quote:Verzamelaars maken schoon schip in 'Mijn Leven In Puin' bij RTL 4
Duizenden mensen in Nederland lijden aan verzamelwoede. Een ziekte die zoveel impact heeft, dat het leven van deze mensen vaak letterlijk en figuurlijk in puin ligt. Deze hamsteraars, oftewel hoarders leven vaak alleen nog maar voor hun spullen. De enige manier om te kunnen ontsnappen aan de puinhopen en het sociale isolement is door radicaal schoon schip te maken, maar vaak lukt dat niet meer alleen. Vanaf dinsdag 17 januari biedt Peter van der Vorst en een team van deskundigen hulp. Na het ontvangen van de noodkreet door een dierbare van de verzamelaar komt Peter samen met zijn hulptroepen in actie.
Met een videoboodschap probeert Peter de verwoede verzamelaar over te halen om mee te doen. Hij of zij krijgt de keuze om binnen enkele dagen afstand te doen van de jarenlang verzamelde spullen. Psycholoog Barbara Nanninga en organizer Manita Overweg staan Peter bij om letterlijk en figuurlijk puin te ruimen in het leven van de betreffende verzamelaar.
De emoties lopen iedere keer weer hoog op, wanneer er binnen enkele dagen afstand moet worden genomen van de vaak zo geliefde verzameling. Meestal zijn er wel meer dan tien vrachtwagens voor nodig om de huizen leeg te halen. Woningen die zo volgepropt zijn met spullen, waarbij het toilet en de douche onbereikbaar waren geworden, worden weer leefbaar gemaakt.
De puinhopen die letterlijk tussen familiebanden staan, worden weggehaald in de hoop dat er een nieuwe start kan worden gemaakt. Na het klaren van deze enorme klus, bezoekt Peter na een aantal weken de (ex-)verzamelaars opnieuw om te kijken of en hoe hun leven is veranderd.
Uitzending: wekelijks, vanaf dinsdag 17 januari, tussen 20.30 uur en 21.30 uur bij RTL 4
Bron
Dat wilde ik ook net zeggen, het ziet er niet vies uit, alleen vol.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:41 schreef OProg het volgende:
Volgens mij valt het qua smerigheid nog wel mee daar. Het is vooral veel en staat overal.
Die gaat straks concluderen dat ze dit doet wegens een gebrek aan liefde in de jeugd ofzo.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:42 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Die psycholoog met haar bemoedigende praatjes elke week.
Idd jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Lol, accent wordt zelfs overgenomen door de coach.
Dat ze graag hadden laten zien hoe het nu met die vrouw gaat maar dat ze alle contact met de buren heeft verbroken en zich verder distantieert van het programma.quote:
Inderdaad vreemd. Vraag me af hoe dat dan zit maar dat zullen we wel nooit te weten komen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:33 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
[..]
Dat ze graag hadden laten zien hoe het nu met die vrouw gaat maar dat ze alle contact met de buren heeft verbroken en zich verder distantieert van het programma.
Dat is dus wel vreemd, ze was toch zo dol op dat kind???
Beersdal, heerlen zo te zien.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:37 schreef Metalfreak het volgende:
Parkstad-volk
Dit was echt een typisch voorbeeld daarvan. Geen wonder dat die streek leegloopt...
ik vind het anders nogal wat dat je je kind bij iemand laat slapen waarvan je weet dat het huis een zooi is, alleen al omdat je het zielig vind voor die vrouw om je kind er niet te laten slapen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 06:05 schreef Grunge. het volgende:
Bah, wat een treurig einde, zeg. Ik hoop dat de mevrouw een afspraak maakt met een psycholoog of toch iemand van dichtbij in vertrouwen brengt. Nu ziet ze Joey waarschijnlijk ook niet meer.
nou ja wat vond jij er dan van dat die vrouw al vroeg weer aan het "opruimen" was, terwijl dat jochie nog binnen in die zooi lag te slapen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een raaare situatie... je kind twee keer in de week ergens laten logeren zonder te weten hoe en wat? Als er ergens ruzie over is gekomen, verwacht ik daarover, zo van: 'Hoe kon je mijn kind in zo'n situatie laten slapen?', terwijl die vrouw natuurlijk gewoon misbruikt is als gratis, makkelijke oppas...
Wat luisterden ze ontzettend slecht naar die vrouw, bah
Daar vond ik niet zoveel van, eigenlijk. Zij zal hem wel kennen en weten dat hij niet uit bed komt oid, vermoed ik. Ik vind die moeder die kleine Sjowie tijdens zo'n proces uit logeren doet veel dommer.quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:40 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou ja wat vond jij er dan van dat die vrouw al vroeg weer aan het "opruimen" was, terwijl dat jochie nog binnen in die zooi lag te slapen?
Manita vroeg op een gegeven moment 'en dan gaat de rest weg, kan je dat aan?', waarop die vrouw duidelijk 'nee' zei, maar daar had Manita niet zo'n boodschap aanquote:slecht luisteren naar die vrouw vond ik wel meevallen. ze wou zelf nergens over praten. dat zou ik overigens zelf ook niet doen zo met mijn gezicht vol op tv..
nou ja, dat absoluut. het moet natuurlijk wel drama-tv zijnquote:Op donderdag 7 maart 2013 09:53 schreef vencodark het volgende:
Hou wel rekening met altijd een subtiel stukje knip en plakwerk bij zulke programma's. Je ziet natuurlijk nooit alles wat er werkelijk afspeelt.
Volgens mij was het gewoon een leidinggevende.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:37 schreef Disana het volgende:
Waarom heeft hij een manager? Wat doet hij, heeft iemand dat meegekregen?
Oké, dat zal het wel zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:42 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Volgens mij was het gewoon een leidinggevende.
Verschrikkelijk, ik zou er echt niet tegen kunnen.quote:
Ja, die zijn dood.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:01 schreef KwadeAfdronk het volgende:
zijn die ouders dood of waarom heeft hij 2 huizen?
Volgens mij zeiden ze in de intro dat de vader niet meer in leven was.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh echt? Dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Dat had ik ook begrepen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:04 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook eigenljk
die zette daar nog zooi weg toch?
Ik dacht dat de moeder inmiddels ook overleden was. Maar waar woont die dan? Niet in dat ouderlijk huis toch.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:05 schreef roos85 het volgende:
[..]
Volgens mij zeiden ze in de intro dat de vader niet meer in leven was.
Nou, ik zet net de uitzending aan en ze lijkt inderdaad wel manisch of zo in het voorstukjequote:Op woensdag 13 maart 2013 11:47 schreef erni het volgende:
Die Manita heeft zelf een dwangstoornis als je het mij vraagt. Getver, nare vrouw.
Inderdaad, nu je het zegt............quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:47 schreef erni het volgende:
Die Manita heeft zelf een dwangstoornis als je het mij vraagt. Getver, nare vrouw.
Denk dat de drempel steeds hoger wordt om te beginnen. Iedere keer uitstellen en uiteindelijk komt er niks van terecht...zo iets moet het wel zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:44 schreef Palomar het volgende:
Snap echt nooit dat mensen zelf niet eens beginnen met opruimen. Begin desnoods bij 1 kamer. Zo moeilijk is dat toch niet
Op een fegeven moment is de zooi zo groot dat mensen er te veel tegen opzien om er überhaupt aan te beginnen....ze weten gewoon niet meer waar te beginnen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denk dat de drempel steeds hoger wordt om te beginnen. Iedere keer uitstellen en uiteindelijk komt er niks van terecht...zo iets moet het wel zijn.
Zo krijg je je huis wel vol.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:09 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik zag ook ergens een bovenlijf van een paspop voorbij komen.
als je de verpakkingen van je eten niet weggooit ook.quote:
Ze deden zonet de koelkast open..die zag er niet al te fris uit.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
als je de verpakkingen van je eten niet weggooit ook.
waarom kieper je dat dan niet weg? waarom ook je afval bewaren
dat snap ik nou niet.
het verbaast me dat er geen ongedierte is te zien
Zoals bij deze man zit er meer achter dan zoiets als luiheid, die mensen zijn geestelijk compleet lamgeslagen door bepaalde redenen en dat uit zich dan in dit gedrag...helemaal niets meer doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat snap ik nou niet.
het verbaast me dat er geen ongedierte is te zien
Mijn opa bewaarde vroeger dan wel potjes 'want daar kan je een keer schroeven op spijkers indoen'.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat snap ik nou niet.
ik ook. maar op een gegeven moment kieper ik ze toch ook weer weg omdat het er wel veel waren en ik er nog steeds geen schroefjes in gedaan hadquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef OProg het volgende:
[..]
Mijn opa bewaarde vroeger dan wel potjes 'want daar kan je een keer schroeven op spijkers indoen'.
Ja, dat onderdeel van het weer weggooien hoorde er ook bij. Maar moest er toevallig aan denken toen ik het las.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ook. maar op een gegeven moment kieper ik ze toch ook weer weg omdat het er wel veel waren en ik er nog steeds geen schroefjes in gedaan had
Ik heb keurig een potje met schroeven en eentje met spijkers.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ook. maar op een gegeven moment kieper ik ze toch ook weer weg omdat het er wel veel waren en ik er nog steeds geen schroefjes in gedaan had
ik heb van die koffertjes met vakjes waar ik mijn schroeven en ander ijzertoestand in bewaar. (compleet met het etiket dat op de verpakking zat omdat ik van alles altijd wel de beschrijving wil bewarenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb keurig een potje met schroeven en eentje met spijkers.
Ik heb wel opbergbakken met allerlei zooi wat betreft klussen maar dat ligt allemaal door elkaar heen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:24 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb van die koffertjes met vakjes waar ik mijn schroeven en ander ijzertoestand in bewaar. (compleet met het etiket dat op de verpakking zat omdat ik van alles altijd wel de beschrijving wil bewaren
Hij moet het maar weer laten groeien.quote:
Ja, maar zijn huis is nog netjesquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Hij moet het maar weer laten groeien.
Dat is niet aangegroeid, hopelijk kan hij die kamer ook op orde houden want opbergkamers willen net zoals zolders wel eens wat uit de hand lopen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, maar zijn huis is nog netjesgoed gelukt dus !
Ik denk dat zijn dochters hem wel in de gaten houdenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:33 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat is niet aangegroeid, hopelijk kan hij die kamer ook op orde houden want opbergkamers willen net zoals zolders wel eens wat uit de hand lopen.
Maar dan nog, ik heb niet voor niets mijn zolder in 2011 leeggetrokken....zet maar neer, komt wel was wat uit de hand gelopen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:34 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk dat zijn dochters hem wel in de gaten houden
Ik heb gelukkig geen zolderquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Maar dan nog, ik heb niet voor niets mijn zolder in 2011 leeggetrokken....zet maar neer, komt wel was wat uit de hand gelopen.
Iedereen heeft een verborgen rommelhok.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:36 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik heb gelukkig geen zoldermaar wel een box waar mijn fiets staat, daar is het ook
een puinzooi
quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:46 schreef erni het volgende:
Iemand van het VIVA forum is een Manita actie begonnen:
http://www.activism.com/n(...)-leven-in-puin/42727
quote:Op woensdag 20 maart 2013 12:46 schreef erni het volgende:
Iemand van het VIVA forum is een Manita actie begonnen:
http://www.activism.com/n(...)-leven-in-puin/42727
Stalkersquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Die krantenknipsels!
Doen moordenaars ook vaak.
Hij reageerde wel als door een bij gestoken opeensquote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Die krantenknipsels!
Ja!quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hij reageerde wel als door een bij gestoken opeens
Ja, kon dat echt niet anders? Gewoon privé.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:22 schreef Staal het volgende:
Ze moeten deze man echt goed nazorg geven. Ik vrees dat hij er punt achter gaat zetten.
Wat een afschuwelijke dochters. Zitten ze eindelijk tegenover elkaar om eens echt te praten.
"Jah, ik vind de cadeaus op de verjaardag van mijn dochter teveel en ik vind dingen niet mooi".
Ik vind dat wel zo grievend. Het hele persoonlijke leven van hun vader staat op zijn kop en te kijk en dan nog die trap na.
Yep, volgens mij ook.quote:
Hij had 26 jaar geleden al hulp moeten krijgen/zoeken denk ik. Zo zonde 26 jaar van je leven...quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:28 schreef Staal het volgende:
[..]
Yep, volgens mij ook.
Maar voor suspense liefhebbers. Die exvrouw heeft op een volgens haar traumatische manier met twee jonge kinderen halsoverkop de woning verlaten. Die kinderen zijn blase en kil.
Dan hebben we nog de krantenknipsels he?
Nee, hoor grapje, ik vind hem als een emotionele vriendelijke man overkomen en ik hoop van harte dat hij een nieuwe start kan maken. Opgeruimd en dat hij emoties kan verwerken. Hij lijkt te lijden aan een depressie in ieder geval.
Het was een vermoord hoertje, zou hij een klant zijn geweest?quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:04 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Hij reageerde wel als door een bij gestoken opeens
Dat was ook mijn eerste gedachte.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Die krantenknipsels!
Arme beesten. Gewoon verwaarloosd.quote:Op dinsdag 2 april 2013 20:39 schreef Disana het volgende:
Die hondjes zijn niet onzindelijk, die worden gewoon nooit uit gelaten.
Je wordt op je wenken bediend.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:05 schreef vencodark het volgende:
En hier hoeft de kinderbescherming niet bij te komen?
Word er onpasselijk vanquote:Op dinsdag 2 april 2013 21:09 schreef StateOfMind het volgende:
Gadverdamme, allemaal hondenpoep in de woonkamer
Ik vind het in dit geval heel gerechtvaardigd. Als dat ervoor zorgt dat die vrouw eens wat gaat doen. Al vraag ik mij altijd af: waarom niet veel eerder ingegrepen? Als ik zou zien dat mijn dierbare langzaam de boel aan het verzamelen etc. is dan zou ik allang geholpen hebben. Waarom wachten die mensen ermee, zijn ze bang?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:08 schreef BlueMage het volgende:
Ik vind het iets gemeens hebben, beetje chantage om te dreigen.Mja dit programma helpt natuurlijk sowieso geen flikker, is toch meer leedvermaak dan wat anders.
Nou, je ziet hoe deze vrouw reageert, ik denk dat die zus het gewoon niet eerder aangedurfd heeft om in te grijpen. Het zal wel bij voorzichtige hints gebleven zijn.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vind het in dit geval heel gerechtvaardigd. Als dat ervoor zorgt dat die vrouw eens wat gaat doen. Al vraag ik mij altijd af: waarom niet veel eerder ingegrepen? Als ik zou zien dat mijn dierbare langzaam de boel aan het verzamelen etc. is dan zou ik allang geholpen hebben. Waarom wachten die mensen ermee, zijn ze bang?
Ik snap dat het moeilijk is maar haar neefje leeft ook in deze situatie. De het dan voor hem.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, je ziet hoe deze vrouw reageert, ik denk dat die zus het gewoon niet eerder aangedurfd heeft om in te grijpen. Het zal wel bij voorzichtige hints gebleven zijn.
Alleen niet meer boven toch?quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:16 schreef hexje het volgende:
Zus mocht geloof ik ook niet meer binnenkomen. Ze wist niet dat het zo erg was.
Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:20 schreef BlueMage het volgende:
Dat de kinderbescherming ingeschakeld moet worden is natuurlijk op zich wel terecht maar dat hadden ze toch echt een stuk eerder moeten doen.
quote:
Mag die zus mooi op gaan letten dat ze dat niet doet.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:22 schreef BlueMage het volgende:
Ik denk ook dat deze mevrouw slim genoeg is om nu ff mee te werken zodat al die lui straks opgerot zijn en zij weer lekker verder kan met rotzooi maken.
Beledigd misschien dat niemand haar gelooft dat ze echt, echt, echt zelf wel gaat opruimen.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:28 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
Wat is er steeds met die mensen aan de hand dat ze na de opruiming zo boos zijn??
Ik denk dat ze in wezen helemaal niet zo'n rotmens is maar echt ernstige psychische problemen heeft die zo'n mbo psychologe met d'r hypnotherapie echt niet kan oplossen...quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Beledigd misschien dat niemand ze gelooft dat ze echt, echt, echt zelf wel aan opruimen.
Durf trouwens te wedden dat ze haar honden niet uitlaat. Wat een rotmens eigenlijk. Om haar zoon zijn welzijn geeft ze dan ook niet zoveel als ze de boel weer verwaarloost.
Oh natuurlijk, dat besef ik zelf ook wel. Maar toch word ik altijd boos op die mensen. Ze weten dondersgoed dat ze fout bezig zijn. Ze weet zich met mooie excuses tenslotte overal uit te praten.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:33 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in wezen helemaal niet zo'n rotmens is maar echt ernstige psychische problemen heeft die zo'n mbo psychologe met d'r hypnotherapie echt niet kan oplossen...
Hmm, hoort ook bij de ziekte.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:35 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh natuurlijk, dat besef ik zelf ook wel. Maar toch word ik altijd boos op die mensen. Ze weten dondersgoed dat ze fout bezig zijn. Ze weet zich met mooie excuses tenslotte overal uit te praten.
Die vrouw is willens en wetens bezig de jeugd van haar zoon te verkankeren, haar zus praat daarover met haar maar ze slaat de wijze raad in de wind, ik vind het een waardeloos figuur dat ze geen professionele hulp inschakelt! Jammer dat die zoon van haar in zo'n zwijnenstal is opgegroeid en overduidelijk ongewassen door het leven ging want douchen daar deden ze daar niet aan.quote:Op dinsdag 2 april 2013 21:33 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik denk dat ze in wezen helemaal niet zo'n rotmens is maar echt ernstige psychische problemen heeft die zo'n mbo psychologe met d'r hypnotherapie echt niet kan oplossen...
Precies. Ergens in het programma zei ze alles voor haar zoon te doen. Maar wat houdt dat dan in? Ze houdt de situatie die zij zélf wil in stand, meer doet ze niet.quote:Op woensdag 3 april 2013 00:49 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
[..]
Die vrouw is willens en wetens bezig de jeugd van haar zoon te verkankeren, haar zus praat daarover met haar maar ze slaat de wijze raad in de wind, ik vind het een waardeloos figuur dat ze geen professionele hulp inschakelt! Jammer dat die zoon van haar in zo'n zwijnenstal is opgegroeid en overduidelijk ongewassen door het leven ging want douchen daar deden ze daar niet aan.
Ik heb te doen met die jongen, en met de hondjes.
Gelukkig maar dat hij inderdaad niet in beeld is gekomen, daar heeft namelijk niemand baat bij.quote:Op woensdag 3 april 2013 01:36 schreef golfer het volgende:
Arme puberzoon. Naam is geen moment genoemd en hij kwam ook niet in beeld. En terecht met zo'n psychiatrische patiënt als moeder. En opnieuw dus vervallen in vervuilen en verzamelen.
Wat een raar wijf.
Jeugdzorg maar inschakelen lijkt mij.
De jongen is al 14 begreep ik. Die kan over twee jaar het huis uit en ontsnappen. Het leed is eigenlijk al geschied, want hij is in deze bende opgegroeid.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:41 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat hij inderdaad niet in beeld is gekomen, daar heeft namelijk niemand baat bij.
Dat wijf is gewoon knettergek. En niemand gaat dit probleem oplossen. Overschat ook de macht van BJ niet; dat is vaak alleen maar bureaucratie en praten. Maar het is duidelijk dat haar kind in een onveilige en ongezonde omgeving gedwongen wordt te leven, een situatie die bewust door moeder wordt gecreëerd. De vrouw die juist een veilige situatie zou moeten scheppen.
Een logische oplossing zou dus zijn: haal die jongen daar weg en laat die vrouw creperen in haar teringzooi. Maar wie weet wordt haar zoon daar alleen maar ongelukkiger door, en voila, een vicieuze cirkel. Met dank aan die rommelsnol, omdat haar eigen moeder niet vaak genoeg 'ik hou van je' zei.
Is ook zo. Maar de cirkel is al ingezet. Zijn hele bewuste leven in zo'n zooi: daar word je niet gezond (geestelijk en lichamelijk).quote:Op donderdag 4 april 2013 10:56 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
De jongen is al 14 begreep ik. Die kan over twee jaar het huis uit en ontsnappen. Het leed is eigenlijk al geschied, want hij is in deze bende opgegroeid.
Ik vind het nogal wat, wat je hier zegt. Je impliceert dus dat het de verantwoordelijkheid van een school is om kinderleed aan het licht te brengen. Het lijkt me dat die zus/tante veel eerder aan de bel had moeten trekken, die staat er het dichtst bij. Dit is niet de verantwoordelijkheid van een school. Dat is het geven van onderwijs.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:14 schreef hexje het volgende:
Hieruit blijkt maar weer hoe schandelijk het is dat heel veel scholen geen huisbezoek meer afleggen. Hierdoor blijft er kinderleed verscholen.
School heeft wel een signaleer functie. Door kinderen niet thuis te bezoeken mis je informatie. Deze informatie kan ook van nut zijn voor de schoolprestaties.quote:Op donderdag 4 april 2013 13:18 schreef Ill-Skillz het volgende:
[..]
Is ook zo. Maar de cirkel is al ingezet. Zijn hele bewuste leven in zo'n zooi: daar word je niet gezond (geestelijk en lichamelijk).
[..]
Ik vind het nogal wat, wat je hier zegt. Je impliceert dus dat het de verantwoordelijkheid van een school is om kinderleed aan het licht te brengen. Het lijkt me dat die zus/tante veel eerder aan de bel had moeten trekken, die staat er het dichtst bij. Dit is niet de verantwoordelijkheid van een school. Dat is het geven van onderwijs.
Alhoewel ik het wel met je eens ben dat huisbezoeken nuttig zijn.
welkomquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:03 schreef Kekaa het volgende:
Hoi.... kwam dit topic via zoeken op google tegen.... Iemand een idee hoe je aan dat soort hulp komt, maar dan zonder tv programma?
zoeken op professional organizerquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:03 schreef Kekaa het volgende:
Hoi.... kwam dit topic via zoeken op google tegen.... Iemand een idee hoe je aan dat soort hulp komt, maar dan zonder tv programma?
Geen idee, maar ik denk dat als je een mailtje stuurt naar RTL dat zij je wel wat adresjes kunnen geven.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:03 schreef Kekaa het volgende:
Manita, van Bitch BV.quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:05 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Oh ja dat is hoe-heet-ze-ook-alweer ook ja
Hoeveel crystal meth zou ze dagelijks gebruikenquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:09 schreef tompsv18 het volgende:
Wel een top aflevering hoor
Dat wijf is zo verschrikkelijk gestoord.
Bazen TVquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:13 schreef BlueMage het volgende:
Vanavond is wel de avond van de doorgedraaiden op tv. Rijdende Rechter dadelijk ook.
Jij hebt ook zo'n zooi in huis?quote:Op dinsdag 9 april 2013 21:03 schreef Kekaa het volgende:
Nee... maar wel mensen die ik ken...quote:
Dat dusquote:Op dinsdag 9 april 2013 21:25 schreef bluejean het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al. Heb al de hele aflevering Ben ik te min in m'n hoofd.
Ja!! Wat een verrassing.quote:
Opruimpilletjes.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallon!
De één (Manita) pakt de gevolgen aan, de ander (Nanninga) probeert de oorzaak aan te pakken. Ik vind dat beiden dat echt heel goed doen.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:55 schreef golfer het volgende:
Volkomen gestoord dat mens en Manita pakt dat soort gasten echt 10x beter aan dan die zweefteverige Nanninga.
Daar kun je het anders behoorlijk warm van krijgen hoorquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:37 schreef Disana het volgende:
Zo'n 'hartelijke warme' man, maar wel mensen onder 220 volt willen zetten.
Ik niet, ze vinden me nooit meer terugquote:Op dinsdag 16 april 2013 20:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wie gaat er mee verstoppertje spelen
Hij maakt in elk geval een stuk minder heisa dan de vorige deelnemers.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:02 schreef Groentespecialist het volgende:
Ik vind hem wel sympathiek overkomen
Tsja is idd meer 'n gewone kast ipv een koelkast geworden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 21:07 schreef StateOfMind het volgende:
Die koelkast
"Biertje?"
"Neh, doe mij maar een koude reflector"
Laatste van dit seizoen ook alweer.quote:
Ja, dacht ik ook. Jammer, heb ze allemaal al gezien.quote:Op dinsdag 23 april 2013 19:44 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Herhaling dan? Want vorige week was de laatste toch?
Dit is volgens mij een achterdochtige gek.quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:39 schreef D. het volgende:
Had die man vorige week de gunfactor, nu is die ver te zoeken
Het is de schuld van zijn ex. Als ze niet gescheiden waren was de woonkamer leger geweestquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:39 schreef Disana het volgende:
[..]
Dit is volgens mij een achterdochtige gek.
Precies!quote:Op dinsdag 23 april 2013 20:40 schreef D. het volgende:
[..]
Het is de schuld van zijn ex. Als ze niet gescheiden waren was de woonkamer leger geweest
Niemand zegt dat het geen herhaling isquote:Op dinsdag 23 april 2013 20:49 schreef Celebritarian het volgende:
Dit is wel een herhaling hoor, volgens mij de allereerste aflevering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |