Sorry, maar sommige sorteerstroken zijn erg lang, dus kan en mag je nog van baan veranderen....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Je kan uit z'n verhaal wel opmaken dat ie op de strook voor rechtsaf stond en op de strook voor rechtdoor moest zijn.
Dan zijn het geen voorsorteerstroken. Maar ik begrijp uit Fer's antwoord dat ie nog niet eens voorgesorteerd stond.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar sommige sorteerstroken zijn erg lang, dus kan en mag je nog van baan veranderen....
Ja ik dacht nog ff om een onaardige sneer over je leesbegrip te maken. Maar eerlijk, een verkeerssituatie is soms lastig uit te leggen op schrift, met of zonder plaatjes.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Dan zijn het geen voorsorteerstroken. Maar ik begrijp uit Fer's antwoord dat ie nog niet eens voorgesorteerd stond.
Ik ga bijna nooit naar links, zeker niet voor 1 auto. Laat m maar leren invoegen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
Je hoeft niet naar links te gaan. Sterker nog, het mag niet eens. De invoeger moet zich aanpassen aan het overige verkeer. Dat 'men' ervanuit gaat dat de mensen op de hoofdbaan ruimte maken, en dat men boos is als dat niet gebeurt, is een andere kwestie.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
Je mist de essentie: ga je alvast naar links? of pas als hij richting aangeeft.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ga bijna nooit naar links, zeker niet voor 1 auto. Laat m maar leren invoegen.
Als er een treintje komt invoegen en de linkerbaan is leeg of rustig, dan wil ik best even naar links gaan.
Ik ga niet naar links als ik er zelf af moet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ga niet naar links als ik er zelf af moet.
Oh, in het geval van weefvak pas als hij richting aangeeft, of als ik aan zie komen dat ie in wil voegenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mist de essentie: ga je alvast naar links? of pas als hij richting aangeeft.
Heb het ook niet over dat jij wil uitvoegen. Heb het alleen over een auto die de invoegstrook op komt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik maak geen ruimte voor een invoeger als ik zelf wil uitvoegen.
Ik maak altijd van te voren ruimte voor de invoeger, maar dat is alleen om zelf niet de kans te lopen gehinderd te worden door de invoeger. En om het verkeer links ook niet te hinderen rij ik eigenlijk altijd ver boven de max.snelheid.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Je moet niet verwachten op de weg. Ook van een auto moet je niet verwachten dat hij schuift. Nooit, ook niet als er plaats is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Van vrachtwagens wordt niet verwacht dat ze naar links gaan, van auto's wel. Rond vrachtauto's is het ook veel makkelijker invoegen vanwege het snelheidsverschil.
Als ik 's ochtends de snelweg op kom vanuit huis is de motor nog zeker niet warm dus kan moeilijk hard gaan optrekken en 120 rijden. Dus van voeg ik gewoon achter de vrachtauto in, rustig 85km/u, laat al het andere verkeer zich er links tussen prakken, laat ze mooi voorbij jakkeren, jagen razen en gieren, en als het rustig geworden is haal ik pas de vrachtauto in.
Je hebt het over een weefvak, dan is er toch ook een mogelijkheid dat ik wel wil uitvoegen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb het ook niet over dat jij wil uitvoegen. Heb het alleen over een auto die de invoegstrook op komt.
Precies daar ging het mij om. Ik blijf rechtdoor rijden maar een weegstrook kan ook zijn dat ze eropkomen en er meteen weer af.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je hebt het over een weefvak, dan is er toch ook een mogelijkheid dat ik wel wil uitvoegen?
Maar als ik op de snelweg blijf dan wil ik nog wel eens naar links gaan.
Nou ja, ik ben er wel van om lekker te blijven rijden waar ik rij. Die invoeger zoekt het maar uit.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Precies daar ging het mij om. Ik blijf rechtdoor rijden maar een weegstrook kan ook zijn dat ze eropkomen en er meteen weer af.
Ik heb dus wel es gehad dat iemand de invoegstrook op kwam..naast mij kwam,...en ineens naar links ging zonder richting. Ik bleef rechts omdat ik zoiets heb van: als je naar links wil moet je maar richting aangeven.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
Maar als ik op de snelweg blijf dan wil ik nog wel eens naar links gaan.
Wat is het nouquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben er wel van om lekker te blijven rijden waar ik rij. Die invoeger zoekt het maar uit.
Ja die theorie heb ik hier op FOK! wel eens eerder verdedigd maar werd finaal de grond in geknuppeld.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:08 schreef daNpy het volgende:
Je moet niet opschuiven.
Ze leren maar invoegen. Al doen ze richtingaanwijzer, groot licht en mistlampen aan, niks mee te maken.
Zíj moeten een plekje zoeken en daarin sturen. Niet langs iemand gaan rijden en dan "vinden" dat die op moet schuiven
+1quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja die theorie heb ik hier op FOK! wel eens eerder verdedigd maar werd finaal de grond in geknuppeld.
Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.quote:
Vandaar dit topic. Als dit niet zou gebeuren zouden we ons niet meer irriteren op de wegquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.
En daaruit kunnen we concluderen dat mensen het inderdaad ook normaal vinden dat je gewoon kan in voegen zonder te kijken want die andere gaat toch wel aan de kant.
Dat is het inderdaad. Dan heb ik dus nieuws voor al die lui: niet iedereen gaat aan de kant.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.
En daaruit kunnen we concluderen dat mensen het inderdaad ook normaal vinden dat je gewoon kan in voegen zonder te kijken want die andere gaat toch wel aan de kant.
Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes durenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Vandaar dit topic. Als dit niet zou gebeuren zouden we ons niet meer irriteren op de weg
Oh, en sinds gisteren valt me een nieuwe op: niet oprijden tot de stopstreep bij een verkeerslichtHet is toch ernstig als er bij sommige verkeerslichten al bordjes hangen met "Oprijden tot stopstreep"
Oh, dat vond ik ook zo leuk toen ik nog een brommer had. Ik moest wel op de weg rijden maar vaak activeerde mijn brommer die sensors niet als ik vooraan stond in de rij. En de gene achter mij hielden dan vaak zoveel afstand dat zij ook niet op die sensor stonden terwijl ik al helemaal tegen de stopstreep aan stond.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes duren
zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwamquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes duren
Ik kan daar echt om lachen, om zulke situatiesquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:30 schreef Piles het volgende:
[..]
zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwam
Ben maar even uitgestapt
We hebben hier ook een kruispunt dat gewoon verkeerd ingesteld is. Dan sta je iedere "cycle" wel een keer 10 tot 20 seconden allemaal stil zonder dat er iemand groen heeft.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:30 schreef Piles het volgende:
[..]
zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwam
Ben maar even uitgestaptHet was groen voor ik terug in de auto zat...
ik heb dat nog steeds met de motor!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, dat vond ik ook zo leuk toen ik nog een brommer had. Ik moest wel op de weg rijden maar vaak activeerde mijn brommer die sensors niet als ik vooraan stond in de rij. En de gene achter mij hielden dan vaak zoveel afstand dat zij ook niet op die sensor stonden terwijl ik al helemaal tegen de stopstreep aan stond.
ruimte maken bij drukte is niet ergquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:35 schreef Spezza19 het volgende:
Ik maak altijd wel ruimte voor een invoeger als ik zie dat het geklooi oplevert als ik het niet doe... Als ik zie dat ie makkelijk achter mij kan invoegen dan blijf ik rechts.
Zoals net gezegd werd, het is geven en nemen in het verkeer. Kleine moeite om iemand even ruimte te geven....
Inderdaad. Dat zal ik ook zeker niet nalaten; tenzij je een Apache kan laten landen in het gat achter mij.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
ruimte maken bij drukte is niet ergmaar dat houdt nog steeds niet in dat je op moet schuiven, een gaatje laten vallen is een simpelere oplossing imo
Mijn ervaring is helaas dat veel Nederlanders het begrip "gaatje laten vallen" niet snappen en dus als een idioot gaan remmen, dan wel uberhard gaan twijfelen of ze er nou wel of niet tussen niet kunnen....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
ruimte maken bij drukte is niet ergmaar dat houdt nog steeds niet in dat je op moet schuiven, een gaatje laten vallen is een simpelere oplossing imo
110? Mazzelaar..... ik heb vaak dat ze terugzakken naar 83quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef daNpy het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.
Oeh eng een grote auto!
Tja dan ben je ineens uit de slipstream hè. Moet je gas geven, da's nie zuunig nie!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef daNpy het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.
Oeh eng een grote auto!
Vooral in de regen, als ze in de spraywash van een vrachtwagen rijden. En dan niet beseffen dat hoe langzamer je rijd, hoe langer het duurt voordat je er doorheen bentquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef daNpy het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.
Oeh eng een grote auto!
Dat vind ik dus echt de grootste onzin. Nederlander rijden echt niet slechter dan in de landen om ons heen. Het is misschien soms prettiger rijden omdat het rustiger is, maar zodra het drukker wordt is het inzicht van Duitsers, Fransen Belgen enz vaak veel slechter.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Inzicht in Nederland is echt heeeeeel ver te zoeken
Tja, een auto voor mensen die om een of andere reden geen rijbewijs B kunnen halen, regelmatig is dat een psychische handicap. Krijg je een bepaald volk dat zo;n ding koopt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:54 schreef Luxuria het volgende:
Die 45km-wagentjes zouden verboden moeten worden
Zat die ook nog helemaal volgepropt zodat die dikke zeug er net in paste, met een vieze sigaret in d'r smoel.
Dat kan natuurlijk ook komen door verkeerslichten aan portalen. Als je dan netjes tot aan de stopstreep rijdt, moet je zo ongeveer op de bijrijdersstoel liggen om het verkeerslicht nog te kunnen zien. Ik kan me goed voorstellen dat mensen daar geen zin in hebben en de auto iets eerder stoppen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:25 schreef Piles het volgende:
Oh, en sinds gisteren valt me een nieuwe op: niet oprijden tot de stopstreep bij een verkeerslichtHet is toch ernstig als er bij sommige verkeerslichten al bordjes hangen met "Oprijden tot stopstreep"
Langzaamaan zal ook dat type volk niet meer met een brommobiel kunnen rijden. Wat er nu in rijdt heeft ooit een bromfietscertificaat aangevraagd (zonder enige vorm van les of examen) en deze later omgezet in een rijbewijs AM.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja, een auto voor mensen die om een of andere reden geen rijbewijs B kunnen halen, regelmatig is dat een psychische handicap. Krijg je een bepaald volk dat zo;n ding koopt.
Maar het is wel een mooi alternatief voor deze mensen. En zeker op het platteland goedkoper dan gesubsideerde OV of belbusjes waar wij ook aan mee moeten betalen.
Zaterdag is echt by far de ergste dag om op de weg te zitten inderdaadquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt de grootste onzin. Nederlander rijden echt niet slechter dan in de landen om ons heen. Het is misschien soms prettiger rijden omdat het rustiger is, maar zodra het drukker wordt is het inzicht van Duitsers, Fransen Belgen enz vaak veel slechter.
Nederlands gaan dan veel efficiënter om met de ruimte en beseffen vaak beter dan in sommige situaties je ook bijvoorbeeld even met 0,5 tot 1s afstand op je voorligger kan rijden en met gas los dit makkelijk kan kan laten oplopen tot een acceptabele afstand.
Duitsers zouden dan gelijk op de rem gaan, Fransen parkeren hem in je kofferbak en bij de Belgen weet je nooit wat ze doen. Vooral de Duitsers zie je vaak slecht aanpassen zodra het erg druk wordt op de weg.
Dit geld uiteraard alleen voor de Nederlanders die ik doordeweeks tref op de weg, niet die op zaterdag (erger dan de zondagsrijder) en in de schoolvakanties.
Je eigen tt dekt de inhoud wel.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is helaas dat veel Nederlanders het begrip "gaatje laten vallen" niet snappen en dus als een idioot gaan remmen, dan wel uberhard gaan twijfelen of ze er nou wel of niet tussen niet kunnen....
Inzicht in Nederland is echt heeeeeel ver te zoeken
Zondag is ook geen feest met al die mensen die normaal nooit rijden.quote:Op zondag 20 januari 2013 08:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zaterdag is echt by far de ergste dag om op de weg te zitten inderdaad
En als ik nu zeg dat ik gewoon goed kan rijden?quote:Op zondag 20 januari 2013 10:12 schreef Fer het volgende:
Niks erger, dan mensen die DENKEN dat ze goed rijden. Dan liever opaatjes en zondagsrijders.
Dan ben je net zo eerlijk als 90% van de nederlanders die zegt 'beter dan gemiddeld' te kunnen rijden.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En als ik nu zeg dat ik gewoon goed kan rijden?
Diezelfde parkeerhelden die 'm gewoon op een vrachtautovak zetten, want lekker ruim, en je kunt er gewoon weer vooruit uitrijden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
En van die parkeerhelden die niet goed met de auto om kunnen gaan. Moeten ze nog 50 cm naar voren in het parkeerhaventje, gaat het met volgas, en de koppeling slippend langzaam vooruit....
Of als ze weg moeten, en het is in hun ogen 'krap'. 20x heen en weer, steeds 10cm rollen, terwijl er nog ruim een meter aan voor en achterkant over is....
En zie je ze zenuwachtig aan het stuur draaien (met de rem erop zodat de banden bijna kapot scheuren).
Ik vind juist 90% van alle automobilisten rijden als een natte krant. Misschien verwacht ik teveel van mijn medeweggebruikers, net als iedere andere user die in dit topic post.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:22 schreef JF_ het volgende:
[..]
Dan ben je net zo eerlijk als 90% van de nederlanders die zegt 'beter dan gemiddeld' te kunnen rijden.
In het kader van de veiligheid verwacht ik van andere weggebruikers alleen maar dat ze zich gedragen als de idioten die ik denk dat ze zijn, en daarin ben ik nog zelden teleurgesteld :-)quote:Op zondag 20 januari 2013 15:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind juist 90% van alle automobilisten rijden als een natte krant. Misschien verwacht ik teveel van mijn medeweggebruikers, net als iedere andere user die in dit topic post.
Klopt maar zaterdag vind ik erger omdat het dan drukker is met zowel mensen die normaal wel (veel) rijden alsmede mensen die normaal nooit rijden. En door de hogere mate van drukte dan op zondag ontstaat er bij de groep mensen die normaal nooit rijden meer/vaker (enorme) paniek en angst.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zondag is ook geen feest met al die mensen die normaal nooit rijden.
Zaterdagavond is helemaal erg. Allemaal uitgaansvolk dat in een Toyota Tupperware of VW PVC naar de dikso scheurt, al dan niet met poederneus...quote:Op zondag 20 januari 2013 15:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt maar zaterdag vind ik erger omdat het dan drukker is met zowel mensen die normaal wel (veel) rijden alsmede mensen die normaal nooit rijden. En door de hogere mate van drukte dan op zondag ontstaat er bij de groep mensen die normaal nooit rijden meer/vaker (enorme) paniek en angst.
Die kom je zaterdagochtend vroeg ook nog weleens tegen van waarschijnlijk dan de vrijdagnacht/avond. Erg inderdaad.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zaterdagavond is helemaal erg. Allemaal uitgaansvolk dat in een Toyota Tupperware of VW PVC naar de dikso scheurt, al dan niet met poederneus...
Als je vaak op 's Heeren weegen verkeert ontkom je toch bijna niet aan die conclusie gezien de debielen die je daar tegenkomt.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:22 schreef JF_ het volgende:
[..]
Dan ben je net zo eerlijk als 90% van de nederlanders die zegt 'beter dan gemiddeld' te kunnen rijden.
Iedereen weer overal stapvoets rijden op versleten zomerbandjes.quote:
Dat dus. Het gaat toch niet hard, wat hebben die winterbanden dan voor toegevoegde waarde?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Net heerlijk rondgeglibberd op de brede zomerbandjes van de Cupra; geen vuiltje aan de lucht.
Winterbandfetisjisten
Echt, geen ene flikker, gewoon rustig an treintje rijden, lekker 40 meter ertussen zodat je alle tijd en kans hebt om hem ergens anders heen te sturen mocht het nodig zijn, en er is echt niks aan de hand.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:15 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Dat dus. Het gaat toch niet hard, wat hebben die winterbanden dan voor toegevoegde waarde?
Gewoon rustig aan doen en je niet laten opnaaien, gebeurt er niets. Winterbanden zijn de grootste bullshit sinds de, laten we zeggen Ipadquote:Op zondag 20 januari 2013 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vraag het aan degene die in de bocht tegen de lantaarnpaal aan stond met zijn zomerbandjes?
Ik moest hardop lachen toen ik langs liep.
Maar die statistieken dat er op winterbanden minder ongelukken gebeuren dan op zomerbanden in de winterperiode is natuurlijk ook de grootste bullshit?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:17 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Gewoon rustig aan doen en je niet laten opnaaien, gebeurt er niets. Winterbanden zijn de grootste bullshit sinds de, laten we zeggen Ipad
Weet je hoeveel schlemielen mét winterbanden er al tegen lichtmasten aan hebben gestaan omdat ze dachten dat ze onfeilbaar waren?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vraag het aan degene die in de bocht tegen de lantaarnpaal aan stond met zijn zomerbandjes?
Ik moest hardop lachen toen ik langs liep.
Ik geloof alleen statistieken die gepubliceerd zijn. Niet je onderbuikgevoelens. Maar ik heb inderdaad geen zin om dat nieuwsartikel (van een verzekeraar) voor de 1039847e keer te posten, je zoekt zelf maar...quote:Op zondag 20 januari 2013 21:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weet je hoeveel schlemielen mét winterbanden er al tegen lichtmasten aan hebben gestaan omdat ze dachten dat ze onfeilbaar waren?
Zet die statistieken effe tegenover elkaar en lach dan nog maar eens
Jij blij met je winterbanden, even goede vrienden tochquote:Op zondag 20 januari 2013 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik geloof alleen statistieken die gepubliceerd zijn. Niet je onderbuikgevoelens. Maar ik heb inderdaad geen zin om dat nieuwsartikel (van een verzekeraar) voor de 1039847e keer te posten, je zoekt zelf maar...
Nogmaals, ik had ze vandaag niet willen missen met sneeuw, ijsregen en ijzel hier.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:27 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Jij blij met je winterbanden, even goede vrienden tochleef je droom zou ik zeggen
ok, maar 4-500 euri voor die paar dagen per jaar dat het nodig is vind ik best een flink bedrag als je er met zomerbanden op iets lager tempo er ook komt. Beetje kosten baten verhaal.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik had ze vandaag niet willen missen met sneeuw, ijsregen en ijzel hier.
Het was zeker allemaal mogelijk op zomerbanden, maar het is zoveel prettiger achter voor het stuur te zitten, dan continue te moeten billen knijpen.
ok, maar 4-500 euri voor die paar dagen per jaar dat het nodig is vind ik best een flink bedrag als je er met zomerbanden op iets lager tempo er ook komt. Beetje kosten baten verhaal.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:31 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
voor het stuur te zitten, dan continue te moeten billen knijpen.
Volgens mij ook een motorrijder aan de avatar te zienquote:Op zondag 20 januari 2013 21:35 schreef dylanrr het volgende:
Ik rijd ook stug door met zomerbanden. Met dit weer ook gewoon zo'n 250km per dag en niks aan het handje. Met ver vooruit kijken en anticiperen kom je een heel eind.
Ja, alleen van motorrijden komt nu niet veel helaas. En inderdaad, remmen doe ik voor het grootste deel door terug te schakelen, nergens last van.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:39 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Volgens mij ook een motorrijder aan de avatar te ziendan weet je ook: nat is niet glad, als je maar niet op de rem gaat staan
Mensen met alleen koekblik kunnen nog veel van ons leren denk ik...
Overal zo hoor. Maargoed op een snelweg kun je gewoon doorrijden, het is toch alleen maar rechtdoor. Als je gewoon afstand houdt is er niks aan de hand.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:23 schreef Het_Biertje het volgende:
morgen maar vroeg weg, vorige week was de A1 druk maar prima begaanbaar op de linkerbaan. rechts wilde je niet rijden want bangerds
Dat argument snap ik niet. Je zomerbanden slijten namelijk niet. Of je nu 4 sets banden in 8 jaar gebruikt wat bestaat uit 4 sets zomerbanden, of uit 2 sets zomerbanden en 2 sets winterbanden...quote:Op zondag 20 januari 2013 21:31 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
ok, maar 4-500 euri voor die paar dagen per jaar dat het nodig is vind ik best een flink bedrag als je er met zomerbanden op iets lager tempo er ook komt. Beetje kosten baten verhaal.
Ik niet. Ik ben voorstander van winterbanden, maar tegenstander van betutteling...quote:Op zondag 20 januari 2013 22:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voorstander voor verplicht winterbanden
Wat een onzin. Kijk in hoeveel landen het al verplicht is.... Daar werkt het ook prima. En ik vind het geen betutteling. Ik zit niet te wachten op een sjonnie of leasebakhomo die zonder winterbanden met hoge snelheid zich in mijn auto duwt...quote:Op zondag 20 januari 2013 22:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik niet. Ik ben voorstander van winterbanden, maar tegenstander van betutteling...
Iedereen moet zelf weten waar die mee rijdt. Anders moet je nog veel meer dingen gaan verplichten.
Welke discussie? Ik zie 2 Posts ofzo....quote:Op zondag 20 januari 2013 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
Kunnen we dat overloze slap geouwehoer over die winterbanden effe in het desbetreffende topic houden? Krijg een beetje een Deja-vu gevoel
Haal het stof eens van je bril, en pak nog eens je telraam?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:23 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Welke discussie? Ik zie 2 Posts ofzo....
Ik ga niet eens in op je domme postquote:Op zondag 20 januari 2013 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Haal het stof eens van je bril, en pak nog eens je telraam?
veroudert wel ivm uitdrogen van het rubber. Advies is na 7 jaar je banden weg te doen ongeacht het aantal km's. Edit: dit is een advies waar ik wel in kan komen...quote:Op zondag 20 januari 2013 22:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat argument snap ik niet. Je zomerbanden slijten namelijk niet. Of je nu 4 sets banden in 8 jaar gebruikt wat bestaat uit 4 sets zomerbanden, of uit 2 sets zomerbanden en 2 sets winterbanden...
Mooi, dan hoef ik ook niet oneindig te blijven reageren op de jouwequote:Op zondag 20 januari 2013 22:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik ga niet eens in op je domme post
Alleen als ik levensmoe zou zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 02:00 schreef Ridocar het volgende:
Stel je voor, een sneeuwschuiver/strooiwagen met daarvoor een vrachtauto, op een bochtige provinciale weg waar een inhaalverbod geldt, en jij zit erachter. Met deze weersomstandigheden. Zou jij dan een poging ondernemen om zowel sneeuwschuiver als vrachtauto in te halen in een onoverzichtelijke bocht en naderend tegemoetkomend verkeer?
Onder de streep maakt het niet zoveel uit.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:31 schreef HeetBoven het volgende:
ok, maar 4-500 euri voor die paar dagen per jaar dat het nodig is vind ik best een flink bedrag als je er met zomerbanden op iets lager tempo er ook komt. Beetje kosten baten verhaal.
hap dan zelf niet eens zo.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
Kunnen we dat overloze slap geouwehoer over die winterbanden effe in het desbetreffende topic houden? Krijg een beetje een Deja-vu gevoel
Mwa, ik had er geen last van hoor./quote:Op maandag 21 januari 2013 08:58 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Was toch echt geen sneeuw.
Hier in het zuiden is die sneeuw vannacht vastgevroren en ijs geworden.
Was net alsof een heel dak de lucht in ging.
Dus ja ijsschotsen.
Dan ben ik wel benieuwd hoe jij dat ijs van je dak haalt?quote:Op maandag 21 januari 2013 08:58 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Was toch echt geen sneeuw.
Hier in het zuiden is die sneeuw vannacht vastgevroren en ijs geworden.
Was net alsof een heel dak de lucht in ging.
Dus ja ijsschotsen.
Hier in Zuid-Limburg is gisteren ijsregen geweest. In een half uur tijd, had ik een ijslaag van 2mm op de auto zitten, waar ik 20 minuten voor nodig heb gehad om de ramen ijsvrij te krijgen...quote:Op maandag 21 januari 2013 08:25 schreef kikoooooo het volgende:
IjsschotsenDie blijven alleen op vrachtwagens liggen. Een beetje sneeuw op een dak zijn niet gelijk ijsschotsen hoor.
Hoe waren de weersomstandigheden?quote:Op maandag 21 januari 2013 09:21 schreef Bot13 het volgende:
Schrok me gisteren dood door een auto die midden tussen de strepen reed van de linkerbaan en middenbaan, met een gangetje of 40, 50, waar je 120 mocht en de gemiddelde snelheid 90 tot 100 was. Wat bezielt zulke mensen in vredesnaam? Gevalletje rijbewijs innemen.
Hij reed toch op de rechterbaan? Net als jij ook overigens.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:35 schreef Bot13 het volgende:
Van het niveau waar je met 90 doorheen kunt rijden. Sommigen iets harder, sommigen iets langzamer. Wel wat sneeuw, maar goed zicht, goed verlicht, en zeker niet druk.
Ik heb altijd geleerd dat je je moet aanpassen aan de snelheid van je weggebruikers. Door 2 á 3 keer langzamer te rijden doe je dat per definitie niet. En vind je het ècht zo eng, blijf dan ten eerste in een baan, bij voorkeur de rechtse.
quote:Op maandag 21 januari 2013 09:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hij reed toch op de rechterbaan? Net als jij ook overigens.
quote:Op maandag 21 januari 2013 09:21 schreef Bot13 het volgende:
die midden tussen de strepen reed van de linkerbaan en middenbaan
Nooit geweten dat er strepen op de middenbermen zitten. Weer wat geleerd.quote:
Ah, niet zo thuis in die termen. Excuusquote:Op maandag 21 januari 2013 09:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nooit geweten dat er strepen op de tussenbermen zitten. Weer wat geleerd.
Je bedoeld strook, niet baan.
Je bedoelt bedoelt, niet bedoeld.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je bedoeld strook, niet baan.
Gelukkig zitten we niet op het taalforum. Maar terminologie is wat anders dan een taalfout. Een baan is wezenlijk wat anders dan een strook. En het verschil tussen bedoeld en bedoelt boeit echt geen flikker in deze discussie.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je bedoelt bedoelt, niet bedoeld.
Irritant wel. Een zak, geen idee. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je denkt dat je je moet aanpassen aan de snelheid van het overige verkeer. Als het overige verkeer 200 km/h rijdt, dan ga jij dat ook doen?quote:Op maandag 21 januari 2013 09:54 schreef Bot13 het volgende:
Maar nu we de termen duidelijk hebben: een beetje een zak was hij wel hè?
Ja hoor. Als je niet echt hard gaat, is het niet zo verstandig om behoorlijk links te gaan rijden.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:54 schreef Bot13 het volgende:
Maar nu we de termen duidelijk hebben: een beetje een zak was hij wel hè?
Nee maar je snapt uit de context toch wel dat er strook bedoeld wordtquote:Op maandag 21 januari 2013 09:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gelukkig zitten we niet op het taalforum. Maar terminologie is wat anders dan een taalfout. Een baan is wezenlijk wat anders dan een strook. En het verschil tussen bedoeld en bedoelt boeit echt geen flikker in deze discussie.
In ieder geval ten dele, ja. Nu kan ik me geen situatie voorstellen dat dat zou gebeuren, maar mocht het wel gebeuren zou ik minimaal 150 rijden en zoveel mogelijk rechts.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Irritant wel. Een zak, geen idee. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je denkt dat je je moet aanpassen aan de snelheid van het overige verkeer. Als het overige verkeer 200 km/h rijdt, dan ga jij dat ook doen?
Gisteren reed ik rond 20:30 vanuit lemmer terug naar amsterdam, ik heb toen op de A6(21:15 oid) flink lopen seinen toevallig omdat een kansloze aap met 75-85kmh op de linkerbaan strook zat (rechter strook was helemaal vrij de komende kilometer) en niet naar rechts ging.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:13 schreef Spezza19 het volgende:
Net over de A1 en A6 gereden... Ik zeg het niet gauw, maar ik reed lekker 80....
Is er wel gestrooid?
Oh ja, mensen die met dit weer bumperkleven en zelfs met hun groot licht gaan seinen
Dat die maar lekker een eenzijdig ongeval mogen krijgen.....
Ik niet, ik rijdt al 7 jaar zonder winterbanden en het gaat wat mij betreft prima.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voorstander voor verplicht winterbanden
Pas nou op! Straks komen de modjes weer zeikenquote:Op maandag 21 januari 2013 12:57 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Ik niet, ik rijdt al 7 jaar zonder winterbanden en het gaat wat mij betreft prima.
Gisteren vanuit Groningen naar de Randstad gereden, reed om 5:30 weg en was om 9:30 thuis.
Zolang je maar geen gekke dingen doet en met the flow mee gaat is er vrij weinig aan de hand.
Ik kan het me wel voorstellen bij mensen die een job hebben waarvoor ze heel veel op de weg zitten, maar voor mijn woon-werkverkeer en de incidentele ritten / familiebezoeken blijf ik lekker op de traditionele bandjes doorkachelen.
Bij rotondes zeker? Voor mij maakt het niet uit, wel voor de wachtenden achter mij. Maargoed, zolang oom agent niet op rotondes controleert en nog steeds denkt dat de top-10-ergenissen echt is, zal er weinig veranderen.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Autobestuurders die geen richting aangeven en je dus voor jan joker staat te wachten
Met name op rotondes inderdaad. Vreselijk irritant is dat.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij rotondes zeker? Voor mij maakt het niet uit, wel voor de wachtenden achter mij. Maargoed, zolang oom agent niet op rotondes controleert en nog steeds denkt dat de top-10-ergenissen echt is, zal er weinig veranderen.
Dat,quote:Op maandag 21 januari 2013 18:54 schreef Palomar het volgende:
Nou, vandaag was het in het noorden ook raak qua sneeuw. Snap echt niet dat dan meteen alles vast moet staan, want zo ontoegankelijk waren de wegen niet. Heb er ook eens op gelet. Meeste mensen rijden gewoon door, totdat ze worden opgehouden door 1 bange bestuurder die veel te langzaam gaat. Vooral in bochten, echt niet te geloven.
Laat die mensen gewoon thuisblijven of met de bus gaan. Of een speciaal rijbewijs invoeren voor slechte weersomstandigheden, zodat mensen die dat niet hebben thuisblijven...
Maar hij kreeg wel aandacht. Zelfs op internet nu!quote:Op maandag 21 januari 2013 19:42 schreef Spezza19 het volgende:
Geen irritatie maar wel sneu... Net ging ik even lopend naar de supermarkt. Rijdt er een Opel Astra Johnny edition voorbij.... Radio onwijs hard met (hoe kan het ook anders) geestdodende stamp muziek... Raam open
Wat een kansloos figuur... Radio was op 300 meter nog te horen alsof je er zelf in zat....
Had ie beter de tampon van zijn vriendin kunnen afzuigenquote:Op maandag 21 januari 2013 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar hij kreeg wel aandacht. Zelfs op internet nu!
Ja ik ook. Maar dit was gewoon te sneu voor woorden... En dan ook nog met raam open in deze omstandighedenquote:Op maandag 21 januari 2013 19:47 schreef Koepert het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen, ik luister graag en vaak muziek, en hecht dan ook waarde aan een goede geluidsinstallatie (thuis en in de auto) en betrap mezelf er wel eens op dat de radio in de auto bij mooie nummers steeds n tikje harder gaat... en dan dus ook buiten te horen is..
Ik heb in de stad ook bijna altijd m'n raam open. Zeker in de avond.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar dit was gewoon te sneu voor woorden... En dan ook nog met raam open in deze omstandigheden
Winterbanden zijn helemaal nergens voor nodig. Gewoon een beetje aanpassen aan de omstandigheden.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voorstander voor verplicht winterbanden
1. Je antwoord is gewoonquote:Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Winterbanden zijn helemaal nergens voor nodig. Gewoon een beetje aanpassen aan de omstandigheden.
quote:Op maandag 21 januari 2013 20:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
1. Je antwoord is gewoon
En
2. Voor deze discussie is een apart topic.
PTA / Deel 4: Winterbanden aanschaffenquote:Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Winterbanden zijn helemaal nergens voor nodig. Gewoon een beetje aanpassen aan de omstandigheden.
Of mensen waarvan de kentekenplaat volledig onzichtbaar is door de sneeuw. Moeilijk he om even een rondje om je auto te lopen en alles te checken?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:44 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die hun lampen niet schoonmaken. Ik snap best dat je je complete auto niet sneeuwvrij gaat maken, maar je koplampen en je achterlampen kun je toch best even schoonmaken?
Kentekenplaat is omdat ze dan geen boetes krijgen als ze hard rijden langs een flitspaalquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:11 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Of mensen waarvan de kentekenplaat volledig onzichtbaar is door de sneeuw. Moeilijk he om even een rondje om je auto te lopen en alles te checken?
En na 1km zit ie weer volquote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:11 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Of mensen waarvan de kentekenplaat volledig onzichtbaar is door de sneeuw. Moeilijk he om even een rondje om je auto te lopen en alles te checken?
Ik denk vooral over wat voor wegen je rijd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:25 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Geen last van, ligt er misschien ook aan hoe diep je kentekenplaat in de carrosserie zit....
Voel de haat. Priemende ogen door je achterruit. Onhoorbare scheldpartijen 5 meter achter je.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:35 schreef Tijn het volgende:
Mensen die gaan zitten kleven omdat je je bij wegeerkzaamheden aan de snelheidsbeperking houdt
Hatchbacks worden door de vorm van de auto zeer snel smerig aan de achterkant. Ik heb een witte hatchback, en die is nu zowel van voren als van achteren zwart. Te lui om schoon te maken, ook omdat het toch geen zin heeft. Wacht wel totdat de sneeuw een beetje voorbij is.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:25 schreef Vlassie1980 het volgende:
Geen last van, ligt er misschien ook aan hoe diep je kentekenplaat in de carrosserie zit....
Dit inderdaad.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Hatchbacks worden door de vorm van de auto zeer snel smerig aan de achterkant. Ik heb een witte hatchback, en die is nu zowel van voren als van achteren zwart. Te lui om schoon te maken, ook omdat het toch geen zin heeft. Wacht wel totdat de sneeuw een beetje voorbij is.
Voor mij ook de reden om nooit voor een witte waggie te gaan, ieder zijn ding natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:39 schreef OEM het volgende:
[..]
Hatchbacks worden door de vorm van de auto zeer snel smerig aan de achterkant. Ik heb een witte hatchback, en die is nu zowel van voren als van achteren zwart. Te lui om schoon te maken, ook omdat het toch geen zin heeft. Wacht wel totdat de sneeuw een beetje voorbij is.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:34 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Voor mij ook de reden om nooit voor een witte waggie te gaan, ieder zijn ding natuurlijk.
Sommige zweren bij een witte auto, snap niet waarom...
Tja als je 'm naast de weg zet vraag je er eigenlijk ook om hè.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:50 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gemaakt tijdens de vorige sneeuwzooi, begin december (niet mijn auto, maar wel duidelijk waarom ik ook nooit een witte auto zou willen)
Ik kan ook alleen maar naast de weg parkeren, reden te meer om dus geen witte auto te nemenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:58 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Tja als je 'm naast de weg zet vraag je er eigenlijk ook om hè.
Die pekel blijft nog wel een tijdje liggen hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:25 schreef gebrokenglas het volgende:
Geen enkele auto ziet er nu prima uit.
Volgende week dooit het weer dus dan rijd je 'm even door de wasstraat . En nu heb je in 1 minuut die smurrie er trouwens ook wel afgeveegd.
dat plus no way dat mijn auto door de wasstraat gaat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:28 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Die pekel blijft nog wel een tijdje liggen hoor.
Heb liever dat ze de sneeuw eraf halen dan dat ze hun kentekenplaat poetsen. Ongepoetste kentekenplaat heb ik geen last van, die sneeuw die van een auto af stuift zorgt ervoor dat er kleine spetters op mijn voorruit komen, die te klein zijn om weg te wisseren, maar heel irritant, waardoor ik weer kan gaan sproeien...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:11 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Of mensen waarvan de kentekenplaat volledig onzichtbaar is door de sneeuw. Moeilijk he om even een rondje om je auto te lopen en alles te checken?
Dus dat is een vrijbrief om overlast te veroorzaken door je auto niet schoon te maken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De ruitensproeiers worden met dit weer toch overmatig gebruikt.
Waar je je al niet druk om maken... Jij gaat ook de weg niet op als het geregend heeft in de zomer? Komen er ook vlekjes op je ruitquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus dat is een vrijbrief om overlast te veroorzaken door je auto niet schoon te maken?
Dat zeg ik toch niet.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus dat is een vrijbrief om overlast te veroorzaken door je auto niet schoon te maken?
Nee, ik irriteer mij eraan dat je, zeker als het pas gesneeuwd hebt, eigenlijk constant staat te wisseren omdat mensen te lui zijn om even met een stoffer over de auto te gaan en de sneeuw eraf te vegen, nog even afgezien van het gevaar feit. Omdat er echter te weinig sneeuw op de auto komt om constant door te vegen, ben je dus min of meer verplicht om constant te sproeien.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Waar je je al niet druk om maken... Jij gaat ook de weg niet op als het geregend heeft in de zomer? Komen er ook vlekjes op je ruit!
Dat is wel hoe je opmerking op mij over komt.quote:
't valt mij vaak pas weer op dat de binnenkant weer eens schoongemaakt moet als de laagstaande zon zichtbaar maakt dat de ruiten niet meer 100% doorzichtig zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
En ja, ik heb een pesthekel aan vieze ruiten. De rest van de auto maakt me geen reet uit, al is ie helemaal zwart van de prut en de roet, maar mijn ruiten, spiegels en lampen zijn gewoon schoon. Dat is iets waar ik mij echt aan kan irriteren, vieze ramen.
In bedrijfswagens ben ik een van de weinigen die zo nu en dan ook de binnenkant doet.
Ik zeg dat het gebruik van de ruitenwissers sowieso niet te voorkomen is met dit weer, je blijft aan de gang.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:28 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dat is wel hoe je opmerking op mij over komt.
Eens. Mijn ruiten zijn ook altijd perfect schoon van binnen. Ammoniak + water + proppen krantenpapier. Volledig vetvrije en schone ruiten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En ja, ik heb een pesthekel aan vieze ruiten. De rest van de auto maakt me geen reet uit, al is ie helemaal zwart van de prut en de roet, maar mijn ruiten, spiegels en lampen zijn gewoon schoon. Dat is iets waar ik mij echt aan kan irriteren, vieze ramen.
In bedrijfswagens ben ik een van de weinigen die zo nu en dan ook de binnenkant doet.
Tegen het beslaan van je ruiten aan de binnenkant. + geen strepen/vegen.quote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:27 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, ik irriteer mij eraan dat je, zeker als het pas gesneeuwd hebt, eigenlijk constant staat te wisseren omdat mensen te lui zijn om even met een stoffer over de auto te gaan en de sneeuw eraf te vegen, nog even afgezien van het gevaar feit. Omdat er echter te weinig sneeuw op de auto komt om constant door te vegen, ben je dus min of meer verplicht om constant te sproeien.
En ja, ik heb een pesthekel aan vieze ruiten. De rest van de auto maakt me geen reet uit, al is ie helemaal zwart van de prut en de roet, maar mijn ruiten, spiegels en lampen zijn gewoon schoon. Dat is iets waar ik mij echt aan kan irriteren, vieze ramen.
In bedrijfswagens ben ik een van de weinigen die zo nu en dan ook de binnenkant doet.
Maar niet continue, wat je met zo'n malloot voor je eigenlijk wel moet, maar dus dikke strepen geeft.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:07 schreef Kentekenplaat het volgende:
In bedrijfswagens ben ik een van de weinigen die zo nu en dan ook de binnenkant doet.Met dit weer ben je sowieso aan het wissen. Die kleine vlekjes komen niet zozeer door de sneeuw, maar door opspattend water en vooral pekel.
Nou, ik zat er vandaag niet ver af. Ruiten net schoon, kan je weer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:15 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Maar niet continue, wat je met zo'n malloot voor je eigenlijk wel moet, maar dus dikke strepen geeft.
En vervolgens rem je een keer hard en schuift alle sneeuw zo van het dak je voorruit op, waardoor je van schrik je rem los laat en op je voorganger botst...quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Fer het volgende:
Ik ben er zoeen. Afgelopen dagen ff voren voelen of er ijs onder de sneeuw op de voorruit zit. Zo niet gewoon instappen en gaan. Verder haal alleen sneeuw links en rechts weg. Achterkant interesseert met geen knar. De rest van de sneeuw raak ik vanzelf wel kwijt.
Auto wassen doen we van de zomer weleens, tis toch een leasert. Dus me plaat is zwart, met een beetje mazzel is de kentekenverlichting ook kapot.
Zo reed ik bijvoorbeeld zondagavond:
[ afbeelding ]
Dude, me motorkap ging een keer open op de snelweg, toen ben ik ook gewoon netjes op de vluchtstrook gestopt. Dat beetje sneeuw waait er gewoon af en de ruitenwissers vegen het wel weg.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En vervolgens rem je een keer hard en schuift alle sneeuw zo van het dak je voorruit op, waardoor je van schrik je rem los laat en op je voorganger botst...
Op mijn voorruit.quote:
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:25 schreef Fer het volgende:
[..]
Dude, me motorkap ging een keer open op de snelweg, toen ben ik ook gewoon netjes op de vluchtstrook gestopt. Dat beetje sneeuw waait er gewoon af en de ruitenwissers vegen het wel weg.
Dat inderdaad, zo irritant..quote:
Ja, als je de ruit goed hebt schoongemaakt met een dopje ammoniak in een emmer warm water (gewoon met een doekje). Ff de ruiten laten drogen, en daarna poetsen met proppen krantenpapier. Dan heb je echt streeploze ruiten.quote:
Ik geloof er niks van. Alle schoonmaakmiddelen laten strepen achter, want ze zijn allemaal vettig. Ammoniak werkt echt het allerbeste. Heb echt zoveel geprobeerd.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:49 schreef Marco001 het volgende:
Gewoon af en toe met wat Dodo Clearly Mentol en een speciaal doekje de binnenkant afnemen, streepvrij en maakt super schoon. (en ruikt ook nog eens lekker)
Kneus.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Fer het volgende:
Ik ben er zoeen. Afgelopen dagen ff voren voelen of er ijs onder de sneeuw op de voorruit zit. Zo niet gewoon instappen en gaan. Verder haal alleen sneeuw links en rechts weg. Achterkant interesseert met geen knar. De rest van de sneeuw raak ik vanzelf wel kwijt.
Auto wassen doen we van de zomer weleens, tis toch een leasert. Dus me plaat is zwart, met een beetje mazzel is de kentekenverlichting ook kapot.
Zo reed ik bijvoorbeeld zondagavond:
[ afbeelding ]
Je ontneemt je je zelf toch heel veel zicht naar alle richtingen? Lijkt me dan ook totaal onverantwoord om zo te rijden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Fer het volgende:
Ik ben er zoeen. Afgelopen dagen ff voren voelen of er ijs onder de sneeuw op de voorruit zit. Zo niet gewoon instappen en gaan. Verder haal alleen sneeuw links en rechts weg. Achterkant interesseert met geen knar. De rest van de sneeuw raak ik vanzelf wel kwijt.
Auto wassen doen we van de zomer weleens, tis toch een leasert. Dus me plaat is zwart, met een beetje mazzel is de kentekenverlichting ook kapot.
Zo reed ik bijvoorbeeld zondagavond:
[ afbeelding ]
En dan wil ik jou inhalen, jij ziet mij niet, wisselt van baan en klapt tegen mij aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Fer het volgende:
Ik ben er zoeen. Afgelopen dagen ff voren voelen of er ijs onder de sneeuw op de voorruit zit. Zo niet gewoon instappen en gaan. Verder haal alleen sneeuw links en rechts weg. Achterkant interesseert met geen knar. De rest van de sneeuw raak ik vanzelf wel kwijt.
Auto wassen doen we van de zomer weleens, tis toch een leasert. Dus me plaat is zwart, met een beetje mazzel is de kentekenverlichting ook kapot.
Zo reed ik bijvoorbeeld zondagavond:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/45082908@N07/4254301748/quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Fer het volgende:
Ik ben er zoeen. Afgelopen dagen ff voren voelen of er ijs onder de sneeuw op de voorruit zit. Zo niet gewoon instappen en gaan. Verder haal alleen sneeuw links en rechts weg. Achterkant interesseert met geen knar. De rest van de sneeuw raak ik vanzelf wel kwijt.
Auto wassen doen we van de zomer weleens, tis toch een leasert. Dus me plaat is zwart, met een beetje mazzel is de kentekenverlichting ook kapot.
Zo reed ik bijvoorbeeld zondagavond:
[ afbeelding ]
Jij maakt je dak sneeuwvrij?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En vervolgens rem je een keer hard en schuift alle sneeuw zo van het dak je voorruit op, waardoor je van schrik je rem los laat en op je voorganger botst...
Op mijn ruiten, verlichting en kentekenplaten na vind ik het wel best.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Natuurlijk. Kleine moeite om de auto even schoon te vegen. Hoort gewoon bij de winter.
Ik wel.quote:
Volgens moet iedereen dat idd doenquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wel. Zou iedereen moeten doen. Even met de bezem erover, een kleine moeite.
Ik hoop wel een zachte, anders heb ik medelijden met je lakquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wel. Zou iedereen moeten doen. Even met de bezem erover, een kleine moeite.
Ja, bij iemand anders op zijn auto; ik heb daar wel eens serieuze schade van aan de grille gehad. En als ik op de motor achter je rijd, krijg je een serieus pissig gebaar van me als ik je daarna inhaal. Even er vanuit gaande dat ik door jouw ijsplakkaat niet op mijn smoel ben gegaan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:23 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, ik doe ook alleen maar de ruiten, lichten en kentekens. De rest waait er vanzelf wel af.
Als jij motor gaat rijden met sneeuw op de weg dan ben je serieus onverantwoord bezig. Ik heb ook last van sneeuw van anderen, iedereen heeft daar last van. Wen er maar aan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, bij iemand anders op zijn auto; ik heb daar wel eens serieuze schade van aan de grille gehad. En als ik op de motor achter je rijd, krijg je een serieus pissig gebaar van me als ik je daarna inhaal. Even er vanuit gaande dat ik door jouw ijsplakkaat niet op mijn smoel ben gegaan.
Haal die meuk eraf alsjeblieft.
Jep, dat móet idd als het redelijkerwijs kan. Zelfde bon als voor afvallende lading, en da's een serieuze dikke van 200++ ¤, en terecht.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens moet iedereen dat idd doen
Ik niet trouwens, garage FTW
Die in de praktijk dus nooit uitgedeeld wordtquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, dat móet idd als het redelijkerwijs kan. Zelfde bon als voor afvallende lading, en da's een serieuze dikke van 200++ ¤, en terecht.
Ben ik dan onverantwoord bezig? waarom? omdat er mensen zijn die me ijsplakkaten voor mijn smoel gooien?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als jij motor gaat rijden met sneeuw op de weg dan ben je serieus onverantwoord bezig. Ik heb ook last van sneeuw van anderen, iedereen heeft daar last van. Wen er maar aan.
Ik ga niet die hele auto sneeuwvrij maken voor die paar politiek correcte FOK!kertjes hier.
Echt wel, als ze het van je auto af zien vliegen ben je de pineut.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:28 schreef AdoraBelle het volgende:
Jep, dat móet idd als het redelijkerwijs kan. Zelfde bon als voor afvallende lading, en da's een
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben ik dan onverantwoord bezig? waarom? omdat er mensen zijn die me ijsplakkaten voor mijn smoel gooien?
Neuh, in de praktijk ben ik vaak genoeg politie tegengekomen en ik ben er nog nooit voor aangehouden. Dit is meer van die theoriepraat wat ik hier wel vaker zie langskomen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Echt wel, als ze het van je auto af zien vliegen ben je de pineut.
En het met zo'n mentaliteit nog vreemd vinden dat motorrijders af en toe de neiging hebben om een spiegel van een auto te stampenquote:
Het maakt mij niet uit wat voor neigingen jij hebt. Ik heb af en toe ook weleens de neiging om een motorrijder van de weg te rijden. Maar ik doe het niet want ik heb prima zelfbeheersing.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En het met zo'n mentaliteit nog vreemd vinden dat motorrijders af en toe de neiging hebben om een spiegel van een auto te stampen
Ja maar.. de rest moet zich aanpassen aan MIJ....en niet andersom? Wat denk jij nou? Ik ik ik... anders niks..quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En het met zo'n mentaliteit nog vreemd vinden dat motorrijders af en toe de neiging hebben om een spiegel van een auto te stampen
Hier lees dit effe, bijdehandje.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit wat voor neigingen jij hebt. Ik heb af en toe ook weleens de neiging om een motorrijder van de weg te rijden. Maar ik doe het niet want ik heb prima zelfbeheersing.
Maar zodra je op wat voor manier dan ook aan mijn spiegel zit ben je van mij.
quote:Is uw auto sneeuwvrij?
(21 jan)
Heeft u uw auto sneeuwvrij gemaakt voor het rijden? Zo niet kan het boetes opleveren. Rijden met een besneeuwde auto kan fors geld kosten. Rijden met nog sneeuw op het dak/motorkap/kofferbak kan, afhankelijk van de gevaarzetting voor met name achterliggers, een boete van honderden Euro's opleveren. Uiteraard is de gevaarzetting op bv. de snelweg dan groter dan in de bebouwde kom. In de bebouwde kom kunnen met name fietsers behoorlijk last hebben van sneeuw die van auto's afvalt. Minimum boetebedrag bij sneeuw op de auto is ¤220.--.
Niet volledig vrij gemaakte ruiten levert een boete op van ¤220,--.
Ook het niet sneeuwvrij hebben van koplampen en/of de achterlichten kost al gauw ¤120,-- en de kentekenplaat en diens verlichting kan zelfs een boete opleveren van ¤45.
Afgezien van de (eventuele) boete is het voor medeweggebruikers uiteraard wel prettig als uw auto goed sneeuwvrij is. De richtingaanwijzers zijn dan goed zichtbaar, u ziet het overige verkeer goed en als u verlichting aan hebt is dit natuurlijk ook beter als de lampen voor en achter vrij zijn van sneeuw.
Nee, zo denk ik dus niet. Maar met winterweer kun je er ook een beetje rekening mee houden dat niet iedereen z'n auto schoonmaakt en dat er van vrachtwagens ook flinke stukken ijs/sneeuw kunnen vallen. Dan vind ik het naïef als je ervan uitgaat dat iedereen braaf z'n auto schoonmaakt en jij veilig op een motor kunt rijden. Ik vind het dan zelfs onverantwoord om met winterweer op een motor te rijden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:33 schreef Koepert het volgende:
[..]
Ja maar.. de rest moet zich aanpassen aan MIJ....en niet andersom? Wat denk jij nou? Ik ik ik... anders niks..
Volgens mij is dat juist de mentaliteit van een AdoraBella. Omdat zij/hij/het de auto niet sneeuwvrij wil maken, hebben andere mensen, waaronder motorrijders, daar last van.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:33 schreef Koepert het volgende:
[..]
Ja maar.. de rest moet zich aanpassen aan MIJ....en niet andersom? Wat denk jij nou? Ik ik ik... anders niks..
Heb je het zelf ook wel gelezen? Ik heb de ruiten, verlichting en kenteken gewoon vrijgemaakt hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hier lees dit effe, bijdehandje.
[..]
Je hebt het zelf blijkbaar niet gelezen. Een van de eerste zinnen "Rijden met nog sneeuw op het dak/motorkap/kofferbak kan, afhankelijk van de gevaarzetting voor met name achterliggers, een boete van honderden Euro's opleveren".quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:37 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je het zelf ook wel gelezen? Ik heb de ruiten, verlichting en kenteken gewoon vrijgemaakt hoor.
Daar staat dus geen boete voor zoals daaronder is aangegeven. Dan zou je het onder artikel 5 moeten scharen wat nooit gedaan wordt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hebt het zelf blijkbaar niet gelezen. Een van de eerste zinnen "Rijden met nog sneeuw op het dak/motorkap/kofferbak kan, afhankelijk van de gevaarzetting voor met name achterliggers, een boete van honderden Euro's opleveren".
Het is en.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:37 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je het zelf ook wel gelezen? Ik heb de ruiten, verlichting en kenteken gewoon vrijgemaakt hoor.
Voor vrachtwagens is de boete 2 keer zo hoog.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee, zo denk ik dus niet. Maar met winterweer kun je er ook een beetje rekening mee houden dat niet iedereen z'n auto schoonmaakt en dat er van vrachtwagens ook flinke stukken ijs/sneeuw kunnen vallen. Dan vind ik het naïef als je ervan uitgaat dat iedereen braaf z'n auto schoonmaakt en jij veilig op een motor kunt rijden. Ik vind het dan zelfs onverantwoord om met winterweer op een motor te rijden.
Jawel, minimaal 220 euro.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:39 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Daar staat dus geen boete voor zoals daaronder is aangegeven. Dan zou je het onder artikel 5 moeten scharen wat nooit gedaan wordt.
Er staat nergens dat het "en" is. Dan is het altijd "of".quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is en.
Indien er sneeuw op je auto ligt, krijg je minimaal 220 euro boete.
Daarna krijg je er nog wat voor de delen die sowieso vrij zouden moeten zijn. Dat kan dus in totaal oplopen tot ¤ 605.
Dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist de mentaliteit van een AdoraBella. Omdat zij/hij/het de auto niet sneeuwvrij wil maken, hebben andere mensen, waaronder motorrijders, daar last van.
Over ik, ik en ik gesproken dus.
Als het minumum bedrag 220 euro is, dan kan het niet zo zijn dat je maar een boete van 45 euro krijgt als je alleen het laatste hebt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Er staat nergens dat het "en" is. Dan is het altijd "of".
Ben je echt zo dom?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Er staat nergens dat het "en" is. Dan is het altijd "of".
Als jij vindt dat het veilig zou moeten kunnen dan is het ook jouw verantwoordelijkheid (wat het sowieso is) om te gaan rijden lieve schat. Ik breng jou op geen enkele manier in gevaar door dat beetje stuifsneeuw. Daar komen heus geen ijsblokken uit als het van één nacht sneeuw gekomen is. Zodra ik op de plek van bestemming ben is die sneeuw er namelijk allang allemaal af gewaaid.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor vrachtwagens is de boete 2 keer zo hoog.
En het rot mij geen kont of jij vindt dat het onverantwoord is om in de winter op de motor te rijden. Als IK vind dat dat veilig zou moeten kunnen ivbm de gesteldheid van de weg, ben JIJ niet degene die mij dan maar in evaar mag brengen, omdat ik volgens jou tóch al een extra risico neem. Motorrijden is met idioten zoals jij op de weg altijd gevaarlijk, dus zullen we het maar verbieden dan? of zullen we jóu gewoon van de weg trekken en in een brommobiel zetten?
Sodemieters zeg, wat heb jij een bord voor je harses![]()
Waar staat altijd dan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef Koepert het volgende:
Ben je echt zo dom?
Er staat het minimum bedrag is ALTIJD 220.. "OOK" (en die is belangrijk) het niet sneeuwvrij hebben van..... koplampen is 120..
dat is dus EN..
Zal ik het dan maar eens even zo zeggen aan mijn ervaring met alleen de autoquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als jij vindt dat het veilig zou moeten kunnen dan is het ook jouw verantwoordelijkheid (wat het sowieso is) om te gaan rijden lieve schat. Ik breng jou op geen enkele manier in gevaar door dat beetje stuifsneeuw. Daar komen heus geen ijsblokken uit als het van één nacht sneeuw gekomen is. Zodra ik op de plek van bestemming ben is die sneeuw er namelijk allang allemaal af gewaaid.
Wat je nu doet is me jouw mening opleggen en daarna beledigend gaan doen omdat ik jouw mening niet overneem. Dat vind ik zielig.
Beter zetten we jou in een brommobiel omdat je blijkbaar zelf geen verantwoording kunt of wilt nemen en altijd een ander de schuld moet geven.
Dat betekent dus dat je minimaal die 220 euro krijgt wanneer je één van die overtredingen hebt, plus het bedrag wat er voor die overtreding staat. Er staat verder nergens dat je alleen 220 euro kunt krijgen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als het minumum bedrag 220 euro is, dan kan het niet zo zijn dat je maar een boete van 45 euro krijgt als je alleen het laatste hebt.
Je krijgt dan 220 euro omdat je sneeuw op de auto hebt liggen, en er nog 45 euro bovenop omdat je kenteken onder de sneeuw zit.
Dat kan ik ook hoor:quote:
Citeer dan gewoon het hele stuk en maak die zin dikgedrukt ofzo...quote:Het minimumbedrag is nooit ¤ 200,- .
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg alleen dat het KAN!!! oplopen tot 605 euro, met een minumum van 220 euro.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:46 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat je minimaal die 220 euro krijgt wanneer je één van die overtredingen hebt, plus het bedrag wat er voor die overtreding staat. Er staat verder nergens dat je alleen 220 euro kunt krijgen.
Wat jij vindt en denkt, wordt overruled door de WET, die zegt dat je die meuk er vanaf moet halen, ook al vind jij het allemaal niet gevaarlijk. Een plakkaat sneeuw van een kilo komt met snelheden van boven de 80 km aan als een volle Appie Hein tas vol boodschappen als je het op je smoel krijgt op de motor, en die tas zit dan bepaald niet vol met maandverbandjes.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als jij vindt dat het veilig zou moeten kunnen dan is het ook jouw verantwoordelijkheid (wat het sowieso is) om te gaan rijden lieve schat. Ik breng jou op geen enkele manier in gevaar door dat beetje stuifsneeuw. Daar komen heus geen ijsblokken uit als het van één nacht sneeuw gekomen is. Zodra ik op de plek van bestemming ben is die sneeuw er namelijk allang allemaal af gewaaid.
Wat je nu doet is me jouw mening opleggen en daarna beledigend gaan doen omdat ik jouw mening niet overneem. Dat vind ik zielig.
Beter zetten we jou in een brommobiel omdat je blijkbaar zelf geen verantwoording kunt of wilt nemen en altijd een ander de schuld moet geven.
Dat begrijp ik wel uit je post hoor. Maar geeft niet hoor als je je vergist hebt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg alleen dat het KAN!!! oplopen tot 605 euro, met een minumum van 220 euro.
Hier, speciaal voor jouquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:49 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel uit je post hoor. Maar geeft niet hoor als je je vergist hebt.
Ik heb me niet vergist, jij kan niet lezen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:49 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel uit je post hoor. Maar geeft niet hoor als je je vergist hebt.
Hetzelfde geldt voor jou met je neigingen om iets met spiegels te doen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat jij vindt en denkt, wordt overruled door de WET, die zegt dat je die meuk er vanaf moet halen, ook al vind jij het allemaal niet gevaarlijk. Een plakkaat sneeuw van een kilo komt met snelheden van boven de 80 km aan als een volle Appie Hein tas vol boodschappen als je het op je smoel krijgt op de motor, en die tas zit dan bepaald niet vol met maandverbandjes.![]()
Die sneeuw laat los doordat het half gesmolten is, en dat betekent dus dat er een laagje IJS onder zit, en dat voelt ietsje anders aan als 'stuifsneeuw'.
Je vergeet nog wat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:49 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hier, speciaal voor jou
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Misschien dat jij niet kunt lezen, want ik heb nu al tot twee keer toe uitgelegd dat ik én de ruiten, én de kentekens, én de verlichting sneeuwvrij en ijsvrij maak.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb me niet vergist, jij kan niet lezen.
Of valt een niet schoongemaakt kenteken onder een niet schoon gemaakte ruit?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je vergeet nog wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het boeit haar allemaal niks, vraag me af of ze dit überhaupt wel heeft gelezenVerwacht het niet, maar ik kom haar vast wel een keer tegen en dan zal ik eens een sneeuwbal tegen haar voorruit gooien op de snelweg.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:46 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zal ik het dan maar eens even zo zeggen aan mijn ervaring met alleen de auto
1. een auto die zijn dak niet sneeuwvrij had gemaakt, tijdens het invoegen op de snelweg waaide dit van zijn dak en op mijn ruit waardoor ik schrok en bijna in de sloot belande.
2. Zelfde situatie, echter in een bocht waardoor ik bijna frontaal op een andere auto klapte.
3. een vrachtwagen waarvan ineens een ijsblok af kwam zetten welke ik gelukkig op een haar kon omzeilen.
Ben ik dan gevaarlijk bezig?
Nee, die auto/vrachtwagen die voor mij rijd echter wel
En nu eens even gaan nadenken wat er gebeurd als ik op de motor zou zitten
Geeft ook een best effect.
Ik ga hiermee ophouden, ik hoop dat ze je een keertje volschrijven met gele brieffies, misschien neem je het dan aan, maar dat zal wel niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor jou met je neigingen om iets met spiegels te doen.
Ik heb gewoon vrij wat ik vrij moet hebben en word niet aangehouden dus dan is wat mij betreft daarmee de kous af. Wat jij allemaal wel in niet wilt dat interesseert me geen bal.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je vergeet nog wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Goed SD je hebt me overtuigd. Ik ga voortaan de hele auto sneeuwvrij maken voor het geval ik jou tegenkom.
Zijn we dan nu weer vriendjes?
Oké, ik kan niet lezen. Wat is dit?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb me niet vergist, jij kan niet lezen.
Of valt een niet schoongemaakt kenteken onder een niet schoon gemaakte ruit?
Omdat het ging over hoe de boete tot stand zou komen, niet hoe het in jouw situatie zou zijn. Dat jij er dat van maakt staat los van hoe de boete berekend wordt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:54 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké, ik kan niet lezen. Wat is dit?
Net zo goed als dat het er los van staat hoe jij het berekent. Uiteindelijk doet oom agent zelf de berekening en ligt het niet aan jouw of mijn interpretatie van de wetsartikelen. Daar laat ik het bijquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat het ging over hoe de boete tot stand zou komen, niet hoe het in jouw situatie zou zijn. Dat jij er dat van maakt staat los van hoe de boete berekend wordt.
Da's een indicatie dat je die dingen eens moet gebruiken voor andere dingen dan je make-up bijwerken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar zodra je op wat voor manier dan ook aan mijn spiegel zit ben je van mij.
Dit...quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:59 schreef Luxuria het volgende:
Rijden jullie trouwens serieus in dit weer met de motor?
Lijkt me niks met die gladheid.
Het is dat ik gisteren geen pad naar de weg vrijkreeg, anders was ik vanochtend weer opgestapt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:59 schreef Luxuria het volgende:
Rijden jullie trouwens serieus in dit weer met de motor?
Lijkt me niks met die gladheid.
Hoezo weer? Dat zijn jullie nooit geweestquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..].
Goed SD je hebt me overtuigd. Ik ga voortaan de hele auto sneeuwvrij maken voor het geval ik jou tegenkom.
Zijn we dan nu weer vriendjes?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Hoezo weer? Dat zijn jullie nooit geweest.
Ik heb het één keer geprobeerd met kranten, maar het had verre van succes. Het werd er zeker niet schoner op. Hoe doe je dat dan precies?quote:Op woensdag 23 januari 2013 07:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, als je de ruit goed hebt schoongemaakt met een dopje ammoniak in een emmer warm water (gewoon met een doekje). Ff de ruiten laten drogen, en daarna poetsen met proppen krantenpapier. Dan heb je echt streeploze ruiten.
Ja, is niks anders als met de auto; rijgedrag aanpassen en afstand houden. Als je je gewoon bewust bent van wat je aan het doen bent, is er niet zo veel aan de hand.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:59 schreef Luxuria het volgende:
Rijden jullie trouwens serieus in dit weer met de motor?
Lijkt me niks met die gladheid.
Inderdaad, nu heb ik daardoor met 1 van de taxi's schade gereden, stadslicht kapot, gat in de bumper en een deuk in de motorkap dankzij een brok ijs wat van een andere auto afvloog.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, bij iemand anders op zijn auto; ik heb daar wel eens serieuze schade van aan de grille gehad. En als ik op de motor achter je rijd, krijg je een serieus pissig gebaar van me als ik je daarna inhaal. Even er vanuit gaande dat ik door jouw ijsplakkaat niet op mijn smoel ben gegaan.
Haal die meuk eraf alsjeblieft.
Zoals ik zei: Eerst goed boenen met een emmer water + een scheut ammoniak. Daarna de blazer lekker aanzetten en zorgen dat de hele ruit droog is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb het één keer geprobeerd met kranten, maar het had verre van succes. Het werd er zeker niet schoner op. Hoe doe je dat dan precies?
Wat heeft dat voor nut met dit weer? met een beetje pech zijn ze na een km of 5 weer mooi wit van het zoutquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zoals ik zei: Eerst goed boenen met een emmer water + een scheut ammoniak. Daarna de blazer lekker aanzetten en zorgen dat de hele ruit droog is.
Hierna pak je gewoon een oude krant, grote prop maken en keihard drukken en wrijven langs je ruit. Gewoon telkens een andere prop maken, want hij wordt snel smerig.
Gewoon hard drukken en flink wrijven met een grote prop. Schoner krijg je ze niet.
Het beste is om je auto in het zonlicht, of onder een grote lamp te zetten. Dan zie je precies waar het vuil/strepen zitten.
Je ziet na het schoonmaken altijd strepen als je tegen de zon inrijdt. Met krantenpapier haal je die weg.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dan het nut van die kranten?
De binnenkantquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor nut met dit weer? met een beetje pech zijn ze na een km of 5 weer mooi wit van het zout
Ah, ok, nou, die doe ik gewoon lekker met glasporno, boeiend of dat een blauwe waas achterlaat, dat doet mijn Van Nelle ookquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je ziet na het schoonmaken altijd strepen als je tegen de zon inrijdt. Met krantenpapier haal je die weg.
[..]
De binnenkant
Ja en daar heb ik dus echt een teringhekel aan. Met laagstaande zon zie je dan echt geen reet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, ok, nou, die doe ik gewoon lekker met glasporno, boeiend of dat een blauwe waas achterlaat, dat doet mijn Van Nelle ook
Valt wel mee vind ik, moet wel schoon zijn, want anders zie je idd geen hol, maar die laatste 12 moleculen die je er met een krantje nog vanaf krijgt, boeien mij niet zoquote:Op woensdag 23 januari 2013 15:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja en daar heb ik dus echt een teringhekel aan. Met laagstaande zon zie je dan echt geen reet.
De Mint Jerkin die ik gebruik i.c.m. de Dodo juice Clearly menthol streept ook niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je ziet na het schoonmaken altijd strepen als je tegen de zon inrijdt. Met krantenpapier haal je die weg.
[..]
De binnenkant
Ik moest lachenquote:Op woensdag 23 januari 2013 15:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De Mint Jerkin die ik gebruik i.c.m. de Dodo juice Clearly menthol streept ook niet.
Gewoon beetje opspuiten en met het doekje uitwrijven levert een perfect schone raam op.
Het komt over alsof je iedere dag even de ruit moet doen...quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:31 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb ooit zo'n ding gekregen om de binnenkant van de ruit schoon te maken:
Werkt op zich ook wel.
[ afbeelding ]
Nee het haalt strepen weg. Heb het alleen al een eeuwigheid niet meer gebruikt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het komt over alsof je iedere dag even de ruit moet doen...
Bedroevend weinig mensen, dat leer je wel als je motor rijdtquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef daNpy het volgende:
Over je schouder kijken, wie doet het nou nog?
Ik wel, maar ik ben dan ook erg braaf, zou je haast denken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef daNpy het volgende:
Over je schouder kijken, wie doet het nou nog?
Onzin. Ik heb zondag meer dan 70 km in de sneeuw gereden, het sneeuwde al dat ik weg ging en waar zat de sneeuw op mijn auto? Voor de lampen (die gewoon aan stonden), de grille, achter de wielen en in de wielkasten... De rest was schoon gemaakt door mij en bleef ook schoon.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:05 schreef Fer het volgende:
t. Btw die zondag sneeuwde het toen ik op weg ging. Zou ik hem sneeuwvrij gemaakt hebben, zou die aan het einde van de rit alweer ondergesneeuwd zijn. Lekker nutteloos.
Vooral dat laatste is nou net het probleem.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als jij vindt dat het veilig zou moeten kunnen dan is het ook jouw verantwoordelijkheid (wat het sowieso is) om te gaan rijden lieve schat. Ik breng jou op geen enkele manier in gevaar door dat beetje stuifsneeuw. Daar komen heus geen ijsblokken uit als het van één nacht sneeuw gekomen is. Zodra ik op de plek van bestemming ben is die sneeuw er namelijk allang allemaal af gewaaid.
Ik, rij dagelijks in de binnenstad van Amsterdam, ik zal wel moeten. En op veel plaatsen is er fietspad naast de weg en dan nog een rijd parkeerplaatsen tussen fietspad en rijbaan. Dan moet je echt uit je stoel komen om tot het laatste moment te kijken of er een brommer aankomt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef daNpy het volgende:
Over je schouder kijken, wie doet het nou nog?
Het is daarentegen wel gewoon WINTER. Dan doe ik, ook een auto met DRL, gewoon m'n dimlichten aan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:05 schreef Fer het volgende:
Oh en ik merk dat het langer licht blijft. IK vond het net verantwoord om tot 17 uur op de DRL te rijden, dus zonder achterlichten. Licht zat.
Ik niet. Als het goed licht is overdag, is het onzin om de dimlichten aan te zetten.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:19 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben groot voorstander van lichten aan, net als in Zweden... Dus gewoon altijd
Omdat het alsnog een mooie tussenvorm is tussen geen licht en dimlicht. Daarbij is het stadslicht, in ieder geval voor zover het mijn auto betreft, behoorlijk vergelijkbaar met dagrijverlichting.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:57 schreef Piles het volgende:
Los van of het mag of niet, het heeft totaal geen nut, stadslichten. Ik snap nooit waarom mensen er mee rondrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |