abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122018424
Goedemorgen en eensch met ^^: heb veel minder hoeven bijlezen :P

Nu maar even powerstuderen voor BR3: als ze weer gaan vragen naar 6:100/6:101 sleep ik de Chinees Chung-a-Chang erbij en in elk geval van kwalitatieve aansprakelijkheid gewoon: kelderluik, bam in your face. En oh: heitinga/ypma/de Vries van naam onthouden ditmaal :') [/fail] Voor nu maar even ontbijten en aan den studie! :s)
mag het weten
pi_122018470
Goedemorgen :)
pi_122018585
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 07:39 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Goedemorgen :)
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_122018593
Ggrroedemrorgen.
pi_122018618
quote:
18s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 07:55 schreef Monnet het volgende:
Ggrroedemrorgen.
Zwaar gezopen?
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  vrijdag 25 januari 2013 @ 08:39:23 #206
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122019066
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 07:29 schreef Joosie200 het volgende:
Goedemorgen en eensch met ^^: heb veel minder hoeven bijlezen :P

Nu maar even powerstuderen voor BR3: als ze weer gaan vragen naar 6:100/6:101 sleep ik de Chinees Chung-a-Chang erbij en in elk geval van kwalitatieve aansprakelijkheid gewoon: kelderluik, bam in your face. En oh: heitinga/ypma/de Vries van naam onthouden ditmaal :') [/fail] Voor nu maar even ontbijten en aan den studie! :s)
Ik ben zo bang voor het buitenlandse gedeelte, met name de gewone OD en voor kinderen/ondergeschikten.
Ik weet dat bij het Franse recht je voornamelijk moet accepteren en dat tegenbewijs eigenlijk bina niet mogelijk is. Belgische recht geeft daar volgens mij iets meer ruimte voor.
Maar het Duitse recht? Geen. Flauw. Idee.

Zo nog maar even lezen uit Van Damme (hele Franse en Duitse recht dan maar). Verder alle tentamens nog een keertje uit het hoofd stampen en goed nadenken en lezen op het tentamen :').
graag verwijderen
pi_122019204
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 07:57 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Zwaar gezopen?
De vrijdagochtend is niet bedoeld om zo vroeg op te staan, laten we het daarop houden.
pi_122019239
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:39 schreef Giku het volgende:

[..]

Ik ben zo bang voor het buitenlandse gedeelte, met name de gewone OD en voor kinderen/ondergeschikten.
Ik weet dat bij het Franse recht je voornamelijk moet accepteren en dat tegenbewijs eigenlijk bina niet mogelijk is. Belgische recht geeft daar volgens mij iets meer ruimte voor.
Maar het Duitse recht? Geen. Flauw. Idee.

Zo nog maar even lezen uit Van Damme (hele Franse en Duitse recht dan maar). Verder alle tentamens nog een keertje uit het hoofd stampen en goed nadenken en lezen op het tentamen :').
Ik heb het internationale aspect van privaatrechtelijke vakken altijd gehaald met het uitgangspunt dat het Franse recht exact hetzelfde is als het Nederlandse, en dat het Duitse dan een tegenovergestelde denkwijze heeft.

:').
  vrijdag 25 januari 2013 @ 08:53:02 #209
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122019281
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 08:50 schreef Monnet het volgende:

[..]

Ik heb het internationale aspect van privaatrechtelijke vakken altijd gehaald met het uitgangspunt dat het Franse recht exact hetzelfde is als het Nederlandse, en dat het Duitse dan een tegenovergestelde denkwijze heeft.

:').
Dat eerste klopt wel, maar bij Frans recht is er altijd disculpatie-mogelijkheid, hoewel zeer, zeer klein.
Duitse recht moet ik, zoals gezegd, nog even inkomen. Ik weet alleen dat ze geen risico-aansprakelijkheid hebben :')
graag verwijderen
pi_122020152
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 02:17 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je kan sparen is dat natuurlijk verstandig. Ook als je van plan bent om bijv een half jaartje naar het buitenland te gaan. Dan moet je nog ergens 10.000 op een rekening hebben staan wil je dat een beetje relaxed kunnen aanpakken.
Met de helft kom je er ook wel. Mij lukte het in ZO-Azië met ongeveer 1.000PM, en dan zat ik niet eens in verschrikkelijke kroketten. Meestal iets met airco.

Ik heb wel geleend. Heb altijd alles zelf moeten betalen en ik weigerde om tijdens m'n studententijd mega karig te gaan leven :')

edit: er hoort krotten te staan, maar kroketten is wel zo dom dat ik het niet eens weg ga halen.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 09:39:26 #211
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122020230
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]
edit: er hoort krotten te staan, maar kroketten is wel zo dom dat ik het niet eens weg ga halen.
Ik dacht dat je het over snackbarren had ofzo :')
graag verwijderen
pi_122020495
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:35 schreef Maharbal het volgende:

Proest :') Dank je wel :')
pi_122020544
Franse/Belgisch recht = schuldaansprakelijkheid met kwalitatieve aansprakelijkheid en disculpatiemogelijkheid. In feite gewoon Nederlands recht ja :P Want disculpatiemogelijkheid bij kinderen wordt niet snel gehonoreerd.
Duits recht = schuldaansprakelijkheid. V.w.b. ouders/kinderen, werkgevers/werknemers hanteren ze als nog schuldaansprakelijkheid, maar gaan uit van een verkerspflicht waar een ouder/werkgever maar voor in heeft te staan t.o.v. gedragingen van kinderen/werknemers.
Engels recht = schuldaansprakelijkheid. Maar tort of negligence en vicarious liability. Waarbij ze bij de tort dus ingaan op duty of care die geschonden is. En vicarious liability aannemen voor werkgever/werknemer situaties. Is heel anders dan de rest, want common law <> codificaties.

Toch vind ik die verkerspflicht en duty of care aardig overeenkomen :') Maarja.. ik ga uit van PETL principles en van daaruit pak ik de verschillen met de landen erbij. Toch typisch dat je ze helemaal niet nodig had bij de eerste kans :? Is dan ook slechts een uitwerking van een internationaal aangeschreven werkgroep en meer niet. Maar toch weet je, zoveel artikelen in de klapper en 0 vragen.
mag het weten
pi_122020623
moguh.
pi_122020642
In mijn tijd stelde hij ELK jaar vragen over buitenlands aansprakelijkheidsrecht. Elk jaar waren die vragen redelijk makkelijk te beantwoorden omdat het letterlijke stampvragen waren.
pi_122020679
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:55 schreef Maharbal het volgende:
In mijn tijd stelde hij ELK jaar vragen over buitenlands aansprakelijkheidsrecht. Elk jaar waren die vragen redelijk makkelijk te beantwoorden omdat het letterlijke stampvragen waren.
Bij NIBPR zit dat er nog in, ja. En bij Contracten- en aansprakelijkheidsrecht werd de DCFR gebruikt. Stomvervelend :')
pi_122020680
mag het weten
pi_122020734
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Bij NIBPR zit dat er nog in, ja. En bij Contracten- en aansprakelijkheidsrecht werd de DCFR gebruikt. Stomvervelend :')
Terechte klacht dit, vooral de dcfr. Daar kijkt nooit iemand naar omdat je er met 5 minuten artikelen pluizen op tentamen ook was.
pi_122020768
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:57 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit gaat alleen wel over de RuG he :+
pi_122020835
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:00 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dit gaat alleen wel over de RuG he :+
Ik dacht eerlijk waar dat ik op Erik reageerde :')
pi_122020861
Iemand nog iets leuks in de planning voor vandaag?
pi_122020862
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik dacht eerlijk waar dat ik op Erik reageerde :')
Ik snap de verwarring. Erik is meer de krokettenman.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:02 schreef Yreal het volgende:
Iemand nog iets leuks in de planning voor vandaag?
Vieren dat met elk uur dat voorbij gaat het weekend dichterbij komt, maar dan echt dichterbij.
pi_122020948
Ik zit mijzelf een beetje te vervloeken dat ik niet beter mijn best heb gedaan voor strafrecht :')
pi_122020970
Nog maar een keer die verrekte dienstregeling trotseren vandaag, na het weekend is het tenminste gedaan met die onzinnige zooi want NS kan met dooi de boel mooi intrekken. Beetje standaard de intercity vertraging meegeven terwijl de sprinter zo door kan. Komen ze tegelijk aan, dus sprinter wacht altijd op de intercity met die winterdienstregeling :') Vertraging die vertraging veroorzaakt dus. [/fail]
mag het weten
pi_122021012
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:06 schreef Joosie200 het volgende:
Nog maar een keer die verrekte dienstregeling trotseren vandaag, na het weekend is het tenminste gedaan met die onzinnige zooi want NS kan met dooi de boel mooi intrekken. Beetje standaard de intercity vertraging meegeven terwijl de sprinter zo door kan. Komen ze tegelijk aan, dus sprinter wacht altijd op de intercity met die winterdienstregeling :') Vertraging die vertraging veroorzaakt dus. [/fail]
rijden toch weer normaal vandaag?
pi_122021479
Jongens, bij de poort zit wel ergens een postkantoor, toch?
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:30:38 #227
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122021645
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:25 schreef Yreal het volgende:
Jongens, bij de poort zit wel ergens een postkantoor, toch?
Er zat er vroeger een in het stadhuis op Waterlooplein. Maar die is al een tijdje weg. Je kan naar de primera gaan op het Waterlooplein.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122022025
Net hoorcollege RG2 gekeken. Het ging over abstracte en causale stelsel van eigendomsoverdracht.

Brandsma (hoogleraar rechtsgeschiedenis) veegt even de vloer aan met auteurs die menen dat in Nederland zoiets bestaat als de goederenrechtelijke ovk. (de wil tot overdracht op het moment van de levering) als vierde eis voor overdracht. 'Volstrekte juridische flauwekul' en de Groningse lezing is dan ook dat die goederenrechtelijke overeenkomst in het NL-recht niet bestaat, want causaal stelsel (i.t.t. bijvoorbeeld Duitsland). Volgens hem werden wij (Groningse studenten) geacht weerstand te bieden tegen deze waanbeelden afkomstig van sommige andere universiteiten.

Dan te bedenken dat we het vorige semester bij BR2 college hadden van Versteijlen (hoogleraar goederenrecht), die stelde dat inderdaad de Groningse leer eigenlijk was dat die g.o. niet bestond, maar dat hij het daar stiekem niet mee eens was en hij behandelde ook een arrest va nde HR waaruit bleek dat de HR de g.o. ook had erkend.

:P
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:43:52 #229
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122022029
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:51 schreef Joosie200 het volgende:
Franse/Belgisch recht = schuldaansprakelijkheid met kwalitatieve aansprakelijkheid en disculpatiemogelijkheid. In feite gewoon Nederlands recht ja :P Want disculpatiemogelijkheid bij kinderen wordt niet snel gehonoreerd.
Duits recht = schuldaansprakelijkheid. V.w.b. ouders/kinderen, werkgevers/werknemers hanteren ze als nog schuldaansprakelijkheid, maar gaan uit van een verkerspflicht waar een ouder/werkgever maar voor in heeft te staan t.o.v. gedragingen van kinderen/werknemers.
Engels recht = schuldaansprakelijkheid. Maar tort of negligence en vicarious liability. Waarbij ze bij de tort dus ingaan op duty of care die geschonden is. En vicarious liability aannemen voor werkgever/werknemer situaties. Is heel anders dan de rest, want common law <> codificaties.

Toch vind ik die verkerspflicht en duty of care aardig overeenkomen :') Maarja.. ik ga uit van PETL principles en van daaruit pak ik de verschillen met de landen erbij. Toch typisch dat je ze helemaal niet nodig had bij de eerste kans :? Is dan ook slechts een uitwerking van een internationaal aangeschreven werkgroep en meer niet. Maar toch weet je, zoveel artikelen in de klapper en 0 vragen.
Dank! :)!
Die PETL-Principles ben ik nu weer mee bezig, maar die spreken redelijk voor zich, als je het artikel maar goed leest. Verder belangrijkste artikelen onthouden (2:202, 3:201, 4:101-103, 5:101-102 en 10:401 volgens mij?).
Engels recht lukte me wel, maar dit is wel wat helderder dan in dat artikel van Cees.

quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 09:55 schreef Maharbal het volgende:
Ik weet het, maar te weinig tijd gehad voor veel stampwerk. Heb ook maar evne oude tentamens nagekeken en daar wordt (stiekem) ook heel veel uitgelegd waar je dingen kunt vinden e.d.

Ook nog bezig met die arresten stampen. Een van de meest nutteloze bezigheden uit de hele studie.
Ik gebruik nu al Tekst & Commentaar voor het BW, en daar word je genoeg gewezen op waar je moet zoeken.

Al schijnt de praktijk het nogal vervelend te vinden dat studenten te weinig jurisprudentie-kennis hebben?
graag verwijderen
pi_122022064
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:30 schreef Ryon het volgende:

[..]

Er zat er vroeger een in het stadhuis op Waterlooplein. Maar die is al een tijdje weg. Je kan naar de primera gaan op het Waterlooplein.
top thanks
pi_122022105
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:43 schreef Giku het volgende:

[..]

Dank! :)!
Die PETL-Principles ben ik nu weer mee bezig, maar die spreken redelijk voor zich, als je het artikel maar goed leest. Verder belangrijkste artikelen onthouden (2:202, 3:201, 4:101-103, 5:101-102 en 10:401 volgens mij?).
Engels recht lukte me wel, maar dit is wel wat helderder dan in dat artikel van Cees.

[..]

Ik weet het, maar te weinig tijd gehad voor veel stampwerk. Heb ook maar evne oude tentamens nagekeken en daar wordt (stiekem) ook heel veel uitgelegd waar je dingen kunt vinden e.d.

Ook nog bezig met die arresten stampen. Een van de meest nutteloze bezigheden uit de hele studie.
Ik gebruik nu al Tekst & Commentaar voor het BW, en daar word je genoeg gewezen op waar je moet zoeken.

Al schijnt de praktijk het nogal vervelend te vinden dat studenten te weinig jurisprudentie-kennis hebben?
In je laatste zin haal je mooi je eigen punt onderuit. Als dat in de praktijk zo ervaren wordt, lijkt het me dus níet het meest nutteloze van de hele studie. ;) Ik denk dat je als student moeilijk kunt inschatten hoeveel nut dat soort dingen hebben.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:46:28 #232
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122022110
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:43 schreef Valid het volgende:
Net hoorcollege RG2 gekeken. Het ging over abstracte en causale stelsel van eigendomsoverdracht.

Brandsma (hoogleraar rechtsgeschiedenis) veegt even de vloer aan met auteurs die menen dat in Nederland zoiets bestaat als de goederenrechtelijke ovk. (de wil tot overdracht op het moment van de levering) als vierde eis voor overdracht. 'Volstrekte juridische flauwekul' en de Groningse lezing is dan ook dat die goederenrechtelijke overeenkomst in het NL-recht niet bestaat, want causaal stelsel (i.t.t. bijvoorbeeld Duitsland). Volgens hem werden wij (Groningse studenten) geacht weerstand te bieden tegen deze waanbeelden afkomstig van sommige andere universiteiten.

Dan te bedenken dat we het vorige semester bij BR2 college hadden van Versteijlen (hoogleraar goederenrecht), die stelde dat inderdaad de Groningse leer eigenlijk was dat die g.o. niet bestond, maar dat hij het daar stiekem niet mee eens was en hij behandelde ook een arrest va nde HR waaruit bleek dat de HR de g.o. ook had erkend.

:P
Overigens, voor iedereen hier die nog RG2 moet doen, heb deze even geüpload:
http://www.filedropper.com/crashcourseromeinsrecht20090101
Heb hem van RobertoCarlos (gast die hier vroeger nog wel eens postte), mede de reden dat ik dat tentamen heb gehaald!
graag verwijderen
pi_122022129
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:46 schreef Giku het volgende:

[..]

Overigens, voor iedereen hier die nog RG2 moet doen, heb deze even geüpload:
http://www.filedropper.com/crashcourseromeinsrecht20090101
Heb hem van RobertoCarlos (gast die hier vroeger nog wel eens postte), mede de reden dat ik dat tentamen heb gehaald!
Super, heel erg bedankt! O+
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:48:21 #234
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122022168
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:46 schreef Valid het volgende:

[..]

In je laatste zin haal je mooi je eigen punt onderuit. Als dat in de praktijk zo ervaren wordt, lijkt het me dus níet het meest nutteloze van de hele studie. ;) Ik denk dat je als student moeilijk kunt inscahtten hoeveel nut dat soort dingen hebben.
Klopt wel, maar dan ben ik het nog niet helemaal eens met de manier waarop. Er moeten voor Burgerlijk 1, 2 en 3 samen ongeveer 150 arresten behandeld worden. Dat is allemaal leuk en aardig, maar het is niet alsof mensen daar in hun master nog meer dan 50 van weten? Misschien schat ik het ook wel verkeerd in hoor ;)
graag verwijderen
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:50:19 #235
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122022229
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:47 schreef Valid het volgende:

[..]

Super, heel erg bedankt! O+
Let er wel op dat dit volgens mij van de UvA komt, dus de vragen zijn niet helemaal representatief en sommige dingen hoef je niet te weten/staan er niet in. Maar als algemeen overzicht van het Romeinse Privaatrecht werkt het prima :)!
graag verwijderen
pi_122022256
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:48 schreef Giku het volgende:

[..]

Klopt wel, maar dan ben ik het nog niet helemaal eens met de manier waarop. Er moeten voor Burgerlijk 1, 2 en 3 samen ongeveer 150 arresten behandeld worden. Dat is allemaal leuk en aardig, maar het is niet alsof mensen daar in hun master nog meer dan 50 van weten? Misschien schat ik het ook wel verkeerd in hoor ;)
Mee eens. Ik heb BR2 vlak voor de kerst gedaan, maar weet het overgrote deel van de arresten denk ik al niet meer aan de rechtsregel te koppelen. Dat bestand dat je net stuurde is echt enorm handig lijkt me. Dank! Weet jij waarom dit ooit gemaakt is? Door en student uit liefde voor medestudenten? Kan ik me niet voorstellen. :P
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:53:44 #237
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122022318
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:51 schreef Valid het volgende:

[..]

Mee eens. Ik heb BR2 vlak voor de kerst gedaan, maar weet het overgrote deel van de arresten denk ik al niet meer aan de rechtsregel te koppelen. Dat bestand dat je net stuurde is echt enorm handig lijkt me. Dank! Weet jij waarom dit ooit gemaakt is? Door en student uit liefde voor medestudenten? Kan ik me niet voorstellen. :P
Als je een goede samenvatting maakt kan je daar redelijk wat geld mee verdienen. Zeker bij een grote studie als bachelor rechten. Heel veel liefde zit er niet achter.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122022334
Eens met Giku. Er worden door alle vakken samen honderden arresten voorgeschreven waarvan het overgrote deel niet getentamineerd wordt. Veel bevatten zelfs nauwelijks een belangrijke rechtsregel of zijn verouderd. Wat daar precies het punt van is mis ik ook soms.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:54:40 #239
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122022344
quote:

[..]

Geen flauw idee :9, denk toch iets in die richting, aan de inleiding te zien wel aardig aan gewerkt (dank aan, voorwoord, etc. etc.).
Weet wel dat die voorbeeldcasussen een hele hoop duidelijk maken. Heb in 5-6 dagen tijd eerst dat boek gelezen (3-4 dagen werk) en daarna dit gebruikt, had een 7 bij de herkansing (eerste kans niet gemaakt)
graag verwijderen
pi_122022372
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:53 schreef Ryon het volgende:

[..]

Als je een goede samenvatting maakt kan je daar redelijk wat geld mee verdienen. Zeker bij een grote studie als bachelor rechten. Heel veel liefde zit er niet achter.
En dit, haha. Verkoop het voor een euro of drie, zorg dat het meerdere jaren mee kan en je hebt zo je zomervakantie bij elkaar.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:56:47 #241
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122022404
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef Tchock het volgende:
Eens met Giku. Er worden door alle vakken samen honderden arresten voorgeschreven waarvan het overgrote deel niet getentamineerd wordt. Veel bevatten zelfs nauwelijks een belangrijke rechtsregel of zijn verouderd. Wat daar precies het punt van is mis ik ook soms.
quote:

[..]

Mee eens. Ik heb BR2 vlak voor de kerst gedaan, maar weet het overgrote deel van de arresten denk ik al niet meer aan de rechtsregel te koppelen.
Dit dus, dingen als Kelderluik/Wilnis/Kleuterschool Babbel onthoud je wel, want meerdere vakken, maar veel dingen vergeet je gewoon omdat je dat, net als ik nu, een paar dagen van te voren pas begint te onthouden.
graag verwijderen
pi_122022407
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:55 schreef Tchock het volgende:

[..]

En dit, haha. Verkoop het voor een euro of drie, zorg dat het meerdere jaren mee kan en je hebt zo je zomervakantie bij elkaar.
Ja, dat klopt. Probleem is alleen wel dat je niet echt kunt voorkomen dat iemand hem gewoon doorstuurt en dan ben je gelijk de controle kwijt. :'(
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:57:45 #243
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122022432
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:56 schreef Valid het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Probleem is alleen wel dat je niet echt kunt voorkomen dat iemand hem gewoon doorstuurt en dan ben je gelijk de controle kwijt. :'(
Piraterij is een bitch voor de eerlijke en hardwerkende ondernemer.
--
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:58:04 #244
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122022440
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:56 schreef Valid het volgende:

[..]

Daarom zijn die studievereniging/studeerslim/capita selecta/joho samenvattingen meestal niet digitaal te verkrijgen
graag verwijderen
pi_122022452
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Laatst dat onderzoek gelezen dat notoire muziekpiraten gemiddeld 30% meer geld uitgeven aan muziek dan mensen die niet illegaal downloaden? :D
pi_122022478
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:56 schreef Giku het volgende:

[..]

[..]

Dit dus, dingen als Kelderluik/Wilnis/Kleuterschool Babbel onthoud je wel, want meerdere vakken, maar veel dingen vergeet je gewoon omdat je dat, net als ik nu, een paar dagen van te voren pas begint te onthouden.
Ik leer de rechtsregel van arresten die op college's en oude tentamens niet langs komen tot nu toe eigenlijk pas op de ochtend van het tentamen (vaak rijtje stampen in de bus op weg naar de hal). Dit is natuurlijk puur korte termijn, maar dat durf ik aan omdat ik er eigenlijk op reken dat ze toch niet gevraagd worden. Dat is meestal ruim de helft van de arresten, die ik inderdaad de volgende dag weer kwijt ben.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:00:34 #247
256090 Giku
graag verwijderen
pi_122022518
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Laatst dat onderzoek gelezen dat notoire muziekpiraten gemiddeld 30% meer geld uitgeven aan muziek dan mensen die niet illegaal downloaden? :D
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:57 schreef Ryon het volgende:

[..]

Piraterij wordt sowieso overschat.
Bioscoop, film en muziekbranche hebben recordjaar achter recordjaar.
Bovendien is er NERGENS bewezen dat piraterij ook daadwerkelijk gederfde inkomsten is (Want een download =/= gemiste aankoop).
En zolang er geen goede alternatieven bestaan gaat piraterij door (Muziek: Spotify/iTunes, Film: Netflix oid?)
graag verwijderen
  vrijdag 25 januari 2013 @ 11:05:41 #249
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122022672
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Kan best, maar dergelijke onderzoeken geven een vertekend beeld. Notoire muziekpiraten kunnen ook een bovengemiddelde interesse hebben in muziek en er daarom sowieso al meer aan uitgeven dan Henk & Ingrid. Muziek is geen hobby waar een ieder gemiddeld evenveel aan uitgeeft.

Interessanter wordt het als men de uitgaven van verschillende categorieën muziekconsumenten vergelijkt door de tijd heen, de mogelijkheden tot het verkrijgen van 'gratis' muziek en afzet tegen bijv het bedrag dat ze daadwerkelijk aan allerlei muzikale consumentiegoederen besteden. Ik denk dat het een beeld geeft dat voor veel mensen werkzaam in de muziekbranche niet heel positief is.
--
pi_122022777
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 11:05 schreef Ryon het volgende:

[..]

Kan best, maar dergelijke onderzoeken geven een vertekend beeld. Notoire muziekpiraten kunnen ook een bovengemiddelde interesse hebben in muziek en er daarom sowieso al meer aan uitgeven dan Henk & Ingrid. Muziek is geen hobby waar een ieder gemiddeld evenveel aan uitgeeft.

Interessanter wordt het als men de uitgaven van verschillende categorieën muziekconsumenten vergelijkt door de tijd heen, de mogelijkheden tot het verkrijgen van 'gratis' muziek en afzet tegen bijv het bedrag dat ze daadwerkelijk aan allerlei muzikale consumentiegoederen besteden. Ik denk dat het een beeld geeft dat voor veel mensen werkzaam in de muziekbranche niet heel positief is.
Over het eerste heb je helemaal gelijk. Dat tweede... Ik weet het niet. Een dergelijk onderzoek bestaat niet, en ik heb geen andere gegevens dan die van mijzelf, maar als ik kijk naar het bedrag dat ik uitgeef aan concerttickets en vinyl/cd's op basis van muziek die ik via illegale downloads ken is de balans toch redelijk goed. Hoewel ik natuurlijk geen representatieve muziekliefhebber ben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')