Hoe weet jij dat het per ongeluk was en hier met voorbedachte rade?quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
is iemand (per ongeluk) doodrijden gelijk aan roofmoord? Ken trouwens de zaak in Capelle niet
Iemand die weerloos is overvallen is beslist veel laffer. Het is goed dat er geen lekenrechtspraak is, want de terechtstelling van dit creatuur kan eigenlijk niet wreed genoeg zijn, wat mij betreft.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:20 schreef DroogDok het volgende:
[..]
is een bejaarde overvallen erger dan iemand van 30?
quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:22 schreef Life2.0 het volgende:
misschien had hij de man een stevige massage met huidscrub gegeven, waarom sluit jij dit bij voorbaat uit?
verhuizen naar Iran een optie?quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Iemand die weerloos is overvallen is beslist veel laffer. Het is goed dat er geen lekenrechtspraak is, want de terechtstelling van dit creatuur kan eigenlijk niet wreed genoeg zijn, wat mij betreft.
2 bewijsmiddelen is voldoende voor een veroordeling, hij heeft bekend en zijn DNA is gevonden onder de nagels van iemand die niet gemasseerd, maar gedood is.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dna sluitend bewijs? Iemand die beweert juridische kennis te hebben moet beter weten, misschien had hij de man een stevige massage met huidscrub gegeven, waarom sluit jij dit bij voorbaat uit?
Waarom 16 jaar? Waarom geen 2? Waarom geen 50? Waarom ga je hier zo makkelijk in mee, haat je allochtonen?
Nee ik houd niet van rechtsongelijkheid
Nee, die zijn niet radicaal genoeg.quote:
Als jij het verschil niet snapt tussen een verkeersongeval en een beroving dan ben je gestoord.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:07 schreef Elfletterig het volgende:
Het probleem is niet dat je je mening geeft, het probleem is dat je zo inconsequent als de ziekte bent. In het topic over de doodrijder in Capelle zit je een (veel te lage) straf met vuur en zwaard te verdedigen; ook daar was alles bewezen. En de dader had ook nog eens een staat van dienst. Maar dan is 9 jaar ineens de "maximale straf" en is de rechter niet verplicht om zo'n zware straf uit te delen. Daar moet je eerst een legertje mensen voor doodrijden.
Waarom dan hier zo anders redeneren? Deze jongen heeft maar één iemand gedood; die was bovendien al 81 en het gebeurde (net als bij de wegpiraat) nog per ongeluk ook:
Dat zou ik dan bijzonder laag vinden, maar ik ga dan niet meteen roepen dat de rechter een idioot is.quote:Maar nee, DS4 is nu ineens hard en kil. Eens kijken of je straks de rechter ook weer verdedigt als deze maar een jaartje of 5-6 oplegt.
Ik kan het niet helpen dat jij niet kan lezen.quote:
Dag trolletje...quote:haat je allochtonen?
Heeft het nfi een masage uitgesloten? Is die optie bekeken?quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
2 bewijsmiddelen is voldoende voor een veroordeling, hij heeft bekend en zijn DNA is gevonden onder de nagels van iemand die niet gemasseerd, maar gedood is.
Ongetwijfeld is deze zaak zorgvuldig behandeld, hoewel rechters aan de noodklok hangen kan dat af en toe nog wel, en er zal ongetwijfeld gekeken zijn naar de bekentenis zelf, ook naar zg. daderkennis, ed.
oh gossie kun je niet omgaan met kritiekquote:Op woensdag 13 maart 2013 20:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan het niet helpen dat jij niet kan lezen.
[..]
Dag trolletje...
Poging tot beroving, de 7.50 kon losgeld zijn van boodschappen eerder die dag, herkomst van chartaal geld is niet te herleiden..quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als jij het verschil niet snapt tussen een verkeersongeval en een beroving dan ben je gestoord.
[..]
Dat zou ik dan bijzonder laag vinden, maar ik ga dan niet meteen roepen dat de rechter een idioot is.
Volhouden!quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
oh gossie kun je niet omgaan met kritiek
Wat dan? Ga je dan naar de jufvrouw? Haal je je moeder erbij? Wacht je mij op bij het schoolplein?quote:
Als jij niet snapt dat ik niet de misdaden vergelijk, maar jouw oordeel over de strafmaat in een zaak die klip en klaar is, ben je minder goed in begrijpend lezen dan ik dacht.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:04 schreef DS4 het volgende:
Als jij het verschil niet snapt tussen een verkeersongeval en een beroving dan ben je gestoord.
Nee, als de rechter 1 jaar oplegt, zul jij hem dekken.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:04 schreef DS4 het volgende:
Dat zou ik dan bijzonder laag vinden, maar ik ga dan niet meteen roepen dat de rechter een idioot is.
Gedraag je eens niet als een kleuter.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:44 schreef Life2.0 het volgende:
Wat dan? Ga je dan naar de jufvrouw? Haal je je moeder erbij? Wacht je mij op bij het schoolplein?
In die andere zaak heb ik helemaal niet getwijfeld aan de bewezenverklaring, maar ik vind het veroorzaken van een verkeersongeval, zelfs als daar doden bij vallen, in beginsel niet iets waarvoor je de bak in moet draaien. Bij daadwerkelijk crimineel gedrag, zeker als het om zo'n lafhartige daad gaat, vind ik een zware vrijheidsstraf wel passend.quote:Op woensdag 13 maart 2013 20:47 schreef Elfletterig het volgende:
Als jij niet snapt dat ik niet de misdaden vergelijk, maar jouw oordeel over de strafmaat in een zaak die klip en klaar is, ben je minder goed in begrijpend lezen dan ik dacht.
Wat wil je? Dat ik nu ga zeggen dat als de rechter de doodstraf oplegt dat jij gaat klagen dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan, want hij verdiende toch zeker 5x de doodstraf?quote:Nee, als de rechter 1 jaar oplegt, zul jij hem dekken.
IN BEGINSEL vinden wij dat ook, wij snappen alleen WEL dat met dubbele max snelheid terwijl je in papa's auto met je vrienden aan het racen bent en niet alleen een stoplicht maar ook een kind over het hoofd ziet, geen standaard verkeersgedrag (nouja, na 5 keer voor hem blijkbaar welquote:Op woensdag 13 maart 2013 21:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
In die andere zaak heb ik helemaal niet getwijfeld aan de bewezenverklaring, maar ik vind het veroorzaken van een verkeersongeval, zelfs als daar doden bij vallen, in beginsel niet iets waarvoor je de bak in moet draaien. Bij daadwerkelijk crimineel gedrag, zeker als het om zo'n lafhartige daad gaat, vind ik een zware vrijheidsstraf wel passend.
Zo simpel is het.
[..]
Wat wil je? Dat ik nu ga zeggen dat als de rechter de doodstraf oplegt dat jij gaat klagen dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan, want hij verdiende toch zeker 5x de doodstraf?
je zegt toch echt dat de straf wat jou betreft niet wreed genoeg kan zijn.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, die zijn niet radicaal genoeg.
Maar even seieus: ik meen dat er staat dat het niet hebben van lekenrechtspraak een goede zaak is omdat je anders veel te wrede straffen zou krijgen.
Als je begrijpend had gelezen had je dat geweten.
quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:43 schreef Ziba het volgende:
Afschuwelijk.
Waar is de tipgever in dit verhaal? De vrouw komt er mee weg? Overigens vind ik één jaar jeugddetentie tegen die Annabel S te weinig, dat soort meisjes zijn juist zó eng.
Het is alleen iets minder simpel dan je nu voorstelt; en dat zou je zelf ook moeten weten. Als je per ongeluk een noodlottig verkeersongeval veroorzaakt, is dat niet per definitie iets dat zeer zwaar bestraft moet worden. Dat vind ik evenmin.quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:25 schreef DS4 het volgende:
[..]
In die andere zaak heb ik helemaal niet getwijfeld aan de bewezenverklaring, maar ik vind het veroorzaken van een verkeersongeval, zelfs als daar doden bij vallen, in beginsel niet iets waarvoor je de bak in moet draaien. Bij daadwerkelijk crimineel gedrag, zeker als het om zo'n lafhartige daad gaat, vind ik een zware vrijheidsstraf wel passend.
Zo simpel is het.
Nee hoor, je hoeft verder niks te zeggen. We zullen straks wel lezen wat je reactie is, mocht de rechter deze dader slechts een paar jaar wegstoppen. En aangezien we hier in Nederland zijn, sluit ik zoiets niet uit...quote:Op woensdag 13 maart 2013 21:25 schreef DS4 het volgende:
Wat wil je? Dat ik nu ga zeggen dat als de rechter de doodstraf oplegt dat jij gaat klagen dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan, want hij verdiende toch zeker 5x de doodstraf?
Ja, en??quote:Op woensdag 13 maart 2013 22:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]
je zegt toch echt dat de straf wat jou betreft niet wreed genoeg kan zijn.
Als het verkeersongeval niet is ontstaan door verwijtbaar gedag, dan zeg ik je dat er gewoon niet eens een straf hoort te worden uitgedeeld.quote:Op donderdag 14 maart 2013 00:30 schreef Elfletterig het volgende:
Het is alleen iets minder simpel dan je nu voorstelt; en dat zou je zelf ook moeten weten. Als je per ongeluk een noodlottig verkeersongeval veroorzaakt, is dat niet per definitie iets dat zeer zwaar bestraft moet worden. Dat vind ik evenmin.
Maar, zoals Life 2.0 ook al uitlegt, zijn bepaalde vormen van roekeloos gedrag wél verwijtbaar. En met de laatste wetswijziging was nou juist expliciet beoogd om dergelijk roekeloos gedrag zwaarder te bestraffen. Dus ja, daar is 2 jaar bizar laag. Zo hard gaan rijden in de bebouwde kom komt min of meer overeen met het doelbewust doden van mensen. Dat risico neem je dan namelijk, willens en wetens.
Als het je hier niet bevalt ga je toch gezellig met cempexo hokken? Kunnen jullie samen stampvoeten! Gezellig...quote:Nee hoor, je hoeft verder niks te zeggen. We zullen straks wel lezen wat je reactie is, mocht de rechter deze dader slechts een paar jaar wegstoppen. En aangezien we hier in Nederland zijn, sluit ik zoiets niet uit...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |