SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige link voor garen in combinatie met naalden: http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn_weight
Haaksels uit het vorige topic:
De mooie en warme Calm Cowl van zouzomaarkunnen
Claudia_x die door de haakzweep van Ivan fanatiek is begonnen aan beestjes.
Saffiers vis voel zich alles behalve 'als een vis op het droge'. zelfverzonnenpatroon
Hook on
[ Bericht 5% gewijzigd door Dottey op 30-01-2013 14:04:24 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
wie heeft er nog een leuke haaksteektip voor spuuglokje?quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Bijna klaar met de laatste bobbeltjesrij, zometeen weer op zoek naar een leuke volgende steek!
schelpjes?quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:55 schreef Dottey het volgende:
[..]
wie heeft er nog een leuke haaksteektip oor spuuglokje?
leuk! ik wil mijn neus er tegen aan drukkenquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef DonnaRush het volgende:
Spuuglokje, wat is die bobbelsteek precies voor steek? Het ziet er erg leuk uit!
Volgens mij had ik nog geen foto laten zien van mijn laatst afgehaakte project;
[ afbeelding ]
dat zou mijn tweede vraag idd zijn geweest. Ligt de deken achterstevoren?quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:07 schreef trui het volgende:
de bobbelsteek haak je als 't ware vanaf de achterkant Dottey, daarom heeft Spuug 'm denk ik 'achterstevoren' op de foto gezet, vanuit haar haakstand gezien, omdat je anders de bobbels niet ziet. maar 't ziet er gewoon rechtshandig uit volgens mij.
hier zie je een instructie van die bobbelsteek
Het schijnt de niet meer verkrijgbare vertaling te zijn inderdaad.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:11 schreef trui het volgende:
dit boek. maar nu twijfel ik weer of ik deze heb of een die er erg op lijkt.
ik heb deze geloof ik. maar of dat nou een vertaling is of toch een ander boek kan ik zo gauw niet vinden.
Liefquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef DonnaRush het volgende:
Spuuglokje, wat is die bobbelsteek precies voor steek? Het ziet er erg leuk uit!
[ afbeelding ]
jij gaat echt hard he?quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Bijou het volgende:
Nieuwe regenboogdeken (85 x 120 cm)
[ afbeelding ]
Oh, wat issie mooi gewordenquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
wat schattigquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi gedaan hoor!quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:37 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi ik volg dit topic al een tijdje en zie prachtige dingen zoals die regenboog deken.Ik heb nu ook mijn eerste haakwerk af en ben er trots op, ik wil het graag met jullie delen.
Verder past dit misschien ook in dit topic over nieuwe haaksteken, deze stola is gemaakt door middel van stokhaken. Ik vind het wel moeilijk een foto te maken van zo'n groot vlak, ik heb ook geprobeerd een kleiner stukje te laten zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de foto's zijn niet heel erg duidelijk, zal ook wel komen omdat het zwart is, stokhaken ziet er zo uit
[ afbeelding ]
Beterschap! Op de wc haken is misschien ook een optie.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooie stola!
Ik ben ziekof nou ja, ziek... Ik MOET binnen 20sec. van een wc blijven
dus tja, dan zit er weinig op als met m'n deken op de bank te gaan zitten haken... Van de nood maar een deugd maken denk ik dan.
Temptingquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:43 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Beterschap! Op de wc haken is misschien ook een optie.
Wow! En wat snel ook!quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
Je deken wordt nu al supergaaf vind ikquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja, de deken ligt met de goede kant boven, en ik ben rechtshandig. Het heet volgens het boek (Textured Crochet, bladzijde 34) de 'off-set knot stitch'. Het komt neer op een rij vasten haken (van rechts naar links) en dan op de terugweg een keerlosse, vaste in de volgende steek en dan afwisselend een dubbel stokje en een vaste enz. Dan van kleur wisselen en weer heen allemaal vasten. Terug een keerlosse, een vaste in de volgende steek, een vaste in de steek daarna en dan weer afwisselend een dubbel stokje en een vaste enz. Zo verspringen de bobbels mooi. De bobbels kun je ook netjes boven elkaar maken, dan heet het de 'aligned knot stitch'. Het enige wat je dan moet aanpassen is bij de laatst beschreven toer na de keerlosse maar 1x een vaste haken ipv 2x.
We hebben gewoon een goede smaakquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:45 schreef Serinde het volgende:
En beterschap Gup (of moet ik dat in het hardlooptopic doen, of bij de konijnen, vind het zo grappig dat ik je naam van allerlei topics ken terwijl ik zo weinig volg op FOK!)
sterkte voor beide dan!quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Dank je! Bij mij kwam het op het werk opzetten, fijndus maar gauw naar huis gegaan, alwaar ik een kotsende vriend aantrof. Ook ziek!
![]()
Maar komt wel weer goed, we gooien er een flinke bak kruidenthee tegenaan
haha!quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:43 schreef Spuuglokje het volgende:
Beterschap! Op de wc haken is misschien ook een optie.
Ik heb Zoey ook met 2,5 gehaakt en die was echt niet klein hoor, volgens mij zittend nog zo'n 20 cm.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:38 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Prachtige deken Bijou! Wat voor wol gebruik jij voor je dekens, ze zien er zo lekker luchtig uit.
Als jullie amigurumi haken, gebruik je dan meestal wol/acryl of katoen? Ik heb leuk katoen van mijn moeder gekregen, maar ik ben bang dat zo'n zebra bijvoorbeeld zo klein wordt als je katoen gebruikt (haaknaald 2,5/3)
Ik ook! Heb zelfs met m'n verjaardag in oktober een boekje gekocht, gewoon omdat het kon. Maar nog steeds niet geprobeerd want ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met die steek wil maken.... ik heb al zoveel shawls!quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:51 schreef trui het volgende:
[..]
haha!
leuke broomstick-stola! die steek wil ik ooit ook nog eens proberen.
Ik ben ook met een stokhaak-project bezigquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:37 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi ik volg dit topic al een tijdje en zie prachtige dingen zoals die regenboog deken.Ik heb nu ook mijn eerste haakwerk af en ben er trots op, ik wil het graag met jullie delen.
Verder past dit misschien ook in dit topic over nieuwe haaksteken, deze stola is gemaakt door middel van stokhaken. Ik vind het wel moeilijk een foto te maken van zo'n groot vlak, ik heb ook geprobeerd een kleiner stukje te laten zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de foto's zijn niet heel erg duidelijk, zal ook wel komen omdat het zwart is, stokhaken ziet er zo uit
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op woensdag 30 januari 2013 21:38 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Prachtige deken Bijou! Wat voor wol gebruik jij voor je dekens, ze zien er zo lekker luchtig uit.
Same here! Al 4 dagen (dit gaat dag 5 worden ben ik bang) ziek zwak en misselijk... Kan inderdaad vrij weinig uitvoeren behalve een beetje op de bank hangen. Heb wel wat babydekentjes afgemaakt thoughquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooie stola!
dus tja, dan zit er weinig op als met m'n deken op de bank te gaan zitten haken... Van de nood maar een deugd maken denk ik dan.
Beterschap! maar zo heb je tenminste tijd voor je andere hobbyquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooie stola!
En nog eentje uit het hardlooptopicquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik ben ook met een stokhaak-project bezigBij mij wordt het gewoon een simpele (col)sjaal. Tegen de tijd dat het weer winter wordt zal hij wel af zijn.. Die onderste foto lijkt trouwens wel wat op mijn wol
dat viel mij ook op. ik heb even bij de foto's van meer van dit soort mutsen gekeken, en daar zie je dat dat reliëf inderdaad bij gemeleerde garens wat minder duidelijk zichtbaar is. wel een heel mooi patroon zeg, lijkt me best moeilijk!quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:10 schreef Dottey het volgende:
wat een leuke muts met kabels, alleen door de wol misschien ligt het aan de foto.. zie je ze niet zo heel goed. Is dat in het echt ook zo
Ik heb voor m`n zebra`s op pagina 1 gewoon katoen (catania) en haaknaald 2,5 gebruikt. Dat doe ik bij alle amigurumi`s!quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:38 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Als jullie amigurumi haken, gebruik je dan meestal wol/acryl of katoen? Ik heb leuk katoen van mijn moeder gekregen, maar ik ben bang dat zo'n zebra bijvoorbeeld zo klein wordt als je katoen gebruikt (haaknaald 2,5/3)
5 dagen, hij is niet zo grootquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:01 schreef Tyler-Girl het volgende:
Bijou, mooie deken hoor! Hoe lang ben je daar mee bezig geweest? Vrolijke kleurtjes.
5 Dagen???quote:
quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:23 schreef B.ertha het volgende:
Waarom maak je drie zebra's, is dat voor die drieling?
Mijn heather the pony heeft inmiddels een hoofd (wat een k*twerk, die haren) en een lijfje. Vanavond hopelijk twee pootjes maken, vrijdag nog 2, zaterdag beginnen aan de staart en zondag staart afmaken, strikje haken, alles bevestigen en het mondje borduren.
Ik heb zo weinig tijd dat ik het moet plannen en dan nog is het stressen om op tijd af te krijgen
kindjes maken gaat soms al gemakkelijker dan hakenquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:43 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ach, 3 zebra's is makkelijker gedaan dan de kindjes zelf maken
Was ik nog niet van op de hoogte, maar dit staat er bij hobbygigant: De bollen van 1 Euro worden nu aangeboden onder het merk Roma van Scheepjeswolquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:40 schreef trui het volgende:
nou misschien heb ik toch te snel conclusies getrokken, want dit (populair-bericht) gold alleen voor de eerste twee (grote) webshops die ik aanklikte (hobbygigant & hobbydoos) nadat ik op dat merk gegoogled had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijnloos, wat doe je me aan?Ik had mijn laptop open laten staan op jouw zebra. Ivan zag het, zei "ohh, wat een lief beestje" en staat erop dat ik je zebra nu ook maak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
Voor Bijou, en even onder een spoiler omdat het hier niet ontopic is:Oooh wat zoet zo op zijn bedjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes met de zebra![]()
quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
Voor Bijou, en even onder een spoiler omdat het hier niet ontopic is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijnloos, wat doe je me aan?Ik had mijn laptop open laten staan op jouw zebra. Ivan zag het, zei "ohh, wat een lief beestje" en staat erop dat ik je zebra nu ook maak.
Die Ivan weet wel wat ie wil!
Wow! Knap hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:07 schreef MQBM het volgende:
Mijn jurkje is af![]()
Niet helemaal tevreden, want foutjes, en hij is voor mij net te krap bij de armsgaten, maar al met al voor een eerste kledingstuk ben ik niet ontevreden. Ik ga 'm aan mijn zusje geven, die is een stuk kleiner dan ik, dus dat zou prima moeten passen
![]()
De foto doet niet helemaal recht aan het jurkje, zo plat liggen ziet het er wat vormeloos uit, maar goed, voor het idee![]()
[ afbeelding ]
Ik ga 'm zeker nog een keer maken ooit (met een andere kleur garen, NOOIT meer zwart) En dan hoop ik dat ik 'm foutloos kan maken en ook voor mezelf passend.
Nu beginnen aan een regenboog grannystripe babydekentje, zin in!
quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:37 schreef NijntjesUk het volgende:
Mooi hoor, MQBM!
Heb een eenhoorn gehaakt! Patroon gekregen via een (ander) forumSinterklaas
Moet eerlijk zeggen dat ik vind dat ie goed gelukt is
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja leuk he?! Maar dit zijn er maar 7, kun je nagaan hoe erg veel 20 er zijn...quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:45 schreef RockabeIIa het volgende:
Wat grappig ziet dat eruit, Mizz Enroe! Ik zou ze houden. Echt!
Volgens mij gaan de ukjes van de opvang er heel erg blij mee zijnquote:Op donderdag 31 januari 2013 19:39 schreef MizzEnroe het volgende:
Oh wat een leuke haaksels heb ik voorbij zien komen! Echt goed gelukt allemaal!
Ik ben zelf nog (altijd) druk met het haken van mijn 20 Evil Green pigs. Ik heb er nu al 17 af, nog maar 3 te gaan. Veeeeeeeeeeeel later dan ik gehoopt had, maar ja, ziek geworden en met een nieuwe baan begonnen. Ik heb tijdens de avonden wel tijd om te haken, maar dan meestal geen fut meer. Zo zonde...Hieronder 7 van mijn zwijntjes, ze zijn allemaal net even wat anders. Sommige zijn wat strakker gehaakt en daardoor ook wat kleiner. De ogen en wenkbrauwen zijn vaak ook even net wat anders.
[ afbeelding ]
Ik maak deze voor mijn ukje, die ze uit mag gaan delen op de opvang.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:07 schreef MQBM het volgende:
Mijn jurkje is af![]()
Niet helemaal tevreden, want foutjes, en hij is voor mij net te krap bij de armsgaten, maar al met al voor een eerste kledingstuk ben ik niet ontevreden. Ik ga 'm aan mijn zusje geven, die is een stuk kleiner dan ik, dus dat zou prima moeten passen
![]()
De foto doet niet helemaal recht aan het jurkje, zo plat liggen ziet het er wat vormeloos uit, maar goed, voor het idee![]()
[ afbeelding ]
Ik ga 'm zeker nog een keer maken ooit (met een andere kleur garen, NOOIT meer zwart) En dan hoop ik dat ik 'm foutloos kan maken en ook voor mezelf passend.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:39 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik ben zelf nog (altijd) druk met het haken van mijn 20 Evil Green pigs. Ik heb er nu al 17 af, nog maar 3 te gaan. Veeeeeeeeeeeel later dan ik gehoopt had, maar ja, ziek geworden en met een nieuwe baan begonnen. Ik heb tijdens de avonden wel tijd om te haken, maar dan meestal geen fut meer. Zo zonde...Hieronder 7 van mijn zwijntjes, ze zijn allemaal net even wat anders. Sommige zijn wat strakker gehaakt en daardoor ook wat kleiner. De ogen en wenkbrauwen zijn vaak ook even net wat anders.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:37 schreef NijntjesUk het volgende:
Mooi hoor, MQBM!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat geinig Trovey die col 2 kantenquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:15 schreef trovey het volgende:
Even een overzicht wat ik voor een user heb gemaakt
[ afbeelding ]
Boekenlegger spin en web.![]()
en een cowl die je op twee manier kunt dragen
zo
[ afbeelding ]
en zo
[ afbeelding ]
Wat een gave eenhoorn LEUK!!! Echt gaaf dat zie ik mijzelf dus niet haken..quote:Heb een eenhoorn gehaakt! Patroon gekregen via een (ander) forumSinterklaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Te gaaf deze wat een werk voor op de opvang..quote:Op donderdag 31 januari 2013 19:39 schreef MizzEnroe het volgende:
[ afbeelding ]
Oh Bijou, wat mooi!quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zég je toch niet?quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:26 schreef Muck het volgende:
Ik besef ineens dat ik mijn muts nog helemaal niet heb laten zien
Stokhaken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik ben ook met een stokhaak-project bezigBij mij wordt het gewoon een simpele (col)sjaal. Tegen de tijd dat het weer winter wordt zal hij wel af zijn.. Die onderste foto lijkt trouwens wel wat op mijn wol
Bedankt voor de tip wat betreft de kleur! Ik heb het boek ook gekocht, om deze jurk. Ik denk aan wit, of gebroken wit, of rood, of ... of... of...quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:07 schreef MQBM het volgende:
Mijn jurkje is af![]()
![]()
[ afbeelding ]
HET BOEK IS NIET VERSCHILLEND.quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:59 schreef CREADO het volgende:
Wow wat een mooie dingen :-) ! En dat boek is verschillend en niet leverbaar meer. Heb alles afgezocht...:-)
Echt, alle kleuren zijn goed, maar géén zwartquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:54 schreef phluphy het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip wat betreft de kleur! Ik heb het boek ook gekocht, om deze jurk. Ik denk aan wit, of gebroken wit, of rood, of ... of... of...![]()
Hij ziet er wel mooi uit joh! Welk materiaal heb je gebruikt?
Wat is de samenstelling van dat materiaal?quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:58 schreef MQBM het volgende:
[..]
Echt, alle kleuren zijn goed, maar géén zwartRood zat ik zelf ook al aan te denken voor de volgende keer als ik 'm maak. Ben heel benieuwd hoe die van jou gaat worden!
Ik heb gewerkt met Micro, van Schachenmayr. Daar heb ik een partijtje van 21 bolletjes van op de kop getikt op marktplaatsVoor 20 euro
Het is een wat apart soort garen, vrij glad, en dun, maar het "valt" echt heel erg mooi, bij dat jurkje. Ik heb gehaakt met haaknaald 4. Maar volgens mij kan je bijna elk soort garen wel gebruiken wat voor haaknaald 4 geschikt is.
Het is 100% polyacryl, micro fibre. Dus echt heel vreemd garen, en super licht, Was echt een lucky shot want ik had er nog nooit van gehoordquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:00 schreef phluphy het volgende:
[..]
Wat is de samenstelling van dat materiaal?
Ik ben zo bang dat het snel te zwaar wordt, en daardoor naar beneden gaat trekken, zeg maar.
Wauw! echt heel mooiquote:Op donderdag 31 januari 2013 20:26 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]
nou 2 sjaals/stola nu nog bezig met een petrolkleur voor tegen de zomer, van Catania en dan schei ik ermee uit, dan maar weer eens breien want heb mooi breipatroon maar dat haken is zo verslavend..donkergrijze van scheepjes voor mijn oudste en die lichtere grijs voor mezelf.
Ahhhh, klinkt perfect. En ik zal al zo te dubben over het soort materiaal wat ik moest zoeken.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:04 schreef MQBM het volgende:
[..]
Het is 100% polyacryl, micro fibre. Dus echt heel vreemd garen, en super licht, Was echt een lucky shot want ik had er nog nooit van gehoordHet glanst een beetje en de draad is op zich wel wat splijtgevoelig, maar als je eenmaal gewend bent dan haakt het wel prima weg (vond ik dan
) Het is een heel klein beetje elastisch, waardoor het jurkje ook precies genoeg stretch krijgt.
Graag gedaanquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:07 schreef phluphy het volgende:
[..]
Ahhhh, klinkt perfect. En ik zal al zo te dubben over het soort materiaal wat ik moest zoeken.
Je hebt het me een stuk makkelijker gemaakt, dank je wel!
Vond jij de rest van het boek ook zo tof?
De shrug op pagina 109, daar droom ik 's nachts al van.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:10 schreef MQBM het volgende:
[..]
Graag gedaanEn ja! Er staan echt super leuke dingen in, eigenlijk wil ik alles wel maken
Het meeste is ook gewoon zo lekker relatief simpel, zonder allemaal ingewikkelde dingen. En ik hou van simpel
Of eigenlijk, ik hou van lekker kunnen door haken zonder 300miljoen keer te moeten tellen en minderen en meerderen
Precies een goed boek dus!
http://www.ravelry.com/patterns/library/alpine-shawl-dk234 je blijft hakenquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:05 schreef saaw het volgende:
[..]
Wauw! echt heel mooiwelk patroon is dat?
Thanks, vind die van jou echt prachtig! Welk garen gebruik je ervoor?quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:14 schreef Toverheks het volgende:
[..]
http://www.ravelry.com/patterns/library/alpine-shawl-dk234 je blijft hakenben nu aan me 5e bezig
quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:13 schreef phluphy het volgende:
[..]
De shrug op pagina 109, daar droom ik 's nachts al van.![]()
Echt, je staat bij mij in de wall of fame, omdat je me min of meer tipte voor dit boek.
Dank voor de link!! Prachtig, dat wil ik ook wel eens proberen!quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:14 schreef Toverheks het volgende:
[..]
http://www.ravelry.com/patterns/library/alpine-shawl-dk234 je blijft hakenben nu aan me 5e bezig
quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:16 schreef MQBM het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Die shrug is idd erg mooi!
Nou, ben blij dat ik wat nuttigs heb kunnen toevoegen aan het haak-topicBlij dat jij blij was met de tip!
Ja vind hem ook super om te zien, heb ook de nl vertaling gekregen maar dan nog vind ik er "lastige" dingen staan. En dat weerhoud me dan vaak als beginner dan denk ik pfff dat lukt me nooit, ja ik geef toe heb weinig zelfvertrouwen in creatieve dingen maar lijktme allemaal zo leuk en haken wil ik echt voor gaan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:17 schreef MQBM het volgende:
[..]
Dank voor de link!! Prachtig, dat wil ik ook wel eens proberen!
Dit boek: http://books.google.nl/bo(...)92RsXJ0C&redir_esc=yquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:17 schreef dapmar het volgende:
Van welk boekje is dat of mis ik nu het verhaal even in deze topic hihi
[..]
heb Saskia van Wibra ( rood) gehaakt, die donker grijze met scheepjes en die licht grijze van Hanah van de Wibra, maar nu moet ik ff huilenquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:15 schreef saaw het volgende:
[..]
Thanks, vind die van jou echt prachtig! Welk garen gebruik je ervoor?
Bedank Trui maar, geloof dat zei die link had neer gezet.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:17 schreef MQBM het volgende:
[..]
Dank voor de link!! Prachtig, dat wil ik ook wel eens proberen!
Bedankt Trui!quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:32 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Bedank Trui maar, geloof dat zei die link had neer gezet.
beetje uit elkaar rukken zo nu en dan.. dat deed ik.. dat werkt prima. na een keer wassen zit hij goed hoor.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:53 schreef blabbel6 het volgende:
Ik ben ook aan de Alpine begonnen.
Ik maak me alleen een beetje ongerust omdat hij bobbelt. Als ik foto's zie op ravelry, dan ligt de shawl mooi plat, maar bij mij niet, hij golft. Ik maak hem van half wol/half acryl en dat valt niet te blocken heb ik begrepen. Hoe krijg ik hem dan ook mooi vlak (en de ananas mooi opengewerkt? Iemand een tip?
je kunt meerdere markers of draadjes gebruiken :-)quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:55 schreef Dunkie het volgende:
Grr. Beest aan het haken. Raak ik steeds de tel kwijt. Ik faal
O het komt dus goed? Gewoon wassen en hij wordt netjes? Daar houd ik me dan maar aan vastquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:54 schreef Dottey het volgende:
[..]
beetje uit elkaar rukken zo nu en dan.. dat deed ik.. dat werkt prima. na een keer wassen zit hij goed hoor.
Dan zijn steekmarkeerders een uitkomst hoor. Echt, dat maakt het haken een stuk aangenamer.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:55 schreef Dunkie het volgende:
Grr. Beest aan het haken. Raak ik steeds de tel kwijt. Ik faal
nee was dat maar waar, maar je kan wel gekleurde paperclips scoren :-)quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:02 schreef Dunkie het volgende:
Kan je die steekmarkers ook bij wibra oid halen?
Stokhaken gaat juist enorm snel!quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:51 schreef phluphy het volgende:
[..]
Stokhaken.![]()
Alleen als mijn baas me een jaar betaald-verlof geeft.
Merci! Ik ga morgen paperclips scorenquote:Op donderdag 31 januari 2013 22:08 schreef CREADO het volgende:
[..]
nee was dat maar waar, maar je kan wel gekleurde paperclips scoren :-)
En zo n toerenteller heb ik ook, maar persoonlijk vind ik dat voor haken onhandig :-)
Gebruik je misschien een te kleine naald? Beste resultaat is met een naald die minstens een maat 'te groot' is voor het garen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:53 schreef blabbel6 het volgende:
Ik ben ook aan de Alpine begonnen.
Ik maak me alleen een beetje ongerust omdat hij bobbelt. Als ik foto's zie op ravelry, dan ligt de shawl mooi plat, maar bij mij niet, hij golft. Ik maak hem van half wol/half acryl en dat valt niet te blocken heb ik begrepen. Hoe krijg ik hem dan ook mooi vlak (en de ananas mooi opengewerkt? Iemand een tip?
euh... dat was bij mij het geval.... met de acryl mengelingen. dus pin me er niet op vastquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:58 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
O het komt dus goed? Gewoon wassen en hij wordt netjes? Daar houd ik me dan maar aan vast.
wat Dotje zegt, rekken en trekkenquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:58 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
O het komt dus goed? Gewoon wassen en hij wordt netjes? Daar houd ik me dan maar aan vast.
Serieus, 11 steken in dat kleine lusje van 3-ch, hoe dan?! Ik krijg er met moeite 8.quote:Rnd 4: Ch 3, SHELL in middle of shell from previous rnd, ch 3, skip 3-ch lp, skip dc, 11 dcs in second 3-ch lp, ch 3, skip dc, skip 3-ch lp, SHELL in last 2-ch lp, and turn.
dat past echt prima.. gewoon een beetje schuiven en duwenquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:22 schreef saaw het volgende:
[..]
Serieus, 11 steken in dat kleine lusje van 3-ch, hoe dan?! Ik krijg er met moeite 8.
Ha, dat is precies de kleurencombi van mijn Heatherquote:Op donderdag 31 januari 2013 18:37 schreef NijntjesUk het volgende:
Mooi hoor, MQBM!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik knip altijd een draadje af van contrasterende kleur! (dan kun je nu al beginnen ipv morgen hihi)quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:23 schreef Dunkie het volgende:
[..]
Merci! Ik ga morgen paperclips scoren
haha had gekunt jaquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:34 schreef beefje16 het volgende:
[..]
ik knip altijd een draadje af van contrasterende kleur! (dan kun je nu al beginnen ipv morgen hihi)
Dat maakt niet uit. Het gaat meer om het totaal aan projecten dat ik zou willen doen.quote:
Oh dat is echt balen! Je moet dan echt rustig aan gaan doen. Ik hoop voor je dat het snel beter is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:33 schreef janeway het volgende:
[..]
Wat een gave eenhoorn LEUK!!! Echt gaaf dat zie ik mijzelf dus niet haken..
[..]
Te gaaf deze wat een werk voor op de opvang..
En de spinnenboeken legger heb ik ook al elders gezien En de col ook maar (dezelfde foto's) maar ik weet even niet zo snel meer waar..
Ik haak in een iets minder tempo ik heb al jaren 2 tennisarmen (nee ik tennis niet) maar jeetje dat voel ik dus nu weer een stukje erger.. Balen hoor.. Ik werk in de kinderopvang en heb toch moeite met het tillen van de kids.. Dus gas terug voor mij
Saaw, die 11 steken, je doet 2 dub stokjes in dat ene stokje, dan 7 in dat van die 3 losse en dan weer 2 in het daarop volgende stokje, de rij erboven, 2 in het 1e stokje dan in elk stokje een stokje en bij de laatste ook weer 2 stokjes.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:22 schreef saaw het volgende:
[..]
Serieus, 11 steken in dat kleine lusje van 3-ch, hoe dan?! Ik krijg er met moeite 8.
O, ik doe alle 11 stokjes in de 3-lossen-lus. Bij mij gaat dat makkelijk (beetje aanduwen) omdat ik garen heb voor naald 3 en hem haak op naald 5. Ik doe pas bij de volgende toer 2 stokjes in het stokje van beneden, dan 9 stokjes en dan nog 2 in het laatste stokje eronder.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:48 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Saaw, die 11 steken, je doet 2 dub stokjes in dat ene stokje, dan 7 in dat van die 3 losse en dan weer 2 in het daarop volgende stokje, de rij erboven, 2 in het 1e stokje dan in elk stokje een stokje en bij de laatste ook weer 2 stokjes.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:21 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
O, ik doe alle 11 stokjes in de 3-lossen-lus. Bij mij gaat dat makkelijk (beetje aanduwen) omdat ik garen heb voor naald 3 en hem haak op naald 5. Ik doe pas bij de volgende toer 2 stokjes in het stokje van beneden, dan 9 stokjes en dan nog 2 in het laatste stokje eronder.
Ik weet niet meer wie het vroeg maar na toer 16 doe je weer een toer 10...toer 11... enz. Ik heb een lijstje gemaakt: toer 17 = 10 , 18=11 , 19=12 enz. dan streept dat makkelijker weg.
Oh ok en zo ga je dus door tot je op 65 zit? Ga er vandaag of morgen eens aan beginnen....quote:Ik weet niet meer wie het vroeg maar na toer 16 doe je weer een toer 10...toer 11... enz. Ik heb een lijstje gemaakt: toer 17 = 10 , 18=11 , 19=12 enz. dan streept dat makkelijker weg.
Ja, ik heb een post it op het patroon geplakt en rijtjes gemaakt tot 65. (en voor de zekerheid ook extra aangegeven welke ronde er gemeerderd moet worden (maar ik ben een neurootquote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:21 schreef dapmar het volgende:
[..]
Oh ok en zo ga je dus door tot je op 65 zit? Ga er vandaag of morgen eens aan beginnen....
Als ik ch3, skip dc en dan weer ch3, is het dan een ch6 of begrijp ik het verkeerd?quote:SHELL in middle of shell from previous rnd, ch 3, dc in next 3-ch lp, ch 3, skip dc, ch 3, SHELL in middle of shell from previous rnd
Ik ben begonnen aan de kangoeroe. Maar nog geen puf om 'm af te maken.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:36 schreef trui het volgende:
ik ben wel benieuwd trouwens of je al begonnen bent aan die kangoeroe of welke had jij ook alweer?
heb je al een begin foto?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:11 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben begonnen aan de kangoeroe. Maar nog geen puf om 'm af te maken.
diezelfde heb ik bij wibra gekocht met harde kaft. Super is die!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:49 schreef Toverheks het volgende:
prachtig mooi dik bladerwerk over Haken gekocht bij de Action ( 3.95) had het al van breien nu deze erbij, geschreven door Jaroslava Dovcova het is het geld dubbel en dwars waard projekten en technieken. met ook mooi patroontjes. aanrader dus.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
diezelfde heb ik bij wibra gekocht met harde kaft. Super is die!
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:11 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben begonnen aan de kangoeroe. Maar nog geen puf om 'm af te maken.
Ik heb kleur 11, donker olijfgroen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:31 schreef saaw het volgende:
Oh en Spuuglokje, denk dat het heel goed kan met dat tweed garen! Welke kleur ervan heb je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef Lijnloos het volgende:
Die varkens!!!
Wauw! Wel heel leuk zo bij elkaar...
Ben gisteravond begonnen met een nieuwe "vaas"... Maar nu met die nieuwe Catania Grande, dan wordt de vaas dus ook GRANDE! Ben nog niet echt ver, maar de vorige vaas die met gewone Catania is gemaakt past er gewoon ruim in
Met maatje 4,5 gehaakt, is goed te doen. Spul splijt wel aardig, dus wat dat betreft lijkt het wel erg op die Cotton Creative, maar dan iets stugger geloof ik.wat is die Leuk LijnloosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef Lijnloos het volgende:
Die varkens!!!
Wauw! Wel heel leuk zo bij elkaar...
Ben gisteravond begonnen met een nieuwe "vaas"... Maar nu met die nieuwe Catania Grande, dan wordt de vaas dus ook GRANDE! Ben nog niet echt ver, maar de vorige vaas die met gewone Catania is gemaakt past er gewoon ruim in
Met maatje 4,5 gehaakt, is goed te doen. Spul splijt wel aardig, dus wat dat betreft lijkt het wel erg op die Cotton Creative, maar dan iets stugger geloof ik.lijnloos wat een koele kleuren voor die giraf. Wel vind ik de oogies wat eng :-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En doe je er echt een vaas in?hoe ziet dat er dan uit?By DMB
ben benieuwd hoeveel :-)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:23 schreef YogaLove het volgende:
Hoe lang doen jullie over die Alpine?
En hoeveel Saskia / Royal heb je er voor nodig?
Ik wil er morgen 1 om maar dat ga ik niet meer redden denk iik![]()
![]()
dacht dat ik er 3 bollen voor had gebruikt en nog overhad. inclusief franjesquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:23 schreef YogaLove het volgende:
Hoe lang doen jullie over die Alpine?
En hoeveel Saskia / Royal heb je er voor nodig?
Ik wil er morgen 1 om maar dat ga ik niet meer redden denk iik![]()
![]()
Thanks!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:07 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dacht dat ik er 3 bollen voor had gebruikt en nog overhad. inclusief franjes
wat lief allemaalquote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb mijn Zoo animals (een patroon van Ravelry af)!Ik vind ze leuk geworden!
De olifant heb ik opnieuw gemaakt omdat ik niet tevreden was over het eerste exemplaar. Volgens het patroon moest ik in het hoofd een gat openlaten en daar vanuit een slurf haken, maar ik vond dat het katoen eromheen niet mooi werd. Eerst de slurf haken en die daarna eraan naaien heeft een veel mooier resultaat opgeleverd.
En ik had niet de goede ogen voor het nijlpaard. Ik vind dat ik die best aardig geïmproviseerd heb zo.![]()
Ben benieuwd wat Ivan er morgen van vindt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb nu 22,50 euro voor die sloffen gehad. De kosten waren ongeveer 15 euro aan wol en knopen. De knopen waren goedkope zwarte kunststof knopen. Eigenlijk vind ik houten knopen mooier, maar die waren bijna 1,50 per stuk en nu had ik er 6 voor 60 cent!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:38 schreef MarinaJozina het volgende:
Ik vraag het toch nog eventjesHoe bepalen jullie de prijs voor iets wat je in opdracht maakt? Ik vind 't lastig hoor. Aan materiaal is het meestal niet enorm veel, maar er gaat wel aardig wat tijd in zitten.
Wat superschattigquote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
(..)
Dat is de kreeftensteek, met een filmpje erbij makkelijk en leuk resultaat! http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=35quote:Op zondag 3 februari 2013 17:56 schreef CREADO het volgende:
Mooie creaties!
En serinde hoe heb je het laatste randje gehaakt? Is geinig :-)
Ik heb softfun gebruikt, haakt lekker en is ook lekker zacht. Morgen ga ik bij Zeeman babysoft halen om nog meer te makenquote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh wauw, wat een lieve mutsjes, Serinde! En wat een geweldig initiatief. Ik ga me inlezen. Welk garen heb je trouwens gebruikt?
BrainTeaser, je granny squares!
Nee joh, niet met een echte vaas erin... Vaas is in dit geval een ander woord voor Giraf.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
lijnloos wat een koele kleuren voor die giraf. Wel vind ik de oogies wat eng :-)
En doe je er echt een vaas in?hoe ziet dat er dan uit?
Geweldig leuk! Daar zal Ivan vast heel blij mee zijn.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
De olifant heb ik opnieuw gemaakt omdat ik niet tevreden was over het eerste exemplaar. Volgens het patroon moest ik in het hoofd een gat openlaten en daar vanuit een slurf haken, maar ik vond dat het katoen eromheen niet mooi werd. Eerst de slurf haken en die daarna eraan naaien heeft een veel mooier resultaat opgeleverd.
En ik had niet de goede ogen voor het nijlpaard. Ik vind dat ik die best aardig geïmproviseerd heb zo.![]()
Ben benieuwd wat Ivan er morgen van vindt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tnx ik heb al een opzetje.. En let ajb niet op de onregelmatigheidjes ik had tot een week of 2 geleden nog nooit gehaakt.. De grote roze groene past dus niet qua formaat maar ik vond het patroon wel heel erg mooi.. Maar erg opletten geblazen dus die maak ik niet meer.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:22 schreef BrainTeaser het volgende:
Thanks iedereen voor de complimentjes!
@janeway: leuk om te horen dat ik anderen op ideeën breng!Ik weet niet of je ook al op Ravelry zit, anders is het misschien ook een idee om hier eens te kijken, voor meer inspiratie qua kleuren!
ik gebruik doorgaans de formule 'materiaalkosten x 2'. daarmee zou je dus ook op 30 euro komen in jouw geval. nu heb je er wel erg weinig voor gevraagd denk ik. je kunt het ook vooraf berekenen/schatten en voorleggen aan degene die jou vraagt iets te haken. als het diegene dan te duur wordt hoef je er ook niet aan te beginnen.quote:Op zondag 3 februari 2013 03:48 schreef bietel het volgende:
Ik heb nu 22,50 euro voor die sloffen gehad. De kosten waren ongeveer 15 euro aan wol en knopen. De knopen waren goedkope zwarte kunststof knopen. Eigenlijk vind ik houten knopen mooier, maar die waren bijna 1,50 per stuk en nu had ik er 6 voor 60 cent!
Online zag ik, dat de meeste gebreide sloffen (die kwam ik meer tegen dan de gehaakte), zo rond de 30 euro kosten. Volgende keer doe ik houten knopen en vraag ik meer denk ik. (nu was het niet iemand in mijn vriendenkring, dus de kans dat de volgende klant haar tegenkomt, is klein)
hahhaha hij is leukquote:Op zondag 3 februari 2013 19:19 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nee joh, niet met een echte vaas erin... Vaas is in dit geval een ander woord voor Giraf.
nou het gaat je goed af :-)quote:Op zondag 3 februari 2013 20:15 schreef janeway het volgende:
[..]
Tnx ik heb al een opzetje.. En let ajb niet op de onregelmatigheidjes ik had tot een week of 2 geleden nog nooit gehaakt.. De grote roze groene past dus niet qua formaat maar ik vond het patroon wel heel erg mooi.. Maar erg opletten geblazen dus die maak ik niet meer.
Maar dit is wat ik tot nu toe gehaakt heb.. Ik hou van een uitdaging ik vond de normale granny's al snel saai worden.. En ik blijk nu een stukje strakker te haken.. Komen de granny's ook qua formaat weer anders uit.. Maar goed zie de foto
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep, heb inderdaad een heel lijf over... Gevalletje "jammer maar helaas"... of ik ga 't gebruiken als vaasje, kan natuurlijk ook nogquote:Op zondag 3 februari 2013 21:44 schreef trui het volgende:
mooi geworden, peetje! maar heb je nou een heel lijf over dan?
Lossen, dan een rij vasten, dan een rij 2x vasten in iedere vaste en dan een rij met om en om 1x vaste, 2x vastenquote:Op zondag 3 februari 2013 22:08 schreef trui het volgende:
leuk b.erta! die krullen heb ik vroeger wel eens gehaakt, als benen bij een of andere lange lijs-pop die we op school maakten. hoe moet dat ook alweer, telkens 3 stokjes in dezelfde steek ofzo?
quote:Op zondag 3 februari 2013 21:05 schreef Peetje_75 het volgende:
Ik heb ook weer een vaasje klaar... kraamkadootjeNou! Wat een verschil. Ik kan me voorstellen dat je het lijf opnieuw hebt gehaakt. Ik zie ook een groot verschil tussen de twee poezen die ik voor de kindjes hebt gehaakt (zie hieronder). Beetje jammer dat ik daar te laat achter kwam. Misschien ben ik me er ook gewoon pas later aan gaan ergeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, in de roze poes (het eerste exemplaar) zitten ook fouten bij het minderen. Ik wou de onzichtbare methode gebruiken waarover ik hier las, maar ik was te lui om het na te lezen en bleek het toch niet helemaal goed onthouden te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Het ziet er ook uit als veel werk, alleen die ogen al! En haar mondje is inderdaad geslaagd!quote:Op zondag 3 februari 2013 22:03 schreef B.ertha het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kleur houdt het midden tussen bovenstaande foto's en onderstaande overbelichte foto
[ afbeelding ]
heb het verhaal van Sven gelezen en ben er stil van, wat een mooi initiatief Dotje van de ouders van Sven en dank voor deze goede tip.quote:Op maandag 4 februari 2013 00:37 schreef Dottey het volgende:
mochten jullie ook willen fb-en met sterrenmutsjes.. https://www.facebook.com/Sterrenmutsjes
en dan ik ga hier gewoon voor mee helpen bedelen.... effe klikken op "like"
https://www.facebook.com/(...)82798&type=1&theater
kunnen ze stemmen mee winnen om centjes binnen te halen voor het project. tot en met 9 feb.
--------------
ik vind het een super initiatief en zal er zeker een zooi maken als ik eindelijk eens klaar ben met mijn trui breien![]()
goede tip dus!
nou ik kwam niet met die tip! ik was er ook van onder de indruk. Kippenvel. Al mijn haakplannen door de war.. duik eerst op zolder voor mijn voorrraad in te pakken ^^.quote:Op maandag 4 februari 2013 00:45 schreef Toverheks het volgende:
[..]
heb het verhaal van Sven gelezen en ben er stil van, wat een mooi initiatief Dotje van de ouders van Sven en dank voor deze goede tip.
oh super cute! Kwam die van ravelry?quote:Op zondag 3 februari 2013 22:03 schreef B.ertha het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kleur houdt het midden tussen bovenstaande foto's en onderstaande overbelichte foto
[ afbeelding ]
Ja, maar wel betaald.quote:Op maandag 4 februari 2013 08:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
oh super cute! Kwam die van ravelry?
Dottey wat goed dat je mee doet!
ga eens proberen zo een mutsje te haken, lukt het me dan ga ik er een paar haken en stuur het naar hun.quote:Op maandag 4 februari 2013 01:02 schreef Dottey het volgende:
[..]
nou ik kwam niet met die tip! ik was er ook van onder de indruk. Kippenvel. Al mijn haakplannen door de war.. duik eerst op zolder voor mijn voorrraad in te pakken ^^.
Eerst hiervoor een lading haken en sturen.
Erg leuk, maar ik kan gewoon niet overweg met getekende patronenquote:Op maandag 4 februari 2013 08:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor wie er nog verschillende haaksteken zoekt, ik kwam een linkje tegen met 300 stuks :-)
http://issuu.com/lesliss/docs/crochet_patterns_book_300/1
Dat is lief van jequote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Niet? Oh dat is wel balen. Ik heb ze vaak liever zo dan geschreven, op deze manier snap ik meteen hoe het moet
Als je er een ziet die je graag wil kan ik ook wel kijken of ik hem voor je uit kan schrijven?
Geweldig!quote:Op maandag 4 februari 2013 08:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor wie er nog verschillende haaksteken zoekt, ik kwam een linkje tegen met 300 stuks :-)
Mooi!quote:Op maandag 4 februari 2013 11:45 schreef trui het volgende:
De nieuwste deken van Attic24/Lucy al gezien? Ik vind dat ze in de rand ook een leuke steek verwerkt heeft, misschien iets voor je deken Spuug!
Het ziet eruit als vaste, losse, vaste, losse.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef trui het volgende:
het geinige is dus dat het niet een 'draadje erdoorheen' is, maar het lijkt er inderdaad wel op. als 't goed is komt er eerdaags een beschrijving op haar weblog.
Oh, die sloffenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:14 schreef bietel het volgende:
Pffff hehe, eindelijk de donkerblauwe sloffen af, die ik in opdracht moest maken. Daarvoor had ik net een rood paar afgemaakt en die was ik eigenlijk al zat! Heb er 2 maanden over gedaan... (met 3 weken ziek meegerekend en gewoon geen puf om ze af te maken)
Donkerblauw valt in de categorie 'zwart' qua haakbaarheid 's avonds. Gewoon niet te doen!
Maar goed, ze zijn af en ik heb er wat mee verdiend!![]()
Ik ben vergeten een foto te maken, maar het zijn deze:
[ afbeelding ]
En dan in deze kleur:
[ afbeelding ]
Nu nog een damesmuts, babymuts, babyslofjes, cowl en weer krokodillensloffen maken in opdracht en dan mag ik weer voor mezelf gaan haken!
Jullie zijn ook allemaal weer lekker bezig geweest!
Leuke angry bird varkens (wat een werk!), mooie sjaals en shawls, mooie regenboogdeken van onze turbohaakster!, Veel leuke beestjes (die eenhoorn blijft toch erg leuk!), en een megavaas in the making! Als ik iemand vergeten ben: sorry! Ik vond het wel erg mooi!
Eigenlijk zie ik hier bijna nooit lelijke, stomme enz. dingen. Jullie maken gewoon allemaal goeie dingen!
dankje....ik wacht gewoon af...en ben toch nog lang niet klaar met mijn dekenquote:Op maandag 4 februari 2013 12:10 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Het ziet eruit als vaste, losse, vaste, losse.
Tof zeg!quote:Op maandag 4 februari 2013 10:52 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb een coin purse gehaakt![]()
[ afbeelding ]
Hehehquote:Op maandag 4 februari 2013 10:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Ondertussen ben ik alweer een eind opgeschoten met m'n deken. Nu al 25 cm hoogte. Oh wacht, 25 cm, dan moet ik de hoeveelheid die ik nu gehaakt heb nog 8 keer haken en dan is ie pas af!![]()
![]()
![]()
wat mooi!quote:Op maandag 4 februari 2013 10:52 schreef -Marjo- het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind dat toch best al ver klinken hoor!quote:Op maandag 4 februari 2013 10:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Ondertussen ben ik alweer een eind opgeschoten met m'n deken. Nu al 25 cm hoogte. Oh wacht, 25 cm, dan moet ik de hoeveelheid die ik nu gehaakt heb nog 8 keer haken en dan is ie pas af!![]()
![]()
![]()
die rand wil ik ook :-) Als ik de deken af heb ooit hahahaquote:Op maandag 4 februari 2013 11:45 schreef trui het volgende:
De nieuwste deken van Attic24/Lucy al gezien? Ik vind dat ze in de rand ook een leuke steek verwerkt heeft, misschien iets voor je deken Spuug!
wow wordt echt een kunstwerkje al :-)quote:Op maandag 4 februari 2013 10:58 schreef Spuuglokje het volgende:
Nog even een foto van mijn project:
[ afbeelding ]
leuk tasje :-) hoe maak je het vast eigenlijk aan de greep?quote:Op maandag 4 februari 2013 10:52 schreef -Marjo- het volgende:
[ afbeelding ]
moet eerlijk bekennen dat ik dit wel 1 van de mooiste projekten vind die ik hier heb langs zien komen in al die jaren, vind het nu al WAUWquote:Op maandag 4 februari 2013 10:58 schreef Spuuglokje het volgende:
Nog even een foto van mijn project:
[ afbeelding ]
Wat een prachtig compliment.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:33 schreef Toverheks het volgende:
[..]
moet eerlijk bekennen dat ik dit wel 1 van de mooiste projekten vind die ik hier heb langs zien komen in al die jaren, vind het nu al WAUW
en gemeend, vind hem nu al schitterend worden en ben benieuwt naar het resultaat als het af isquote:
Ja, dat is een goeie inderdaad. Dat was ook mijn plan, maar ik had niet goed gerekend... Dit ging via mijn schoonzusje en die was erg verbaasd over de prijs, daardoor durfde ik het eigenlijk niet zo goed omhoog te gooien.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:39 schreef trui het volgende:
[..]
ik gebruik doorgaans de formule 'materiaalkosten x 2'. daarmee zou je dus ook op 30 euro komen in jouw geval. nu heb je er wel erg weinig voor gevraagd denk ik. je kunt het ook vooraf berekenen/schatten en voorleggen aan degene die jou vraagt iets te haken. als het diegene dan te duur wordt hoef je er ook niet aan te beginnen.
Wat lief!quote:Op maandag 4 februari 2013 14:38 schreef trui het volgende:
niet heel scherp, maar hier is dan de groepsfoto:
[ afbeelding ]
'WOW helemaal gaaf! Had je ook zoveel eitjes? Ik vind het erg leuk en goede inspiratiequote:Op maandag 4 februari 2013 14:38 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk zonde om ze weg te doen.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:37 schreef trui het volgende:
het zijn traktaties, we doen er wat M&M's in en uitdelen maar.
ik heb bijna alle eitjes gekregen van anderen!
erg leuk zo in het overzicht! schattig ^^. Benieuwd hoeveel het vechten gaat worden om de papegaai ^^.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:38 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
merci! ik ging er gaandeweg inderdaad juist steeds meer aandacht aan besteden. maar zo achteraf bekeken vind ik de wat eenvoudigere vaak juist ook wel erg leuk hoor. bij de papegaai bijv. ben ik wel wat doorgeschoten vind ik nu. die vleugels en staart hadden net zo goed van vilt gekund, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind ze supergeweldig geworden trui! En ook niks niet afgeraffeld die laatste soorten, je hebt van ieder eitje een kunstwerkje gemaakt.
neejoh, ze staan hier al lang genoeg de boekenkast te verrommelen met z'n allen. ik ben blij als ze straks ieder hun eigen weg gaan.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:58 schreef Koningin het volgende:
[..]
Eigenlijk zonde om ze weg te doen.
dank! en ik ben ook wel benieuwd, hoop niet dat er echt ruzie van komt.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:04 schreef Dottey het volgende:
[..]
erg leuk zo in het overzicht! schattig ^^. Benieuwd hoeveel het vechten gaat worden om de papegaai ^^.
taartjesfee, moet je voor het downloaden betalen op deze site Er staan zulke leuke dingen bijquote:Op maandag 4 februari 2013 08:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
ja heb ik inmiddels gedaan, maar het is zoooo slechtquote:Op maandag 4 februari 2013 16:18 schreef trui het volgende:
ik heb geen mededeling over betalen gezien daar, Creado. je moet je wel registreren.
Geen idee. Ik bookmark ze gewoonquote:Op maandag 4 februari 2013 16:17 schreef CREADO het volgende:
[..]
taartjesfee, moet je voor het downloaden betalen op deze site Er staan zulke leuke dingen bij
hahaha jajaquote:Op maandag 4 februari 2013 16:37 schreef trui het volgende:
het was ook meer omdat ik het idee ooit eens op een weblog voorbij zag komen en ze zo leuk vond, dat ik 't in elk geval een keer zelf wilde gaan proberen. dat ik 't in dit soort monsterlijkeaantallen ben gaan doen is m'n eigen tic hoor. de komende jaren maar gewoon zakjes chips ter compensatie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |