quote:Verzamelaars maken schoon schip in 'Mijn Leven In Puin' bij RTL 4
Duizenden mensen in Nederland lijden aan verzamelwoede. Een ziekte die zoveel impact heeft, dat het leven van deze mensen vaak letterlijk en figuurlijk in puin ligt. Deze hamsteraars, oftewel hoarders leven vaak alleen nog maar voor hun spullen. De enige manier om te kunnen ontsnappen aan de puinhopen en het sociale isolement is door radicaal schoon schip te maken, maar vaak lukt dat niet meer alleen. Vanaf dinsdag 17 januari biedt Peter van der Vorst en een team van deskundigen hulp. Na het ontvangen van de noodkreet door een dierbare van de verzamelaar komt Peter samen met zijn hulptroepen in actie.
Met een videoboodschap probeert Peter de verwoede verzamelaar over te halen om mee te doen. Hij of zij krijgt de keuze om binnen enkele dagen afstand te doen van de jarenlang verzamelde spullen. Psycholoog Barbara Nanninga en organizer Manita Overweg staan Peter bij om letterlijk en figuurlijk puin te ruimen in het leven van de betreffende verzamelaar.
De emoties lopen iedere keer weer hoog op, wanneer er binnen enkele dagen afstand moet worden genomen van de vaak zo geliefde verzameling. Meestal zijn er wel meer dan tien vrachtwagens voor nodig om de huizen leeg te halen. Woningen die zo volgepropt zijn met spullen, waarbij het toilet en de douche onbereikbaar waren geworden, worden weer leefbaar gemaakt.
De puinhopen die letterlijk tussen familiebanden staan, worden weggehaald in de hoop dat er een nieuwe start kan worden gemaakt. Na het klaren van deze enorme klus, bezoekt Peter na een aantal weken de (ex-)verzamelaars opnieuw om te kijken of en hoe hun leven is veranderd.
Uitzending: wekelijks, vanaf dinsdag 17 januari, tussen 20.30 uur en 21.30 uur bij RTL 4
Bron
Dat wilde ik ook net zeggen, het ziet er niet vies uit, alleen vol.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:41 schreef OProg het volgende:
Volgens mij valt het qua smerigheid nog wel mee daar. Het is vooral veel en staat overal.
Die gaat straks concluderen dat ze dit doet wegens een gebrek aan liefde in de jeugd ofzo.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:42 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Die psycholoog met haar bemoedigende praatjes elke week.
Idd jaquote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Lol, accent wordt zelfs overgenomen door de coach.
Dat ze graag hadden laten zien hoe het nu met die vrouw gaat maar dat ze alle contact met de buren heeft verbroken en zich verder distantieert van het programma.quote:
Inderdaad vreemd. Vraag me af hoe dat dan zit maar dat zullen we wel nooit te weten komen.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:33 schreef Geefmegeentjoeri het volgende:
[..]
Dat ze graag hadden laten zien hoe het nu met die vrouw gaat maar dat ze alle contact met de buren heeft verbroken en zich verder distantieert van het programma.
Dat is dus wel vreemd, ze was toch zo dol op dat kind???
Beersdal, heerlen zo te zien.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 21:37 schreef Metalfreak het volgende:
Parkstad-volk
Dit was echt een typisch voorbeeld daarvan. Geen wonder dat die streek leegloopt...
ik vind het anders nogal wat dat je je kind bij iemand laat slapen waarvan je weet dat het huis een zooi is, alleen al omdat je het zielig vind voor die vrouw om je kind er niet te laten slapen.quote:Op woensdag 6 maart 2013 06:05 schreef Grunge. het volgende:
Bah, wat een treurig einde, zeg. Ik hoop dat de mevrouw een afspraak maakt met een psycholoog of toch iemand van dichtbij in vertrouwen brengt. Nu ziet ze Joey waarschijnlijk ook niet meer.
nou ja wat vond jij er dan van dat die vrouw al vroeg weer aan het "opruimen" was, terwijl dat jochie nog binnen in die zooi lag te slapen?quote:Op woensdag 6 maart 2013 22:44 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat een raaare situatie... je kind twee keer in de week ergens laten logeren zonder te weten hoe en wat? Als er ergens ruzie over is gekomen, verwacht ik daarover, zo van: 'Hoe kon je mijn kind in zo'n situatie laten slapen?', terwijl die vrouw natuurlijk gewoon misbruikt is als gratis, makkelijke oppas...
Wat luisterden ze ontzettend slecht naar die vrouw, bah
Daar vond ik niet zoveel van, eigenlijk. Zij zal hem wel kennen en weten dat hij niet uit bed komt oid, vermoed ik. Ik vind die moeder die kleine Sjowie tijdens zo'n proces uit logeren doet veel dommer.quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:40 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
nou ja wat vond jij er dan van dat die vrouw al vroeg weer aan het "opruimen" was, terwijl dat jochie nog binnen in die zooi lag te slapen?
Manita vroeg op een gegeven moment 'en dan gaat de rest weg, kan je dat aan?', waarop die vrouw duidelijk 'nee' zei, maar daar had Manita niet zo'n boodschap aanquote:slecht luisteren naar die vrouw vond ik wel meevallen. ze wou zelf nergens over praten. dat zou ik overigens zelf ook niet doen zo met mijn gezicht vol op tv..
nou ja, dat absoluut. het moet natuurlijk wel drama-tv zijnquote:Op donderdag 7 maart 2013 09:53 schreef vencodark het volgende:
Hou wel rekening met altijd een subtiel stukje knip en plakwerk bij zulke programma's. Je ziet natuurlijk nooit alles wat er werkelijk afspeelt.
Volgens mij was het gewoon een leidinggevende.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:37 schreef Disana het volgende:
Waarom heeft hij een manager? Wat doet hij, heeft iemand dat meegekregen?
Oké, dat zal het wel zijn.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 20:42 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Volgens mij was het gewoon een leidinggevende.
Verschrikkelijk, ik zou er echt niet tegen kunnen.quote:
Ja, die zijn dood.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:01 schreef KwadeAfdronk het volgende:
zijn die ouders dood of waarom heeft hij 2 huizen?
Volgens mij zeiden ze in de intro dat de vader niet meer in leven was.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:04 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh echt? Dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Dat had ik ook begrepen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:04 schreef KwadeAfdronk het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook eigenljk
die zette daar nog zooi weg toch?
Ik dacht dat de moeder inmiddels ook overleden was. Maar waar woont die dan? Niet in dat ouderlijk huis toch.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:05 schreef roos85 het volgende:
[..]
Volgens mij zeiden ze in de intro dat de vader niet meer in leven was.
Nou, ik zet net de uitzending aan en ze lijkt inderdaad wel manisch of zo in het voorstukjequote:Op woensdag 13 maart 2013 11:47 schreef erni het volgende:
Die Manita heeft zelf een dwangstoornis als je het mij vraagt. Getver, nare vrouw.
Inderdaad, nu je het zegt............quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:47 schreef erni het volgende:
Die Manita heeft zelf een dwangstoornis als je het mij vraagt. Getver, nare vrouw.
Denk dat de drempel steeds hoger wordt om te beginnen. Iedere keer uitstellen en uiteindelijk komt er niks van terecht...zo iets moet het wel zijn.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:44 schreef Palomar het volgende:
Snap echt nooit dat mensen zelf niet eens beginnen met opruimen. Begin desnoods bij 1 kamer. Zo moeilijk is dat toch niet
Op een fegeven moment is de zooi zo groot dat mensen er te veel tegen opzien om er überhaupt aan te beginnen....ze weten gewoon niet meer waar te beginnen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:46 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denk dat de drempel steeds hoger wordt om te beginnen. Iedere keer uitstellen en uiteindelijk komt er niks van terecht...zo iets moet het wel zijn.
Zo krijg je je huis wel vol.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:09 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik zag ook ergens een bovenlijf van een paspop voorbij komen.
als je de verpakkingen van je eten niet weggooit ook.quote:
Ze deden zonet de koelkast open..die zag er niet al te fris uit.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
als je de verpakkingen van je eten niet weggooit ook.
waarom kieper je dat dan niet weg? waarom ook je afval bewaren
dat snap ik nou niet.
het verbaast me dat er geen ongedierte is te zien
Zoals bij deze man zit er meer achter dan zoiets als luiheid, die mensen zijn geestelijk compleet lamgeslagen door bepaalde redenen en dat uit zich dan in dit gedrag...helemaal niets meer doen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat snap ik nou niet.
het verbaast me dat er geen ongedierte is te zien
Mijn opa bewaarde vroeger dan wel potjes 'want daar kan je een keer schroeven op spijkers indoen'.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat snap ik nou niet.
ik ook. maar op een gegeven moment kieper ik ze toch ook weer weg omdat het er wel veel waren en ik er nog steeds geen schroefjes in gedaan hadquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:13 schreef OProg het volgende:
[..]
Mijn opa bewaarde vroeger dan wel potjes 'want daar kan je een keer schroeven op spijkers indoen'.
Ja, dat onderdeel van het weer weggooien hoorde er ook bij. Maar moest er toevallig aan denken toen ik het las.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ook. maar op een gegeven moment kieper ik ze toch ook weer weg omdat het er wel veel waren en ik er nog steeds geen schroefjes in gedaan had
Ik heb keurig een potje met schroeven en eentje met spijkers.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:14 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik ook. maar op een gegeven moment kieper ik ze toch ook weer weg omdat het er wel veel waren en ik er nog steeds geen schroefjes in gedaan had
ik heb van die koffertjes met vakjes waar ik mijn schroeven en ander ijzertoestand in bewaar. (compleet met het etiket dat op de verpakking zat omdat ik van alles altijd wel de beschrijving wil bewarenquote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb keurig een potje met schroeven en eentje met spijkers.
Ik heb wel opbergbakken met allerlei zooi wat betreft klussen maar dat ligt allemaal door elkaar heen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:24 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik heb van die koffertjes met vakjes waar ik mijn schroeven en ander ijzertoestand in bewaar. (compleet met het etiket dat op de verpakking zat omdat ik van alles altijd wel de beschrijving wil bewaren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |