Die rijontzegging, die gaat dan in ná die celstraf, neem ik aan? Of gaat dat meteen in (wat wel in overeenstemming zou zijn met ambtelijke logica)?quote:Het OM eiste behalve de vijf jaar celstraf zeven jaar rijontzegging.
Wat zou er schokkend aan moeten zijn? We weten allemaal dat de dader veel te hard reed natuurlijk, anders beland je niet 50 meter verderop.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:03 schreef Prof_Hoax het volgende:
Niemand vindt het schokkend dat er een 23 jarige van zeg een gemiddelde 60-80 kilo, 50-vijftig meter door de lucht vliegt na een aanrijding?
Ik vind vijftig meter gewoon schokkend ver...quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat zou er schokkend aan moeten zijn? We weten allemaal dat de dader veel te hard reed natuurlijk, anders beland je niet 50 meter verderop.
Tja, het komt er op neer dat de dader kei- en keihard gereden heeft op dat stuk, waarschijnlijk nog even snel een donkeroranje verkeerslicht meepakken met de auto van paps.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:05 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik vind vijftig meter gewoon schokkend ver...
Wat boeit die afstand?quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:05 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Ik vind vijftig meter gewoon schokkend ver...
quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, het komt er op neer dat de dader kei- en keihard gereden heeft op dat stuk, waarschijnlijk nog even snel een donkeroranje verkeerslicht meepakken met de auto van paps.
Ah, ik ben dus de enige die zich verwonderd over het feit dat je door een aanrijding 50 meter door de lucht geslingerd kan worden, of in iedergeval 50 meter verder terecht komt.quote:
Als je dat voor je neus ziet gebeuren doorgaans wel, maar zo in de krant is het een van de vele doden en dan ben je wat minder van slag lijkt me.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:03 schreef Prof_Hoax het volgende:
Niemand vindt het schokkend dat er een 23 jarige van zeg een gemiddelde 60-80 kilo, 50-vijftig meter door de lucht vliegt na een aanrijding?
Je denkt niet dat de VOA het precies heeft nagemeten?quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik denk ook niet dat ze het hebben nagemeten.
Dat denk ik dan weer wel...quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
zat er semtex in die auto of zo?quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
lucht geslingerd en komt vijftig meter verder
Lekker figuur.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
Vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers.
Klopt, het is altijd de schuld van de ander en vooral van de politie en de overheid die dat soort ver in de evolutie achtergebleven lutsers regelmatig achter de vodden zit (en terecht).quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:22 schreef Flurry het volgende:
Ik vind dat laffe gelieg van die tokkie's altijd zo schokkend. Geef nou gewoon toe dat je onverantwoordelijk reed. Jezelf ook als slachtoffer neerzetten is een dikke middelvinger naar de nabestaanden en naar de maatschappij.
De vraag is of "50-vijftig meter" (de afstand zowel in cijfers als letters schrijven maakt 'm niet langer) wel ver genoeg is. Ik denk het eigenlijk niet. Pas bij 200 meter praten we echt ergens over.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:03 schreef Prof_Hoax het volgende:
Nou, het is toch 8 karakters langer hoor. Maar ik vind 50 meter toch ook al ver genoeg voor een persoon die met beetje geluk zelf niet verder dan 8,95 meter kan springen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:05 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De vraag is of "50-vijftig meter" (de afstand zowel in cijfers als letters schrijven maakt 'm niet langer) wel ver genoeg is. Ik denk het eigenlijk niet. Pas bij 200 meter praten we echt ergens over.
Triest figuur ben je ookquote:Op donderdag 14 februari 2013 09:49 schreef Elfletterig het volgende:
Een 21-jarige, die al vijf keer eerder met politie en justitie in aanraking kwam vanwege agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers. Pakweg 3 jaar rij-ervaring en dan al deze 'staat van dienst'... - De eerder opgelegde straffen (?) hebben overduidelijk geweldig goed geholpen...
Desondanks: deze kickbokser moet worden vrijgesproken of in elk geval geen celstraf krijgen; twee weken taarten bakken volstaat wel. We hebben gisteren een topic behandeld van een volwassen vrouw die dronken achter het stuur stapt, iemand doodrijdt en vervolgens wegkomt met slechts een taakstraf van 240 uur en een voorwaardelijke celstraf.
Het zou ronduit onrechtvaardig zijn om deze veel jongere jongen (met minder levenservaring en besef van verantwoordelijkheden) dan wél tot celstraf te veroordelen. Alleen omdat hij geen jonge kinderen opvoedt? Is dat tegenwoordig doorslaggevend? Er kan niet worden uitgesloten dat de bestuurder inderdaad een blackout had; duidelijke zaak, lijkt me.
(Vanuit hun zolderkamers knikken DonJames en DS4 instemmend)
Ik snap dat ook niet zo goed. Zelfs figuren die keer op keer bewijzen niet verantwoordelijk genoeg te zijn om een een auto te besturen, keer op keer dronken achter stuur bijvoorbeeld, krijgen na een bepaalde tijd hun rijbewijs weer terug. Gewoon permanent innemen op een gegeven moment. Ga maar met de trein.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:41 schreef Re het volgende:
ik snap nooit die limieten op rijbewijsintrekkingen... gewoon levenslang op dat gebied en elke keer als je gesnapt wordt in de auto dezelfde straf krijgen al dat je oorspronkelijk voor veroordeeld was
Je doet voorbarige aannames, dat snap je zelf natuurlijk ook wel. Misschien was de doodgereden jongen wel heel licht en reed bij op een fiets die bijna niets woog. Dan kom je natuurlijk al gauw 50-vijftig meter verderop terecht.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:07 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Nou, het is toch 8 karakters langer hoor. Maar ik vind 50 meter toch ook al ver genoeg voor een persoon die met beetje geluk zelf niet verder dan 8,95 meter kan springen.
Maar dat ben ik.
Ik had eigenlijk deze reactie verwacht:quote:
Voorbarige aannnames ?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:14 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je doet voorbarige aannames, dat snap je zelf natuurlijk ook wel. Misschien was de doodgereden jongen wel heel licht en reed bij op een fiets die bijna niets woog. Dan kom je natuurlijk al gauw 50-vijftig meter verderop terecht.
Inderdaad. Hopelijk wordt 'ie vrijgesproken, dan is mijn dag helemaal goed. Alle criminelen moeten vrij. Enzovoort.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk deze reactie verwacht:![]()
Redeneer ik precies zoals jullie graag willen zien, is het weer niet goed.![]()
Trek ik eindelijk lering uit alle voorgaande discussies, krijg ik er scheldwoorden voor terug.![]()
Je zou juist trots op me moeten zijn.
Wat doe je ineens raar... Dit ben ik niet van je gewend.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:17 schreef DonJames het volgende:
[..]
Inderdaad. Hopelijk wordt 'ie vrijgesproken, dan is mijn dag helemaal goed. Alle criminelen moeten vrij. Enzovoort.
sukkel
Nee, ik heb mijn leven gebeterd. Ik snap ineens de kortzichtigheid van de argumenten die ik tot voor kort inbracht in dit soort discussies.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:24 schreef Re het volgende:
zielige nepsarcasitsche discussievorm... hoe plezant
ach, flikkerstraal lekker op met je topicverziekende minachting voor een ander zijn mening... je bent een sarcastische nepdrol met je vooropgezette uitlokking... ik had je wat hoger zitten qua discussiestijl maar je bent eigenlijk niets meer dan een rotte appelquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik heb mijn leven gebeterd. Ik snap ineens de kortzichtigheid van de argumenten die ik tot voor kort inbracht in dit soort discussies.
Ik had alleen van DonJames een vriendelijker onthaal verwacht.![]()
Neem ik eindelijk zijn gedachtengoed en manier van argumenteren over, word ik alsnog uitgescholden.
Hier zitten nogal wat aannames in. Je kunt beter de wet van behoud van impuls gebruiken. En over wat voor een botsing hebben we het hier. Elastisch, inelastisch?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:19 schreef Re het volgende:
auto: 100 km/h = 28 m/s
dus in een vaccuum zou die dan 69 meter ver worden geworpen (als de hoek 30 graden is)
afschieten van een kanonskogel zo ongeveer... maar goed dat is de middelbare school natuurkunde, praktijk zal het wel meevallen en je niet verder dan een meter of 5 landenquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:29 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Hier zitten nogal wat aannames in. Je kunt beter de wet van behoud van impuls gebruiken. En over wat voor een botsing hebben we het hier. Elastisch, inelastisch?
Ff quoten voor het nageslacht. En eensch.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:28 schreef Re het volgende:
[..]
ach, flikkerstraal lekker op met je topicverziekende minachting voor een ander zijn mening... je bent een sarcastische nepdrol met je vooropgezette uitlokking... ik had je wat hoger zitten qua discussiestijl maar je bent eigenlijk niets meer dan een rotte appel
Dat ik het licht heb gezien en voortaan een ander soort mening verkondig, wil nog niet zeggen dat ik daarmee het topic verziek. Wat ik inbreng, is namelijk on-topic. En voor een discussie is het altijd wel aardig wanneer er voor- en tegenstanders zijn. Als elk topic begint met een user die zijn mening geeft, gevolgd door 299 reacties die ja en amen zeggen, blijft er weinig discussie over, nietwaar?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:28 schreef Re het volgende:
[..]
ach, flikkerstraal lekker op met je topicverziekende minachting voor een ander zijn mening... je bent een sarcastische nepdrol met je vooropgezette uitlokking... ik had je wat hoger zitten qua discussiestijl maar je bent eigenlijk niets meer dan een rotte appel
Dat mag ik toch wel hopen. Zo'n idioot hoor je eigenlijk het beste zo lang mogelijk te weren van de bestuurdersstoel van welk voertuig dan ook.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:02 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die rijontzegging, die gaat dan in ná die celstraf, neem ik aan?
Al zou deze gast 5 jaar krijgen dan loopt hij na zo'n 3 jaar al weer vrolijk in het rond. Dat hij maar liefst al 5 keer eerder in aanraking is gekomen met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie is wel schokkend. Dat zijn 'slechts' de keren dat hij immers gepakt is en sluit niet uit dat het nog veel vaker is voorgekomen dat hij problemen heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
Vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers.
Het OM eiste behalve de vijf jaar celstraf zeven jaar rijontzegging. Uitspraak over dertien dagen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)delijk-ongeluk.dhtml
Je hebt gelijk. Wat ben je toch ook slim!quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat ik het licht heb gezien en voortaan een ander soort mening verkondig, wil nog niet zeggen dat ik daarmee het topic verziek. Wat ik inbreng, is namelijk on-topic. En voor een discussie is het altijd wel aardig wanneer er voor- en tegenstanders zijn. Als elk topic begint met een user die zijn mening geeft, gevolgd door 299 reacties die ja en amen zeggen, blijft er weinig discussie over, nietwaar?
Wel vreemd trouwens: mod zijn op een discussieforum en dan (kennelijk) niet snappen wat een discussieforum is.
NB: Sarcasme kan ook een prima discussietechniek zijn. Nu weer on-topic graag...
Dit moet maar 'normaal' gevonden worden en behoeft geen aandacht?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:17 schreef Luigi het volgende:
We gaan nu echt elke matpartij, tik of schop in het nieuws brengen he?.
Ik vind dit nogal sarcastisch van je, sorry...quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:38 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Wat ben je toch ook slim!
Ik hoor graag nog even of ik jouw gedachtengoed hiermee op de juiste manier heb omarmd en verwoord...quote:Ik heb mijn leven gebeterd en snap zulke zinnige argumenten nu ook. Vandaar dat ik in deze zaak precies hetzelfde doe: er kan niet worden uitgesloten dat de bestuurder een blackout had. De zaak lijkt me daarmee afgedaan. Een lichte sanctie volstaat prima in deze zaak. Of ben je dat niet met me eens?
Wat denk je zelf?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:42 schreef Stuart het volgende:
[..]
Dit moet maar 'normaal' gevonden worden en behoeft geen aandacht?
...dan, mja. Dan verliest het z'n kracht ook wel een beetje he?quote:Ik snap uberhaubt niet waarom dit soort mensen mogen blijven leven.
Dan wil ik graag antwoord op de vraag of je zo bent geboren, of dat je op latere leeftijd een hersenbeschadiging hebt opgelopen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:43 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik vind dit nogal sarcastisch van je, sorry...![]()
Ik heb trouwens nog een vraag aan je gesteld waarop ik graag een antwoord zou zien:
[..]
Ik hoor graag nog even of ik jouw gedachtengoed hiermee op de juiste manier heb omarmd en verwoord...
Een tik of schop is toch wel iets anders dan iemand die al herhaaldelijk problemen heeft veroorzaakt en nu schuldig is aan niets minder dan de dood van een 23 jarige.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Maar elke keer doen of de wereld vergaat als er iemand een keer een tik op schop krijgt en dan topics vol reacties als:
[..]
...dan, mja. Dan verliest het z'n kracht ook wel een beetje he?
In de praktijk gaat die erna in.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:02 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die rijontzegging, die gaat dan in ná die celstraf, neem ik aan? Of gaat dat meteen in (wat wel in overeenstemming zou zijn met ambtelijke logica)?
Wegenverkeerswet 1994, artikel 180quote:7. De termijn van de ontzegging wordt voorts verlengd met de tijd dat de veroordeelde gedurende de ontzegging rechtens zijn vrijheid is ontnomen.
Er is hier wel meer aan de hand dan een tik die uitgedeeld is. Het gaat om een extreem agressieve en onverantwoordelijke automobilist, die op zijn 21-ste iemand doodrijdt en meteen daarna gaat matten met een omstander. Dat is iets anders dan een vechtpartijtje op het schoolplein.quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:45 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wat denk je zelf?
Maar elke keer doen of de wereld vergaat als er iemand een keer een tik op schop krijgt en dan topics vol reacties als:
Natuurlijk is dat een smoes, maar er zijn rechters die erin meegaan. Dat is precies het probleem. Uit het feit dat deze dader al 5 keer eerder met politie en justitie in aanraking is geweest vanwege zijn rijgedrag en bijbehorende agressie (terwijl hij pas 21 is), blijkt wel hoe "effectief" er in het verleden is gestraft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:31 schreef LXIV het volgende:
" Hij had een black-out vlak voor het ongeluk"
Dat vind ik altijd zo'n foute smoes voor mensen die zich totaal onverantwoordelijk gedragen! Dat was vroeger ook op school, dan haalden ze een 2. Maar ze hadden een black-out dus konden ze er niks aan doen! In werkelijk hadden ze gewoon niet geleerd.
Dat zou ik van mezelf ook vinden als ik het werkelijk meende wat ik zei...quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:48 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dan wil ik graag antwoord op de vraag of je zo bent geboren, of dat je op latere leeftijd een hersenbeschadiging hebt opgelopen.
Ongeacht de afstand weet ik wel zeker dat er is nagemeten .quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Nee. Vond het wel bijzonder dat iemand zich verwonderd over de afstand bij zo'n nieuwsbericht.quote:
Ondervolk.quote:Vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers.
Damn, wat een smerig stuk tuig. Die leert dus totaal niet van zn fouten.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
Geloof er geen fuck van. Hij weet gewoon dattie fout zat en zo probeert hij verantwoordelijkheid weg te nemen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
De automobilist beweert een blackout te hebben gehad vlak voor het ongeluk. Zijn trainingsmaatje, die naast hem zat, zou hem wakker hebben geschud toen hij even wegzakte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
En is het met deze nieuwe feiten volgens jou nu wel 'nieuwswaardig'?quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:17 schreef Luigi het volgende:
We gaan nu echt elke matpartij, tik of schop in het nieuws brengen he?.
Mooi ook met die Alfa dealer op de achtergrond.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Inderdaad,naast wat al bekend was reed hij minstens 50 kilometer te hard, door rood en was aan het racen met een andere auto. Alle feiten zijn volgens hemzelf niet waar en hij had ook nog eens een black out, zegt hij.
Hier een foto van het ongeluk.
[ afbeelding ]
Ik gok dat die getuige daar na ' vriendelijk verzoek' van de verdachte kickbokser vanaf zal zien.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:29 schreef tjoptjop het volgende:
Komt er daarnaast nog een zaak van die mishandeling van de getuige?
Lol, waarom moet ik nu toch aan een zekere Badr denken?quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik gok dat die getuige daar na ' vriendelijk verzoek' van de verdachte kickbokser vanaf zal zien.
Ik hoop dat de rechter dit wel even meeneemt en op de proppen komt met een behoorlijke strafverlaging. Het zou belachelijk zijn om geen rekening te houden met de gevoelens van de dader. Hij heeft het toch zeker niet expres gedaan? En hem dan zomaar 'moordenaar' noemen? Dat dit kan in Nederland! Minstens drie jaar eraf vanwege de schandalige uitspraak van die getuige.quote:'Die man riep 'moordenaar' naar me. Alsof ik het expres had gedaan.'
Wel met dat hij direct daarna met een getuige op de vuist gaat.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef Marlan het volgende:
Waarom worden kickboksers altijd zwartgemaakt in de media? Het feit dat hij een kickbokser is heeft geen link met het doodrijden van iemand.
Het is heel simpel: als je desondanks verder rijdt ben je gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen van het doorrijden. Als je uit het niets je bewustzijn verliest is dat iets anders, maar toch zeker niet als dat gebeurt en het gaat goed en vervolgens rij je lekker verder.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:31 schreef LXIV het volgende:
" Hij had een black-out vlak voor het ongeluk"
Dat vind ik altijd zo'n foute smoes voor mensen die zich totaal onverantwoordelijk gedragen! Dat was vroeger ook op school, dan haalden ze een 2. Maar ze hadden een black-out dus konden ze er niks aan doen! In werkelijk hadden ze gewoon niet geleerd.
Ik ben bang dat dit inderdaad het scenario zal zijn.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:49 schreef Elfletterig het volgende:
Een 21-jarige, die al vijf keer eerder met politie en justitie in aanraking kwam vanwege agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers. Pakweg 3 jaar rij-ervaring en dan al deze 'staat van dienst'... - De eerder opgelegde straffen (?) hebben overduidelijk geweldig goed geholpen...
Desondanks: deze kickbokser moet worden vrijgesproken of in elk geval geen celstraf krijgen; twee weken taarten bakken volstaat wel. We hebben gisteren een topic behandeld van een volwassen vrouw die dronken achter het stuur stapt, iemand doodrijdt en vervolgens wegkomt met slechts een taakstraf van 240 uur en een voorwaardelijke celstraf.
Het zou ronduit onrechtvaardig zijn om deze veel jongere jongen (met minder levenservaring en besef van verantwoordelijkheden) dan wél tot celstraf te veroordelen. Alleen omdat hij geen jonge kinderen opvoedt? Is dat tegenwoordig doorslaggevend? Er kan niet worden uitgesloten dat de bestuurder inderdaad een blackout had; duidelijke zaak, lijkt me.
(Vanuit hun zolderkamers knikken DonJames en DS4 instemmend)
Het feit dat hij een doorgedraaide gek is heeft die link anders wel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:44 schreef Marlan het volgende:
Waarom worden kickboksers altijd zwartgemaakt in de media? Het feit dat hij een kickbokser is heeft geen link met het doodrijden van iemand.
Re voor president opvolger van Koos Spee!quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:41 schreef Re het volgende:
ik snap nooit die limieten op rijbewijsintrekkingen... gewoon levenslang op dat gebied en elke keer als je gesnapt wordt in de auto dezelfde straf krijgen al dat je oorspronkelijk voor veroordeeld was
quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:05 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Re voor president opvolger van Koos Speed!
Dat is wel heel mild gezegd. Het probleem is heel wat groter dan zo onverantwoordelijk te zijn om na een black-out door te rijden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is heel simpel: als je desondanks verder rijdt ben je gewoon verantwoordelijk voor de gevolgen van het doorrijden. Als je uit het niets je bewustzijn verliest is dat iets anders, maar toch zeker niet als dat gebeurt en het gaat goed en vervolgens rij je lekker verder.
Wat ben jij ongelofelijk triest bezig zegquote:Op donderdag 14 februari 2013 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik had eigenlijk deze reactie verwacht:![]()
Redeneer ik precies zoals jullie graag willen zien, is het weer niet goed.![]()
Trek ik eindelijk lering uit alle voorgaande discussies, krijg ik er scheldwoorden voor terug.![]()
Je zou juist trots op me moeten zijn.
Offtopicquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Inderdaad,naast wat al bekend was reed hij minstens 50 kilometer te hard, door rood en was aan het racen met een andere auto. Alle feiten zijn volgens hemzelf niet waar en hij had ook nog eens een black out, zegt hij.
Hier een foto van het ongeluk.
[ afbeelding ]
Misselijkmakend gewoon, ik zie het vaker hier op FOK!... Bevat een post enige nuance en/of blijft iemand bij de feiten ipv dat de persoon moord en brand schreeuwt, dan wordt dat verdraait tot een "hij wil moordenaars vrij rond laten lopen en een lintje geven" of bij andere onderwerpen: "hij stopt z'n kop in het zand en ontkent de problematiek"quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:39 schreef DS4 het volgende:
nog afgezien van het feit dat je het verwijt krijgt een pussy te zijn als je niet op zijn minst een vorm van doodstraf wenst te bepleiten.
Het is wat hè, een beetje sarcasme op z'n tijd... Je maakt er een drama van alsof ik ze anaal heb vernederd. Stel je niet zo aan man.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat ben jij ongelofelijk triest bezig zeg
Je redeneert helemaal niet zoals de heren die jij noemt doorgaans reageren. Je loopt dingen uit je duim te zuigen en doet dan alsof bepaalde users zo zouden hebben gereagereerd. Te laag voor woorden dergelijk gedrag
Tja, dat kon je natuurlijk ook niet weten dat zulke users op FOK! rondlopen. Je komt hier ook pas sinds 2001...quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:22 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Misselijkmakend gewoon, ik zie het vaker hier op FOK!... Bevat een post enige nuance en/of blijft iemand bij de feiten ipv dat de persoon moord en brand schreeuwt, dan wordt dat verdraait tot een "hij wil moordenaars vrij rond laten lopen en een lintje geven" of bij andere onderwerpen: "hij stopt z'n kop in het zand en ontkent de problematiek". Om nu ook maar even te chargeren.
Dader was niet in alles een Badr'tje.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:22 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Offtopic
Wat een pauperbak om zoiets een snelle auto te noemen.
Had eerder aan kaliber BMW of MB gedacht
Ok, was me niet duidelijk. Dacht dat je echt dacht dat 'ie een black-out had gehad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:39 schreef DS4 het volgende:
Ik zeg alleen dat de smoes geen soelaas biedt..
Terecht. Maar niet in dit topic.quote:Op donderdag 14 februari 2013 18:39 schreef DS4 het volgende:
Dat op basis van wat ik lees dit heerschap celstraf verdient is een ander verhaal, ik voelde alleen niet een opwelling om die gedachte voor de zoveelste keer hier te posten, nog afgezien van het feit dat je het verwijt krijgt een pussy te zijn als je niet op zijn minst een vorm van doodstraf wenst te bepleiten.
Idd veels te weinig. Als je al 5x eerder met de politie voor iets soortgelijks in aanraking bent geweest moet je gewoon zwaar boeten en sowieso nooit meer mogen auto rijden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Mooi ook met die Alfa dealer op de achtergrond.
Ik vind 5 jaar eerlijkgezegd wat karig voor een persoon die iemand doodrijdt en vervolgens de tijd vind om "aangetast in zijn eer" te zijn als iemand er wat over zegt. En waarom hij überhaupt nog mag rijden begrijp ik al helemaal niet.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vijf jaar cel geëist voor fataal ongeval Hoofdweg Capelle
Justitie heeft 5 jaar cel geëist voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval op de Hoofdweg in Capelle aan den IJssel. Een 21-jarige bestuurder heeft daar in juli van het vorig jaar een fietser geschept. Het 23-jarige slachtoffer overleed ter plaatse.
Justitie wil naast de celstraf ook dat het rijbewijs van de man voor zeven jaar wordt ingetrokken. Volgens justitie staat vast dat de verdachte veel te hard reed, minstens 102 km per uur. Op de Hoofdweg is 50 km toegestaan. Daarnaast zou de man door rood licht hebben gereden.
Black out
De Rotterdamse verdachte zegt dat hij oranje licht had. Zijn snelheid schat hij op hooguit 75 km per uur. De man zegt dat hij vlak voor het ongeluk een black out kreeg en niet meer kon remmen.
Getuigen hebben verklaard dat de bestuurder al aan het begin van de Hoofdweg aan het racen was met een andere auto. Ook dat wordt tegengesproken door de verdachte.
Veel belangstelling
Het slachtoffer, de 23-jarige Ilja, was bijna afgestudeerd als psycholoog. De rechtszaak werd door een groot aantal familieleden en bekenden bijgewoond. Zijn ouders en zus lazen een slachtofferverklaring voor. "Onze levensgenieter is doodgereden. Rond half tien 's avonds eindigde zijn veelbelovende leven wreed op het asfalt."
De verdachte richtte zich in zijn slotwoord tot de aanwezigen: "4 juli was de zwartste dag uit mijn leven. Het was de dag dat ik verantwoordelijk was voor de dood van Ilja. De dag dat ik zijn ouders hun kind ontnam. Die dag beleef ik elke dag en nacht."
De rechter in Rotterdam doet over twee weken uitspraak.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)val-hoofdweg-capelleDat slotwoord, briljant. Rechtstreeks uit de pen van zijn advocaat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De rechter acht dan ook alle belastende feiten als bewezen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
Het is meer dan ik verwacht had. Uiteraard nog steeds te weinig, maar het is in elk geval niet niks, zoals in soortgelijke zaken is gebeurd. Hopelijk gaat Justitie in beroep en doet het Gerechtshof er nog een paar jaartjes bovenop.
Dat een verdachte niet bij de uitspraak aanwezig is, vind ik absurd. De verdachte zou gedwongen moeten worden om bij de uitspraak aanwezig te zijn.
Wat mij betreft ook. Jammer genoeg is het niet zo simpel.quote:Op donderdag 14 februari 2013 09:02 schreef Diemux het volgende:
Ik snap uberhaubt niet waarom dit soort mensen mogen blijven leven. Kansloos agressief persoon die herhaaldelijk in aanraking komt met de politie. Ik zeg spuitje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |