SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige link voor garen in combinatie met naalden: http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn_weight
Haaksels uit het vorige topic:
De mooie en warme Calm Cowl van zouzomaarkunnen
Claudia_x die door de haakzweep van Ivan fanatiek is begonnen aan beestjes.
Saffiers vis voel zich alles behalve 'als een vis op het droge'. zelfverzonnenpatroon
Hook on
[ Bericht 5% gewijzigd door Dottey op 30-01-2013 14:04:24 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
wie heeft er nog een leuke haaksteektip voor spuuglokje?quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Bijna klaar met de laatste bobbeltjesrij, zometeen weer op zoek naar een leuke volgende steek!
schelpjes?quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:55 schreef Dottey het volgende:
[..]
wie heeft er nog een leuke haaksteektip oor spuuglokje?
leuk! ik wil mijn neus er tegen aan drukkenquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef DonnaRush het volgende:
Spuuglokje, wat is die bobbelsteek precies voor steek? Het ziet er erg leuk uit!
Volgens mij had ik nog geen foto laten zien van mijn laatst afgehaakte project;
[ afbeelding ]
dat zou mijn tweede vraag idd zijn geweest. Ligt de deken achterstevoren?quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:07 schreef trui het volgende:
de bobbelsteek haak je als 't ware vanaf de achterkant Dottey, daarom heeft Spuug 'm denk ik 'achterstevoren' op de foto gezet, vanuit haar haakstand gezien, omdat je anders de bobbels niet ziet. maar 't ziet er gewoon rechtshandig uit volgens mij.
hier zie je een instructie van die bobbelsteek
Het schijnt de niet meer verkrijgbare vertaling te zijn inderdaad.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:11 schreef trui het volgende:
dit boek. maar nu twijfel ik weer of ik deze heb of een die er erg op lijkt.
ik heb deze geloof ik. maar of dat nou een vertaling is of toch een ander boek kan ik zo gauw niet vinden.
Liefquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef DonnaRush het volgende:
Spuuglokje, wat is die bobbelsteek precies voor steek? Het ziet er erg leuk uit!
[ afbeelding ]
jij gaat echt hard he?quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Bijou het volgende:
Nieuwe regenboogdeken (85 x 120 cm)
[ afbeelding ]
Oh, wat issie mooi gewordenquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
wat schattigquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi gedaan hoor!quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:37 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi ik volg dit topic al een tijdje en zie prachtige dingen zoals die regenboog deken.Ik heb nu ook mijn eerste haakwerk af en ben er trots op, ik wil het graag met jullie delen.
Verder past dit misschien ook in dit topic over nieuwe haaksteken, deze stola is gemaakt door middel van stokhaken. Ik vind het wel moeilijk een foto te maken van zo'n groot vlak, ik heb ook geprobeerd een kleiner stukje te laten zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de foto's zijn niet heel erg duidelijk, zal ook wel komen omdat het zwart is, stokhaken ziet er zo uit
[ afbeelding ]
Beterschap! Op de wc haken is misschien ook een optie.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooie stola!
Ik ben ziekof nou ja, ziek... Ik MOET binnen 20sec. van een wc blijven
dus tja, dan zit er weinig op als met m'n deken op de bank te gaan zitten haken... Van de nood maar een deugd maken denk ik dan.
Temptingquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:43 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Beterschap! Op de wc haken is misschien ook een optie.
Wow! En wat snel ook!quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
Je deken wordt nu al supergaaf vind ikquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja, de deken ligt met de goede kant boven, en ik ben rechtshandig. Het heet volgens het boek (Textured Crochet, bladzijde 34) de 'off-set knot stitch'. Het komt neer op een rij vasten haken (van rechts naar links) en dan op de terugweg een keerlosse, vaste in de volgende steek en dan afwisselend een dubbel stokje en een vaste enz. Dan van kleur wisselen en weer heen allemaal vasten. Terug een keerlosse, een vaste in de volgende steek, een vaste in de steek daarna en dan weer afwisselend een dubbel stokje en een vaste enz. Zo verspringen de bobbels mooi. De bobbels kun je ook netjes boven elkaar maken, dan heet het de 'aligned knot stitch'. Het enige wat je dan moet aanpassen is bij de laatst beschreven toer na de keerlosse maar 1x een vaste haken ipv 2x.
We hebben gewoon een goede smaakquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:45 schreef Serinde het volgende:
En beterschap Gup (of moet ik dat in het hardlooptopic doen, of bij de konijnen, vind het zo grappig dat ik je naam van allerlei topics ken terwijl ik zo weinig volg op FOK!)
sterkte voor beide dan!quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Dank je! Bij mij kwam het op het werk opzetten, fijndus maar gauw naar huis gegaan, alwaar ik een kotsende vriend aantrof. Ook ziek!
![]()
Maar komt wel weer goed, we gooien er een flinke bak kruidenthee tegenaan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |