Maar dat lag dus aan het park in kwestie en de omstandigheden, niet aan het feit dat het geen resort was, toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Geen entertainment, weinig kinderen in de speeltuin, het weer zat niet mee (Denemarken), geen zwembad in de buurt, te koud in zee (plus levensgevaarlijke onderstroom). Auto nodig voor 'alles'. Dat het huis groot was en 1000m2 eigen grond met schommel, glijbaan en zandbak hielp niet. Twee weken bleek gewoon te lang.
We hebben zelfs een nintendo wii gekocht tegen verveling.
Heel wat anders dan een ruime kamer in een warm land, vlakbij een zwembad en met entertainment. Maar ook daar hebben we een auto gehuurd om er even tussenuit te zijn
Wij hadden eigenlijk ook plannen om in de zomer, als S vier geworden is, een Europese rondreis te maken van een week of vier, maar aangezien wij ook ons huis te koop gaan zetten over twee weken (quote:Op maandag 7 januari 2013 17:43 schreef MaLo het volgende:
Wij laten onze Toscane plannen voor de meivakantie dit jaar varenwant vriendlief bedacht dat als we dan toch al zo zuidelijk waren met de auto, hij er ook graag een paar dagen Rome bij aan zou plakken. En dan wordt twee weken wel erg krap.
En omdat we ons huis te koop hebben staan is het ook wel verstandig om niet teveel geld aan vakantie te besteden. Stel dat we verkopen, dan mogen we een nieuw huis kopen en spulletjes voor dat nieuwe huis, en dat kost geld.
Helemaal niet op vakantie is ook geen optie, waarschijnlijk wordt het nu een week in de zomer naar dit park in Oostenrijk
Dochter wilde ook het liefst weer naar Oostenrijk, lekker in de bergen en door kloven wandelen, en rodelen. En in Vorarlberg zijn we nog nooit geweest
.
Dat vind ik dus ook het grootste pluspunt van de camping: de gemakkelijke aansluiting bij andere kinderen. S is maar alleen, niet eens een broertje of zusje om mee te spelen, en om voor ons allemaal een ontspannen vakantie te hebben, zijn speelgenootjes toch wel onontbeerlijk. Anders zitten wij de hele tijd in de speeltuin, spelen jeu de boules of met de barbiesquote:Op maandag 7 januari 2013 18:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan zou ik hooguit voor een apartement oid kiezen, maar dat verliest voor mij weer een flink deel van de 'met andere kinderen spelen' mogelijkheden.
Ik zie mezelf gewoon niet snel vakantie vieren in een hotel. Een paar jaar terug gedaan voor een weekje en het was lekker, maar zeker niet iets dat voor mij bovenaan de lijst staat.
Klopt.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar dat lag dus aan het park in kwestie en de omstandigheden, niet aan het feit dat het geen resort was, toch?
Ik hoop als de kids wat groter zijn ook wat meer te gaan zien, maar met die kleintjes heb ik geen zin om telkens het hele circus te verplaatsen. En als ze echt een jaar of 7, 8 zijn, dan hoop ik eindelijk weer te kunnen gaanquote:Op maandag 7 januari 2013 18:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hadden eigenlijk ook plannen om in de zomer, als S vier geworden is, een Europese rondreis te maken van een week of vier, maar aangezien wij ook ons huis te koop gaan zetten over twee weken (), hebben we daar maar vanaf gezien
Ok...laat ik je dan zeggen dat ik dit jaar 1300 voor 17 dagen appartement in het hoogseizoen hebt betaald. 100 meter van het strand af in een behoorlijk toeristisch gebied ( 3km van Salou af).quote:Op maandag 7 januari 2013 17:04 schreef Svyatagor het volgende:
Het is inderdaad niet heel goedkoop, maar nog altijd wel wat goedkoper dan een huis / appartement huren. Tegen een all-in resort in Turkije kun je inderdaad niet op (hoewel dat in het hoogseizoen ook niet heel goedkoop is volgens mij), maar daar wil ik ook niet echt graag heen.
Als je een beetje de kleine campings opzoekt en veel zelf kookt, kun je redelijk voordelig op vakantie. Wij waren vorig jaar voor drie weken met het hele gezin (twee volwassenen, twee kleine kids) ongeveer 2000 euro kwijt voor alles: kamperen, boodschappen, diesel, tol, uitstapjes, terrasjes, etc. En dan hebben we echt niks laten zitten vanwege het geld. Vond ik alleszins meevallen.Ik zeg er wel bij dat je met kleine kids niet even lekker uit eten gaat. Het duurste uitstapje was denk ik het sea life-museum in La Rochelle.
Ach, die van mij zaten de hele dag op het strand of in het Aquapark en kwamen daar ook vanalles en iedereen tegen om te spelen etc.quote:Op maandag 7 januari 2013 18:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook het grootste pluspunt van de camping: de gemakkelijke aansluiting bij andere kinderen. S is maar alleen, niet eens een broertje of zusje om mee te spelen, en om voor ons allemaal een ontspannen vakantie te hebben, zijn speelgenootjes toch wel onontbeerlijk. Anders zitten wij de hele tijd in de speeltuin, spelen jeu de boules of met de barbies
Nou Salou is voor velen dan weer niet een vakantiegebied waar ze willen zitten zoals jij niet op een camping wil zitten.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Ok...laat ik je dan zeggen dat ik dit jaar 1300 voor 17 dagen appartement in het hoogseizoen hebt betaald. 100 meter van het strand af in een behoorlijk toeristisch gebied ( 3km van Salou af).
Appt met 3 slaapkamers,badkamer, heel ruim balkon en prive parkeerplaats.
[..]
Ach, die van mij zaten de hele dag op het strand of in het Aquapark en kwamen daar ook vanalles en iedereen tegen om te spelen etc.
Dan spraken ze af voor savonds na het eten en dan zag ik ze ook de hele avond bijna niet...
Zoo,.....ongesteld??quote:Op maandag 7 januari 2013 21:03 schreef laziness het volgende:
[..]
Nou Salou is voor velen dan weer niet een vakantiegebied waar ze willen zitten zoals jij niet op een camping wil zitten.
En over je laatste alinea. Dat gaat niet op voor baby's, dreumesen, peuters en kleuters zoals de meesten die hier reageren hebben.
Ik snap dat gemekker over andermans manier van vakantie vieren niet zo.
Heb je er last van? Nee, nou hou het dan lekker bij wat jij leuk vindt voor jezelf en laat een ander op zijn manier vakantie vieren.
En de reis? En eten en drinken?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:00 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Ok...laat ik je dan zeggen dat ik dit jaar 1300 voor 17 dagen appartement in het hoogseizoen hebt betaald. 100 meter van het strand af in een behoorlijk toeristisch gebied ( 3km van Salou af).
Appt met 3 slaapkamers,badkamer, heel ruim balkon en prive parkeerplaats.
Mijnes is drie, die heeft nog wel wat supervisie nodigquote:Ach, die van mij zaten de hele dag op het strand of in het Aquapark en kwamen daar ook vanalles en iedereen tegen om te spelen etc.
Dan spraken ze af voor savonds na het eten en dan zag ik ze ook de hele avond bijna niet...
Hier haakte ik af, sorryquote:Op maandag 7 januari 2013 21:06 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Zoo,.....ongesteld??
Zoals ik al eerder zei, ik veroordeel niemands vakantiemanieren of wat dan ook.
Ik gaf alleen maar aan dat het voor mij niks is...en dat je ook redelijk goedkoop op een andere manier op vakantie kan gaan. En dat ook de kids dan genoeg contacten kunnen leggen en vanalles kunnen doen....en nee niet vanaf 1 jaar of jonger, maar vanaf een jaar of 5-6 is mijn manier makkelijk haalbaar hoor..
En alleen laten..NO WAY op die leeftijd...dan zorgde ik dat ik lekker vroeg op het strand was..bedje aan de waterlijn en dan kon ik alles overzien..
Maar ik dwing niemand, veroordeel niemand, ik wilde alleen MIJN vakantie manier delen...
Aantal maal gevlogen...ongeveer 400euro totaal voor 4 personen.Dit jaar met de auto.. benzine en tol heen en weer 550 euro.quote:
Kids op die leeftijd alleen laten..NO WAY!!...dan zorgde ik dat ik lekker vroeg op het strand was..bedje aan de waterlijn en dan kon ik alles overzien..quote:Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef miss_sly het volgende:
Mijnes is drie, die heeft nog wel wat supervisie nodigaan het strand zou k nog niet heel relaxt kunnen zitten, want ze kan nog helemaal niet zwemmen en dat is nog veel te druk. Op de camping was het zwembad goed afgeschermd, dus daar kon ze niet zomaar kmen, en bovendien kenden de meeste gasten de konden wel en wisten wie bij welke ouders hoorde. Lekker hoor, dat beetje sociale controle
Netjes!!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef pessie het volgende:
2 weken Rome kostte ons 1200 euro incl benzine, tol, camping, dagjes weg, 4x uit eten en noem maar op. Oh ja, ooknog 2x hotelovernachting in milaan.
Dan zit je dus op 1850 voor 17 dagen exclusief eten en drinken, uitjes, souvenirs etc. Met z'n vieren uit eten kost je al snel 100 euro, dus dat tikt wel aan natuurlijk. Die 2000 van ons was dus voor 21 dagen inclusief alles, brandstof, boodschappen, uitjes, hotelovernachtingen op de heen- en terugweg... Dus dat is wel iets goedkoper, al scheelt het niet belachelijk veel. En zoals ik zei zijn we dus niet veel uit eten geweest, een paar keer lunch. En wat ik al zei, je kunt natuurlijk goedkoop naar de Costa's of Turkije, maar dan zit ik toch liever op een rustig campinkje in Frankrijk met mijn voeten in een riviertje.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:12 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Aantal maal gevlogen...ongeveer 400euro totaal voor 4 personen.Dit jaar met de auto.. benzine en tol heen en weer 550 euro.
Eten en drinken kan je zelf zo duur en goedkoop mogelijk maken
[..]
Ik vind Center Parcs wel zo ongelooflijk duur tenzij je die mystery park optie neemt.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
Wij; met straks 2 peuters(ofwel een peuter en een bijna-kleuter) gaan gewoon weer voor een wee (of misschien wel 2) Center Parcs. Niet te lang rijden, alles bij de hand, en vermaken ons daar vast weer prima....
jij als kortingscode shopaholic moet toch weten dat ook daar codes voor te vinden zijn?quote:Op maandag 7 januari 2013 21:32 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind Center Parcs wel zo ongelooflijk duur tenzij je die mystery park optie neemt.
Wij zijn naar Engeland geweest voor het bedrag wat je rustig aan week Center Pars kwijt bent.
quote:Op maandag 7 januari 2013 21:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
jij als kortingscode shopaholic moet toch weten dat ook daar codes voor te vinden zijn?
wij zitten een week op de Eemhof in een vernieuwe nieuwe generatie kindercottage (met speelkamer die naar buiten een speelhuisje met glijbaan heeft en omheimde tuin) voor 550 euro een hele week...
Daar keek ik toevallig vandaag nog naar!quote:Op maandag 7 januari 2013 21:38 schreef mefke79 het volgende:
centerparcs slaan wij ook over, liever de aanbiedingen van landal. Hoog vaals is hier favoriet. Niet voor de zomervakantie, maar wel voor in het najaar.
Wij eten met zijn 4-en "uit" voor 40-50 euro...(GEEN Mac ofzo..gewoon goed eten)quote:Op maandag 7 januari 2013 21:27 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dan zit je dus op 1850 voor 17 dagen exclusief eten en drinken, uitjes, souvenirs etc. Met z'n vieren uit eten kost je al snel 100 euro, dus dat tikt wel aan natuurlijk. Die 2000 van ons was dus voor 21 dagen inclusief alles, brandstof, boodschappen, uitjes, hotelovernachtingen op de heen- en terugweg... Dus dat is wel iets goedkoper, al scheelt het niet belachelijk veel. En zoals ik zei zijn we dus niet veel uit eten geweest, een paar keer lunch. En wat ik al zei, je kunt natuurlijk goedkoop naar de Costa's of Turkije, maar dan zit ik toch liever op een rustig campinkje in Frankrijk met mijn voeten in een riviertje.
Ik voegde nog een regel toe dat wij dat soort parken niks vinden dus met kortingscodes daarvoor hou ik me niet bezigquote:Op maandag 7 januari 2013 21:35 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
jij als kortingscode shopaholic moet toch weten dat ook daar codes voor te vinden zijn?
wij zitten een week op de Eemhof in een vernieuwe nieuwe generatie kindercottage (met speelkamer die naar buiten een speelhuisje met glijbaan heeft en omheimde tuin) voor 550 euro een hele week...
Met Zweden geen ervaring, maar in Noorwegen hoefden we nooit van tevoren te boeken voor die huisjes. Lijkt me voor Zweden ook niet, tenzij je in de allerpopulairste gebieden gaat zitten.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef bitterend het volgende:
Kamperen in Zweden (huisjes dan) moet je lang van te voren reserveren?
Wij beslissen echt op het laatste moment..omdat ik echt 50 keer van gedachte verander in een maand dus best niet te lang van te voren boeken
Ah super! dat is fijn..daar ben ik ooit geweest met mijn ouders vroeger! fantastische huisjes in de campings! weet nog dat ik als 12 jarige in de sauna zat voor het eerstquote:Op maandag 7 januari 2013 21:41 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Met Zweden geen ervaring, maar in Noorwegen hoefden we nooit van tevoren te boeken voor die huisjes. Lijkt me voor Zweden ook niet, tenzij je in de allerpopulairste gebieden gaat zitten.
Ik ben zelf zwaar de lul qua reactie op die beesten en er staan me ergere momenten qua muggenbulten bij van vroeger dan de Zweden tripjes dus volgens mij valt het meequote:Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef -Spring het volgende:
Klopt het dat je in Zweden kapot gaat van de muggen? Ik heb hier een muggofoob die Zweden prachtig vindt (voor werk geweest) maar bang is dat ie er 's zomers lekgeprikt wordt.
In zowel Noorwegen als Zweden is het totaal geen probleem om ergens een vrije hut te vinden. Als je in de buurt van de skigebieden bent is er al helemaal een enorme overcapaciteit.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:43 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ah super! dat is fijn..daar ben ik ooit geweest met mijn ouders vroeger! fantastische huisjes in de campings! weet nog dat ik als 12 jarige in de sauna zat voor het eerst
Ligt er maar net aan. Maar waaraan dat weet ik niet. Mijn dochter word in Nederland helemaal lek gestoken en geeft in Zweden en Noorwegen nergens last van.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:44 schreef -Spring het volgende:
Klopt het dat je in Zweden kapot gaat van de muggen? Ik heb hier een muggofoob die Zweden prachtig vindt (voor werk geweest) maar bang is dat ie er 's zomers lekgeprikt wordt.
Hoog Vaals is leuk! Wij gaan er bijna ieder jaar naartoe in het najaar. Zwembad is niet heel klein maar ook niet heel bijzonder, maar wel een leuke glijbaan erbij. Huisjes zijn netjes, pas opgeknaptquote:Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef bitterend het volgende:
[..]
Daar keek ik toevallig vandaag nog naar!
We waren een keertje op landal in Drenthe..leuk maar vreselijke verouderde huisjesen een hele kleine zwembad..hoe is het in Vaals?
De acsi camping gids is voor zo ongeveer alle landen in Europa te krijgen.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
Wij willen de hitte ontvluchten juist! mijn man en ik! zon is lekker maar geen 30 graden...![]()
Dus ik kijk beetje rond..zou er een boek bestaan met de campings in Zweden/Noorwegen? dat je onderweg lekker kan zoeken en boeken
NAF, de Noorse versie van ANWB heeft er een. http://www.naf.no/Produkt(...)ng/NAF-drevede-camp/quote:Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef bitterend het volgende:
Wij willen de hitte ontvluchten juist! mijn man en ik! zon is lekker maar geen 30 graden...![]()
Dus ik kijk beetje rond..zou er een boek bestaan met de campings in Zweden/Noorwegen? dat je onderweg lekker kan zoeken en boeken
dat zijn ze aan het vernieuwen. Je kan volgens mij kiezen voor nieuwe of oude inrichting. De grotere huisjes zijn nieuw, dus iets van 2 jaar oud (10, 12 en 24 persoons). Zwembad is toen ook aangepast, park zelf is mooi en ze hebben er een binnenspeeltuin.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:39 schreef bitterend het volgende:
[..]
Daar keek ik toevallig vandaag nog naar!
We waren een keertje op landal in Drenthe..leuk maar vreselijke verouderde huisjesen een hele kleine zwembad..hoe is het in Vaals?
wij gaan deze keer in Nederland, maar afgelopen jaar Bispingen, en gaan in mei nog een midweek naar Sauerlandquote:Op maandag 7 januari 2013 21:51 schreef MaLo het volgende:
Centerparcs vind ik trouwens voor een weekend wel een fijne break. Niet voor de zomervakantie. Tenzij je bijvoorbeeld naar het park in de Eifel of in het Sauerland gaat.
Maar voor een weekendje weg? Prima! Lekker zwemmen en wandelen. En leuke activiteiten voor kinderen. Vorig jaar met mijn dochter in Bispinger Heide de zip wire gedaan. Zij vond het cool, ik vond het doodeng.
Klinkt goed! Ik vond het jammer dat het huisje zo versleten was (bank, badkamer stonk naar riool, geplette muggen op de murenquote:Op maandag 7 januari 2013 21:49 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hoog Vaals is leuk! Wij gaan er bijna ieder jaar naartoe in het najaar. Zwembad is niet heel klein maar ook niet heel bijzonder, maar wel een leuke glijbaan erbij. Huisjes zijn netjes, pas opgeknapt. Erg leuke indoor speeltuin, minigolf, springkussen en ook in de omgeving is heel veel te doen.
Leuk! Ik vond Bispinger Heide een heel mooi park. Wij waren er met een mystery boeking terechtgekomen. Wij hadden toen ook geluk met het weer, het was lekker warm dus we konden bij het zwembad op de buitenweide liggenquote:Op maandag 7 januari 2013 21:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
wij gaan deze keer in Nederland, maar afgelopen jaar Bispingen, en gaan in mei nog een midweek naar Sauerland
De huisjes in Vaals zijn volgens mij nu allemaal opgeknapt. Tenminste, wij hebben de laatste twee jaar telkens in een keurig opgeknapt huisje gezeten. Hoog Vaals is een van de parken waar Landal relatief veel in investeert.quote:Op maandag 7 januari 2013 21:56 schreef bitterend het volgende:
[..]
Klinkt goed! Ik vond het jammer dat het huisje zo versleten was (bank, badkamer stonk naar riool, geplette muggen op de muren, kapotte gordijnen) want het was op zich een hele mooie park (Drenthe) alleen we wisten niet zeker of we weer bij landal wilde boeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
ik kom ook nooit in bepaalde provincies en vind mijn meiden nog wat jong om heel ver te rijden, voor ons is het al vakantie om er gewoon ff uit te zijn, lekker ontspannen. En als de meiden zich vermaken, vermaken wij ons ook welquote:Op maandag 7 januari 2013 22:00 schreef Meimeltje het volgende:
Centerparcs vind ik voor mijn gevoel ook niet echt een zomervakantie. Tijdens een zomervakantie wil ik een nieuwe/ andere omgeving zien. Ga voor hetzelfde bedrag dus liever naar het buitenland![]()
Klinkt wel als een goede aanbieding BJ en ze zullen zich er vast en zeker gaan vermaken!
Ow maar ik kan me het in jullie geval ook wel voorstellen hoor, kinderen zijn (gemiddeldquote:Op maandag 7 januari 2013 22:08 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik kom ook nooit in bepaalde provincies en vind mijn meiden nog wat jong om heel ver te rijden, voor ons is het al vakantie om er gewoon ff uit te zijn, lekker ontspannen. En als de meiden zich vermaken, vermaken wij ons ook welLekker zwemmen, spelen, ontspannen... En de wereld verkennen ga ik doen als ik 50+ ben (ga er maar even van uit dat ik dat mag worden
)
Jaaaaa, zeilen! Maar ook dan moeten ze nog iets groter zijn... jaar of 7 a 8 iddquote:Op maandag 7 januari 2013 18:56 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Ik hoop als de kids wat groter zijn ook wat meer te gaan zien, maar met die kleintjes heb ik geen zin om telkens het hele circus te verplaatsen. En als ze echt een jaar of 7, 8 zijn, dan hoop ik eindelijk weer te kunnen gaanzeilen
. Ook jeugdsentiment: vroeger was het kamperen of zeilen, afhankelijk van het weer.
Ja hier zijn wij in 2011 geweest! Last minute in een kant en klaar tent omdat muppet net de waterpokken had (turkije kon niet doorgaan daardoor)quote:Op woensdag 9 januari 2013 16:59 schreef mefke79 het volgende:
Les Ranchisses in de Ardeche, is iemand daar ooit geweest? De vraag is vooral of het er leuk is voor twee peuters. Omgeving kennen we, die is prima, maar het gaat dus om de camping zelf. Alternatieven hebben we ook al (ardeche camping in Privas of RCN la Bastide en Ardeche in Ruoms), maar deze camping heeft ook de mogelijkheid voor een vaatwasser en aangezien ik een bloedhekel heb aan afwassen en we toch buiten het seizoen gaan...
Maar hoe lang zat je daar?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:58 schreef octopussy het volgende:
Ik vond het geweldig in Denemarken![]()
We zaten hier en dat beviel uitstekend.
Ik heb zojuist geboekt voor 10 dagen Tenerife in mei
Daar zitten we nu wel aan te denken ja, een reis als dit bijvoorbeeld. Maar we zoeken nog een beetje naar de juiste lengte en route.quote:
Leuk voor volwassenen die route, maar kinderen hebben daar helemaal niks aan.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Daar zitten we nu wel aan te denken ja, een reis als dit bijvoorbeeld. Maar we zoeken nog een beetje naar de juiste lengte en route.
Het punt is dan ook dat er behalve natuur ervaren weinig te doen is in die omgeving.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:51 schreef laziness het volgende:
Ik vind met steeds 3-4 dagen op één plek het ook prima te doen met een 7 jarige inderdaad
Huh? Wandelschoenen aan en naar buiten!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het punt is dan ook dat er behalve natuur ervaren weinig te doen is in die omgeving.
Dat begreep ik al, maar misschien verkijk ik me dan op Noorwegen. Maar Zweden vonden we juist erg kindvriendelijk ingesteld, net als Denemarken bijvoorbeeld. Kijk, als we naar (bijv.) Toscane gaan, gaan we ook geen 2 weken op onze krent zitten hoor. Dan is het echt zo'n beetje elke dag er op uit, Sienna, Lucca, Florence, heerlijk...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:04 schreef Fogel het volgende:
Ik spreek uit ervaring over Noorwegen, want ik woon er al een hele poos. En mijn kinderen hebben een Noorse pas
Vakantievieren in eigen land doen we zeer regelmatig.
Wij hebben jaren terug met ons tweeën in Parque Santiago IV gezetenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:45 schreef octopussy het volgende:
Bitterend, je bedoeld bij Bogense? Mooie wandel- en fietsomgeving, een strandje 100 meter verderop, speeltuintjes overal, lieflijk dorpje, Odense (dierentuin, Hans C. Andersen), Legoland, landgoed Egeskov etc.
Mefke, we zitten in het Parque Santiago 3, Playa las Americas. Ik ben heel benieuwd, zelf nog niet eerder op de Canarische eilanden geweest maar wel gehoord dat het er erg fijn is voor gezinnen met kleine kinderen.
Zoiets is echt mijn ideale vakantie joh!quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Daar zitten we nu wel aan te denken ja, een reis als dit bijvoorbeeld. Maar we zoeken nog een beetje naar de juiste lengte en route.
Mijn ouders en hun 5 kinderen hadden vroeger juist wel heel veel aan dit soort vakantiesquote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Leuk voor volwassenen die route, maar kinderen hebben daar helemaal niks aan.
Tenzij je kind een echt 'outdoor' persoon is die van natuur kan genieten. Oh, neem genoeg keukenpapier en plastic zakken mee als je een kind hebt dat wagenziek wordt![]()
De wegen slingeren niet alleen van links naar rechts maar ook qua hoogte.
Ieder zijn dingquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:04 schreef bitterend het volgende:
[..]
Mijn ouders en hun 5 kinderen hadden vroeger juist wel heel veel aan dit soort vakanties
Zo doen wij het in Oostenrijk ookquote:Op zaterdag 12 januari 2013 14:01 schreef Luigi het volgende:
[..]
Huh? Wandelschoenen aan en naar buiten!. En ff dorpje langs, speeltuintjes, waterparkjes... Ik kan alleen uit ervaring over Zweden spreken maar ik vind dat daar juist enorm veel te doen is. Maar het is maar net waar je je kind tevreden mee kunt houden idd. Een alternatief voor 2 weken in een zwembad weken is het niet nee
.
Ja hequote:
ik ben zes jaar geleden op die camping geweest in een stacaravan. Houd er rekening mee dat het een echte hutje-mutje camping is (zoals wel vaker in Italië). Ik ga voor geen geld terug naar die camping. Wel lekker pizza's trouwensquote:Op zaterdag 12 januari 2013 16:15 schreef -Spring het volgende:
Wij hebben net omgeboekt. De camping die we vorige week boekten heeft geen strandje volgens de recensies. Dwz, dat is er wel, maar zo modderig dat je er niet aan kunt liggen. Je kunt alleen via een gammel steigertje het water in. Schijnt zo lastig te zijn dat er nauwelijks gezwommen wordt.
En da's voor L niet zo handig. Juist zo fijn als die lekker aan een strandje kan klooien.
Nu gaan we hier naartoe: http://vrijuit.nl/camping(...)1=IUMVA9N_100_LO_2_0
Ligt ook in een leukere omgeving. Meer dorpjes met terrasjes aan het water.
Thanks! Op Zoover hebben ze het daar ook over. Veel Italianen met vaste, rommelige en kleine plekken en zo. Eigen tuintjes, aanbouwtjes. De een vindt het vreselijk, de ander écht Italiaans.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:25 schreef snellejelle het volgende:
[..]
ik ben zes jaar geleden op die camping geweest in een stacaravan. Houd er rekening mee dat het een echte hutje-mutje camping is (zoals wel vaker in Italië). Ik ga voor geen geld terug naar die camping. Wel lekker pizza's trouwens
Waar zijn jullie geweest, qua verblijf?quote:Op zondag 13 januari 2013 00:02 schreef laziness het volgende:
Malo wij zijn daar net op wintersport geweest waar jullie heen gaan. Niet in Landal overigens. Mooi, lieflijk plaatsje is het.
En ben je al getrouwd? Want ik ben er net ten huwelijk gevraagd
Nee nog niet getrouwdquote:Op zondag 13 januari 2013 00:02 schreef laziness het volgende:
Malo wij zijn daar net op wintersport geweest waar jullie heen gaan. Niet in Landal overigens. Mooi, lieflijk plaatsje is het.
En ben je al getrouwd? Want ik ben er net ten huwelijk gevraagd
Wij gaan er in de zomer naartoequote:Op zondag 13 januari 2013 11:42 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Gefeliciteerd![]()
MaLo hoe oud zijn je kids? gaan jullie ook skiën enzo?
Oh ja en voor mensen die naar Parijs gaan:
http://www.lonelyplanet.c(...)s/76886?affil=fb-fan
Ferienwohnung via internet bij een particulier. Daar struikel je over in Oostenrijk zoveel zijn die er.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:51 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Waar zijn jullie geweest, qua verblijf?
Bedankt voor de link, wij gaan vrijdag een weekendje Parijs doen!quote:Op zondag 13 januari 2013 11:42 schreef bitterend het volgende:
![]()
![]()
Gefeliciteerd![]()
MaLo hoe oud zijn je kids? gaan jullie ook skiën enzo?
Oh ja en voor mensen die naar Parijs gaan:
http://www.lonelyplanet.c(...)s/76886?affil=fb-fan
Waar precies?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:21 schreef Sonnetje85 het volgende:
Lazi, hoe is t weer in zwitserland in juni? Weet jij dat?
Het is lastig want ook in Zwitserland niks zo veranderlijk als het weer.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
Uhm geen idee
Waar is t t warmst![]()
R wil daar graag heen, dus ik wil best een compromis sluiten, maar niet als t koud is.
Zijn wel eens in Valais geweest (hij vaker). Was in juli en toen was t op zich goed te doen. Maar andere delen vind ik ook prima.
Kloptquote:Op zondag 13 januari 2013 12:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Ferienwohnung via internet bij een particulier. Daar struikel je over in Oostenrijk zoveel zijn die er.
Zo doen wij het altijd.
Zomers zijn die woningen helemaal spotgoedkoop trouwens want minder gewild.
Eerste weekendje weg samen sinds S geboren is, dus dat is vast gezellig en leuk!quote:
Gelukkigquote:Op zondag 13 januari 2013 21:36 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Fijn juist!
Dank je wel! Hier kan ik wat mee!
quote:Op zondag 10 februari 2013 09:20 schreef miss_sly het volgende:
Camping Norgerberg. Niet heel druk, wel wat te doen voor kinderen, en 's avonds rustig.
Wij gaan denk ik kiezen tussen deze twee.quote:Op zondag 10 februari 2013 12:05 schreef Ikina het volgende:
Camping de Bongerd in Tuitjenhorn.
Binnenzwembad, aparte buitenzwembad, binnenspeeltuin, buitenspeeltuin en kleinere speelplekken door het hele park. Mijn zus is daar jaren geweest met haar gezin. Er worden verschillende dingen voor de kinderen georganiseerd op een vaste plek en daar buiten heb je er geen last van. Wat mij altijd is opgevallen is dat het sanitair altijd schoon is en luxer overkomt. Het is er ook altijd verwarmt en ze hebben een apart baby gedeelte met verschoon plekken en babybadjes.. Was toen haar kinderen kleiner waren erg prettig.
Nee, alleen zomer-ervaring met Landal Bad Kleinkirchheimquote:Op maandag 18 februari 2013 08:03 schreef mikoxx het volgende:
Heeft er iemand ervaring met wintersport op één van de landalparken in oostenrijk?
Is dat ook in oostenrijk? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar je ervaring....quote:Op woensdag 20 februari 2013 16:58 schreef MaLo het volgende:
[..]
Nee, alleen zomer-ervaring met Landal Bad Kleinkirchheim
Ja, ligt in Karinthië. Wij zijn er twee keer geweest (in de zomer dus) omdat we het zo leuk vondenquote:Op woensdag 20 februari 2013 17:00 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Is dat ook in oostenrijk? Zo ja, dan ben ik benieuwd naar je ervaring....
Ok, en qua kookgelegenheid?quote:Op woensdag 20 februari 2013 17:15 schreef MaLo het volgende:
Wij zaten in een 4 persoons appartement met ons drietjes. Dan heb je één slaapkamer en een zeer acceptabele uitklapbare bedbank in de woonkamer. De andere typen ken ik niet, maar volgens mij is een 6 persoons hetzelfde als een 4 persoons maar dan met 2 slaapkamers.
Koelkast, vierpits gasfornuis, magnetron en eenquote:
Een luchtbed. Wij verkassen misschien twee of drie keer, dus dat kan ik wel aan. Elektrische pomp erbij. Ligt (imho) vele malen lekkerder dan zo'n self-inflatable. Tenzij je een dikke neemt, maar die zijn behoorlijk prijzig. Bij Decathlon koop je voor 15 euro een prima luchtbed.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:31 schreef CrazyMoon het volgende:
Mijn vriend wil heel graag weer luchtbedden kopen. Maar ik hoor ook wel goede verhalen over self inflatable matrassen. Voor de kampeerders, wat hebben jullie?
Toen mijn zoon vijf maanden was, zijn we een keer naar een Canarisch Eiland gevlogen. Hij in de Maxi Cosi - met een beetje geluk is er een stoel vrij en heb je een aardige grondstewardess, dan kan je kind tijdens de vlucht daar in. Je neemt de Maxi Cosi sowieso mee tot aan de gate, kan hij dan niet op een stoel, dan doen zij'm voor je in het ruim, en krijg je'm meteen terug na de landing.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:28 schreef Mineola het volgende:
Goed, ik wil gaan vliegen met een baby van een half jaar, wat voor wagen neem je dan mee?
Reiswieg (stel dat dat nog past), wandelwageninzet, kleinere buggy (zo ja, wat dan?)? Of de maxi cosi en het onderstel? En check je dat in of mag dat mee tot aan de gate?
(te idioot voor woorden, zonder baby vloog ik met een rugzakje de hele wereld over zonder ook maar iets vooraf te regelen behalve ticket en visa, en nu zie ik 1000 beren op de weg voor 'alleen maar' een Grieks/Spaans eiland :S)
Dus jij had een losse maxicosi en dan nog die wandelwageninzet bij je? Ik wilde dus eigenlijk niet mijn reiswieg/wandelwageninzet inchecken vanwege het gooi- en smijtwerk met koffers.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:34 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Toen mijn zoon vijf maanden was, zijn we een keer naar een Canarisch Eiland gevlogen. Hij in de Maxi Cosi - met een beetje geluk is er een stoel vrij en heb je een aardige grondstewardess, dan kan je kind tijdens de vlucht daar in. Je neemt de Maxi Cosi sowieso mee tot aan de gate, kan hij dan niet op een stoel, dan doen zij'm voor je in het ruim, en krijg je'm meteen terug na de landing.
Idem voor het onderstel (als je er zo eentje hebt waar een Maxi Cosi op past), dat neem je gewoon mee tot aan de gate. Wij gebruikten onze wagen met wandelwageninzet (waar de Maxi Cosi niet in paste), dus die hebben we ingecheckt. 't Is net wat je wil. Maxi Cosi is wel handig aldaar, ook als autostoel en (soms) bij gebrek aan een box.
Ja, we hadden er een speciale reistas bij, wielen eraf, en zo kwetsbaar zijn ze ook weer niet. Maar je kunt dus ook vragen of je er mee naar de gate mag, dan checken ze 'm daar voor je in - net als met gewone buggy's en rolstoelen, die zie je dan soms in de slurf apart staan.quote:Op maandag 18 maart 2013 21:40 schreef Mineola het volgende:
[..]
Dus jij had een losse maxicosi en dan nog die wandelwageninzet bij je? Ik wilde dus eigenlijk niet mijn reiswieg/wandelwageninzet inchecken vanwege het gooi- en smijtwerk met koffers.
MC als autostoel voor daar is wel handig ja. Liever onze eigen dan een gehuurde. En ik neem ook een babydrager mee, goeie Mefke.
@kuukske, de bongerd is juist leuk voor billie. Het binnenzwembad heeft een erg groot bad met een klein laagje water en speel/klim atributen er in. De binnenspeeltuin heeft ook een speciaal gedeelte voor zulke kleintjes. In tuitjenhorn is ook een erg leuke dierentuin.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:29 schreef Kuukske het volgende:
[..]
[..]
Wij gaan denk ik kiezen tussen deze twee.. Die onderste is denk ik wel leuker als Billie nog nét een jaartje ouder is. Die is tegen de tijd dat wij willen gaan 15 maanden.
Tof topic dit!
Op schoot mag ook in de meeste landen, zolang de riem maar vast zit. Geen ervaring met wasbare zwemluiers, die wegwerpdingen doen het altijd prima (zolang ze niet poepen, ahem).quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:41 schreef Sannne het volgende:
Hoi!
Wij gaan in juni voor het eerst op vakantie met Elise (dan bijna 2) naar Italië. We gaan met het vliegtuig. Ben er best een beetje zenuwachtig voor...
En praktische dingen zoals autostoelen op vakantie (er is een pendelbusje naar het strand, de taxi vanaf het vliegveld etc). Ik kan moeilijk onze mc meenemen toch..
We gaan de Nuna buggy kopen, lijkt me wel fijn voor in het vliegtuig en daar..
Nog een vraagje: Zwemluiers! Ik zat te denken 2 wasbare te kopen, is dat handig? Of zijn die wegwerp (die ik dan mee moet nemen) makkelijker?
Je kunt meestal bij het autoverhuur bedrijf ook een autostoel huren.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:50 schreef Sannne het volgende:
Ja mij lijken ze ook handig, ook met zeker weten genoeg te hebben en minder te sjouwen..
Tube handwas mee.. Ze poept toch op geregelde tijden meestal
Kan wel zijn dat het mag in landen, op schoot in de auto, maar veilig is anders.. Ik ben eerder in Italië geweest en ze rijden daar best wel wild vond ik, dus sja..
Is alleen vaak echt idioot duur. Als ik het goed herinner heeft Avis tegenwoordig een vaste maxprijs per huur voor een stoel. Voorheen was het 6¤ per stoel per dag, en da's minder grappig als je er 3 nodig hebt een week.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:53 schreef pessie het volgende:
[..]
Je kunt meestal bij het autoverhuur bedrijf ook een autostoel huren.
Mijn dames hebben beide in van die wasbare zwembroekjes gezwommen. Eigenlijk nooit gepoept in het zwembad. Als ze op geregelde tijden poept dan kan je het risico nemen toch...quote:Op dinsdag 19 maart 2013 12:50 schreef Sannne het volgende:
Ja mij lijken ze ook handig, ook met zeker weten genoeg te hebben en minder te sjouwen..
Tube handwas mee.. Ze poept toch op geregelde tijden meestal
Kan wel zijn dat het mag in landen, op schoot in de auto, maar veilig is anders.. Ik ben eerder in Italië geweest en ze rijden daar best wel wild vond ik, dus sja..
Klinkt ook heel goed. Ga ik volgende zomer maar eens checken, deze zomer met het campertje naar Frankrijk.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:57 schreef seasushi het volgende:
Ik heb een x aantal jaren geleden toen mijn dochter 3 was de autoslaaptrein naar italie genomen. Zeer relaxt, en het was toen goedkoper dan vliegen en een auto huren, en ongeveer even duur als rijden.Om 5 uur sávonds ingestapt. Lekker een eigen coupe. slapen in een bed, voor kinderen met een netje ervoor dat ze er niet uit rollen, Avondeten en ontbijt geserveerd, en om 12 uur de volgende middag in de eigen auto gestapt ( waar natuurlijk wandelwagen speelgoed en de hele zooi in zat) Nog een uurtje naar plaats van bestemming gereden.
Op een aantal momenten is de terugreis van de auto gratis, en als we met het vliegtuig zouden gaan rekenden we er ook 2a3 weken autohuur bij. Het hele stuk rijden was toen geen optiequote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:16 schreef mefke79 het volgende:
die autoslaaptrein is duurIk schrok ervan en dat terwijl ik buiten het seizoen keek. Hij rijdt ook niet meer zo vaak als eerst en naar minder plaatsen. Voor die prijs rijd ik zelf wel naar het zuiden.
Dat lijkt me dus ook het voordeel; onze kleinste (nu 18 maanden) trekt die lange ritten echt niet, dus je kunt max 500 km op een dag rijden ofzo. En dan is Italië wel erg ver weg. En inderdaad, als je handig boekt, kun je voor niks terug, Maar goed, ik ben sowieso treinfan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 09:02 schreef seasushi het volgende:
[..]
Op een aantal momenten is de terugreis van de auto gratis, en als we met het vliegtuig zouden gaan rekenden we er ook 2a3 weken autohuur bij. Het hele stuk rijden was toen geen optie
En een eigen auto is heel prettig als het bloedheet op de camping is. Kun je het middagdutje in de auto doen met de airco aanquote:Op woensdag 20 maart 2013 09:19 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus ook het voordeel; onze kleinste (nu 18 maanden) trekt die lange ritten echt niet, dus je kunt max 500 km op een dag rijden ofzo. En dan is Italië wel erg ver weg. En inderdaad, als je handig boekt, kun je voor niks terug, Maar goed, ik ben sowieso treinfan.
+1quote:Op dinsdag 19 maart 2013 21:16 schreef mefke79 het volgende:
die autoslaaptrein is duurIk schrok ervan en dat terwijl ik buiten het seizoen keek. Hij rijdt ook niet meer zo vaak als eerst en naar minder plaatsen. Voor die prijs rijd ik zelf wel naar het zuiden.
Het is inderdaad wel een smak geld. Wat wij een paar keer hebben gedaan als we verder willen, is overnachten in een Ibis. Da's meestal 50 - 100 euro voor een kamer met z'n vieren (twee kids) inclusief prima ontbijt en net wat minder scharrig dan een Formule 1. En als je handig inpakt, kun je de spullen in de auto laten. Vaak is er wel bewaakte parking (of in ieder geval een hek dat 's nachts dicht gaat).quote:Op woensdag 20 maart 2013 22:41 schreef mefke79 het volgende:
ik zou best naar de cote d'azur willen, maar vind dat te ver voor 1 dag reizen. Overnachten zie ik ook niet echt zitten, dus dan kom je al snel op de trein want ik wil de auto mee. Maar met auto + skibox + coupe (kleine kids, dus je wilt wel een beetje slapen) was ik echt een vermogen kwijt. Dat is het me niet waard. Dus nu gewoon naar de ardeche, dat doen we in 1 dag. Beiden rijden en gewoon overdag, gaat eigenlijk prima. En tja, de jongens hebben het te accepteren. Dvdspelers doen wonderen hebben we vorig jaar gemerkt.
Doen wij ook ja. Een paar km de snelweg af en dan heb je al snel iets rustigs gevonden. En we stoppen dan eind vd middag zodat de kindjes nog even lekker kunnen spelen. Naar huis doen we wel in 1 keer.quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:06 schreef CrazyMoon het volgende:
Had ik ook mefke, vooral de eerste keer. Dag erna kwamen we erachter dat een aantal auto's waren leeggehaald en van een heleboel auto's de fietsen eraf zijn gehaald. Het was een bewaakte parkeerterrein, alleen de deur was kapot.
Daarom gaan wij nu altijd naar een B&B. Is vaak in een dorp, en bij de meeste hadden we een prive terrein of garage. Voelt voor mij vertrouwder dan een hotel. En ik vind het ook fijner, omdat we 's avonds dan nog even lekker buiten kunnen zitten.
Via Oslo naar Fredrikshavn idd. Legoland kan nog een semi-spontane beslissing zijn, eens even op het gemak voor rondkijken.quote:Op maandag 25 maart 2013 10:07 schreef Fogel het volgende:
Je reist vanaf Oslo naar Hirtshals/Fredrikshavn?
Als je wat buiten Billund zoekt is het allemaal niet zo duur. De wegen zijn prima en een half uurtje extra rijden is het probleem ook niet op zo'n rondrit.
We zaten zelf in een Scandichotel in Vejle. Voordeel met Scandichotels is dat kinderen (jonger dan 12) altijd gratis mee kunnen.
Liseberg in Goteborg is ook tof overigens.
Oh dat ziet er ook leuk uit zeg. Nouja, we zien wel. Misschien zijn we dan wel zo blij dat we naar huis mogen dat we in 1x doorcrossenquote:Op maandag 25 maart 2013 10:14 schreef Fogel het volgende:
Legoland is niet grappig in de regen. Dan kan je beter hier even door het park rijden: http://www.givskudzoo.dk/
Jarige kinderen eten gratis in Legoland overigens (maar ik weet niet zeker of dat alleen voor jaarkaarthouders zo is of voor iedereen)
Waar ga je heen, als ik vragen mag?quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:26 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Doen wij ook ja. Een paar km de snelweg af en dan heb je al snel iets rustigs gevonden. En we stoppen dan eind vd middag zodat de kindjes nog even lekker kunnen spelen. Naar huis doen we wel in 1 keer.
Wij gaan deze zomer met kleuter, peuter en 2 babies naar Frankrijk. Heb net geboekt. 700 km, dat gaan we wel redden in 1 keer.
Hierheenquote:Op maandag 25 maart 2013 13:13 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Waar ga je heen, als ik vragen mag?
En hoe vind je een b&b? Boek je dan van tevoren of ter plekke zeg maar?quote:Op donderdag 21 maart 2013 09:06 schreef CrazyMoon het volgende:
Had ik ook mefke, vooral de eerste keer. Dag erna kwamen we erachter dat een aantal auto's waren leeggehaald en van een heleboel auto's de fietsen eraf zijn gehaald. Het was een bewaakte parkeerterrein, alleen de deur was kapot.
Daarom gaan wij nu altijd naar een B&B. Is vaak in een dorp, en bij de meeste hadden we een prive terrein of garage. Voelt voor mij vertrouwder dan een hotel. En ik vind het ook fijner, omdat we 's avonds dan nog even lekker buiten kunnen zitten.
Leuk, ziet er goed uit.quote:
Die hebben ze inderdaad, maar wat minder makkelijk op de bonnefooi te doen dan in Noorwegen.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Je hebt in Noorwegen en Zweden dus ik verwacht Denemarken ook camping met hutjes/huisjes. Die zijn vaak goedkoper dat een hotel.
Ik ben 1x in Denemarken op een camping geweest en dat was voor Legoland. Voor de rest reden we er alleen doorheen om de boot te pakken naar Noorwegen. En daar stikt het van die hutjes.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Die hebben ze inderdaad, maar wat minder makkelijk op de bonnefooi te doen dan in Noorwegen.
In Denemarken stikt het ook van de hutten, maar die zijn in de zomer vaak volgeboekt. Voor een groot deel door Norenquote:Op donderdag 11 april 2013 16:25 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Ik ben 1x in Denemarken op een camping geweest en dat was voor Legoland. Voor de rest reden we er alleen doorheen om de boot te pakken naar Noorwegen. En daar stikt het van die hutjes.
Houdt je zoon/dochter van de verhalen van Astrid Lindgren?quote:Op maandag 25 maart 2013 10:02 schreef Luigi het volgende:
Zo, onze vakantie is ook (eindelijk) geboekt! In augustus gaan we samen met onze 6 jarige smurf 2 weken door (zuid) Zweden reizen.Overtocht naar Goteborg, dan via Frederiksberg, Orsa en Idrefjäll naar Oslo (Noorwegen) voor de overtocht terug naar Frederikshavn (Denemarken). Erg veel zin in! We denken er nog over om op de terugweg een nachtje te stoppen vlakbij Legoland maar het is nog even zoeken naar een leuk en betaalbaar hotel.
wat leuk!quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:28 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Houdt je zoon/dochter van de verhalen van Astrid Lindgren?
In Vimmerby (midden Zweden) ligt Astrid Lindgrens Wereld. Een gezellig themapark rond haar verhalen, met o.a. het huisje van Lotta. In de buurt van Vimmerby vind je ook het huis waar Emil is opgenomen, en de drie huisjes van Kinderen van Bolderburen (langs de weg tussen Vimmerby en Mariannelund). Er is tevens een leuke camping in Mariannelund. Overgenomen door Nederlanders, maar is nog steeds een fijne camping.
Is dit misschien wat voor je?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 07:28 schreef miss_sly het volgende:
Wij zijn onderwegnaar de Dordogne. Helaas zijn de voorspellingen vanaf dinsdag tot en met het einde van onze vakantie niet al te best. We denken er over om misschien toch wat meer richting Cote D' Azur af te zakken en daar toch maar een weekje bij te boeken. Anderhalve week opgesloten in een caravan vanwege de regen is niet ons idee van vakantie
Iemand een tip wat zuidelijker waar we voor niet al te veel geld nog een weekje camping kunnen boeken? Stacaravan of huisje op een kindvriendelijke camping.
it wasn't mequote:Op zaterdag 11 mei 2013 10:18 schreef Sannne het volgende:
Volgens mij is Vicky hier ook in Argeles geweest meen ik me te herinneren.. (Misschien kan zij vertellen hoe het daar nu is, voor mij is het 15 jaar geleden haha)
Ik zie trouwens dat het daar ook 5 dagen regen gaat zijn![]()
Barcelona 3 dagen regen!
In mijn herinnering als kind was dat dus echt fantastischquote:Op zaterdag 11 mei 2013 12:53 schreef laziness het volgende:
Argeles sur mer zijn wij twee jaar geleden geweest met O.
De campings zijn van die massale dingen met veel Nederlanders. Ook echt 30 op een rij achter elkaar liggen die campings.
Maar de kustweg Spanje in is prachtig![]()
Wij zijn toen vanaf daar nog een dagje naar Barcelona geweest ook.
Omgeving dus prima maar de campings vond ik niet echt een aanrader.
In bad gaan liggen tot je kind slaaptquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:47 schreef Mineola het volgende:
Ik weet niet zo goed of het hier of in het dummie-topic moet, maar aangezien het over vakantie gaat
Als je onderweg ergens overnacht in een hotel slaapt je kind - denk ik - vaak bij jou op de kamer. Ik was tenminste niet van plan voor mijn mini van nog geen jaar oud een tweede kamer te nemen.
Maar hoe doe je dat dan als ouder tussen kinderbedtijd en grote mensen bedtijd? Tv kijken op je kamer is niet echt een optie, maar beneden in de hotelbar gaan hangen en je kind alleen boven is dat wat mij betreft ook niet.
Hoe doen anderen dat?
no probquote:
babyfoon?quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:47 schreef Mineola het volgende:
Ik weet niet zo goed of het hier of in het dummie-topic moet, maar aangezien het over vakantie gaat
Als je onderweg ergens overnacht in een hotel slaapt je kind - denk ik - vaak bij jou op de kamer. Ik was tenminste niet van plan voor mijn mini van nog geen jaar oud een tweede kamer te nemen.
Maar hoe doe je dat dan als ouder tussen kinderbedtijd en grote mensen bedtijd? Tv kijken op je kamer is niet echt een optie, maar beneden in de hotelbar gaan hangen en je kind alleen boven is dat wat mij betreft ook niet.
Hoe doen anderen dat?
Hetzelfde als thuis eigenlijkquote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:47 schreef Mineola het volgende:
Dat laatste. Vragen om een kamer die niet te ver van de lobby is, en hopen dat je babyfoon het haalt. En anders gewoon een beetje internetten op de kamer.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:47 schreef Mineola het volgende:
Hoe doen anderen dat?
datquote:Op zaterdag 11 mei 2013 14:06 schreef k_i_m het volgende:
Kind in bedje leggen, tv aanzetten en op bed gaan zitten. Ze vallen vanzelf om
.
Oh Slybeeb, wat jammer...quote:
Ja, die gedachte is ook al bij mij opgekomenquote:Op zaterdag 11 mei 2013 16:39 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oh Slybeeb, wat jammer...
Hopelijk vind je iets leuks.
Anders had je beter thuis kunnen blijven....![]()
wij zaten in een Formule 1 en de kinders gingen samen in het stapelbed bovenin. Wij hebben daarna heel knus op het tweepersoonsbed. Met koptelefoons op een film liggen kijken op de iPad.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 13:47 schreef Mineola het volgende:
Hoe doen anderen dat?
En dat ook idd. Zij hebben meestal extra getukt overdag dus houden het nog wat langer vol en zelf ben je zo gaar als een klontje.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 15:07 schreef Luigi het volgende:
Voor onderweg vind ik het allemaal niet zo erg. Wij hebben op de heenreis ook een gezamenlijke hut met z'n 3tjes maar meestal ben je zo moe van het reizen en doen dat je zo vertrokken bent en een keertje op tijd plat is dat wel lekker. En die van ons is dan bijna 7 dus dan kun je ze ook nog eens 'laat' naar bed laten gaan.
Die mini's leg je toch gewoon neer idd zoals Kim zegt?
Maar over het algemeen vind ik hotels en kinderen ook geen succes. Als we voor langere tijd een hotel doen, proberen we meestal iets van een familiekamer te regelen zodat de uk een eigen kamer heeft.
Nee, dat is een extra bed.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 19:15 schreef Mineola het volgende:
Bedankt voor de antwoorden. We zullen het wel zien tegen de tijd, maar ik heb iig een paar goede ideeën gehoord.
Yppy, Ik dacht dat een familiekamer gewoon een normale hotelkamer met een uitklapbed voor het kind was eigenlijk, maar dat is blijkbaar anders?
Dat doen wij ook.quote:Op zondag 12 mei 2013 15:44 schreef Fannetje het volgende:
Toen Anne zo klein was, probeerden we in ieder geval om de dag haar in het huisje een middagslaapje te laten doen. De andere dag maakten we dan een langere dag. Anne sliep gelukkig wel in de kinderwagen/auto, al was dat niet zo lang als in een bedje.
Daar hebben wij ook wel over getwijfeld maar de drang naar mooi weer overheerstquote:Op zondag 12 mei 2013 15:32 schreef SupremeEvil het volgende:
Vliegen zagen we (vooral vriend) hier nog niet zo zittenwe gaan nu naar cp eifel, dld... Hoop dat t lekker weer wordt. Mini slaapt op zich wel in de auto, moet t wel een ritje van minimaal 30/45 minuten zijn. Ik denk dat we 's ochtends, als ze toch al zou gaan slapen normaliter, ergens heen gaan. Slaapt ze in de auto, kan ze daarna 2 a 3 uur wakker blijven. Dan terug naar huisje, kan ze weer slapen, en in de middag in zwembad hangen ofzo. Komt vast wel goed, op zich ist een redelijk makkelijk kind
Ik heb er zin in! Eerste vakantie sinds 2 jaar
Wow, in die plaatsen in juli telkens geen mooi weer? Dan heb je wel erg pech.quote:Op maandag 13 mei 2013 11:32 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Daar hebben wij ook wel over getwijfeld maar de drang naar mooi weer overheerst. We zijn (op vorig jaar na dan) ieder jaar op vakantie geweest en de laatste keer mooi weer was in 2007...En dan gingen we gewoon in juli naar plaatsen als Toscane, Lanzarote, Barcelona etc. Dus...we zijn nogal pechvogels wat dat aangaat.
We hebben wel bewust gekozen voor een korte vliegreis (die dus nu langer is gemaakt) en een korte transfertijd. We hebben ook besloten op het vliegveld een auto te huren en niet in de transferbus mee te rijden. Dan kan ze in de auto ook nog slapen en zijn we - hopelijk - sneller op de plaats van bestemming.
We gaan 't wel zien. Wat je zegt, E. is over 't algemeen echt heel makkelijk en meegaand maar slaaptekort kan wel wat doen met d'r humeur zeg maar
.
De kinderen hebben het juist met excursies naar hun zinquote:Op maandag 13 mei 2013 11:19 schreef Luigi het volgende:
Eerste paar jaar pas je je meestal wel een beetje aan omdat het dan ook erg onpraktisch wordt (hoewel ik een collega had die met z'n 1 - 2 jarige gewoon op wandelvakantie ging, met een soort rugdrager voor professionals (die je ook af kon doen en neerzetten)) maar nu heb ik zoiets van ik het het wel gezien met hotels en zonvakanties en die gribus hoor. Krijg ook altijd de kriebels van 'als de kinderen het naar hun zin hebben dan...' nou nee dus.
Wij gingen vroeger ook altijd op rondreis met z'n 2-en en zoiets wil ik er toch wel weer graag in gaan houden, uiteraard afgestemd op maar wel zoiets hoor. Beetje wereldwijs maken ipv op een camping te hangen (wederom met alle respect).
--edit, hm vaag ik had ergens op gereageerd en gequote maar de quote ontbreekt en nu kan ik niet meer terugvinden waar ik op wilde reagerennouja, for what it's worth dus.
I knowquote:Op maandag 13 mei 2013 18:07 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wow, in die plaatsen in juli telkens geen mooi weer? Dan heb je wel erg pech.
Zo wil ik 't ookquote:Op dinsdag 14 mei 2013 00:13 schreef Kersjes het volgende:
Wij zijn op vakantie echt nooit naar de kamer gegaan om de kinderen te laten slapen. Gewoon in de wagen of in de doek/drager. Eventueel hydrofiele luier over de wagen hangen tussen de middag, stukje wandelen en zzzzzzzzzz.
Wij luieren op het terras/strand/whatever, en kind ligt lekker te tukken in de frisse buitenlucht.
's Avonds bijtijds weer terug op de kamer ook nooit gedaan.
Maar onze kinderen zijn dan ook geen slapers en zijn Sowieso gewend om laat te gaan slapen.
En op vakantie boort het er een beetje bij vind ik, lekker laat naar bed.
Kijk, het moet voor iedereen wel gezellig blijven. Zodra ze huilerig en moe worden dan is het gewoon klaar: bedtijd.
Maar mijn kinderen houden het, zeker onder bijzondere omstandigheden zoals vakantie en feestdagen, prima tot laat vol.
Rond die tijd gaan wij ook naar Mallorca, dus je hebt zeker goed weerquote:Op zondag 12 mei 2013 14:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dat vind ik ook heel spannend met onze aankomende vakantie (we gaan over 3 weken, dochter is dan 10 maanden)... Ze valt eigenlijk nooit in slaap in de wagen maar wel in de Bondolino. Die nemen we dus ook mee maar als het warmer is dan 25 graden (dat zijn niet de voorspellingen hoor) dan lijkt me dat ook niks.
Ze hebben onze vlucht aangepast. We zouden eerst om 14:00 vliegen en dan rond 16:00 aankomen (Mallorca) leek mij ideaal! Hopelijk op Schiphol slapen in de drager en dan eenmaal daar in de huurauto. Helaas hebben we nu een tussenlanding op Ibiza waardoor we nu pas om 17:40 landen. Ben heeeel erg benieuwd...
Dealquote:Op maandag 20 mei 2013 09:34 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Rond die tijd gaan wij ook naar Mallorca, dus je hebt zeker goed weer.
.
Heuj, daar zitten wij ook bij in de buurt geloof ik. Ziet er goed uit! Sowieso is het daar een betere temperatuur dan hier en het is gewoon al lekker om niets te hoeven. Maar ik heb natuurlijk al die baby zomerjurkjes niet voor niks gekocht he zo'n jurkje met die spekbeentjes eronderquote:Op maandag 20 mei 2013 09:43 schreef k_i_m het volgende:
Zelfs als het daar bewolkt is, is het nog superlekker om van alles te doen buiten. Ik verheug me nu al op het strandje van Cala Mondrago. En T-shirts met korte mouwen
.
[ afbeelding ]
Wij zijn 2 weken naar Mallorca gegaan toen onze jongste nog geen 2 was. Is prima bevallen! Heenreis was aan het eind van de middag en terugreis kwamen we pas om 00.30 weer op schiphol aan. Tas met Zeeman-zut mee voor in het vliegtuig (stickers, boerderijbeestjes etc en gaan!) Vrijwel iedereen sliep op de terugweg in het vliegtuig behalve onze uk. Die zat alleen maar om zich heen te kijken.quote:Op zondag 12 mei 2013 14:55 schreef Tante_Soesa het volgende:
Dat vind ik ook heel spannend met onze aankomende vakantie (we gaan over 3 weken, dochter is dan 10 maanden)... Ze valt eigenlijk nooit in slaap in de wagen maar wel in de Bondolino. Die nemen we dus ook mee maar als het warmer is dan 25 graden (dat zijn niet de voorspellingen hoor) dan lijkt me dat ook niks.
Ze hebben onze vlucht aangepast. We zouden eerst om 14:00 vliegen en dan rond 16:00 aankomen (Mallorca) leek mij ideaal! Hopelijk op Schiphol slapen in de drager en dan eenmaal daar in de huurauto. Helaas hebben we nu een tussenlanding op Ibiza waardoor we nu pas om 17:40 landen. Ben heeeel erg benieuwd...
oeh dat ziet er lekker uit zeg!quote:Op maandag 20 mei 2013 09:43 schreef k_i_m het volgende:
Zelfs als het daar bewolkt is, is het nog superlekker om van alles te doen buiten. Ik verheug me nu al op het strandje van Cala Mondrago. En T-shirts met korte mouwen
.
[ afbeelding ]
Ik heb ooit op een camping bij Magdenburg gestaan. Was bij een groot meer. Is mijn enige campingervaring in Dld.quote:Op maandag 20 mei 2013 09:21 schreef bodpa09 het volgende:
Weet iemand een leuke camping in de buurt (± 50 km) van Neurenberg (Beieren/Duitsland)? Of sowieso campings in Duitsland?
Nee, alle tips noem je zelf ook al... Vaak stoppen, in twee dagen rijden, iPad, slapen... Bij ons was het vorig jaar precies zo. Oudste van 3 vond alles best met de iPad, jongste ging na 3 - 4 uur rijden (inc één keer stoppen) gillen. Gevolg: nooit meer dan 500 km op een dag, niks aan te doen. Vakantiemodus aan en niet willen jakkeren.quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:54 schreef Bleie het volgende:
Het is hier vast weleens voorbijgekomen, maar heeft iemand nog tips voor autoritten met een dreumes die autorijden niet leuk vindt?
We gaan deze zomer naar Frankrijk, in totaal zo'n 1000 kilometer, we rijden in twee dagen. Mijn oudste is bijna 4, en die vermaakt zich wel met naar buiten kijken, slapen en de iPad, maar de jongste, van 1,5 vindt er gewoon niets aan. Hij zal best ook wel slapen, maar niet 4 - 5 uur lang natuurlijk. Het is een heel bewegelijk kind, dus dat stilzitten in een stoel vindt hij maar niks, en spelen met knuffels / boekjes / enz. doet hij ook nog niet echt. Natuurlijk zullen we een paar keer (lang) stoppen om ze even te laten uitrazen, maar dan nog...
Daar zijn wij jaaaaaren terug ook geweest, in Club Martha'squote:Op maandag 20 mei 2013 10:16 schreef k_i_m het volgende:
Wij zitten bij Club Martha's in Cala D'or. Is echt 5-10 minuten rijden naar Cala Mondrago.
Wij zaten ook niet aan het animatieplein, wij zaten in de gang rechts naast de receptie, pal aan het ene zwembad. Topplekquote:Op donderdag 6 juni 2013 13:46 schreef k_i_m het volgende:
Wij hebben expres het gebouw erachter gevraagd, zodat we verder bij het animatieplein vandaan zitten.
Ja, dat bedoel ik, daarachter heb je nog een gebouwquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:23 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij zaten ook niet aan het animatieplein, wij zaten in de gang rechts naast de receptie, pal aan het ene zwembad. Topplek
Die van mij dus niet. En ik vond het zelf als kind ook vreselijk. Werd ook altijd wagenziek, dat hielp niet. Maar pas toen ik daar overheen gegroeid was, ben ik de reis gaan waarderen als deel van de vakantie. Dat is een stuk moeilijker met een jengelend kind achterin.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:24 schreef Luigi het volgende:
De reis is echt onderdeel van de vakantie hoor, hier. Ook autorijden, heerlijk. Kind vermaakt zich wel.
Ik was ook wagenziek vroeger, verschrikkelijk vond ik dat, reizen met de auto. Wij gingen met mijn ouders dan ook meestal naar Centerparcs (toen nog Sporthuis Centrum), lekker in de buurt. Pas toen ik ouder werd en niet meer zo wagenziek was gingen we verder weg.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:44 schreef Bleie het volgende:
[..]
Die van mij dus niet. En ik vond het zelf als kind ook vreselijk. Werd ook altijd wagenziek, dat hielp niet. Maar pas toen ik daar overheen gegroeid was, ben ik de reis gaan waarderen als deel van de vakantie. Dat is een stuk moeilijker met een jengelend kind achterin.
Ik zag deze in de krant:quote:Op zaterdag 25 mei 2013 09:09 schreef CrazyMoon het volgende:
Wie heeft er tips voor kleine campings in de Betuwe?
Graag een veldje met speeltoestellen, en niet te duur
Je had gelijk wat het weer betreftquote:Op donderdag 6 juni 2013 14:28 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja, dat bedoel ik, daarachter heb je nog een gebouw. Zo ver mogelijk! Hahahaha
Vindt hij autorijden nooit leuk?quote:Op donderdag 6 juni 2013 10:54 schreef Bleie het volgende:
Het is hier vast weleens voorbijgekomen, maar heeft iemand nog tips voor autoritten met een dreumes die autorijden niet leuk vindt?
We gaan deze zomer naar Frankrijk, in totaal zo'n 1000 kilometer, we rijden in twee dagen. Mijn oudste is bijna 4, en die vermaakt zich wel met naar buiten kijken, slapen en de iPad, maar de jongste, van 1,5 vindt er gewoon niets aan. Hij zal best ook wel slapen, maar niet 4 - 5 uur lang natuurlijk. Het is een heel bewegelijk kind, dus dat stilzitten in een stoel vindt hij maar niks, en spelen met knuffels / boekjes / enz. doet hij ook nog niet echt. Natuurlijk zullen we een paar keer (lang) stoppen om ze even te laten uitrazen, maar dan nog...
Ik heb graag een paar honderd kilometer over voor een grotere kans op lekker weer.quote:Op donderdag 6 juni 2013 14:51 schreef Nijna het volgende:
Wat ben ik blij dat wij er met een half uurtje zijn.
Welke filmpjes haalde jij waarvandaan?quote:Op donderdag 6 juni 2013 16:30 schreef laziness het volgende:
De ipad deed hier vorig jaar met 1,5 jaar al dienst als filmpjes vermaak. Veel kinder series er op gooien. Instellen op alles achter elkaar afspelen en aan de hoofdleuning vast maken.
Dat is een android app?quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:48 schreef bitterend het volgende:
Wij hebben baby tv filmpjes + zandkasteel, telekids enzovoort gehaald van play-tube. Het slaat filmpjes op van youtube die je dan kan kijken terwijl er geen wifi is.
https://play.google.com/s(...)apps.playtube2&hl=nl
Ik ga wel op zoek. Heb een hoop, en kan kiezen tussen Android en Apple, dus moet goedkomen als ik er op tijd aan denk.quote:Op donderdag 6 juni 2013 20:51 schreef laziness het volgende:
Waar vandaan mag ik hier niet zeggen
Een app die avi's af kan spelen en vorig jaar had ik eigen baby tv dvd's er op gezet. Nu dingen als thomas de trein, brandweerman sam, maar ook langere mickey mouse verhalen kijkt hij nu af. Goed zoeken op internet
Formule1 of premiere class voor een nachtje. Met zn allen op 1 kamer en de kinderen in een stapelbed.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij rijden naar frankrijk begin juli, en mu zou ik graag overnachten in een hotel maar jeumig, pokkeduur ja. Je bent zo 80-100 euro kwijt voor 1 nachtje. Of heeft er iemand een tip???
Zelfcorrectie. De ipad is van de baas. Daar mag niks geks op. Goeie apps vind ik ook wel een paar centen waard, dus hop naar het apptopic.quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:49 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ga wel op zoek. Heb een hoop, en kan kiezen tussen Android en Apple, dus moet goedkomen als ik er op tijd aan denk.
Ik heb de app gplayer en daar gooi ik via itunes avi's in.quote:Op donderdag 6 juni 2013 22:04 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Zelfcorrectie. De ipad is van de baas. Daar mag niks geks op. Goeie apps vind ik ook wel een paar centen waard, dus hop naar het apptopic.
Ibis heeft soms goede aanbiedingen voor 50 - 60 euro, met kortingscodes enzo. Site goed in de gaten houden!quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij rijden naar frankrijk begin juli, en mu zou ik graag overnachten in een hotel maar jeumig, pokkeduur ja. Je bent zo 80-100 euro kwijt voor 1 nachtje. Of heeft er iemand een tip???
Ha ja, die had ik idd ook gevonden! Ziet er erg leuk uit en staat bovenaan mijn lijstje.quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:46 schreef Limone het volgende:
[..]
Ik zag deze in de krant:
www.lievelinge.nl
Leek mij heel erg leuk!
Ik weet niet waar in Frankrijk je naar toe gaat, maar wij overnachten in een huurtent op een camping via VacanSoleil. Zij hebben een aantal campings waar je ook een tent/caravan voor een nachtje kunt huren. Ideaal vind ik: auto bij de hand dus niet bang voor inbraak op de parkeerplaats, op een camping dus alle beweegingsvrijheid ipv met z'n allen vanaf 5 uur op een kamer en heel goed te betalen....quote:Op donderdag 6 juni 2013 21:47 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Goeie tip! Ik wist niet dat VacanSoleil dat deed. Voor dit jaar maar een Mercure vlak onder Parijs geboekt. Inderdaad 90 euro, maar inc ontbijt en een zwembad. Dus we kunnen na aankomst (en misschien voor vertrek) nog even zwemmen, dan zijn ze lekker rozig.quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:10 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ik weet niet waar in Frankrijk je naar toe gaat, maar wij overnachten in een huurtent op een camping via VacanSoleil. Zij hebben een aantal campings waar je ook een tent/caravan voor een nachtje kunt huren. Ideaal vind ik: auto bij de hand dus niet bang voor inbraak op de parkeerplaats, op een camping dus alle beweegingsvrijheid ipv met z'n allen vanaf 5 uur op een kamer en heel goed te betalen....
en wat betaal je dan voor 1 nacht?quote:Op woensdag 12 juni 2013 13:10 schreef Grunsfan het volgende:
[..]
Ik weet niet waar in Frankrijk je naar toe gaat, maar wij overnachten in een huurtent op een camping via VacanSoleil. Zij hebben een aantal campings waar je ook een tent/caravan voor een nachtje kunt huren. Ideaal vind ik: auto bij de hand dus niet bang voor inbraak op de parkeerplaats, op een camping dus alle beweegingsvrijheid ipv met z'n allen vanaf 5 uur op een kamer en heel goed te betalen....
Topweer!quote:Op donderdag 6 juni 2013 15:48 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Je had gelijk wat het weer betreft![]()
. Geniet van je vakantie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |