te pesten, blindte vink dat ik enquote:
Klopt, we hebben onze eigen auto's voor de dienst.quote:Op donderdag 14 maart 2013 17:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zeker. Vroeger werden de auto's na ongeveer 70.000 kilometer er gewoon uitgegooid. Dat gebeurt bij het autobedrijf niet meer waar werknemers min of meer een vaste auto hebben. Zeker omdat je meer uren in het ding maakt dan vroeger is het wel handig om een betere werkplek te hebben
het was aardig aan het gewicht incl de oerdegelijk championsquote:Op donderdag 14 maart 2013 12:28 schreef V__L_N het volgende:
Ik had mij 300 gisteren in 1 tas zitten. Ze zijn zwaar maar compact.
Dat is nou precies waar ik zo bang voor ben.quote:Op donderdag 14 maart 2013 16:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
als we nu eens dat kroningsboek zouden mogen bezorgen
Is ook een flink aantal kilo's
Gewicht vind ik meestal niet het probleem, onhandigheid wel. Kleine folders met grote bvquote:het was aardig aan het gewicht incl de oerdegelijk champions
Succesquote:Op vrijdag 15 maart 2013 06:17 schreef dud0r het volgende:
Goedemorgen.
Ik heb totaal geen zin vandaag.
En dan moet ik morgen ook nog.
Het is trouwens verrot koud buiten.
Piek-dal blijft, dat kan ik je nu wel vertellen, want dat is namelijk landelijk ingevoerd, in tegenstelling tot het 3 bundelsysteem.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:05 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Goedemorgen,
Zo meteen een vergadering over het nieuwe 1 bundel systeem. We gaan als eerste weer terug naar de oude/nieuwe systeem, over 1 maand al. Belangrijkste vraag is natuurlijk of de tijden weer naar beneden gaan en of het piek/dal systeem blijft. Ook gaan de wijken misschien herverdeeld worden. Contractverlening voor mij zou ook mooi zijn. You will be updated
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Succes
Ik heb twéé potentiële banen sinds gisteren! Ik kan mogelijk in opleiding tot mindfull-fitness instructrice tegen betaling, óf ik kom bij Eemfors in dienst! Ze hebben vandaag gevraagd of ik wil blijven, en daarna toen ik JA zei hebben ze gevraagd om mijn broekmaat. Die is namelijk relevant om mijn Eemfors uniform te kunnen maken!
Dus als ik geen sportinstructrice kan worden, of pas in september met die opleiding begin, heb ik tot die tijd werk! Yes, het is nu wel 95% zeker dat ik uit de uitkering kom
'het nieuwe 1 bundel systeem' Hilarisch!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:05 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Goedemorgen,
Zo meteen een vergadering over het nieuwe 1 bundel systeem. We gaan als eerste weer terug naar de oude/nieuwe systeem, over 1 maand al. Belangrijkste vraag is natuurlijk of de tijden weer naar beneden gaan en of het piek/dal systeem blijft. Ook gaan de wijken misschien herverdeeld worden. Contractverlening voor mij zou ook mooi zijn. You will be updated
Van twijfel over één baan naar twee potentiële banen. Dat doe je goed!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Succes
Ik heb twéé potentiële banen sinds gisteren! Ik kan mogelijk in opleiding tot mindfull-fitness instructrice tegen betaling, óf ik kom bij Eemfors in dienst! Ze hebben vandaag gevraagd of ik wil blijven, en daarna toen ik JA zei hebben ze gevraagd om mijn broekmaat. Die is namelijk relevant om mijn Eemfors uniform te kunnen maken!
Dus als ik geen sportinstructrice kan worden, of pas in september met die opleiding begin, heb ik tot die tijd werk! Yes, het is nu wel 95% zeker dat ik uit de uitkering kom
Wat goed zeg! Welke baan heeft je voorkeur? En ja, dat mindfull-fitness moet je even uitleggen! Ik doe wel aan fitness, maar mindfull-fitness heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Succes
Goed zeg !quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Succes
Selestha gefeliciteerd je komt er wel.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Succes
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Succes
De wijken worden volgens mij allemaal op postcode gezet, dus gebaseerd op de beginletter. In het echte oude systeem maakte de postcode niet uitquote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:49 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
'het nieuwe 1 bundel systeem' Hilarisch!
Zoals hierboven beschreven zal het piek/ dal model gewoon blijven bestaan. Daar hebben ze als werkgever veel te veel voordeel bij om af te schaffen.
De wijken worden herverdeeld bij invoering (onwaarschijnlijk) of afschaffing van de georoute.
Waarschijnlijk gaan jullie dus terug naar het oude systeem waarmee de meesten van ons nog werken.
http://www.yatusanti.com/quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:57 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Wat goed zeg! Welke baan heeft je voorkeur? En ja, dat mindfull-fitness moet je even uitleggen! Ik doe wel aan fitness, maar mindfull-fitness heb ik nog nooit van gehoord.
Yep, daar ben ik inmiddels ook vrij zeker vanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:18 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Selestha gefeliciteerd je komt er wel.
Goed om te horen! Ik ga over twee weken de ww in. Mijn contract bij het Autobedrijf wordt niet verlengd en mijn zoektocht van anderhalf jaar naar ander werk loopt maar niet zoals ik wil. Hoera voor de jeugdwerkloosheid!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Succes
Ja, en rond het jaar 2000 moesten we ook nog van die telefoongidsen rondbrengen, weet je dat nog? Daar heb ik er een jaar of twee of drie (weet ik niet meer precies) wel rond de duizend per jaar van rondgebracht!quote:Op donderdag 14 maart 2013 20:57 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat is nou precies waar ik zo bang voor ben.
Ik moet gelijk weer denken aan de gemeentegidsen die we hier vroeger in het voorjaar moesten bezorgen. Die krengen waren rond de 750 gram per stuk!!
Die mochten we gelukkig wel bezorgen buiten de post om. Nadeel was wel dat je er relatief weinig tijd voor kreeg.
Mooi hoor! Alvast succes gewenst!!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 08:30 schreef Selestha het volgende:
[..]
Succes
Succes gewenst!!!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:55 schreef superkimmi het volgende:
zometeen de begrafenis![]()
Iemand die veel te jong is gestorven. Doet me beseffen dat het allerlaatste wat ik op papier heb gezet wat ik zou willen, alweer 8 jaar terug is.. aangezieni k toen pas 14 was is het erg veranderd.. Denk dat ik het binnenkort eens doorspreek met mn partner..
je weet nooit blijkt maar weer..
Joepie.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 09:56 schreef dud0r het volgende:
Gefeliciteerd Selestha!
Voor de mensen die in omgeving Utrecht wonen. Morgen wordt een drukke dag qua machinepost.
Stichtse Rijnlanden zit er morgen bij.
Naar zegquote:Op vrijdag 15 maart 2013 12:55 schreef superkimmi het volgende:
zometeen de begrafenis![]()
Iemand die veel te jong is gestorven. Doet me beseffen dat het allerlaatste wat ik op papier heb gezet wat ik zou willen, alweer 8 jaar terug is.. aangezieni k toen pas 14 was is het erg veranderd.. Denk dat ik het binnenkort eens doorspreek met mn partner..
je weet nooit blijkt maar weer..
Geadresseerde HAH ja.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:12 schreef Herfstblad het volgende:
Gecondoleerd Kimmi.
Naar is zoiets ja.
[..]
Joepie.
Is dat ook huis aan huis eigenlijk?
Wat wordt er precies getest dan? Want ik lees eigenlijk niet echt dingen in je verhaal waarvan ik zeg "oh, dat hebben we hier/elders nog niet"quote:Op vrijdag 15 maart 2013 11:43 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Voorlopig geen nieuwe wijk indeling. Piek/dal model blijft inderdaad. Post zal nu later aangeleverd worden, rond 11.30 ipv. de 9.30 nu. Helaas gaat er tijd vanaf op de piekdagen omdat je niet meer uit 3 bundels bezorgt. Ons gebied wordt een testpilot voor andere gebieden, communicatielijnen tussen sorteercentra en bezorggebieden worden veel korter. Sorteercentra worden samengevoegd voor grotere gebieden. Ik zie wel volgende maand hoe het in de praktijk zal gaan.
Ik weet natuurlijk niet hoe het ervoor was, omdat toen ik in mei begon het 3-bundel systeem net ingevoerd was hier in Ede.quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:01 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Wat wordt er precies getest dan? Want ik lees eigenlijk niet echt dingen in je verhaal waarvan ik zeg "oh, dat hebben we hier/elders nog niet"
Yep, heb daar ook een hekel aan. Maar doe het nu toch maar, want de fiets heeft er idd veel onder te lijden anders...quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:26 schreef Deezertje het volgende:
Gaat leuk worden morgen dus. 3x HAH, Makro, wéér een glasvezel mailing (al weken achter elkaar), Natuurmonumenten en wie weet nog meer.
Veel post maakt mij op zich niet uit. Het midden in je wijk terugfietsen naar het depot wel. Ben je meteen uit je ritme en kost toch al gauw tien minuten. Ik prop meestal veel in de tassen, maar als je ze echt te zwaar doet, is je fiets zo naar de klote.
Dit inderdaad. Tegenwoordig probeer ik alle post en HAH vanuit het depot mee te nemen, maar dan moet ik vaak wel een tas achterop doen die voor de helft of voor 3/4 vol is... Nou kraakt m'n fiets toch wat meer dan anders de laatste maanden. Gelukkig heb ik wel twee fietsen!quote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:26 schreef Deezertje het volgende:
Gaat leuk worden morgen dus. 3x HAH, Makro, wéér een glasvezel mailing (al weken achter elkaar), Natuurmonumenten en wie weet nog meer.
Veel post maakt mij op zich niet uit. Het midden in je wijk terugfietsen naar het depot wel. Ben je meteen uit je ritme en kost toch al gauw tien minuten. Ik prop meestal veel in de tassen, maar als je ze echt te zwaar doet, is je fiets zo naar de klote.
toen was ik nog opquote:Op zaterdag 16 maart 2013 04:54 schreef dud0r het volgende:
Goedemorgen, nog meer mensen die zo vroeg moeten beginnen?
Wanneer is de verhuizing, weten jullie al een datum?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 11:56 schreef peter2671 het volgende:
Goede bijna-middag
Volgende week een bijeenkomst ivm de verhuizing naar Heerenveen en ook over welke kostenbesparende maatregelen er genomen kunnen worden richting de toekomst....
Ze hebben zoveel geld verkwanseld aan nutteloze dingen(nieuwe systemen,research,en overbodige managers etc..)dat het nu op de laagstbetaalden wordt gebotvierd(soort van huillie doen)quote:Op zaterdag 16 maart 2013 10:01 schreef VixenFromHell het volgende:
Vanaf volgende week de oude wijken weer terug, tijden vandaag binnen gekregen en alles staat een stuk krapper dan voor georoute. Sommige wijken 15-20 minuten eraf terwijl de oude tijd precies goed was![]()
Was te verwachten..
je wordt gewoon genaaid waar je bij staat,op fb ook heel veel problemen met die tijden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Mja.. het is echt sneu. Het is al minimumloon....
Maar eens zien wat er gaat gebeuren, hoorde van een collega dat ze de komende week (weken?) mogen noteren hoe en wat. Ik zet er sowieso altijd bij als ik iets te krap vind iig.
Ze betalen hier tot nu toe uitloop nog wel (als je een goede reden geeft), maar als ze echt zo flink gaan snijden in de tijden en dan geen uitloop betalen
natuurshit was het ergst,dat er nog leden zijn(laat de belasting deze projecten lekker onderhouden)quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:43 schreef superkimmi het volgende:
pfoei. het was een hoop vandaag! Inderdaad veel hah, en keidikke macro's. En flinke wind! Vind dat ik nog snel was
en nog bedankt allemaal
bij jullie is het wel heel extreem met die vbt,vraag me af wat ze denken te bereikenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Flinke lading post vandaag. Kampioen, Oerr, dikke Makro, mailings van V&D en Gall&Gall.
Ik had 6 tassen voor mijn wijk, terwijl ik er gisteren een half tasje voor had. Goed systeem hoor, dat DiDoZa.![]()
Vanaf volgende week ook hier nieuwe diensten: in sommige gevallen zijn de voorbereidingstijden gehalveerd, zelfs op de piekdagen! Omdat we niet ineens vanaf volgende week veel minder post hebben of veel meer mensen, of minder wijken, of überhaupt een andere werkmethode, ben ik benieuwd waarom ze denken dat we vanaf maandag ineens 2x zo snel gaan zijn.
Dat mag inderdaad in de krant! Geen sneeuw, geen regen, het was wel weer even wennen :-)quote:het is zaterdag en... HET IS DROOG!
Ik heb zelfs een adres met 4,een eigenaar met 4 verschillende bedrijvenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:37 schreef Yreal het volgende:
Mensen die trouwens 3x de kampioen ontvangen en 2x de makro folder moeten echt eens een goed pak rammel krijgen trouwens.
wat je dan sowieso al bezielt om 4x een makro pas aan te vragen.. en zelfs dan zet je tenminste de mailingoptie even uitquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:40 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Ik heb zelfs een adres met 4,een eigenaar met 4 verschillende bedrijven
Ik heb iemand die ontvangt al jaren 4 Makro's.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:37 schreef Yreal het volgende:
Mensen die trouwens 3x de kampioen ontvangen en 2x de makro folder moeten echt eens een goed pak rammel krijgen trouwens.
klopt. Was erg druk en na een lange sortering nog een paar grote wijken bezorgd, dus ik ben nu wel geslooptquote:Op zaterdag 16 maart 2013 15:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Flinke lading post vandaag. Kampioen, Oerr, dikke Makro, mailings van V&D en Gall&Gall.
insealenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:30 schreef Deezertje het volgende:
Je zou verwachten van oud-postbedrijf KPN dat ze de mailings een keer goed maken. Nu weer een 'aan de bewoners van' mailing met huisnummers die helemaal niet bestaan! Kon weer een flinke stapel stuk voor stuk afstickeren, allemaal in één lading met een stiekje eromheen mag niet meer...
Haha, minstens een wekelijkse overhoring voor mensen die al die zware zooi in de bus willen! En niks gelezen: voor straf zelf naar de brievenbus terugbrengen. Hier ook zo'n mega-makelaarsblad, waarvan een deel voor niet-bestaande adressen of al lang vertrokken mensen (al 10 keer aangegeven). Liggen als beton in je fietstas en dan nog de helft mee terugnemen ook?quote:Mensen die trouwens 3x de kampioen ontvangen en 2x de makro folder moeten echt eens een goed pak rammel krijgen trouwens.
Dat moet. Als je voor je bedrijf inkoopt mij de Makro, dan moet je die bonnen specificeren, kan niet voor alle 4 bedrijven op 1 factuurquote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat je dan sowieso al bezielt om 4x een makro pas aan te vragen.. en zelfs dan zet je tenminste de mailingoptie even uit
oke oke, dat ieder bedrijf zijn eigen bedrijfsnaam op de factuur wil, oke. Hoeft niet, maar oke.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat moet. Als je voor je bedrijf inkoopt mij de Makro, dan moet je die bonnen specificeren, kan niet voor alle 4 bedrijven op 1 factuur
Dit ivm teruggave BTW.
Moet welquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
oke oke, dat ieder bedrijf zijn eigen bedrijfsnaam op de factuur wil, oke. Hoeft niet, maar oke.
Maar dan ook 4x BEWUST klikken op "ja ik wil de folder thuis krijgen"![]()
hoewel strikt gezien wel de regel is het niet een keiharde eis. Bonnetje van etentjes of een pak papier en pennen mag je ook gewoon opvoeren. Pas bij wat grotere bedragen wil de belastingdienst echt gaan zeuren over die naamsvermelding.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:48 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Moet wel
Geloof me, ik heb zelf een V.O.F.
Verder staat die functie al standaard aan, mensen kijken gewoon niet verder dan hun neus lang is
Pas maar op dat je geen audit krijgt van de BD, kan je flink wat problemen opleveren..quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoewel strikt gezien wel de regel is het niet een keiharde eis. Bonnetje van etentjes of een pak papier en pennen mag je ook gewoon opvoeren. Pas bij wat grotere bedragen wil de belastingdienst echt gaan zeuren over die naamsvermelding.
De belastingdienst kan zoveel willenquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Pas maar op dat je geen audit krijgt van de BD, kan je flink wat problemen opleveren..
Voor elk bedrijf moet alles op 1 factuur.
Zo is mij dat door de BD uitgelegd.
Jazeker wel, zelfs voor een zakelijke hotelovernachting in Engelandquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:56 schreef Yreal het volgende:
Nee maar even serieus, jij voert nooit de bon op van een etentje of benzine?
Klopt, maar het enige dat terug komt op die makro bonnen voor zover ik zie is de bedrijfsnaam.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jazeker wel, zelfs voor een zakelijke hotelovernachting in Engeland
Maar de bonnetjes bewaar ik dan wel, logisch, anders kun je niet de BTW (of de Engelse VAT) terugkrijgen.
Maar per bedrijf moet je dat gespecificeerd hebben.
Klopt, en daar zit het hem dus, mensen hebben 4 bedrijven, en die moet je, de administratie dus, gescheiden van elkaar houden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt, maar het enige dat terug komt op die makro bonnen voor zover ik zie is de bedrijfsnaam.
Klopt, en waarom zou je dan niet de bonnen horende bij ieder bedrijf in het goede mapje kunnen doen, ongeacht wat er bovenaan de bon staatquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, en daar zit het hem dus, mensen hebben 4 bedrijven, en die moet je, de administratie dus, gescheiden van elkaar houden.
Dat is dus misbruikquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt, en waarom zou je dan niet de bonnen horende bij ieder bedrijf in het goede mapje kunnen doen, ongeacht wat er bovenaan de bon staat
Je moet alleen even de cassiere van de makro 3x op "nieuwe bon" laten drukken
Je kan toch gewoon de spullen voor ieder bedrijf op een aparte bon zetten en dan de 4 bonnen in je 4 aparte administraties opnemen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is dus misbruik
Kun je het 3 maal aftrekken
Ja, en jij denkt dat de BD achterlijk is? Ze zijn stom, maar zeker niet domquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon de spullen voor ieder bedrijf op een aparte bon zetten en dan de 4 bonnen in je 4 aparte administraties opnemen?
Volgens mij snap je mij niet. Je koopt een pen, een boek, een usb stick en een twix.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, en jij denkt dat de BD achterlijk is? Ze zijn stom, maar zeker niet dom
Omdat 1 pas bedrijfsgebonden is, althans, dat lijkt me zo.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mij niet. Je koopt een pen, een boek, een usb stick en een twix.
Pen => Bon a
Boek => bon B
USB => Bon c
Twix => bon d (even los van het feit dat twix niet aftrekbaar is)
Bon a gaat in de administratie van Bedrijf A, Bon B bij bedrijf B, Bon c bij bedrijf c en bon D bij bedrijf D. Ik vraag mij nou toch wel af waarom jij denkt dat dat niet kan
Er komt enkel een bedrijfsnaam bovenaan de bon, maar ik zie geen reden waarom de belastingdienst dat niet zou accepteren. gewoon "bonnetjes" worden immers ook geaccepteerd. Naar huidige recht is het een beetje de norm dat jij moet kunnen aantonen dat je btw hebt betaalt over iets dat je binnen je bedrijf gebruikt om het terug te mogen vragen, ongeacht welke naam er nou op dat bonnetje staat.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat 1 pas bedrijfsgebonden is, althans, dat lijkt me zo.
Hmmmm, igewikkeld allemaal, ik heb maar 1 bedrijfje, dus die shit heb ik allemaal nietquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Er komt enkel een bedrijfsnaam bovenaan de bon, maar ik zie geen reden waarom de belastingdienst dat niet zou accepteren. gewoon "bonnetjes" worden immers ook geaccepteerd. Naar huidige recht is het een beetje de norm dat jij moet kunnen aantonen dat je btw hebt betaalt over iets dat je binnen je bedrijf gebruikt om het terug te mogen vragen, ongeacht welke naam er nou op dat bonnetje staat.
<--- fiscalist in spéquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hmmmm, igewikkeld allemaal, ik heb maar 1 bedrijfje, dus die shit heb ik allemaal niet
Wellicht een goede vraag in WGR
En idd, weer terug naar de post
Handig om te wetenquote:
Een beetje fiscalist weet altijd wel iets beter de gaten in de wet te gebruiken en wat meer de randen op te zoeken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Handig om te weten
Weer offtopic) raadzaam om aan het einde van het jaar een fiscalist te raadplegen? Nu doen we alles zelf.
toen ik vanochtend de deur uit ging was het echt net droog, maar op de weg lag nog wel een laagje papsneeuw. Kon op mijn fietsje dus gewoon doorjassen, zonder me te bekommeren over eventuele gladheidquote:
Ik kreeg vandaag precies hetzelfde binnen. Ik laat ze voorlopig nog maar in het plastic zitten. Ik was al vergeten dat ik nog meer kleding zou moeten krijgen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:32 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag weer een pakketje met kleding gekregen: 4 polo's met korte mouwen en 1 met lange mouwen. Voor de winter ook al 2 polo's met korte en 2 met lange mouwen gekregen. In totaal dus al 9 polo's
55 oranje?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:46 schreef Rafierafie het volgende:
Was wel weer leuk vandaag met die HAH. Er hing geen planning op depot dus ik weet niet wat officieel het gewicht was, maar mijn weegschaal gaf 174 gram aan voor een set van 4 stuks.
Dat was dus vette lol toen ik vanochtend 55 tassen in de stellingen mocht gooien
Mijn rug voelde al gebroken nog voordat ik echt begonnen was.
Nou ze gooien mij dood met shirts zeg....quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:34 schreef Herfstblad het volgende:
Hier is een pakketje aangeboden met kleding, maar ik was niet thuisDus ze komen maandag weer.
Maar ik vind die polo's maar irritant.Ze kruipen bij mij omhoog enzo.
Soms moet ik idd ook heel veel in de stellingen gooien. Pff. Vandaag was het niet veel voor alle wijken samen. Zegt een collega: "Dit is toch niet allemaal voor hier?"
Waren 18 tassen voor 7 wijken ofzoVond ie veel. Ik heb op dinsdag meestal een grotere berg.
Ik heb alleen maar een jas van PostNL, voor de rest niks.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja. Heb alleen maar een Jas van PostNL. Voor de rest gebruik ik zoveel mogelijk TNT-spul
als het boven de 20 wordt dan moet je dat nwe niet aan.quote:Op zondag 17 maart 2013 12:44 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Handschoenen zijn inderdaad fijn. De polo's zijn net wielrenshirts, zelfde materiaal. Als je veel zweet, zoals ik vanwege mijn schildklier, gaan die tegen je rug plakken en worden snel koud. Dan heb ik liever katoen, dat neemt meer vocht op en wordt sneller droog tijdens het lopen.
Officieel hoor je ze in te leveren zodra je de nieuwe PostNL polo's hebt. Maar ik heb ze hier nog liggen, handig voor als je moet klussen.quote:Op zondag 17 maart 2013 09:34 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Oh en iedereen heeft nog tnt -polo's..
Gaat dat nog veranderen offeh?
Je hebt 91% van de woorden juist herkend.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even een kleine test om het vocabulaire van de gemiddelde PostNL medewerker te testen.
Ik kwam op 88% ()
http://woordentest.ugent.be/instructions.html
Let wel op! Ook woorden die strikt genomen geen Nederlands zijn, maar wel gebruikt en herkend worden binnen het Nederlands taalgebied (dus ook in België) worden binnen de context van deze test gezien als Nederlands woord.
Net als VixenFromHell zegt heb ik daar zelf ook wel goede ervaringen mee. Ik heb al twee keer iets besteld via internet waarbij ik zo'n track & trace code heb gevolgd en twee keer werd het op de aangegeven tijd bezorgd.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:30 schreef Deezertje het volgende:
Je zou verwachten van oud-postbedrijf KPN dat ze de mailings een keer goed maken. Nu weer een 'aan de bewoners van' mailing met huisnummers die helemaal niet bestaan! Kon weer een flinke stapel stuk voor stuk afstickeren, allemaal in één lading met een stiekje eromheen mag niet meer...
Ja hier ook dikke Makro, Natuurmonumenten, KPN mailing dus en 3x HAH. Kon 'mooi' weer 3 keer terugfietsen... wel droog gehad. En voor de mensen die hier de Blokker folder bezorgen, die is ook weer lekker dik!
En wat een flutsysteem is dat Track and Trace zeg. Pakje staat nog steeds op 'vandaag tussen 11:00 en 14:00 uur', maar je raad het al: geen pakketje gezien, de pakketbezorger wel. Klik ik verder (wat je dus zelf moet doen), zie ik dat het pakketje nog niet eens is gesorteerd! Donderdag verstuurd naar mij. Zal dus pas dinsdag worden! Je zal maar vertrouwen op de T&T site, zit je nu nog te wachten![]()
Wedden dat ie straks naar 'maandag' gaat, maar dan komt ie ook niet hoor. Volgens mij worden er geen pakketten gesorteerd in het weekend?
Dat, echt dat!quote:![]()
Op zaterdag 16 maart 2013 16:37 schreef Yreal het volgende:
Dat zijn de ergste met dat hemeltergende gejammer!!!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 16:39 schreef Herfstblad het volgende:
Ik werd nog getrakteerd op Turkse muziek in 1 straat trouwens. Er was een Turkse bruiloft
Hee uuuuh, ik ben daar ex-werknemer bij hè!quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, en jij denkt dat de BD achterlijk is? Ze zijn stom, maar zeker niet dom
ja ik weet het niet meer,mede dat hij 100pages isquote:Op zondag 17 maart 2013 18:31 schreef Herfstblad het volgende:
Dat niet ziekmelden herken ik wel. Ik was pas ook ziek, maar ik heb me toen niet ziekgemeld. of in elk geval: Ik voelde me echt niet lekker. Dag erna ging het een stuk beter weer.
En bij die bruiloft hoorde inderdaad gejammer ja.
ophaling10, volgens mij bezorgen wij die folders niet meer. In elk geval: Vorig jaar heb ik ze niet gezien.
ja die gasten passen ze echt niet aan de nl ers aan,andersom moet je wel met een theedoek rondlopenquote:Op zondag 17 maart 2013 18:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
@ Herfstblad: Haha, ja waar ik badminton wordt zo ongeveer één keer per maand ook zo'n Turkse (of Marokkaanse) bruiloft georganiseerd. Echt een enorm kabaal maak je dan mee... We badmintonnen in een activiteitencentrum waar mensen ook fitnessen en tennissen enzo. Er is daar een bar aanwezig op de eerste verdieping waar wij als spelers op de vrijdagavond na het spelen vaak wat drinken. Bij zo'n bruiloft wordt dan het halve activiteitencentrum afgesloten. Echt absurd vind ik het!
Ja officieel ik ben dom......scheelt ben ook dyslextischquote:Op zondag 17 maart 2013 15:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Even een kleine test om het vocabulaire van de gemiddelde PostNL medewerker te testen.
Ik kwam op 88% ()
Let wel op! Ook woorden die strikt genomen geen Nederlands zijn, maar wel gebruikt en herkend worden binnen het Nederlands taalgebied (dus ook in België) worden binnen de context van deze test gezien als Nederlands woord.
Leuk badmintonnen.....potje doenquote:Op zondag 17 maart 2013 18:36 schreef Atmosphere82 het volgende:
@ Herfstblad: Haha, ja waar ik badminton wordt zo ongeveer één keer per maand ook zo'n Turkse (of Marokkaanse) bruiloft georganiseerd. Echt een enorm kabaal maak je dan mee... We badmintonnen in een activiteitencentrum waar mensen ook fitnessen en tennissen enzo. Er is daar een bar aanwezig op de eerste verdieping waar wij als spelers op de vrijdagavond na het spelen vaak wat drinken. Bij zo'n bruiloft wordt dan het halve activiteitencentrum afgesloten. Echt absurd vind ik het!
Erg hè?!quote:Op zondag 17 maart 2013 19:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja die gasten passen ze echt niet aan de nl ers aan,andersom moet je wel met een theedoek rondlopen
Oh ja hoor! Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog maar drie jaar speel hoor. En jij?quote:
Cool!quote:
Veilig!quote:
Heb het een jaartje of 2/3 gedaan en toen moest ik ivm carpaal tunnel sydroom stoppenquote:Op zondag 17 maart 2013 20:58 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Erg hè?!
[..]
Oh ja hoor! Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog maar drie jaar speel hoor. En jij?
quote:Eigenwijze sorteermachine kent de straat Bus niet
In Nistelrode bestaat de straatnaam Bus. Onze sorteermachines zien dat adres aan voor een postbus. En dan gaat het mis. De post komt terecht bij de post voor de postbussen en de bewoners van de Bus krijgen de post vertraagd. Daar gaan we nu iets aan doen.
Wat is het probleem?
Onze sorteermachines lijken erg eigenwijs. De straatnaam Bus ‘lezen’ de machines als ‘postbus’. Ze maken dus eigenlijk van een goed adres een fout adres en dat is een probleem. Maar wel ons probleem en niet van de bewoners. Die kunnen er ook niets aan doen dat hun straat zo heet.
Hoe lossen we het op?
Wij vinden het vervelend dat de bewoners van Bus hun post te laat ontvangen. We moeten het sorteersysteem dus aanpassen. De machine kunnen we niet iets nieuws leren. Maar we kunnen wel de software aanpassen. We moeten dan de post voor de Bus in Nistelrode handmatig de juiste sorteercode geven. Dat zijn we nu aan het regelen.
Oh dat is de weersvoorspelling hierquote:Op maandag 18 maart 2013 08:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens Weerplaza, de voorspelling voor mijn woonplaats:
De komende 2 uur blijft het droog en schijnt de zon geregeld.
KIjk ik naar buiten: Bewolkt en nat
we zitten in het oog van een depressie(vandaar gisteren het redelijke weer)volgende week verwacht ik wel 16-18grquote:Op maandag 18 maart 2013 08:37 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Volgens Weerplaza, de voorspelling voor mijn woonplaats:
De komende 2 uur blijft het droog en schijnt de zon geregeld.
KIjk ik naar buiten: Bewolkt en nat
Verschilt per punt.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:39 schreef Loll het volgende:
Tot hoelaat kan je pakketjes aanbieden bij het post nl postkantoor of sevice punt?
Dat hangt van het servicepunt af en wanneer de chauffeur de rolcontainers komt ophalen.quote:Op maandag 18 maart 2013 13:39 schreef Loll het volgende:
Tot hoelaat kan je pakketjes aanbieden bij het post nl postkantoor of sevice punt?
En dat is dus de reden dat de BUBA's en BUPO's open hadden moeten blijven.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat hangt van het servicepunt af en wanneer de chauffeur de rolcontainers komt ophalen.
Zelf hou ik ivm mijn webshop altijd max. 17:00 aan. Dan zit je altijd veilig.
Net weer pakketten weggebracht naar een servicepunt, een ander punt waar ik normaal mijn pakketten aflever, mensen kinderen zeg, wat zijn die mensen DOM!!
Ik print zelf de stickers met barcode uit, alles voorgemeld in systeem, en kan het normaliter gewoon op de balie leggen en hun scannen de barcode dan.
Maar nee hoor, bij dat punt gewoon achter in de rij aansluiten. Wat een gedoe. Daar breng ik het dus nooit meer.
Nu ja, als ik een late bestelling binnenkrijg rij ik zelf wel ff naar de vestiging en leg het daar binnen in de LoLa op een rolcontainer en drink ff een bak koffie met de avond Hub Coördinatorquote:Op maandag 18 maart 2013 14:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
En dat is dus de reden dat de BUBA's en BUPO's open hadden moeten blijven.
Niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk.quote:Op maandag 18 maart 2013 14:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nu ja, als ik een late bestelling binnenkrijg rij ik zelf wel ff naar de vestiging en leg het daar binnen in de LoLa op een rolcontainer en drink ff een bak koffie met de avond Hub Coördinator
Dat privilege heb ik dan wel weer
Klopt, voor "gewone" klanten, die zijn nu helaas aangewezen op die "servicepunten".quote:Op maandag 18 maart 2013 15:11 schreef dud0r het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft die mogelijkheid natuurlijk.
Ik deed het vroeger ook altijd met pakjes of aangetekende. Om 15.00 waren de medewerkers van de BUPO bij ons er al en om 16.00 ging die open dus ik kon om 15.05 altijd al spullen dumpen, afrekenen etc etc.
Werken bij de post heeft ook af en toe z'n voordelen.
Hou op hou op!!!!quote:Op maandag 18 maart 2013 15:18 schreef dud0r het volgende:
Die punten bij de AH zijn echt verschrikkelijk. Daar staan toch een stel incompetente mensen achter de balie.
Daar had ik al een hekel aan toen ik nog haalritten reed. Geen idee wat mee moest, wat dichtgebonden moest worden, waar een loodje op moest, welk kaartje op welke zak, pakketten stapelen konden ze ook niet en NOOIT op tijd het spul klaar. Echt nooit.
Tot ik het een keer heb laten staan.
Was m'n TC toen niet blij mee maar dat is een ander verhaal.
Op dat service punt na vond ik de haalritten altijd hartstikke leuk. Ook een boel klanten erbij die gezellig waren. Gezellig team bij ons op de vestiging en op de andere vestiging waar we officieel moesten lossen. Leuke dames ook enzoquote:Op maandag 18 maart 2013 15:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hou op hou op!!!!
Ben blij dat ik geen haalritten meer rij
Kan tegenwoordig idd niet meer, want scanpen hè?quote:Op maandag 18 maart 2013 15:31 schreef dud0r het volgende:
[..]
Op dat service punt na vond ik de haalritten altijd hartstikke leuk. Ook een boel klanten erbij die gezellig waren. Gezellig team bij ons op de vestiging en op de andere vestiging waar we officieel moesten lossen. Leuke dames ook enzo
Maar dat AH servicepunt werd ik op een bepaald moment gewoon zat.
Als ik 2 weken achter elkaar, 4 dagen in de week zeg dat het om 17.30 klaar moet staan en ik krijg dan nog opmerkingen van "oh dat wist ik niet, dat is mij nooit verteld" dan ben je er wel klaar mee.
Stomste opmerking was: je collega op de dinsdag is er altijd pas na 18.00 dus waarom moet het voor 17.30 klaar zijn?
Misschien omdat ik wel door rij en ik om 18.05 al gelost heb. En dan nog maar 1 klant hoef waardoor ik om 18.30 weer op de vestiging was en tot 19.15 betaald krijg.
Tegenwoordig kan dat volgens mij ook niet meer. Die goede oude tijd.
Zoals eten bij de Mc Drekquote:Op maandag 18 maart 2013 15:35 schreef Peterselieman het volgende:
tegenwoordig staat alles veel strakker ja.
Heb zelf ook een tijdje haalritten gereden en dat was altijd wel gezellig. Was ook nog in een tijd dat het nog ruim stond en je tussen het bedienen van de klanten door nog wel eens wat andere dingen kon doen
tot een paar jaar geleden was het gewoon goed als je de klanten maar op tijd bediende. Wat je tussen de tijdvakken door deed maakte niet uitquote:Op maandag 18 maart 2013 15:35 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Kan tegenwoordig idd niet meer, want scanpen hè?
Daarop ziet de baas precies welke tijden je hebt gemaakt.
ben blij dat er bij ons vestiging van destijds niet eentje in de buurt zatquote:
Klopt.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
tot een paar jaar geleden was het gewoon goed als je de klanten maar op tijd bediende. Wat je tussen de tijdvakken door deed maakte niet uit
Dan heb je denk ik een stadsrit gehad?quote:Op maandag 18 maart 2013 15:42 schreef Peterselieman het volgende:
meestal ging ik terug naar de vestiging om daar de boel op te ruimen zodat ik na de haalrit sneller naar huis kon
was een mooi ritje dichtbij ja.quote:Op maandag 18 maart 2013 15:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dan heb je denk ik een stadsrit gehad?
quote:Op maandag 18 maart 2013 17:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Precies 47 minuten geleden ben ik officieel jarig!
Opnemen is voordeliger. Bij uitbetaling draag je 50% af aan de belasting...quote:Op maandag 18 maart 2013 20:11 schreef Deezertje het volgende:
Wat raden jullie aan met veel verlof (100+ uur)? Opnemen of laten uitbetalen? Want de extra uren vanaf 2012 vervallen dus met de nieuwe wet.... (1 juli) Als het goed is moet dit dus ook aan te geven zijn of je je oude of nieuwe verlof wilt gebruiken? Had gehoord dat bij uitbetalen nog heel veel naar de belasting gaat?
gefeliciteerdquote:Op maandag 18 maart 2013 17:52 schreef Atmosphere82 het volgende:
Precies 47 minuten geleden ben ik officieel jarig!
Volgens mij wordt wanneer je verlof opneemt automatisch het oudste verlof als eerste opgebruikt. Uitbetalen hoeft niet perse ongunstiger te zijn, want dat kan evt. ook gespreid. (Bijv elke week 10 uur). Opnemen kan uiteraard ook, maar dan moet je wel op zo'n korte termijn zoveel vrij kunnen krijgen. Voor een fultimer is 100 uur maar 2,5 week vrij, maar als je een klein contract hebt...?quote:Op maandag 18 maart 2013 20:11 schreef Deezertje het volgende:
Wat raden jullie aan met veel verlof (100+ uur)? Opnemen of laten uitbetalen? Want de extra uren vanaf 2012 vervallen dus met de nieuwe wet.... (1 juli) Als het goed is moet dit dus ook aan te geven zijn of je je oude of nieuwe verlof wilt gebruiken? Had gehoord dat bij uitbetalen nog heel veel naar de belasting gaat?
plus als je buiten een schaal valt er nog meer af gaat(verzamelinkomen)quote:Op maandag 18 maart 2013 21:00 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Opnemen is voordeliger. Bij uitbetaling draag je 50% af aan de belasting...
meer dan een jaarquote:Op maandag 18 maart 2013 21:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij wordt wanneer je verlof opneemt automatisch het oudste verlof als eerste opgebruikt. Uitbetalen hoeft niet perse ongunstiger te zijn, want dat kan evt. ook gespreid. (Bijv elke week 10 uur). Opnemen kan uiteraard ook, maar dan moet je wel op zo'n korte termijn zoveel vrij kunnen krijgen. Voor een fultimer is 100 uur maar 2,5 week vrij, maar als je een klein contract hebt...?
alleen het wettelijke verlof verlies je nu na 1,5 jaar. Het verlof wat je opbouwt door boven je contracturen opbouwt geldt nog gewoon vijf jaarquote:Omdat die beperkte houdbaarheid alleen geldt voor wettelijk verlof opgebouwd vanaf 01/01/2012 doet de vreemde situatie zich voor dat nieuw verlof eerder zijn geldigheid verliest dan oud verlof. Eigenlijk zou je dan dus eerst het nieuwe verlof moeten opnemen, maar dat kan helaas niet.
55 grijze tassen. Dat is voor 21 wijken geloof ik. Daar komen de oranje dan nog bij.quote:
Je hebt 87% van de woorden juist herkend.quote:Op zondag 17 maart 2013 15:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik kwam op 88% ()
Wanneer ben je in dienst gekomen ? Dat scheelt namelijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 11:55 schreef Thomas-sama het volgende:
Winstuitkering is toch 2% van jaarsalaris 2011?
Volgens mij staat er te weinig op mijn salarisstrookje..
2000quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:19 schreef Susi het volgende:
[..]
Wanneer ben je in dienst gekomen ? Dat scheelt namelijk.
Op het salarisstrook staat niet hoeveel procent, maar als ik het uitreken kom ik maar op 1,69%quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:22 schreef Susi het volgende:
[..]
Ha ! Nou, dan zou het inderdaad die 2% zijn.
Ik pas sinds 2011, dus voor mij is het anders.
Jaquote:
Gidsen, dikke H&M-gids, 3dubbele HAH (erg dik) ... heel veel dus.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:59 schreef dud0r het volgende:
Het was toch gruwelijk druk vandaag hier. Hoe zit het in de rest van het land?
Ik ook, en als klap op de vuurpijl vandaag nog eens 4 polo's en een 2e regenpak. Dus ik heb nu in totaal 13 (!) polo'squote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:38 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Nou ze gooien mij dood met shirts zeg....
Ik had voor kerst 2 shirts korte en 2 shirts lange mouw
en nu 4 shirts korte mouw en 1 shirt lange mouw.....
zijn ze bang dat ik niet genoeg shirts heb
Hier ook enorm druk. En uitgerekend vandaag gingen de nieuwe diensten in, met veel krappere bezetting, met als gevolg dat we verzopen, en er dus een paar containers met H&M en TV-gidsen zijn blijven staan. Ben benieuwd of ze die er morgen doorheen gooien of donderdag.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 13:59 schreef dud0r het volgende:
Het was toch gruwelijk druk vandaag hier. Hoe zit het in de rest van het land?
quote:
quote:
Ook in dit topic allemaal hartelijk bedankt!!quote:
Dit.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:44 schreef Deezertje het volgende:
Ik werk alleen zaterdags. Kan volgens mij bijna een jaar vrij nemen... maar doe ik niet, Voor je het weet ben je je vaste wijk kwijt...
Grappig, ik ook. Volgens mij is er hier nog iemand die ook al zo lang bij de post werkt of zelfs nog een paar jaar langer.quote:
Dat regenpak is ook pure bagger. Die van de tnt was veel beter.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:47 schreef Peterselieman het volgende:
regenpak mogen ze wel brengen. wat betreft de polo's mogen ze mij wel overslaan
Ja in Finbox al wel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:56 schreef Jesse_ het volgende:
Staat de salarisstrook bij mensen hier al online?
gaat me voornamelijk om de regenbroekquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:56 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat regenpak is ook pure bagger. Die van de tnt was veel beter.
Ook die is bagger. Ik heb er 1 die ik gebruik voor tussen thuis en de vestiging fietsen en ik heb 'm denk ik in de afgelopen 3 maanden een keer of 15 aangehad en ben op sommige plekken er al doorheen gesleten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
gaat me voornamelijk om de regenbroek
Nee niet echt.quote:
ja dit is alweer even geleden zoveel.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:50 schreef Herfstblad het volgende:
Man man man, wat was het zwaar! Ik ben gebroken.
H&M, Linda, Bijenkorf, Peter Hahn, 3 x HAH, veel pakjes![]()
En ik had per ongeluk de verkeerde post meegenomen voor een ander deel van mijn wijk, waardoor ik een beetje in de war raakte. Kortom: Laten we hopen dat het de rest van de week beter gaat
die linda is ook drama bladquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Gidsen, dikke H&M-gids, 3dubbele HAH (erg dik) ... heel veel dus.
over je loon van 2012(als je heel het jaar bent geweest 2%)ook over de overuren maar fiscaal gezien is dit maar een paaqr piek allemaal.quote:
Ik heb er nu 4. Twee van PostNL, en twee van TNT. Eentje draag ik nog, hoewel hij behoorlijk zwart is geworden van de afgegeven inkt, en nog een andere van TNT die nog opgebruikt in het plastic zit. Wie wat bewaart, die heeft wat!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:56 schreef dud0r het volgende:
[..]
Dat regenpak is ook pure bagger. Die van de tnt was veel beter.
Nou, zeg dat: Bijenellendequote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:15 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja dit is alweer even geleden zoveel.
hah vond ik niet passen bij ook de bijenellende veel te zwaar(stapels van 90cm per straat
Ik heb er nog 2 van de tnt maar beide lekken in het kruis.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:25 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik heb er nu 4. Twee van PostNL, en twee van TNT. Eentje draag ik nog, hoewel hij behoorlijk zwart is geworden van de afgegeven inkt, en nog een andere van TNT die nog opgebruikt in het plastic zit. Wie wat bewaart, die heeft wat!
mooi he gewoon bagger de basis van ons bedrijf is ver te zoekenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:06 schreef Deezertje het volgende:
Net het loonstrookje online gezien, maar geen winstuitkering hoor (zaterdagbesteller). Was sowieso erg laag, februari was een korte maand, misschien daarom? Zal in ieder geval goed mijn extra uren in de gaten houden... Was maart 2012 zie ik nu. Geweldige site die MijnPostNL, lekker functioneel ook...
Dat lijkt me zeer irritant!quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vaste wijk, wat is dat? Heb er al tijden geen meer
de jaargratificatie ook gekregen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:22 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Net salarisstrook gezien, alleen mijn contracturen zijn uitbetaald, geen meeruren uitbetaald terwijl er 10 uur in die periode zijn goedgekeurd![]()
![]()
Lekker weer, morgen even bellen.
16 hele euro's hierquote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
de jaargratificatie ook gekregen?
was een stuiver hier
Ik ben tegenwoordig ook een soort manusje van alles. Zaterdag twee weken geleden heb ik drie halve wijken gelopen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:27 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeer irritant!Ik heb dat jaren geleden ook een periode gehad maar dat was gelukkig maar drie maanden.
jesusquote:
Fixed.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:00 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Bij uitbetaling draag je 50% af aan de belasting... Bij uitbetaling betaal je tijdelijk heel veel loonheffing, maar dat wordt bij de belastingaangifte weer op de grote hoop geschoven waardoor je niet meer belasting erover betaalt dan je gewone loon.
denk dat niet helemaal klopt,als je boven een bp schaal uitkomt dan kost eht evengoed een nabetaling(mits je geen aftrekposten hebt)quote:
Je weet dat je het hogere tarief alleen betaalt over de inkomsten die meer zijn dan de schaal van het lagere tarief?quote:Op maandag 18 maart 2013 21:30 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
plus als je buiten een schaal valt er nog meer af gaat(verzamelinkomen)
Die winsttoeslag mogen ze houden, maar die 10 uur meer uren is wel vervelend, toch bijna 100 euro. Nu moet ik weer bellen, uitzoeken wiens fout het is = tijd + beltegoed. Je lijkt wel een boekhouder bij PostNL, steeds je uurtjes bijhouden om te kijken of ze geen fouten maken. Zucht, ik ga me maar op de mountainbike uitleven.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
jesus2 pakjes sigaretten
ook met die wd slaan ze geheel de plank mis.
geef iedereen 2.5 k netto jaarlijk bij niet ziek zijn etc
met die nieuwe zakken bedotten ze ook veel mensen(want 6 nwe zakken zijn wel 10/11 oude zakkenquote:
WGR / FAQ en huishoudelijke zaken...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:44 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
denk dat niet helemaal klopt,als je boven een bp schaal uitkomt dan kost eht evengoed een nabetaling(mits je geen aftrekposten hebt)
net als vak geld,dit betaal je zelf,kun je beter in een toekomst fonds stoppen
ik vind het vervelend voor je,om het loon te krijgen waar je recht op hebt,moet je telkens achteraan en op letten.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:45 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Die winsttoeslag mogen ze houden, maar die 10 uur meer uren is wel vervelend, toch bijna 100 euro. Nu moet ik weer bellen, uitzoeken wiens fout het is = tijd + beltegoed. Je lijkt wel een boekhouder bij PostNL, steeds je uurtjes bijhouden om te kijken of ze geen fouten maken. Zucht, ik ga me maar op de mountainbike uitleven.
ik heb zelf dit in het verleden meegemaakt( 2 fulltime banen)quote:
Ik heb geen nieuwe zakken. Alleen nog die grijze.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
met die nieuwe zakken bedotten ze ook veel mensen(want 6 nwe zakken zijn wel 10/11 oude zakken
en dat zijn er heel veel per wijk.
ja die zie ik ook weleens ertussenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:08 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik heb geen nieuwe zakken. Alleen nog die grijze.
Afkoop vakantie-uren, je had nog wat niet-opgenomen verlof open staan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:25 schreef Tietmans het volgende:
Vraagje!
Ik had bij Post NL 2 contracten. 1tje voor binnen, en 1tje voor buiten.
Nu is 2 maanden geleden het binnen contract afgelopen. En vorige maand ontving ik nog een x bedrag aan geld. Ik dacht dat dit mijn vakantie geld was.
Maar nu kijk in op mijn Finbox, en blijkt dat ik weer wat geld ontvang. Iemand enig idee hoe en wat?
Screen: [ afbeelding ]
ik word tegenwoordig ook alle kanten uitgestuurd. Heb er geen moeite mee, omdat ik zo meer uren kan maken. Enige wat ik wel goed in de gaten hou is dat ze mijn gewerkte uren uitbetalen. Niet alles is even goed zichtbaar in Harmony, omdat ik bij het bezorgen bij meerdere teams ingezet word.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik ben tegenwoordig ook een soort manusje van alles. Zaterdag twee weken geleden heb ik drie halve wijken gelopen.
Niet precies, want daar zit bijv. ook de werkgeversbijdrage soc. premie bij, en daarover wordt GEEN winstdeling berekend. Dat gaat echt puur over je kale brutoloon, dus uurloon x gewerkte uren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:55 schreef Thomas-sama het volgende:
Voor winstuitkering moet je toch salarisstrook van december 2011 pakken? En dan het bedrag bij loon loonheffing * 0,02?
Vergeet ook niet dat je je vakantiegeld eraf haalt. De winstuitkering gaat niet over je vakantiegeld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet precies, want daar zit bijv. ook de werkgeversbijdrage soc. premie bij, en daarover wordt GEEN winstdeling berekend. Dat gaat echt puur over je kale brutoloon, dus uurloon x gewerkte uren.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet precies, want daar zit bijv. ook de werkgeversbijdrage soc. premie bij, en daarover wordt GEEN winstdeling berekend. Dat gaat echt puur over je kale brutoloon, dus uurloon x gewerkte uren.
Ah oke, bedankt voor de uitleg. Vandaar dat ik iets hoger uikwam in eerste instantiequote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat je je vakantiegeld eraf haalt. De winstuitkering gaat niet over je vakantiegeld.
Ik krijg 128 euro. Helaas wordt er wel opeens deze maand relatief veel loonheffing ingehouden.
Precies mijn idee wat ik ook constant opper onder de parttime collega'squote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:45 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Je lijkt wel een boekhouder bij PostNL, steeds je uurtjes bijhouden om te kijken of ze geen fouten maken.
Daarom ook altijd een reservewekker zetten he. Zelf zet ik altijd 4 wekkers, ook al ben ik altijd al wakker voordat de eerste wekker afgaat, ik hou er niet van om me te verslapenquote:Op woensdag 20 maart 2013 07:00 schreef dud0r het volgende:
Goed begin van de dag. Telefoon vastgelopen, wekker dus niet afgegaan en 45 minuten na begin werktijd wakker worden.
Helaas maar 1 wekker beschikbaar en dat is m'n telefoon. Ook al had ik er 4 verschillende op ingesteld had het niks uitgemaakt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 07:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Daarom ook altijd een reservewekker zetten he. Zelf zet ik altijd 4 wekkers, ook al ben ik altijd al wakker voordat de eerste wekker afgaat, ik hou er niet van om me te verslapen
Grijze tassen, oranje tassen... een pot nat. Ik heb vaak dat ik de stiksels hoor scheuren als ik zo'n tas aan het hengsel van de kar afpak. Ik weet niet voor welk gebruik die dingen ontworpen zijn maar zoals ze worden toegetakeld door de post kunnen ze niet aanquote:Op woensdag 20 maart 2013 05:59 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Over de tassen gesproken:
De grijze tassen zijn bij ons al enkele weken geleden geheel vervangen, en zijn idd kleiner qua volume.
De stevigheid van de tassen die ik zie valt een beetje tegen.
Er komen steeds meer tassen bij met scheuren rondom de rits (begin/eind)
Hier zitten ze geregeld vol tot de rand. Dan kan nog net de rits dicht. Dat vind ik vooral leuk als het om tassen gaat die ik in de bovenste stelling moet zettenquote:Op woensdag 20 maart 2013 08:57 schreef KatrienDuck het volgende:
Die oranje tassen moet je daarom ook echt niet voller doen dan de zwarte band aan de binnenkant. Anders worden ze ook veel te zwaar. Gisteren ook weer. Giga veel post voor een dinsdag en ook nog loodzwaar!
Wij hebben te horen gekregen wanneer onze vestiging gaat verhuizen naar Assen. Op 13 mei is het zover. Dikke tegenvaller.
bij het bezorgen heb ik het liefst dat de rits nog maar net dicht kanquote:Op woensdag 20 maart 2013 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier zitten ze geregeld vol tot de rand. Dan kan nog net de rits dicht. Dat vind ik vooral leuk als het om tassen gaat die ik in de bovenste stelling moet zetten
Ja, eerst wel, kijken hoe het bevalt. Moet wel om half 6 opstaan dan. Maar altijd beter dan thuis zitten denk ik.quote:
Ik zet ze ook steeds vaker gewoon op de grond voor de stellingen neer. Ik mag dan nu eindelijk betaald worden om de boel in te ruimen maar soms is het echt niet te tillen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:14 schreef Herfstblad het volgende:
Als tassen te vol zijn, zet ik ze niet in de stelling. Jammer dan, ik ga mijn rug niet nog meer verpesten.
Heb net weer even zitten kijken wat voor vacatures er beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:30 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja, eerst wel, kijken hoe het bevalt. Moet wel om half 6 opstaan dan. Maar altijd beter dan thuis zitten denk ik.
Maar waarom zouden postbezorgers moeten carpoolen dan? Die hoeven toch niet naar die vestiging in Heerenveen? Die krijgen hun post toch gewoon op het depot en hebben verder weinig met Heerenveen te maken lijkt me, op heel af en toe een werkoverleg na dan misschienquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:52 schreef peter2671 het volgende:
Ook werd er geopperd om te carpoolen.
Vooral onder de postbezorgers is dit amper te doen, maar volgens de manager valt dit wel mee(en vragen/antwoorden hier op werden ook afgedaan met eigenlijk een antwoord in de trant van: "dat is wel te doen en als dit niet lukt, ligt dit aan jezelf.
Je hoeft maar 10-15 minuten op elkaar te wachten."
Handig.. Ik wil gewoon mijn loonstrook.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:20 schreef V__L_N het volgende:
Ja, morgen betaaldag. Maar nog steeds geen loonstrookje online. Die dingen komen ook steeds later. Straks heb je eerst je geld en dan pas een keer je loonstrookje.
Postbodes(dus die van de oude stempel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar waarom zouden postbezorgers moeten carpoolen dan? Die hoeven toch niet naar die vestiging in Heerenveen? Die krijgen hun post toch gewoon op het depot en hebben verder weinig met Heerenveen te maken lijkt me, op heel af en toe een werkoverleg na dan misschien
Ah, ok, maar dan heeft het probleem op zich niet veel te maken met postbezorgers. Ze zijn immers gewoon voorbereiders en daarmee is het probleem voor hen toch niet anders voor mensen die alleen als voorbereider werken?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:18 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Omdat sommige voorbereiders ook postbezorger zijn
En er een DEPOT nog op 2 onbekende locaties wordt gerealiseerd.
*mijn post aangepast*quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ah, ok, maar dan heeft het probleem op zich niet veel te maken met postbezorgers. Ze zijn immers gewoon voorbereiders en daarmee is het probleem voor hen toch niet anders voor mensen die alleen als voorbereider werken?
Nee, maar dat heeft dan weer niet zoveel met carpoolen te maken toch? Het worden min of meer gebroken diensten voor wat ik begrepen heb, waarbij je eerst gaat voorbereiden en waarbij je pas een paar uur later je bestelling op kunt halen op een depot.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:23 schreef peter2671 het volgende:
[..]
*mijn post aangepast*
Nou het probleem is dus dat de wijk die ze doen in vele gevallen neit de wijk is die ze moeten lopen.
'daar wordt nog aan gewerkt'
Klopt. Alhoewel het in de praktijk wel wat zal meevallen denk ik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, maar dat heeft dan weer niet zoveel met carpoolen te maken toch? Het worden min of meer gebroken diensten voor wat ik begrepen heb, waarbij je eerst gaat voorbereiden en waarbij je pas een paar uur later je bestelling op kunt halen op een depot.
Nou, niet persé. We zitten nu nog op een gewoon vbg, en als ik klaar ben met voorbereiden neem ik de post maar meteen mee, want het duurt vaak nog wel meer dan een uur voordat de post op het depot gebracht wordt. Als alles meer gecentraliseerd wordt zullen ze vast meer depots af moeten gaan dan nu het geval is, plus de afstanden die ze moeten afleggen worden groter. Dus ik denk dat er dan al snel 2 uur of meer kan verstrijken tussen de tijd dat je klaar bent met voorbereiden en de tijd dat het op het depot staat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:28 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Klopt. Alhoewel het in de praktijk wel wat zal meevallen denk ik.
Waarom heeft dit niets met carpoolen te maken?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, maar dat heeft dan weer niet zoveel met carpoolen te maken toch? Het worden min of meer gebroken diensten voor wat ik begrepen heb, waarbij je eerst gaat voorbereiden en waarbij je pas een paar uur later je bestelling op kunt halen op een depot.
En waarschijnlijk wil men die wachttijd laten uitbetalen, maar logischerwijs, zet PostNL je liever in die tussentijd elders aan het werk.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, niet persé. We zitten nu nog op een gewoon vbg, en als ik klaar ben met voorbereiden neem ik de post maar meteen mee, want het duurt vaak nog wel meer dan een uur voordat de post op het depot gebracht wordt. Als alles meer gecentraliseerd wordt zullen ze vast meer depots af moeten gaan dan nu het geval is, plus de afstanden die ze moeten afleggen worden groter. Dus ik denk dat er dan al snel 2 uur of meer kan verstrijken tussen de tijd dat je klaar bent met voorbereiden en de tijd dat het op het depot staat.
Mij is uitgelegd dat het voorbereiden / voorsorteren eerder zal beginnen ( 5:30 ipv 6:15 ) en dat hierdoor het voorbereiden ook eerder klaar zal zijn. De depotritjes zullen hierdoor ook eerder kunnen vertrekken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, niet persé. We zitten nu nog op een gewoon vbg, en als ik klaar ben met voorbereiden neem ik de post maar meteen mee, want het duurt vaak nog wel meer dan een uur voordat de post op het depot gebracht wordt. Als alles meer gecentraliseerd wordt zullen ze vast meer depots af moeten gaan dan nu het geval is, plus de afstanden die ze moeten afleggen worden groter. Dus ik denk dat er dan al snel 2 uur of meer kan verstrijken tussen de tijd dat je klaar bent met voorbereiden en de tijd dat het op het depot staat.
De depotritten zullen wel eerder vertrekken, maar zelf ben je ook eerder klaar met voorbereiden, dus per saldo betekent dat nog steeds dat je dus vrij lang zult moeten wachtenquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:40 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Mij is uitgelegd dat het voorbereiden / voorsorteren eerder zal beginnen ( 5:30 ipv 6:15 ) en dat hierdoor het voorbereiden ook eerder klaar zal zijn. De depotritjes zullen hierdoor ook eerder kunnen vertrekken.
In theorie klopt dit, maar wil niet zeggen dat dit ook allemaal aansluit .quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:40 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Mij is uitgelegd dat het voorbereiden / voorsorteren eerder zal beginnen ( 5:30 ipv 6:15 ) en dat hierdoor het voorbereiden ook eerder klaar zal zijn. De depotritjes zullen hierdoor ook eerder kunnen vertrekken.
Dat zou mooi zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:48 schreef gelestipjes het volgende:
Overigens werd er bij ons gezegd dat ze de postbodes dan zoveel mogelijk wijken willen geven in de plaats waar het sorteercentrum staat, en dus niet meer daar waar ze eerst bezorgden.Dus dan heb je geen dubbele reiskosten. En dan zal het qua tijd tussen sorteren en kunnen beginnen met bezorgen ook wel meevallen
het klopt ook dat Leeuwarden geen ruimte meer over heeft. Het is er nu vrijwel vol, maar de indeling van de kasten wordt nog gewijzigd. Dan ontstaat er ruimte voor Franeker dat er volgende maand of in mei nog bij komt. Meer plaats is er niet, of je moet buiten willen voorbereidenquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:52 schreef peter2671 het volgende:
Bij ons rees wel de vraag waarom Heerenveen en niet Leeuwarden ivm de afstand(Bolsward)
Maar Leeuwarden had o.a. gene ruimte meer over(werd er gezegd) en dat er veel onder Heerenveen werd bezorgd.
klopt, er wordt zo nu en dan wat geschoven. Gelukkig heb ik vrijwel altijd dezelfde beginwijken. De wijken die daarna volgen wisselen op dit moment nog wel regelmatigquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:54 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, veel voorbereiders zijn nu toch ook al niet zeker van hun eigen wijk? Alleen de nieuwste mensen, die krijgen steeds dezelfde wijken omdat ze het op die manier sneller leren. Maar over het algemeen is je vaste wijk hier na een maandje of 3 al niet echt meer je vaste wijk en ligt het er maar net aan wie er allemaal vrij zijn. Volgens mij was de opzet in eerste instantie wel dat je altijd dezelfde wijken zou moeten voorbereiden, maar in de praktijk werkt dat niet echt goed, het is toch wel zo handig als meerdere mensen een wijk gewoon wel redelijk kennen qua voorbereiding
die ken ik niet. Wie mag dat dan wel zijn?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:57 schreef peter2671 het volgende:
Ik hoor zeer goede verhalen over Dhr. Flapper (correct me if I am wrong)in Leeuwarden
TC oid?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die ken ik niet. Wie mag dat dan wel zijn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |