abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:31:53 #181
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_122346773
Thanks voor alle tips voor de Alpine sjaal!
Ik haak met een garen maat 2.5/3 en haak met naald 4, hij wordt mooi recht en het gaat eigenlijk ook best snel :Y ik scroll gewoon heen en weer in het pdf-je van het patroon als ik het even niet meer weet trouwens, maar na de eerste 16 toeren gaat het eigenlijk redelijk vanzelf, en anders kijk ik terug naar hoe het er uit ziet.

Denk niet dat ik mijne zo enorm ga maken als het patroon trouwens, maar zie wel hoe het loopt. Wil iig ook franje eraan zoal die donkere van Toverheks.

Oh en Spuuglokje, denk dat het heel goed kan met dat tweed garen! Welke kleur ervan heb je?
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 1 februari 2013 @ 16:55:49 #182
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122347750
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 14:11 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

Ik ben begonnen aan de kangoeroe. Maar nog geen puf om 'm af te maken. :@
:) dat heb ik ook. met de draak ben ik al bíjna klaar, en met de kangoeroe halverwege ofzo. best grote projecten zijn dat.
in de haak.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 17:58:22 #183
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122349953
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 16:31 schreef saaw het volgende:
Oh en Spuuglokje, denk dat het heel goed kan met dat tweed garen! Welke kleur ervan heb je?
Ik heb kleur 11, donker olijfgroen.

En CREADO ik heb er geen foto van, normaal gesproken maak ik alleen een foto als het haakwerk af is. Die deken die ik aan het maken ben is een uitzondering, ook omdat ik daar maanden mee bezig zal zijn.
pi_122353523
:o Die varkens!!! :o Wauw! Wel heel leuk zo bij elkaar...

Ben gisteravond begonnen met een nieuwe "vaas"... Maar nu met die nieuwe Catania Grande, dan wordt de vaas dus ook GRANDE! Ben nog niet echt ver, maar de vorige vaas die met gewone Catania is gemaakt past er gewoon ruim in :+

Met maatje 4,5 gehaakt, is goed te doen. Spul splijt wel aardig, dus wat dat betreft lijkt het wel erg op die Cotton Creative, maar dan iets stugger geloof ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 20:08:39 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_122354626
haha een nieuw project. matroesjka-giraffen. :D
in de haak.
pi_122355358
Jeetje, dat is inderdaad grande! :o
pi_122358732
Wat gaat het snel hier! Mooie dingen gemaakt weer!
Ik hebt patroon voor de Alpine ook in mijn favorieten gezet, wat is die mooi! :)

Ik ben nog steeds geen steek ;) verder gekomen met mn flower deken, mijn rug en schouders zitten helemaal vast. Gister massage gehad bij de fysio, nu doet het nog meer pijn :').
pi_122364924
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef Lijnloos het volgende:

Ben gisteravond begonnen met een nieuwe "vaas"... Maar nu met die nieuwe Catania Grande, dan wordt de vaas dus ook GRANDE! Ben nog niet echt ver, maar de vorige vaas die met gewone Catania is gemaakt past er gewoon ruim in :+

Met maatje 4,5 gehaakt, is goed te doen. Spul splijt wel aardig, dus wat dat betreft lijkt het wel erg op die Cotton Creative, maar dan iets stugger geloof ik.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat is die Leuk Lijnloos ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_122374925
Hoe lang doen jullie over die Alpine?
En hoeveel Saskia / Royal heb je er voor nodig?

Ik wil er morgen 1 om maar dat ga ik niet meer redden denk iik :') :') :')
pi_122380118
quote:
11s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 19:44 schreef Lijnloos het volgende:

SPOILER
lijnloos wat een koele kleuren voor die giraf. Wel vind ik de oogies wat eng :-)
En doe je er echt een vaas in?hoe ziet dat er dan uit?
By DMB
pi_122380130
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:23 schreef YogaLove het volgende:

ben benieuwd hoeveel :-)
By DMB
pi_122382781
quote:
5s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 13:23 schreef YogaLove het volgende:

dacht dat ik er 3 bollen voor had gebruikt en nog overhad. inclusief franjes
pi_122382796
was dubbel.......sorry :@
pi_122387237
Pffff hehe, eindelijk de donkerblauwe sloffen af, die ik in opdracht moest maken. Daarvoor had ik net een rood paar afgemaakt en die was ik eigenlijk al zat! Heb er 2 maanden over gedaan... (met 3 weken ziek meegerekend en gewoon geen puf om ze af te maken)
Donkerblauw valt in de categorie 'zwart' qua haakbaarheid 's avonds. Gewoon niet te doen!
Maar goed, ze zijn af en ik heb er wat mee verdiend! :s)
Ik ben vergeten een foto te maken, maar het zijn deze:

En dan in deze kleur:

Nu nog een damesmuts, babymuts, babyslofjes, cowl en weer krokodillensloffen maken in opdracht en dan mag ik weer voor mezelf gaan haken!

Jullie zijn ook allemaal weer lekker bezig geweest!
Leuke angry bird varkens (wat een werk!), mooie sjaals en shawls ;) , mooie regenboogdeken van onze turbohaakster!, Veel leuke beestjes (die eenhoorn blijft toch erg leuk!), en een megavaas in the making! Als ik iemand vergeten ben: sorry! Ik vond het wel erg mooi!
Eigenlijk zie ik hier bijna nooit lelijke, stomme enz. dingen. Jullie maken gewoon allemaal goeie dingen!
  Moderator zaterdag 2 februari 2013 @ 19:16:14 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_122387319
Wat een leuke slofjes!! Heb je er een linkje van, naar het patroon? :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122387527
Het zijn deze:
http://www.ravelry.com/pa(...)ch-boots-adult-sizes
(Klik hier als je niet op ravelry kan)
  Moderator zaterdag 2 februari 2013 @ 19:20:59 #197
155227 crew  Guppy
dus
pi_122387559
Thanks! *toevoegt aan to hook list
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122388144
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 17:07 schreef Toverheks het volgende:

[..]

dacht dat ik er 3 bollen voor had gebruikt en nog overhad. inclusief franjes
Thanks!
pi_122390847
Leuke sloffen bietel!

Hopelijk kom ik binnenkort nog bij een Wibra voor wat andere kleurtjes Saskia. Ik had niet bedacht dat dat ook fijn zou zijn voor de Alpine sjaal, bedankt voor de tip. Dat lijkt me leuk om te proberen!

Ik vraag het toch nog eventjes ;) Hoe bepalen jullie de prijs voor iets wat je in opdracht maakt? Ik vind 't lastig hoor. Aan materiaal is het meestal niet enorm veel, maar er gaat wel aardig wat tijd in zitten.
pi_122391642
Die slofjes O+ Moet ik ook maar eens proberen :)
  zaterdag 2 februari 2013 @ 23:02:41 #201
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_122398451
Ow sorry marinajozina, ik had je vraag wel gezien maar vergeten te antwoorden.
Voor mijn knuffels heb ik gewoon gekeken wat mij logisch leek voor een knuffel. Veel meer als ¤20/¤30 geven mensen er toch niet aan uit. Ik dus nu dus nog geen rekening gehouden met "loon" en de kosten van gebruikte spullen (schaar en haaknaald bijv) alleen naar het garen gekeken, maar dat is al gauw betaald.
Met dekens is dat wat lastiger lijkt me, maar die worden dan ook weer voor meer geld verkocht.

Eigenlijk heb je er dus nix aan :P gewoon doen wat reeel lijkt en wat jij er voor wilt hebben.

(Niet echt een goede marketingstrategie, maar ja je moet wel eerst wat klandizie krijgen en naamsbekendheid ;) en das ook marketing.....heb toch nog wat geleerd op school :) )
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_122399070
Ik heb mijn Zoo animals (een patroon van Ravelry af)! :D Ik vind ze leuk geworden!

De olifant heb ik opnieuw gemaakt omdat ik niet tevreden was over het eerste exemplaar. Volgens het patroon moest ik in het hoofd een gat openlaten en daar vanuit een slurf haken, maar ik vond dat het katoen eromheen niet mooi werd. Eerst de slurf haken en die daarna eraan naaien heeft een veel mooier resultaat opgeleverd.

En ik had niet de goede ogen voor het nijlpaard. Ik vind dat ik die best aardig geïmproviseerd heb zo. 8-)

Ben benieuwd wat Ivan er morgen van vindt!

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_122399534
Hij gaat vast vragen waar de zebra is :P
  zondag 3 februari 2013 @ 01:46:47 #204
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_122405118
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb mijn Zoo animals (een patroon van Ravelry af)! :D Ik vind ze leuk geworden!

De olifant heb ik opnieuw gemaakt omdat ik niet tevreden was over het eerste exemplaar. Volgens het patroon moest ik in het hoofd een gat openlaten en daar vanuit een slurf haken, maar ik vond dat het katoen eromheen niet mooi werd. Eerst de slurf haken en die daarna eraan naaien heeft een veel mooier resultaat opgeleverd.

En ik had niet de goede ogen voor het nijlpaard. Ik vind dat ik die best aardig geïmproviseerd heb zo. 8-)

Ben benieuwd wat Ivan er morgen van vindt!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
wat lief allemaal
pi_122407411
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 20:38 schreef MarinaJozina het volgende:
Ik vraag het toch nog eventjes ;) Hoe bepalen jullie de prijs voor iets wat je in opdracht maakt? Ik vind 't lastig hoor. Aan materiaal is het meestal niet enorm veel, maar er gaat wel aardig wat tijd in zitten.
Ik heb nu 22,50 euro voor die sloffen gehad. De kosten waren ongeveer 15 euro aan wol en knopen. De knopen waren goedkope zwarte kunststof knopen. Eigenlijk vind ik houten knopen mooier, maar die waren bijna 1,50 per stuk en nu had ik er 6 voor 60 cent!
Online zag ik, dat de meeste gebreide sloffen (die kwam ik meer tegen dan de gehaakte), zo rond de 30 euro kosten. Volgende keer doe ik houten knopen en vraag ik meer denk ik. (nu was het niet iemand in mijn vriendenkring, dus de kans dat de volgende klant haar tegenkomt, is klein)
pi_122410288
Lieve zoo animals O+

Ik ga als een malle met mijn heather, ik hoef haar alleen nog in elkaar te zetten *O* Dus de spannende deadline valt wel mee :P
  zondag 3 februari 2013 @ 14:13:29 #207
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_122416636
Claudia_x wat een mooierds! O+
pi_122418114
Lief, Claudia! O+

Hier begint het in elkaar zetten van m'n squares ook eindelijk een beetje op te schieten...
Wat een %@$^& werkje zeg... :{

En dan nog een rand natuurlijk, maar dat is tenminste weer haken! ;)
Smile, tomorrow will be worse...
pi_122422554
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 februari 2013 23:13 schreef Claudia_x het volgende:

(..)
Wat superschattig O+

BT: had op ravelry al gereageerd maar hier nogmaals: ziet er tof uit!

Ik heb het eerste setje mutsjes voor Sven's sterrenmutsjes af (slechte foto maar heb ik net gemaakt). Omtrek 22 cm, hoogte 10 cm;

pi_122425249
Mooi brainteaser, als je dr lang naar kijkt wordt je een beetje gek hihi...

En leuke mutsjes!
haken is cool
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')