abonnement Unibet Coolblue
pi_121636756
Een topic voor iedereen die wel graag een kindje zou willen maar waarvoor het nu (nog) niet weggelegd is.

Het rammelende ei:

Hier verder rammelen!
pi_121636836
Ja echt :')
En over mn zusje en mijzelf, nou ja dan ga je toch haast denken dat er iets niet goed is gegaan in hoe je ouders dat begeleid hebben.
Ja ik denk dat dat het is :')

Wat buuf zegt vind ik wel een goede, aardig doen tegen elkaar maar je hoeft elkaar niet aardig te vinden, ofzoiets. Gewoon normale beschavingsvormen zeg maar :P Ik vind wel dat je als ouders ook weer niet hoeft te tolereren dat het spul elkaar iedere dag de hersens inslaat omdat ze elkaar niet kunnen luchten.
:)
pi_121636918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:06 schreef mignonne het volgende:
Ja echt :')
En over mn zusje en mijzelf, nou ja dan ga je toch haast denken dat er iets niet goed is gegaan in hoe je ouders dat begeleid hebben.
Ja ik denk dat dat het is :')

Wat buuf zegt vind ik wel een goede, aardig doen tegen elkaar maar je hoeft elkaar niet aardig te vinden, ofzoiets. Gewoon normale beschavingsvormen zeg maar :P Ik vind wel dat je als ouders ook weer niet hoeft te tolereren dat het spul elkaar iedere dag de hersens inslaat omdat ze elkaar niet kunnen luchten.
Eensch. :)
pi_121636931
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:06 schreef mignonne het volgende:
Ja echt :')
En over mn zusje en mijzelf, nou ja dan ga je toch haast denken dat er iets niet goed is gegaan in hoe je ouders dat begeleid hebben.
Ja ik denk dat dat het is :')

Wat buuf zegt vind ik wel een goede, aardig doen tegen elkaar maar je hoeft elkaar niet aardig te vinden, ofzoiets. Gewoon normale beschavingsvormen zeg maar :P Ik vind wel dat je als ouders ook weer niet hoeft te tolereren dat het spul elkaar iedere dag de hersens inslaat omdat ze elkaar niet kunnen luchten.
Nee, precies! Je mag van je kinderen verwachten dat ze elkaar op een normale manier verdragen en behandelen, en verder houdt het op, denk ik.

Ik heb ook wel eens als argument naar B gebruikt "het zou zo leuk zijn voor S en bovendien gemakkelijk joh, kunnen ze samen spelen, hoeven wij dat niet meer altijd te doen", maar ik weet veel te goed dat het zo helemaal niet hoeft te werken. En dan zitten B en ik dadelijk elk met een kind te spelen ofzo :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121636991
Ik mag m'n broertje en hij mag mij, maar we hebben gewoon niet echt een klik. Niet iets wat ons echt bindt. Het is super als hij langs komt en hij is gek op de kindjes, maar ik denk serieus dat als het m'n broer niet was dan zouden we niet met elkaar omgaan. Onze werelden zijn zo compleet anders.
Dat ligt niet aan de opvoeding, maar meer aan de personen die we zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_121637002
B. had het gister ineens over de meiden toch samen 1 kamer geven :o ik vond het zo'n knus idee O+ ik ben er nog niet over uit, wie weet, maar ik neig nu toch naar eigen kamers. Ik weet niet waarom eigk.
:)
pi_121637092
Ik merk dat ik die roze bril wel heb hoor.. nu vind ik het gezin waar ik uit kom ook super leuk, we kunnen het onderling allemaal prima vinden en ze zijn allemaal dol op mij. Ik merk dat dit mijn blik wel kleurt. Ik zou het echt heel erg vinden als mijn kind later geen broertje/zusje zou krijgen terwijl ik best vaak mensen hoor zeggen dat ze het prima zouden vinden om enig kind te zijn. Ik zou dan echt moeite moeten doen om rationeler na te denken en me te beseffen dat het helemaal niet zo ideaal hoeft te gaan als ik in mijn hoofd heb.

[ Bericht 19% gewijzigd door Lot_1 op 16-01-2013 22:10:33 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:15:19 #8
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121637195
Oh en ik vond mijn zussen erg leuk, tot ik de goedkope oppas was. Dat ik ze wel in bad kon doen, voorlezen, thuis blijven als mijn ouders weg gingen... Ik kies daar niet voor. Soms vraagt jongste erom dat zijn grote broer hem naar bed brengt en als ze dat beide dan willen mag het, als traktatie ofzo :D

Ze zijn alledrie mijn bewust gekozen kind en ze hebben er alledrie recht op kind te zijn. Natuurlijk heeft oudste nu ruimere regels en zijn ze wel eens alleen thuis. Maar iedereen is dan verantwoordelijk voor zichzelf. ( en oudste eind-verantwoordelijk)

Nou ka, ik zou me miet zo laten leiden door de onderlinge band. Misschien zijn Ivan en Lena over 3 jaar wel compleet uit elkaar gegroeid. Je weet niet hoe de ontwikkeling gaat. En als ze een slechte band hadden gehad had je dan uberhaupt geen derde gewild?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121637274
Een andere vraag: zijn hier ook mensen wiens partner helemaal niet zo enthousiast over kinderen krijgen was en die toch kinderen gekregen hebben? Die dus nooit echt 'rammelden' maar maar uiteindelijk wel overstag gingen?

[ Bericht 17% gewijzigd door Lot_1 op 17-01-2013 11:37:51 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_121637326
Mijn zus en ik kunnen t redelijk met elkaar vinden. Ups en downs. Vroeger konden we elkaar niet echt luchten.
Maar goed we zijn ook totaal verschillend.
Had er iig niet aan moeten denken een kamer met haar te moeten delen :D
pi_121637348
Het leuke van ieder een eigen kamer hebben, mignonne, is dat ze bij elkaar kunnen logeren :P ...

Weet je, mijn broer en ik hebben ieder ons eigen leven, maar zijn toch ook heel hecht, ofzo. Ik zou altijd bij hem kunnen aankloppen. En dat gevoel vind ik heel erg prettig. Dàt geeft me een familiegevoel. Niet of we nou de beste vrienden zouden zijn (als puber leefden we totaal langs elkaar heen; net als wat buuf beschrijft, het gaat ook in fases).

Ik denk eigenlijk dat we nu een hechtere band hebben dan ooit. Sinds mijn kindjes er zijn. Maar ik had mijn broer nooit willen missen. In geen enkele fase.

En zelf ben ik wel een familiemens ook. Ik hou van het kamperen met de hele familie en ik hou van het gezinsleven. Voor mij zou daarom een derde heel logisch zijn.
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:18:46 #12
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121637350
leeftijdsverschil is tot op zekere hoogte nog wel te plannen, maar of ze goed met elkaar overweg kunnen niet. da's een kwestie van afwachten. ik denk wel dat het in geval van geen klik een voordeel is als er wat meer tijd tussen beiden zit. dat er minder noodzaak tot concurrentie is ofzo.
in de haak.
pi_121637394
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:10 schreef mignonne het volgende:
B. had het gister ineens over de meiden toch samen 1 kamer geven :o ik vond het zo'n knus idee O+ ik ben er nog niet over uit, wie weet, maar ik neig nu toch naar eigen kamers. Ik weet niet waarom eigk.
Ik zou, als de mogelijkheid er is, wel gaan voor eigen kamers, maar ook de knusse samen-momenten dan inbouwen. Dan is er de keuze of ze dat wel of niet willen.
Ik vond het vroeger heerlijk als ik lekker op bed kon gaan liggen lezen, en ik zou het helemaal neit fijn gevonden hebben als een zus dan net ook op de kamer had willen zijn om te spelen ofzo.

buuf, herkenning! Wat vond ik het vervelend dat ik in de zomer, ik zat in de zesde klas, mijn broertje en zusje mee moest nemen naar het zwembad :o Wat baalde ik daarvan, ik moest die blagen toch niet in de buurt hebben? En thuisblijven en oppassen, inderdaad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121637421
Ik romantiseer een broer of zus ook heel erg. Dat besef ik best. Dat het zo fijn was geweest als iemand dezelfde herinneren aan ons gezin en jeugd had als ik bijv. Als een soort bevestiging of zo. En dat er dan iemand was geweest om samen sterk mee te staan. Nu was het altijd 'ik tegen m'n ouders'.

Maar voor hetzelfde geld had ik een broer gekregen die net zo'n tiran was geweest als m'n vader. Of een zus die haar frustraties om mij gebotvierd had.

Toch is ze er wel, die zus. O+ Ze heeft alleen de bevalling niet overleefd. ;(

Maar goed, het is eigenlijk maar goed dat ik alleen was. Ik gun niemand mijn jeugd.
pi_121637448
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:01 schreef Lot_1 het volgende:
Hoe is dat zo veranderd Claudia? Je bent nu ook bezig met nadenken over een derde, terwijl je nog niet heel lang geleden best stellig was over het 'af' zijn van je gezin.
Goede vraag. Al moet ik eerst zeggen dat het bij mij vooral gaat om het verlangen dat ik heb om alles nog een keer mee te maken en om de ervaring te hebben van kinderen die je zwangerschap en de geboorte van hun broertje of zusje min of meer bewust meemaken. Maar ik ben de enige die daarnaar verlangt. Mijn lief vindt het leven met twee kinderen al druk en voor hem zou een leven met drie kinderen onoverzichtelijk worden. Zijn gevoel daarbij weegt heel zwaar voor mij, misschien wel zwaarder dan mijn eigen verlangen. Ik wil dat hij zich gelukkig voelt in zijn vaderrol, want het belangrijkste is dat wij een stabiel en gelukkig gezin vormen.

Ik vroeg een tijdje geleden aan een tante van me waarom ze twee 'nakomertjes' heeft gekregen. Haar antwoord daarop was dat het niet anders kon vanwege de financiën, want ze had het liefst niet zo'n groot gat gehad tussen haar kinderen. Een kind in elke leeftijdsfase was haar ideaal, want dan had ze het voorrecht om het mooie van elke leeftijd mee te maken! Dat was voor mij best een eye-opener, dat ze vooral genoot van haar kinderen en al hun verschillen en niet de problemen zag of het zo snel mogelijk uit een bepaalde fase willen zijn.

Ik geloof dat ik dat ook in mezelf ben gaan zien, dat ik ontzettend geniet van elke leeftijd, van elk kind, de drukte, de interactie. Sinds we zijn verhuisd naar een rijtjeshuis is dat sterker geworden. Er komen veel buurkindjes over de vloer en ik vind al dat kinderrumoer fijn. Dat wakkert het verlangen naar nog een kindje aan.

Maar ik heb zelf ook wel zwaarwegende redenen om niet aan nog een kindje te beginnen. Ik heb nu geen werk en ik weet ook niet of ik het allemaal kan hebben, een voor mij zinvolle carrière en een groot/groter gezin. Wij zouden sowieso in rustiger vaarwater moeten zitten voor ik een beslissing durf te nemen. Het gevaar ligt bij mij altijd wel op de loer dat ik naar iets ga verlangen omdat het ons leven een wending geeft, gewoon omdat ik moeite heb met de status quo. Een opdracht aan mezelf is om blij te zijn met het leven dat we hebben, het huis, de kinderen, en straks nieuw werk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121637481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:16 schreef Lot_1 het volgende:
Grappig buuv, mijn moeder heeft mijn broers zelden laten oppassen. Ze zag aan mijn neef dat die op gegeven moment het echt niet tof vond dat hij een jonger zusje en broertje had, en dat wilde ze niet bij mijn broers.

Een andere vraag: zijn hier ook mensen wiens partner helemaal niet zo enthousiast over kinderen krijgen was en die toch kinderen gekregen hebben? Die dus nooit echt 'rammelden' maar maar uiteindelijk wel overstag gingen?
Mijn vriend heeft nooit gerammeld. Hij is wel vrij snel ingestemd met proberen een kind te krijgen, gezien mijn leeftijd en het feit dat het zonder hulp niet zou kunnen. Voor hij mij kende, wilde hij geen kinderen, maar samen leek het hem niet vreselijk ofzo :') En nu is hij dolblij met onze meiske O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:22:57 #17
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121637526
Haha ja, ik vond het zo stom! Ik had toch niet voor die kinderen gekozen, was het ineens wél mijn verantwoordelijkheid. Want als er dan iets misging omdat zus niet naar me luisterde was het ook nog mijn probleem.

Dat doe ik dus duidelijk anders. :D
Het toeval wil nu dat oudste alleen maar naar t zwembad gaat als jongste ook gaat. Anders vind ie het niet leuk. :?
Nou ja, dat kon dus pas toen jongste zelf diploma's had en eigenlijk ook wel alleen mocht.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121637550
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn vriend heeft nooit gerammeld. Hij is wel vrij snel ingestemd met proberen een kind te krijgen, gezien mijn leeftijd en het feit dat het zonder hulp niet zou kunnen. Voor hij mij kende, wilde hij geen kinderen, maar samen leek het hem niet vreselijk ofzo :') En nu is hij dolblij met onze meiske O+
Grappig. Hier heb ík eigenlijk nooit echt gerammeld. Proberen een kindje te krijgen was voor mij een heel rationele beslissing.
pi_121637591
Dat laatste herken ik Claudia. Je voelt dat het weer tijd is voor wat nieuws/ anders en een logische gedachte is dan 'nog een kindje'.
pi_121637622
Ik geloof nooit zo in de scheiding rationeel/ emotioneel.
Maar dat terzijde... :P

Bij mij is dat in elk geval volledig met elkaar verweven. ;)
pi_121637626
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dat laatste herken ik Claudia. Je voelt dat het weer tijd is voor wat nieuws/ anders en een logische gedachte is dan 'nog een kindje'.
Haha, ja, alleen trapt B daar niet in. Dus gaan we maar proberen te verhuizen...je moet toch iets :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121637633
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:20 schreef -Spring het volgende:
Ik romantiseer een broer of zus ook heel erg. Dat besef ik best. Dat het zo fijn was geweest als iemand dezelfde herinneren aan ons gezin en jeugd had als ik bijv. Als een soort bevestiging of zo. En dat er dan iemand was geweest om samen sterk mee te staan. Nu was het altijd 'ik tegen m'n ouders'.

Maar voor hetzelfde geld had ik een broer gekregen die net zo'n tiran was geweest als m'n vader. Of een zus die haar frustraties om mij gebotvierd had.

Toch is ze er wel, die zus. O+ Ze heeft alleen de bevalling niet overleefd. ;(

Maar goed, het is eigenlijk maar goed dat ik alleen was. Ik gun niemand mijn jeugd.
Dat begrijp ik heel goed. In mijn jeugd liep ook het één en ander scheef (al komt het in de verste verte niet in de buurt van wat jij hebt meegemaakt :* ) en het is fijn om een zusje te hebben met dezelfde herinneringen, dat bepaalde allergieën of irrationele reacties snapt. Maar wat je zegt, ook dat is geen garantie, mijn oudere zussen kunnen geen woord van kritiek op hun vader verdragen en onze jeugd is dus gewoon geen onderwerp van gesprek.

Maar het is wel één van dingen waar ik het nu voor mijn zoon moeilijk mee heb. Hij krijgt ook een anders-dan-anders-jeugd en ik had hem erg een partner in crime gegund.

Ik heb vroeger regelmatig voor mijn zusje gezorgd, maar vooral omdat ik het wilde en leuk vond. Mijn oudere zussen kwamen toen ze het huis al uit waren wel eens oppassen, maar kregen door gewoon voor betaald.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121637718
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:16 schreef Lot_1 het volgende:

Een andere vraag: zijn hier ook mensen wiens partner helemaal niet zo enthousiast over kinderen krijgen was en die toch kinderen gekregen hebben? Die dus nooit echt 'rammelden' maar maar uiteindelijk wel overstag gingen?
Jep, twee keer. :7
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121637732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:25 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Haha, ja, alleen trapt B daar niet in. Dus gaan we maar proberen te verhuizen...je moet toch iets :P
ja, verhuizen, daar moet ik ook eens in de zoveel tijd naar verlangen :')
pi_121637827
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Weet je, mijn broer en ik hebben ieder ons eigen leven, maar zijn toch ook heel hecht, ofzo. Ik zou altijd bij hem kunnen aankloppen. En dat gevoel vind ik heel erg prettig. Dàt geeft me een familiegevoel. Niet of we nou de beste vrienden zouden zijn (als puber leefden we totaal langs elkaar heen; net als wat buuf beschrijft, het gaat ook in fases).
Ja, precies dat. We hadden vroeger veel ruzie en we hebben nu nog nauwelijks contact, maar we hebben een band die voortvloeit uit het met elkaar opgegroeid zijn en ik vind dat heel bijzonder. Ik ben blij dat ik een broertje heb.

En ik ben ook een familiemens. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121637846
Ik kijk ook nog steeds naar nieuwe huizen, hoor.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121637879
Tis te erg met ons.
  woensdag 16 januari 2013 @ 15:31:34 #28
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121637890
Oh, en ik heb 3 halfzussen en een halfbroer en had er wel een échte gewild. Nu heb ik me altijd een buitenstaander gevoeld. Het was altijd gezin A en buuf of gezin B en buuf.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121637901
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies dat. We hadden vroeger veel ruzie en we hebben nu nog nauwelijks contact, maar we hebben een band die voortvloeit uit het met elkaar opgegroeid zijn en ik vind dat heel bijzonder. Ik ben blij dat ik een broertje heb.

En ik ben ook een familiemens. O+
Ik ben blij dat ik een zusje heb, maar ik ben niet blij dat ik een broertje heb. En die hele historie van samen opgroeien verandert daar helemaal niets aan.

En ik ben ook een familiemens, maar wel met die familieleden waarmee ik wat heb, en niet met familieleden louter omdat ze familie zijn.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121637907
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik geloof nooit zo in de scheiding rationeel/ emotioneel.
Maar dat terzijde... :P

Bij mij is dat in elk geval volledig met elkaar verweven. ;)
Hoe bedoel je dat, groofsken?

In mijn mans geval zou het namelijk wel een rationele beslissing worden. Hij zegt dat hij het in de toekomst wel wil, maar eigenlijk verlangt hij er helemaal niet zo naar.

~

@Claudia: duidelijk verhaal! Ik kan me wel voorstellen dat het zo groeit. Jullie huis is nu ook zo'n heerlijk gezinshuis, ik begrijp wel dat dat ook wat toevoegt.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lot_1 op 16-01-2013 22:09:43 ]
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_121637912
en buuf :o

Hmm, niet leuk :*
pi_121637920
quote:
6s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:30 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk ook nog steeds naar nieuwe huizen, hoor.
Dat is B ook nooit mee opgehouden, geloof ik :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121637982
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik geloof nooit zo in de scheiding rationeel/ emotioneel.
Maar dat terzijde... :P

Bij mij is dat in elk geval volledig met elkaar verweven. ;)
Ik ging over kinderen nadenken omdat mijn beste vriendin en nog een aantal mensen in onze omgeving kinderen kregen. 'Uit mezelf' had ik er nog nooit aan gedacht. Maarhierdoor ging ik me bedenken dat ik ook 'al' 27 was en dat áls ik ooit kinderen wilde, dit dan wel de ideale leeftijd was. Hiernaast was ik klaar met m'n opleiding en had ik net een vast contract.

Ik was vooral bang dat ik ooit spijt zou krijgen als ik géén kinderen had 'genomen'. Dat ik dat dan op m'n sterfbed zou zeggen of zo. :P Met kinderen had ik toen nog helemaal niets, maar ik vermoedde al wel dat ik die van mezelf wél leuk zou vinden. :P
pi_121637992
Ik bedoel dat mijn emotionele kant mijn rationele kant beïnvloedt en andersom ook. Ik geloof niet ik ze echt los kan koppelen van elkaar.
pi_121638013
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:34 schreef -Spring het volgende:

[..]

Ik ging over kinderen nadenken omdat mijn beste vriendin en nog een aantal mensen in onze omgeving kinderen kregen. 'Uit mezelf' had ik er nog nooit aan gedacht. Maarhierdoor ging ik me bedenken dat ik ook 'al' 27 was en dat áls ik ooit kinderen wilde, dit dan wel de ideale leeftijd was. Hiernaast was ik klaar met m'n opleiding en had ik net een vast contract.

Ik was vooral bang dat ik ooit spijt zou krijgen als ik géén kinderen had 'genomen'. Dat ik dat dan op m'n sterfbed zou zeggen of zo. :P Met kinderen had ik toen nog helemaal niets, maar ik vermoedde al wel dat ik die van mezelf wél leuk zou vinden. :P
Ja, dat snap ik wel hoor. :*
pi_121638016
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:32 schreef Lot_1 het volgende:

@Claudia: duidelijk verhaal! Ik kan me wel voorstellen dat het zo groeit. Jullie huis is nu ook zo'n heerlijk gezinshuis, ik begrijp wel dat dat ook wat toevoegt.
Geleidelijk zijn we gewoon heel anders gaan leven, van vijf dagen werken naar vier dagen werken, van appartement naar een 'echt' huis op de begane grond. Straks gaat school een grotere rol spelen in het leven van de kinderen en ik wil daar ook bij betrokken zijn. Vroeger was ik bang dat kinderen je leven 'overnemen' en er geen ruimte meer is voor jezelf en je ambities. Nu zijn de kinderen onderdeel van mijn ambities.

En écht, de impact die andermans kinderen hebben op hun leven is onvergelijkbaar met de impact die je eigen kind heeft op jouw leven. Het komt vast goed met je lief en zijn vadergevoelens.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121638076
Mijn broer en zus zijn 8 en 9 jaar ouder dan ik en dat vond (/vind) ik heerlijk. Ik was altijd vrij zelfstandig en had daar dus ook de ruimte voor. Vooral nu ik zelf wat ouder word merk ik dat ik ontzettend veel aan mijn zus heb. We zijn vanaf mijn puberteit echt heel goede vriendinnen geworden. Tot die tijd zaten we te veel in verschillende levensfases.

Hier zijn we bezig met het kopen van een huis. Ik merk aan mijn vriend dat hij er ook in alles rekening mee houdt dat één van de kamers (we weten al welke) een kinderkamer zal worden. Van de week kwam 'ie er zelfs mee hoe we de slaapkamer in kunnen richten op zo'n manier dat er nog een co-sleeper naast het bed past. O+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_121638166
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

Hier zijn we bezig met het kopen van een huis. Ik merk aan mijn vriend dat hij er ook in alles rekening mee houdt dat één van de kamers (we weten al welke) een kinderkamer zal worden. Van de week kwam 'ie er zelfs mee hoe we de slaapkamer in kunnen richten op zo'n manier dat er nog een co-sleeper naast het bed past. O+.
Wat leuk en lief! O+

Wij hadden in ons nieuwe appartement één kamer als kinderkamer bedacht. Het was ook een kamer die we 'over' hadden. En niemand in onze familie- en vriendenkring stond erbij stil dat het wel eens een kinderkamer zou kunnen worden. Het was zo grappig om te zien dat het als een enorme verrassing kwam dat er een kind bij ons op komst was!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121638175
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel hoor. :*
En ik snap jou ook, hoor. Kusjekroel. :P

Serieus: sterker nog, ik denk zelfs dat ál onze gedachten en beslissingen 'emotioneel' zijn. Dat er weinig rationeels aan is omdat we (bijna) volledig gestuurd worden door de hormoonfrabriek die we zijn. :)

Maar dat gaat jou mss dan weer net iets te ver. :+
pi_121638250
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:16 schreef Lot_1 het volgende:
Een andere vraag: zijn hier ook mensen wiens partner helemaal niet zo enthousiast over kinderen krijgen was en die toch kinderen gekregen hebben? Die dus nooit echt 'rammelden' maar maar uiteindelijk wel overstag gingen?
Ik heb het de afgelopen tijd al een paar keer aangekaart bij mijn vriend, omdat ik er zelf steeds meer over nadenk en mee bezig ben. Mijn vriend geeft ook wel aan dat hij er soms over nadenkt, maar zegt ook eerlijk dat hij er nog niet echt 'klaar' voor is en dat dat misschien wel nooit echt komt; hij voelt dat gewoon niet zo, dat rammel-gevoel. Dus als wij er aan beginnen is het niet zozeer dat hij 'overstag' gaat, maar hij rammelt ook niet echt nee.

quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:25 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik geloof nooit zo in de scheiding rationeel/ emotioneel.
Maar dat terzijde... :P

Bij mij is dat in elk geval volledig met elkaar verweven. ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik bedoel dat mijn emotionele kant mijn rationele kant beïnvloedt en andersom ook. Ik geloof niet ik ze echt los kan koppelen van elkaar.
Maar dat laatste is bij bijna iedereen wel denk ik; ik kan ook niet één van de twee uitzetten ofzo. Maar ik kan wel degelijk 'meer rationeel' naar een beslissing kijken bijvoorbeeld.

Dat is bij vriendlief en mij ook nog een leuk puntje denk ik, aangezien wij allebei heel rationeel ingesteld zijn. Als ik probeer puur rationeel te kijken naar de beslissing om kinderen te nemen (nee, dat lukt ook eigenlijk helemaal niet! :P ) denk ik altijd "Waarom zouden we?"
Maar dan komt de emotionele kant om de hoek "Ik-wil-het-ik-wil-het,!" :')
pi_121638314
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:35 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Geleidelijk zijn we gewoon heel anders gaan leven, van vijf dagen werken naar vier dagen werken, van appartement naar een 'echt' huis op de begane grond. Straks gaat school een grotere rol spelen in het leven van de kinderen en ik wil daar ook bij betrokken zijn. Vroeger was ik bang dat kinderen je leven 'overnemen' en er geen ruimte meer is voor jezelf en je ambities. Nu zijn de kinderen onderdeel van mijn ambities.

En écht, de impact die andermans kinderen hebben op hun leven is onvergelijkbaar met de impact die je eigen kind heeft op jouw leven. Het komt vast goed met je lief en zijn vadergevoelens.
lief! Dank je :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_121638503
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:25 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Dat begrijp ik heel goed. In mijn jeugd liep ook het één en ander scheef (al komt het in de verste verte niet in de buurt van wat jij hebt meegemaakt :* ) en het is fijn om een zusje te hebben met dezelfde herinneringen, dat bepaalde allergieën of irrationele reacties snapt. Maar wat je zegt, ook dat is geen garantie, mijn oudere zussen kunnen geen woord van kritiek op hun vader verdragen en onze jeugd is dus gewoon geen onderwerp van gesprek.

Maar het is wel één van dingen waar ik het nu voor mijn zoon moeilijk mee heb. Hij krijgt ook een anders-dan-anders-jeugd en ik had hem erg een partner in crime gegund.

Ik heb vroeger regelmatig voor mijn zusje gezorgd, maar vooral omdat ik het wilde en leuk vond. Mijn oudere zussen kwamen toen ze het huis al uit waren wel eens oppassen, maar kregen door gewoon voor betaald.
Dat merk in nu ook erg bij mijn moeder. Die heeft een totáál andere beleving van haar jeugd dan haar broer en zus. Het is voor hun dus ook zinloos om erover te praten. Sterker nog, ze krijgen er alleen maar bonje over. :')
  woensdag 16 januari 2013 @ 16:07:01 #43
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_121639171
Het romantiseren van het hebben van de band met broers of zussen gebeurt vaak vooral door diegene die het zelf niet kent, denk ik.

Ik heb zelf een broer van bijna 6 jaar ouder en ik ben echt gek op hem, zou hem nooit willen missen. Wie weet als ik nog een broer of zus had gehad, had ik daar meer naartoe getrokken dan naar hem en hadden we een heel andere band gehad. Of was ik juist diegene geweest die er buiten viel.

Wij hebben zelf 3 meiden en de dynamiek binnen het gezin verandert steeds, dan trekken de oudste twee weer meer naar elkaar en dan de jongste twee. En de oudste vindt op dit moment haar jongste zusje het liefste zusje, zegt ze. Logisch, want die is nog te klein om ruzie te maken en wil er niet steeds bij zijn als je met je vriendinnen gaat spelen. ;)

Mijn man is enig kind en die mist het heel erg, maar hij romantiseert het dus ook. Gaat er automatisch vanuit dat als hij een broer had gehad, hij daar samen mee in een band had gezet etc. Alleen omdat zijn grote hobby muziek is. :D
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_121639891
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, precies dat. We hadden vroeger veel ruzie en we hebben nu nog nauwelijks contact, maar we hebben een band die voortvloeit uit het met elkaar opgegroeid zijn en ik vind dat heel bijzonder. Ik ben blij dat ik een broertje heb.

En ik ben ook een familiemens. O+
Nou dat heb ik dus ook met mijn broertje. Beetje een haat/liefde relatie toen we opgroeide, maar nu is hij echt een maatje een beetje. Jammer dat ik hem zo weinig zie. (beetje eigen schuld, ik moest zo nodig een heel end verderop gaan wonen)
Mijn zusje is anders, maar dat kan ook komen doordat ze autistisch is. Mijn zusje en ik hebben jarenlang met elkaar gespeeld. Ik ben 3,5 jaar ouder, maar toen mijn eigen vriendinnetjes niet meer met barbies wilde spelen, vond ik het toch wel fijn dat ik nog een kleiner zusje had. Stiekem nog een jaartje langer met die popjes. En nu nog steeds hebben we een hele goede band.

Maar ik heb trouwens niet het idee dat mijn broertje er altijd buiten viel. Ik denk dat het meer lag aan het feit dat we meisjes waren. Hij deed zijn jongensdingen dan ook het liefst gewoon met de vriendjes uit de buurt.
Edit: dan moet ik er wel bij zetten natuurlijk, dat mijn broertje tussen ons meiden in zat, 18 maanden jonger dan ik, 2 jaar ouder dan zusje.

[ Bericht 4% gewijzigd door Risu op 16-01-2013 16:29:15 ]
pi_121648041
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:27 schreef Claudia_x het volgende:
Maar onze twee zitten wel heel dicht op elkaar, en een derde zou minstens 4 jaar jonger zijn dan Lena. En dus groeien ze heel anders met elkaar op. Lena en Ivan zitten samen op de peutergroep en er is een grote kans dat ze op op school in dezelfde stamgroep terechtkomen. Ik vraag me af wat dat verschil doet met de onderlinge band en of een derde kindje zich niet juist wat eenzaam zou voelen.
De oplossing is dan natuurlijk om vrij dicht op de derde nog voor een vierde te gaan. :7
pi_121648762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 15:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat leuk en lief! O+

Wij hadden in ons nieuwe appartement één kamer als kinderkamer bedacht. Het was ook een kamer die we 'over' hadden. En niemand in onze familie- en vriendenkring stond erbij stil dat het wel eens een kinderkamer zou kunnen worden. Het was zo grappig om te zien dat het als een enorme verrassing kwam dat er een kind bij ons op komst was!
bij ons juist andersom: onze extra kamer is studeerkamer (inmiddels nog steeds rommelhok) maar werd gekscherend direct door 2/3e van de bezoekers als "aaah, de kinderkamer ;) " aangeduid. Toch denk ik dat ze best verrast zouden zijn als ik ineens echt in verwachting zou zijn.

Over leeftijden/broertjes en zusjes:
Ik scheel 20 maanden met broertje. Dat is na de kleutertijd totdat ik een jaar of 20 was en op mezelf woonde eeuwig ruzie geweest. Nu zijn we best wel close, broertje is eindelijk volwassne geworden. Leuke kerel! Ik merk ook dat hij me om hulp vraagt bij dingen, ben weer echt zijn grote zus O+

Vriendje komt uit een gezin van 4 kinderen:
De oudste drie vrij dicht op elkaar (zijn nu 24, 23 en 21), en de jongste als cadeautje er achteraan (nu 17). Kinderen met heel verschillende karakters - maar iedereen heeft wel íets met alle anderen. Jongste was heel lang de baby, maar dat vond hij ook wel best, kon zich lekker optrekken aan iedereen maar alleen als hij er zin in had. Nu kijkt hij erg op tegen mijn vriend, heel leuk om hem ook zo als grote broer te zien. De zusjes waren natuurlijk ook veel samen, want veel dezelfde interesses. Volgens mij vinden ze het alle vier heel fijn dat ze met zijn vieren zijn :Y
Kwak
pi_121651957
Mijn zussen zijn 13 en 9 jaar ouder dan ik. Dat ging eigenlijk altijd erg goed (wel veel ruzie ook met de middelste zus toen we jonger waren). Ik vond het altijd machtig interessant als ze huiswerk moesten maken, ik zat er bovenop. Andersom namen zij mij altijd (vrijwillig) op sleeptouw. Later, toen mijn vader ziek werd en overleed, zijn we nog meer naar elkaar toe gegroeid. We lopen niet de deur bij elkaar plat, maar onze band gaat heel diep en is tegelijkertijd heel vanzelfsprekend. Dat je, nadat je elkaar weken niet gesproken hebt, elkaar op kunt bellen en het net is of je elkaar gister nog gezien hebt.

Mijn moeder wilde minder leeftijdsverschil, maar ze heeft tussendoor meerdere miskramen gehad. Ze is altijd zeer verbaasd geweest dat we zo met elkaar optrokken!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121653500
Hier ook enig kind maar wel met een fijne jeugd. Heb dus eigenlijk nooit een broer of zus gemist. Alleen toen mijn vader ziek werd en overleed had ik graag de zorg voor mijn moeder gedeeld. Maar ik zie ook mensen die wel broers of zussen hebben waarbij dit soort dingen ook op 1 paar schouders terecht komen. Een enig kind is in elk geval niet zielig. Je weet niet wat je mist dus dat doe je dan ook niet.
pi_121659112
quote:
17s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:55 schreef Kyara het volgende:
Je weet niet wat je mist dus dat doe je dan ook niet.
Ik heb dat, zeker toen ik iets ouder werd, toch heel anders ervaren.
En stiekem rammel ik alweer een beetje :@ oO<
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:38:24 #50
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121659609
Ik vond het vroeger wel lekker rustig om enig kind te zijn, mijn vriendinnetjes hadden een jonger broertje dat altijd onze spelletje verstoorde :')

Nu zou ik het wel fijn vinden om mijn geschiedenis met iemand te delen, en later misschien inderdaad de zorg voor mijn moeder. Gelukkig gaan mijn beste vriendin en ik terug tot in de wieg, dus een soort van zus :)
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:38:27 #51
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_121659612
Ik voel me op slechte dagen ook enig kind maar dan zonder ouders. Zorg komt toch automatisch op de nieuwe partner en de daarbij horende kinderen terecht.

Heel raar, ik besef t me eigenlijk nu pas hoe ik dit ervaar. :o ben inmiddels geen basketcase meer hoor :+ t gaat goed en het heeft z'n plek. Maar eerlijk, een scheiding werkt je hele leven door. (Als kind)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_121659648
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:30 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb dat, zeker toen ik iets ouder werd, toch heel anders ervaren.
En stiekem rammel ik alweer een beetje :@ oO<
Ja echt? Meeste enig kinderen die ik ken denken er nl net zo over. Wat heb je dan gemist?
  woensdag 16 januari 2013 @ 22:39:08 #53
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121659660
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 22:30 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

En stiekem rammel ik alweer een beetje :@ oO<
:D O+
pi_121668746


[ Bericht 10% gewijzigd door lily op 18-01-2013 06:59:29 ]
  donderdag 17 januari 2013 @ 08:45:39 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121668831
quote:
17s.gif Op woensdag 16 januari 2013 20:55 schreef Kyara het volgende:
Je weet niet wat je mist dus dat doe je dan ook niet.
je ziet toch bij vrienden/vriendinnen hoe 't daar thuis gaat? ik wilde vroeger altijd graag een zusje (en dat lijkt me nog steeds leuk). maar helaas, dat is er nooit van gekomen. wel een jonger broertje, ik was al bijna 9 toen hij kwam. dat voelde echt als een geweldig 'cadeau', ik ben vanaf 't begin stapelgek op hem geweest. ik heb een goede band met 'm, zou het vreselijk vinden als hem iets overkwam. met m'n twee (ook veel oudere) halfbroers heb ik ook best een goede band maar die woonden bij hun moeder, dat maakt het toch anders dan het samen in een gezin opgegroeid zijn.
in de haak.
pi_121670164
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 08:45 schreef trui het volgende:

[..]

je ziet toch bij vrienden/vriendinnen hoe 't daar thuis gaat? ik wilde vroeger altijd graag een zusje (en dat lijkt me nog steeds leuk). maar helaas, dat is er nooit van gekomen. wel een jonger broertje, ik was al bijna 9 toen hij kwam. dat voelde echt als een geweldig 'cadeau', ik ben vanaf 't begin stapelgek op hem geweest. ik heb een goede band met 'm, zou het vreselijk vinden als hem iets overkwam. met m'n twee (ook veel oudere) halfbroers heb ik ook best een goede band maar die woonden bij hun moeder, dat maakt het toch anders dan het samen in een gezin opgegroeid zijn.
Ik heb daar eigenlijk nooit zo opgelet. Ja, vervelende broertjes die aan je spullen zaten of kleine zusjes die per se mee wilden spelen. (ik geloof dat mijn vriendinnetjes eigenlijk allemaal de oudste thuis waren bedenk ik mij nu).

Ik wist al heel jong dat ik geen broertje of zusje zou krijgen dus dat was voor mij ook heel duidelijk. En op vakantie etc hebben mijn ouders altijd rekening gehouden met kindvriendelijke plekken waar ik makkelijk vriendjes kon maken. Wat ik dan ook deed.
  donderdag 17 januari 2013 @ 09:57:23 #57
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121670332
da's fijn, maar ik wilde vooral reageren op je 'je weet niet wat je mist dus mis je het niet'. dat is gewoon niet bij iedereen hetzelfde. kijk alleen maar naar al die mensen in Spoorloos, die weten ook niet wat ze precies missen maar gaan toch vaak op zoek naar hun biologische ouders vanuit een gevoel van gemis. zo kun je dus ook een gemis voelen van een broer/zus die er nooit geweest is. (al zegt dat uiteraard niks over hoe 't geweest zou zijn als die broer/zus er wel waren 8-) ).
in de haak.
pi_121670404
Ja, daar heb je gelijk in. Ik had het inderdaad beter kunnen omschrijven dat het zo specifiek voor mij geldt inderdaad.

Overigens vind ik een zoektocht naar biologische ouders weer iets anders. Dat is meer een zoektocht naar je roots. Maar dat terzijde.
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:34:42 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121671322
Ik had geen vader en geen broertjes of zusjes. Mijn vriendinnen wel. Maar ik wist niet beter, dus ik snap wel precies wat Kyara bedoelt :Y

Ik heb nooit gedacht: had ik ook maar een vader en een broertje. Een vriendinnetje dat in dezelfde situatie zat overigens wel, dus het is vast per persoon verschillend.
pi_121671564
Het 'gemis' is bij mij pas op latere leeftijd gekomen. Als kind vond het vanzelfsprekend en nam ik voor lief dat ik enig kind was.

Sterker nog, ik riep altijd heel hard dat dat écht niets uitmaakte. Daarin praatte ik m'n ouders ook wel na. Uit loyaliteit vooral, denk ik nu. M'n moeder wilde erg graag een groot gezin, maar dat was niet voor haar weggelegd.
  donderdag 17 januari 2013 @ 10:57:54 #61
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121672080
quote:
17s.gif Op donderdag 17 januari 2013 09:59 schreef Kyara het volgende:
Ja, daar heb je gelijk in. Ik had het inderdaad beter kunnen omschrijven dat het zo specifiek voor mij geldt inderdaad.

Overigens vind ik een zoektocht naar biologische ouders weer iets anders. Dat is meer een zoektocht naar je roots. Maar dat terzijde.
natuurlijk is dat wat anders. maar ik vond het wel een mooi voorbeeld van 'je weet niet wat je mist maar je mist 't toch!'
in de haak.
pi_121672592
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 08:45 schreef trui het volgende:

ik wilde vroeger altijd graag een zusje (en dat lijkt me nog steeds leuk).
dat had ik ook heel leuk gevonden, een zus(je)

Mijn moeder wilde altijd heel graag een groot gezin. Ze komt zelf uit een enorm groot gezin. Maar helaas lukte dat niet.
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:22:19 #63
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121672866
de mijne had er ook wel meer gewild. maar het leek erop dat het na mij helemaal niet meer zou lukken. de komst van m'n broertje was dan ook echt een wonder te noemen.
in de haak.
pi_121673107
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 10:34 schreef LadyBlack het volgende:

Ik heb nooit gedacht: had ik ook maar een vader en een broertje. Een vriendinnetje dat in dezelfde situatie zat overigens wel, dus het is vast per persoon verschillend.
Ik juist wel, een vader miste ik al heel jong, daar was ik na het puberen weer aardig overheen. De behoefte een broertje of een zusje kwam wat later, rond een jaar of tien denk ik, en ik zou nu nog steeds graag een broer of zus willen hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 17 januari 2013 @ 11:40:26 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_121673456
ophelia, dat is bijzonder zeg. weet je ook zijn naam, zodat je 'm ooit eens op zou kunnen zoeken?
in de haak.
pi_121677284
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
Haha. :D Ik denk dat het ergens eenzelfde soort 'angst' is als je met een tweede kindje kunt hebben. De eerste is zo leuk, kan een ander kindje even leuk zijn, en wat verandert er allemaal aan de dynamiek? We hebben het fijn zo, het is prima. Waarom wil ik er een onzekere factor in gooien en hoe gaat dat uitpakken?

Het valt allemaal ook niet te voorspellen natuurlijk. Oh, en Ivan zou nog een broertje of zusje geweldig vinden, denk ik. En Lena was helemaal gebiologeerd door Lizzie pas, m'n poppenmoedertje. <3
Met zulke vragen zitten we hier ook. We hebben met z'n drieën nu een mooi evenwicht gevonden. Als er een tweede kindje bij zal komen wordt dat evenwicht verstoord en dan is het de vraag hoe en wanneer we weer een balans hebben gevonden met z'n allen. Wat voor impact gaat een tweede hebben op ieder van ons en ook op onze relatie(s) onderling? Ik vind het heel spannend.

En dat het zo goed gaat tussen Ivan en Lena, daar hebben jullie opvoedkundige kwaliteiten/ eigenschappen denk ik ook deel aan? Als een derde buiten de boot dreigt te vallen, dan schat ik zo in dat je dat eventueel wel wat bij kunt sturen.

Clubsoda, ik wil me graag bij de woorden van Claudia aansluiten. Wie weet denken jullie over een tijdje anders over die kunstgrepen. En zo niet, dan heeft M. het ook hartstikke goed en fijn zonder broertje of zusje. :*

En ik kan hier melden dat m'n man en ik gisteravond lang met elkaar hebben gesproken en dat de uitkomst is dat ik een topic op ga schuiven. :@ *O*
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 17 januari 2013 @ 14:39:10 #67
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121679467
Soemp :o spannend *O*
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121679672
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:33 schreef Soempie het volgende:
En ik kan hier melden dat m'n man en ik gisteravond lang met elkaar hebben gesproken en dat de uitkomst is dat ik een topic op ga schuiven.
*O* *O* *O*

als je snel bent kunnen we nog even samen posten!
pi_121680684
Leuk Soempie,spannend!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  donderdag 17 januari 2013 @ 15:32:28 #70
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_121681503
Soempie! Wat leuk! :D Spannend zeg! Wie weet zitten we straks nog even samen in z&g :).
pi_121681802
Over rammelaars gesproken.

Ik ken de mensen achter haasje en de rammelaar :) ouders van een vriend
pi_121682305
Soempie, wat gaaf!
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121690165
Leuk, gaaf, spannend en nog heel onwerkelijk!

Wie weet Kyara, maar ik denk dat de kans groter is dat Fee en ik nog samen in zwanger en geboorte posten. :+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_121691780
Ooh Soemp, wat leuk en spannend!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121692042
soempie! *O*

hier een (8> die enig kind is.. en er bij zweert dat we maar 1 kind gaan krijgen.. terwijl ik er heul graag 2 zou willen ..

naja.. eerst die eerste maar bakken.. dan zien we wel of die 2e nog lukt :o :@

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121692357
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:15 schreef Soempie het volgende:
Leuk, gaaf, spannend en nog heel onwerkelijk!

Wie weet Kyara, maar ik denk dat de kans groter is dat Fee en ik nog samen in zwanger en geboorte posten. :+
dan kom ik wel lurken hoor.

Nog zo'n leukerd O+
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:07:20 #78
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121696496
Soemp!! *O* leuk!!
  donderdag 17 januari 2013 @ 21:09:18 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121696602
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:29 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik juist wel, een vader miste ik al heel jong, daar was ik na het puberen weer aardig overheen. De behoefte een broertje of een zusje kwam wat later, rond een jaar of tien denk ik, en ik zou nu nog steeds graag een broer of zus willen hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is wel bijzonder ja! En ik ben ook benieuwd naar het antwoord op Trui's vraag :Y
pi_121702163
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 13:33 schreef Soempie het volgende:

[..]

Met zulke vragen zitten we hier ook. We hebben met z'n drieën nu een mooi evenwicht gevonden. Als er een tweede kindje bij zal komen wordt dat evenwicht verstoord en dan is het de vraag hoe en wanneer we weer een balans hebben gevonden met z'n allen. Wat voor impact gaat een tweede hebben op ieder van ons en ook op onze relatie(s) onderling? Ik vind het heel spannend.

En dat het zo goed gaat tussen Ivan en Lena, daar hebben jullie opvoedkundige kwaliteiten/ eigenschappen denk ik ook deel aan? Als een derde buiten de boot dreigt te vallen, dan schat ik zo in dat je dat eventueel wel wat bij kunt sturen.

Clubsoda, ik wil me graag bij de woorden van Claudia aansluiten. Wie weet denken jullie over een tijdje anders over die kunstgrepen. En zo niet, dan heeft M. het ook hartstikke goed en fijn zonder broertje of zusje. :*

En ik kan hier melden dat m'n man en ik gisteravond lang met elkaar hebben gesproken en dat de uitkomst is dat ik een topic op ga schuiven. :@ *O*
*O* O+ wat leuk!! Spannend!

Dankje :* Is ook zo, misschien komt het ooit nog wel. Maar we hebben nog een lange weg te gaan. En vanzelfsprekend (voor zover dat kan bij met kinderen) is het niet. En dat is gek, maar ook goed. En ik heb sowieso de leukste zoon van de wereld O+ dus wat zeur ik eigenlijk ook.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121704370
Spannend soemp!

Hier een jonger broertje en hadden een hechte band, maar.ook dat oppassen enzo.
Nu 2 half broertjes waar ik een leuke band mee heb,maar is anders. Heb ze ook niet bewust meegemaakt ook ik was al even het huis uit,toen hun bij pa introkken.

En hier rammel ik vrolijk door, word ook niet minder ook, gewoon weer 2 zwangere bij in de vrienden/kenissen groep. En volgende week op kraamvisite.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_121712485
Soemp :o *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:40 schreef trui het volgende:
ophelia, dat is bijzonder zeg. weet je ook zijn naam, zodat je 'm ooit eens op zou kunnen zoeken?
:N
Maar het is ook erg ver weg, dus de kans dat ik ooit op zoek zou gaan is minimaal.
pi_121723709
Veel plezier Soempie!

De vakantie naar USA is geboekt, en ik was spontaan over tijd O-). Maar goed, niks aan de hand dus inmiddels.. Wij hebben voor nu de knoop maar doorgehakt en willen toch wachten tot we verhuist zijn, en met de huidige woningmarkt gaat dat nog wel een paar jaar duren. Dus ik rammel (nu nog vrolijk) verder.

Ik heb een broer van 3 jaar ouder. Toen we echt nog klein waren schijnt dat we erg leuk waren samen, toen kwam de pubertijd :'). Inmiddels kunnen we het weer super goed vinden met elkaar. Zeker nu we erachter zijn dat onze vader erg ziek is is het zo fijn om een broer te hebben, je kunt dat echt delen zegmaar.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_121724377
Yay Soempie! *O* Hoop dat het gauw lukt en dat je dan lekker snel weer een topic verder zit.
pi_121756289
Mag ik mij hier ook melden als rammelaar :@ Even getwijfeld of ik mee wilde posten maar vind ik toch wel leuk :D

Even over mij, in mijn eerste relatie waren we bezig voor een kleintje, ik heb drie vroege miskramen gehad, o.a. door dat verdriet en meer dingen erg gaan twijfelen aan die relatie. Weggegaan, later iemand anders leren kennen, doordat ik een kinderwens had en hij niet, is dat stukgelopen.. Nu alweer een half jaar gelukkig met mijn huidige vriend en dat voelt dusdanig goed dat we wel heel zeker van elkaar zijn *; Grote hamvraag was natuurlijk.. Wil hij kinderen? Want ik word ook alweer 26.. En ja, hij wil ze ook *O* Ze zijn ook vaak genoeg gesprek van de dag, hoe richten we de logeerkamer in, welke namen vinden we mooi.. Maar eerst nog drie doelen: van elkaar genieten *;, reizen en de badkamer verbouwen.

Maar daarna.. Kom maar op!
pi_121791866
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 11:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag ik mij hier ook melden als rammelaar :@ Even getwijfeld of ik mee wilde posten maar vind ik toch wel leuk :D

Even over mij, in mijn eerste relatie waren we bezig voor een kleintje, ik heb drie vroege miskramen gehad, o.a. door dat verdriet en meer dingen erg gaan twijfelen aan die relatie. Weggegaan, later iemand anders leren kennen, doordat ik een kinderwens had en hij niet, is dat stukgelopen.. Nu alweer een half jaar gelukkig met mijn huidige vriend en dat voelt dusdanig goed dat we wel heel zeker van elkaar zijn *; Grote hamvraag was natuurlijk.. Wil hij kinderen? Want ik word ook alweer 26.. En ja, hij wil ze ook *O* Ze zijn ook vaak genoeg gesprek van de dag, hoe richten we de logeerkamer in, welke namen vinden we mooi.. Maar eerst nog drie doelen: van elkaar genieten *;, reizen en de badkamer verbouwen.

Maar daarna.. Kom maar op!
Geef je kinderwens maar vast op ;)
pi_121792007
Ik ben aan het rammelen, en het is eigenlijk belachelijk. Ik heb namelijk een dochter van 4 maanden :@ Ik kan er niks aan doen.. maar ik mis het zwanger zijn super erg. Ik ben hartstikke jaloers op mooie dikke buiken.

Eigenlijk zou ik helemaal nog geen 2e kindje willen hoor. Daar wacht ik denk ik nog wel een 1/2-1 jaar mee. Maar zwanger zijn vond ik echt héél erg fijn. O+ Ik weet dus niet of dit echt onder rammelen valt. Ik zou gewoon graag weer zwanger zijn :@
pi_121792898
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Geef je kinderwens maar vast op ;)
:D hier was dat ook een voorwaarde!

Resultaat is nu jaren later 2 dochters rijker en een badkamer die nog steeds gedaan moet worden :D
pi_121793048
quote:
10s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:52 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Geef je kinderwens maar vast op ;)
Waarom? wij wonen op een salaris, en houden nog een riant salaris over. Al gaat het tegelijkertijd :+
Maar de badkamer moet sowieso verbouwd worden want we hebben boven niet eens een toilet haha.
Maar dat komt wel goed. We hebben nog max. 2,5 jaar en misschien eerder, zien we dan wel weer
(hoe kom jij in dit topic terecht?? :P)
pi_121795923
Je hebt echt geen toilet boven nodig hoor, om kinderen te krijgen :P .

Hier twee kleine kinderen en geen toilet boven. :+
pi_121796141
Is extra luxe :P
Nee maar ik heb PDS, en vrees dat dat met zwangerschap extra gaat opspelen, dus dan is het geen overbodige luxe :)
Bovendien is de badkamer de afgelopen 18 jaar nooit veranderd en dat is te zien
  zondag 20 januari 2013 @ 13:53:10 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121796563
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:56 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben aan het rammelen, en het is eigenlijk belachelijk. Ik heb namelijk een dochter van 4 maanden :@ Ik kan er niks aan doen.. maar ik mis het zwanger zijn super erg. Ik ben hartstikke jaloers op mooie dikke buiken.

Eigenlijk zou ik helemaal nog geen 2e kindje willen hoor. Daar wacht ik denk ik nog wel een 1/2-1 jaar mee. Maar zwanger zijn vond ik echt héél erg fijn. O+ Ik weet dus niet of dit echt onder rammelen valt. Ik zou gewoon graag weer zwanger zijn :@
heel herkenbaar. :Y Idd ook in de eerste maanden na de geboortes. Ik vind/vond zwanger zijn echt heel leuk en de kraamtijd is zo bijzonder, zo intens, fantastisch! :Y
***
pi_121879793
Oh my.. Ik droomde vannacht dat ik ging bevallen van mijn tweede... En dan word je wakker, en is er gewoon geen baby, hoe flauw..
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:15:56 #94
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_121882838
Oeh Chan, kan me voorstellen dat dat tegen valt!

Ik zit een beetje in dubio....ik ben nu met mijn afstudeerstage bezig en hoop voor de zomer klaar te zijn....maar ja, wat dan? Gaan we dan direct voor een kindje of moeten/gaan we echt wachten op een vast contract ofzo. En wil ik nog carriere maken? Want waarom ben ik anders doorgegaan voor mijn HBO.
Ik vertelde laatst tegen een vriendin van me dat ik wel graag zou willen beginnen met bijv. 4 dagen werken....dan hoef ik, mocht er een kindje komen, niet direct heel veelt terug in de uren/dagen. maar toen kreeg ik me toch de wind van voren!! wat haalde ik me in mijn hoofd?! en ik moest maar eerst fulltime gaan werken, vast contract en sparen....
Nu weet ik wel dat zij daar niets over te zeggen heeft..maar schrok wel van haar reactie. Had ik dan zoiets raars gezegd. :?

Nu is diezelfde vriendin ook nog eens zwanger...en ik ben heel blij voor haar hoor, maar aan de andere kant erger ik me er ook aan....zij maakt overal een probleem van en zeurt over vanalles en nog wat. Ook ben ik dan in mijn hoofd lijstjes aan het maken over wat ik allemaal anders ga doen als hun......

conclusie: ik weet het niet meer :P ik wil wel (en mijn vriend nog liever) maar wil ook niemand voor het hoofd stoten en graag doen wat er van me verwacht wordt. |:(
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:21:41 #95
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121883063
Ik zou gewoon fulltime gaan werken ook. Goed voor je pensioen, spaarpot etc. Als je een geweldige vacature tegen komt voor toevallig 32 uur kan je dat natuurlijk altijd doen maar de fulltime vacatures zijn nog steeds in de meerderheid.
Als je een kindje krijgt en je bent inmiddels een jaar in dienst kan je dan via ouderschapsverlof tijdelijk minder gaan werken bijvoorbeeld.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:25:27 #96
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_121883213
Daar heb je ook een punt. Heb alleen geen idee hoe dat geregeld is met ouderschapsverlof. Dat moet je opbouwen toch?
Scheelt dat ik nog ff de tijd heb :D
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:31:10 #97
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121883403
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:25 schreef Tyler-Girl het volgende:
Daar heb je ook een punt. Heb alleen geen idee hoe dat geregeld is met ouderschapsverlof. Dat moet je opbouwen toch?
Scheelt dat ik nog ff de tijd heb :D
Nee dat is aan de hand van je contracturen dus hoe meer je werkt voor je verlof hoe meer recht je hebt.

De enige regel is dat je minimaal een jaar in dienst moet zijn.

Tot je kind 8 jaar is mag je het opnemen.

Stel jij werkt 40 uur voor je bevalling. Dan heb je recht op 26 x 40uur aan verlof. Is 1040 uur.
Jij wilt daarna 24 uur werken. Dan neem je 16 uur verlof per week op. Dan is je verlof na 65 weken op.
Daarna bestaat je contract van 40 uur nog steeds. Dan kan je dan altijd nog je contracturen verlagen en minder blijven werken maar wil je dat niet dan heb je gewoon dat contract van 40 uur nog.
Bij een directe verlaging van je contracturen en je wilt dat daarna weer opschroeven heb je kans dat je werkgever zegt dat hij daar geen plek meer voor heeft bijvoorbeeld.

Dit verlof hoef je niet direct na de bevalling op te nemen. Ergens voordat je kind 8 is kan je het gebruiken. Op basis van het aantal contracturen dat je hebt op het moment dat je het verlof aanvraagt bij je werkgever.

Als je het goed plant met twee kinderen kan je op ouderschapsverlof minder werken tot je kinderen 4 zijn en dan als ze naar school zijn weer meer gaan werken zonder je contract aan te passen 8-) Just saying :+
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:33:10 #98
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121883466
Waarom zou je 'graag doen wat er van je verwacht wordt'? :?
Jij wil toch een kind en je vriend ook? Waarom dan niet je leven daar nu alvast op proberen in te richten?
Je kan net zo goed nu al beginnen met 32u te werken als je dat tegenkomt, dan hoef je straks ook niet te wennen aan een terugval in salaris in combi met opvang etc. etc.
***
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:37:11 #99
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_121883611
Laziness, bedankt voor de uitleg. :D en goed plannen is ook een kunst ;)

Uhm tja Brighteyes....geen idee. Stukje onzekerheid waarschijnlijk.
Ik moet sowieso nog kijken wat er te vinden is op het gebied van banen....en misschien zit daar iets bij voor 32 uur, misschien voor 40 uur. Het is ook nog even afwachten.
En die opvang...daar wil ik ook nog even niet aan denken.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_121883701
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:15 schreef Tyler-Girl het volgende:

Ik vertelde laatst tegen een vriendin van me dat ik wel graag zou willen beginnen met bijv. 4 dagen werken....dan hoef ik, mocht er een kindje komen, niet direct heel veelt terug in de uren/dagen. maar toen kreeg ik me toch de wind van voren!! wat haalde ik me in mijn hoofd?! en ik moest maar eerst fulltime gaan werken, vast contract en sparen....
Nu weet ik wel dat zij daar niets over te zeggen heeft..maar schrok wel van haar reactie. Had ik dan zoiets raars gezegd. :?
Ik ben tijdens mijn studie parttime gaan werken en heb die uren aangehouden omdat er op korte termijn kinderen in de planning stonden. Gewoon doen wat bij jullie past :Y
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 12:39:44 #101
5428 crew  miss_sly
pi_121883727
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee dat is aan de hand van je contracturen dus hoe meer je werkt voor je verlof hoe meer recht je hebt.

De enige regel is dat je minimaal een jaar in dienst moet zijn.

Tot je kind 8 jaar is mag je het opnemen.

Stel jij werkt 40 uur voor je bevalling. Dan heb je recht op 26 x 40uur aan verlof. Is 1040 uur.
Jij wilt daarna 24 uur werken. Dan neem je 16 uur verlof per week op. Dan is je verlof na 65 weken op.
Daarna bestaat je contract van 40 uur nog steeds. Dan kan je dan altijd nog je contracturen verlagen en minder blijven werken maar wil je dat niet dan heb je gewoon dat contract van 40 uur nog.
Bij een directe verlaging van je contracturen en je wilt dat daarna weer opschroeven heb je kans dat je werkgever zegt dat hij daar geen plek meer voor heeft bijvoorbeeld.

Dit verlof hoef je niet direct na de bevalling op te nemen. Ergens voordat je kind 8 is kan je het gebruiken. Op basis van het aantal contracturen dat je hebt op het moment dat je het verlof aanvraagt bij je werkgever.

Als je het goed plant met twee kinderen kan je op ouderschapsverlof minder werken tot je kinderen 4 zijn en dan als ze naar school zijn weer meer gaan werken zonder je contract aan te passen 8-) Just saying :+
De werkgever kan zelf ook nog regels stellen aan het ouderschapsverlof!
B kreeg bijvoorbeeld zijn verlof vanaf het moment dat het inging maar maximaal een jaar. Hij nam 8 uur per week op (vrijdags vrij) en kon dit maar maximaal een jaar doen, ook al had hij in principe op basis van zijn 40-urige werkweek eigenlijk recht op meer.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:49:28 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121884149
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De werkgever kan zelf ook nog regels stellen aan het ouderschapsverlof!
B kreeg bijvoorbeeld zijn verlof vanaf het moment dat het inging maar maximaal een jaar. Hij nam 8 uur per week op (vrijdags vrij) en kon dit maar maximaal een jaar doen, ook al had hij in principe op basis van zijn 40-urige werkweek eigenlijk recht op meer.
Er is een wetsvoorstel om dit versoepelen.
Ook dat je tijdens het opnemen van je verlof gewoon van werkgever kan wisselen. Nu vervalt het dan.
Maar die wet is er nog niet door.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 12:50:23 #103
5428 crew  miss_sly
pi_121884192
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:49 schreef laziness het volgende:

[..]

Er is een wetsvoorstel om dit versoepelen.
Ook dat je gewoon tijdens het opnemen van je verlof gewoon van werkgever kan wisselen. Nu vervalt het dan.
Maar die wet is er nog niet door.
Ja, dan hebben wij dus vette pech. B had best wel langer op vrijdag thuis willen zijn met S, maar dat ging gewoon niet. En het zal wel niet met terugwerkende kracht zijn, he?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:53:35 #104
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121884298
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, dan hebben wij dus vette pech. B had best wel langer op vrijdag thuis willen zijn met S, maar dat ging gewoon niet. En het zal wel niet met terugwerkende kracht zijn, he?
Nee :N
Balen dat zijn werkgever daar zo strikt in is.
Het is meestal bij de mannen waar de werkgever er niet zo happig op is om het te lang door te laten lopen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 12:55:24 #105
5428 crew  miss_sly
pi_121884360
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:53 schreef laziness het volgende:

[..]

Nee :N
Balen dat zijn werkgever daar zo strikt in is.
Het is meestal bij de mannen waar de werkgever er niet zo happig op is om het te lang door te laten lopen.
Mijn werkgever heeft me gewoon de periode gegeven waar ik volgens het simpele rekensommetje recht op had. In dit geval anderhalf jaar. Zo jammer dat B niet minstens nog een jaar het had kunnen laten doorlopen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 22 januari 2013 @ 12:58:27 #106
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121884468
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mijn werkgever heeft me gewoon de periode gegeven waar ik volgens het simpele rekensommetje recht op had. In dit geval anderhalf jaar. Zo jammer dat B niet minstens nog een jaar het had kunnen laten doorlopen.
Het enige wat zou kunnen is dat B. als de wet versoepelt bij een nieuwe werkgever recht heeft op het restant maar dan moet je weer van werkgever wisselen. Is ook zo'n gedoe :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 22 januari 2013 @ 13:08:34 #107
5428 crew  miss_sly
pi_121884903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:58 schreef laziness het volgende:

[..]

Het enige wat zou kunnen is dat B. als de wet versoepelt bij een nieuwe werkgever recht heeft op het restant maar dan moet je weer van werkgever wisselen. Is ook zo'n gedoe :P
Gedoe en ontzettend onnodig, want verder heeft hij namelijk een fijne werkgever met een fijn salaris enzo :+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121885588
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 12:21 schreef laziness het volgende:
Als je een geweldige vacature tegen komt voor toevallig 32 uur kan je dat natuurlijk altijd doen maar de fulltime vacatures zijn nog steeds in de meerderheid.
Dat ligt maar net aan je branche... Ik kan in mijn vakgebied juist amper fulltime vacatures vinden, het meeste is voor de 20-32 uur. Ik werk nu ook maar 20 uur terwijl ik erg graag meer zou werken.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:42:26 #109
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_121886199
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:24 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat ligt maar net aan je branche... Ik kan in mijn vakgebied juist amper fulltime vacatures vinden, het meeste is voor de 20-32 uur. Ik werk nu ook maar 20 uur terwijl ik erg graag meer zou werken.
Ja dat is erg jammer....ik zit in de economie/marketing en ga er eigenlijk vanuit dat dat een vrij fulltime banen branche is :P maar er moet natuurlijk maar net werk te vinden zijn....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_121889189
Echt hè... Mezelf vanochtend nog bedacht dat het tegenwoordig even best wel meevalt met mijn gerammel, en als ik het al doe dan op een blije, verwachtingsvolle manier. Tot ik net een berichtje van m'n vriend kreeg dat goede vrienden van ons zwanger zijn. Sindsdien zit ik hier te huilen en rammel ik alleen nog maar weer op de pijnlijke manier.

;(.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:49:18 #111
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121889323
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:42 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ja dat is erg jammer....ik zit in de economie/marketing en ga er eigenlijk vanuit dat dat een vrij fulltime banen branche is :P maar er moet natuurlijk maar net werk te vinden zijn....
Dan zou ik toch echt eerst ft of36 uur gaan werken anders kom je er echt niet meer tussen. Heb je iig wat werkervaring. Maar goed dat is mijn ervaring in hetzelfde vakgebied.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 14:54:12 #112
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_121889586
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:49 schreef Kyara het volgende:

[..]

Dan zou ik toch echt eerst ft of36 uur gaan werken anders kom je er echt niet meer tussen. Heb je iig wat werkervaring. Maar goed dat is mijn ervaring in hetzelfde vakgebied.
Wat bedoel je precies met "anders kom je er echt niet meer tussen"? dat er dan niets te vinden is??

Ow DAD :*
Sterkte....wel leuk voor je vrienden natuurlijk, maar jammer dat dat zo'n impact heeft bij jou. Kop op! jouw tijd komt echt wel!
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:08:16 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_121890166
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Echt hè... Mezelf vanochtend nog bedacht dat het tegenwoordig even best wel meevalt met mijn gerammel, en als ik het al doe dan op een blije, verwachtingsvolle manier. Tot ik net een berichtje van m'n vriend kreeg dat goede vrienden van ons zwanger zijn. Sindsdien zit ik hier te huilen en rammel ik alleen nog maar weer op de pijnlijke manier.

;(.
-O- Dat soort berichtjes hebben ook veel impact!

Even goed uithuilen (desnoods een paar dagen) en dan je gevoel van vanochtend weer terug proberen te vinden. Je kunt je nu richten op een nieuw huis toch?

Sterkte meissie :*
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:12:40 #114
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121890374
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:54 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies met "anders kom je er echt niet meer tussen"? dat er dan niets te vinden is??

Ja, mijn ervaring met marketingfuncties is dat er sowieso niet heel veel functies zijn (en dan bedoel ik de echte marketingfuncties en niet de salesgerelateerde functies). Als je er een tijdje uit bent geweest zonder eerst ervaring op te doen dan is het lastiger om een baan te vinden.

In de Randstad is het trouwens wel iets beter dan elders in het land.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 15:23:13 #115
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_121890801
quote:
17s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 15:12 schreef Kyara het volgende:

[..]

Ja, mijn ervaring met marketingfuncties is dat er sowieso niet heel veel functies zijn (en dan bedoel ik de echte marketingfuncties en niet de salesgerelateerde functies). Als je er een tijdje uit bent geweest zonder eerst ervaring op te doen dan is het lastiger om een baan te vinden.

In de Randstad is het trouwens wel iets beter dan elders in het land.
hmm....sales trekt mij totaal niet, dus zal mijn voorkeur niet hebben.....en ik woon niet in de randstad (limburg).... -O-
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_121908975
Miss sly, volgens mij is een van de regels van ouderschapsverlof dat het in gedeeltes opgenomen kan worden. Ik heb net 7 maanden lang 1 dag per week verlof gehad, maar ben per 1 januari weer terug gegaan naar 40 uur. Volgens mijn werkgever heb ik gewoon nog recht op het overgebleven deel en kan ik dat over een tijdje alsnog op gaan nemen.
Volgens mij heeft je man gewoon nog recht op het overige verlof hoor. Stel dat hij een andere werkgever krijgt en daar dan weer minimaal een jaar werkt, dan kan hij het resterende gedeelte alsnog opnemen.
pi_121924651
Ohw..DaD :*

Hier net een paar dagen bij een vriendinnetke met koter wezen logeren.. Erg grappig om te zien hoe andere culturen met een baby omgaan....

Verder gister de 2 extra logeerkers opgeruimd.. 1 is nu kantoortje geworden en (8> vroeg zich halverwege af hoe dat dan moest als we straks een baby hebben... O+
Hij begint al aan her idee te wennen! *O*

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_121924843
Klopt idd Miss_sly dat werkgevers er zelf een uitzondering op mogen maken.
Bij mijn man waren ze heel soepel. Die nam/neemt vier uur per week op en mocht dit dsn 4,5 jaar doen. Deel betaald en deels onbetaald.
Helaas door cao wijziging vervalt deze regeling aan het einde van het jaar. Voor onze tweede zoon neemt hij daarom na de bevalling een maand op. Dit kost dan maar de helft aan salaris.
pi_121924907
Bedankt voor de kusjes en lieve woorden. :*. We zien ze komend weekend dus ik ga straks even een hoera-jullie-krijgen-een-kindje-cadeautje halen. Zal mij benieuwen hoe dat gaat. :+.

LB, we hopen inderdaad vrij snel te gaan verhuizen. Moet alleen wel eerst even ons eigen huis verkocht worden... Het is een fijn vooruitzicht en ergens denk ik ook wel dat we niet lang meer zullen wachten als we straks in een groter huis wonen. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_121931757
Probeer je te focussen op de leuke dingen die snel gaan komen. Dat deed ik ook toen vrienden van ons een kindje verwachtte. Dat hielp wel een beetje. En huilen mag altijd natuurlijk.

Wij hebben ook besloten te wachten tot we allebei weer werken. M'n vriend heeft tot eind februari een ww uitkering, daarna niks meer, want ik werk nog. Dan past er geen kindje meer bij, qua financien, dus we wachten.
Maar ondertussen hadden we het erover dat het huis op zijn naam stond en ik helemaal niks erf van hem mocht hij komen te overlijden. Dan sta ik dus op straat, en als ik tegen die tijd dan ook zwanger ben, staan we met z'n twee op straat. Dus besloten we maar om ons trouwplan te vervroegen van 'ja dat komt nog wel' naar 10 mei. Dat is al over 6 weken! We gaan niks fancy doen, we hebben tenslotte nauwelijks inkomen. Dus geen feest, alleen de plechtigheid met onze ouders, mijn broertje en zusje en onze 2 oma's. En dan daarna met z'n 2 naar Duitsland, want de dag daarna hebben we een concert van Final Fantasy Symphony (kaartjes al ik weet niet hoelang in huis).

Dus nou is het wel spannend wat er eerder komt. Een baan en dan door naar het volgende topic, of trouwen.
pi_121931957
10 maart bedoel je?
Spannend!!
pi_121933270
haha, nee ik bedoel mei, ik denk gewoon niet voor mezelf na, iemand zei tegen mij dat het nog 6 weken was. Maar het zijn er dus nog 15. Dan kan het straks ineens heel snel gaan. :o

Eerst nog maar even genieten van het met z'n twee zijn.
pi_121936802
OMG nog 15 weken :X Wij trouwen 13 mei, daar zijn we al ruim een jaar voor aan het sparen, maar voor mijn gevoel heb ik nog zoveeeel tijd!!! Niet dus! Naja eerst maar 8 maart mn jurk weer aan :P
S. 2014
J. 2016
pi_121939450
Nee, tijd gaat echt snel tegenwoordig, had ik vroeger nooit last van lijkt wel.
pi_121940083
Zodra je ouder wordt gaat het snel. Zal mij benieuwen of wij ooit gaan trouwen. O+ wil als erop en eraan inclusief koets en alles.en naar mijn naïeve idee wordt het kiezen, of voor mijn dertigste moeder of een droom bruiloft haha
pi_121949284
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 11:56 schreef Kwisted het volgende:
Ik ben aan het rammelen, en het is eigenlijk belachelijk. Ik heb namelijk een dochter van 4 maanden :@ Ik kan er niks aan doen.. maar ik mis het zwanger zijn super erg. Ik ben hartstikke jaloers op mooie dikke buiken.

Eigenlijk zou ik helemaal nog geen 2e kindje willen hoor. Daar wacht ik denk ik nog wel een 1/2-1 jaar mee. Maar zwanger zijn vond ik echt héél erg fijn. O+ Ik weet dus niet of dit echt onder rammelen valt. Ik zou gewoon graag weer zwanger zijn :@
Kwis! Ik ook :Y En Saartje is pas 11 weken :+

Maar ik zou zó weer zwanger willen worden. Tis niet dat ik er continu mee bezig ben (moet namelijk sowieso nog even wachten ivm keizersnede), maar ik liefst zou ik nu alweer zwanger zijn O+

Oh, wacht, niet helemaal hetzelfde. Vond zwanger zijn ook tof enzo, maar ik wil ook echt een tweede kindje erbij. En dat zou echt gewoon nu al mogen wat mij betreft :Y En volgens mij wat M. betreft ook wel, maar die is er gewoon niet echt mee bezig omdat het toch niet mag/kan nog.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:42 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ja dat is erg jammer....ik zit in de economie/marketing en ga er eigenlijk vanuit dat dat een vrij fulltime banen branche is :P maar er moet natuurlijk maar net werk te vinden zijn....
Uit nieuwsgierigheid: welke opleiding doe je? Ik kom zelf ook uit die hoek namelijk :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 14:46 schreef DevilsAndDust het volgende:
Echt hè... Mezelf vanochtend nog bedacht dat het tegenwoordig even best wel meevalt met mijn gerammel, en als ik het al doe dan op een blije, verwachtingsvolle manier. Tot ik net een berichtje van m'n vriend kreeg dat goede vrienden van ons zwanger zijn. Sindsdien zit ik hier te huilen en rammel ik alleen nog maar weer op de pijnlijke manier.

;(.
:*
  woensdag 23 januari 2013 @ 19:27:10 #127
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_121950024
ik doe commerciele economie.....hoe doe jij dat?werkte je fulltime en blijf je dat doen? of ga je het anders aanpakken.

ik vind het wel grappig om te zien dat diegene die net bevallen zijn, weer zo hard rammelen :D had ik niet verwacht, kan me er wel iets bij voorstellen hoor.... :*
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_121950269
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 19:27 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik doe commerciele economie.....hoe doe jij dat?werkte je fulltime en blijf je dat doen? of ga je het anders aanpakken.

ik vind het wel grappig om te zien dat diegene die net bevallen zijn, weer zo hard rammelen :D had ik niet verwacht, kan me er wel iets bij voorstellen hoor.... :*
Ik heb commerciële economie gedaan, en daarna nog een master gehaald in International Business.

Ik blijf fulltime werken, maar mijn huidige functie is wel vrij flexibel, ga regelmatig wat later naar mijn werk of wat eerder naar huis (en dan werk ik in de avonduren of in het weekend meer).

Daarnaast periodes waarin ik meer dan fulltime zal werken, maar ook periodes waarin dat een stuk minder is. En redelijk veel vakantiedagen (54stuks). Oh, en een thuiswerkdag. Op die manier ben ik nog altijd best veel thuis :Y O+

Oh, ik heb alleen sowieso die keuze niet hoeven maken van eerst fulltime werken of niet. Ben in 2006 afgestudeerd en vanaf januari 2006 werk ik al fulltime. Kinderen was ik toen nog niet mee bezig. Mijn (inmiddels) man en ik hadden allebei zoiets van, dat komt nog wel. Dus niet hetzelfde dilemma als waar jij nu mee zit.

Rammelen valt op zich nog mee, omdat ik weet dat het nu even niet kan, en ik ook goed snap waarom :Y Plus, ik heb een awesome baby. Zou er alleen zo weer voor kunnen gaan, als het mocht/kon.
pi_121951680
Ow wat leuk risu dat jullie hebben besloten te gaan trouwen! Dat zou ik ook wel graag willen, maar zou het wel heel stoer vinden om gevraagd te worden. Ben benieuwd of dat er ooit van komt haha. Hopelijk vind je vriend sneleen baan en kunnen jullie jullie wens gaan doorzetten!

Ik ben ook druk aan het solliciteren. Heb nu welwerk maar niet in het werkveld waarvoor ik gestudeerd heb. Het is lastig maar hoop dat ik snel aan de slag mag. Kans op een fulltime baan is ook klein denk ik. Ik zou al zo blij zijn als ik maar iets heb... wil graag een goede basis leggen wat dat betreft.
pi_122669732
De pil ligt in de kliko *O*
Ik werd er zo hormonaal en beroerd van, dat as m weg heeft gegooid!

Nu we even extra voorzichtig maar weer n stap dichterbij!

En met n beste vriendin die zwangr is van een tweeling wordt het rammelen ook niet echt minder :')
S. 2014
J. 2016
pi_122673731
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De pil ligt in de kliko *O*
Ik werd er zo hormonaal en beroerd van, dat as m weg heeft gegooid!

Nu we even extra voorzichtig maar weer n stap dichterbij!

En met n beste vriendin die zwangr is van een tweeling wordt het rammelen ook niet echt minder :')
spannend zeg!

Wij hebben de hele ochtend babynamen bedacht. Voor later als we groot zijn *;
pi_122674984
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 13:32 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

spannend zeg!

Wij hebben de hele ochtend babynamen bedacht. Voor later als we groot zijn *;
Leuk is dat hé!!

Wij hebben de namen ook al liggen hoor :P Ik heb onze jongensnaam zelfs geveto'd bij mn beste vriendin, ( heeft zij ook met een bepaalde meisjesnaam gedaan dus dat klinkt erger dan het is )
S. 2014
J. 2016
pi_122678081
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 10:50 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De pil ligt in de kliko *O*
Ik werd er zo hormonaal en beroerd van, dat as m weg heeft gegooid!

Nu we even extra voorzichtig maar weer n stap dichterbij!

En met n beste vriendin die zwangr is van een tweeling wordt het rammelen ook niet echt minder :')
Yay! Weg met die pil! Ga je met mij mee?
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk toch eind maart al beginnen. Liefst nu al, maar dan pas ik niet meer in m'n trouwjurk mocht het ineens lukken. Dus nog even doorrammelen en dan douw ik in WOHTS al die wachtende dames van het bankje door naar Z&G en maak ik lekker veel ruimte voor ons.
pi_122681112
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:55 schreef Risu het volgende:

[..]

Yay! Weg met die pil! Ga je met mij mee?
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk toch eind maart al beginnen. Liefst nu al, maar dan pas ik niet meer in m'n trouwjurk mocht het ineens lukken. Dus nog even doorrammelen en dan douw ik in WOHTS al die wachtende dames van het bankje door naar Z&G en maak ik lekker veel ruimte voor ons.
Yep!! Hier het zelfde verhaal! Maar jij trouwt ook in mei toch? we zijn nu zover dat we ons er niet meer hysterisch druk over maken.. Maar spannend is het wel
S. 2014
J. 2016
pi_122682115
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 15:55 schreef Risu het volgende:

[..]

Yay! Weg met die pil! Ga je met mij mee?
Wij gaan hoogstwaarschijnlijk toch eind maart al beginnen. Liefst nu al, maar dan pas ik niet meer in m'n trouwjurk mocht het ineens lukken. Dus nog even doorrammelen en dan douw ik in WOHTS al die wachtende dames van het bankje door naar Z&G en maak ik lekker veel ruimte voor ons.
Heeft je vriend alweer een baan?
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_122684629
Jeeej Gewoonmezelf, dat is een stapje vooruit! Een hele leuke stap! :)
En leuk Risu, toch iets eerder beginnen.

Hier gaat het rammelen, ondanks WOHTS, natuurlijk keihard door. Vooral nu ik samen met mijn vriend ben en hij zo af en toe een O+ opmerking maakt over 'ons' kindje.
pi_122685985
Ik vroeg mijn vriend vorige week waar hij zichzelf over een jaar ziet, het antwoordt: op de bank met ons kindje in mn armen O+
En ik wil graag bv geven, en vriend staat daar helemaal achter zolang ik ook maar ga kolven want hij wil ook kunnen voeden!

Als ik niet al met hem zou trouwen vroeg ik hem zelf ten huwelijk!!
S. 2014
J. 2016
pi_122829058
Een jaar lijkt ver weg, maar als je bedenkt dat een zwangerschap 9 maanden duurt, dan lijkt het ineens zo kort. Dan mag je dus over 3 maanden al zwanger zijn. Dat klinkt toch wel heel leuk.

En nee, mijn vriend heeft nog geen baan.
We hebben er samen over nagedacht, de cijfertjes onder elkaar gezet en zijn tot de conclusie gekomen dat de vaste lasten hoe dan ook betaald kunnen blijven worden. (ik werk nog) De uitzet krijgen we ook half van zijn ouders. Die hebben nou eenmaal maar 1 kind en daar hebben we dus ook wat mazzel mee.
Mijn moeder deed er 4 jaar over voor ze mij kreeg. Mocht mij hetzelfde overkomen, dan zou ik dus nu eerst wachten op een baan en daarna nog een keer wachten tot het eindelijk lukt. Dat vonden we te lang wachttijd.
pi_122832053
En zo kun je je wel druk blijven maken :) Wij hebben uitgerekend wat we kwijt zijn aan kinderopvang bijv. en ik lever toch zeker een kwart van mijn salaris in. Maar wie weet hoe het er in dit tempo over 3 jaar uitziet qua kosten die we kwijt zijn.. Of dat een van ons een baan verliest.. We zijn nog niet zo ver maar tegen die tijd gaan we er denk ik sowieso voor. Scheelt dat we op een salaris wonen. Er kan altijd wel wat gebeuren :)
pi_122844357
oow wat spannend hier allemaal!!

Gewoonmezelf van de pil af! En er gewoon al bijna voor gaan net als Risu! :)

Hier mezelf ook voorgenomen niet al te strikte eisen te gaan stellen voordat we voor een kindje gaan. Er kan altijd vanalles gebeuren en een kindje is nu eenmaal een grote wens. Als we op dat moment zonder zorgen rondkomen zal dat met een kindje ook wel lukken. Maar voordat we de knoop doorhakken zullen we daar vast nog wat beter naar kijken. Ik moet binnenkort weer een lading pil halen...spookt stiekem door mijn hoofd hoe vaak ik dat nog zal moeten doen voor we ervoor gaan.
pi_122844811
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 20:31 schreef Nolita het volgende:
oow wat spannend hier allemaal!!

Gewoonmezelf van de pil af! En er gewoon al bijna voor gaan net als Risu! :)

Hier mezelf ook voorgenomen niet al te strikte eisen te gaan stellen voordat we voor een kindje gaan. Er kan altijd vanalles gebeuren en een kindje is nu eenmaal een grote wens. Als we op dat moment zonder zorgen rondkomen zal dat met een kindje ook wel lukken. Maar voordat we de knoop doorhakken zullen we daar vast nog wat beter naar kijken. Ik moet binnenkort weer een lading pil halen...spookt stiekem door mijn hoofd hoe vaak ik dat nog zal moeten doen voor we ervoor gaan.
De laatste x dat ik een lading ging halen, was op zich een heel bijzonder gevoel, je weet dat ie eruit gaat...
S. 2014
J. 2016
pi_122846208
Whoop, het staat vast. 1 juni 2014 gaat hier de pil de prullenbak in. O+
pi_122847497
:D *O* ^O^

Dat duurt nog minder dan twee jaar!!!
pi_122847844
Haha, jou verwachtte ik al. :D Dwz, ik moest aan je denken toen ik het typte. O+

N heeft speciaal hiervoor een andere universiteit gekozen. Eentje die een kortere opleiding aanbiedt. Dus is ie eerder klaar. O+
pi_122848285
:P

Wat fijn dat hij de boel heeft omgegooid, speciaal voor jullie tweede-kindjeswens O+ .
pi_122869745
Wat een leuk nieuws Spring. Goed gevoel geeft dat straks als je de laatste lading gaat halen. En dan een tweede kindje. Dat lijkt me straks helemaal gaaf, gewoon een broertje of zusje voor de eerste. Dan kan je er met z'n 3en van genieten O+
pi_122870113
Leuk nieuws spring :)
pi_122871137
Wat leuk Spring!! *O* O+

Ik hoorde via de babyfoon mijn meneer gister aan de meiden vragen of ze nog wel een broertje of een zusje wilden :D <3 de dames waren het er over eens dat ze een zusje wilden.
:)
pi_122871844
ohh hahaha wat een smelt materiaal Mignonne O+

Spring *O* wat heerlijk een datum! en t klinkt zelfs gewoon al dichtbij en overzichtelijk!!
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_122872031
En Poppedein zelf, geen rammels? :P
pi_122872960
Nou hè? :D

L wil een broertje én een zusje. Ik heb 'r maar geantwoord dat ik m'n best zal doen maar dat ik niets kan beloven. :P

En laatst zei ze: "Als ik later een broertje krijg, mag jij 'm wel hebben, hoor, mama." Want dan kon ie melk drinken uit mijn 'borstjes', bleek na doorvragen.
Da's wel zo praktisch idd. :P
pi_122872985
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:55 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En Poppedein zelf, geen rammels? :P
ha! ik heb vandaag 4 kinders onder de 3,5 onder mijn hoede, geen rammel te bespeuren hier hoor :o Ik snuif heel veel heerlijke versheid bij mijn 2 wkn oude nichtje op O+
* Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje...*
pi_122873061
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:00 schreef Risu het volgende:
Wat een leuk nieuws Spring. Goed gevoel geeft dat straks als je de laatste lading gaat halen. En dan een tweede kindje. Dat lijkt me straks helemaal gaaf, gewoon een broertje of zusje voor de eerste. Dan kan je er met z'n 3en van genieten O+
Wat zeg je dat lief. O+ In m'm omgeving krijg ik alleen maar het advies om niet zo lang te wachten. Met alle argumenten van dien.
pi_122873123
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:19 schreef Poppedein het volgende:

[..]

ha! ik heb vandaag 4 kinders onder de 3,5 onder mijn hoede, geen rammel te bespeuren hier hoor :o Ik snuif heel veel heerlijke versheid bij mijn 2 wkn oude nichtje op O+
Haha, dat herken ik wel. Ik heb een immere droomrammel, maar als puntje bij paaltje komt dan blijk ik in de realiteit van alledag toch echt niet te rammelen.
pi_122873236
Ik rammel al voor een derde, maar dat ga ik er echt niet doorkrijgen. Ik heb er ook niets meer tegenover te zetten. Trouwen gaan we al. :P

Dan maar twee en af en toe een pleegkindje of zo. Moet ik wel stoppen met werken want parttime pleegzorg kan (hier) niet.
pi_122873429
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:21 schreef -Spring het volgende:

[..]

Wat zeg je dat lief. O+ In m'm omgeving krijg ik alleen maar het advies om niet zo lang te wachten. Met alle argumenten van dien.
Ja heerlijk die mensen uit je omgeving...
Hier kreeg ik zelfs nar mn kop gesmeten dat het zielig was voor dana als er mischien wel nooit een 2e bij kwam
boeiuh! :D
pi_122873519
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ja heerlijk die mensen uit je omgeving...
Hier kreeg ik zelfs nar mn kop gesmeten dat het zielig was voor dana als er mischien wel nooit een 2e bij kwam
boeiuh! :D
hier kregen we pas te horen,dat we toch maar voor een broertje of zusje moeten gaan.
Want Roy zou niet voor ons kunnen zorgen als we oud zijn,en dan staan we er alleen voor.
Een gezond broertje of zusje kan dan voor ons en voor roy zorgen.

Ik heb me in kunnen houden,maar wat was ik kwaad :(
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122874255
Oh, nou, dat zou ook wel handig zijn, toch, Bar?

:')
pi_122874367
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:33 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

hier kregen we pas te horen,dat we toch maar voor een broertje of zusje moeten gaan.
Want Roy zou niet voor ons kunnen zorgen als we oud zijn,en dan staan we er alleen voor.
Een gezond broertje of zusje kan dan voor ons en voor roy zorgen.

Ik heb me in kunnen houden,maar wat was ik kwaad :(
sommige mensen....vraag me soms uberhaupt af waar mensen zich mee bemoeien hoor, waarom ze menen een mening te moeten geven over dit soort dingen.
pi_122874658
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:53 schreef -Spring het volgende:
Oh, nou, dat zou ook wel handig zijn, toch, Bar?

:')
:6
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_122875459
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:31 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

[..]

Ja heerlijk die mensen uit je omgeving...
Hier kreeg ik zelfs nar mn kop gesmeten dat het zielig was voor dana als er mischien wel nooit een 2e bij kwam
boeiuh! :D
Ik heb geen broers en zussen maar als ik kijk naar hoe het gaat tussen sommige broers en zussen in mijn omgeving ben ik daar zo erg blij mee. Als ik kijk naar hoe mijn kleintjes nu met elkaar om gaan dan denk ik wel eens ja jammer dat ik dat niet heb gehad..
Maar je weet nooit of het wel echt klikt.

En Bar wat erg :o
pi_122875811
nee dat weet je inderdaad nooit. Maar voor mij in elk geval geen reden om er dan nog maar eentje te nemen.

Nja deze persoon zal straks blij zijn als ze erachter komen dat we alsnog voor een 2e gaan..kunnen ze tenminste weer rustig slapen :6

Ow en baby's....rammel O+
pi_122885372
Wat fijn Spring, een datum!

Hier baby gevoeld bij een zwangere vrouw van cliënt die ik ook nog eens via via via vaag 'ken'. (wat een zin :') )Toen ter sprake waar ik voorheen werkte vroeg ze of ik wilde voelen hoe de baby ligt. Ze had wel haar vermoedens maar wilde 'bevestiging' :D Wel aangegeven dat ik 100% bevestiging niet durfde/wilde te geven en dat ik het eigenlijk een beetje gek/raar vond. Maar het was zo'n leuk gesprek dat ik het uiteindelijk toch wel durfde. En eigenlijk is het ook heel leuk O+
Nooit gedacht dat ik dit in mijn huidige functie nog mee zou maken! Maar uhm... rammel! :@
pi_122885799
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:04 schreef -Spring het volgende:
Whoop, het staat vast. 1 juni 2014 gaat hier de pil de prullenbak in. O+
Tof voor je/jullie! Een broertje of zusje voor je meisje. O+.

En we gaan dan tegelijk! :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_122886651
Mabawa, wat voor werk deed je dan?

Dank je, DAD! Zelfde plannen?
pi_122886718
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:11 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Tof voor je/jullie! Een broertje of zusje voor je meisje. O+.

En we gaan dan tegelijk! :+.
een datum!! *O*
Kwak
pi_122891143
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:26 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

een datum!! *O*
:o Had ik overheen gelezen kwak! :D

Hoe gaaf! *O*
pi_122891460
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:32 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

:o Had ik overheen gelezen kwak! :D

Hoe gaaf! *O*
nee, dat was voor DaD! ik heb geen echte datum (misschien wel oktober dit jaar al :o )
Kwak
pi_122891583
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:25 schreef -Spring het volgende:
Ik rammel al voor een derde, maar dat ga ik er echt niet doorkrijgen. Ik heb er ook niets meer tegenover te zetten. Trouwen gaan we al. :P

Tweeling ^O^
pi_122891951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:38 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, dat was voor DaD! ik heb geen echte datum (misschien wel oktober dit jaar al :o )
OMG OMG!

Ik bedoelde dat ik er bij DaD overheen gelezen had, en er dankzij jou achterkwam. Maar nu kom ik er dus gewoon achter dat niet alleen DaD een datum heeft, maar jij ook al een beetje :D :D :o :o

HOE ONTZETTEND SPANNEND EN TOF IS DAT :D O+

Ik vind het serieus echt heel gaaf :D Ooohhhh, en misschien kan ik dan wel met jullie meedoen in het streepjes topic *O*
pi_122892222
Kwak ^O^

Coco weet jij op wat voor termijn jij weer zou "mogen"?

Ik steek hier mijn kop in het zand en blijf voorlopig even geloven dat een volgende "vanzelf" gaat.
pi_122892269
:P nou ja, eerst maar eens zien of puntje bij paaltje komt (maar als ik een vast contract krijg 1 augustus - dat is bijna zeker) en vriendje studeert gewoon af en heeft zicht op werk... dan denk ik dat we gaan proberen. tenzij ik t ineens in mn kop krijg dat ik eerst wil trouwen of meer wil afvallen :P
Kwak
pi_122892569
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:51 schreef kwakz0r het volgende:
:P nou ja, eerst maar eens zien of puntje bij paaltje komt (maar als ik een vast contract krijg 1 augustus - dat is bijna zeker) en vriendje studeert gewoon af en heeft zicht op werk... dan denk ik dat we gaan proberen. tenzij ik t ineens in mn kop krijg dat ik eerst wil trouwen of meer wil afvallen :P
Ik moest giechelen als een oversekst schoolmeisje bij dat stukje :')

Maar spannend man! Hopelijk gaat dat allemaal goed dan :Y En als trouwen/afvallen prioriteit heeft voor je dan, dan is dat op dat moment ook goed natuurlijk. Maar stiekem hoop ik op een zwangere kwak, lijkt me tof O+

quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:50 schreef _Ophelia_ het volgende:
Coco weet jij op wat voor termijn jij weer zou "mogen"?
Geen idee. In eerste instantie zou ik een jaar 'moeten' wachten ivm de keizersnede. Maar had na een overleg met gyn al voor mezelf besloten dat het al zou mogen als Saartje een maand of 9 is.

Alleen, nu ik net de longembolie heb gehad, en ik sowieso een half jaar bloedverdunners krijg (en misschien langer), weet ik het niet. Morgen intake/infogesprek bij de trombosedienst, ga het dan een navragen. En over 2 weken afspraak met de longarts, dan meteen ook even checken of dit nog invloed gaat hebben daarop. Ze linken op dit moment de longembolie toch vooral aan de zwangerschap icm keizersnede, maar weten het ook niet zeker.
pi_122893225
Kwak! *O* .

En ik had onze datum hier wel al eens gepost, hoor! Paar maand geleden hebben we die afgesproken. Ik hoop alleen dat het wat eerder wordt nog, nu met het nieuwe huis. :@.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_122893289
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:07 schreef DevilsAndDust het volgende:
Kwak! *O* .

En ik had onze datum hier wel al eens gepost, hoor! Paar maand geleden hebben we die afgesproken. Ik hoop alleen dat het wat eerder wordt nog, nu met het nieuwe huis. :@.
Oh, dan zijn jullie er idd al wat eerder 'klaar' voor dan verwacht, in ieder geval in dat opzicht :Y

Spannend :D :D O+
pi_122894275
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 21:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

Geen idee. In eerste instantie zou ik een jaar 'moeten' wachten ivm de keizersnede. Maar had na een overleg met gyn al voor mezelf besloten dat het al zou mogen als Saartje een maand of 9 is.

Alleen, nu ik net de longembolie heb gehad, en ik sowieso een half jaar bloedverdunners krijg (en misschien langer), weet ik het niet. Morgen intake/infogesprek bij de trombosedienst, ga het dan een navragen. En over 2 weken afspraak met de longarts, dan meteen ook even checken of dit nog invloed gaat hebben daarop. Ze linken op dit moment de longembolie toch vooral aan de zwangerschap icm keizersnede, maar weten het ook niet zeker.
Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Wanneer Otje een maand of 9 is lijkt me ook ideaal, maar goed Otje is een IUI'tje, we doen voorlopig gewoon niet aan anticonceptie en zien wel waar het schip strandt.
pi_122894515
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:24 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Wanneer Otje een maand of 9 is lijkt me ook ideaal, maar goed Otje is een IUI'tje, we doen voorlopig gewoon niet aan anticonceptie en zien wel waar het schip strandt.
Tot nu toe ben ik 2x vrij snel zwanger geworden (1e keer een miskraam), maar ja, het blijft de vraag of dat een volgende keer ook weer zo is. Vandaar dat ik idd al rond de 9mnd wilde beginnen (M ook hoor, overigens :+ ). Je weet nooit hoe lang het gaat duren. Maar ja, eerst maar even navragen morgen.

En als het mag, dan gewoon idd tegen die tijd gewoon geen anticonceptie meer en zien waar het schip strandt :Y

Hoop voor jullie dat het zonder IUI lukt :) Bedoel, het is fijn dat die mogelijkheid er is, maar het brengt toch extra stress met zich mee, lijkt mij.

Oh, en met wat geluk zijn we dus samen zwanger :D
pi_122894581
Ik moet een meisje! En dan nog 2 koters.
Echt te erg, ik ben gewoon jaloers op andere zwangeren. :')

Maar ik wacht geduldig. Als M 1,5 is ofzo, gaan we weer een poging wagen denk ik.

/rammel
pi_122897381
Spannend dames met een datum! *O* Bijzonder moment, als het concreet wordt.

Zei ik een maand geleden nog dat een tweede er hoogstwaarschijnlijk niet van ging komen, hebben mijn lief en ik vandaag aan elkaar opgebiecht dat we best samen een kindje zouden willen :@ Om de rest van de middag namen heen en weer te mailen O+ Het gaat allemaal nog best een flink tijdje duren en of we het ook echt gaan doorzetten weet ik niet, maar de wens is er, de intentie ook en we gaan het maar rustig vormgeven. Dus wow, ik rammel zomaar weer :o Ook al gaat het niet 1-2-3 gebeuren, het voelt heel fijn, er samen over te fantaseren en na te denken. En lukt het niet, dan is het niet erg, ik heb een prachtig mannetje, maar ik zou het heel graag nog eens meemaken.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_122916565
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 22:24 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Wanneer Otje een maand of 9 is lijkt me ook ideaal, maar goed Otje is een IUI'tje, we doen voorlopig gewoon niet aan anticonceptie en zien wel waar het schip strandt.
Oh, vanmorgen voor de eerste keer bij de trombosedienst geweest. Zolang ik deze medicatie slik (minimaal een half jaar), mag ik absoluut niet zwanger worden. Drijft de vrucht af, blijkbaar. Idd geen goed plan dan....

Na half jaar krijg ik nieuwe ct-scan. Embolieën weg: dan uitzoeken waar het vandaag kwam (hopelijk gewoon dikke pech). Nog niet weg? Dan nog even door met medicatie.

Blijkt het iets te zijn waarvoor ik levenslang medicatie nodig heb, dan zijn er ook nog soorten waarmee je wel zwanger mag worden. Maar dat zie ik tegen die tijd wel weer. :)
pi_122916572
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:25 schreef Clubsoda het volgende:
Spannend dames met een datum! *O* Bijzonder moment, als het concreet wordt.

Zei ik een maand geleden nog dat een tweede er hoogstwaarschijnlijk niet van ging komen, hebben mijn lief en ik vandaag aan elkaar opgebiecht dat we best samen een kindje zouden willen :@ Om de rest van de middag namen heen en weer te mailen O+ Het gaat allemaal nog best een flink tijdje duren en of we het ook echt gaan doorzetten weet ik niet, maar de wens is er, de intentie ook en we gaan het maar rustig vormgeven. Dus wow, ik rammel zomaar weer :o Ook al gaat het niet 1-2-3 gebeuren, het voelt heel fijn, er samen over te fantaseren en na te denken. En lukt het niet, dan is het niet erg, ik heb een prachtig mannetje, maar ik zou het heel graag nog eens meemaken.
O+ O+
pi_122918575
Dat klinkt best positief Coco!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:33:05 #183
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_122918792
Clubsoda, wat fijn dat je toch kunt rammelen!

Coco ik hoop ook dat je gewoon dikke pech hebt gehad... In ieder geval fijn om te weten dat er eventueel ook medicijnen zijn waarmee je zwanger mag worden.
pi_122920956
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 20:25 schreef -Spring het volgende:
Mabawa, wat voor werk deed je dan?

Verpleegkundige op ob/gyn :)

Hier werd net weer heel 'subtiel' gehint dat het 'weleens tijd begint te worden'. :{
pi_122946560
Clubsoda, wat een verandering zo. En wat fijn dat jullie er nu samen over kunnen fantaseren/ dromen. O+
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_123667452
Mijn vriend belt net, hij heeft een baan. *O* Ik ben echt superblij! Dat betekent dat we niet meer in onzekerheid zitten en we in principe gewoon meteen met kindjes kunnen beginnen (zij het niet dat ik niet meer in mijn jurk zal passen als het meteen lukt ^) ).
Anyway, 1 april ga ik over naar het volgende topic.

Zou het heel erg zijn als ik nou ineens online ga shoppen? Ik heb heel hard nieuwe shirtjes nodig... (ik was mezelf suf)

[ Bericht 0% gewijzigd door Risu op 05-03-2013 17:59:16 ]
pi_123667524
Jeeeej Risu, wat een goed nieuws! Tot snel in wohts *O*
pi_123667968
Risu wat een fijn nieuws!! En 1 april is gewoon al heerlijk snel! Geniet ervan zou ik zeggen!
pi_123680022
Fijn Risu *O*
pi_123704054
gefeliciteerd risu!
pi_123707683
jeej Risu *O*

ik kom gelijk even zwaaien, ikben een topic opgeschoven, twijfelde nog een beetje maar omdat de anticonceptie eruit is is het eigenlijk wachten op...

hopenlijk tot snel
S. 2014
J. 2016
pi_123710033
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:04 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
jeej Risu *O*

ik kom gelijk even zwaaien, ikben een topic opgeschoven, twijfelde nog een beetje maar omdat de anticonceptie eruit is is het eigenlijk wachten op...

hopenlijk tot snel
En terecht je hebt in dit topilang genoeg gezeten het is nu wel tijd om weg te wezen :Y
KSSSSTTTTT WEG! ;)
pi_123710552
quote:
2s.gif Op woensdag 6 maart 2013 18:10 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

En terecht je hebt in dit topilang genoeg gezeten het is nu wel tijd om weg te wezen :Y
KSSSSTTTTT WEG! ;)
:D

kom maar op met die strepen :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_123710730


[ Bericht 100% gewijzigd door Cassandra87 op 06-03-2013 19:29:05 ]
pi_123711478
Maar dat is eigenlijk dus al half er voor kiezen..
Waarom niet zorgen dat de anticonceptie gewoon goed zit? :@
pi_123711631


[ Bericht 100% gewijzigd door Cassandra87 op 06-03-2013 19:29:14 ]
pi_123713072
Waarom wil je wel de impanon en geen pil slikken?
  woensdag 6 maart 2013 @ 19:22:59 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_123713083
Als je niet zeker weet of het werkt, kan je het beter eruit halen, zonde om al die hormonen in je lijf te pompen als de werking niet gegarandeerd is?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123713358
Ik heb ze even ge-edit wegens meelezers die het niets aangaat, van me afschrijven is fijn, gelieve ook niet quoten :)

[ Bericht 39% gewijzigd door Cassandra87 op 06-03-2013 19:48:15 ]
pi_123713554
het leest lastig als alles weggehaald wordt......

edit: begrijpelijk, toch sneller lezen :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_123714219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 19:28 schreef Cassandra87 het volgende:
We zijn niet bewust bezig. Tot nu toe deed het wel zijn werking,
Ja maar anticonceptie die niet goed zit en zo laten is net zo erg er voor kiezen als anticonceptie weghalen..
pi_123714412
Dat is een vermoeden, dat weet ik niet zeker.
pi_123714516
Dan even kijken of je een ovulatie hebt etc?
pi_123714664
Das wel een goeie :) Die testen kosten niets.
Alleen waar te beginnen.. geen idee waar ik zit in mijn cyclus. Of is tempen een idee?
pi_123779074
Tempen doe ik ook. Elke ochtend als ik wakker ben eventjes. En dan draai ik me weer voor 10 min om. Weinig moeite dus. Ben er pas net mee begonnen, dus nog niet echt een patroon te zien. Wel steeds laag tussen de 36,1 en 36,4.
Ben wel benieuwd.

Gewoonmezelf, eindelijk je beide beentjes maar in WOHTS gezet? Fijn gevoel lijkt me dat. Hopelijk volgen de streepjes ook snel! *O*
pi_123779183
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 09:14 schreef Risu het volgende:
Tempen doe ik ook. Elke ochtend als ik wakker ben eventjes. En dan draai ik me weer voor 10 min om. Weinig moeite dus. Ben er pas net mee begonnen, dus nog niet echt een patroon te zien. Wel steeds laag tussen de 36,1 en 36,4.
Ben wel benieuwd.

Gewoonmezelf, eindelijk je beide beentjes maar in WOHTS gezet? Fijn gevoel lijkt me dat. Hopelijk volgen de streepjes ook snel! *O*
Deze maand iig niet! :Y)

Mijn lijf hft wel de cyclus gelijk opgepakt dus dat geeft goede hoop
S. 2014
J. 2016
pi_123867038
Vandaag kreeg ik te horen dat een goede vriendin zwanger is van de vierde. Een andere goede vriendin gaat voor de derde en weer een andere is gisteren bevallen van de tweede. O+

Voorlopig zit ik dus hoe dan ook nog tussen de baby's en daarom moet ik het dan toch stiekem weer even heroverwegen, wel of geen derde ;-). Oh, kwam ik nog maar de ware tegen... ^)
pi_123867397
Dat kan ik me voorstellen, groofsken, helemaal met zoveel babygeluk in je omgeving.

Ik wil absoluut geen baby meer maar ik ben voor altijd verknocht aan dat prille begin, de test, de zwangerschap, de bevalling en eerste kennismaking, het voeden, dat kleine babylijfje in je bed.
Zalig!
pi_123867444
Ik maak het er niet makkelijker op besef ik :P
pi_123867800
Ik voel dat net zo Lily. Dat dat heerlijk was en weer zal zijn. Zwanger niet eens persé, maar wel de hele babytijd, sowieso totdat ze lopen zeg maar. En nu nog geniet ik erg van mijn duo.

Maar ik kan het zo moeilijk naar mezelf verantwoorden, bijna niet eigenlijk. Voor mijn gevoel zou ik de oudste twee er mee afremmen. Ik zou de veiligheid voor de baby kiezen boven het avontuur voor de oudste twee. Voorbeeldje: Stel de oudsten willen dat ik iets met hen onderneem, maar de baby is eenkennig en laat zich niet afgeven, dan zou ik voor de baby kiezen, denk ik, en de oudste twee tekort doen.

En financieel trek ik het niet. En ik wil ook niet meer werken, want ik wil ook graag zoveel mogelijk bij ze zijn. Zo klaar als een klontje hè, dan kan het dus niet.

En hoewel ik ook helemaal niet ongelukkig word bij het idee dat er nooit een derde meer zal komen, is het ook niet helemaal afgesloten nog.

Ik kan nog iemand tegenkomen, waardoor de situatie volkomen op z'n kop zou staan. Ik heb een kamertje extra over, het kan nog kwa leeftijd, het kan nog...
  zondag 10 maart 2013 @ 15:14:13 #211
61183 leonieke
Dan toch?
pi_123868264
Konden ze maar een stop-met-rammelen-knop ingebouwd hebben bij ons toen we geboren werden. Kwestie van alles wat onder controle te kunnen houden ;)
pi_123868369
Ik heb hem gevonden hoor, leonieke, die knop.
Maar goed, makkelijk praten met 3 kinderen en een leeftijd van bijna 42 ;)
  zondag 10 maart 2013 @ 15:17:55 #213
61183 leonieke
Dan toch?
pi_123868409
Waar zat hij bij jou verstopt? ;)

Ik hoop dat ik hem ooit ga vinden...
pi_123868643
De situatie hier, wat ik dus hierboven beschreef, is ook een hele goede knop hoor.

Ik bedenk me ook regelmatig hoe heerlijk ik het vind dat ze al zo groot worden, dat ik aan het einde van dit kalenderjaar zelfs al twee schoolgaande kinderen heb. En dan moet ik echt niet denken aan nog een baby erbij.

Het wisselt elkaar een beetje af. Alles even opnieuw overwegen, en dan toch weer tot de conclusie komen dat het goed is zo.

Maar als er toch nog een partner zou komen in de nabije toekomst, dat zou alles voor mij veranderen. Maar dan zou het wel echt binnen nu en twee jaar ofzo zo moeten zijn. Anders zou ik wel echt te oud worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 10-03-2013 15:37:44 ]
  zondag 10 maart 2013 @ 15:34:08 #215
61183 leonieke
Dan toch?
pi_123869116
Ik vind het ook heerlijk, zo met Thomas. Hij gaat graag naar school, is (meestal ;) ) een gelukkige jongen, het is zo makkelijk sinds hij effectief kan uitleggen wat hij wil of hoe hij zich voelt, we gaan en staan waar we willen, moeten geen inpaksessie meer houden als we ergens naartoe gaan, ...

Maar het verlangen naar een tweede is vaak nog zo groot. Dinsdag is hij 3 jaar geworden en hoe leuk dat ook is, toen ik alleen in de auto zat, heb ik zitten wenen. Toen we vorig jaar in januari terug de stap hebben gezet naar het ziekenhuis was ik er eigenlijk van overtuigd dat ik nu toch zeker zwanger ging zijn van een tweede (zelfs de dokter zag het toen nog heel rooskleurig in). Er zijn al zoveel momenten geweest waarop ik had gedacht dat we het zouden kunnen vertellen aan de familie: moederdag, mijn verjaardag, P.'s verjaardag, kerst of nieuwjaar, Thomas zijn verjaardag, ... En in tegenstelling tot dit goede nieuws brengen, zullen we eind deze maand waarschijnlijk een heel zware knoop moeten doorhakken en ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dat zal moeten doen :@

Misschien zal het gesprek bij de dokter wel helpen. Welke beslissing we ook zullen moeten nemen.
  zondag 10 maart 2013 @ 15:37:08 #216
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_123869229
Jeeeeh Risu! Beetje laat, maar toch! Heel veel plezier in het andere topic O+
pi_123869235
Leonieke, het lijkt me heel erg moeilijk. Als je verlangen zo sterk is en je er zo'n zware weg voor moet bewandelen en het dan ook nog eens niet lijkt te lukken... Het lijkt me erg verdrietig en zwaar en moeilijk. :*
  zondag 10 maart 2013 @ 15:38:09 #218
61183 leonieke
Dan toch?
pi_123869265
Maar dat is het hier voor iedereen, hé, groofsken :Y (maar thx :* )
pi_123869337
Nee toch? het rammeltopic zit vol met mensen die rammelen. Maar mensen die bv nog erg jong zijn en om bepaalde redenen nog willen wachten, dat vind ik dan toch echt anders dan jouw rammelsituatie hoor. :*
  zondag 10 maart 2013 @ 15:46:09 #220
61183 leonieke
Dan toch?
pi_123869596
Het is misschien wel anders als je dichter bij het eindstation zit, maar ik weet ook nog hoe ik me voelde toen ik rammelde en we toch nog even wilden wachten omdat de situatie nog niet ideaal was. Ik vond het toen ook echt niet leuk.

Ah, er zijn dagen waar ik er minder mee bezig ben, al is er in de laatste weken nog geen dag voorbij gegaan waar ik er niet mee bezig ben geweest -O- (wat ik zou geven voor eens een gewone nachtrust... en niet 's nachts om 2u moeten opstaan om tv te kijken of te lezen om aan iets anders te kunnen denken), maar er zijn ook dagen waarop het eigenlijk echt niet gaat. En het ergste is dat je dan nog altijd moet blijven functioneren. Want er is vanalles te doen en je moet altijd wel ergens de schijn voor ophouden (al ben ik écht oprecht blij dat mijn baas op de hoogte is van de situatie zodat hij het ook wel kan inschatten als het niet goed gaat). En al maanden vraagt Thomas me, als we hem bij mijn schoonouders afzetten, of ik niet ga wenen vandaag... En elke keer breekt mijn hart als hij het vraagt. Dat verdriet moet zo'n indruk op hem gemaakt hebben -O-
  zondag 10 maart 2013 @ 15:47:03 #221
379851 KapiteinCupcake
Unicorn chaser
pi_123869641
Leonieke :* :'( Het lijkt me ontzettend moeilijk om zo te verlangen en teleurgesteld te worden. Ik gun je echt een tweede kindje, ondanks dat ik je eigenlijk helemaal niet ken.
pi_123869757
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:46 schreef leonieke het volgende:
Het is misschien wel anders als je dichter bij het eindstation zit, maar ik weet ook nog hoe ik me voelde toen ik rammelde en we toch nog even wilden wachten omdat de situatie nog niet ideaal was. Ik vond het toen ook echt niet leuk.

Ah, er zijn dagen waar ik er minder mee bezig ben, al is er in de laatste weken nog geen dag voorbij gegaan waar ik er niet mee bezig ben geweest -O- (wat ik zou geven voor eens een gewone nachtrust... en niet 's nachts om 2u moeten opstaan om tv te kijken of te lezen om aan iets anders te kunnen denken), maar er zijn ook dagen waarop het eigenlijk echt niet gaat. En het ergste is dat je dan nog altijd moet blijven functioneren. Want er is vanalles te doen en je moet altijd wel ergens de schijn voor ophouden (al ben ik écht oprecht blij dat mijn baas op de hoogte is van de situatie zodat hij het ook wel kan inschatten als het niet goed gaat). En al maanden vraagt Thomas me, als we hem bij mijn schoonouders afzetten, of ik niet ga wenen vandaag... En elke keer breekt mijn hart als hij het vraagt. Dat verdriet moet zo'n indruk op hem gemaakt hebben -O-
Het klinkt echt heel moeilijk. ;( :*
  zondag 10 maart 2013 @ 15:56:07 #223
61183 leonieke
Dan toch?
pi_123870077
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:47 schreef KapiteinCupcake het volgende:
Leonieke :* :'( Het lijkt me ontzettend moeilijk om zo te verlangen en teleurgesteld te worden. Ik gun je echt een tweede kindje, ondanks dat ik je eigenlijk helemaal niet ken.
Thx :* Raar hé, hoe je iemand die je niet kent, iets zo belangrijks kunt gunnen via het internet.
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 15:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Het klinkt echt heel moeilijk. ;( :*
Ik hoop dat het na de afspraak met de dokter zal beteren, duidelijker zal zijn en makkelijker zal worden om een beslissing te nemen. En ondertussen probeer ik te genieten van elk moment dat we hebben met ons wonder :Y Want daarvoor hebben we de vorige keer toch al die behandelingen gedaan :)
pi_123872403
Ik hoop ook dat je wensen vervult zullen worden, leonieke. Ik kan me echt voorstellen dat zoiets allesoverheersend wordt.
  zondag 10 maart 2013 @ 19:36:42 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_123879428
Hier ook weer een opvlamming. Verdorie, ik wil echt nog een kind. Maar man wil nog steeds niet. Vind het heel moeilijk om alsmaar ouder te worden en te weten dat mijn kans op een zwangerschap steeds meer afneemt, en de kans op complicaties als er toch eentje komt, toeneemt. Ik ben nu net 35 geworden en ik ben er gewoon helemaal klaar voor. Man vindt het nu al erg druk met kind. Het gaat momenteel erg slecht met zijn bedrijf en daardoor ben ik kostwinner en werk ik fulltime. Die combi maakt zorgen voor een kind al lastig, laat staan 2. Oh, als ik straks toch 's de loterij win. Dan zou ik het meteen doen. Ander issue is ook wel mijn hoge bloeddruk, daardoor is de kans op complicaties veel groter. Maar daar had ik bij Ventje helemaal geen last van, ik had een perfecte zwangerschap. En ook nu ben ik gezonder dan ooit. Maar man wil het risico niet lopen :'(
  zondag 10 maart 2013 @ 19:44:14 #226
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_123879696
Leonieke, wat is jouw situatie toch ook kl&¤@te! Ik volg je (ik kijk regelmatig in 'als zwanger worden') al een tijdje en je verlangen is bijna tastbaar. Ik herken je gevoel pas na mijn eerste kind, en eigenlijk pas nadat ik tegenstand heb ondervonden, in mijn situatie van mijn man. Heel veel sterkte, geluk en wijsheid gewenst!
  zondag 10 maart 2013 @ 20:07:38 #227
61183 leonieke
Dan toch?
pi_123880773
Thx ladies. Jullie kunnen echt niet begrijpen hoe geruststellend het is om aan jullie reacties te merken dat ik geen onnozel mens ben. Sommige mensen in mijn omgeving die weet hebben van onze wens voor een 2e verklaren me eigenlijk gewoon gek, begrijpen het niet en vinden vooral dat ik het mezelf aandoe nu Thomas er al is door de wens "levend" te houden (echt, wat ik niet zo geven om de wens te kunnen opgeven!). Want waarom zouden we nog maar overwegen om dit traject nog eens te volgen? Ze zouden eens moeten weten hoe erg we er al in zitten... :X

Het doet echt deugd om jullie reacties te lezen :*

Aventura, dat is gewoon ook moeilijk. Ik was veel eerder overstag voor een 2e dan P. en weet nog hoe vreselijk lastig ik het vond om hem te moeten overtuigen van iets wat voor mij zo natuurlijk was. Ik hoop dat je tenminste al op de lotto speelt ;)
pi_123883391
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 19:36 schreef Aventura het volgende:
Hier ook weer een opvlamming. Verdorie, ik wil echt nog een kind. Maar man wil nog steeds niet. Vind het heel moeilijk om alsmaar ouder te worden en te weten dat mijn kans op een zwangerschap steeds meer afneemt, en de kans op complicaties als er toch eentje komt, toeneemt. Ik ben nu net 35 geworden en ik ben er gewoon helemaal klaar voor. Man vindt het nu al erg druk met kind. Het gaat momenteel erg slecht met zijn bedrijf en daardoor ben ik kostwinner en werk ik fulltime. Die combi maakt zorgen voor een kind al lastig, laat staan 2. Oh, als ik straks toch 's de loterij win. Dan zou ik het meteen doen. Ander issue is ook wel mijn hoge bloeddruk, daardoor is de kans op complicaties veel groter. Maar daar had ik bij Ventje helemaal geen last van, ik had een perfecte zwangerschap. En ook nu ben ik gezonder dan ooit. Maar man wil het risico niet lopen :'(
ohh wat klote aventura. Eigenlijk zijn t dan vooral de externe factoren die niet meezitten.

Ik herken me deels in je verhaal. Ik ben ook de kostwinner. En eigenlijk is 1kind al heel druk. Masr in mijn geval luister ik dan toch naar mijn hart.. Dan maar rondkomen met minder.
Zoek maar eens op youtube 'een huis vol'. Dat is een programma wat op ned 1 kwam. Daardoor heb ik zoiets.. Als zij het kunnen kan ik t ook.

Succes met het besluit. Wel lastig!
  zondag 10 maart 2013 @ 20:50:57 #229
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_123883494
De trekking van de Nederlandse Staatsloterij is vanavond!

Te bedenken dat jullie voor een tweede zo'n traject in moeten. Dat lijkt me nóg moeilijker. Het frustreert mij eigenlijk ook des te meer. Ik hoef ' alleen maar' de pil in de prullenbak te dumpen en dan zou het al zo gelukt kunnen zijn (was de eerste keer ook snel zo ver). Oke, ervaring uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst, en kijkend naar mijn leeftijd...ik hoop dat mijn opmerking zo niet lomp overkomt, maar het voelt eigenlijk wel extra frustrerend. Het kán op alle fronten, en toch kan het weer heel erg niet. Omdat mijn man niet wil.

Oja, en ik vind geld zo'n jammere reden dat het niet zou kunnen. Als je naar gezinnen kijkt die met veel minder moeten rondkomen..daar kan 't ook. We zijn echt niet armlastig met ons 3x modale inkomen...het is meer de verdeling bij ons. Man en ik werken beiden fulltime, alleen genereer ik daarmee twee keer zoveel inkomen. Toch wil hij niet minder uren draaien, en zorguren zouden dan dus van mij moeten komen. Dat vind ik doodzonde, omdat ik dus vele malen meer verdien met evenveel uren. Maar dat is echt een issue. Op zich wel standvastig van mijn man. Je ziet in zulke situaties al heel vaak de vrouw rap haar uren minderen.
pi_123884706
Aventura -O- dat is moeilijk als je ineens rammelt maar je man wil nog niet :*

Wat is 'grappig' of apart vind is dat veel dames waarmee ik in z&g heb gepost zijn opnieuw zwanger of zijn aan het na denken over een tweede...Ik heb dat echt totaal niet :o
Ik kan me niet voorstellen weer zwanger te zijn zo snel (voor mijn gevoel). En met een dreumes die nog zo veel bij mij drinkt aan de borst kan ik me echt niet voorstellen om mijn aandacht te moeten verdelen :D
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 10 maart 2013 @ 21:24:16 #231
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123885653
Komt weer even binnen schuivelen.

@leonieke :*

@bitterend ik vind het heel confronterend, heel veel die nu zwanger zijn van de 2e of voor een 2e bezig zijn zaten samen met mij in het wachten op topic en toen waren ze nog voor de eerste bezig en ik zit nog steeds met lege handen. Alsof iedereen door leeft en mijn leven stil staat.

Ik rammel echt de pan uit. Gisteren verjaardagsfeestje van dochter van vrienden. Ze werd 2 en zat op een gegeven moment zat ze bij man op schoot. Dat onderonsje wat ze samen hadden O+ O+
Echt ik hoop dat het ons gegund is en hij met zijn eigen dochter/zoon zo'n onderonsje kan hebben
Be happy with the little things in life
pi_123886123
droomvrouwtje -O- Ik ken jou verhaal niet maar ik zie jou naam wel vaker voorbij komen en ik kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is. Ik heb een collega die na de zoveelste poging niet zwanger is geworden (al een mk gehad en iets anders heftig waarvan ik de naam niet weet), elke keer dat een andere net bevallen collega haar kersverse baby komt showen heeft ze echt extra zwaar :'( ik gun het haar zo en het doet me echt veel verdriet haar zo verdrietig te zien
:*
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_123886404
Ik lees vooral mee, maar ik hoop ook dat het jullie gegund is droomvrouwtje en leonieke! Ik lurk al zolang mee dat ik van sommige users al drie zwangerschappen heb meegelezen. En ik heb niet al die tijd enorm gerammeld, ik kan me niet voorstellen hoe het is als je ook al een tijd daadwerkelijk aan het proberen bent om een kind te krijgen of in de medische molen zit. Sterkte :)
freedom is just another word for nothing left to lose
  zondag 10 maart 2013 @ 21:35:18 #234
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123886480
Oh bah heftig ;( en zeker confronterend. Zelf vind ik het met vlagen moeilijk, maar over het algemeen kan ik het goed handelen. Zo is vrijdag een vriendin bevallen, kan niet wachten tot ik mag gaan babyknuffelen. Ik kan daar ook echt van genieten O+ Vind het ook bijzonder dat onze vrienden ons die ruimte geven.
Be happy with the little things in life
pi_123886549
Aventura..wil je man voorlopig geen tweede of helemaal niet meer? en denk je er vrede mee te kunnen hebben?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_123886603
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:35 schreef droomvrouwtje het volgende:
Oh bah heftig ;( en zeker confronterend. Zelf vind ik het met vlagen moeilijk, maar over het algemeen kan ik het goed handelen. Zo is vrijdag een vriendin bevallen, kan niet wachten tot ik mag gaan babyknuffelen. Ik kan daar ook echt van genieten O+ Vind het ook bijzonder dat onze vrienden ons die ruimte geven.
Dat vind ik enorm dapper van je :* en heel fijn dat jullie de ruimte krijgen.. O+
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_123886617
:* :* droomvrouwtje
Ik vind het zo knap hoe je er over praat.
  zondag 10 maart 2013 @ 21:42:05 #238
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123886809
Thanks :@ de laatste jaren heb ik geleerd om te genieten van dingen die wel kunnen. En ja die kinderwens is alles overheersend en ik wil echt gewoon nu nu nu. Maar ik heb geleerd tevreden te zijn. Alhoewel ik het met vlagen echt wel moeilijk vind, maar toch probeer ik het. Ik wil graag positief blijven hoe zwaar het soms ook is, anders is het echt niet vol te houden

Maar dat rammelen he... Ik heb vanmiddag even zitten kwijlen op Pinterest op leuke kinderkamer ideeën. Zag het al helemaal voor me. Heb volgens mij het eventuele kinderkamertje als 100x ingericht voor zowel een jongetje of meisje..
Be happy with the little things in life
  zondag 10 maart 2013 @ 21:42:24 #239
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_123886824
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 14:53 schreef lily het volgende:
Dat kan ik me voorstellen, groofsken, helemaal met zoveel babygeluk in je omgeving.

Ik wil absoluut geen baby meer maar ik ben voor altijd verknocht aan dat prille begin, de test, de zwangerschap, de bevalling en eerste kennismaking, het voeden, dat kleine babylijfje in je bed.
Zalig!
Dat dus...
En eigenlijk wil ik best nog een baby, en een groter huis zodat alles past, maar geen bevalling en geen man!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 10 maart 2013 @ 21:43:50 #240
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_123886911
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
Thanks :@ de laatste jaren heb ik geleerd om te genieten van dingen die wel kunnen. En ja die kinderwens is alles overheersend en ik wil echt gewoon nu nu nu. Maar ik heb geleerd tevreden te zijn. Alhoewel ik het met vlagen echt wel moeilijk vind, maar toch probeer ik het. Ik wil graag positief blijven hoe zwaar het soms ook is, anders is het echt niet vol te houden

Maar dat rammelen he... Ik heb vanmiddag even zitten kwijlen op Pinterest op leuke kinderkamer ideeën. Zag het al helemaal voor me. Heb volgens mij het eventuele kinderkamertje als 100x ingericht voor zowel een jongetje of meisje..
Er zijn er maar weinig die een kinderwens niet kunnen begrijpen :*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_123887217
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
Thanks :@ de laatste jaren heb ik geleerd om te genieten van dingen die wel kunnen. En ja die kinderwens is alles overheersend en ik wil echt gewoon nu nu nu. Maar ik heb geleerd tevreden te zijn. Alhoewel ik het met vlagen echt wel moeilijk vind, maar toch probeer ik het. Ik wil graag positief blijven hoe zwaar het soms ook is, anders is het echt niet vol te houden

Maar dat rammelen he... Ik heb vanmiddag even zitten kwijlen op Pinterest op leuke kinderkamer ideeën. Zag het al helemaal voor me. Heb volgens mij het eventuele kinderkamertje als 100x ingericht voor zowel een jongetje of meisje..
En toch vind ik het heel erg knap..
Ik heb bij mijn jongste geen babytijd gehad 2 opnames ziekenhuis en vooral van de hersenvliesontsteking heel erg ziek geweest.. En te lang en te hard doorgewerkt tijdens alles -O-

Als ik dan denk aan hoe klote ik dat al kan vinden en hoe ik het verlangen heb naar een keer echt genieten van de babytijd.. of eigenlijk gewoon zijn tijd over kunnen doen met wat ik nu weet :'(
En als ik dan denk aan hoe het moet zijn om te rammelen en geen kind te hebben dan vind ik dat echt heel erg knap. Hoe jij dingen toch nog weet te relativeren en je richt op andere dingen. :Y :*
pi_123887264
quote:
2s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:37 schreef Pvoesss het volgende:
:* :* droomvrouwtje
Ik vind het zo knap hoe je er over praat.
+1

:*
Lijkt me.heel lastig, zo graag te willen, maar dat je lichaam tegenwerkt!
Ik duim voor jullie! (dv en leonieke)

Aventura, ik,hoop,dat je man toch 'over te halen' is.
pi_123887297
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:24 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik rammel echt de pan uit. Gisteren verjaardagsfeestje van dochter van vrienden. Ze werd 2 en zat op een gegeven moment zat ze bij man op schoot. Dat onderonsje wat ze samen hadden O+ O+
Echt ik hoop dat het ons gegund is en hij met zijn eigen dochter/zoon zo'n onderonsje kan hebben
DV, heb tranen in mijn ogen. Ik gun het jullie zo ontzettend! Al die tegenslagen, het wordt tijd dat met het aanbreken van de lente ook de zon in jullie leven wat extra gaat schijnen en je eindelijk eens een normale behandeling mag meemaken met positief resulaat. :*

En Leo, voor jullie ook. Het is allemaal gewoon enorm klote. :*
  zondag 10 maart 2013 @ 21:50:54 #244
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123887333
Lief van jullie :* :@ O+
Be happy with the little things in life
pi_123889331
Ooh dames mijn hart verkrampt echt bij zoveel leed! Ik maak helaas van dichtbij mee hoe het is als een oerverlangen en allesoverheersend gevoel niet bevredigd wordt. En hoe lomp mensen dan kunnen reageren.
Een kinderwens kun je niet stopzetten als het niet uitkomt, een kinderwens is er altijd, het groeit in je hart, in de hoop uir te bloeien tot een prachtig wezen en hoe kut en oneerlijk is het dan als het niet zover komt!

Ik kan ook niet meer doen dan een dikke virtuele knuffel te geven en hopen op een aantal wonderen
S. 2014
J. 2016
  zondag 10 maart 2013 @ 22:21:09 #246
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_123889372
Bitterend, mijn man wil écht niet meer. Hij heeft me lang aan het lijntje gehouden maar het lijkt nu echt definitief. Héel soms zegt hij iets als, zéker niet dit jaar. Maar veel vaker geeft hij aan dat hij het echt niet voor zich ziet. Ik kan dan niet aandringen, want hij klapt helemaal dicht. Hij betrekt het ook altijd op mij: ' wil je het dan nog drukker krijgen, je bent nu altijd al zo gespannen' en, ' wil je je gezondheid in het spel zetten' en ' ventje is gezond maar wil je het lot tarten' ? Ik vind dat allemaal heel makkelijk gezegd. Het komt op mij over als excuses. En 'zéker niet dit jaar' moet hij vooral blijven zeggen, dan komt vanzelf het moment dat het niet meer kan. Sowieso hoeft het voor mij niet meer na mijn 37ste.
  zondag 10 maart 2013 @ 22:47:40 #247
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123891139
Pfff aventura dat lijkt me ook niet makkelijk. Jij een kinderwens en hij eigenlijk al klaar met die wens.
Be happy with the little things in life
  zondag 10 maart 2013 @ 23:15:53 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_123892771
Dv je weet wat ik van je vind O+

Leonieke , wat moeilijk allemaal voor je ik hoop toch nog voor je ..

Pvoesss ik herken heel sterk dat gevoel wat je hebt van missen van V zijn babytijd. Bij Arwen was dat continue zorgen en Zkh bezoekjes etc. Dat ik zoiets had bij ooit nog een kindje dan gebeurt me dat niet. Bij oliver is er ook veel gedoe en dan kan ik wel denken misschien nog ooit eens een derde en dan genieten , maar ik probeer en geniet nu van wat er is en hoe het gaat. Nog een kindje gaat dat gevoel niet weghalen en idealiseren wat ik deed viel nogal vies tegen ;) ik vond dat best lastig in het begin.
Ik bedoel niet dat je niet mag rammelen maar niet om die redenen :) want terugkijkend zul je altijd dingen anders doen , en zijn er de had ik maar zus en zo gedaan . Ook bij een normale babytijd .
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_123899139
Dv en Leonieke wat een dapper stel zijn jullie toch. Ik gun jullie het allerbeste en hoop dat jullie wensen uitkomen!

Aventura ook een lastige situatie zeg :{

Ook de rest die g een kan gebruiken een :*
pi_123915010
Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik anders met mijn verhaal terecht kan. Mijn vriend en ik zijn nu 4,5 jaar samen en hebben twee jaar geleden een huis gekocht wat we nu nog steeds aan het verbouwen zijn. We worden 24 en 25 jaar in de zomer. In het begin van onze relatie hebben we het wel over kinderen gehad en bleek dat we beide kinderen wouden, alleen geen hele hoop maar 1 of maximum 2 kinderen. Nu is mijn ene schoonzus in november bevallen van een schat van een dochtertje Amélie en is mijn andere schoonzus zwanger en moet ze bevallen begin oktober. Dus automatisch komt het gesprek kinderen dan weer ter sprake. Wat blijkt nu, dat hij helemaal niet meer zo gek is van het idee om kinderen te hebben. Hij zit steeds alle voordelen te benadrukken waarom we geen kinderen zouden hebben, nieuwe auto, mooie reizen maken, alles kopen wat we willen,... Maar daardoor ben ik een beetje in de war. We gaan dus in de zomer samenwonen, maar ik weet niet of ik daar wel zin in heb om samen te wonen met iemand die niet hetzelfde toekomstbeeld heeft.
Mijn schoonmoeder zegt dat het gewoon een beetje koudwatervrees is en dat hij er vast anders over denkt als we samenwonen en hij ziet dat het goed gaat tussen ons.
pi_123916760
Droomvrouwtje, Aventura en Leonieke, het lijkt me zo lastig om in jullie situatie te zitten. Ook ik wens jullie alle geluk van de wereld toe, mét een kindje (erbij).

Lessien01, heb je deze angst ook al echt kunnen delen met je vriend? Misschien zou een goed gesprek waarbij jouw sterke kinderwens duidelijker wordt wel verhelderend zijn voor hem, het is wel een vent he. Die heeft dat misschien toch minder goed door.

Ik rammel zo nu en dan ook nog steeds de pan uit, gelukkig wel echt bij vlagen. We werden ook niet echt vrolijk van een gesprek over ons huidige huis en hypotheek. Verhuizen zit er voorlopig niet in zeg maar :{. En we zouden echt het liefst eerst verhuizen. Maar wat nou als het allemaal niet zo makkelijk gaat? Het wel jaren kan duren voor je überhaupt zwanger raakt..en mijn vader is ziek en ik wil zo graag dat hij het ook nog mee maakt.. Maar voorlopig blijft het nog bij rammelen hier.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_123917279
Waarom willen jullie zo graag eerst verhuizen? past het niet?
pi_123917644
Lessien: het lijkt me tijd voor een open, goed gesprek met je vriend. Misschien wil hij 'ooit' wel kinderen maar is hij er nu nog niet aan toe. Jullie zijn ook nog jong. Mijn man (30) is de afgelopen jaren steeds meer gewend geraakt aan het idee om ooit vader te worden. Eerder leek het hem eigenlijk niets, en nu denkt hij dat hij er over een aantal jaar wel aan toe is.
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_123921074
Maar dan nog is er de onzekerheid dat dit nooit het geval zal zijn.

Dat uiteindelijk die wens er niet zal komen en dat is het lastige.
Dan moet je kiezen wat er belangrijker is je relatie of je kinderwens.
pi_123923755
Ik denk dat het tijd wordt voor een goed gesprek met jouw vriend! En voor jezelf zul je moeten bepalen hoe jij erin staat.

Ik hou knetterveel van mn vriend maar als hij geen kinderen zou willen dan zouden wij geen toekomst gehad hebben! Mijn kinderwens is gewoon heel groot!
Let wel: niet willen is wat anders dan wanneer het niet zou lukken...
S. 2014
J. 2016
  maandag 11 maart 2013 @ 19:37:10 #256
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_123924730
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:07 schreef leonieke het volgende:
Thx ladies. Jullie kunnen echt niet begrijpen hoe geruststellend het is om aan jullie reacties te merken dat ik geen onnozel mens ben. Sommige mensen in mijn omgeving die weet hebben van onze wens voor een 2e verklaren me eigenlijk gewoon gek, begrijpen het niet en vinden vooral dat ik het mezelf aandoe nu Thomas er al is door de wens "levend" te houden (echt, wat ik niet zo geven om de wens te kunnen opgeven!). Want waarom zouden we nog maar overwegen om dit traject nog eens te volgen? Ze zouden eens moeten weten hoe erg we er al in zitten... :X

Het doet echt deugd om jullie reacties te lezen :*

Aventura, dat is gewoon ook moeilijk. Ik was veel eerder overstag voor een 2e dan P. en weet nog hoe vreselijk lastig ik het vond om hem te moeten overtuigen van iets wat voor mij zo natuurlijk was. Ik hoop dat je tenminste al op de lotto speelt ;)
Lieve Leonieke.. Belachelijk herkenbaar hoor, veel mensen kunnen niet vatten dat ook de wens voor een kind erbij heel diep kan zitten. Welbeschouwd vind ik het woord kinderwens ook echt een grote understatement. Een wens is een mooie grote auto in de carport, een reis naar Nieuw Zeeland, genoeg geld om zonder zorgen te leven. Fijne dingen, maar niets waarvoor je je in slaap huilt als het niet zo mag zijn. Hier was ook veel onbegrip vanuit de omgeving toen ik weer zwanger bleek na Gabriël, en dat hoorden we dan vooral indirect :')

Ironisch genoeg is iedereen nu immens verbaasd dat we niet nóg een kind willen :') maar echt, ik rammel nu alweer, maar mijn maag draait zich om bij de gedachte aan herhaling van het verdriet dat we hadden en nog regelmatig hebben ook, en ook de impact daarvan op ons gezin (wat jij schrijft over je ventje.. Ook zo hartverscheurend herkenbaar ;( )

Maar ik dwaal af, ik wilde eigenlijk gewoon zeggen dat ik je gevoel herken en dat heel erg voor jou vind. Sterkte met beslissen lieverd :*
3!
  maandag 11 maart 2013 @ 20:03:32 #257
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123926431
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 20:07 schreef leonieke het volgende:
Thx ladies. Jullie kunnen echt niet begrijpen hoe geruststellend het is om aan jullie reacties te merken dat ik geen onnozel mens ben. Sommige mensen in mijn omgeving die weet hebben van onze wens voor een 2e verklaren me eigenlijk gewoon gek, begrijpen het niet en vinden vooral dat ik het mezelf aandoe nu Thomas er al is door de wens "levend" te houden (echt, wat ik niet zo geven om de wens te kunnen opgeven!). Want waarom zouden we nog maar overwegen om dit traject nog eens te volgen? Ze zouden eens moeten weten hoe erg we er al in zitten... :X

Het doet echt deugd om jullie reacties te lezen :*

Die wens voor een 2e of zelfs 3e of meerdere kinderen kan zo diep zitten. Ik denk zelfs dieper dan een wens voor een 1e kindje. Juist omdat je weet hoe het is om zwanger te zijn, een kindje voor het eerst te ontmoeten, al die eerste keren. Ik vind het niet raar dat je wens zo groot is en dat je er alles aan hebt willen doen om die wens te vervullen. Dat je ook voor jezelf kunt zeggen we hebben het geprobeerd, wat de uitkomst ook zal zijn.
Ik duim en hoop voor je dat die wens in vervulling zal gaan :*
Be happy with the little things in life
pi_123929726
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:03 schreef droomvrouwtje het volgende:

Die wens voor een 2e of zelfs 3e of meerdere kinderen kan zo diep zitten. Ik denk zelfs dieper dan een wens voor een 1e kindje.
Ik denk dat het gewoon anders is..
Maar in alle gevallen gewoon heel pijnlijk en zwaar kan zijn :Y
pi_123930277
quote:
1s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:53 schreef Pvoesss het volgende:
Waarom willen jullie zo graag eerst verhuizen? past het niet?
We wonen nu in een klein appartementje in de binnenstad aan een markt. Vinden wij niet ideaal. En ik weet dat we lang kunnen wachten als we op ideaal wachten. En als het nog jaaaaren gaat duren voor we kunnen verhuizen dan zal het hier wel gaan gebeuren (hoop ik!). Maar voor nu zou ik toch liever eerst verhuizen.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
  maandag 11 maart 2013 @ 21:05:01 #260
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_123930871
@pvoesss daar heb je wel gelijk in. Vooral omdat die kinderwens zo alles omvattend is. Zoals inca het beschrijft het is veel meer dan dat.
Be happy with the little things in life
pi_123937035
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:43 schreef Kirb het volgende:
Lessien01, heb je deze angst ook al echt kunnen delen met je vriend? Misschien zou een goed gesprek waarbij jouw sterke kinderwens duidelijker wordt wel verhelderend zijn voor hem, het is wel een vent he. Die heeft dat misschien toch minder goed door.
We hebben er wel al over gepraat, maar ik denk niet dat hij echt weet hoe diep het ook zit bij mij. Heb ook altijd gezegd dat ik nog ongeveer 4 jaar wil wachten met kinderen, maar dan wil ik ze dus ZEKER wel. Doordat het nog "zo ver weg is" denk ik dat mijn vriend niet beseft dat het voor mij wel een ernstige zaak is. Want als hij nu zou zeggen dat hij echt nooit kinderen wilt zou dat voor mij wel voldoende reden zijn om de relatie af te breken, wat mij kapot zou maken van verdriet, want ik hou ongelooflijk veel van hem, maar mijn kinderwens zou ik nooit kunnen opgeven. Echter zegt mijn schoonmoeder dus dat ik hem nog niet voor zo'n dilemma mag zetten omdat zij denkt dat hij gewoon er nog niet klaar voor is. Maar wat als ik dan 4 jaar van mijn leven verspil?

quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:02 schreef Lot_1 het volgende:
Lessien: het lijkt me tijd voor een open, goed gesprek met je vriend. Misschien wil hij 'ooit' wel kinderen maar is hij er nu nog niet aan toe. Jullie zijn ook nog jong. Mijn man (30) is de afgelopen jaren steeds meer gewend geraakt aan het idee om ooit vader te worden. Eerder leek het hem eigenlijk niets, en nu denkt hij dat hij er over een aantal jaar wel aan toe is.
Ben blij om te lezen dat jouw man toch ook een beetje aan het veranderen is. Wat waren dan de argumenten van jouw man om niet aan kinderen te beginnen? Dat hij er nog niet aan toe was, of had hij helemaal niets met kinderen?
pi_123946893
Mijn man vond het verlies van vrijheid eng, en hij vond/vind het een heel zware verantwoordelijkheid. Ook leek het hem niet echt leuk. En we hebben in onze omgeving een paar kinderen met problemen: ontwikkelingsachterstanden, autisme, enz. We zien dat dat best een zware last is voor de ouders. Dat helpt niet mee.

Maar als hij aan de toekomst dacht, zag hij ons wel voor zich met een gezin. Ook veel later, als familie met kleinkinderen enzo, net als onze ouders ook hebben nu. En hij wist dat het voor mij wel belangrijk was, dus hij heeft altijd gezegd dat als ik er echt helemaal klaar voor zou zijn, hij wel overstag zou gaan.

Ik ben wel heel blij dat hij er langzaam naar toe groeit hoor. Want hij kan wel zo'n belofte doen - het lijkt mij vreselijk om de enige te zijn met een echte kinderwens. Alle voorpret en al het gedroom over je toekomstige kindje kun je dan niet echt delen. En ik zou ook bang zijn dat hij niet omslaat als het kind er is en dus geen betrokken vader wordt. En wat als het dan niet lukt, is hij dan ook bereid om de medische molen in te gaan?

Gelukkig zijn dat soort twijfels inmiddels voorbij. We hebben afgelopen week nagedacht over de eventuele namen die we mooi vinden voor ons kind, en gelukkig vond hij de meisjesnaam die ik al heel lang in mijn hoofd heb zitten, ook mooi. En dat was best belangrijk voor me, aangezien het een vernoeming is naar iemand die heel belangrijk voor me is. Zo'n gesprek kon ik eerder echt niet met hem voeren, dus wie weet waar wij over een paar jaar zijn :)
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_123950311
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:13 schreef Lot_1 het volgende:
Mijn man vond het verlies van vrijheid eng, en hij vond/vind het een heel zware verantwoordelijkheid.
Heel herkenbaar, mijn vriend wilde ook geen kinderen. Na toch veel erover gepraat te hebben bleek gelukkig dat hij er gewoon nu nog niet klaar voor was, maar het in de toekomst wel wilde.
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_123962372
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:05 schreef Lessien01 het volgende:
Sorry dat ik zo kom binnenvallen maar weet eigenlijk niet zo goed waar ik anders met mijn verhaal terecht kan. Mijn vriend en ik zijn nu 4,5 jaar samen en hebben twee jaar geleden een huis gekocht wat we nu nog steeds aan het verbouwen zijn. We worden 24 en 25 jaar in de zomer. In het begin van onze relatie hebben we het wel over kinderen gehad en bleek dat we beide kinderen wouden, alleen geen hele hoop maar 1 of maximum 2 kinderen. Nu is mijn ene schoonzus in november bevallen van een schat van een dochtertje Amélie en is mijn andere schoonzus zwanger en moet ze bevallen begin oktober. Dus automatisch komt het gesprek kinderen dan weer ter sprake. Wat blijkt nu, dat hij helemaal niet meer zo gek is van het idee om kinderen te hebben. Hij zit steeds alle voordelen te benadrukken waarom we geen kinderen zouden hebben, nieuwe auto, mooie reizen maken, alles kopen wat we willen,... Maar daardoor ben ik een beetje in de war. We gaan dus in de zomer samenwonen, maar ik weet niet of ik daar wel zin in heb om samen te wonen met iemand die niet hetzelfde toekomstbeeld heeft.
Mijn schoonmoeder zegt dat het gewoon een beetje koudwatervrees is en dat hij er vast anders over denkt als we samenwonen en hij ziet dat het goed gaat tussen ons.
Is hij er niet gek van of nóg niet zo gek van? Ik rammel ook harder dan mijn vriend, want hij denkt ook vooral praktisch. Eerst alles in huis af, minstens een reis maken, en dan verder zien. Dat is de ideaal situatie.
Ik ben bij mijn ex weg gegaan omdat hij (onder andere dan) absoluut geen kinderen wilde. Misschien, als dan, maar toen was ik inmiddels 25 en had geen zin om op die misschien te wachten. Ben ik heel duidelijk in geweest, en zelfs dan nog 3 jaar gezegd, ach dan maar niet. Toen de knoop doorgehakt.
Mijn huidige vriend wilt wel heel graag kinderen, maar hij is lang alleen geweest en heeft nog niet zoveel van de wereld gezien, dus ik gun hem die reis ook, en even genieten met zijn twee. Maar een relatie waarin kinderen een twijfelpunt was, zou ik echt niet meer zo snel aangaan op deze leeftijd (dan ligt 30 nog mooi binnen handbereik :D)

Oftewel, gewoon echt duidelijk zijn, voor jezelf en voor hem..
pi_123962687
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:57 schreef Kirb het volgende:

[..]

We wonen nu in een klein appartementje in de binnenstad aan een markt. Vinden wij niet ideaal. En ik weet dat we lang kunnen wachten als we op ideaal wachten. En als het nog jaaaaren gaat duren voor we kunnen verhuizen dan zal het hier wel gaan gebeuren (hoop ik!). Maar voor nu zou ik toch liever eerst verhuizen.
Het perfecte moment bestaat niet, maar je moet er natuurlijk wel allebei klaar voor zijn. Wij wonen in een appartement in een stadscentrum op 60 m² met 1 slaapkamer. Het is krap, maar tot nu toe past het allemaal :) Het is ook net wat je er zelf van maakt.
Sarcasme. Herken het.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 17:49:55 #266
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123966938
En als iemand die al twee jaar met kind op 60m2 woont met 1 slaapkamer zeg ik dat iets wat nu prima te doen lijkt soms je na een tijdje best gaat tegen staan. Dit is niet voor iedereen zo maar als je allebei nog niet doodongelukkig wordt door de onvervulde kinderwens dan is er niks mis met het pad volgen dat je voor ogen hebt en dus eerst te verhuizen.

Achteraf gezien had ik dat echt liever eerst gedaan, verhuizen.
Ik wil ZO graag een tuin en een kamertje voor mijn kruimel maken. Omdat hij last heeft van het later naar bed gaan van ons, omdat we maar beperkt ruimte hebben voor zijn spulletjes en speelgoed, omdat hij nu de haldeur en de voordeur open kan maken en zo op de brandtrap staat :X , omdat het een hele onderneming is om even met hem naar buiten te gaan vanaf vier hoog etc etc

Ik weet dat er hier ook zijn die het allemaal prima trekken op zo'n kleine ruimte en dat vooral benadrukken naar de mensen die eerst willen verhuizen maar er is soms niks mis met die gedachte van eerst verhuizen probeer ik maar te zeggen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_123969329
Je hebt absoluut gelijk laziness, maar soms heb je de keuze niet en ik vind niet dat je je daardoor perse moet laten tegenhouden. En als je 25 bent is het verhaal anders als dat je 30 bent :)
Sarcasme. Herken het.
pi_123969485
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:41 schreef Spirit82 het volgende:
En als je 25 bent is het verhaal anders als dat je 30 bent :)
Hoezo?
pi_123970912
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 18:45 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Hoezo?
Nou biologische klok enzo als je nog enkele jaren op een huis moet wachten? De wens en het verlangen even achterwege gelaten...
Sarcasme. Herken het.
pi_123971723
Ja maar die wens kan wel heel sterk zijn, ookal heb je nog heel wat biologisch vruchtbare jaren te gaan. Of bedoelde je dat niet Pvoesss?
pi_123972148
Ik vind het verschil 25 of 30 gewoon een hele kleine marge.
En niet iedereen van 25 kan wachten of iedereen van 30 heeft haast.
En het hangt er maar net vanaf hoe je leven is of het een issue is. leeftijd zegt zo weinig. Ik zelf zou er overigens niet aan moeten denken om met een kind te wonen zonder eigen slaapkamer/ slaapruimte.

Mijn kinderen hebben nu beide een eigen slaapkamer.
Dat vind ik dan wel weer veel minder belangrijk :+
  dinsdag 12 maart 2013 @ 20:15:05 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_123974093
ach jah leeftijd..
hier is het rammelen wel hard aan de gang.. en ik kan niet wachten op 1 september :P
maar gosh.. ik zou er niet aan moeten denken dat ik op mijn 25ste al een kind kreeg.. vooral omdat ikzelf er toen nog helemaaaaal niet aan toe was...
dat een ander dat wel graag wil op haar/zijn 25ate.. moet ie zelf weten..
wij ( 33 en 36) hebben inmiddels wel het huis ( alhoewel we liever een groter huis willen ;) ) een mooie auto, de reis naar australie staat geplanned.. en we hebben dit "jaar"nog om er alles uit te halen wat maar kan zonder kinderen..
en dat.. doen wij het "ideaal"?? ik ben er nog niet over uit.. maar het voelt goed op deze manier :)
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_123996346
Ik ben nu 25, en mede daarom wil ik toch graag eerst verhuizen (hopelijk over een jaar of 3). We moeten behoorlijk gaan sparen om te kunnen verhuizen, en als we dan toch een kindje krijgen in dit huis dan gaat het sparen natuurlijk ook wat lastiger/langzamer. Als ik nu 30 was geweest had het voor mij gevoelsmatig toch anders gelegen denk ik. Gewoon omdat je niet weet of het allemaal makkelijk gaat en met mijn 25 heb ik dan toch het idee dat ik nog wat meer "tijd" heb. En inderdaad Laziness, het verlangen is nu nog niet zó groot dan we er ongelukkig van worden om nog even te wachten.

Ik ben al lang blij dat hij überhaupt kinderen wil :P.

Barreltje 1 september gaan jullie ervoor? Veel succes en plezier dan! :s)
[i]And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.[/i]
I loved to discover how unique and strange humanity is. How we are all, deep down, nerdy weirdos.
pi_124474586
Domper op mijn gerammel: Ik zie heel erg tegen de opvang op. En dan bedoel ik qua kosten.
Stel, ik blijf werken zoals ik nu werk (36 uur) of ik ga een dag minder werken, en ik heb voor alle dagen opvang nodig. Betaal ik gewoon om en nabij de 500/550 per maand aan opvang.
Dat is ongeveer alles wat ik zelf over houd op dit moment.
Ik kan minder gaan werken, maar door mijn vriends salaris blijft de eigen bijdrage hoog, we hebben dan alleen maar minder bestedingsruimte.
Hoe zien anderen dit, op dit moment en in de toekomst?
pi_124474703
Zuiniger aan doen, Dingen schrappen, oma's inschakelen etc?
Ja kinderopvang is veel geld en in sommige gevallen loont het ook niet echt om te werken wat betreft inkomsten en uitgaves en werk je alleen voor je pensioen en het voorkomen van cv-gat etc dat is imho ook wel iets waard.

Maar kinderopvang is heel duur inderdaad het duurste aan kinderen hebben :Y
Maar de minder bestedingsruimte is toch ook logisch als je 1 iemand extra hebt. :Y
pi_124474988
Dat extra geld is al door dingen te schrappen. Misschien zie ik wel beren.. Maar liever zo dan in het diepe te springen en niet alles te hebben uitgedacht. O+ zegt dat het wel in orde komt, hij zal wel gelijk hebben, heeft hij tot nu toe altijd gehad. En het is maar voor de eerste 4 jaar :+ Daarna kan ik naar 30 uur onder schooltijd. Ohja, en het bij een kind houden :')
Oma inschakelen is een optie. Maar ik ben huiverig door mijn eigen verleden met haar, en een opmerking die ze maakte laatst, 'Als ik straks jouw kinderen opvoedt..'
pi_124475291
Een gastouder is vaak ook goedkoper dan de opvang.
Een aupair kan ook nog een optie zijn die zijn als er ruimte voor is waar de au-pair kan slapen en absoluut goedkoper dan opvang zeker met meerdere kinderen . :o
pi_124475454
Mijn berekening was op basis van GOB en helaas geen ruimte voor een aupair :N Nouja weet je tegen de tijd dat we eraan denken zijn we een jaar, anderhalf verder, daar nog eens een jaar bij voor de opvang daadwerkelijk nodig is. Wie weet wat er over 2,5 jaar is veranderd, misschien is de opvang dan wel weer goedkoop :+ Al heb ik er een hard hoofd in. Maar het benauwd me wel een beetje..
  maandag 25 maart 2013 @ 11:43:53 #279
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124477689
Cassandra, je partner houdt ook niet over nu?
Ik hou in mijn eentje ook na aftrek lasten over wat wij betalen aan kinderopvang maar aangezien dit een gezamenlijke last is delen we dus ook de opvangkosten.

Hebben jullie een koophuis? De toeslag is op basis van verzamelinkomen uit je IB aangifte. Wij hebben maar een kleine hypotheek en toch scheelt het zo 5000 euro op het inkomen door de aftrek.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124477921
Anders ga ik wel gewoon een fok! Opvang starten :Y) Ik heb mijn papieren en de kunde, nu de ruimte nog... :D :P
S. 2014
J. 2016
  maandag 25 maart 2013 @ 12:03:49 #281
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124478338
Moet je het wel voor een appel en een ei doen want de kosten zijn het probleem :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 25 maart 2013 @ 12:24:01 #282
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124479054
Nou kinderdagverblijf kost gemiddeld volgens mij tussen de 6,15 en 6,75 per uur en betaal je per dagdeel. Bij een gastouder betaal je ongeveer 4,50 - 5,00 per uur en reken je per uur af.
Vooral mensen die in het onderwijs werken of in de zorg maken daarom gebruik van een gastouder, veel voordeliger.
pi_124479453
Hij houdt wel wat over maar gemiddeld zitten we toch krap na opvang. Wie weet hoe dat tegen die tijd is, we stijgen beiden nog. Ik ben uit gegaan van mijn bruto salaris dus wie weet is de eigen bijdrage wel in het slechtste geval, hypotheek aftrek waas Nog niet meegenomen :)
pi_124564413
ik heb hier eigenlijk nooit last van; maar kan iedere ouder met kleine kindjes zijn kindjes binnen houden tot het weer winter is ofzo :P

Overal O+ kleine cute kindjes O+

Ik ga wel weer een paar maanden onder een steen liggen ofzo :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_124879311
Hallo,

Word er hier nog wel een beetje gerammeld?

Hier namelijk flink!
  donderdag 4 april 2013 @ 16:17:27 #286
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124879790
uhm ja hoor.....vriendin van me/ons ligt te bevallen en ik kwam gisteren DE kinderkamer tegen (qua behang en aankleding enzo) en ik moet NU!!! alleen dat afstuderen he....en die baan :(
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_124879900
Er gaat geen dag voorbij dat ik niet rammel.

Een hele tijd geleden heb ik hier wel eens meegepost. Nog steeds babyloos, en dat blijven we zeker tot minimaal laatste kwartaal van 2014. Als in januari de bloeduitslagen en scan goed zijn dan krijgen we groen licht voor het proberen.

Momenteel is het weer zo'n periode dat ik gemiddeld 3x per week van bekenden te horen krijg dat ze zwanger zijn... Niet altijd even leuk om te horen!
pi_124881051
Tyler-Girl, hoe lang moet je nog wachten tot je eindelijk aan die rammels mag toegeven?

rammeltje, poeh hey dat is nog een flinke zit.

Ik moet me nog vier maanden inhouden. en ik rammel nu een half jaar. ik wist voor ik het voelde niet dat het rammelen een echt , hormonaal, iets is. en het is zo moeilijk! merk aan mezelf dat ik steeds bezig ben om mijn man te overtuigen om het een maandje te vervroegen. maar alles is baby. de reclame die bij de post zit, alles om je heen. en ik ben er zo klaar voor!

hoe gaan jullie daar mee om in het dagelijks leven?
  donderdag 4 april 2013 @ 17:20:55 #289
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124882288
ow rammeltje, dat klinkt wel heel heftig en duurt nog lang. maar ook die tijd komt en die van jou ook zeker wel!

ik heb geen idee hoe lang we nog wachten. sowieso tot na ik afgestudeerd ben (als het goed is, juni) en dan nog een baan en vriendlief wil eigenlijk ook nog wachten op een vast contract.

sidenote: vriendlief rammelt harder dan mij. hij smelt echt bij alles, baby gerelateerd! maar hij staat iets steviger in zn schoenen denk ik.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_124885392
dat is fijn tyler-girl. dat je vriend zo enthousiast is. mijn man wil ook wel maar vind het allemaal wel snel gaan. hij wil het liefst nog meer sparen, en een vakantie met z'n tweeen. mij boeit dat eerlijk gezegd helemaal niets ;)

dus waarschijnlijk gaat het me niet lukken om het eerder te gaan proberen. en dat terwijl ons leven, naar mijn mening, er helemaal klaar voor is.
pi_124885503
Ik heb even je verhaal teruggelezen rammeltje. Heb je inmiddels de operatie gehad waar je vorig jaar over sprak? Hoop dat alles snel goed is, maar in januari pas zekerheid klinkt nog wel heel lang!

Ik had verwacht dat het sneller zou gaan als we eenmaal een groter huis hadden. Maar we wonen hier nu drie weken en ik ben nog steeds niet zwanger. }:| .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_124885813
zijn jullie al aan het proberen DevilsAndDust?
pi_124885892
Nee. :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_124887171
ook nog geen concrete afspraken erover?
pi_124887236
Het is in ieder geval de bedoeling om uiterlijk juni 2014 te gaan beginnen met proberen. Duurt me nog veel te lang. :P.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_124887341
dat snap ik! kun je daar zelf wel een beetje in vinden?
pi_124888201
Op het moment van afspreken wel, inmiddels mag het wat mij betreft wel wat eerder. Toen we het zo besloten hadden we bijvoorbeeld nog niet eens zicht op een groter huis, maar dat is ineens allemaal heel snel gegaan.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_124888421
Staat er dan nog meer in de weg om te gaan beginnen?

ik ken dat gevoel wel. het is heel logisch wat mijn man zegt en vooral de waarom... maar zodra de hormonen weer opkomen doet het er allemaal niet meer toe. hoezo meer sparen, we moeten eerst nog maar zwanger zien te worden, dat kan een paar maanden duren. en dan hebben we nog 9 maanden om te sparen. niet dat ik het nut van sparen niet zie maar ik vind het een rot excuus ;)
  donderdag 4 april 2013 @ 20:18:00 #299
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_124889219
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 17:49 schreef laziness het volgende:
En als iemand die al twee jaar met kind op 60m2 woont met 1 slaapkamer zeg ik dat iets wat nu prima te doen lijkt soms je na een tijdje best gaat tegen staan. Dit is niet voor iedereen zo maar als je allebei nog niet doodongelukkig wordt door de onvervulde kinderwens dan is er niks mis met het pad volgen dat je voor ogen hebt en dus eerst te verhuizen.

Achteraf gezien had ik dat echt liever eerst gedaan, verhuizen.
Ik wil ZO graag een tuin en een kamertje voor mijn kruimel maken. Omdat hij last heeft van het later naar bed gaan van ons, omdat we maar beperkt ruimte hebben voor zijn spulletjes en speelgoed, omdat hij nu de haldeur en de voordeur open kan maken en zo op de brandtrap staat :X , omdat het een hele onderneming is om even met hem naar buiten te gaan vanaf vier hoog etc etc

Ik weet dat er hier ook zijn die het allemaal prima trekken op zo'n kleine ruimte en dat vooral benadrukken naar de mensen die eerst willen verhuizen maar er is soms niks mis met die gedachte van eerst verhuizen probeer ik maar te zeggen.
Hier ben ik het zo mee eens! Na 1,5 jaar op 56 m² 3hoog sinds een week een huis met een tuintje en ik voel nu nog meer hoe onze woonruimte ons lange tijd beperkt heeft!

Ik ben toch wel een beetje teruggekomen op de gedachte dat de omstandigheden niet perfect hoeven te zijn om een kind te krijgen en "als andere mensen met een kind op 56 m² kunnen leven, kunnen wij dat ook". Dat het kan betekent niet dat het makkelijk is :+
Oude (on)bekende.
pi_124889651
Dat verbaast me toch wel, mevr. Mus. Ik kan me het wel voorstellen van Laziness, maar die heeft een koopappartement (toch?) en haar kind is ook wat ouder. Ik kan me dan voorstellen dat je je opgesloten voelt en dat het je niet lukt om je kind fysiek de ruimte te geven die het eigenlijk nodig heeft. Maar een kind van 1,5 heeft toch nog niet zoveel ruimte nodig om te rennen enzovoorts? En als je huurt kun je toch vrij gemakkelijk verhuizen mocht het niet bevallen?
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_124889852
Is dat voor veel mensen iets dat tegenhoudt?

dat is voor mij niet een reden om te wachten. als er een slaapkamer is is het genoeg toch?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')