Aaah, dus je bekent machtsmisbruikquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:05 schreef Maharbal het volgende:
Nou, omdat ik me afvroeg wat notarissen in je rijtje deed. Dat lijkt me toch logisch?
? Je bent weer vrij aan het associeren, of niet?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
Aaah, dus je bekent machtsmisbruik
Nee buiten, lekker hamburgers of een goed stukje vlees?quote:
Uhuquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:08 schreef Maharbal het volgende:
[..]
? Je bent weer vrij aan het associeren, of niet?
mijn god !!twitter:ccharellx twitterde op donderdag 24-01-2013 om 21:24:36voor het eerst ongesteld geworden, super blij! http://t.co/gfqWGTOg reageer retweet
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:13 schreef Ties02 het volgende:
mijn god !!twitter:ccharellx twitterde op donderdag 24-01-2013 om 21:24:36voor het eerst ongesteld geworden, super blij! http://t.co/gfqWGTOg reageer retweet
Godverquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:13 schreef Ties02 het volgende:
twitter:ccharellx twitterde op donderdag 24-01-2013 om 23:16:20Ik ben niet gehackt, ik ben gewoon erg open over de veranderingen in me lichaam. Dus. reageer retweet
twitter:ccharellx twitterde op donderdag 24-01-2013 om 22:52:30blij dat ik ongesteld ben geworden kan ik eindelijk naar de sperma bank en zwanger worden reageer retweet
nee, dat wijf is echt zo gestoord. Als dit een one issue twitter account was.quote:
kus @ccharellxquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:21 schreef Boterbartje het volgende:
twitter:ccharellx twitterde op donderdag 24-01-2013 om 22:52:30blij dat ik ongesteld ben geworden kan ik eindelijk naar de sperma bank en zwanger worden reageer retweet
Je snapt niet dat ze een lolletje heeft? Ik zou haar wel doen trouwensquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:33 schreef SaulGoodman het volgende:
Domme doos. Van die aandachtsgeile figuren die werkelijk alles op social media zetten. Kan dat gewoon niet begrijpen.
Dat kan heel leuk voor dat meisje zijn, maar dan kan ik me daar nog wel aan ergeren toch? Jij welquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je snapt niet dat ze een lolletje heeft? Ik zou haar wel doen trouwens
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:38 schreef Boterbartje het volgende:
Aandacht sletjes. Would not bang
Tuurlijk, maar daarom zit ik ook niet op twitterquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:37 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Dat kan heel leuk voor dat meisje zijn, maar dan kan ik me daar nog wel aan ergeren toch? Jij wel![]()
Nope.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, maar daarom zit ik ook niet op twitter
Trouwens, jullie zouden haar niet doen?
Ik ga niet over één nacht ijs. Eerst eens goed onder de loep nemen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, maar daarom zit ik ook niet op twitter
Trouwens, jullie zouden haar niet doen?
Yreal is een sletje.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:43 schreef Ties02 het volgende:
Ik heb het idee dat Yreal niet echt high standards heeft
Weetje soms denk ik ook achteraf wel van 'foei waarom nou weer' maar dit is gewoon een vies goedkoop breezersletje en al mag ze knap zijn en alles; zonder inhoud of met alleen maar dat domme gezwets is er niets aanquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:43 schreef Ties02 het volgende:
Niet onrealistisch hoogquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:43 schreef Ties02 het volgende:
ergens geloof ik niet dat jij lekkere wijven neuktquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Weetje soms denk ik ook achteraf wel van 'foei waarom nou weer' maar dit is gewoon een vies goedkoop breezersletje en al mag ze knap zijn en alles; zonder inhoud of met alleen maar dat domme gezwets is er niets aan
Tenzij doutzenkroes. die mag een IQ van 3 hebben en ik krijg er nog een harde plasser van
Manho.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je snapt niet dat ze een lolletje heeft? Ik zou haar wel doen trouwens
Bedankt dan weer. Als ik met een chick praat loop ik Apple niet af te kraken hoorquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
ergens geloof ik niet dat jij lekkere wijven neukt
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:51 schreef Tchock het volgende:
Hallo allen. Oh, tweets? Daar heb ik er ook nog meer dan 3000 van
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:49 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Weetje soms denk ik ook achteraf wel van 'foei waarom nou weer' maar dit is gewoon een vies goedkoop breezersletje en al mag ze knap zijn en alles; zonder inhoud of met alleen maar dat domme gezwets is er niets aan
Tenzij doutzenkroes. die mag een IQ van 3 hebben en ik krijg er nog een harde plasser van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja. Als ik dat ook teruglees manquote:
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:54 schreef N0rah het volgende:
[..]Wát een prachtige vrouwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
[..]Doe mij haar maar in lingerieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]Fijn. Kun jij niet meer van dit soort posts maken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twitter kan ook erg zakelijk en professioneel zijn hoorquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja. Als ik dat ook teruglees manLaatste tweet was van 13 december '11. Toen ik nog een klein Tchockje was.
twitter:mrsgoodlLuck twitterde op donderdag 24-01-2013 om 23:39:27Kanker kanker bb pfff kk stress man bb wilt niet aan swa reageer retweet
[..]prachtig die bikinilijntjesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet zo dat ik elke dag foto's van kijk en erop fap of als bureaublad achtergrond heb, maar als ik haar zie op tv dan vind ik het een prachtige vrouw. Daarbij is ze ook gewoon oprecht aardig.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:56 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ben er niet zo kapot van. Nooit geweest.
Ik zag hem vanmorgen in Funny clips and links en hij is vandaag ZOOOOOO uitgemolken hequote:
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:59 schreef Boterbartje het volgende:
[..]Doe in pm danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom wil je pics van mij?quote:
Hehe oke. Maar iedereen schijnt helemaal gek van haar te zijn en ik heb dat minder. Word er niet warm van, laat ik het zo zeggen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Het is niet zo dat ik elke dag foto's van kijk en erop fap of als bureaublad achtergrond heb, maar als ik haar zie op tv dan vind ik het een prachtige vrouw. Daarbij is ze ook gewoon oprecht aardig.
Neu zo erg is het ook niet. Maar ze is wel gewoon een prachtige vrouw. Would bang for sure zegmaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:02 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Hehe oke. Maar iedereen schijnt helemaal gek van haar te zijn en ik heb dat minder. Word er niet warm van, laat ik het zo zeggen.
Ik heb niet zoveel foto's enzo :$ :$ :$quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Om even een beeld bij de legende te vormen
+1 Dag lang soggen doet weinig goeds voor last-minute studerenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:59 schreef Giku het volgende:
Ik ben bang voor het tentamen van morgenBurgerlijk 3
Vooral het testament van het varkenquote:
Als toelatingseis instellen doet wonderen!quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:26 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ze willen de aanwas van studenten beperken.
Meer studiepunten aan rechtsgeschiedenis besteden zou inderdaad de sleutel kunnen zijn.
Litis contestatio zul je bedoelenquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:41 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Er horen ook nogal wat adagia bij zag ik, als je dat goed kent en dan die procesovereenkomst die altijd terug komt ben je al wel een eind
Eens, daarom fungeert het nu ook meer als los zand, leuk voor erbij maar het staat te veel af van overige vakken. En dat terwijl het nou net aan de wortel staat van ons huidige rechtbestel. Overigens vond ik Burgerlijk 2 en RGS2 zeer fijne combi in jaar 2quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Helemaal eens. En dat laatste moet niet relevant zijn. De studie is nu al veel te praktisch gericht terwijl juist de academische en reflectieve kant van de studie ondergesneeuwd dreigt te worden. En het is ook goed, en mooi, om de ontwikkeling van het recht te bekijken en de diepe wortels van ons positieve recht te ontwaarden in rechtsstelsels uit (lang) vervlogen tijden. Daar kan je ook van leren. Geschiedenis als zodanig is immers het collectieve geheugen van de mensheid hetgeen rechtsgeschiedenis tot het collectieve geheugen van de specifieke beroepsgroep van juristen maakt. Iets wat mijns inziens te allen tijde gekoesterd moet worden.
Nee, wel een stelletje slaafstokers van *rent* Maar master rechtsgeschiedenis zie ik ook wel zittenquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:57 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
En wat zijn Maharbal en ik? Honden?
Leugenaar! Vorige keer postte je vet veel foto's van toen je een backpacker was enzo.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:05 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik heb niet zoveel foto's enzo :$ :$ :$
Ja maar daar sta ik niet echt opquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:05 schreef N0rah het volgende:
er postte je vet veel foto's van toen je een backpac
Maak dan een foto van jezelf met die kekke tabletquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:06 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja maar daar sta ik niet echt op
Ik bak er ook niet veel van. Kan beter maar naar de bieb gaan ofzo.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:06 schreef Yreal het volgende:
Ipv studeren zit ik te browsen voor een nieuwe motor...![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Misschien helpt dit.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:06 schreef Yreal het volgende:
Ipv studeren zit ik te browsen voor een nieuwe motor...![]()
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:08 schreef Boterbartje het volgende:
Dit ben ikmietjeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
we hebben allemaal pics gepost
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:13 schreef Boterbartje het volgende:
Nou vooruit; dit ben ik. Met als extra een foto met ijsberenpak.Die eerste fotoSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja dat was de foto met ijsbeerpak voor het geval dat het je niet was opgevallenquote:
Ja, echt leuk.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:15 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja dat was de foto met ijsbeerpak voor het geval dat het je niet was opgevallen
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Wat loop je nou te stalken man.
Zo erg is het toch niet? 1,90 ofzo dacht ik..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:15 schreef Ties02 het volgende:
Jezus bartje ben je toevallig 2 meter lang?
Valt mee.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zo erg is het toch niet? 1,90 ofzo dacht ik..
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Zo erg is het toch niet? 1,90 ofzo dacht ik..
Sarcasme?quote:
Ah bartje klinkt veel lieverquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]tering man
vanaf nu ben je dus Boterbart (zonder de je)
Nou Bartjequote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:18 schreef N0rah het volgende:
[..]
Nee, serieus. Geinige foto zo met dat pak en jouw droge hoofd.
Is wat he? Ik draag wel vaak ijsberenpak met feestjes, al probeer ik nu toch zo veel mogelijk te vermijden. Maar nu kan ik niet meer 'koud hier buiten he? Het is m'n natuurlijk habitat dus zal ik je even warm houden?' doen.quote:
Dat is Floor. Eigenlijk Floortje maar ze is best stoer.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:25 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Lievvvv
En wie is Floor?
[..]
Ja gewoon de procesovereenkomst dus![]()
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:13 schreef Boterbartje het volgende:
Nou vooruit; dit ben ik. Met als extra een foto met ijsberenpak.Jij lijkt op iemand die graag met zijn macbook bij de starbucks zitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verkapte 'ik heb zo veel ruimte dat ik zo'n hond kwijt kan'quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat is Floor. Eigenlijk Floortje maar ze is best stoer.
Nee een vriendin mag niet van m'n vrouw.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:30 schreef Ties02 het volgende:
Oh ik dacht misschien is Floor wel je vriendin
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nee een vriendin mag niet van m'n vrouw.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nee een vriendin mag niet van m'n vrouw.
Goede benadering ! We denken over een tweede. Kun je nagaan.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Verkapte 'ik heb zo veel ruimte dat ik zo'n hond kwijt kan'
Nope sorry. Ik vind starbucks koffie wel te drinken hoor. Lekker zo''n dubbele espresso.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jij lijkt op iemand die graag met zijn macbook bij de starbucks zit
Wat doe jij eigenlijk voor werk? Doe je al iets juridisch?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Goede benadering ! We denken over een tweede. Kun je nagaan.
Ik werk in de ICT.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk voor werk? Doe je al iets juridisch?
Ik werk bij een softwarebedrijf als laatstelijns support engineer. Poortwachter voor onze developers, mentoren van de eerstelijns support engineers, trainen en ondersteunen van klanten en collega's. Mijn werkgebied is communicatie in de breedste zin van het woord. Dan moet je denken aan mail, chat, delen van informatie en alles wat daarbij komt kijken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:37 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Ah leuk. Wat doe je precies als ik vragen mag?
Oude liefde. Vroeger aan de EUR gestudeerd. Niet volwassen genoeg (je verwacht het niet) en ICT trok. Maar de droom is altijd gebleven.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
En vanwaar de beslissing om er een rechtenstudie naast te gaan doen?
Tof! Groot software bedrijf? Microsoft toevallig?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik werk bij een softwarebedrijf als laatstelijns support engineer. Poortwachter voor onze developers, mentoren van de eerstelijns support engineers, trainen en ondersteunen van klanten en collega's. Mijn werkgebied is communicatie in de breedste zin van het woord. Dan moet je denken aan mail, chat, delen van informatie en alles wat daarbij komt kijken.
Klinkt goed. Hoop dat je het naar je zin hebt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:43 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik werk bij een softwarebedrijf als laatstelijns support engineer. Poortwachter voor onze developers, mentoren van de eerstelijns support engineers, trainen en ondersteunen van klanten en collega's. Mijn werkgebied is communicatie in de breedste zin van het woord. Dan moet je denken aan mail, chat, delen van informatie en alles wat daarbij komt kijken.
Deze manquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:45 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Tof! Groot software bedrijf? Microsoft toevallig?
Hoe hebben jullie de kerstgeschenken geregeld?
Ben je ook van plan een echte juridische baan te gaan nastreven op den duur, of is het gewoon als uitbreiding van je kwaliteiten in je huidige baan?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:45 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Oude liefde. Vroeger aan de EUR gestudeerd. Niet volwassen genoeg (je verwacht het niet) en ICT trok. Maar de droom is altijd gebleven.
Wat doe je nou? Gewoon voor geld standaard bezwaar indienen?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:46 schreef Yreal het volgende:
Iemand hier trouwens nog verkeersboetes? Ik lig weer een beetje stil..
Nog 1 zo'n post en ik rapporteer je voor reclame makenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:46 schreef Yreal het volgende:
Iemand hier trouwens nog verkeersboetes? Ik lig weer een beetje stil..
voor gratisquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat doe je nou? Gewoon voor geld standaard bezwaar indienen?
Minpunten dit ties, minpuntenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:47 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nog 1 zo'n post en ik rapporteer je voor reclame maken
Zeker. Dank je wel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:46 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Klinkt goed. Hoop dat je het naar je zin hebt.
Ik wil echt de juristerij in, maar sommige stations zijn voor mij gepasseerd. Ik kan me niet veroorloven stage te gaan lopen of een juniorfunctie aan te nemen. Ik heb huis boom beest en een uitgavenpatroon dat daarbij past.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben je ook van plan een echte juridische baan te gaan nastreven op den duur, of is het gewoon als uitbreiding van je kwaliteiten in je huidige baan?
De advocaatstage is gewoon betaald natuurlijk, en je haalt topcijfers man.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik wil echt de juristerij in, maar sommige stations zijn voor mij gepasseerd. Ik kan me niet veroorloven stage te gaan lopen of een juniorfunctie aan te nemen. Ik heb huis boom beest en een uitgavenpatroon dat daarbij past.
Hetzelfde geldt voor mijn cijfers. Ik heb de ambitie om hoog te scoren maar ik moet de balans met mijn werk en privéleven respecteren. Een hoog cijfer rechtvaardigt niet altijd de extra tijd.
Kan je intern doorgroeien binnen jouw huidige bedrijf, bijv via de juridische afdeling of moet je echt extern opzoek gaan naar een functie?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik wil echt de juristerij in, maar sommige stations zijn voor mij gepasseerd. Ik kan me niet veroorloven stage te gaan lopen of een juniorfunctie aan te nemen. Ik heb huis boom beest en een uitgavenpatroon dat daarbij past.
Hetzelfde geldt voor mijn cijfers. Ik heb de ambitie om hoog te scoren maar ik moet de balans met mijn werk en privéleven respecteren. Een hoog cijfer rechtvaardigt niet altijd de extra tijd.
Nee ik moet weg dan. Er is geen raakvlak; ik krijg ook geen enkele financiële of andere ondersteuning.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kan je intern doorgroeien binnen jouw huidige bedrijf, bijv via de juridische afdeling of moet je echt extern opzoek gaan naar een functie?
Maar goed, met jouw cv moet je een goede functie kunnen scoren.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:00 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Nee ik moet weg dan. Er is geen raakvlak; ik krijg ook geen enkele financiële of andere ondersteuning.
Overigens om iets te nuanceren: ik ben reëel en haal niet mijn neus op voor een juniorfunctie. Maar een jaar werken voor 1500 euro bruto per maand is gepasseerd.
Vergeet niet dat ik dan gewoon iemand zonder werkervaring ben hč. Zo van school en nog een stuk ouder ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar goed, met jouw cv moet je een goede functie kunnen scoren.
Met een stuk meer ervaring, kennis in een ander vakgebied en goede cijfers.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ik dan gewoon iemand zonder werkervaring ben hč. Zo van school en nog een stuk ouder ook.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar goed, met jouw cv moet je een goede functie kunnen scoren.
Dat is dus ook het eerste wat ik dacht. ICT'er is een prima baan, maar daar zitten ze niet op te wachtenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:11 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vergeet niet dat ik dan gewoon iemand zonder werkervaring ben hč. Zo van school en nog een stuk ouder ook.
Ik probeer plezier te maken in het leven. Soms door simpele, boertige humor. Dat is niet iedereen zijn cup of tea, dat weet ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:12 schreef Ties02 het volgende:
En ook nog vieze grapjes maken altijd, het zit je ook niet mee
Nee ik kan het altijd zeer waarderen hoorquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik probeer plezier te maken in het leven. Soms door simpele, boertige humor. Dat is niet iedereen zijn cup of tea, dat weet ik.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee ik kan het altijd zeer waarderen hoor
Beste humor uit de reeksquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Sarcasme druipt er vanafquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:18 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Bedankt voor de reacties zegSuper. Stap ik nu weer van het podium OK ?
PIquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Daar zit je dan naast. Daar was geen woord sarcastisch aan.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:16 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Mensenkennisquote:
Eerst even juichen en daarna gewoon windows phone kopen manquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:25 schreef Tchock het volgende:
Iemand enig idee hoe en of je een gestolen Android-telefoon kunt traceren als die uit is en/of de simkaart verwijderd wordt?
Geen zorgen, niet mijn telefoon. Jullie kunnen mij nog allemaal niet bellen net zoals eerst.
Pics or it didn't happenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:27 schreef Tchock het volgende:
Shiiiiit net ingeschreven voor een loting voor de beste kamer ooit
Hij is al gestolen ? Dan vrees ik dat het een beetje ophoudt. Software zoals Cerberus werkt prima en zou wellicht zelfs achteraf nog kunnen worden geplaatst maar als de SIM al gewijzigd is... wellicht is er een kans als het oude gmail account nog wordt gebruikt om een remote install te doen. Ik ben niet optimistisch.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:25 schreef Tchock het volgende:
Iemand enig idee hoe en of je een gestolen Android-telefoon kunt traceren als die uit is en/of de simkaart verwijderd wordt?
Geen zorgen, niet mijn telefoon. Jullie kunnen mij nog allemaal niet bellen net zoals eerst.
We zullen duimen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:27 schreef Tchock het volgende:
Shiiiiit net ingeschreven voor een loting voor de beste kamer ooitIk krijg altijd allemaal voorbarige hoop als ik zoiets doe.
Ik ook niet. In elk geval al een ongelofelijk bazige app gevonden die je op afstand kunt installeren (zoals elke app in de wereld, eigenlijk) en die vervolgens de locatie naar je e-mailadres stuurt. Werkt blijkbaar perfect, maar aangezien er geen mail aankomt en de telefoon niet overgaat als je 'm belt vermoed ik dat hij uit isquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Hij is al gestolen ? Dan vrees ik dat het een beetje ophoudt. Software zoals Cerberus werkt prima en zou wellicht zelfs achteraf nog kunnen worden geplaatst maar als de SIM al gewijzigd is... wellicht is er een kans als het oude gmail account nog wordt gebruikt om een remote install te doen. Ik ben niet optimistisch.
Midden in het centrum van Amsterdam, vlakbij een metrostation, op vijf minuten van de faculteit en tering grootquote:
Ik zou mijn S2 ook wat beter moeten beveiligen. Maar ja.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ook niet. In elk geval al een ongelofelijk bazige app gevonden die je op afstand kunt installeren (zoals elke app in de wereld, eigenlijk) en die vervolgens de locatie naar je e-mailadres stuurt. Werkt blijkbaar perfect, maar aangezien er geen mail aankomt en de telefoon niet overgaat als je 'm belt vermoed ik dat hij uit is
Dat klinkt behoorlijk gers, knakker.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Midden in het centrum van Amsterdam, vlakbij een metrostation, op vijf minuten van de faculteit en tering grootWel redelijk prijzig maar dat wordt opgevangen door de huursubsidie
Ik zet mijn Xperia nu ook helemaal stampvol met die troep zodat mocht ik 'm ooit kwijtraken ik hem de Ketchup song kan laten zingen in tien talen terwijl het scherm constant knippert tot de dief zo gek wordt dat hij hem terug brengtquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:33 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik zou mijn S2 ook wat beter moeten beveiligen. Maar ja.
meet bij sjokquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Midden in het centrum van Amsterdam, vlakbij een metrostation, op vijf minuten van de faculteit en tering grootWel redelijk prijzig maar dat wordt opgevangen door de huursubsidie
Zo dat zou perfect zijn ! I said a hip, hop heuaaaarghhhhhhquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zet mijn Xperia nu ook helemaal stampvol met die troep zodat mocht ik 'm ooit kwijtraken ik hem de Ketchup song kan laten zingen in tien talen terwijl het scherm constant knippert tot de dief zo gek wordt dat hij hem terug brengt
Is dat die linkse naīeve stumperd?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:35 schreef Boterbartje het volgende:
ik heb eigenlijk nog nooit zo'n josti als bram v loon gezien. mezelf meegenomen
wat een stuk stront zeg
Ik kwam ook een app tegen die met een sleutelhanger voor je sleutelbos komt, als je je telefoon of je sleutels ergens achterlaat gaan ze beiden keihard lawaai makenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zo dat zou perfect zijn ! I said a hip, hop heuaaaarghhhhhh
Vallen met gestrekte armen. Als we dat niet deden liep elke Nederlander van vijf jaar en ouder met twee stifttanden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:35 schreef Boterbartje het volgende:
ik heb eigenlijk nog nooit zo'n josti als bram v loon gezien. mezelf meegenomen
wat een stuk stront zeg
vallen met gestrekte armen is een voorbeeld van het beperkte anticiperen van de mensquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Vallen met gestrekte armen. Als we dat niet deden liep elke Nederlander van vijf jaar en ouder met twee stifttanden.
Ik kom tot nu toe niet verder dan op volume 10. Blijf proberen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zo dat zou perfect zijn ! I said a hip, hop heuaaaarghhhhhh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klinkt als waar ik woonquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik kom tot nu toe niet verder dan op volume 10. Blijf proberen.Ik heb ergens een death metal nummer waarin halverwege een complete kinderboerderij voorbij komt fietsen. Doet het ook goed.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik DM je wel. Voor het minieme risico dat ik die kamer krijg en iedereen weet waar ik woon.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:45 schreef Ryon het volgende:
[..]
Klinkt als waar ik woonWelke straat is het?
Zeker weten dat je huursubsidie krijg? Dat is ook leeftijd gebonden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Blijkbaar is de huursubsidie als je jonger dan 23 bent lager, maar wel aanwezig.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zeker weten dat je huursubsidie krijg? Dat is ook leeftijd gebonden.
Maar als het kan, sowieso doen !!
Joa zolang de huur onder de 350 is dacht ik hoor?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Blijkbaar is de huursubsidie als je jonger dan 23 bent lager, maar wel aanwezig.
Dat heb ik ook wel nodig, als ik de huur niet kan betalen zelfs met een enorme lening houdt het echt opquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:56 schreef Ryon het volgende:
Ja, veel studentenwoningen (niet allemaal) van corporaties geven ook al een huursubsidie als je beneden de 23 bent. Dat maakt het een en ander nog betaalbaar.
tsjokkolo, max lening is echt iets van 700 ois, daar kom je toch niet aan?! Want dan zoek je denk ik wel de verkeerde kamerquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel nodig, als ik de huur niet kan betalen zelfs met een enorme lening houdt het echt op
Huur kan in Amsterdam belachelijk hoog zijn. Veel studenten tikken rustig 450 per maand af voor een kamer waar geen toeslag voor mogelijk is. Ben je de helft van je superstufi kwijt aan onderdak.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat heb ik ook wel nodig, als ik de huur niet kan betalen zelfs met een enorme lening houdt het echt op
Dat is ook een prijs die ik best zou accepteren. Dan heb je een fikse lening, jammer dan. Heb een keer een lang gesprek gehad met een studente die naast haar studie twee bijbaantjes had, in een krot van een kamer woonde in een pand dat gesloopt ging worden, al haar studiestof kopiëerde uit boeken van medeleerlingen of de UB en zo goedkoop mogelijk leefde, en daarmee net rond kon komen zonder een cent van haar ouders of de Staat. Dat is dus niet iets wat ik graag zou willen doenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Huur kan in Amsterdam belachelijk hoog zijn. Veel studenten tikken rustig 450 per maand af voor een kamer waar geen toeslag voor mogelijk is. Ben je de helft van je superstufi kwijt aan onderdak.
Ik wil niet lenen maar wat die studente doet gaat mij ook te verquote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:01 schreef Tchock het volgende:
Dat is ook een prijs die ik best zou accepteren. Dan heb je een fikse lening, jammer dan. Heb een keer een lang gesprek gehad met een studente die naast haar studie twee bijbaantjes had, in een krot van een kamer woonde in een pand dat gesloopt ging worden, al haar studiestof kopiëerde uit boeken van medeleerlingen of de UB en zo goedkoop mogelijk leefde, en daarmee net rond kon komen zonder een cent van haar ouders of de Staat. Dat is dus niet iets wat ik graag zou willen doen
Dat is ook geen leven. Zo'n lening is juist bedoeld om de daarmee de huur te kunnen betalen en gewoon boeken te kunnen kopen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is ook een prijs die ik best zou accepteren. Dan heb je een fikse lening, jammer dan. Heb een keer een lang gesprek gehad met een studente die naast haar studie twee bijbaantjes had, in een krot van een kamer woonde in een pand dat gesloopt ging worden, al haar studiestof kopiëerde uit boeken van medeleerlingen of de UB en zo goedkoop mogelijk leefde, en daarmee net rond kon komen zonder een cent van haar ouders of de Staat. Dat is dus niet iets wat ik graag zou willen doen
Ja, precies. Lijkt me echt afschuwelijk. Sowieso hou ik veel te veel van geld uitgevenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat is ook geen leven. Zo'n lening is juist bedoeld om de daarmee de huur te kunnen betalen en gewoon boeken te kunnen kopen.
Ik ken ook zat studenten die anti-kraak wonen en zonder stufi proberen rond te komen en daar een sport van maken. Maar mijn hobby zou het niet zijn.
Dat trek je trouwens ook niet. Het leven is van zichzelf al lastig zat, het hoeft niet veel moeilijker gemaakt te worden dan het al reeds is.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, precies. Lijkt me echt afschuwelijk. Sowieso hou ik veel te veel van geld uitgeven
Nouja, veel mensen halen er voldoening uit zelfstandig te zijn. En ik vast ook wel, maar niet genoegquote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:06 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat trek je trouwens ook niet. Het leven is van zichzelf al lastig zat, het hoeft niet veel moeilijker gemaakt te worden dan het al reeds is.
Houdt na vier jaar op. Veel mensen studeren dan nog, dus dan moet er geleend worden. En als je dat niet wil moet je 256 euro bij arbeiden of minder gaan uitgeven.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:08 schreef Boterbartje het volgende:
Trouwens ook geen stufi? Stufi is toch gratis, waarom dat neit willen dan?
Ach ja, mensen mogen doen waar zij gelukkig van worden. Uiteindelijk is dat een individuele verantwoordelijkheid. Maar goed, iets met kansen krijgen en kansen pakken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, veel mensen halen er voldoening uit zelfstandig te zijn. En ik vast ook wel, maar niet genoeg
Dat is altijd zo. True story. Je kunt nooit een account aanmaken 's nachts. Dat is een keer stilletjes ingevoerd om de zee van spammers uit ONZ beter onder controle te houden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:10 schreef Ties02 het volgende:
Wil ik een 2e account aanmaken, kan het niet vannacht
True, maar daar is lening voor toch? Of gewoon van te voren sparen..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Houdt na vier jaar op. Veel mensen studeren dan nog, dus dan moet er geleend worden. En als je dat niet wil moet je 256 euro bij arbeiden of minder gaan uitgeven.
[..]
Ach ja, mensen mogen doen waar zij gelukkig van worden. Uiteindelijk is dat een individuele verantwoordelijkheid. Maar goed, iets met kansen krijgen en kansen pakken.
ONZ is echt een rotte plek, ik zou daar nooit komenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is altijd zo. True story. Je kunt nooit een account aanmaken 's nachts. Dat is een keer stilletjes ingevoerd om de zee van spammers uit ONZ beter onder controle te houden.
Tjah, sommigen hebben een leenangst. Kan gebeuren, maar maakt het leven verdraaid lastig. Spaargeld hebben de meeste studenten na 4 jaar op kamers over het algemeen ook niet meer.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:12 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
True, maar daar is lening voor toch? Of gewoon van te voren sparen..
Hmm true. Ik spaar nu nog, maar ik ben ook van plan dat 5e jaar te studeren dus dan gaat daar wat geld in en wat over blijft (hopelijk) wil ik van reizen na m'n studiequote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:13 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah, sommigen hebben een leenangst. Kan gebeuren, maar maakt het leven verdraaid lastig. Spaargeld hebben de meeste studenten na 4 jaar op kamers over het algemeen ook niet meer.
Hier hetzelfdequote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:17 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nog geen cent geleend*. Natuurlijk ook niet nodig, maar wel een fijne gedachte.
* vraag naar de voorwaarden
Als je kan sparen is dat natuurlijk verstandig. Ook als je van plan bent om bijv een half jaartje naar het buitenland te gaan. Dan moet je nog ergens 10.000 op een rekening hebben staan wil je dat een beetje relaxed kunnen aanpakken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hmm true. Ik spaar nu nog, maar ik ben ook van plan dat 5e jaar te studeren dus dan gaat daar wat geld in en wat over blijft (hopelijk) wil ik van reizen na m'n studie
Ik zou ook pas gaan lenen als je het echt nodig hebt. Een hoge studieschuld hebben is geen ramp, maar ik kan je verklappen dat het ook echt geen chill gevoel is. Je moet er 100% achter gaan staan.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:17 schreef Tchock het volgende:
Ik heb nog geen cent geleend*. Natuurlijk ook niet nodig, maar wel een fijne gedachte.
* vraag naar de voorwaarden
Nouja, ik woon natuurlijk ook thuis. Heb het absoluut niet nodig. Als er geen collegegeld was maakte ik winst op m'n studie.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik zou ook pas gaan lenen als je het echt nodig hebt. Een hoge studieschuld hebben is geen ramp, maar ik kan je verklappen dat het ook echt geen chill gevoel is. Je moet er 100% achter gaan staan.
Ik kan mij best voorstellen dat aardig wat jongeren tegenwoordig er nog wel een nachtje van wakker willen liggen. Zeker als de schuld is ontstaan vanwege het falen van een bachelor.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je kan sparen is dat natuurlijk verstandig. Ook als je van plan bent om bijv een half jaartje naar het buitenland te gaan. Dan moet je nog ergens 10.000 op een rekening hebben staan wil je dat een beetje relaxed kunnen aanpakken.
Ja dat zien we dan wel weer.. voor studie naar buitenland is meestal wel allerlei beurzen voor te krijgen gelukkig. Maar voor reizenreizen na m'n studie kost het inderdaad geld jaquote:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:25 schreef Ties02 het volgende:
Wat zegt Obama vrijdagmiddag?Ik stierf een beetje van binnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:25 schreef Ties02 het volgende:
Wat zegt Obama vrijdagmiddag?Precies. Luie lul dat het is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nah ik zou best een half jaartje buitenland willen. China of japan. Anders VS wel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:27 schreef Ryon het volgende:
Die beurzen vallen voor de meeste studenten vies tegen, daar verkijkt praktisch iedereen zich op. Ruim van te voren geld bij elkaar schrapen of vermogende ouders hebben is the way to go.
quote:
Zwaar gezopen?quote:
Ik ben zo bang voor het buitenlandse gedeelte, met name de gewone OD en voor kinderen/ondergeschikten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:29 schreef Joosie200 het volgende:
Goedemorgen en eensch met ^^: heb veel minder hoeven bijlezen
Nu maar even powerstuderen voor BR3: als ze weer gaan vragen naar 6:100/6:101 sleep ik de Chinees Chung-a-Chang erbij en in elk geval van kwalitatieve aansprakelijkheid gewoon: kelderluik, bam in your face. En oh: heitinga/ypma/de Vries van naam onthouden ditmaal[/fail] Voor nu maar even ontbijten en aan den studie!
Ik heb het internationale aspect van privaatrechtelijke vakken altijd gehaald met het uitgangspunt dat het Franse recht exact hetzelfde is als het Nederlandse, en dat het Duitse dan een tegenovergestelde denkwijze heeft.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:39 schreef Giku het volgende:
[..]
Ik ben zo bang voor het buitenlandse gedeelte, met name de gewone OD en voor kinderen/ondergeschikten.
Ik weet dat bij het Franse recht je voornamelijk moet accepteren en dat tegenbewijs eigenlijk bina niet mogelijk is. Belgische recht geeft daar volgens mij iets meer ruimte voor.
Maar het Duitse recht? Geen. Flauw. Idee.
Zo nog maar even lezen uit Van Damme (hele Franse en Duitse recht dan maar). Verder alle tentamens nog een keertje uit het hoofd stampen en goed nadenken en lezen op het tentamen.
Dat eerste klopt wel, maar bij Frans recht is er altijd disculpatie-mogelijkheid, hoewel zeer, zeer klein.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:50 schreef Monnet het volgende:
[..]
Ik heb het internationale aspect van privaatrechtelijke vakken altijd gehaald met het uitgangspunt dat het Franse recht exact hetzelfde is als het Nederlandse, en dat het Duitse dan een tegenovergestelde denkwijze heeft..
Met de helft kom je er ook wel. Mij lukte het in ZO-Azië met ongeveer 1.000PM, en dan zat ik niet eens in verschrikkelijke kroketten. Meestal iets met airco.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je kan sparen is dat natuurlijk verstandig. Ook als je van plan bent om bijv een half jaartje naar het buitenland te gaan. Dan moet je nog ergens 10.000 op een rekening hebben staan wil je dat een beetje relaxed kunnen aanpakken.
Ik dacht dat je het over snackbarren had ofzoquote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
edit: er hoort krotten te staan, maar kroketten is wel zo dom dat ik het niet eens weg ga halen.
Proestquote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:35 schreef Maharbal het volgende:
edit: er hoort krotten te staan, maar kroketten is wel zo dom dat ik het niet eens weg ga halen.
Bij NIBPR zit dat er nog in, ja. En bij Contracten- en aansprakelijkheidsrecht werd de DCFR gebruikt. Stomvervelendquote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:55 schreef Maharbal het volgende:
In mijn tijd stelde hij ELK jaar vragen over buitenlands aansprakelijkheidsrecht. Elk jaar waren die vragen redelijk makkelijk te beantwoorden omdat het letterlijke stampvragen waren.
Terechte klacht dit, vooral de dcfr. Daar kijkt nooit iemand naar omdat je er met 5 minuten artikelen pluizen op tentamen ook was.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij NIBPR zit dat er nog in, ja. En bij Contracten- en aansprakelijkheidsrecht werd de DCFR gebruikt. Stomvervelend
Dit gaat alleen wel over de RuG hequote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bij NIBPR zit dat er nog in, ja. En bij Contracten- en aansprakelijkheidsrecht werd de DCFR gebruikt. Stomvervelend
Ik dacht eerlijk waar dat ik op Erik reageerdequote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dit gaat alleen wel over de RuG he
Ik snap de verwarring. Erik is meer de krokettenman.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik dacht eerlijk waar dat ik op Erik reageerde
Vieren dat met elk uur dat voorbij gaat het weekend dichterbij komt, maar dan echt dichterbij.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:02 schreef Yreal het volgende:
Iemand nog iets leuks in de planning voor vandaag?
rijden toch weer normaal vandaag?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:06 schreef Joosie200 het volgende:
Nog maar een keer die verrekte dienstregeling trotseren vandaag, na het weekend is het tenminste gedaan met die onzinnige zooi want NS kan met dooi de boel mooi intrekken. Beetje standaard de intercity vertraging meegeven terwijl de sprinter zo door kan. Komen ze tegelijk aan, dus sprinter wacht altijd op de intercity met die winterdienstregelingVertraging die vertraging veroorzaakt dus. [/fail]
Er zat er vroeger een in het stadhuis op Waterlooplein. Maar die is al een tijdje weg. Je kan naar de primera gaan op het Waterlooplein.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:25 schreef Yreal het volgende:
Jongens, bij de poort zit wel ergens een postkantoor, toch?
Dank!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:51 schreef Joosie200 het volgende:
Franse/Belgisch recht = schuldaansprakelijkheid met kwalitatieve aansprakelijkheid en disculpatiemogelijkheid. In feite gewoon Nederlands recht jaWant disculpatiemogelijkheid bij kinderen wordt niet snel gehonoreerd.
Duits recht = schuldaansprakelijkheid. V.w.b. ouders/kinderen, werkgevers/werknemers hanteren ze als nog schuldaansprakelijkheid, maar gaan uit van een verkerspflicht waar een ouder/werkgever maar voor in heeft te staan t.o.v. gedragingen van kinderen/werknemers.
Engels recht = schuldaansprakelijkheid. Maar tort of negligence en vicarious liability. Waarbij ze bij de tort dus ingaan op duty of care die geschonden is. En vicarious liability aannemen voor werkgever/werknemer situaties. Is heel anders dan de rest, want common law <> codificaties.
Toch vind ik die verkerspflicht en duty of care aardig overeenkomenMaarja.. ik ga uit van PETL principles en van daaruit pak ik de verschillen met de landen erbij. Toch typisch dat je ze helemaal niet nodig had bij de eerste kans
Is dan ook slechts een uitwerking van een internationaal aangeschreven werkgroep en meer niet. Maar toch weet je, zoveel artikelen in de klapper en 0 vragen.
Ik weet het, maar te weinig tijd gehad voor veel stampwerk. Heb ook maar evne oude tentamens nagekeken en daar wordt (stiekem) ook heel veel uitgelegd waar je dingen kunt vinden e.d.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:55 schreef Maharbal het volgende:
In mijn tijd stelde hij ELK jaar vragen over buitenlands aansprakelijkheidsrecht. Elk jaar waren die vragen redelijk makkelijk te beantwoorden omdat het letterlijke stampvragen waren.
top thanksquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:30 schreef Ryon het volgende:
[..]
Er zat er vroeger een in het stadhuis op Waterlooplein. Maar die is al een tijdje weg. Je kan naar de primera gaan op het Waterlooplein.
In je laatste zin haal je mooi je eigen punt onderuit. Als dat in de praktijk zo ervaren wordt, lijkt het me dus níet het meest nutteloze van de hele studie.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:43 schreef Giku het volgende:
[..]
Dank!!
Die PETL-Principles ben ik nu weer mee bezig, maar die spreken redelijk voor zich, als je het artikel maar goed leest. Verder belangrijkste artikelen onthouden (2:202, 3:201, 4:101-103, 5:101-102 en 10:401 volgens mij?).
Engels recht lukte me wel, maar dit is wel wat helderder dan in dat artikel van Cees.
[..]
Ik weet het, maar te weinig tijd gehad voor veel stampwerk. Heb ook maar evne oude tentamens nagekeken en daar wordt (stiekem) ook heel veel uitgelegd waar je dingen kunt vinden e.d.
Ook nog bezig met die arresten stampen. Een van de meest nutteloze bezigheden uit de hele studie.
Ik gebruik nu al Tekst & Commentaar voor het BW, en daar word je genoeg gewezen op waar je moet zoeken.
Al schijnt de praktijk het nogal vervelend te vinden dat studenten te weinig jurisprudentie-kennis hebben?
Overigens, voor iedereen hier die nog RG2 moet doen, heb deze even geüpload:quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:43 schreef Valid het volgende:
Net hoorcollege RG2 gekeken. Het ging over abstracte en causale stelsel van eigendomsoverdracht.
Brandsma (hoogleraar rechtsgeschiedenis) veegt even de vloer aan met auteurs die menen dat in Nederland zoiets bestaat als de goederenrechtelijke ovk. (de wil tot overdracht op het moment van de levering) als vierde eis voor overdracht. 'Volstrekte juridische flauwekul' en de Groningse lezing is dan ook dat die goederenrechtelijke overeenkomst in het NL-recht niet bestaat, want causaal stelsel (i.t.t. bijvoorbeeld Duitsland). Volgens hem werden wij (Groningse studenten) geacht weerstand te bieden tegen deze waanbeelden afkomstig van sommige andere universiteiten.
Dan te bedenken dat we het vorige semester bij BR2 college hadden van Versteijlen (hoogleraar goederenrecht), die stelde dat inderdaad de Groningse leer eigenlijk was dat die g.o. niet bestond, maar dat hij het daar stiekem niet mee eens was en hij behandelde ook een arrest va nde HR waaruit bleek dat de HR de g.o. ook had erkend.
Super, heel erg bedankt!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:46 schreef Giku het volgende:
[..]
Overigens, voor iedereen hier die nog RG2 moet doen, heb deze even geüpload:
http://www.filedropper.com/crashcourseromeinsrecht20090101
Heb hem van RobertoCarlos (gast die hier vroeger nog wel eens postte), mede de reden dat ik dat tentamen heb gehaald!
Klopt wel, maar dan ben ik het nog niet helemaal eens met de manier waarop. Er moeten voor Burgerlijk 1, 2 en 3 samen ongeveer 150 arresten behandeld worden. Dat is allemaal leuk en aardig, maar het is niet alsof mensen daar in hun master nog meer dan 50 van weten? Misschien schat ik het ook wel verkeerd in hoorquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:46 schreef Valid het volgende:
[..]
In je laatste zin haal je mooi je eigen punt onderuit. Als dat in de praktijk zo ervaren wordt, lijkt het me dus níet het meest nutteloze van de hele studie.Ik denk dat je als student moeilijk kunt inscahtten hoeveel nut dat soort dingen hebben.
Let er wel op dat dit volgens mij van de UvA komt, dus de vragen zijn niet helemaal representatief en sommige dingen hoef je niet te weten/staan er niet in. Maar als algemeen overzicht van het Romeinse Privaatrecht werkt het primaquote:
Mee eens. Ik heb BR2 vlak voor de kerst gedaan, maar weet het overgrote deel van de arresten denk ik al niet meer aan de rechtsregel te koppelen. Dat bestand dat je net stuurde is echt enorm handig lijkt me. Dank! Weet jij waarom dit ooit gemaakt is? Door en student uit liefde voor medestudenten? Kan ik me niet voorstellen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:48 schreef Giku het volgende:
[..]
Klopt wel, maar dan ben ik het nog niet helemaal eens met de manier waarop. Er moeten voor Burgerlijk 1, 2 en 3 samen ongeveer 150 arresten behandeld worden. Dat is allemaal leuk en aardig, maar het is niet alsof mensen daar in hun master nog meer dan 50 van weten? Misschien schat ik het ook wel verkeerd in hoor
Als je een goede samenvatting maakt kan je daar redelijk wat geld mee verdienen. Zeker bij een grote studie als bachelor rechten. Heel veel liefde zit er niet achter.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:51 schreef Valid het volgende:
[..]
Mee eens. Ik heb BR2 vlak voor de kerst gedaan, maar weet het overgrote deel van de arresten denk ik al niet meer aan de rechtsregel te koppelen. Dat bestand dat je net stuurde is echt enorm handig lijkt me. Dank! Weet jij waarom dit ooit gemaakt is? Door en student uit liefde voor medestudenten? Kan ik me niet voorstellen.
Geen flauw ideequote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:51 schreef Valid het volgende:
[..]
Mee eens. Ik heb BR2 vlak voor de kerst gedaan, maar weet het overgrote deel van de arresten denk ik al niet meer aan de rechtsregel te koppelen. Dat bestand dat je net stuurde is echt enorm handig lijkt me. Dank! Weet jij waarom dit ooit gemaakt is? Door en student uit liefde voor medestudenten? Kan ik me niet voorstellen.
En dit, haha. Verkoop het voor een euro of drie, zorg dat het meerdere jaren mee kan en je hebt zo je zomervakantie bij elkaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:53 schreef Ryon het volgende:
[..]
Als je een goede samenvatting maakt kan je daar redelijk wat geld mee verdienen. Zeker bij een grote studie als bachelor rechten. Heel veel liefde zit er niet achter.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef Tchock het volgende:
Eens met Giku. Er worden door alle vakken samen honderden arresten voorgeschreven waarvan het overgrote deel niet getentamineerd wordt. Veel bevatten zelfs nauwelijks een belangrijke rechtsregel of zijn verouderd. Wat daar precies het punt van is mis ik ook soms.
Dit dus, dingen als Kelderluik/Wilnis/Kleuterschool Babbel onthoud je wel, want meerdere vakken, maar veel dingen vergeet je gewoon omdat je dat, net als ik nu, een paar dagen van te voren pas begint te onthouden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:51 schreef Valid het volgende:
[..]
Mee eens. Ik heb BR2 vlak voor de kerst gedaan, maar weet het overgrote deel van de arresten denk ik al niet meer aan de rechtsregel te koppelen.
Ja, dat klopt. Probleem is alleen wel dat je niet echt kunt voorkomen dat iemand hem gewoon doorstuurt en dan ben je gelijk de controle kwijt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dit, haha. Verkoop het voor een euro of drie, zorg dat het meerdere jaren mee kan en je hebt zo je zomervakantie bij elkaar.
Piraterij is een bitch voor de eerlijke en hardwerkende ondernemer.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Probleem is alleen wel dat je niet echt kunt voorkomen dat iemand hem gewoon doorstuurt en dan ben je gelijk de controle kwijt.
Daarom zijn die studievereniging/studeerslim/capita selecta/joho samenvattingen meestal niet digitaal te verkrijgenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Probleem is alleen wel dat je niet echt kunt voorkomen dat iemand hem gewoon doorstuurt en dan ben je gelijk de controle kwijt.
Laatst dat onderzoek gelezen dat notoire muziekpiraten gemiddeld 30% meer geld uitgeven aan muziek dan mensen die niet illegaal downloaden?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Piraterij is een bitch voor de eerlijke en hardwerkende ondernemer.
Ik leer de rechtsregel van arresten die op college's en oude tentamens niet langs komen tot nu toe eigenlijk pas op de ochtend van het tentamen (vaak rijtje stampen in de bus op weg naar de hal). Dit is natuurlijk puur korte termijn, maar dat durf ik aan omdat ik er eigenlijk op reken dat ze toch niet gevraagd worden. Dat is meestal ruim de helft van de arresten, die ik inderdaad de volgende dag weer kwijt ben.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:56 schreef Giku het volgende:
[..]
[..]
Dit dus, dingen als Kelderluik/Wilnis/Kleuterschool Babbel onthoud je wel, want meerdere vakken, maar veel dingen vergeet je gewoon omdat je dat, net als ik nu, een paar dagen van te voren pas begint te onthouden.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Laatst dat onderzoek gelezen dat notoire muziekpiraten gemiddeld 30% meer geld uitgeven aan muziek dan mensen die niet illegaal downloaden?
Piraterij wordt sowieso overschat.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Piraterij is een bitch voor de eerlijke en hardwerkende ondernemer.
Kan best, maar dergelijke onderzoeken geven een vertekend beeld. Notoire muziekpiraten kunnen ook een bovengemiddelde interesse hebben in muziek en er daarom sowieso al meer aan uitgeven dan Henk & Ingrid. Muziek is geen hobby waar een ieder gemiddeld evenveel aan uitgeeft.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Laatst dat onderzoek gelezen dat notoire muziekpiraten gemiddeld 30% meer geld uitgeven aan muziek dan mensen die niet illegaal downloaden?
Over het eerste heb je helemaal gelijk. Dat tweede... Ik weet het niet. Een dergelijk onderzoek bestaat niet, en ik heb geen andere gegevens dan die van mijzelf, maar als ik kijk naar het bedrag dat ik uitgeef aan concerttickets en vinyl/cd's op basis van muziek die ik via illegale downloads ken is de balans toch redelijk goed. Hoewel ik natuurlijk geen representatieve muziekliefhebber ben.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Kan best, maar dergelijke onderzoeken geven een vertekend beeld. Notoire muziekpiraten kunnen ook een bovengemiddelde interesse hebben in muziek en er daarom sowieso al meer aan uitgeven dan Henk & Ingrid. Muziek is geen hobby waar een ieder gemiddeld evenveel aan uitgeeft.
Interessanter wordt het als men de uitgaven van verschillende categorieën muziekconsumenten vergelijkt door de tijd heen, de mogelijkheden tot het verkrijgen van 'gratis' muziek en afzet tegen bijv het bedrag dat ze daadwerkelijk aan allerlei muzikale consumentiegoederen besteden. Ik denk dat het een beeld geeft dat voor veel mensen werkzaam in de muziekbranche niet heel positief is.
Sweet bedankt!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:46 schreef Giku het volgende:
[..]
Overigens, voor iedereen hier die nog RG2 moet doen, heb deze even geüpload:
http://www.filedropper.com/crashcourseromeinsrecht20090101
Heb hem van RobertoCarlos (gast die hier vroeger nog wel eens postte), mede de reden dat ik dat tentamen heb gehaald!
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:13 schreef Monnet het volgende:
Weinig dingen waar ik zo stapelgek van word als van de Leidraad voor juridische auteurs.
Dat gezanik over onnodige spaties in voetnoten.
De aanschaf van een vinyl plaat of een concertkaartje is behoorlijk specifiek. De vinyl markt is relatief groot, maar absoluut heel klein (interessante reportage over in de Nieuwe Revu van een paar edities geleden). De aanschaf van 9 cd's (a 15 tot 20 euro) naar de aanschaf van bijv 3 kaartjes (van 50 euro) lijkt qua uitgaven niet veel uit te maken. De verdeling van het geld is echter een stuk schever. De drempel om naar een concert van een artiest te gaan is veel hoger dan het voorheen was om een muziekproduct te kopen. Veel artiesten die voorheen wel inkomsten hadden op basis van het gebruik van hun muziek zijn die nu verloren,.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over het eerste heb je helemaal gelijk. Dat tweede... Ik weet het niet. Een dergelijk onderzoek bestaat niet, en ik heb geen andere gegevens dan die van mijzelf, maar als ik kijk naar het bedrag dat ik uitgeef aan concerttickets en vinyl/cd's op basis van muziek die ik via illegale downloads ken is de balans toch redelijk goed. Hoewel ik natuurlijk geen representatieve muziekliefhebber ben.
Alleen voor okt - dec toch? Je hebt nu ook weer nieuwe credits gekregen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:02 schreef Paxcon het volgende:
Waarom schrijft die kutjoho 5 euro af... In oktober heb ik al voor een jaar betaald.
Ik heb 0 credits volgens de site..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Alleen voor okt - dec toch? Je hebt nu ook weer nieuwe credits gekregen.
Dat is idd niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik heb 0 credits volgens de site..
En ik heb dus 15 euro voor 3 maand betaald?
True maar ik wil graag 15.000 euro ofzo hebben na m'n studie zodat ik dik 1 jaar weg kanquote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Met de helft kom je er ook wel. Mij lukte het in ZO-Azië met ongeveer 1.000PM, en dan zat ik niet eens in verschrikkelijke kroketten. Meestal iets met airco.
Ik heb wel geleend. Heb altijd alles zelf moeten betalen en ik weigerde om tijdens m'n studententijd mega karig te gaan leven
Geniaal woord. 'Kutjoho'.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:02 schreef Paxcon het volgende:
Waarom schrijft die kutjoho 5 euro af... In oktober heb ik al voor een jaar betaald.
kniepert, beetje gas besparenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:34 schreef Tchock het volgende:
Godverdomme wat is het koud in huis.Thermostaat zegt 14 graden maar ik denk dat het kouder is
Bart? Of tiesquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:55 schreef Aurelius. het volgende:
Hallon jongens wat vinden jullie van mijn nieuwe account
gr gr
Hallon aurelius jij bent een kwaliteits userquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:55 schreef Aurelius. het volgende:
gr gr
Wat is er verwarrend aan gr gr?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat dacht ik alMaar de gr gr is verwarrend. Waarom een nieuw account?
Omdat ik daar eens aan toe ben en deze user mijn persoonlijkheid reflecteert, speciaal voor deze SC gemaaktquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat dacht ik alMaar de gr gr is verwarrend. Waarom een nieuw account?
Dankje bartquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:57 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Hallon aurelius jij bent een kwaliteits user
gr gr
Misschien heet ik wel helemaal geen bartquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:58 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Omdat ik daar eens aan toe ben en deze user mijn persoonlijkheid reflecteert, speciaal voor deze SC gemaakt
[..]
Dankje bart
Ha noviet en mede RUG'er.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:55 schreef Aurelius. het volgende:
gr gr
Mensen die niet RUGquote:
Ja, kan prima. Het gaat alleen fout als je nu een ban krijgt op je andere account.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:05 schreef Aurelius. het volgende:
Ik wist helemaal niet dat het kon/mag maar met een ander email adres lukt het gewoon.
Tchockquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:04 schreef Tchock het volgende:
Nu kunnen we naast HD-grapjes ook lachen om hoe fantasties een nieuw account is
Het wordt hier echt zon geleerden-groepjequote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik vind het een verbetering to be honest.
Oh okequote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:10 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
In het VI topic zal ik gewoon als Ties posten wees maar gerust
Hoezo?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het wordt hier echt zon geleerden-groepje
Zal ik ook een account aanmaken met een kekke Griek of Romein als naam?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ben geīnteresseerd in de Romeinse geschiedenis/recht maar ben zeker niet geleerd er in en weet er ook niet belachelijk veel over hoorquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:10 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Er is wel ballotage.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zal ik ook een account aanmaken met een kekke Griek of Romein als naam?
Waarom verwarming uit doenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:01 schreef Tchock het volgende:
Zo, eindelijk begint het hier wat behaaglijker te wordenZodra ik een eigen huis heb gaat de verwarming dus niet meer uit overdag
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |