Jazeker wel, zelfs voor een zakelijke hotelovernachting in Engelandquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:56 schreef Yreal het volgende:
Nee maar even serieus, jij voert nooit de bon op van een etentje of benzine?
Klopt, maar het enige dat terug komt op die makro bonnen voor zover ik zie is de bedrijfsnaam.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:57 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Jazeker wel, zelfs voor een zakelijke hotelovernachting in Engeland
Maar de bonnetjes bewaar ik dan wel, logisch, anders kun je niet de BTW (of de Engelse VAT) terugkrijgen.
Maar per bedrijf moet je dat gespecificeerd hebben.
Klopt, en daar zit het hem dus, mensen hebben 4 bedrijven, en die moet je, de administratie dus, gescheiden van elkaar houden.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt, maar het enige dat terug komt op die makro bonnen voor zover ik zie is de bedrijfsnaam.
Klopt, en waarom zou je dan niet de bonnen horende bij ieder bedrijf in het goede mapje kunnen doen, ongeacht wat er bovenaan de bon staatquote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt, en daar zit het hem dus, mensen hebben 4 bedrijven, en die moet je, de administratie dus, gescheiden van elkaar houden.
Dat is dus misbruikquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt, en waarom zou je dan niet de bonnen horende bij ieder bedrijf in het goede mapje kunnen doen, ongeacht wat er bovenaan de bon staat
Je moet alleen even de cassiere van de makro 3x op "nieuwe bon" laten drukken
Je kan toch gewoon de spullen voor ieder bedrijf op een aparte bon zetten en dan de 4 bonnen in je 4 aparte administraties opnemen?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:02 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is dus misbruik
Kun je het 3 maal aftrekken
Ja, en jij denkt dat de BD achterlijk is? Ze zijn stom, maar zeker niet domquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon de spullen voor ieder bedrijf op een aparte bon zetten en dan de 4 bonnen in je 4 aparte administraties opnemen?
Volgens mij snap je mij niet. Je koopt een pen, een boek, een usb stick en een twix.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:06 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, en jij denkt dat de BD achterlijk is? Ze zijn stom, maar zeker niet dom
Omdat 1 pas bedrijfsgebonden is, althans, dat lijkt me zo.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mij niet. Je koopt een pen, een boek, een usb stick en een twix.
Pen => Bon a
Boek => bon B
USB => Bon c
Twix => bon d (even los van het feit dat twix niet aftrekbaar is)
Bon a gaat in de administratie van Bedrijf A, Bon B bij bedrijf B, Bon c bij bedrijf c en bon D bij bedrijf D. Ik vraag mij nou toch wel af waarom jij denkt dat dat niet kan
Er komt enkel een bedrijfsnaam bovenaan de bon, maar ik zie geen reden waarom de belastingdienst dat niet zou accepteren. gewoon "bonnetjes" worden immers ook geaccepteerd. Naar huidige recht is het een beetje de norm dat jij moet kunnen aantonen dat je btw hebt betaalt over iets dat je binnen je bedrijf gebruikt om het terug te mogen vragen, ongeacht welke naam er nou op dat bonnetje staat.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat 1 pas bedrijfsgebonden is, althans, dat lijkt me zo.
Hmmmm, igewikkeld allemaal, ik heb maar 1 bedrijfje, dus die shit heb ik allemaal nietquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Er komt enkel een bedrijfsnaam bovenaan de bon, maar ik zie geen reden waarom de belastingdienst dat niet zou accepteren. gewoon "bonnetjes" worden immers ook geaccepteerd. Naar huidige recht is het een beetje de norm dat jij moet kunnen aantonen dat je btw hebt betaalt over iets dat je binnen je bedrijf gebruikt om het terug te mogen vragen, ongeacht welke naam er nou op dat bonnetje staat.
<--- fiscalist in spéquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:14 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hmmmm, igewikkeld allemaal, ik heb maar 1 bedrijfje, dus die shit heb ik allemaal niet
Wellicht een goede vraag in WGR
En idd, weer terug naar de post
Handig om te wetenquote:
Een beetje fiscalist weet altijd wel iets beter de gaten in de wet te gebruiken en wat meer de randen op te zoeken.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:18 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Handig om te weten
Weer offtopic) raadzaam om aan het einde van het jaar een fiscalist te raadplegen? Nu doen we alles zelf.
toen ik vanochtend de deur uit ging was het echt net droog, maar op de weg lag nog wel een laagje papsneeuw. Kon op mijn fietsje dus gewoon doorjassen, zonder me te bekommeren over eventuele gladheidquote:
Ik kreeg vandaag precies hetzelfde binnen. Ik laat ze voorlopig nog maar in het plastic zitten. Ik was al vergeten dat ik nog meer kleding zou moeten krijgen.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 14:32 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Vandaag weer een pakketje met kleding gekregen: 4 polo's met korte mouwen en 1 met lange mouwen. Voor de winter ook al 2 polo's met korte en 2 met lange mouwen gekregen. In totaal dus al 9 polo's
55 oranje?quote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:46 schreef Rafierafie het volgende:
Was wel weer leuk vandaag met die HAH. Er hing geen planning op depot dus ik weet niet wat officieel het gewicht was, maar mijn weegschaal gaf 174 gram aan voor een set van 4 stuks.
Dat was dus vette lol toen ik vanochtend 55 tassen in de stellingen mocht gooien
Mijn rug voelde al gebroken nog voordat ik echt begonnen was.
Nou ze gooien mij dood met shirts zeg....quote:Op zaterdag 16 maart 2013 22:34 schreef Herfstblad het volgende:
Hier is een pakketje aangeboden met kleding, maar ik was niet thuisDus ze komen maandag weer.
Maar ik vind die polo's maar irritant.Ze kruipen bij mij omhoog enzo.
Soms moet ik idd ook heel veel in de stellingen gooien. Pff. Vandaag was het niet veel voor alle wijken samen. Zegt een collega: "Dit is toch niet allemaal voor hier?"
Waren 18 tassen voor 7 wijken ofzoVond ie veel. Ik heb op dinsdag meestal een grotere berg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |