Dacht precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 23:04 schreef Leatherface het volgende:
Best een mooi land, zo te zien. Oman.
Lijkt me een kwestie van volle bak door de ploeg de Poggio op te laten knallen om de laatste sprinters af te maken en dan moet Sagan het toch wel kunnen redden.quote:Peter Sagan mikt dit jaar op de voorjaarsklassiekers. Waar de 23-jarige renner in 2012 vooral in rittenwedstrijden zijn overwinningen pakte, hoopt hij in 2013 te scoren in de klassiekers. “Te beginnen bij Milaan Sanremo,” vertelde hij volgens Het Nieuwsblad.
De Slowaak erkent dat de voorjaarsklassieker een loterij is. “Dat is altijd een rare wedstrijd, maar hij is wel op mijn lijf geschreven,” geeft hij aan. Ook in andere wedstrijden ziet hij kansen voor zichzelf. “Ik hoop ooit de Ronde van Vlaanderen te winnen,” vertelde hij. "Dat is de mooiste wedstrijd die er is. Voor de echt sterke mannen.”
Aan De Telegraaf vertelde hij zijn plannen voor 2013. “Met de klim van de Poggio en de afdaling naar Sanremo is dit ook een klassieker die bij mijn karakteristiek als renner past. Parijs-Roubaix sla ik over om me helemaal op de Amstel Gold Race te concentreren waar ik vorig jaar derde werd. Ik hoop een van die drie klassiekers te winnen.”
Yup, al zal een Degenkolb, mits in dezelfde vorm van vorig jaar, er ook nog wel aanhangen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:33 schreef OProg het volgende:
[..]
Dacht precies hetzelfde.
Onze vriend Sagan over MSR:
[..]
Lijkt me een kwestie van volle bak door de ploeg de Poggio op te laten knallen om de laatste sprinters af te maken en dan moet Sagan het toch wel kunnen redden.
Welquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:27 schreef Marcoss het volgende:
Opvallend dat Gilbert niet meesprint
quote:1 SAGAN Peter Cannondale Pro Cycling Team
2 VAN AVERMAET Greg BMC Racing Team
3 GALLOPIN Tony RadioShack - Leopard
4 CONTADOR VELASCO Alberto Team Saxo-Tinkoff
5 MARCATO Marco Vacansoleil - DCM
6 PASQUALON Andrea Bardiani Valvole - CSF Inox
7 GILBERT Philippe BMC Racing Team
8 NOCENTINI Rinaldo AG2R La Mondiale
9 VELITS Peter Omega Pharma - Quick-Step
10 BOUHANNI Nacer Equipe Cycliste FDJ
11 NIBALI Vincenzo Astana Pro Team
zo zat ie al 500 meter toch?quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:31 schreef TheArt het volgende:
Dik, hoe bedoel je dik?
[ afbeelding ]
Gallopin weet zich weer goed te verstoppenquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:31 schreef TheArt het volgende:
Dik, hoe bedoel je dik?
[ afbeelding ]
Link is verlopen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 12:38 schreef OProg het volgende:
En ik had deze nog niet gezien:
[ afbeelding ]
Gaaf shirt zo met gelukkig niet al die reclame.
Inderdaad, hij begint inmiddels al aardig op leeftijd te rakenquote:Op woensdag 13 februari 2013 13:51 schreef Ereinion het volgende:
Niet te geloven die gastHet wordt tijd dat hij eens een paar mooie klassiekers gaat winnen.
Hij gaat misschien wel net zo'n seizoen rijden als Gilbert een paar jaar geleden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 13:51 schreef Ereinion het volgende:
Niet te geloven die gastHet wordt tijd dat hij eens een paar mooie klassiekers gaat winnen.
Zijn grote risico is dat hij té grote favoriet is. Dat zelfs Cancellara hem niet meer naar de finish wil rijden...quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Sagan kan op 2 manieren in San Remo winnen, dat maakt hem een stuk sterker. Hij is een van de weinigen die in de afdaling de breuk kan forceren (al dan niet geholpen door wat afstoppende ploeggenoten) en hij kan de sprint van een selecte groep aan.
Cancellara rijdt altijd, hoe dom het ook is.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zijn grote risico is dat hij té grote favoriet is. Dat zelfs Cancellara hem niet meer naar de finish wil rijden...
Afstoppende ploeggenoten kan ie vergeten, want daar is de ploeg veel te zwak voor. Alleen Moser zou dat kunnen.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Sagan kan op 2 manieren in San Remo winnen, dat maakt hem een stuk sterker. Hij is een van de weinigen die in de afdaling de breuk kan forceren (al dan niet geholpen door wat afstoppende ploeggenoten) en hij kan de sprint van een selecte groep aan.
Met wat geluk kunnen ook Caruso en Ratto er nog wel bijzitten.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Afstoppende ploeggenoten kan ie vergeten, want daar is de ploeg veel te zwak voor. Alleen Moser zou dat kunnen.
Hij mag showboaten als hij alles op een hoopje rijdt, maar hij doet het ook als hij kilometers aan het wiel heeft gehangen en er de laatste 20 meter even uitkomt of wanneer hij wint omdat het halve peloton op zijn bek is gegaan, dat is wel wat minder.quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:01 schreef DeeBee het volgende:
Het showboaten vind ik trouwens ook een beetje overdreven, zeker voor dit soort etappes vroeg in het seizoen. Als 'ie dat nou doet zoals in de Tour, ok, of bij MSR, prima, maar nou ja...
Caruso heb je gelijk in idd, maar Ratto is al een tijd lang gigantisch onder zijn niveau aan het rijden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:24 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Met wat geluk kunnen ook Caruso en Ratto er nog wel bijzitten.
Wel opmerkelijk ja. In Burgos vorig jaar was die echt op niveau en sinds de Vuelta komt ie niet meer vooruit.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Caruso heb je gelijk in idd, maar Ratto is al een tijd lang gigantisch onder zijn niveau aan het rijden.
Baskenland, Slovenië, Burgos, Italiaans kampioenschap en een paar andere eendagskoersen waren vorig jaar prima, de rest was prut. En inderdaad, sinds de Vuelta is het al helemaal niks.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:32 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Wel opmerkelijk ja. In Burgos vorig jaar was die echt op niveau en sinds de Vuelta komt ie niet meer vooruit.
Hij kan in Milaan-Sanremo ook nog wel een massasprint winnen denk ik (zoals Freire). Hij kan natuurlijk ook op de Poggio aanvallen, of in de afdaling inderdaad. Als hij solo wint wil ik wel dat hij een wheelie zonder handen doetquote:Op woensdag 13 februari 2013 15:55 schreef ultra_ivo het volgende:
Is dit ergens te zien eigenlijk?quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:35 schreef Steven184 het volgende:
Traksel stelt me teleur vandaag.![]()
Rast (RLT), Bookwalter (BMC), Schilling (TNE), Smukulis (KAT) en Friedemann (CSS) in de aanval.
Nope.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:36 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Is dit ergens te zien eigenlijk?
dat hebben we al vaker gedacht... eerst morgen maar eens afwachtenquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:53 schreef Steven184 het volgende:
Morgen eindelijk een beslissing in de Katusha-case.
Dit gister lezende kreeg ik even een 'O ja, Nibali zit niet meer bij die ploeg' moment.quote:Op woensdag 13 februari 2013 16:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Afstoppende ploeggenoten kan ie vergeten, want daar is de ploeg veel te zwak voor. Alleen Moser zou dat kunnen.
Mooi lijstje zegquote:Op donderdag 14 februari 2013 12:47 schreef Steven184 het volgende:
Tour of Oman, stage 4:
1. Rodriguez (KAT)
2. Froome (SKY)
3. Evans (BMC)
4. Contador (TST)
5. Nibali (AST)
Het zou zomaar de top 5 van een aankomst op de Alpe D'Huez kunnen zijn inderdaad.quote:
Morgen terugkijken op youtubequote:Op donderdag 14 februari 2013 12:57 schreef Zelva het volgende:
Weet je nog vorig jaar? Toen er nog wel eens koersen werden uitgezonden?
Wat een rare uitslagquote:1.º Paul Martens (Blanco), 5h07m29s (Média: 38,792 km/h)
2.º Tiago Machado (RadioShack-Leopard), mt
3.º Theo Bos (Blanco), mt
4.º Giacomo Nizzolo (RadioShack-Leopard), mt
5.º Thomas Sprengers (Topspor Vlaanderen-Baloise), mt
6.º Mark Cavendish (Omega Pharma-Quick Step), mt
7.º Tom van Asbroeck (Topsport Vlaanderen-Baloise), mt
8.º Rui Costa (Movistar), mt
9.º Alessandro Bazzana (UnitedHealthcare), mt
Hele rare uitslag ja. Martens, Machado en Bos in de top 3, dat gaat nergens over. Wat was het voor een sprint?quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:17 schreef TheArt het volgende:
Bos overleefd in de finale
[..]
Wat een rare uitslag
In de laatste 1,5 km. zat er sowieso nog een stuk van 500 meter aan 5%, dus daarom dat ik verbaasd was dat Bos overleefd heeft. Maar met nog 2 km. te gaan, was er sowieso ook nog een valpartij die misschien nog het e.e.a. ontregeld heeft.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:24 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Hele rare uitslag ja. Martens, Machado en Bos in de top 3, dat gaat nergens over. Wat was het voor een sprint?
maar hoe bos dan voorin blijft ? Jaartje sterker geworden?quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:32 schreef TheArt het volgende:
Ik lees her en der een eventuele verklaring voor de rare uitslag en dat lijkt me wel houd te snijden. Martens (Bos), Machado (Nizzolo) en Sprengers (Van Asbroeck) trokken de sprint aan en achter hen viel een gat waardoor ze los kwamen. Denk dat dat een hele plausibele verklaring is.
Lijkt er wel op. Nu is het op zich niet eens zo vreemd als je ziet dat bijna alle andere goede sprinters die hier zijn top-10 rijden.quote:Op donderdag 14 februari 2013 17:40 schreef franklop het volgende:
[..]
maar hoe bos dan voorin blijft ? Jaartje sterker geworden?
Martens wint bijna elk jaar wel minstens een koers.quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:12 schreef Evertjan het volgende:
als zelfs Paul Martens dit jaar ritten gaat winnen dan kan het een goed jaar worden voor de Blanco ploeg
valt wel mee hoorquote:Op donderdag 14 februari 2013 21:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Martens wint bijna elk jaar wel minstens een koers.
Blijkbaar was Froome met gemak de beste, maar ze hadden net iets te veel naar elkaar zitten kijken en hij kwam net te laat om hem voorbij te vliegen.quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:32 schreef Marcoss het volgende:
Rodriguez vroeger in vorm dan normaal dus, normaal rijdt hij rond Tirreno/PN voor het eerst een goede uitslag.
En Contador nog wel aanvallen aan het begin van de klim, maar zichzelf dan flink overschat blijkbaar..
Ah oké, Froome begint dit keer wel goed aan het seizoen dus, vorig jaar heeft hij tot de Dauphiné ongeveer gezondheidsproblemen gehad. In deze vorm kan hij ook zomaar de Tirreno winnen over een paar weken, blijft toch een apart geval..quote:Op donderdag 14 februari 2013 21:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Blijkbaar was Froome met gemak de beste, maar ze hadden net iets te veel naar elkaar zitten kijken en hij kwam net te laat om hem voorbij te vliegen.
argh maak me gek, fijn dat nergens (right?) te zien isquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:20 schreef Steven184 het volgende:
Briljante etappe vandaag, Contador vol in de aanval met Hernandez en Evans. Froome in de achtervolging en heel het peloton volledig uit elkaar gerukt.
Nope, YT vanavond.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
argh maak me gek, fijn dat nergens (right?) te zien is
Top-10 wel ja, complete uitslag duurt vaak even.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:42 schreef Steven184 het volgende:
Ze zijn trouwens retesnel in Oman met de uitslag. Als je dat dan vergelijkt met zo'n Ronde van de Middelandse zee.
Nou, dat is al beter dan de meeste koersen. Bij de Amstel mogen we al blij zijn als we binnen een uur het podium hebben.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Top-10 wel ja, complete uitslag duurt vaak even.
In dit geval was er een lijst van 10 teams die opnieuw bekeken zouden worden. Sloeg nergens op die lijst, want twee ploegen die WT werden met hakken over de sloot stonden er niet op en enkele teams die ruim in de top 10 RV stonden wel. Het wordt nu een heel vaag verhaal, blijkbaar omdat Katusha door de CAS ook gelijk haar licentie heeft teruggekregen, een beslissing waar ik mijn vraagtekens bij stel.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:05 schreef Marcoss het volgende:
Als Katusha WT wordt/blijft, kwamen Argos en Saxo in de problemen ivm hun licentie. Dat was in ieder geval toen het verhaal, vraag me af of dat ze nu nog kunnen doen, zo vlak voor de begin van PN en Tirreno. De afvallende ploeg zal sowieso ook nog wel in beroep gaan..
Deze beslissing kon dan ook enkel verliezers opleveren.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:16 schreef Drebbelman het volgende:
Het lijkt me niet dat ze het kunnen maken nu nog de WT licentie van een team af te pakken. Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen. Ergens moeten toch onschuldige 'slachtoffers' gaan vallen als gevolg van deze ellende. Een ploeg extra in de WT betekent natuurlijk ook minder beschikbare wildcard lijkt me.
En dan krijgen ze een rechtzaak aan hun broek voor het niet meetellen van de punten van Contador, zoals Riis vorig jaar al aankondigde.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:58 schreef Dennism het volgende:
Ik denk dat Saxo de enige juiste keuze kan zijn als ze iemand moeten uitsluiten, zij hadden namelijk volgens mij het laagste aantal punten op de ranking (mede omdat alle punten van Contador niet mee tellen vanwege zijn schorsing.
quote:Tom-Jelte Slagter rijdt de komende weken veel Italiaanse koersen. De talentvolle Nederlander staat morgen aan de start van de Tour du Haut Var. Daarna volgt een Italiaans drieluik. De winnaar van de Tour Down Under 2013 rijdt achtereenvolgens de Strade Bianche, Tirreno-Adriatico en Milaan-San Remo.
Donderdagmiddag verkende Slagter met ploegleider Jan Boven de laatste honderd kilometer van Milaan-San Remo. In de finale staat hem de Poggio te wachten. “Een mooie klim! En goed om te weten hoe hij loopt”, stelt Slagter op zijn website. “En ook de afdalingen waren de moeite waard om te verkennen. Dat zijn toch ook belangrijke punten.”
Punten zijn maar 1 factor, er zijn er wel meer.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:58 schreef Dennism het volgende:
Ik denk dat Saxo de enige juiste keuze kan zijn als ze iemand moeten uitsluiten, zij hadden namelijk volgens mij het laagste aantal punten op de ranking (mede omdat alle punten van Contador niet mee tellen vanwege zijn schorsing.
Klopt maar als aan alle zaken randvoorwaarden voldaan is, geven de punten toch de doorslag? Dat meen ik iig een paar maand geleden toen deze kwestie begon gelezen te hebben op wielerflits.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Punten zijn maar 1 factor, er zijn er wel meer.
Nu blijkt dat Bos de rit heeft gewonnen (en ook nieuwe leider is) en niet Cavtwitter:PatLefevere twitterde op vrijdag 15-02-2013 om 16:50:39“@opqscyclingteam: Win for @MarkCavendish at #VoltaAlgarve Stage 2! #OPQS”definitely the number 1 sprinter of World !! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |