abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121277219
Hier verder!

Het vorige topic:

OUD / (Zomer)vakantie met kind(eren) #5
Fake it till you make it...
pi_121277280
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:33 schreef Fogel het volgende:

[..]

Geen entertainment, weinig kinderen in de speeltuin, het weer zat niet mee (Denemarken), geen zwembad in de buurt, te koud in zee (plus levensgevaarlijke onderstroom). Auto nodig voor 'alles'. Dat het huis groot was en 1000m2 eigen grond met schommel, glijbaan en zandbak hielp niet. Twee weken bleek gewoon te lang.
We hebben zelfs een nintendo wii gekocht tegen verveling.

Heel wat anders dan een ruime kamer in een warm land, vlakbij een zwembad en met entertainment. Maar ook daar hebben we een auto gehuurd om er even tussenuit te zijn ;)
Maar dat lag dus aan het park in kwestie en de omstandigheden, niet aan het feit dat het geen resort was, toch?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121277326
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:43 schreef MaLo het volgende:
Wij laten onze Toscane plannen voor de meivakantie dit jaar varen :P want vriendlief bedacht dat als we dan toch al zo zuidelijk waren met de auto, hij er ook graag een paar dagen Rome bij aan zou plakken. En dan wordt twee weken wel erg krap.

En omdat we ons huis te koop hebben staan is het ook wel verstandig om niet teveel geld aan vakantie te besteden. Stel dat we verkopen, dan mogen we een nieuw huis kopen en spulletjes voor dat nieuwe huis, en dat kost geld :9.

Helemaal niet op vakantie is ook geen optie, waarschijnlijk wordt het nu een week in de zomer naar dit park in Oostenrijk
Dochter wilde ook het liefst weer naar Oostenrijk, lekker in de bergen en door kloven wandelen, en rodelen :). En in Vorarlberg zijn we nog nooit geweest :).
Wij hadden eigenlijk ook plannen om in de zomer, als S vier geworden is, een Europese rondreis te maken van een week of vier, maar aangezien wij ook ons huis te koop gaan zetten over twee weken ( :o ), hebben we daar maar vanaf gezien :)
pi_121277391
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dan zou ik hooguit voor een apartement oid kiezen, maar dat verliest voor mij weer een flink deel van de 'met andere kinderen spelen' mogelijkheden.
Ik zie mezelf gewoon niet snel vakantie vieren in een hotel. Een paar jaar terug gedaan voor een weekje en het was lekker, maar zeker niet iets dat voor mij bovenaan de lijst staat. :N
Dat vind ik dus ook het grootste pluspunt van de camping: de gemakkelijke aansluiting bij andere kinderen. S is maar alleen, niet eens een broertje of zusje om mee te spelen, en om voor ons allemaal een ontspannen vakantie te hebben, zijn speelgenootjes toch wel onontbeerlijk. Anders zitten wij de hele tijd in de speeltuin, spelen jeu de boules of met de barbies :+
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 18:09:58 #5
45833 crew  Fogel
pi_121277413
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Maar dat lag dus aan het park in kwestie en de omstandigheden, niet aan het feit dat het geen resort was, toch?
Klopt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_121277507
Livelink, dat klinkt wel heel gaaf die Harry Potter reis!

Ik vind het fijne van een camping dat je veel buiten bent en de kinderen makkelijk even kunnen spelen enzo.
Met mijn ouders gingen we meestal in een hotel of appartement, maar ik vond dat toch best jammer.

Toen we nog met zn 2-en waren, gingen we in zo'n iglotentje kamperen. Prima bevallen, behalve Oostenrijk dan want daar was het die week zo nat dat we de schimmel in de tent hadden staan :{.
Toen de oudste bijna 3 was zijn we in een stacaravan in Luxemburg geweest. Weinig ruimte, als je de veranda af ging stond je zo ongeveer al op het pad waar ook auto's reden. Eigenlijk konden ze (bijna 1 en bijna 3) alleen maar op de veranda spelen.

Afgelopen 2 jaren in een huurtent op de sprookjescamping, dat was leuk. Maar dit jaar kiezen we dan voor de glamphome. Wel op een veldje (waar we vorig jaar stonden), maar 5 plekken op dat veld. Speeltuintje voor de deur, maar dit jaar wel eigen sanitair, best lekker denk ik ;).

En een week gaan we, dat is lang genoeg, vooralsnog hier.
  maandag 7 januari 2013 @ 18:26:52 #7
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_121278131
Wij gingen vroeger altijd van jeudgherberg naar jeugdherberg trekken. Dat hebben we in diverse Europese landen gedaan, altijd een groot succes. Grote verschillen ook. Sommige jeugdherbergen waren super-de-luxe met gezinskamers, andere waren nog ouderwets met een strenge jeugdherbergvader en -moeder en slaapzalen voor vrouwen en jongens.

Wij als kinderen vonden het altijd superspannend met al die grote jongens en meisjes. Toch zou ik dat nu met mijn eigen kinderen niet doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 7 januari 2013 @ 18:56:07 #8
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121279415
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hadden eigenlijk ook plannen om in de zomer, als S vier geworden is, een Europese rondreis te maken van een week of vier, maar aangezien wij ook ons huis te koop gaan zetten over twee weken ( :o ), hebben we daar maar vanaf gezien :)
Ik hoop als de kids wat groter zijn ook wat meer te gaan zien, maar met die kleintjes heb ik geen zin om telkens het hele circus te verplaatsen. En als ze echt een jaar of 7, 8 zijn, dan hoop ik eindelijk weer te kunnen gaan O+ zeilen O+ . Ook jeugdsentiment: vroeger was het kamperen of zeilen, afhankelijk van het weer. :P
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2013 @ 20:58:20 #9
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121286235
Ik heb met manlief 1 week in een appartement gezeten op gran canaria, best leuk met ons 2-en, maar met kind lijkt het me toch niet zo geslaagd. In rome was ideaal, tent aan het water en als kind lag te slapen lagen wij in het water, liepen naar de afwas met de babyfoon etc... maar ik ben een rasechte kampeerder. Alhoewel, wel met campingkoelkastje voor de kaas en de melk.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:00:29 #10
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121286342
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:04 schreef Svyatagor het volgende:

Het is inderdaad niet heel goedkoop, maar nog altijd wel wat goedkoper dan een huis / appartement huren. Tegen een all-in resort in Turkije kun je inderdaad niet op (hoewel dat in het hoogseizoen ook niet heel goedkoop is volgens mij), maar daar wil ik ook niet echt graag heen.

Als je een beetje de kleine campings opzoekt en veel zelf kookt, kun je redelijk voordelig op vakantie. Wij waren vorig jaar voor drie weken met het hele gezin (twee volwassenen, twee kleine kids) ongeveer 2000 euro kwijt voor alles: kamperen, boodschappen, diesel, tol, uitstapjes, terrasjes, etc. En dan hebben we echt niks laten zitten vanwege het geld. Vond ik alleszins meevallen. :) Ik zeg er wel bij dat je met kleine kids niet even lekker uit eten gaat. Het duurste uitstapje was denk ik het sea life-museum in La Rochelle.
Ok...laat ik je dan zeggen dat ik dit jaar 1300 voor 17 dagen appartement in het hoogseizoen hebt betaald. 100 meter van het strand af in een behoorlijk toeristisch gebied ( 3km van Salou af).
Appt met 3 slaapkamers,badkamer, heel ruim balkon en prive parkeerplaats.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook het grootste pluspunt van de camping: de gemakkelijke aansluiting bij andere kinderen. S is maar alleen, niet eens een broertje of zusje om mee te spelen, en om voor ons allemaal een ontspannen vakantie te hebben, zijn speelgenootjes toch wel onontbeerlijk. Anders zitten wij de hele tijd in de speeltuin, spelen jeu de boules of met de barbies :+
Ach, die van mij zaten de hele dag op het strand of in het Aquapark en kwamen daar ook vanalles en iedereen tegen om te spelen etc.
Dan spraken ze af voor savonds na het eten en dan zag ik ze ook de hele avond bijna niet...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  maandag 7 januari 2013 @ 21:03:01 #11
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121286460
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Ok...laat ik je dan zeggen dat ik dit jaar 1300 voor 17 dagen appartement in het hoogseizoen hebt betaald. 100 meter van het strand af in een behoorlijk toeristisch gebied ( 3km van Salou af).

[..]

Ach, die van mij zaten de hele dag op het strand of in het Aquapark en kwamen daar ook vanalles en iedereen tegen om te spelen etc.
Dan spraken ze af voor savonds na het eten en dan zag ik ze ook de hele avond bijna niet...
Nou Salou is voor velen dan weer niet een vakantiegebied waar ze willen zitten zoals jij niet op een camping wil zitten.

En over je laatste alinea. Dat gaat niet op voor baby's, dreumesen, peuters en kleuters zoals de meesten die hier reageren hebben. Die kan je in een zwembad gebied niet alleen laten. Op het speelveldje wat je vanaf je kampeerplek kan zien wel.

Ik snap dat gemekker over andermans manier van vakantie vieren niet zo.
Heb je er last van? Nee, nou hou het dan lekker bij wat jij leuk vindt voor jezelf en laat een ander op zijn manier vakantie vieren.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 7 januari 2013 @ 21:06:21 #12
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121286598
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:03 schreef laziness het volgende:

[..]

Nou Salou is voor velen dan weer niet een vakantiegebied waar ze willen zitten zoals jij niet op een camping wil zitten.

En over je laatste alinea. Dat gaat niet op voor baby's, dreumesen, peuters en kleuters zoals de meesten die hier reageren hebben.

Ik snap dat gemekker over andermans manier van vakantie vieren niet zo.
Heb je er last van? Nee, nou hou het dan lekker bij wat jij leuk vindt voor jezelf en laat een ander op zijn manier vakantie vieren.

Zoo,.....ongesteld??
Zoals ik al eerder zei, ik veroordeel niemands vakantiemanieren of wat dan ook.
Ik gaf alleen maar aan dat het voor mij niks is...en dat je ook redelijk goedkoop op een andere manier op vakantie kan gaan. En dat ook de kids dan genoeg contacten kunnen leggen en vanalles kunnen doen....en nee niet vanaf 1 jaar of jonger, maar vanaf een jaar of 5-6 is mijn manier makkelijk haalbaar hoor..
En alleen laten..NO WAY op die leeftijd...dan zorgde ik dat ik lekker vroeg op het strand was..bedje aan de waterlijn en dan kon ik alles overzien..
Maar ik dwing niemand, veroordeel niemand, ik wilde alleen MIJN vakantie manier delen...
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:07:17 #13
5428 crew  miss_sly
pi_121286635
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef MOON76 het volgende:

[..]

En de reis? En eten en drinken?

quote:
Mijnes is drie, die heeft nog wel wat supervisie nodig ;) aan het strand zou k nog niet heel relaxt kunnen zitten, want ze kan nog helemaal niet zwemmen en dat is nog veel te druk. Op de camping was het zwembad goed afgeschermd, dus daar kon ze niet zomaar kmen, en bovendien kenden de meeste gasten de konden wel en wisten wie bij welke ouders hoorde. Lekker hoor, dat beetje sociale controle :)
  maandag 7 januari 2013 @ 21:10:47 #14
244125 laziness
pi_121286805
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:06 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Zoo,.....ongesteld??
Zoals ik al eerder zei, ik veroordeel niemands vakantiemanieren of wat dan ook.
Ik gaf alleen maar aan dat het voor mij niks is...en dat je ook redelijk goedkoop op een andere manier op vakantie kan gaan. En dat ook de kids dan genoeg contacten kunnen leggen en vanalles kunnen doen....en nee niet vanaf 1 jaar of jonger, maar vanaf een jaar of 5-6 is mijn manier makkelijk haalbaar hoor..
En alleen laten..NO WAY op die leeftijd...dan zorgde ik dat ik lekker vroeg op het strand was..bedje aan de waterlijn en dan kon ik alles overzien..
Maar ik dwing niemand, veroordeel niemand, ik wilde alleen MIJN vakantie manier delen...
Hier haakte ik af, sorry
  maandag 7 januari 2013 @ 21:12:14 #15
259886 pessie
pi_121286876
2 weken Rome kostte ons 1200 euro incl benzine, tol, camping, dagjes weg, 4x uit eten en noem maar op. Oh ja, ooknog 2x hotelovernachting in milaan.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:12:36 #16
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121286895
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En de reis? En eten en drinken?

Aantal maal gevlogen...ongeveer 400euro totaal voor 4 personen.Dit jaar met de auto.. benzine en tol heen en weer 550 euro.
Eten en drinken kan je zelf zo duur en goedkoop mogelijk maken

quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef miss_sly het volgende:

Mijnes is drie, die heeft nog wel wat supervisie nodig ;) aan het strand zou k nog niet heel relaxt kunnen zitten, want ze kan nog helemaal niet zwemmen en dat is nog veel te druk. Op de camping was het zwembad goed afgeschermd, dus daar kon ze niet zomaar kmen, en bovendien kenden de meeste gasten de konden wel en wisten wie bij welke ouders hoorde. Lekker hoor, dat beetje sociale controle :)
Kids op die leeftijd alleen laten..NO WAY!!...dan zorgde ik dat ik lekker vroeg op het strand was..bedje aan de waterlijn en dan kon ik alles overzien..
Zaten vaak met meerdere bij elkaar en das is er ook controle...
  maandag 7 januari 2013 @ 21:13:32 #17
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121286933
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef pessie het volgende:
2 weken Rome kostte ons 1200 euro incl benzine, tol, camping, dagjes weg, 4x uit eten en noem maar op. Oh ja, ooknog 2x hotelovernachting in milaan.
Netjes!!

Vind het altijd al voorpret om alles zo passend en voordelig mogelijk zelf samen te stellen
  maandag 7 januari 2013 @ 21:27:10 #18
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121287635
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Aantal maal gevlogen...ongeveer 400euro totaal voor 4 personen.Dit jaar met de auto.. benzine en tol heen en weer 550 euro.
Eten en drinken kan je zelf zo duur en goedkoop mogelijk maken

[..]

Dan zit je dus op 1850 voor 17 dagen exclusief eten en drinken, uitjes, souvenirs etc. Met z'n vieren uit eten kost je al snel 100 euro, dus dat tikt wel aan natuurlijk. Die 2000 van ons was dus voor 21 dagen inclusief alles, brandstof, boodschappen, uitjes, hotelovernachtingen op de heen- en terugweg... Dus dat is wel iets goedkoper, al scheelt het niet belachelijk veel. En zoals ik zei zijn we dus niet veel uit eten geweest, een paar keer lunch. En wat ik al zei, je kunt natuurlijk goedkoop naar de Costa's of Turkije, maar dan zit ik toch liever op een rustig campinkje in Frankrijk met mijn voeten in een riviertje. :P
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2013 @ 21:30:21 #19
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121287806
Wij; met straks 2 peuters ;) (ofwel een peuter en een bijna-kleuter) gaan gewoon weer voor een wee (of misschien wel 2) Center Parcs. Niet te lang rijden, alles bij de hand, en vermaken ons daar vast weer prima....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  maandag 7 januari 2013 @ 21:32:45 #20
244125 laziness
pi_121287927
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wij; met straks 2 peuters ;) (ofwel een peuter en een bijna-kleuter) gaan gewoon weer voor een wee (of misschien wel 2) Center Parcs. Niet te lang rijden, alles bij de hand, en vermaken ons daar vast weer prima....
Ik vind Center Parcs wel zo ongelooflijk duur tenzij je die mystery park optie neemt.
Wij zijn naar Engeland geweest voor het bedrag wat je rustig aan week Center Pars kwijt bent.
En zo'n park is niks voor ons maar ieder zijn ding zoals ik hier boven nog riep :D
  maandag 7 januari 2013 @ 21:35:37 #21
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121288041
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:32 schreef laziness het volgende:

[..]

Ik vind Center Parcs wel zo ongelooflijk duur tenzij je die mystery park optie neemt.
Wij zijn naar Engeland geweest voor het bedrag wat je rustig aan week Center Pars kwijt bent.
jij als kortingscode shopaholic moet toch weten dat ook daar codes voor te vinden zijn?
wij zitten een week op de Eemhof in een vernieuwe nieuwe generatie kindercottage (met speelkamer die naar buiten een speelhuisje met glijbaan heeft en omheimde tuin) voor 550 euro een hele week...
pi_121288143
Dat is dan weer het voordeel van nog niet vast zitten aan vakanties BJ. In de vakanties gelden die codes nooit.

Wij hebben vandaag geboekt: 13 dagen all in op tenerife met vertrek op 1 juli. Heb er al zin in ;)
pi_121288212
centerparcs slaan wij ook over, liever de aanbiedingen van landal. Hoog vaals is hier favoriet. Niet voor de zomervakantie, maar wel voor in het najaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_121288219
Kamperen in Zweden (huisjes dan) moet je lang van te voren reserveren?
Wij beslissen echt op het laatste moment..omdat ik echt 50 keer van gedachte verander in een maand dus best niet te lang van te voren boeken :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:39:25 #25
259886 pessie
pi_121288237
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:35 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

jij als kortingscode shopaholic moet toch weten dat ook daar codes voor te vinden zijn?
wij zitten een week op de Eemhof in een vernieuwe nieuwe generatie kindercottage (met speelkamer die naar buiten een speelhuisje met glijbaan heeft en omheimde tuin) voor 550 euro een hele week...
:o dat vind ik echt wel meevallen!
pi_121288261
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:38 schreef mefke79 het volgende:
centerparcs slaan wij ook over, liever de aanbiedingen van landal. Hoog vaals is hier favoriet. Niet voor de zomervakantie, maar wel voor in het najaar.
Daar keek ik toevallig vandaag nog naar!
We waren een keertje op landal in Drenthe..leuk maar vreselijke verouderde huisjes -O- en een hele kleine zwembad..hoe is het in Vaals?
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:40:12 #27
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121288289
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dan zit je dus op 1850 voor 17 dagen exclusief eten en drinken, uitjes, souvenirs etc. Met z'n vieren uit eten kost je al snel 100 euro, dus dat tikt wel aan natuurlijk. Die 2000 van ons was dus voor 21 dagen inclusief alles, brandstof, boodschappen, uitjes, hotelovernachtingen op de heen- en terugweg... Dus dat is wel iets goedkoper, al scheelt het niet belachelijk veel. En zoals ik zei zijn we dus niet veel uit eten geweest, een paar keer lunch. En wat ik al zei, je kunt natuurlijk goedkoop naar de Costa's of Turkije, maar dan zit ik toch liever op een rustig campinkje in Frankrijk met mijn voeten in een riviertje. :P
Wij eten met zijn 4-en "uit" voor 40-50 euro...(GEEN Mac ofzo..gewoon goed eten)
En nee het scheelt idd niet veel, maar vind de comfort van eigen sanitair en kids ieder eigen slaapkamer wel erg lekker...)

2 geleden zat 15 dagen ik in een halve villa op een resort in Malaga kosten inc vliegen 1600 euro in het hoogseizoen...dat gaat je bij D-reizen ofzo niet lukken..
  maandag 7 januari 2013 @ 21:41:04 #28
244125 laziness
pi_121288337
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:35 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

Ik voegde nog een regel toe dat wij dat soort parken niks vinden dus met kortingscodes daarvoor hou ik me niet bezig :N
Maar goede deal dan wel ^O^
  maandag 7 januari 2013 @ 21:41:17 #29
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121288345
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef bitterend het volgende:
Kamperen in Zweden (huisjes dan) moet je lang van te voren reserveren?
Wij beslissen echt op het laatste moment..omdat ik echt 50 keer van gedachte verander in een maand dus best niet te lang van te voren boeken :@
Met Zweden geen ervaring, maar in Noorwegen hoefden we nooit van tevoren te boeken voor die huisjes. Lijkt me voor Zweden ook niet, tenzij je in de allerpopulairste gebieden gaat zitten.
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2013 @ 21:42:41 #30
244125 laziness
pi_121288412
Bitterend buiten de schoolvakantie lijkt me dat al helemaal geen probleem.
pi_121288438
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:41 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Met Zweden geen ervaring, maar in Noorwegen hoefden we nooit van tevoren te boeken voor die huisjes. Lijkt me voor Zweden ook niet, tenzij je in de allerpopulairste gebieden gaat zitten.
Ah super! dat is fijn..daar ben ik ooit geweest met mijn ouders vroeger! fantastische huisjes in de campings! weet nog dat ik als 12 jarige in de sauna zat voor het eerst :D
pi_121288512
Klopt het dat je in Zweden kapot gaat van de muggen? Ik heb hier een muggofoob die Zweden prachtig vindt (voor werk geweest) maar bang is dat ie er 's zomers lekgeprikt wordt.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:46:20 #33
244125 laziness
pi_121288607
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef -Spring het volgende:
Klopt het dat je in Zweden kapot gaat van de muggen? Ik heb hier een muggofoob die Zweden prachtig vindt (voor werk geweest) maar bang is dat ie er 's zomers lekgeprikt wordt.
Ik ben zelf zwaar de lul qua reactie op die beesten en er staan me ergere momenten qua muggenbulten bij van vroeger dan de Zweden tripjes dus volgens mij valt het mee :P
En we zaten dan bij een meer.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:46:24 #34
45833 crew  Fogel
pi_121288614
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:43 schreef bitterend het volgende:

[..]

Ah super! dat is fijn..daar ben ik ooit geweest met mijn ouders vroeger! fantastische huisjes in de campings! weet nog dat ik als 12 jarige in de sauna zat voor het eerst :D
In zowel Noorwegen als Zweden is het totaal geen probleem om ergens een vrije hut te vinden. Als je in de buurt van de skigebieden bent is er al helemaal een enorme overcapaciteit.
En in Noorwegen hebben zowat alle hotel zomeraanbiedingen omdat (vooral juli) laagseizoen is! (en congreshotel worden in de zomer omgetoverd tot familiehotel, met springkussens en dergelijke in de vergaderzalen :D).
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:47:07 #35
45833 crew  Fogel
pi_121288648
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef -Spring het volgende:
Ligt er maar net aan. Maar waaraan dat weet ik niet. Mijn dochter word in Nederland helemaal lek gestoken en geeft in Zweden en Noorwegen nergens last van.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:49:40 #36
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121288796
quote:

[..]

We waren een keertje op landal in Drenthe..leuk maar vreselijke verouderde huisjes -O- en een hele kleine zwembad..hoe is het in Vaals?
Hoog Vaals is leuk! Wij gaan er bijna ieder jaar naartoe in het najaar. Zwembad is niet heel klein maar ook niet heel bijzonder, maar wel een leuke glijbaan erbij. Huisjes zijn netjes, pas opgeknapt :). Erg leuke indoor speeltuin, minigolf, springkussen en ook in de omgeving is heel veel te doen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_121288808
Wij willen de hitte ontvluchten juist! mijn man en ik! zon is lekker maar geen 30 graden... :N
Dus ik kijk beetje rond..zou er een boek bestaan met de campings in Zweden/Noorwegen? dat je onderweg lekker kan zoeken en boeken
  maandag 7 januari 2013 @ 21:51:32 #38
244125 laziness
pi_121288902
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
Wij willen de hitte ontvluchten juist! mijn man en ik! zon is lekker maar geen 30 graden... :N
Dus ik kijk beetje rond..zou er een boek bestaan met de campings in Zweden/Noorwegen? dat je onderweg lekker kan zoeken en boeken
De acsi camping gids is voor zo ongeveer alle landen in Europa te krijgen.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:51:41 #39
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121288923
Centerparcs vind ik trouwens voor een weekend wel een fijne break :). Niet voor de zomervakantie. Tenzij je bijvoorbeeld naar het park in de Eifel of in het Sauerland gaat.

Maar voor een weekendje weg? Prima! Lekker zwemmen en wandelen. En leuke activiteiten voor kinderen. Vorig jaar met mijn dochter in Bispinger Heide de zip wire gedaan. Zij vond het cool, ik vond het doodeng _O-.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 21:51:48 #40
45833 crew  Fogel
pi_121288928
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
NAF, de Noorse versie van ANWB heeft er een. http://www.naf.no/Produkt(...)ng/NAF-drevede-camp/
pi_121289018
quote:

[..]

dat zijn ze aan het vernieuwen. Je kan volgens mij kiezen voor nieuwe of oude inrichting. De grotere huisjes zijn nieuw, dus iets van 2 jaar oud (10, 12 en 24 persoons). Zwembad is toen ook aangepast, park zelf is mooi en ze hebben er een binnenspeeltuin.
  maandag 7 januari 2013 @ 21:55:00 #42
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121289115
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef MaLo het volgende:
Centerparcs vind ik trouwens voor een weekend wel een fijne break :). Niet voor de zomervakantie. Tenzij je bijvoorbeeld naar het park in de Eifel of in het Sauerland gaat.

Maar voor een weekendje weg? Prima! Lekker zwemmen en wandelen. En leuke activiteiten voor kinderen. Vorig jaar met mijn dochter in Bispinger Heide de zip wire gedaan. Zij vond het cool, ik vond het doodeng _O-.
wij gaan deze keer in Nederland, maar afgelopen jaar Bispingen, en gaan in mei nog een midweek naar Sauerland ;)
pi_121289197
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hoog Vaals is leuk! Wij gaan er bijna ieder jaar naartoe in het najaar. Zwembad is niet heel klein maar ook niet heel bijzonder, maar wel een leuke glijbaan erbij. Huisjes zijn netjes, pas opgeknapt :). Erg leuke indoor speeltuin, minigolf, springkussen en ook in de omgeving is heel veel te doen.
Klinkt goed! Ik vond het jammer dat het huisje zo versleten was (bank, badkamer stonk naar riool, geplette muggen op de muren :'), kapotte gordijnen) want het was op zich een hele mooie park (Drenthe) alleen we wisten niet zeker of we weer bij landal wilde boeken
pi_121289234
Bedankt voor de camping gids tips!!
  maandag 7 januari 2013 @ 21:58:19 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121289300
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:55 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

wij gaan deze keer in Nederland, maar afgelopen jaar Bispingen, en gaan in mei nog een midweek naar Sauerland ;)
Leuk! Ik vond Bispinger Heide een heel mooi park. Wij waren er met een mystery boeking terechtgekomen. Wij hadden toen ook geluk met het weer, het was lekker warm dus we konden bij het zwembad op de buitenweide liggen O+ .

Misschien met Pinksteren maar weer een mystery-weekend Duitsland boeken. Ben op het park aan de Noordzee nog niet geweest, de andere parken vind ik in ieder geval heel leuk :).
pi_121289411
Centerparcs vind ik voor mijn gevoel ook niet echt een zomervakantie. Tijdens een zomervakantie wil ik een nieuwe/ andere omgeving zien. Ga voor hetzelfde bedrag dus liever naar het buitenland :@

Klinkt wel als een goede aanbieding BJ en ze zullen zich er vast en zeker gaan vermaken!
  maandag 7 januari 2013 @ 22:01:55 #47
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121289479
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 21:56 schreef bitterend het volgende:

[..]

Klinkt goed! Ik vond het jammer dat het huisje zo versleten was (bank, badkamer stonk naar riool, geplette muggen op de muren :'), kapotte gordijnen) want het was op zich een hele mooie park (Drenthe) alleen we wisten niet zeker of we weer bij landal wilde boeken
De huisjes in Vaals zijn volgens mij nu allemaal opgeknapt. Tenminste, wij hebben de laatste twee jaar telkens in een keurig opgeknapt huisje gezeten. Hoog Vaals is een van de parken waar Landal relatief veel in investeert.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 7 januari 2013 @ 22:08:49 #48
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_121289926
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:00 schreef Meimeltje het volgende:
Centerparcs vind ik voor mijn gevoel ook niet echt een zomervakantie. Tijdens een zomervakantie wil ik een nieuwe/ andere omgeving zien. Ga voor hetzelfde bedrag dus liever naar het buitenland :@

Klinkt wel als een goede aanbieding BJ en ze zullen zich er vast en zeker gaan vermaken!
ik kom ook nooit in bepaalde provincies en vind mijn meiden nog wat jong om heel ver te rijden, voor ons is het al vakantie om er gewoon ff uit te zijn, lekker ontspannen. En als de meiden zich vermaken, vermaken wij ons ook wel :) Lekker zwemmen, spelen, ontspannen... En de wereld verkennen ga ik doen als ik 50+ ben (ga er maar even van uit dat ik dat mag worden ;))
pi_121290135
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 22:08 schreef Beessie-Jen het volgende:

[..]

ik kom ook nooit in bepaalde provincies en vind mijn meiden nog wat jong om heel ver te rijden, voor ons is het al vakantie om er gewoon ff uit te zijn, lekker ontspannen. En als de meiden zich vermaken, vermaken wij ons ook wel :) Lekker zwemmen, spelen, ontspannen... En de wereld verkennen ga ik doen als ik 50+ ben (ga er maar even van uit dat ik dat mag worden ;))
Ow maar ik kan me het in jullie geval ook wel voorstellen hoor, kinderen zijn (gemiddeld ;)) toch nog iets jonger :) Wereld verkennen doe ik nu ook niet :P Denk ook wel dat het scheelt dat wij in het midden van het land wonen, we zijn alle kanten al weleens op geweest. Kan me trouwens wel herinneren dat we ooit in het naseizoen met oudste toen hij zo'n 10 maanden was een weekje in een bungalowpark in Nederland hebben gezeten....dat was toen ook onze zomervakantie :P
pi_121303052
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 18:56 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Ik hoop als de kids wat groter zijn ook wat meer te gaan zien, maar met die kleintjes heb ik geen zin om telkens het hele circus te verplaatsen. En als ze echt een jaar of 7, 8 zijn, dan hoop ik eindelijk weer te kunnen gaan O+ zeilen O+ . Ook jeugdsentiment: vroeger was het kamperen of zeilen, afhankelijk van het weer. :P
Jaaaaa, zeilen! Maar ook dan moeten ze nog iets groter zijn... jaar of 7 a 8 idd
pi_121358587
Les Ranchisses in de Ardeche, is iemand daar ooit geweest? De vraag is vooral of het er leuk is voor twee peuters. Omgeving kennen we, die is prima, maar het gaat dus om de camping zelf. Alternatieven hebben we ook al (ardeche camping in Privas of RCN la Bastide en Ardeche in Ruoms), maar deze camping heeft ook de mogelijkheid voor een vaatwasser en aangezien ik een bloedhekel heb aan afwassen en we toch buiten het seizoen gaan...
pi_121359706
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 16:59 schreef mefke79 het volgende:
Les Ranchisses in de Ardeche, is iemand daar ooit geweest? De vraag is vooral of het er leuk is voor twee peuters. Omgeving kennen we, die is prima, maar het gaat dus om de camping zelf. Alternatieven hebben we ook al (ardeche camping in Privas of RCN la Bastide en Ardeche in Ruoms), maar deze camping heeft ook de mogelijkheid voor een vaatwasser en aangezien ik een bloedhekel heb aan afwassen en we toch buiten het seizoen gaan...
Ja hier zijn wij in 2011 geweest! Last minute in een kant en klaar tent omdat muppet net de waterpokken had (turkije kon niet doorgaan daardoor)

Topcamping! (Vooral het restaurant!! :9 kun je meesterlijk lekker eten!)

Of het leuk is voor 2 peuters durf ik niet te zeggen.. Er loopt wel een riviertje, fijn winkeltje met heerlijk brood.. Muppet was toen nog geen jaar, liep niet en we zaten in het voorseizoen...

Maar qua camping absoluut een topper, zeker zijn 5 sterren waard!!
pi_121360709
Ah, Gerbera, klinkt goed. De grap is...ik ben er ooit wel geweest, maar toen was ik 18 jaar. Dus toen keek ik helemaal niet naar speeltuintjes en zulks. Geen idee dus of het wat is voor kinderen. Vandaar. Camping blijft op de lijst dus. Thanks.
pi_121373925
Hm, wij zijn nu toch ook weer gaan twijfelen richting Scandinavie... Wellicht dat een rondreis langs vakantiewoningen in Zweden en Noorwegen met de uk toch ook wel erg leuk is en misschien leuker dan lam in een huisje in Italie zitten. De overtochten enzo zal ze ook helemaal geweldig vinden. En we kunnen dan voor hetzelfde geld bijna 2x zo lang. Ff nachtje over slapen dus.
  Moderator vrijdag 11 januari 2013 @ 18:32:54 #55
45833 crew  Fogel
pi_121442851
Ik ga juist Scandinavie uit ;)
Vanmorgen toch maar weer een all-inclusive reis naar Turkije geboekt voor juli.
Lekker burgerlijk hetzelfde hotel als vorig jaar. Kinderen hadden het er goed naar hun zin.
pi_121448193
Ik vond het geweldig in Denemarken O+
We zaten hier en dat beviel uitstekend.

Ik heb zojuist geboekt voor 10 dagen Tenerife in mei *O*
  Moderator vrijdag 11 januari 2013 @ 21:03:15 #57
45833 crew  Fogel
pi_121448430
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 20:58 schreef octopussy het volgende:
Ik vond het geweldig in Denemarken O+
We zaten hier en dat beviel uitstekend.

Ik heb zojuist geboekt voor 10 dagen Tenerife in mei *O*
Maar hoe lang zat je daar?
pi_121448755
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:03 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar hoe lang zat je daar?
Een week. Ik vond het te kort.
pi_121449848
Haha Luigi :D road trip?

Octo ziet er goed uit! wat is daar te doen voor dreumesen?
pi_121449931
waar op tenerife? En welk hotel? Ik ben jaloers!
pi_121450621
Bitterend, je bedoeld bij Bogense? Mooie wandel- en fietsomgeving, een strandje 100 meter verderop, speeltuintjes overal, lieflijk dorpje, Odense (dierentuin, Hans C. Andersen), Legoland, landgoed Egeskov etc.

Mefke, we zitten in het Parque Santiago 3, Playa las Americas. Ik ben heel benieuwd, zelf nog niet eerder op de Canarische eilanden geweest maar wel gehoord dat het er erg fijn is voor gezinnen met kleine kinderen.
pi_121464875
Leuk octo, ben benieuwd hoe Tenerife bevalt. Wij gaan op 1 juli voor 13 dagen.
pi_121467603
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:28 schreef bitterend het volgende:
Haha Luigi :D road trip?
Daar zitten we nu wel aan te denken ja, een reis als dit bijvoorbeeld. Maar we zoeken nog een beetje naar de juiste lengte en route.
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 13:44:56 #64
45833 crew  Fogel
pi_121468367
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Daar zitten we nu wel aan te denken ja, een reis als dit bijvoorbeeld. Maar we zoeken nog een beetje naar de juiste lengte en route.
Leuk voor volwassenen die route, maar kinderen hebben daar helemaal niks aan.
Tenzij je kind een echt 'outdoor' persoon is die van natuur kan genieten. Oh, neem genoeg keukenpapier en plastic zakken mee als je een kind hebt dat wagenziek wordt ;)
De wegen slingeren niet alleen van links naar rechts maar ook qua hoogte.
pi_121468500
Die van ons kan van zoiets prima genieten denk ik :) ze is dan ook 7 he. De reis is tevens de bestemming en zulks ;) drie weken stilzitten is niet echt ons ding. En wagenziek is ook niet echt aan de orde. Raar om te stellen dat zoiets niet voor kinderen zou zijn.

Maar goed wat ik zei, we twijfelen nog alle kanten op. Het kan ook nog de kant van Zweden op gaan (wat minder ruig) en ook het aantal stops onderweg zijn we nog niet uit.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 13:51:25 #66
244125 laziness
pi_121468564
Ik vind met steeds 3-4 dagen op één plek het ook prima te doen met een 7 jarige inderdaad :Y
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 13:56:55 #67
45833 crew  Fogel
pi_121468756
Ik heb natuurlijk alleen ervaring met reizen binnen Noorwegen met mijn eigen kinderen, en die zou ik daar echt geen plezier mee doen om daar vele dagen lang rond te slingeren.
Als je kind in natuur geinteresseerd is doe dan zeker Noorwegen ipv Zweden. Als de interesse zich beperkt tot bomen en meren is Zweden wel een goede optie, want da's zowat alles wat ze te bieden hebben daar ;)
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 13:57:58 #68
45833 crew  Fogel
pi_121468790
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:51 schreef laziness het volgende:
Ik vind met steeds 3-4 dagen op één plek het ook prima te doen met een 7 jarige inderdaad :Y
Het punt is dan ook dat er behalve natuur ervaren weinig te doen is in die omgeving.
pi_121468891
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het punt is dan ook dat er behalve natuur ervaren weinig te doen is in die omgeving.
Huh? Wandelschoenen aan en naar buiten! :Y. En ff dorpje langs, speeltuintjes, waterparkjes... Ik kan alleen uit ervaring over Zweden spreken maar ik vind dat daar juist enorm veel te doen is. Maar het is maar net waar je je kind tevreden mee kunt houden idd. Een alternatief voor 2 weken in een zwembad weken is het niet nee ;).
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 14:04:29 #70
45833 crew  Fogel
pi_121468980
Ik spreek uit ervaring over Noorwegen, want ik woon er al een hele poos. En mijn kinderen hebben een Noorse pas ;)
Vakantievieren in eigen land doen we zeer regelmatig.
pi_121469162
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:04 schreef Fogel het volgende:
Ik spreek uit ervaring over Noorwegen, want ik woon er al een hele poos. En mijn kinderen hebben een Noorse pas ;)
Vakantievieren in eigen land doen we zeer regelmatig.
Dat begreep ik al, maar misschien verkijk ik me dan op Noorwegen. Maar Zweden vonden we juist erg kindvriendelijk ingesteld, net als Denemarken bijvoorbeeld. Kijk, als we naar (bijv.) Toscane gaan, gaan we ook geen 2 weken op onze krent zitten hoor. Dan is het echt zo'n beetje elke dag er op uit, Sienna, Lucca, Florence, heerlijk...
  zaterdag 12 januari 2013 @ 14:29:13 #72
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121469911
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 21:45 schreef octopussy het volgende:
Bitterend, je bedoeld bij Bogense? Mooie wandel- en fietsomgeving, een strandje 100 meter verderop, speeltuintjes overal, lieflijk dorpje, Odense (dierentuin, Hans C. Andersen), Legoland, landgoed Egeskov etc.

Mefke, we zitten in het Parque Santiago 3, Playa las Americas. Ik ben heel benieuwd, zelf nog niet eerder op de Canarische eilanden geweest maar wel gehoord dat het er erg fijn is voor gezinnen met kleine kinderen.
Wij hebben jaren terug met ons tweeën in Parque Santiago IV gezeten :P. Dat ligt naast 3.
Zijn beide heel fijne, mooie complexen, nét buiten de ergste drukte. 3 heeft een mooi kinderzwembad erbij, zag ik laatst. Het zwembad van 4 is wat rustiger, mag je ook naartoe ;).
Ik vind Spanje sowieso fijn met jonge kinderen. Wij zijn met F twee keer naar Mallorca geweest en dat is heel goed bevallen. Er wordt heel veel rekening met kinderen gehouden, de mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk richting de kinderen en ze zijn ook gewoon overal welkom.
pi_121473275
Wij hebben net omgeboekt. De camping die we vorige week boekten heeft geen strandje volgens de recensies. Dwz, dat is er wel, maar zo modderig dat je er niet aan kunt liggen. Je kunt alleen via een gammel steigertje het water in. Schijnt zo lastig te zijn dat er nauwelijks gezwommen wordt.

En da's voor L niet zo handig. Juist zo fijn als die lekker aan een strandje kan klooien.

Nu gaan we hier naartoe: http://vrijuit.nl/camping(...)1=IUMVA9N_100_LO_2_0

Ligt ook in een leukere omgeving. Meer dorpjes met terrasjes aan het water. O+
pi_121478185
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:14 schreef Luigi het volgende:

[..]

Zoiets is echt mijn ideale vakantie joh!
Ik kan echt niet 1 week ergens zitten...elke 2-3 dagen iets nieuws zien en ook ergens nieuws slapen spreekt me erg aan
Vroeger hebben we zo veel van Europa gezien met mijn ouders..

Mijn moeder had een trol verslaving, we reden echt naar de kleinste dorpjes in de bergen daar had je veel van die winkeltjes!
pi_121478223
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:44 schreef Fogel het volgende:

[..]

Leuk voor volwassenen die route, maar kinderen hebben daar helemaal niks aan.
Tenzij je kind een echt 'outdoor' persoon is die van natuur kan genieten. Oh, neem genoeg keukenpapier en plastic zakken mee als je een kind hebt dat wagenziek wordt ;)
De wegen slingeren niet alleen van links naar rechts maar ook qua hoogte.
Mijn ouders en hun 5 kinderen hadden vroeger juist wel heel veel aan dit soort vakanties :D
  Moderator zaterdag 12 januari 2013 @ 19:59:15 #76
45833 crew  Fogel
pi_121480216
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:04 schreef bitterend het volgende:

[..]

Mijn ouders en hun 5 kinderen hadden vroeger juist wel heel veel aan dit soort vakanties :D
Ieder zijn ding ;)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:26:06 #77
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121481302
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 14:01 schreef Luigi het volgende:

[..]

Huh? Wandelschoenen aan en naar buiten! :Y. En ff dorpje langs, speeltuintjes, waterparkjes... Ik kan alleen uit ervaring over Zweden spreken maar ik vind dat daar juist enorm veel te doen is. Maar het is maar net waar je je kind tevreden mee kunt houden idd. Een alternatief voor 2 weken in een zwembad weken is het niet nee ;).
Zo doen wij het in Oostenrijk ook :Y . Mijn dochter wilde dit jaar ook gewoon weer naar Oostenrijk. Met een liftje omhoog de bergen in, niet te lange wandelingen uitzoeken met wel wat "enge paadjes" :P of thema-wandelingen met opdrachtjes onderweg. En idd waterspeeltuinen, die hebben ze daar ook vrij veel. Stenen zoeken in beekjes, van een rodelbaan, relaxen bij een bergmeer, zoveel te doen.

Wij hebben inmiddels geboekt, we gaan een week naar Landal Hochmontafon . Lekker toch een week weg en niet duur (600 euro voor één week), 4p appartement). Omdat we gaan verhuizen (als we ons huis kunnen verkopen) of gaan verbouwen (als we ons huis níet verkopen :P ) willen we niet teveel geld aan de vakantie uitgeven dit jaar, maar wél toch een week weg naar een andere omgeving.
pi_121481406
Zit er goed uit MaLo!!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:11:33 #79
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121483019
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:28 schreef bitterend het volgende:
Zit er goed uit MaLo!!
Ja he :D. We zijn al eerder naar een Landalpark in Oostenrijk geweest (Bad Kleinkirchheim) en dat is heel erg goed bevallen. Netjes, rustig, maar toch voor kinderen genoeg te doen in en om het park en, ook belangrijk, genoeg andere kinderen. Volgens mij lijkt dit park veel op dat in Bad Kleinkirchheim. Maar dan wel in een compleet ander deel van Oostenrijk :) , in Vorarlberg zijn we nog nooit geweest.
pi_121483435
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 16:15 schreef -Spring het volgende:
Wij hebben net omgeboekt. De camping die we vorige week boekten heeft geen strandje volgens de recensies. Dwz, dat is er wel, maar zo modderig dat je er niet aan kunt liggen. Je kunt alleen via een gammel steigertje het water in. Schijnt zo lastig te zijn dat er nauwelijks gezwommen wordt.

En da's voor L niet zo handig. Juist zo fijn als die lekker aan een strandje kan klooien.

Nu gaan we hier naartoe: http://vrijuit.nl/camping(...)1=IUMVA9N_100_LO_2_0

Ligt ook in een leukere omgeving. Meer dorpjes met terrasjes aan het water. O+
ik ben zes jaar geleden op die camping geweest in een stacaravan. Houd er rekening mee dat het een echte hutje-mutje camping is (zoals wel vaker in Italië). Ik ga voor geen geld terug naar die camping. Wel lekker pizza's trouwens :+
pi_121485570
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:25 schreef snellejelle het volgende:

[..]

ik ben zes jaar geleden op die camping geweest in een stacaravan. Houd er rekening mee dat het een echte hutje-mutje camping is (zoals wel vaker in Italië). Ik ga voor geen geld terug naar die camping. Wel lekker pizza's trouwens :+
Thanks! Op Zoover hebben ze het daar ook over. Veel Italianen met vaste, rommelige en kleine plekken en zo. Eigen tuintjes, aanbouwtjes. De een vindt het vreselijk, de ander écht Italiaans.

Maar ik las ook dat dat alleen geldt voor dat specifieke gedeelte. Wij hebben een (nieuwe) stacaravan aan het meer (over het bruggetje, kan dat?) Daar is het ruimer en lichter, schijnt. Er schijnt sowieso veel veranderd te zijn de laatste jaren. Zo is er nu een zandstrandje ed.

Hij krijgt nu een 7.8 op Zoover, dus ik durf het wel aan. :) Je ziet ook dat de recensies in de loop der jaren steeds beter worden.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:02:32 #82
244125 laziness
pi_121489199
Malo wij zijn daar net op wintersport geweest waar jullie heen gaan. Niet in Landal overigens. Mooi, lieflijk plaatsje is het.
En ben je al getrouwd? Want ik ben er net ten huwelijk gevraagd :P
pi_121497547
:o :D
Gefeliciteerd *O*

MaLo hoe oud zijn je kids? gaan jullie ook skiën enzo?

Oh ja en voor mensen die naar Parijs gaan:
http://www.lonelyplanet.c(...)s/76886?affil=fb-fan

[ Bericht 22% gewijzigd door bitterend op 13-01-2013 11:51:12 ]
  zondag 13 januari 2013 @ 11:51:22 #84
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121497841
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:02 schreef laziness het volgende:
Malo wij zijn daar net op wintersport geweest waar jullie heen gaan. Niet in Landal overigens. Mooi, lieflijk plaatsje is het.
Waar zijn jullie geweest, qua verblijf?
  zondag 13 januari 2013 @ 11:59:08 #85
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121498097
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:02 schreef laziness het volgende:
Nee nog niet getrouwd :D
Gefeliciteerd *O*
  zondag 13 januari 2013 @ 11:59:43 #86
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121498107
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:42 schreef bitterend het volgende:
Gefeliciteerd *O*

Wij gaan er in de zomer naartoe ;) dus niet skiën. Wij hebben één dochter van 8 :)
pi_121498156
Ohja duh had je gezegd :@
  zondag 13 januari 2013 @ 12:08:13 #88
244125 laziness
pi_121498313
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:51 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Waar zijn jullie geweest, qua verblijf?
Ferienwohnung via internet bij een particulier. Daar struikel je over in Oostenrijk zoveel zijn die er.
Zo doen wij het altijd.
Zomers zijn die woningen helemaal spotgoedkoop trouwens want minder gewild.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 12:18:50 #89
5428 crew  miss_sly
pi_121498639
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:42 schreef bitterend het volgende:
Gefeliciteerd *O*

Bedankt voor de link, wij gaan vrijdag een weekendje Parijs doen!
pi_121498708
Gezellig miss!!
pi_121498732
Lazi, hoe is t weer in zwitserland in juni? Weet jij dat?
  zondag 13 januari 2013 @ 12:25:36 #92
244125 laziness
pi_121498855
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lazi, hoe is t weer in zwitserland in juni? Weet jij dat?
Waar precies?
pi_121498988
Uhm geen idee :D
Waar is t t warmst :P
R wil daar graag heen, dus ik wil best een compromis sluiten, maar niet als t koud is.

Zijn wel eens in Valais geweest (hij vaker). Was in juli en toen was t op zich goed te doen. Maar andere delen vind ik ook prima.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:53:49 #94
244125 laziness
pi_121499871
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
Uhm geen idee :D
Waar is t t warmst :P
R wil daar graag heen, dus ik wil best een compromis sluiten, maar niet als t koud is.

Zijn wel eens in Valais geweest (hij vaker). Was in juli en toen was t op zich goed te doen. Maar andere delen vind ik ook prima.
Het is lastig want ook in Zwitserland niks zo veranderlijk als het weer.
Ik ben er in mijn jeugd vaak geweest en de afgelopen vier jaar met de meneer veel.
Van al die keren hadden we afgelopen jaar in juli 1x relatief wat meer regen maar koud was het niet.

De meeste zekerheid heb je in het zuiden. Het Italiaans sprekende deel. Zo heeft het Lago Maggiore een Zwitsers en Italiaans deel en is het daar in mei al heel lekker weer (en prachtige bloemen O+ )

Zelf zitten we vaak bij Luzern aan het meer. Daar liggen wat meer hoge bergen om heen en je weet het met bergen. Als het er eenmaal hangt dan laat het daar vaak alles vallen want het trekt niet zo makkelijk die berg over.
Meestal dikke kans dat als je naar de andere kant van de berg rijdt het er gewoon mooi weer is.

Wallis vinden wij de dalen in het Duitstalige deel niet zo spannend. Daar zijn vooral de hoge bergen van Zermatt (Matterhorn) en Saas Fee mooi om omhoog te gaan maar beneden is het niet zo interessant. Of je moet echt de auto pakken en allerlei zij-dalen in rijden. Maar veel natuurgeweld vooral daar.
Het Franstalige deel is leuker richting het meer van Geneve maar daar durf ik qua weer geen uitspraken over te doen.

Grindelwald is qua natuur echt spectaculair maar ja hoge bergen en dus wat onvoorspelbaar qua weer.

Het ligt er ook een beetje aan wat je zoekt op zo'n vakantie. Het is nogal wat anders dan Thailand natuurljk :D
Al die bergen zijn prachtig en ze hebben 101 manier om zo'n berg op te gaan wat Floris schitterend gaat vinden. Kabelbaan, al dan niet roterend, tandradbaan, trein etc maar het is zo ontzettend duur dat dit 1x leuk is en dan is het ook wel klaar.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:54:04 #95
244125 laziness
pi_121499879
Sorry voor het lange verhaal :o :@
  zondag 13 januari 2013 @ 13:46:38 #96
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121501847
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:08 schreef laziness het volgende:

[..]

Ferienwohnung via internet bij een particulier. Daar struikel je over in Oostenrijk zoveel zijn die er.
Zo doen wij het altijd.
Zomers zijn die woningen helemaal spotgoedkoop trouwens want minder gewild.
Klopt :Y . Wij kiezen echter bewust voor een park, omdat F enig kind is.
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 17:34:32 #97
5428 crew  miss_sly
pi_121510564
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:20 schreef bitterend het volgende:
Gezellig miss!!
Eerste weekendje weg samen sinds S geboren is, dus dat is vast gezellig en leuk!
  zondag 13 januari 2013 @ 17:41:40 #98
57497 happyme28
I'm so happy
pi_121510874
Wij zijn ook aan het kijken voor een vakantie voor de zomer. Het plan is nu 3 weken in september, net na de schoolvakanties. Ondanks dat het plan een vakantie was zoals MOON76 zijn we daar toch vanaf gestapt om alle genoemde redenen. Ondanks dat wij het misschien wel fijner vinden, geen campingmensen, is het voor Daan veel geschikter. Vorig jaar zijn we 2 weken in een stacaravan op een camping in Palafrugell gezeten, Costa Brava Spanje. Toen zeiden we 'nooit meer!' Maar toch overstag dus.

Alleen zoeken we wel een camping met huisjes/bungalow/chalets die wat rustiger staan. We willen graag weer naar de Costa Brava of Costa Dorada en het hoeft zeker niet heel toeristisch te zijn maar wel luxe/van alle gemakken voorzien. Zuid Frankrijk zou ook nog een optie zijn, maar liever Spanje.

Iemand tips voor een mooie camping?
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 17:46:42 #99
45833 crew  Fogel
pi_121511068
Ik heb net de geboekte reis geannuleerd, en precies dezelfde reis met dezelfde reisorganisatie voor 437¤ minder geboekt *G*

Om de een of andere vage reden heeft de vakbond van mijn vrouw een reisbureau (op zondag geopend zelfs ook nog), en die hebben weer een deal met die reisorganisatie. Ik vind het allemaal helemaal prima zo :D
Kunnen we een keer extra parasailen ofzo *G*
pi_121523474
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:54 schreef laziness het volgende:
Sorry voor het lange verhaal :o :@
Fijn juist!
Dank je wel! Hier kan ik wat mee!
  zondag 13 januari 2013 @ 21:43:15 #101
244125 laziness
pi_121523951
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 21:36 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Fijn juist!
Dank je wel! Hier kan ik wat mee!
Gelukkig ^O^
Mocht je een omgeving uitgekozen hebben en meer info of tips voor de omgeving willen weet je me wel te vinden.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 12:08:16 #102
37295 Luigi
mario pls
pi_121587016
Zo, de begroting voor 2013 is gereed en akkoord (we hebben nogal wat klusjes en dingen te doen dit jaar) dus we weten wat we aan de vakantie uit willen en kunnen geven, dat zoekt wat makkelijker. Paar brochures aangevraagd (ik blader liever dan op internet zoeken), voorkeur blijft toch uitgaan naar Scandinavie en dan het liefst een rondreis door bijv. Zweden (Noorwegen dan een andere keer). Uk is ook helemaal om, ze heeft er zin in :D.
pi_121758073
Cool Luigi! *O* laat je de route weten als jullie eruit zijn? ben benieuwd

Wij gaan in April een week naar Lissabon! het is geboekt! ik vind het echt zooo spannend! We hebben bewust voor een vlucht uit Eindhoven gekozen (met de hoop dat ze in de auto slaapt op weg naar het vliegveld) en een appartement in de oudste wijk van de stad Alfama dicht bij bus/metro!
Nu zit ik alleen met de vraag wel of geen kinderwagen en hoe...de Cameleon is te groot maar misschien dat ik een Bee kan lenen maar of wij zin hebben ook in een grote transport tas..
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:25:44 #104
244125 laziness
pi_121758127
Lissabon is leuk :Y
pi_121758217
Lijkt ons ook! Zijn jullie er met O geweest lazi?
Ik las over de grootste aquarium van Europa en mooie parken en een zoo O+ misschien ook een dagje strand!
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:36:51 #106
244125 laziness
pi_121758404
Nee want mijn vent vliegt niet :')
Dat was met een ander vriendje dat ik daar was :P
Ik vond vooral de klassieke uitstraling van de stad erg mooi. En de hogere en lagere gelegen wijken. Fijn sfeertje.
pi_122703421
Wij zoeken een leuke, kindvriendelijke camping in Nederland. Het liefst een met een overdekt zwembad en wat speelgedoe, en niet al te druk of groot. We willen in de meivakantie voor het eerst met een caravan op pad met twee jongetjes van 4 en dan 10 maanden. Sprookjescamping zit al vol.
Hebben jullie suggesties? We hebben geen bezwaar tegen animatie, vinden het echter wel fijn als het na 22.00 rustig is op de camping.
pi_122703432
Kleine wolf in ommen, de zandstuve in beerze
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Moderator zondag 10 februari 2013 @ 09:20:15 #109
5428 crew  miss_sly
pi_122703477
Camping Norgerberg. Niet heel druk, wel wat te doen voor kinderen, en 's avonds rustig.
  zondag 10 februari 2013 @ 09:27:54 #110
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_122703573
Landgoed Ginkelduin in Leersum

Een niet al te groot (maar wel leuk) overdekt zwembad, kinderanimatie, veel speeltuintjes door het hele park verspreid. En ik heb het altijd 's avonds rustig meegemaakt, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van wie er op dat moment net zijn.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_122706614
Camping de Bongerd in Tuitjenhorn.

Binnenzwembad, aparte buitenzwembad, binnenspeeltuin, buitenspeeltuin en kleinere speelplekken door het hele park. Mijn zus is daar jaren geweest met haar gezin. Er worden verschillende dingen voor de kinderen georganiseerd op een vaste plek en daar buiten heb je er geen last van. Wat mij altijd is opgevallen is dat het sanitair altijd schoon is en luxer overkomt. Het is er ook altijd verwarmt en ze hebben een apart baby gedeelte met verschoon plekken en babybadjes.. Was toen haar kinderen kleiner waren erg prettig.
pi_122709143
Thanks ladies! ^O^
Ik ga eens kijken welke nog plek hebben.

*Edit: Het is de Bongerd geworden Ikina! !

[ Bericht 14% gewijzigd door bodpa09 op 10-02-2013 18:50:42 ]
pi_122978440
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Camping Norgerberg. Niet heel druk, wel wat te doen voor kinderen, en 's avonds rustig.
quote:
0s.gif Op zondag 10 februari 2013 12:05 schreef Ikina het volgende:
Camping de Bongerd in Tuitjenhorn.

Binnenzwembad, aparte buitenzwembad, binnenspeeltuin, buitenspeeltuin en kleinere speelplekken door het hele park. Mijn zus is daar jaren geweest met haar gezin. Er worden verschillende dingen voor de kinderen georganiseerd op een vaste plek en daar buiten heb je er geen last van. Wat mij altijd is opgevallen is dat het sanitair altijd schoon is en luxer overkomt. Het is er ook altijd verwarmt en ze hebben een apart baby gedeelte met verschoon plekken en babybadjes.. Was toen haar kinderen kleiner waren erg prettig.
Wij gaan denk ik kiezen tussen deze twee. *). Die onderste is denk ik wel leuker als Billie nog nét een jaartje ouder is. Die is tegen de tijd dat wij willen gaan 15 maanden.

Tof topic dit!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_123007260
Veel plezier! Gaat vast goed komen :)
  maandag 18 februari 2013 @ 08:03:27 #115
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123020600
Heeft er iemand ervaring met wintersport op één van de landalparken in oostenrijk?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 15:16:48 #116
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123074149
Ik schop m nog even, iemand?
pi_123080810
Nee geen ervaring Mikoxx. Uberhaupt niet met die parken in Oostenrijk.
pi_123106428
iemand ervaring met een vakantie (camping/stacaravan) in de omgeving van van brandenburg? (berlijn e.o)
Hooray for boobies!
  woensdag 20 februari 2013 @ 16:58:19 #119
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_123123538
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 08:03 schreef mikoxx het volgende:
Heeft er iemand ervaring met wintersport op één van de landalparken in oostenrijk?
Nee, alleen zomer-ervaring met Landal Bad Kleinkirchheim :)
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:00:35 #120
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123123629
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 16:58 schreef MaLo het volgende:

[..]

Nee, alleen zomer-ervaring met Landal Bad Kleinkirchheim :)
Is dat ook in oostenrijk? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar je ervaring....
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:05:05 #121
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_123123800
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:00 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Is dat ook in oostenrijk? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar je ervaring....
Ja, ligt in Karinthië. Wij zijn er twee keer geweest (in de zomer dus) omdat we het zo leuk vonden :D.
Het park is kleinschalig, rustig. Veel gezinnen met kinderen. Middenin het parkje liggen twee speeltuintjes en een beekje waar de kinderen elkaar troffen. Maar in de winter zul je daar wat minder aan hebben :P. Er is een erg leuke Bollo-club (met een tafeltennistafel, voetbaltafel, ruimte waar geknutseld kan worden) zomers en 's winters, met leuke activiteiten voor de kinderen. Appartementen zijn netjes en ruim. Klein zwembad, maar mijn dochter wilde er toch telkens weer naartoe.
Skiles voor de kinderen (dat weet ik dan toevallig weer wel voor de winter :P ) is vlak voor het complex!

Bad Kleinkirchheim zelf is een klein dorpje, niet echt veel te beleven in de zomer. In de winter weet ik het niet.

Als je nog meer wilt weten, roep maar :).
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:13:09 #122
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123124124
Dank je MaLo! Is er nog verschil qua accommodaties?
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:15:29 #123
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_123124220
Wij zaten in een 4 persoons appartement met ons drietjes. Dan heb je één slaapkamer en een zeer acceptabele uitklapbare bedbank in de woonkamer. De andere typen ken ik niet, maar volgens mij is een 6 persoons hetzelfde als een 4 persoons maar dan met 2 slaapkamers.
  woensdag 20 februari 2013 @ 17:19:57 #124
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123124375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:15 schreef MaLo het volgende:
Wij zaten in een 4 persoons appartement met ons drietjes. Dan heb je één slaapkamer en een zeer acceptabele uitklapbare bedbank in de woonkamer. De andere typen ken ik niet, maar volgens mij is een 6 persoons hetzelfde als een 4 persoons maar dan met 2 slaapkamers.
Ok, en qua kookgelegenheid?
  woensdag 20 februari 2013 @ 18:15:16 #125
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_123126330
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 17:19 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ok, en qua kookgelegenheid?
Koelkast, vierpits gasfornuis, magnetron en een O+ vaatwasser O+
pi_123455393
Het was niet makkelijk maar we hebben gelukkig een B&B gevonden met 2 grote familiekamers die nog plaats had. Dus dat kan ook weer van mijn lijstje.
Nu nog een tent :P
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_123455478
Mijn vriend wil heel graag weer luchtbedden kopen. Maar ik hoor ook wel goede verhalen over self inflatable matrassen. Voor de kampeerders, wat hebben jullie?
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 28 februari 2013 @ 14:34:12 #128
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123455621
Ik vind de self inflatable matrassen handig, maar te dun. Wij gebruikten er vaak zo'n noppenmatras bij. Maar, daar moet je wel ruimte voor hebben....
  donderdag 28 februari 2013 @ 15:55:32 #129
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_123459606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:31 schreef CrazyMoon het volgende:
Mijn vriend wil heel graag weer luchtbedden kopen. Maar ik hoor ook wel goede verhalen over self inflatable matrassen. Voor de kampeerders, wat hebben jullie?
Een luchtbed. Wij verkassen misschien twee of drie keer, dus dat kan ik wel aan. Elektrische pomp erbij. Ligt (imho) vele malen lekkerder dan zo'n self-inflatable. Tenzij je een dikke neemt, maar die zijn behoorlijk prijzig. Bij Decathlon koop je voor 15 euro een prima luchtbed. :)
Check mijn band Glorybox
pi_123460091
Als scout heb ik jaren op een selfinflateble geslapen, als we nu kamperen neem ik een luchtbed mee. Het is precies wat svyagator zegt, de echt fijne selfinflatebles zijn behoorlijk aan de prijs.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_123460900
Idd wat hierboven al gezegd is. Echt fijne inflatables zijn duur en noppenmatrasjes nemen veel plek in. Als je toch niet vaak verplaatst en met de auto gaat zou ik lekker een luchtbed en elektrische pomp meenemen. Tegenwoordig gooi ik voor een weekendje zelfs mijn eigen kussen en dekbed in de auto :)
pi_123462552
Ok, dan wordt het denk ik toch nieuwe luchtbedden.
We hebben nog een 2 persoons, maar ik denk dat we voor ons nieuwe 1 persoons kopen.
Elke keer als ik om gingdraaien, vloog mijn vriend door de lucht (ik draai redelijk wild om in mijn slaap) :P
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_123955512
Tis een kleine kans maar ik vraag het toch ;)

Wie kent camping De Rotonde in Enspijk?
Wij willen daar een week kamperen in de meivakantie en ben benieuwd hoe de camping is.
Ik wil namelijk niet weer een camping waar je bijna wordt weggekeken omdat je niet bij de vaste kampeerders hoort.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_124221058
Niet het hele topic door gelezen, maar kindercamping t klompke in Neede is een aanrader. Zeker ook als je als alleenstaande ouder op het een-ouder veldje gaat staan (klinkt enger dan het is) Een erg leuk animatieteam voor kinderen s,ochtends en sávonds, zodat je zelf ook even lekker kopje koffie voor de tent kunt drinken of op je gemak kunt douchen.
Ik heb er een jaar gecampeerd en een jaar een trekkershutje gehuurd. Ideaal bij slecht weer. Mijn dochter ze laatst dat ze wilde dat ze nog jong genoeg was om er nog een keer naar toe te kunnen, maar boven de 12jaar wordt het toch een beetje flauw.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_124225734
Goed, ik wil gaan vliegen met een baby van een half jaar, wat voor wagen neem je dan mee?
Reiswieg (stel dat dat nog past), wandelwageninzet, kleinere buggy (zo ja, wat dan?)? Of de maxi cosi en het onderstel? En check je dat in of mag dat mee tot aan de gate?

(te idioot voor woorden, zonder baby vloog ik met een rugzakje de hele wereld over zonder ook maar iets vooraf te regelen behalve ticket en visa, en nu zie ik 1000 beren op de weg voor 'alleen maar' een Grieks/Spaans eiland :S)
  maandag 18 maart 2013 @ 21:31:49 #136
100412 mefke79
komt goed!
pi_124225938
Mineola wij gingen toen naar Tenerife met de oudste en hadden onderstel Mura mee + mc. Ging prima. MC mag mee tot aan vliegtuig (Transavia vanaf Eindhoven) en dat mocht terug op Tenerife ook weer. Ik had daarnaast een draagdoek mee en dat was prima.
  maandag 18 maart 2013 @ 21:34:40 #137
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124226116
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:28 schreef Mineola het volgende:
Goed, ik wil gaan vliegen met een baby van een half jaar, wat voor wagen neem je dan mee?
Reiswieg (stel dat dat nog past), wandelwageninzet, kleinere buggy (zo ja, wat dan?)? Of de maxi cosi en het onderstel? En check je dat in of mag dat mee tot aan de gate?

(te idioot voor woorden, zonder baby vloog ik met een rugzakje de hele wereld over zonder ook maar iets vooraf te regelen behalve ticket en visa, en nu zie ik 1000 beren op de weg voor 'alleen maar' een Grieks/Spaans eiland :S)
Toen mijn zoon vijf maanden was, zijn we een keer naar een Canarisch Eiland gevlogen. Hij in de Maxi Cosi - met een beetje geluk is er een stoel vrij en heb je een aardige grondstewardess, dan kan je kind tijdens de vlucht daar in. Je neemt de Maxi Cosi sowieso mee tot aan de gate, kan hij dan niet op een stoel, dan doen zij'm voor je in het ruim, en krijg je'm meteen terug na de landing.

Idem voor het onderstel (als je er zo eentje hebt waar een Maxi Cosi op past), dat neem je gewoon mee tot aan de gate. Wij gebruikten onze wagen met wandelwageninzet (waar de Maxi Cosi niet in paste), dus die hebben we ingecheckt. 't Is net wat je wil. Maxi Cosi is wel handig aldaar, ook als autostoel en (soms) bij gebrek aan een box. :)
Check mijn band Glorybox
pi_124226472
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:34 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Toen mijn zoon vijf maanden was, zijn we een keer naar een Canarisch Eiland gevlogen. Hij in de Maxi Cosi - met een beetje geluk is er een stoel vrij en heb je een aardige grondstewardess, dan kan je kind tijdens de vlucht daar in. Je neemt de Maxi Cosi sowieso mee tot aan de gate, kan hij dan niet op een stoel, dan doen zij'm voor je in het ruim, en krijg je'm meteen terug na de landing.

Idem voor het onderstel (als je er zo eentje hebt waar een Maxi Cosi op past), dat neem je gewoon mee tot aan de gate. Wij gebruikten onze wagen met wandelwageninzet (waar de Maxi Cosi niet in paste), dus die hebben we ingecheckt. 't Is net wat je wil. Maxi Cosi is wel handig aldaar, ook als autostoel en (soms) bij gebrek aan een box. :)
Dus jij had een losse maxicosi en dan nog die wandelwageninzet bij je? Ik wilde dus eigenlijk niet mijn reiswieg/wandelwageninzet inchecken vanwege het gooi- en smijtwerk met koffers.

MC als autostoel voor daar is wel handig ja. Liever onze eigen dan een gehuurde. En ik neem ook een babydrager mee, goeie Mefke.
  maandag 18 maart 2013 @ 21:43:12 #139
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124226645
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 21:40 schreef Mineola het volgende:

[..]

Dus jij had een losse maxicosi en dan nog die wandelwageninzet bij je? Ik wilde dus eigenlijk niet mijn reiswieg/wandelwageninzet inchecken vanwege het gooi- en smijtwerk met koffers.

MC als autostoel voor daar is wel handig ja. Liever onze eigen dan een gehuurde. En ik neem ook een babydrager mee, goeie Mefke.
Ja, we hadden er een speciale reistas bij, wielen eraf, en zo kwetsbaar zijn ze ook weer niet. Maar je kunt dus ook vragen of je er mee naar de gate mag, dan checken ze 'm daar voor je in - net als met gewone buggy's en rolstoelen, die zie je dan soms in de slurf apart staan.
Check mijn band Glorybox
  maandag 18 maart 2013 @ 22:36:48 #140
100412 mefke79
komt goed!
pi_124230475
wij dus alleen onderstel en dat ging inderdaad met de rolstoelen mee in het ruim. Dat je mc het vliegtuig mee in mag is heel veel geluk hebben. Sowieso kan je die met zo'n riem niet vastzetten en moeten ze bij stijgen/dalen/turbulentie op schoot. Mc mee is ook handig als stoel want kinderstoelen zijn vaak niet klein genoeg voor zulke ukken. Wij hadden als box een deryan tentje mee, ging prima en is makkelijk vervoeren.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 07:06:00 #141
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_124239306
quote:
14s.gif Op zondag 17 februari 2013 09:29 schreef Kuukske het volgende:

[..]

[..]

Wij gaan denk ik kiezen tussen deze twee. *). Die onderste is denk ik wel leuker als Billie nog nét een jaartje ouder is. Die is tegen de tijd dat wij willen gaan 15 maanden.

Tof topic dit!
@kuukske, de bongerd is juist leuk voor billie. Het binnenzwembad heeft een erg groot bad met een klein laagje water en speel/klim atributen er in. De binnenspeeltuin heeft ook een speciaal gedeelte voor zulke kleintjes. In tuitjenhorn is ook een erg leuke dierentuin.
pi_124246497
Hoi!
Wij gaan in juni voor het eerst op vakantie met Elise (dan bijna 2) naar Italië. We gaan met het vliegtuig. Ben er best een beetje zenuwachtig voor...

En praktische dingen zoals autostoelen op vakantie (er is een pendelbusje naar het strand, de taxi vanaf het vliegveld etc). Ik kan moeilijk onze mc meenemen toch..
We gaan de Nuna buggy kopen, lijkt me wel fijn voor in het vliegtuig en daar..

Nog een vraagje: Zwemluiers! Ik zat te denken 2 wasbare te kopen, is dat handig? Of zijn die wegwerp (die ik dan mee moet nemen) makkelijker?
  dinsdag 19 maart 2013 @ 12:46:01 #143
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124246643
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:41 schreef Sannne het volgende:
Hoi!
Wij gaan in juni voor het eerst op vakantie met Elise (dan bijna 2) naar Italië. We gaan met het vliegtuig. Ben er best een beetje zenuwachtig voor...

En praktische dingen zoals autostoelen op vakantie (er is een pendelbusje naar het strand, de taxi vanaf het vliegveld etc). Ik kan moeilijk onze mc meenemen toch..
We gaan de Nuna buggy kopen, lijkt me wel fijn voor in het vliegtuig en daar..

Nog een vraagje: Zwemluiers! Ik zat te denken 2 wasbare te kopen, is dat handig? Of zijn die wegwerp (die ik dan mee moet nemen) makkelijker?
Op schoot mag ook in de meeste landen, zolang de riem maar vast zit. Geen ervaring met wasbare zwemluiers, die wegwerpdingen doen het altijd prima (zolang ze niet poepen, ahem). :)
Check mijn band Glorybox
pi_124246698
Ik vind wasbare heel erg fijn juist vanwege het poepen.. :Y
pi_124246791
Ja mij lijken ze ook handig, ook met zeker weten genoeg te hebben en minder te sjouwen..
Tube handwas mee.. Ze poept toch op geregelde tijden meestal :D

Kan wel zijn dat het mag in landen, op schoot in de auto, maar veilig is anders.. Ik ben eerder in Italië geweest en ze rijden daar best wel wild vond ik, dus sja..
  dinsdag 19 maart 2013 @ 12:53:14 #146
259886 pessie
pi_124246890
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:50 schreef Sannne het volgende:
Ja mij lijken ze ook handig, ook met zeker weten genoeg te hebben en minder te sjouwen..

Kan wel zijn dat het mag in landen, op schoot in de auto, maar veilig is anders.. Ik ben eerder in Italië geweest en ze rijden daar best wel wild vond ik, dus sja..
Je kunt meestal bij het autoverhuur bedrijf ook een autostoel huren.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 12:54:58 #147
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124246949
Ja, als je een auto huurt, kun je een stoel erbij huren. Maar ik kreeg de indruk dat het om een paar losse ritjes gaat. Desnoods neem je wel je eigen stoel mee, kun je gewoon inchecken.
Check mijn band Glorybox
pi_124247017
Ja we zitten bij een dorpje in de buurt en het strand moet in principe ook wel te lopen zijn, maar kan ook met busje.
We gaan daar echt heen om lekker een weekje te niksen, strand, camping, spelen, uit eten en terrasjes hangen dus echt veel excursies gaan we niet doen.. Lastig!
  Moderator dinsdag 19 maart 2013 @ 13:12:58 #149
45833 crew  Fogel
pi_124247501
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:53 schreef pessie het volgende:

[..]

Je kunt meestal bij het autoverhuur bedrijf ook een autostoel huren.
Is alleen vaak echt idioot duur. Als ik het goed herinner heeft Avis tegenwoordig een vaste maxprijs per huur voor een stoel. Voorheen was het 6¤ per stoel per dag, en da's minder grappig als je er 3 nodig hebt een week.
pi_124249137
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 12:50 schreef Sannne het volgende:

Mijn dames hebben beide in van die wasbare zwembroekjes gezwommen. Eigenlijk nooit gepoept in het zwembad. Als ze op geregelde tijden poept dan kan je het risico nemen toch...
Drolletje schud je er zo uit, die pijpjes sluiten aardig aan meestal. Ik heb geen ervaring met zwemluiers...
pi_124253706
Ik heb een x aantal jaren geleden toen mijn dochter 3 was de autoslaaptrein naar italie genomen. Zeer relaxt, en het was toen goedkoper dan vliegen en een auto huren, en ongeveer even duur als rijden.Om 5 uur sávonds ingestapt. Lekker een eigen coupe. slapen in een bed, voor kinderen met een netje ervoor dat ze er niet uit rollen, Avondeten en ontbijt geserveerd, en om 12 uur de volgende middag in de eigen auto gestapt ( waar natuurlijk wandelwagen speelgoed en de hele zooi in zat) Nog een uurtje naar plaats van bestemming gereden.
pi_124262759
Dat lijkt me nou ook wel wat Seasushi. ^O^
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:06:11 #153
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124267736
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:57 schreef seasushi het volgende:
Ik heb een x aantal jaren geleden toen mijn dochter 3 was de autoslaaptrein naar italie genomen. Zeer relaxt, en het was toen goedkoper dan vliegen en een auto huren, en ongeveer even duur als rijden.Om 5 uur sávonds ingestapt. Lekker een eigen coupe. slapen in een bed, voor kinderen met een netje ervoor dat ze er niet uit rollen, Avondeten en ontbijt geserveerd, en om 12 uur de volgende middag in de eigen auto gestapt ( waar natuurlijk wandelwagen speelgoed en de hele zooi in zat) Nog een uurtje naar plaats van bestemming gereden.
Klinkt ook heel goed. Ga ik volgende zomer maar eens checken, deze zomer met het campertje naar Frankrijk. :)
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 19 maart 2013 @ 21:16:10 #154
100412 mefke79
komt goed!
pi_124268272
die autoslaaptrein is duur :X Ik schrok ervan en dat terwijl ik buiten het seizoen keek. Hij rijdt ook niet meer zo vaak als eerst en naar minder plaatsen. Voor die prijs rijd ik zelf wel naar het zuiden.
pi_124282277
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:16 schreef mefke79 het volgende:
die autoslaaptrein is duur :X Ik schrok ervan en dat terwijl ik buiten het seizoen keek. Hij rijdt ook niet meer zo vaak als eerst en naar minder plaatsen. Voor die prijs rijd ik zelf wel naar het zuiden.
Op een aantal momenten is de terugreis van de auto gratis, en als we met het vliegtuig zouden gaan rekenden we er ook 2a3 weken autohuur bij. Het hele stuk rijden was toen geen optie
  woensdag 20 maart 2013 @ 09:19:40 #156
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124282548
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:02 schreef seasushi het volgende:

[..]

Op een aantal momenten is de terugreis van de auto gratis, en als we met het vliegtuig zouden gaan rekenden we er ook 2a3 weken autohuur bij. Het hele stuk rijden was toen geen optie
Dat lijkt me dus ook het voordeel; onze kleinste (nu 18 maanden) trekt die lange ritten echt niet, dus je kunt max 500 km op een dag rijden ofzo. En dan is Italië wel erg ver weg. En inderdaad, als je handig boekt, kun je voor niks terug, Maar goed, ik ben sowieso treinfan. :P
Check mijn band Glorybox
pi_124282802
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 09:19 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Dat lijkt me dus ook het voordeel; onze kleinste (nu 18 maanden) trekt die lange ritten echt niet, dus je kunt max 500 km op een dag rijden ofzo. En dan is Italië wel erg ver weg. En inderdaad, als je handig boekt, kun je voor niks terug, Maar goed, ik ben sowieso treinfan. :P
En een eigen auto is heel prettig als het bloedheet op de camping is. Kun je het middagdutje in de auto doen met de airco aan :+
pi_124283027
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 21:16 schreef mefke79 het volgende:
+1
Wij hebben er ook naar gekeken, we gaan naar Toscane in september. Maar echt :X Het zou iets van 900 euro enkele reis zijn geloof ik. Daar rij ik inderdaad zelf wel voor. Misschien dat we het terug bijvoorbeeld nog doen.
pi_124304397
Ik denk dat je zoiets niet zou moeten vergelijken met zelf rijden, maar inderdaad met de combinatie vliegen-huurauto. En dan zal het vast wel heel vergelijkbaar zijn, de kosten.

Ik ga echt no way zo'n eind rijden. Ik raak nu al gestresst bij het idee. Dus ik zou uit bovenstaande moeten kiezen voor zo'n reis. Of natuurlijk vliegen of treinen zonder auto(-huur).
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:41:18 #160
100412 mefke79
komt goed!
pi_124316279
ik zou best naar de cote d'azur willen, maar vind dat te ver voor 1 dag reizen. Overnachten zie ik ook niet echt zitten, dus dan kom je al snel op de trein want ik wil de auto mee. Maar met auto + skibox + coupe (kleine kids, dus je wilt wel een beetje slapen) was ik echt een vermogen kwijt. Dat is het me niet waard. Dus nu gewoon naar de ardeche, dat doen we in 1 dag. Beiden rijden en gewoon overdag, gaat eigenlijk prima. En tja, de jongens hebben het te accepteren. Dvdspelers doen wonderen hebben we vorig jaar gemerkt.
  woensdag 20 maart 2013 @ 22:56:04 #161
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124317240
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 22:41 schreef mefke79 het volgende:
ik zou best naar de cote d'azur willen, maar vind dat te ver voor 1 dag reizen. Overnachten zie ik ook niet echt zitten, dus dan kom je al snel op de trein want ik wil de auto mee. Maar met auto + skibox + coupe (kleine kids, dus je wilt wel een beetje slapen) was ik echt een vermogen kwijt. Dat is het me niet waard. Dus nu gewoon naar de ardeche, dat doen we in 1 dag. Beiden rijden en gewoon overdag, gaat eigenlijk prima. En tja, de jongens hebben het te accepteren. Dvdspelers doen wonderen hebben we vorig jaar gemerkt.
Het is inderdaad wel een smak geld. Wat wij een paar keer hebben gedaan als we verder willen, is overnachten in een Ibis. Da's meestal 50 - 100 euro voor een kamer met z'n vieren (twee kids) inclusief prima ontbijt en net wat minder scharrig dan een Formule 1. En als je handig inpakt, kun je de spullen in de auto laten. Vaak is er wel bewaakte parking (of in ieder geval een hek dat 's nachts dicht gaat).
Check mijn band Glorybox
pi_124323422
ik zou dus geen oog dicht doen omdat de auto vol spullen zit. Stom, ik weet het, maar zo zit ik in elkaar. Dus dan maar niet.
pi_124324858
Had ik ook mefke, vooral de eerste keer. Dag erna kwamen we erachter dat een aantal auto's waren leeggehaald en van een heleboel auto's de fietsen eraf zijn gehaald. Het was een bewaakte parkeerterrein, alleen de deur was kapot.

Daarom gaan wij nu altijd naar een B&B. Is vaak in een dorp, en bij de meeste hadden we een prive terrein of garage. Voelt voor mij vertrouwder dan een hotel. En ik vind het ook fijner, omdat we 's avonds dan nog even lekker buiten kunnen zitten.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_124325209
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:06 schreef CrazyMoon het volgende:
Had ik ook mefke, vooral de eerste keer. Dag erna kwamen we erachter dat een aantal auto's waren leeggehaald en van een heleboel auto's de fietsen eraf zijn gehaald. Het was een bewaakte parkeerterrein, alleen de deur was kapot.

Daarom gaan wij nu altijd naar een B&B. Is vaak in een dorp, en bij de meeste hadden we een prive terrein of garage. Voelt voor mij vertrouwder dan een hotel. En ik vind het ook fijner, omdat we 's avonds dan nog even lekker buiten kunnen zitten.
Doen wij ook ja. Een paar km de snelweg af en dan heb je al snel iets rustigs gevonden. En we stoppen dan eind vd middag zodat de kindjes nog even lekker kunnen spelen. Naar huis doen we wel in 1 keer.

Wij gaan deze zomer met kleuter, peuter en 2 babies naar Frankrijk. Heb net geboekt. 700 km, dat gaan we wel redden in 1 keer.
Met een meidenkwartet
  maandag 25 maart 2013 @ 10:02:18 #165
37295 Luigi
mario pls
pi_124475000
Zo, onze vakantie is ook (eindelijk :P ) geboekt! In augustus gaan we samen met onze 6 jarige smurf 2 weken door (zuid) Zweden reizen.Overtocht naar Goteborg, dan via Frederiksberg, Orsa en Idrefjäll naar Oslo (Noorwegen) voor de overtocht terug naar Frederikshavn (Denemarken). Erg veel zin in! We denken er nog over om op de terugweg een nachtje te stoppen vlakbij Legoland maar het is nog even zoeken naar een leuk en betaalbaar hotel.
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 10:07:11 #166
45833 crew  Fogel
pi_124475110
Je reist vanaf Oslo naar Hirtshals/Fredrikshavn?

Als je wat buiten Billund zoekt is het allemaal niet zo duur. De wegen zijn prima en een half uurtje extra rijden is het probleem ook niet op zo'n rondrit.
We zaten zelf in een Scandichotel in Vejle. Voordeel met Scandichotels is dat kinderen (jonger dan 12) altijd gratis mee kunnen.

Liseberg in Goteborg is ook tof overigens. :)
  maandag 25 maart 2013 @ 10:09:51 #167
37295 Luigi
mario pls
pi_124475172
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:07 schreef Fogel het volgende:
Je reist vanaf Oslo naar Hirtshals/Fredrikshavn?

Als je wat buiten Billund zoekt is het allemaal niet zo duur. De wegen zijn prima en een half uurtje extra rijden is het probleem ook niet op zo'n rondrit.
We zaten zelf in een Scandichotel in Vejle. Voordeel met Scandichotels is dat kinderen (jonger dan 12) altijd gratis mee kunnen.

Liseberg in Goteborg is ook tof overigens. :)
Via Oslo naar Fredrikshavn idd. Legoland kan nog een semi-spontane beslissing zijn, eens even op het gemak voor rondkijken.

En ik zeg 6 jarig maar ze wordt op vakantie 7 jaar (en dat vind ze maar wát interessant, jarig zijn op vakantie :D).
  Moderator maandag 25 maart 2013 @ 10:14:10 #168
45833 crew  Fogel
pi_124475278
Legoland is niet grappig in de regen. Dan kan je beter hier even door het park rijden: http://www.givskudzoo.dk/
Jarige kinderen eten gratis in Legoland overigens (maar ik weet niet zeker of dat alleen voor jaarkaarthouders zo is of voor iedereen) ;)
  maandag 25 maart 2013 @ 10:16:09 #169
37295 Luigi
mario pls
pi_124475333
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:14 schreef Fogel het volgende:
Legoland is niet grappig in de regen. Dan kan je beter hier even door het park rijden: http://www.givskudzoo.dk/
Jarige kinderen eten gratis in Legoland overigens (maar ik weet niet zeker of dat alleen voor jaarkaarthouders zo is of voor iedereen) ;)
Oh dat ziet er ook leuk uit zeg. Nouja, we zien wel. Misschien zijn we dan wel zo blij dat we naar huis mogen dat we in 1x doorcrossen ;).
  maandag 25 maart 2013 @ 13:13:12 #170
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124480596
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:26 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Doen wij ook ja. Een paar km de snelweg af en dan heb je al snel iets rustigs gevonden. En we stoppen dan eind vd middag zodat de kindjes nog even lekker kunnen spelen. Naar huis doen we wel in 1 keer.

Wij gaan deze zomer met kleuter, peuter en 2 babies naar Frankrijk. Heb net geboekt. 700 km, dat gaan we wel redden in 1 keer.
Waar ga je heen, als ik vragen mag? :)
Check mijn band Glorybox
pi_124487258
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 13:13 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Waar ga je heen, als ik vragen mag? :)
Hierheen
Met een meidenkwartet
  maandag 25 maart 2013 @ 16:16:20 #172
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_124487904
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 09:06 schreef CrazyMoon het volgende:

En hoe vind je een b&b? Boek je dan van tevoren of ter plekke zeg maar?
pi_124504105
Wij boeken altijd van tevoren. Vooral in het hoofdseizoen zijn ze snel vol. En nu moesten we een b&b met 2 familiekamers en die zijn er niet veel.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  dinsdag 26 maart 2013 @ 09:17:45 #174
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_124514881
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 16:00 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Hierheen
Leuk, ziet er goed uit. :)
Check mijn band Glorybox
pi_125023378
Wij zijn er eindelijk uit welke tent we willen. We gaan toch voor de Obelink Familia 6.
Vanavond gaan we die bestellen. En dan de rest zoeken we denk ik via Marktplaats, we gaan voor een picknicktafel voor de kinderen.

En ipv de meivakantie gaan we in juni een paar dagen kamperen op de camping in onze woonplaats. Kunnen we de tent uitproberen, Sarah dr verjaardag op de camping vieren, en overdag gaan ze dan naar school en na schooltijd gezellig op de camping spelen.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_125158488
Je hebt in Noorwegen en Zweden dus ik verwacht Denemarken ook camping met hutjes/huisjes. Die zijn vaak goedkoper dat een hotel.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 16:24:34 #177
45833 crew  Fogel
pi_125158627
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Je hebt in Noorwegen en Zweden dus ik verwacht Denemarken ook camping met hutjes/huisjes. Die zijn vaak goedkoper dat een hotel.
Die hebben ze inderdaad, maar wat minder makkelijk op de bonnefooi te doen dan in Noorwegen.
pi_125158680
quote:
1s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:24 schreef Fogel het volgende:

[..]

Die hebben ze inderdaad, maar wat minder makkelijk op de bonnefooi te doen dan in Noorwegen.
Ik ben 1x in Denemarken op een camping geweest en dat was voor Legoland. Voor de rest reden we er alleen doorheen om de boot te pakken naar Noorwegen. En daar stikt het van die hutjes.
  Moderator donderdag 11 april 2013 @ 20:55:31 #179
45833 crew  Fogel
pi_125169341
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 16:25 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Ik ben 1x in Denemarken op een camping geweest en dat was voor Legoland. Voor de rest reden we er alleen doorheen om de boot te pakken naar Noorwegen. En daar stikt het van die hutjes.
In Denemarken stikt het ook van de hutten, maar die zijn in de zomer vaak volgeboekt. Voor een groot deel door Noren ;)
In Noorwegen kan je vooral in wintersportgebieden vrij goedkoop terecht omdat het aanbod gewoonweg heel veel groter is dan de vraag.
pi_125239381
quote:
7s.gif Op maandag 25 maart 2013 10:02 schreef Luigi het volgende:
Zo, onze vakantie is ook (eindelijk :P ) geboekt! In augustus gaan we samen met onze 6 jarige smurf 2 weken door (zuid) Zweden reizen.Overtocht naar Goteborg, dan via Frederiksberg, Orsa en Idrefjäll naar Oslo (Noorwegen) voor de overtocht terug naar Frederikshavn (Denemarken). Erg veel zin in! We denken er nog over om op de terugweg een nachtje te stoppen vlakbij Legoland maar het is nog even zoeken naar een leuk en betaalbaar hotel.
Houdt je zoon/dochter van de verhalen van Astrid Lindgren?
In Vimmerby (midden Zweden) ligt Astrid Lindgrens Wereld. Een gezellig themapark rond haar verhalen, met o.a. het huisje van Lotta. In de buurt van Vimmerby vind je ook het huis waar Emil is opgenomen, en de drie huisjes van Kinderen van Bolderburen (langs de weg tussen Vimmerby en Mariannelund). Er is tevens een leuke camping in Mariannelund. Overgenomen door Nederlanders, maar is nog steeds een fijne camping.
  zaterdag 13 april 2013 @ 20:10:37 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_125241055
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 april 2013 19:28 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Houdt je zoon/dochter van de verhalen van Astrid Lindgren?
In Vimmerby (midden Zweden) ligt Astrid Lindgrens Wereld. Een gezellig themapark rond haar verhalen, met o.a. het huisje van Lotta. In de buurt van Vimmerby vind je ook het huis waar Emil is opgenomen, en de drie huisjes van Kinderen van Bolderburen (langs de weg tussen Vimmerby en Mariannelund). Er is tevens een leuke camping in Mariannelund. Overgenomen door Nederlanders, maar is nog steeds een fijne camping.
wat leuk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 07:28:42 #182
5428 crew  miss_sly
pi_126337888
Wij zijn onderwegnaar de Dordogne. Helaas zijn de voorspellingen vanaf dinsdag tot en met het einde van onze vakantie niet al te best. We denken er over om misschien toch wat meer richting Cote D' Azur af te zakken en daar toch maar een weekje bij te boeken. Anderhalve week opgesloten in een caravan vanwege de regen is niet ons idee van vakantie ;)

Iemand een tip wat zuidelijker waar we voor niet al te veel geld nog een weekje camping kunnen boeken? Stacaravan of huisje op een kindvriendelijke camping.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 08:46:57 #183
242204 YskaFredriksson
Vitamientjes zijn je vriendjes
pi_126338200
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 07:28 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn onderwegnaar de Dordogne. Helaas zijn de voorspellingen vanaf dinsdag tot en met het einde van onze vakantie niet al te best. We denken er over om misschien toch wat meer richting Cote D' Azur af te zakken en daar toch maar een weekje bij te boeken. Anderhalve week opgesloten in een caravan vanwege de regen is niet ons idee van vakantie ;)

Iemand een tip wat zuidelijker waar we voor niet al te veel geld nog een weekje camping kunnen boeken? Stacaravan of huisje op een kindvriendelijke camping.
Is dit misschien wat voor je?
http://www.camping-international.fr/?lang=nl
Ik heb al even gezocht op accomodatie, mobilhome/stacaravan 267 euro voor een week.

Wij gaan hier zelf naar toe deze zomer.. :)
Attentie attentie letten wij even op... [kerst] Creatieve FOK!kers voor een fijne kerst voor FOK!kers
pi_126338593
Wij gaan naar de ardeche, camping domaine d'imbours. In de ardeche zijn heel veel leuke campings!
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 09:55:29 #185
5428 crew  miss_sly
pi_126338898
De voorspellingen zijn voor heel Frankrijk gelijk, lijkt het. Overal wordt na volgende week regen verwacht -O-

We zullen het een beetje in de gaten houden maar, en dan maar kijken wat we volgende week doen. Het wordt een last minute beslissing, denk ik.
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 09:58:25 #187
5428 crew  miss_sly
pi_126338942
Ik heb zelfs Italië nog gecheckt, San Remo, Torino, overal hetzelfde. Idem voor Luxemburg, noord-Frankrijk, rond Parijs. Het wordt gewoon slecht volgende week.
pi_126339020
Balen MS! Zag idd dat Italie ook een week regen gaat zijn :(
Als kind ben ik een paar keer in Argeles sur mèr geweest en dat is supergaaf!! Daar rijden treintjes langs de campings naar het centrum, is een strand, maar vooral veel leuke campings, een waterpretpark in de buurt, leuke uitstapjes (Couillioure bijvoorbeeld)
Misschien een tip? Ligt bij Perpignan!

(Maar is wel een héél stuk zuidelijker, haha. Als kind kwam ik ook eens op een camping waar het slecht weer was, we zijn toen ook iets zuidelijker gegaan maar wel aan de westkust gebleven!)

[ Bericht 17% gewijzigd door Sannne op 11-05-2013 10:17:58 ]
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 10:17:27 #189
5428 crew  miss_sly
pi_126339213
Joh, dat is de eerste waar het niet de hele volgende week regent! Ik ga die nader bekijken, als we vanmiddag op de camping zijn!

We overwegen zelfs Barcelona :')
pi_126339234
Volgens mij is Vicky hier ook in Argeles geweest meen ik me te herinneren.. (Misschien kan zij vertellen hoe het daar nu is, voor mij is het 15 jaar geleden haha)

Ik zie trouwens dat het daar ook 5 dagen regen gaat zijn :(
Barcelona 3 dagen regen!
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 10:32:23 #191
5428 crew  miss_sly
pi_126339440
Echt idioot overal regen.
pi_126339653
Oost Italie is het mooi komende week! (Waar wij heengaan in juni, hihi)
pi_126342895
Corsica?ben er geweest en het is echt super mooi O+ je kan met de boot vanaf marseille!

Er wordt geen regen voorspeld in Corsica komende week ^O^

[ Bericht 31% gewijzigd door bitterend op 11-05-2013 12:50:38 ]
  zaterdag 11 mei 2013 @ 12:53:32 #194
244125 laziness
pi_126343164
Argeles sur mer zijn wij twee jaar geleden geweest met O.
De campings zijn van die massale dingen met veel Nederlanders. Ook echt 30 op een rij achter elkaar liggen die campings.

Maar de kustweg Spanje in is prachtig O+
Wij zijn toen vanaf daar nog een dagje naar Barcelona geweest ook.
Omgeving dus prima maar de campings vond ik niet echt een aanrader.
pi_126345118
Wij waren twee jaar geleden hier
http://www.camping-soleil-mer.com/fr/

Niet te groot, aan de kust (waar je dan ook maar weer mazzel moet hebben met de mistral enzo).
Met een meidenkwartet
pi_126345188
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 10:18 schreef Sannne het volgende:
Volgens mij is Vicky hier ook in Argeles geweest meen ik me te herinneren.. (Misschien kan zij vertellen hoe het daar nu is, voor mij is het 15 jaar geleden haha)

Ik zie trouwens dat het daar ook 5 dagen regen gaat zijn :(
Barcelona 3 dagen regen!
it wasn't me :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_126345248
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:44 schreef Vicky het volgende:

[..]

it wasn't me :)
Hm sorry dat dacht ik echt :D
pi_126345276
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 12:53 schreef laziness het volgende:
Argeles sur mer zijn wij twee jaar geleden geweest met O.
De campings zijn van die massale dingen met veel Nederlanders. Ook echt 30 op een rij achter elkaar liggen die campings.

Maar de kustweg Spanje in is prachtig O+
Wij zijn toen vanaf daar nog een dagje naar Barcelona geweest ook.
Omgeving dus prima maar de campings vond ik niet echt een aanrader.
In mijn herinnering als kind was dat dus echt fantastisch :D Juist die campings!
pi_126345305
Ik weet niet zo goed of het hier of in het dummie-topic moet, maar aangezien het over vakantie gaat :+

Als je onderweg ergens overnacht in een hotel slaapt je kind - denk ik - vaak bij jou op de kamer. Ik was tenminste niet van plan voor mijn mini van nog geen jaar oud een tweede kamer te nemen.
Maar hoe doe je dat dan als ouder tussen kinderbedtijd en grote mensen bedtijd? Tv kijken op je kamer is niet echt een optie, maar beneden in de hotelbar gaan hangen en je kind alleen boven is dat wat mij betreft ook niet.

Hoe doen anderen dat?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:49:52 #200
259886 pessie
pi_126345390
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:47 schreef Mineola het volgende:
Ik weet niet zo goed of het hier of in het dummie-topic moet, maar aangezien het over vakantie gaat :+

Als je onderweg ergens overnacht in een hotel slaapt je kind - denk ik - vaak bij jou op de kamer. Ik was tenminste niet van plan voor mijn mini van nog geen jaar oud een tweede kamer te nemen.
Maar hoe doe je dat dan als ouder tussen kinderbedtijd en grote mensen bedtijd? Tv kijken op je kamer is niet echt een optie, maar beneden in de hotelbar gaan hangen en je kind alleen boven is dat wat mij betreft ook niet.

Hoe doen anderen dat?
In bad gaan liggen tot je kind slaapt :+
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:50:58 #201
1762 YPPY
Yppiaans
pi_126345431
Familiekamer boeken (doen wij) of met een zaklamp onder de dekens een boek lezen. :P
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_126345543
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 13:46 schreef Sannne het volgende:

[..]

Hm sorry dat dacht ik echt :D
no prob :D

wij zijn nog nooit in Frankrijk op vakantie geweest. Ja naar Disney.. maar verder toen ik uhhhh 17 was ofzo.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 13:56:13 #203
35189 Troel
scherp en bot
pi_126345642
quote:

Hoe doen anderen dat?
babyfoon?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zaterdag 11 mei 2013 @ 14:06:10 #204
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_126346035
Kind in bedje leggen, tv aanzetten en op bed gaan zitten :+. Ze vallen vanzelf om :Y.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:07:59 #205
37295 Luigi
mario pls
pi_126348376
Voor onderweg vind ik het allemaal niet zo erg. Wij hebben op de heenreis ook een gezamenlijke hut met z'n 3tjes maar meestal ben je zo moe van het reizen en doen dat je zo vertrokken bent en een keertje op tijd plat is dat wel lekker. En die van ons is dan bijna 7 dus dan kun je ze ook nog eens 'laat' naar bed laten gaan.

Die mini's leg je toch gewoon neer idd zoals Kim zegt?

Maar over het algemeen vind ik hotels en kinderen ook geen succes. Als we voor langere tijd een hotel doen, proberen we meestal iets van een familiekamer te regelen zodat de uk een eigen kamer heeft.
pi_126348518
quote:

Hetzelfde als thuis eigenlijk :) als ze slapen kan er toch best iets aan?
En zo niet zelf ook lekker vroeg naar bed?
  zaterdag 11 mei 2013 @ 15:48:10 #207
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_126349987
quote:

Hoe doen anderen dat?
Dat laatste. Vragen om een kamer die niet te ver van de lobby is, en hopen dat je babyfoon het haalt. En anders gewoon een beetje internetten op de kamer. :)
Check mijn band Glorybox
pi_126350137
quote:
14s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 14:06 schreef k_i_m het volgende:
Kind in bedje leggen, tv aanzetten en op bed gaan zitten :+. Ze vallen vanzelf om :Y.
dat

Of wachten tot ze slapen en dan de tv aan
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 11 mei 2013 @ 16:39:54 #209
11682 Moonah
Jolie femme
pi_126352029
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 10:32 schreef miss_sly het volgende:
Echt idioot overal regen.
Oh Slybeeb, wat jammer... :{
Hopelijk vind je iets leuks.
Anders had je beter thuis kunnen blijven.... :D
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator zaterdag 11 mei 2013 @ 18:08:54 #210
5428 crew  miss_sly
pi_126355410
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh Slybeeb, wat jammer... :{
Hopelijk vind je iets leuks.
Anders had je beter thuis kunnen blijven.... :D
Ja, die gedachte is ook al bij mij opgekomen :D zeker nu we een tuin hebben en de dame zo lekker buiten kan spelen.

We kijken wel. Als het de hele tijd droog is, is al prima, maar regen... blegh.

We houden weeronline en meteo France maar goed in de gaten.
pi_126357666
Bedankt voor de antwoorden. We zullen het wel zien tegen de tijd, maar ik heb iig een paar goede ideeën gehoord.

Troel, beneden zitten zou ik sowieso niet zonder babyfoon doen, maar dat is vooralsnog puur hypothetisch, want ik voel me er op dit moment (nog?) niet prettig bij om mijn kind alleen te laten liggen op een onbekende plek. Bovendien vraag ik me ook af of het bereik van de babyfoon wel zo ver reikt.

Yppy, Ik dacht dat een familiekamer gewoon een normale hotelkamer met een uitklapbed voor het kind was eigenlijk, maar dat is blijkbaar anders?

Verder: mijn kind gaat thuis om een uur of zeven naar bed, vanaf die tijd zelf in bed gaan liggen vind ik niet echt een reële optie. Ik zie ook nog niet voor me hoe hij gewoon doorslaapt als ik de tv aanzet (thuis heeft hij een eigen kamer dus heeft hij daar geen last van), maar lezen met een klein lampje moet wel kunnen denk ik.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:28:57 #212
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126358281
quote:

Hoe doen anderen dat?
wij zaten in een Formule 1 en de kinders gingen samen in het stapelbed bovenin. Wij hebben daarna heel knus op het tweepersoonsbed. Met koptelefoons op een film liggen kijken op de iPad. ;)
  zaterdag 11 mei 2013 @ 19:31:13 #213
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_126358391
quote:
7s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:07 schreef Luigi het volgende:
Voor onderweg vind ik het allemaal niet zo erg. Wij hebben op de heenreis ook een gezamenlijke hut met z'n 3tjes maar meestal ben je zo moe van het reizen en doen dat je zo vertrokken bent en een keertje op tijd plat is dat wel lekker. En die van ons is dan bijna 7 dus dan kun je ze ook nog eens 'laat' naar bed laten gaan.

Die mini's leg je toch gewoon neer idd zoals Kim zegt?

Maar over het algemeen vind ik hotels en kinderen ook geen succes. Als we voor langere tijd een hotel doen, proberen we meestal iets van een familiekamer te regelen zodat de uk een eigen kamer heeft.
En dat ook idd. Zij hebben meestal extra getukt overdag dus houden het nog wat langer vol en zelf ben je zo gaar als een klontje.
pi_126359504
Even aankijken of beeb wil gaan slapen en anders net zo lang opblijven tot beeb moe is (wandeling maken ofzo). Geloof me, met een krijsend kind in de hotelkamer gaan zitten is niet bevorderlijk voor je vakantiegevoel :X

Onze peuter slaapt nu zo vast dat we met haar in 1 kamer kunnen slapen (op het moment zo'n beetje elke nacht :') ), maar onze dreumes slaapt heel licht en heeft echt een eigen kamer nodig.
  zaterdag 11 mei 2013 @ 20:33:18 #215
259886 pessie
pi_126361406
Nathan was bijna 1 toen we in Milaan een nachtje hotel deden onderweg naar Rome. Tegen de tijd dat we gegeten hadden en terug in het hotel was het 9 uur, toen nog in bad en tegen 10 uur in bed. Ging prima. Was de allereerste keer dat ie een nacht doorsliep, dus ik vond het absoluut geslaagd :+ .
  zaterdag 11 mei 2013 @ 21:53:58 #216
1762 YPPY
Yppiaans
pi_126365047
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 19:15 schreef Mineola het volgende:
Bedankt voor de antwoorden. We zullen het wel zien tegen de tijd, maar ik heb iig een paar goede ideeën gehoord.

Yppy, Ik dacht dat een familiekamer gewoon een normale hotelkamer met een uitklapbed voor het kind was eigenlijk, maar dat is blijkbaar anders?

Nee, dat is een extra bed. ;) Je hebt dan een extra 'kamer'. De ene keer hadden we een aparte slaapkamer, we sliepen wel samen dus, maar wij konden 's avonds in de 'woonkamer' zitten. Twee jaar geleden hadden we een aparte slaapkamer met een deur, helemaal ideaal. Wij stellen echt wel de eis dat ze apart kan slapen terwijl wij gewoon kunnen praten, tv kijken of wat anders ondernemen. ;)
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_126370544
Ik zit liever niet in een hotel, maar in het hotel in Turkije waar wij hebben gezeten (met twee kinderen) hadden we een familiekamer met een deur tussen de twee 'kamers'.

Voor een nachtje zou het me niet uitmaken als we maar 1 kamer zouden hebben, maar voor twee weken wil ik liever iets meer ruimte en een aparte kamer voor de kinderen.
  zondag 12 mei 2013 @ 08:54:02 #218
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_126376231
Wij hadden zo'n snelweghotel met alle kamers op de begane grond. Baby naar bed, wij buiten recht voor de deur lekker wijntje gedaan en ook vroeg naar bed. Je hebt zelf dan ook de hele dag in de auto gezeten, dus best afgedraaid.
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  zondag 12 mei 2013 @ 09:04:05 #219
244125 laziness
pi_126376320
Toen O. 7 maanden was zijn we ipv heel vroeg gaan rijden en dan om 17.00uur bij een hotel stoppen, pas rond het middaguur gaan rijden en dan rond 23.00uur bij een hotel stoppen. Konden we allemaal tegelijk naar bed.
pi_126378500
We waren in Gent toen R 4 maanden was! het was een B&B/studio met eigen douche, keukentje, bed en tv..We zijn toen de hele dag op pad geweest en ze sliep in de draagdoek 's avonds eten buiten samen met haar en toen waren we rond 8 uur terug in het kamertje. Toen was ze dus nog lekker wakker, even spelen/tv kijken dan allemaal rond 9 uur naar bed samen omdat wij ook op waren!
pi_126378743
Wij gaan binnenkort ook een weekje weg, niks spannends verder, maar voor t eerst als gezinnetje. Ze is dan 10 maanden oud... Wij waren samen wel van het na het ontbijt de hort op en pas na het diner weer terug op kamer/huisje, maar met mini erbij is dat niet realistisch misschien. Namen jullie je uk wel gewoon een hele dag mee op pad, of gingen jullie halverwege terug naar hotel/huisje voor een slaapje van de kleine. Heb namelijk nog niet meegemaakt dat ze in slaap viel in de wagen. Heb een manduca maar heeft ze ook nog nooit in geslapen. Verder geen probleem om terug te gaan naar t huisje hoor, maar dan moeten we gewoon dingetjes zoeken die dichtbij te doen zijn.
pi_126379131
SE ja we gingen terug. Toen ze 10 maanden was waren we in Drenthe in een huisje. Ik dacht dat ze ging slapen in de auto op weg naar de dierentuin bijvoorbeeld. Maar het ging niet, ze huilde en had geen zin in zo lang vast te zitten. Ook in de wagen was geen succes. na 2 dagen zijn we dus rond haar slaaptijd in het huisje gebleven, kon ze lekker slapen en dan rustig wakker worden en op de grond spelen - zoals ze dat gewend was.
  zondag 12 mei 2013 @ 12:22:15 #223
244125 laziness
pi_126380314
Wij gaan nooit voor slaapjes terug. Slapen in de auto of de wagen of in de wompat.

Als mijn kind dit niet zou doen en het was alleen maar drama want moe zou ik wel terug gaan maar dat zou wel een flinke beperking zijn op wat je kan doen op een dag.
pi_126380515
Wij hebben het wel gedaan als ze anders niet in slaap kwam. Liever terug dan drama, dat is ook niet relaxt vakantievieren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_126380685
Nog nooit terug gegaan, maar ook niet nodig geweest :)
Mijn kinderen slapen of in de auto of in de doek wel gewoon.
  zondag 12 mei 2013 @ 13:59:11 #226
370685 -Spring
-Spring
pi_126383333
L sliep als dreumes/peuter ook niet ergens anders meer dan in dr bed. En van slaaptekort werd, en wordt ze nog steeds, bepaald niet gezelliger. In die tijd bestonden onze vakanties dan ook uit 's ochtends naar het zwembad/strand, terug naar huis om te lunchen en 's middags nog even naar het zwembad/strand.
pi_126385364
Hier ook eentje die vanaf 9/10 mnd niet meer in de wandelwagen sliep.. dus wij gingen ook altijd terug... Pas nu (bijna 3) gaan we soms de hele dag weg omdat ze nu soms wel een dagje vol houdt zonder slaap. Maar eerder gingen we altijd terug voor een middagslaapje
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  zondag 12 mei 2013 @ 14:55:26 #228
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126385584
Dat vind ik ook heel spannend met onze aankomende vakantie (we gaan over 3 weken, dochter is dan 10 maanden)... Ze valt eigenlijk nooit in slaap in de wagen maar wel in de Bondolino. Die nemen we dus ook mee maar als het warmer is dan 25 graden (dat zijn niet de voorspellingen hoor) dan lijkt me dat ook niks.

Ze hebben onze vlucht aangepast ;( . We zouden eerst om 14:00 vliegen en dan rond 16:00 aankomen (Mallorca) leek mij ideaal! Hopelijk op Schiphol slapen in de drager en dan eenmaal daar in de huurauto. Helaas hebben we nu een tussenlanding op Ibiza waardoor we nu pas om 17:40 landen. Ben heeeel erg benieuwd...
pi_126387247
Vliegen zagen we (vooral vriend) hier nog niet zo zitten :+ we gaan nu naar cp eifel, dld... Hoop dat t lekker weer wordt. Mini slaapt op zich wel in de auto, moet t wel een ritje van minimaal 30/45 minuten zijn. Ik denk dat we 's ochtends, als ze toch al zou gaan slapen normaliter, ergens heen gaan. Slaapt ze in de auto, kan ze daarna 2 a 3 uur wakker blijven. Dan terug naar huisje, kan ze weer slapen, en in de middag in zwembad hangen ofzo. Komt vast wel goed, op zich ist een redelijk makkelijk kind :+ Ik heb er zin in! Eerste vakantie sinds 2 jaar O+
  zondag 12 mei 2013 @ 15:38:58 #230
244125 laziness
pi_126387597
Komt vast goed SupremeEvil en wij zijn nu een lang weekend in de Eifel geweest. Genoeg te zien en te doen.

Fannetje is ook net in dat park geweest waar jullie heen gaan.
pi_126387880
Komt vast goed hoor SupremeEvil.
Wij zijn inderdaad ook in CP Eifel geweest vorige week. Was een heel mooi, kindvriendelijk park!
En genoeg te doen in de omgeving, ook voor halve dagen evt.

Toen Anne zo klein was, probeerden we in ieder geval om de dag haar in het huisje een middagslaapje te laten doen. De andere dag maakten we dan een langere dag. Anne sliep gelukkig wel in de kinderwagen/auto, al was dat niet zo lang als in een bedje.
pi_126421906
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:44 schreef Fannetje het volgende:

Toen Anne zo klein was, probeerden we in ieder geval om de dag haar in het huisje een middagslaapje te laten doen. De andere dag maakten we dan een langere dag. Anne sliep gelukkig wel in de kinderwagen/auto, al was dat niet zo lang als in een bedje.
Dat doen wij ook.
1 dag plannen we iets in (grot bezoeken, naar een stad, stuk wandelen enz), en de dag erna doen we het rustig aan, meestal wel een paar boodschapjes doen, maar voor de rest blijven we dan op de camping. Voor de kinderen vind ik dat wel fijn en voor mezelf ook ;)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 13 mei 2013 @ 11:19:19 #233
37295 Luigi
mario pls
pi_126422564
Eerste paar jaar pas je je meestal wel een beetje aan omdat het dan ook erg onpraktisch wordt (hoewel ik een collega had die met z'n 1 - 2 jarige gewoon op wandelvakantie ging, met een soort rugdrager voor professionals (die je ook af kon doen en neerzetten)) maar nu heb ik zoiets van ik het het wel gezien met hotels en zonvakanties en die gribus hoor. Krijg ook altijd de kriebels van 'als de kinderen het naar hun zin hebben dan...' nou nee dus :P.

Wij gingen vroeger ook altijd op rondreis met z'n 2-en en zoiets wil ik er toch wel weer graag in gaan houden, uiteraard afgestemd op maar wel zoiets hoor. Beetje wereldwijs maken ipv op een camping te hangen (wederom met alle respect).

--edit, hm vaag ik had ergens op gereageerd en gequote maar de quote ontbreekt en nu kan ik niet meer terugvinden waar ik op wilde reageren :') nouja, for what it's worth dus.
  maandag 13 mei 2013 @ 11:32:20 #234
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126422980
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 15:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Vliegen zagen we (vooral vriend) hier nog niet zo zitten :+ we gaan nu naar cp eifel, dld... Hoop dat t lekker weer wordt. Mini slaapt op zich wel in de auto, moet t wel een ritje van minimaal 30/45 minuten zijn. Ik denk dat we 's ochtends, als ze toch al zou gaan slapen normaliter, ergens heen gaan. Slaapt ze in de auto, kan ze daarna 2 a 3 uur wakker blijven. Dan terug naar huisje, kan ze weer slapen, en in de middag in zwembad hangen ofzo. Komt vast wel goed, op zich ist een redelijk makkelijk kind :+ Ik heb er zin in! Eerste vakantie sinds 2 jaar O+
Daar hebben wij ook wel over getwijfeld maar de drang naar mooi weer overheerst :'). We zijn (op vorig jaar na dan) ieder jaar op vakantie geweest en de laatste keer mooi weer was in 2007...En dan gingen we gewoon in juli naar plaatsen als Toscane, Lanzarote, Barcelona etc. Dus...we zijn nogal pechvogels wat dat aangaat.
We hebben wel bewust gekozen voor een korte vliegreis (die dus nu langer is gemaakt :') ) en een korte transfertijd. We hebben ook besloten op het vliegveld een auto te huren en niet in de transferbus mee te rijden. Dan kan ze in de auto ook nog slapen en zijn we - hopelijk - sneller op de plaats van bestemming.

We gaan 't wel zien :). Wat je zegt, E. is over 't algemeen echt heel makkelijk en meegaand maar slaaptekort kan wel wat doen met d'r humeur zeg maar :D.
  maandag 13 mei 2013 @ 18:07:57 #235
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_126438853
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:32 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Daar hebben wij ook wel over getwijfeld maar de drang naar mooi weer overheerst :'). We zijn (op vorig jaar na dan) ieder jaar op vakantie geweest en de laatste keer mooi weer was in 2007...En dan gingen we gewoon in juli naar plaatsen als Toscane, Lanzarote, Barcelona etc. Dus...we zijn nogal pechvogels wat dat aangaat.
We hebben wel bewust gekozen voor een korte vliegreis (die dus nu langer is gemaakt :') ) en een korte transfertijd. We hebben ook besloten op het vliegveld een auto te huren en niet in de transferbus mee te rijden. Dan kan ze in de auto ook nog slapen en zijn we - hopelijk - sneller op de plaats van bestemming.

We gaan 't wel zien :). Wat je zegt, E. is over 't algemeen echt heel makkelijk en meegaand maar slaaptekort kan wel wat doen met d'r humeur zeg maar :D.
Wow, in die plaatsen in juli telkens geen mooi weer? Dan heb je wel erg pech.
Check mijn band Glorybox
  Moderator maandag 13 mei 2013 @ 23:32:42 #236
45833 crew  Fogel
pi_126459834
quote:
7s.gif Op maandag 13 mei 2013 11:19 schreef Luigi het volgende:
Eerste paar jaar pas je je meestal wel een beetje aan omdat het dan ook erg onpraktisch wordt (hoewel ik een collega had die met z'n 1 - 2 jarige gewoon op wandelvakantie ging, met een soort rugdrager voor professionals (die je ook af kon doen en neerzetten)) maar nu heb ik zoiets van ik het het wel gezien met hotels en zonvakanties en die gribus hoor. Krijg ook altijd de kriebels van 'als de kinderen het naar hun zin hebben dan...' nou nee dus :P.

Wij gingen vroeger ook altijd op rondreis met z'n 2-en en zoiets wil ik er toch wel weer graag in gaan houden, uiteraard afgestemd op maar wel zoiets hoor. Beetje wereldwijs maken ipv op een camping te hangen (wederom met alle respect).

--edit, hm vaag ik had ergens op gereageerd en gequote maar de quote ontbreekt en nu kan ik niet meer terugvinden waar ik op wilde reageren :') nouja, for what it's worth dus.
De kinderen hebben het juist met excursies naar hun zin ;)
Maar ook met zwemmen in zowel zwembad als zee. Afwisselen kan geen kwaad. Vakantie moet geen stress worden, gewoon alles rustigaan en van dag tot dag dingen bepalen. Worden het meer zwemdagen dan excursiedagen of andersom, helemaal prima.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 00:13:18 #237
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126461844
Wij zijn op vakantie echt nooit naar de kamer gegaan om de kinderen te laten slapen. Gewoon in de wagen of in de doek/drager. Eventueel hydrofiele luier over de wagen hangen tussen de middag, stukje wandelen en zzzzzzzzzz.
Wij luieren op het terras/strand/whatever, en kind ligt lekker te tukken in de frisse buitenlucht.
's Avonds bijtijds weer terug op de kamer ook nooit gedaan.
Maar onze kinderen zijn dan ook geen slapers en zijn Sowieso gewend om laat te gaan slapen.
En op vakantie boort het er een beetje bij vind ik, lekker laat naar bed.

Kijk, het moet voor iedereen wel gezellig blijven. Zodra ze huilerig en moe worden dan is het gewoon klaar: bedtijd.
Maar mijn kinderen houden het, zeker onder bijzondere omstandigheden zoals vakantie en feestdagen, prima tot laat vol.
.... met gevoel voor drama....
pi_126462804
Het is echt heel afhankelijk van het kind. Peuter slaapt gemakkelijk in de auto, vliegtuig, weetikwaar. Maar dreumes vindt alles veel te interessant en doet bij hoge uitzondering een powernap. Kan ook van dag tot dag veranderen. Mijn motto is: plan het niet te strak, go with the flow.

Op Bonaire wisselden mijn oudste en haar neefje elkaar af met de slaapjes :') Door het tijdverschil was Hannah al rond 4 uur klaarwakker en om 9-10 uur bekaf. Een paar uur later werd ze wakker en dan ging neefje 3 uur (!) slapen. Als we gezamelijk ergens naartoe wilden dan werd dat pas rond 4 uur 's middags. Om 6 uur was Hannah dan weer helemaal op haar einde en haalde het avondeten vaak niet eens.
  dinsdag 14 mei 2013 @ 08:45:50 #239
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126465467
quote:
0s.gif Op maandag 13 mei 2013 18:07 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Wow, in die plaatsen in juli telkens geen mooi weer? Dan heb je wel erg pech.
I know :')

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 mei 2013 00:13 schreef Kersjes het volgende:
Wij zijn op vakantie echt nooit naar de kamer gegaan om de kinderen te laten slapen. Gewoon in de wagen of in de doek/drager. Eventueel hydrofiele luier over de wagen hangen tussen de middag, stukje wandelen en zzzzzzzzzz.
Wij luieren op het terras/strand/whatever, en kind ligt lekker te tukken in de frisse buitenlucht.
's Avonds bijtijds weer terug op de kamer ook nooit gedaan.
Maar onze kinderen zijn dan ook geen slapers en zijn Sowieso gewend om laat te gaan slapen.
En op vakantie boort het er een beetje bij vind ik, lekker laat naar bed.

Kijk, het moet voor iedereen wel gezellig blijven. Zodra ze huilerig en moe worden dan is het gewoon klaar: bedtijd.
Maar mijn kinderen houden het, zeker onder bijzondere omstandigheden zoals vakantie en feestdagen, prima tot laat vol.
Zo wil ik 't ook O+
  dinsdag 14 mei 2013 @ 09:46:13 #240
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_126466492
Ai Octo, dat klinkt niet bepaald fijn...
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 16 mei 2013 @ 12:27:43 #241
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_126576882
De beste vakanties hebben ook kinderopvang.

http://www.denieuwepers.com/de-ploetermoeder-oekaze/
Check mijn band Glorybox
pi_126756309
Weet iemand een leuke camping in de buurt (± 50 km) van Neurenberg (Beieren/Duitsland)? Of sowieso campings in Duitsland?
  maandag 20 mei 2013 @ 09:34:42 #243
14746 k_i_m
pi_126756481
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dat vind ik ook heel spannend met onze aankomende vakantie (we gaan over 3 weken, dochter is dan 10 maanden)... Ze valt eigenlijk nooit in slaap in de wagen maar wel in de Bondolino. Die nemen we dus ook mee maar als het warmer is dan 25 graden (dat zijn niet de voorspellingen hoor) dan lijkt me dat ook niks.

Ze hebben onze vlucht aangepast ;( . We zouden eerst om 14:00 vliegen en dan rond 16:00 aankomen (Mallorca) leek mij ideaal! Hopelijk op Schiphol slapen in de drager en dan eenmaal daar in de huurauto. Helaas hebben we nu een tussenlanding op Ibiza waardoor we nu pas om 17:40 landen. Ben heeeel erg benieuwd...
Rond die tijd gaan wij ook naar Mallorca, dus je hebt zeker goed weer :7. :P.
In my life
Why do I smile
  maandag 20 mei 2013 @ 09:39:45 #244
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126756547
quote:
10s.gif Op maandag 20 mei 2013 09:34 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Rond die tijd gaan wij ook naar Mallorca, dus je hebt zeker goed weer :7. :P.
Deal :7
De voorspellingen zijn goed *O*
  maandag 20 mei 2013 @ 09:43:30 #245
14746 k_i_m
pi_126756622
Zelfs als het daar bewolkt is, is het nog superlekker om van alles te doen buiten. Ik verheug me nu al op het strandje van Cala Mondrago O+. En T-shirts met korte mouwen :').

In my life
Why do I smile
  maandag 20 mei 2013 @ 09:57:19 #246
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126756817
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 09:43 schreef k_i_m het volgende:
Zelfs als het daar bewolkt is, is het nog superlekker om van alles te doen buiten. Ik verheug me nu al op het strandje van Cala Mondrago O+. En T-shirts met korte mouwen :').

[ afbeelding ]
Heuj, daar zitten wij ook bij in de buurt geloof ik. Ziet er goed uit! Sowieso is het daar een betere temperatuur dan hier en het is gewoon al lekker om niets te hoeven. Maar ik heb natuurlijk al die baby zomerjurkjes niet voor niks gekocht he zo'n jurkje met die spekbeentjes eronder O+ . Ik heb volgens mij jouw dochter wel eens op een foto gezien (jaja, jarenlange lurker) dus ik zal goed opletten ;)
  maandag 20 mei 2013 @ 10:16:12 #247
14746 k_i_m
pi_126757109
Wij zitten bij Club Martha's in Cala D'or. Is echt 5-10 minuten rijden naar Cala Mondrago *O*.
In my life
Why do I smile
  maandag 20 mei 2013 @ 10:25:15 #248
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_126757285
Wij zitten ook in Cala D'or, wel in een ander hotel. Je bent er al vaker geweest dus? Ook toen je dochter nog kleiner (baby) was?
  maandag 20 mei 2013 @ 11:00:27 #249
14746 k_i_m
pi_126758076
Twee jaar geleden, toen was ze 3 :).
In my life
Why do I smile
  maandag 20 mei 2013 @ 11:56:59 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_126759664
quote:
1s.gif Op zondag 12 mei 2013 14:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

Wij zijn 2 weken naar Mallorca gegaan toen onze jongste nog geen 2 was. Is prima bevallen! Heenreis was aan het eind van de middag en terugreis kwamen we pas om 00.30 weer op schiphol aan. Tas met Zeeman-zut mee voor in het vliegtuig (stickers, boerderijbeestjes etc en gaan!) Vrijwel iedereen sliep op de terugweg in het vliegtuig behalve onze uk. Die zat alleen maar om zich heen te kijken.

En Mallorca was heel ontspannen. Elke ochtend lekker uitslapen. 's Middags deed ze nog een dutje (en ik ook want 7 maanden zwanger) en dan 's avonds lekker tapas tot 23 uur :D Was echt een heerlijke vakantie.

donderdag 23 mei 2013 @ 13:26:10 #251
259886 pessie
pi_126900591
We overwegen eind augustus begin september 2 weken naar le pin parasol te gaan? Heeft iemand ervaring met rond die tijd op vakantie gaan in de Vendee? Is het weer er stabiel/warm?
pi_126977487
Wie heeft er tips voor kleine campings in de Betuwe?
Graag een veldje met speeltoestellen, en niet te duur :)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_126978168
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 09:43 schreef k_i_m het volgende:

[ afbeelding ]
oeh dat ziet er lekker uit zeg!

Ik kan niet wachten op onze vakantie... Nog 12 weken!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 25 mei 2013 @ 10:47:43 #254
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_126978810
quote:
0s.gif Op maandag 20 mei 2013 09:21 schreef bodpa09 het volgende:
Weet iemand een leuke camping in de buurt (± 50 km) van Neurenberg (Beieren/Duitsland)? Of sowieso campings in Duitsland?
Ik heb ooit op een camping bij Magdenburg gestaan. Was bij een groot meer. Is mijn enige campingervaring in Dld.
Moet ff opzoeken hoe hij heet
pi_126979309
Ik heb ooit in Kirchzarten op de camping gestaan. Vond dat een super camping, en veel te doen in de omgeving. Helaas hadden wij van de 14 dagen zo'n 11 dagen regen..
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_127474636
Het is hier vast weleens voorbijgekomen, maar heeft iemand nog tips voor autoritten met een dreumes die autorijden niet leuk vindt?

We gaan deze zomer naar Frankrijk, in totaal zo'n 1000 kilometer, we rijden in twee dagen. Mijn oudste is bijna 4, en die vermaakt zich wel met naar buiten kijken, slapen en de iPad, maar de jongste, van 1,5 vindt er gewoon niets aan. Hij zal best ook wel slapen, maar niet 4 - 5 uur lang natuurlijk. Het is een heel bewegelijk kind, dus dat stilzitten in een stoel vindt hij maar niks, en spelen met knuffels / boekjes / enz. doet hij ook nog niet echt. Natuurlijk zullen we een paar keer (lang) stoppen om ze even te laten uitrazen, maar dan nog...
pi_127478410
Bleie als we naar Parijs rijden, slaapt R tot aan Lille. Daarna eten we, streken we onze beentjes en rijden we verder, dan krijgt ze de ipad tot aan Parijs...

Is jou kleine man niet geïnteresseerd in de ipad?
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:14:17 #258
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_127478854
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:54 schreef Bleie het volgende:
Het is hier vast weleens voorbijgekomen, maar heeft iemand nog tips voor autoritten met een dreumes die autorijden niet leuk vindt?

We gaan deze zomer naar Frankrijk, in totaal zo'n 1000 kilometer, we rijden in twee dagen. Mijn oudste is bijna 4, en die vermaakt zich wel met naar buiten kijken, slapen en de iPad, maar de jongste, van 1,5 vindt er gewoon niets aan. Hij zal best ook wel slapen, maar niet 4 - 5 uur lang natuurlijk. Het is een heel bewegelijk kind, dus dat stilzitten in een stoel vindt hij maar niks, en spelen met knuffels / boekjes / enz. doet hij ook nog niet echt. Natuurlijk zullen we een paar keer (lang) stoppen om ze even te laten uitrazen, maar dan nog...
Nee, alle tips noem je zelf ook al... Vaak stoppen, in twee dagen rijden, iPad, slapen... Bij ons was het vorig jaar precies zo. Oudste van 3 vond alles best met de iPad, jongste ging na 3 - 4 uur rijden (inc één keer stoppen) gillen. Gevolg: nooit meer dan 500 km op een dag, niks aan te doen. Vakantiemodus aan en niet willen jakkeren.

Dit jaar lijkt het beter te gaan, op lange autoritten naar familie enzo, hoor ik haar nauwelijks. Dat was vorig jaar al anders. Dus we gaan het proberen in één keer te doen (ook ongeveer 1000 km). En anders gewoon stoppen en een hotelletje opzoeken.
Check mijn band Glorybox
pi_127478915
Onze kleine is 18 maanden en de ipad vindt ze geweldig maar inderdaad max 2 uurtjes daarna is ze het zat..ik vind trouwens 500km op een dag echt maximum voor ons..ik krijg ook een stijven kont/voet van het rijden
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:36:20 #260
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_127479638
quote:
14s.gif Op maandag 20 mei 2013 10:16 schreef k_i_m het volgende:
Wij zitten bij Club Martha's in Cala D'or. Is echt 5-10 minuten rijden naar Cala Mondrago *O*.
Daar zijn wij jaaaaaren terug ook geweest, in Club Martha's :D
Was een fijn complex, wel redelijk druk. Wij hadden een appartement op de begane grond pal aan het zwembad, ff hegje door en PLONS *O* (Toen hadden we nog geen kind overigens).

We zijn in Cala d'Or ook een keer naar Cala Azul Park geweest (toen wel met kind), was ook een heel mooi complex. Iets ruimer van opzet dan Martha's en je kon de drukte wel opzoeken bij het naastgelegen Esmeralda Park.

En inderdaad, Cala Mondrago, heerlijk O+. Wij hebben toen ook nog een stukje gewandeld door het bos achter het tweede strand.

Waarom gaan wij dit jaar naar Oostenrijk, ik wil ook weer naar Mallorca :P. Maar voor een ander jaar op de planning zetten :).
  donderdag 6 juni 2013 @ 13:46:35 #261
14746 k_i_m
pi_127480049
Wij hebben expres het gebouw erachter gevraagd, zodat we verder bij het animatieplein vandaan zitten :D.
In my life
Why do I smile
pi_127481483
Dank! We hebben voor onderweg al een hotel geboekt bij Versailles, dus dat is inderdaad iets van 500 kilometer. Hij vindt de iPad wel heel mooi, maar hij kan er nog niet echt zelf iets mee, denk ik. Toch maar even mee oefenen :P .En dan hopen dat het geen woedende grote zus oplevert. Nou ja, het is niet het leukste onderdeel van een vakantie, maar we zullen het wel overleven.
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:23:38 #263
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_127481593
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2013 13:46 schreef k_i_m het volgende:
Wij hebben expres het gebouw erachter gevraagd, zodat we verder bij het animatieplein vandaan zitten :D.
Wij zaten ook niet aan het animatieplein, wij zaten in de gang rechts naast de receptie, pal aan het ene zwembad. Topplek :D
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:24:10 #264
37295 Luigi
mario pls
pi_127481608
De reis is echt onderdeel van de vakantie hoor, hier. Ook autorijden, heerlijk. Kind vermaakt zich wel.
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:28:24 #265
14746 k_i_m
pi_127481752
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wij zaten ook niet aan het animatieplein, wij zaten in de gang rechts naast de receptie, pal aan het ene zwembad. Topplek :D
Ja, dat bedoel ik, daarachter heb je nog een gebouw :D. Zo ver mogelijk! Hahahaha :D
In my life
Why do I smile
pi_127482412
quote:
11s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:24 schreef Luigi het volgende:
De reis is echt onderdeel van de vakantie hoor, hier. Ook autorijden, heerlijk. Kind vermaakt zich wel.
Die van mij dus niet. En ik vond het zelf als kind ook vreselijk. Werd ook altijd wagenziek, dat hielp niet. Maar pas toen ik daar overheen gegroeid was, ben ik de reis gaan waarderen als deel van de vakantie. Dat is een stuk moeilijker met een jengelend kind achterin.
pi_127482686
Wat ben ik blij dat wij er met een half uurtje zijn ;).
  donderdag 6 juni 2013 @ 14:54:14 #268
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_127482782
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:44 schreef Bleie het volgende:

[..]

Die van mij dus niet. En ik vond het zelf als kind ook vreselijk. Werd ook altijd wagenziek, dat hielp niet. Maar pas toen ik daar overheen gegroeid was, ben ik de reis gaan waarderen als deel van de vakantie. Dat is een stuk moeilijker met een jengelend kind achterin.
Ik was ook wagenziek vroeger, verschrikkelijk vond ik dat, reizen met de auto. Wij gingen met mijn ouders dan ook meestal naar Centerparcs (toen nog Sporthuis Centrum), lekker in de buurt. Pas toen ik ouder werd en niet meer zo wagenziek was gingen we verder weg.

Onze dochter vermaakt zich gelukkig prima in de auto met de ipad en/of dvd speler en wat speelgoed. En we hebben zo'n autobingo-spelletje gekregen, is ook goed voor een tijdje vermaak.
pi_127484535
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2013 09:09 schreef CrazyMoon het volgende:
Wie heeft er tips voor kleine campings in de Betuwe?
Graag een veldje met speeltoestellen, en niet te duur :)
Ik zag deze in de krant:

www.lievelinge.nl

Leek mij heel erg leuk!
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:48:40 #270
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
  donderdag 6 juni 2013 @ 15:48:56 #271
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_127484634
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:28 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, dat bedoel ik, daarachter heb je nog een gebouw :D. Zo ver mogelijk! Hahahaha :D
Je had gelijk wat het weer betreft O+ 8-). Geniet van je vakantie!
  donderdag 6 juni 2013 @ 16:30:20 #272
244125 laziness
pi_127486080
De ipad deed hier vorig jaar met 1,5 jaar al dienst als filmpjes vermaak. Veel kinder series er op gooien. Instellen op alles achter elkaar afspelen en aan de hoofdleuning vast maken.
  donderdag 6 juni 2013 @ 19:37:50 #273
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_127491353
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 10:54 schreef Bleie het volgende:

Vindt hij autorijden nooit leuk?
Hier gaat dvd-speler aan op standje oneindig met grote variatie aan filmpjes.
Daarnaast heb ik auto's, boekjes en ander speelgoed binnen handbereik, die ik regelmatig naar achteren doorgeef. Eten/drinken. Piepekoek spelen vanachter je hoofdsteun. Liedjes zingen.
En heel vroeg 's morgens vertrekken. Dan vallen ze in slaap voor langere tijd en dan heb je het grootste gedeelte er al op zitten.
Wij stoppen overigens niet vaak en al helemaal niet lang. Want dan schiet het voor de meter niet op en uiteindelijk moet je tóch die auto weer in. Gewoon doorrijden. Ben je lekker op tijd bij je tussenstop en hebben ze nog de hele middag om te spelen en te razen.

Maar ik heb makkelijk praten. Mijn kinderen zijn heel gemakkelijk in de auto en vermaken zich prima.
De jongste voorheen op het einde van de rit wat moeilijker omdat hij toen nog achteruit in de maxicosi mee moest, maar volgende vakantie gaat hij in de priori mee, dus dat is ook een stuk leuker voor hem!
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:18:38 #274
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_127493013
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 14:51 schreef Nijna het volgende:
Wat ben ik blij dat wij er met een half uurtje zijn ;).
Ik heb graag een paar honderd kilometer over voor een grotere kans op lekker weer. ;)
Check mijn band Glorybox
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:40:25 #275
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_127494147
bekend speelgoed inpakken als cadeautje. Was hier DE hit destijds! :-)
pi_127494453
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 16:30 schreef laziness het volgende:
De ipad deed hier vorig jaar met 1,5 jaar al dienst als filmpjes vermaak. Veel kinder series er op gooien. Instellen op alles achter elkaar afspelen en aan de hoofdleuning vast maken.
Welke filmpjes haalde jij waarvandaan?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_127494527
Wij hebben baby tv filmpjes + zandkasteel, telekids enzovoort gehaald van play-tube. Het slaat filmpjes op van youtube die je dan kan kijken terwijl er geen wifi is.

https://play.google.com/s(...)apps.playtube2&hl=nl
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:51:14 #278
244125 laziness
pi_127494682
Waar vandaan mag ik hier niet zeggen :+

Een app die avi's af kan spelen en vorig jaar had ik eigen baby tv dvd's er op gezet. Nu dingen als thomas de trein, brandweerman sam, maar ook langere mickey mouse verhalen kijkt hij nu af. Goed zoeken op internet ;)
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:52:30 #279
244125 laziness
pi_127494756
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:48 schreef bitterend het volgende:
Wij hebben baby tv filmpjes + zandkasteel, telekids enzovoort gehaald van play-tube. Het slaat filmpjes op van youtube die je dan kan kijken terwijl er geen wifi is.

https://play.google.com/s(...)apps.playtube2&hl=nl

Dat is een android app?
pi_127494783
HIj bestaat ook voor de ipad :)

Maar misschien is deze ook handig voor iemand met een android daarom ;)
  donderdag 6 juni 2013 @ 20:56:22 #281
244125 laziness
pi_127495029
Ik ga er eens naar kijken want klinkt handig :Y
pi_127495244
Als je Zappelin filmpjes afspeelt thuis slaat ie ze op in de cache zodat je ook geen wifi nodig hebt om ze in de auto te bekijken. R is gek op "liedjes zingen" "filmpjes kijken" :D dat is dan een afwisseling op de youtube filmpjes
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:01:18 #283
244125 laziness
pi_127495343
Ja die kende ik wel. De pocoyo app heeft ook de mogelijkheid tot opslaan van de filmpjes. Heel fijn.
pi_127495379
Ah! even opzoeken
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:07:23 #285
244125 laziness
pi_127495722
Play tube supports geen video cache meer vanaf versie 2.0 en ze zitten nu op versie 2.5

Dus schijnbaar werkt dat opslaan niet meer?
pi_127497554
Hmm ik kijk het even na!
pi_127497740
Mijn playlist is vol, ik moet het helemaal legen zegt ie voor dat hij een nieuwe mag toevoegen :{w
pi_127498210
Wij rijden naar frankrijk begin juli, en mu zou ik graag overnachten in een hotel maar jeumig, pokkeduur ja. Je bent zo 80-100 euro kwijt voor 1 nachtje. Of heeft er iemand een tip???
pi_127498338
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 20:51 schreef laziness het volgende:
Waar vandaan mag ik hier niet zeggen :+

Een app die avi's af kan spelen en vorig jaar had ik eigen baby tv dvd's er op gezet. Nu dingen als thomas de trein, brandweerman sam, maar ook langere mickey mouse verhalen kijkt hij nu af. Goed zoeken op internet ;)
Ik ga wel op zoek. Heb een hoop, en kan kiezen tussen Android en Apple, dus moet goedkomen als ik er op tijd aan denk.
  donderdag 6 juni 2013 @ 21:55:37 #290
244125 laziness
pi_127498714
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij rijden naar frankrijk begin juli, en mu zou ik graag overnachten in een hotel maar jeumig, pokkeduur ja. Je bent zo 80-100 euro kwijt voor 1 nachtje. Of heeft er iemand een tip???
Formule1 of premiere class voor een nachtje. Met zn allen op 1 kamer en de kinderen in een stapelbed.
pi_127499280
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ik ga wel op zoek. Heb een hoop, en kan kiezen tussen Android en Apple, dus moet goedkomen als ik er op tijd aan denk.
Zelfcorrectie. De ipad is van de baas. Daar mag niks geks op. Goeie apps vind ik ook wel een paar centen waard, dus hop naar het apptopic.
  donderdag 6 juni 2013 @ 22:08:52 #292
244125 laziness
pi_127499527
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 22:04 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Zelfcorrectie. De ipad is van de baas. Daar mag niks geks op. Goeie apps vind ik ook wel een paar centen waard, dus hop naar het apptopic.
Ik heb de app gplayer en daar gooi ik via itunes avi's in.
Die avi's haal ik op mijn pc binnen en test ze daar eerst uit.

Nu terug naar vakanties.
Ik wil naar een leuk stukje Italië!
  vrijdag 7 juni 2013 @ 09:53:21 #293
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_127510855
quote:
Ibis heeft soms goede aanbiedingen voor 50 - 60 euro, met kortingscodes enzo. Site goed in de gaten houden!
Check mijn band Glorybox
  Moderator vrijdag 7 juni 2013 @ 10:33:40 #294
45833 crew  Fogel
pi_127511975
De kinderen willen volgende zomer niet naar Turkije, maar een autovakantie incl veel pretparkbezoeken in Denemarken, Duitsland en Nederland.
Zo lang vantevoren hebben we nog nooit plannen gehad :D
pi_127683611
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:46 schreef Limone het volgende:

[..]

Ik zag deze in de krant:

www.lievelinge.nl

Leek mij heel erg leuk!
Ha ja, die had ik idd ook gevonden! Ziet er erg leuk uit en staat bovenaan mijn lijstje.

We gaan aankomend weekend naar Landal Rabbit Hill, onze nieuwe tent uittesten en kijken wat we allemaal mee kunnen/moeten nemen in de zomervakantie.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_127702899
quote:
Ik weet niet waar in Frankrijk je naar toe gaat, maar wij overnachten in een huurtent op een camping via VacanSoleil. Zij hebben een aantal campings waar je ook een tent/caravan voor een nachtje kunt huren. Ideaal vind ik: auto bij de hand dus niet bang voor inbraak op de parkeerplaats, op een camping dus alle beweegingsvrijheid ipv met z'n allen vanaf 5 uur op een kamer en heel goed te betalen....
  woensdag 12 juni 2013 @ 13:14:53 #297
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_127703099
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:10 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

Ik weet niet waar in Frankrijk je naar toe gaat, maar wij overnachten in een huurtent op een camping via VacanSoleil. Zij hebben een aantal campings waar je ook een tent/caravan voor een nachtje kunt huren. Ideaal vind ik: auto bij de hand dus niet bang voor inbraak op de parkeerplaats, op een camping dus alle beweegingsvrijheid ipv met z'n allen vanaf 5 uur op een kamer en heel goed te betalen....
Goeie tip! Ik wist niet dat VacanSoleil dat deed. Voor dit jaar maar een Mercure vlak onder Parijs geboekt. Inderdaad 90 euro, maar inc ontbijt en een zwembad. Dus we kunnen na aankomst (en misschien voor vertrek) nog even zwemmen, dan zijn ze lekker rozig. :P
Check mijn band Glorybox
pi_127706897
Ja precies, dat zwembad doet t m! Na de autorit lekker zwemmen en dan een nachtje de tent in. Wij slapen ook vlakbij Parijs, op zo'n trekkerscamping dus (iets met Le chene gris oid). En daar betalen we geloof ik iets van 60 euro voor.
pi_127706974
Wij hebben nooit op dvd's oid hoeven terugvallen. Wij vermaakten de kinderen met

-Spelletjes (ik zie, ikzie; voorwerp in gedachte nemen en de kinderen laten raden door vragen te stellen die alleen met ja/nee beantwoord mogen worden; etc)
-Mini bord spelletjes
-Euro cadeautjes (grote tas vol en elk uur gooi je een cadeau naar achter)
-Later MP3 spelers met gesproken boeken (Kruistocht in spijkerbroek e.d.)

Daarnaast rijden we meestal 's nachts waardoor we al vrij ver waren op het moment dat ze wakker werden.

Tegen wagenziekte hielpen gemberpillen erg goed. Geen chemische rommel die je duf maakt en werkt als een speer.

Overnachten tussendoor doen we op de bonnefooi in B&B. Varierend in prijs van 60-140 euro
pi_127724807
quote:
0s.gif Op woensdag 12 juni 2013 13:10 schreef Grunsfan het volgende:

[..]

en wat betaal je dan voor 1 nacht?

edit: of je leest even verder. 60 euro dus. ik ga even neuzen
  donderdag 13 juni 2013 @ 23:28:10 #301
14746 k_i_m
pi_127773384
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2013 15:48 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Je had gelijk wat het weer betreft O+ 8-). Geniet van je vakantie!
Topweer! :). Zei ik toch? 8-).
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')