SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inderdaad, snelpak+zakje+fietsje = top!quote:Op zondag 17 februari 2013 20:16 schreef Tommeke het volgende:
Ik vond zo'n zakje juist ideaal. Dan kan je ook wat te bikken en een gelletje meenemen onderweg
Hangt er van af...quote:Op zondag 17 februari 2013 20:19 schreef Tommeke het volgende:
Hoe lang fiets je dan? Ik neem altijd wel ff een reepje ofzo mee.
En het is een beetje koud voor een snelpak nu
jep..?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:23 schreef MarcoD het volgende:
Zit je ook op wielertoerist.be meneerfiets?
dat idee had ik ook al.. maar wilde niet de eerste zijn die het riep. Krijg ook een beetje knaagdier ideeenquote:Op zondag 17 februari 2013 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
Wie reed er ook alweer in snelpak vooral, dat menneke die die profploeg ging opzetten ofwa? Miujn geheugen is altijd minder goed op zondagavond. Komt door de drank.
Waar is die held eigenlijk gebleven?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:26 schreef kaasplankje het volgende:
Wie reed er ook alweer in snelpak vooral, dat menneke die die profploeg ging opzetten ofwa? Mijn geheugen is altijd minder goed op zondagavond. Komt door de drank.
Hij komt dus steeds terug als kloon van zichzelf, een soort kankercel.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waar is die held eigenlijk gebleven?
Kan even niet volgen?quote:Op zondag 17 februari 2013 20:28 schreef Yankee het volgende:
[..]
Waar is die held eigenlijk gebleven?
Ik dacht per ongeluk aan fietsmeneer.quote:Op zondag 17 februari 2013 20:27 schreef the_critic het volgende:
[..]
dat idee had ik ook al.. maar wilde niet de eerste zijn die het riep. Krijg ook een beetje knaagdier ideeen
haha.. gemotoriseerde hulp! valsspeler!quote:Op zondag 17 februari 2013 20:53 schreef Holenbeer het volgende:
ik zag dat ik 8 februari mijn eerste KOM heb behaald
http://www.strava.com/segments/d117-climb-1789139
Ik ben nu king of a chairlift![]()
het is net als doping, als iedereen gebruikt, blijft het een prestatie om trots op te zijnquote:Op zondag 17 februari 2013 21:02 schreef the_critic het volgende:
[..]
haha.. gemotoriseerde hulp! valsspeler!
Niet te snel te veel willen... Had ik ook last van... Schoot ik niks mee op.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:17 schreef Maxbet het volgende:
Vandaag voor het eerst een stukje gefietst, 17.5 kilometer, ging best aardig, al moet ik er nog wel goed aan wennen.
Morgen weer een stukje verder
Lekker! mooie afstand om te fietsen.quote:Op maandag 18 februari 2013 11:30 schreef MarcoD het volgende:
Net bericht gehad dat ik een stageplek heb, in Amsterdam fietsafstand 33km (als ik pontje pak en dwars door centrum Amsterdam fiets) ~40 als ik geen pontje pak en niet door het centrum fiets .
Dat word dus 3 keer in de week op de fiets heen en uurtjes pakken op de terugweg.
Moet nog wel het een en ander regelen dus weet nog niet wanneer ik kan beginnen.
quote:Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef muzas het volgende:
En dat met dat mooie weer!![]()
Ik heb zojuist echt een tóprondje gereden. Afstandsrecord... Geprobeerd in D1 te blijven... redelijk gelukt... Laatste 20km was meer laag D2...
Maar voelde me echt top. Ook nu voelen mn benen heerlijk. Wel erg vermoeid... Nu lekker douchen en ff een visje kopen ofzo![]()
http://app.strava.com/activities/41382694
Oh die zonquote:
Nice, 3 uur trainen.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:40 schreef muzas het volgende:
En dat met dat mooie weer!![]()
Ik heb zojuist echt een tóprondje gereden. Afstandsrecord... Geprobeerd in D1 te blijven... redelijk gelukt... Laatste 20km was meer laag D2...
Maar voelde me echt top. Ook nu voelen mn benen heerlijk. Wel erg vermoeid... Nu lekker douchen en ff een visje kopen ofzo![]()
http://app.strava.com/activities/41382694
Huh? Dacht dat de 200 ergens anders startte, meer noordelijk?quote:Op maandag 18 februari 2013 14:42 schreef ultra_ivo het volgende:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=drtvuplxnwmlemgb
Da's niet veel voor Zuid-Limburg en zo'n afstand. Beetje toertocht in midden NL haalt dat ook. Edit: oh ik zie aan de route wel hoe dat komt.. Niet bepaald AGR-achtig geslingerquote:Op maandag 18 februari 2013 14:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik heb het parcours van de 200 op gpsies gezet. Helaas vereenvoudigd die de route zodat er een dikke kilometer af is gegaan. Het aantal hoogtemeters van ongeveer 1000 komt overeen met wat m'n benen zeggen.
Stuurlint en zadel zijn niet dezelfde kleur, zadelpen en stuurpen ook niet.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hé?
eentwee, btw ze zijn niet hetzelfde als R7 fulcrums imo. De body is niet zo luid als je de pedalen stil houdt tijdens fietsen.
Nice!quote:Op maandag 18 februari 2013 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hé?
eentwee, btw ze zijn niet hetzelfde als R7 fulcrums imo. De body is niet zo luid als je de pedalen stil houdt tijdens fietsen.
zuchtquote:Op maandag 18 februari 2013 15:41 schreef Oksel het volgende:
Ik heb wel prive thuis een ploeg. Een schoonmaakploeg. Wil ze daar wellicht in?
Wat is de vraag precies?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:38 schreef CyclingGirl het volgende:
Heren,
Ik heb een vraag. Misschien kunnen jullie mij helpen. Het zit zo een ex ploeggenote van mij zoekt een andere ploeg. Het is een beetje te laat eigenlijk maar er is wat gezeur geweest met de ploegleider. Zij is echt geen renster met kapsones ofzo maar die ploegleider spoort niet helemaal.
Eigenlijk hetzelfde gezeur wat ik ook met die ploegleider had. Nu ken ik wel wat ploegen enzo maar die zitten al vol. Hebben jullie misschien wat connecties her en der dat zij ergens terecht kan. Het liefst bij de clubploeg.
Zij kan goed rijden, ze heeft al een paar keer op het podium gestaan bij strandraces (dit jaar).
Zij kan goed tijdrijden en rijdt ook goed in de klassiekers.
Ik heb zelf al aan mijn eigen ploegleider gevraagd maar wij zitten met 20 rensters vol. Ook heb ik het nu bij 2 andere gevraagd maar ik ben bang dat die ook al vol zitten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt slingeren doen randonneurstochten zelden. Meestal zijn het logische redelijk rechte parcoursen. Met wat goed plannen kun je in zo'n logisch rechte route nog altijd veel aangename weggetjes opnemen. Voor mijn doen is het inderdaad een behoorlijk vlakke route. De 200 van vorig jaar had 1400 hoogtemeters, die van september eventueel nog meer. De 300 zit boven de 3000 hoogtemeters, dus daar kun je je hart ophalenquote:Op maandag 18 februari 2013 15:12 schreef eentwee het volgende:
[..]
Da's niet veel voor Zuid-Limburg en zo'n afstand. Beetje toertocht in midden NL haalt dat ook. Edit: oh ik zie aan de route wel hoe dat komt.. Niet bepaald AGR-achtig geslingerZit de muur van Huy er niet in? Die wil ik wel doen.
[..]
Start is in Maastricht, en die stad ligt nogal zuidelijkquote:Op maandag 18 februari 2013 15:09 schreef Oksel het volgende:
[..]
Huh? Dacht dat de 200 ergens anders startte, meer noordelijk?
Dat zal ik dan maar doen, al was het maar om aan die 200km te komenquote:Op maandag 18 februari 2013 16:04 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Echt slingeren doen randonneurstochten zelden. Meestal zijn het logische redelijk rechte parcoursen. Met wat goed plannen kun je in zo'n logisch rechte route nog altijd veel aangename weggetjes opnemen. Voor mijn doen is het inderdaad een behoorlijk vlakke route. De 200 van vorig jaar had 1400 hoogtemeters, die van september eventueel nog meer. De 300 zit boven de 3000 hoogtemeters, dus daar kun je je hart ophalen.
De Muur zit er niet in maar ligt maar een paar kilometer van het parcours af. Je bent er helemaal vrij in om een ommetje over de muur te maken
Brevetten zijn inderdaad maar zelden uitgepijld. En de organisatie is meestal te klein om patrouilles op weg te sturen om te controleren of iedereen ook iedere slinger rijdtquote:Op maandag 18 februari 2013 16:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat zal ik dan maar doen, al was het maar om aan die 200km te komenVorig jaar de Bilzen Classic gereden, daar vond ik het stuk boven de Maas wel vrij saai. Maar daar ging ik ook met iets andere verwachtingen (meer Ardennenwerk) naartoe.
Op zich wel logisch dat het weinig draai- en keerwerk is, die brevetten zijn nooit uitgepijld toch? Route moet dan wel enigszins te volgen zijn in grote lijn en weinig aanleiding geven tot afsnijdmogelijkhedenEn het moet ook wel een beetje een uitdaging blijven om terug te komen als op het verste punt je frame in tweeen breekt, je bent randonneur of niet
ook grappig dat je meer stijgt dan daalt... kom je toch raar uitquote:Op maandag 18 februari 2013 17:35 schreef ultra_ivo het volgende:
GPSies is niet echt goed in het berekenen van hoogtemeters. Mijn 300 heeft toch echt meer dan 3000 hoogtemeters en niet de ongeveer 2647 die GPS berekent. De track is behoorlijk gelijk aan die van 2012: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=jtbutqkunnteznqy
quote:Op maandag 18 februari 2013 16:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dat zal ik dan maar doen, al was het maar om aan die 200km te komenVorig jaar de Bilzen Classic gereden, daar vond ik het stuk boven de Maas wel vrij saai. Maar daar ging ik ook met iets andere verwachtingen (meer Ardennenwerk) naartoe.
Op zich wel logisch dat het weinig draai- en keerwerk is, die brevetten zijn nooit uitgepijld toch? Route moet dan wel enigszins te volgen zijn in grote lijn en weinig aanleiding geven tot afsnijdmogelijkhedenEn het moet ook wel een beetje een uitdaging blijven om terug te komen als op het verste punt je frame in tweeen breekt, je bent randonneur of niet
quote:Op maandag 18 februari 2013 14:36 schreef CyclingGirl het volgende:
Gisteren een K.U.T. training gehad. Een half uur van huis. Panggg klapband omdat ik blijkbaar ergens doorheen reedt, leuk hoor buitenband naar God.
Rustig aan weer terug naar huis trappelen. Kom ik thuis denk ik weet je wat, ik gooi de Specialized in de schuur en pak mijn Gouden paard eruit, ik spring op mijn Gouden paard, en ja hoor, heeft Cyclingboy mijn spacers niet goed gezet, het leek wel of ik op een opoefiets zat. Ik kreeg echt een soort van verzakking en mijn moraal zat ergens diep in het ijs van de Noordpool.
Ik weer naar de schuur, gereedschap erbij, spacers weer goed gezet, weer terug de fiets op, staan sterven van de kou. Werd pas einde van de training weer warm. Pff was een dag om eigenlijk gewoon lui op de bank te liggen maar ja zo win je nooit een koers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
Snel inschrijving voor die Marmot fiksen, straks heb je spijt dat je niet meedoet!quote:Op maandag 18 februari 2013 18:43 schreef Oksel het volgende:
Kortom, meer vocht, meer spier, minder vet.
Lijp!
Je had iets eerder moeten vertrekken, ik heb tot een uur of 2/3 wel zon gehad volgens mij.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:13 schreef MarcoD het volgende:
Ook weer 4 uur in het zadel gezeten, nauwelijks wind maar ook weinig zon gezien lekker gereden!
http://app.strava.com/activities/41399240
Ja was eigenlijk ook het plan moest alleen even wachten tot me kleren droog waren. Reed ook net op de verkeerde plekken zag vaak in de verte dat de zon daar wel tussen de wolken door kwam.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:52 schreef keesfietst het volgende:
[..]
Je had iets eerder moeten vertrekken, ik heb tot een uur of 2/3 wel zon gehad volgens mij.
Verkorte rondje van afgelopen zaterdag gereden, 4,5u, 120km http://app.strava.com/activities/41392804
Mooi? Nee! Het klopt allemaal van geen kant. Op een balhoofd met geperste lagercups hoort geen Aheadset pen maar zo'n aero haakse pen in dezelfde kleur als de zadelpen. Natuurlijk platte Mavic of Ambrosio velgen om nog maar niet te spreken over dat afschuwelijke stuur dat helemaal niet past bij een frame uit die tijd. Spatborden in deze tijd zijn je vergeven maar natuurlijk niet mooi.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi hé?
eentwee, btw ze zijn niet hetzelfde als R7 fulcrums imo. De body is niet zo luid als je de pedalen stil houdt tijdens fietsen.
Gaat er om hoeveel wat je op /net onder omslagpunt trapt. Dat kan je namelijk langer volhouden.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:44 schreef Oksel het volgende:
Ik wil naar de 80kg. Maar 84 is ook mooi.
Stel dat ik 300 Watt trap, heb ik nu 3,3 Watt / kilo, met 80 kg heb ik 3,75 Watt / kilo. 13,5% meer. Ben ik dan ook 13,5% sneller boven? Dus in plaats van 12km/h fiets ik 13,6km/h.
Schiet ook nie op
http://www.fietsica.be/hoesnel.htmquote:Op maandag 18 februari 2013 19:44 schreef Oksel het volgende:
Ik wil naar de 80kg. Maar 84 is ook mooi.
Stel dat ik 300 Watt trap, heb ik nu 3,3 Watt / kilo, met 80 kg heb ik 3,75 Watt / kilo. 13,5% meer. Ben ik dan ook 13,5% sneller boven? Dus in plaats van 12km/h fiets ik 13,6km/h.
Schiet ook nie op
Nee, maar ook niet uitzonderlijk. Het is wel jammer dat het niet meer was want blijkbaar ben ik wel uit goed hout gesneden. Weinig ziek of blessures. Had het iets meer geweest was ik wellicht in een klein continentaal team terecht gekomen, wat ik eigenlijk ambieerde. koersen in NL lagen me toch niet zo, met die waaiers stressen op de kant.quote:
Was dat max of op omslagpunt? Want ik deed met m'n test vorig jaar ook zoiets, 398 w max met 79 kg. Dus ook 5W/kgquote:Op maandag 18 februari 2013 20:15 schreef kaasplankje het volgende:
Ik deed 5.1 Watt per kg toen ik 23 was. Nu ben ik niet zwaarder. Geen idee wat ik nu zou trappen.
Dat was ruim voldoende om als amateur mee te kunnen vertelden ze me toen, alleen niet genoeg om als talent door te gaan.
Ik werkte toen 4 dagen per week en trainde me wezenloos.
Weet ik niet meer, mijn max en omslagpunt liggen trouwens vlak bij elkaar. Als diesel zijnde. Wat ik 60 sec kan kan ik ook een half uur, bij wijze van.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:51 schreef Gripper het volgende:
[..]
Was dat max of op omslagpunt? Want ik deed met m'n test vorig jaar ook zoiets, 398 w max met 79 kg. Dus ook 5W/kg
Dit jaar lichter, dus hopelijk is het vermogen nog een beetje gestegen sindsdien.
Zullen de vrouwen blij mee zijnquote:Op maandag 18 februari 2013 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, mijn max en omslagpunt liggen trouwens vlak bij elkaar. Als diesel zijnde. Wat ik 60 sec kan kan ik ook een half uur, bij wijze van.
Ohhhh 5,1,op max...quote:Op maandag 18 februari 2013 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, mijn max en omslagpunt liggen trouwens vlak bij elkaar. Als diesel zijnde. Wat ik 60 sec kan kan ik ook een half uur, bij wijze van.
Ja ja, Amy Groskamp - Ten Have is hier ook vaste kost.... Al jaren!quote:
Dat probleem ken ik. Vooral bij het schaatsen. Mijn steady state was behoorlijk hoog, mijn sprintsnelheid die van een slak in een teerton (amper hoger dan m'n steady state).quote:Op maandag 18 februari 2013 20:59 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Weet ik niet meer, mijn max en omslagpunt liggen trouwens vlak bij elkaar. Als diesel zijnde. Wat ik 60 sec kan kan ik ook een half uur, bij wijze van.
Nice!quote:Op maandag 18 februari 2013 18:32 schreef Maxbet het volgende:
Net terug, 20 kilometer vandaag, ging erg lekker. Mooi tempo gevonden voor mezelf: 80/85 omwentelingen per minuut, ongeveer 27/28 kilometer per uur. alleen me verkeken op het enige heuveltje in de hele rit, mooi mezelf op kapot gereden.
Had ik toch moeten weten, ben dat ding geloof ik wel al 500 keer opgereden -.-'
Ja de breedte is bekend. 134 mm zou OK moeten zijn na een zitbotjes meting.quote:Op maandag 18 februari 2013 22:52 schreef Tommeke het volgende:
Ik rij nu een paar jaar op een Prologo Nago TR. Ben er zeer tevreden over.
Je moet echter ook kijken of de breedte van het zadel he?
Voor mij is er maar 1 firma die goede zadels maakt, Brooks. Bij mijn relatief hoge zit is de B17 ideaal, voor een meer racy zit de Team Proquote:Op maandag 18 februari 2013 22:45 schreef buzz1291 het volgende:
Even een vraag: wat vinden jullie een goed zadel?
Ja ken je daar ook mensen?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:24 schreef Tommeke het volgende:
@CyclingGirl, ik ken alleen maar NWVG en People's Trust
Ja bij de groep van 14.00 uur? Ik ben er ook zaterdag, mijn eerste dit seizoen.quote:Op maandag 18 februari 2013 18:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zaterdag ga ik misschien bij De Mol rijden, als het een beetje aardig weer is.
quote:Op maandag 18 februari 2013 18:33 schreef Patroon het volgende:
[..]Ja zeker omdat hij het niet zo goed zietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haters gonna hate.
Ik ben daar ook erg makkelijk in. Ik kocht die Nago omdat ie mooi bij m'n fiets stond en in de aanbieding was. Daarvoor had ik een Cordo zadel van 10 euro.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 07:16 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ben ook geen zadelfreak ofwel lastige klant als 't om zadels gaat.
Ik heb de SLR van Selle Italia op de koersfiets. Die is altijd goed.
Brooks swift heb ik op de bakfiets.
BBB imitatie SLR op de concorde.
San marco aspide heb ik ook maar die is erg hard.
Fizik antares testzadel heb ik ook nog liggen, die zit me ook goed.
Vroeger had ik een Rolls.
Ik denk dat ik een plat zadel wel lekkerder vind, die Rolls was me te rond, maar toen wist ik nog niet beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |