Hier is toch weer een centimeter of 3 bijgekomen hoor, en droog is het nog niet.quote:
Heb je je sneeuwruimschep al vast?quote:
met de de regen die er na komt ben zelfs ik niet zo gek om sneeuw te gaan schuivenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:33 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Heb je je sneeuwruimschep al vast?![]()
Hier begint het ook net een beetje (30m ten oosten van Ehv).
Ja maar als er nou net een oud vrouwtje voorbij komt tussen de sneeuw- en regenbui?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:47 schreef Klonk het volgende:
[..]
met de de regen die er na komt ben zelfs ik niet zo gek om sneeuw te gaan schuiven
Jemig, hoe oud is dat kind? 6? 5?quote:
Het zijn net piepkleine hagelsteentjes want ze stuiteren allemaal van het dak afquote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:55 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Jemig, hoe oud is dat kind? 6? 5?
Edit: Ik zie het al. De term YOLO vliegt voorbij. Stuk nageboorte dus.
'k zou het niet weten makkerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:02 schreef k0fferbak het volgende:
Zeiden ze eerst niet dat het noordoosten de minste snil zou krijgen? Ze lijken nu het meest te krijgen.
Sneeuw?? Wat is dat?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:11 schreef beantherio het volgende:
Hmm. Hier hebben we alleen maar sneeuw.
Hendig sjieke slip??quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:13 schreef Straatcommando. het volgende:
eisel? eisel en snil ik haat het. ik moet zo op de skoeter
Sorry.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:15 schreef Drassss het volgende:
1 post en het topic is helemaal ondergesnild door die onzin.
Snilramp 2013quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:18 schreef Achtentachtig het volgende:
Hoe zit 't eigenlijk met de wateroverlast als het morgen gaat dooien en regenen? In GB wordt er al flink gewaarschuwd (nu is daar ook wel wat meer sneeuw gevallen, maar toch).
Blijkbaar zijn we daar als Nederland niet goed op voorbereidquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:18 schreef Achtentachtig het volgende:
Hoe zit 't eigenlijk met de wateroverlast als het morgen gaat dooien en regenen? In GB wordt er al flink gewaarschuwd (nu is daar ook wel wat meer sneeuw gevallen, maar toch).
Ik zit hier goddomme hardop te lachenquote:
Meer Den Helder dan West-Friesland. Bij Berkhout is het nog -1,5.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:29 schreef thesiren.nl het volgende:
Texel en West Friesland zit al in de dooi nu de rest nog.
Hier anders nog vet in de min hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:29 schreef thesiren.nl het volgende:
Texel en West Friesland zit al in de dooi nu de rest nog.
Er ligt in Dokkum dan ook genoeg snil om die lage temperatuur te bewerkstelligenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Hier anders nog vet in de min hoor
[ afbeelding ]
Snil is alles wat je wil?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
En het sneeuwt nog altijd goed door, helaas einde is in zicht
Zo te zien welquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:38 schreef thesiren.nl het volgende:
SpeedyGJ zit nu officiel op het koudste punt van Nederland?
Dat klopt. Maar dat moet je niet doorvertellen, dat is slecht voor mijn reputatiequote:
Voor deze laatste dag had van mij nog wel 50cm bij mogen vallenquote:
Ik zeg niks meer..quote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat moet je niet doorvertellen, dat is slecht voor mijn reputatie
Ik doe er niet aan mee, straks moet ik mijn hont in de snil gaan laten poepenquote:
+1quote:
Motsnil meer eigenlijk.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Of Twente. Ik lees dat artikel van de Telegraaf en nog geen seconde later: sms van vriendin dat het erg sneeuwt in Almelo. Telegraafquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:10 schreef lezzer het volgende:
[..]
Ja, want Limburg hoort natuurlijk niet bij het land
de krant van randstad en pvv-stemmend Nederlandquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of Twente. Ik lees dat artikel van de Telegraaf en nog geen seconde later: sms van vriendin dat het erg sneeuwt in Almelo. Telegraaf
Nog steeds hier (Nijverdal) en dus waarschijnlijk Almelo ook.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:16 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Of Twente. Ik lees dat artikel van de Telegraaf en nog geen seconde later: sms van vriendin dat het erg sneeuwt in Almelo. Telegraaf
En bij het opendoen van het raam valt driekwart van de sneeuw niet op straat maar naar binnen...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:52 schreef Pino112 het volgende:
Eerste keer dat de auto buiten staat met snil, en meteen wit.
Ook geen wissers enzo dus ramen maar omlaag gedaan zodat de sneeuw wegging
Sneeuw en kou dat is niet erg...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:50 schreef gebrokenglas het volgende:
't is wel mooi ja, die sneeuw, maar die kou erbij hoeft dan weer niet. 't Was gister en eergister toch wel erg koud, tijdens ons tussenmiddagwandelingetje rond het kantoor.
Dinsdag en woensdag vond ik het heel pittig, die kou, met die wind erbij. 't sloeg dwars door mn (niet al te dikke) jasquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:56 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Sneeuw en kou dat is niet erg...
Als er vochtige lucht bij zit en hard waait
voelt het erger aan dan bij droge lucht
0 vlokjes binnenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:56 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En bij het opendoen van het raam valt driekwart van de sneeuw niet op straat maar naar binnen...
Of het raammechaniek zit vastgevroren en brandt je ruitenmotortje door.
Heeft gewoon met de bouw van de auto te maken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
0 vlokjes binnen.
Degelijke auto's
Bij mijn auto (een sedan) moet ik oppassen om de achterklep niet open te doen zolang er sneeuw op de klep ligt, want die klep gaat 110 graden open en dan glijdt alle sneeuw van de klep via de kier tussen klep en achterraam, mijn kofferbak in.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:00 schreef Pino112 het volgende:
[..]
0 vlokjes binnen.
Degelijke auto's
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:48 schreef beantherio het volgende:
Ik wil niet racistisch overkomen maar wat is sneeuw toch mooi wit!![]()
En de smog, die is ook weg.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:48 schreef beantherio het volgende:
Ik wil niet racistisch overkomen maar wat is sneeuw toch mooi wit!![]()
Ik zal de frisheid van de koude lucht, sneeuw en ijs missen.
Hoezo? Het is ook daar boven nul.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:32 schreef Wessell het volgende:
Lol dooi aanval is mislukt in Zuid-Holland
0,5 maar de sneeuw ligt er nog steedsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoezo? Het is ook daar boven nul.
Dat is niet de definitie van dooiquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:51 schreef Wessell het volgende:
[..]
0,5 maar de sneeuw ligt er nog steeds
Niet dat 0.5 een overtuigende aanval isquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is niet de definitie van dooi
twitter:BuienRadarNL twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 17:44:57Met een temperatuur net boven nul in De Bilt is er een einde gekomen aan een reeks van 12 #ijsdagen. Morgen ongeveer 6 graden. reageer retweet
Weet je toevallig waar dit is?quote:
Mijn schoenen slaan wit uit door het strooizoutquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik haat die baggerzooi buiten nu op straat. BAH! Me hele schoenen zijn vies
Ja dat is ook zo irritant.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:27 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Mijn schoenen slaan wit uit door het strooizout
maar er werd 4 graden voorspeld aan de kustquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:54 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is niet de definitie van dooi
Wishful sinking.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:00 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zitten een paar gastjes de sneeuw van het ijs op het vijvertje te vegen hier
Oke bedankt.quote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Snilweg, en morgen is de snil weg.
Haha.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:19 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Snilweg, en morgen is de snil weg.
Pics or it didn't snow...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:05 schreef Toto69 het volgende:
En dan nu Helga van Leur met de snilverwachting. Oh ja, in een kort rokje, want de NS rijdt morgen weer eens met een aangepaste dienstregeling. Oorzaak? Helga's korte rokje natuurlijk. DAT DIT KAN IN NEDERLAND!
Hier in de straat ook één Balkenende-fan. De rest laat de natuur z'n werk doen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:04 schreef gebrokenglas het volgende:
M'n buurman heeft ook het laatste restje sneeuw dat vanmiddag gevallen is, van de oprit zitten ruimen.
Beetje onnodig toch? Ik dacht dat het ging dooien morgen en dat de troep dan sowieso weg is.
Morgen is het zondag. Lekker rustig, hoef niet per se de deur uit.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:14 schreef Fredo55 het volgende:
Zal een bende worden als het gaat regenen.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:05 schreef Toto69 het volgende:
En dan nu Helga van Leur met de snilverwachting. Oh ja, in een kort rokje, want de NS rijdt morgen weer eens met een aangepaste dienstregeling. Oorzaak? Helga's korte rokje natuurlijk. DAT DIT KAN IN NEDERLAND!
Kleddernat asfalt en tegels hier in het Midden des lands, niks bevriest nog.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:52 schreef Symer het volgende:
De sneeuw begint vochtig te worden terwijl de ondergrond nog bevroren is, resultaat = spekgladde fiets- en voetpaden momenteel.
Boven...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef SpeedyGJ het volgende:
ijsdag NR 14 een feit!
[ afbeelding ]
Waarbij enkele dagen niet eens onder de -5 uit kwam
quote:
en het voelt bijna warm aan als je buiten komtquote:Op zondag 27 januari 2013 06:06 schreef lezzer het volgende:
Hier in Noord/Midden-Limburg regen en +2 graden.
Vond ik ookquote:Op zondag 27 januari 2013 07:56 schreef Klonk het volgende:
[..]
en het voelt bijna warm aan als je buiten komt
ik hoop over een schone weg want het is echt een ijsbaan nu op niet geveegde of gestrooide wegenquote:Op zondag 27 januari 2013 07:59 schreef Guppyfriend het volgende:
Mooi zo, hardloopwedstrijd gaat gewoon door
In het bosquote:Op zondag 27 januari 2013 08:00 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik hoop over een schone weg want het is echt een ijsbaan nu op niet geveegde of gestrooide wegen
kan ik me helemaal voorstellenquote:Op zondag 27 januari 2013 08:10 schreef kiwiko het volgende:
Ik stook op flessen........ ben er niet vervelend van dat ik het wit zie verdwijnen
Klopt, dat had ik gisterenavond. Even een zak in de kliko gooien.quote:Op zondag 27 januari 2013 07:56 schreef Klonk het volgende:
[..]
en het voelt bijna warm aan als je buiten komt
Ja. Een trieste deprimerende bende buiten.quote:Op zondag 27 januari 2013 07:50 schreef fotostarter het volgende:
Hier 3 graden plus en natte zooi. Echt een zondag
Pas na twaalvenquote:
Die regen is nu niet erg, maar als ik morgen om 5 uur op de fiets zit hoeft het voor mij nietquote:Op zondag 27 januari 2013 09:05 schreef Luigi het volgende:
Jaaaaaa het dooit!!!!! Opgehoert met die gladheid en sneeuw!![]()
![]()
. De regen neem ik voor lief. Heerlijk dit!
Mooi man. Regen, windquote:Op zondag 27 januari 2013 09:05 schreef Luigi het volgende:
Jaaaaaa het dooit!!!!! Opgehoert met die gladheid en sneeuw!![]()
![]()
. De regen neem ik voor lief. Heerlijk dit!
Wat een apart klimaat, jij moet echt elke dag goed nadenken wat je aandoetquote:Op zondag 27 januari 2013 09:11 schreef Dven het volgende:
Hier op het moment -9. Na overmorgen weer 14 graden
Klopt, soms komen er korte broeken en dikke truien gelijkertijd uit de wasmachinequote:Op zondag 27 januari 2013 09:49 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Wat een apart klimaat, jij moet echt elke dag goed nadenken wat je aandoet
quote:
Da's hier (NL) ook altijd wel grappig. Is het plots waanzinnig warm en zitten mensen met de winterjas op schoot op terrasjes in de stad...quote:Op zondag 27 januari 2013 10:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Klopt, soms komen er korte broeken en dikke truien gelijkertijd uit de wasmachine
Neeeeeeequote:Op zondag 27 januari 2013 10:40 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Gaan gewoon weer naar vorst toe
Kutzooi. Klaar mee.quote:Op zondag 27 januari 2013 10:40 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ]
Gaan gewoon weer naar vorst toe
Ghètwitter:weermanreinier twitterde op zondag 27-01-2013 om 11:51:25Dooi betekent natuurlijk niet het definitieve einde van winter 2012/13. Signalen voor kouder weer na 6-2 worden iets duidelijker reageer retweet
De sneeuw verdwijnt als sneeuw voor de zon.quote:Op zondag 27 januari 2013 07:57 schreef lezzer het volgende:
[..]
Vond ik ook
Het dooit hier als een malle trouwens.
Een tijd geleden zei ik ook al zoietsquote:Op zondag 27 januari 2013 11:57 schreef ZaZoe het volgende:
Ghètwitter:weermanreinier twitterde op zondag 27-01-2013 om 11:51:25Dooi betekent natuurlijk niet het definitieve einde van winter 2012/13. Signalen voor kouder weer na 6-2 worden iets duidelijker reageer retweet
Daarom, altijd een klein tasje met warme kleding bijquote:Op zondag 27 januari 2013 11:03 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Da's hier (NL) ook altijd wel grappig. Is het plots waanzinnig warm en zitten mensen met de winterjas op schoot op terrasjes in de stad...![]()
En dan heeft het KNMI zich weer eens verslikt in het heel de dag zonnig blijven van de zwoele zomerdag, en zie je allemaal luchtig geklede mensen met vertrokken gezichten door de keiharde regen fietsen... allemaal doorweekse t-shirts en korte broeken...
Ja, niets beter dan vijf graden en regen.quote:
Het is nu trouwens wel officieel hoor. Vandaag de eerste dag met flinke dooi in lange tijd in geheel Nederland. Hier juist voor het eerst in tijden weer onder nul. En wanneer voor NL de temperaturen weer lijken te dalen, gaan we hier weer de hoogte in. Ik hoef het weerbericht hier niet eens meer te volgen. Deze draad in de gaten houden is genoegquote:Op zondag 27 januari 2013 12:03 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
De sneeuw verdwijnt als sneeuw voor de zon.
Als dat zo doorgaat hebben we binnen 3 dagen
geen last van de zooi.
[..]
Een tijd geleden zei ik ook al zoiets
Eerst een dooi aanval en daarna weer de diepvries in...
Richenquote:Op zondag 27 januari 2013 12:28 schreef Toto69 het volgende:
De snil is weer bijna weg en de richen heeft de snil vervangen.![]()
Ik hoop dat je snapt dat dit slechts een ode is aan een tweet ergens in het begin van dit topic.quote:
Dat snap ik inderdaad, maar had "richen" nog niet voorbij zien komen.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:30 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je snapt dat dit slechts een ode is aan een tweet ergens in het begin van dit topic.
quote:Op zondag 27 januari 2013 12:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Dat snap ik inderdaad, maar had "richen" nog niet voorbij zien komen.
Tja... Terug naar de herfst alleen dan nog iets frisser misschien. Het is eind Januari, dus wat dat betreft is het wikken en wokken; wil je liever sneeuw, of regen.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:32 schreef Xebber het volgende:
Als ik nu naar buiten kijk, had die sneeuw van mij wel mogen blijven liggen.Wat een pestweer dit.
De eentjes zitten hier ook al weer in het graz, eindelijk geen koude snil ondergrond meer voor ze.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:45 schreef Toto69 het volgende:
Momenteel is het hier dreech in Twente, dat wil zeggen dat het gestopt is met richenenenen. Hier en daar ligt nog een verdwaald hoopje snil maar dat is waarschijnlijk ook snilweg. Hopen dat het niet gaat eisilen en dat het morgen dus eindelijk weer mogelijk is om normaal te fietsen.
quote:Op zondag 27 januari 2013 14:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Noch effe en da ga we weer hilemal de dipfriskou in
Ah zoquote:Op zondag 27 januari 2013 14:48 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De 'boven' sloeg op:
"Niet boven -5"
Ik mis de winter!quote:
Het is winter chef, het kan nog koud wordenquote:
Ja het seizoen heet winter....quote:Op zondag 27 januari 2013 15:10 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is winter chef, het kan nog koud worden
Welkom in Nederland.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:17 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ja het seizoen heet winter....
De kou komt zeker wel terug
Maar kijk eens naar buiten![]()
Dit heeft niks met winter te maken i.m.o.
Kan de snil en andere prut eindelijk eens wegspoelen.. zo verkeerd is het nog niet.quote:
Dat lijkt me niet zo'n goed idee, als je kijkt naar de regenval die voor deze week is voorspeld. En het smeltwater van de sneeuw moet natuurlijk ook ergens heen.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Dus de Elfstedentocht, de Tocht der Tochten, gaat nog steeds mogelijk zijn deze winter? Dan toch maar niet de gemalen aanzetten?
Vismarkt, mooi.quote:Op zondag 27 januari 2013 16:07 schreef NaturalScience het volgende:
Hier nog een winters afscheidsplaatje vanuit de stad Groningen.
Als aandenken aan de afgelopen 2 weken.![]()
Je kunt m'n huis net niet zien liggen op de foto.
[ afbeelding ]
Ja doei, voor die 0,000003 kans? Het is hier overal zeiknat, wat mij betreft kunnen ze niet hard genoeg pompen.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:52 schreef gebrokenglas het volgende:
Dus de Elfstedentocht, de Tocht der Tochten, gaat nog steeds mogelijk zijn deze winter? Dan toch maar niet de gemalen aanzetten?
Sommige mensen moeten werken.quote:Op zondag 27 januari 2013 12:14 schreef Dven het volgende:
[..]
Ja, niets beter dan vijf graden en regen.
Werk of niet, niks mis met 5 graden en een beetje regen. Alleen niet leuk op de heenweg op de fiets, dus nooit meer werk zonder flexibele tijden...quote:
Ik heb flexibele werktijden, maar zelfs dan moet ik regelmatig door de regen fietsenquote:Op zondag 27 januari 2013 16:39 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Werk of niet, niks mis met 5 graden en een beetje regen. Alleen niet leuk op de heenweg op de fiets, dus nooit meer werk zonder flexibele tijden...
opmerkelijk hoe snel die dikke laag sneeuw weggetrokken is. Vanmiddag na de regen idd ook in amsterdam blauwe lucht. Dan is het toch wel lekkerquote:Op zondag 27 januari 2013 15:15 schreef Xenorium het volgende:
Sneeuw bijna weg en een heerlijk zonnetje met een heldere blauwe lucht! Let spring begin.
En eindelijk kan ik dus iets zeggen dat statistisch onzin is, maar praktisch vrijwel 100% zekerquote:Op zondag 27 januari 2013 16:56 schreef Lemans24 het volgende:
Het gaat nooit meer zo lang koud worden als de afgelopen weken (12 ijsdagen), dat lijkt me zo goed als zeker
Ik denk dat het leeuwendeel van de mensen werken moet, doe eens niet zo popi. Ik kijk op kantoor trouwens liever naar besneeuwde kloosters, bergen en kastelen dan naar dezelfde setting in regenachtig weer waar een gemiddeld mens chagrijnig van wordt.quote:
Regen!quote:Op zondag 27 januari 2013 18:27 schreef Dven het volgende:
Ik snap trouwens niet hoe in Nederland die sneeuw zo snel wegsmelt. Hier moet het dagen boven nul zijn wil de sneeuw verdwijnen.. Luchtvochtigheid?
Mooi groen en zonnig is prima hoor, liever dan wit. Maar waarom mensen een voorkeur voor regenachtig en kil weer kunnen hebben is mij tot op de dag van vandaag een raadselquote:Op zondag 27 januari 2013 18:33 schreef Lemans24 het volgende:
En de meeste mensen hebben niet zo'n uitzicht als jij, waar de witte versie inderdaad wel leuk van is.
Hier is groen op de meeste plaatsen veel mooier.
Regen is inderdaad een goede.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:32 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Regen!
Gooi er eens een emmer kraanwater van 7 graden op.
Dit jaar sowieso de binnentemperatuurquote:Op zondag 27 januari 2013 18:41 schreef Dven het volgende:
[..]
Mooi groen en zonnig is prima hoor, liever dan wit. Maar waarom mensen een voorkeur voor regenachtig en kil weer kunnen hebben is mij tot op de dag van vandaag een raadsel
Dit bijv. Of niet meer op je bek gaan op een ongestrooid fietspad. Of je auto niet meer schoon staan krabben om 6:30quote:Op zondag 27 januari 2013 18:55 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dit jaar sowieso de binnentemperatuur
Verder wil ik ook weer eens stukken kunnen lopen, wat ik al weken niet doe in die gladde prut. En geen handschoenen meer aan, zou ook leuk zijn.
Precies, dat is mij ook een raadsel. Mensen die druilerig, regenachtig weer liever hebben dan zonovergoten koud winterweer.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:41 schreef Dven het volgende:
Mooi groen en zonnig is prima hoor, liever dan wit. Maar waarom mensen een voorkeur voor regenachtig en kil weer kunnen hebben is mij tot op de dag van vandaag een raadsel
minuut krabben of even vijf minuten van tevoren de auto warm laten draaien. Boe-fucking-hoequote:Op zondag 27 januari 2013 19:25 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dit bijv. Of niet meer op je bek gaan op een ongestrooid fietspad. Of je auto niet meer schoon staan krabben om 6:30. Echt hoe fucked up moet je zijn om daarop te kicken.
Lekker voor de hele straat ook. Rambo.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:29 schreef Dven het volgende:
[..]
minuut krabben of even vijf minuten van tevoren de auto warm laten draaien. Boe-fucking-hoe
Wat voor jaren 70 barrel heb je wanneer de straat last heeft van je auto die warm draait?quote:Op zondag 27 januari 2013 19:30 schreef Luigi het volgende:
[..]
Lekker voor de hele straat ook. Rambo.
Hoe dan ook... Het gaat lekker regenen!!! Lekker puhuh!! Veel plezier met je kasteeltjes en slotgrachten in de regen he!quote:Op zondag 27 januari 2013 19:31 schreef Dven het volgende:
[..]
Wat voor jaren 70 barrel heb je wanneer de straat last heeft van je auto die warm draait?
Nee, die mensen fietsen vervolgens weg, zonder een hoop benzine voor niks te verstoken.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:32 schreef Revolution-NL het volgende:
Ik vind het altijd kansloos dat mensen problemen hebben met mensen die de auto 10min warm laten draaien. Vaak stappen die mensen vervolgens in een koude auto en staan ook 30min stil met een lopende motor.... in de file
Een hoop benzine!? Mijn auto verbruikt 0.5l per uur bij stationair draaien.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:43 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, die mensen fietsen vervolgens weg, zonder een hoop benzine voor niks te verstoken.
Dat valt me alleszins mee dan. Maar alsnog, het is verspild. En inderdaad, de hele beurt hoort het, op dat belachelijk vroege tijdstip. Dank denk ik altijd: ga dichter bij je werk wonen, hoef je niet om 6:00 uur te krabben... (of je bent postbode, heb ik ook nog gedaanquote:Op zondag 27 januari 2013 19:49 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Een hoop benzine!? Mijn auto verbruikt 0.5l per uur bij stationair draaien.
Waar heb je het over zeg
quote:Op zondag 27 januari 2013 19:56 schreef Lemans24 het volgende:
Dank denk ik altijd: ga dichter bij je werk wonen, hoef je niet om 6:00 uur te krabben...
Sorry vriend, hier regent het zelden tot nooitquote:Op zondag 27 januari 2013 19:40 schreef Luigi het volgende:
[..]
Hoe dan ook... Het gaat lekker regenen!!! Lekker puhuh!! Veel plezier met je kasteeltjes en slotgrachten in de regen he!.
Weerfreaks.
Dat heb ik met ijs. Je hebt twee weken temperaturen onder nul nodig met uitschieters tot -12 om een beetje ijs op sloten en kanalen te krijgen, maar 1 dag regen is genoeg om alles te doen smelten.quote:Op zondag 27 januari 2013 18:27 schreef Dven het volgende:
Ik snap trouwens niet hoe in Nederland die sneeuw zo snel wegsmelt. Hier moet het dagen boven nul zijn wil de sneeuw verdwijnen.. Luchtvochtigheid?
En nog een keer die smiley...quote:
Is in NL altijd snel weg ja. Weet wel dat ik in Zweden vaak nog ijs op het meer zag liggen als het al weken aan het dooien was. Maarja, een meter ijs en een gigantisch meer wat maar niet opwarmt..quote:Op zondag 27 januari 2013 20:09 schreef Symer het volgende:
[..]
Dat heb ik met ijs. Je hebt twee weken temperaturen onder nul nodig met uitschieters tot -12 om een beetje ijs op sloten en kanalen te krijgen, maar 1 dag regen is genoeg om alles te doen smelten.
Zou wel fijn zijn als het omgekeerde ook waar was: dat na 2 weken dooi 1 hagelbuitje een mooie ijsvloer opleverde
En daarbij is het weer de control die naar beneden schiet terwijl de leden rond het vriespunt blijven hangen. Maar die blauwe lijn doet wel vaker gekke dingen.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:34 schreef Lemans24 het volgende:
Ik zie in de grafiek voor zondag 3 februari een minimumtemperatuur van 2-3 graden boven nul en op dat kaartje staat vervolgens -2, klopt van geen kanten dus.
Tien dagen dag en nacht boven nul, en verder weten we het nog niet.
Dikke prima. Ik ging net bijna op m'n bek buiten (spiegelglad), ben er zat van...quote:Op zondag 27 januari 2013 20:36 schreef Fredo55 het volgende:
Tien dagen herfstweer met bakken regen en veel wind. (morgenavond en richting het weekend).
11quote:Op zondag 27 januari 2013 20:35 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Hoe is het in huis? Graadje of 14?
Hoe woon jij eigenlijk?quote:Op zondag 27 januari 2013 20:41 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
11
De muren zijn koud hè.
Maar is al een groot verschil met eerder.
Een studio op de begane grond. De koudste oplossing dus.quote:
Ah dan zit je net als ik slecht dusquote:Op zondag 27 januari 2013 20:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een studio op de begane grond. De koudste oplossing dus.
Eén stokende buurman dus, maar die is vanaf 6:00 weg
Je hebt geen verwarming? Of ben je aan het bezuinigen?quote:Op zondag 27 januari 2013 20:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Een studio op de begane grond. De koudste oplossing dus.
Eén stokende buurman dus, maar die is vanaf 6:00 weg
Hij is de NUON aan het pesten idd, maar wel als een soort experiment voor zichzelf. Het scheelt m aardig wat m3 aan gas denk ikquote:Op zondag 27 januari 2013 21:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je hebt geen verwarming? Of ben je aan het bezuinigen?
Ik stook een jaartje vrijwillig niet, om de gevolgen daarvan te ondervinden. Die vallen mee, want aan de temperatuur kon ik makkelijk wennen.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je hebt geen verwarming? Of ben je aan het bezuinigen?
Mijn god. Dan heb je het toch elke dag koud....quote:Op zondag 27 januari 2013 21:15 schreef Dven het volgende:
Hier gaat de kachel ook zelden aan. Zeker omdat de meters maandelijks opgenomen worden en ik geen zin heb in hoge winterrekeningen. Warmer dan een graad of 13 in huis wordt het niet en ik kan vaak wolkjes blazen
Het wentquote:Op zondag 27 januari 2013 21:34 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Mijn god. Dan heb je het toch elke dag koud....
Sturen ze nooit mensen langs om te kijken waarom ze niks aan je verdienen?quote:Op zondag 27 januari 2013 21:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Het wentDaarbij houd ik mezelf voor dat ik deze maand daardoor 300 euro minder aan stookkosten heb en dat is volgende maand bij de maandelijkse afrekening wel zo prettig
300 euro is wel erg fors inderdaad!quote:Op zondag 27 januari 2013 21:36 schreef Dven het volgende:
[..]
Het wentDaarbij houd ik mezelf voor dat ik deze maand daardoor 300 euro minder aan stookkosten heb en dat is volgende maand bij de maandelijkse afrekening wel zo prettig
Nah, ik verbruik nog steeds genoegquote:Op zondag 27 januari 2013 21:37 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Sturen ze nooit mensen langs om te kijken waarom ze niks aan je verdienen?
Stoken op elektriciteit en hout he, is prijzigquote:Op zondag 27 januari 2013 21:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
300 euro is wel erg fors inderdaad!
Ik zou in de winter misschien 60 euro per maand hebben uitgegeven, wat ik nu niet doe.
Nou dat is ook niet je van het...quote:
We wonen tussen weilanden.quote:Op zondag 27 januari 2013 22:08 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Nou dat is ook niet je van het...
Als het windstil is blijft de rook en stank in de straat hangen.
En dan nog niet gesproken over de fijnstof deeltjes die vrijkomen in huis
zoals koolmonoxide, roet, dioxinen en formaldehyde....
Sommige roken 40 jaar en zijn ook nog "gezond"quote:Op zondag 27 januari 2013 22:09 schreef Pino112 het volgende:
[..]
We wonen tussen weilanden.
En van al die deeltjes heb ik geen last, ben nog steeds gezond.
"Formaldehyde wordt gebruikt in onder andere spaanplaten, MDF, UF-isolatie en textiel (kleding, gordijnen en vitrages)".quote:Op zondag 27 januari 2013 22:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Sommige roken 40 jaar en zijn ook nog "gezond"
En CO2 neutraalquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |