abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:00:20 #121
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_122315408
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:58 schreef MQBM het volgende:

[..]

Echt, alle kleuren zijn goed, maar géén zwart :P Rood zat ik zelf ook al aan te denken voor de volgende keer als ik 'm maak. Ben heel benieuwd hoe die van jou gaat worden!
Ik heb gewerkt met Micro, van Schachenmayr. Daar heb ik een partijtje van 21 bolletjes van op de kop getikt op marktplaats :D Voor 20 euro :Y Het is een wat apart soort garen, vrij glad, en dun, maar het "valt" echt heel erg mooi, bij dat jurkje. Ik heb gehaakt met haaknaald 4. Maar volgens mij kan je bijna elk soort garen wel gebruiken wat voor haaknaald 4 geschikt is.
Wat is de samenstelling van dat materiaal?

Ik ben zo bang dat het snel te zwaar wordt, en daardoor naar beneden gaat trekken, zeg maar.
... ♥ ik mis je ♥
pi_122315666
Ik ben ook net ziek geweest maar ik had echt geen puf om te haken die week. Eerlijk gezegd heb ik sinds de zomer nog nauwelijks gehaakt. Alleen twee truitjes gebreid... Heb t zo druk met werken, de weken vliegen voorbij en 's avonds op de bank heb ik echt geen zin meer om een handwerkje te pakken. Poes die elke haak/breinaald of bol wol aanvalt helpt ook niet mee. Beetje een dipje, jammer... -O-
Kwak
pi_122315671
Wowwww....Dank allemaal voor het uitzoeken. IEDEREEN AANSCHAFFEN ZOU IK ZEGGEN :-)

Ik ben inmiddels voorzien van andere boeken en hing blijkbaar nog in de oude waan! SORRY! Vandaar effe geen reactie...Heb zelf ook echt liever de NL gehad, maar dat is persoonlijk. Het is echt een superboekje...wie weet koop ik het ooit toch hahaha

Oh ben soooo in love met die zebra's ^O^ :o . Is die van christel krukkert?
By DMB
pi_122315672
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:00 schreef phluphy het volgende:

[..]

Wat is de samenstelling van dat materiaal?

Ik ben zo bang dat het snel te zwaar wordt, en daardoor naar beneden gaat trekken, zeg maar.
Het is 100% polyacryl, micro fibre. Dus echt heel vreemd garen, en super licht, Was echt een lucky shot want ik had er nog nooit van gehoord :+ Het glanst een beetje en de draad is op zich wel wat splijtgevoelig, maar als je eenmaal gewend bent dan haakt het wel prima weg (vond ik dan :@ ) Het is een heel klein beetje elastisch, waardoor het jurkje ook precies genoeg stretch krijgt.
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:05:01 #125
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_122315678
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:26 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]

nou 2 sjaals/stola nu nog bezig met een petrolkleur voor tegen de zomer, van Catania en dan schei ik ermee uit, dan maar weer eens breien want heb mooi breipatroon maar dat haken is zo verslavend..donkergrijze van scheepjes voor mijn oudste en die lichtere grijs voor mezelf.
Wauw! echt heel mooi O+ welk patroon is dat, pineapple?

Kwam net deze tegen, vond ik ook wel schattig, trui/sjaal dinges.

[ Bericht 8% gewijzigd door saaw op 31-01-2013 21:13:25 ]
an urge to help mankind overcomes me
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:07:28 #126
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_122315820
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:04 schreef MQBM het volgende:

[..]

Het is 100% polyacryl, micro fibre. Dus echt heel vreemd garen, en super licht, Was echt een lucky shot want ik had er nog nooit van gehoord :+ Het glanst een beetje en de draad is op zich wel wat splijtgevoelig, maar als je eenmaal gewend bent dan haakt het wel prima weg (vond ik dan :@ ) Het is een heel klein beetje elastisch, waardoor het jurkje ook precies genoeg stretch krijgt.
Ahhhh, klinkt perfect. En ik zal al zo te dubben over het soort materiaal wat ik moest zoeken.
Je hebt het me een stuk makkelijker gemaakt, dank je wel!
Vond jij de rest van het boek ook zo tof? O+
... ♥ ik mis je ♥
pi_122316023
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:07 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ahhhh, klinkt perfect. En ik zal al zo te dubben over het soort materiaal wat ik moest zoeken.
Je hebt het me een stuk makkelijker gemaakt, dank je wel!
Vond jij de rest van het boek ook zo tof? O+
Graag gedaan :* En ja! Er staan echt super leuke dingen in, eigenlijk wil ik alles wel maken :D Het meeste is ook gewoon zo lekker relatief simpel, zonder allemaal ingewikkelde dingen. En ik hou van simpel :+ Of eigenlijk, ik hou van lekker kunnen door haken zonder 300miljoen keer te moeten tellen en minderen en meerderen :P Precies een goed boek dus!
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:13:20 #128
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_122316143
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:10 schreef MQBM het volgende:

[..]

Graag gedaan :* En ja! Er staan echt super leuke dingen in, eigenlijk wil ik alles wel maken :D Het meeste is ook gewoon zo lekker relatief simpel, zonder allemaal ingewikkelde dingen. En ik hou van simpel :+ Of eigenlijk, ik hou van lekker kunnen door haken zonder 300miljoen keer te moeten tellen en minderen en meerderen :P Precies een goed boek dus!
De shrug op pagina 109, daar droom ik 's nachts al van. :D
Echt, je staat bij mij in de wall of fame, omdat je me min of meer tipte voor dit boek.
... ♥ ik mis je ♥
pi_122316189
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:05 schreef saaw het volgende:

[..]

Wauw! echt heel mooi O+ welk patroon is dat?
http://www.ravelry.com/patterns/library/alpine-shawl-dk234 je blijft haken :@ ben nu aan me 5e bezig
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:15:38 #130
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_122316243
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:14 schreef Toverheks het volgende:

[..]

http://www.ravelry.com/patterns/library/alpine-shawl-dk234 je blijft haken :@ ben nu aan me 5e bezig
Thanks, vind die van jou echt prachtig! Welk garen gebruik je ervoor?
an urge to help mankind overcomes me
pi_122316276
quote:
14s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:13 schreef phluphy het volgende:

[..]

De shrug op pagina 109, daar droom ik 's nachts al van. :D
Echt, je staat bij mij in de wall of fame, omdat je me min of meer tipte voor dit boek.
:D :D :D O+

Die shrug is idd erg mooi!

Nou, ben blij dat ik wat nuttigs heb kunnen toevoegen aan het haak-topic ;) Blij dat jij blij was met de tip!
pi_122316314
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:14 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Dank voor de link!! Prachtig, dat wil ik ook wel eens proberen! :)
pi_122316343
Van welk boekje is dat of mis ik nu het verhaal even in deze topic hihi

quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:16 schreef MQBM het volgende:

[..]

:D :D :D O+

Die shrug is idd erg mooi!

Nou, ben blij dat ik wat nuttigs heb kunnen toevoegen aan het haak-topic ;) Blij dat jij blij was met de tip!
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_122316411
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:17 schreef MQBM het volgende:

[..]

Ja vind hem ook super om te zien, heb ook de nl vertaling gekregen maar dan nog vind ik er "lastige" dingen staan. En dat weerhoud me dan vaak als beginner dan denk ik pfff dat lukt me nooit, ja ik geef toe heb weinig zelfvertrouwen in creatieve dingen maar lijktme allemaal zo leuk en haken wil ik echt voor gaan.
pi_122316492
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:17 schreef dapmar het volgende:
Van welk boekje is dat of mis ik nu het verhaal even in deze topic hihi

[..]

Dit boek: http://books.google.nl/bo(...)92RsXJ0C&redir_esc=y

Ik ben ook nog een beginner met haken, maar dat boek is prima te doen! :)
pi_122316890
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:15 schreef saaw het volgende:

[..]

Thanks, vind die van jou echt prachtig! Welk garen gebruik je ervoor?
heb Saskia van Wibra ( rood) gehaakt, die donker grijze met scheepjes en die licht grijze van Hanah van de Wibra, maar nu moet ik ff huilen :'( die is er niet meer, had ongeveer 2 jaar terug dat ingeslagen en dat haakt zo lekker. maar een vriendin had voor me vertaald maar onder de link van Ravel staat getekend en heb veel de foto`tjes erbij gepakt die ook in de link staan en het wijst zich vanzelf.
pi_122317234
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:17 schreef MQBM het volgende:

[..]

Bedank Trui maar, geloof dat zei die link had neer gezet.
pi_122317316
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:32 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Bedank Trui maar, geloof dat zei die link had neer gezet.
Bedankt Trui! ;) En jij bedankt voor het her-linken :+
pi_122318545
Ik ben ook aan de Alpine begonnen *O* .
Ik maak me alleen een beetje ongerust omdat hij bobbelt. Als ik foto's zie op ravelry, dan ligt de shawl mooi plat, maar bij mij niet, hij golft. Ik maak hem van half wol/half acryl en dat valt niet te blocken heb ik begrepen. Hoe krijg ik hem dan ook mooi vlak (en de ananas mooi opengewerkt? Iemand een tip?
pi_122318614
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:53 schreef blabbel6 het volgende:
Ik ben ook aan de Alpine begonnen *O* .
Ik maak me alleen een beetje ongerust omdat hij bobbelt. Als ik foto's zie op ravelry, dan ligt de shawl mooi plat, maar bij mij niet, hij golft. Ik maak hem van half wol/half acryl en dat valt niet te blocken heb ik begrepen. Hoe krijg ik hem dan ook mooi vlak (en de ananas mooi opengewerkt? Iemand een tip?
beetje uit elkaar rukken zo nu en dan.. dat deed ik.. dat werkt prima. na een keer wassen zit hij goed hoor.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_122318661
Grr. Beest aan het haken. Raak ik steeds de tel kwijt. Ik faal :')
pi_122318839
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:55 schreef Dunkie het volgende:
je kunt meerdere markers of draadjes gebruiken :-)
By DMB
pi_122318846
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:54 schreef Dottey het volgende:

[..]

beetje uit elkaar rukken zo nu en dan.. dat deed ik.. dat werkt prima. na een keer wassen zit hij goed hoor.
O het komt dus goed? Gewoon wassen en hij wordt netjes? Daar houd ik me dan maar aan vast oO< .
pi_122319036
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 21:55 schreef Dunkie het volgende:
Dan zijn steekmarkeerders een uitkomst hoor. Echt, dat maakt het haken een stuk aangenamer.
pi_122319121
Ik zo'n toerentel ding. Maar waar die is?
Morgen maar wat markers halen. Thanks voor de tip :)
pi_122319171
Kan je die steekmarkers ook bij wibra oid halen?
pi_122319202
bij die alpine sjaal is tot 16 en dan, dat staat er zo lastig of ben ik nou erg blond vast wel hihi.
pi_122319625
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:02 schreef Dunkie het volgende:
Kan je die steekmarkers ook bij wibra oid halen?
nee was dat maar waar, maar je kan wel gekleurde paperclips scoren :-)

En zo n toerenteller heb ik ook, maar persoonlijk vind ik dat voor haken onhandig :-)
By DMB
  donderdag 31 januari 2013 @ 22:12:05 #149
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_122319883
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 20:51 schreef phluphy het volgende:

[..]

Stokhaken. :D :o Alleen als mijn baas me een jaar betaald-verlof geeft.
Stokhaken gaat juist enorm snel! :Y
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_122320720
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 22:08 schreef CREADO het volgende:

[..]

nee was dat maar waar, maar je kan wel gekleurde paperclips scoren :-)

En zo n toerenteller heb ik ook, maar persoonlijk vind ik dat voor haken onhandig :-)
Merci! Ik ga morgen paperclips scoren :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')