Dacht precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:04 schreef Leatherface het volgende:
Best een mooi land, zo te zien. Oman.
Lijkt me een kwestie van volle bak door de ploeg de Poggio op te laten knallen om de laatste sprinters af te maken en dan moet Sagan het toch wel kunnen redden.quote:Peter Sagan mikt dit jaar op de voorjaarsklassiekers. Waar de 23-jarige renner in 2012 vooral in rittenwedstrijden zijn overwinningen pakte, hoopt hij in 2013 te scoren in de klassiekers. “Te beginnen bij Milaan Sanremo,” vertelde hij volgens Het Nieuwsblad.
De Slowaak erkent dat de voorjaarsklassieker een loterij is. “Dat is altijd een rare wedstrijd, maar hij is wel op mijn lijf geschreven,” geeft hij aan. Ook in andere wedstrijden ziet hij kansen voor zichzelf. “Ik hoop ooit de Ronde van Vlaanderen te winnen,” vertelde hij. "Dat is de mooiste wedstrijd die er is. Voor de echt sterke mannen.”
Aan De Telegraaf vertelde hij zijn plannen voor 2013. “Met de klim van de Poggio en de afdaling naar Sanremo is dit ook een klassieker die bij mijn karakteristiek als renner past. Parijs-Roubaix sla ik over om me helemaal op de Amstel Gold Race te concentreren waar ik vorig jaar derde werd. Ik hoop een van die drie klassiekers te winnen.”
Yup, al zal een Degenkolb, mits in dezelfde vorm van vorig jaar, er ook nog wel aanhangen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Dacht precies hetzelfde.
Onze vriend Sagan over MSR:
[..]
Lijkt me een kwestie van volle bak door de ploeg de Poggio op te laten knallen om de laatste sprinters af te maken en dan moet Sagan het toch wel kunnen redden.
Welquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:27 schreef Marcoss het volgende:
Opvallend dat Gilbert niet meesprint
quote:1 SAGAN Peter Cannondale Pro Cycling Team
2 VAN AVERMAET Greg BMC Racing Team
3 GALLOPIN Tony RadioShack - Leopard
4 CONTADOR VELASCO Alberto Team Saxo-Tinkoff
5 MARCATO Marco Vacansoleil - DCM
6 PASQUALON Andrea Bardiani Valvole - CSF Inox
7 GILBERT Philippe BMC Racing Team
8 NOCENTINI Rinaldo AG2R La Mondiale
9 VELITS Peter Omega Pharma - Quick-Step
10 BOUHANNI Nacer Equipe Cycliste FDJ
11 NIBALI Vincenzo Astana Pro Team
zo zat ie al 500 meter toch?quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:31 schreef TheArt het volgende:
Dik, hoe bedoel je dik?
[ afbeelding ]
Gallopin weet zich weer goed te verstoppenquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:31 schreef TheArt het volgende:
Dik, hoe bedoel je dik?
[ afbeelding ]
Link is verlopen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:38 schreef OProg het volgende:
En ik had deze nog niet gezien:
[ afbeelding ]
Gaaf shirt zo met gelukkig niet al die reclame.
Inderdaad, hij begint inmiddels al aardig op leeftijd te rakenquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:51 schreef Ereinion het volgende:
Niet te geloven die gastHet wordt tijd dat hij eens een paar mooie klassiekers gaat winnen.
Hij gaat misschien wel net zo'n seizoen rijden als Gilbert een paar jaar geleden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:51 schreef Ereinion het volgende:
Niet te geloven die gastHet wordt tijd dat hij eens een paar mooie klassiekers gaat winnen.
Zijn grote risico is dat hij té grote favoriet is. Dat zelfs Cancellara hem niet meer naar de finish wil rijden...quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Sagan kan op 2 manieren in San Remo winnen, dat maakt hem een stuk sterker. Hij is een van de weinigen die in de afdaling de breuk kan forceren (al dan niet geholpen door wat afstoppende ploeggenoten) en hij kan de sprint van een selecte groep aan.
Cancellara rijdt altijd, hoe dom het ook is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zijn grote risico is dat hij té grote favoriet is. Dat zelfs Cancellara hem niet meer naar de finish wil rijden...
Afstoppende ploeggenoten kan ie vergeten, want daar is de ploeg veel te zwak voor. Alleen Moser zou dat kunnen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Sagan kan op 2 manieren in San Remo winnen, dat maakt hem een stuk sterker. Hij is een van de weinigen die in de afdaling de breuk kan forceren (al dan niet geholpen door wat afstoppende ploeggenoten) en hij kan de sprint van een selecte groep aan.
Met wat geluk kunnen ook Caruso en Ratto er nog wel bijzitten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Afstoppende ploeggenoten kan ie vergeten, want daar is de ploeg veel te zwak voor. Alleen Moser zou dat kunnen.
Hij mag showboaten als hij alles op een hoopje rijdt, maar hij doet het ook als hij kilometers aan het wiel heeft gehangen en er de laatste 20 meter even uitkomt of wanneer hij wint omdat het halve peloton op zijn bek is gegaan, dat is wel wat minder.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:01 schreef DeeBee het volgende:
Het showboaten vind ik trouwens ook een beetje overdreven, zeker voor dit soort etappes vroeg in het seizoen. Als 'ie dat nou doet zoals in de Tour, ok, of bij MSR, prima, maar nou ja...
Caruso heb je gelijk in idd, maar Ratto is al een tijd lang gigantisch onder zijn niveau aan het rijden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:24 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Met wat geluk kunnen ook Caruso en Ratto er nog wel bijzitten.
Wel opmerkelijk ja. In Burgos vorig jaar was die echt op niveau en sinds de Vuelta komt ie niet meer vooruit.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Caruso heb je gelijk in idd, maar Ratto is al een tijd lang gigantisch onder zijn niveau aan het rijden.
Baskenland, Slovenië, Burgos, Italiaans kampioenschap en een paar andere eendagskoersen waren vorig jaar prima, de rest was prut. En inderdaad, sinds de Vuelta is het al helemaal niks.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:32 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk ja. In Burgos vorig jaar was die echt op niveau en sinds de Vuelta komt ie niet meer vooruit.
Hij kan in Milaan-Sanremo ook nog wel een massasprint winnen denk ik (zoals Freire). Hij kan natuurlijk ook op de Poggio aanvallen, of in de afdaling inderdaad. Als hij solo wint wil ik wel dat hij een wheelie zonder handen doetquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Is dit ergens te zien eigenlijk?quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:35 schreef Steven184 het volgende:
Traksel stelt me teleur vandaag.![]()
Rast (RLT), Bookwalter (BMC), Schilling (TNE), Smukulis (KAT) en Friedemann (CSS) in de aanval.
Nope.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is dit ergens te zien eigenlijk?
dat hebben we al vaker gedacht... eerst morgen maar eens afwachtenquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:53 schreef Steven184 het volgende:
Morgen eindelijk een beslissing in de Katusha-case.
Dit gister lezende kreeg ik even een 'O ja, Nibali zit niet meer bij die ploeg' moment.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Afstoppende ploeggenoten kan ie vergeten, want daar is de ploeg veel te zwak voor. Alleen Moser zou dat kunnen.
Mooi lijstje zegquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:47 schreef Steven184 het volgende:
Tour of Oman, stage 4:
1. Rodriguez (KAT)
2. Froome (SKY)
3. Evans (BMC)
4. Contador (TST)
5. Nibali (AST)
Het zou zomaar de top 5 van een aankomst op de Alpe D'Huez kunnen zijn inderdaad.quote:
Morgen terugkijken op youtubequote:Op donderdag 14 februari 2013 12:57 schreef Zelva het volgende:
Weet je nog vorig jaar? Toen er nog wel eens koersen werden uitgezonden?
Wat een rare uitslagquote:1.º Paul Martens (Blanco), 5h07m29s (Média: 38,792 km/h)
2.º Tiago Machado (RadioShack-Leopard), mt
3.º Theo Bos (Blanco), mt
4.º Giacomo Nizzolo (RadioShack-Leopard), mt
5.º Thomas Sprengers (Topspor Vlaanderen-Baloise), mt
6.º Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step), mt
7.º Tom van Asbroeck (Topsport Vlaanderen-Baloise), mt
8.º Rui Costa (Movistar), mt
9.º Alessandro Bazzana (UnitedHealthcare), mt
Hele rare uitslag ja. Martens, Machado en Bos in de top 3, dat gaat nergens over. Wat was het voor een sprint?quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:17 schreef TheArt het volgende:
Bos overleefd in de finale
[..]
Wat een rare uitslag
In de laatste 1,5 km. zat er sowieso nog een stuk van 500 meter aan 5%, dus daarom dat ik verbaasd was dat Bos overleefd heeft. Maar met nog 2 km. te gaan, was er sowieso ook nog een valpartij die misschien nog het e.e.a. ontregeld heeft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:24 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hele rare uitslag ja. Martens, Machado en Bos in de top 3, dat gaat nergens over. Wat was het voor een sprint?
maar hoe bos dan voorin blijft ? Jaartje sterker geworden?quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:32 schreef TheArt het volgende:
Ik lees her en der een eventuele verklaring voor de rare uitslag en dat lijkt me wel houd te snijden. Martens (Bos), Machado (Nizzolo) en Sprengers (Van Asbroeck) trokken de sprint aan en achter hen viel een gat waardoor ze los kwamen. Denk dat dat een hele plausibele verklaring is.
Lijkt er wel op. Nu is het op zich niet eens zo vreemd als je ziet dat bijna alle andere goede sprinters die hier zijn top-10 rijden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:40 schreef franklop het volgende:
[..]
maar hoe bos dan voorin blijft ? Jaartje sterker geworden?
Martens wint bijna elk jaar wel minstens een koers.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:12 schreef Evertjan het volgende:
als zelfs Paul Martens dit jaar ritten gaat winnen dan kan het een goed jaar worden voor de Blanco ploeg
valt wel mee hoorquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Martens wint bijna elk jaar wel minstens een koers.
Blijkbaar was Froome met gemak de beste, maar ze hadden net iets te veel naar elkaar zitten kijken en hij kwam net te laat om hem voorbij te vliegen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:32 schreef Marcoss het volgende:
Rodriguez vroeger in vorm dan normaal dus, normaal rijdt hij rond Tirreno/PN voor het eerst een goede uitslag.
En Contador nog wel aanvallen aan het begin van de klim, maar zichzelf dan flink overschat blijkbaar..
Ah oké, Froome begint dit keer wel goed aan het seizoen dus, vorig jaar heeft hij tot de Dauphiné ongeveer gezondheidsproblemen gehad. In deze vorm kan hij ook zomaar de Tirreno winnen over een paar weken, blijft toch een apart geval..quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Blijkbaar was Froome met gemak de beste, maar ze hadden net iets te veel naar elkaar zitten kijken en hij kwam net te laat om hem voorbij te vliegen.
argh maak me gek, fijn dat nergens (right?) te zien isquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:20 schreef Steven184 het volgende:
Briljante etappe vandaag, Contador vol in de aanval met Hernandez en Evans. Froome in de achtervolging en heel het peloton volledig uit elkaar gerukt.
Nope, YT vanavond.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
argh maak me gek, fijn dat nergens (right?) te zien is
Top-10 wel ja, complete uitslag duurt vaak even.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:42 schreef Steven184 het volgende:
Ze zijn trouwens retesnel in Oman met de uitslag. Als je dat dan vergelijkt met zo'n Ronde van de Middelandse zee.
Nou, dat is al beter dan de meeste koersen. Bij de Amstel mogen we al blij zijn als we binnen een uur het podium hebben.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Top-10 wel ja, complete uitslag duurt vaak even.
In dit geval was er een lijst van 10 teams die opnieuw bekeken zouden worden. Sloeg nergens op die lijst, want twee ploegen die WT werden met hakken over de sloot stonden er niet op en enkele teams die ruim in de top 10 RV stonden wel. Het wordt nu een heel vaag verhaal, blijkbaar omdat Katusha door de CAS ook gelijk haar licentie heeft teruggekregen, een beslissing waar ik mijn vraagtekens bij stel.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:05 schreef Marcoss het volgende:
Als Katusha WT wordt/blijft, kwamen Argos en Saxo in de problemen ivm hun licentie. Dat was in ieder geval toen het verhaal, vraag me af of dat ze nu nog kunnen doen, zo vlak voor de begin van PN en Tirreno. De afvallende ploeg zal sowieso ook nog wel in beroep gaan..
Deze beslissing kon dan ook enkel verliezers opleveren.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:16 schreef Drebbelman het volgende:
Het lijkt me niet dat ze het kunnen maken nu nog de WT licentie van een team af te pakken. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Ergens moeten toch onschuldige 'slachtoffers' gaan vallen als gevolg van deze ellende. Een ploeg extra in de WT betekent natuurlijk ook minder beschikbare wildcard lijkt me.
En dan krijgen ze een rechtzaak aan hun broek voor het niet meetellen van de punten van Contador, zoals Riis vorig jaar al aankondigde.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:58 schreef Dennism het volgende:
Ik denk dat Saxo de enige juiste keuze kan zijn als ze iemand moeten uitsluiten, zij hadden namelijk volgens mij het laagste aantal punten op de ranking (mede omdat alle punten van Contador niet mee tellen vanwege zijn schorsing.
quote:Tom-Jelte Slagter rijdt de komende weken veel Italiaanse koersen. De talentvolle Nederlander staat morgen aan de start van de Tour du Haut Var. Daarna volgt een Italiaans drieluik. De winnaar van de Tour Down Under 2013 rijdt achtereenvolgens de Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en Milaan-San Remo.
Donderdagmiddag verkende Slagter met ploegleider Jan Boven de laatste honderd kilometer van Milaan-San Remo. In de finale staat hem de Poggio te wachten. “Een mooie klim! En goed om te weten hoe hij loopt”, stelt Slagter op zijn website. “En ook de afdalingen waren de moeite waard om te verkennen. Dat zijn toch ook belangrijke punten.”
Punten zijn maar 1 factor, er zijn er wel meer.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:58 schreef Dennism het volgende:
Ik denk dat Saxo de enige juiste keuze kan zijn als ze iemand moeten uitsluiten, zij hadden namelijk volgens mij het laagste aantal punten op de ranking (mede omdat alle punten van Contador niet mee tellen vanwege zijn schorsing.
Klopt maar als aan alle zaken randvoorwaarden voldaan is, geven de punten toch de doorslag? Dat meen ik iig een paar maand geleden toen deze kwestie begon gelezen te hebben op wielerflits.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Punten zijn maar 1 factor, er zijn er wel meer.
Nu blijkt dat Bos de rit heeft gewonnen (en ook nieuwe leider is) en niet Cavtwitter:PatLefevere twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 16:50:39“@opqscyclingteam: Win for @MarkCavendish at #VoltaAlgarve Stage 2! #OPQS”definitely the number 1 sprinter of World !! reageer retweet
Diskwalificatie wellicht, anders zal Lefevre dat toch niet de wereld ingooien?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:08 schreef Steven184 het volgende:
Weird, Cav geeneens in top 5.![]()
1.º Theo Bos (Blanco), 4h50m15s (Média: 40, 310 km/h)
2.º Giacomo Nizzolo (RadioShack-Lepard), mt
3.º Bruno Sancho (Carmim-Prio),mt
4.º Jesús Herrada (Caja Rural), mt
5.º Kris Boeckmans (Vacansoleil-DCM), mt
Zie Lefevre dat wel doen hoor, zal wel ergens in de verte de naam Cavendish hebben gehoord en gaat er dan maar van uit dat ie gewonnen heeft.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:13 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Diskwalificatie wellicht, anders zal Lefevre dat toch niet de wereld ingooien?
De rest is gestopt met dopen, lijkt me wel duidelijk.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:11 schreef marcodej het volgende:
Blanco heeft iets heel goed gedaan, deze winter.
En ondertussen loopt Martijntje Hendriks op twitter te grappen met Steven de Jonghquote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:13 schreef DeeBee het volgende:
'Service, hé!'
Erg triest om nu ineens zo'n houding tov het wielrennen aan te nemen, na jarenlang geen onvertogen woord erover hebben laten horen op zender...
Dit, of Blanco heeft op "minder belangrijke" momenten gepiekt. Dus niet de klassiekers en grote rondes.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
De rest is gestopt met dopen, lijkt me wel duidelijk.
Huh? Bron?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:08 schreef borisz het volgende:
Nou de NOS laat dus HET openingsweekend schieten.
Ah lekker dan, we gaan Duitsland achterna. Blanco zal ook wel geen sponsor meer kunnen vinden.quote:
quote:
NOSquote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:08 schreef borisz het volgende:
Nou de NOS laat dus HET openingsweekend schieten.
Niet de eerste keer natuurlijk, als Rabo hebben ze ook wel meegemaakt dat ze een goed voorseizoen hadden waarna ze volledig zoek werden gereden als het er echt om ging. Voor de ranking en exposure zijn al die vroege overwinningen natuurlijk leuk maar het gaat amper ergens over. Pak een monument, grote ronde of WK en je telt echt mee, met dit gesprokkel blijft het lastig om een sponsor te vinden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:29 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dit, of Blanco heeft op "minder belangrijke" momenten gepiekt. Dus niet de klassiekers en grote rondes.
Ik vind het een goede zet om te focussen op koersen waar de kansen op winst realistisch zijn ipv. alles te zetten op koersen waar alles wel heel erg goed moet verlopen wil men daar winnen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Niet de eerste keer natuurlijk, als Rabo hebben ze ook wel meegemaakt dat ze een goed voorseizoen hadden waarna ze volledig zoek werden gereden als het er echt om ging. Voor de ranking en exposure zijn al die vroege overwinningen natuurlijk leuk maar het gaat amper ergens over. Pak een monument, grote ronde of WK en je telt echt mee, met dit gesprokkel blijft het lastig om een sponsor te vinden.
Geen waalse pijl dus, dat is wel erg vreemd!quote:Op vrijdag 15 februari 2013 20:11 schreef Evertjan het volgende:
http://nos.nl/artikel/464790-wielerkalender-2013.html
een lijstje met wat de NOS uitzend
Terpstra!!quote:
Ze hebben daar al een behoorlijk irritante troll. Zullen ze wel voldoende vinden.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:26 schreef THEFXR het volgende:
iemand ervaring met cyclingnews forum? ik heb mij aangemeld,maar na 2 weken staat de acc nog op activatie.
The Clinic heeft al genoeg idioten.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:26 schreef THEFXR het volgende:
iemand ervaring met cyclingnews forum? ik heb mij aangemeld,maar na 2 weken staat de acc nog op activatie.
ik had van jou geen ander antwoord verwacht....quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hebben daar al een behoorlijk irritante troll. Zullen ze wel voldoende vinden.
Vaughters?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:27 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ze hebben daar al een behoorlijk irritante troll. Zullen ze wel voldoende vinden.
hou je bekquote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
The Clinic heeft al genoeg idioten.
Sorry lieverd, misschien moet je ze een mailtje sturen.quote:
Dan is hij daar en niet hier en dat is toch positief?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
The Clinic heeft al genoeg idioten.
al 3x gedaan,maar geen antwoord, je had ze al ingelicht?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:35 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Sorry lieverd, misschien moet je ze een mailtje sturen.
Meld je anders nog eens aan met een nieuw e-mail adres.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
al 3x gedaan,maar geen antwoord, je had ze al ingelicht?
Als je Engels op hetzelfde niveau is als je Nederlands zou ik het maar achterwege laten.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:26 schreef THEFXR het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 00:46 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als je Engels op hetzelfde niveau is als je Nederlands zou ik het maar achterwege laten.waar bemoei jij je mee? taalnazi, flikker op man, ik stel een normale vraag en iedereen begint gelijk negatief te doen en af te kraken en nog niet eens ontopic blijven, wie doet hier nu aan topicvervuiling??SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Froome FTWtwitter:TourofOman_live twitterde op zaterdag 16-02-2013 om 12:38:03Chris Froome is the overall winner of the 2013 Tour of Oman. Alberto Contador +27sec. Cadel Evans +39 sec. Nice podium! #TOO13 reageer retweet
Sky piekt het hele jaar.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Sky? Pieken die ook te vroeg of is dat alleen weggelegd voor Blanco?
ik denk dat blanco een aantal renners vroeg heeft laten pieken om zo interesse van sponsoren op te wekkenquote:Op zaterdag 16 februari 2013 17:32 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Sky? Pieken die ook te vroeg of is dat alleen weggelegd voor Blanco?
Konden we het maar zienquote:Op zaterdag 16 februari 2013 19:34 schreef Slobeend het volgende:
Poels is weer terug, goed om te zien.
Nu is emotie al de baseline, benieuwd wanneer ze een dopingtest ontwikkelen voor dat product.quote:"Emotion is the baseline, then the next step is to get the machine ready to do the job," he explained.
"I’d love to be able to do these incredible escapes in the mountain, but the reality is that I’m not that good a climber, so I have to work hard, be meticulous about what I do, and that’s made me incredibly successful.
quote:Blanco Pro Cycling@BlancoCycling
Final stage #hautvar @BlancoCycling big group in the breakaway with @lars_boom @laurenstendam
Proloog Ruta del Solquote:1. Alejandro Valverde (Movistar Team) 6:46
2. Simon Spilak (Katusha) 6:48
3. Tyler Farrar (Garmin-Sharp) 6:50
4. Jurgen Van den Broeck (Lotto) 6:50
5. Patrick Gretsch (Argos-Shimano) 6:52
6. Stef Clement (Blanco) 6:50
7. Maxim Belkov (Katusha) 6:56
8. Martijn Keizer (Vacansoleil) 6:56
9. Bart de Clercq (Lotto-Belisol) 6:56
10. Bauke Mollema (Blanco) 6:57
Ook Tom Dumoulin midden in die bui. Zonde zeg.quote:Op zondag 17 februari 2013 13:17 schreef Szura het volgende:
Gesink blijkbaar in de regen moeten rijden, pech voor hem
Lars Boome in de attack!twitter:PelotonWatch twitterde op zondag 17-02-2013 om 15:04:24#TourHautVar Attack by Boome (BLA) and Oss (BMC) they have a small advantage on the rest of the break. Gap is 3'10" to the peloton. reageer retweet
Derde, 1 sec achter Kwiatkowskiquote:Op zondag 17 februari 2013 15:47 schreef Chiappucci het volgende:
Martin wint zoals verwacht de Ronde van de Algarve. Westra wordt 2e of 3e in het eindklassement.
Ja, maar er zaten er zo'n 100 bijquote:Op zondag 17 februari 2013 17:05 schreef Pedroso het volgende:
Zat Boom gisteren ook bij de voorste groep ? Als dat zo is dan zal ie het alg. klassement ook wel winnen,
Karl ookquote:Op zondag 17 februari 2013 17:06 schreef wimderon het volgende:
[..]
Benieuwd naar de kritische berichtgeving van de NOS.
Opvallend, die zat niet in de oorspronkelijke kopgroepquote:Op zondag 17 februari 2013 17:08 schreef baggerbaas het volgende:
Vichot pakt de overall. Was gisteren 3e en zat vandaag in de groep bij Boom.
Inderdaad maar op 2km van de meet werd hij plots wel gemeld in die groep.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Opvallend, die zat niet in de oorspronkelijke kopgroep
twitter:velochrono twitterde op zondag 17-02-2013 om 16:53:42Selon @EquipeFDJ, 5 hommes en tête avec 20'' à 2 km, dont Fédrigo et Vichot. #TourHautVar reageer retweet
Baas.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:08 schreef baggerbaas het volgende:
Vichot pakt de overall. Was gisteren 3e en zat vandaag in de groep bij Boom.
Ja, de azijnzeikers zijn nog nergens te bekennen. Zitten waarschijnlijk zoals gebruikelijk allemaal op Wielerflits.nl.quote:Op zondag 17 februari 2013 17:20 schreef Chiappucci het volgende:
Lars Boom![]()
Mooi dat hij nu ook vaker lijkt te gaan winnen.
Nee, dan worden ze er af gereden door Vacansoleilquote:Op zondag 17 februari 2013 17:43 schreef GotenSSJ het volgende:
Boom pakt Parijs-Roubaix dit jaar![]()
Blanco is wel lekker bezig dit voorseizoen zeg. Hopelijk volgen er nog meer
http://www.wvcycling.com/quote:Op zondag 17 februari 2013 21:53 schreef Chiappucci het volgende:
Zijn er mensen hier die wel eens op de database-site 'memoire-du-cyclisme.eu' kijken? Hier kwam ik altijd voor o.a. uitslagen en deelnemerslijsten van oude Tours, maar sinds een tijdje zijn deze niet meer te bekijken.
Moet je hier voor betalen of volstaat een account? Want ik ken op dit moment geen andere site met min of meer dezelfde database.
Die is ook niet verkeerd, maar helaas ook niet volledig bij de oudere Tours. Maar wel een prima site, thanksquote:Op zondag 17 februari 2013 22:40 schreef LeTourdeFrance het volgende:
http:/tour.cyclingfever.com/race.html?taal_id=2 wellicht?
Ja bagger. Ik keek altijd, maar nu staat er niets meer. Zoals eerder gezegd, Cyclingfever werkt prima. En anders is ook Dewielersite een aanrader.quote:Op zondag 17 februari 2013 21:53 schreef Chiappucci het volgende:
Zijn er mensen hier die wel eens op de database-site 'memoire-du-cyclisme.eu' kijken? Hier kwam ik altijd voor o.a. uitslagen en deelnemerslijsten van oude Tours, maar sinds een tijdje zijn deze niet meer te bekijken.
Moet je hier voor betalen of volstaat een account? Want ik ken op dit moment geen andere site met min of meer dezelfde database.
Cyclingfever en WVcycling zijn ieder geval aardige alternatieven. En wie weet Procyclingstats in de toekomst. Bedankt iigquote:Op zondag 17 februari 2013 23:21 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ja bagger. Ik keek altijd, maar nu staat er niets meer. Zoals eerder gezegd, Cyclingfever werkt prima. En anders is ook Dewielersite een aanrader.
Verder is de Griek van Procyclingstats ook een hele goeie site aan het uitbouwen. Inmiddels staan veel uitslagen uit de Tourgeschiedenis erop en de startlijsten zullen nog wel komen.
www.dewielersite.net is op dit moment toch echt de beste mijns inziens. Alle startlijsten en uitslagen compleet.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:28 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Cyclingfever en WVcycling zijn ieder geval aardige alternatieven. En wie weet Procyclingstats in de toekomst. Bedankt iig
quote:"Cycling is very intense and so some time away gives you perspective and lets you reflect about how you do your job, how you handle the physical and the mental approach, all the factors that go into your performance. The new energy helps you go back and make thinks better. Guys like Lance Armstrong and Laurent Jalabert came back as better riders after they took a break. I hope the same happens to me."
Ja inderdaad, nu je het zegt. Is het nodig je daar te registreren?quote:Op zondag 17 februari 2013 23:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
www.dewielersite.net is op dit moment toch echt de beste mijns inziens. Alle startlijsten en uitslagen compleet.
Evansquote:Op maandag 18 februari 2013 10:19 schreef TheArt het volgende:
Dit interview van EvansMeest opzienbarende quote:
[..]
Nope, niet nodig.quote:Op maandag 18 februari 2013 12:50 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ja inderdaad, nu je het zegt. Is het nodig je daar te registreren?
En vergeet ook de Giro van 2002 (quote:Op maandag 18 februari 2013 12:57 schreef Ericr het volgende:
EvansHebben we dat ook maar weer gehad.
Wel de nieuwe mister Teflon natuurlijk, nooit ergens genoemd in principe maar wel gezellig samengewerkt met Aldo Sassi en nu met Max Testa. Dat hij in 2007 kon strijden met drie pakhazen eerste klas en nog bijna die TDF won zal ook wel alleen aan zijn talent hebben gelegen.
En in 2005 netjes tussen Rasmussen en Landis eindigen...quote:Op maandag 18 februari 2013 13:24 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
En vergeet ook de Giro van 2002 () niet
Vergeet ook niet dat hij in een bergetappe in de roze trui finaal door het ijs zakte en een kwartier verloor op Addy Engels die 10de werd. Nou dan moet je wel clean zijn.quote:Op maandag 18 februari 2013 13:24 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
En vergeet ook de Giro van 2002 () niet
Mapei, Telekom,Lotto, BMC. Overwegend toch wel cleane ploegen toch?quote:Op maandag 18 februari 2013 13:21 schreef DeLuna het volgende:
Ik vertrouw eigenlijk niemand meer maar als Evans straks ook gaat bekennen of gepakt wordt dan is dat voor mij wel weer een nieuw dieptepunt.Ik mocht Evans altijd wel.
In mijn beleving is hij wel de laatste jaren gegroeid van uitsluitend wieletje plakken, naar soms plakken en soms eens vooraan rijden. De hele tijd voorop rijden, en echt dominant zijn, zit niet alleen in je benen, maar ook in je karakter. En een echte killer is Evans volgens mij niet!quote:Nu heeft Evans zeker een periode gehad dat bijna alles lukte maar echt superieur was dat meestal ook niet.
quote:Valverde, Quintana y Moreno (Movistar), Gesink y Mollema (Blanco), Van den Broeck, De Clercq y Van de Walle (Lotto), Nieve (Euskaltel-Euskadi), Brajkovic, Fuglsang, Ponzi y Seeldrayers (Astana), Armee (Topsport), Maté y Navarro (Cofidis), Spilak (Katusha), Arroyo (Caja Rural), Hivert (Sojasun), Rebellin (CCC) y Belda (Burgos-BH)
Addy the Eaglequote:
geen beeld zeker?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:11 schreef TheArt het volgende:
1e etappe Ruta del Sol, deze 21 man zijn overgebleven op de belangrijkste klim van de dag:
[..]
Heeft Addy daar nou geblondeerd haar zoals ik in een flits meen te zien?quote:Op maandag 18 februari 2013 15:13 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Addy the Eagle
Wel straf als hij in deze etappe gewoon clean net achter Hamilton en Escartin finisht. Ik dacht toen dat we een nieuwe topper in huis hadden.![]()
Over geblondeerd haar gesproken: wist je dit:quote:Op maandag 18 februari 2013 15:22 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Heeft Addy daar nou geblondeerd haar zoals ik in een flits meen te zien?
In een sprint op het vlakke is dat niet bepaald een verrassing.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Haha wat, Valverde verliest van Hivert?
Helemaal vlak was het niet, als ik een foto van de finish zo zag.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
In een sprint op het vlakke is dat niet bepaald een verrassing.
Het vlakte wat af volgens mij.quote:Op maandag 18 februari 2013 15:46 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Helemaal vlak was het niet, als ik een foto van de finish zo zag.
quote:Op maandag 18 februari 2013 10:19 schreef TheArt het volgende:
Dit interview van EvansMeest opzienbarende quote:
[..]
De Darwin-award is nog altijd voor Pistoriusquote:Op maandag 18 februari 2013 17:54 schreef Wombcat het volgende:
[..]Het is nog vroeg, maar deze uitspraak komt zeker in aanmerking voor domste sport-uitspraak van het jaar.
Benieuwd naar de reactie van organisatoren.twitter:inrng twitterde op maandag 18-02-2013 om 18:01:30UCI announces the World Tour will have 19 teams for 2013 with Katusha included http://t.co/X2xsENB5 reageer retweet
Rebellinquote:Op maandag 18 februari 2013 17:54 schreef Marcoss het volgende:
http://biciciclismo.com/cas/site/noticias-ficha.asp?id=59484
Uitslag, alleen de 1ste 3 in dezelfde tijd geëindigd dus, misschien dat Mollema morgen nog naar plek 2 kan ten koste van VDB, Valverde zal wel te sterk zijn.
Aldus Velonation, ploegen met 8 renners (of 7 renners in kleinere rittenkoersen) is dus ook een optie.quote:Having this number of teams means that WorldTour race organisers will in theory be compelled to allow an extra squad into their race lineup. This would either mean that those organisers will have to allow larger fields, to decrease the number of WorldTour teams by one, or to require that all teams have one less rider than is normally the case.
kleinere ploegen in de koers is wel oke, maar niet op deze manierquote:Op maandag 18 februari 2013 18:41 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Aldus Velonation, ploegen met 8 renners (of 7 renners in kleinere rittenkoersen) is dus ook een optie.
klaar voor een top10 notering in de TDFquote:Op maandag 18 februari 2013 18:44 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Woutje Poels straks in het sportjournaal.
Welke manier blijft er dan over?quote:Op maandag 18 februari 2013 18:43 schreef Evertjan het volgende:
[..]
kleinere ploegen in de koers is wel oke, maar niet op deze manier
Natuurlijk niet, maar dit is nu uit nood geboren. Ploegen van 8 en 7 met hetzelfde aantal teams als voorheen zou prima zijn.quote:Op maandag 18 februari 2013 19:08 schreef Evertjan het volgende:
[..]
door ook minder ploegen te laten starten het peloton word op deze manier niet kleiner
Als er iemand een vechter is, dan is het Evans wel.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:19 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als iemand als bv Bobbie Traksel(vechten en doorgaan tot je van de fiets afvalt type renner dus) hetzelfde talent had als Evans, zou hij een stuk harder rijden, dan Evans zelf denk ik! Als julie snappen wat ik bedoel...
Haha, ik dacht precies hetzelfde, die bejaarde pakhaas van een Rebellin die hier gewoon weer meerijdt van voren...quote:Op maandag 18 februari 2013 18:40 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Rebellin
Prestigesprintje van Robert gewonnen.
Heeft z'n ploeg (CCC ofzo zeker ? ) eigenlijk startrecht in wat van de grotere koersen dit jaar?quote:Op maandag 18 februari 2013 19:52 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Haha, ik dacht precies hetzelfde, die bejaarde pakhaas van een Rebellin die hier gewoon weer meerijdt van voren...
Gaat vast weer meestrijden in de Waalse Pijl dit jaar!
Neuh, hooguit een wildcard voor de Ronde van Polen. Dat kan nu ze eindelijk ProContinentaal zijn. Voor dit jaar startte altijd een Pools nationaal team.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Heeft z'n ploeg (CCC ofzo zeker ? ) eigenlijk startrecht in wat van de grotere koersen dit jaar?
quote:Op maandag 18 februari 2013 20:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Heeft z'n ploeg (CCC ofzo zeker ? ) eigenlijk startrecht in wat van de grotere koersen dit jaar?
Davide Rebellin kon z'n rolstoel ook nog als vijfde over de streep te duwen. Hij is de 40 gepasseerd, zijn werkgevers worden met ieder jaar obscuurder maar hij weet zich nog altijd goed te handhaven.quote:Op maandag 18 februari 2013 21:01 schreef TheArt het volgende:
http://www.sporza.be/cm/s(...)del_sol_rit2_verslag
Hivert zette vroeg aan en dat gat kreeg niemand dus meer dicht.
Als ik vanavond thuis ben ga ik het even checken. Zal laten weten wat ik er van vind.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:24 schreef marcodej het volgende:
2R, nieuw gratis maandelijkse online magazine voor (nu nog) IPad, is online:
http://gerard.cc/2013/02/19/new-free-cycling-magazine-launches/
Projectje van Gerard Vroomen. Ziet er interessant uit.
Heb alleen geen Ipad.
Hier hetzelfde..niemand in mijn omgeving btw..dus helaas pindakaas.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:24 schreef marcodej het volgende:
Heb alleen geen Ipad.
Op zich niet zo erg. Anders was Colombia misschien nog uitgenodigd, die zie ik liever volledig voor de Giro gaan en dan eventueel nog de Vuelta.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:13 schreef TheArt het volgende:
Parijs-Nice en de Dauphine worden met 23 teams gereden i.p.v. 22, meldt Prudhomme. De Tour start gewoon met 22 teams (dus de 19 teams + 3 wildcards i.p.v. 4 en voor 99% zeker gaan die naar Europcar, Cofidis en Sojasun).
quote:1. Jonathan Hivert (Sojasun)
2. Tyler Farrar (Garmin)
3. Francesco Lasca (Caja Rural)
4. Grega Bole (Vacansoleil)
5. Bauke Mollema (Blanco)
Neuh, denk dat een eventuele 4e wildcard naar IAM was gegaan.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:03 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Op zich niet zo erg. Anders was Colombia misschien nog uitgenodigd, die zie ik liever volledig voor de Giro gaan en dan eventueel nog de Vuelta.
Maar de verklaring van de UCI ook weer: Daarop meldde de UCI dat er in 2013 niet achttien, maar negentien teams automatisch meedoen op het hoogste niveau in het wielrennen. Die formaties zijn verplicht deel te nemen aan de WorldTour-wedstrijden.
"Anders staan daar sancties tegenover", aldus een woordvoerder van de UCI. "Het is niet aan de UCI om oplossingen te bedenken. De regels zijn de regels."
Dus niet "excuses, we hebben onterecht banen op het spel gezet en race organisatoren logistieke en sportieve problemen gegeven", maar gewoon weer vol op de aanval. Wat een flutorganisatie is het ook.
Nog iets aangepast zelfs:quote:
quote:1. Jonathan Hivert (Sojasun) 4:48:37
2. Tyler Farrar (Garmin) m.t.
3. Francesco Lasca (Caja Rural) m.t.
4. Grega Bole (Vacansoleil) m.t.
5. Jakob Fuglsang (Astana) m.t.
6. Bauke Mollema (Blanco) m.t.
7. J. Joaquín Rojas (Movistar Team) m.t.
8. Jurgen Van den Broeck (Lotto.Belisol) m.t.
9. Sander Armee (Topsport Vlaanderen-Mercator) m.t.
10. Yves Lampaert (Topsport Vlaanderen-Mercator) m.t.
is leuk gedaan!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:24 schreef marcodej het volgende:
Heb alleen geen Ipad.
Ze zullen wel met een blok van start gaan van Mollema, TJS, Nordhaug en Martens en dan kijken wie het verst komt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 17:53 schreef Evertjan het volgende:
is Mollema de kopman bij de Rabo voor AGR, LBL en WP??
Hier ook geen ipad. Waarom niet gewoon platform onafhankelijk?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:24 schreef marcodej het volgende:
Heb alleen geen Ipad.
Zeker interessant. Aardige filmpjes, foto's en interviews. Nu lees ik niet veel bladen over dit onderwerp, dus heb niet veel vergelijkingsmateriaal, maar het lijkt mij vrij aardig. Goede vormgeving en leuke inhoud, al heb ik een aantal filmpjes al eens voorbij zien komen. Maar zit leuk in elkaar en ga zeker vaker lezen. Leuk initiatief en kan zeker tot iets moois groeien.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:24 schreef marcodej het volgende:
Heb alleen geen Ipad.
Finish na een afdaling en een stuk vlak. Zal wel weer Hivert worden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:06 schreef FredWielergek het volgende:
Twee nederlanders voorop in ruta del sol: Clement en Dumoulin.
Bergachtige etappe, ik verwacht wat van Gesink en vooral van Mollema.
Denk het niet, het wordt vast te zwaar voor hem.quote:Op woensdag 20 februari 2013 13:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Finish na een afdaling en een stuk vlak. Zal wel weer Hivert worden.
quote:Valverde y Quintana (Movistar), Gesink y Mollema (Blanco), Van den Broeck (Lotto), Izagirre (Euskaltel), Armee (Topsport), Navarro (Cofidis) y Spilak (Katusha)
Rebellin gaat winnen uiteraard.quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:45 schreef marcodej het volgende:
Jaja, Rebellin komt ook terug. Sprint met 13.
12, Armee staat er 2x tussenquote:Op woensdag 20 februari 2013 16:45 schreef marcodej het volgende:
Jaja, Rebellin komt ook terug. Sprint met 13.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |