SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eerstvolgende meet:
SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La PrimaveraMijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
ik heb een bryton 50e en had ook een 35quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:26 schreef the_critic het volgende:
even een vraagje aan de GPS gebruikers hier (Garmin bryton etc..)
Ik zie mensen die na ieder ritje hun rit uploaden op strava.. Hoe zit dat dan precies met de duur van jullie batterij? Iedere keer 1 minuutje opladen omdat je hem aan je comp gooit voor het uploaden van een ritje lijkt me niet echt bevorderlijk voor de accuduur toch?!
Geen idee, heb m'n Garmin nu een krappe 2 jaar en batterij gaat nooit op tijdens lange ritten (max van 7 a 8u). Hang hem altijd aan de lader als ik thuis kom.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:26 schreef the_critic het volgende:
even een vraagje aan de GPS gebruikers hier (Garmin bryton etc..)
Ik zie mensen die na ieder ritje hun rit uploaden op strava.. Hoe zit dat dan precies met de duur van jullie batterij? Iedere keer 1 minuutje opladen omdat je hem aan je comp gooit voor het uploaden van een ritje lijkt me niet echt bevorderlijk voor de accuduur toch?!
Dit.quote:Op woensdag 6 maart 2013 18:13 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Geen idee, heb m'n Garmin nu een krappe 2 jaar en batterij gaat nooit op tijdens lange ritten (max van 7 a 8u). Hang hem altijd aan de lader als ik thuis kom.
Overigens koop je voor minder dan twee tientjes een nieuwe accu als 't echt zo ver komt.
serieus voor 2 tientjes? zijn die accu's zelf te vervangen dan? weer wat geleerdquote:Op woensdag 6 maart 2013 18:13 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Geen idee, heb m'n Garmin nu een krappe 2 jaar en batterij gaat nooit op tijdens lange ritten (max van 7 a 8u). Hang hem altijd aan de lader als ik thuis kom.
Overigens koop je voor minder dan twee tientjes een nieuwe accu als 't echt zo ver komt.
Wat vind jij van die Canyon eentwee? Het is wel een goed frame geloof ik niet?quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:05 schreef eentwee het volgende:
@Gripper: in de prijsklasse 1500-2000¤ wordt niet heel veel tweedehands gekocht. Kun je volgens mij best een prima deal doen. De onderhandelingsmarge is vaak groot omdat veel mensen voor dat geld liever nieuw hebben en garantie een lastige zaak wordt. Ga je dan je Giant verkopen?
Geen idee. Ik zou toch verwachten dat iemand van jou lengte en kaliber 300/350 watt een flinke tijd vol kan houden.quote:Op woensdag 6 maart 2013 16:01 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Meeehhhh. Voor sportklasse is dit genoeg
Hoe hard zou jij zoiets fietsen schat je in?
Zeg we gaan wel trainen hé tedoeme. eerst afzien en dan vreten en zuipen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:06 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik vind hoegaarden geen lekker witbier. Zure meuk. Vroeger dronk ik niet anders in de zomer, totdat ik Erdinger, Paulaner, Weißenstepahner, Schneider Weisse en ander lekkers ontdekte.
maar een lekker donker biertje met veel koolhydraten lust ik wel, en gelukkig brouwen ze ook een paar stevige jongens, zoals de grand cru en de verboden vrucht!
Gevonden: we gaan lekker lunchen in Hoegaarden, op 2/3 van de rit.
http://www.kouterhof.be/documents/home.xml?lang=nl
En Kaas, ze hebben broodjes Hesp!
Ik zou het niet weten, ik heb Youtube nodig voor het verwisselen van een bandquote:Op woensdag 6 maart 2013 17:53 schreef muzas het volgende:
Meh, vorige rit reed ik mijn achterband lek. Geen probleem verder... wieltje er uit gehaald en de boel vervangen. Maar nu merkte ik dat het schakelen niet meer zo lekker gaat... Soms reageert de boel achter niet eens.. Of hij gaat uit het niets lichter... En soms slaat ie zelfs een tandwiel over...
Heb ik iets fout gedaan met dat wiel terug zetten???
/n00b
Tegenwoordig worden die accu's van Lithium-ion gemaakt. Daarbij maakt het niet uit of je hem niet maximaal oplaad. Wanneer de mobiel in een carkit wordt geplaatst laad hij ook op. Zou niet best wezen, als ze daar niet tegen kunnen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:26 schreef the_critic het volgende:
even een vraagje aan de GPS gebruikers hier (Garmin bryton etc..)
Ik zie mensen die na ieder ritje hun rit uploaden op strava.. Hoe zit dat dan precies met de duur van jullie batterij? Iedere keer 1 minuutje opladen omdat je hem aan je comp gooit voor het uploaden van een ritje lijkt me niet echt bevorderlijk voor de accuduur toch?!
Ga ik de volgende keer proberenquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zou toch verwachten dat iemand van jou lengte en kaliber 300/350 watt een flinke tijd vol kan houden.
Om te trainen heb je energie nodig. En daarvoor moet je eten. Bijvoorbeeld bij de friettent in Bastenakenquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:29 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zeg we gaan wel trainen hé tedoeme. eerst afzien en dan vreten en zuipen.
die kunnen er beter tegen.. maar voor iedere batterij is het nog altijd het beste om niet tevaak korte momentjes af en aan een oplader te gooien. Je mobiel is na 2jaar ook een stuk slechter dan toen je hem net kocht..quote:Op woensdag 6 maart 2013 19:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tegenwoordig worden die accu's van Lithium-ion gemaakt. Daarbij maakt het niet uit of je hem niet maximaal oplaad. Wanneer de mobiel in een carkit wordt geplaatst laad hij ook op. Zou niet best wezen, als ze daar niet tegen kunnen.
Ik heb mijn mobiel nu 2 jaar, en de batterij gaat nog altijd even lang mee. Nu moet ik wel zeggen dat ik de batterij vaak (bijna) helemaal op maak, maar zit vaak ook nog wel 20% in. Ik heb hem ook vaak hele nachten aan de stroom, terwijl hij in 1uur vol is. Ik probeer hem nu niet langer dan nodig aan de stroom te zetten.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:23 schreef the_critic het volgende:
[..]
die kunnen er beter tegen.. maar voor iedere batterij is het nog altijd het beste om niet tevaak korte momentjes af en aan een oplader te gooien. Je mobiel is na 2jaar ook een stuk slechter dan toen je hem net kocht..
Ben gewoon benieuwd in hoeverre dit merkbaar is voor garmin gebruikers.. maar hoor hier dus niemand klagen, dus zal dan wel meevallen
Een schuine ketting wordt niet opgelost door een 13-29. Want dan gooi je hem voor op de grote en achter op een grote en heb je alsnog een schuine ketting.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
Heb nu trouwens een 12-25, maar merk dat ik nu vaak met een schuine ketting rij. Zal ik voor een 13-29 gaan? Gebruik de 12 toch bijna nooit.
Ik stop altijd bij Barak Frituur, als ik daar in de omgeving rij.......quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:07 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Om te trainen heb je energie nodig. En daarvoor moet je eten. Bijvoorbeeld bij de friettent in Bastenaken.
Dat zou ik maar doen, als je van die 4 to 5 tientjes niet omvalt. Want het loopt nu eenmaal allemaal veel lekkerder. En daarbij komt nog dat je niet het risico loopt dat je ketting op veelgebruikte kransjes gaat overslaan. En je dan alsnog aan een nieuwe cassette mag.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:20 schreef kanovinnie het volgende:
Hmmm, ben bezig om mijn nieuwe derrie er op te doen en ik vraag me af of het handig is om er nu ook meteen een nieuwe cassette op te doen. Heb nu een nieuwe ketting, zgan voorbladen en een nieuwe derrie. Cassette heeft zo'n 8000-8500 km gemaakt.
Je moet ook kijken op welke kransjes je het meeste rijdt. En dan zorgen dat je een cassette krijgt waarbij die kransjes één of twee plekken naar links opschuiven (naar het wiel toe dus).quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik op de grote voor rij, rij ik achter nu te veel richting de grote kant. Als ik een cassette koop waarbij die grote tanden meer richting de buitenkant zitten, dan is de ketting minder schuin. Toch?
quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:50 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat zou ik maar doen, als je van die 4 to 5 tientjes niet omvalt. Want het loopt nu eenmaal allemaal veel lekkerder. En daarbij komt nog dat je niet het risico loopt dat je ketting op veelgebruikte kransjes gaat overslaan. En je dan alsnog aan een nieuwe cassette mag.
Dubbel, 39-53 nu.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:40 schreef Patroon het volgende:
Oke. Rij je compact? Zo nee, dan is het een optie om een 50 voorblad te nemen. Dan kan je achter iets zwaarder schakelen zodat je ketting rechter loopt.
Ik heb echt geen idee en qua slijtage zou ik het zo ook niet kunnen zeggen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je moet ook kijken op welke kransjes je het meeste rijdt. En dan zorgen dat je een cassette krijgt waarbij die kransjes één of twee plekken naar links opschuiven (naar het wiel toe dus).
Als je zegt dat je vaak met een schuine ketting rijdt, dan kun je toch ook zien hoeveel kransjes je links over hebt. Kijk dan voor een cassette waarbij het meest gebruikte kransje minimaal één plek naar links opschuift. Goed zoeken, want niet alle websites bieden ook alle mogelijke cassette combinaties van Shimano aan. En dan kan er ook nog een verschil in combi's zijn tussen 105 en Ultegra cassettes.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:53 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb echt geen idee en qua slijtage zou ik het zo ook niet kunnen zeggen.
I see, dan moet het dus precies andersom. Zoek maar op een cassette met 14 als kleinste. Dan zul je zien dat het meest gebruikte kransje één naar rechts opschuift en zo een betere kettinglijn vormt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 20:37 schreef kanovinnie het volgende:
Als ik op de grote voor rij, rij ik achter nu te veel richting de grote kant. Als ik een cassette koop waarbij die grote tanden meer richting de buitenkant zitten, dan is de ketting minder schuin. Toch?
Een vriend van me zegt dat ie de 360 wel haalt. Hij rijdt top-5 bij het NK tijdrijden elite zonder contact. 350 lijkt me veelquote:Op woensdag 6 maart 2013 19:27 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geen idee. Ik zou toch verwachten dat iemand van jou lengte en kaliber 300/350 watt een flinke tijd vol kan houden.
Een half uur lang? Nogmaals, ik weet de exacte waarden nog niet hoorquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:31 schreef Patroon het volgende:
73kg en 270 watt is watt/kg niet zo best.... Dat doet het gemiddelde toerdertje ook
Iemand kennen die een afstudeeronderzoek doetquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:32 schreef kanovinnie het volgende:
Geen idee hoeveel watt ik trap. Hoe kan ik dat ooit eens testen zonder dat 't al te veel kost?
Het wattage wat je net voor/op omslagpunt ronddraait moet je theoretisch wel een uur kunnen doen, omdat je lactaat nog in evenwicht is. Ga je er overheen dan is het snel gebeurd. 3,69 watt per kg is niet slecht maar ook niet heel hoog. Ik zat in december op 3,8 watt per kg. Eind april weer een test.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Een half uur lang?
Ik fiets de Alpe in een uurtje op. Lijkt mij wel redelijk toe
Een cassette met een 13 wat je zelf zegt kan ook.quote:Op woensdag 6 maart 2013 21:11 schreef kanovinnie het volgende:
Campa Buzz, campa.Verder bedankt voor de info. En een 50 voorblad?
Zit je wiel er echt goed in? Je derailleurpad zou ook iets kunnen zijn verbogen. 1 van die twee kan het slechte schakelen verklaren. Als je pad verbogen is (een klein beetje kan al ellende geven) kan je fietsenmaker dat waarschijnlijk wel bijbuigen, je zou het zelf kunnen doen als je handig ben.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:53 schreef muzas het volgende:
Meh, vorige rit reed ik mijn achterband lek. Geen probleem verder... wieltje er uit gehaald en de boel vervangen. Maar nu merkte ik dat het schakelen niet meer zo lekker gaat... Soms reageert de boel achter niet eens.. Of hij gaat uit het niets lichter... En soms slaat ie zelfs een tandwiel over...
Heb ik iets fout gedaan met dat wiel terug zetten???
/n00b
Scheelt dat genoeg? Dan een 13-26 of 13-29?quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Een cassette met een 13 wat je zelf zegt kan ook.
Weet ik veel geen idee wat voor verzetten jij rijdt.quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:20 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Scheelt dat genoeg? Dan een 13-26 of 13-29?
Kortste weg naar Rhenen nemen. Klotepolders. Sorry Puaoelaouaquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, nog aanraders om te fietsen omgeving Tiel? Zowel MTB als race?
quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:44 schreef kaasplankje het volgende:
Als je op souplesse rijd blijf je wel langer fris.
Ah een R3quote:Op woensdag 6 maart 2013 23:59 schreef Patroon het volgende:
Morgen voor het eerst de R3 uitlaten, mits droge wegen.
rijd al jaren carbon.. nooit problemen mee. Enkel gezien bij flinke valpartijen, nooit spontaanquote:Op donderdag 7 maart 2013 00:02 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ah een R3mooi. Welke afmontage?
Btw heeft een van jullie ooit te maken gehad met gebroken carbon frames/zadelpennen/voorvorken/sturen tijdens het rijden, dat is het enige punt waar ik nog een beetje bij huiver in mijn keuze voor een nieuwe fiets...
Volgens deze artikelen valt het wel meequote:Op woensdag 6 maart 2013 21:31 schreef Patroon het volgende:
73kg en 270 watt is watt/kg niet zo best.... Dat doet het gemiddelde toerdertje ook
Vriend van een collega had een minder gelukkig verhaal, zadelpen brak af. Hij lande met z'n zak op z'n wiel, die lag dezelfde dag op de OR...quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:09 schreef the_critic het volgende:
[..]
rijd al jaren carbon.. nooit problemen mee. Enkel gezien bij flinke valpartijen, nooit spontaan
Sinds jij die scharrel hebt is het maar droevig gesteld met fietsen kano. Ik snap dat alles nieuw en spannend is, maar hou je de balans wel een beetje in de gaten?quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:50 schreef kanovinnie het volgende:
Zondag lekker wakker worden naast mijn vriendin
quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:48 schreef Gripper het volgende:
[..]
Sinds jij die scharrel hebt is het maar droevig gesteld met fietsen kano. Ik snap dat alles nieuw en spannend is, maar hou je de balans wel een beetje in de gaten?
komt wel goed. Daarheen fietsen of daar fietsenquote:Op woensdag 6 maart 2013 21:49 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, nog aanraders om te fietsen omgeving Tiel? Zowel MTB als race?
zijn afmontage is fulcrumquote:Op donderdag 7 maart 2013 00:02 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ah een R3mooi. Welke afmontage?
Btw heeft een van jullie ooit te maken gehad met gebroken carbon frames/zadelpennen/voorvorken/sturen tijdens het rijden, dat is het enige punt waar ik nog een beetje bij huiver in mijn keuze voor een nieuwe fiets...
90 is ook soepel. Ik trap meestal zo rond de 100 rpm.quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:01 schreef forty-two het volgende:
Ha leuk een rondje favoriete verzetten
Ik rijdt meestal 50 19/17 90rpm.
Wat verstaan jullie onder op souplesse? Ik vind 90 al redelijk souplesse. Vroeger reed ik veel zwaarder, maar m'n knieën kunnen er niet zo goed tegen. Zelfs als ik klim probeer ik 85 á 90 rpm te rijden.
Ik ook hoor (tenzij er veel klimmetjes inzitten)quote:Op donderdag 7 maart 2013 01:16 schreef janatwork het volgende:
Ik draai lekker een koffiemolentje. Eigenlijk kom ik altijd thuis met een gemiddeld cadans van rond de 100.
Wielrenners moeten altijd een beetje spanning op de poten hebben toch. Die stijfheid fiets je er vaak al in het eerste halfuur uit. Hier precies tzelfde, gisteren en eergisteren tijdens m'n woon-werk ritten ook wat blokjes in D2 en nu voel ik dat ze gisteren wat gedaan hebben.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:12 schreef Patroon het volgende:
Sinds ik 3 weken intensiever aan het trainen ben met blokken D2 (max 20min per blok) en 1x per week krachttraining in de sportschool heb ik eigenlijk constant wel spierpijn in mijn benen. Het is niet zo dat ik er niet goed mee kan fietsen, maar ik voel aan mijn spieren dat er wat gebeurd. Zoals gisteren heb ik 1:20uur gefietst. Normaal zou dat rustig met de handjes op het stuur zijn, maar nu heb ik 3x 10min D2 met 10min D1. Dus als ik korter train is het veel intensiever.
Volgens mij heb ik afgelopen jaar gewoon veel te rustig getraind, want ik had enkel spierpijn na een zware tocht of snelle rit met een groepje.
Wiel er weer uit en opnieuw inzetten anders derailleur opnieuw instellen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:53 schreef muzas het volgende:
Meh, vorige rit reed ik mijn achterband lek. Geen probleem verder... wieltje er uit gehaald en de boel vervangen. Maar nu merkte ik dat het schakelen niet meer zo lekker gaat... Soms reageert de boel achter niet eens.. Of hij gaat uit het niets lichter... En soms slaat ie zelfs een tandwiel over...
Heb ik iets fout gedaan met dat wiel terug zetten???
/n00b
Nee niet griepig. Ik kan mijn hartslag goed omhoog krijgen en bij rustig fietsen is hij goed laag dus dat geeft aan dat ik gezond ben momenteel. De spierpijn komt voornamelijk door de krachttraining (squats, lunges, legpress etc). Als ik alleen zou fietsen en D2 blokken zou ik ook een stuk minder spierpijn hebben. Desalniettemin heb ik nu het gevoel veel harder te trainen dan vorig jaar en merk ik ook dat mijn snelheid omhoog gaat.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:13 schreef forty-two het volgende:
idem
@patroon, of je bent een beetje grieperig? had ik een paar weken gelden ook, het heeft alleen niet doorgezet...
Ik heb overigens zelden last van spierpijn in m'n poten, en ik kan behoorlijk in het rood rijden...
Ik heb ook bijna altijd moeie benen. Punt bij mij is dat ik naast het fietsen nog de hele dag op mijn werk sta/beweeg. In mijn schema probeer ik alle zware ritten op vrije dagen of in het begin van de week te plannen dan heb ik het iig op mijn werk wat rustiger.quote:Op donderdag 7 maart 2013 09:12 schreef Patroon het volgende:
Sinds ik 3 weken intensiever aan het trainen ben met blokken D2 (max 20min per blok) en 1x per week krachttraining in de sportschool heb ik eigenlijk constant wel spierpijn in mijn benen. Het is niet zo dat ik er niet goed mee kan fietsen, maar ik voel aan mijn spieren dat er wat gebeurd. Zoals gisteren heb ik 1:20uur gefietst. Normaal zou dat rustig met de handjes op het stuur zijn, maar nu heb ik 3x 10min D2 met 10min D1. Dus als ik korter train is het veel intensiever.
Volgens mij heb ik afgelopen jaar gewoon veel te rustig getraind, want ik had enkel spierpijn na een zware tocht of snelle rit met een groepje.
Tijdens in het wiel fietsen focus ik alleen daarop, dat doe ik dan ook alleen als we hard gaan. Als het wat rustiger gaat zit ik er wat verder achter.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vind drie man al een groot peleton...bij vorige fietsmeets hebben Oksel en Gripper en de rest me geprobeerd te leren hoe je een wiel moet houden, maar ik blijf het nerveus gedoe vinden. Ik droom vaak weg tijdens het rijden omdat ik een vijver zie en me afvraag hoe ik die waterlelie zou schilderen, ga ik aan Monet denken enzo...helpt niet als je een wiel wil vasthouden.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vind drie man al een groot peleton...bij vorige fietsmeets hebben Oksel en Gripper en de rest me geprobeerd te leren hoe je een wiel moet houden, maar ik blijf het nerveus gedoe vinden. Ik droom vaak weg tijdens het rijden omdat ik een vijver zie en me afvraag hoe ik die waterlelie zou schilderen, ga ik aan Monet denken enzo...helpt niet als je een wiel wil vasthouden.
Tijdens fietsvakanties rijd mijn vriendin veel in mijn wiel. En dan is ze echt niet alleen bezig met mijn wiel houden maar vooral met naar het uitzicht kijken. Het is ook wel een kwestie van vertrouwen dat je voorganger geen onverwachtse dingen doet en even seint als er een obstakel aankomt. Uiteraard werkt dat niet in een groot peloton of als je zonder te melden bij iemand in zijn wiel gaat zitten.quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vind drie man al een groot peleton...bij vorige fietsmeets hebben Oksel en Gripper en de rest me geprobeerd te leren hoe je een wiel moet houden, maar ik blijf het nerveus gedoe vinden. Ik droom vaak weg tijdens het rijden omdat ik een vijver zie en me afvraag hoe ik die waterlelie zou schilderen, ga ik aan Monet denken enzo...helpt niet als je een wiel wil vasthouden.
Is dat EP groepje zo groot?quote:Op donderdag 7 maart 2013 10:28 schreef the_critic het volgende:
ik heb afgelopen zondag voor eerst weer in groep van 30 man gereden, na jaren in mijn eentje. Echt super. Voelde tijdens "vrije stukken" weer klein beetje als vroeger in de wedstrijden. Dat jij dus uitkijkt naar een groot peloton kan ik me helemaal voorstellen. Super nerveus, veel duwen en trekken, hyper geconcentreerd.. maar, super!!!
jup was echt verbaasd over de opkomst. Zeker gezien 1e rit en slecht weer..quote:
hoe vaker je dat soort dingen doet, hoe makkelijker het wordt. Tis net fietsenquote:Op donderdag 7 maart 2013 10:35 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vind drie man al een groot peleton...bij vorige fietsmeets hebben Oksel en Gripper en de rest me geprobeerd te leren hoe je een wiel moet houden, maar ik blijf het nerveus gedoe vinden. Ik droom vaak weg tijdens het rijden omdat ik een vijver zie en me afvraag hoe ik die waterlelie zou schilderen, ga ik aan Monet denken enzo...helpt niet als je een wiel wil vasthouden.
Zat ook te denken om een keer mee te gaan. Alleen ben ik niet zo gek op groepen en haantjesgedrag. Dit was bedoeld als een rustig ritje. Was het qua tempo misschien ook wel maar 30 man en "super nerveus, veel duwen en trekken, hyper geconcentreerd" klinkt voor mij niet echt aanlokkelijkquote:Op donderdag 7 maart 2013 11:14 schreef the_critic het volgende:
[..]
jup was echt verbaasd over de opkomst. Zeker gezien 1e rit en slecht weer..
was mijn 1e keer met die club mee, maar ga zeker vaker! erg goed bevallen..
nee dat laatste bedoelde ik over vroeger in wedstrijden.. ivm opmerking cyclinggirlquote:Op donderdag 7 maart 2013 11:27 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zat ook te denken om een keer mee te gaan. Alleen ben ik niet zo gek op groepen en haantjesgedrag. Dit was bedoeld als een rustig ritje. Was het qua tempo misschien ook wel maar 30 man en "super nerveus, veel duwen en trekken, hyper geconcentreerd" klinkt voor mij niet echt aanlokkelijk
Als je te licht rijd kom je niet vooruitquote:Op donderdag 7 maart 2013 08:55 schreef SuperWeber het volgende:
Wat een stel stoempers zitten hier zeg, ik draai over het algemeen 100 rpm of meer. Ik heb er specifiek op getraind btw, omdat het de overgang fietsen --> hardlopen tijdens een triathlon makkelijker maakt...
Het kan ook zo varieren. Afgelopen zondag in de miezer hebben ze dus met 30 man gereden, en ik heb een keer op een stralende warme dag in augustus met 7-8 man aan de start gestaan.quote:
Als je meer vermogen trapt ligt de ideale cadans hoger.quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Als je te licht rijd kom je niet vooruit
Wat denk je wel niet, dat Twente het centrum van de wereld is?quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:17 schreef Oksel het volgende:
Critic, wat is die EP groep? Is dat hier in Twente?
woon al een aantal jaren niet meer in twente.. dus zoals Gripper zegt, gewoon een fietsgroep van de locale FM. Vergelijkbaar met R3 zondag groep. In zomer ook dinsdagen en snelle en langzame groepquote:Op donderdag 7 maart 2013 14:17 schreef Oksel het volgende:
Critic, wat is die EP groep? Is dat hier in Twente?
misschien pech met vakantie?!quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het kan ook zo varieren. Afgelopen zondag in de miezer hebben ze dus met 30 man gereden, en ik heb een keer op een stralende warme dag in augustus met 7-8 man aan de start gestaan.
Als ik dan niet op fietsvakantie ben, had ik hem al op de kalender staan, Holtenseberg blijft voor dikke wielrenners uitdagend.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:58 schreef Oksel het volgende:
Maareh, 8 juni Theo de Rooij classic. Mensen interesse?
Define ideaalquote:Op donderdag 7 maart 2013 14:04 schreef eentwee het volgende:
[..]
Als je meer vermogen trapt ligt de ideale cadans hoger.
Homo.quote:Op donderdag 7 maart 2013 12:58 schreef Oksel het volgende:
Ivo's 200 doe ik niet, te koud.
Maareh, 8 juni Theo de Rooij classic. Mensen interesse?
Winnaar van Proloog Paris-Nice dit jaar, Gaudin, ook weer echt een nieuwe grabsch. Lijkt nergens op imoquote:Op donderdag 7 maart 2013 14:30 schreef kaasplankje het volgende:
Sergei Honchar bewees dat je met een lage cadans ook hard kan rijden.
4x30? Lijkt me erg veel van het goede. Weet ook niet welke spiergroepen je traint en wat voor schema maar dit is overkill me dunkt. Op souplesse krachttraining is 3x12/15/20 meer dan voldoende. Zeker als je ernaast nog fanatiek sport.quote:Op donderdag 7 maart 2013 13:10 schreef Patroon het volgende:
Spierpijn in mijn poten. Aanspannen is geen pretje.
Training ging dan ook kut. Volgende week bij krachttraining maar eens 3x30herh ipv 4x30herh en lichter gewicht. (soms haal ik 30herh niet eens door teveel gewicht)Heb nu minimaal 3 dagen spierpijn wat de andere trainingen beïnvloed.
Kan wel hoor, uiteraard met laag trainingsgewicht. Ik doe nl sit ups ook altijd 4x 30 reps of 5x 30reps.quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:40 schreef keesfietst het volgende:
[..]
4x30? Lijkt me erg veel van het goede. Weet ook niet welke spiergroepen je traint en wat voor schema maar dit is overkill me dunkt. Op souplesse krachttraining is 3x12/15/20 meer dan voldoende. Zeker als je ernaast nog fanatiek sport.
Buikspieren zijn uitzonderingen, die spiergroep herstelt relatief snel t.o.v. de rest van je lichaam. In m'n buikspierblokje doe ik er ook 250 bij elkaar.quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kan wel hoor, uiteraard met laag trainingsgewicht. Ik doe nl sit ups ook altijd 4x 30 reps of 5x 30reps.
+ stimulerende middelen....quote:Op donderdag 7 maart 2013 14:29 schreef the_critic het volgende:
tuurlijk doping bla bla... maar geloof dat Armstrong wel bewezen heeft dat je met hoge cadans en kleine versnelling toch een berg op kunt vliegen.
95-100 is vooral goed op training om in de koers het zwaardere verzet makkelijker rond te krijgen bij een demarrage. Als je zo hard mogelijk wil rijden kan je beste naar de 90rpm. Ik kom altijd met gem. 89-91 thuis, maar heb hem tijdens de rit ook regelmatig op 95.quote:Op donderdag 7 maart 2013 16:52 schreef Gripper het volgende:
Klopt wel toch. Ik dacht altijd dat 90 rpm heilig was als ondergrens, en dat 95-100 veel beter is.
Maar voor mij werkt dat koffiemolentje gewoon niet altijd, ik zit regelmatig rond de 85-88 en dat gaat prima. Hoe harder ik rij, hoe zwaarder de trapfrequentie mag worden! Rammen op die cranks!
Ik bied je 750 ¤ voor alleen het frame+afmontage, de wielen mag je houden. In zo'n fiets horen nl. hoge wielen.quote:
Ik zat in de bieb te lezen. Als ik er weer langs kom maak ik wel ff scan van hele artikel.quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:14 schreef Oksel het volgende:
Kun je het hele artikel eens sturen aub?Thnx.
En inderdaad, hoge wielen zouden mooi staan. Maar mooie hoge wielen zijn $$$.
Dit is een Newton shallow ofzo, die moet je eigenlijk wel zo monteren. Onderkant evenwijdig aan de bovenbuis en shifters zo monteren dat je er nog goed bij kunt en ze niet teveel omhoog wijzen. Je krijgt dan geen vlakke overgang naar de shifters, maar vroeger had ook niemand dat (nodig).quote:Op donderdag 7 maart 2013 17:14 schreef Patroon het volgende:
Ik vind dit stuur juist teveel gekanteld. Liever bovenkant in 1 lijn met de hendels. Uit de Fiets van deze maand.
Groningen?quote:Op donderdag 7 maart 2013 18:07 schreef kaasplankje het volgende:
Kotsend haast kwamen we aan op de Mussengang.
Neen. Ver voor m'n tijdquote:Op donderdag 7 maart 2013 19:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, maar toen werkte jij er nog niet volgens mij.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 19:29 schreef Patroon het volgende:
heb je ook het lef om zondag te komen?Schavuit!
Misschien is dit wel interessant leesvoer, onderzoek naar sportspecifieke krachttraining voor wielrenners;quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:46 schreef Patroon het volgende:
Ja, je hebt wel gelijk. 30 herh. is wel te doen maar niet met het gewicht wat ik had + nog eens iets teveel waardoor ik maar 20herh. kon maken. Ga 1 set minder doen en het gewicht nemen waarmee ik net goed 30x kan uitvoeren. Zal vanavond wel ff posten wat ik aan oefeningen doe.
Was ik ik bang voor... Kom net kijken hier...quote:Op donderdag 7 maart 2013 20:31 schreef Patroon het volgende:
Hoe schat je ons in? Dat artikel ken ik zelfs van achteren naar voren oplezen uit mijn hoofd
Wat voor gewichten hebben we het dan over?quote:Maar blijkbaar niet goed toegepast want ik deed zelfs 5 sets squats zie ik nu, met gewicht dat ik krap aan 20-30x kon doen...
Doe voortaan 1x met lege stang en 3x30 met minder kg dan eerst.)
Oke nu ga ik even met de billen blootquote:Op donderdag 7 maart 2013 20:42 schreef forty-two het volgende:
[..]
Was ik ik bang voor... Kom net kijken hier...
Inschatting: veel lawaai weinig wol...* forty-two runs
[..]
Wat voor gewichten hebben we het dan over?
Wat voor oefeningen doe je nog meer? Leg curl, leg extension, etc?
Daar heb ik ook "last" vanquote:
Onzin. Buikspieren zijn niet anders dan de overige spieren in je lichaam, maar omdat je je buikspieren veel meer gebruikt dan andere spieren zijn ze veel sterker. Daardoor herstellen ze sneller en kan je veel meer herhalingen aan, dit puur omdat ze beter getraind zijn en niet omdat ze een andere samenstelling hebben ofzo. Een spier die je veel traint wordt atletisch en niet echt dik. Daarom zie je bij veel mensen ook geen blokjes, afgezien van het vet. Bodybuilders trainen hun buikspieren zoals andere spieren, kort en zwaar om zo massa er op te krijgen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 15:35 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Buikspieren zijn uitzonderingen, die spiergroep herstelt relatief snel t.o.v. de rest van je lichaam. In m'n buikspierblokje doe ik er ook 250 bij elkaar.
4x30 squats met stang+gewicht is echt overdreven. Lijkt me daarnaast killing om je form zo lang goed te houden bij zulke oefeningen.
Maar nogmaals: ik ken z'n schema verder niet, beoordeel dit zo op wat ik lees.
quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:15 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke nu ga ik even met de billen bloot![]()
Ik moet bekennen dat ik wel een tikje zwaarder ga...quote:Afgelopen week:
Warminup 10min.
Squat,
30x12,5kg
30x22,5kg
30x27,5kg
20x32,5kg
30x27,5kg
Leg press: 2x30x60kg 2x30x70kg
Lunges: 4x30x16kg (x2 8kg dumbells)
Leg extension: 1 been en dan laatste stuk tot strekken 4x30x5kg
Calf raise: 4x30x70kg
Coolingdown 10min.
Het zal niet veel zijn, maar ik loop er 3 dagen krom van
Ik zelf niet nee, maar ik rijd dan ook op een goddelijke BMC. Maar iemand uit mijn fietsclub op een duur Bianchi ding dus wel. Frame gescheurd en dat was zo te horen toch een nare ervaring zwabberend een bocht door. Duurde een paar weken voor dat hij het echt helemaal door had.quote:Op donderdag 7 maart 2013 00:02 schreef forty-two het volgende:
[..]
Ah een R3mooi. Welke afmontage?
Btw heeft een van jullie ooit te maken gehad met gebroken carbon frames/zadelpennen/voorvorken/sturen tijdens het rijden, dat is het enige punt waar ik nog een beetje bij huiver in mijn keuze voor een nieuwe fiets...
Dat reverse trainen ken ik, deed ik ook bij het herstellen van mijn pees. Wil best geloven dat je zwaarder gaat. Ik ben met benen echt geen krachtpatser in de sportschool. Met 15herh kan ik wel zwaarder maar bij 30herh niet. Ik denk dat aantal herh belangrijker is dan gewicht.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:34 schreef forty-two het volgende:
[..]
[..]
Ik moet bekennen dat ik wel een tikje zwaarder ga...
Bv extension 1 been opwarmen met 25 kg
En daarna in setjes omhoog naar 45 of 50 kg (8 á 10 herhalingen)
Wat trouwens een leuke voorde leg press is:
Met een zwaar gewicht (bv 80kg) op 2 benen uitstoten en op een been weer in laten zakken, maar wel heel langzaam (tot 10 tellen). En dat in series van 10 herhalingen. Daar ga je lekker krom van lopen.
En waar ontken ik wat jij zegt om het tot onzin te verweven? Ik heb dus toch gelijk dat ze sneller herstellen t.o.v. de rest van je lichaam?quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Onzin. Buikspieren zijn niet anders dan de overige spieren in je lichaam, maar omdat je je buikspieren veel meer gebruikt dan andere spieren zijn ze veel sterker. Daardoor herstellen ze sneller en kan je veel meer herhalingen aan, dit puur omdat ze beter getraind zijn en niet omdat ze een andere samenstelling hebben ofzo. Een spier die je veel traint wordt atletisch en niet echt dik. Daarom zie je bij veel mensen ook geen blokjes, afgezien van het vet. Bodybuilders trainen hun buikspieren zoals andere spieren, kort en zwaar om zo massa er op te krijgen.
gr gr
Dhr. Pr. P.A. Troon
Kano, vanuit Tiel in één streep langs het kanaal, pont over bij Wijk bij Duurstede en dan naar Doorn, berg over naar Maarn, 2 x rechtsaf en Ruitenberg, LA de Hoogstraat omhoog, afdalen en RI Leersum, daar weg naar zwembad omhoog en RI Overberg en de Amerongse Berg van de achterkant omhoog. In Amerongen RD pont over en terug naar Tiel. Gegarandeerd dat je geheel uitgepierd en op je tandvlees bij je vriendin op de bank ploft.quote:Op donderdag 7 maart 2013 06:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
komt wel goed. Daarheen fietsen of daar fietsen
Ja we bedoelen hetzelfde. Ik meende te lezen dat die spieren van zichzelf sneller herstellen, wat niet zo is.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:44 schreef keesfietst het volgende:
[..]
En waar ontken ik wat jij zegt om het tot onzin te verweven? Ik heb dus toch gelijk dat ze sneller herstellen t.o.v. de rest van je lichaam?
Maar goed, ieder z'n krachttraining op z'n eigen manier. Als 't voor jouw doelen maar zinvol is
Volgens mij was het DNF, maar met alles wat ik er meer over zeg onthul ik waarschijnlijk de identiteit van CG. Dus laten we dat maar niet doen.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:58 schreef keesfietst het volgende:
CyclingGirl DNF of uitgereden? http://www.procyclingstat(...)e-8-van-Dwingeloo-12
Jammer. Was nog een flinke valpartij (vanaf 4:40):quote:Op donderdag 7 maart 2013 22:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij was het DNF, maar met alles wat ik er meer over zeg onthul ik waarschijnlijk de identiteit van CC. Dus laten we dat maar niet doen.
Zie nog een paar semi-bekenden in beeldquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:12 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Jammer. Was nog een flinke valpartij (vanaf 4:40):
LOMPE OPMERKINGquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Daarbij denk ik dat ze een beste apotheek heeft.
Hysterisch gekreis van een stel vrouwen op een fiets bij die valpartij .... Hopelijk beledig ik hier CG niet meequote:Op donderdag 7 maart 2013 22:12 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Jammer. Was nog een flinke valpartij (vanaf 4:40):
Ik wil nog steeds van het vetlaagje op m'n buik af... Maar dat zal wel nooit meer lukken :/ ik ben in het verleden te zwaar geweest.quote:Op donderdag 7 maart 2013 21:32 schreef kaasplankje het volgende:
Ik denk ook dat het heel niet erg is om in 't winterseizoen een paar kg zwaarder te zijn. Een extra vetlaagje is imo goed voor de weerstand. Ik ben nu ook 3/4kg zwaarder dan in september. Dat gaat er wel weer af straks. Ik ben iig nog geen dag ziek geweest dees winter.
*klopt af*
Ja hoor. Over Erik Dekker en co. worden allerlei insinuaties gedaan en iedereen gelooft maar dat Vos clean is. Ik niet.quote:
denk dat je dit niveau wedstrijden moet vergelijken met bijv Ster van Zwolle. Rijden wat pro's mee, maar overgrote deel is gewoon student, part-timer, full timer etcquote:Op donderdag 7 maart 2013 22:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Overigens tof dat Vos wint hoor, maar met alle respect; het zijn veel amateurs of meiden die het naast werk en studie doen. Denk dat Vos een van de weinigen is die er ruim van kan leven.
Er zijn er bij de dames die het doen, bij sommigen ligt het er dik bovenop (dan heb ik het nu niet over Vos, maar ik steek mijn hand er niet voor in het vuur, voor niemand niet trouwens). Maar ik vind het bij de dames wel bizar want bijv. als je die wedstrijd van gisteren dan wint en dan die andere UCI wedstrijden win je 326 euro. Volgens mij kan je daar geen kuur voor kopen of wel?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 06:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja hoor. Over Erik Dekker en co. worden allerlei insinuaties gedaan en iedereen gelooft maar dat Vos clean is. Ik niet.
Ja joh. Vos lijkt me ook ontzettend aardig. Een collega van me was tot een paar jaar geleden professioneel mountainbiker en kent haar ook wel. Hij zegt ook dat ze heel tof is.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Ach wie zal het weten, ik geniet er niet minder om als ze weer eens een WK meepakt hoor. Ze is als persoon ook echt heel aardig, dat kan ik van Leontien niet zeggen helaas.
Er zijn wel aardig wat dames die niet studeren en als prof leven. Vos steekt er gewoon bovenuit.
Ik ben benieuwd wat ze dit weekend nog gaat doen.
En je mag zelfs onze held Ivo de hand schudden, en dat alles voor 6.- Euro, dat mag je niet missen Toemeke!quote:
Dat zuigt.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:53 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vanochtend een Bullit gesloopt
Had 'm zo zwaar beladen dat hij door z'n hoefjes zakte
De hele route zonder standaard gereden. Moest 'm overal tegen bomen en gebouwen aanzetten
Daar heb je waarachtig gelijk, ik moet echter een route verzinnen voor onze Midwinter-tocht. Daarbij mag ik dan in Yankee z'n wiel zitten en krijgen we appelgebak op kosten van de club. Iets wat ik als echte 'Ollander niet kan afslaanquote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:54 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
En je mag zelfs onze held Ivo de hand schudden, en dat alles voor 6.- Euro, dat mag je niet missen Toemeke!
Ja aluminium zag ik. Scheurde zo maar en was te kort. Heb al een nieuwe besteld.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zuigt.
Oud type standaard was nie zo best. Nu zijn ze dikker. Even een nieuwe bestellen bij Hans.
Nouja, ik moet eerst een bak koffie drinken en een paar toast met confituur eten, even douchen want we gaan natuurlijk wel fris de koersbroek in hé?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:00 schreef kanovinnie het volgende:
Of ga je eerst nog mevrouwkaasplank plezieren, rustig een uitgebreid Engels ontbijt naar binnen werken en je fiets nog even poetsen?
Heb je een foto gemaakt van de lading? Hahaha, bakstenen? grindtegels?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:53 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb vanochtend een Bullit gesloopt
Had 'm zo zwaar beladen dat hij door z'n hoefjes zakte
De hele route zonder standaard gereden. Moest 'm overal tegen bomen en gebouwen aanzetten
Misschien, ik moet het nog even aanzien.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:08 schreef Tommeke het volgende:
Fromage, ga jij ook in Vreeswijk meefietsen? En oksel ook?
4 zakken vol met dozen en post. Kon er nog net mee fietsen. Meer kon er bijna niet bijquote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:13 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Heb je een foto gemaakt van de lading? Hahaha, bakstenen? grindtegels?
Het verschil tussen Dekker en Vos enerzijds en de door jou benoemde Co. Is natuurlijk wel dat de eersten altijd toppers zijn geweest, ook in hun juniorentijd.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 06:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja hoor. Over Erik Dekker en co. worden allerlei insinuaties gedaan en iedereen gelooft maar dat Vos clean is. Ik niet.
pics!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:07 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben naar een nieuw frame aan het kijken, met ingebouwde infuusstandaard.
Gewoon suikerpatiënt worden, mag je legaal spuiten tijdens de koers.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:07 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben naar een nieuw frame aan het kijken, met ingebouwde infuusstandaard.
DTS? 12 km vanaf je huis.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:09 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Gewoon suikerpatiënt worden, mag je legaal spuiten tijdens de koers.
Ben aan het rondkijken om maar eens bij een club te gaan rijden. Wil voornamelijk zaterdag/zondagochtendrondjes meerijden met een groepje om snelheid op te doen. Op een ovaaltje koersen is me nog te link/zwaar denk ik.
ARC?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:25 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Of ARC, 18km vanaf m'n huis. Beide een mailtje gestuurd.
Jitze, no-p en ik idd. Half 8 aldaar?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 10:57 schreef kaasplankje het volgende:
Wie oh wie gaat er zondag mee naar Ivo´s 200?
Grip? No-P?
Hoe laat verzamelen bij de Stay Okay?
En bij de junioren zijn ze wel clean? Boogerd was ook een goede junior.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Het verschil tussen Dekker en Vos enerzijds en de door jou benoemde Co. Is natuurlijk wel dat de eersten altijd toppers zijn geweest, ook in hun juniorentijd.
Maar stel nu eens dat b.v. Een Stan Wijkel of een Martijn Budding (ken jij natuurlijk allebei niet) over een paar jaar bij de profs de keien uit de straat zouden rijden, dan heb ik daar ook mijn bedenkingen over. Bij Vos en zelfs bij Dekker in het geheel niet. Moerenhout en Terpstra schaar ik in de andere categorie om dezelfde redenen.
Het instapmodel!quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:34 schreef forty-two het volgende:
[..]
ow wacht ff... al gevonden
[ afbeelding ]
Nice, 7:30 ben ik er wel.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Jitze, no-p en ik idd. Half 8 aldaar?
gaat via een FM, dus is vast nog wel onderhandelbaar.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:57 schreef kaasplankje het volgende:
Dit is ook wel een mooi kader, alleen zonde dat er zo'n alu crankstel op zit. Zwart zou veel mooier zijn natuurlijk.
http://link.marktplaats.nl/652575323
Ik heb serieus met een infuus op de Tacx gezetenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:07 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben naar een nieuw frame aan het kijken, met ingebouwde infuusstandaard.
Die colnago vind ik een verschrikkelijk lelijk ding, en veel te klein voor mij (of hij lijkt zo klein door die enorme hutkoffer achterop)quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:44 schreef kaasplankje het volgende:
MP tip?
http://link.marktplaats.nl/652738167 mss te groot ofwa? Zonder wielen kopen zou goed zijn, en dan die visions er in van 80mm
http://link.marktplaats.nl/652974684 dit moet jou ook aanspreken?
Dan zit je idd wellicht mooier op een 58 of zelfs een 59.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:36 schreef Gripper het volgende:
[..]
Die colnago vind ik een verschrikkelijk lelijk ding, en veel te klein voor mij (of hij lijkt zo klein door die enorme hutkoffer achterop)
De Focus vind ik wel ok. prima geprijsd ook (maar wel met ultegra, terwijl de sram red groep op die canyon die ik pas zag natuurlijk wel wat geavanceerder en veel lichter is)
Ik vind trouwens dat wat voor teamfietspakjes geldt ook voor teamfietsen geldt: die zijn voor de mensen die hun bammetjes met fietsen verdienen, en dus niet voor mij.
Dit vind ik ook een gave bak (ondanks weer zo'n gezwel onder het zadel) , en staat al heel lang op MP:
http://www.marktplaats.nl(...)8f31&previousPage=lr
Die beide tarmacs zijn ook mooi, alleen zou 56 cm niet te klein zijn voor mijn 1,86?
Die simplon had ik ook gezien ja, supergaaf ding. Maar ik heb inmiddels 3 wielsets shimano, dus ik ga echt niet meer naar campy overschakelen. Mn volgende fiets wordt óf Sram Red, of Dura Ace (metzonder DA crankstel uf kurs)
Zelfde weer als Ivo's 300 vorig jaar dus? Kan meevallen idd. Wel koud maar k heb goede kleding.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:16 schreef Gripper het volgende:
Voor Maastricht voorspellen ze nu op weeronline 1 mm neerslag, zonnetje/wolkje en 6 graden. Als dat zo blijft teken ik ervoor! Als we natte sneeuw krijgen wordt het inderdaad een akelig stuk trappen...
Ik vind het wel wat vroeg hoor om vanavond al te beslissen over het weer voor morgen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:07 schreef the_critic het volgende:
bij ronde van drenthe dit weekend speculeren ze al over annuleren ivm te verwachten sneeuwval. Hoop dat jullie in limburg daar van gespaard blijven. Zou toch zonde zijn..
gaat over zondag.. rvd Mannen, novilon Damesquote:Op vrijdag 8 maart 2013 15:46 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ik vind het wel wat vroeg hoor om vanavond al te beslissen over het weer voor morgen.
Je staat nog niet in het strava team van ons?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:50 schreef Maxbet het volgende:
Zo, net terug van eindelijk weer een ritje, gister toch andere (nieuw tweedehands) wielen gemonteerd, cassette mee over gezet om kosten te sparen. Shifter weer recht gezet en zadel toch wat hoger.
Zadel hoger scheelde meteen erg veel, stuk minder last van de achterkant bovenbenen
Wegens tijdgebrek het pondje naar de overkant gepakt en terug gereden. Op het einde me nog helemaal opgeblazen op een stukje waarvan ik weet dat er een strava segment ligt. Denk dat ik veel te vroeg aangezet heb, zal zo eens kijken.
Nope, denk dat dat met die babyrondjes van mij ook (nog) niet echt opschiet.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Je staat nog niet in het strava team van ons?
Ah joh, lekker boeiend. Gewoon erbij gaan.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:06 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Nope, denk dat dat met die babyrondjes van mij ook (nog) niet echt opschiet.
Ik laat het wel weten als ik mijn eerste doel heb bereikt, dan durf ik wel
Joa, maar ik wil eerst lang genoeg op de fiets gezeten hebben om op en neer naar Roermond te komen (vanaf Venlo) lijkt me toch echt wel het minimum.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:09 schreef kanovinnie het volgende:
Je moet er zelf wat van maken he? Ik ben ook slechts een toerboer maar kan me er opperbest mee vermaken.
Met de gemiddeldes die je hier af en toe neerzet zit je al ver boven mij. bovendien, je hoeft je nergens voor te schamen toch.. je bent toch lekker aan het fietsen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:06 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Nope, denk dat dat met die babyrondjes van mij ook (nog) niet echt opschiet.
Ik laat het wel weten als ik mijn eerste doel heb bereikt, dan durf ik wel
Hoe is het met je schakelproblemen afgelopen?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:18 schreef muzas het volgende:
[..]
Met de gemiddeldes die je hier af en toe neerzet zit je al ver boven mij. bovendien, je hoeft je nergens voor te schamen toch.. je bent toch lekker aan het fietsen.
Geen wasverzachter nodigquote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:16 schreef Maxbet het volgende:
Trouwens, ik wil mijn fietskleding wassen, normaal doet mijn vriendin zulke dingen.
De temperatuur en dergelijke kom ik wel uit, die symbooltjes ken ik wel, maar doe ik er ook wasverzachter bij of is dat onnodig?
Vriendin op het werk, dus onbereikbaar.
Ik moet er nog naar kijken.... Heb de fiets sinds het bewuste ritje niet meer aangeraaktquote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:20 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Hoe is het met je schakelproblemen afgelopen?
Thanks voor de service, vriendinlief zal verbaast zijn als ze thuiskomtquote:
Bij deze dan:quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:28 schreef kanovinnie het volgende:
Weet ik, maar ik zie nooit verslagen langskomen
wag neem je mee dan? Schoenen enzo laat ik op mij. Werk liggen en eten koop ik bij mijn werk in de uurtquote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:55 schreef MarcoD het volgende:
Hebben de mensen die woon-werk op hun fiets doen hier een speciale rugtas voor? Of hebben jullie alles al op het werk liggen?
Gister een tasje besteld omdat in mijn huidge tas niet alles past.
[ afbeelding ]
Deuterquote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:55 schreef MarcoD het volgende:
Hebben de mensen die woon-werk op hun fiets doen hier een speciale rugtas voor? Of hebben jullie alles al op het werk liggen?
Gister een tasje besteld omdat in mijn huidge tas niet alles past.
[ afbeelding ]
Ow ik ga niet hoor. Ik mag niet meedoen zaterdag is WorldCup is alleen voor UCI teams. En voor zondag zijn we niet uitgenodigd.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:09 schreef Gripper het volgende:
Ik was vanochtend met een collega in Steenwijk, en zag onderweg op de snelweg al diverse ploegleiderswagens richting het noorden rijden![]()
Succes CG!
Neeeee je moet het niet doen als je je doel bereikt hebt. Wat is dat nou, ik vertel ook over mijn non-doel. Ik ben keihard op mijn bakkes gegaan voor de 20km nog. Dat is toch geen doelquote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:06 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Nope, denk dat dat met die babyrondjes van mij ook (nog) niet echt opschiet.
Ik laat het wel weten als ik mijn eerste doel heb bereikt, dan durf ik wel
Is toch lekker ff lekker trainen in een trainingskoers, die zijn vaak meer relaxt dan de dameskoersen, maar misschien ervaar ik dat omdat ik een dame ben die tussen de mannen rijdt. Hoewel sommigen het niet kunnen hebben als ik ze voorbij rij.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Bij deze dan:
Gister een trainingskoersje.
Een uur lang op een lint gereden. Natuurlijk zat ik te ver achterin en moest ik op een gegeven moment veel gaatjes dichtpoefen. Maar dat was het plan, daar word je sterk van.
Na een tijdje ben ik naar voren geschoven om even voor het peloton uit te rijden en bij start/finish m'n middelvinger op de steken naar een ploeggenoot die niet meedeed en toe stond te kijken
Daarna op z'n elvendertigst uitgereden in de groep.
Ja kut hequote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:03 schreef Patroon het volgende:
Wat een kut weer man. Zo kan ik toch niet fatsoenlijk wat opbouwen.... Zou morgen een trainingskoers rijden maar met regen is die baan levensgevaarlijk. Komt bij dat nu koersen met deze kou nog wat te vroeg komt met de pees blessure van laatst. Ga morgen gewoon vroeg vertrekken en hoop zo voor de sneeuw weer thuis te zijn.
Straks in Mei/Juni zijn er ook nog zat koersen hoor.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:01 schreef Patroon het volgende:
Ja ik heb nu 3 weken pijnvrij aan het trainen en kan weer volle bak gaan. Maar toch komt een uur lang koersen rond de 40 per uur met deze kou nog iets te vroeg. Wil nu ook niet forceren. Nog genoeg tijd om clubkoersen te rijden dit jaar, de jongens die nu volle bak wedstrijden rijden zijn toch elites/amateurs waarvan het seizoen bijna begint/is begonnen.
Ja, en in 't voorjaar zitten koersen vaak boemvol en is iedereen fris. Dan is het voor een iets minder rappe renner zoals ik aanklampen. Als het eenmaal zomer wordt komen de kansen op prijsjes.quote:
Kan ik beamen. Ik heb vorige zomer ook een tas van Deuter gekocht. Super ding. Na driekwart jaar intensief gebruik nog steeds als nieuw.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:20 schreef keesfietst het volgende:
[..]
DeuterGoede kwaliteit en zit prima. Heb er zelf één voor lange ritten
Er reden ook genoeg dames mee. Een ook gasten als Slagter, Keizer, De Maar en Lindeman doen wel eens mee. Het is ook een vrij simpel parcours.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 18:47 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Is toch lekker ff lekker trainen in een trainingskoers, die zijn vaak meer relaxt dan de dameskoersen, maar misschien ervaar ik dat omdat ik een dame ben die tussen de mannen rijdt. Hoewel sommigen het niet kunnen hebben als ik ze voorbij rij.
Ik fiets met een volle deuter ac lite 22 rond 3 uur zonder klachten. Ook een super ding.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:51 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Kan ik beamen. Ik heb vorige zomer ook een tas van Deuter gekocht. Super ding. Na driekwart jaar intensief gebruik nog steeds als nieuw.
Ja. Ik gebruik 'm ook wel eens met fietsen, maar ben ook gewend om met koerierstas rond te fietsenquote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:53 schreef No-P het volgende:
[..]
Ik fiets met een volle deuter ac lite 22 rond 3 uur zonder klachten. Ook een super ding.
Tsja geen wonder want twee maanden geleden lag z'n hematokrietwaarde nog boven de 50quote:Op vrijdag 8 maart 2013 19:55 schreef Tommeke het volgende:
Gister was Tijmen Eising er. Die rijdt ook makkelijk.
Ik dacht er nog aan hem te vragen naar z'n hematocriet, maar deed het toch maar nietquote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:14 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tsja geen wonder want twee maanden geleden lag z'n hematokrietwaarde nog boven de 50
Fietste jij niet met 6 speed? Dan kun je niet zomaar overstappen naar 10 speed cassette, dan moet je alles vervangen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:23 schreef Maxbet het volgende:
Wat scheelt het veel zeg dat zadel een stukje omhoog, dacht dat ik prima zat, maar merkte vandaag dus dat het zo een stuk beter is.
Volgende maand maar eens kijken voor een 105 cassette, dan heb ik toch 2 volledige wielsets staan. Of is er prijs/kwaliteit gezien een beter optie? 10 speed sowieso..
Hij monteert gewoon de vier grootste kransjes niet, en de volgende keer hoeft hij er maar twee losse bij te kopen.....quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:25 schreef No-P het volgende:
[..]
Fietste jij niet met 6 speed? Dan kun je niet zomaar overstappen naar 10 speed cassette, dan moet je alles vervangen.
Jep, dry bag bij de dumpshop in utrecht voor ¤40. Ijzersterk, licht en waterdicht.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:55 schreef MarcoD het volgende:
Hebben de mensen die woon-werk op hun fiets doen hier een speciale rugtas voor? Of hebben jullie alles al op het werk liggen?
Gister een tasje besteld omdat in mijn huidge tas niet alles past.
[ afbeelding ]
Je hebt ze in doosjes met 10 voor 7,50. Die koop je niet per 1 ofzo.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:40 schreef muzas het volgende:
Wat horen CO2-patronen ongeveer te kosten? Heb er laatst 1 moeten gebruiken, en wil deze vervangen. Maar kom vrij uiteenlopende prijzen tegen op internet...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |