Sorry, maar sommige sorteerstroken zijn erg lang, dus kan en mag je nog van baan veranderen....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Je kan uit z'n verhaal wel opmaken dat ie op de strook voor rechtsaf stond en op de strook voor rechtdoor moest zijn.
Dan zijn het geen voorsorteerstroken. Maar ik begrijp uit Fer's antwoord dat ie nog niet eens voorgesorteerd stond.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar sommige sorteerstroken zijn erg lang, dus kan en mag je nog van baan veranderen....
Ja ik dacht nog ff om een onaardige sneer over je leesbegrip te maken. Maar eerlijk, een verkeerssituatie is soms lastig uit te leggen op schrift, met of zonder plaatjes.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Dan zijn het geen voorsorteerstroken. Maar ik begrijp uit Fer's antwoord dat ie nog niet eens voorgesorteerd stond.
Ik ga bijna nooit naar links, zeker niet voor 1 auto. Laat m maar leren invoegen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
Je hoeft niet naar links te gaan. Sterker nog, het mag niet eens. De invoeger moet zich aanpassen aan het overige verkeer. Dat 'men' ervanuit gaat dat de mensen op de hoofdbaan ruimte maken, en dat men boos is als dat niet gebeurt, is een andere kwestie.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
Je mist de essentie: ga je alvast naar links? of pas als hij richting aangeeft.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ga bijna nooit naar links, zeker niet voor 1 auto. Laat m maar leren invoegen.
Als er een treintje komt invoegen en de linkerbaan is leeg of rustig, dan wil ik best even naar links gaan.
Ik ga niet naar links als ik er zelf af moet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ga niet naar links als ik er zelf af moet.
Oh, in het geval van weefvak pas als hij richting aangeeft, of als ik aan zie komen dat ie in wil voegenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mist de essentie: ga je alvast naar links? of pas als hij richting aangeeft.
Heb het ook niet over dat jij wil uitvoegen. Heb het alleen over een auto die de invoegstrook op komt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik maak geen ruimte voor een invoeger als ik zelf wil uitvoegen.
Ik maak altijd van te voren ruimte voor de invoeger, maar dat is alleen om zelf niet de kans te lopen gehinderd te worden door de invoeger. En om het verkeer links ook niet te hinderen rij ik eigenlijk altijd ver boven de max.snelheid.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Je moet niet verwachten op de weg. Ook van een auto moet je niet verwachten dat hij schuift. Nooit, ook niet als er plaats is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Van vrachtwagens wordt niet verwacht dat ze naar links gaan, van auto's wel. Rond vrachtauto's is het ook veel makkelijker invoegen vanwege het snelheidsverschil.
Als ik 's ochtends de snelweg op kom vanuit huis is de motor nog zeker niet warm dus kan moeilijk hard gaan optrekken en 120 rijden. Dus van voeg ik gewoon achter de vrachtauto in, rustig 85km/u, laat al het andere verkeer zich er links tussen prakken, laat ze mooi voorbij jakkeren, jagen razen en gieren, en als het rustig geworden is haal ik pas de vrachtauto in.
Je hebt het over een weefvak, dan is er toch ook een mogelijkheid dat ik wel wil uitvoegen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb het ook niet over dat jij wil uitvoegen. Heb het alleen over een auto die de invoegstrook op komt.
Precies daar ging het mij om. Ik blijf rechtdoor rijden maar een weegstrook kan ook zijn dat ze eropkomen en er meteen weer af.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je hebt het over een weefvak, dan is er toch ook een mogelijkheid dat ik wel wil uitvoegen?
Maar als ik op de snelweg blijf dan wil ik nog wel eens naar links gaan.
Nou ja, ik ben er wel van om lekker te blijven rijden waar ik rij. Die invoeger zoekt het maar uit.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Precies daar ging het mij om. Ik blijf rechtdoor rijden maar een weegstrook kan ook zijn dat ze eropkomen en er meteen weer af.
Ik heb dus wel es gehad dat iemand de invoegstrook op kwam..naast mij kwam,...en ineens naar links ging zonder richting. Ik bleef rechts omdat ik zoiets heb van: als je naar links wil moet je maar richting aangeven.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
Maar als ik op de snelweg blijf dan wil ik nog wel eens naar links gaan.
Wat is het nouquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben er wel van om lekker te blijven rijden waar ik rij. Die invoeger zoekt het maar uit.
Ja die theorie heb ik hier op FOK! wel eens eerder verdedigd maar werd finaal de grond in geknuppeld.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:08 schreef daNpy het volgende:
Je moet niet opschuiven.
Ze leren maar invoegen. Al doen ze richtingaanwijzer, groot licht en mistlampen aan, niks mee te maken.
Zíj moeten een plekje zoeken en daarin sturen. Niet langs iemand gaan rijden en dan "vinden" dat die op moet schuiven
+1quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja die theorie heb ik hier op FOK! wel eens eerder verdedigd maar werd finaal de grond in geknuppeld.
Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.quote:
Vandaar dit topic. Als dit niet zou gebeuren zouden we ons niet meer irriteren op de wegquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.
En daaruit kunnen we concluderen dat mensen het inderdaad ook normaal vinden dat je gewoon kan in voegen zonder te kijken want die andere gaat toch wel aan de kant.
Dat is het inderdaad. Dan heb ik dus nieuws voor al die lui: niet iedereen gaat aan de kant.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.
En daaruit kunnen we concluderen dat mensen het inderdaad ook normaal vinden dat je gewoon kan in voegen zonder te kijken want die andere gaat toch wel aan de kant.
Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes durenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Vandaar dit topic. Als dit niet zou gebeuren zouden we ons niet meer irriteren op de weg
Oh, en sinds gisteren valt me een nieuwe op: niet oprijden tot de stopstreep bij een verkeerslichtHet is toch ernstig als er bij sommige verkeerslichten al bordjes hangen met "Oprijden tot stopstreep"
Oh, dat vond ik ook zo leuk toen ik nog een brommer had. Ik moest wel op de weg rijden maar vaak activeerde mijn brommer die sensors niet als ik vooraan stond in de rij. En de gene achter mij hielden dan vaak zoveel afstand dat zij ook niet op die sensor stonden terwijl ik al helemaal tegen de stopstreep aan stond.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes duren
zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwamquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes duren
Ik kan daar echt om lachen, om zulke situatiesquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:30 schreef Piles het volgende:
[..]
zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwam
Ben maar even uitgestapt
We hebben hier ook een kruispunt dat gewoon verkeerd ingesteld is. Dan sta je iedere "cycle" wel een keer 10 tot 20 seconden allemaal stil zonder dat er iemand groen heeft.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:30 schreef Piles het volgende:
[..]
zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwam
Ben maar even uitgestaptHet was groen voor ik terug in de auto zat...
ik heb dat nog steeds met de motor!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, dat vond ik ook zo leuk toen ik nog een brommer had. Ik moest wel op de weg rijden maar vaak activeerde mijn brommer die sensors niet als ik vooraan stond in de rij. En de gene achter mij hielden dan vaak zoveel afstand dat zij ook niet op die sensor stonden terwijl ik al helemaal tegen de stopstreep aan stond.
ruimte maken bij drukte is niet ergquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:35 schreef Spezza19 het volgende:
Ik maak altijd wel ruimte voor een invoeger als ik zie dat het geklooi oplevert als ik het niet doe... Als ik zie dat ie makkelijk achter mij kan invoegen dan blijf ik rechts.
Zoals net gezegd werd, het is geven en nemen in het verkeer. Kleine moeite om iemand even ruimte te geven....
Inderdaad. Dat zal ik ook zeker niet nalaten; tenzij je een Apache kan laten landen in het gat achter mij.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
ruimte maken bij drukte is niet ergmaar dat houdt nog steeds niet in dat je op moet schuiven, een gaatje laten vallen is een simpelere oplossing imo
Mijn ervaring is helaas dat veel Nederlanders het begrip "gaatje laten vallen" niet snappen en dus als een idioot gaan remmen, dan wel uberhard gaan twijfelen of ze er nou wel of niet tussen niet kunnen....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
ruimte maken bij drukte is niet ergmaar dat houdt nog steeds niet in dat je op moet schuiven, een gaatje laten vallen is een simpelere oplossing imo
110? Mazzelaar..... ik heb vaak dat ze terugzakken naar 83quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef daNpy het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.
Oeh eng een grote auto!
Tja dan ben je ineens uit de slipstream hè. Moet je gas geven, da's nie zuunig nie!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef daNpy het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.
Oeh eng een grote auto!
Vooral in de regen, als ze in de spraywash van een vrachtwagen rijden. En dan niet beseffen dat hoe langzamer je rijd, hoe langer het duurt voordat je er doorheen bentquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef daNpy het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.
Oeh eng een grote auto!
Dat vind ik dus echt de grootste onzin. Nederlander rijden echt niet slechter dan in de landen om ons heen. Het is misschien soms prettiger rijden omdat het rustiger is, maar zodra het drukker wordt is het inzicht van Duitsers, Fransen Belgen enz vaak veel slechter.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Inzicht in Nederland is echt heeeeeel ver te zoeken
Tja, een auto voor mensen die om een of andere reden geen rijbewijs B kunnen halen, regelmatig is dat een psychische handicap. Krijg je een bepaald volk dat zo;n ding koopt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:54 schreef Luxuria het volgende:
Die 45km-wagentjes zouden verboden moeten worden
Zat die ook nog helemaal volgepropt zodat die dikke zeug er net in paste, met een vieze sigaret in d'r smoel.
Dat kan natuurlijk ook komen door verkeerslichten aan portalen. Als je dan netjes tot aan de stopstreep rijdt, moet je zo ongeveer op de bijrijdersstoel liggen om het verkeerslicht nog te kunnen zien. Ik kan me goed voorstellen dat mensen daar geen zin in hebben en de auto iets eerder stoppen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:25 schreef Piles het volgende:
Oh, en sinds gisteren valt me een nieuwe op: niet oprijden tot de stopstreep bij een verkeerslichtHet is toch ernstig als er bij sommige verkeerslichten al bordjes hangen met "Oprijden tot stopstreep"
Langzaamaan zal ook dat type volk niet meer met een brommobiel kunnen rijden. Wat er nu in rijdt heeft ooit een bromfietscertificaat aangevraagd (zonder enige vorm van les of examen) en deze later omgezet in een rijbewijs AM.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:42 schreef Fer het volgende:
[..]
Tja, een auto voor mensen die om een of andere reden geen rijbewijs B kunnen halen, regelmatig is dat een psychische handicap. Krijg je een bepaald volk dat zo;n ding koopt.
Maar het is wel een mooi alternatief voor deze mensen. En zeker op het platteland goedkoper dan gesubsideerde OV of belbusjes waar wij ook aan mee moeten betalen.
Zaterdag is echt by far de ergste dag om op de weg te zitten inderdaadquote:Op zaterdag 19 januari 2013 16:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Dat vind ik dus echt de grootste onzin. Nederlander rijden echt niet slechter dan in de landen om ons heen. Het is misschien soms prettiger rijden omdat het rustiger is, maar zodra het drukker wordt is het inzicht van Duitsers, Fransen Belgen enz vaak veel slechter.
Nederlands gaan dan veel efficiënter om met de ruimte en beseffen vaak beter dan in sommige situaties je ook bijvoorbeeld even met 0,5 tot 1s afstand op je voorligger kan rijden en met gas los dit makkelijk kan kan laten oplopen tot een acceptabele afstand.
Duitsers zouden dan gelijk op de rem gaan, Fransen parkeren hem in je kofferbak en bij de Belgen weet je nooit wat ze doen. Vooral de Duitsers zie je vaak slecht aanpassen zodra het erg druk wordt op de weg.
Dit geld uiteraard alleen voor de Nederlanders die ik doordeweeks tref op de weg, niet die op zaterdag (erger dan de zondagsrijder) en in de schoolvakanties.
Je eigen tt dekt de inhoud wel.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mijn ervaring is helaas dat veel Nederlanders het begrip "gaatje laten vallen" niet snappen en dus als een idioot gaan remmen, dan wel uberhard gaan twijfelen of ze er nou wel of niet tussen niet kunnen....
Inzicht in Nederland is echt heeeeeel ver te zoeken
Zondag is ook geen feest met al die mensen die normaal nooit rijden.quote:Op zondag 20 januari 2013 08:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zaterdag is echt by far de ergste dag om op de weg te zitten inderdaad
En als ik nu zeg dat ik gewoon goed kan rijden?quote:Op zondag 20 januari 2013 10:12 schreef Fer het volgende:
Niks erger, dan mensen die DENKEN dat ze goed rijden. Dan liever opaatjes en zondagsrijders.
Dan ben je net zo eerlijk als 90% van de nederlanders die zegt 'beter dan gemiddeld' te kunnen rijden.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En als ik nu zeg dat ik gewoon goed kan rijden?
Diezelfde parkeerhelden die 'm gewoon op een vrachtautovak zetten, want lekker ruim, en je kunt er gewoon weer vooruit uitrijden.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
En van die parkeerhelden die niet goed met de auto om kunnen gaan. Moeten ze nog 50 cm naar voren in het parkeerhaventje, gaat het met volgas, en de koppeling slippend langzaam vooruit....
Of als ze weg moeten, en het is in hun ogen 'krap'. 20x heen en weer, steeds 10cm rollen, terwijl er nog ruim een meter aan voor en achterkant over is....
En zie je ze zenuwachtig aan het stuur draaien (met de rem erop zodat de banden bijna kapot scheuren).
Ik vind juist 90% van alle automobilisten rijden als een natte krant. Misschien verwacht ik teveel van mijn medeweggebruikers, net als iedere andere user die in dit topic post.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:22 schreef JF_ het volgende:
[..]
Dan ben je net zo eerlijk als 90% van de nederlanders die zegt 'beter dan gemiddeld' te kunnen rijden.
In het kader van de veiligheid verwacht ik van andere weggebruikers alleen maar dat ze zich gedragen als de idioten die ik denk dat ze zijn, en daarin ben ik nog zelden teleurgesteld :-)quote:Op zondag 20 januari 2013 15:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind juist 90% van alle automobilisten rijden als een natte krant. Misschien verwacht ik teveel van mijn medeweggebruikers, net als iedere andere user die in dit topic post.
Klopt maar zaterdag vind ik erger omdat het dan drukker is met zowel mensen die normaal wel (veel) rijden alsmede mensen die normaal nooit rijden. En door de hogere mate van drukte dan op zondag ontstaat er bij de groep mensen die normaal nooit rijden meer/vaker (enorme) paniek en angst.quote:Op zondag 20 januari 2013 12:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zondag is ook geen feest met al die mensen die normaal nooit rijden.
Zaterdagavond is helemaal erg. Allemaal uitgaansvolk dat in een Toyota Tupperware of VW PVC naar de dikso scheurt, al dan niet met poederneus...quote:Op zondag 20 januari 2013 15:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt maar zaterdag vind ik erger omdat het dan drukker is met zowel mensen die normaal wel (veel) rijden alsmede mensen die normaal nooit rijden. En door de hogere mate van drukte dan op zondag ontstaat er bij de groep mensen die normaal nooit rijden meer/vaker (enorme) paniek en angst.
Die kom je zaterdagochtend vroeg ook nog weleens tegen van waarschijnlijk dan de vrijdagnacht/avond. Erg inderdaad.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:37 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Zaterdagavond is helemaal erg. Allemaal uitgaansvolk dat in een Toyota Tupperware of VW PVC naar de dikso scheurt, al dan niet met poederneus...
Als je vaak op 's Heeren weegen verkeert ontkom je toch bijna niet aan die conclusie gezien de debielen die je daar tegenkomt.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:22 schreef JF_ het volgende:
[..]
Dan ben je net zo eerlijk als 90% van de nederlanders die zegt 'beter dan gemiddeld' te kunnen rijden.
Iedereen weer overal stapvoets rijden op versleten zomerbandjes.quote:
Dat dus. Het gaat toch niet hard, wat hebben die winterbanden dan voor toegevoegde waarde?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Net heerlijk rondgeglibberd op de brede zomerbandjes van de Cupra; geen vuiltje aan de lucht.
Winterbandfetisjisten
Echt, geen ene flikker, gewoon rustig an treintje rijden, lekker 40 meter ertussen zodat je alle tijd en kans hebt om hem ergens anders heen te sturen mocht het nodig zijn, en er is echt niks aan de hand.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:15 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Dat dus. Het gaat toch niet hard, wat hebben die winterbanden dan voor toegevoegde waarde?
Gewoon rustig aan doen en je niet laten opnaaien, gebeurt er niets. Winterbanden zijn de grootste bullshit sinds de, laten we zeggen Ipadquote:Op zondag 20 januari 2013 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vraag het aan degene die in de bocht tegen de lantaarnpaal aan stond met zijn zomerbandjes?
Ik moest hardop lachen toen ik langs liep.
Maar die statistieken dat er op winterbanden minder ongelukken gebeuren dan op zomerbanden in de winterperiode is natuurlijk ook de grootste bullshit?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:17 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Gewoon rustig aan doen en je niet laten opnaaien, gebeurt er niets. Winterbanden zijn de grootste bullshit sinds de, laten we zeggen Ipad
Weet je hoeveel schlemielen mét winterbanden er al tegen lichtmasten aan hebben gestaan omdat ze dachten dat ze onfeilbaar waren?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vraag het aan degene die in de bocht tegen de lantaarnpaal aan stond met zijn zomerbandjes?
Ik moest hardop lachen toen ik langs liep.
Ik geloof alleen statistieken die gepubliceerd zijn. Niet je onderbuikgevoelens. Maar ik heb inderdaad geen zin om dat nieuwsartikel (van een verzekeraar) voor de 1039847e keer te posten, je zoekt zelf maar...quote:Op zondag 20 januari 2013 21:19 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Weet je hoeveel schlemielen mét winterbanden er al tegen lichtmasten aan hebben gestaan omdat ze dachten dat ze onfeilbaar waren?
Zet die statistieken effe tegenover elkaar en lach dan nog maar eens
Jij blij met je winterbanden, even goede vrienden tochquote:Op zondag 20 januari 2013 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik geloof alleen statistieken die gepubliceerd zijn. Niet je onderbuikgevoelens. Maar ik heb inderdaad geen zin om dat nieuwsartikel (van een verzekeraar) voor de 1039847e keer te posten, je zoekt zelf maar...
Nogmaals, ik had ze vandaag niet willen missen met sneeuw, ijsregen en ijzel hier.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:27 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Jij blij met je winterbanden, even goede vrienden tochleef je droom zou ik zeggen
ok, maar 4-500 euri voor die paar dagen per jaar dat het nodig is vind ik best een flink bedrag als je er met zomerbanden op iets lager tempo er ook komt. Beetje kosten baten verhaal.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:29 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nogmaals, ik had ze vandaag niet willen missen met sneeuw, ijsregen en ijzel hier.
Het was zeker allemaal mogelijk op zomerbanden, maar het is zoveel prettiger achter voor het stuur te zitten, dan continue te moeten billen knijpen.
ok, maar 4-500 euri voor die paar dagen per jaar dat het nodig is vind ik best een flink bedrag als je er met zomerbanden op iets lager tempo er ook komt. Beetje kosten baten verhaal.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:31 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
voor het stuur te zitten, dan continue te moeten billen knijpen.
Volgens mij ook een motorrijder aan de avatar te zienquote:Op zondag 20 januari 2013 21:35 schreef dylanrr het volgende:
Ik rijd ook stug door met zomerbanden. Met dit weer ook gewoon zo'n 250km per dag en niks aan het handje. Met ver vooruit kijken en anticiperen kom je een heel eind.
Ja, alleen van motorrijden komt nu niet veel helaas. En inderdaad, remmen doe ik voor het grootste deel door terug te schakelen, nergens last van.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:39 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Volgens mij ook een motorrijder aan de avatar te ziendan weet je ook: nat is niet glad, als je maar niet op de rem gaat staan
Mensen met alleen koekblik kunnen nog veel van ons leren denk ik...
Overal zo hoor. Maargoed op een snelweg kun je gewoon doorrijden, het is toch alleen maar rechtdoor. Als je gewoon afstand houdt is er niks aan de hand.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:23 schreef Het_Biertje het volgende:
morgen maar vroeg weg, vorige week was de A1 druk maar prima begaanbaar op de linkerbaan. rechts wilde je niet rijden want bangerds
Dat argument snap ik niet. Je zomerbanden slijten namelijk niet. Of je nu 4 sets banden in 8 jaar gebruikt wat bestaat uit 4 sets zomerbanden, of uit 2 sets zomerbanden en 2 sets winterbanden...quote:Op zondag 20 januari 2013 21:31 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
ok, maar 4-500 euri voor die paar dagen per jaar dat het nodig is vind ik best een flink bedrag als je er met zomerbanden op iets lager tempo er ook komt. Beetje kosten baten verhaal.
Ik niet. Ik ben voorstander van winterbanden, maar tegenstander van betutteling...quote:Op zondag 20 januari 2013 22:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voorstander voor verplicht winterbanden
Wat een onzin. Kijk in hoeveel landen het al verplicht is.... Daar werkt het ook prima. En ik vind het geen betutteling. Ik zit niet te wachten op een sjonnie of leasebakhomo die zonder winterbanden met hoge snelheid zich in mijn auto duwt...quote:Op zondag 20 januari 2013 22:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik niet. Ik ben voorstander van winterbanden, maar tegenstander van betutteling...
Iedereen moet zelf weten waar die mee rijdt. Anders moet je nog veel meer dingen gaan verplichten.
Welke discussie? Ik zie 2 Posts ofzo....quote:Op zondag 20 januari 2013 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
Kunnen we dat overloze slap geouwehoer over die winterbanden effe in het desbetreffende topic houden? Krijg een beetje een Deja-vu gevoel
Haal het stof eens van je bril, en pak nog eens je telraam?quote:Op zondag 20 januari 2013 22:23 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Welke discussie? Ik zie 2 Posts ofzo....
Ik ga niet eens in op je domme postquote:Op zondag 20 januari 2013 22:25 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Haal het stof eens van je bril, en pak nog eens je telraam?
veroudert wel ivm uitdrogen van het rubber. Advies is na 7 jaar je banden weg te doen ongeacht het aantal km's. Edit: dit is een advies waar ik wel in kan komen...quote:Op zondag 20 januari 2013 22:15 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat argument snap ik niet. Je zomerbanden slijten namelijk niet. Of je nu 4 sets banden in 8 jaar gebruikt wat bestaat uit 4 sets zomerbanden, of uit 2 sets zomerbanden en 2 sets winterbanden...
Mooi, dan hoef ik ook niet oneindig te blijven reageren op de jouwequote:Op zondag 20 januari 2013 22:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik ga niet eens in op je domme post
Alleen als ik levensmoe zou zijn.quote:Op maandag 21 januari 2013 02:00 schreef Ridocar het volgende:
Stel je voor, een sneeuwschuiver/strooiwagen met daarvoor een vrachtauto, op een bochtige provinciale weg waar een inhaalverbod geldt, en jij zit erachter. Met deze weersomstandigheden. Zou jij dan een poging ondernemen om zowel sneeuwschuiver als vrachtauto in te halen in een onoverzichtelijke bocht en naderend tegemoetkomend verkeer?
Onder de streep maakt het niet zoveel uit.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:31 schreef HeetBoven het volgende:
ok, maar 4-500 euri voor die paar dagen per jaar dat het nodig is vind ik best een flink bedrag als je er met zomerbanden op iets lager tempo er ook komt. Beetje kosten baten verhaal.
hap dan zelf niet eens zo.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
Kunnen we dat overloze slap geouwehoer over die winterbanden effe in het desbetreffende topic houden? Krijg een beetje een Deja-vu gevoel
Mwa, ik had er geen last van hoor./quote:Op maandag 21 januari 2013 08:58 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Was toch echt geen sneeuw.
Hier in het zuiden is die sneeuw vannacht vastgevroren en ijs geworden.
Was net alsof een heel dak de lucht in ging.
Dus ja ijsschotsen.
Dan ben ik wel benieuwd hoe jij dat ijs van je dak haalt?quote:Op maandag 21 januari 2013 08:58 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Was toch echt geen sneeuw.
Hier in het zuiden is die sneeuw vannacht vastgevroren en ijs geworden.
Was net alsof een heel dak de lucht in ging.
Dus ja ijsschotsen.
Hier in Zuid-Limburg is gisteren ijsregen geweest. In een half uur tijd, had ik een ijslaag van 2mm op de auto zitten, waar ik 20 minuten voor nodig heb gehad om de ramen ijsvrij te krijgen...quote:Op maandag 21 januari 2013 08:25 schreef kikoooooo het volgende:
IjsschotsenDie blijven alleen op vrachtwagens liggen. Een beetje sneeuw op een dak zijn niet gelijk ijsschotsen hoor.
Hoe waren de weersomstandigheden?quote:Op maandag 21 januari 2013 09:21 schreef Bot13 het volgende:
Schrok me gisteren dood door een auto die midden tussen de strepen reed van de linkerbaan en middenbaan, met een gangetje of 40, 50, waar je 120 mocht en de gemiddelde snelheid 90 tot 100 was. Wat bezielt zulke mensen in vredesnaam? Gevalletje rijbewijs innemen.
Hij reed toch op de rechterbaan? Net als jij ook overigens.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:35 schreef Bot13 het volgende:
Van het niveau waar je met 90 doorheen kunt rijden. Sommigen iets harder, sommigen iets langzamer. Wel wat sneeuw, maar goed zicht, goed verlicht, en zeker niet druk.
Ik heb altijd geleerd dat je je moet aanpassen aan de snelheid van je weggebruikers. Door 2 á 3 keer langzamer te rijden doe je dat per definitie niet. En vind je het ècht zo eng, blijf dan ten eerste in een baan, bij voorkeur de rechtse.
quote:Op maandag 21 januari 2013 09:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Hij reed toch op de rechterbaan? Net als jij ook overigens.
quote:Op maandag 21 januari 2013 09:21 schreef Bot13 het volgende:
die midden tussen de strepen reed van de linkerbaan en middenbaan
Nooit geweten dat er strepen op de middenbermen zitten. Weer wat geleerd.quote:
Ah, niet zo thuis in die termen. Excuusquote:Op maandag 21 januari 2013 09:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nooit geweten dat er strepen op de tussenbermen zitten. Weer wat geleerd.
Je bedoeld strook, niet baan.
Je bedoelt bedoelt, niet bedoeld.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Je bedoeld strook, niet baan.
Gelukkig zitten we niet op het taalforum. Maar terminologie is wat anders dan een taalfout. Een baan is wezenlijk wat anders dan een strook. En het verschil tussen bedoeld en bedoelt boeit echt geen flikker in deze discussie.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je bedoelt bedoelt, niet bedoeld.
Irritant wel. Een zak, geen idee. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je denkt dat je je moet aanpassen aan de snelheid van het overige verkeer. Als het overige verkeer 200 km/h rijdt, dan ga jij dat ook doen?quote:Op maandag 21 januari 2013 09:54 schreef Bot13 het volgende:
Maar nu we de termen duidelijk hebben: een beetje een zak was hij wel hè?
Ja hoor. Als je niet echt hard gaat, is het niet zo verstandig om behoorlijk links te gaan rijden.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:54 schreef Bot13 het volgende:
Maar nu we de termen duidelijk hebben: een beetje een zak was hij wel hè?
Nee maar je snapt uit de context toch wel dat er strook bedoeld wordtquote:Op maandag 21 januari 2013 09:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Gelukkig zitten we niet op het taalforum. Maar terminologie is wat anders dan een taalfout. Een baan is wezenlijk wat anders dan een strook. En het verschil tussen bedoeld en bedoelt boeit echt geen flikker in deze discussie.
In ieder geval ten dele, ja. Nu kan ik me geen situatie voorstellen dat dat zou gebeuren, maar mocht het wel gebeuren zou ik minimaal 150 rijden en zoveel mogelijk rechts.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:59 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Irritant wel. Een zak, geen idee. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je denkt dat je je moet aanpassen aan de snelheid van het overige verkeer. Als het overige verkeer 200 km/h rijdt, dan ga jij dat ook doen?
Gisteren reed ik rond 20:30 vanuit lemmer terug naar amsterdam, ik heb toen op de A6(21:15 oid) flink lopen seinen toevallig omdat een kansloze aap met 75-85kmh op de linkerbaan strook zat (rechter strook was helemaal vrij de komende kilometer) en niet naar rechts ging.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:13 schreef Spezza19 het volgende:
Net over de A1 en A6 gereden... Ik zeg het niet gauw, maar ik reed lekker 80....
Is er wel gestrooid?
Oh ja, mensen die met dit weer bumperkleven en zelfs met hun groot licht gaan seinen
Dat die maar lekker een eenzijdig ongeval mogen krijgen.....
Ik niet, ik rijdt al 7 jaar zonder winterbanden en het gaat wat mij betreft prima.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voorstander voor verplicht winterbanden
Pas nou op! Straks komen de modjes weer zeikenquote:Op maandag 21 januari 2013 12:57 schreef Vlassie1980 het volgende:
[..]
Ik niet, ik rijdt al 7 jaar zonder winterbanden en het gaat wat mij betreft prima.
Gisteren vanuit Groningen naar de Randstad gereden, reed om 5:30 weg en was om 9:30 thuis.
Zolang je maar geen gekke dingen doet en met the flow mee gaat is er vrij weinig aan de hand.
Ik kan het me wel voorstellen bij mensen die een job hebben waarvoor ze heel veel op de weg zitten, maar voor mijn woon-werkverkeer en de incidentele ritten / familiebezoeken blijf ik lekker op de traditionele bandjes doorkachelen.
Bij rotondes zeker? Voor mij maakt het niet uit, wel voor de wachtenden achter mij. Maargoed, zolang oom agent niet op rotondes controleert en nog steeds denkt dat de top-10-ergenissen echt is, zal er weinig veranderen.quote:Op maandag 21 januari 2013 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Autobestuurders die geen richting aangeven en je dus voor jan joker staat te wachten
Met name op rotondes inderdaad. Vreselijk irritant is dat.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:03 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Bij rotondes zeker? Voor mij maakt het niet uit, wel voor de wachtenden achter mij. Maargoed, zolang oom agent niet op rotondes controleert en nog steeds denkt dat de top-10-ergenissen echt is, zal er weinig veranderen.
Dat,quote:Op maandag 21 januari 2013 18:54 schreef Palomar het volgende:
Nou, vandaag was het in het noorden ook raak qua sneeuw. Snap echt niet dat dan meteen alles vast moet staan, want zo ontoegankelijk waren de wegen niet. Heb er ook eens op gelet. Meeste mensen rijden gewoon door, totdat ze worden opgehouden door 1 bange bestuurder die veel te langzaam gaat. Vooral in bochten, echt niet te geloven.
Laat die mensen gewoon thuisblijven of met de bus gaan. Of een speciaal rijbewijs invoeren voor slechte weersomstandigheden, zodat mensen die dat niet hebben thuisblijven...
Maar hij kreeg wel aandacht. Zelfs op internet nu!quote:Op maandag 21 januari 2013 19:42 schreef Spezza19 het volgende:
Geen irritatie maar wel sneu... Net ging ik even lopend naar de supermarkt. Rijdt er een Opel Astra Johnny edition voorbij.... Radio onwijs hard met (hoe kan het ook anders) geestdodende stamp muziek... Raam open
Wat een kansloos figuur... Radio was op 300 meter nog te horen alsof je er zelf in zat....
Had ie beter de tampon van zijn vriendin kunnen afzuigenquote:Op maandag 21 januari 2013 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Maar hij kreeg wel aandacht. Zelfs op internet nu!
Ja ik ook. Maar dit was gewoon te sneu voor woorden... En dan ook nog met raam open in deze omstandighedenquote:Op maandag 21 januari 2013 19:47 schreef Koepert het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen, ik luister graag en vaak muziek, en hecht dan ook waarde aan een goede geluidsinstallatie (thuis en in de auto) en betrap mezelf er wel eens op dat de radio in de auto bij mooie nummers steeds n tikje harder gaat... en dan dus ook buiten te horen is..
Ik heb in de stad ook bijna altijd m'n raam open. Zeker in de avond.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar dit was gewoon te sneu voor woorden... En dan ook nog met raam open in deze omstandigheden
Winterbanden zijn helemaal nergens voor nodig. Gewoon een beetje aanpassen aan de omstandigheden.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben eigenlijk wel voorstander voor verplicht winterbanden
1. Je antwoord is gewoonquote:Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Winterbanden zijn helemaal nergens voor nodig. Gewoon een beetje aanpassen aan de omstandigheden.
quote:Op maandag 21 januari 2013 20:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
1. Je antwoord is gewoon
En
2. Voor deze discussie is een apart topic.
PTA / Deel 4: Winterbanden aanschaffenquote:Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Winterbanden zijn helemaal nergens voor nodig. Gewoon een beetje aanpassen aan de omstandigheden.
Of mensen waarvan de kentekenplaat volledig onzichtbaar is door de sneeuw. Moeilijk he om even een rondje om je auto te lopen en alles te checken?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:44 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die hun lampen niet schoonmaken. Ik snap best dat je je complete auto niet sneeuwvrij gaat maken, maar je koplampen en je achterlampen kun je toch best even schoonmaken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |