En dan wil ik jou inhalen, jij ziet mij niet, wisselt van baan en klapt tegen mij aan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Fer het volgende:
Ik ben er zoeen. Afgelopen dagen ff voren voelen of er ijs onder de sneeuw op de voorruit zit. Zo niet gewoon instappen en gaan. Verder haal alleen sneeuw links en rechts weg. Achterkant interesseert met geen knar. De rest van de sneeuw raak ik vanzelf wel kwijt.
Auto wassen doen we van de zomer weleens, tis toch een leasert. Dus me plaat is zwart, met een beetje mazzel is de kentekenverlichting ook kapot.
Zo reed ik bijvoorbeeld zondagavond:
[ afbeelding ]
http://www.flickr.com/photos/45082908@N07/4254301748/quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:58 schreef Fer het volgende:
Ik ben er zoeen. Afgelopen dagen ff voren voelen of er ijs onder de sneeuw op de voorruit zit. Zo niet gewoon instappen en gaan. Verder haal alleen sneeuw links en rechts weg. Achterkant interesseert met geen knar. De rest van de sneeuw raak ik vanzelf wel kwijt.
Auto wassen doen we van de zomer weleens, tis toch een leasert. Dus me plaat is zwart, met een beetje mazzel is de kentekenverlichting ook kapot.
Zo reed ik bijvoorbeeld zondagavond:
[ afbeelding ]
Jij maakt je dak sneeuwvrij?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:22 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
En vervolgens rem je een keer hard en schuift alle sneeuw zo van het dak je voorruit op, waardoor je van schrik je rem los laat en op je voorganger botst...
Op mijn ruiten, verlichting en kentekenplaten na vind ik het wel best.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:27 schreef Piles het volgende:
[..]
Natuurlijk. Kleine moeite om de auto even schoon te vegen. Hoort gewoon bij de winter.
Ik wel.quote:
Volgens moet iedereen dat idd doenquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wel. Zou iedereen moeten doen. Even met de bezem erover, een kleine moeite.
Ik hoop wel een zachte, anders heb ik medelijden met je lakquote:Op woensdag 23 januari 2013 11:29 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik wel. Zou iedereen moeten doen. Even met de bezem erover, een kleine moeite.
Ja, bij iemand anders op zijn auto; ik heb daar wel eens serieuze schade van aan de grille gehad. En als ik op de motor achter je rijd, krijg je een serieus pissig gebaar van me als ik je daarna inhaal. Even er vanuit gaande dat ik door jouw ijsplakkaat niet op mijn smoel ben gegaan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:23 schreef AdoraBelle het volgende:
Oh, ik doe ook alleen maar de ruiten, lichten en kentekens. De rest waait er vanzelf wel af.
Als jij motor gaat rijden met sneeuw op de weg dan ben je serieus onverantwoord bezig. Ik heb ook last van sneeuw van anderen, iedereen heeft daar last van. Wen er maar aan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, bij iemand anders op zijn auto; ik heb daar wel eens serieuze schade van aan de grille gehad. En als ik op de motor achter je rijd, krijg je een serieus pissig gebaar van me als ik je daarna inhaal. Even er vanuit gaande dat ik door jouw ijsplakkaat niet op mijn smoel ben gegaan.
Haal die meuk eraf alsjeblieft.
Jep, dat móet idd als het redelijkerwijs kan. Zelfde bon als voor afvallende lading, en da's een serieuze dikke van 200++ ¤, en terecht.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Volgens moet iedereen dat idd doen
Ik niet trouwens, garage FTW
Die in de praktijk dus nooit uitgedeeld wordtquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, dat móet idd als het redelijkerwijs kan. Zelfde bon als voor afvallende lading, en da's een serieuze dikke van 200++ ¤, en terecht.
Ben ik dan onverantwoord bezig? waarom? omdat er mensen zijn die me ijsplakkaten voor mijn smoel gooien?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:27 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als jij motor gaat rijden met sneeuw op de weg dan ben je serieus onverantwoord bezig. Ik heb ook last van sneeuw van anderen, iedereen heeft daar last van. Wen er maar aan.
Ik ga niet die hele auto sneeuwvrij maken voor die paar politiek correcte FOK!kertjes hier.
Echt wel, als ze het van je auto af zien vliegen ben je de pineut.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:28 schreef AdoraBelle het volgende:
Jep, dat móet idd als het redelijkerwijs kan. Zelfde bon als voor afvallende lading, en da's een
Bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ben ik dan onverantwoord bezig? waarom? omdat er mensen zijn die me ijsplakkaten voor mijn smoel gooien?
Neuh, in de praktijk ben ik vaak genoeg politie tegengekomen en ik ben er nog nooit voor aangehouden. Dit is meer van die theoriepraat wat ik hier wel vaker zie langskomen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Echt wel, als ze het van je auto af zien vliegen ben je de pineut.
En het met zo'n mentaliteit nog vreemd vinden dat motorrijders af en toe de neiging hebben om een spiegel van een auto te stampenquote:
Het maakt mij niet uit wat voor neigingen jij hebt. Ik heb af en toe ook weleens de neiging om een motorrijder van de weg te rijden. Maar ik doe het niet want ik heb prima zelfbeheersing.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En het met zo'n mentaliteit nog vreemd vinden dat motorrijders af en toe de neiging hebben om een spiegel van een auto te stampen
Ja maar.. de rest moet zich aanpassen aan MIJ....en niet andersom? Wat denk jij nou? Ik ik ik... anders niks..quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En het met zo'n mentaliteit nog vreemd vinden dat motorrijders af en toe de neiging hebben om een spiegel van een auto te stampen
Hier lees dit effe, bijdehandje.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit wat voor neigingen jij hebt. Ik heb af en toe ook weleens de neiging om een motorrijder van de weg te rijden. Maar ik doe het niet want ik heb prima zelfbeheersing.
Maar zodra je op wat voor manier dan ook aan mijn spiegel zit ben je van mij.
quote:Is uw auto sneeuwvrij?
(21 jan)
Heeft u uw auto sneeuwvrij gemaakt voor het rijden? Zo niet kan het boetes opleveren. Rijden met een besneeuwde auto kan fors geld kosten. Rijden met nog sneeuw op het dak/motorkap/kofferbak kan, afhankelijk van de gevaarzetting voor met name achterliggers, een boete van honderden Euro's opleveren. Uiteraard is de gevaarzetting op bv. de snelweg dan groter dan in de bebouwde kom. In de bebouwde kom kunnen met name fietsers behoorlijk last hebben van sneeuw die van auto's afvalt. Minimum boetebedrag bij sneeuw op de auto is ¤220.--.
Niet volledig vrij gemaakte ruiten levert een boete op van ¤220,--.
Ook het niet sneeuwvrij hebben van koplampen en/of de achterlichten kost al gauw ¤120,-- en de kentekenplaat en diens verlichting kan zelfs een boete opleveren van ¤45.
Afgezien van de (eventuele) boete is het voor medeweggebruikers uiteraard wel prettig als uw auto goed sneeuwvrij is. De richtingaanwijzers zijn dan goed zichtbaar, u ziet het overige verkeer goed en als u verlichting aan hebt is dit natuurlijk ook beter als de lampen voor en achter vrij zijn van sneeuw.
Nee, zo denk ik dus niet. Maar met winterweer kun je er ook een beetje rekening mee houden dat niet iedereen z'n auto schoonmaakt en dat er van vrachtwagens ook flinke stukken ijs/sneeuw kunnen vallen. Dan vind ik het naïef als je ervan uitgaat dat iedereen braaf z'n auto schoonmaakt en jij veilig op een motor kunt rijden. Ik vind het dan zelfs onverantwoord om met winterweer op een motor te rijden.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:33 schreef Koepert het volgende:
[..]
Ja maar.. de rest moet zich aanpassen aan MIJ....en niet andersom? Wat denk jij nou? Ik ik ik... anders niks..
Volgens mij is dat juist de mentaliteit van een AdoraBella. Omdat zij/hij/het de auto niet sneeuwvrij wil maken, hebben andere mensen, waaronder motorrijders, daar last van.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:33 schreef Koepert het volgende:
[..]
Ja maar.. de rest moet zich aanpassen aan MIJ....en niet andersom? Wat denk jij nou? Ik ik ik... anders niks..
Heb je het zelf ook wel gelezen? Ik heb de ruiten, verlichting en kenteken gewoon vrijgemaakt hoor.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hier lees dit effe, bijdehandje.
[..]
Je hebt het zelf blijkbaar niet gelezen. Een van de eerste zinnen "Rijden met nog sneeuw op het dak/motorkap/kofferbak kan, afhankelijk van de gevaarzetting voor met name achterliggers, een boete van honderden Euro's opleveren".quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:37 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je het zelf ook wel gelezen? Ik heb de ruiten, verlichting en kenteken gewoon vrijgemaakt hoor.
Daar staat dus geen boete voor zoals daaronder is aangegeven. Dan zou je het onder artikel 5 moeten scharen wat nooit gedaan wordt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:38 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hebt het zelf blijkbaar niet gelezen. Een van de eerste zinnen "Rijden met nog sneeuw op het dak/motorkap/kofferbak kan, afhankelijk van de gevaarzetting voor met name achterliggers, een boete van honderden Euro's opleveren".
Het is en.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:37 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Heb je het zelf ook wel gelezen? Ik heb de ruiten, verlichting en kenteken gewoon vrijgemaakt hoor.
Voor vrachtwagens is de boete 2 keer zo hoog.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:36 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Nee, zo denk ik dus niet. Maar met winterweer kun je er ook een beetje rekening mee houden dat niet iedereen z'n auto schoonmaakt en dat er van vrachtwagens ook flinke stukken ijs/sneeuw kunnen vallen. Dan vind ik het naïef als je ervan uitgaat dat iedereen braaf z'n auto schoonmaakt en jij veilig op een motor kunt rijden. Ik vind het dan zelfs onverantwoord om met winterweer op een motor te rijden.
Jawel, minimaal 220 euro.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:39 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Daar staat dus geen boete voor zoals daaronder is aangegeven. Dan zou je het onder artikel 5 moeten scharen wat nooit gedaan wordt.
Er staat nergens dat het "en" is. Dan is het altijd "of".quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is en.
Indien er sneeuw op je auto ligt, krijg je minimaal 220 euro boete.
Daarna krijg je er nog wat voor de delen die sowieso vrij zouden moeten zijn. Dat kan dus in totaal oplopen tot ¤ 605.
Dat bedoelde ik ookquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:37 schreef Anne het volgende:
[..]
Volgens mij is dat juist de mentaliteit van een AdoraBella. Omdat zij/hij/het de auto niet sneeuwvrij wil maken, hebben andere mensen, waaronder motorrijders, daar last van.
Over ik, ik en ik gesproken dus.
Als het minumum bedrag 220 euro is, dan kan het niet zo zijn dat je maar een boete van 45 euro krijgt als je alleen het laatste hebt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Er staat nergens dat het "en" is. Dan is het altijd "of".
Ben je echt zo dom?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Er staat nergens dat het "en" is. Dan is het altijd "of".
Als jij vindt dat het veilig zou moeten kunnen dan is het ook jouw verantwoordelijkheid (wat het sowieso is) om te gaan rijden lieve schat. Ik breng jou op geen enkele manier in gevaar door dat beetje stuifsneeuw. Daar komen heus geen ijsblokken uit als het van één nacht sneeuw gekomen is. Zodra ik op de plek van bestemming ben is die sneeuw er namelijk allang allemaal af gewaaid.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Voor vrachtwagens is de boete 2 keer zo hoog.
En het rot mij geen kont of jij vindt dat het onverantwoord is om in de winter op de motor te rijden. Als IK vind dat dat veilig zou moeten kunnen ivbm de gesteldheid van de weg, ben JIJ niet degene die mij dan maar in evaar mag brengen, omdat ik volgens jou tóch al een extra risico neem. Motorrijden is met idioten zoals jij op de weg altijd gevaarlijk, dus zullen we het maar verbieden dan? of zullen we jóu gewoon van de weg trekken en in een brommobiel zetten?
Sodemieters zeg, wat heb jij een bord voor je harses![]()
Waar staat altijd dan?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef Koepert het volgende:
Ben je echt zo dom?
Er staat het minimum bedrag is ALTIJD 220.. "OOK" (en die is belangrijk) het niet sneeuwvrij hebben van..... koplampen is 120..
dat is dus EN..
Zal ik het dan maar eens even zo zeggen aan mijn ervaring met alleen de autoquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als jij vindt dat het veilig zou moeten kunnen dan is het ook jouw verantwoordelijkheid (wat het sowieso is) om te gaan rijden lieve schat. Ik breng jou op geen enkele manier in gevaar door dat beetje stuifsneeuw. Daar komen heus geen ijsblokken uit als het van één nacht sneeuw gekomen is. Zodra ik op de plek van bestemming ben is die sneeuw er namelijk allang allemaal af gewaaid.
Wat je nu doet is me jouw mening opleggen en daarna beledigend gaan doen omdat ik jouw mening niet overneem. Dat vind ik zielig.
Beter zetten we jou in een brommobiel omdat je blijkbaar zelf geen verantwoording kunt of wilt nemen en altijd een ander de schuld moet geven.
Dat betekent dus dat je minimaal die 220 euro krijgt wanneer je één van die overtredingen hebt, plus het bedrag wat er voor die overtreding staat. Er staat verder nergens dat je alleen 220 euro kunt krijgen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als het minumum bedrag 220 euro is, dan kan het niet zo zijn dat je maar een boete van 45 euro krijgt als je alleen het laatste hebt.
Je krijgt dan 220 euro omdat je sneeuw op de auto hebt liggen, en er nog 45 euro bovenop omdat je kenteken onder de sneeuw zit.
Dat kan ik ook hoor:quote:
Citeer dan gewoon het hele stuk en maak die zin dikgedrukt ofzo...quote:Het minimumbedrag is nooit ¤ 200,- .
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg alleen dat het KAN!!! oplopen tot 605 euro, met een minumum van 220 euro.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:46 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat je minimaal die 220 euro krijgt wanneer je één van die overtredingen hebt, plus het bedrag wat er voor die overtreding staat. Er staat verder nergens dat je alleen 220 euro kunt krijgen.
Wat jij vindt en denkt, wordt overruled door de WET, die zegt dat je die meuk er vanaf moet halen, ook al vind jij het allemaal niet gevaarlijk. Een plakkaat sneeuw van een kilo komt met snelheden van boven de 80 km aan als een volle Appie Hein tas vol boodschappen als je het op je smoel krijgt op de motor, en die tas zit dan bepaald niet vol met maandverbandjes.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Als jij vindt dat het veilig zou moeten kunnen dan is het ook jouw verantwoordelijkheid (wat het sowieso is) om te gaan rijden lieve schat. Ik breng jou op geen enkele manier in gevaar door dat beetje stuifsneeuw. Daar komen heus geen ijsblokken uit als het van één nacht sneeuw gekomen is. Zodra ik op de plek van bestemming ben is die sneeuw er namelijk allang allemaal af gewaaid.
Wat je nu doet is me jouw mening opleggen en daarna beledigend gaan doen omdat ik jouw mening niet overneem. Dat vind ik zielig.
Beter zetten we jou in een brommobiel omdat je blijkbaar zelf geen verantwoording kunt of wilt nemen en altijd een ander de schuld moet geven.
Dat begrijp ik wel uit je post hoor. Maar geeft niet hoor als je je vergist hebt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg alleen dat het KAN!!! oplopen tot 605 euro, met een minumum van 220 euro.
Hier, speciaal voor jouquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:49 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel uit je post hoor. Maar geeft niet hoor als je je vergist hebt.
Ik heb me niet vergist, jij kan niet lezen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:49 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat begrijp ik wel uit je post hoor. Maar geeft niet hoor als je je vergist hebt.
Hetzelfde geldt voor jou met je neigingen om iets met spiegels te doen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat jij vindt en denkt, wordt overruled door de WET, die zegt dat je die meuk er vanaf moet halen, ook al vind jij het allemaal niet gevaarlijk. Een plakkaat sneeuw van een kilo komt met snelheden van boven de 80 km aan als een volle Appie Hein tas vol boodschappen als je het op je smoel krijgt op de motor, en die tas zit dan bepaald niet vol met maandverbandjes.![]()
Die sneeuw laat los doordat het half gesmolten is, en dat betekent dus dat er een laagje IJS onder zit, en dat voelt ietsje anders aan als 'stuifsneeuw'.
Je vergeet nog wat.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:49 schreef lipjes het volgende:
[..]
Hier, speciaal voor jou
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Misschien dat jij niet kunt lezen, want ik heb nu al tot twee keer toe uitgelegd dat ik én de ruiten, én de kentekens, én de verlichting sneeuwvrij en ijsvrij maak.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb me niet vergist, jij kan niet lezen.
Of valt een niet schoongemaakt kenteken onder een niet schoon gemaakte ruit?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je vergeet nog wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het boeit haar allemaal niks, vraag me af of ze dit überhaupt wel heeft gelezenVerwacht het niet, maar ik kom haar vast wel een keer tegen en dan zal ik eens een sneeuwbal tegen haar voorruit gooien op de snelweg.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:46 schreef lipjes het volgende:
[..]
Zal ik het dan maar eens even zo zeggen aan mijn ervaring met alleen de auto
1. een auto die zijn dak niet sneeuwvrij had gemaakt, tijdens het invoegen op de snelweg waaide dit van zijn dak en op mijn ruit waardoor ik schrok en bijna in de sloot belande.
2. Zelfde situatie, echter in een bocht waardoor ik bijna frontaal op een andere auto klapte.
3. een vrachtwagen waarvan ineens een ijsblok af kwam zetten welke ik gelukkig op een haar kon omzeilen.
Ben ik dan gevaarlijk bezig?
Nee, die auto/vrachtwagen die voor mij rijd echter wel
En nu eens even gaan nadenken wat er gebeurd als ik op de motor zou zitten
Geeft ook een best effect.
Ik ga hiermee ophouden, ik hoop dat ze je een keertje volschrijven met gele brieffies, misschien neem je het dan aan, maar dat zal wel niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:51 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt voor jou met je neigingen om iets met spiegels te doen.
Ik heb gewoon vrij wat ik vrij moet hebben en word niet aangehouden dus dan is wat mij betreft daarmee de kous af. Wat jij allemaal wel in niet wilt dat interesseert me geen bal.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:51 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je vergeet nog wat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Goed SD je hebt me overtuigd. Ik ga voortaan de hele auto sneeuwvrij maken voor het geval ik jou tegenkom.
Zijn we dan nu weer vriendjes?
Oké, ik kan niet lezen. Wat is dit?quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:50 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb me niet vergist, jij kan niet lezen.
Of valt een niet schoongemaakt kenteken onder een niet schoon gemaakte ruit?
Omdat het ging over hoe de boete tot stand zou komen, niet hoe het in jouw situatie zou zijn. Dat jij er dat van maakt staat los van hoe de boete berekend wordt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:54 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Oké, ik kan niet lezen. Wat is dit?
Net zo goed als dat het er los van staat hoe jij het berekent. Uiteindelijk doet oom agent zelf de berekening en ligt het niet aan jouw of mijn interpretatie van de wetsartikelen. Daar laat ik het bijquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Omdat het ging over hoe de boete tot stand zou komen, niet hoe het in jouw situatie zou zijn. Dat jij er dat van maakt staat los van hoe de boete berekend wordt.
Da's een indicatie dat je die dingen eens moet gebruiken voor andere dingen dan je make-up bijwerken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:33 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Maar zodra je op wat voor manier dan ook aan mijn spiegel zit ben je van mij.
Dit...quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:59 schreef Luxuria het volgende:
Rijden jullie trouwens serieus in dit weer met de motor?
Lijkt me niks met die gladheid.
Het is dat ik gisteren geen pad naar de weg vrijkreeg, anders was ik vanochtend weer opgestapt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:59 schreef Luxuria het volgende:
Hoezo weer? Dat zijn jullie nooit geweestquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..].
Goed SD je hebt me overtuigd. Ik ga voortaan de hele auto sneeuwvrij maken voor het geval ik jou tegenkom.
Zijn we dan nu weer vriendjes?
quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:07 schreef Anne het volgende:
[..]
Hoezo weer? Dat zijn jullie nooit geweest.
Ik heb het één keer geprobeerd met kranten, maar het had verre van succes. Het werd er zeker niet schoner op. Hoe doe je dat dan precies?quote:Op woensdag 23 januari 2013 07:42 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, als je de ruit goed hebt schoongemaakt met een dopje ammoniak in een emmer warm water (gewoon met een doekje). Ff de ruiten laten drogen, en daarna poetsen met proppen krantenpapier. Dan heb je echt streeploze ruiten.
Ja, is niks anders als met de auto; rijgedrag aanpassen en afstand houden. Als je je gewoon bewust bent van wat je aan het doen bent, is er niet zo veel aan de hand.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:59 schreef Luxuria het volgende:
Inderdaad, nu heb ik daardoor met 1 van de taxi's schade gereden, stadslicht kapot, gat in de bumper en een deuk in de motorkap dankzij een brok ijs wat van een andere auto afvloog.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, bij iemand anders op zijn auto; ik heb daar wel eens serieuze schade van aan de grille gehad. En als ik op de motor achter je rijd, krijg je een serieus pissig gebaar van me als ik je daarna inhaal. Even er vanuit gaande dat ik door jouw ijsplakkaat niet op mijn smoel ben gegaan.
Haal die meuk eraf alsjeblieft.
Zoals ik zei: Eerst goed boenen met een emmer water + een scheut ammoniak. Daarna de blazer lekker aanzetten en zorgen dat de hele ruit droog is.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:23 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Ik heb het één keer geprobeerd met kranten, maar het had verre van succes. Het werd er zeker niet schoner op. Hoe doe je dat dan precies?
Wat heeft dat voor nut met dit weer? met een beetje pech zijn ze na een km of 5 weer mooi wit van het zoutquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:03 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Zoals ik zei: Eerst goed boenen met een emmer water + een scheut ammoniak. Daarna de blazer lekker aanzetten en zorgen dat de hele ruit droog is.
Hierna pak je gewoon een oude krant, grote prop maken en keihard drukken en wrijven langs je ruit. Gewoon telkens een andere prop maken, want hij wordt snel smerig.
Gewoon hard drukken en flink wrijven met een grote prop. Schoner krijg je ze niet.
Het beste is om je auto in het zonlicht, of onder een grote lamp te zetten. Dan zie je precies waar het vuil/strepen zitten.
Je ziet na het schoonmaken altijd strepen als je tegen de zon inrijdt. Met krantenpapier haal je die weg.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wat is dan het nut van die kranten?
De binnenkantquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat heeft dat voor nut met dit weer? met een beetje pech zijn ze na een km of 5 weer mooi wit van het zout
Ah, ok, nou, die doe ik gewoon lekker met glasporno, boeiend of dat een blauwe waas achterlaat, dat doet mijn Van Nelle ookquote:Op woensdag 23 januari 2013 14:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je ziet na het schoonmaken altijd strepen als je tegen de zon inrijdt. Met krantenpapier haal je die weg.
[..]
De binnenkant
Ja en daar heb ik dus echt een teringhekel aan. Met laagstaande zon zie je dan echt geen reet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ah, ok, nou, die doe ik gewoon lekker met glasporno, boeiend of dat een blauwe waas achterlaat, dat doet mijn Van Nelle ook
Valt wel mee vind ik, moet wel schoon zijn, want anders zie je idd geen hol, maar die laatste 12 moleculen die je er met een krantje nog vanaf krijgt, boeien mij niet zoquote:Op woensdag 23 januari 2013 15:04 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja en daar heb ik dus echt een teringhekel aan. Met laagstaande zon zie je dan echt geen reet.
De Mint Jerkin die ik gebruik i.c.m. de Dodo juice Clearly menthol streept ook niet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 14:59 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je ziet na het schoonmaken altijd strepen als je tegen de zon inrijdt. Met krantenpapier haal je die weg.
[..]
De binnenkant
Ik moest lachenquote:Op woensdag 23 januari 2013 15:25 schreef Marco001 het volgende:
[..]
De Mint Jerkin die ik gebruik i.c.m. de Dodo juice Clearly menthol streept ook niet.
Gewoon beetje opspuiten en met het doekje uitwrijven levert een perfect schone raam op.
Het komt over alsof je iedere dag even de ruit moet doen...quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:31 schreef Luxuria het volgende:
Ik heb ooit zo'n ding gekregen om de binnenkant van de ruit schoon te maken:
Werkt op zich ook wel.
[ afbeelding ]
Nee het haalt strepen weg. Heb het alleen al een eeuwigheid niet meer gebruikt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:48 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het komt over alsof je iedere dag even de ruit moet doen...
Bedroevend weinig mensen, dat leer je wel als je motor rijdtquote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef daNpy het volgende:
Over je schouder kijken, wie doet het nou nog?
Ik wel, maar ik ben dan ook erg braaf, zou je haast denken.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef daNpy het volgende:
Onzin. Ik heb zondag meer dan 70 km in de sneeuw gereden, het sneeuwde al dat ik weg ging en waar zat de sneeuw op mijn auto? Voor de lampen (die gewoon aan stonden), de grille, achter de wielen en in de wielkasten... De rest was schoon gemaakt door mij en bleef ook schoon.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:05 schreef Fer het volgende:
t. Btw die zondag sneeuwde het toen ik op weg ging. Zou ik hem sneeuwvrij gemaakt hebben, zou die aan het einde van de rit alweer ondergesneeuwd zijn. Lekker nutteloos.
Vooral dat laatste is nou net het probleem.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:43 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik, rij dagelijks in de binnenstad van Amsterdam, ik zal wel moeten. En op veel plaatsen is er fietspad naast de weg en dan nog een rijd parkeerplaatsen tussen fietspad en rijbaan. Dan moet je echt uit je stoel komen om tot het laatste moment te kijken of er een brommer aankomt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:13 schreef daNpy het volgende:
Het is daarentegen wel gewoon WINTER. Dan doe ik, ook een auto met DRL, gewoon m'n dimlichten aan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 18:05 schreef Fer het volgende:
Oh en ik merk dat het langer licht blijft. IK vond het net verantwoord om tot 17 uur op de DRL te rijden, dus zonder achterlichten. Licht zat.
Ik niet. Als het goed licht is overdag, is het onzin om de dimlichten aan te zetten.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:19 schreef Spezza19 het volgende:
Ik ben groot voorstander van lichten aan, net als in Zweden... Dus gewoon altijd
Omdat het alsnog een mooie tussenvorm is tussen geen licht en dimlicht. Daarbij is het stadslicht, in ieder geval voor zover het mijn auto betreft, behoorlijk vergelijkbaar met dagrijverlichting.quote:Op woensdag 23 januari 2013 21:57 schreef Piles het volgende:
Los van of het mag of niet, het heeft totaal geen nut, stadslichten. Ik snap nooit waarom mensen er mee rondrijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |