abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123708113

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Eerstvolgende meet: SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera

Wij doen aan Strava

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

3 tieten op 8 juni!!
-Kaasplankje
-Gripper
-Patroon
-MarcoD

De marmotte op 7 juli!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eerstvolgende meet:
SPT / Fietsmeet Vreeswijk zondag 17 maart: La Primavera
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_123708471
even een vraagje aan de GPS gebruikers hier (Garmin bryton etc..)
Ik zie mensen die na ieder ritje hun rit uploaden op strava.. Hoe zit dat dan precies met de duur van jullie batterij? Iedere keer 1 minuutje opladen omdat je hem aan je comp gooit voor het uploaden van een ritje lijkt me niet echt bevorderlijk voor de accuduur toch?!
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 6 maart 2013 @ 17:44:12 #3
545 dop
:copyright: dop
pi_123709060
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:26 schreef the_critic het volgende:
Ik zie mensen die na ieder ritje hun rit uploaden op strava.. Hoe zit dat dan precies met de duur van jullie batterij? Iedere keer 1 minuutje opladen omdat je hem aan je comp gooit voor het uploaden van een ritje lijkt me niet echt bevorderlijk voor de accuduur toch?!
ik heb een bryton 50e en had ook een 35
je kan je ritjes er allemaal op,laten staan maar ik gooi hem regelmatig leeg
batterij duur van de 50 is 15 uur maar ik laad hem dus net zo makkelijk tussendoor op
de 35 had geloof ik 35 uur batterij duur daar kom je in de praktijk nooit aan,en ook die heb ik altijd tussendoor opgeladen
van geheugen effect heb ik tot nu toe niets gemerkt
maar volgens mij hebben Li-Polymeer accu's daar ook geen last van
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_123709405
Meh, vorige rit reed ik mijn achterband lek. Geen probleem verder... wieltje er uit gehaald en de boel vervangen. Maar nu merkte ik dat het schakelen niet meer zo lekker gaat... Soms reageert de boel achter niet eens.. Of hij gaat uit het niets lichter... En soms slaat ie zelfs een tandwiel over...

Heb ik iets fout gedaan met dat wiel terug zetten???

/n00b
pi_123710162
quote:
Geen idee, heb m'n Garmin nu een krappe 2 jaar en batterij gaat nooit op tijdens lange ritten (max van 7 a 8u). Hang hem altijd aan de lader als ik thuis kom.

Overigens koop je voor minder dan twee tientjes een nieuwe accu als 't echt zo ver komt.
  woensdag 6 maart 2013 @ 18:14:47 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123710198
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:13 schreef keesfietst het volgende:

[..]

Geen idee, heb m'n Garmin nu een krappe 2 jaar en batterij gaat nooit op tijdens lange ritten (max van 7 a 8u). Hang hem altijd aan de lader als ik thuis kom.

Overigens koop je voor minder dan twee tientjes een nieuwe accu als 't echt zo ver komt.
Dit.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_123710769
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:13 schreef keesfietst het volgende:

[..]

serieus voor 2 tientjes? zijn die accu's zelf te vervangen dan? weer wat geleerd :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_123712251
@Gripper: in de prijsklasse 1500-2000¤ wordt niet heel veel tweedehands gekocht. Kun je volgens mij best een prima deal doen. De onderhandelingsmarge is vaak groot omdat veel mensen voor dat geld liever nieuw hebben en garantie een lastige zaak wordt. Ga je dan je Giant verkopen?
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:25:02 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_123713192
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:05 schreef eentwee het volgende:
@Gripper: in de prijsklasse 1500-2000¤ wordt niet heel veel tweedehands gekocht. Kun je volgens mij best een prima deal doen. De onderhandelingsmarge is vaak groot omdat veel mensen voor dat geld liever nieuw hebben en garantie een lastige zaak wordt. Ga je dan je Giant verkopen?
Wat vind jij van die Canyon eentwee? Het is wel een goed frame geloof ik niet?
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:27:40 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_123713308
quote:
1s.gif Op woensdag 6 maart 2013 16:01 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Meeehhhh. Voor sportklasse is dit genoeg ;)

Hoe hard zou jij zoiets fietsen schat je in?
Geen idee. Ik zou toch verwachten dat iemand van jou lengte en kaliber 300/350 watt een flinke tijd vol kan houden.
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:29:15 #11
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_123713389
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:06 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ik vind hoegaarden geen lekker witbier. Zure meuk. Vroeger dronk ik niet anders in de zomer, totdat ik Erdinger, Paulaner, Weißenstepahner, Schneider Weisse en ander lekkers ontdekte. :9

maar een lekker donker biertje met veel koolhydraten lust ik wel, en gelukkig brouwen ze ook een paar stevige jongens, zoals de grand cru en de verboden vrucht!

Gevonden: we gaan lekker lunchen in Hoegaarden, op 2/3 van de rit.
http://www.kouterhof.be/documents/home.xml?lang=nl

En Kaas, ze hebben broodjes Hesp!
Zeg we gaan wel trainen hé tedoeme. eerst afzien en dan vreten en zuipen. :{w
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:31:50 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123713515
Erdinger :9
pi_123713763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:53 schreef muzas het volgende:
Meh, vorige rit reed ik mijn achterband lek. Geen probleem verder... wieltje er uit gehaald en de boel vervangen. Maar nu merkte ik dat het schakelen niet meer zo lekker gaat... Soms reageert de boel achter niet eens.. Of hij gaat uit het niets lichter... En soms slaat ie zelfs een tandwiel over...

Heb ik iets fout gedaan met dat wiel terug zetten???

/n00b
Ik zou het niet weten, ik heb Youtube nodig voor het verwisselen van een band :`)
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
pi_123714560
quote:
Tegenwoordig worden die accu's van Lithium-ion gemaakt. Daarbij maakt het niet uit of je hem niet maximaal oplaad. Wanneer de mobiel in een carkit wordt geplaatst laad hij ook op. Zou niet best wezen, als ze daar niet tegen kunnen.
Maar ik kan 't mis hebben...
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:56:39 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123714910
Ik heb nu continental ultra sport. Als ik meedoe met de bandeninkoopactie, welke raden jullie dan aan?
pi_123714968
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:27 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Geen idee. Ik zou toch verwachten dat iemand van jou lengte en kaliber 300/350 watt een flinke tijd vol kan houden.
Ga ik de volgende keer proberen ;)
Ik vraag me ook af hoe diep ik kan gaan op zo'n apparaat in tegenstelling tot in het eggie ;)
  FOK!fotograaf woensdag 6 maart 2013 @ 20:07:03 #18
73911 ultra_ivo
pi_123715546
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:29 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Zeg we gaan wel trainen hé tedoeme. eerst afzien en dan vreten en zuipen. :{w
Om te trainen heb je energie nodig. En daarvoor moet je eten. Bijvoorbeeld bij de friettent in Bastenaken ;).
  woensdag 6 maart 2013 @ 20:20:23 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123716343
Hmmm, ben bezig om mijn nieuwe derrie er op te doen en ik vraag me af of het handig is om er nu ook meteen een nieuwe cassette op te doen. Heb nu een nieuwe ketting, zgan voorbladen en een nieuwe derrie. Cassette heeft zo'n 8000-8500 km gemaakt.
pi_123716479
Die price alert van bike-components.de is echt cool. Ik had 3 artikelen aangeven die goedkoper zijn bij Rose. Kreeg ik voor alle 3 artikelen een mail waarin ze voor 14 dagen voor mij de prijs hebben verlaagd, door een euro onder de prijs van Rose te gaan zitten. Toch weer 5 euro verdient 8-)
pi_123716497
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:51 schreef Patroon het volgende:

[..]

Tegenwoordig worden die accu's van Lithium-ion gemaakt. Daarbij maakt het niet uit of je hem niet maximaal oplaad. Wanneer de mobiel in een carkit wordt geplaatst laad hij ook op. Zou niet best wezen, als ze daar niet tegen kunnen.
die kunnen er beter tegen.. maar voor iedere batterij is het nog altijd het beste om niet tevaak korte momentjes af en aan een oplader te gooien. Je mobiel is na 2jaar ook een stuk slechter dan toen je hem net kocht.. :)
Ben gewoon benieuwd in hoeverre dit merkbaar is voor garmin gebruikers.. maar hoor hier dus niemand klagen, dus zal dan wel meevallen :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_123716610
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:23 schreef the_critic het volgende:

[..]

die kunnen er beter tegen.. maar voor iedere batterij is het nog altijd het beste om niet tevaak korte momentjes af en aan een oplader te gooien. Je mobiel is na 2jaar ook een stuk slechter dan toen je hem net kocht.. :)
Ben gewoon benieuwd in hoeverre dit merkbaar is voor garmin gebruikers.. maar hoor hier dus niemand klagen, dus zal dan wel meevallen :)
Ik heb mijn mobiel nu 2 jaar, en de batterij gaat nog altijd even lang mee. Nu moet ik wel zeggen dat ik de batterij vaak (bijna) helemaal op maak, maar zit vaak ook nog wel 20% in. Ik heb hem ook vaak hele nachten aan de stroom, terwijl hij in 1uur vol is. Ik probeer hem nu niet langer dan nodig aan de stroom te zetten.
  woensdag 6 maart 2013 @ 20:35:19 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123717113
Heb nu trouwens een 12-25, maar merk dat ik nu vaak met een schuine ketting rij. Zal ik voor een 13-29 gaan? Gebruik de 12 toch bijna nooit.
pi_123717184
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 20:35 schreef kanovinnie het volgende:
Heb nu trouwens een 12-25, maar merk dat ik nu vaak met een schuine ketting rij. Zal ik voor een 13-29 gaan? Gebruik de 12 toch bijna nooit.
Een schuine ketting wordt niet opgelost door een 13-29. Want dan gooi je hem voor op de grote en achter op een grote en heb je alsnog een schuine ketting.
  woensdag 6 maart 2013 @ 20:37:40 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_123717245
Als ik op de grote voor rij, rij ik achter nu te veel richting de grote kant. Als ik een cassette koop waarbij die grote tanden meer richting de buitenkant zitten, dan is de ketting minder schuin. Toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')