Je moet watquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:26 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dat fantaseer ik er maar bij
[..]
De jongetjes zijn slachtoffer van het milieu waarin ze zijn opgegroeid, blablabla
zoiets verwacht ik
Je zou er wel voor kunnen kiezen om een kleine commissie ergens te proberen. Het is natuurlijk nooit weg en je kunt dan beoordelen of het wat voor je is.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:32 schreef Ties02 het volgende:
Is het ook zo dat je een essentieel deel mist als je ervoor kiest dat niet te doen (commissies enzo)
ook in het licht van sollicitaties later
Aaha, ik wil misschien wel iets kleins doen volgend jaar maar ik voel de behoefte niet zo sterk. In zo'n commissie heb je toch alleen maar een beetje nutteloze vergaderingen en moet je wat belletjes plegen? Ik vind het vaak zo'n onzin als ik een beetje om me heen kijk.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:33 schreef Valid het volgende:
[..]
Je zou er wel voor kunnen kiezen om een kleine commissie ergens te proberen. Het is natuurlijk nooit weg en je kunt dan beoordelen of het wat voor je is.
Als je helemaal niets op je C.V. hebt staan buiten je studie, heb je wel erg weinig om je mee te onderscheiden natuurlijk, als je naar de arbeidsmarkt kijkt.
Toch is het echt een van de beste, zo niet de beste strafrechtadvocaat van Nederland.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:30 schreef Valid het volgende:
Die Meijering (nieuwe advocaat van Cruijf) ziet er echt zó sjappie uit met dat vieze kettinkje van hem.
Hij fileerde Bram wel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:39 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Toch is het echt een van de beste, zo niet de beste strafrechtadvocaat van Nederland.
Gewoon de basic dingen van met een groepje mensen iets organiseren kun je erg veel van leren, al is het maar qua plannen, samenwerken (valt vaak tegen) etc. en je leert wat voor positie je zelf in neemt in een groep. Je ontwikkelt je gewoon snel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:36 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Aaha, ik wil misschien wel iets kleins doen volgend jaar maar ik voel de behoefte niet zo sterk. In zo'n commissie heb je toch alleen maar een beetje nutteloze vergaderingen en moet je wat belletjes plegen? Ik vind het vaak zo'n onzin als ik een beetje om me heen kijk.
Ik heb wel weinig op m'n cv staan eigenlijk maar zoiets lijkt me dan ook niet echt van toegevoegde waarde, wil dan liever iets kleinschalig juridisch erbij doen ofzo.
Haha, nou dan moet je op 15 februari naar de instellingen- en bedrijven-dag van de JFV gaan. Hij spreekt daar, naast onder andere Job Cohen.quote:
Haha ja ik zag het, dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat ik erheen gaquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:43 schreef Valid het volgende:
[..]
Haha, nou dan moet je op 15 februari naar de Instellingen- en bedrijvendag van de JFV gaan. Hij spreekt daar, naast onder andere Job Cohen.
Ghehe ja dat is denk ik op mij van toepassing..quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Het moet alleen geen rede op zich zijn om iets naast je studie te gaan doen, want dan wordt je er alleen maar ongelukkig van en daar prikken werkgevers waarschijnlijk wel doorheen.
Kun je gelijk aan kantoren/werkgevers vragen naar het belang van nevenactiviteiten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha ja ik zag het, dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat ik erheen ga
Dit.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Gewoon de basic dingen van met een groepje mensen iets organiseren kun je erg veel van leren, al is het maar qua plannen, samenwerken (valt vaak tegen) etc. en je leert wat voor positie je zelf in neemt in een groep. Je ontwikkelt je gewoon snel.
Daarnaast is het voor werkgevers wel iets om naar te kijken, omdat het het enige element op je C.V. is waaruit ze kunnen afleiden of je pro-actief, ambitieus, initiatiefrijk etc. bent en of je een beetje ervaring hebt met samenwerken. Ik denk wat dat betreft dat het dan ook zeker toegevoegde waarde heeft om iets te doen, ook al is dat niet juridisch. Het moet alleen geen rede op zich zijn om iets naast je studie te gaan doen, want dan wordt je er alleen maar ongelukkig van en daar prikken werkgevers waarschijnlijk wel doorheen.
Ik heb niet de ambitie om bij een grote firm te werken dus voor mij persoonlijk zie ik de meerwaarde niet, het positieve effect (wat het ongetwijfeld heeft) aangaande je persoonlijke ontwikkeling daargelaten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Gewoon de basic dingen van met een groepje mensen iets organiseren kun je erg veel van leren, al is het maar qua plannen, samenwerken (valt vaak tegen) etc. en je leert wat voor positie je zelf in neemt in een groep. Je ontwikkelt je gewoon snel.
Daarnaast is het voor werkgevers wel iets om naar te kijken, omdat het het enige element op je C.V. is waaruit ze kunnen afleiden of je pro-actief, ambitieus, initiatiefrijk etc. bent en of je een beetje ervaring hebt met samenwerken. Ik denk wat dat betreft dat het dan ook zeker toegevoegde waarde heeft om iets te doen, ook al is dat niet juridisch. Het moet alleen geen rede op zich zijn om iets naast je studie te gaan doen, want dan wordt je er alleen maar ongelukkig van en daar prikken werkgevers waarschijnlijk wel doorheen.
high fivequote:Op woensdag 9 januari 2013 22:45 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ik heb niet de ambitie om bij een grote firm te werken dus voor mij persoonlijk zie ik de meerwaarde niet, het positieve effect (wat het ongetwijfeld heeft) aangaande je persoonlijke ontwikkeling daargelaten.
Drie jaar als minion van mijn toekomstig patroon dienen, daarna vogel ik het zelf wel uit.
Oh niet eens gezien, was het gewoon eens met wat je schreefquote:
De mate waarin verschilt natuurlijk nogal. Een recruiter ziet alleen wat er op je C.V. staat en het is dus ook logisch dat daar naar gekeken wordt. Iemand die zijn gehele studententijd niets doet ontplooid zich waarschijnlijk veel minder (in elk geval op organisatorisch vlak) dan iemand die allerlei commissies en bestuursfuncties op zoekt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:52 schreef Ties02 het volgende:
Je ontplooit je sowieso tijdens je studententijd, ik vind dat gedoe altijd een beetje overschat
Met alle respect maar als het enige wat je,zichtbaar, gedaan hebt college volgen, tentamens maken en een scriptie schrijven is dan heb je je buiten je academische vorming om toch bar weinig ontwikkeld. En sowieso is het dan ook totaal niet zichtbaar voor werkgevers.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:52 schreef Ties02 het volgende:
Je ontplooit je sowieso tijdens je studententijd, ik vind dat gedoe altijd een beetje overschat
Hmmquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:57 schreef Valid het volgende:
[..]
De mate waarin verschilt natuurlijk nogal. Een recruiter ziet alleen wat er op je C.V. staat en het is dus ook logisch dat daar naar gekeken wordt. Iemand die zijn gehele studententijd niets doet ontplooid zich waarschijnlijk veel minder (in elk geval op organisatorisch vlak) dan iemand die allerlei commissies en bestuursfuncties op zoekt.
Daarnaast weegt het natuurlijk heel zwaar mee voor het beeld dat een recruiter van jou als persoon heeft, simpelweg omdat het het enige is wat hij (buiten je studiekeuze) van je weet. Werkgevers willen nou eenmaal een beetje pro-actieve enthousiaste werknemers en die selecteer je door de studenten die niets gedaan hebben buiten hun studie uit de stapel te laten. Lang niet altijd terecht waarschijnlijk, maar wel het de enige manier waarop de eerste schifting plaats kan vinden.
Misschien is het inhoudelijk wel overschat (dat je je niet zou kunnen ontwikkelen zonder commissies), maar dat is een hele andere discussie.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:52 schreef Ties02 het volgende:
Ja oke, daar doelde ik een beetje opquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:00 schreef Valid het volgende:
[..]
Misschien is het inhoudelijk wel overschat (dat je je niet zou kunnen ontwikkelen zonder commissies), maar dat is een hele andere discussie.
Hier mag ook wel weer iets anders trouwensquote:Voordat je reageert
Ties02, doe de novietendans!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |