Sorry, maar sommige sorteerstroken zijn erg lang, dus kan en mag je nog van baan veranderen....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:33 schreef OEM het volgende:
[..]
Je kan uit z'n verhaal wel opmaken dat ie op de strook voor rechtsaf stond en op de strook voor rechtdoor moest zijn.
Dan zijn het geen voorsorteerstroken. Maar ik begrijp uit Fer's antwoord dat ie nog niet eens voorgesorteerd stond.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:40 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry, maar sommige sorteerstroken zijn erg lang, dus kan en mag je nog van baan veranderen....
Ja ik dacht nog ff om een onaardige sneer over je leesbegrip te maken. Maar eerlijk, een verkeerssituatie is soms lastig uit te leggen op schrift, met of zonder plaatjes.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Dan zijn het geen voorsorteerstroken. Maar ik begrijp uit Fer's antwoord dat ie nog niet eens voorgesorteerd stond.
Ik ga bijna nooit naar links, zeker niet voor 1 auto. Laat m maar leren invoegen.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
Je hoeft niet naar links te gaan. Sterker nog, het mag niet eens. De invoeger moet zich aanpassen aan het overige verkeer. Dat 'men' ervanuit gaat dat de mensen op de hoofdbaan ruimte maken, en dat men boos is als dat niet gebeurt, is een andere kwestie.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
Je mist de essentie: ga je alvast naar links? of pas als hij richting aangeeft.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik ga bijna nooit naar links, zeker niet voor 1 auto. Laat m maar leren invoegen.
Als er een treintje komt invoegen en de linkerbaan is leeg of rustig, dan wil ik best even naar links gaan.
Ik ga niet naar links als ik er zelf af moet.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
Even andere situatie:
Snelweg..met op een gegeven moment een invoegstrook en uitvoegstrook (weefstrook dus). Als er een auto de invoegstrook op komt rijden en komt ongeveer naast jouw auto rijden...ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Ik blijf namelijk rechts rijden totdat hij richting aan geeft naar links. Maak het vaak mee dat achteraf die auto er meteen weer af gaat.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:51 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik ga niet naar links als ik er zelf af moet.
Oh, in het geval van weefvak pas als hij richting aangeeft, of als ik aan zie komen dat ie in wil voegenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mist de essentie: ga je alvast naar links? of pas als hij richting aangeeft.
Heb het ook niet over dat jij wil uitvoegen. Heb het alleen over een auto die de invoegstrook op komt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:55 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik maak geen ruimte voor een invoeger als ik zelf wil uitvoegen.
Ik maak altijd van te voren ruimte voor de invoeger, maar dat is alleen om zelf niet de kans te lopen gehinderd te worden door de invoeger. En om het verkeer links ook niet te hinderen rij ik eigenlijk altijd ver boven de max.snelheid.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:45 schreef OxygeneFRL het volgende:
ga je dan naar links? of ga je pas naar links als de auto richting aangeeft dat hij daadwerkelijk de snelweg op wil?
Je moet niet verwachten op de weg. Ook van een auto moet je niet verwachten dat hij schuift. Nooit, ook niet als er plaats is.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:59 schreef gebrokenglas het volgende:
Van vrachtwagens wordt niet verwacht dat ze naar links gaan, van auto's wel. Rond vrachtauto's is het ook veel makkelijker invoegen vanwege het snelheidsverschil.
Als ik 's ochtends de snelweg op kom vanuit huis is de motor nog zeker niet warm dus kan moeilijk hard gaan optrekken en 120 rijden. Dus van voeg ik gewoon achter de vrachtauto in, rustig 85km/u, laat al het andere verkeer zich er links tussen prakken, laat ze mooi voorbij jakkeren, jagen razen en gieren, en als het rustig geworden is haal ik pas de vrachtauto in.
Je hebt het over een weefvak, dan is er toch ook een mogelijkheid dat ik wel wil uitvoegen?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:01 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb het ook niet over dat jij wil uitvoegen. Heb het alleen over een auto die de invoegstrook op komt.
Precies daar ging het mij om. Ik blijf rechtdoor rijden maar een weegstrook kan ook zijn dat ze eropkomen en er meteen weer af.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Je hebt het over een weefvak, dan is er toch ook een mogelijkheid dat ik wel wil uitvoegen?
Maar als ik op de snelweg blijf dan wil ik nog wel eens naar links gaan.
Nou ja, ik ben er wel van om lekker te blijven rijden waar ik rij. Die invoeger zoekt het maar uit.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Precies daar ging het mij om. Ik blijf rechtdoor rijden maar een weegstrook kan ook zijn dat ze eropkomen en er meteen weer af.
Ik heb dus wel es gehad dat iemand de invoegstrook op kwam..naast mij kwam,...en ineens naar links ging zonder richting. Ik bleef rechts omdat ik zoiets heb van: als je naar links wil moet je maar richting aangeven.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:05 schreef jitzzzze het volgende:
Maar als ik op de snelweg blijf dan wil ik nog wel eens naar links gaan.
Wat is het nouquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou ja, ik ben er wel van om lekker te blijven rijden waar ik rij. Die invoeger zoekt het maar uit.
Ja die theorie heb ik hier op FOK! wel eens eerder verdedigd maar werd finaal de grond in geknuppeld.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:08 schreef daNpy het volgende:
Je moet niet opschuiven.
Ze leren maar invoegen. Al doen ze richtingaanwijzer, groot licht en mistlampen aan, niks mee te maken.
Zíj moeten een plekje zoeken en daarin sturen. Niet langs iemand gaan rijden en dan "vinden" dat die op moet schuiven
+1quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja die theorie heb ik hier op FOK! wel eens eerder verdedigd maar werd finaal de grond in geknuppeld.
Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.quote:
Vandaar dit topic. Als dit niet zou gebeuren zouden we ons niet meer irriteren op de wegquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.
En daaruit kunnen we concluderen dat mensen het inderdaad ook normaal vinden dat je gewoon kan in voegen zonder te kijken want die andere gaat toch wel aan de kant.
Dat is het inderdaad. Dan heb ik dus nieuws voor al die lui: niet iedereen gaat aan de kant.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Op zich wel te begrijpen want zo te lezen zijn er een heleboel Fokkers die ruimte maken voor invoegers.
En daaruit kunnen we concluderen dat mensen het inderdaad ook normaal vinden dat je gewoon kan in voegen zonder te kijken want die andere gaat toch wel aan de kant.
Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes durenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Vandaar dit topic. Als dit niet zou gebeuren zouden we ons niet meer irriteren op de weg
Oh, en sinds gisteren valt me een nieuwe op: niet oprijden tot de stopstreep bij een verkeerslichtHet is toch ernstig als er bij sommige verkeerslichten al bordjes hangen met "Oprijden tot stopstreep"
Oh, dat vond ik ook zo leuk toen ik nog een brommer had. Ik moest wel op de weg rijden maar vaak activeerde mijn brommer die sensors niet als ik vooraan stond in de rij. En de gene achter mij hielden dan vaak zoveel afstand dat zij ook niet op die sensor stonden terwijl ik al helemaal tegen de stopstreep aan stond.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes duren
zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwamquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat vind ik wel mooi, helemaal als zo'n joker voor zo'n sensor staat te wachten. Dan kan het nog wel eventjes duren
Ik kan daar echt om lachen, om zulke situatiesquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:30 schreef Piles het volgende:
[..]
zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwam
Ben maar even uitgestapt
We hebben hier ook een kruispunt dat gewoon verkeerd ingesteld is. Dan sta je iedere "cycle" wel een keer 10 tot 20 seconden allemaal stil zonder dat er iemand groen heeft.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:30 schreef Piles het volgende:
[..]
zo heb ik een keer als 3e in de rij 5 minuten voor het verkeerslicht gestaan terwijl er helemaal geen verkeer van andere kanten kwam
Ben maar even uitgestaptHet was groen voor ik terug in de auto zat...
ik heb dat nog steeds met de motor!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:29 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oh, dat vond ik ook zo leuk toen ik nog een brommer had. Ik moest wel op de weg rijden maar vaak activeerde mijn brommer die sensors niet als ik vooraan stond in de rij. En de gene achter mij hielden dan vaak zoveel afstand dat zij ook niet op die sensor stonden terwijl ik al helemaal tegen de stopstreep aan stond.
ruimte maken bij drukte is niet ergquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:35 schreef Spezza19 het volgende:
Ik maak altijd wel ruimte voor een invoeger als ik zie dat het geklooi oplevert als ik het niet doe... Als ik zie dat ie makkelijk achter mij kan invoegen dan blijf ik rechts.
Zoals net gezegd werd, het is geven en nemen in het verkeer. Kleine moeite om iemand even ruimte te geven....
Inderdaad. Dat zal ik ook zeker niet nalaten; tenzij je een Apache kan laten landen in het gat achter mij.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
ruimte maken bij drukte is niet ergmaar dat houdt nog steeds niet in dat je op moet schuiven, een gaatje laten vallen is een simpelere oplossing imo
Mijn ervaring is helaas dat veel Nederlanders het begrip "gaatje laten vallen" niet snappen en dus als een idioot gaan remmen, dan wel uberhard gaan twijfelen of ze er nou wel of niet tussen niet kunnen....quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:57 schreef daNpy het volgende:
[..]
ruimte maken bij drukte is niet ergmaar dat houdt nog steeds niet in dat je op moet schuiven, een gaatje laten vallen is een simpelere oplossing imo
110? Mazzelaar..... ik heb vaak dat ze terugzakken naar 83quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef daNpy het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.
Oeh eng een grote auto!
Tja dan ben je ineens uit de slipstream hè. Moet je gas geven, da's nie zuunig nie!quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef daNpy het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.
Oeh eng een grote auto!
Vooral in de regen, als ze in de spraywash van een vrachtwagen rijden. En dan niet beseffen dat hoe langzamer je rijd, hoe langer het duurt voordat je er doorheen bentquote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:59 schreef daNpy het volgende:
Valt het jullie trouwens ook op dat er normaal 120 wordt gereden, maar zodra er een vrachtwagen ingehaald wordt zakt de snelheid naar 100-110.
Oeh eng een grote auto!
Dat vind ik dus echt de grootste onzin. Nederlander rijden echt niet slechter dan in de landen om ons heen. Het is misschien soms prettiger rijden omdat het rustiger is, maar zodra het drukker wordt is het inzicht van Duitsers, Fransen Belgen enz vaak veel slechter.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Inzicht in Nederland is echt heeeeeel ver te zoeken
Tja, een auto voor mensen die om een of andere reden geen rijbewijs B kunnen halen, regelmatig is dat een psychische handicap. Krijg je een bepaald volk dat zo;n ding koopt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:54 schreef Luxuria het volgende:
Die 45km-wagentjes zouden verboden moeten worden
Zat die ook nog helemaal volgepropt zodat die dikke zeug er net in paste, met een vieze sigaret in d'r smoel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |