SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Handige link voor garen in combinatie met naalden: http://en.wikipedia.org/wiki/Yarn_weight
Haaksels uit het vorige topic:
De mooie en warme Calm Cowl van zouzomaarkunnen
Claudia_x die door de haakzweep van Ivan fanatiek is begonnen aan beestjes.
Saffiers vis voel zich alles behalve 'als een vis op het droge'. zelfverzonnenpatroon
Hook on
[ Bericht 5% gewijzigd door Dottey op 30-01-2013 14:04:24 ]Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
wie heeft er nog een leuke haaksteektip voor spuuglokje?quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:49 schreef Spuuglokje het volgende:
Bijna klaar met de laatste bobbeltjesrij, zometeen weer op zoek naar een leuke volgende steek!
schelpjes?quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:55 schreef Dottey het volgende:
[..]
wie heeft er nog een leuke haaksteektip oor spuuglokje?
leuk! ik wil mijn neus er tegen aan drukkenquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef DonnaRush het volgende:
Spuuglokje, wat is die bobbelsteek precies voor steek? Het ziet er erg leuk uit!
Volgens mij had ik nog geen foto laten zien van mijn laatst afgehaakte project;
[ afbeelding ]
dat zou mijn tweede vraag idd zijn geweest. Ligt de deken achterstevoren?quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:07 schreef trui het volgende:
de bobbelsteek haak je als 't ware vanaf de achterkant Dottey, daarom heeft Spuug 'm denk ik 'achterstevoren' op de foto gezet, vanuit haar haakstand gezien, omdat je anders de bobbels niet ziet. maar 't ziet er gewoon rechtshandig uit volgens mij.
hier zie je een instructie van die bobbelsteek
Het schijnt de niet meer verkrijgbare vertaling te zijn inderdaad.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:11 schreef trui het volgende:
dit boek. maar nu twijfel ik weer of ik deze heb of een die er erg op lijkt.
ik heb deze geloof ik. maar of dat nou een vertaling is of toch een ander boek kan ik zo gauw niet vinden.
Liefquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef DonnaRush het volgende:
Spuuglokje, wat is die bobbelsteek precies voor steek? Het ziet er erg leuk uit!
[ afbeelding ]
jij gaat echt hard he?quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Bijou het volgende:
Nieuwe regenboogdeken (85 x 120 cm)
[ afbeelding ]
Oh, wat issie mooi gewordenquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
wat schattigquote:Op woensdag 30 januari 2013 13:58 schreef DonnaRush het volgende:
[ afbeelding ]
Mooi gedaan hoor!quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:37 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi ik volg dit topic al een tijdje en zie prachtige dingen zoals die regenboog deken.Ik heb nu ook mijn eerste haakwerk af en ben er trots op, ik wil het graag met jullie delen.
Verder past dit misschien ook in dit topic over nieuwe haaksteken, deze stola is gemaakt door middel van stokhaken. Ik vind het wel moeilijk een foto te maken van zo'n groot vlak, ik heb ook geprobeerd een kleiner stukje te laten zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de foto's zijn niet heel erg duidelijk, zal ook wel komen omdat het zwart is, stokhaken ziet er zo uit
[ afbeelding ]
Beterschap! Op de wc haken is misschien ook een optie.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooie stola!
Ik ben ziekof nou ja, ziek... Ik MOET binnen 20sec. van een wc blijven
dus tja, dan zit er weinig op als met m'n deken op de bank te gaan zitten haken... Van de nood maar een deugd maken denk ik dan.
Temptingquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:43 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Beterschap! Op de wc haken is misschien ook een optie.
Wow! En wat snel ook!quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
Je deken wordt nu al supergaaf vind ikquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Ja, de deken ligt met de goede kant boven, en ik ben rechtshandig. Het heet volgens het boek (Textured Crochet, bladzijde 34) de 'off-set knot stitch'. Het komt neer op een rij vasten haken (van rechts naar links) en dan op de terugweg een keerlosse, vaste in de volgende steek en dan afwisselend een dubbel stokje en een vaste enz. Dan van kleur wisselen en weer heen allemaal vasten. Terug een keerlosse, een vaste in de volgende steek, een vaste in de steek daarna en dan weer afwisselend een dubbel stokje en een vaste enz. Zo verspringen de bobbels mooi. De bobbels kun je ook netjes boven elkaar maken, dan heet het de 'aligned knot stitch'. Het enige wat je dan moet aanpassen is bij de laatst beschreven toer na de keerlosse maar 1x een vaste haken ipv 2x.
We hebben gewoon een goede smaakquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:45 schreef Serinde het volgende:
En beterschap Gup (of moet ik dat in het hardlooptopic doen, of bij de konijnen, vind het zo grappig dat ik je naam van allerlei topics ken terwijl ik zo weinig volg op FOK!)
sterkte voor beide dan!quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:
Dank je! Bij mij kwam het op het werk opzetten, fijndus maar gauw naar huis gegaan, alwaar ik een kotsende vriend aantrof. Ook ziek!
![]()
Maar komt wel weer goed, we gooien er een flinke bak kruidenthee tegenaan
haha!quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:43 schreef Spuuglokje het volgende:
Beterschap! Op de wc haken is misschien ook een optie.
Ik heb Zoey ook met 2,5 gehaakt en die was echt niet klein hoor, volgens mij zittend nog zo'n 20 cm.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:38 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Prachtige deken Bijou! Wat voor wol gebruik jij voor je dekens, ze zien er zo lekker luchtig uit.
Als jullie amigurumi haken, gebruik je dan meestal wol/acryl of katoen? Ik heb leuk katoen van mijn moeder gekregen, maar ik ben bang dat zo'n zebra bijvoorbeeld zo klein wordt als je katoen gebruikt (haaknaald 2,5/3)
Ik ook! Heb zelfs met m'n verjaardag in oktober een boekje gekocht, gewoon omdat het kon. Maar nog steeds niet geprobeerd want ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met die steek wil maken.... ik heb al zoveel shawls!quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:51 schreef trui het volgende:
[..]
haha!
leuke broomstick-stola! die steek wil ik ooit ook nog eens proberen.
Ik ben ook met een stokhaak-project bezigquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:37 schreef Kaatjeka het volgende:
Hi ik volg dit topic al een tijdje en zie prachtige dingen zoals die regenboog deken.Ik heb nu ook mijn eerste haakwerk af en ben er trots op, ik wil het graag met jullie delen.
Verder past dit misschien ook in dit topic over nieuwe haaksteken, deze stola is gemaakt door middel van stokhaken. Ik vind het wel moeilijk een foto te maken van zo'n groot vlak, ik heb ook geprobeerd een kleiner stukje te laten zien.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de foto's zijn niet heel erg duidelijk, zal ook wel komen omdat het zwart is, stokhaken ziet er zo uit
[ afbeelding ]
Dank jequote:Op woensdag 30 januari 2013 21:38 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Prachtige deken Bijou! Wat voor wol gebruik jij voor je dekens, ze zien er zo lekker luchtig uit.
Same here! Al 4 dagen (dit gaat dag 5 worden ben ik bang) ziek zwak en misselijk... Kan inderdaad vrij weinig uitvoeren behalve een beetje op de bank hangen. Heb wel wat babydekentjes afgemaakt thoughquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooie stola!
dus tja, dan zit er weinig op als met m'n deken op de bank te gaan zitten haken... Van de nood maar een deugd maken denk ik dan.
Beterschap! maar zo heb je tenminste tijd voor je andere hobbyquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:39 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat een mooie stola!
En nog eentje uit het hardlooptopicquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:08 schreef E.T. het volgende:
[..]
Ik ben ook met een stokhaak-project bezigBij mij wordt het gewoon een simpele (col)sjaal. Tegen de tijd dat het weer winter wordt zal hij wel af zijn.. Die onderste foto lijkt trouwens wel wat op mijn wol
dat viel mij ook op. ik heb even bij de foto's van meer van dit soort mutsen gekeken, en daar zie je dat dat reliëf inderdaad bij gemeleerde garens wat minder duidelijk zichtbaar is. wel een heel mooi patroon zeg, lijkt me best moeilijk!quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:10 schreef Dottey het volgende:
wat een leuke muts met kabels, alleen door de wol misschien ligt het aan de foto.. zie je ze niet zo heel goed. Is dat in het echt ook zo
Ik heb voor m`n zebra`s op pagina 1 gewoon katoen (catania) en haaknaald 2,5 gebruikt. Dat doe ik bij alle amigurumi`s!quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:38 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Als jullie amigurumi haken, gebruik je dan meestal wol/acryl of katoen? Ik heb leuk katoen van mijn moeder gekregen, maar ik ben bang dat zo'n zebra bijvoorbeeld zo klein wordt als je katoen gebruikt (haaknaald 2,5/3)
5 dagen, hij is niet zo grootquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:01 schreef Tyler-Girl het volgende:
Bijou, mooie deken hoor! Hoe lang ben je daar mee bezig geweest? Vrolijke kleurtjes.
5 Dagen???quote:
quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:23 schreef B.ertha het volgende:
Waarom maak je drie zebra's, is dat voor die drieling?
Mijn heather the pony heeft inmiddels een hoofd (wat een k*twerk, die haren) en een lijfje. Vanavond hopelijk twee pootjes maken, vrijdag nog 2, zaterdag beginnen aan de staart en zondag staart afmaken, strikje haken, alles bevestigen en het mondje borduren.
Ik heb zo weinig tijd dat ik het moet plannen en dan nog is het stressen om op tijd af te krijgen
kindjes maken gaat soms al gemakkelijker dan hakenquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:43 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ach, 3 zebra's is makkelijker gedaan dan de kindjes zelf maken
Was ik nog niet van op de hoogte, maar dit staat er bij hobbygigant: De bollen van 1 Euro worden nu aangeboden onder het merk Roma van Scheepjeswolquote:Op donderdag 31 januari 2013 10:40 schreef trui het volgende:
nou misschien heb ik toch te snel conclusies getrokken, want dit (populair-bericht) gold alleen voor de eerste twee (grote) webshops die ik aanklikte (hobbygigant & hobbydoos) nadat ik op dat merk gegoogled had.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijnloos, wat doe je me aan?Ik had mijn laptop open laten staan op jouw zebra. Ivan zag het, zei "ohh, wat een lief beestje" en staat erop dat ik je zebra nu ook maak.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
Voor Bijou, en even onder een spoiler omdat het hier niet ontopic is:Oooh wat zoet zo op zijn bedjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Succes met de zebra![]()
quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
Voor Bijou, en even onder een spoiler omdat het hier niet ontopic is:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lijnloos, wat doe je me aan?Ik had mijn laptop open laten staan op jouw zebra. Ivan zag het, zei "ohh, wat een lief beestje" en staat erop dat ik je zebra nu ook maak.
Die Ivan weet wel wat ie wil!
Wow! Knap hoorquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:07 schreef MQBM het volgende:
Mijn jurkje is af![]()
Niet helemaal tevreden, want foutjes, en hij is voor mij net te krap bij de armsgaten, maar al met al voor een eerste kledingstuk ben ik niet ontevreden. Ik ga 'm aan mijn zusje geven, die is een stuk kleiner dan ik, dus dat zou prima moeten passen
![]()
De foto doet niet helemaal recht aan het jurkje, zo plat liggen ziet het er wat vormeloos uit, maar goed, voor het idee![]()
[ afbeelding ]
Ik ga 'm zeker nog een keer maken ooit (met een andere kleur garen, NOOIT meer zwart) En dan hoop ik dat ik 'm foutloos kan maken en ook voor mezelf passend.
Nu beginnen aan een regenboog grannystripe babydekentje, zin in!
quote:Op donderdag 31 januari 2013 18:37 schreef NijntjesUk het volgende:
Mooi hoor, MQBM!
Heb een eenhoorn gehaakt! Patroon gekregen via een (ander) forumSinterklaas
Moet eerlijk zeggen dat ik vind dat ie goed gelukt is
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |