abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124288044
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:20 schreef V__L_N het volgende:
Ja, morgen betaaldag. Maar nog steeds geen loonstrookje online. Die dingen komen ook steeds later. Straks heb je eerst je geld en dan pas een keer je loonstrookje.
Handig.. Ik wil gewoon mijn loonstrook.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:18:53 #277
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124289849
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 12:18 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Maar waarom zouden postbezorgers moeten carpoolen dan? Die hoeven toch niet naar die vestiging in Heerenveen? Die krijgen hun post toch gewoon op het depot en hebben verder weinig met Heerenveen te maken lijkt me, op heel af en toe een werkoverleg na dan misschien
Postbodes(dus die van de oude stempel.
Ik en ik denk meerdere zijn wel eens in de war met postbodes en postbezorger :)
Kringloper
pi_124289944
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:18 schreef peter2671 het volgende:

[..]

Omdat sommige voorbereiders ook postbezorger zijn :)
En er een DEPOT nog op 2 onbekende locaties wordt gerealiseerd.
Ah, ok, maar dan heeft het probleem op zich niet veel te maken met postbezorgers. Ze zijn immers gewoon voorbereiders en daarmee is het probleem voor hen toch niet anders voor mensen die alleen als voorbereider werken?
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:23:16 #279
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124290016
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:21 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Ah, ok, maar dan heeft het probleem op zich niet veel te maken met postbezorgers. Ze zijn immers gewoon voorbereiders en daarmee is het probleem voor hen toch niet anders voor mensen die alleen als voorbereider werken?
*mijn post aangepast*

Nou het probleem is dus dat de wijk die ze doen in vele gevallen neit de wijk is die ze moeten lopen.

'daar wordt nog aan gewerkt om dit beter te verdelen'

Kan dus zijn dat je als voorbereider om 10:00 klaar bent maar de wijk die je moet lopen pas (veel) later.
Kringloper
pi_124290085
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:23 schreef peter2671 het volgende:

[..]

*mijn post aangepast*

Nou het probleem is dus dat de wijk die ze doen in vele gevallen neit de wijk is die ze moeten lopen.

'daar wordt nog aan gewerkt'
Nee, maar dat heeft dan weer niet zoveel met carpoolen te maken toch? Het worden min of meer gebroken diensten voor wat ik begrepen heb, waarbij je eerst gaat voorbereiden en waarbij je pas een paar uur later je bestelling op kunt halen op een depot.
pi_124290225
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nee, maar dat heeft dan weer niet zoveel met carpoolen te maken toch? Het worden min of meer gebroken diensten voor wat ik begrepen heb, waarbij je eerst gaat voorbereiden en waarbij je pas een paar uur later je bestelling op kunt halen op een depot.
Klopt. Alhoewel het in de praktijk wel wat zal meevallen denk ik.
Voor 500 euro kunt u hier een bericht achterlaten, dat is echt fanta-stisch!
pi_124290360
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:28 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Klopt. Alhoewel het in de praktijk wel wat zal meevallen denk ik.
Nou, niet persé. We zitten nu nog op een gewoon vbg, en als ik klaar ben met voorbereiden neem ik de post maar meteen mee, want het duurt vaak nog wel meer dan een uur voordat de post op het depot gebracht wordt. Als alles meer gecentraliseerd wordt zullen ze vast meer depots af moeten gaan dan nu het geval is, plus de afstanden die ze moeten afleggen worden groter. Dus ik denk dat er dan al snel 2 uur of meer kan verstrijken tussen de tijd dat je klaar bent met voorbereiden en de tijd dat het op het depot staat.
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:33:24 #283
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124290407
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Waarom heeft dit niets met carpoolen te maken?
Men, postnl, wil dat je gaat carpoolen.
Ten eerste zijn er diverse begin en eindtijden.
Door management werd gesproken van 10-15 minuten verschil per wijk sorteren.
Nou in de praktijk is dit in vele gevallen langer.
Die tijd sta je in je eigen tijd te wachten of je moet mee mogen helpen(in dit zijn ze nog niet over uit of dit nu wel/niet kan).
Ook werd er geopperd om de post zelf mee te nemen(dit werd door COR en de TC even gecorrigeerd aangezien je en met veel te zware belading voor je autootje rijdt en je verzekeringstechnisch een probleem hebt bij verlies/ongeval e.d.).
Dit werd door het management afgewimpeld als: valt wel mee.

Jaja, totdat je er voor komt te staan.

Maar goed.
als postvoorbereider/postbezorger te gaan carpoolen met je collega kan helemaal niet, gezien de begin/en eindtijden niet aansluitend zijn.
Wat werd geopperd als je collega in dorp A loopt en jij in dorp B en eerder klaar bent, je naar dorp A moet gaan om je collega mee te helpen zodat je samen weer naar huis gaat.
Diit geldt ook voor het voorbereiden.
Theoretisch zou dit best mogelijk zijn....
Maar als management zelf al aangeeft dit (nog) niet te kunnen realiseren, word er gezegd van: dat los je zelf maar op.
Kringloper
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:35:37 #284
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124290492
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:32 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Nou, niet persé. We zitten nu nog op een gewoon vbg, en als ik klaar ben met voorbereiden neem ik de post maar meteen mee, want het duurt vaak nog wel meer dan een uur voordat de post op het depot gebracht wordt. Als alles meer gecentraliseerd wordt zullen ze vast meer depots af moeten gaan dan nu het geval is, plus de afstanden die ze moeten afleggen worden groter. Dus ik denk dat er dan al snel 2 uur of meer kan verstrijken tussen de tijd dat je klaar bent met voorbereiden en de tijd dat het op het depot staat.
En waarschijnlijk wil men die wachttijd laten uitbetalen, maar logischerwijs, zet PostNL je liever in die tussentijd elders aan het werk.
Kringloper
pi_124290631
Dat ze die "wachttijden" niet willen uitbetalen vind ik dan weer niet zo vreemd, postnl ziet het waarschijnlijk niet zozeer als wachttijden maar gewoon als gebroken diensten. En die gebroken diensten zijn een logisch gevolg van dat er nog teveel fulltimers werken die ze toch aan de uren moeten krijgen. Goed, en wie weet hopen ze ook wel dat hoe onaangenamer ze het maken, hoe meer mensen alsnog opstappen
pi_124290657
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:32 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Mij is uitgelegd dat het voorbereiden / voorsorteren eerder zal beginnen ( 5:30 ipv 6:15 ) en dat hierdoor het voorbereiden ook eerder klaar zal zijn. De depotritjes zullen hierdoor ook eerder kunnen vertrekken.
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:42:13 #287
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124290713
Maar daarom ook dat ze de uren van de fulltimers willen inkorten.

Of dat je na het voorbereiden naar huis gaat voor ?uur en weer terug naar het depot gaat om je post op te halen.
Maar dan krijg je je extra reiskosten niet vergoed(vooralsnog)

Daarom willen ze beter afstemmen op wanneer een wijk klaar is met een bezorger die die wijk heeft maar die niet voorbereid...Ja soms logischer om die dezelfde wijken in deze te geven, maar ja....
Kringloper
pi_124290741
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:40 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

Mij is uitgelegd dat het voorbereiden / voorsorteren eerder zal beginnen ( 5:30 ipv 6:15 ) en dat hierdoor het voorbereiden ook eerder klaar zal zijn. De depotritjes zullen hierdoor ook eerder kunnen vertrekken.
De depotritten zullen wel eerder vertrekken, maar zelf ben je ook eerder klaar met voorbereiden, dus per saldo betekent dat nog steeds dat je dus vrij lang zult moeten wachten
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:43:26 #289
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124290757
quote:
1s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:40 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:

[..]

In theorie klopt dit, maar wil niet zeggen dat dit ook allemaal aansluit .
Kringloper
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:44:09 #290
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124290771
Zijn we er uit wat we allen bedoelen? :)
Kringloper
pi_124290901
Overigens werd er bij ons gezegd dat ze de postbodes dan zoveel mogelijk wijken willen geven in de plaats waar het sorteercentrum staat, en dus niet meer daar waar ze eerst bezorgden.Dus dan heb je geen dubbele reiskosten. En dan zal het qua tijd tussen sorteren en kunnen beginnen met bezorgen ook wel meevallen
pi_124290941
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:48 schreef gelestipjes het volgende:
Overigens werd er bij ons gezegd dat ze de postbodes dan zoveel mogelijk wijken willen geven in de plaats waar het sorteercentrum staat, en dus niet meer daar waar ze eerst bezorgden.Dus dan heb je geen dubbele reiskosten. En dan zal het qua tijd tussen sorteren en kunnen beginnen met bezorgen ook wel meevallen
Dat zou mooi zijn. :) :7
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:51:05 #293
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124291009
Ja klopt En ook de voorbereiders zijn niet meer zeker van hun eigen wijk.
Kringloper
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:52:23 #294
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124291046
Bij ons rees wel de vraag waarom Heerenveen en niet Leeuwarden ivm de afstand(Bolsward)
Maar Leeuwarden had o.a. gene ruimte meer over(werd er gezegd) en dat er veel onder Heerenveen werd bezorgd.
Kringloper
pi_124291101
Nou ja, veel voorbereiders zijn nu toch ook al niet zeker van hun eigen wijk? Alleen de nieuwste mensen, die krijgen steeds dezelfde wijken omdat ze het op die manier sneller leren. Maar over het algemeen is je vaste wijk hier na een maandje of 3 al niet echt meer je vaste wijk en ligt het er maar net aan wie er allemaal vrij zijn. Volgens mij was de opzet in eerste instantie wel dat je altijd dezelfde wijken zou moeten voorbereiden, maar in de praktijk werkt dat niet echt goed, het is toch wel zo handig als meerdere mensen een wijk gewoon wel redelijk kennen qua voorbereiding
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 maart 2013 @ 13:55:58 #296
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_124291168
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:52 schreef peter2671 het volgende:
Bij ons rees wel de vraag waarom Heerenveen en niet Leeuwarden ivm de afstand(Bolsward)
Maar Leeuwarden had o.a. gene ruimte meer over(werd er gezegd) en dat er veel onder Heerenveen werd bezorgd.
het klopt ook dat Leeuwarden geen ruimte meer over heeft. Het is er nu vrijwel vol, maar de indeling van de kasten wordt nog gewijzigd. Dan ontstaat er ruimte voor Franeker dat er volgende maand of in mei nog bij komt. Meer plaats is er niet, of je moet buiten willen voorbereiden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:57:39 #297
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124291225
Ik hoor zeer goede verhalen over Dhr. Flapper (correct me if I am wrong)in Leeuwarden :)

In Leeuwarden zit Drachten toch ook,als ik het goed heb?

dat van Franeker is ons niet verteld trouwens.
Kringloper
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 maart 2013 @ 13:58:00 #298
Maffe Fries
pi_124291242
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:54 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, veel voorbereiders zijn nu toch ook al niet zeker van hun eigen wijk? Alleen de nieuwste mensen, die krijgen steeds dezelfde wijken omdat ze het op die manier sneller leren. Maar over het algemeen is je vaste wijk hier na een maandje of 3 al niet echt meer je vaste wijk en ligt het er maar net aan wie er allemaal vrij zijn. Volgens mij was de opzet in eerste instantie wel dat je altijd dezelfde wijken zou moeten voorbereiden, maar in de praktijk werkt dat niet echt goed, het is toch wel zo handig als meerdere mensen een wijk gewoon wel redelijk kennen qua voorbereiding
klopt, er wordt zo nu en dan wat geschoven. Gelukkig heb ik vrijwel altijd dezelfde beginwijken. De wijken die daarna volgen wisselen op dit moment nog wel regelmatig
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 20 maart 2013 @ 13:58:29 #299
Maffe Fries
pi_124291255
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:57 schreef peter2671 het volgende:
Ik hoor zeer goede verhalen over Dhr. Flapper (correct me if I am wrong)in Leeuwarden :)
die ken ik niet. Wie mag dat dan wel zijn?
  woensdag 20 maart 2013 @ 13:59:22 #300
390705 peter2671
Hergebruiker
pi_124291285
quote:
14s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die ken ik niet. Wie mag dat dan wel zijn?
TC oid?
Grote blonde man.

Of heeft daar gewerkt...kan ook.
Kringloper
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')