Die rijontzegging, die gaat dan in ná die celstraf, neem ik aan? Of gaat dat meteen in (wat wel in overeenstemming zou zijn met ambtelijke logica)?quote:Het OM eiste behalve de vijf jaar celstraf zeven jaar rijontzegging.
Wat zou er schokkend aan moeten zijn? We weten allemaal dat de dader veel te hard reed natuurlijk, anders beland je niet 50 meter verderop.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:03 schreef Prof_Hoax het volgende:
Niemand vindt het schokkend dat er een 23 jarige van zeg een gemiddelde 60-80 kilo, 50-vijftig meter door de lucht vliegt na een aanrijding?
Ik vind vijftig meter gewoon schokkend ver...quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zou er schokkend aan moeten zijn? We weten allemaal dat de dader veel te hard reed natuurlijk, anders beland je niet 50 meter verderop.
Tja, het komt er op neer dat de dader kei- en keihard gereden heeft op dat stuk, waarschijnlijk nog even snel een donkeroranje verkeerslicht meepakken met de auto van paps.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:05 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik vind vijftig meter gewoon schokkend ver...
Wat boeit die afstand?quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:05 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik vind vijftig meter gewoon schokkend ver...
quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, het komt er op neer dat de dader kei- en keihard gereden heeft op dat stuk, waarschijnlijk nog even snel een donkeroranje verkeerslicht meepakken met de auto van paps.
Ah, ik ben dus de enige die zich verwonderd over het feit dat je door een aanrijding 50 meter door de lucht geslingerd kan worden, of in iedergeval 50 meter verder terecht komt.quote:
Als je dat voor je neus ziet gebeuren doorgaans wel, maar zo in de krant is het een van de vele doden en dan ben je wat minder van slag lijkt me.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:03 schreef Prof_Hoax het volgende:
Niemand vindt het schokkend dat er een 23 jarige van zeg een gemiddelde 60-80 kilo, 50-vijftig meter door de lucht vliegt na een aanrijding?
Je denkt niet dat de VOA het precies heeft nagemeten?quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik denk ook niet dat ze het hebben nagemeten.
Dat denk ik dan weer wel...quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
zat er semtex in die auto of zo?quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
lucht geslingerd en komt vijftig meter verder
Lekker figuur.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
Vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers.
Klopt, het is altijd de schuld van de ander en vooral van de politie en de overheid die dat soort ver in de evolutie achtergebleven lutsers regelmatig achter de vodden zit (en terecht).quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:22 schreef Flurry het volgende:
Ik vind dat laffe gelieg van die tokkie's altijd zo schokkend. Geef nou gewoon toe dat je onverantwoordelijk reed. Jezelf ook als slachtoffer neerzetten is een dikke middelvinger naar de nabestaanden en naar de maatschappij.
De vraag is of "50-vijftig meter" (de afstand zowel in cijfers als letters schrijven maakt 'm niet langer) wel ver genoeg is. Ik denk het eigenlijk niet. Pas bij 200 meter praten we echt ergens over.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:03 schreef Prof_Hoax het volgende:
Nou, het is toch 8 karakters langer hoor. Maar ik vind 50 meter toch ook al ver genoeg voor een persoon die met beetje geluk zelf niet verder dan 8,95 meter kan springen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vraag is of "50-vijftig meter" (de afstand zowel in cijfers als letters schrijven maakt 'm niet langer) wel ver genoeg is. Ik denk het eigenlijk niet. Pas bij 200 meter praten we echt ergens over.
Triest figuur ben je ookquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:49 schreef Elfletterig het volgende:
Een 21-jarige, die al vijf keer eerder met politie en justitie in aanraking kwam vanwege agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers. Pakweg 3 jaar rij-ervaring en dan al deze 'staat van dienst'... - De eerder opgelegde straffen (?) hebben overduidelijk geweldig goed geholpen...
Desondanks: deze kickbokser moet worden vrijgesproken of in elk geval geen celstraf krijgen; twee weken taarten bakken volstaat wel. We hebben gisteren een topic behandeld van een volwassen vrouw die dronken achter het stuur stapt, iemand doodrijdt en vervolgens wegkomt met slechts een taakstraf van 240 uur en een voorwaardelijke celstraf.
Het zou ronduit onrechtvaardig zijn om deze veel jongere jongen (met minder levenservaring en besef van verantwoordelijkheden) dan wél tot celstraf te veroordelen. Alleen omdat hij geen jonge kinderen opvoedt? Is dat tegenwoordig doorslaggevend? Er kan niet worden uitgesloten dat de bestuurder inderdaad een blackout had; duidelijke zaak, lijkt me.
(Vanuit hun zolderkamers knikken DonJames en DS4 instemmend)
Ik snap dat ook niet zo goed. Zelfs figuren die keer op keer bewijzen niet verantwoordelijk genoeg te zijn om een een auto te besturen, keer op keer dronken achter stuur bijvoorbeeld, krijgen na een bepaalde tijd hun rijbewijs weer terug. Gewoon permanent innemen op een gegeven moment. Ga maar met de trein.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:41 schreef Re het volgende:
ik snap nooit die limieten op rijbewijsintrekkingen... gewoon levenslang op dat gebied en elke keer als je gesnapt wordt in de auto dezelfde straf krijgen al dat je oorspronkelijk voor veroordeeld was
Je doet voorbarige aannames, dat snap je zelf natuurlijk ook wel. Misschien was de doodgereden jongen wel heel licht en reed bij op een fiets die bijna niets woog. Dan kom je natuurlijk al gauw 50-vijftig meter verderop terecht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:07 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nou, het is toch 8 karakters langer hoor. Maar ik vind 50 meter toch ook al ver genoeg voor een persoon die met beetje geluk zelf niet verder dan 8,95 meter kan springen.
Maar dat ben ik.
Ik had eigenlijk deze reactie verwacht:quote:
Voorbarige aannnames ?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je doet voorbarige aannames, dat snap je zelf natuurlijk ook wel. Misschien was de doodgereden jongen wel heel licht en reed bij op een fiets die bijna niets woog. Dan kom je natuurlijk al gauw 50-vijftig meter verderop terecht.
Inderdaad. Hopelijk wordt 'ie vrijgesproken, dan is mijn dag helemaal goed. Alle criminelen moeten vrij. Enzovoort.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk deze reactie verwacht:![]()
Redeneer ik precies zoals jullie graag willen zien, is het weer niet goed.![]()
Trek ik eindelijk lering uit alle voorgaande discussies, krijg ik er scheldwoorden voor terug.![]()
Je zou juist trots op me moeten zijn.
Wat doe je ineens raar... Dit ben ik niet van je gewend.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Inderdaad. Hopelijk wordt 'ie vrijgesproken, dan is mijn dag helemaal goed. Alle criminelen moeten vrij. Enzovoort.
sukkel
Nee, ik heb mijn leven gebeterd. Ik snap ineens de kortzichtigheid van de argumenten die ik tot voor kort inbracht in dit soort discussies.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:24 schreef Re het volgende:
zielige nepsarcasitsche discussievorm... hoe plezant
ach, flikkerstraal lekker op met je topicverziekende minachting voor een ander zijn mening... je bent een sarcastische nepdrol met je vooropgezette uitlokking... ik had je wat hoger zitten qua discussiestijl maar je bent eigenlijk niets meer dan een rotte appelquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik heb mijn leven gebeterd. Ik snap ineens de kortzichtigheid van de argumenten die ik tot voor kort inbracht in dit soort discussies.
Ik had alleen van DonJames een vriendelijker onthaal verwacht.![]()
Neem ik eindelijk zijn gedachtengoed en manier van argumenteren over, word ik alsnog uitgescholden.
Hier zitten nogal wat aannames in. Je kunt beter de wet van behoud van impuls gebruiken. En over wat voor een botsing hebben we het hier. Elastisch, inelastisch?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:19 schreef Re het volgende:
auto: 100 km/h = 28 m/s
dus in een vaccuum zou die dan 69 meter ver worden geworpen (als de hoek 30 graden is)
afschieten van een kanonskogel zo ongeveer... maar goed dat is de middelbare school natuurkunde, praktijk zal het wel meevallen en je niet verder dan een meter of 5 landenquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hier zitten nogal wat aannames in. Je kunt beter de wet van behoud van impuls gebruiken. En over wat voor een botsing hebben we het hier. Elastisch, inelastisch?
Ff quoten voor het nageslacht. En eensch.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:28 schreef Re het volgende:
[..]
ach, flikkerstraal lekker op met je topicverziekende minachting voor een ander zijn mening... je bent een sarcastische nepdrol met je vooropgezette uitlokking... ik had je wat hoger zitten qua discussiestijl maar je bent eigenlijk niets meer dan een rotte appel
Dat ik het licht heb gezien en voortaan een ander soort mening verkondig, wil nog niet zeggen dat ik daarmee het topic verziek. Wat ik inbreng, is namelijk on-topic. En voor een discussie is het altijd wel aardig wanneer er voor- en tegenstanders zijn. Als elk topic begint met een user die zijn mening geeft, gevolgd door 299 reacties die ja en amen zeggen, blijft er weinig discussie over, nietwaar?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:28 schreef Re het volgende:
[..]
ach, flikkerstraal lekker op met je topicverziekende minachting voor een ander zijn mening... je bent een sarcastische nepdrol met je vooropgezette uitlokking... ik had je wat hoger zitten qua discussiestijl maar je bent eigenlijk niets meer dan een rotte appel
Dat mag ik toch wel hopen. Zo'n idioot hoor je eigenlijk het beste zo lang mogelijk te weren van de bestuurdersstoel van welk voertuig dan ook.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:02 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die rijontzegging, die gaat dan in ná die celstraf, neem ik aan?
Al zou deze gast 5 jaar krijgen dan loopt hij na zo'n 3 jaar al weer vrolijk in het rond. Dat hij maar liefst al 5 keer eerder in aanraking is gekomen met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie is wel schokkend. Dat zijn 'slechts' de keren dat hij immers gepakt is en sluit niet uit dat het nog veel vaker is voorgekomen dat hij problemen heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
Vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers.
Het OM eiste behalve de vijf jaar celstraf zeven jaar rijontzegging. Uitspraak over dertien dagen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)delijk-ongeluk.dhtml
Je hebt gelijk. Wat ben je toch ook slim!quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat ik het licht heb gezien en voortaan een ander soort mening verkondig, wil nog niet zeggen dat ik daarmee het topic verziek. Wat ik inbreng, is namelijk on-topic. En voor een discussie is het altijd wel aardig wanneer er voor- en tegenstanders zijn. Als elk topic begint met een user die zijn mening geeft, gevolgd door 299 reacties die ja en amen zeggen, blijft er weinig discussie over, nietwaar?
Wel vreemd trouwens: mod zijn op een discussieforum en dan (kennelijk) niet snappen wat een discussieforum is.
NB: Sarcasme kan ook een prima discussietechniek zijn. Nu weer on-topic graag...
Dit moet maar 'normaal' gevonden worden en behoeft geen aandacht?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:17 schreef Luigi het volgende:
We gaan nu echt elke matpartij, tik of schop in het nieuws brengen he?.
Ik vind dit nogal sarcastisch van je, sorry...quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Wat ben je toch ook slim!
Ik hoor graag nog even of ik jouw gedachtengoed hiermee op de juiste manier heb omarmd en verwoord...quote:Ik heb mijn leven gebeterd en snap zulke zinnige argumenten nu ook. Vandaar dat ik in deze zaak precies hetzelfde doe: er kan niet worden uitgesloten dat de bestuurder een blackout had. De zaak lijkt me daarmee afgedaan. Een lichte sanctie volstaat prima in deze zaak. Of ben je dat niet met me eens?
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:42 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dit moet maar 'normaal' gevonden worden en behoeft geen aandacht?
...dan, mja. Dan verliest het z'n kracht ook wel een beetje he?quote:Ik snap uberhaubt niet waarom dit soort mensen mogen blijven leven.
Dan wil ik graag antwoord op de vraag of je zo bent geboren, of dat je op latere leeftijd een hersenbeschadiging hebt opgelopen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal sarcastisch van je, sorry...![]()
Ik heb trouwens nog een vraag aan je gesteld waarop ik graag een antwoord zou zien:
[..]
Ik hoor graag nog even of ik jouw gedachtengoed hiermee op de juiste manier heb omarmd en verwoord...
Een tik of schop is toch wel iets anders dan iemand die al herhaaldelijk problemen heeft veroorzaakt en nu schuldig is aan niets minder dan de dood van een 23 jarige.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Maar elke keer doen of de wereld vergaat als er iemand een keer een tik op schop krijgt en dan topics vol reacties als:
[..]
...dan, mja. Dan verliest het z'n kracht ook wel een beetje he?
In de praktijk gaat die erna in.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:02 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die rijontzegging, die gaat dan in ná die celstraf, neem ik aan? Of gaat dat meteen in (wat wel in overeenstemming zou zijn met ambtelijke logica)?
Wegenverkeerswet 1994, artikel 180quote:7. De termijn van de ontzegging wordt voorts verlengd met de tijd dat de veroordeelde gedurende de ontzegging rechtens zijn vrijheid is ontnomen.
Er is hier wel meer aan de hand dan een tik die uitgedeeld is. Het gaat om een extreem agressieve en onverantwoordelijke automobilist, die op zijn 21-ste iemand doodrijdt en meteen daarna gaat matten met een omstander. Dat is iets anders dan een vechtpartijtje op het schoolplein.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Maar elke keer doen of de wereld vergaat als er iemand een keer een tik op schop krijgt en dan topics vol reacties als:
Natuurlijk is dat een smoes, maar er zijn rechters die erin meegaan. Dat is precies het probleem. Uit het feit dat deze dader al 5 keer eerder met politie en justitie in aanraking is geweest vanwege zijn rijgedrag en bijbehorende agressie (terwijl hij pas 21 is), blijkt wel hoe "effectief" er in het verleden is gestraft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:31 schreef LXIV het volgende:
" Hij had een black-out vlak voor het ongeluk"
Dat vind ik altijd zo'n foute smoes voor mensen die zich totaal onverantwoordelijk gedragen! Dat was vroeger ook op school, dan haalden ze een 2. Maar ze hadden een black-out dus konden ze er niks aan doen! In werkelijk hadden ze gewoon niet geleerd.
Dat zou ik van mezelf ook vinden als ik het werkelijk meende wat ik zei...quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dan wil ik graag antwoord op de vraag of je zo bent geboren, of dat je op latere leeftijd een hersenbeschadiging hebt opgelopen.
Ongeacht de afstand weet ik wel zeker dat er is nagemeten .quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Nee. Vond het wel bijzonder dat iemand zich verwonderd over de afstand bij zo'n nieuwsbericht.quote:
Ondervolk.quote:Vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers.
Damn, wat een smerig stuk tuig. Die leert dus totaal niet van zn fouten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
Geloof er geen fuck van. Hij weet gewoon dattie fout zat en zo probeert hij verantwoordelijkheid weg te nemen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
De automobilist beweert een blackout te hebben gehad vlak voor het ongeluk. Zijn trainingsmaatje, die naast hem zat, zou hem wakker hebben geschud toen hij even wegzakte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
En is het met deze nieuwe feiten volgens jou nu wel 'nieuwswaardig'?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:17 schreef Luigi het volgende:
We gaan nu echt elke matpartij, tik of schop in het nieuws brengen he?.
Mooi ook met die Alfa dealer op de achtergrond.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Inderdaad,naast wat al bekend was reed hij minstens 50 kilometer te hard, door rood en was aan het racen met een andere auto. Alle feiten zijn volgens hemzelf niet waar en hij had ook nog eens een black out, zegt hij.
Hier een foto van het ongeluk.
[ afbeelding ]
Ik gok dat die getuige daar na ' vriendelijk verzoek' van de verdachte kickbokser vanaf zal zien.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:29 schreef tjoptjop het volgende:
Komt er daarnaast nog een zaak van die mishandeling van de getuige?
Lol, waarom moet ik nu toch aan een zekere Badr denken?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik gok dat die getuige daar na ' vriendelijk verzoek' van de verdachte kickbokser vanaf zal zien.
Ik hoop dat de rechter dit wel even meeneemt en op de proppen komt met een behoorlijke strafverlaging. Het zou belachelijk zijn om geen rekening te houden met de gevoelens van de dader. Hij heeft het toch zeker niet expres gedaan? En hem dan zomaar 'moordenaar' noemen? Dat dit kan in Nederland! Minstens drie jaar eraf vanwege de schandalige uitspraak van die getuige.quote:'Die man riep 'moordenaar' naar me. Alsof ik het expres had gedaan.'
Wel met dat hij direct daarna met een getuige op de vuist gaat.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef Marlan het volgende:
Waarom worden kickboksers altijd zwartgemaakt in de media? Het feit dat hij een kickbokser is heeft geen link met het doodrijden van iemand.
Het is heel simpel: als je desondanks verder rijdt ben je gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen van het doorrijden. Als je uit het niets je bewustzijn verliest is dat iets anders, maar toch zeker niet als dat gebeurt en het gaat goed en vervolgens rij je lekker verder.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:31 schreef LXIV het volgende:
" Hij had een black-out vlak voor het ongeluk"
Dat vind ik altijd zo'n foute smoes voor mensen die zich totaal onverantwoordelijk gedragen! Dat was vroeger ook op school, dan haalden ze een 2. Maar ze hadden een black-out dus konden ze er niks aan doen! In werkelijk hadden ze gewoon niet geleerd.
Ik ben bang dat dit inderdaad het scenario zal zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:49 schreef Elfletterig het volgende:
Een 21-jarige, die al vijf keer eerder met politie en justitie in aanraking kwam vanwege agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers. Pakweg 3 jaar rij-ervaring en dan al deze 'staat van dienst'... - De eerder opgelegde straffen (?) hebben overduidelijk geweldig goed geholpen...
Desondanks: deze kickbokser moet worden vrijgesproken of in elk geval geen celstraf krijgen; twee weken taarten bakken volstaat wel. We hebben gisteren een topic behandeld van een volwassen vrouw die dronken achter het stuur stapt, iemand doodrijdt en vervolgens wegkomt met slechts een taakstraf van 240 uur en een voorwaardelijke celstraf.
Het zou ronduit onrechtvaardig zijn om deze veel jongere jongen (met minder levenservaring en besef van verantwoordelijkheden) dan wél tot celstraf te veroordelen. Alleen omdat hij geen jonge kinderen opvoedt? Is dat tegenwoordig doorslaggevend? Er kan niet worden uitgesloten dat de bestuurder inderdaad een blackout had; duidelijke zaak, lijkt me.
Het feit dat hij een doorgedraaide gek is heeft die link anders wel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef Marlan het volgende:
Waarom worden kickboksers altijd zwartgemaakt in de media? Het feit dat hij een kickbokser is heeft geen link met het doodrijden van iemand.
Re voor president opvolger van Koos Spee!quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:41 schreef Re het volgende:
ik snap nooit die limieten op rijbewijsintrekkingen... gewoon levenslang op dat gebied en elke keer als je gesnapt wordt in de auto dezelfde straf krijgen al dat je oorspronkelijk voor veroordeeld was
quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Re voor president opvolger van Koos Speed!
Dat is wel heel mild gezegd. Het probleem is heel wat groter dan zo onverantwoordelijk te zijn om na een black-out door te rijden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is heel simpel: als je desondanks verder rijdt ben je gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen van het doorrijden. Als je uit het niets je bewustzijn verliest is dat iets anders, maar toch zeker niet als dat gebeurt en het gaat goed en vervolgens rij je lekker verder.
Wat ben jij ongelofelijk triest bezig zegquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk deze reactie verwacht:![]()
Redeneer ik precies zoals jullie graag willen zien, is het weer niet goed.![]()
Trek ik eindelijk lering uit alle voorgaande discussies, krijg ik er scheldwoorden voor terug.![]()
Je zou juist trots op me moeten zijn.
Offtopicquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Inderdaad,naast wat al bekend was reed hij minstens 50 kilometer te hard, door rood en was aan het racen met een andere auto. Alle feiten zijn volgens hemzelf niet waar en hij had ook nog eens een black out, zegt hij.
Hier een foto van het ongeluk.
[ afbeelding ]
Misselijkmakend gewoon, ik zie het vaker hier op FOK!... Bevat een post enige nuance en/of blijft iemand bij de feiten ipv dat de persoon moord en brand schreeuwt, dan wordt dat verdraait tot een "hij wil moordenaars vrij rond laten lopen en een lintje geven" of bij andere onderwerpen: "hij stopt z'n kop in het zand en ontkent de problematiek"quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:39 schreef DS4 het volgende:
nog afgezien van het feit dat je het verwijt krijgt een pussy te zijn als je niet op zijn minst een vorm van doodstraf wenst te bepleiten.
Het is wat hè, een beetje sarcasme op z'n tijd... Je maakt er een drama van alsof ik ze anaal heb vernederd. Stel je niet zo aan man.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat ben jij ongelofelijk triest bezig zeg
Je redeneert helemaal niet zoals de heren die jij noemt doorgaans reageren. Je loopt dingen uit je duim te zuigen en doet dan alsof bepaalde users zo zouden hebben gereagereerd. Te laag voor woorden dergelijk gedrag
Tja, dat kon je natuurlijk ook niet weten dat zulke users op FOK! rondlopen. Je komt hier ook pas sinds 2001...quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Misselijkmakend gewoon, ik zie het vaker hier op FOK!... Bevat een post enige nuance en/of blijft iemand bij de feiten ipv dat de persoon moord en brand schreeuwt, dan wordt dat verdraait tot een "hij wil moordenaars vrij rond laten lopen en een lintje geven" of bij andere onderwerpen: "hij stopt z'n kop in het zand en ontkent de problematiek". Om nu ook maar even te chargeren.
Dader was niet in alles een Badr'tje.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:22 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Offtopic
Wat een pauperbak om zoiets een snelle auto te noemen.
Had eerder aan kaliber BMW of MB gedacht
Ok, was me niet duidelijk. Dacht dat je echt dacht dat 'ie een black-out had gehad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:39 schreef DS4 het volgende:
Ik zeg alleen dat de smoes geen soelaas biedt..
Terecht. Maar niet in dit topic.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:39 schreef DS4 het volgende:
Dat op basis van wat ik lees dit heerschap celstraf verdient is een ander verhaal, ik voelde alleen niet een opwelling om die gedachte voor de zoveelste keer hier te posten, nog afgezien van het feit dat je het verwijt krijgt een pussy te zijn als je niet op zijn minst een vorm van doodstraf wenst te bepleiten.
Idd veels te weinig. Als je al 5x eerder met de politie voor iets soortgelijks in aanraking bent geweest moet je gewoon zwaar boeten en sowieso nooit meer mogen auto rijden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Mooi ook met die Alfa dealer op de achtergrond.
Ik vind 5 jaar eerlijkgezegd wat karig voor een persoon die iemand doodrijdt en vervolgens de tijd vind om "aangetast in zijn eer" te zijn als iemand er wat over zegt. En waarom hij überhaupt nog mag rijden begrijp ik al helemaal niet.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vijf jaar cel geëist voor fataal ongeval Hoofdweg Capelle
Justitie heeft 5 jaar cel geëist voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval op de Hoofdweg in Capelle aan den IJssel. Een 21-jarige bestuurder heeft daar in juli van het vorig jaar een fietser geschept. Het 23-jarige slachtoffer overleed ter plaatse.
Justitie wil naast de celstraf ook dat het rijbewijs van de man voor zeven jaar wordt ingetrokken. Volgens justitie staat vast dat de verdachte veel te hard reed, minstens 102 km per uur. Op de Hoofdweg is 50 km toegestaan. Daarnaast zou de man door rood licht hebben gereden.
Black out
De Rotterdamse verdachte zegt dat hij oranje licht had. Zijn snelheid schat hij op hooguit 75 km per uur. De man zegt dat hij vlak voor het ongeluk een black out kreeg en niet meer kon remmen.
Getuigen hebben verklaard dat de bestuurder al aan het begin van de Hoofdweg aan het racen was met een andere auto. Ook dat wordt tegengesproken door de verdachte.
Veel belangstelling
Het slachtoffer, de 23-jarige Ilja, was bijna afgestudeerd als psycholoog. De rechtszaak werd door een groot aantal familieleden en bekenden bijgewoond. Zijn ouders en zus lazen een slachtofferverklaring voor. "Onze levensgenieter is doodgereden. Rond half tien 's avonds eindigde zijn veelbelovende leven wreed op het asfalt."
De verdachte richtte zich in zijn slotwoord tot de aanwezigen: "4 juli was de zwartste dag uit mijn leven. Het was de dag dat ik verantwoordelijk was voor de dood van Ilja. De dag dat ik zijn ouders hun kind ontnam. Die dag beleef ik elke dag en nacht."
De rechter in Rotterdam doet over twee weken uitspraak.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)val-hoofdweg-capelleDat slotwoord, briljant. Rechtstreeks uit de pen van zijn advocaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rechter acht dan ook alle belastende feiten als bewezen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het is meer dan ik verwacht had. Uiteraard nog steeds te weinig, maar het is in elk geval niet niks, zoals in soortgelijke zaken is gebeurd. Hopelijk gaat Justitie in beroep en doet het Gerechtshof er nog een paar jaartjes bovenop.
Dat een verdachte niet bij de uitspraak aanwezig is, vind ik absurd. De verdachte zou gedwongen moeten worden om bij de uitspraak aanwezig te zijn.
Wat mij betreft ook. Jammer genoeg is het niet zo simpel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:02 schreef Diemux het volgende:
Ik snap uberhaubt niet waarom dit soort mensen mogen blijven leven. Kansloos agressief persoon die herhaaldelijk in aanraking komt met de politie. Ik zeg spuitje.
... terwijl echt alles in deze zaak een straf rechtvaardigt die minimaal aansluit bij de eis, zo niet nog hoger is. Denk aan de mate waarin de snelheid is overschreden en de "staat van dienst" van de dader.quote:Op woensdag 27 februari 2013 17:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dit schijnt dus voor deze rechter de absolute maximumstraf te zijn. Ondanks dat voor roekeloos rijgedrag maximaal 9 jaar gegeven kan worden en de eis 5 jaar was, krijgt de dader slechts 2 jaar.
Helemaal mee eens. Net als jij ben ik ook van mening dat rechters onnodig zijn. Rechttspraak dient te geschiedendoor het aankruisen van vinkjes op een lijstje met feiten, waarna er heel simpel een straf uit komt rollen. Een beetje computerprogramma kan dit al, en dus scheelt dat miljarden aan kosten. Immers, peperdure rechtzaken en onbetaalbare opleidingen recht zijn niet meer nodig. Het zal de hardwerkende belastingbetaler deugd doen dat zijn geld niet meer aan dit soort linkse fratsen wordt uitgegeven.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:49 schreef Elfletterig het volgende:
......maar de rechter nam de verdachte in ieder geval niet iets ernstig kwalijk......quote:Op donderdag 28 februari 2013 01:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
... terwijl echt alles in deze zaak een straf rechtvaardigt die minimaal aansluit bij de eis, zo niet nog hoger is. Denk aan de mate waarin de snelheid is overschreden en de "staat van dienst" van de dader.
Al met al een verbijsterend lage straf, maar nog steeds (beduidend) hoger dan ik had verwacht.
Gelukkig hebben wij een peperduur OM die ervoor zorgt dat drankrijders precies die straf krijgen die ze verdiend hebben.quote:Op donderdag 28 februari 2013 07:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Net als jij ben ik ook van mening dat rechters onnodig zijn. Rechttspraak dient te geschiedendoor het aankruisen van vinkjes op een lijstje met feiten, waarna er heel simpel een straf uit komt rollen. Een beetje computerprogramma kan dit al, en dus scheelt dat miljarden aan kosten. Immers, peperdure rechtzaken en onbetaalbare opleidingen recht zijn niet meer nodig. Het zal de hardwerkende belastingbetaler deugd doen dat zijn geld niet meer aan dit soort linkse fratsen wordt uitgegeven.
ik ben aangereden met een vaartje van niks en ik landde al zo'n 5 meter verderop.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:30 schreef Re het volgende:
[..]
afschieten van een kanonskogel zo ongeveer... maar goed dat is de middelbare school natuurkunde, praktijk zal het wel meevallen en je niet verder dan een meter of 5 landen
Voortaan dus allemaal 50 kilometer te hard rijden in een stad, het is immers volstrekt belachelijk om te denken dat je in een drukke stad iemand dood kan rijden. Het zou grappig zijn als het niet zo verdomd triest was.quote:De straf is lager dan de vijf jaar cel die justitie had geëist. Justitie ging uit van doodslag, maar dat is volgen de rechter niet bewezen. Wel dat sprake was van roekeloos rijgedrag.
De hele wereld is gek op een paar fokkertjes na die gek genoeg ondanks het feit dat ze veel beter weten hoe de wereld werkt dan 'de elite' feitelijk weinig bijzonders presteren.quote:Op donderdag 28 februari 2013 07:00 schreef Ulx het volgende:
Helemaal mee eens. Net als jij ben ik ook van mening dat rechters onnodig zijn. Rechttspraak dient te geschiedendoor het aankruisen van vinkjes op een lijstje met feiten, waarna er heel simpel een straf uit komt rollen. Een beetje computerprogramma kan dit al, en dus scheelt dat miljarden aan kosten. Immers, peperdure rechtzaken en onbetaalbare opleidingen recht zijn niet meer nodig. Het zal de hardwerkende belastingbetaler deugd doen dat zijn geld niet meer aan dit soort linkse fratsen wordt uitgegeven.
Het is meer dan je krijgt voor het verkrachten van je eigen kinderen maar nog steeds te weinig natuurlijk.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het is meer dan ik verwacht had. Uiteraard nog steeds te weinig, maar het is in elk geval niet niks, zoals in soortgelijke zaken is gebeurd. Hopelijk gaat Justitie in beroep en doet het Gerechtshof er nog een paar jaartjes bovenop.
Dat een verdachte niet bij de uitspraak aanwezig is, vind ik absurd. De verdachte zou gedwongen moeten worden om bij de uitspraak aanwezig te zijn.
Doodslag kan pas aangenomen worden als je de aanmerkelijke kans voor lief genomen hebt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:48 schreef MichaelScott het volgende:
Voortaan dus allemaal 50 kilometer te hard rijden in een stad, het is immers volstrekt belachelijk om te denken dat je in een drukke stad iemand dood kan rijden. Het zou grappig zijn als het niet zo verdomd triest was.
In principe kun je een procent of 90 van de juridische beslissingen geautomatiseerd aanmaken ja. Dat dat niet gebeurt is omdat juristen dat niet willen. Daar zit een aspect aan van computervrees, er zit een aspect aan van baan en carrierevrees, maar ook is het idee dat je unieke persoonlijke kwaliteiten vereist zijn een stuk prettiger dan dat je iets doet omdat de machine die je vervangt nog niet af is. Een ander probleem is dat je de beslissingen hard en exact moet maken, en dan is de speelruimte om op je gevoel af te gaan (en dat dan ironisch genoeg onder de noemer 'redelijkheid' te verantwoorden). En wetgeving in de categorie 'het moet voor het reces nog door de kamer, we weten eigenlijk nog niet precies wat we bedoelen en wat de consequenties zijn, maar laat de rechter dat maar uitzoeken' kan dan ook niet meer.quote:Op donderdag 28 februari 2013 07:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nu blijkt dat er gemiddeld 14 maanden zit tussen de tijd dat een dader veroordeeld word en daadwerkelijk de bak in draait, wil ik niet weten hoe lang er wel niet zit tussen de aanhouding en het moment dat een dader begint aan zijn straf.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In principe kun je een procent of 90 van de juridische beslissingen geautomatiseerd aanmaken ja. Dat dat niet gebeurt is omdat juristen dat niet willen. Daar zit een aspect aan van computervrees, er zit een aspect aan van baan en carrierevrees, maar ook is het idee dat je unieke persoonlijke kwaliteiten vereist zijn een stuk prettiger dan dat je iets doet omdat de machine die je vervangt nog niet af is. Een ander probleem is dat je de beslissingen hard en exact moet maken, en dan is de speelruimte om op je gevoel af te gaan (en dat dan ironisch genoeg onder de noemer 'redelijkheid' te verantwoorden). En wetgeving in de categorie 'het moet voor het reces nog door de kamer, we weten eigenlijk nog niet precies wat we bedoelen en wat de consequenties zijn, maar laat de rechter dat maar uitzoeken' kan dan ook niet meer.
Het gemiddelde lijkt me niet zo interessant. Een bij verstek veroordeelde die zich 30 maanden schuil houdt om zijn straf te ontlopen, en dan toch nog de bak in moet is meer de lul dan eentje die zijn straf uitzit en zich daarna niet meer schuil hoeft te houden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nu blijkt dat er gemiddeld 14 maanden zit tussen de tijd dat een dader veroordeeld word en daadwerkelijk de bak in draait, wil ik niet weten hoe lang er wel niet zit tussen de aanhouding en het moment dat een dader begint aan zijn straf.
Ik weet niet of die tijd zo belangrijk is. Ik snap dat het vervelend is voor het grote publiek, dat dan iemand de bak ingaat en dat je alweer vergeten bent om welk feit het ook alweer ging. Maar de aandachtsspanne van het publiek lijkt me niet zo relevant voor de strafrechtspleging.quote:Als deze automatisering die tijd verkleint, dan is dat pure winst.
Bij Wet Mulder wordt 100% van de juridische beslissingen geautomatiseerd afgewikkeld. Glashelder, geen ruimte voor discussie. Wet Mulder is voor de meeste mensen de enige kennismaking met Justitie, dus kijkt men ook met die bril tegen justitie aan. Neem daarbij ook nog eens in overweging dat Wet Mulder-overtredingen relatief zwaar bestraft worden en daaruit ontstaan de vragen over proportionaliteit.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:06 schreef Weltschmerz het volgende:
In principe kun je een procent of 90 van de juridische beslissingen geautomatiseerd aanmaken ja. Dat dat niet gebeurt is omdat juristen dat niet willen. Daar zit een aspect aan van computervrees, er zit een aspect aan van baan en carrierevrees, maar ook is het idee dat je unieke persoonlijke kwaliteiten vereist zijn een stuk prettiger dan dat je iets doet omdat de machine die je vervangt nog niet af is. Een ander probleem is dat je de beslissingen hard en exact moet maken, en dan is de speelruimte om op je gevoel af te gaan (en dat dan ironisch genoeg onder de noemer 'redelijkheid' te verantwoorden).
En ze stemmen allemaal D66.quote:Op donderdag 28 februari 2013 07:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik zat bij iemand achterop de brommer. We reden niet hard. Kregen een klapband. Ik lag gelijk een eind verderop. Gezicht open, broek gescheurd, kapotte knieën.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:24 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ik ben aangereden met een vaartje van niks en ik landde al zo'n 5 meter verderop.
Als rechtsspraak inderdaad zonder aanziens des persoons zou plaatsvinden, zou je op basis van formules, waarin je allerlei facetten meeweegt, een heel eind in die richting kunnen komen. Wat je oppert (cynisch bedoeld of niet), vind ik wel een interessante gedachte.quote:Op donderdag 28 februari 2013 07:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Geen idee. Mijn ergernis is meer dat "ernstig aanrekenen", waar in de praktijk zo weinig van blijkt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
......maar de rechter nam de verdachte in ieder geval niet iets ernstig kwalijk......
Met recht heeft dit helemaal niks te maken. Dit is wat ze ook wel "wetspraak" noemen. Wetmatig klopt het, maar recht wordt hier niet gedaan.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:12 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij een peperduur OM die ervoor zorgt dat drankrijders precies die straf krijgen die ze verdiend hebben.![]()
Drankrijder ontloopt straf door foutje OM
ZWOLLE/ZUTPHEN - Hij had ruim acht keer te veel alcohol in zijn lichaam zitten toen hij in november vorig jaar door agenten werd aangehouden.
Toch werd beginnend bestuurder I.T. uit Zutphen (21) vrijdag door de politierechter in Zwolle vrijgesproken van het rijden met drank op. ,,Het is onduidelijk waar het feit gepleegd is, of het is verkeerd ten laste gelegd." Het Openbaar ministerie had op de dagvaarding namelijk gezet dat de man op de Deventerweg in Deventer was betrapt. Volgens de raadsman was het echter in Zutphen. Omdat in beide plaatsen volgens de rechter een weg met zo'n naam ligt, kon hij niet vaststellen waar de verdachte was aangehouden. Hij sprak de beginnend bestuurder daarom vrij.
[ afbeelding ]
Die kroop hiermee door het oog van de naald. Hij had namelijk een flinke straf kunnen krijgen en zijn rijbewijs tijdelijk kwijt kunnen raken, nadat hij in november 2012 met veel te veel drank op reed. ,,Ik had veel problemen thuis en er zijn een aantal dingen gebeurd. Ik had gedronken en wilde weg van mijn problemen. Daarom heb ik de auto meegenomen", zei T.
http://www.destentor.nl/r(...)-foutje-om-1.3685571
Met alle respect, maar de CVOM is misschien wel de slechts presterende overheidsinstantie en krijgt links en rechts van de rechters om de oren. 1 op de 3 beschikkingen kent minimaal 1 gebrek (al is dat het pakkie an van het CJIB) en de CVOM zou dat niet weten, want ze "vergeten" het administratief beroep inhoudelijk te behandelen. Ze hebben niet eens de stukken. Soms zelfs niet eens een stuk. Tel daarbij op dat ze beroepschriften kwijtraken, termijnen niet naleven, enz. enz.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:27 schreef Shodan het volgende:
Bij Wet Mulder wordt 100% van de juridische beslissingen geautomatiseerd afgewikkeld. Glashelder, geen ruimte voor discussie.
Dat de verkeersboetes bizar hoog zijn in NL is dan weer wel een feit.quote:Wet Mulder is voor de meeste mensen de enige kennismaking met Justitie, dus kijkt men ook met die bril tegen justitie aan. Neem daarbij ook nog eens in overweging dat Wet Mulder-overtredingen relatief zwaar bestraft worden en daaruit ontstaan de vragen over proportionaliteit.
Ik durf te stellen dat de luidere roep om hardere straffen 1:1 te relateren is aan de hoogte van de beschikking van een gemiddelde Wet Mulder overtreding. Aan de rechters de ondankbare taak proportionaliteit uit te leggen aan een volk dat constateert dat boetes gebruikt worden om begrotingsgaten te dichten.
Hoe kun je nou bewijzen dat iemand zich aan iets schuldig heeft gemaakt als je niet eens weet waaraan hij zich precies schuldig heeft gemaakt? En ja, plaats is relevant in dezen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:55 schreef Elfletterig het volgende:
Met recht heeft dit helemaal niks te maken. Dit is wat ze ook wel "wetspraak" noemen. Wetmatig klopt het, maar recht wordt hier niet gedaan.
De "onderbuik" is ook het modewoord van 2013, of niet? Ik zeg helemaal niet dat ik zaken zomaar bewezen wil verklaren. Maar per abuis een foute plaatsnaam op een document zetten, terwijl de feitelijke plek gewoon bekend is, zou geen reden moeten zijn om een dader vrij te spreken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe kun je nou bewijzen dat iemand zich aan iets schuldig heeft gemaakt als je niet eens weet waaraan hij zich precies schuldig heeft gemaakt? En ja, plaats is relevant in dezen.
Wat jij wil is heel eng. Jij wil zaken die niet bewezen kunnen worden op basis van de onderbuik bewezen verklaren, omdat we toch wel weten dat de verdachte fout is. Zo ontstond ook de blunder bij de Schiedamse parkmoord en schoot men ook door bij Lucia de Berk.
Dan kunnen ze dit beter voor autorijden invoeren, en ben je nog jong en agressief dan mag je over 5 jaar wederom een agressie test maken om te kijken of je wat volwassener bent geworden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:29 schreef dawg het volgende:
ze zouden eerst eens een flinke psychologische test moeten introduceren voor vechtsporten. toon maar aan dat je niet van nature enorm agressief bent en dat je je normaal kunt gedragen.
autorijders? ik denk dat 'we' over het algemeen veel meer last hebben van kickboksmongooltjes dan van agressieve bestuurders.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan kunnen ze dit beter voor autorijden invoeren, en ben je nog jong en agressief dan mag je over 5 jaar wederom een agressie test maken om te kijken of je wat volwassener bent geworden.
Nee, dat constateer ik op basis van eerdere discussies. Zoals met die voetganger die onder een auto komt en waar jij op basis van zijn drankinname het bewezen acht dat die bestuurder schuld had aan het ongeval. Hetgeen gewoon niet zo is en dat is ook waarom hij werd vrijgesproken... het kon nl. niet bewezen worden.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:22 schreef Elfletterig het volgende:
De "onderbuik" is ook het modewoord van 2013, of niet? Ik zeg helemaal niet dat ik zaken zomaar bewezen wil verklaren.
Het oordeel van de rechter is dat het onduidelijk is. Dus waarom meen jij dat het wel gewoon bekend is?quote:Maar per abuis een foute plaatsnaam op een document zetten, terwijl de feitelijke plek gewoon bekend is, zou geen reden moeten zijn om een dader vrij te spreken.
Nee, dat noemen 'ze' niet zo, dat is jouw eigen 'spitsvondigheid' en jij bent de enige 12-plusser die dat zonder schaamrood op de kaken uit zijn toetsenbord krijgt.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:55 schreef Elfletterig het volgende:
Met recht heeft dit helemaal niks te maken. Dit is wat ze ook wel "wetspraak" noemen.
Je verontwaardiging is weer geheel gebaseerd op je eigen onbegrip.quote:Wetmatig klopt het, maar recht wordt hier niet gedaan.
Ok, ik erger me in deze zaak vooral dat zo'n fout gemaakt word en men niet alsnog kan achterhalen waar dat precies gebeurt is. Dat moet makkelijk te doen zijn aan de hand van camerabeelden en de black box gegevens die in elke politieauto zitten.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoe kun je nou bewijzen dat iemand zich aan iets schuldig heeft gemaakt als je niet eens weet waaraan hij zich precies schuldig heeft gemaakt? En ja, plaats is relevant in dezen.
Wat jij wil is heel eng. Jij wil zaken die niet bewezen kunnen worden op basis van de onderbuik bewezen verklaren, omdat we toch wel weten dat de verdachte fout is. Zo ontstond ook de blunder bij de Schiedamse parkmoord en schoot men ook door bij Lucia de Berk.
Die ergernis deel ik.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ok, ik erger me in deze zaak vooral dat zo'n fout gemaakt word en men niet alsnog kan achterhalen waar dat precies gebeurt is.
Je hebt onbegrip en onbegrip. Onbegrip in de zin van: iets simpelweg niet snappen. En onbegrip in de zin van: geen begrip kunnen opbrengen voor een bepaalde keuze.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Je verontwaardiging is weer geheel gebaseerd op je eigen onbegrip.
Dat is helemaal niet eng. Dat is democratie. Het is gewoon zo dat het veel beter is om te kijken of mensen schuldig zijn door het opsteken van handen of het invullen van briefjes dan dat het te laten doen door benoemde "rechters" met "universitaire opleidingen" en ander elitair gebrabbel.quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die bedoel ik dus.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 02:48 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt onbegrip en onbegrip. Onbegrip in de zin van: iets simpelweg niet snappen.
Je pleit nu voor juryrechtspraak? Ben je op de hoogte van het feit dat ook in de VS men als adagium hanteert dat je als schuldige beter voor een jury kan staan en als onschuldige beter voor een rechter? En ben je ook op de hoogte van het feit dat het veroordelingspercentage LAGER is bij juryrechtspraak?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:38 schreef Ulx het volgende:
Dat is helemaal niet eng. Dat is democratie. Het is gewoon zo dat het veel beter is om te kijken of mensen schuldig zijn door het opsteken van handen of het invullen van briefjes dan dat het te laten doen door benoemde "rechters" met "universitaire opleidingen" en ander elitair gebrabbel.
En dat is dus niet van toepassing, want ik begrijp dat het systeem werkt zoals het werkt. Dit is kort gezegd een vormfout; de dader gaat daardoor vrijuit. Ik heb echter geen begrip voor dat feit. Ik vind het een trieste zaak dat iemand die de regels zó fors heeft overtreden, toch vrijuit gaat. Dat doet geen recht aan de situatie.quote:
Nee, dat onbegrip bedoel ik dus. Je wil niet snappen dat dit geen vormfout is, zeker geen vormfout in de eigenlijke betekenis want die zijn te repareren. Dit is een materiele fout. Als je geen tijd en plaats hebt, heb je geen feit, geen daad. Je kunt niet iemand te laste leggen dat hij ergens een keer dronken heeft gereden. Daar op dat moment heeft u dat gedaan, dat maakt een feit.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dat is dus niet van toepassing, want ik begrijp dat het systeem werkt zoals het werkt. Dit is kort gezegd een vormfout; de dader gaat daardoor vrijuit.
Dat is spijtig ja. Maar als iemand veroordeeld wordt voor iets in Deventer op een bepaald tijdstip terwijl hij niet op dat tijdstip in Deventer was dan is dat nog spijtiger.quote:Ik heb echter geen begrip voor dat feit. Ik vind het een trieste zaak dat iemand die de regels zó fors heeft overtreden, toch vrijuit gaat. Dat doet geen recht aan de situatie.
En dit is dus wetspraak. Maar je bent inmiddels te blind om dat nog te zien. Ik ga mijn tijd weer zinniger besteden. Doei.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat onbegrip bedoel ik dus. Je wil niet snappen dat dit geen vormfout is, zeker geen vormfout in de eigenlijke betekenis want die zijn te repareren. Dit is een materiele fout. Als je geen tijd en plaats hebt, heb je geen feit, geen daad. Je kunt niet iemand te laste leggen dat hij ergens een keer dronken heeft gereden. Daar op dat moment heeft u dat gedaan, dat maakt een feit.
[..]
Dat is spijtig ja. Maar als iemand veroordeeld wordt voor iets in Deventer op een bepaald tijdstip terwijl hij niet op dat tijdstip in Deventer was dan is dat nog spijtiger.
Je bewijst zo wel het gelijk van Weltschmerz. Immers, als het zo onspecifiek mag... dan valt het tegendeel niet meer te bewijzen. Want hoe moet een alibi eruit zijn als tijd en plaats niet meer zo van belang is.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
En dit is dus wetspraak. Maar je bent inmiddels te blind om dat nog te zien. Ik ga mijn tijd weer zinniger besteden. Doei.
Als je het begrip vormfout niet begrijpt is het ook niet echt handig om te beweren dat daar sprake van is.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dat is dus niet van toepassing, want ik begrijp dat het systeem werkt zoals het werkt. Dit is kort gezegd een vormfout; de dader gaat daardoor vrijuit. Ik heb echter geen begrip voor dat feit. Ik vind het een trieste zaak dat iemand die de regels zó fors heeft overtreden, toch vrijuit gaat. Dat doet geen recht aan de situatie.
Het staat in de wet omdat mensen die wel nadenken hebben besloten dat dat het echt niet anders kan dan dat je iemand een concreet feit te laste legt. Unaniem en zonder discussie, het is zo fundamenteel voor rechtspleging dat je het bijna zou vergeten in de wet op te nemen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:49 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En dit is dus wetspraak. Maar je bent inmiddels te blind om dat nog te zien. Ik ga mijn tijd weer zinniger besteden. Doei.
Belachelijk dat is maar een hele kleine groepquote:Op donderdag 28 februari 2013 16:29 schreef dawg het volgende:
ze zouden eerst eens een flinke psychologische test moeten introduceren voor vechtsporten. toon maar aan dat je niet van nature enorm agressief bent en dat je je normaal kunt gedragen.
Nee. Ik pleit voor het afschaffen van rechters. De strafeis kan gewoon worden afgelezen van een checklist, en of iemand schuldig is of niet kan beter worden bepaald door het uitbrengen van stemmen door de hardwerkende nederlanderse belastingbetaler. Je krijgt gewoon een brief thuis met daarop de foto's en de namen van de daders en je moet aankruisen of iemand het gedaan heeft.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 13:08 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je pleit nu voor juryrechtspraak? Ben je op de hoogte van het feit dat ook in de VS men als adagium hanteert dat je als schuldige beter voor een jury kan staan en als onschuldige beter voor een rechter? En ben je ook op de hoogte van het feit dat het veroordelingspercentage LAGER is bij juryrechtspraak?
Waarom niet gewoon meteen terug naar gevechten met gladiatoren? Scheelt een hoop minder gezeik en je ziet echt bloed, wat de onderbuik meteen verzadigt, i.t.t. de straffen die je in het ongewisse laten met hoe dat tuig het er nu vanaf brengt.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:14 schreef Ulx het volgende:
[..]
Nee. Ik pleit voor het afschaffen van rechters. De strafeis kan gewoon worden afgelezen van een checklist, en of iemand schuldig is of niet kan beter worden bepaald door het uitbrengen van stemmen door de hardwerkende nederlanderse belastingbetaler. Je krijgt gewoon een brief thuis met daarop de foto's en de namen van de daders en je moet aankruisen of iemand het gedaan heeft.
Geen dure rechtbanken en andere coornherthobbies meer nodig. Geen gezeik met cold cases en andere zaken die kunnen verjaren.
Dat hoeft dus niet. De straffen worden gewoon aan de hand van een checklist bepaald. Daaruit komt een bepaalde straf.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon meteen terug naar gevechten van gladiatoren? Scheelt een hoop minder gezeik en je ziet echt bloed, wat de onderbuik meteen verzadigt, i.t.t. de straffen die je in het ongewisse laten met hoe dat tuig het er nu vanaf brengt.
Vroeger deden ze nog aan snelrecht en aan rechtspraak die de burger wel begreep, dat vind ik ook wel inspirerend:quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waarom niet gewoon meteen terug naar gevechten met gladiatoren? Scheelt een hoop minder gezeik en je ziet echt bloed, wat de onderbuik meteen verzadigt, i.t.t. de straffen die je in het ongewisse laten met hoe dat tuig het er nu vanaf brengt.
Het is van tweeën één. Ofwel je bent nu aan het trollen, ofwel je bent niet helemaal goed bij je hoofd.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 15:14 schreef Ulx het volgende:
Nee. Ik pleit voor het afschaffen van rechters. De strafeis kan gewoon worden afgelezen van een checklist, en of iemand schuldig is of niet kan beter worden bepaald door het uitbrengen van stemmen door de hardwerkende nederlanderse belastingbetaler. Je krijgt gewoon een brief thuis met daarop de foto's en de namen van de daders en je moet aankruisen of iemand het gedaan heeft.
Geen dure rechtbanken en andere coornherthobbies meer nodig. Geen gezeik met cold cases en andere zaken die kunnen verjaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |