Heb jij een oude monitor die heel erg storingsgevoelig is ofzo?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:14 schreef Elfletterig het volgende:
Maar minderwaardig ten opzichte van rechters...(zoveel blijkt wel tussen de regels door). Minderwaardig ten opzichte van het onfeilbare, wereldvreemde volk waar DonJames en jij zo idolaat van zijn.
Nee, ik beschik over het vermogen om tussen de regels door te lezen.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb jij een oude monitor die heel erg storingsgevoelig is ofzo?
Restecp voor jullie uithoudingsvermogen. Feit blijft dat jullie gewoon een andere mening hebben en blijven houden over de kwaliteit van de rechtspraak.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee, ik beschik over het vermogen om tussen de regels door te lezen.
Verder is de rek zo onderhand wel uit de....- ja, uit wat eigenlijk? Een discussie is het nooit geweest. Ben er in elk geval wel klaar mee.
Je bedoelt dat je een levendige fantasie hebt...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 20:50 schreef Elfletterig het volgende:
Nee, ik beschik over het vermogen om tussen de regels door te lezen.
Als je er echt klaar mee bent hoef je dat niet te melden, dan reageer je gewoon niet meer.quote:Verder is de rek zo onderhand wel uit de....- ja, uit wat eigenlijk? Een discussie is het nooit geweest. Ben er in elk geval wel klaar mee.
Zo ken ik Teeven niet.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 11:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Valt wel mee, sommige politici gooien dat soort fabels graag de media in omdat ze er zelf baat bij hebben.
Het is geen vraag maar een constatering dat de dader - zeker in dit geval - danig is geknuffeld met deze uitspraak.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 14:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Teeven is dus het domme antwoord op een domme vraag.
Ik vind het niet raar hoor. Zonder systeem zou iedereen gewoon zelf de dader bestraffen. Oog om oog, tand om tand.quote:
Dat hoeft ook weer niet. Maar verhuftering van de maatschappij moet toch beantwoord worden? Een knetterharde aanpak mag dan gerust.quote:
Een compleet ander wereldbeeld, eerder... - Gelukkig, zeg ik erbij.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Restecp voor jullie uithoudingsvermogen. Feit blijft dat jullie gewoon een andere mening hebben en blijven houden over de kwaliteit van de rechtspraak.
Ik zie "te hard rijden" niet als iets dat geheid ongevallen veroorzaakt; dat maak jij ervan. Als iemand 60 rijdt waar hij 50 mag, is dat niet meteen levensgevaarlijk.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:12 schreef DS4 het volgende:
Dat jij hard rijden ziet als iets waarmee je zo goed als zeker ongevallen veroorzaakt komt totaal niet overeen met de feiten. Vrijwel iedereen rijdt wel eens te hard, zeker binnen de bebouwde kom op doorgaande wegen.
En ik wijs je ook - andermaal - op de opmerkingen hierover in de memorie van toelichting. De snelheidsoverschrijding die deze dader op de teller zette, was minstens 52 kilometer per uur; genoeg om sowieso onmiddellijk je rijbewijs kwijt te raken; meer dan dubbel zo snel dan wat ter plekke is toegestaan.quote:... of indien het feit is veroorzaakt of mede is veroorzaakt doordat hij een krachtens deze wet vastgestelde maximumsnelheid in ernstige mate heeft overschreden....
Van alle verkeersongevallen is 95 procent te wijten aan menselijk gedrag. Met 60 door de bebouwde kom rijden is gevaarlijker dan met 50 rijden. Met (minstens) 102 door de bebouwde kom rijden, is levensgevaarlijk. Snelheid is bij vrijwel elk verkeersongeval een factor; zonder snelheid immers geen botsing...quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:12 schreef DS4 het volgende:
Het feit dat slechts 3% van de verkeersdoden te wijten is aan te hard rijden (tegenover ongeveer 30% niet opletten, zoals lekker kletsen in de auto...) geeft al aan dat het verband tussen hard rijden en ongevallen veroorzaken bijzonder klein is. Het gaat in vrijwel alle gevallen goed.
Niet mee eens, want je zwakt de laatstgenoemde zaak te veel af: het is niet "met je domme kop per ongeluk iets doen", de wet spreekt heel nadrukkelijk van verwijtbaar, roekeloos gedrag. Wat je hier omschrijft, is de vlieger die zou opgaan als de dader pakweg 60 had gereden. Dat heeft -ie niet; hij reed minstens 102 km/u. De wet is daar klip en klaar over. Sterker nog: de wet is zelfs expliciet op dit punt aangevuld, om juist dit soort roekeloosheid harder aan te pakken.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:12 schreef DS4 het volgende:
Wat daar ook van moge zijn: er zit een heel groot verschil tussen crimineel gedrag en met je domme kop iets doen wat per ongeluk tot nare gevolgen leidt. Crimineel gedrag is waar je celstraf voor hebt.
Je bent er alleen nog steeds niet in geslaagd om uit te leggen waarom. De wet schrijft maximaal 9 jaar voor. En zoals bekend hebben we het over een notoire wegpiraat, die zich ook nog eens agressief gedroeg tegenover getuigen.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:12 schreef DS4 het volgende:
Dat bij die kickboxer toch een celstraf op zijn plaats lijkt te zijn is een tweede, maar ik vind dan de daar uitgedeelde straf zwaar genoeg.
Er zijn genoeg redenen waarom het mij goed bevalt in Nederland, al zijn de slappe rechtsstaat en het continue falen van politie en justitie zeker niet op dat lijstje te vinden. Vroeger of later komt dat nog eens keihard als een boomerang terug. In de buitenwijken van Parijs en bepaalde delen van Brussel hebben we al gezien dat de politie de straatbendes en groepen (criminele) jongeren nauwelijks de baas kan.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:12 schreef DS4 het volgende:
Als het je hier niet bevalt ga je toch gezellig met cempexo hokken? Kunnen jullie samen stampvoeten! Gezellig...
Het is verwijtbaar, dat constateerde ik ook al lang en breed.quote:Op donderdag 14 maart 2013 10:47 schreef Elfletterig het volgende:
Zoiets is dan niet meer een "snelheidsovertredinkje", maar is verwijtbaar gedrag.
En zonder auto geen autoongeval. Natuurlijk is snelheid altijd een factor, maar dat is niet waar het om gaat.quote:Snelheid is bij vrijwel elk verkeersongeval een factor; zonder snelheid immers geen botsing...
Ik heb je al uitgelegd dat het te hard rijden bewust gedaan wordt en dat leidt in beginsel tot een boete van iets van 500 euro + een rijontzegging van 2 maanden (waarbij velen het rijbewijs toch eerder terug krijgen indien ze daar om verzoeken, maar dit heerschap waarschijnlijk niet).quote:Niet mee eens, want je zwakt de laatstgenoemde zaak te veel af: het is niet "met je domme kop per ongeluk iets doen", de wet spreekt heel nadrukkelijk van verwijtbaar, roekeloos gedrag. Wat je hier omschrijft, is de vlieger die zou opgaan als de dader pakweg 60 had gereden. Dat heeft -ie niet; hij reed minstens 102 km/u. De wet is daar klip en klaar over. Sterker nog: de wet is zelfs expliciet op dit punt aangevuld, om juist dit soort roekeloosheid harder aan te pakken.
Ik heb uitvoerig aangegeven waarom ik celstraf in beginsel bij iemand dood rijden niet de juiste straf vind en dat bij dit heerschap er wel celstraf uit is gekomen daar kan ik prima mee leven.quote:Je bent er alleen nog steeds niet in geslaagd om uit te leggen waarom. De wet schrijft maximaal 9 jaar voor. En zoals bekend hebben we het over een notoire wegpiraat, die zich ook nog eens agressief gedroeg tegenover getuigen.
Een verkeersongeval veroorzaken heeft NIETS te maken met crimineel gedrag!quote:Er zijn genoeg redenen waarom het mij goed bevalt in Nederland, al zijn de slappe rechtsstaat en het continue falen van politie en justitie zeker niet op dat lijstje te vinden. Vroeger of later komt dat nog eens keihard als een boomerang terug. In de buitenwijken van Parijs en bepaalde delen van Brussel hebben we al gezien dat de politie de straatbendes en groepen (criminele) jongeren nauwelijks de baas kan.
Het staat voor mij als een paal boven water dat crimineel gedrag op jonge leeftijd hard de kop moet worden ingedrukt. Om de haverklap lees je over mensen die zeer ernstige feiten hebben gepleegd, terwijl daar al diverse straffen aan vooraf zijn gegaan. Je kunt dan dus gewoon vaststellen dat die (doorgaans softe) straffen totaal niet hebben geholpen.
Dat laatste spreekt dan voor je. Ik verbaas mij daar ook wel over... het is alsof cempexo veel heimwee heeft.quote:Ik heb overigens niet de illusie dat het in Denemarken allemaal zo veel beter is dan in Nederland. Als ik emigreer, zou het liefst nog een stukje noordelijker gaan zitten. En mocht ik Nederland ooit verlaten, dan verlaat ik het ook echt. En dan zul je mij niet op Nederlandse forums mezelf zien opwinden over alles wat er in Nederland gebeurt.
Ik heb al aangegeven dat ik dat het oprekken vind van het begrip opzet. Dat je ook met opzet een verkeersongeluk kan veroorzaken en dat dat wel crimineel is, is een ander verhaal.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:35 schreef poepa het volgende:
Een verkeersongeluk veroorzaken kan wel degelijk crimineel gedrag zijn, DS4. Niet voor niets kan iemand voor doodslag worden veroordeeld bij roekeloos rijden.
Kan je nog spreken van per ongeluk als je bewust 52 kilometer te hard rijdt waar ook fietsers kunnen oversteken? Dat is hetzelfde als zeggen, het schieten van kogels wordt bewust gedaan en leidt in beginsel tot een boete of een celstraf van x maanden.... de dood van een willekeurige voorbijganger die werd getroffen door de kogels is wat per ongeluk heeft plaatsgevonden.quote:Ik heb je al uitgelegd dat het te hard rijden bewust gedaan wordt en dat leidt in beginsel tot een boete van iets van 500 euro + een rijontzegging van 2 maanden (waarbij velen het rijbewijs toch eerder terug krijgen indien ze daar om verzoeken, maar dit heerschap waarschijnlijk niet).
Het verkeersongeval is wat per ongeluk plaats heeft gevonden.
Of gebrekkig inzicht in jouw ogen? Je postuleert nu je eigen mening als een feit. Een heerschap als dit verdient gewoon de maximale celstraf. Niet alleen heeft hij al eerdere overtredingen op zijn naam staan, hij mishandelt ook getuigen. Bovendien toont hij geen berouw en komt hij met slappe smoesjes aan in de rechtszaal. Heel lang opsluiten, ik zeg doen.quote:Dat jij vervolgens maar blijft hameren op de strafmaxima, waarmee je een gebrekkig inzicht laat zien als het gaat om wat het doel is van strafmaxima, ja... daar kan ik helemaal niets mee.
In hoeverre je van opzet moet spreken hangt ook af van waar je dat doet en op welk moment. In een bos ver van de wandelpaden is dat wezenlijk anders dan in een vol café.quote:Op donderdag 14 maart 2013 11:57 schreef Richestorags het volgende:
Kan je nog spreken van per ongeluk als je bewust 52 kilometer te hard rijdt waar ook fietsers kunnen oversteken? Dat is hetzelfde als zeggen, het schieten van kogels wordt bewust gedaan en leidt in beginsel tot een boete of een celstraf van x maanden.... de dood van een willekeurige voorbijganger die werd getroffen door de kogels is wat per ongeluk heeft plaatsgevonden.
Nee hoor. Het is geen mening. Het is een feit dat strafmaxima bedoeld zijn als begrenzing aan de bovenzijde en ter informatie vooraf aan eenieder die overweegt om een bepaalde daad te plegen en dat de daadwerkelijke strafmaat gewoon dient te worden bepaald per geval door de rechter, die slechts aan de bovenzijde een begrenzing heeft.quote:Of gebrekkig inzicht in jouw ogen? Je postuleert nu je eigen mening als een feit.
Dat is nou wel een mening.quote:Een heerschap als dit verdient gewoon de maximale celstraf. Niet alleen heeft hij al eerdere overtredingen op zijn naam staan, hij mishandelt ook getuigen. Bovendien toont hij geen berouw en komt hij met slappe smoesjes aan in de rechtszaal. Heel lang opsluiten, ik zeg doen.
Of in de bebouwde kom waar fietsers oversteken en je tijdig moet kunnen remmen?quote:In hoeverre je van opzet moet spreken hangt ook af van waar je dat doet en op welk moment. In een bos ver van de wandelpaden is dat wezenlijk anders dan in een vol café.
En er is geen enkele reden voor de rechter om niet de maximum straf te geven aan dit heerschap.quote:[quote]Nee hoor. Het is geen mening. Het is een feit dat strafmaxima bedoeld zijn als begrenzing aan de bovenzijde en ter informatie vooraf aan eenieder die overweegt om een bepaalde daad te plegen en dat de daadwerkelijke strafmaat gewoon dient te worden bepaald per geval door de rechter, die slechts aan de bovenzijde een begrenzing heeft.
Wel gebaseerd op feiten. Alle feiten spreken zijn slappe verhaal namelijk tegen.quote:Dat is nou wel een mening.
Nog steeds afhankelijk van het tijdstip, overzicht, enz.quote:Op donderdag 14 maart 2013 12:08 schreef Richestorags het volgende:
Of in de bebouwde kom waar fietsers oversteken en je tijdig moet kunnen remmen?
Kennelijk wel.quote:En er is geen enkele reden voor de rechter om niet de maximum straf te geven aan dit heerschap.
Uh-huh.quote:Wel gebaseerd op feiten. Alle feiten spreken zijn slappe verhaal namelijk tegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |