SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, snelpak+zakje+fietsje = top!quote:Op zondag 17 februari 2013 20:16 schreef Tommeke het volgende:
Ik vond zo'n zakje juist ideaal. Dan kan je ook wat te bikken en een gelletje meenemen onderweg
Hangt er van af...quote:Op zondag 17 februari 2013 20:19 schreef Tommeke het volgende:
Hoe lang fiets je dan? Ik neem altijd wel ff een reepje ofzo mee.
En het is een beetje koud voor een snelpak nu
jep..?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:23 schreef MarcoD het volgende:
Zit je ook op wielertoerist.be meneerfiets?
dat idee had ik ook al.. maar wilde niet de eerste zijn die het riep. Krijg ook een beetje knaagdier ideeenquote:Op zondag 17 februari 2013 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
Wie reed er ook alweer in snelpak vooral, dat menneke die die profploeg ging opzetten ofwa? Miujn geheugen is altijd minder goed op zondagavond. Komt door de drank.
Waar is die held eigenlijk gebleven?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
Wie reed er ook alweer in snelpak vooral, dat menneke die die profploeg ging opzetten ofwa? Mijn geheugen is altijd minder goed op zondagavond. Komt door de drank.
Hij komt dus steeds terug als kloon van zichzelf, een soort kankercel.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waar is die held eigenlijk gebleven?
Kan even niet volgen?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waar is die held eigenlijk gebleven?
Ik dacht per ongeluk aan fietsmeneer.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:27 schreef the_critic het volgende:
[..]
dat idee had ik ook al.. maar wilde niet de eerste zijn die het riep. Krijg ook een beetje knaagdier ideeen
haha.. gemotoriseerde hulp! valsspeler!quote:Op zondag 17 februari 2013 20:53 schreef Holenbeer het volgende:
ik zag dat ik 8 februari mijn eerste KOM heb behaald
http://www.strava.com/segments/d117-climb-1789139
Ik ben nu king of a chairlift![]()
het is net als doping, als iedereen gebruikt, blijft het een prestatie om trots op te zijnquote:Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef the_critic het volgende:
[..]
haha.. gemotoriseerde hulp! valsspeler!
Niet te snel te veel willen... Had ik ook last van... Schoot ik niks mee op.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:17 schreef Maxbet het volgende:
Vandaag voor het eerst een stukje gefietst, 17.5 kilometer, ging best aardig, al moet ik er nog wel goed aan wennen.
Morgen weer een stukje verder
Lekker! mooie afstand om te fietsen.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:30 schreef MarcoD het volgende:
Net bericht gehad dat ik een stageplek heb, in Amsterdam fietsafstand 33km (als ik pontje pak en dwars door centrum Amsterdam fiets) ~40 als ik geen pontje pak en niet door het centrum fiets .
Dat word dus 3 keer in de week op de fiets heen en uurtjes pakken op de terugweg.
Moet nog wel het een en ander regelen dus weet nog niet wanneer ik kan beginnen.
quote:Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef muzas het volgende:
En dat met dat mooie weer!![]()
Ik heb zojuist echt een tóprondje gereden. Afstandsrecord... Geprobeerd in D1 te blijven... redelijk gelukt... Laatste 20km was meer laag D2...
Maar voelde me echt top. Ook nu voelen mn benen heerlijk. Wel erg vermoeid... Nu lekker douchen en ff een visje kopen ofzo![]()
http://app.strava.com/activities/41382694
Oh die zonquote:
Nice, 3 uur trainen.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef muzas het volgende:
En dat met dat mooie weer!![]()
Ik heb zojuist echt een tóprondje gereden. Afstandsrecord... Geprobeerd in D1 te blijven... redelijk gelukt... Laatste 20km was meer laag D2...
Maar voelde me echt top. Ook nu voelen mn benen heerlijk. Wel erg vermoeid... Nu lekker douchen en ff een visje kopen ofzo![]()
http://app.strava.com/activities/41382694
Huh? Dacht dat de 200 ergens anders startte, meer noordelijk?quote:Op maandag 18 februari 2013 14:42 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=drtvuplxnwmlemgb
Da's niet veel voor Zuid-Limburg en zo'n afstand. Beetje toertocht in midden NL haalt dat ook. Edit: oh ik zie aan de route wel hoe dat komt.. Niet bepaald AGR-achtig geslingerquote:Op maandag 18 februari 2013 14:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb het parcours van de 200 op gpsies gezet. Helaas vereenvoudigd die de route zodat er een dikke kilometer af is gegaan. Het aantal hoogtemeters van ongeveer 1000 komt overeen met wat m'n benen zeggen.
Stuurlint en zadel zijn niet dezelfde kleur, zadelpen en stuurpen ook niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hé?
eentwee, btw ze zijn niet hetzelfde als R7 fulcrums imo. De body is niet zo luid als je de pedalen stil houdt tijdens fietsen.
Nice!quote:Op maandag 18 februari 2013 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hé?
eentwee, btw ze zijn niet hetzelfde als R7 fulcrums imo. De body is niet zo luid als je de pedalen stil houdt tijdens fietsen.
zuchtquote:Op maandag 18 februari 2013 15:41 schreef Oksel het volgende:
Ik heb wel prive thuis een ploeg. Een schoonmaakploeg. Wil ze daar wellicht in?
Wat is de vraag precies?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Heren,
Ik heb een vraag. Misschien kunnen jullie mij helpen. Het zit zo een ex ploeggenote van mij zoekt een andere ploeg. Het is een beetje te laat eigenlijk maar er is wat gezeur geweest met de ploegleider. Zij is echt geen renster met kapsones ofzo maar die ploegleider spoort niet helemaal.
Eigenlijk hetzelfde gezeur wat ik ook met die ploegleider had. Nu ken ik wel wat ploegen enzo maar die zitten al vol. Hebben jullie misschien wat connecties her en der dat zij ergens terecht kan. Het liefst bij de clubploeg.
Zij kan goed rijden, ze heeft al een paar keer op het podium gestaan bij strandraces (dit jaar).
Zij kan goed tijdrijden en rijdt ook goed in de klassiekers.
Ik heb zelf al aan mijn eigen ploegleider gevraagd maar wij zitten met 20 rensters vol. Ook heb ik het nu bij 2 andere gevraagd maar ik ben bang dat die ook al vol zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt slingeren doen randonneurstochten zelden. Meestal zijn het logische redelijk rechte parcoursen. Met wat goed plannen kun je in zo'n logisch rechte route nog altijd veel aangename weggetjes opnemen. Voor mijn doen is het inderdaad een behoorlijk vlakke route. De 200 van vorig jaar had 1400 hoogtemeters, die van september eventueel nog meer. De 300 zit boven de 3000 hoogtemeters, dus daar kun je je hart ophalenquote:Op maandag 18 februari 2013 15:12 schreef eentwee het volgende:
[..]
Da's niet veel voor Zuid-Limburg en zo'n afstand. Beetje toertocht in midden NL haalt dat ook. Edit: oh ik zie aan de route wel hoe dat komt.. Niet bepaald AGR-achtig geslingerZit de muur van Huy er niet in? Die wil ik wel doen.
[..]
Start is in Maastricht, en die stad ligt nogal zuidelijkquote:Op maandag 18 februari 2013 15:09 schreef Oksel het volgende:
[..]
Huh? Dacht dat de 200 ergens anders startte, meer noordelijk?
Dat zal ik dan maar doen, al was het maar om aan die 200km te komenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Echt slingeren doen randonneurstochten zelden. Meestal zijn het logische redelijk rechte parcoursen. Met wat goed plannen kun je in zo'n logisch rechte route nog altijd veel aangename weggetjes opnemen. Voor mijn doen is het inderdaad een behoorlijk vlakke route. De 200 van vorig jaar had 1400 hoogtemeters, die van september eventueel nog meer. De 300 zit boven de 3000 hoogtemeters, dus daar kun je je hart ophalen.
De Muur zit er niet in maar ligt maar een paar kilometer van het parcours af. Je bent er helemaal vrij in om een ommetje over de muur te maken
Brevetten zijn inderdaad maar zelden uitgepijld. En de organisatie is meestal te klein om patrouilles op weg te sturen om te controleren of iedereen ook iedere slinger rijdtquote:Op maandag 18 februari 2013 16:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat zal ik dan maar doen, al was het maar om aan die 200km te komenVorig jaar de Bilzen Classic gereden, daar vond ik het stuk boven de Maas wel vrij saai. Maar daar ging ik ook met iets andere verwachtingen (meer Ardennenwerk) naartoe.
Op zich wel logisch dat het weinig draai- en keerwerk is, die brevetten zijn nooit uitgepijld toch? Route moet dan wel enigszins te volgen zijn in grote lijn en weinig aanleiding geven tot afsnijdmogelijkhedenEn het moet ook wel een beetje een uitdaging blijven om terug te komen als op het verste punt je frame in tweeen breekt, je bent randonneur of niet
ook grappig dat je meer stijgt dan daalt... kom je toch raar uitquote:Op maandag 18 februari 2013 17:35 schreef ultra_ivo het volgende:
GPSies is niet echt goed in het berekenen van hoogtemeters. Mijn 300 heeft toch echt meer dan 3000 hoogtemeters en niet de ongeveer 2647 die GPS berekent. De track is behoorlijk gelijk aan die van 2012: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=jtbutqkunnteznqy
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat zal ik dan maar doen, al was het maar om aan die 200km te komenVorig jaar de Bilzen Classic gereden, daar vond ik het stuk boven de Maas wel vrij saai. Maar daar ging ik ook met iets andere verwachtingen (meer Ardennenwerk) naartoe.
Op zich wel logisch dat het weinig draai- en keerwerk is, die brevetten zijn nooit uitgepijld toch? Route moet dan wel enigszins te volgen zijn in grote lijn en weinig aanleiding geven tot afsnijdmogelijkhedenEn het moet ook wel een beetje een uitdaging blijven om terug te komen als op het verste punt je frame in tweeen breekt, je bent randonneur of niet
quote:Op maandag 18 februari 2013 14:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren een K.U.T. training gehad. Een half uur van huis. Panggg klapband omdat ik blijkbaar ergens doorheen reedt, leuk hoor buitenband naar God.
Rustig aan weer terug naar huis trappelen. Kom ik thuis denk ik weet je wat, ik gooi de Specialized in de schuur en pak mijn Gouden paard eruit, ik spring op mijn Gouden paard, en ja hoor, heeft Cyclingboy mijn spacers niet goed gezet, het leek wel of ik op een opoefiets zat. Ik kreeg echt een soort van verzakking en mijn moraal zat ergens diep in het ijs van de Noordpool.
Ik weer naar de schuur, gereedschap erbij, spacers weer goed gezet, weer terug de fiets op, staan sterven van de kou. Werd pas einde van de training weer warm. Pff was een dag om eigenlijk gewoon lui op de bank te liggen maar ja zo win je nooit een koers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Snel inschrijving voor die Marmot fiksen, straks heb je spijt dat je niet meedoet!quote:Op maandag 18 februari 2013 18:43 schreef Oksel het volgende:
Kortom, meer vocht, meer spier, minder vet.
Lijp!
Je had iets eerder moeten vertrekken, ik heb tot een uur of 2/3 wel zon gehad volgens mij.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:13 schreef MarcoD het volgende:
Ook weer 4 uur in het zadel gezeten, nauwelijks wind maar ook weinig zon gezien lekker gereden!
http://app.strava.com/activities/41399240
Ja was eigenlijk ook het plan moest alleen even wachten tot me kleren droog waren. Reed ook net op de verkeerde plekken zag vaak in de verte dat de zon daar wel tussen de wolken door kwam.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:52 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Je had iets eerder moeten vertrekken, ik heb tot een uur of 2/3 wel zon gehad volgens mij.
Verkorte rondje van afgelopen zaterdag gereden, 4,5u, 120km http://app.strava.com/activities/41392804
Mooi? Nee! Het klopt allemaal van geen kant. Op een balhoofd met geperste lagercups hoort geen Aheadset pen maar zo'n aero haakse pen in dezelfde kleur als de zadelpen. Natuurlijk platte Mavic of Ambrosio velgen om nog maar niet te spreken over dat afschuwelijke stuur dat helemaal niet past bij een frame uit die tijd. Spatborden in deze tijd zijn je vergeven maar natuurlijk niet mooi.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hé?
eentwee, btw ze zijn niet hetzelfde als R7 fulcrums imo. De body is niet zo luid als je de pedalen stil houdt tijdens fietsen.
Gaat er om hoeveel wat je op /net onder omslagpunt trapt. Dat kan je namelijk langer volhouden.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:44 schreef Oksel het volgende:
Ik wil naar de 80kg. Maar 84 is ook mooi.
Stel dat ik 300 Watt trap, heb ik nu 3,3 Watt / kilo, met 80 kg heb ik 3,75 Watt / kilo. 13,5% meer. Ben ik dan ook 13,5% sneller boven? Dus in plaats van 12km/h fiets ik 13,6km/h.
Schiet ook nie op
http://www.fietsica.be/hoesnel.htmquote:Op maandag 18 februari 2013 19:44 schreef Oksel het volgende:
Ik wil naar de 80kg. Maar 84 is ook mooi.
Stel dat ik 300 Watt trap, heb ik nu 3,3 Watt / kilo, met 80 kg heb ik 3,75 Watt / kilo. 13,5% meer. Ben ik dan ook 13,5% sneller boven? Dus in plaats van 12km/h fiets ik 13,6km/h.
Schiet ook nie op
Nee, maar ook niet uitzonderlijk. Het is wel jammer dat het niet meer was want blijkbaar ben ik wel uit goed hout gesneden. Weinig ziek of blessures. Had het iets meer geweest was ik wellicht in een klein continentaal team terecht gekomen, wat ik eigenlijk ambieerde. koersen in NL lagen me toch niet zo, met die waaiers stressen op de kant.quote:
Was dat max of op omslagpunt? Want ik deed met m'n test vorig jaar ook zoiets, 398 w max met 79 kg. Dus ook 5W/kgquote:Op maandag 18 februari 2013 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
Ik deed 5.1 Watt per kg toen ik 23 was. Nu ben ik niet zwaarder. Geen idee wat ik nu zou trappen.
Dat was ruim voldoende om als amateur mee te kunnen vertelden ze me toen, alleen niet genoeg om als talent door te gaan.
Ik werkte toen 4 dagen per week en trainde me wezenloos.
Weet ik niet meer, mijn max en omslagpunt liggen trouwens vlak bij elkaar. Als diesel zijnde. Wat ik 60 sec kan kan ik ook een half uur, bij wijze van.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Was dat max of op omslagpunt? Want ik deed met m'n test vorig jaar ook zoiets, 398 w max met 79 kg. Dus ook 5W/kg
Dit jaar lichter, dus hopelijk is het vermogen nog een beetje gestegen sindsdien.
Zullen de vrouwen blij mee zijnquote:Op maandag 18 februari 2013 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, mijn max en omslagpunt liggen trouwens vlak bij elkaar. Als diesel zijnde. Wat ik 60 sec kan kan ik ook een half uur, bij wijze van.
Ohhhh 5,1,op max...quote:Op maandag 18 februari 2013 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, mijn max en omslagpunt liggen trouwens vlak bij elkaar. Als diesel zijnde. Wat ik 60 sec kan kan ik ook een half uur, bij wijze van.
Ja ja, Amy Groskamp - Ten Have is hier ook vaste kost.... Al jaren!quote:
Dat probleem ken ik. Vooral bij het schaatsen. Mijn steady state was behoorlijk hoog, mijn sprintsnelheid die van een slak in een teerton (amper hoger dan m'n steady state).quote:Op maandag 18 februari 2013 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, mijn max en omslagpunt liggen trouwens vlak bij elkaar. Als diesel zijnde. Wat ik 60 sec kan kan ik ook een half uur, bij wijze van.
Nice!quote:Op maandag 18 februari 2013 18:32 schreef Maxbet het volgende:
Net terug, 20 kilometer vandaag, ging erg lekker. Mooi tempo gevonden voor mezelf: 80/85 omwentelingen per minuut, ongeveer 27/28 kilometer per uur. alleen me verkeken op het enige heuveltje in de hele rit, mooi mezelf op kapot gereden.
Had ik toch moeten weten, ben dat ding geloof ik wel al 500 keer opgereden -.-'
Ja de breedte is bekend. 134 mm zou OK moeten zijn na een zitbotjes meting.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:52 schreef Tommeke het volgende:
Ik rij nu een paar jaar op een Prologo Nago TR. Ben er zeer tevreden over.
Je moet echter ook kijken of de breedte van het zadel he?
Voor mij is er maar 1 firma die goede zadels maakt, Brooks. Bij mijn relatief hoge zit is de B17 ideaal, voor een meer racy zit de Team Proquote:Op maandag 18 februari 2013 22:45 schreef buzz1291 het volgende:
Even een vraag: wat vinden jullie een goed zadel?
Ja ken je daar ook mensen?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:24 schreef Tommeke het volgende:
@CyclingGirl, ik ken alleen maar NWVG en People's Trust
Ja bij de groep van 14.00 uur? Ik ben er ook zaterdag, mijn eerste dit seizoen.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zaterdag ga ik misschien bij De Mol rijden, als het een beetje aardig weer is.
quote:Op maandag 18 februari 2013 18:33 schreef Patroon het volgende:
[..]Ja zeker omdat hij het niet zo goed zietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haters gonna hate.
Ik ben daar ook erg makkelijk in. Ik kocht die Nago omdat ie mooi bij m'n fiets stond en in de aanbieding was. Daarvoor had ik een Cordo zadel van 10 euro.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 07:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben ook geen zadelfreak ofwel lastige klant als 't om zadels gaat.
Ik heb de SLR van Selle Italia op de koersfiets. Die is altijd goed.
Brooks swift heb ik op de bakfiets.
BBB imitatie SLR op de concorde.
San marco aspide heb ik ook maar die is erg hard.
Fizik antares testzadel heb ik ook nog liggen, die zit me ook goed.
Vroeger had ik een Rolls.
Ik denk dat ik een plat zadel wel lekkerder vind, die Rolls was me te rond, maar toen wist ik nog niet beter.
Volgens mij een GPS logger die beter is met GPS dan telefoons.quote:
Dat is een GPS logger. Tegenwoordig zit dit standaard in een Garmin maar ik heb nog een Polar die geen GPS heeft. Aangezien ik niet wil koersen met mijn mobiel in mijn zak, en mijn mobiel veel ruimte inneemt bij de Marmotte en AGR, mijn Polar goed bevalt, wilde ik een kleinere variant die ik onder mijn shirt om mijn nek kan hangen. Ik ben ook bang dat mijn mobiel een rit van 8-9u niet overleeft qua batterij.quote:
Waar heb je deze gekocht?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dat is een GPS logger. Tegenwoordig zit dit standaard in een Garmin maar ik heb nog een Polar die geen GPS heeft. Aangezien ik niet wil koersen met mijn mobiel in mijn zak, en mijn mobiel veel ruimte inneemt bij de Marmotte en AGR, wilde ik een kleinere variant die ik onder mijn shirt om mijn nek kan hangen. Ik ben ook bang dat mijn mobiel een rit van 8-9u niet overleeft qua batterij.
Deze kwam ik tegen voor de helft van de prijs.
Ja, 14u. Het zal voor mij ook de eerste zijn. Zondag is er openingskoers op de club in Gouda. Daar kan ik ook nog heen. Ik heb geen goesting om allebei te gaan rijden dus het weer zal beslissen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:17 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja bij de groep van 14.00 uur? Ik ben er ook zaterdag, mijn eerste dit seizoen.
ANWB. Voor leden nu 25 euro. Niet leden 35 euro. Ik heb via lidmaatschap van mijn pa besteld.quote:
Mijn pa heeft wel wat beters te doenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:10 schreef the_critic het volgende:
ik neem tijdens agr wel mobiel mee. Dan zet ik Glympse aan (app), zodat Pa thuis achter zijn laptop kan zien waar ik rijd en via webcams kan meekijken..
mij pa vind dat wel leuk om even op keutenberg of cauberg mee te kunnen kijkenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:11 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mijn pa heeft wel wat beters te doen
![]()
Webcams?? Is dat zo'n app waarmee je iemand per email of sms een link kunt sturen en dat-ie dan jouw positie op een kaart ziet?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:10 schreef the_critic het volgende:
ik neem tijdens agr wel mobiel mee. Dan zet ik Glympse aan (app), zodat Pa thuis achter zijn laptop kan zien waar ik rijd en via webcams kan meekijken..
agr "zend" op eigen site uit via aantal vaste webcams op de dag van toertocht zodat mensen thuis kunnen meekijken. (ook worden filmpjes gekoppelt aan je startnummer middels een chip, en kun je achteraf betaald de filmpjes en fotos van fotografen nabestellen)quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:39 schreef eentwee het volgende:
[..]
Webcams?? Is dat zo'n app waarmee je iemand per email of sms een link kunt sturen en dat-ie dan jouw positie op een kaart ziet?
jup voor de thuisblijvers... was iig afgelopen jaar wel zo..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:35 schreef eentwee het volgende:
Ohja die filmpjes kende ik wel, van mysports ofzo, maar wist niet dat je dat ook live kon bekijken.
Op 21 september is er nog een randonneursvariant van de Elfstedentocht, gewoon als 200km randonneurstocht.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Freddeh had net een brainwave: laten we de 11steden doen. Uhhh 2014 maar? Of staan er startbewijzen voor een beetje normale prijzen op marktplaats soms?
@Oksel&others : Theo de Rooij classic weer dit jaar?
Ik pak sowieso de ATB, crosser-as vertrouw ik niet. Vorig jaar zeer technische route met veel snelle singletracks en zandpaden. Geen crosserparcours. Ik ben d'r sowieso. Met flinke stapel sportvoeding.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:42 schreef eentwee het volgende:
@Oksel: weersverwachtingen zijn prima, wordt een snelle ondergrond zondag met weinig blubber. Grifootjes eronder en gaan met die 100kmBen jij ook nog steeds van plan te gaan? En anderen?
Ha mooi, ben jij nou de woordvoerder van die Fries geworden?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:22 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Freddeh had net een brainwave: laten we de 11steden doen. Uhhh 2014 maar? Of staan er startbewijzen voor een beetje normale prijzen op marktplaats soms?
@Oksel&others : Theo de Rooij classic weer dit jaar?
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Hij durft volgens mij niet meer op Fok voordat hij een flink eind gefietst heeft lol
Het is al gauw een crosserparcours. Alleen steil klimmen/dalen en veel wortels zijn niet handig. Singletracks welquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:24 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ik pak sowieso de ATB, crosser-as vertrouw ik niet. Vorig jaar zeer technische route met veel snelle singletracks en zandpaden. Geen crosserparcours. Ik ben d'r sowieso. Met flinke stapel sportvoeding.
Ik rij ook prima op die Scratch, geen centje pijn. Maar op de racefiets die ik vorig voor iemand uitgezocht had zit een echt brak zadel, en daar moet echt een ander zadel op. Maar die Scratch van mij beviel hem nog niet helemaal dus zou het waarschijnlijk toch een iets platter zadel moeten worden. Ik heb ook al gezegd ga naar een goede FM en haal een leenzadel, maar dan wordt het weer te duur blijkbaar. En maar bij mij lopen zeiken wat hij nu aan moet schaffen.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:56 schreef eentwee het volgende:
Waarom niet bij de scratch blijven? Niks zo irritant als eindeloos zadels testen en pijntjes hebben. Je zit ook met elk zadel weer net in een andere positie.. ben nu trouwens ook een scratch aan het proberen. Ben redelijk tevreden over mijn Regale maar t kan altijd beter..(en lichter al doe ik wat comfort betreft daar geen concessies aan)
Dag in dag uit... pfff petje af hoor.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:07 schreef kaasplankje het volgende:
Ik had vandaag een houten start, echt geen benen vanmorgen. Toch een ijzeren finale gereden.
135km. Zo zie je maar weer.
Het idee is pas geboren nadat de kalender al gemaakt was. Maar Jan organiseert 'm dus hij valt onder de ERN.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:18 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Wie organiseert dat? Zie hem niet op de ERN site kalender.
Blessures zijn kut...! Hopelijk kun je wat vlugger weer de fiets op.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Scheurtje in middenvoetsbeen na voetbal van afgelopen zondag3-4 weken rust. Hopelijk iets eerder weer op de fiets.
Balen zeg
Ik ken de 11 stedentocht alleen van ooit in een ver verleden eens met de auto gereden. (Ja, ik schaam me). Dus dit lijkt me wel een goede gelegenheid om deze nu ook eens op de fiets voor het echie te rijden. Nog nooit op 2e pinksterdag in Friesland aan het vertrek gestaan omdat Tilff-Bastogne-Tilff altijd de dag ervoor georganiseerd werd.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Op 21 september is er nog een randonneursvariant van de Elfstedentocht, gewoon als 200km randonneurstocht.
Ik moet mijn energie wel over de dag verdelen, verder wordt de intensiteit bepaald door de hoeveelheid werk op dat moment en de deadlines die ik moet halen. In de praktijk betekent dat ik rustig fiets als dat kan en gas geef als dat moet, of als ik er zin in heb. Beetje go with the flow.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:09 schreef muzas het volgende:
[..]
Dag in dag uit... pfff petje af hoor.
Hoe rijd je? En dan bedoel ik meer qua intensiteit. Doe je het voor jouw doen rustig aan, omdat je weet dat je morgen weer aan e beurt bent of omdat je weet dat het zo makkelijk 100km wordt?
En jij moet inmense hoeveelheden voedsel verwerken?
Mooi tochtje !quote:Op dinsdag 19 februari 2013 19:07 schreef kaasplankje het volgende:
Ik had vandaag een houten start, echt geen benen vanmorgen. Toch een ijzeren finale gereden.
135km. Zo zie je maar weer.
Momenteel sta ik ook wat vet!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:13 schreef Oksel het volgende:
Ik eet momenteel helemaal geen pastaPas maar op, straks is Okkie nog slank ook
Ja, 't werd 2 ons ongekookte pasta vandaag. Met een tonijn-tomaatsaus en parmezaanse kaas.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:07 schreef MarcoD het volgende:
Haha als je veel fietst (actief bezig ben) is het geen probleem. Volgens mij word over het algemeen 75-100 g pasta pp gerekend.
Hehe, lijkt me leuk Okkie, alleen heb ik al genoeg op de agenda staan 1 en 2 zou ik op een fiets moeten gaan rijden waar ik nooit op heb gezeten. Ik pas derhalve.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:45 schreef Oksel het volgende:
Zondag ga ik voor de 100. Eentwee, samen fietsen?
Nog anderen die mee gaan? Kaas? Dit is een toptocht, mooiste die ik ooit gedaan heb.
Moet je wel zaterdagavond komen & vierkante as-ding meenemen, en 'm erin zetten. As betaal ik natuurlijk.
Het moet even verdiend worden komende tijd. En wat minder werken doe ik later wel weer.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:02 schreef Oksel het volgende:
Misschien wat minder werken, kun je ook nog eens leuk fietsen?
Ik ben ook al wat ouder hé? Vroeger at ik ook veel meer, het was niet aan te slepen.quote:
Dat is alleen op een werkdag. Als ik rustdag heb eet ik vaak maar de helft.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:16 schreef Oksel het volgende:
Vind ik niet echt veel als je zoveel fietst. Alles is of-of-of.
Ja lijkt me goed. Wel met easy start, heb nooit meer dan 75km gereden op die stuiterbak. En na afloop pasta met paardenvlees en komkommer in huize Oksel of hebben de Scheuten solars de boel met de grond gelijk gemaakt?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:45 schreef Oksel het volgende:
Zondag ga ik voor de 100. Eentwee, samen fietsen?
Nog anderen die mee gaan? Kaas? Dit is een toptocht, mooiste die ik ooit gedaan heb.
Moet je wel zaterdagavond komen & vierkante as-ding meenemen, en 'm erin zetten. As betaal ik natuurlijk.
Ja lijkt erop dat er verder weinig animo is. Hoeft ook niet per se voor de 100 he, er zijn ook kortere afstanden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:44 schreef Oksel het volgende:
Laten we even kijken of er nog meer zielen meegaan, anders schiet 't niet echt op om een 'meet' te houden bij thuis![]()
Laten we sowieso afspreken om te gaan fietsen, zien we wel wie er nog meer aanhaken. Alhoewel ik weinig vertrouwen heb in meer deelnemers..
Is wel erg veel ja. Wie zegt dat dat moet?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:45 schreef Oksel het volgende:
Jongens, even serieus.. elke 2000km een nieuwe ketting is toch bullshit?
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef Oksel het volgende:
Ik durf niets meer te kopen omdat ik bang ben dat het geen Eentwee prijs is
- 11 speed cassette, 12-27, Miche of 2 tientjes meer voor een Campa?
Thuis, achter de laptop, met een deadline voor eind deze week....quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:18 schreef eentwee het volgende:
Grippert deed ook wel van die mtb tochten, waar is die eigenlijk gebleven?
Is dan wel verstandig om zondag nog te koersen? Beter doe je 3 dagen geen intensieve inspanning meer, wil je een beetje betrouwbaar resultaat.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:48 schreef Tommeke het volgende:
Ik ga eventueel een trainingskoers rijden zondag. Heb dinsdag een maximaaltest, dus ff rustig aan
Wil je wat langer met je cassette moet je ongeveer om de 2500-3000 km ketting wisselen, afhankelijk van natte wegen of droog weer.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:45 schreef Oksel het volgende:
Jongens, even serieus.. elke 2000km een nieuwe ketting is toch bullshit?
Het doel is om iemand te helpen met z'n afstudeeronderzoek.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:07 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is dan wel verstandig om zondag nog te koersen? Beter doe je 3 dagen geen intensieve inspanning meer, wil je een beetje betrouwbaar resultaat.
Wat is eigenlijk je doel met de max test? Eigenlijk is een max test beetje zonde geld. Hij geeft namelijk aan wat je max hartslag en wattage is, maar die kan je beter buiten zelf meten. Voor het bepalen van je omslagpunt is de max test niet ideaal ivm te snelle stappen(1 min). Beter doe je dan een anaerobe drempeltest met 3min stappen en zuurstofmeting.
Ah oke top. Dan maakt, wat ik heb geschreven, geen reet uit. Succes.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:21 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Het doel is om iemand te helpen met z'n afstudeeronderzoek.
M'n omslagpunt weet ik wel, op gevoel
Over een paar weken komen nog een paar inspanningstesten.
Miche is goed hoor. Ik heb er wielen van en kettingbladen. Goede prijs/kwaliteit verhouding.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:47 schreef Oksel het volgende:
Ik durf niets meer te kopen omdat ik bang ben dat het geen Eentwee prijs is
- 11 speed cassette, 12-27, Miche of 2 tientjes meer voor een Campa?
Chorus is idd duur ja, wellicht komt er binnenkort 11 speed voor centaur en veloce. Dan komen er ook goedkopere cassettes misschien.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:11 schreef eentwee het volgende:
Voor cassettes geldt inderdaad staal > titanium > aluminium. Chorus heb je dus het meest aan. Zelfs die zijn nog schreeuwend duur, er zouden nog cassettes onder moeten komen. Gewicht besparen kun je beter ergens anders doen.
Op de werkfiets heb ik 9 speed cassette, en die is van Miche 25.95quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:34 schreef Tommeke het volgende:
Ik rij gewoon met een Shimano 105 cassette en die is na een jaar nog goed
Shimano
Dikke prima toch? Bij ons zitten er ook simpele 9-speed Shimano cassettes op.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:35 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Op de werkfiets heb ik 9 speed, en die is van Miche 25.95
Primato is een veel goedkopere serie toch? Dat is een stalen cassette. Zou ik toch nog liever Chorus nemen, vanaf 80¤ ofzo (82 bij mantel).quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Chorus is idd duur ja, wellicht komt er binnenkort 11 speed voor centaur en veloce. Dan komen er ook goedkopere cassettes misschien.
Maarja, als je het neusje van de zalm wilt moet je ook niet gaan piepen als er dure vervangingsonderdelen op je nota komen te staan.
Onder een Ferrari gaan ook geen banden van 60.- per stuk.
Miche primato cassette 11speed kost 66.95
Chorus 11speed = 99.95
Primato is de "gewone". Miche heeft maar 2 ranges voor campy fit. Primato en supertype.quote:Op woensdag 20 februari 2013 10:43 schreef eentwee het volgende:
[..]
Primato is een veel goedkopere serie toch? Dat is een stalen cassette. Zou ik toch nog liever Chorus nemen, vanaf 80¤ ofzo (82 bij mantel).
Wat betreft vervangingsonderdelen is Shimano 10sp een stuk voordeliger. En het voordeel van de ouderwetse Sram Red is dat het compatibel is. Ik heb een hele lading aan 10sp 105 en Ultegra cassettes varierend van 20-35¤ die elk zo'n 10-15k meegaan en KMC kettingen van 20-25¤ die 3-8k halen. Kan alles gewoon gebruiken op mijn nieuwe karretje
Nou bij Peoples Trust ken ik er een en heb ik al de gegevens van de ploegleider. Kan jij bij die andere aan die gegevens komen?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:26 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja. Ik ken wat meiden die daar fietsen, maar heb niet echt connecties
Zal ff zoekenquote:Op woensdag 20 februari 2013 11:06 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Nou bij Peoples Trust ken ik er een en heb ik al de gegevens van de ploegleider. Kan jij bij die andere aan die gegevens komen?
super thanks, ik kan haar er echt mee helpen. Het is niet zo leuk voor haar. Ik ben ook weggegaan bij die ploeg omdat de ploegleiding zijn voorkeuren heeft en dat is niet leuk. Ze mag wel starten, dat mocht ik ook wel, alleen zijn mening overheerst en als jij het er niet mee eens bent dan wordt je genegeerd.quote:
Valt wel mee imo, ik bestel er lugano van schwalbe, die zijn elders wellicht een euro minder maar ik heb geen verzendkosten want 't zit hier vlakbij. ook heeft em binnenbandjes 10 stuks voor 25.-quote:Op woensdag 20 februari 2013 11:04 schreef eentwee het volgende:
Wat zijn de prijzen opeens hoog bij bikeparts4uIs bijna niks meer competitief geprijsd, jammer.
daar zit een grote denkfout , buiten dat je 3x zoveel omwetelingen maakt is de kracht bij een 11 over veel minder tanden verdeeld het gaat dus niet 3x zo hard maar misschien wel 3x3 zo hardquote:Op woensdag 20 februari 2013 10:15 schreef kaasplankje het volgende:
Trouwens, ik denk dat de slijtage van zo'n ergal 7075 alu supertype cassette best mee kan vallen. Het is een speciale legering met zink. Het zal niet zo lang mee gaan als een stalen cassette maar je voorbladen zijn ook van alu, en dan zou een 34 compact binnenblad ook niet zo lang mee moeten gaan.
Nu maakt een kransje 11 wel 3x zoveel omwentelingen per pedaalslag dan een 34 binnenblad, maar toch.
Enfin, ik heb er 1 besteld, een supertype cassette dus ik zal het gaan testen.
Slijtage van de tandwielen wordt vooral veroorzaakt door het oprekken van de ketting.
De meesten van ons zitten toch niet continue op de 11 te rammen, dus je mag het weer delen door het aandeel tijd wat je op elk kransje doorbrengt. De 17,19 en 21 slijten bij mij waarschijnlijk het hardstquote:Op woensdag 20 februari 2013 15:57 schreef dop het volgende:
[..]
daar zit een grote denkfout , buiten dat je 3x zoveel omwetelingen maakt is de kracht bij een 11 over veel minder tanden verdeeld het gaat dus niet 3x zo hard maar misschien wel 3x3 zo hard
dat klopt zeker maar mijn schatting is echt nog aan de zuinige kantquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:15 schreef Gripper het volgende:
[..]
De meesten van ons zitten toch niet continue op de 11 te rammen, dus je mag het weer delen door het aandeel tijd wat je op elk kransje doorbrengt. De 17,19 en 21 slijten bij mij waarschijnlijk het hardst
Chorus 11 koopjequote:Op woensdag 20 februari 2013 16:45 schreef Oksel het volgende:
Nou, was mooi dagje vandaag, dus denk dat ik maar voor de Chorus ga..
Hmpf, dat is alleen met een 12. Ik heb een cassette met een 11.quote:
Die praktijkindicaties van 2k die ik las zijn dus niet helemaal vreemd. Neem aan dat een normale chorus makkelijk 10k haalt? Maar ach, als je straks top 50 rijdt in de Marmotte zeggen we gewoon dat het door de cassette komtquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:19 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hmpf, dat is alleen met een 12. Ik heb een cassette met een 11.
Verder heb ik de supertype cassette net binnen. volgens het boekje wat erbij zit gaat ie getest 3500km mee. Mits je niet in de regen rijd continue, mits je niet met een schuine ketting rijdt continue en mits je niet onder volle belasting schakelt.
Hij is zo licht dat ik even met het doosje gerammeld heb om te kijken of er wel iets in zat.
Vierkant, BSA, voor dubbel. Ja als het goed is past-ie.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:51 schreef Oksel het volgende:
gvdgvd. Kaas, past deze?
http://www.mantel-bikeparts.nl/campagnolo-centaur-
Lorini is met de cosmic carbon SL's 8.5kg. Straks heb ik dan lichtere wielen, andere biba's, andere zadelpen en andere cassette. Top 50 zal ik vast niet halen, tenzij het takkeweer word. Nouja, als ik die cassette alleen in de bergen gebruik kan ik er mss best lang plezier van hebben.quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:51 schreef eentwee het volgende:
[..]
Die praktijkindicaties van 2k die ik las zijn dus niet helemaal vreemd. Neem aan dat een normale chorus makkelijk 10k haalt? Maar ach, als je straks top 50 rijdt in de Marmotte zeggen we gewoon dat het door de cassette komtWat weegt die Lorini van jou eigenlijk?
Ik ga denk ook een bergcassete kopen, heb ik ook lang plezier vanquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lorini is met de cosmic carbon SL's 8.5kg. Straks heb ik dan lichtere wielen, andere biba's, andere zadelpen en andere cassette. Top 50 zal ik vast niet halen, tenzij het takkeweer word. Nouja, als ik die cassette alleen in de bergen gebruik kan ik er mss best lang plezier van hebben.
Zijn de binnenbanden (en buitenbanden) Ardennenproof?quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lorini is met de cosmic carbon SL's 8.5kg. Straks heb ik dan lichtere wielen, andere biba's, andere zadelpen en andere cassette. Top 50 zal ik vast niet halen, tenzij het takkeweer word. Nouja, als ik die cassette alleen in de bergen gebruik kan ik er mss best lang plezier van hebben.
Ja, ik doe een setje nieuwe buba's en ik ga gewoon met de Cosmics rijden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zijn de binnenbanden (en buitenbanden) Ardennenproof?
Ik neem ook een 12-27. Met 39 voor. Heb dan nog een 30 voorblad achter de hand om omvallen te voorkomenquote:
Dildo niet, wel een goede sleuf.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:20 schreef Oksel het volgende:
Inclusief ingebouwde dildo in het zadel.
Komt zeker ook van N deze reactie?quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:20 schreef Oksel het volgende:
Inclusief ingebouwde dildo in het zadel.
Vies mannetje ben je toch.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:26 schreef eentwee het volgende:
[..]
Komt zeker ook van N deze reactie?
Klopt, stuur heb ik al omlaag gedaan. 1/8ste is een 20k fietsen en 1/4de en od 40 k, dus iets meer dan een uurtje.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:25 schreef eentwee het volgende:
Je zit niet echt diep No-P, bij kortere triathlons hoef je toch niet zo heel lang te fietsen?
En daarom reed ik in mijn Campa tijd altijd met een Chorus groep, maar de vervangings cassette was altijd Centaur r. Ik heb nooit het verschil in schakelen en gewicht kunnen ontdekken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:27 schreef dop het volgende:
[..]
dat klopt zeker maar mijn schatting is echt nog aan de zuinige kant
want 3x grotere kracht staan niet gelijk aan 3x zo grote slijtage , maar een veelvoud daar van
verder is de hoek waar over de ketting de voorbladen raakt groter (in verhouding meer tanden die raken) dus licht de verhouding daar ook niet in het voordeel van de cassette
maar goed mooi lul verhaal , ik ben het dus gewoon met eentwee eens dat je als amateur soms beter je geld kan uit geven aan de iets minder dure groep (als het om slijtage delen gaat)
Dat was ik, toen ik vorig jaar door dat opengebroken dorpje dacht te fietsen. Iedereen behalve ik had die ene scherpe kei allang gezienquote:Op woensdag 20 februari 2013 18:31 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Zijn de binnenbanden (en buitenbanden) Ardennenproof?
Laat ze gewoon d'r op man, niks mis met schreeuwerige wielen. Iedereen moet toch zien dat je die vette SRAM wielen hebt. "hoe hoog zijn ze?" , die vraag krijg je dan iig niet meer.quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:14 schreef eentwee het volgende:
Het geluid is geniaal. Het freewheel is heel luid en de velg fungeert als klankkast. Die dingen maken zoveel herrie dat ik geen bel hoef te monteren. Dat is soignee.
Ja stickers gaan er misschien af, maar eerst ff testrijden. Doorverkopen gaat beter met stickers. Sta open voor photoshoppogingen
Volgens mij zit mijn fiets tegen de 9 aan. Maar weet niet zeker. Maar ja, kan wat schelen met mijn 67 kgquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Laat ze gewoon d'r op man, niks mis met schreeuwerige wielen. Iedereen moet toch zien dat je die vette SRAM wielen hebt. "hoe hoog zijn ze?" , die vraag krijg je dan iig niet meer.
En inderdaad, nooit meer hoeven bellen he. Neem je deze mee naar de 200 km? Kan best!
Ik vind t een vette bak geworden, mooi ook met de Sram red groep. en lekker licht! Kaass straks 8,5 kilo, ik 7,5 (7,4 volgens mij met mn klimwieltjes) en jij 6,5. Dan mag ik 75 kg wegen, jij 76, en kaas 74. Da's mooi, want hij zit al op marmot-gewicht. Nou wij nog.
en je 250 Watt,quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:34 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij zit mijn fiets tegen de 9 aan. Maar weet niet zeker. Maar ja, kan wat schelen met mijn 67 kg
Van wind word je sterkquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:53 schreef tes.je het volgende:
Mooi fietsweer vanochtend! Mooie rondje gedaan, al stond er langs de kust wel heel veel wind.
En nu, Canvas kijken over het WK van '88!
Mijn fiets is een kilo of 12.5. Ik weeg 70kg dus dat klopt precies.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:31 schreef Gripper het volgende:
[..]
Laat ze gewoon d'r op man, niks mis met schreeuwerige wielen. Iedereen moet toch zien dat je die vette SRAM wielen hebt. "hoe hoog zijn ze?" , die vraag krijg je dan iig niet meer.
En inderdaad, nooit meer hoeven bellen he. Neem je deze mee naar de 200 km? Kan best!
Ik vind t een vette bak geworden, mooi ook met de Sram red groep. en lekker licht! Kaass straks 8,5 kilo, ik 7,5 (7,4 volgens mij met mn klimwieltjes) en jij 6,5. Dan mag ik 75 kg wegen, jij 76, en kaas 74. Da's mooi, want hij zit al op marmot-gewicht. Nou wij nog.
Da's goedkoop marktplaats of nieuw?quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:01 schreef eentwee het volgende:
380 met banden en extra remblokken voor carbon velgen, waar ik niet zo gek veel aan heb. Niet spotgoedkoop maar wel ok.
Was er iets? was net ff naar de sportschoolquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
en je 250 Watt,
En die achillesknie,
En je triple,
en pas 631 km getraind dit jaar,
en niet megaan met de 200&300 om een goede basis voor je seizoen te leggen
Die 80 stickers slaan op het percentage korting wat hij bedong.quote:Op woensdag 20 februari 2013 21:49 schreef SuperWeber het volgende:
Zeg eentwee, ik heb ook al eens naar die S80 wielen zitten kijken (maar dan de zwart-witte uitvoering) maar ik vond ze nog niet echt goedkoop. Heb jij ze ook voor een eentwee prijs op de kop getikt?
Bollequote:Op woensdag 20 februari 2013 22:28 schreef kaasplankje het volgende:
Mijn fiets zit met de nieuwe parts straks onder de 8kg hopelijk en samen zijn we dan net iets meer dan 80kg.
Nee stickers niet er af. Het is wel een beetje een dranghek einzwei maar met zwart witte bandjes en een fris zadel zou 't al beter zijn.quote:Op woensdag 20 februari 2013 18:53 schreef eentwee het volgende:
Toch veel te laag jonguh!
[ afbeelding ]
Stickers eraf of niet? En zo ja, welke? De Sram is reflecterend, op zich wel handig..
Patroon heeft dat niet nodig, die is op trainingsleer gepromoveerd.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
en je 250 Watt,
En die achillesknie,
En je triple,
en pas 631 km getraind dit jaar,
en niet megaan met de 200&300 om een goede basis voor je seizoen te leggen
Ik heb 8 juni ook al een afspraak in mn agenda staan hoor. Vandaar dat ik nu ook al meer kilometers heb getraind dan jijquote:Op woensdag 20 februari 2013 22:55 schreef Patroon het volgende:
We hoeven pas eind juni in vorm te zijn. Dus nog genoeg tijd
Ingeschreven?quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb 8 juni ook al een afspraak in mn agenda staan hoor. Vandaar dat ik nu ook al meer kilometers heb getraind dan jij
Paar honderd Euries, tis wel met de echte bazen hé? Heroïek verzekerd. Denk er maar rustig over na.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:14 schreef Patroon het volgende:
Ik twijfel nog over 3 tieten. Financieel gezien.. wat gaat het grapje ongeveer kosten?
Probleem is dat de vrouw nu veel meer betaald aan het huishouden dan ik dat doe. Ik vind het dan wat lastig om wel 2x naar Frankrijk te gaan...snappie beetje lastigquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Paar honderd Euries, tis wel met de echte bazen hé? Heroïek verzekerd. Denk er maar rustig over na.
50 ¤ voor de cyclo (40 ¤ + 10 borg voor de chip).quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:14 schreef Patroon het volgende:
Ik twijfel nog over 3 tieten. Financieel gezien.. wat gaat het grapje ongeveer kosten?
voorschotje.nl?quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Probleem is dat de vrouw nu veel meer betaald aan het huishouden dan ik dat doe. Ik vind het dan wat lastig om wel 2x naar Frankrijk te gaan...snappie beetje lastig
Oui mon ami du Fromage!quote:
Zorg dan wel dat je zn creditcard gegevens hebt voordat je wilt gaan boeken, anders zit ik weer om half 1 's nachts met een Patroon in blinde paniek....quote:
Ja. Vrijdag na het werk die kant op (hooguit die middag wat eerder stoppen zodat je niet om middernacht pas aankomt)quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:38 schreef eentwee het volgende:
Zijn drie tieten te doen zonder vrije dagen op te nemen?
Of je gaat gewoon bij die vrouw van die bolle op audientie voor een microkredietje.........quote:
Wit in bandjes is een no-go. Ziet er zo snel lelijk uit. Ben nu een scratch aan het proberen maar die is ook niet echt mooi, en een slr flow.quote:Op woensdag 20 februari 2013 22:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee stickers niet er af. Het is wel een beetje een dranghek einzwei maar met zwart witte bandjes en een fris zadel zou 't al beter zijn.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon bij die vrouw van die bolle op audientie voor een microkredietje.........
Ik heb dat met m'n tijdritfiets op een of andere manier ook. Je moet dat ding echt een beetje op gang slepen vergeleken met m'n koersfiets. Maar als ie eenmaal op gang is rolt ie ook geweldig doorquote:Op woensdag 20 februari 2013 19:16 schreef eentwee het volgende:
Je ziet die 80mms trouwens steeds meer in het profpeloton dankzij de trend naar bredere velgen. Die zorgen voor extra stabiliteit, vooral op hoge snelheid, waardoor de velgen weer minder zijwindgevoelig worden. Als een enorme vrachtwagen die zich niet van de koers laat brengen. Nu is het dus alleen nog zaak om hard genoeg te kunnen fietsen om dat effectief te laten zijn
Ik had 't plan vrijdagmorgen vroeg te gaan rijden. Dan 's middags nog 1 of 2 uurtjes rustig fietsen daar, startnummer afhalen en eten.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:39 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja. Vrijdag na het werk die kant op (hooguit die middag wat eerder stoppen zodat je niet om middernacht pas aankomt)
Ik neem er zelf denk ik wel de vrijdag voor vrij, net iets relaxter. En dan donderdagavond al die kant op.
Zaterdag fietsen, zondag naar huis snorren.
Is ongeveer 6 uurtjes rijden vanaf Utrecht.
Comfortabel is het wel denk ik.quote:Op donderdag 21 februari 2013 07:12 schreef kaasplankje het volgende:
"Meer stabiliteit en minder zijwindgevoelig door een bredere velg" Wat een onzin.
Ik heb het ook over bredere velgenquote:Op donderdag 21 februari 2013 07:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind hoge velgen juist minder comfortabel. Maar als ik comfort wil ga ik wel op de bank hangen. Of op mijn Concorde fietsen natuurlijk.
Gelukkig fiets je op hoge velgen zo hard dat het kutte maar kort duurtquote:Op donderdag 21 februari 2013 07:51 schreef Tommeke het volgende:
Met hoge velgen over klinkers is kut
Vrijdagochtend vertrekken is ook goed hoor.quote:Op donderdag 21 februari 2013 07:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik had 't plan vrijdagmorgen vroeg te gaan rijden. Dan 's middags nog 1 of 2 uurtjes rustig fietsen daar, startnummer afhalen en eten.
Goed dat je ingeschreven hebt!
Zelfs voor een dranghek is dit spuuglelijk.quote:
Allebei een optie. Jouw auto scheelt wel in de kosten. Alleen in 't busje is het wat makkelijker spullen mee nemen. Er zit ook een aansluiting in voor een koelkastje. Dat is toch handig voor de bloedzakken enzo.quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
Vrijdagochtend vertrekken is ook goed hoor.
Als we maar met zn tweeën blijven dan rijden we samen denk ik? Jouw busje (lekker veel bergruimte) of mijn auto vd baas (goedkoop rijden)
Koersen op karakter!quote:Op donderdag 21 februari 2013 10:40 schreef CyclingGirl het volgende:
Meh. Ik moet ineens in Le Samyn starten, dat is volgende week al en mijn piek is op maart gezetBen nog niet klaar voor de wedstrijden!!!!
quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:48 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Zelfs voor een dranghek is dit spuuglelijk.
Als het je interesseert kan ik wel even wat onderbouwingen opzoeken. Hoge velgen zijn niet minder comfortabeler als je een eerlijk vergelijk maakt. Maar vaak zijn ze verticaal stijver dan lage velgen. De (binnen)breedte, bandtype (m.n. soepelheid karkas) en -breedte en de bandenspanning zijn van meer invloed op het comfort. Elke band heeft een breder profiel op een velg met 17mm binnenbreedte dan een van 13mm.quote:Op donderdag 21 februari 2013 07:12 schreef kaasplankje het volgende:
"Meer stabiliteit en minder zijwindgevoelig door een bredere velg" Wat een onzin.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 09:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Allebei een optie. Jouw auto scheelt wel in de kosten. Alleen in 't busje is het wat makkelijker spullen mee nemen. Er zit ook een aansluiting in voor een koelkastje. Dat is toch handig voor de bloedzakken enzo.
Ik zou me niet teveel aantrekken van iemand die op een met Sora en een paardenzadel afgemonteerde Giant rijdt....quote:
Verkapte ik-zal-nooit-zo'n-mooite-fiets-als-eentwee-rijden postquote:Op donderdag 21 februari 2013 12:03 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik zou me niet teveel aantrekken van iemand die op een met Sora en een paardenzadel afgemonteerde Giant rijdt....![]()
't is gewoon de kift.
Fantastische fiets, en jij hebt nou eenmaal pech dat je lang bent, en dat het een fantastisch mooi en licht afgemonteerd dranghek is. Mij zou zo'n frame al een stuk beter staan bijvoorbeeld
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |