Gebruik je misschien een te kleine naald? Beste resultaat is met een naald die minstens een maat 'te groot' is voor het garen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:53 schreef blabbel6 het volgende:
Ik ben ook aan de Alpine begonnen.
Ik maak me alleen een beetje ongerust omdat hij bobbelt. Als ik foto's zie op ravelry, dan ligt de shawl mooi plat, maar bij mij niet, hij golft. Ik maak hem van half wol/half acryl en dat valt niet te blocken heb ik begrepen. Hoe krijg ik hem dan ook mooi vlak (en de ananas mooi opengewerkt? Iemand een tip?
euh... dat was bij mij het geval.... met de acryl mengelingen. dus pin me er niet op vastquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:58 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
O het komt dus goed? Gewoon wassen en hij wordt netjes? Daar houd ik me dan maar aan vast.
wat Dotje zegt, rekken en trekkenquote:Op donderdag 31 januari 2013 21:58 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
O het komt dus goed? Gewoon wassen en hij wordt netjes? Daar houd ik me dan maar aan vast.
Serieus, 11 steken in dat kleine lusje van 3-ch, hoe dan?! Ik krijg er met moeite 8.quote:Rnd 4: Ch 3, SHELL in middle of shell from previous rnd, ch 3, skip 3-ch lp, skip dc, 11 dcs in second 3-ch lp, ch 3, skip dc, skip 3-ch lp, SHELL in last 2-ch lp, and turn.
dat past echt prima.. gewoon een beetje schuiven en duwenquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:22 schreef saaw het volgende:
[..]
Serieus, 11 steken in dat kleine lusje van 3-ch, hoe dan?! Ik krijg er met moeite 8.
Ha, dat is precies de kleurencombi van mijn Heatherquote:Op donderdag 31 januari 2013 18:37 schreef NijntjesUk het volgende:
Mooi hoor, MQBM!
Heb een eenhoorn gehaakt! Patroon gekregen via een (ander) forumSinterklaas
Moet eerlijk zeggen dat ik vind dat ie goed gelukt is
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik knip altijd een draadje af van contrasterende kleur! (dan kun je nu al beginnen ipv morgen hihi)quote:Op donderdag 31 januari 2013 22:23 schreef Dunkie het volgende:
[..]
Merci! Ik ga morgen paperclips scoren
haha had gekunt jaquote:Op donderdag 31 januari 2013 23:34 schreef beefje16 het volgende:
[..]
ik knip altijd een draadje af van contrasterende kleur! (dan kun je nu al beginnen ipv morgen hihi)
Dat maakt niet uit. Het gaat meer om het totaal aan projecten dat ik zou willen doen.quote:
Oh dat is echt balen! Je moet dan echt rustig aan gaan doen. Ik hoop voor je dat het snel beter is.quote:Op donderdag 31 januari 2013 20:33 schreef janeway het volgende:
[..]
Wat een gave eenhoorn LEUK!!! Echt gaaf dat zie ik mijzelf dus niet haken..
[..]
Te gaaf deze wat een werk voor op de opvang..
En de spinnenboeken legger heb ik ook al elders gezien En de col ook maar (dezelfde foto's) maar ik weet even niet zo snel meer waar..
Ik haak in een iets minder tempo ik heb al jaren 2 tennisarmen (nee ik tennis niet) maar jeetje dat voel ik dus nu weer een stukje erger.. Balen hoor.. Ik werk in de kinderopvang en heb toch moeite met het tillen van de kids.. Dus gas terug voor mij
Saaw, die 11 steken, je doet 2 dub stokjes in dat ene stokje, dan 7 in dat van die 3 losse en dan weer 2 in het daarop volgende stokje, de rij erboven, 2 in het 1e stokje dan in elk stokje een stokje en bij de laatste ook weer 2 stokjes.quote:Op donderdag 31 januari 2013 23:22 schreef saaw het volgende:
[..]
Serieus, 11 steken in dat kleine lusje van 3-ch, hoe dan?! Ik krijg er met moeite 8.
O, ik doe alle 11 stokjes in de 3-lossen-lus. Bij mij gaat dat makkelijk (beetje aanduwen) omdat ik garen heb voor naald 3 en hem haak op naald 5. Ik doe pas bij de volgende toer 2 stokjes in het stokje van beneden, dan 9 stokjes en dan nog 2 in het laatste stokje eronder.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 08:48 schreef Toverheks het volgende:
[..]
Saaw, die 11 steken, je doet 2 dub stokjes in dat ene stokje, dan 7 in dat van die 3 losse en dan weer 2 in het daarop volgende stokje, de rij erboven, 2 in het 1e stokje dan in elk stokje een stokje en bij de laatste ook weer 2 stokjes.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:21 schreef blabbel6 het volgende:
[..]
O, ik doe alle 11 stokjes in de 3-lossen-lus. Bij mij gaat dat makkelijk (beetje aanduwen) omdat ik garen heb voor naald 3 en hem haak op naald 5. Ik doe pas bij de volgende toer 2 stokjes in het stokje van beneden, dan 9 stokjes en dan nog 2 in het laatste stokje eronder.
Ik weet niet meer wie het vroeg maar na toer 16 doe je weer een toer 10...toer 11... enz. Ik heb een lijstje gemaakt: toer 17 = 10 , 18=11 , 19=12 enz. dan streept dat makkelijker weg.
Oh ok en zo ga je dus door tot je op 65 zit? Ga er vandaag of morgen eens aan beginnen....quote:Ik weet niet meer wie het vroeg maar na toer 16 doe je weer een toer 10...toer 11... enz. Ik heb een lijstje gemaakt: toer 17 = 10 , 18=11 , 19=12 enz. dan streept dat makkelijker weg.
Ja, ik heb een post it op het patroon geplakt en rijtjes gemaakt tot 65. (en voor de zekerheid ook extra aangegeven welke ronde er gemeerderd moet worden (maar ik ben een neurootquote:Op vrijdag 1 februari 2013 11:21 schreef dapmar het volgende:
[..]
Oh ok en zo ga je dus door tot je op 65 zit? Ga er vandaag of morgen eens aan beginnen....
Als ik ch3, skip dc en dan weer ch3, is het dan een ch6 of begrijp ik het verkeerd?quote:SHELL in middle of shell from previous rnd, ch 3, dc in next 3-ch lp, ch 3, skip dc, ch 3, SHELL in middle of shell from previous rnd
Ik ben begonnen aan de kangoeroe. Maar nog geen puf om 'm af te maken.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:36 schreef trui het volgende:
ik ben wel benieuwd trouwens of je al begonnen bent aan die kangoeroe of welke had jij ook alweer?
heb je al een begin foto?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:11 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben begonnen aan de kangoeroe. Maar nog geen puf om 'm af te maken.
diezelfde heb ik bij wibra gekocht met harde kaft. Super is die!quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:49 schreef Toverheks het volgende:
prachtig mooi dik bladerwerk over Haken gekocht bij de Action ( 3.95) had het al van breien nu deze erbij, geschreven door Jaroslava Dovcova het is het geld dubbel en dwars waard projekten en technieken. met ook mooi patroontjes. aanrader dus.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
diezelfde heb ik bij wibra gekocht met harde kaft. Super is die!
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:11 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik ben begonnen aan de kangoeroe. Maar nog geen puf om 'm af te maken.
Ik heb kleur 11, donker olijfgroen.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 16:31 schreef saaw het volgende:
Oh en Spuuglokje, denk dat het heel goed kan met dat tweed garen! Welke kleur ervan heb je?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef Lijnloos het volgende:
Die varkens!!!
Wauw! Wel heel leuk zo bij elkaar...
Ben gisteravond begonnen met een nieuwe "vaas"... Maar nu met die nieuwe Catania Grande, dan wordt de vaas dus ook GRANDE! Ben nog niet echt ver, maar de vorige vaas die met gewone Catania is gemaakt past er gewoon ruim in
Met maatje 4,5 gehaakt, is goed te doen. Spul splijt wel aardig, dus wat dat betreft lijkt het wel erg op die Cotton Creative, maar dan iets stugger geloof ik.wat is die Leuk LijnloosSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef Lijnloos het volgende:
Die varkens!!!
Wauw! Wel heel leuk zo bij elkaar...
Ben gisteravond begonnen met een nieuwe "vaas"... Maar nu met die nieuwe Catania Grande, dan wordt de vaas dus ook GRANDE! Ben nog niet echt ver, maar de vorige vaas die met gewone Catania is gemaakt past er gewoon ruim in
Met maatje 4,5 gehaakt, is goed te doen. Spul splijt wel aardig, dus wat dat betreft lijkt het wel erg op die Cotton Creative, maar dan iets stugger geloof ik.lijnloos wat een koele kleuren voor die giraf. Wel vind ik de oogies wat eng :-)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En doe je er echt een vaas in?hoe ziet dat er dan uit?By DMB
ben benieuwd hoeveel :-)quote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:23 schreef YogaLove het volgende:
Hoe lang doen jullie over die Alpine?
En hoeveel Saskia / Royal heb je er voor nodig?
Ik wil er morgen 1 om maar dat ga ik niet meer redden denk iik![]()
![]()
dacht dat ik er 3 bollen voor had gebruikt en nog overhad. inclusief franjesquote:Op zaterdag 2 februari 2013 13:23 schreef YogaLove het volgende:
Hoe lang doen jullie over die Alpine?
En hoeveel Saskia / Royal heb je er voor nodig?
Ik wil er morgen 1 om maar dat ga ik niet meer redden denk iik![]()
![]()
Thanks!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 17:07 schreef Toverheks het volgende:
[..]
dacht dat ik er 3 bollen voor had gebruikt en nog overhad. inclusief franjes
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |