abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122863597
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:02 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Die rijontzegging, die gaat dan in ná die celstraf, neem ik aan? Of gaat dat meteen in (wat wel in overeenstemming zou zijn met ambtelijke logica)?
In de praktijk gaat die erna in.
Officieel is het eigenlijk onmiddelijk ingaan, maar met verlenging voor het aantal dagen wat je vastzit.

quote:
7. De termijn van de ontzegging wordt voorts verlengd met de tijd dat de veroordeelde gedurende de ontzegging rechtens zijn vrijheid is ontnomen.
Wegenverkeerswet 1994, artikel 180
pi_122864021
Ik kijk trouwens wel op van die eis van 7 jaar ontzegging. Het maximum is 2 danwel 5 jaar (afhankelijk van de misdraging), met een mogelijke verhoging tot 4 danwel 10 jaar als er in de afgelopen 2 resp. 5 jaar een onherroepelijke ontzegging was.
7 jaar zou in dat geval inhouden dat er al eerder een veroordeling met ontzegging geweest is (of het was een journalist die 5 jaar zitten + 2 jaar niets besturen maakt tot 7 jaar rijontzegging)
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:31:22 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122864599
" Hij had een black-out vlak voor het ongeluk"

Dat vind ik altijd zo'n foute smoes voor mensen die zich totaal onverantwoordelijk gedragen! Dat was vroeger ook op school, dan haalden ze een 2. Maar ze hadden een black-out dus konden ze er niks aan doen! In werkelijk hadden ze gewoon niet geleerd.
The End Times are wild
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:38:17 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122864797
quote:
14s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?

Maar elke keer doen of de wereld vergaat als er iemand een keer een tik op schop krijgt en dan topics vol reacties als:

Er is hier wel meer aan de hand dan een tik die uitgedeeld is. Het gaat om een extreem agressieve en onverantwoordelijke automobilist, die op zijn 21-ste iemand doodrijdt en meteen daarna gaat matten met een omstander. Dat is iets anders dan een vechtpartijtje op het schoolplein.
The End Times are wild
pi_122865080
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:31 schreef LXIV het volgende:
" Hij had een black-out vlak voor het ongeluk"

Dat vind ik altijd zo'n foute smoes voor mensen die zich totaal onverantwoordelijk gedragen! Dat was vroeger ook op school, dan haalden ze een 2. Maar ze hadden een black-out dus konden ze er niks aan doen! In werkelijk hadden ze gewoon niet geleerd.
Natuurlijk is dat een smoes, maar er zijn rechters die erin meegaan. Dat is precies het probleem. Uit het feit dat deze dader al 5 keer eerder met politie en justitie in aanraking is geweest vanwege zijn rijgedrag en bijbehorende agressie (terwijl hij pas 21 is), blijkt wel hoe "effectief" er in het verleden is gestraft.

Het is werkelijk te hopen dat de rechter uiteindelijk een straf oplegt die aansluit bij de eis en dat hij zijn oren niet laat hangen naar dit soort kul-argumenten.

Shit, ben ik toch uit mijn rol gevallen. Sorry, DonJames... :@
pi_122865107
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:48 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dan wil ik graag antwoord op de vraag of je zo bent geboren, of dat je op latere leeftijd een hersenbeschadiging hebt opgelopen.
Dat zou ik van mezelf ook vinden als ik het werkelijk meende wat ik zei...
pi_122865288
quote:
15s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:08 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Wat boeit die afstand?
Ben je sarcastisch?
pi_122865346
Elfletterig _O_
pi_122865934
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:10 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik denk ook niet dat ze het hebben nagemeten.
Ongeacht de afstand weet ik wel zeker dat er is nagemeten .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_122866127
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:53 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Ben je sarcastisch?
Nee. Vond het wel bijzonder dat iemand zich verwonderd over de afstand bij zo'n nieuwsbericht. :')
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122866171
Maar goed, over dat nameten, ik ben niet zo thuis in dit soort zaken dus als ik het verkeerd heb, prima.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_122867157
Het is ook onbeschoft om die man een moordenaar te noemen.
pi_122867368
quote:
Vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers.
Ondervolk. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_122870235
Ik heb deze zaak een paar keer voorbij zien komen op TV Rijnmond en volgens mij is het nog veel schandaliger dan de OP doet vermoeden. Ik ga eens zoeken.

Oh en _O_ Elfletterig _O_
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122870355
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
Vijf keer eerder kwam Van L. in aanraking met politie en justitie na agressief rijgedrag en ruzie met andere verkeersdeelnemers.
Damn, wat een smerig stuk tuig. Die leert dus totaal niet van zn fouten.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 08:55 schreef tong80 het volgende:
De automobilist beweert een blackout te hebben gehad vlak voor het ongeluk. Zijn trainingsmaatje, die naast hem zat, zou hem wakker hebben geschud toen hij even wegzakte.
Geloof er geen fuck van. Hij weet gewoon dattie fout zat en zo probeert hij verantwoordelijkheid weg te nemen.
pi_122870399
Inderdaad,naast wat al bekend was reed hij minstens 50 kilometer te hard, door rood en was aan het racen met een andere auto. Alle feiten zijn volgens hemzelf niet waar en hij had ook nog eens een black out, zegt hij.

Hier een foto van het ongeluk.
pi_122870464
Justitie wil naast de celstraf ook dat het rijbewijs van de man voor zeven jaar wordt ingetrokken. Volgens justitie staat vast dat de verdachte veel te hard reed, minstens 102 km per uur. Op de Hoofdweg is 50 km toegestaan. Daarnaast zou de man door rood licht hebben gereden.

Getuigen hebben verklaard dat de bestuurder al aan het begin van de Hoofdweg aan het racen was met een andere auto. Ook dat wordt tegengesproken door de verdachte.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)val-hoofdweg-capelle
pi_122870593
Vijf jaar cel geëist voor fataal ongeval Hoofdweg Capelle

Justitie heeft 5 jaar cel geëist voor het veroorzaken van een dodelijk ongeval op de Hoofdweg in Capelle aan den IJssel. Een 21-jarige bestuurder heeft daar in juli van het vorig jaar een fietser geschept. Het 23-jarige slachtoffer overleed ter plaatse.

Justitie wil naast de celstraf ook dat het rijbewijs van de man voor zeven jaar wordt ingetrokken. Volgens justitie staat vast dat de verdachte veel te hard reed, minstens 102 km per uur. Op de Hoofdweg is 50 km toegestaan. Daarnaast zou de man door rood licht hebben gereden.

Black out
De Rotterdamse verdachte zegt dat hij oranje licht had. Zijn snelheid schat hij op hooguit 75 km per uur. De man zegt dat hij vlak voor het ongeluk een black out kreeg en niet meer kon remmen.

Getuigen hebben verklaard dat de bestuurder al aan het begin van de Hoofdweg aan het racen was met een andere auto. Ook dat wordt tegengesproken door de verdachte.

Veel belangstelling

Het slachtoffer, de 23-jarige Ilja, was bijna afgestudeerd als psycholoog. De rechtszaak werd door een groot aantal familieleden en bekenden bijgewoond. Zijn ouders en zus lazen een slachtofferverklaring voor. "Onze levensgenieter is doodgereden. Rond half tien 's avonds eindigde zijn veelbelovende leven wreed op het asfalt."

De verdachte richtte zich in zijn slotwoord tot de aanwezigen: "4 juli was de zwartste dag uit mijn leven. Het was de dag dat ik verantwoordelijk was voor de dood van Ilja. De dag dat ik zijn ouders hun kind ontnam. Die dag beleef ik elke dag en nacht."

De rechter in Rotterdam doet over twee weken uitspraak.
http://www.rijnmond.nl/ni(...)val-hoofdweg-capelle

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122870664
quote:
5s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:17 schreef Luigi het volgende:
We gaan nu echt elke matpartij, tik of schop in het nieuws brengen he?

:'(.
En is het met deze nieuwe feiten volgens jou nu wel 'nieuwswaardig'?
pi_122870679
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:16 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Inderdaad,naast wat al bekend was reed hij minstens 50 kilometer te hard, door rood en was aan het racen met een andere auto. Alle feiten zijn volgens hemzelf niet waar en hij had ook nog eens een black out, zegt hij.

Hier een foto van het ongeluk.
[ afbeelding ]
Mooi ook met die Alfa dealer op de achtergrond.

Ik vind 5 jaar eerlijkgezegd wat karig voor een persoon die iemand doodrijdt en vervolgens de tijd vind om "aangetast in zijn eer" te zijn als iemand er wat over zegt. En waarom hij überhaupt nog mag rijden begrijp ik al helemaal niet.
Conscience do cost.
pi_122870973
Komt er daarnaast nog een zaak van die mishandeling van de getuige?
pi_122871142
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:29 schreef tjoptjop het volgende:
Komt er daarnaast nog een zaak van die mishandeling van de getuige?
Ik gok dat die getuige daar na ' vriendelijk verzoek' van de verdachte kickbokser vanaf zal zien.
pi_122871358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik gok dat die getuige daar na ' vriendelijk verzoek' van de verdachte kickbokser vanaf zal zien.
Lol, waarom moet ik nu toch aan een zekere Badr denken?
pi_122871627
Waarom worden kickboksers altijd zwartgemaakt in de media? Het feit dat hij een kickbokser is heeft geen link met het doodrijden van iemand.
pi_122871663
quote:
'Die man riep 'moordenaar' naar me. Alsof ik het expres had gedaan.'
Ik hoop dat de rechter dit wel even meeneemt en op de proppen komt met een behoorlijke strafverlaging. Het zou belachelijk zijn om geen rekening te houden met de gevoelens van de dader. Hij heeft het toch zeker niet expres gedaan? En hem dan zomaar 'moordenaar' noemen? Dat dit kan in Nederland! Minstens drie jaar eraf vanwege de schandalige uitspraak van die getuige.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')