wat lief allemaalquote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb mijn Zoo animals (een patroon van Ravelry af)!Ik vind ze leuk geworden!
De olifant heb ik opnieuw gemaakt omdat ik niet tevreden was over het eerste exemplaar. Volgens het patroon moest ik in het hoofd een gat openlaten en daar vanuit een slurf haken, maar ik vond dat het katoen eromheen niet mooi werd. Eerst de slurf haken en die daarna eraan naaien heeft een veel mooier resultaat opgeleverd.
En ik had niet de goede ogen voor het nijlpaard. Ik vind dat ik die best aardig geīmproviseerd heb zo.![]()
Ben benieuwd wat Ivan er morgen van vindt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb nu 22,50 euro voor die sloffen gehad. De kosten waren ongeveer 15 euro aan wol en knopen. De knopen waren goedkope zwarte kunststof knopen. Eigenlijk vind ik houten knopen mooier, maar die waren bijna 1,50 per stuk en nu had ik er 6 voor 60 cent!quote:Op zaterdag 2 februari 2013 20:38 schreef MarinaJozina het volgende:
Ik vraag het toch nog eventjesHoe bepalen jullie de prijs voor iets wat je in opdracht maakt? Ik vind 't lastig hoor. Aan materiaal is het meestal niet enorm veel, maar er gaat wel aardig wat tijd in zitten.
Wat superschattigquote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
(..)
Dat is de kreeftensteek, met een filmpje erbij makkelijk en leuk resultaat! http://www.garnstudio.com/lang/nl/video.php?id=35quote:Op zondag 3 februari 2013 17:56 schreef CREADO het volgende:
Mooie creaties!
En serinde hoe heb je het laatste randje gehaakt? Is geinig :-)
Ik heb softfun gebruikt, haakt lekker en is ook lekker zacht. Morgen ga ik bij Zeeman babysoft halen om nog meer te makenquote:Op zondag 3 februari 2013 18:42 schreef Claudia_x het volgende:
Oh wauw, wat een lieve mutsjes, Serinde! En wat een geweldig initiatief. Ik ga me inlezen. Welk garen heb je trouwens gebruikt?
BrainTeaser, je granny squares!
Nee joh, niet met een echte vaas erin... Vaas is in dit geval een ander woord voor Giraf.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 15:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
lijnloos wat een koele kleuren voor die giraf. Wel vind ik de oogies wat eng :-)
En doe je er echt een vaas in?hoe ziet dat er dan uit?
Geweldig leuk! Daar zal Ivan vast heel blij mee zijn.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 23:13 schreef Claudia_x het volgende:
De olifant heb ik opnieuw gemaakt omdat ik niet tevreden was over het eerste exemplaar. Volgens het patroon moest ik in het hoofd een gat openlaten en daar vanuit een slurf haken, maar ik vond dat het katoen eromheen niet mooi werd. Eerst de slurf haken en die daarna eraan naaien heeft een veel mooier resultaat opgeleverd.
En ik had niet de goede ogen voor het nijlpaard. Ik vind dat ik die best aardig geīmproviseerd heb zo.![]()
Ben benieuwd wat Ivan er morgen van vindt!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tnx ik heb al een opzetje.. En let ajb niet op de onregelmatigheidjes ik had tot een week of 2 geleden nog nooit gehaakt.. De grote roze groene past dus niet qua formaat maar ik vond het patroon wel heel erg mooi.. Maar erg opletten geblazen dus die maak ik niet meer.quote:Op zondag 3 februari 2013 19:22 schreef BrainTeaser het volgende:
Thanks iedereen voor de complimentjes!
@janeway: leuk om te horen dat ik anderen op ideeën breng!Ik weet niet of je ook al op Ravelry zit, anders is het misschien ook een idee om hier eens te kijken, voor meer inspiratie qua kleuren!
ik gebruik doorgaans de formule 'materiaalkosten x 2'. daarmee zou je dus ook op 30 euro komen in jouw geval. nu heb je er wel erg weinig voor gevraagd denk ik. je kunt het ook vooraf berekenen/schatten en voorleggen aan degene die jou vraagt iets te haken. als het diegene dan te duur wordt hoef je er ook niet aan te beginnen.quote:Op zondag 3 februari 2013 03:48 schreef bietel het volgende:
Ik heb nu 22,50 euro voor die sloffen gehad. De kosten waren ongeveer 15 euro aan wol en knopen. De knopen waren goedkope zwarte kunststof knopen. Eigenlijk vind ik houten knopen mooier, maar die waren bijna 1,50 per stuk en nu had ik er 6 voor 60 cent!
Online zag ik, dat de meeste gebreide sloffen (die kwam ik meer tegen dan de gehaakte), zo rond de 30 euro kosten. Volgende keer doe ik houten knopen en vraag ik meer denk ik. (nu was het niet iemand in mijn vriendenkring, dus de kans dat de volgende klant haar tegenkomt, is klein)
hahhaha hij is leukquote:Op zondag 3 februari 2013 19:19 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Nee joh, niet met een echte vaas erin... Vaas is in dit geval een ander woord voor Giraf.
nou het gaat je goed af :-)quote:Op zondag 3 februari 2013 20:15 schreef janeway het volgende:
[..]
Tnx ik heb al een opzetje.. En let ajb niet op de onregelmatigheidjes ik had tot een week of 2 geleden nog nooit gehaakt.. De grote roze groene past dus niet qua formaat maar ik vond het patroon wel heel erg mooi.. Maar erg opletten geblazen dus die maak ik niet meer.
Maar dit is wat ik tot nu toe gehaakt heb.. Ik hou van een uitdaging ik vond de normale granny's al snel saai worden.. En ik blijk nu een stukje strakker te haken.. Komen de granny's ook qua formaat weer anders uit.. Maar goed zie de foto
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yep, heb inderdaad een heel lijf over... Gevalletje "jammer maar helaas"... of ik ga 't gebruiken als vaasje, kan natuurlijk ook nogquote:Op zondag 3 februari 2013 21:44 schreef trui het volgende:
mooi geworden, peetje! maar heb je nou een heel lijf over dan?
Lossen, dan een rij vasten, dan een rij 2x vasten in iedere vaste en dan een rij met om en om 1x vaste, 2x vastenquote:Op zondag 3 februari 2013 22:08 schreef trui het volgende:
leuk b.erta! die krullen heb ik vroeger wel eens gehaakt, als benen bij een of andere lange lijs-pop die we op school maakten. hoe moet dat ook alweer, telkens 3 stokjes in dezelfde steek ofzo?
quote:Op zondag 3 februari 2013 21:05 schreef Peetje_75 het volgende:
Ik heb ook weer een vaasje klaar... kraamkadootjeNou! Wat een verschil. Ik kan me voorstellen dat je het lijf opnieuw hebt gehaakt. Ik zie ook een groot verschil tussen de twee poezen die ik voor de kindjes hebt gehaakt (zie hieronder). Beetje jammer dat ik daar te laat achter kwam. Misschien ben ik me er ook gewoon pas later aan gaan ergeren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, in de roze poes (het eerste exemplaar) zitten ook fouten bij het minderen. Ik wou de onzichtbare methode gebruiken waarover ik hier las, maar ik was te lui om het na te lezen en bleek het toch niet helemaal goed onthouden te hebben.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Het ziet er ook uit als veel werk, alleen die ogen al! En haar mondje is inderdaad geslaagd!quote:Op zondag 3 februari 2013 22:03 schreef B.ertha het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kleur houdt het midden tussen bovenstaande foto's en onderstaande overbelichte foto
[ afbeelding ]
heb het verhaal van Sven gelezen en ben er stil van, wat een mooi initiatief Dotje van de ouders van Sven en dank voor deze goede tip.quote:Op maandag 4 februari 2013 00:37 schreef Dottey het volgende:
mochten jullie ook willen fb-en met sterrenmutsjes.. https://www.facebook.com/Sterrenmutsjes
en dan ik ga hier gewoon voor mee helpen bedelen.... effe klikken op "like"
https://www.facebook.com/(...)82798&type=1&theater
kunnen ze stemmen mee winnen om centjes binnen te halen voor het project. tot en met 9 feb.
--------------
ik vind het een super initiatief en zal er zeker een zooi maken als ik eindelijk eens klaar ben met mijn trui breien![]()
goede tip dus!
nou ik kwam niet met die tip! ik was er ook van onder de indruk. Kippenvel. Al mijn haakplannen door de war.. duik eerst op zolder voor mijn voorrraad in te pakken ^^.quote:Op maandag 4 februari 2013 00:45 schreef Toverheks het volgende:
[..]
heb het verhaal van Sven gelezen en ben er stil van, wat een mooi initiatief Dotje van de ouders van Sven en dank voor deze goede tip.
oh super cute! Kwam die van ravelry?quote:Op zondag 3 februari 2013 22:03 schreef B.ertha het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De kleur houdt het midden tussen bovenstaande foto's en onderstaande overbelichte foto
[ afbeelding ]
Ja, maar wel betaald.quote:Op maandag 4 februari 2013 08:47 schreef CREADO het volgende:
[..]
oh super cute! Kwam die van ravelry?
Dottey wat goed dat je mee doet!
ga eens proberen zo een mutsje te haken, lukt het me dan ga ik er een paar haken en stuur het naar hun.quote:Op maandag 4 februari 2013 01:02 schreef Dottey het volgende:
[..]
nou ik kwam niet met die tip! ik was er ook van onder de indruk. Kippenvel. Al mijn haakplannen door de war.. duik eerst op zolder voor mijn voorrraad in te pakken ^^.
Eerst hiervoor een lading haken en sturen.
Erg leuk, maar ik kan gewoon niet overweg met getekende patronenquote:Op maandag 4 februari 2013 08:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor wie er nog verschillende haaksteken zoekt, ik kwam een linkje tegen met 300 stuks :-)
http://issuu.com/lesliss/docs/crochet_patterns_book_300/1
Dat is lief van jequote:Op maandag 4 februari 2013 10:16 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Niet? Oh dat is wel balen. Ik heb ze vaak liever zo dan geschreven, op deze manier snap ik meteen hoe het moet
Als je er een ziet die je graag wil kan ik ook wel kijken of ik hem voor je uit kan schrijven?
Geweldig!quote:Op maandag 4 februari 2013 08:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Voor wie er nog verschillende haaksteken zoekt, ik kwam een linkje tegen met 300 stuks :-)
Mooi!quote:Op maandag 4 februari 2013 11:45 schreef trui het volgende:
De nieuwste deken van Attic24/Lucy al gezien? Ik vind dat ze in de rand ook een leuke steek verwerkt heeft, misschien iets voor je deken Spuug!
Het ziet eruit als vaste, losse, vaste, losse.quote:Op maandag 4 februari 2013 12:01 schreef trui het volgende:
het geinige is dus dat het niet een 'draadje erdoorheen' is, maar het lijkt er inderdaad wel op. als 't goed is komt er eerdaags een beschrijving op haar weblog.
Oh, die sloffenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 19:14 schreef bietel het volgende:
Pffff hehe, eindelijk de donkerblauwe sloffen af, die ik in opdracht moest maken. Daarvoor had ik net een rood paar afgemaakt en die was ik eigenlijk al zat! Heb er 2 maanden over gedaan... (met 3 weken ziek meegerekend en gewoon geen puf om ze af te maken)
Donkerblauw valt in de categorie 'zwart' qua haakbaarheid 's avonds. Gewoon niet te doen!
Maar goed, ze zijn af en ik heb er wat mee verdiend!![]()
Ik ben vergeten een foto te maken, maar het zijn deze:
[ afbeelding ]
En dan in deze kleur:
[ afbeelding ]
Nu nog een damesmuts, babymuts, babyslofjes, cowl en weer krokodillensloffen maken in opdracht en dan mag ik weer voor mezelf gaan haken!
Jullie zijn ook allemaal weer lekker bezig geweest!
Leuke angry bird varkens (wat een werk!), mooie sjaals en shawls, mooie regenboogdeken van onze turbohaakster!, Veel leuke beestjes (die eenhoorn blijft toch erg leuk!), en een megavaas in the making! Als ik iemand vergeten ben: sorry! Ik vond het wel erg mooi!
Eigenlijk zie ik hier bijna nooit lelijke, stomme enz. dingen. Jullie maken gewoon allemaal goeie dingen!
dankje....ik wacht gewoon af...en ben toch nog lang niet klaar met mijn dekenquote:Op maandag 4 februari 2013 12:10 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Het ziet eruit als vaste, losse, vaste, losse.
Tof zeg!quote:Op maandag 4 februari 2013 10:52 schreef -Marjo- het volgende:
Ik heb een coin purse gehaakt![]()
[ afbeelding ]
Hehehquote:Op maandag 4 februari 2013 10:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Ondertussen ben ik alweer een eind opgeschoten met m'n deken. Nu al 25 cm hoogte. Oh wacht, 25 cm, dan moet ik de hoeveelheid die ik nu gehaakt heb nog 8 keer haken en dan is ie pas af!![]()
![]()
![]()
wat mooi!quote:Op maandag 4 februari 2013 10:52 schreef -Marjo- het volgende:
[ afbeelding ]
ik vind dat toch best al ver klinken hoor!quote:Op maandag 4 februari 2013 10:53 schreef Spuuglokje het volgende:
Ondertussen ben ik alweer een eind opgeschoten met m'n deken. Nu al 25 cm hoogte. Oh wacht, 25 cm, dan moet ik de hoeveelheid die ik nu gehaakt heb nog 8 keer haken en dan is ie pas af!![]()
![]()
![]()
die rand wil ik ook :-) Als ik de deken af heb ooit hahahaquote:Op maandag 4 februari 2013 11:45 schreef trui het volgende:
De nieuwste deken van Attic24/Lucy al gezien? Ik vind dat ze in de rand ook een leuke steek verwerkt heeft, misschien iets voor je deken Spuug!
wow wordt echt een kunstwerkje al :-)quote:Op maandag 4 februari 2013 10:58 schreef Spuuglokje het volgende:
Nog even een foto van mijn project:
[ afbeelding ]
leuk tasje :-) hoe maak je het vast eigenlijk aan de greep?quote:Op maandag 4 februari 2013 10:52 schreef -Marjo- het volgende:
[ afbeelding ]
moet eerlijk bekennen dat ik dit wel 1 van de mooiste projekten vind die ik hier heb langs zien komen in al die jaren, vind het nu al WAUWquote:Op maandag 4 februari 2013 10:58 schreef Spuuglokje het volgende:
Nog even een foto van mijn project:
[ afbeelding ]
Wat een prachtig compliment.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:33 schreef Toverheks het volgende:
[..]
moet eerlijk bekennen dat ik dit wel 1 van de mooiste projekten vind die ik hier heb langs zien komen in al die jaren, vind het nu al WAUW
en gemeend, vind hem nu al schitterend worden en ben benieuwt naar het resultaat als het af isquote:
Ja, dat is een goeie inderdaad. Dat was ook mijn plan, maar ik had niet goed gerekend... Dit ging via mijn schoonzusje en die was erg verbaasd over de prijs, daardoor durfde ik het eigenlijk niet zo goed omhoog te gooien.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:39 schreef trui het volgende:
[..]
ik gebruik doorgaans de formule 'materiaalkosten x 2'. daarmee zou je dus ook op 30 euro komen in jouw geval. nu heb je er wel erg weinig voor gevraagd denk ik. je kunt het ook vooraf berekenen/schatten en voorleggen aan degene die jou vraagt iets te haken. als het diegene dan te duur wordt hoef je er ook niet aan te beginnen.
Wat lief!quote:Op maandag 4 februari 2013 14:38 schreef trui het volgende:
niet heel scherp, maar hier is dan de groepsfoto:
[ afbeelding ]
'WOW helemaal gaaf! Had je ook zoveel eitjes? Ik vind het erg leuk en goede inspiratiequote:Op maandag 4 februari 2013 14:38 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk zonde om ze weg te doen.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:37 schreef trui het volgende:
het zijn traktaties, we doen er wat M&M's in en uitdelen maar.
ik heb bijna alle eitjes gekregen van anderen!
erg leuk zo in het overzicht! schattig ^^. Benieuwd hoeveel het vechten gaat worden om de papegaai ^^.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:38 schreef trui het volgende:
[ afbeelding ]
merci! ik ging er gaandeweg inderdaad juist steeds meer aandacht aan besteden. maar zo achteraf bekeken vind ik de wat eenvoudigere vaak juist ook wel erg leuk hoor. bij de papegaai bijv. ben ik wel wat doorgeschoten vind ik nu. die vleugels en staart hadden net zo goed van vilt gekund, bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:56 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind ze supergeweldig geworden trui! En ook niks niet afgeraffeld die laatste soorten, je hebt van ieder eitje een kunstwerkje gemaakt.
neejoh, ze staan hier al lang genoeg de boekenkast te verrommelen met z'n allen. ik ben blij als ze straks ieder hun eigen weg gaan.quote:Op maandag 4 februari 2013 15:58 schreef Koningin het volgende:
[..]
Eigenlijk zonde om ze weg te doen.
dank! en ik ben ook wel benieuwd, hoop niet dat er echt ruzie van komt.quote:Op maandag 4 februari 2013 16:04 schreef Dottey het volgende:
[..]
erg leuk zo in het overzicht! schattig ^^. Benieuwd hoeveel het vechten gaat worden om de papegaai ^^.
taartjesfee, moet je voor het downloaden betalen op deze site Er staan zulke leuke dingen bijquote:Op maandag 4 februari 2013 08:51 schreef De_Taartjesfee het volgende:
ja heb ik inmiddels gedaan, maar het is zoooo slechtquote:Op maandag 4 februari 2013 16:18 schreef trui het volgende:
ik heb geen mededeling over betalen gezien daar, Creado. je moet je wel registreren.
Geen idee. Ik bookmark ze gewoonquote:Op maandag 4 februari 2013 16:17 schreef CREADO het volgende:
[..]
taartjesfee, moet je voor het downloaden betalen op deze site Er staan zulke leuke dingen bij
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |