Ik vind dit typisch zo vak dat best vermakelijk kan zijn als het vrijblijvend is maar zodra het verplichte kost wordt dan mondt het bij mij snel uit in een lijdensweg.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb paar weken geleden een paar bladzijde gelezen en vond dat eigenlijk behoorlijk leuk en luchtig ja.Ga het ook zeker wel doorlezen, toch een klassiekertje en ik vind het een leuk vak, dus ja.
Aha, dan ga ik me er ook maar eens aan wagen denk ikquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Heb paar weken geleden een paar bladzijde gelezen en vond dat eigenlijk behoorlijk leuk en luchtig ja.Ga het ook zeker wel doorlezen, toch een klassiekertje en ik vind het een leuk vak, dus ja.
In het algemeen? Relatief weinig uiteraard, maar dat doet niet af aan mijn betoog.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:39 schreef eriksd het volgende:
[..]
Geheel correct.
Hoeveel arbeidsplaatsen zijn er nu denk je?
Is een hippietent die belachelijk slechte samenvattingen verkooptquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet precies wat de JoHo precies doet/is?
Enige pluspunt is dat al die adagia op een rijtje gezet zijn in het oefenpakket.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is een hippietent die belachelijk slechte samenvattingt verkoopt
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is een hippietent die belachelijk slechte samenvattingen verkoopt
Ah oke.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Is een hippietent die belachelijk slechte samenvattingen verkoopt
Wanneer je tijd hebt. Eerder dan derde bachelorjaar zou ik het niet doen, dan kun je nog vrij weinig.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:39 schreef Ties02 het volgende:
In welk jaar van de studie is het gebruikelijk een stage te doen? Voor je master?
Ze verkopen hele pakketten?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Enige pluspunt is dat al die adagia op een rijtje gezet zijn in het oefenpakket.
Wat?! Een oefenpakket bestaat dat voor rg2?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Enige pluspunt is dat al die adagia op een rijtje gezet zijn in het oefenpakket.
van hun website :quote:
Misschien dat ik daar inderdaad wat kort door de bocht ben. Je moet gewoon super presteren, maar dat mogen ze ook van je verwachten als je wilt werken bij een top bedrijf.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja hoor, grotendeels mee eens. Je onderschat alleen de selectieprocedures voor stages. Plus je conclusie klopt niet helemaal, je zult tijdens je stage toch echt bovengemiddeld moeten presteren wil je überhaupt een kans maken. Daarbij krijg je geen contracten meer aangeboden maar word je uitgenodigd om t solliciteren. De arbeidsplaatsen zijn schaars en gewild.
Klinkt nobel.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:46 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
van hun website :
'JoHo is een organisatie met een wereldwijd netwerk waar mensen en organisaties worden geholpen om bij te dragen aan talentontwikkeling en internationale samenwerking'
Ja, staan de adagia in plus een paar abominabele oefententamens (in elk geval de antwoorden)quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:46 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wat?! Een oefenpakket bestaat dat voor rg2?
Niemand die het tegendeel beweert. Het ging over nevenactiviteiten in ht algemeen. Het is vrij lastig om door de selectieprocedure voor stages (van grote kantoren) te komen louter op basis van je mooie ogen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:46 schreef JohnSpek het volgende:
[..]
Misschien dat ik daar inderdaad wat kort door de bocht ben. Je moet gewoon super presteren, maar dat mogen ze ook van je verwachten als je wilt werken bij een top bedrijf.
Mijn punt is meer dat een bestuur meer of minder in dit geval helemaal niet uitmaakt. Als je het talent en de capaciteiten hebt, dan kom je er wel.
Het gaat er, om je te bewijzen, in eerste instantie vooral om dat je laat zien dat je er bent en proactief recruiters benadert om een kans te krijgen om jezelf te laten zien door middel van een stage dan wel werkstudentschap. Als de ingang is gevonden, dan is het tijd om je werkelijk te bewijzen dat je kan waarmaken wat je hebt gepretendeerd te zijn tijdens de sollicitatiegesprekken.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Op de website van JoHo claimen ze dat hun samenvattingen geschreven worden door masterstudenten en net afgestudeerden.
Hieruit concludeer ik dat er nog volop hoop is voor mij om verder dan het tweede jaar van deze studie te komen.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ja, staan de adagia in plus een paar abominabele oefententamens (in elk geval de antwoorden)
Staan nog wel 2 nuttige multiple choice tentamens in waar je redelijk wat informatie uit kan putten.
Op de website van JoHo claimen ze dat hun samenvattingen geschreven worden door masterstudenten en net afgestudeerden.
Hieruit concludeer ik dat er nog volop hoop is voor mij om verder dan het tweede jaar van deze studie te komen.
Zijn ze duur?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Ja, staan de adagia in plus een paar abominabele oefententamens (in elk geval de antwoorden)
Staan nog wel 2 nuttige multiple choice tentamens in waar je redelijk wat informatie uit kan putten.
Klopt, maar het gaat er daar toch vooral om hoe je jezelf presenteert merk ik. Hoewel ik enkel vanuit eigen ervaringen kan spreken, maar een voorbeeld bij mij.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Niemand die het tegendeel beweert. Het ging over nevenactiviteiten in ht algemeen. Het is vrij lastig om door de selectieprocedure voor stages te komen louter op basis van je mooie ogen.
Toe maar!quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:53 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Valt mee, en je kan sparen met credits voor korting
Voor de kwaliteit die je krijgt vind ik ze aardig prijzig. Absoluut gezien zijn ze niet duur, vijf euro.quote:
Als het bagger is vind ik dat wel duur.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:54 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Voor de kwaliteit die je krijgt vind ik ze aardig prijzig. Absoluut gezien zijn ze niet duur, vijf euro.
Alleen heb je voor rechtsgeschiedenis drie volumes :
- stof uit boek deel 1
- stof uit boek deel 2
- oefenpakket + adagia
Vijftien euro in totaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |