Afkoop vakantie-uren, je had nog wat niet-opgenomen verlof open staan.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:25 schreef Tietmans het volgende:
Vraagje!
Ik had bij Post NL 2 contracten. 1tje voor binnen, en 1tje voor buiten.
Nu is 2 maanden geleden het binnen contract afgelopen. En vorige maand ontving ik nog een x bedrag aan geld. Ik dacht dat dit mijn vakantie geld was.
Maar nu kijk in op mijn Finbox, en blijkt dat ik weer wat geld ontvang. Iemand enig idee hoe en wat?
Screen: [ afbeelding ]
ik word tegenwoordig ook alle kanten uitgestuurd. Heb er geen moeite mee, omdat ik zo meer uren kan maken. Enige wat ik wel goed in de gaten hou is dat ze mijn gewerkte uren uitbetalen. Niet alles is even goed zichtbaar in Harmony, omdat ik bij het bezorgen bij meerdere teams ingezet word.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik ben tegenwoordig ook een soort manusje van alles. Zaterdag twee weken geleden heb ik drie halve wijken gelopen.
Niet precies, want daar zit bijv. ook de werkgeversbijdrage soc. premie bij, en daarover wordt GEEN winstdeling berekend. Dat gaat echt puur over je kale brutoloon, dus uurloon x gewerkte uren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:55 schreef Thomas-sama het volgende:
Voor winstuitkering moet je toch salarisstrook van december 2011 pakken? En dan het bedrag bij loon loonheffing * 0,02?
Vergeet ook niet dat je je vakantiegeld eraf haalt. De winstuitkering gaat niet over je vakantiegeld.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet precies, want daar zit bijv. ook de werkgeversbijdrage soc. premie bij, en daarover wordt GEEN winstdeling berekend. Dat gaat echt puur over je kale brutoloon, dus uurloon x gewerkte uren.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:02 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Niet precies, want daar zit bijv. ook de werkgeversbijdrage soc. premie bij, en daarover wordt GEEN winstdeling berekend. Dat gaat echt puur over je kale brutoloon, dus uurloon x gewerkte uren.
Ah oke, bedankt voor de uitleg. Vandaar dat ik iets hoger uikwam in eerste instantiequote:Op dinsdag 19 maart 2013 22:05 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat je je vakantiegeld eraf haalt. De winstuitkering gaat niet over je vakantiegeld.
Ik krijg 128 euro. Helaas wordt er wel opeens deze maand relatief veel loonheffing ingehouden.
Precies mijn idee wat ik ook constant opper onder de parttime collega'squote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:45 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Je lijkt wel een boekhouder bij PostNL, steeds je uurtjes bijhouden om te kijken of ze geen fouten maken.
Daarom ook altijd een reservewekker zetten he. Zelf zet ik altijd 4 wekkers, ook al ben ik altijd al wakker voordat de eerste wekker afgaat, ik hou er niet van om me te verslapenquote:Op woensdag 20 maart 2013 07:00 schreef dud0r het volgende:
Goed begin van de dag. Telefoon vastgelopen, wekker dus niet afgegaan en 45 minuten na begin werktijd wakker worden.
Helaas maar 1 wekker beschikbaar en dat is m'n telefoon. Ook al had ik er 4 verschillende op ingesteld had het niks uitgemaakt.quote:Op woensdag 20 maart 2013 07:40 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Daarom ook altijd een reservewekker zetten he. Zelf zet ik altijd 4 wekkers, ook al ben ik altijd al wakker voordat de eerste wekker afgaat, ik hou er niet van om me te verslapen
Grijze tassen, oranje tassen... een pot nat. Ik heb vaak dat ik de stiksels hoor scheuren als ik zo'n tas aan het hengsel van de kar afpak. Ik weet niet voor welk gebruik die dingen ontworpen zijn maar zoals ze worden toegetakeld door de post kunnen ze niet aanquote:Op woensdag 20 maart 2013 05:59 schreef peter2671 het volgende:
Mogguh
Over de tassen gesproken:
De grijze tassen zijn bij ons al enkele weken geleden geheel vervangen, en zijn idd kleiner qua volume.
De stevigheid van de tassen die ik zie valt een beetje tegen.
Er komen steeds meer tassen bij met scheuren rondom de rits (begin/eind)
Hier zitten ze geregeld vol tot de rand. Dan kan nog net de rits dicht. Dat vind ik vooral leuk als het om tassen gaat die ik in de bovenste stelling moet zettenquote:Op woensdag 20 maart 2013 08:57 schreef KatrienDuck het volgende:
Die oranje tassen moet je daarom ook echt niet voller doen dan de zwarte band aan de binnenkant. Anders worden ze ook veel te zwaar. Gisteren ook weer. Giga veel post voor een dinsdag en ook nog loodzwaar!
Wij hebben te horen gekregen wanneer onze vestiging gaat verhuizen naar Assen. Op 13 mei is het zover. Dikke tegenvaller.
bij het bezorgen heb ik het liefst dat de rits nog maar net dicht kanquote:Op woensdag 20 maart 2013 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Hier zitten ze geregeld vol tot de rand. Dan kan nog net de rits dicht. Dat vind ik vooral leuk als het om tassen gaat die ik in de bovenste stelling moet zetten
Ja, eerst wel, kijken hoe het bevalt. Moet wel om half 6 opstaan dan. Maar altijd beter dan thuis zitten denk ik.quote:
Ik zet ze ook steeds vaker gewoon op de grond voor de stellingen neer. Ik mag dan nu eindelijk betaald worden om de boel in te ruimen maar soms is het echt niet te tillen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:14 schreef Herfstblad het volgende:
Als tassen te vol zijn, zet ik ze niet in de stelling. Jammer dan, ik ga mijn rug niet nog meer verpesten.
Heb net weer even zitten kijken wat voor vacatures er beschikbaar zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:30 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ja, eerst wel, kijken hoe het bevalt. Moet wel om half 6 opstaan dan. Maar altijd beter dan thuis zitten denk ik.
Maar waarom zouden postbezorgers moeten carpoolen dan? Die hoeven toch niet naar die vestiging in Heerenveen? Die krijgen hun post toch gewoon op het depot en hebben verder weinig met Heerenveen te maken lijkt me, op heel af en toe een werkoverleg na dan misschienquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:52 schreef peter2671 het volgende:
Ook werd er geopperd om te carpoolen.
Vooral onder de postbezorgers is dit amper te doen, maar volgens de manager valt dit wel mee(en vragen/antwoorden hier op werden ook afgedaan met eigenlijk een antwoord in de trant van: "dat is wel te doen en als dit niet lukt, ligt dit aan jezelf.
Je hoeft maar 10-15 minuten op elkaar te wachten."
Handig.. Ik wil gewoon mijn loonstrook.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:20 schreef V__L_N het volgende:
Ja, morgen betaaldag. Maar nog steeds geen loonstrookje online. Die dingen komen ook steeds later. Straks heb je eerst je geld en dan pas een keer je loonstrookje.
Postbodes(dus die van de oude stempel.quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:18 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar waarom zouden postbezorgers moeten carpoolen dan? Die hoeven toch niet naar die vestiging in Heerenveen? Die krijgen hun post toch gewoon op het depot en hebben verder weinig met Heerenveen te maken lijkt me, op heel af en toe een werkoverleg na dan misschien
Ah, ok, maar dan heeft het probleem op zich niet veel te maken met postbezorgers. Ze zijn immers gewoon voorbereiders en daarmee is het probleem voor hen toch niet anders voor mensen die alleen als voorbereider werken?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:18 schreef peter2671 het volgende:
[..]
Omdat sommige voorbereiders ook postbezorger zijn
En er een DEPOT nog op 2 onbekende locaties wordt gerealiseerd.
*mijn post aangepast*quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:21 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ah, ok, maar dan heeft het probleem op zich niet veel te maken met postbezorgers. Ze zijn immers gewoon voorbereiders en daarmee is het probleem voor hen toch niet anders voor mensen die alleen als voorbereider werken?
Nee, maar dat heeft dan weer niet zoveel met carpoolen te maken toch? Het worden min of meer gebroken diensten voor wat ik begrepen heb, waarbij je eerst gaat voorbereiden en waarbij je pas een paar uur later je bestelling op kunt halen op een depot.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:23 schreef peter2671 het volgende:
[..]
*mijn post aangepast*
Nou het probleem is dus dat de wijk die ze doen in vele gevallen neit de wijk is die ze moeten lopen.
'daar wordt nog aan gewerkt'
Klopt. Alhoewel het in de praktijk wel wat zal meevallen denk ik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, maar dat heeft dan weer niet zoveel met carpoolen te maken toch? Het worden min of meer gebroken diensten voor wat ik begrepen heb, waarbij je eerst gaat voorbereiden en waarbij je pas een paar uur later je bestelling op kunt halen op een depot.
Nou, niet persé. We zitten nu nog op een gewoon vbg, en als ik klaar ben met voorbereiden neem ik de post maar meteen mee, want het duurt vaak nog wel meer dan een uur voordat de post op het depot gebracht wordt. Als alles meer gecentraliseerd wordt zullen ze vast meer depots af moeten gaan dan nu het geval is, plus de afstanden die ze moeten afleggen worden groter. Dus ik denk dat er dan al snel 2 uur of meer kan verstrijken tussen de tijd dat je klaar bent met voorbereiden en de tijd dat het op het depot staat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:28 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Klopt. Alhoewel het in de praktijk wel wat zal meevallen denk ik.
Waarom heeft dit niets met carpoolen te maken?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nee, maar dat heeft dan weer niet zoveel met carpoolen te maken toch? Het worden min of meer gebroken diensten voor wat ik begrepen heb, waarbij je eerst gaat voorbereiden en waarbij je pas een paar uur later je bestelling op kunt halen op een depot.
En waarschijnlijk wil men die wachttijd laten uitbetalen, maar logischerwijs, zet PostNL je liever in die tussentijd elders aan het werk.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, niet persé. We zitten nu nog op een gewoon vbg, en als ik klaar ben met voorbereiden neem ik de post maar meteen mee, want het duurt vaak nog wel meer dan een uur voordat de post op het depot gebracht wordt. Als alles meer gecentraliseerd wordt zullen ze vast meer depots af moeten gaan dan nu het geval is, plus de afstanden die ze moeten afleggen worden groter. Dus ik denk dat er dan al snel 2 uur of meer kan verstrijken tussen de tijd dat je klaar bent met voorbereiden en de tijd dat het op het depot staat.
Mij is uitgelegd dat het voorbereiden / voorsorteren eerder zal beginnen ( 5:30 ipv 6:15 ) en dat hierdoor het voorbereiden ook eerder klaar zal zijn. De depotritjes zullen hierdoor ook eerder kunnen vertrekken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:32 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, niet persé. We zitten nu nog op een gewoon vbg, en als ik klaar ben met voorbereiden neem ik de post maar meteen mee, want het duurt vaak nog wel meer dan een uur voordat de post op het depot gebracht wordt. Als alles meer gecentraliseerd wordt zullen ze vast meer depots af moeten gaan dan nu het geval is, plus de afstanden die ze moeten afleggen worden groter. Dus ik denk dat er dan al snel 2 uur of meer kan verstrijken tussen de tijd dat je klaar bent met voorbereiden en de tijd dat het op het depot staat.
De depotritten zullen wel eerder vertrekken, maar zelf ben je ook eerder klaar met voorbereiden, dus per saldo betekent dat nog steeds dat je dus vrij lang zult moeten wachtenquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:40 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Mij is uitgelegd dat het voorbereiden / voorsorteren eerder zal beginnen ( 5:30 ipv 6:15 ) en dat hierdoor het voorbereiden ook eerder klaar zal zijn. De depotritjes zullen hierdoor ook eerder kunnen vertrekken.
In theorie klopt dit, maar wil niet zeggen dat dit ook allemaal aansluit .quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:40 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Mij is uitgelegd dat het voorbereiden / voorsorteren eerder zal beginnen ( 5:30 ipv 6:15 ) en dat hierdoor het voorbereiden ook eerder klaar zal zijn. De depotritjes zullen hierdoor ook eerder kunnen vertrekken.
Dat zou mooi zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:48 schreef gelestipjes het volgende:
Overigens werd er bij ons gezegd dat ze de postbodes dan zoveel mogelijk wijken willen geven in de plaats waar het sorteercentrum staat, en dus niet meer daar waar ze eerst bezorgden.Dus dan heb je geen dubbele reiskosten. En dan zal het qua tijd tussen sorteren en kunnen beginnen met bezorgen ook wel meevallen
het klopt ook dat Leeuwarden geen ruimte meer over heeft. Het is er nu vrijwel vol, maar de indeling van de kasten wordt nog gewijzigd. Dan ontstaat er ruimte voor Franeker dat er volgende maand of in mei nog bij komt. Meer plaats is er niet, of je moet buiten willen voorbereidenquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:52 schreef peter2671 het volgende:
Bij ons rees wel de vraag waarom Heerenveen en niet Leeuwarden ivm de afstand(Bolsward)
Maar Leeuwarden had o.a. gene ruimte meer over(werd er gezegd) en dat er veel onder Heerenveen werd bezorgd.
klopt, er wordt zo nu en dan wat geschoven. Gelukkig heb ik vrijwel altijd dezelfde beginwijken. De wijken die daarna volgen wisselen op dit moment nog wel regelmatigquote:Op woensdag 20 maart 2013 13:54 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, veel voorbereiders zijn nu toch ook al niet zeker van hun eigen wijk? Alleen de nieuwste mensen, die krijgen steeds dezelfde wijken omdat ze het op die manier sneller leren. Maar over het algemeen is je vaste wijk hier na een maandje of 3 al niet echt meer je vaste wijk en ligt het er maar net aan wie er allemaal vrij zijn. Volgens mij was de opzet in eerste instantie wel dat je altijd dezelfde wijken zou moeten voorbereiden, maar in de praktijk werkt dat niet echt goed, het is toch wel zo handig als meerdere mensen een wijk gewoon wel redelijk kennen qua voorbereiding
die ken ik niet. Wie mag dat dan wel zijn?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:57 schreef peter2671 het volgende:
Ik hoor zeer goede verhalen over Dhr. Flapper (correct me if I am wrong)in Leeuwarden
TC oid?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:58 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die ken ik niet. Wie mag dat dan wel zijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |