quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:21 schreef Actaeon het volgende:
Ties. Deze is òok al een keertje geweest volgens mij
Niet sinds ik hier post, ik ben ter goeder trouwquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:21 schreef Actaeon het volgende:
Ties. Deze is òok al een keertje geweest volgens mij
Het is wel al de tweede keer. Laatst had je Windmill ook al dubbel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:24 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet sinds ik hier post, ik ben ter goeder trouw
Heeft ook een belangrijk criterium voortgebracht dus mag dubbelquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het is wel al de tweede keer. Laatst had je Windmill ook al dubbel.
Says who?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Heeft ook een belangrijk criterium voortgebracht dus mag dubbel
Niemand, maar er staat ook nergens dat het niet magquote:
Waar jij voor moet zorgen is regels omtrent het begrip 'noviet' !quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Moet toch een beetje voor iets van orde hier zorgen toch.
TT-mores?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:27 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niemand, maar er staat ook nergens dat het niet mag [ afbeelding ]
[..]
Waar jij voor moet zorgen is regels omtrent het begrip 'noviet' !
Mores Sores..quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
TT-mores?
Jij bent wel echt een beetje onze rebel onder de novieten hè?
Ik merk het. Maar komt wel goed hoor. Don't worry.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:29 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Mores Sores..
Ja, ik ben de luis in de pels van de gevestigde orde in dit topic
Passief stemrecht zit dacht ik geen leeftijdgrens van 18 aanquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:29 schreef Paxcon het volgende:
Ik heb een tentamenvraag van staatsrecht.
Iemand geboren op 15 augustus 1991 mag zich kandidaatstellen tijdens de tweedekamerverkiezingen van 15 augustus 2007?!
Oh je hebt gelijk denk ik. Volgens wikipedia kun je wel voor je 18e gekozen worden, maar nog niet zitting nemen (in de gemeenteraad)quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Passief stemrecht zit dacht ik geen leeftijdgrens van 18 aan
Klopt. Zie ook art. 56 GW. Je moet 18 zijn om in de Tweede Kamer zitting te nemen, niet om gekozen te worden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:37 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh je hebt gelijk denk ik. Volgens wikipedia kun je wel voor je 18e gekozen worden, maar nog niet zitting nemen (in de gemeenteraad)
Serieus het leukste vak van het eerste jaar, vond ik.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:38 schreef Ties02 het volgende:
Staatsrecht, ik heb het allemaal al weer verdrongen
Ah, I seequote:Op woensdag 9 januari 2013 20:38 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt. Zie ook art. 56 GW. Je moet 18 zijn om in de Tweede Kamer zitting te nemen, niet om gekozen te worden.
Roosteren doe je op de barbecuequote:Op woensdag 9 januari 2013 20:40 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Iemand wil me wijs maken dat inroosteren een kloppend woord is. Inroosteren is toch een 'contaminatie' van inplannen + roosteren?
http://www.encyclo.nl/begrip/inroosterenquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:40 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Iemand wil me wijs maken dat inroosteren een kloppend woord is. Inroosteren is toch een 'contaminatie' van inplannen + roosteren?
Ik ook. Al weet ik nog wel ongeveer wat de Gw is. Dat wel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:38 schreef Ties02 het volgende:
Staatsrecht, ik heb het allemaal al weer verdrongen
Ik zou inschatten dat mensen die rechtsgeschiedenis leuk vinden ook wel iets voelen voor staatsrecht, maar dat klopt dus niet in jouw geval.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik ook. Al weet ik nog wel ongeveer wat de Gw is. Dat wel.
Toevallig wel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zo wat ben jij slim?!![]()
Doe je toevallig een academische opleiding?
Yepquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:44 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik zou inschatten dat mensen die rechtsgeschiedenis leuk vinden ook wel iets voelen voor staatsrecht, maar dat klopt dus niet in jouw geval.Vind je enkel geschiedenis van privaatrecht interessant?
Goed zo!quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Valid het volgende:
Jongens, goed nieuws. Ik heb een periode erg getwijfeld aan m'n keuze voor rechtsgeleerdheid (i.p.v. economics), vooral vanwege het ontbreken van cijfers. Nu kom ik er achter dat ik het juridische metier echt waardeer en dat ik eigenlijk al een hele tijd geen twijfel meer heb gevoeld over m'n keus.
Ik ga even een traantje wegpinkenquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:47 schreef Valid het volgende:
Jongens, goed nieuws. Ik heb een periode erg getwijfeld aan m'n keuze voor rechtsgeleerdheid (i.p.v. economics), vooral vanwege het ontbreken van cijfers. Nu kom ik er achter dat ik het juridische metier echt waardeer en dat ik eigenlijk al een hele tijd geen twijfel meer heb gevoeld over m'n keus.
Ik ben nog hard oude tentamens aan het doornemen voor morgen. Geen tijd voor ontspanning.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:49 schreef Valid het volgende:
[..]
Niet nodig, plop liever een pilsje los.
Staatsrecht 1a?quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ben nog hard oude examens aan het doornemen voor morgen. Geen tijd voor ontspanning.
Gewoon bier tijdens het leren Pax.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ben nog hard oude tentamens aan het doornemen voor morgen. Geen tijd voor ontspanning.
Ik had je ook graag geholpen maar ik zit er echt niet meer goed genoeg in. Als je iets notarieels voor je kiezen krijgt hoor ik het graag.quote:
Mijn gevoel zegt de tweedequote:Op woensdag 9 januari 2013 20:56 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Jongens, laatste vraag. Welke zin is juist geformuleerd?
- 'Is het echt waar?', vroeg het verbijsterdje jongetje aan zijn vader, 'dat de Kerstman niet bestaat'.
- 'Is het echt waar', vroeg het verbijsterdje jongetje aan zijn vader, 'dat de Kerstman niet bestaat?'.
Laat ik tenminste deze discussie winnen...
Die onderste.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:56 schreef ErikHoevenaars het volgende:
Jongens, laatste vraag. Welke zin is juist geformuleerd?
- 'Is het echt waar?', vroeg het verbijsterdje jongetje aan zijn vader, 'dat de Kerstman niet bestaat'.
- 'Is het echt waar', vroeg het verbijsterdje jongetje aan zijn vader, 'dat de Kerstman niet bestaat?'.
Laat ik tenminste deze discussie winnen...
Mensen? Ik heb altijd gedacht dat de wezens hier deskundigen zijn. Dit stelt mij zeer teleur. Even een traantje wegpinkenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat ga je nu zeggen dan?
De mensen op FOK! geven mij gelijk, dus het is zo?
Als jij niet minstens een 9 haalt morgen ben ik diep teleurgesteldquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:06 schreef Paxcon het volgende:
Oke laat maar, ik haal de Raad voor de Rechtspraak en het OM door elkaar. Bij het OM mogen bijzondere aanwijzingen wel.
Poeh.. nee.. Staatsrecht is kut.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Als jij niet minstens een 9 haalt morgen ben ik diep teleurgesteld
Vandaar ook mijn DM aan jouquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Weer wat onbegrip voor mijn mede-novietenhoeder, begrijp ik?
Jawel, ik had 'm een paar weken geleden nog gepost.quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:24 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Niet sinds ik hier post, ik ben ter goeder trouw
Wat is de sanctiequote:Op woensdag 9 januari 2013 21:16 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Jawel, ik had 'm een paar weken geleden nog gepost.
Sowiesoquote:
Hallo vrindje.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Hallo vriendjes en vriendinnetjes.
Hallon,quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:24 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja met een pood van de hont.
Ik heb laatst nog 2 uur naar B&A gekekenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:22 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Tijdloosquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb laatst nog 2 uur naar B&A gekeken
Ik heb alle series (op DVD)quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:24 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik heb laatst nog 2 uur naar B&A gekeken
From now on, we'll go on living separate lives.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
I don't care anymore.
Om ook maar in de woorden van Phil te blijven.
Wait..wut...jij..death metal-periode.?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Bassie en Adriaan rocken de tent uit man. Ik had vroeger een sticker van ze op mijn agenda en aangezien ik toen in mijn death metal-periode zat had ik allemaal bloed en enge letters erbij geschreven. Een klasgenoot trok dat niet en begon tegen me te schreeuwen dat het godverdomme kinderidolen waren.
death.... metal.....quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:27 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Bassie en Adriaan rocken de tent uit man. Ik had vroeger een sticker van ze op mijn agenda en aangezien ik toen in mijn death metal-periode zat had ik allemaal bloed en enge letters erbij geschreven. Een klasgenoot trok dat niet en begon tegen me te schreeuwen dat het godverdomme kinderidolen waren.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wait..wut...jij..death metal-periode.?
Maar:quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
From now on, we'll go on living separate lives.
Zeker wel. Een beetje schoppen tegen alles wat normaal was. T-shirts met "Let's Fucking Die" dragen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wait..wut...jij..death metal-periode.?
En nu gewoon Leonard Cohen waarderenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zeker wel. Een beetje schoppen tegen alles wat normaal was. T-shirts met "Let's Fucking Die" dragen.
Ohja puberteit.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:30 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zeker wel. Een beetje schoppen tegen alles wat normaal was. T-shirts met "Let's Fucking Die" dragen.
Jij bent wel een Easy Lover zeg..quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
I Can't Stop Loving You, dat weet je toch?
Leonard Cohen maakt ook erg mooie muziek.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:32 schreef Paxcon het volgende:
[..]
En nu gewoon Leonard Cohen waarderen
Het kan dus nog goedkomen met afvallige leeftijdsgenoten van mij.
Please give me one more night, give me one more night?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:32 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
I Can't Stop Loving You, dat weet je toch?
deephousequote:Op woensdag 9 januari 2013 21:34 schreef Bruce_Cutler het volgende:
De muzieksmaak in dit topic is niet iets om over naar huis te schrijven
Zijn er geen techno/minimal/tech-house fanboys hier?
Nevermind that cuz Jesus? He knows me!quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:34 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Niet mee bemoeien want zo wordt het een Land Of Confusion.
Ja hoor, ik ga meestal naar clubs met dat soort muziek.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:34 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Meer (progressive) house en trance for that matter. Voor de rest van alles watquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:34 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Ik weet niet of het helemaal in het straatje past maar ik mag graag Paul van Dyk luisteren.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:34 schreef Bruce_Cutler het volgende:
I think I'm Coming In The Air.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Please give me one more night, give me one more night?
Hoort een beetje bij de leeftijd hequote:Op woensdag 9 januari 2013 21:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het helemaal in het straatje past maar ik mag graag Paul van Dyk luisteren.
Ah mooi. Ga je ook naar specifieke feestjes of alleen clubs?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:34 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja hoor, ik ga meestal naar clubs met dat soort muziek.
Dat vind ik het allermooist inderdaad, om dagelijks naar te luisteren that is. De echte grote feesten die ik bezoek zijn meestal (progressive) trance. Asot, Energy etc.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:35 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Meer (progressive) house en trance for that matter. Voor de rest van alles wat
Clubs, inclusief specifieke feestjes. Club Trouw in A'dam blijft een van m'n favorieten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:36 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ah mooi. Ga je ook naar specifieke feestjes of alleen clubs?
Vond de line-up niet echt geweldig. Arty draait dan weer wel dacht ik, maar dan nog.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:36 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat vind ik het allermooist inderdaad, om dagelijks naar te luisteren that is. De echte grote feesten die ik bezoek zijn meestal (progressive) trance. Asot, Energy etc.
Which reminds me, nog even kaartjes halen voor Energy in the Ziggo Dome hier.
Damn something happened on the way to heaven.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:35 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
I think I'm Coming In The Air.
But now It's Another Day In Paradise.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Damn something happened on the way to heaven.
Het is meer dat ik al lang niet bij een groot Trance feest ben geweest. Wel lekker, puur voor de muziek en niet voor een specifieke line-up. De mooiste feesten waren die waarbij ik de line-up aanvankelijk matig vond.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:37 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Vond de line-up niet echt geweldig. Arty draait dan weer wel dacht ik, maar dan nog.
We've got a groovy kind of love.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
But now It's Another Day In Paradise.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:38 schreef Paxcon het volgende:
Doe eens een linkje van goede house/trance dan
Afgelopen jaar was het behoorlijk minder trance, meer progressive house. Gasten als Michael Woods, Tiësto en Hardwell stonden er toen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:39 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is meer dat ik al lang niet bij een groot Trance feest ben geweest. Wel lekker, puur voor de muziek en niet voor een specifieke line-up. De mooiste feesten waren die waarbij ik de line-up aanvankelijk matig vond.
We hebben het over Energy, oui?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Afgelopen jaar was het behoorlijk minder trance, meer progressive house. Gasten als Michael Woods, Tiësto en Hardwell stonden er toen.
Yup, was er afgelopen jaar nog. Ze hebben er niet voor niets het woord 'Trance' eruit gehaaldquote:
Ach, het hangt af van de zaal waar je stond. Ik heb me goed vermaakt en heb er dit jaar op zich wel weer zin in.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Yup, was er afgelopen jaar nog. Ze hebben er niet voor niets het woord 'Trance' eruit gehaald
Typische trance dat het al jaren goed doet: Above & Beyond en Gabriel & Dresdenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:38 schreef Paxcon het volgende:
Doe eens een linkje van goede house/trance dan
quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:43 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Typische trance dat het al jaren goed doet: Above & Beyond en Gabriel & Dresden
We hebben er ook al best veel gehad. Ik wist al niks meer van Phil dus was al naar Genesis aan het kijkenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Jij wint. Ik weet even niets meer.
Ga even in too deep dan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Two Hearts?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die schoot door mijn hoofd maar ik vond 'm iets tè.
Ook niet iets alsquote:
Oh damn helemaal vergeten inderdaad. Maar waarschijnlijk kent ook niemand hier meer van Phil dan jij. Gok ik zo.quote:
quote:
Heb jij geen Phil/Genesis playlist dan?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik zet hem opquote:
Ik ga zo kijkenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat nummer is dan ook geen trance.
www.etn.fm -> trance stream.
of: http://toronto.etn.fm:8130
Dit nummer heb ik een jaar of 10 geleden helemaal grijs gedraaid. Blijf het nog steeds een geweldige plaat vindenquote:
Ach, soms heb ik zo iets van Do You Remember?quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh damn helemaal vergeten inderdaad. Maar waarschijnlijk kent ook niemand hier meer van Phil dan jij. Gok ik zo.
Erik, ik ga het niet eens proberen tegen jou.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ach, soms heb ik zo iets van Do You Remember?
Die is ook erg goed inderdaad.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:48 schreef Ties02 het volgende:
hier wordt ik ook altijd vrolijk van
maar luister nauwelijks trance
Ook voor jou geldt: etn.fmquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:48 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dit nummer heb ik een jaar of 10 geleden helemaal grijs gedraaid. Blijf het nog steeds een geweldige plaat vinden
Terug naar de novietendans dan maar: dance into the light!quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:50 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Erik, ik ga het niet eens proberen tegen jou.
Haha:Pquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:51 schreef eriksd het volgende:
[..]
Terug naar de novietendans dan maar: dance into the light!
No jacket required.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die schoot door mijn hoofd maar ik vond 'm iets tè.
Die heb ik niet eens volgens mijquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:52 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
I wish it would rain down on me.
Even wat te drinken pakken...hello, i must be going!quote:
Het is wel te pruimen maar ook niet echt iets wat ik vaker op zou zettenquote:
Muziek moet groeienquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het is wel te pruimen maar ook niet echt iets wat ik vaker op zou zetten
I Don't Wanna Knowquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Scherp.
Misschien win je toch wel dan.
You coming back to me is against the odds...quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Even wat te drinken pakken...hello, i must be going!
Everyday he.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
You coming back to me is against the odds...
Trance is om lekker bij te zwevenquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:53 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Het is wel te pruimen maar ook niet echt iets wat ik vaker op zou zetten
Oke, dat vind ik niks...quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dat nummer is dan ook geen trance.
www.etn.fm -> trance stream.
of: http://toronto.etn.fm:8130
Geen zorgen, ik zie je true colours.quote:
Allemaal vroeg naar bedquote:
In het kader van: beter laat dan nooit?quote:
Zeg datquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:18 schreef Valid het volgende:
Wat een verschrikkelijke vent die advocaat nu bij Nieuwsuur.
Mediterraanse tijdenquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
In het kader van: beter laat dan nooit?
Arrogant broekie neemt het liefst de hele regie van Huys over. Optreden kwam (op mij) heel onsympathiek over.quote:
Weer is alleen minder mediterraansquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:22 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Mediterraanse tijden![]()
Rijst met zalm hmmmm
Dat fantaseer ik er maar bijquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:24 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Weer is alleen minder mediterraans
De jongetjes zijn slachtoffer van het milieu waarin ze zijn opgegroeid, blablablaquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:24 schreef Paxcon het volgende:
Zijn er nog baanbrekende dingen gezegd over die ventjes?
Niet echt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:24 schreef Paxcon het volgende:
Zijn er nog baanbrekende dingen gezegd over die ventjes?
Ik, best wel veel eigenlijk: student-assistent, bestuur, commissies etc. Vind het erg leuk om dingen te doen naast m'n studie.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:28 schreef Ties02 het volgende:
Wie doen hier eigenlijk allemaal commissiewerk naast de studie
Je moet watquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat fantaseer ik er maar bij
[..]
De jongetjes zijn slachtoffer van het milieu waarin ze zijn opgegroeid, blablabla
zoiets verwacht ik
Je zou er wel voor kunnen kiezen om een kleine commissie ergens te proberen. Het is natuurlijk nooit weg en je kunt dan beoordelen of het wat voor je is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:32 schreef Ties02 het volgende:
Is het ook zo dat je een essentieel deel mist als je ervoor kiest dat niet te doen (commissies enzo)
ook in het licht van sollicitaties later
Aaha, ik wil misschien wel iets kleins doen volgend jaar maar ik voel de behoefte niet zo sterk. In zo'n commissie heb je toch alleen maar een beetje nutteloze vergaderingen en moet je wat belletjes plegen? Ik vind het vaak zo'n onzin als ik een beetje om me heen kijk.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:33 schreef Valid het volgende:
[..]
Je zou er wel voor kunnen kiezen om een kleine commissie ergens te proberen. Het is natuurlijk nooit weg en je kunt dan beoordelen of het wat voor je is.
Als je helemaal niets op je C.V. hebt staan buiten je studie, heb je wel erg weinig om je mee te onderscheiden natuurlijk, als je naar de arbeidsmarkt kijkt.
Toch is het echt een van de beste, zo niet de beste strafrechtadvocaat van Nederland.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:30 schreef Valid het volgende:
Die Meijering (nieuwe advocaat van Cruijf) ziet er echt zó sjappie uit met dat vieze kettinkje van hem.
Hij fileerde Bram wel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:39 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Toch is het echt een van de beste, zo niet de beste strafrechtadvocaat van Nederland.
Gewoon de basic dingen van met een groepje mensen iets organiseren kun je erg veel van leren, al is het maar qua plannen, samenwerken (valt vaak tegen) etc. en je leert wat voor positie je zelf in neemt in een groep. Je ontwikkelt je gewoon snel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:36 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Aaha, ik wil misschien wel iets kleins doen volgend jaar maar ik voel de behoefte niet zo sterk. In zo'n commissie heb je toch alleen maar een beetje nutteloze vergaderingen en moet je wat belletjes plegen? Ik vind het vaak zo'n onzin als ik een beetje om me heen kijk.
Ik heb wel weinig op m'n cv staan eigenlijk maar zoiets lijkt me dan ook niet echt van toegevoegde waarde, wil dan liever iets kleinschalig juridisch erbij doen ofzo.
Haha, nou dan moet je op 15 februari naar de instellingen- en bedrijven-dag van de JFV gaan. Hij spreekt daar, naast onder andere Job Cohen.quote:
Haha ja ik zag het, dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat ik erheen gaquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Haha, nou dan moet je op 15 februari naar de Instellingen- en bedrijvendag van de JFV gaan. Hij spreekt daar, naast onder andere Job Cohen.
Ghehe ja dat is denk ik op mij van toepassing..quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Het moet alleen geen rede op zich zijn om iets naast je studie te gaan doen, want dan wordt je er alleen maar ongelukkig van en daar prikken werkgevers waarschijnlijk wel doorheen.
Kun je gelijk aan kantoren/werkgevers vragen naar het belang van nevenactiviteiten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha ja ik zag het, dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat ik erheen ga
Dit.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Gewoon de basic dingen van met een groepje mensen iets organiseren kun je erg veel van leren, al is het maar qua plannen, samenwerken (valt vaak tegen) etc. en je leert wat voor positie je zelf in neemt in een groep. Je ontwikkelt je gewoon snel.
Daarnaast is het voor werkgevers wel iets om naar te kijken, omdat het het enige element op je C.V. is waaruit ze kunnen afleiden of je pro-actief, ambitieus, initiatiefrijk etc. bent en of je een beetje ervaring hebt met samenwerken. Ik denk wat dat betreft dat het dan ook zeker toegevoegde waarde heeft om iets te doen, ook al is dat niet juridisch. Het moet alleen geen rede op zich zijn om iets naast je studie te gaan doen, want dan wordt je er alleen maar ongelukkig van en daar prikken werkgevers waarschijnlijk wel doorheen.
Ik heb niet de ambitie om bij een grote firm te werken dus voor mij persoonlijk zie ik de meerwaarde niet, het positieve effect (wat het ongetwijfeld heeft) aangaande je persoonlijke ontwikkeling daargelaten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Gewoon de basic dingen van met een groepje mensen iets organiseren kun je erg veel van leren, al is het maar qua plannen, samenwerken (valt vaak tegen) etc. en je leert wat voor positie je zelf in neemt in een groep. Je ontwikkelt je gewoon snel.
Daarnaast is het voor werkgevers wel iets om naar te kijken, omdat het het enige element op je C.V. is waaruit ze kunnen afleiden of je pro-actief, ambitieus, initiatiefrijk etc. bent en of je een beetje ervaring hebt met samenwerken. Ik denk wat dat betreft dat het dan ook zeker toegevoegde waarde heeft om iets te doen, ook al is dat niet juridisch. Het moet alleen geen rede op zich zijn om iets naast je studie te gaan doen, want dan wordt je er alleen maar ongelukkig van en daar prikken werkgevers waarschijnlijk wel doorheen.
high fivequote:Op woensdag 9 januari 2013 22:45 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ik heb niet de ambitie om bij een grote firm te werken dus voor mij persoonlijk zie ik de meerwaarde niet, het positieve effect (wat het ongetwijfeld heeft) aangaande je persoonlijke ontwikkeling daargelaten.
Drie jaar als minion van mijn toekomstig patroon dienen, daarna vogel ik het zelf wel uit.
Oh niet eens gezien, was het gewoon eens met wat je schreefquote:
De mate waarin verschilt natuurlijk nogal. Een recruiter ziet alleen wat er op je C.V. staat en het is dus ook logisch dat daar naar gekeken wordt. Iemand die zijn gehele studententijd niets doet ontplooid zich waarschijnlijk veel minder (in elk geval op organisatorisch vlak) dan iemand die allerlei commissies en bestuursfuncties op zoekt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:52 schreef Ties02 het volgende:
Je ontplooit je sowieso tijdens je studententijd, ik vind dat gedoe altijd een beetje overschat
Met alle respect maar als het enige wat je,zichtbaar, gedaan hebt college volgen, tentamens maken en een scriptie schrijven is dan heb je je buiten je academische vorming om toch bar weinig ontwikkeld. En sowieso is het dan ook totaal niet zichtbaar voor werkgevers.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:52 schreef Ties02 het volgende:
Je ontplooit je sowieso tijdens je studententijd, ik vind dat gedoe altijd een beetje overschat
Hmmquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:57 schreef Valid het volgende:
[..]
De mate waarin verschilt natuurlijk nogal. Een recruiter ziet alleen wat er op je C.V. staat en het is dus ook logisch dat daar naar gekeken wordt. Iemand die zijn gehele studententijd niets doet ontplooid zich waarschijnlijk veel minder (in elk geval op organisatorisch vlak) dan iemand die allerlei commissies en bestuursfuncties op zoekt.
Daarnaast weegt het natuurlijk heel zwaar mee voor het beeld dat een recruiter van jou als persoon heeft, simpelweg omdat het het enige is wat hij (buiten je studiekeuze) van je weet. Werkgevers willen nou eenmaal een beetje pro-actieve enthousiaste werknemers en die selecteer je door de studenten die niets gedaan hebben buiten hun studie uit de stapel te laten. Lang niet altijd terecht waarschijnlijk, maar wel het de enige manier waarop de eerste schifting plaats kan vinden.
Misschien is het inhoudelijk wel overschat (dat je je niet zou kunnen ontwikkelen zonder commissies), maar dat is een hele andere discussie.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:52 schreef Ties02 het volgende:
Ja oke, daar doelde ik een beetje opquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:00 schreef Valid het volgende:
[..]
Misschien is het inhoudelijk wel overschat (dat je je niet zou kunnen ontwikkelen zonder commissies), maar dat is een hele andere discussie.
Hier mag ook wel weer iets anders trouwensquote:Voordat je reageert
Ties02, doe de novietendans!
Ongetwijfeld zijn er individuele verschillen maar ik denk wel dat je kan zeggen dat iemand die alleen maar 4 jaar rechtenstudie op z'n cv heeft staan en verder niks in net algemeen zichzelf minder omtwikkeld heeft dan iemand met nevenfuncties/stages/werkervaring (al dan niet juridisch).quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:00 schreef Valid het volgende:
[..]
Misschien is het inhoudelijk wel overschat (dat je je niet zou kunnen ontwikkelen zonder commissies), maar dat is een hele andere discussie.
Het punt dat het behoorlijk zwaar weegt bij de keuze om je wel of niet aan te nemen (in elk geval bij de grotere kantoren) lijkt me niet overschat, los van de vraag of dat terecht is of niet.
Wat doe jij er allemaal bij dan actasjonquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ongetwijfeld zijn er individuele verschillen maar ik denk wel dat je kan zeggen dat iemand die alleen maar 4 jaar rechtenstudie op z'n cv heeft staan en verder niks in net algemeen zichzelf minder omtwikkeld heeft dan iemand met nevenfuncties/stages/werkervaring (al dan niet juridisch).
Net als Valid heb ik ook mijn fair share aan commissiewerk,bestuursfunctie en andere extra-curriculaire activiteiten. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik er ontzettend veel van leer en geleerd heb.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:03 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat doe jij er allemaal bij dan actasjon
Zozoquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Net als Valid heb ik ook mijn fair share aan commissiewerk,bestuursfunctie en andere extra-curriculaire activiteiten. En ik kan niet anders zeggen dan dat ik er ontzettend veel van leer en geleerd heb.
Maar jij had uitstekende cijfers/ontzettend veel vakken toch?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:08 schreef Maharbal het volgende:
Ik heb geen bestuurs- of commissiewerk gedaan.
Tjezus wat een ouwe knarren hier allemaalquote:
En stage.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:09 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Maar jij had uitstekende cijfers/ontzettend veel vakken toch?
Mijn cijfers zweefden een beetje tussen de 7 en 8 in, met vooral in de bachelor een hoop 8en. Het valt dus mee.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:09 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Tijdens zoeken naar werk? En wat was je antwoord danquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb overigens wel vaker de vraag gekregen waarom ik geen bestuursfunctie / actief lid van een vereniging had gedaan/was.
Bedankt hequote:Op woensdag 9 januari 2013 23:09 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
Tjezus wat een ouwe knarren hier allemaal
Tijdens sollicitaties voor stages of whatever (en baan). Mijn antwoord was dat ik dat achteraf gezien wel had willen doen vanwege persoonlijke ontwikkeling, maar toentertijd de keuze heb gemaakt om andere dingen te doen (die ook op m'n CV staan).quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:11 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Tijdens zoeken naar werk? En wat was je antwoord dan
Waar moet ik dan aan denken?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
andere dingen te doen (die ook op m'n CV staan).
En je was fiscalist. Dat is -hoe dan ook- toch een ander verhaal dan als je als civilist de advocatuur in wilt. De nood om te onderscheiden is in dat laatste geval veel groter, terwijl tegelijkertijd er veel meer concurrenten zijn die voor een groot deel ook allemaal dingen naast hun studie hebben gedaan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mijn cijfers zweefden een beetje tussen de 7 en 8 in, met vooral in de bachelor een hoop 8en. Het valt dus mee.
Ik heb overigens wel vaker de vraag gekregen waarom ik geen bestuursfunctie / actief lid van een vereniging had gedaan/was.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let wel, voordat ik solliciteerde voor de eerste stage bij een groot kantoor had ik slechts de eerste 4 punten op m'n CV.Ja hoor, maar het is niet zoals het in 2007 was. Overschat het belang van fiscalist zijn niet. Het is relatief eenvoudiger vanwege de hoeveelheid fiscalisten, maar vooral de laatste jaren is het gewoon strijden om een plekje.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:12 schreef Valid het volgende:
[..]
En je was fiscalist. Dat is -hoe dan ook- toch een ander verhaal dan als je als civilist de advocatuur in wilt. De nood om te onderscheiden is in dat laatste geval veel groter, terwijl tegelijkertijd er veel meer concurrenten zijn die voor een groot deel ook allemaal dingen naast hun studie hebben gedaan.
Een econometrist hoeft minder besturen te doen om zich in de picture te spelen dan iemand ie vanuit geschiedenis het bedrijfsleven in wil, bijvoorbeeld.
Natuurlijk wel.quote:
Zo'n stage, moet je daar veel mazzel mee hebben? Of komt het vaker voorquote:
Als je de ambitie hebt en zelf kleur geeft aan je ontwikkeling valt (zelfs) dat erg mee. Het is op zichzelf natuurlijk geen toegangskaart voor een prestigieus traineeship, maar er is behoorlijk veel mogelijk. Van de RuG gaan veel historici grappig genoeg aan de slag bij de belastingdienst, omdat daar ook veel afstudeeronderzoeken gedaan worden in het kader van een leergeschiedenis.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:14 schreef Ties02 het volgende:
Geschiedenis, dat wilde ik ook doen tot ik besefte dat je er niet veel mee kan![]()
Welke van de 4? :-)quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:17 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zo'n stage, moet je daar veel mazzel mee hebben? Of komt het vaker voor
Ik kan me voorstellen dat kantoren daar nu niet echt vraag/ruimte voor hebben..
notariele stage, bij een willekeurig kantoorquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Welke van de 4? :-)
Bedoel je bij een groot kantoor aan de Zuidas?
Hoe oud ben jij dan?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:09 schreef Ties02 het volgende:
[..]
[..]
Tjezus wat een ouwe knarren hier allemaal
Dat was ergens in 2008. Dit was bij één van de grootste (notariele) kantoren van het Noorden nog. Ik had toen prima cijfers (allemaal rond 7,5/8 in de bachelor dus) en verder alleen een onderzoeksstage. Gewoon solliciteren!quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
notariele stage, bij een willekeurig kantoor
Wat heeft gebrekkige belastingskills met de Zuidas te maken?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
notariele stage, bij een willekeurig kantoor
Zuidas kom ik toch nooit terecht met mijn gebrekkige belastingskills
19quote:
Ik denk aan grote kantoren met specialisten (fiscalisten) vandaarquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat heeft gebrekkige belastingskills met de Zuidas te maken?
Jezus wat jongquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
19
[..]
Ik denk aan grote kantoren met specialisten (fiscalisten) vandaar
Ja he, word volgend studiejaar pas 20 ookquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:25 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jezus wat jong
Maar je hoeft toch geen fiscale specialisatie te doen?Je kan toch in iets specialiseren wat je wel goed kan en leuk vindt en alsnog op de Zuidas proberen te komen?
Echt?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:28 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja he, word volgend studiejaar pas 20 ook![]()
Oh ja ik weet verder niet wat er allemaal te doen is daarAls ik notarieel afrond kan ik beginnen als kandidaat-notaris maar in hoeverre ik me kan specialiseren enzo weet ik nog helemaal niet
Kijk eens op wat websites van kantoren. Je kan heel veel kanten op, van bestuursrecht tot fusies & overnames.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:28 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja he, word volgend studiejaar pas 20 ook![]()
Oh ja ik weet verder niet wat er allemaal te doen is daarAls ik notarieel afrond kan ik beginnen als kandidaat-notaris maar in hoeverre ik me kan specialiseren enzo weet ik nog helemaal niet
M&A klinkt vetter vind ik altijd, don't you agree?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:29 schreef Valid het volgende:
[..]
Kijk eens op wat websites van kantoren. Je kan heel veel kanten op, van bestuursrecht tot fusies & overnames.
Lopen genoeg mensen rond daar die gewoon vanuit bijvoorbeeld privaatrecht of bedrijfsrecht komen.
Absoluut, maar ik dacht dat dit misschien duidelijker was.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
M&A klinkt vetter vind ik altijd, don't you agree?
Ah yeah, good thinking old sport.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:32 schreef Valid het volgende:
[..]
Absoluut, maar ik dacht dat dit misschien duidelijker was.Scheelt weer googlen.
Mergers and acquisitions (=fusies en overnames).quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:33 schreef Ties02 het volgende:
Ja ga lekker interessant doen wat betekent M&A
Mergers & Acquisitionsquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:33 schreef Ties02 het volgende:
Ja ga lekker interessant doen wat betekent M&A
De Protaquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:36 schreef Ties02 het volgende:
Kom jij een beetje door die Prota heen Valid? Ik heb een beetje de neiging gewoon de samenvatting te gaan lezen.
Die deur op de voorkant is van hemzelf hequote:Op woensdag 9 januari 2013 23:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De ProtaWàt een prachtig boekje is dat. Heerlijk toegankelijk maar toch zeer boeiend en verhelderend. Een fantastische inleiding van de hand van Lokin.
Geheel correct.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:38 schreef JohnSpek het volgende:
Nu topic gaat over onderscheiden en dergelijke voor werkgevers mis ik toch wel iets.
Volgens mij hebben sommige mensen niet door hoe makkelijk het is om gewoon bij een goed bedrijf te belanden MITS (grote mits) je de capaciteiten hebt. Gewoon een stage doen bij een goed bedrijf, en klaar. Het is echt niet zo moeilijk om een stage te krijgen, daar zijn ze meestal redelijk snel in. Stage is de ideale uitkomst om van beide kanten te zien hoe de ander functioneert en het is weinig risico voor de werkgever. Indien je goed hebt gefunctioneerd (en er überhaupt plek is), dan zal uit de stage wel een contract rollen, zo niet dan heb je het blijkbaar niet in je.
Je kan 100x beter een stage doen, dan een commissie/bestuur.
Echt?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:38 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Die deur op de voorkant is van hemzelf he
Nog een liefhebber van rechtsgeschiedenis dus!
Sterker nog, dat is de overgrote meerderheid. De grote kantoren hebben allemaal kleine fiscale secties (denk max 10 man). LoLo en Baker daargelaten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:29 schreef Valid het volgende:
[..]
Kijk eens op wat websites van kantoren. Je kan heel veel kanten op, van bestuursrecht tot fusies & overnames.
Lopen genoeg mensen rond daar die gewoon vanuit bijvoorbeeld privaatrecht of bedrijfsrecht komen.
De ekte ekte maken er zelf een.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:36 schreef Ties02 het volgende:
Kom jij een beetje door die Prota heen Valid? Ik heb een beetje de neiging gewoon de samenvatting te gaan lezen.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:40 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
De ekte ekte maken er zelf een.
Ben uit pure wanhoop zelf maar gaan samenvatten want een samenvatting waarin de schrijver steevast het woord preator gebruikt/misbruikt kan ik niet serieus nemen.
Heb paar weken geleden een paar bladzijde gelezen en vond dat eigenlijk behoorlijk leuk en luchtig ja.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:36 schreef Ties02 het volgende:
Heel goed.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb paar weken geleden een paar bladzijde gelezen en vond dat eigenlijk behoorlijk leuk en luchtig ja.Ga het ook zeker wel doorlezen, toch een klassiekertje en ik vind het een leuk vak, dus ja.
Ja hoor, grotendeels mee eens. Je onderschat alleen de selectieprocedures voor stages. Plus je conclusie klopt niet helemaal, je zult tijdens je stage toch echt bovengemiddeld moeten presteren wil je überhaupt een kans maken. Daarbij krijg je geen contracten meer aangeboden maar word je uitgenodigd om t solliciteren. De arbeidsplaatsen zijn schaars en gewild.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:38 schreef JohnSpek het volgende:
Nu topic gaat over onderscheiden en dergelijke voor werkgevers mis ik toch wel iets.
Volgens mij hebben sommige mensen niet door hoe makkelijk het is om gewoon bij een goed bedrijf te belanden MITS (grote mits) je de capaciteiten hebt. Gewoon een stage doen bij een goed bedrijf, en klaar. Het is echt niet zo moeilijk om een stage te krijgen, daar zijn ze meestal redelijk snel in. Stage is de ideale uitkomst om van beide kanten te zien hoe de ander functioneert en het is weinig risico voor de werkgever. Indien je goed hebt gefunctioneerd (en er überhaupt plek is), dan zal uit de stage wel een contract rollen, zo niet dan heb je het blijkbaar niet in je.
Je kan 100x beter een stage doen, dan een commissie/bestuur.
Ik vind dit typisch zo vak dat best vermakelijk kan zijn als het vrijblijvend is maar zodra het verplichte kost wordt dan mondt het bij mij snel uit in een lijdensweg.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb paar weken geleden een paar bladzijde gelezen en vond dat eigenlijk behoorlijk leuk en luchtig ja.Ga het ook zeker wel doorlezen, toch een klassiekertje en ik vind het een leuk vak, dus ja.
Aha, dan ga ik me er ook maar eens aan wagen denk ikquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:41 schreef Valid het volgende:
[..]
In het algemeen? Relatief weinig uiteraard, maar dat doet niet af aan mijn betoog.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geheel correct.
Hoeveel arbeidsplaatsen zijn er nu denk je?
Is een hippietent die belachelijk slechte samenvattingen verkooptquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet precies wat de JoHo precies doet/is?
Enige pluspunt is dat al die adagia op een rijtje gezet zijn in het oefenpakket.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is een hippietent die belachelijk slechte samenvattingt verkoopt
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is een hippietent die belachelijk slechte samenvattingen verkoopt
Ah oke.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is een hippietent die belachelijk slechte samenvattingen verkoopt
Wanneer je tijd hebt. Eerder dan derde bachelorjaar zou ik het niet doen, dan kun je nog vrij weinig.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:39 schreef Ties02 het volgende:
In welk jaar van de studie is het gebruikelijk een stage te doen? Voor je master?
Ze verkopen hele pakketten?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Enige pluspunt is dat al die adagia op een rijtje gezet zijn in het oefenpakket.
Wat?! Een oefenpakket bestaat dat voor rg2?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Enige pluspunt is dat al die adagia op een rijtje gezet zijn in het oefenpakket.
van hun website :quote:
Misschien dat ik daar inderdaad wat kort door de bocht ben. Je moet gewoon super presteren, maar dat mogen ze ook van je verwachten als je wilt werken bij een top bedrijf.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja hoor, grotendeels mee eens. Je onderschat alleen de selectieprocedures voor stages. Plus je conclusie klopt niet helemaal, je zult tijdens je stage toch echt bovengemiddeld moeten presteren wil je überhaupt een kans maken. Daarbij krijg je geen contracten meer aangeboden maar word je uitgenodigd om t solliciteren. De arbeidsplaatsen zijn schaars en gewild.
Klinkt nobel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:46 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
van hun website :
'JoHo is een organisatie met een wereldwijd netwerk waar mensen en organisaties worden geholpen om bij te dragen aan talentontwikkeling en internationale samenwerking'
Ja, staan de adagia in plus een paar abominabele oefententamens (in elk geval de antwoorden)quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat?! Een oefenpakket bestaat dat voor rg2?
Niemand die het tegendeel beweert. Het ging over nevenactiviteiten in ht algemeen. Het is vrij lastig om door de selectieprocedure voor stages (van grote kantoren) te komen louter op basis van je mooie ogen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:46 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Misschien dat ik daar inderdaad wat kort door de bocht ben. Je moet gewoon super presteren, maar dat mogen ze ook van je verwachten als je wilt werken bij een top bedrijf.
Mijn punt is meer dat een bestuur meer of minder in dit geval helemaal niet uitmaakt. Als je het talent en de capaciteiten hebt, dan kom je er wel.
Het gaat er, om je te bewijzen, in eerste instantie vooral om dat je laat zien dat je er bent en proactief recruiters benadert om een kans te krijgen om jezelf te laten zien door middel van een stage dan wel werkstudentschap. Als de ingang is gevonden, dan is het tijd om je werkelijk te bewijzen dat je kan waarmaken wat je hebt gepretendeerd te zijn tijdens de sollicitatiegesprekken.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Op de website van JoHo claimen ze dat hun samenvattingen geschreven worden door masterstudenten en net afgestudeerden.
Hieruit concludeer ik dat er nog volop hoop is voor mij om verder dan het tweede jaar van deze studie te komen.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ja, staan de adagia in plus een paar abominabele oefententamens (in elk geval de antwoorden)
Staan nog wel 2 nuttige multiple choice tentamens in waar je redelijk wat informatie uit kan putten.
Op de website van JoHo claimen ze dat hun samenvattingen geschreven worden door masterstudenten en net afgestudeerden.
Hieruit concludeer ik dat er nog volop hoop is voor mij om verder dan het tweede jaar van deze studie te komen.
Zijn ze duur?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ja, staan de adagia in plus een paar abominabele oefententamens (in elk geval de antwoorden)
Staan nog wel 2 nuttige multiple choice tentamens in waar je redelijk wat informatie uit kan putten.
Klopt, maar het gaat er daar toch vooral om hoe je jezelf presenteert merk ik. Hoewel ik enkel vanuit eigen ervaringen kan spreken, maar een voorbeeld bij mij.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niemand die het tegendeel beweert. Het ging over nevenactiviteiten in ht algemeen. Het is vrij lastig om door de selectieprocedure voor stages te komen louter op basis van je mooie ogen.
Toe maar!quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Valt mee, en je kan sparen met credits voor korting
Voor de kwaliteit die je krijgt vind ik ze aardig prijzig. Absoluut gezien zijn ze niet duur, vijf euro.quote:
Als het bagger is vind ik dat wel duur.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:54 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Voor de kwaliteit die je krijgt vind ik ze aardig prijzig. Absoluut gezien zijn ze niet duur, vijf euro.
Alleen heb je voor rechtsgeschiedenis drie volumes :
- stof uit boek deel 1
- stof uit boek deel 2
- oefenpakket + adagia
Vijftien euro in totaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |