abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121758470
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer.

Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang gevende mensen.

Dit account is niet meer in gebruik.
pi_121758485
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:33 schreef OEM het volgende:

[..]

Je kan uit z'n verhaal wel opmaken dat ie op de strook voor rechtsaf stond en op de strook voor rechtdoor moest zijn.
Sorry, maar sommige sorteerstroken zijn erg lang, dus kan en mag je nog van baan veranderen....
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:43:03 #3
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121758572
't is geven en nemen in het verkeer. Iedereen maakt wel eens een fout, die andere bestuurder had - vind ik - echt niet zo raar hoeven doen.
How can I make this topic about me?
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:44:20 #4
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121758614
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:40 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Sorry, maar sommige sorteerstroken zijn erg lang, dus kan en mag je nog van baan veranderen....
Dan zijn het geen voorsorteerstroken. Maar ik begrijp uit Fer's antwoord dat ie nog niet eens voorgesorteerd stond.
pi_121758643
Even andere situatie:

Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?

Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
pi_121758701
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:44 schreef OEM het volgende:

[..]

Dan zijn het geen voorsorteerstroken. Maar ik begrijp uit Fer's antwoord dat ie nog niet eens voorgesorteerd stond.
Ja ik dacht nog ff om een onaardige sneer over je leesbegrip te maken. Maar eerlijk, een verkeerssituatie is soms lastig uit te leggen op schrift, met of zonder plaatjes.
.
pi_121758707
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:

Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?

Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
Ik ga bijna nooit naar links, zeker niet voor 1 auto. Laat m maar leren invoegen.
Als er een treintje komt invoegen en de linkerbaan is leeg of rustig, dan wil ik best even naar links gaan.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:50:48 #8
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121758817
quote:
Even andere situatie:

Je hoeft niet naar links te gaan. Sterker nog, het mag niet eens. De invoeger moet zich aanpassen aan het overige verkeer. Dat 'men' ervanuit gaat dat de mensen op de hoofdbaan ruimte maken, en dat men boos is als dat niet gebeurt, is een andere kwestie.
pi_121758820
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:47 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik ga bijna nooit naar links, zeker niet voor 1 auto. Laat m maar leren invoegen.
Als er een treintje komt invoegen en de linkerbaan is leeg of rustig, dan wil ik best even naar links gaan.
Je mist de essentie: ga je alvast naar links? of pas als hij richting aangeeft.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 12:51:13 #10
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121758831
quote:
Even andere situatie:

Ik ga niet naar links als ik er zelf af moet.
pi_121758900
Ik ga alleen opzij als ik nog voor de invoegstroek rij en er een hele stoet met 70 aankomt, die voegen namlijk toch wel in. En dan nog oppassen voor gasten die gelijk de 2e strook opduiken.

Als ik er al naast rijd, blijf ik gewoon gaan. Hadden ze maar met 90 op die invoegstrook moeten aankomen. Invoegen met -10km is helemaal niet ongunstig hoor.

Nou ja soms heb ik nog wat speelruimte, ik rijd meestal 102 op de cc en kan tot 108 als het moet zonder boete (uitgaande dat het max 100 is) Kan ik nog + indrukken tot 107 ofzo.
.
pi_121758913
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:51 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik ga niet naar links als ik er zelf af moet.
:?
pi_121758956
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:50 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Je mist de essentie: ga je alvast naar links? of pas als hij richting aangeeft.
Oh, in het geval van weefvak pas als hij richting aangeeft, of als ik aan zie komen dat ie in wil voegen :)
Maar het komt zelden voor dat ik ruimte maak moet ik zeggen.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 12:55:15 #14
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:59:29 #15
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121759103
Van vrachtwagens wordt niet verwacht dat ze naar links gaan, van auto's wel. Rond vrachtauto's is het ook veel makkelijker invoegen vanwege het snelheidsverschil.
Als ik 's ochtends de snelweg op kom vanuit huis is de motor nog zeker niet warm dus kan moeilijk hard gaan optrekken en 120 rijden. Dus van voeg ik gewoon achter de vrachtauto in, rustig 85km/u, laat al het andere verkeer zich er links tussen prakken, laat ze mooi voorbij jakkeren, jagen razen en gieren, en als het rustig geworden is haal ik pas de vrachtauto in.
pi_121759145
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:55 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Ik maak geen ruimte voor een invoeger als ik zelf wil uitvoegen.
Heb het ook niet over dat jij wil uitvoegen. Heb het alleen over een auto die de invoegstrook op komt.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:01:58 #17
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121759175
quote:
ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik maak altijd van te voren ruimte voor de invoeger, maar dat is alleen om zelf niet de kans te lopen gehinderd te worden door de invoeger. En om het verkeer links ook niet te hinderen rij ik eigenlijk altijd ver boven de max.snelheid.
pi_121759220
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Van vrachtwagens wordt niet verwacht dat ze naar links gaan, van auto's wel. Rond vrachtauto's is het ook veel makkelijker invoegen vanwege het snelheidsverschil.
Als ik 's ochtends de snelweg op kom vanuit huis is de motor nog zeker niet warm dus kan moeilijk hard gaan optrekken en 120 rijden. Dus van voeg ik gewoon achter de vrachtauto in, rustig 85km/u, laat al het andere verkeer zich er links tussen prakken, laat ze mooi voorbij jakkeren, jagen razen en gieren, en als het rustig geworden is haal ik pas de vrachtauto in.
Je moet niet verwachten op de weg. Ook van een auto moet je niet verwachten dat hij schuift. Nooit, ook niet als er plaats is.

Dat het netjes is als er plaats gemaakt wordt, is een ander verhaal.

Door die verwachtingen van iedereen gebeuren de ongelukken...
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:05:21 #19
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121759275
Als er een auto op de invoegstrook rijdt en het punt nadert dat ie zou kunnen invoegen, en ik kan niet naar links wegens een batterij inhalers, geef ik toch uit voorzorg groot licht en eventueel claxon, zeker als het snelheidsverschil behoorlijk is.

Het is misschien asociaal maar ik heb gen zin om hard te moeten remmen omdat zo'n slaapmuts uit gewoonte de snelweg opduikt, met alle gevolgen van dien.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 13:05:44 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121759290
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:01 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Heb het ook niet over dat jij wil uitvoegen. Heb het alleen over een auto die de invoegstrook op komt.
Je hebt het over een weefvak, dan is er toch ook een mogelijkheid dat ik wel wil uitvoegen?

Maar als ik op de snelweg blijf dan wil ik nog wel eens naar links gaan.
pi_121759378
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Je hebt het over een weefvak, dan is er toch ook een mogelijkheid dat ik wel wil uitvoegen?

Precies daar ging het mij om. Ik blijf rechtdoor rijden maar een weegstrook kan ook zijn dat ze eropkomen en er meteen weer af.

Ik heb dus wel es gehad dat iemand de invoegstrook op kwam..naast mij kwam,...en ineens naar links ging zonder richting. Ik bleef rechts omdat ik zoiets heb van: als je naar links wil moet je maar richting aangeven.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:08:45 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121759396
Je moet niet opschuiven.
Ze leren maar invoegen. Al doen ze richtingaanwijzer, groot licht en mistlampen aan, niks mee te maken.
Zíj moeten een plekje zoeken en daarin sturen. Niet langs iemand gaan rijden en dan "vinden" dat die op moet schuiven :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 13:10:09 #23
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121759440
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:08 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Precies daar ging het mij om. Ik blijf rechtdoor rijden maar een weegstrook kan ook zijn dat ze eropkomen en er meteen weer af.

Ik heb dus wel es gehad dat iemand de invoegstrook op kwam..naast mij kwam,...en ineens naar links ging zonder richting. Ik bleef rechts omdat ik zoiets heb van: als je naar links wil moet je maar richting aangeven.
Nou ja, ik ben er wel van om lekker te blijven rijden waar ik rij. Die invoeger zoekt het maar uit.
pi_121759487
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben er wel van om lekker te blijven rijden waar ik rij. Die invoeger zoekt het maar uit.
Wat is het nou :?
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 13:11:55 #25
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121759635
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:08 schreef daNpy het volgende:
Je moet niet opschuiven.
Ze leren maar invoegen. Al doen ze richtingaanwijzer, groot licht en mistlampen aan, niks mee te maken.
Zíj moeten een plekje zoeken en daarin sturen. Niet langs iemand gaan rijden en dan "vinden" dat die op moet schuiven :')
Ja die theorie heb ik hier op FOK! wel eens eerder verdedigd maar werd finaal de grond in geknuppeld.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:17:26 #27
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121759710
De enige reden om op te schuiven is als er politie in de buurt rijdt. Dan krijgt de invoeger namelijk een boete voor 'drukken' >:)

Verder wordt ik ook wel eens naar links gedrukt. Dan rijd ik met mn rechtervoorwiel bij hun linker achterwiel en komen ze, al dan niet met knipperlicht, naar links. Pas als je thv hun zijraam rijdt en je beiden 50% op de weghelft zit hebben ze door dat jij er ook rijdt :')
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 13:19:24 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:22:51 #29
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121759890
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:19 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

+1
Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.
En daaruit kunnen we concluderen dat mensen het inderdaad ook normaal vinden dat je gewoon kan in voegen zonder te kijken want die andere gaat toch wel aan de kant.
pi_121759977
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.
En daaruit kunnen we concluderen dat mensen het inderdaad ook normaal vinden dat je gewoon kan in voegen zonder te kijken want die andere gaat toch wel aan de kant.
Vandaar dit topic. Als dit niet zou gebeuren zouden we ons niet meer irriteren op de weg :P

Oh, en sinds gisteren valt me een nieuwe op: niet oprijden tot de stopstreep bij een verkeerslicht :') Het is toch ernstig als er bij sommige verkeerslichten al bordjes hangen met "Oprijden tot stopstreep" ;(
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:27:12 #31
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121760021
Ik ga eigenlijk alleen naar links als het zo'n klaverblad is met zo'n hele korte invoeg/uitvoeg strook.
Verder ga ik eigenlijk nooit naar links omdat mensen prima zelf een plekje kunnen vinden en als ze dan dezelfde snelheid als mij gaan rijden en ook nog naast me gaan rijden dan is dat hun probleem.
Voor vrachtwagens wil ik nog weleens uitzondering maken omdat die wat minder makkelijk zich in kleine gaatjes voor of achter mij kunnen proppen. Maar ook dan kijk ik eerst of er links achter verkeer aankomt wat mij wil inhalen, zodat ik die niet tot last ben.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 13:27:15 #32
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121760024
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Dan heb ik dus nieuws voor al die lui: niet iedereen gaat aan de kant.
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 13:28:04 #33
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121760058
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:25 schreef Piles het volgende:

[..]

Vandaar dit topic. Als dit niet zou gebeuren zouden we ons niet meer irriteren op de weg :P

Oh, en sinds gisteren valt me een nieuwe op: niet oprijden tot de stopstreep bij een verkeerslicht :') Het is toch ernstig als er bij sommige verkeerslichten al bordjes hangen met "Oprijden tot stopstreep" ;(
Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes duren :')
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:29:41 #34
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121760115
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:28 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes duren :')
Oh, dat vond ik ook zo leuk toen ik nog een brommer had. Ik moest wel op de weg rijden maar vaak activeerde mijn brommer die sensors niet als ik vooraan stond in de rij. En de gene achter mij hielden dan vaak zoveel afstand dat zij ook niet op die sensor stonden terwijl ik al helemaal tegen de stopstreep aan stond.
pi_121760148
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:28 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwam :(
Ben maar even uitgestapt :') Het was groen voor ik terug in de auto zat...
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 13:31:17 #36
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121760169
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:30 schreef Piles het volgende:

[..]

zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwam :(
Ben maar even uitgestapt :')
Ik kan daar echt om lachen, om zulke situaties :')

Ik heb ook wel eens een truttenschudder voor me gehad die niet door had dat ze achteruit rolde |:( Een toeterconcert van mij maakte het er niet duidelijker op, ze steeg bijna op van woede want het stoplicht was toch rood? En maar wijzen naar dat lampje, en maar rollen naar achteren toe :') _O-

_O-
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:32:21 #37
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_121760209
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:30 schreef Piles het volgende:

[..]

Ben maar even uitgestapt :') Het was groen voor ik terug in de auto zat...
We hebben hier ook een kruispunt dat gewoon verkeerd ingesteld is. Dan sta je iedere "cycle" wel een keer 10 tot 20 seconden allemaal stil zonder dat er iemand groen heeft.
Dat is mijn vermoeden tenminste.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:34:46 #38
167856 Toempf
Internetheld
pi_121760278
Ik werd laatst op de A4 richting Amsterdam ingehaald door een Prius en een ouwe B-klasse, die elkaar toeterend en op elkaar afrijdend probeerden van de weg te rijden. Geen idee wat er aan vooraf ging, maar even later stopten ze allebei op de vluchtstrook. Ik heb ze helaas niet elkaar hun hersens in kunnen zien slaan. Road rage anyone?
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_121760311
Ik maak altijd wel ruimte voor een invoeger als ik zie dat het geklooi oplevert als ik het niet doe... Als ik zie dat ie makkelijk achter mij kan invoegen dan blijf ik rechts.

Zoals net gezegd werd, het is geven en nemen in het verkeer. Kleine moeite om iemand even ruimte te geven....
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:41:24 #40
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_121760490
En van die parkeerhelden die niet goed met de auto om kunnen gaan. Moeten ze nog 50 cm naar voren in het parkeerhaventje, gaat het met volgas, en de koppeling slippend langzaam vooruit....
Of als ze weg moeten, en het is in hun ogen 'krap'. 20x heen en weer, steeds 10cm rollen, terwijl er nog ruim een meter aan voor en achterkant over is....
En zie je ze zenuwachtig aan het stuur draaien (met de rem erop zodat de banden bijna kapot scheuren).
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:55:18 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121760959
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:29 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Oh, dat vond ik ook zo leuk toen ik nog een brommer had. Ik moest wel op de weg rijden maar vaak activeerde mijn brommer die sensors niet als ik vooraan stond in de rij. En de gene achter mij hielden dan vaak zoveel afstand dat zij ook niet op die sensor stonden terwijl ik al helemaal tegen de stopstreep aan stond.
ik heb dat nog steeds met de motor!
Erg irritant want je staat dus gewoon voor niets te wachten en hij springt niet op groen :(
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:57:37 #42
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121761033
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:35 schreef Spezza19 het volgende:
Ik maak altijd wel ruimte voor een invoeger als ik zie dat het geklooi oplevert als ik het niet doe... Als ik zie dat ie makkelijk achter mij kan invoegen dan blijf ik rechts.

Zoals net gezegd werd, het is geven en nemen in het verkeer. Kleine moeite om iemand even ruimte te geven....
ruimte maken bij drukte is niet erg :) maar dat houdt nog steeds niet in dat je op moet schuiven, een gaatje laten vallen is een simpelere oplossing imo :)
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 13:59:15 #43
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121761082
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

ruimte maken bij drukte is niet erg :) maar dat houdt nog steeds niet in dat je op moet schuiven, een gaatje laten vallen is een simpelere oplossing imo :)
Inderdaad. Dat zal ik ook zeker niet nalaten; tenzij je een Apache kan laten landen in het gat achter mij.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 13:59:44 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121761093
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.

Oeh eng een grote auto! :')
pi_121761593
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:57 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mijn ervaring is helaas dat veel Nederlanders het begrip "gaatje laten vallen" niet snappen en dus als een idioot gaan remmen, dan wel uberhard gaan twijfelen of ze er nou wel of niet tussen niet kunnen....

Inzicht in Nederland is echt heeeeeel ver te zoeken :X
pi_121761612
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef daNpy het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.

110? Mazzelaar..... ik heb vaak dat ze terugzakken naar 83 :')
pi_121762373
quote:

Tja dan ben je ineens uit de slipstream hè. Moet je gas geven, da's nie zuunig nie!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 14:54:01 #48
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_121762892
Die 45km-wagentjes zouden verboden moeten worden :N
Zat die ook nog helemaal volgepropt zodat die dikke zeug er net in paste, met een vieze sigaret in d'r smoel.
All she wants and needs is just a little taste..
  Moderator zaterdag 19 januari 2013 @ 15:28:18 #49
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121764034
quote:

Vooral in de regen, als ze in de spraywash van een vrachtwagen rijden. En dan niet beseffen dat hoe langzamer je rijd, hoe langer het duurt voordat je er doorheen bent :')
pi_121766105
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:14 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt de grootste onzin. Nederlander rijden echt niet slechter dan in de landen om ons heen. Het is misschien soms prettiger rijden omdat het rustiger is, maar zodra het drukker wordt is het inzicht van Duitsers, Fransen Belgen enz vaak veel slechter.

Nederlands gaan dan veel efficiënter om met de ruimte en beseffen vaak beter dan in sommige situaties je ook bijvoorbeeld even met 0,5 tot 1s afstand op je voorligger kan rijden en met gas los dit makkelijk kan kan laten oplopen tot een acceptabele afstand.

Duitsers zouden dan gelijk op de rem gaan, Fransen parkeren hem in je kofferbak en bij de Belgen weet je nooit wat ze doen. Vooral de Duitsers zie je vaak slecht aanpassen zodra het erg druk wordt op de weg.

Dit geld uiteraard alleen voor de Nederlanders die ik doordeweeks tref op de weg, niet die op zaterdag (erger dan de zondagsrijder) en in de schoolvakanties.
.
pi_121766351
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:54 schreef Luxuria het volgende:
Die 45km-wagentjes zouden verboden moeten worden :N
Zat die ook nog helemaal volgepropt zodat die dikke zeug er net in paste, met een vieze sigaret in d'r smoel.
Tja, een auto voor mensen die om een of andere reden geen rijbewijs B kunnen halen, regelmatig is dat een psychische handicap. Krijg je een bepaald volk dat zo;n ding koopt.

Maar het is wel een mooi alternatief voor deze mensen. En zeker op het platteland goedkoper dan gesubsideerde OV of belbusjes waar wij ook aan mee moeten betalen.
.
pi_121782489
Mijn irritaties van deze avond:

Eerst rijdt iemand door rood licht, om zijn weg vervolgens met 60 km/h (op mijn teller) te vervolgen waar je gewoon 80 km/h mag.
Iemand reed al een tijdje 80 km/h (teller) op een 80 km/h weg, op het moment dat het dubbelstrooks wordt haal ik in en daar waar het weer een enkelstrooks weg wordt, gaat die bumperkleven met 97 km/h (teller).
En die fietser die zonder achterlicht reed, die zal deze avond niet snel vergeten, die schrok zich rot toen ik claxonneerde toen ik op 50 cm van hem af reed.

Lijkt wel alsof het vandaag 'ik-wil-andere-mensen-irriteren-dag' was... Er waren nog wel een paar dingetjes, maar die gebeuren zo vaak dat het de moeite niet meer waard is om te schrijven...
pi_121783730
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:25 schreef Piles het volgende:

Dat kan natuurlijk ook komen door verkeerslichten aan portalen. Als je dan netjes tot aan de stopstreep rijdt, moet je zo ongeveer op de bijrijdersstoel liggen om het verkeerslicht nog te kunnen zien. Ik kan me goed voorstellen dat mensen daar geen zin in hebben en de auto iets eerder stoppen.
pi_121788457
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 16:42 schreef Fer het volgende:

[..]

Tja, een auto voor mensen die om een of andere reden geen rijbewijs B kunnen halen, regelmatig is dat een psychische handicap. Krijg je een bepaald volk dat zo;n ding koopt.

Maar het is wel een mooi alternatief voor deze mensen. En zeker op het platteland goedkoper dan gesubsideerde OV of belbusjes waar wij ook aan mee moeten betalen.
Langzaamaan zal ook dat type volk niet meer met een brommobiel kunnen rijden. Wat er nu in rijdt heeft ooit een bromfietscertificaat aangevraagd (zonder enige vorm van les of examen) en deze later omgezet in een rijbewijs AM.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_121788921
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 16:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat vind ik dus echt de grootste onzin. Nederlander rijden echt niet slechter dan in de landen om ons heen. Het is misschien soms prettiger rijden omdat het rustiger is, maar zodra het drukker wordt is het inzicht van Duitsers, Fransen Belgen enz vaak veel slechter.

Nederlands gaan dan veel efficiënter om met de ruimte en beseffen vaak beter dan in sommige situaties je ook bijvoorbeeld even met 0,5 tot 1s afstand op je voorligger kan rijden en met gas los dit makkelijk kan kan laten oplopen tot een acceptabele afstand.

Duitsers zouden dan gelijk op de rem gaan, Fransen parkeren hem in je kofferbak en bij de Belgen weet je nooit wat ze doen. Vooral de Duitsers zie je vaak slecht aanpassen zodra het erg druk wordt op de weg.

Dit geld uiteraard alleen voor de Nederlanders die ik doordeweeks tref op de weg, niet die op zaterdag (erger dan de zondagsrijder) en in de schoolvakanties.
Zaterdag is echt by far de ergste dag om op de weg te zitten inderdaad :')
pi_121789729
Niks erger, dan mensen die DENKEN dat ze goed rijden. Dan liever opaatjes en zondagsrijders.
.
pi_121790654
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:14 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Mijn ervaring is helaas dat veel Nederlanders het begrip "gaatje laten vallen" niet snappen en dus als een idioot gaan remmen, dan wel uberhard gaan twijfelen of ze er nou wel of niet tussen niet kunnen....

Je eigen tt dekt de inhoud wel.
  zondag 20 januari 2013 @ 12:05:54 #58
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121792251
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 08:40 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zaterdag is echt by far de ergste dag om op de weg te zitten inderdaad :')
Zondag is ook geen feest met al die mensen die normaal nooit rijden.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Moderator zondag 20 januari 2013 @ 12:08:00 #59
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121801292
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 10:12 schreef Fer het volgende:
Niks erger, dan mensen die DENKEN dat ze goed rijden. Dan liever opaatjes en zondagsrijders.
En als ik nu zeg dat ik gewoon goed kan rijden?
pi_121801489
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:19 schreef Ridocar het volgende:
[..]
En als ik nu zeg dat ik gewoon goed kan rijden?
Dan ben je net zo eerlijk als 90% van de nederlanders die zegt 'beter dan gemiddeld' te kunnen rijden.
pi_121801540
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 13:41 schreef gebrokenglas het volgende:
En van die parkeerhelden die niet goed met de auto om kunnen gaan. Moeten ze nog 50 cm naar voren in het parkeerhaventje, gaat het met volgas, en de koppeling slippend langzaam vooruit....
Of als ze weg moeten, en het is in hun ogen 'krap'. 20x heen en weer, steeds 10cm rollen, terwijl er nog ruim een meter aan voor en achterkant over is....
En zie je ze zenuwachtig aan het stuur draaien (met de rem erop zodat de banden bijna kapot scheuren).
Diezelfde parkeerhelden die 'm gewoon op een vrachtautovak zetten, want lekker ruim, en je kunt er gewoon weer vooruit uitrijden.
pi_121801606
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:22 schreef JF_ het volgende:

[..]

Dan ben je net zo eerlijk als 90% van de nederlanders die zegt 'beter dan gemiddeld' te kunnen rijden.
Ik vind juist 90% van alle automobilisten rijden als een natte krant. Misschien verwacht ik teveel van mijn medeweggebruikers, net als iedere andere user die in dit topic post.
pi_121801820
quote:
11s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:23 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik vind juist 90% van alle automobilisten rijden als een natte krant. Misschien verwacht ik teveel van mijn medeweggebruikers, net als iedere andere user die in dit topic post.
In het kader van de veiligheid verwacht ik van andere weggebruikers alleen maar dat ze zich gedragen als de idioten die ik denk dat ze zijn, en daarin ben ik nog zelden teleurgesteld :-)
pi_121802183
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 12:05 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Zondag is ook geen feest met al die mensen die normaal nooit rijden.
Klopt maar zaterdag vind ik erger omdat het dan drukker is met zowel mensen die normaal wel (veel) rijden alsmede mensen die normaal nooit rijden. En door de hogere mate van drukte dan op zondag ontstaat er bij de groep mensen die normaal nooit rijden meer/vaker (enorme) paniek en angst.
pi_121802360
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:34 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Klopt maar zaterdag vind ik erger omdat het dan drukker is met zowel mensen die normaal wel (veel) rijden alsmede mensen die normaal nooit rijden. En door de hogere mate van drukte dan op zondag ontstaat er bij de groep mensen die normaal nooit rijden meer/vaker (enorme) paniek en angst.
Zaterdagavond is helemaal erg. Allemaal uitgaansvolk dat in een Toyota Tupperware of VW PVC naar de dikso scheurt, al dan niet met poederneus...

Al kunnen de drugsrunners er ook wat van. Signalement: Golf 3/4/5, dubbelbemand (2 mocro's), 70 op de rechter rijstrook tot er een Frans/Belgisch hok voorbij komt. Dan irritant ernaast/voor/achter blijven rijden. Saampjes de snelweg af. Kat in t bakkie.

[ Bericht 13% gewijzigd door Ridocar op 20-01-2013 15:44:06 ]
pi_121802466
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:37 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Zaterdagavond is helemaal erg. Allemaal uitgaansvolk dat in een Toyota Tupperware of VW PVC naar de dikso scheurt, al dan niet met poederneus...
Die kom je zaterdagochtend vroeg ook nog weleens tegen van waarschijnlijk dan de vrijdagnacht/avond. Erg inderdaad.
  zondag 20 januari 2013 @ 17:56:11 #68
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_121809819
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:22 schreef JF_ het volgende:

[..]

Als je vaak op 's Heeren weegen verkeert ontkom je toch bijna niet aan die conclusie gezien de debielen die je daar tegenkomt.

(maar aan de andere kant vallen de mafketels wél op en de 'normale' chauffeurs natuurlijk niet. ).

Mijn irritatie: de navigatie die opeens zonder aanwijsbare reden uitviel gisteren.... HEB ik dat ding gvdre eens een keertje nodig..... }:| :%
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 20 januari 2013 @ 21:09:12 #69
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_121819132
morgen weer feest op de weg :')
pi_121819207
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:09 schreef Het_Biertje het volgende:
morgen weer feest op de weg :')
Iedereen weer overal stapvoets rijden op versleten zomerbandjes.
When the priest killed a maiden in the metal church
Armored saints and warlocks watched the slaughter
Rage of the slayer forced the pretty maids
To kiss the Queen in crimson glory
  zondag 20 januari 2013 @ 21:13:30 #71
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121819370
Net heerlijk rondgeglibberd op de brede zomerbandjes van de Cupra; geen vuiltje aan de lucht.

Winterbandfetisjisten :Z
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 januari 2013 @ 21:15:23 #72
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_121819489
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Net heerlijk rondgeglibberd op de brede zomerbandjes van de Cupra; geen vuiltje aan de lucht.

Winterbandfetisjisten :Z
Dat dus. Het gaat toch niet hard, wat hebben die winterbanden dan voor toegevoegde waarde?
pi_121819556
Vraag het aan degene die in de bocht tegen de lantaarnpaal aan stond met zijn zomerbandjes? :')

Ik moest hardop lachen toen ik langs liep.
  zondag 20 januari 2013 @ 21:17:09 #74
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121819609
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:15 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Dat dus. Het gaat toch niet hard, wat hebben die winterbanden dan voor toegevoegde waarde?
Echt, geen ene flikker, gewoon rustig an treintje rijden, lekker 40 meter ertussen zodat je alle tijd en kans hebt om hem ergens anders heen te sturen mocht het nodig zijn, en er is echt niks aan de hand.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 20 januari 2013 @ 21:17:50 #75
283395 HeetBoven
pi_121819654
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:
Vraag het aan degene die in de bocht tegen de lantaarnpaal aan stond met zijn zomerbandjes? :')

Gewoon rustig aan doen en je niet laten opnaaien, gebeurt er niets. Winterbanden zijn de grootste bullshit sinds de, laten we zeggen Ipad :')
pi_121819727
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:17 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Gewoon rustig aan doen en je niet laten opnaaien, gebeurt er niets. Winterbanden zijn de grootste bullshit sinds de, laten we zeggen Ipad :')
Maar die statistieken dat er op winterbanden minder ongelukken gebeuren dan op zomerbanden in de winterperiode is natuurlijk ook de grootste bullshit? :')
  zondag 20 januari 2013 @ 21:19:25 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121819758
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

Weet je hoeveel schlemielen mét winterbanden er al tegen lichtmasten aan hebben gestaan omdat ze dachten dat ze onfeilbaar waren?

Zet die statistieken effe tegenover elkaar en lach dan nog maar eens :W
  zondag 20 januari 2013 @ 21:21:07 #78
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_121819874
not this shit again.
pi_121819955
Ben vanmiddag van venlo terug naar leeuwarden gereden. Ongelofelijk hoeveel mensen geen verlichting aan hadden. Totaal niets!
  zondag 20 januari 2013 @ 21:23:27 #80
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_121820044
morgen maar vroeg weg, vorige week was de A1 druk maar prima begaanbaar op de linkerbaan. rechts wilde je niet rijden want bangerds
pi_121820048
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:19 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Weet je hoeveel schlemielen mét winterbanden er al tegen lichtmasten aan hebben gestaan omdat ze dachten dat ze onfeilbaar waren?

Zet die statistieken effe tegenover elkaar en lach dan nog maar eens :W
Ik geloof alleen statistieken die gepubliceerd zijn. Niet je onderbuikgevoelens. Maar ik heb inderdaad geen zin om dat nieuwsartikel (van een verzekeraar) voor de 1039847e keer te posten, je zoekt zelf maar...
  zondag 20 januari 2013 @ 21:27:35 #82
283395 HeetBoven
pi_121820347
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:23 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik geloof alleen statistieken die gepubliceerd zijn. Niet je onderbuikgevoelens. Maar ik heb inderdaad geen zin om dat nieuwsartikel (van een verzekeraar) voor de 1039847e keer te posten, je zoekt zelf maar...
Jij blij met je winterbanden, even goede vrienden toch ;) leef je droom zou ik zeggen :D
pi_121820520
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:27 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Jij blij met je winterbanden, even goede vrienden toch ;) leef je droom zou ik zeggen :D
Nogmaals, ik had ze vandaag niet willen missen met sneeuw, ijsregen en ijzel hier. :)
Het was zeker allemaal mogelijk op zomerbanden, maar het is zoveel prettiger achter voor het stuur te zitten, dan continue te moeten billen knijpen.
  zondag 20 januari 2013 @ 21:31:17 #84
283395 HeetBoven
pi_121820658
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:29 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nogmaals, ik had ze vandaag niet willen missen met sneeuw, ijsregen en ijzel hier. :)
Het was zeker allemaal mogelijk op zomerbanden, maar het is zoveel prettiger achter voor het stuur te zitten, dan continue te moeten billen knijpen.
ok, maar 4-500 euri voor die paar dagen per jaar dat het nodig is vind ik best een flink bedrag als je er met zomerbanden op iets lager tempo er ook komt. Beetje kosten baten verhaal.
pi_121820951
Ik rijd ook stug door met zomerbanden. Met dit weer ook gewoon zo'n 250km per dag en niks aan het handje. Met ver vooruit kijken en anticiperen kom je een heel eind.
  zondag 20 januari 2013 @ 21:35:59 #86
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_121820979
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:31 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

voor het stuur te zitten, dan continue te moeten billen knijpen.
ok, maar 4-500 euri voor die paar dagen per jaar dat het nodig is vind ik best een flink bedrag als je er met zomerbanden op iets lager tempo er ook komt. Beetje kosten baten verhaal.
[/quote]
Je hoeft die dingen ook niet nieuw te kopen natuurlijk....
Of wil je per sé met lmv?

Winterbanden zijn echt niet zaligmakend; maar t verschil is wel merkbaar t.o.v. zomerbandjes; gewoon meer grip.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
  zondag 20 januari 2013 @ 21:39:57 #87
283395 HeetBoven
pi_121821243
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:35 schreef dylanrr het volgende:
Ik rijd ook stug door met zomerbanden. Met dit weer ook gewoon zo'n 250km per dag en niks aan het handje. Met ver vooruit kijken en anticiperen kom je een heel eind.
Volgens mij ook een motorrijder aan de avatar te zien :o dan weet je ook: nat is niet glad, als je maar niet op de rem gaat staan 8-) Mensen met alleen koekblik kunnen nog veel van ons leren denk ik...
pi_121821348
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:39 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Volgens mij ook een motorrijder aan de avatar te zien :o dan weet je ook: nat is niet glad, als je maar niet op de rem gaat staan 8-) Mensen met alleen koekblik kunnen nog veel van ons leren denk ik...
Ja, alleen van motorrijden komt nu niet veel helaas. En inderdaad, remmen doe ik voor het grootste deel door terug te schakelen, nergens last van.
pi_121822915
Winterbanden zijn wel lekker omdat je auto nog heel lang enigsinds bestuurbaar, je houdt zeg maar nog heel lang minimaal wat grip zodat sturen/remmen nog zin heeft.

Zomerbanden hebben met wat grotere langere auto;s zoals stations, snel de neiging met de kont te gaan kwispelen of soms compleet onbestuurbaar te worden.
.
pi_121823057
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:23 schreef Het_Biertje het volgende:
morgen maar vroeg weg, vorige week was de A1 druk maar prima begaanbaar op de linkerbaan. rechts wilde je niet rijden want bangerds
Overal zo hoor. Maargoed op een snelweg kun je gewoon doorrijden, het is toch alleen maar rechtdoor. Als je gewoon afstand houdt is er niks aan de hand.
pi_121823478
Net over de A1 en A6 gereden... Ik zeg het niet gauw, maar ik reed lekker 80....
Is er wel gestrooid?

Oh ja, mensen die met dit weer bumperkleven en zelfs met hun groot licht gaan seinen :')
Dat die maar lekker een eenzijdig ongeval mogen krijgen.....
pi_121823559
quote:

[..]
Dat argument snap ik niet. Je zomerbanden slijten namelijk niet. Of je nu 4 sets banden in 8 jaar gebruikt wat bestaat uit 4 sets zomerbanden, of uit 2 sets zomerbanden en 2 sets winterbanden...
pi_121823633
Ik ben eigenlijk wel voorstander voor verplicht winterbanden :Y
pi_121823665
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:16 schreef Spezza19 het volgende:
Ik niet. Ik ben voorstander van winterbanden, maar tegenstander van betutteling...
Iedereen moet zelf weten waar die mee rijdt. Anders moet je nog veel meer dingen gaan verplichten.
pi_121823915
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:16 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik niet. Ik ben voorstander van winterbanden, maar tegenstander van betutteling...
Iedereen moet zelf weten waar die mee rijdt. Anders moet je nog veel meer dingen gaan verplichten.
Wat een onzin. Kijk in hoeveel landen het al verplicht is.... Daar werkt het ook prima. En ik vind het geen betutteling. Ik zit niet te wachten op een sjonnie of leasebakhomo die zonder winterbanden met hoge snelheid zich in mijn auto duwt...
  zondag 20 januari 2013 @ 22:21:16 #96
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121823971
Kunnen we dat overloze slap geouwehoer over die winterbanden effe in het desbetreffende topic houden? Krijg een beetje een Deja-vu gevoel :')
pi_121824107
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
Kunnen we dat overloze slap geouwehoer over die winterbanden effe in het desbetreffende topic houden? Krijg een beetje een Deja-vu gevoel :')
Welke discussie? Ik zie 2 Posts ofzo....
  zondag 20 januari 2013 @ 22:25:27 #98
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121824238
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:23 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Welke discussie? Ik zie 2 Posts ofzo....
Haal het stof eens van je bril, en pak nog eens je telraam?
pi_121824309
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:25 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Haal het stof eens van je bril, en pak nog eens je telraam?
Ik ga niet eens in op je domme post
  zondag 20 januari 2013 @ 22:26:52 #100
283395 HeetBoven
pi_121824331
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:15 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat argument snap ik niet. Je zomerbanden slijten namelijk niet. Of je nu 4 sets banden in 8 jaar gebruikt wat bestaat uit 4 sets zomerbanden, of uit 2 sets zomerbanden en 2 sets winterbanden...
veroudert wel ivm uitdrogen van het rubber. Advies is na 7 jaar je banden weg te doen ongeacht het aantal km's. Edit: dit is een advies waar ik wel in kan komen...
  zondag 20 januari 2013 @ 22:27:02 #101
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_121824342
quote:
1s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:26 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ik ga niet eens in op je domme post
Mooi, dan hoef ik ook niet oneindig te blijven reageren op de jouwe :*
  zondag 20 januari 2013 @ 22:29:23 #102
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121824496
Vanmiddag vanuit de flat van mn ouders eens gekeken naar autorijdend Nederland in de sneeuw.
Ze waren aan het strooien maar hier en daar is het toch wel glad (oja joh? :'))

Ongelofelijk hoe mensen de omstandigheden (en zichzelf) onderschatten. Het erge is dat ze zelf niet eens doorhebben wat ze doen en totaal geen voertuigcontrole hebben |:(
pi_121831449
Stel je voor, een sneeuwschuiver/strooiwagen met daarvoor een vrachtauto, op een bochtige provinciale weg waar een inhaalverbod geldt, en jij zit erachter. Met deze weersomstandigheden. Zou jij dan een poging ondernemen om zowel sneeuwschuiver als vrachtauto in te halen in een onoverzichtelijke bocht en naderend tegemoetkomend verkeer?
pi_121832251
quote:
8s.gif Op maandag 21 januari 2013 02:00 schreef Ridocar het volgende:
Stel je voor, een sneeuwschuiver/strooiwagen met daarvoor een vrachtauto, op een bochtige provinciale weg waar een inhaalverbod geldt, en jij zit erachter. Met deze weersomstandigheden. Zou jij dan een poging ondernemen om zowel sneeuwschuiver als vrachtauto in te halen in een onoverzichtelijke bocht en naderend tegemoetkomend verkeer?
Alleen als ik levensmoe zou zijn.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121832267
quote:

Onder de streep maakt het niet zoveel uit.
Als je winterbanden er onderliggen slijten je zomerbanden niet en vica versa.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_121832592
Psst, winterbandentopic: PTA / Deel 4: Winterbanden aanschaffen
  maandag 21 januari 2013 @ 08:02:57 #107
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_121832623
quote:
14s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:21 schreef Sounddragon het volgende:
hap dan zelf niet eens zo.
  maandag 21 januari 2013 @ 08:07:07 #108
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121832647
Vandaag bijna een aanrijding.

Auto had knipperlicht naar links aanstaan, dus ik denk mooi dan kan ik ook gelijk door.
Gaat die toch rechtdoor 8)7

Gelukkig heb ik een goede reactiesnelheid :Y
pi_121832760
Vanmorgen op de snelweg.
Een Duitser voor me die zijn dak niet schoon had gemaakt.
En jawel hoor, bij 120 km/u gingen een paar ijsschotsen de lucht in. Ze vlogen gelukkig naast mijn auto, maar de auto die rechts van me reed was niet blij.

Een paar kilometer verder een grote bestelbus van een of andere installatiebedrijf.
Daar kwamen ook een paar ijsschotsen vanaf gevlogen.

Snappen mensen niet dat je ook je dak even schoon moeten maken....
Every living creature on earth dies alone
pi_121832828
Ijsschotsen :') Die blijven alleen op vrachtwagens liggen. Een beetje sneeuw op een dak zijn niet gelijk ijsschotsen hoor.
pi_121833284
Was toch echt geen sneeuw.
Hier in het zuiden is die sneeuw vannacht vastgevroren en ijs geworden.
Was net alsof een heel dak de lucht in ging.
Dus ja ijsschotsen.
Every living creature on earth dies alone
  maandag 21 januari 2013 @ 09:06:58 #112
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_121833416
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 08:58 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Dus ja ijsschotsen.
Mwa, ik had er geen last van hoor./
Die sneeuw kwam prima van de auto af, hoefde zelfs niet eens te krabben
pi_121833526
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 08:58 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Dus ja ijsschotsen.
Dan ben ik wel benieuwd hoe jij dat ijs van je dak haalt?
pi_121833567
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 08:25 schreef kikoooooo het volgende:
Ijsschotsen :') Die blijven alleen op vrachtwagens liggen. Een beetje sneeuw op een dak zijn niet gelijk ijsschotsen hoor.
Hier in Zuid-Limburg is gisteren ijsregen geweest. In een half uur tijd, had ik een ijslaag van 2mm op de auto zitten, waar ik 20 minuten voor nodig heb gehad om de ramen ijsvrij te krijgen...
pi_121833676
Schrok me gisteren dood door een auto die midden tussen de strepen reed van de linkerbaan en middenbaan, met een gangetje of 40, 50, waar je 120 mocht en de gemiddelde snelheid 90 tot 100 was. Wat bezielt zulke mensen in vredesnaam? Gevalletje rijbewijs innemen.
pi_121833734
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:21 schreef Bot13 het volgende:
Schrok me gisteren dood door een auto die midden tussen de strepen reed van de linkerbaan en middenbaan, met een gangetje of 40, 50, waar je 120 mocht en de gemiddelde snelheid 90 tot 100 was. Wat bezielt zulke mensen in vredesnaam? Gevalletje rijbewijs innemen.
Hoe waren de weersomstandigheden?
pi_121833910
Van het niveau waar je met 90 doorheen kunt rijden. Sommigen iets harder, sommigen iets langzamer. Wel wat sneeuw, maar goed zicht, goed verlicht, en zeker niet druk.

Ik heb altijd geleerd dat je je moet aanpassen aan de snelheid van je weggebruikers. Door 2 á 3 keer langzamer te rijden doe je dat per definitie niet. En vind je het ècht zo eng, blijf dan ten eerste in een baan, bij voorkeur de rechtse.
pi_121834077
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:35 schreef Bot13 het volgende:
Van het niveau waar je met 90 doorheen kunt rijden. Sommigen iets harder, sommigen iets langzamer. Wel wat sneeuw, maar goed zicht, goed verlicht, en zeker niet druk.

Ik heb altijd geleerd dat je je moet aanpassen aan de snelheid van je weggebruikers. Door 2 á 3 keer langzamer te rijden doe je dat per definitie niet. En vind je het ècht zo eng, blijf dan ten eerste in een baan, bij voorkeur de rechtse.
Hij reed toch op de rechterbaan? Net als jij ook overigens.
pi_121834138
quote:
4s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:44 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Hij reed toch op de rechterbaan? Net als jij ook overigens.
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:21 schreef Bot13 het volgende:
die midden tussen de strepen reed van de linkerbaan en middenbaan
pi_121834149
Misschien moeten we dit plaatje eens ergens neerplempen waar ie opvalt B-).

pi_121834156
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:47 schreef Bot13 het volgende:

[..]

[..]

Nooit geweten dat er strepen op de middenbermen zitten. Weer wat geleerd. :)

Je bedoeld strook, niet baan.
pi_121834184
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Nooit geweten dat er strepen op de tussenbermen zitten. Weer wat geleerd. :)

Ah, niet zo thuis in die termen. Excuus :)
pi_121834219
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:48 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Je bedoelt bedoelt, niet bedoeld.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_121834242
_O-.

Nu maar weer terug naar de irritaties > op de weg < :P ?
pi_121834266
Maar nu we de termen duidelijk hebben: een beetje een zak was hij wel hè?
pi_121834365
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Je bedoelt bedoelt, niet bedoeld.
Gelukkig zitten we niet op het taalforum. Maar terminologie is wat anders dan een taalfout. Een baan is wezenlijk wat anders dan een strook. En het verschil tussen bedoeld en bedoelt boeit echt geen flikker in deze discussie.
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:54 schreef Bot13 het volgende:
Irritant wel. Een zak, geen idee. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je denkt dat je je moet aanpassen aan de snelheid van het overige verkeer. Als het overige verkeer 200 km/h rijdt, dan ga jij dat ook doen?
pi_121834388
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:54 schreef Bot13 het volgende:
Ja hoor. Als je niet echt hard gaat, is het niet zo verstandig om behoorlijk links te gaan rijden.
pi_121834450
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Gelukkig zitten we niet op het taalforum. Maar terminologie is wat anders dan een taalfout. Een baan is wezenlijk wat anders dan een strook. En het verschil tussen bedoeld en bedoelt boeit echt geen flikker in deze discussie.
Nee maar je snapt uit de context toch wel dat er strook bedoeld wordt :'). Een andere interpretatie slaat nergens op.

Maargoed, terug ontopic inderdaad.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_121834520
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:59 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Irritant wel. Een zak, geen idee. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat je denkt dat je je moet aanpassen aan de snelheid van het overige verkeer. Als het overige verkeer 200 km/h rijdt, dan ga jij dat ook doen?
In ieder geval ten dele, ja. Nu kan ik me geen situatie voorstellen dat dat zou gebeuren, maar mocht het wel gebeuren zou ik minimaal 150 rijden en zoveel mogelijk rechts.
En met gladheid zijn de snelheden allemaal lager, maar ik zou relatief gezien nooit 2x zo langzaam rijden als mijn achterliggers. Ook al houdt het bijvoorbeeld in 15 rijden waar de rest 30 rijdt.
pi_121836620
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 22:13 schreef Spezza19 het volgende:
Net over de A1 en A6 gereden... Ik zeg het niet gauw, maar ik reed lekker 80....
Is er wel gestrooid?

Oh ja, mensen die met dit weer bumperkleven en zelfs met hun groot licht gaan seinen :')
Dat die maar lekker een eenzijdig ongeval mogen krijgen.....
Gisteren reed ik rond 20:30 vanuit lemmer terug naar amsterdam, ik heb toen op de A6(21:15 oid) flink lopen seinen toevallig omdat een kansloze aap met 75-85kmh op de linkerbaan strook zat (rechter strook was helemaal vrij de komende kilometer) en niet naar rechts ging.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_121840460
quote:
Ik niet, ik rijdt al 7 jaar zonder winterbanden en het gaat wat mij betreft prima.
Gisteren vanuit Groningen naar de Randstad gereden, reed om 5:30 weg en was om 9:30 thuis.
Zolang je maar geen gekke dingen doet en met the flow mee gaat is er vrij weinig aan de hand.

Ik kan het me wel voorstellen bij mensen die een job hebben waarvoor ze heel veel op de weg zitten, maar voor mijn woon-werkverkeer en de incidentele ritten / familiebezoeken blijf ik lekker op de traditionele bandjes doorkachelen.
pi_121851463
Bijna 7 uur gereden over 280 kilometer vanochtend ;(
pi_121852905
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 12:57 schreef Vlassie1980 het volgende:

[..]

Ik niet, ik rijdt al 7 jaar zonder winterbanden en het gaat wat mij betreft prima.
Gisteren vanuit Groningen naar de Randstad gereden, reed om 5:30 weg en was om 9:30 thuis.
Zolang je maar geen gekke dingen doet en met the flow mee gaat is er vrij weinig aan de hand.

Ik kan het me wel voorstellen bij mensen die een job hebben waarvoor ze heel veel op de weg zitten, maar voor mijn woon-werkverkeer en de incidentele ritten / familiebezoeken blijf ik lekker op de traditionele bandjes doorkachelen.
Pas nou op! Straks komen de modjes weer zeiken :')

:D
  maandag 21 januari 2013 @ 17:44:00 #134
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_121853021
Mensen die hun lampen niet schoonmaken. Ik snap best dat je je complete auto niet sneeuwvrij gaat maken, maar je koplampen en je achterlampen kun je toch best even schoonmaken? :')
Als ook van de sarcastische opmerkingen
  maandag 21 januari 2013 @ 17:48:59 #135
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_121853200
Autobestuurders die geen richting aangeven en je dus voor jan joker staat te wachten :r
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_121853715
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:48 schreef ErwinRommel het volgende:
Autobestuurders die geen richting aangeven en je dus voor jan joker staat te wachten :r
Bij rotondes zeker? Voor mij maakt het niet uit, wel voor de wachtenden achter mij. Maargoed, zolang oom agent niet op rotondes controleert en nog steeds denkt dat de top-10-ergenissen echt is, zal er weinig veranderen.
  maandag 21 januari 2013 @ 18:07:12 #137
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_121853832
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:03 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Bij rotondes zeker? Voor mij maakt het niet uit, wel voor de wachtenden achter mij. Maargoed, zolang oom agent niet op rotondes controleert en nog steeds denkt dat de top-10-ergenissen echt is, zal er weinig veranderen.
Met name op rotondes inderdaad. Vreselijk irritant is dat.
Verder erger ik me overigens weinig hoor ;)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
  Moderator maandag 21 januari 2013 @ 18:45:33 #138
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121855547
Nou, vandaag was het in het noorden ook raak qua sneeuw. Snap echt niet dat dan meteen alles vast moet staan, want zo ontoegankelijk waren de wegen niet. Heb er ook eens op gelet. Meeste mensen rijden gewoon door, totdat ze worden opgehouden door 1 bange bestuurder die veel te langzaam gaat. Vooral in bochten, echt niet te geloven.

Laat die mensen gewoon thuisblijven of met de bus gaan. Of een speciaal rijbewijs invoeren voor slechte weersomstandigheden, zodat mensen die dat niet hebben thuisblijven...
pi_121857807
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 18:54 schreef Palomar het volgende:
Nou, vandaag was het in het noorden ook raak qua sneeuw. Snap echt niet dat dan meteen alles vast moet staan, want zo ontoegankelijk waren de wegen niet. Heb er ook eens op gelet. Meeste mensen rijden gewoon door, totdat ze worden opgehouden door 1 bange bestuurder die veel te langzaam gaat. Vooral in bochten, echt niet te geloven.

Laat die mensen gewoon thuisblijven of met de bus gaan. Of een speciaal rijbewijs invoeren voor slechte weersomstandigheden, zodat mensen die dat niet hebben thuisblijven...
Dat,
echt gewoon 100 auto's ingehaald op 20 km snelweg, ik reed 100 en zij 70 ofzo op een redelijk schone A28(alleen tussen de stroken lag prut..) |:(
De andere 70 km gedaan met vmax -50 tot -70 omdat niemand harder durfde en er geen ruimte was in te halen.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_121857980
Geen irritatie maar wel sneu... Net ging ik even lopend naar de supermarkt. Rijdt er een Opel Astra Johnny edition voorbij.... Radio onwijs hard met (hoe kan het ook anders) geestdodende stamp muziek... Raam open :')

Wat een kansloos figuur... Radio was op 300 meter nog te horen alsof je er zelf in zat.... :')
pi_121858051
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:42 schreef Spezza19 het volgende:
Geen irritatie maar wel sneu... Net ging ik even lopend naar de supermarkt. Rijdt er een Opel Astra Johnny edition voorbij.... Radio onwijs hard met (hoe kan het ook anders) geestdodende stamp muziek... Raam open :')

Wat een kansloos figuur... Radio was op 300 meter nog te horen alsof je er zelf in zat.... :')
Maar hij kreeg wel aandacht. Zelfs op internet nu!
pi_121858169
Oh en wat betreft het langzaam rijden... Sorry maar waarom moeten mensen die veilig thuis willen komen de gebeten hond zijn?

Ik ben zeker geen bange hond in het verkeer en ik houd van doorrijden, maar ik reed gister ook rustig 80, want er lag gewoon veel sneeuw op de weg.
Sorry maar dan ga ik niet op commando een strookje naar rechts als ik bijna iemand langzamer ga inhalen... Je hebt gewoon maar even te wachten.
Sodemieter op zeg, ik ben zuinig op mijn auto, ik ben afhankelijk van mijn auto qua inkomen, dus ik zit niet te wachten op een overmoedige lul die iedereen maar opzij wilt duwen....
pi_121858193
quote:
14s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Maar hij kreeg wel aandacht. Zelfs op internet nu!
Had ie beter de tampon van zijn vriendin kunnen afzuigen :D
  maandag 21 januari 2013 @ 19:47:42 #145
112790 Koepert
Parttime Nutcase
pi_121858233
Ik moet eerlijk bekennen, ik luister graag en vaak muziek, en hecht dan ook waarde aan een goede geluidsinstallatie (thuis en in de auto) en betrap mezelf er wel eens op dat de radio in de auto bij mooie nummers steeds n tikje harder gaat... en dan dus ook buiten te horen is..
It starts with a shiver, an itch, a slow boil
pi_121858273
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:47 schreef Koepert het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen, ik luister graag en vaak muziek, en hecht dan ook waarde aan een goede geluidsinstallatie (thuis en in de auto) en betrap mezelf er wel eens op dat de radio in de auto bij mooie nummers steeds n tikje harder gaat... en dan dus ook buiten te horen is..
Ja ik ook. Maar dit was gewoon te sneu voor woorden... En dan ook nog met raam open in deze omstandigheden :')
pi_121859293
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 19:48 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Ja ik ook. Maar dit was gewoon te sneu voor woorden... En dan ook nog met raam open in deze omstandigheden :')
Ik heb in de stad ook bijna altijd m'n raam open. Zeker in de avond.
pi_121860360
quote:
Winterbanden zijn helemaal nergens voor nodig. Gewoon een beetje aanpassen aan de omstandigheden.
pi_121860645
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Winterbanden zijn helemaal nergens voor nodig. Gewoon een beetje aanpassen aan de omstandigheden.
1. Je antwoord is gewoon :')
En
2. Voor deze discussie is een apart topic. :)
pi_121860714
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:26 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

1. Je antwoord is gewoon :')
En
2. Voor deze discussie is een apart topic. :)
:') _O-
  maandag 21 januari 2013 @ 20:30:47 #151
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_121860946
quote:
1s.gif Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

PTA / Deel 4: Winterbanden aanschaffen
  Spellchecker maandag 21 januari 2013 @ 21:20:39 #152
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_121862307
Eens even denken.. Volgens mij geen irritaties gehad vandaag, los van langzaam rijdende mede-automobilisten, zodat ik met mijn 90 KM/u alsnog veel op de linkerstrook te vinden was..
Tevens -purist.
pi_121880529
quote:
8s.gif Op maandag 21 januari 2013 17:44 schreef bokkepoot het volgende:
Mensen die hun lampen niet schoonmaken. Ik snap best dat je je complete auto niet sneeuwvrij gaat maken, maar je koplampen en je achterlampen kun je toch best even schoonmaken? :')
Of mensen waarvan de kentekenplaat volledig onzichtbaar is door de sneeuw. Moeilijk he om even een rondje om je auto te lopen en alles te checken? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')